jjanken schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 03:19:
Ik heb zelf dat p1 kabeltje gemaakt, lengte ca. 15m ivm netjes wegwerken, voor tussen de ICS2000 en de Iskra slimme meter van Liander. RJ11 stekkertjes van de Gamma eraan geknepen en klaar is kees (de buitenste 2 pinnen heb je niet bij RJ11, is dus 4-draads, ofwel 6P4C - 6 posities, 4 contacten). Geen wisselingen, dus de pinnen p2 naar p2, p3 naar p3, p4 naar p4 en p5 naar p5. De pinnen p1 en p6 van het RJ11 zijn er niet. Heb je RJ12 stekkertjes (6P6C) dan blijven die dus ongebruikt, maar heb je 6 aderige kabel dan mogen die er ook bij (dan p1 naar p1 en p6 naar p6).
Hallo
jjanken: begrijp uit je woorden dat je gewoon een USB kabel 4-aderig(15m) gebruikt hebt met aan beide kanten een RJ11 stekkertjes?
Ik vraag dit ik omdat ik binnenkort een poging wil wagen om zelf een p1-kabel te maken met ong. dezelfde lengte. Gezien Aliexpress op vakantie is (Chinees Nieuwjaar) en Nederlandse leverancier €10 euro en plus voor een €3 euro kabel vind ik nogal veel.
Mijn situatie:
Ik heb een slimme meter met een P1, poort beneden in op de begaande grond, maar mijn huis (appartement) is op de eerste verdieping. Mijn ISRA-punt zit ook in deze ruimte op de begaande grond en loopt door een PVC buis via een soort schacht naar mijn huis zo in de meterkast (waar de schakelaars en groepen zitten).
Omdat in de ruimte beneden (waar de slimme meter is) geen topcontact is, kan ik de Toon Meetmodule daar niet aansluiten en de waardes op mijn Toon (in mijn woning) niet uitlezen.
In de meterkast (in mijn woning) heb ik wel een stopcontact waar ik de Toon Meetmodule wel erop aan kan sluiten.
Plan
Vandaar mijn vraag naar hoe jij de p1-kabel hebt gemaakt, omdat ik graag de PVC buis waar nu alleen de DSL-kabel doorheen loopt, wil gaan gebruiken om ook de P1-kabel door heen te laten lopen.
Vragen- is een gewone USB kabel met RJ11 aansluitingen voldoende?
- Hoe lang mag zo een kabel (USB) eigenlijk zijn?
- Maakt USB kabel 1.0, 2.0 en 3.0 enig verschil in deze lengte?