Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleM schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 18:46:
Ahhh! Ga ik dat gewoon es doen. Dat ziet er iets logischer uit. Dankje!

-edit- Gelukt! Ik zie meteen al een 'next scheduled' date staan, dus dat lijkt te werken. Maar nu:

Mijn nieuwe piston wordt iedere dag 20 minuten voor zonsondergang uitgevoerd. Ik heb hem zo ingericht dat als mijn telefoon dan 'present' is, de lampen aan gaan. Dus wilde ik in een andere piston regelen dat als ik thuis kom en het is na '20 minuten voor zonsondergang', dat dan de lampen alsnog aan gaan. Nu kan ik wel het deel inregelen dat als mijn telefoon verandert naar 'present', en de tijd tussen zonsondergang en middernacht is, dat dan de lampen aan gaan, maar kan ik dan met die variabelen ook nog rekenen? Want als ik dit zo laat, en ik kom 10 minuten voor zonsondergang thuis, dan gaan de lampen nooit aan :D
Ja, je kunt het ook zo maken dat als het tussen 20 minuten voor zonsondergang en zonsondergang is en je komt thuis, gaan de lampen aan.

Bedoel je zoiets?

Presence piston

Ik heb de tijd expres niet in de IF van de presence sensor gedaan, omdat die event-subscription heeft, en de tweede (volgens mij) niet.

Edit:
Volgens mij bedoelde je dit, tussen 20min voor zondsondergang en midnacht:
Presence piston 2

[ Voor 87% gewijzigd door rinkel op 15-10-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt in webCore ook met het weer spelen.
Hier een piston die wat weer-waarden ophaalt en afdrukt in het log.
Uiteraard kun je deze variabelen gebruiken voor vanalles, dus lamp aanzetten als het hard waait. Of een pushbericht sturen als de luchtvochtigheid erg laag/hoog is, of dan uiteraard een lamp aanzetten.

WeatherPiston

En het logbericht:
WeatherPistonLog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
rinkel schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:45:
[...]

Edit:
Volgens mij bedoelde je dit, tussen 20min voor zondsondergang en midnacht:
[afbeelding]
Precies dat! Maar hoe doe ik dat stukje in het groen, die berekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TripleM schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 13:22:
[...]

Precies dat! Maar hoe doe ik dat stukje in het groen, die berekening?
Je kunt een expressie maken:

Presence piston 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ahhh! Ik raakte in de war omdat ik die expressie selecteerde en meteen een waarde zag. Ik dacht, dit is niet wat ik zoek! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die waarde is idd wat vreemd op t eerste gezicht. Dit is de datum en tijd (in dit geval minus 22 minuten) in seconden.

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 17-10-2017 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Nou, dat werkt allemaal top! En IKEA heeft nog geen integratie met Google Home, maar Smartthings wel, dus kan ik alle lampen bedienen met m'n stem. Geniaal! De overburen zien nu de hele avond lampen aan gaan en van wit naar rood naar groen naar blauw en weer terug. Met af en toe wat geknipper als ik weer es een nieuwe lamp aansluit en moet resetten door hem 6 keer aan en uit te zetten :D

De volgende stap zou zijn om een eenvoudige thermostaat aan te sluiten. Daar moet ik wel even goed induiken, want ik heb een huurhuis met vloerverwarming en een extra radiator in de badkamer. Ik heb geen idee of ik een 230V thermostaat heb (waarschijnlijk wel, ik zie dat steeds terugkomen als ik thermostaten zie die voor vloerverwarming geschikt zijn). Maar ik zoek dus een goedkoop, eenvoudig ding die de temperatuur teruggeeft (zodat Google me kan vertellen hoe warm het is) en die ik via Google Home kan bedienen.

Ik zit te denken aan de Honeywell Lyric R6, die zou in ieder geval met Google Home moeten werken, is geschikt voor 230V en met 149 euro best betaalbaar. Maar die werkt volgens mij (nog) niet met Smartthings. Maar als iemand tips heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb thuis ook vloerverwarming, wel laag temperatuurverwarming. Die laat ik eigenlijk altijd aan staan (wat ook geadviseerd werd), omdat het op temperatuur brengen uren duurt.
Ik ben een aantal Honeywell thermostaten tegengekomen. Meeste zijn volgens mij wel laagspanning.
bv: De Honeywell WiFi 9000 of Lyric schijnt te werken.

Als het je alleen om de terugkoppeling van temperatuur gaat zijn er vele andere mogelijkheden die een stuk goedkoper zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door rinkel op 19-10-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
rinkel schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:53:
Ik heb thuis ook vloerverwarming, wel laag temperatuurverwarming. Die laat ik eigenlijk altijd aan staan (wat ook geadviseerd werd), omdat het op temperatuur brengen uren duurt.
Ik ben een aantal Honeywell thermostaten tegengekomen. Meeste zijn volgens mij wel laagspanning.
bv: De Honeywell WiFi 9000 of Lyric schijnt te werken.

Als het je alleen om de terugkoppeling van temperatuur gaat zijn er vele andere mogelijkheden die een stuk goedkoper zijn.
Dat advies hebben wij ook gehad. Maar in de badkamer merk ik het wel direct als ik de verwarming aanzet, omdat daar een losse radiator hangt. Dus in de praktijk zou ik het waarschijnlijk meer gebruiken om de badkamer even te verwarmen, verder is het sowieso snel warm in m'n appartement.

Het gaat me vooral om het bedienen van de verwarming, terugkoppeling van de temperatuur is een leuke extra omdat ik dan automatisch wat zou kunnen schakelen als de temperatuur onder een bepaald niveau zakt. Voor in de woonkamer verwacht ik in ieder geval niet veel op en neer te schakelen.

De Lyric T6 werkt wel met Google Home (volgens Honeywell zelf althans, maar daar wil ik best van uit gaan), maar volgens mij nog niet met Smartthings. Op de Honeywell site staat daarover het volgende:
SmartThings is not yet compatible with the Lyric T6R but this is planned in the near future.
De T6R is volgens mij hetzelfde als de T6, maar dan een losse unit met draad ipv opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit die radiator op een thermostaat dan?
Wij hebben ook een extra radiator in de badkamer, naast de vloerverwarming, maar die gaat geheel buiten alles om. Dus temperatuur gaat via de thermostaatkraan.

Dan zou je die via een zwave thermostaatkraan kunnen aansturen, als het alleen om die radiator gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door rinkel op 19-10-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 978577

volledig random tussendoor: de google home mini is awesome.
ik zat net op de plee in de badkamer en mijn google home mini verstond mij 2 kamers verder terwijl ie redelijk luide muziek aan het afspelen was. ik moest niet eens hard roepen.

einde random post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:34
Iemand ervaring met het uitlezen van een slimme meter (i.c.m. zonnepanelen) met Smartthings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Ik ben nog steeds een beetje om me heen aan het kijken voor een smartdeurbel, een Ring, of een geprogrammeerde Z-wave button oid. Heeft iemand ideeën en/of ervaringen uit te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheffed schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:12:
Ik ben nog steeds een beetje om me heen aan het kijken voor een smartdeurbel, een Ring, of een geprogrammeerde Z-wave button oid. Heeft iemand ideeën en/of ervaringen uit te wisselen?
Het makkelijkst is toch een soldeerbout ter hand nemen.
Je kunt dan een Xiaomi sensor of button pakken en daar een draadje aan solderen.

Is een werkje van niks. Als je bereid bent om de verzendkosten te betalen kan ik dat wel even voor je doen desnoods.

Edit
Ik bedenk me net het volgende:
Je kunt natuurlijk niet die draadjes op een bestaande drukschakelaar aansluiten als deze de stroom schakelt voor de bel.

Veel deurbellen maken geluid doordat een magnetisch veld een pin aanstuurt die tegen een gong aanslaat
Wat je zou kunnen proberen is om een deur sensor in de buurt van dat magnetisch veld te plaatsen. Het magnetisch veld zou dan als een magneet op de sensor werken en deze zou dan [dicht] moeten rapporteren.

[ Voor 30% gewijzigd door rinkel op 31-10-2017 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit1991
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-05 18:00
Is een fibaro binaire sensor daar niet veel beter geschikt voor?
rinkel schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:34:
[...]

Het makkelijkst is toch een soldeerbout ter hand nemen.
Je kunt dan een Xiaomi sensor of button pakken en daar een draadje aan solderen.

Is een werkje van niks. Als je bereid bent om de verzendkosten te betalen kan ik dat wel even voor je doen desnoods.

Edit
Ik bedenk me net het volgende:
Je kunt natuurlijk niet die draadjes op een bestaande drukschakelaar aansluiten als deze de stroom schakelt voor de bel.

Veel deurbellen maken geluid doordat een magnetisch veld een pin aanstuurt die tegen een gong aanslaat
Wat je zou kunnen proberen is om een deur sensor in de buurt van dat magnetisch veld te plaatsen. Het magnetisch veld zou dan als een magneet op de sensor werken en deze zou dan [dicht] moeten rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gerrit1991 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:30:
Is een fibaro binaire sensor daar niet veel beter geschikt voor?

[...]
Dat is zeker een mooi apparaatje!
Ik heb de specs eens nagelezen, maar kan niet zo snel vinden of deze ook stroom aan kan op de inputs.
Een deurbel moet immers ook nog een bel laten rinkelen, of ding-dongen.

Edit
Ik zie net dat de sensor ook een output heeft. Kun je de bel knop op de input zetten en de deurbel op de output. Ik weet alleen niet of die standaard mee reageren, maar dat lijkt me wel: IN1 -> OUT1
Daarnaast moet je een spanning regelen van 9-30v, volgens mij is dat DC waarbij de meeste beltrafo's AC zijn.
Leuk apparaat @gerrit1991 !

[ Voor 31% gewijzigd door rinkel op 01-11-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit1991
Dat is zeer zeker een erg interessante sensor. Ik ben momenteel mij aan het inlezen op smartthings. Kan iemand mij vertellen of ik middels mijn logitech Harmony remote mijn lampen zou kunnen schakelen?
rinkel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 22:19:
[...]

Dat is zeker een mooi apparaatje!
Ik heb de specs eens nagelezen, maar kan niet zo snel vinden of deze ook stroom aan kan op de inputs.
Een deurbel moet immers ook nog een bel laten rinkelen, of ding-dongen.

Edit
Ik zie net dat de sensor ook een output heeft. Kun je de bel knop op de input zetten en de deurbel op de output. Ik weet alleen niet of die standaard mee reageren, maar dat lijkt me wel: IN1 -> OUT1
Daarnaast moet je een spanning regelen van 9-30v, volgens mij is dat DC waarbij de meeste beltrafo's AC zijn.
Leuk apparaat @gerrit1991 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf geen Harmony, maar wellicht dat je hier meer info kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem met WebCore, volgens mij een storing aangezien meer mensen er last van hebben.

Edit
En het werkt weer!

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 05-11-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrit1991
Dat ziet er erg positief uit. Hopelijk kan ik komende week mijn systeem afronden en een start maken met het programmeren van wat activiteiten. Ook ga ik denk ik over op Philips HUE.
rinkel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:40:
Ik heb zelf geen Harmony, maar wellicht dat je hier meer info kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-06 16:24
Zeer grote interesse in Smarthings hub, maar zie nu dat er ook een Connect home(pro) bijgekomen is. Zijn er verschillen? En vooral, waar te verkrijgen(buiten de states).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is dat een Hub met ingebouwde router met minder Hub functionaliteit. Je moet een andere app gebruiken die minder goed is dan de standaard app die he bij de gewone hub gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
Dank allemaal voor het meedenken.
De situatie van nu is als volgt. Ik heb gewoon een draadloze deurbel waarbij de zender op een batterij werkt(niet smart). De stroom voor de deurbel wordt dus niet gebruikt. Ik merk dat ik erg geïnteresseerd ben in een Ring deurbel, met name de mogelijkheden zijn stukken groter (daar betaal je dan ook voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 22:07
De IKEA tradfri 1000lm (zonder kleur temperatuur) werken itt wat in de start topic staat wel. Alleen geen aparte DH nodig.
Koppelen als thing, daarna instellen als ZLL dimmer bulb.

6x snel aan -uit - aan om in pair modus te zetten. Eerst even bijna uit dimmen omdat als de lamp gaat pairen deze naar 100% gaat en je dan goed ziet zodat je weet dat je goed bezig bent.....

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ny-hardcore schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:44:
De IKEA tradfri 1000lm (zonder kleur temperatuur) werken itt wat in de start topic staat wel. Alleen geen aparte DH nodig.
Koppelen als thing, daarna instellen als ZLL dimmer bulb.

6x snel aan -uit - aan om in pair modus te zetten. Eerst even bijna uit dimmen omdat als de lamp gaat pairen deze naar 100% gaat en je dan goed ziet zodat je weet dat je goed bezig bent.....
Ik kreeg die dus echt niet gepaired, goed om te weten dat het je wel gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02-2023
Goed topic dit! Helemaal doorgelezen en ik ben om. Op black friday maar eens de ST aanschaffen. Dan mijn appartement ook maar eens wat slimmer maken!

De week erna ga ik richting UK en neem ik Alexa (echo of dot) mee terug. Dat wordt helemaal smullen :D Enige waar ik nog tussen twijfel zijn de lampen voor mijn huis: Hue vs Ikea. Ikea heeft nog geen strip dacht ik en het is raar dat ze geen groen doen?!

@rinkel ik las dat je schreef - een paar pagina's terug - dat de xiaomi sensoren niet goed meer werken dankzij een zigbee update? Of viel dit uiteindelijk mee? In dat laatste geval zal ik eens kijken of ik ook die sensoren aan kan schaffen. Je noemde "the usual" chinese sites, maar welke zijn dit? (of is dit een DM vraag?) - Dan kan ik gelijk een aantal bestellen :p

Overigens hier wel een mooi kijkje hoe de ST centraal kan staan in huis:

Deel 1: YouTube: Smart Home Automation Guide 2017 - Part 1 - Echo Dot, SmartThings vs...
Deel 2: YouTube: Home Automation Guide 2017 - Part 2 - Z-Wave Tutorial, SmartThings, ...
Deel 3: YouTube: Home Automation Guide 2017 - Part 3 - SmartThings Alexa Integration...

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DocM3 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:29:
Goed topic dit! Helemaal doorgelezen en ik ben om. Op black friday maar eens de ST aanschaffen. Dan mijn appartement ook maar eens wat slimmer maken!

De week erna ga ik richting UK en neem ik Alexa (echo of dot) mee terug. Dat wordt helemaal smullen :D Enige waar ik nog tussen twijfel zijn de lampen voor mijn huis: Hue vs Ikea. Ikea heeft nog geen strip dacht ik en het is raar dat ze geen groen doen?!

@rinkel ik las dat je schreef - een paar pagina's terug - dat de xiaomi sensoren niet goed meer werken dankzij een zigbee update? Of viel dit uiteindelijk mee? In dat laatste geval zal ik eens kijken of ik ook die sensoren aan kan schaffen. Je noemde "the usual" chinese sites, maar welke zijn dit? (of is dit een DM vraag?) - Dan kan ik gelijk een aantal bestellen :p

Overigens hier wel een mooi kijkje hoe de ST centraal kan staan in huis:

Deel 1: YouTube: Smart Home Automation Guide 2017 - Part 1 - Echo Dot, SmartThings vs...
Deel 2: YouTube: Home Automation Guide 2017 - Part 2 - Z-Wave Tutorial, SmartThings, ...
Deel 3: YouTube: Home Automation Guide 2017 - Part 3 - SmartThings Alexa Integration...
Die Xiaomi devices werken nu prima, ze houden bij ST nu rekening met de vertraagde checkin-tijd (elk uur).
Ik heb nu wel weer een uitgevallen sensor, daar moet ik nog even naar kijken. Ik heb er een stuk of 20 en af en toe valt er een uit. Ik heb een script in webcore gemaakt die kijkt of een sensor wel elke dag incheckt, zo kan ik het een beetje in de gaten houden.

Je kunt ze krijgen bij de bekende sites die ook beschreven worden in het china topic, niks geheimzinnigs aan dus ;)

Ik haal ze bij Gearbest of Banggood

Ik heb zelf nu een aantal Ikea lampen werkend met ST, doen het prima, nog geen enkele uitval gehad. Ik heb inmiddels alle lampen, die een aparte stekker nodig hadden, vervangen door een Ikea Tradfri.
Ik heb 2 led-strips in huis, die heb ik op een Xiaomi stekker aangesloten en zijn dus, helaas, niet dimbaar. Hopelijk komt er nog een Tradfri ledstrip.
De dimmer werkt echter zelden (het puck model) en verliest zijn verbinding steeds. Maar dan ineens werkt ie gewoon weer. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cernunnnos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
Hallo allemaal,
Wat een fijn topic.. Heb besloten om de ST v2 aan te schaffen via amazon. Maar voordat ik dat wil doen ben ik wel eerst benieuwd of iemand mij kan vertellen welke van de volgende spullen die ik al heb hier ook op werken.
Zit er niet zo op te wachten om van alles nieuw aan te moeten schaffen.

Broadlink:
- RM2 pro
- A E-Air1 omgevings sensor
- sc1 switch

Verder nog:
-EU black 1 gang Wifi Draadloze wandschakelaar, Smart Home 433 mhz RF Touchscreen
-twee outdoor stoptcontacten op 433mhz van de action

Sonoff
- Een aantal schakelaars van Sonoff

Wie kan mij hierover info verschaffen of ik dit kan blijven gebruiken met de Hub? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cernunnnos schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:20:
Hallo allemaal,
Wat een fijn topic.. Heb besloten om de ST v2 aan te schaffen via amazon. Maar voordat ik dat wil doen ben ik wel eerst benieuwd of iemand mij kan vertellen welke van de volgende spullen die ik al heb hier ook op werken.
Zit er niet zo op te wachten om van alles nieuw aan te moeten schaffen.

Broadlink:
- RM2 pro
- A E-Air1 omgevings sensor
- sc1 switch

Verder nog:
-EU black 1 gang Wifi Draadloze wandschakelaar, Smart Home 433 mhz RF Touchscreen
-twee outdoor stoptcontacten op 433mhz van de action

Sonoff
- Een aantal schakelaars van Sonoff

Wie kan mij hierover info verschaffen of ik dit kan blijven gebruiken met de Hub? _/-\o_
Ik ken niet alle producten, maar ST werkt alleen met ZWave en Zigbee, dus niet met 433Mhz apparaten. Dus die stekkerdozen en Smarthome gaan sowieso niet werken.
Sonoff weet ik niet zeker. Er zijn wel wat devices die werken met ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 21:35
all,

Inderdaad heel fijn topic. Rinkel dank voor de tijd die je erin stopt!
Heb mijn ST starterkit besteld bij Amazon ter vervanging van mijn homewizard.. Zondag (!!!!) alvast wat lampen gehaald bij Ikea (niet doen op zondag!).
Daarnaast wat Xiaomi schakelaars besteld bij Aliexpress. Ben benieuwd!!

[ Voor 7% gewijzigd door B3rtj3666 op 14-11-2017 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:21:
all,

Inderdaad heel fijn topic. Rinkel dank voor de tijd die je erin stopt!
Heb mijn ST starterkit besteld bij Amazon ter vervanging van mijn homewizard.. Zondag (!!!!) alvast wat lampen gehaald bij Ikea (niet doen op zondag!).
Daarnaast wat Xiaomi schakelaars besteld bij Aliexpress. Ben benieuwd!!
Graag gedaan, voor mezelf ook wel handig: heb ik een plekje met al mn linkjes ;-)

Ik heb zelf de beste ervaringen met de Wit-tint lampen van Ikea, die zijn iets duurder maar een stuk makkelijker te koppelen.
Ik heb ze gekoppeld en zijn gebleven. Super dingen!
Ze zijn zelf ook weer router, dus versterken ze de zigbee mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cernunnnos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
rinkel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:54:
[...]

Ik ken niet alle producten, maar ST werkt alleen met ZWave en Zigbee, dus niet met 433Mhz apparaten..
Dank voor je reactie. Ik heb voor de 433Mhz de Broadlink rm2 pro. Is dus de vraag die staat of deze ook functioneel kan gekoppeld worden met de Samsung. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cernunnnos schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:54:
[...]

Dank voor je reactie. Ik heb voor de 433Mhz de Broadlink rm2 pro. Is dus de vraag die staat of deze ook functioneel kan gekoppeld worden met de Samsung. Iemand?
Er zijn wel wat mensen mee bezig geweest, maar t is allemaal wat houtje-touwtje.
433 geeft ook geen status terug, wat ST wel gewend is.

Je zou hier eens kunnen kijken.

Ik ben zelf vorig jaar overgegaan van 433 (kaku) naar volledig zigbee/zwave. Duurde even, maar doordat er goedkope chinese devices zijn is me dat redelijk snel gelukt.
Soms lukt dat niet even gemakkelijk. Er zijn bijvoorbeeld geen goedkope inwall oplossingen. Ik heb daarvoor Qubino's (a 49 euro per stuk) voor ingezet.

[ Voor 21% gewijzigd door rinkel op 14-11-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
Iemand de rookmelder van Xiaomi al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:45:
[...]

Graag gedaan, voor mezelf ook wel handig: heb ik een plekje met al mn linkjes ;-)

Ik heb zelf de beste ervaringen met de Wit-tint lampen van Ikea, die zijn iets duurder maar een stuk makkelijker te koppelen.
Ik heb ze gekoppeld en zijn gebleven. Super dingen!
Ze zijn zelf ook weer router, dus versterken ze de zigbee mesh.
Ik heb de Ikea Trådfri E27 980lm (103.182.63) uit je start-post gekocht! Neem aan dat je die bedoelt?
Dat ze ook routing functie tbv zigbee mesh wist ik niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:26:
[...]

Ik heb de Ikea Trådfri E27 980lm (103.182.63) uit je start-post gekocht! Neem aan dat je die bedoelt?
Klopt, die zijn makkelijk te koppelen en werken goed met ST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:28

Guldan

Thee-Nerd

@rinkel kan je dan niet beter de hue white lampen nemen? die kosten minder bij bijvoorbeeld amazon.de?

Hier ook een erg tevreden smartthings gebruiken en bedankt voor de startpost. Was erg behulpzaam!

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Guldan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:13:
@rinkel kan je dan niet beter de hue white lampen nemen? die kosten minder bij bijvoorbeeld amazon.de?

Hier ook een erg tevreden smartthings gebruiken en bedankt voor de startpost. Was erg behulpzaam!
Ja dat had ik idd kunnen doen, maar ik was nu eenmaal bij de Ikea :)
Gemakzucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 21:31
Na het lezen van dit topic en wat onderzoek toch wel veel interesse in de SmartThings Hub. Waar bestellen jullie deze? Via Amazon.co.uk worden ze vrijwel allemaal niet geleverd in NL, via Amazon.de zijn de meeste hubs 200 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
brainovic schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:32:
Na het lezen van dit topic en wat onderzoek toch wel veel interesse in de SmartThings Hub. Waar bestellen jullie deze? Via Amazon.co.uk worden ze vrijwel allemaal niet geleverd in NL, via Amazon.de zijn de meeste hubs 200 euro....
Ik heb de hub gewoon via Amazon.co.uk besteld! Waarom denk je dat ze niet geleverd worden via Amazon (UK)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 21:31
B3rtj3666 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:21:
[...]

Ik heb de hub gewoon via Amazon.co.uk besteld! Waarom denk je dat ze niet geleverd worden via Amazon (UK)?
Ik heb er eentje gevonden die alleen voor Prime-leden te bestellen was, de andere had geen shipping naar Nederland. Dat waren de enige twee die 50 pond waren. Maar misschien ben ik achterlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een fork gedaan op de xiaomi en aqara deur sensoren.
Ik heb een pull request gedaan, maar dat is even wachten voordat die klaar is.

Tot die tijd kun je de DH voor Xiaomi en Aqara sensoren hier vinden.

• B3rtj3666
rinkel schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:30:
Ik heb een fork gedaan op de xiaomi en aqara deur sensoren.
Ik heb een pull request gedaan, maar dat is even wachten voordat die klaar is.

Tot die tijd kun je de DH voor Xiaomi en Aqara sensoren hier vinden.
Gisteren mijn Xiaomi plugs binnen, maar ik moet nog wachten op mijn Hub.. Komt morgen binnen.
Met fork bedoel je, dat de devices worden opgenomen als standaard devices? Geen DH meer nodig? Of kwats ik nou als een echte leek?? :?

• B3rtj3666
brainovic schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:16:
[...]

Ik heb er eentje gevonden die alleen voor Prime-leden te bestellen was, de andere had geen shipping naar Nederland. Dat waren de enige twee die 50 pond waren. Maar misschien ben ik achterlijk 8)7
Voor 50 pond is het mij ook niet gelukt: was 99 pond kwijt.
B3rtj3666 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:19:
[...]

Gisteren mijn Xiaomi plugs binnen, maar ik moet nog wachten op mijn Hub.. Komt morgen binnen.
Met fork bedoel je, dat de devices worden opgenomen als standaard devices? Geen DH meer nodig? Of kwats ik nou als een echte leek?? :?
Een fork is een soort kopie van sources (nieuwe richting development)
Ik heb dus een kopie gemaakt van de Aqara driver. Vervolgens heb ik gevraagd of de maker mijn wijzigingen wil overnemen (pull request). Dat is nu gebeurd.
Je zult dus nog steeds de devicehandler (driver) moeten installeren voor de Xiaomi's

[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 23-11-2017 15:55 ]

• B3rtj3666
rinkel schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:54:
[...]

Een fork is een soort kopie van sources (nieuwe richting development)
Ik heb dus een kopie gemaakt van de Aqara driver. Vervolgens heb ik gevraagd of de maker mijn wijzigingen wil overnemen (pull request). Dat is nu gebeurd.
Je zult dus nog steeds de devicehandler (driver) moeten installeren voor de Xiaomi's
Duidelijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:13:
Ik heb net geprobeerd om de nieuwe Tradfri gu10 lampen te koppelen, dit ging helaas niet.
Het gaat om de goedkope lampen van 6,99 euro. Die staan nog niet op de website, alleen als je de directe link weet: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80365270/

Edit
Inmiddels omgeruild voor de duurdere warm/koudlicht. Koppelen ging snel en werken nu prima.
Ik heb deze device handler gebruikt. Deze ondersteunt dimmen en 3 kleurtemperaturen. Ook kun je de kleurtemperatuur nog traploos instellen, maar geen RGB (uiteraard).
Sorry voor mijn vragen: moet je deze GU10 lampen ook dichtbij de hub houden om te pairen? Want om de spotjes dicht bij de hub te houden, gaat mij niet lukken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:54:
[...]

Sorry voor mijn vragen: moet je deze GU10 lampen ook dichtbij de hub houden om te pairen? Want om de spotjes dicht bij de hub te houden, gaat mij niet lukken. ;(
Nee, ik heb ze gewoon op de plaats waar ze komen gepaired. Alleen als je een dimmer hebt (die ronde puck) moet je die wel dicht bij de lamp houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Echt super om te lezen dat er al veel aandacht is voor Smartthings in Nederland. Ik heb zelf ook de V2 Hub (UK) en wil nu graag ook e garage poort integreren in het helen smart gedoe. Maar ik kan hier eigenlijk niet het juiste product voor vinden. Zijn er al Tweakers geweest die zijn garage poort slim gemaakt hebben? zo ja HOE?

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:07:
[...]

Nee, ik heb ze gewoon op de plaats waar ze komen gepaired. Alleen als je een dimmer hebt (die ronde puck) moet je die wel dicht bij de lamp houden.
Ok. Super om te weten. Dank je wel. Ga er morgen mee beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yannick-ski schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 10:54:
Echt super om te lezen dat er al veel aandacht is voor Smartthings in Nederland. Ik heb zelf ook de V2 Hub (UK) en wil nu graag ook e garage poort integreren in het helen smart gedoe. Maar ik kan hier eigenlijk niet het juiste product voor vinden. Zijn er al Tweakers geweest die zijn garage poort slim gemaakt hebben? zo ja HOE?
Wat bedoel je hiermee?
Wil je een sensor op je garagepoort zodat je kunt zien of die open is?
Of wil je de poort openen/sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
rinkel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:23:
[...]

Wat bedoel je hiermee?
Wil je een sensor op je garagepoort zodat je kunt zien of die open is?
Of wil je de poort openen/sluiten?
Ik wil hem graag kunnen openen en sluiten. Dit het liefst met een zWave device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yannick-ski schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:01:
[...]

Ik wil hem graag kunnen openen en sluiten. Dit het liefst met een zWave device.
Dan zul je eerst op zoek moeten naar een motor of een systeem dat de poort kan openen en sluiten. Dan de aansturing regelen via een zwave device, daar zijn er wel een aantal van, bijvoorbeeld een voor zonwering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:28:
[...]

Ok. Super om te weten. Dank je wel. Ga er morgen mee beginnen!
Succes!
De Xiaomi sensoren zijn wat lastig te koppelen zoals eerder gezegd. Laat je niet ontmoedigen, gewoon blijven proberen.
Eerst 3 seconden indrukken, daarna elke 3 seconden een klik. Op een gegeven moment vind de app een “Thing”. Dit kan echt wel even duren. Het type moet je in de webinterface even wijzigen in Xiaomi Sensor. Dat is een custom handler die je even moet ophalen en installeren (copy-paste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:32:
[...]

Succes!
De Xiaomi sensoren zijn wat lastig te koppelen zoals eerder gezegd. Laat je niet ontmoedigen, gewoon blijven proberen.
Eerst 3 seconden indrukken, daarna elke 3 seconden een klik. Op een gegeven moment vind de app een “Thing”. Dit kan echt wel even duren. Het type moet je in de webinterface even wijzigen in Xiaomi Sensor. Dat is een custom handler die je even moet ophalen en installeren (copy-paste)
Door omstandigheden vandaag nog niet aan toegekomen... Kan het koppelen al voordat je de device handler geinstalleerd hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 19:40:
[...]

Door omstandigheden vandaag nog niet aan toegekomen... Kan het koppelen al voordat je de device handler geinstalleerd hebt? :?
Ja dat kan, het type is dan “Thing”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Mijn Smartthings hub is onderweg! Ik heb 'm overigens via Amazon besteld. Wanneer je (een 30 dagen gratis) Prime abonnement neemt komt-ie voor 54,51 pond (een kleine € 61) incl. verzendkosten naar Nederland.
Dit is overigens de URL: https://www.amazon.co.uk/...-UK-V2-Hub/dp/B01LY99EEL/

Kort vooruit lopen op de situatie. Ik ga werken met de Coolcam WR01's als WCD plugs, de Xiaomi sensoren voor ramen/deuren en ik zoek nu nog naar goede switches voor de lampen, maar ik neig naar de Fibaro enkele, dubbele en dimmer voor achter de schakelaars.
Ik heb nu nog een 'dom' thermostaat, maar daarvoor ga ik denk ik voor de Tado en dat alles wil ik combineren met een Amazon echo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InterCC schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:37:
Mijn Smartthings hub is onderweg! Ik heb 'm overigens via Amazon besteld. Wanneer je (een 30 dagen gratis) Prime abonnement neemt komt-ie voor 54,51 pond (een kleine € 61) incl. verzendkosten naar Nederland.

Kort vooruit lopen op de situatie. Ik ga werken met de Coolcam WR01's als WCD plugs, de Xiaomi sensoren voor ramen/deuren en ik zoek nu nog naar goede switches voor de lampen, maar ik neig naar de Fibaro enkele, dubbele en dimmer voor achter de schakelaars.
Ik heb nu nog een 'dom' thermostaat, maar daarvoor ga ik denk ik voor de Tado en dat alles wil ik combineren met een Amazon echo.
Klinkt goed!
Let wel op het type CoolCam, je moet de Europese zwave frequenties hebben. Maar neem aan dat als er een Europese stekker op zit, de frequentie ook Europees is.
Mbt de inbouwschakelaar, ik heb zelf die van Qubino, die werken zeer goed, nog nooit een probleem mee gehad. Al zullen de Fibaro’s ook prima zijn. Je zult echter wel in de meeste gevallen een blauwe draad moeten bijtrekken. Maar dat is een fluitje van een cent als je een trekkoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548920

Besloten er ook maar eens in te duiken.

Google home mini & ST hub zijn onderweg.

Heeft iemand ervaring met de aeotec dimmer v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 548920 schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:06:
Besloten er ook maar eens in te duiken.

Google home mini & ST hub zijn onderweg.

Heeft iemand ervaring met de aeotec dimmer v2?
Dat is wel een mooi dingetje voor een zeer schappelijke prijs. Wel een beetje aan de dikke kant, hou daar rekening mee als je m wilt inbouwen.
Ik heb wel ervaring met Aeon (recessed door sensor), maken goeie spullen.
Het is Zwave, dus die zal gewoon meteen werken zonder device handler (misschien dat je wat functies mist, maar basis werkt gewoon meteen).

[ Voor 5% gewijzigd door rinkel op 26-11-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
rinkel schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 15:40:
[...]

Dan zul je eerst op zoek moeten naar een motor of een systeem dat de poort kan openen en sluiten. Dan de aansturing regelen via een zwave device, daar zijn er wel een aantal van, bijvoorbeeld een voor zonwering.
de poort gaat al open via een motor. Deze word gescakeld via een afstandsbediening of via een maakcontact (NO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 548920

rinkel schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:29:
[...]

Dat is wel een mooi dingetje voor een zeer schappelijke prijs. Wel een beetje aan de dikke kant, hou daar rekening mee als je m wilt inbouwen.
Ik heb wel ervaring met Aeon (recessed door sensor), maken goeie spullen.
Het is Zwave, dus die zal gewoon meteen werken zonder device handler (misschien dat je wat functies mist, maar basis werkt gewoon meteen).
Prijs is dermate laag dat ik een beetje twijfel aan de kwaliteit.
Bij de anderen die ik zag is á 50,- per wall outlet mijn huis aanpassen nogal een investering. á 15,- ps is het goed te doen...
Maar heb er 1 besteld om te testen, zal hier wel terugkoppelen hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:37
Anoniem: 548920 schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:35:
[...]

Prijs is dermate laag dat ik een beetje twijfel aan de kwaliteit.
Bij de anderen die ik zag is á 50,- per wall outlet mijn huis aanpassen nogal een investering. á 15,- ps is het goed te doen...
Maar heb er 1 besteld om te testen, zal hier wel terugkoppelen hoe het werkt.
Ben benieuwd. De prijs is inderdaad een heel stuk lager dan bij andere aanbieders. Vraag me af of het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yannick-ski schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:32:
[...]

de poort gaat al open via een motor. Deze word gescakeld via een afstandsbediening of via een maakcontact (NO).
Dan zou ik een fibaro/qubino schakelaar nemen, die zijn er speciaal voor zonwering, rolluiken of deuren. Bijvoorbeeld de qubino ZMNHCD1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
@rinkel
bedankt voor de tip, wist niet dat dezen het ook voor de garage poort deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yannick-ski schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:57:
@rinkel
bedankt voor de tip, wist niet dat dezen het ook voor de garage poort deden.
Natuurlijk op eigen risico. Ik ken de situatie verder niet, maar volgens mij werkt een deur vergelijkbaar met rolluiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag 2 bewegingsmelders besteld, die had ik nog niet. Eens testen.

Ik heb de DH voor de xiaomi plugs aangepast met een offset voor de temperatuur.

Zijn er trouwens mensen die Scenes gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Goed bezig met de updates voor de Xiaomi DH's, Rinkel!

Scenes gebruik ik inmiddels actief. In combinatie met Smart Lighting (smartapp), routines en los voor bepaalde situaties. Voorheen zat alles in Smart Lighting regels of routines en door deze updates is het een stuk overzichtelijker en logischer op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeZaX schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:03:
Goed bezig met de updates voor de Xiaomi DH's, Rinkel!

Scenes gebruik ik inmiddels actief. In combinatie met Smart Lighting (smartapp), routines en los voor bepaalde situaties. Voorheen zat alles in Smart Lighting regels of routines en door deze updates is het een stuk overzichtelijker en logischer op geworden.
Heb je al naar WebCore gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
rinkel schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:07:
[...]

Heb je al naar WebCore gekeken ?
Nee, dit staat nog als to-do om in te gaan verdiepen. We hebben nieuwbouw en er zijn nog zat klusjes die moeten gebeuren. :+ Echter zijn we zeer blij hoe alles nu al draait i.c.m. Smart Lighting, Hue Advanced en Scenes en Routines. Mijn vrouw past zelf ook kleine 'optimalisaties' aan.

Ik kan me voorstellen dat zodra de diversiteit van het aantal domotica apparaten en functies toeneemt meer behoefte ontstaat aan goed framework (=Webcore) om alles met elkaar te laten praten. Voor nu is het voornamelijk (licht, beweging, temperatuur en knoppen) en is dit zeer goed op te lossen met standaard functionaliteiten.

[ Voor 28% gewijzigd door BeZaX op 29-11-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939043

InterCC schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 23:37:

Ik zou toch ook nog maar eens kijken naar een Google Home! Werkt (vind ik) iets fijner dat de echo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Xiaomi handlers hebben een update gekregen ivm batterij indicatie.
Je kunt ze hier vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
Eindelijk begonnen met installeren van smartthings. Grootste uitdaging: mijn hub wordt niet gevonden op de developer site.

Deze methode gevolgd: https://community.smartth...ount-location-is-on/53923

Alle locaties al geprobeerd (uitloggen - locatie geselecteerd - inloggen - naar 'my hub' - geen hub?)

Iemand een idee? :?

[ Voor 23% gewijzigd door B3rtj3666 op 01-12-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:42:
Eindelijk begonnen met installeren van smartthings. Grootste uitdaging: mijn hub wordt niet gevonden op de developer site.

Deze methode gevolgd: https://community.smartth...ount-location-is-on/53923

Alle locaties al geprobeerd (uitloggen - locatie geselecteerd - inloggen - naar 'my hub' - geen hub?)

Iemand een idee? :?
Werkt helemaal niets?
Deze zou je moeten gebruiken: https://account.smartthings.com

Als je bent ingelogd naar My Locations, daar zou je hub moeten staan.
Je moet eerst naar My Locations, Locatie selecteren, voordat je naar My Hub gaat.
Anders krijg je deze melding: "You don't have any hubs yet. Please use the SmartThings mobile app to claim your hub."

Het is al even geleden dat ik mijn hub heb aangemeld.

Wellicht stomme vraag, maar heeft je hub een verbinding met internet ?

[ Voor 26% gewijzigd door rinkel op 01-12-2017 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:55:
[...]

Werkt helemaal niets?
Deze zou je moeten gebruiken: https://account.smartthings.com

Als je bent ingelogd naar My Locations, daar zou je hub moeten staan.
Je moet eerst naar My Locations, Locatie selecteren, voordat je naar My Hub gaat.
Anders krijg je deze melding: "You don't have any hubs yet. Please use the SmartThings mobile app to claim your hub."

Het is al even geleden dat ik mijn hub heb aangemeld.

Wellicht stomme vraag, maar heeft je hub een verbinding met internet ?
Dank voor je reactie.
Hub is aangesloten op het internet. Ook via 4G kan ik de hub benaderen en is ie online. Ook heb ik heb twee things toegevoegd.. door sensor en schakelaar (stopcontact).

My locations is gevuld..heb ik handmatig gedaan. Rechtboven "locatie toevoegen" en dan de gegevens invullen.

Vervolgens geen hub gevonden.

Ook als ik onder "name" bij "my locations" klik, staat daar vanalles ingevuld, maar geen hub en ook geen groups.

OPGELOST!!!
Ik moet bij het inloggen niet het smartthings logo kiezen maar inloggen met het samsung account!!
Heel vreemd naar mijn mening... maar ik heb het gevonden..

Bedankt opnieuw Rinkel!!

[ Voor 8% gewijzigd door B3rtj3666 op 01-12-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Laatst online: 14:16
Hallo,

vrijdag mijn Hub binnen gekregen, hopelijk als vervanger is voor mijn Domoticz Pi installatie. Meteen maar even mee aan het stoeien geweest, dat is nog knap lastig zonder programmeer ervaring.

Nu wil ik mijn Hikvision camera toevoegen, zorgen dat ik snapshots kan nemen en een motion trigger (zodat ik die uiteindelijk in webCoRE kan koppelen aan events, bijv bij motion detectie stuur mail met screenshot).

Nu kan ik standaard geen oplossing vinden. En dus zelf wat in elkaar gecopy/paste. Ik heb het video en de screenshot werkend, echter krijg ik motion niet werkend. Ik wil dit doen door de status (ioState) uit de volgende XML vanuit mijn IP Cam te parsen.

Voorbeeld XML:
XML:
1
2
3
4
5
<IOPortStatus xmlns="http://www.hikvision.com/ver10/XMLSchema" version="1.0">
<ioPortID>1</ioPortID>
<ioPortType>output</ioPortType>
<ioState>inactive</ioState>
</IOPortStatus>

Kan iemand mij helpen inzien wat hier fout gaat? In de volgende post de code voor de Device Handler, gezien tweakers blijkbaar mijn post te lang vind :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KiefDelicious
Dit is de code voor de Device Handler die ik heb aangepast om bijna werkend te krijgen.
Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
/** 
 *  Generic IP Camera
 *
 *  Based on pstuart's Generic Video Camera and Generic Camera Device
 *
 *  Licensed under the Apache License, Version 2.0 (the "License"); you may not use this file except
 *  in compliance with the License. You may obtain a copy of the License at:
 *
 *      http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0
 *
 *  Unless required by applicable law or agreed to in writing, software distributed under the License is distributed
 *  on an "AS IS" BASIS, WITHOUT WARRANTIES OR CONDITIONS OF ANY KIND, either express or implied. See the License
 *  for the specific language governing permissions and limitations under the License.
 *
*/

metadata {
    definition (name: "TEST Camera", namespace: "KiefDelicious", author: "tinlau") {
        capability "Image Capture"
        capability "Sensor"
        capability "Actuator"
        capability "Configuration"
        capability "Video Camera"
        capability "Video Capture"
        capability "Refresh"
        capability "Switch"
        capability "Motion Sensor"

command "start"

attribute "hubactionMode", "string"
    }

preferences {
    input("CameraIP", "string", title:"Camera IP Address", description: "Please enter your camera's IP Address", required: false, displayDuringSetup: true)
    input("CameraUser", "string", title:"Camera User", description: "Please enter your camera's username", required: false, displayDuringSetup: true)
    input("CameraPassword", "string", title:"Camera Password", description: "Please enter your camera's password", required: false, displayDuringSetup: true)
    input("CameraRtspPort", "string", title:"Camera RTSP Port", description: "Please enter your camera's RTSP Port", defaultValue: 554 , required: false, displayDuringSetup: true)
    input("CameraPort", "string", title:"Camera Port", description: "Please enter your camera's Port", defaultValue: 80 , required: false, displayDuringSetup: true)
    input("CameraPath", "string", title:"Camera Path to Image", description: "Please enter the path to the image", defaultValue: "/Streaming/Channels/1/picture", required: false, displayDuringSetup: true)
    input("CameraPathVideo", "string", title:"Camera Path to Video", description: "Please enter the path to the video", defaultValue: "/Streaming/Channels/1", required: false, displayDuringSetup: true)
    input("CameraAuth", "bool", title:"Does Camera require User Auth?", description: "Please choose if the camera requires authentication (only basic is supported)", defaultValue: true, required: false, displayDuringSetup: true)
    input("CameraPostGet", "string", title:"Does Camera use a Post or Get, normally Get?", description: "Please choose if the camera uses a POST or a GET command to retreive the image", defaultValue: "GET", required: false, displayDuringSetup: true)
    }

simulator {

}

tiles {
        multiAttributeTile(name: "videoPlayer", type: "videoPlayer", width: 6, height: 4) {
            tileAttribute("device.switch", key: "CAMERA_STATUS") {
                attributeState("on", label: "Active", icon: "st.camera.dlink-indoor", action: "switch.off", backgroundColor: "#79b821", defaultState: true)
                attributeState("off", label: "Inactive", icon: "st.camera.dlink-indoor", action: "switch.on", backgroundColor: "#ffffff")
                attributeState("restarting", label: "Connecting", icon: "st.camera.dlink-indoor", backgroundColor: "#53a7c0")
                attributeState("unavailable", label: "Unavailable", icon: "st.camera.dlink-indoor", action: "refresh.refresh", backgroundColor: "#F22000")
            }

tileAttribute("device.errorMessage", key: "CAMERA_ERROR_MESSAGE") {
                attributeState("errorMessage", label: "", value: "", defaultState: true)
            }

tileAttribute("device.camera", key: "PRIMARY_CONTROL") {
                attributeState("on", label: "Active", icon: "st.camera.dlink-indoor", backgroundColor: "#79b821", defaultState: true)
                attributeState("off", label: "Inactive", icon: "st.camera.dlink-indoor", backgroundColor: "#ffffff")
                attributeState("restarting", label: "Connecting", icon: "st.camera.dlink-indoor", backgroundColor: "#53a7c0")
                attributeState("unavailable", label: "Unavailable", icon: "st.camera.dlink-indoor", backgroundColor: "#F22000")
            }

tileAttribute("device.startLive", key: "START_LIVE") {
                attributeState("live", action: "start", defaultState: true)
            }

tileAttribute("device.stream", key: "STREAM_URL") {
                attributeState("activeURL", defaultState: true)
            }   
        }

standardTile("take", "device.image", width: 2, height: 1, canChangeIcon: false, inactiveLabel: true, canChangeBackground: false) {
            state "take", label: "Take", action: "Image Capture.take", icon: "st.camera.camera", backgroundColor: "#FFFFFF", nextState:"taking"
            state "taking", label:'Taking', action: "", icon: "st.camera.take-photo", backgroundColor: "#53a7c0"
            state "image", label: "Take", action: "Image Capture.take", icon: "st.camera.camera", backgroundColor: "#FFFFFF", nextState:"taking"
        }

standardTile("refresh", "device.alarmStatus", width: 2, height: 1, inactiveLabel: false, decoration: "flat") {
            state "refresh", action:"polling.poll", icon:"st.secondary.refresh"
        }
        standardTile("blank", "device.image", width: 2, height: 1, canChangeIcon: false, canChangeBackground: false, decoration: "flat") {
            state "blank", label: "", action: "", icon: "", backgroundColor: "#FFFFFF"
        }
        standardTile("motion", "device.motionStatus", inactiveLabel: false, decoration: "flat") {
            state "off", label: "off", action: "toggleMotion", icon: "st.motion.motion.inactive", backgroundColor: "#FFFFFF"
            state "on", label: "on", action: "toggleMotion", icon: "st.motion.motion.active",  backgroundColor: "#00ff00"
        }
        standardTile("refresh", "device.cameraStatus", inactiveLabel: false, decoration: "flat") {
            state "refresh", action:"polling.poll", icon:"st.secondary.refresh"
        }
        carouselTile("cameraDetails", "device.image", width: 6, height: 4) { }

main "take"
        details(["videoPlayer", "take", "motion", "refresh", "cameraDetails"])
    }
}

//for photo
def parse(String description) {
    log.debug "Parsing '${description}'"
    def map = [:]
    def retResult = []
    def descMap = parseDescriptionAsMap(description)
    //Image
    def imageKey = descMap["tempImageKey"] ? descMap["tempImageKey"] : descMap["key"]
    if (imageKey) {
        storeTemporaryImage(imageKey, getPictureName())
    } 
}

// handle commands
def take() {
    def userpassascii = "${CameraUser}:${CameraPassword}"
    def userpass = "Basic " + userpassascii.encodeAsBase64().toString()
    def host = CameraIP 
    def hosthex = convertIPtoHex(host).toUpperCase() //thanks to @foxxyben for catching this
    def porthex = convertPortToHex(CameraPort).toUpperCase()
    device.deviceNetworkId = "$hosthex:$porthex" 

log.debug "The device id configured is: $device.deviceNetworkId"

def path = CameraPath 
    log.debug "path is: $path"
    log.debug "Requires Auth: $CameraAuth"
    log.debug "Uses which method: $CameraPostGet"

def headers = [:] 
    headers.put("HOST", "$host:$CameraPort")
    if (CameraAuth) {
        headers.put("Authorization", userpass)
    }

log.debug "The Header is $headers"

def method = "GET"
    try {
        if (CameraPostGet.toUpperCase() == "POST") {
            method = "POST"
            }
        }
    catch (Exception e) { // HACK to get around default values not setting in devices
        settings.CameraPostGet = "GET"
        log.debug e
        log.debug "You must not of set the perference for the CameraPOSTGET option"
    }

log.debug "The method is $method"

try {
    def hubAction = new physicalgraph.device.HubAction(
        method: method,
        path: path,
        headers: headers
        )

hubAction.options = [outputMsgToS3:true]
    log.debug hubAction
    hubAction
    }
    catch (Exception e) {
        log.debug "Hit Exception $e on $hubAction"
    }

}

def parseDescriptionAsMap(description) {
description.split(",").inject([:]) { map, param ->
def nameAndValue = param.split(":")
map += [(nameAndValue[0].trim()):nameAndValue[1].trim()]
}
}

private getPictureName() {
    def pictureUuid = java.util.UUID.randomUUID().toString().replaceAll('-', '')
    log.debug pictureUuid
    def picName = device.deviceNetworkId.replaceAll(':', '') + "_$pictureUuid" + ".jpg"
    return picName
}

private String convertIPtoHex(ipAddress) { 
    String hex = ipAddress.tokenize( '.' ).collect {  String.format( '%02x', it.toInteger() ) }.join()
    log.debug "IP address entered is $ipAddress and the converted hex code is $hex"
    return hex

}

private String convertPortToHex(port) {
    String hexport = port.toString().format( '%04x', port.toInteger() )
    log.debug hexport
    return hexport
}

private Integer convertHexToInt(hex) {
    Integer.parseInt(hex,16)
}

private String convertHexToIP(hex) {
    log.debug("Convert hex to ip: $hex") 
    [convertHexToInt(hex[0..1]),convertHexToInt(hex[2..3]),convertHexToInt(hex[4..5]),convertHexToInt(hex[6..7])].join(".")
}

private getHostAddress() {
    def parts = device.deviceNetworkId.split(":")
    log.debug device.deviceNetworkId
    def ip = convertHexToIP(parts[0])
    def port = convertHexToInt(parts[1])
    return ip + ":" + port
}

//for video
private getVideoURL() {
    def videoURL = ""
    if (CameraAuth) {
        videoURL = "rtsp://${CameraUser}:${CameraPassword}@${CameraIP}:${CameraRtspPort}${CameraPathVideo}"
    } else {
        videoURL = "rtsp://${CameraIP}:${CameraRtspPort}${CameraPathVideo}"
    }
    return videoURL
}

mappings {
   path("/getInHomeURL") {
       action:
       [GET: "getInHomeURL"]
   }
}

def installed() {
    configure()
}

def updated() {
    configure()
}

// parse events into attributes
/*def parse(String description) {
    log.debug "Parsing '${description}'"
}*/

// handle commands
def configure() {
    log.debug "Executing 'configure'"
    sendEvent(name:"switch", value: "on")
}

def start() {
    log.trace "start()"
    def videoURL = getVideoURL()
    log.debug videoURL
    def dataLiveVideo = [
        OutHomeURL  : videoURL,
        InHomeURL   : videoURL,
        ThumbnailURL: "http://cdn.device-icons.smartthings.com/camera/dlink-indoor@2x.png",
        cookie      : [key: "key", value: "value"]
    ]

def event = [
        name           : "stream",
        value          : groovy.json.JsonOutput.toJson(dataLiveVideo).toString(),
        data           : groovy.json.JsonOutput.toJson(dataLiveVideo),
        descriptionText: "Starting the livestream",
        eventType      : "VIDEO",
        displayed      : false,
        isStateChange  : true
    ]
    sendEvent(event)
}

def getInHomeURL() {
     [InHomeURL: getVideoURL()]
}
// for motion
def motion() {
    log.debug( "motion() state" );

def strUrl = "http://${CameraUser}:${CameraPassword}@${CameraIP}/IO/outputs/1/status{}";
    log.debug( "strUrl = ${strUrl}" );

httpPost( strUrl ){

}
}

def motionDisable = new XmlSlurper().parseText('''
    <ioPortID>1</ioPortID>
    </IOPortStatus>
       ''')
def motionEnable = new XmlSlurper().parseText('''
    <ioPortID>1</ioPortID>
    <ioState>active</ioState>
    </IOPortStatus>
       ''')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf ook hikvision camera’s en heb ooit eens begrepen dat de resolutie te hoog was voor ST.
Dit gezegd hebbende heb ik wel eens een andere ST app gebruikt die dit wel aankon. Alleen kon ik er verder niet zoveel mee.
Dit is echter alweer een tijdje geleden. Het zou wel leuk zijn om een foto van de cam te krijgen als er iemand aanbelt.
Ik ga er ook weer eens induiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KiefDelicious
rinkel schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:24:
Ik heb zelf ook hikvision camera’s en heb ooit eens begrepen dat de resolutie te hoog was voor ST.
Dit gezegd hebbende heb ik wel eens een andere ST app gebruikt die dit wel aankon. Alleen kon ik er verder niet zoveel mee.
Dit is echter alweer een tijdje geleden. Het zou wel leuk zijn om een foto van de cam te krijgen als er iemand aanbelt.
Ik ga er ook weer eens induiken.
Met dit script kan ik dus de video (RSTP stream) bekijken in de app en een screenshot maken (http url). Dit werkt prima (combinatie van 2 scripts en geen problemen met hoge resolutie image). Ik heb het nog niet proberen te gebruiken in een actie, maar ik heb hetzelfde idee, als iemand aanbelt een screenshot naar mijn telefoon sturen. Echter voordat ik daaraan begin (dit heb ik trouwens werkend in Domoticz) wil ik het motion stukje werkend hebben. Dit onderdeel heb ik ook al werkend in Domoticz op basis van het voorbeeld xml in mijn vorige post. Alleen is mijn kennis te beperkt om dit nu in Smartthings werkend te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door KiefDelicious op 04-12-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Kleine update. ST hub werkt goed. Reageert vrij snel op alles en heel even wennen, maar gebruiksvriendelijk de eerste device handler toevoegen is wat lastiger, maar gewoon de stappen volgen en dan blijkt het vrij logisch te zijn. Minder gebruiksvriendelijk vind ik overigens dat als ik bij mijn HUb kijk via https://graph.api.smartthings.com/hub/list er niet staat. Eerst moet ik naar "my locations" gaan, klikken (en er staat er maar één) en dan kent de interface alle data. Niets onoverkomelijks, maar wel steeds een naar mijn mening onnodige stap.

Met de Fibaro sensors achter de schakelaars moet ik nog beginnen (iets met tijd en draden trekken). De ST, Echo en thermostaat werken echter perfect samen. Ik kan Alexa zeggen de temperatuur aan te passen en dat doet ze netjes via de ST koppeling.

Alexa vind ik evengoed wel fijn werken. Best veel 'skills' om toe te voegen (Nederlandse headlines), ik heb woon-werkverkeer ingesteld en ik kan nu Alexa vragen om verkeersinfo op mijn route, uitgebreid lokaal nieuws, een Spotify playlist starten, volume hoger/lager. Al met al een mooie start.

Het is nog wel even wachten tot de sensoren en Neo coolcams binnenkomen. Ze zijn al even onderweg, dus ik verwacht ze snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InterCC schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:38:
Minder gebruiksvriendelijk vind ik overigens dat als ik bij mijn HUb kijk via https://graph.api.smartthings.com/hub/list er niet staat. Eerst moet ik naar "my locations" gaan, klikken (en er staat er maar één) en dan kent de interface alle data. Niets onoverkomelijks, maar wel steeds een naar mijn mening onnodige stap.
Vind ik ook een vreemde ja, zeker als je maar 1 lokatie hebt zou die best default kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Zijn er overigens al mensen die een Somfy apparaat hebben gekoppeld aan de SH? Ik heb een zonnescherm op Somfy (zat er al toen ik het huis kocht) en die zou ik ook graag met de SH willen koppelen. Ik zie enkel een oplossing via een RP om het signaal om te zetten. Als dat nodig is dan zal ik daar helaas aan moeten geloven, maar als mensen al een andere oplossing gevonden hebben dan ben ik zeer geïnteresseerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleM
Ik zag deze, nog onbeantwoorde, vraag op de vorige pagina waar ik ook wel het antwoord op zou willen weten:
BeZaX schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:11:
Iemand ervaring met het uitlezen van een slimme meter (i.c.m. zonnepanelen) met Smartthings?
Ik heb namelijk ook een slimme meter en ik lever energie terug via 6 zonnepanelen. Op z'n minst zou ik graag mijn slimme meter uitlezen, en het actuele verbruik beschikbaar maken in Smartthings als variabele. Nog mooier als ik het aan Google Home kan vragen. Ook zou ik het actuele verbruik ergens willen zien, met een grafiekje van het verbruik van de afgelopen periode. En nog mooier zou het zijn als ik ook de actuele teruglevering en -saldo erin kan verwerken, maar ik vermoed dat mijn slimme meter niks 'weet' van de teruglevering dus dat zal wel lastig zijn.

Iemand die een idee heeft over hoe ik dat zou kunnen doen? Ik heb een RPi die ik niet gebruik, een P1 kabel is zo aangeschaft, ik heb nog een Android tablet die ik als veredeld beeldscherm zou kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
TripleM schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:44:
Ik zag deze, nog onbeantwoorde, vraag op de vorige pagina waar ik ook wel het antwoord op zou willen weten:

[...]

Ik heb namelijk ook een slimme meter en ik lever energie terug via 6 zonnepanelen. Op z'n minst zou ik graag mijn slimme meter uitlezen, en het actuele verbruik beschikbaar maken in Smartthings als variabele. Nog mooier als ik het aan Google Home kan vragen. Ook zou ik het actuele verbruik ergens willen zien, met een grafiekje van het verbruik van de afgelopen periode. En nog mooier zou het zijn als ik ook de actuele teruglevering en -saldo erin kan verwerken, maar ik vermoed dat mijn slimme meter niks 'weet' van de teruglevering dus dat zal wel lastig zijn.

Iemand die een idee heeft over hoe ik dat zou kunnen doen? Ik heb een RPi die ik niet gebruik, een P1 kabel is zo aangeschaft, ik heb nog een Android tablet die ik als veredeld beeldscherm zou kunnen gebruiken..
Misschien een wat rare oplossing, maar waarom zou je geen WCD plug, zoals de NEO Coolcam gebruiken. Die gaan volgens mij tot 2.600 watt en houdt energie bij. Als je die tussen panelen en teruglevering zet heb je volgens mij een extreem simpele oplossing om teruglevering in kaart te brengen en actueel verbruik. Over het grafiekje en koppeling met Google Home durf ik niets te zeggen. Misschien is het evengoed een slecht idee, maar misschien dat het wel heel simpel en low-budget een (tijdelijke) oplossing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Nog een korte update. Gister heb ik twee Fibaro relays aangesloten (de dubbele). Dat werkt lekker met de SH. Daarna zeg ik tegen Alexa "discover devices" en kan ik met "Alexa, turn on "naam die ik schakelaar gegeven heb" lampen aan en uit zetten.
Ik ben er enthousiast over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok wil achter een schakelaarin de muur een module plaatsen om de verlichting aan/uit te schakelen.
Welke kan ik daarvoor het beste gaan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Anoniem: 939043 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:50:
Ok wil achter een schakelaarin de muur een module plaatsen om de verlichting aan/uit te schakelen.
Ik ben gegaan voor de Fibaro relays 223, maar andere mensen gaan bijvoorbeeld voor de Qubino Flush 1D.
De Fibaro wordt niet out of the box herkent, maar na simpelweg een device handler op de SH te zetten worden ze na synchen perfect herkent.
Mijn keuze voor de Fibaro's is overigens met name vanwege goede ervaringen van andere mensen en de prijs. Via Amazon.de waren ze best schappelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 939043 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:50:
Ik gebruik idd de Qubino flush 1D.
Volgens mij is het om t even welke je gebruikt, de Fibaro of Qubino.
In mijn geval werken de Qubino’s uitstekend, tot op heden altijd geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je mannen! Zal even kijken naar deze 2 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
Goedemorgen,

Weten jullie of het mogelijk is om bijvoorbeeld de telefoon van de werkster toe te voegen aan ST zodat sensoren ook getriggered worden als ik weg ben en zij aan het werk is bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheffed schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:39:
Goedemorgen,

Weten jullie of het mogelijk is om bijvoorbeeld de telefoon van de werkster toe te voegen aan ST zodat sensoren ook getriggered worden als ik weg ben en zij aan het werk is bij mij?
Je kunt wel meedere telefoons toevoegen, heb ik hier ook.
Alleen is er geen rechten systeem helaas. Dit betekent dat ze dan ook je lampen aan en uit kan zetten.

Een andere mogelijkheid is om de ST Presence Sensor te gebruiken. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar vind het wel een interessant ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Ik ben nog aan het kijken naar een goede IP camera om te laten samenwerken met de SH. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaalde camera? Ik zou iets willen voor binnen én buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de arlo hier hangen en deze werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
KiefDelicious schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:13:
Hallo,

vrijdag mijn Hub binnen gekregen, hopelijk als vervanger is voor mijn Domoticz Pi installatie. Meteen maar even mee aan het stoeien geweest, dat is nog knap lastig zonder programmeer ervaring.

Nu wil ik mijn Hikvision camera toevoegen, zorgen dat ik snapshots kan nemen en een motion trigger (zodat ik die uiteindelijk in webCoRE kan koppelen aan events, bijv bij motion detectie stuur mail met screenshot).

Nu kan ik standaard geen oplossing vinden. En dus zelf wat in elkaar gecopy/paste. Ik heb het video en de screenshot werkend, echter krijg ik motion niet werkend. Ik wil dit doen door de status (ioState) uit de volgende XML vanuit mijn IP Cam te parsen.

Voorbeeld XML:
XML:
1
2
3
4
5
<ioPortID>1</ioPortID>
</IOPortStatus>

Kan iemand mij helpen inzien wat hier fout gaat? In de volgende post de code voor de Device Handler, gezien tweakers blijkbaar mijn post te lang vind :P
Niemand? Helemaal niemand ervaring met XML parsen binnen smarthings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26

paQ

Ik krijg het niet voor elkaar een stofzuiger aan een andere locatie te koppelen. Steeds als ik dit probeer vanuit de Samsung Connect app, dan gaat het apparaat ongevraagd naar Home, ipv een andere locatie (waar ik hem toevoeg)

Als ik inlog op de smartthings account, dan zie ik hem daar ook netjes op locatie home staan, maar er schijnt nergens een mogelijkheid te zijn het apparaat te verplaatsen :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
paQ schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:17:
Ik krijg het niet voor elkaar een stofzuiger aan een andere locatie te koppelen. Steeds als ik dit probeer vanuit de Samsung Connect app, dan gaat het apparaat ongevraagd naar Home, ipv een andere locatie (waar ik hem toevoeg)

Als ik inlog op de smartthings account, dan zie ik hem daar ook netjes op locatie home staan, maar er schijnt nergens een mogelijkheid te zijn het apparaat te verplaatsen :?
Voor zover ik weet is de locatie de basis van de hub en alles daaronder. Iets kan dus niet verplaatst worden naar een andere locatie, want dan moet het opnieuw gesynchroniseerd worden op die locatie.
Of begrijp ik je niet juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26

paQ

Dat zou kunnen maar ik heb helemaal geen hub. :)
Maar sync ik iets op de locatie die ik selecteer, dan komt ie toch in de eerste locatie te staan.

[ Voor 50% gewijzigd door paQ op 12-12-2017 00:02 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de Xiaomi Aqara Motion Sensors ontvangen (2 stuks)
Ik had de DH al geinstalleerd, dus het koppelen was eigenlijk vrij snel gepiept.
Ze zijn klein, behoorlijk klein. Dat zelfde gevoel had ik een tijd geleden toen ik de deur/raam sensor voor het eerst in handen had.
Ze doen het goed, beweging wordt snel gedetecteerd, tot een meter of 6 a 7. Mijn woonkamer is echter groter dan dat, dus zal ik er nog een bij moeten bestellen.
In de DH kun je instellen na hoeveel seconden de sensor weer terug gaat naar de detectie-status. Werkt goed.

Ik heb alleen nog steeds geen batterijstatus, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
Ja, de Xiaomi Aqara Motion Sensors zijn top! Ik had eerst een aantal Philips Hue Motion Sensors, maar die zijn zo lomp in vergelijking met deze sensoren. Hopelijk brengt Xiaomi ooit nog eentje uit die ook voor buiten geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeZaX schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:27:
Ja, de Xiaomi Aqara Motion Sensors zijn top! Ik had eerst een aantal Philips Hue Motion Sensors, maar die zijn zo lomp in vergelijking met deze sensoren. Hopelijk brengt Xiaomi ooit nog eentje uit die ook voor buiten geschikt is.
Geven ze bij jou wel een batterij percentage?
Bij de andere sensoren duurt dat altijd een tijdje, dit ivm met de catchall-checkin. Bij de Motion sensor heb ik geen idee.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste