Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 656473

Heb de hub-v3 weten te koppelen door
1) via samsung us een account aan maken met locatie adres in Amerika
2) telefoon taal op Engels (us) gezet, niet wetend of dit nodig is
3) smartthings app laten zoeken naar apparaten en dan hub selecteren
4) alle installatie stappen doorlopen tot installatie gereed is
5) taal voor gemak maar weer op Nederlands

Ondertussen ook gekoppeld:
- google home
- philips hue
- logitech harmony
- samsung qled 2018 tv (kan nu lampen bedienen via tv 😊)

Morgen eens stoeien om mijn telefoon als precence device te laten functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

jeka

Support your local club.

Moet je met een uk hub (ik wist niet dat die al uit was) je adres op Us zetten?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upgrade naar V3 schijnt niet echt mogelijk te zijn mbt tot je setup, geen upgrade tools oid, alles handmatig dus.
Geen batterij-backup, minder geheugen, geen ondersteuning voor camera's (anders dan cloud camera's)
V3 heeft dan wel weer bluetooth (de wel aanstaat)
De meeste reviews zijn niet echt in de lijn van "upgrade nu!" Ik heb zelf ook besloten om gewoon bij de V2 te blijven.

De IF THEN condities zien er wel leuk uit in de nieuwe app, alleen heb ik nu heel veel in Webcore staan en ben benieuwd of die nieuwe app wel alles aan kan.
Dit is overigens app gerelateerd en niet V3, maar voor de V3 moet je de Smartthings-Connect app gebruiken.

Die nieuwe Samsung multi sensor is wel erg mooi. Al ben ik zelf alle contact sensoren aan het upgraden naar goeie zwave versies (aeotec oid)
Ook de nieuwe Samsung Button is mooi. Op dit moment heb ik de buttons van Xiaomi in gebruik, die werken echt heel goed, nog geen enkele dropout gehad.
Hetzelfde geldt voor de IR-sensor. De nieuwe samsung ziet er mooi uit, maar de Xiaomi is superklein en werkt gewoon top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 656473

jeka schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:42:
Moet je met een uk hub (ik wist niet dat die al uit was) je adres op Us zetten?
Ik heb een US account aangemaakt.
Mogelijk werkt UK ook, maar dit niet getest
rinkel schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:09:
Upgrade naar V3 schijnt niet echt mogelijk te zijn mbt tot je setup, geen upgrade tools oid, alles handmatig dus.
Heb tel. tijdens het proces op taal english (US) laten staan
Installatie proces gaat gewoon goed
Je kan een QR-code scannen zodat het makkelijker gaat
Nog even wifi instellen en dat is het eigenlijk wel.
Update gebeurt ook gelijk zonder fouten

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 656473 op 16-10-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 656473 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:46:
[...]

Ik heb een US account aangemaakt.
Mogelijk werkt UK ook, maar dit niet getest

[...]

Heb tel. tijdens het proces op taal english (US) laten staan
Installatie proces gaat gewoon goed
Je kan een QR-code scannen zodat het makkelijker gaat
Nog even wifi instellen en dat is het eigenlijk wel.
Update gebeurt ook gelijk zonder fouten
Ik bedoelde eigenlijk een migratie van V2 naar V3, dus de gehele setup met al je devices en apps (zoals alle scripts van webcore) van de V2 hub naar de V3 hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
Ik hoop dat ik hier goed zit, zo niet dan hoor ik het graag. Ik wil graag gaan beginnen met wat domotica in mijn huis, uitgelezen kans is om te beginnen in de slaapkamer omdat we die nu toch al flink aan het verbouwen zijn. De Samsung Hub lijkt me een goede optie om aan de basis te hebben. Nu heb ik al het een en ander gegoogled maar het word me toch heel snel onduidelijk.

Wat wil ik als eerste stap? Ik ga in de slaapkamer een verlaagd plafond aanbrengen met daarin een aantal led spotjes. Die wil ik via mijn telefoon kunnen dimmen, alsook via een knop aan de muur. Dus heb je een Z-Wave of Zigby dimmer nodig die in te bouwen is in een wanddoos. Het technische gedeeldte is opzich ook het probleem niet, maar ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer.

Mijn vraag is dus, heeft er iemand goede suggsties voor een inbouw dimmer, die Z-Wave of Zigby "spreekt" en die Led-spots kan dimmen?

Ik had bijvoorbeeld deze gevonden:
https://www.robbshop.nl/d...l67rrdsHHqz0aAnriEALw_wcB

Is dat iets of zit ik helemaal in de verkeerde richting en raden jullie iets compeets anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Vandaag ook een hub v3 geïnstalleerd. Heb ook een US account aangemaakt en dat werkte zonder problemen. Wel had ik het idee dat ik meer opties kreeg voor te kiezen devices nadat ik de classic app had gedownload, maar wellicht is dit toeval.

Ik had initieel de fout gemaakt om via de app een account te maken, dat werkt helaas niet want dan kun je geen land kiezen en wordt het automatisch Nederland. Je kunt wel vrij gemakkelijk je account verwijderen en een nieuwe poging wagen ;).

Heb een 2018 Smartthings watersensor geïnstalleerd die werkt goed, wel jammer dat je niet out of the box een mailtje kunt ontvangen.

@Heaget Ik zit zelf ook nog te kijken naar eventuele opties voor wanddozen, maar nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 23:02
Graag wil ik beginnen met domotica in mijn huis. Ik zit te twijfelen tussen welke aansturingshub en welk systeem ik ga kiezen. Waar ik nu op ben uitgekomen zijn deze 2; Een ICS 2000 hub of de Samsung Smartthings V3. Allebei zijn ze rond de 90 euro te krijgen.
Het voordeel van de ICS 2000 is dat je met Klikaanklikuit een goed werkend systeem hebt.
Smartthings is met Zwave en Zigbee erg divers en de app ziet er goed uit.

Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05
Toekan schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:26:
Graag wil ik beginnen met domotica in mijn huis. Ik zit te twijfelen tussen welke aansturingshub en welk systeem ik ga kiezen. Waar ik nu op ben uitgekomen zijn deze 2; Een ICS 2000 hub of de Samsung Smartthings V3. Allebei zijn ze rond de 90 euro te krijgen.
Het voordeel van de ICS 2000 is dat je met Klikaanklikuit een goed werkend systeem hebt.

Veel mensen beginnen met Kaku omdat het in de winkel ligt en makkelijk verkrijgbaar is. Daarna stappen de mensen die meer willen vaak snel over op zigbee of zware, omdat je bij Kaku nooit zeker weet of iets aan of uit staat, de communicatie is niet bidirectioneel. In mijn domotica begindagen stuurde ik dan maar voor de zekerheid 5x een uit commando naar een lamp vanwege peace of mind, maar professioneel is het niet. Als je alleen wat lampen en pluggen wil schakelen kun je kijken naar zigbee / hue, maar als je veel wil gaan doen met wandschakelaars, lekkage detectors en sirenes etc dan kom je al gauw op zwave uit. Maar met een Smartthings Hub kun je dat weer prima mixen met zigbee. Al zou ik wel een V2 hub aanraden, niet de V3. De V2 is krachtiger en ondersteunt videostreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 23:02
CopyCatz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:29:
[...]

Veel mensen beginnen met Kaku ........ De V2 is krachtiger en ondersteunt videostreams.
Voor de makkelijke manier lijkt me de Klikaanklikuit de beste. Ik vrees alleen dat ik over een jaar hier misschien te weinig aan heb. En dan kost het meer om weer over te schakelen naar een ander systeem.
Wat ik eigenlijk als harde eis heb is 2weg communicatie. KAKU kan je dan wel weer combineren met Ikea Tradfri.
Samsung Smartthings is dan veel veelzijdiger. Alleen dat het niet officieel in Nederland is uitgebracht maakt het iets ingewikkelder.

Het programmeren/tweaken van de ST trekt mij wel erg aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Toekan op 03-11-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben helemaal ondergedompeld in HomeKit maar heb wél een Samsung TV. Op zich hoef ik geen SmartThings maar aan de andere kant: het bedienen van Hue vanaf de TV lijkt me wel handig.
Moet ik hiervoor nu een hub? Of is de TV zelf ook een hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 15:22
Vrinden tweakers,

Ik heb een vraag over een piston. Hopelijk kunnen jullie hem beantwoorden.
Wat ik wil: na zonsondergang moet de lamp op de overloop aan (twee bewegingsmelders) met 60% brightness. Echter 's nachts (modus) op 10%. Ik heb hiervoor (als leek) een piston gemaakt. Eerste gedeelte hiervan werkt (de avond modus) maar 's nacht gebeurt er niks (lamp gaat niet aan, laat staan dat hij dimt tot 10%. Wat doe ik verkeerd?

Piston: (hopelijk niet te groot, krijg hem niet kleiner en ook nog leesbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lDYxU0CWIksieeCtXjDkgfHn/full.png

EDIT: Opgelost.

[ Voor 43% gewijzigd door B3rtj3666 op 12-11-2018 22:50 ]

• Kijkeenolifant
Hoe heb je het opgelost?
B3rtj3666 schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:09:
Vrinden tweakers,

Ik heb een vraag over een piston. Hopelijk kunnen jullie hem beantwoorden.
Wat ik wil: na zonsondergang moet de lamp op de overloop aan (twee bewegingsmelders) met 60% brightness. Echter 's nachts (modus) op 10%. Ik heb hiervoor (als leek) een piston gemaakt. Eerste gedeelte hiervan werkt (de avond modus) maar 's nacht gebeurt er niks (lamp gaat niet aan, laat staan dat hij dimt tot 10%. Wat doe ik verkeerd?

Piston: (hopelijk niet te groot, krijg hem niet kleiner en ook nog leesbaar)

[Afbeelding]

EDIT: Opgelost.
Een piston moet altijd geactiveerd worden door een gebeurtenis.
Dus [Lamp=Active] werkt niet (goed)
Maar [Lamp gaat aan] wel.

Dimmen en kleurtemperatuur wijzigen na schakelen is altijd wat lastig.
Het beste is om even een aantal seconden tussen aanschakelen en dimmen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toekan schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:26:

Die oude klikaanklikuit devices werken een richting uit. Je kunt dus niet zien of iets uit of aan staat. Bij zwave of zigbee wel. Als er bijvoorbeeld een lamp wordt aangezet kun je bijvoorbeeld een andere lamp ook aan of uit schakelen, of een berichtje laten sturen.
Het voordeel van zigbee/zwave is dat veel devices als repeater werken, je kunt dus zo een behoorlijk groot netwerk opbouwen.

Ik heb bijvoorbeeld een "away" routine. Die schakel ik in als ik weg ga. De routine loopt alle ramen en deuren langs en stuurt me een berichtje van alle ramen en deuren die ik nog open heb laten staan.

Ik ben ook ooit begonnen met klikaanklikuit, maar als je wat meer wilt, zoals meer complexere routines, dan zul je iets anders moeten nemen.
Ik heb toen alle klikaanklikuit devices vervangen door xiaomi sensoren en stekkers. Die zijn wel wat lastig te koppelen, maar wel erg klein, en mits genoeg repeaters behoorlijk betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heaget schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:32:
Ik hoop dat ik hier goed zit, zo niet dan hoor ik het graag. Ik wil graag gaan beginnen met wat domotica in mijn huis, uitgelezen kans is om te beginnen in de slaapkamer omdat we die nu toch al flink aan het verbouwen zijn. De Samsung Hub lijkt me een goede optie om aan de basis te hebben. Nu heb ik al het een en ander gegoogled maar het word me toch heel snel onduidelijk.

Wat wil ik als eerste stap? Ik ga in de slaapkamer een verlaagd plafond aanbrengen met daarin een aantal led spotjes. Die wil ik via mijn telefoon kunnen dimmen, alsook via een knop aan de muur. Dus heb je een Z-Wave of Zigby dimmer nodig die in te bouwen is in een wanddoos. Het technische gedeeldte is opzich ook het probleem niet, maar ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer.

Mijn vraag is dus, heeft er iemand goede suggsties voor een inbouw dimmer, die Z-Wave of Zigby "spreekt" en die Led-spots kan dimmen?

Ik had bijvoorbeeld deze gevonden:
https://www.robbshop.nl/d...l67rrdsHHqz0aAnriEALw_wcB

Is dat iets of zit ik helemaal in de verkeerde richting en raden jullie iets compeets anders aan?
Met Hue zou je al een eind kunnen komen. Ikea heeft het ook, maar die dimmers vind ik wat onbetrouwbaar.
Als je iets meer wilt, bijvoorbeeld routines, dan zou ik een hub nemen. Er zijn er meerdere: Vera / Fibaro of Smartthings.
Ik heb voor smartthings gekozen omdat deze ook zigbee ondersteunt. Daarnaast werken goedkope Xiaomi devices uit china er ook zeer goed mee.

Even terugkomend op je plafond-spotjes. Als je een Smartthings hub neemt, kun je prima de Ikea Tradfri spotjes koppelen, dan heb je geen inbouwdimmer nodig.
Bijvoorbeeld deze
Of met wit spectrum
Beide zijn dimbaar, de laatste heeft ook wit spectrum.
Die inbouwdimmer van TKB zal overigens vast werken met Smartthings, het is immers zwave.
Daarnaast is TKB een zeer goed merk. De stekkers die ik er van heb werken feilloos, itt Coolcam.

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 18-11-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat Ikea inmiddels een plug heeft: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90356166/

Heeft iemand die al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Zouden gewoon moeten werken, ik ga er komend weekend een halen zal een update posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd naar de repeater-kwaliteit. Ik mis boven nog een stukje zigbee bereik.
Ik heb daar wel een paar tradfri lampen, die dat overigens prima doen, maar die geven net niet het gewenste bereik.

Nog niet erg veel voorraad:
Product: TRÅDFRI Draadloos plug-in stopcontact, vestiging: Amersfoort
Dit product is niet op voorraad in de geselecteerde vestiging. Verwachte leverdatum: zo 9 dec - zo 16 dec
Kom tijdens deze periode terug om het nog eens te controleren
In Utrecht pas in januari

[ Voor 43% gewijzigd door rinkel op 18-11-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
Op deze manier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qNCo4wYVx5k8QgrMm82nG33j/full.png

Het enige is dat als hiermee de lamp aan gaat, de status in de smartthings app niet wijzigt (staan niet aan als de lamp ingeschakeld wordt). :S

[ Voor 23% gewijzigd door B3rtj3666 op 19-11-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:18:
[...]

Op deze manier:
[Afbeelding]

Het enige is dat als hiermee de lamp aan gaat, de status in de smartthings app niet wijzigt (staan niet aan als de lamp ingeschakeld wordt). :S
Dat komt omdat je de lamp ook niet aanzet, maar alleen de helderheid omhoog.
Ik zou ook op gebeurtenis een IF plaatsen, dus zoiets:
gangpiston

[ Voor 19% gewijzigd door rinkel op 19-11-2018 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
[Afbeelding: gangpiston]
[/quote]

Ok thnx.
Ga ik veranderen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:32:
[Afbeelding: gangpiston]
[/quote]

Ok thnx.
Ga ik veranderen!!
Ik zie trouwens dat die gebeurtenissen gewijzigd zijn, er staat bij jouw piston ook een bliksem icoon, dat is nu dus ook een gebeurtenis blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:55:
[...]

Ik zie trouwens dat die gebeurtenissen gewijzigd zijn, er staat bij jouw piston ook een bliksem icoon, dat is nu dus ook een gebeurtenis blijkbaar.
Ik heb er nu dit van gemaakt.
Zijn er nog verbetervoorstellen? (ik blijf maar een leek):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hyOvm1OdoKYYVVL9KaWNB7q3/full.png

Heb de beslissing lichtintensiteit naar boven gehaald (ipv tussen zonsondergang en zonsopkomst) en laat de lamp eerst inschakelen en dan pas dimmen.
Waar staat temperature sensor heb ik een physical device toegevoegd (weerstation). Deze zoekt om de 10 minuten naar dichtsbijzijnde weerstation in de buurt en haalt daar oa lux gegevens op.

[ Voor 13% gewijzigd door B3rtj3666 op 20-11-2018 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:01:
[...]

Ik heb er nu dit van gemaakt.
Zijn er nog verbetervoorstellen? (ik blijf maar een leek):

[Afbeelding]

Heb de beslissing lichtintensiteit naar boven gehaald (ipv tussen zonsondergang en zonsopkomst) en laat de lamp eerst inschakelen en dan pas dimmen.
Waar staat temperature sensor heb ik een physical device toegevoegd (weerstation). Deze zoekt om de 10 minuten naar dichtsbijzijnde weerstation in de buurt en haalt daar oa lux gegevens op.
Ik zou tussen het aanzetten en aanpassen van de helderheid een pauze zetten van 2 a 3 seconden. Mijn ervaring is dat het anders te snel na elkaar is en meestal de helderheid niet wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:06:
[...]

Ik zou tussen het aanzetten en aanpassen van de helderheid een pauze zetten van 2 a 3 seconden. Mijn ervaring is dat het anders te snel na elkaar is en meestal de helderheid niet wordt aangepast.
Ok, dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33
Vraagje.

Ik moest opnieuw inloggen op mijn Android tablets bij de Smartthings Classic app. Ik doe dat, is dat ding mijn hub wijt. En ik de code.

Als ik om mijn iPad kijk met de nieuwe app, dan zie ik de hub wel.

iemand hier bekend mee?

edit ; laat maar, ziet nu plots wel mijn hub. Vreemd

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 20-11-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-05 14:39
Domme vraag maar waar koop je een EU Smartthings Hub V2, heb enkel de hub nodig, niet de sensoren. Misschien ook wel handig om dit in de openingspost te zetten.

Of heeft iemand hier toevallig 1 te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cornholio schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:04:
Domme vraag maar waar koop je een EU Smartthings Hub V2, heb enkel de hub nodig, niet de sensoren. Misschien ook wel handig om dit in de openingspost te zetten.

Of heeft iemand hier toevallig 1 te koop?
UK. Amazon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcosuer
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:26
Korte vraag. Ik wil meer met home automation gaan doen maar ben niet super technisch onderlegd en heb te weinig tijd. Ik heb nu een raspberry pi met domoticz gekopped aan RFXtrx433E met klik aan klik uit.
Echter zie ik idd niet of lampen nu aan of uit staan, kost het koppelen van andere apparaten toch betrekkelijk veel moeite en krijg ik het niet voor elkaar om middels mijn google home setup stemcommando's toe te voegen.
Dus ik wil naar een simpelere setup die zodat ik lampen en stekkers etc ook middels stemcommando's kan schakelen .
De samsung smartthings hub lijkt me ideaal. Nu is mijn vraag wat is volgens jullie de beste versie voor iemand die nu gaat beginnen? v2 of v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcosuer schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:46:
Korte vraag. Ik wil meer met home automation gaan doen maar ben niet super technisch onderlegd en heb te weinig tijd. Ik heb nu een raspberry pi met domoticz gekopped aan RFXtrx433E met klik aan klik uit.
Echter zie ik idd niet of lampen nu aan of uit staan, kost het koppelen van andere apparaten toch betrekkelijk veel moeite en krijg ik het niet voor elkaar om middels mijn google home setup stemcommando's toe te voegen.
Dus ik wil naar een simpelere setup die zodat ik lampen en stekkers etc ook middels stemcommando's kan schakelen .
De samsung smartthings hub lijkt me ideaal. Nu is mijn vraag wat is volgens jullie de beste versie voor iemand die nu gaat beginnen? v2 of v3?
Volgens mij mist de V3 nog aardig wat functies tov de V2. Al zijn deze voornamelijk app gerelateerd.
Ik zou zelf nog voor de V2 gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn jullie ervaringen met CoolCam (zwave) ?

Ik heb 3 van die fibaro-achtige stekkers. Ze zien er mooi uit, maar het zijn mn enige zwave devices die af en toe geen reactie meer geven. Ik heb een stuk of 15 zwave devices, zowel sensoren als (inbouw)schakelaars, naast de Coolcams. Die werken allemaal feilloos.
De Coolcams liggen nu maar in de kast, vervangen door perfect werkende TKB’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, om dat hele diefstal verhaal maar eens te kappen, open lekker een eigen toopic.

Ik heb de Xiaomi MiHome hub. Al sik IP-scan doe, zie ik het volgende ; lumi-gateway-v3_miio83775917

Ik wil dat ding benaderen via MiConnector (is een smartapps), heb dara ook mijn ip-adres van die hub ingevoerd met poort 30000, maar ik krijg gewoon geen toegnag. Als ik een poortscan doe, zie ik ook geen enkele open poort.

Iemand ervaring met dit?

edit ; laat maar. Ik moet eerst een API installeren op een NAS of zoiets.
Dan ga ik me daar eerst eens in verdiepen.

edit 2 ; aha en dat lukt dus niet op mijn Synology, dus eerst maar eens op zoek naar een raspberry en die plaatsen. En dan kan ik gelijk met HASS beginnen, eens kijken wat ik daar mee kan.

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 01-12-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Ik heb mijn Smartthings Hub binnen van Amazon uk (https://www.amazon.co.uk/...gs-Hub-2018/dp/B07H9G68DW)
Het lukt me echter niet om mijn Philips Hue lampen te koppelen. Kan dit rechtstreeks of moet dit persé via de Hue Hub?

Ik heb de support pagina van Smartthings gelezen: https://support.smartthin...nnect-Philips-Hue-devices
Hier staat dat je Add Device Manually moet kiezen, maar vervolgens heb ik geen keuze uit Light Bulb. Mijn Smartthings app (android) is Nederland en ik heb uberhaupt geen optie om een lamp te kiezen (http://imgur.com/a/Rwr12ev)

Moet ik de app/regio misschien op UK zetten om het werkende te krijgen? Zoja, hoe moet dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:52
Mogelijk is de classic app handiger, ik weet niet of de nieuwste app alles covered.
Ik moest zelf ook voor zwave via de classic app gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Cornholio schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:47:
Ik heb mijn Smartthings Hub binnen van Amazon uk (https://www.amazon.co.uk/...gs-Hub-2018/dp/B07H9G68DW)
Het lukt me echter niet om mijn Philips Hue lampen te koppelen. Kan dit rechtstreeks of moet dit persé via de Hue Hub?

Ik heb de support pagina van Smartthings gelezen: https://support.smartthin...nnect-Philips-Hue-devices
Hier staat dat je Add Device Manually moet kiezen, maar vervolgens heb ik geen keuze uit Light Bulb. Mijn Smartthings app (android) is Nederland en ik heb uberhaupt geen optie om een lamp te kiezen (http://imgur.com/a/Rwr12ev)

Moet ik de app/regio misschien op UK zetten om het werkende te krijgen? Zoja, hoe moet dat dan?
Als je de lampen reset zou je ze direct moeten kunnen koppelen. Ik heb het zelf geprobeerd met de Ikea lampen, maar ik kreeg ze niet gereset. Kan dus helaas niet bevestigen of het werkt :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
barellron schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:01:
Mogelijk is de classic app handiger, ik weet niet of de nieuwste app alles covered.
Ik moest zelf ook voor zwave via de classic app gaan.
Kijkeenolifant schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:24:
[...]
Als je de lampen reset zou je ze direct moeten kunnen koppelen. Ik heb het zelf geprobeerd met de Ikea lampen, maar ik kreeg ze niet gereset. Kan dus helaas niet bevestigen of het werkt :'(.
Ik heb gisteren de Classic app geprobeerd en kom inderdaad een stapje verder.
Maar is het dan de bedoeling dat ik de Hue Bridge + lampen reset, en vervolgens de lampen direct aan de Smartthings Hub koppel? Ik dacht dat de Hue Bridge er sowieso tussen moest zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cornholio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:45:
[...]

[...]

Ik heb gisteren de Classic app geprobeerd en kom inderdaad een stapje verder.
Maar is het dan de bedoeling dat ik de Hue Bridge + lampen reset, en vervolgens de lampen direct aan de Smartthings Hub koppel? Ik dacht dat de Hue Bridge er sowieso tussen moest zitten.
De lampen kunnen direct aan Smartthings gekoppeld worden, alleen niet aan beide tegelijk. Net als de Ikea lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijkeenolifant schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:24:
[...]

Die Ikea lampen resetten (en koppelen) is idd een drama, daar heb ik ook moeite mee gehad.
De duurdere (wit-temp) lampen gaan iets makkelijker dan de goedkope versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
Ok, via de classic app is het inderdaad gelukt, super!

Volgende vraag... Met de Hue Bridge kon ik de hue lamp in mijn slaapkamer 's ochtends al wakeup light laten fungeren, dus dat hij gedurende een bepaalde periode (30 minuten ofzo) steeds feller gaat branden. Kan dit ook met Smartthings, zo ja hoe?

En ik heb mijn Hue motion Sensor nu gekoppeld middels een custom Device Handler (er zit wel 3 seconden vertraging op wanneer de lamp pas aangaat..). Kun je nu ook complexere triggers maken? Bijvoorbeeld dat als hij motion detecteerd, een lamp aangaat, maar als het na 23.00 uur is, dat de lamp dan minder fel gaat branden.

[ Voor 5% gewijzigd door Cornholio op 12-12-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cornholio schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:39:
Ok, via de classic app is het inderdaad gelukt, super!

Volgende vraag... Met de Hue Bridge kon ik de hue lamp in mijn slaapkamer 's ochtends al wakeup light laten fungeren, dus dat hij gedurende een bepaalde periode (30 minuten ofzo) steeds feller gaat branden. Kan dit ook met Smartthings, zo ja hoe?

En ik heb mijn Hue motion Sensor nu gekoppeld middels een custom Device Handler (er zit wel 3 seconden vertraging op wanneer de lamp pas aangaat..). Kun je nu ook complexere triggers maken? Bijvoorbeeld dat als hij motion detecteerd, een lamp aangaat, maar als het na 23.00 uur is, dat de lamp dan minder fel gaat branden.
Dat kan, maar volgens mij niet met de standaard routines.
Je moet dan een smartapp installeren:
WebCore. Dan kun je via een webomgeving echt enorm veel. Je kunt helemaal los gaan.
De installatie is wel wat omslachtig.
Je moet eerst de app installeren via de web interface, net als een Device handler.
Volgens mij staat er wat over op de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Die tweede wens kun je ook via de automations van de app maken. Maak je er twee aan met specifieke timeslots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik heb een Hue White lamp, maar krijg deze niet gepaired in de ST, wel zonder hue hub.
Weet iemand omdat kan en zoja hoe precies?
Ik heb het geprobeerd met een device handler, maar geen succes.

Is al opgelost. Moest de lamp een reset geven omdat deze nog gepaird was met een andere hub, daarna verschijnt ie in de ST app en kan je deze pairen.

[ Voor 28% gewijzigd door Pannenkoek14 op 31-12-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 01:15

Guldan

Thee-Nerd

rinkel schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:49:
[...]

Dat kan, maar volgens mij niet met de standaard routines.
Je moet dan een smartapp installeren:
WebCore. Dan kun je via een webomgeving echt enorm veel. Je kunt helemaal los gaan
Ik heb zelf ook goede ervaringen met stringify, de configuratie is even wennen, maar die is ook heel flexibel.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Ik heb een automation die tussen 24:00 en 8:00 de lamp op de overloop aan laat gaan op 10%. Na 10 minuten schakelt ie automatisch uit. Normaal kon ik hem dan overdag gewoon met de fysieke schakelaar aan/uit doen, maar sinds een week reageert de lamp daar niet op. Ik moet hem dan eerst aanzetten via de Smartthings app en kan dan vervolgens ook de fysieke knop gebruiken.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb het idee dat hij de laatste toestand onthoudt en dus uit blijft. Zag dat de laatste Hue update dit mogelijk maakte. In de Hue app is het echter niet ingesteld, maar wellicht dat ST dat ook doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
Ik heb de laatste dagen last van dat devices unavailable zijn. Tradfri spots, Xiaomi buttons, Samsung deursensors etc.
Heb de hub al meerdere keren opnieuw opgestart: helpt niet. Ik moet de devices echt opnieuw pairen. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
B3rtj3666 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:57:
Ik heb de laatste dagen last van dat devices unavailable zijn. Tradfri spots, Xiaomi buttons, Samsung deursensors etc.
Heb de hub al meerdere keren opnieuw opgestart: helpt niet. Ik moet de devices echt opnieuw pairen. Iemand een idee wat er mis kan zijn?
De problemen met tradfri zijn herkenbaar. Ik los het op door de stroom van de lampen te halen. Daarna worden ze weer gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
pictuner schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:01:
[...]

De problemen met tradfri zijn herkenbaar. Ik los het op door de stroom van de lampen te halen. Daarna worden ze weer gevonden
Ik heb veel doorgeschakeld, dus is dan wat lastig.
Problemen lijken nu weer verholpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_vdl
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05-2019
Weet iemand of Xiaomi ook spotjes heeft?
Zag ze al passeren bij Ikea, maar als ik mij niet vergis zijn ze ondertussen ook niet meer beschikbaar.

Heb je voor beide merken ook de hub nodig?
Bij Hue wel dacht ik.

Is de bediening (dimmen of veranderen kleur) dan mogelijk via de ST app of moet je dan via de Xiaomi app werken bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
Sander_vdl schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:34:
Weet iemand of Xiaomi ook spotjes heeft?
Zag ze al passeren bij Ikea, maar als ik mij niet vergis zijn ze ondertussen ook niet meer beschikbaar.

Heb je voor beide merken ook de hub nodig?
Bij Hue wel dacht ik.

Is de bediening (dimmen of veranderen kleur) dan mogelijk via de ST app of moet je dan via de Xiaomi app werken bv?
Spotjes zijn nog steeds bij de IKEA te verkrijgen, maar ze zijn soms op. Xiaomi heeft geen. Spotjes in ieder geval.

De hub heb je niet nodig. Smartthings kan zowel IKEA als Hue spotjes rechtstreeks aansturen. En je kan ook direct kleuren en dimmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_vdl
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-05-2019
pictuner schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:04:
[...]

Spotjes zijn nog steeds bij de IKEA te verkrijgen, maar ze zijn soms op. Xiaomi heeft geen. Spotjes in ieder geval.

De hub heb je niet nodig. Smartthings kan zowel IKEA als Hue spotjes rechtstreeks aansturen. En je kan ook direct kleuren en dimmen
Super... Dankje.

• maartend
probleem.

Hub V2 lijkt plots inactive te zijn. En ik ben niet de enige zie ik dan op het forum.
Niks, niet destructiefs, helpt. Reset niet, desnoods kabel vervangen, enz. Support lijkt ook niet te helpen.

Linkje ; https://community.smartth...ort-is-worthless/153499/8

Meer mensen zelfd eprobleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:20
Geen issues met mijn Hub v2 (UK) gelukkig.

• maartend
BeZaX schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:42:
Geen issues met mijn Hub v2 (UK) gelukkig.
Gaat voor mij reden zijn om heul snel naar zigbee2mqtt over te stappen. Kan nu mijn tasmota's niet aansturen via google home (daar zit de ST tussen en die werkt nu dus niet)

• CopyCatz
Ik ben aan het switchen van SmartThings naar Sonoff + Shelly.cloud + Mqtt + node red. Er gaat een wereld voor me open.. Ik zet de Xiaomi sensors via een conbee stick met deconz ook over naar Mqtt.

[ Voor 3% gewijzigd door CopyCatz op 16-02-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werkt eigenlijk alles al vrij lang zonder problemen, zelfs de xiaomi sensoren doen het goed. Ik heb wel wat extra plugs hier en daar geinstalleerd als repeater.

Ik wil een aantal ven deze plugs gaan vervangen door Ikea plugs. Hoor ik goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorige week alle xiaomi plugs vervangen door Ikea plugs.
Daar is de mesh wel van opgeknapt moet ik zeggen.
Alle raam sensoren blijven goed online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackah
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-05 18:52
Sinds november vorig jaar heb ik een smartthings V3 hub in gebruik met verschillende Xiaomi sensoren, hue lampen en Arlo camera's. Onwijs fijn om alles aan elkaar te knopen!

Maar om de een of andere reden verbreekt regelmatig de verbinding met de Xiaomi deur en motion sensor. De enige manier om ze weer aan de praat te krijgen is om ze opnieuw te koppelen (Device Network Id opzoeken).

Iemand een tip om dit stabiel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-06 02:02
Een kleine zijstap, hopelijk tref ik hier een ervaringsdeskundige...

Ik heb een aantal Samsung multiroom speakers. De app (multiroom) wordt met nieuwere ios versie erg instabiel.

Dat de look and feel wat outdated is, was nog wel ok, maar continue crashes is wel irritant.
Samsung geeft 0,0 over mogelijke update van de app, daar lijkt de stekker uit.

Nu lees ik een en ander over smartthings, maar kan ik die nieuwere app (met hub?) ook de oudere multiroom-speaker (M3/M5/R1, etc) koppelen en bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:23
boefje79 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:42:
Een kleine zijstap, hopelijk tref ik hier een ervaringsdeskundige...

Ik heb een aantal Samsung multiroom speakers. De app (multiroom) wordt met nieuwere ios versie erg instabiel.

Dat de look and feel wat outdated is, was nog wel ok, maar continue crashes is wel irritant.
Samsung geeft 0,0 over mogelijke update van de app, daar lijkt de stekker uit.

Nu lees ik een en ander over smartthings, maar kan ik die nieuwere app (met hub?) ook de oudere multiroom-speaker (M3/M5/R1, etc) koppelen en bedienen?
Wie weet was je vraag al ergens anders beantwoord, maar zo te zien wordt dit ondersteund!

Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar was op zoek naar een antwoord op dezelfde vraag toen ik jouw vraag tegenkwam. Heb het nog niet zelf geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hoppa. Als iemand nog een smartthings zoekt, de mijne gaat weg. te veel verschillende hubs in huis is niet fijn.
Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door rinkel op 29-08-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20
maartend schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:50:
Hoppa. Als iemand nog een smartthings zoekt, de mijne gaat weg. te veel verschillende hubs in huis is niet fijn.
Meerdere ZWave - Zigbee apparaten, of is de Smartthings HUB het net niet helemaal.

Ik zit er aan te denken er 1 aan te schaffen, de V3 is geschikt voor NL ook toch? Ik wil graag verder automatiseren dan TUYA en Google Home, vooral rookmelder(s) etc... Is de Samsung dan een minder goede keuze? De Homey bijvoorbeeld vind ik zo achterlijk duur ...

Weet t soms wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
basjuh schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:33:
[...]

Meerdere ZWave - Zigbee apparaten, of is de Smartthings HUB het net niet helemaal.

Ik zit er aan te denken er 1 aan te schaffen, de V3 is geschikt voor NL ook toch? Ik wil graag verder automatiseren dan TUYA en Google Home, vooral rookmelder(s) etc... Is de Samsung dan een minder goede keuze? De Homey bijvoorbeeld vind ik zo achterlijk duur ...
Ik ben volledig overgestapt op Home Assistant met zigbee2mqtt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smartthings is daar prima voor geschikt.

Het enige "probleem" met Smartthings is dat het via de cloud gaat.
Ik heb om die reden geëxperimenteerd met Domotix en Home Assistant. Maar na maanden gepruts toch weer terug naar Smartthings. Mits een goede mesh vind ik Smartthings vele malen betrouwbaarder.

Er is ook een nieuwe, vergelijkbare, hub die wel lokaal werkt: Hubitat. Deze is van een groepje dat bij Smartthings heeft gewerkt en werkt op dezelfde manier.
Ik heb deze nu een maandje of 4 draaien en nog geen enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jliealien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-01-2023
Welke ST app gebruiken jullie: de classic of the nieuwe app? Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe app? Ik gebruik nog steeds de classic app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 17:12
Ik gebruik een Hub v2 en heb daar gister een Innr Smart plug aan gekoppeld. Werkt goed, echter de energiemeting die gedaan wordt ligt een factor 5 lager dan dat het zou moeten zijn. Heb er een magnetron aan gehad op 950 Watt. In de app zie ik dan maar 175 Watt. Heb hem gewoon toegevoegd als Innr, maar misschien moet deze op een andere manier worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:47:
Smartthings is daar prima voor geschikt.

Het enige "probleem" met Smartthings is dat het via de cloud gaat.
Ik heb om die reden geëxperimenteerd met Domotix en Home Assistant. Maar na maanden gepruts toch weer terug naar Smartthings. Mits een goede mesh vind ik Smartthings vele malen betrouwbaarder.

Er is ook een nieuwe, vergelijkbare, hub die wel lokaal werkt: Hubitat. Deze is van een groepje dat bij Smartthings heeft gewerkt en werkt op dezelfde manier.
Ik heb deze nu een maandje of 4 draaien en nog geen enkel probleem gehad.
Lijkt me ook wel interessant.. Heb toch een beetje zorgen over SmartThings / Samsung en het wellicht EOL raken van de hubs. Ook het cloud gebeuren zou ik graag anders hebben.
Is er iets van een omzetting van ST naar Hubitat? Of is het opnieuw apparaten toevoegen en opnieuw automatiseringen maken.

Niets wat me tegenhoudt overigens, maar ben benieuwd.. Je hebt me enkele jaren terug (onbewust) overgehaald om met ST te beginnen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B3rtj3666 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:39:
[...]

Lijkt me ook wel interessant.. Heb toch een beetje zorgen over SmartThings / Samsung en het wellicht EOL raken van de hubs. Ook het cloud gebeuren zou ik graag anders hebben.
Is er iets van een omzetting van ST naar Hubitat? Of is het opnieuw apparaten toevoegen en opnieuw automatiseringen maken.

Niets wat me tegenhoudt overigens, maar ben benieuwd.. Je hebt me enkele jaren terug (onbewust) overgehaald om met ST te beginnen! _/-\o_
Maak je geen zorgen.
Smartthings blijft er wel. Het is enorm populair buiten Nederland.
Daarbij is het gewoon enorm stabiel, mits je een goede zigbee of zwave mesh hebt. Maar met al die Ikea spulletjes is dat goed te doen.
Ik heb nog een tijdje gespeeld met een raspberry pi (domoticz en Hassio) maar dat kreeg ik lang niet zo stabiel als Smartthings.

Dingen veranderen ook, een router/laptop wissel je ook wel eens. Daar is ook niks mis mee.
De kosten van domotica zitten voornamelijk in je devices. Die kun je prima meenemen naar een andere hub. Mits die natuurlijk ook zigbee ondersteunt.

Hubitat werkt ook zeer stabiel. Misschien nog wel stabieler ivm lokale werking.
De meeste devices zijn wel uitwisselbaar en er is ook een versie van webcore. Daar kun je je bestaande pistons importeren.

De device drivers zijn echter niet uitwisselbaar en zul je nieuwe moeten importeren, maar dat is ook geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 21-01-2020 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B3rtj3666
rinkel schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:10:
[...]

Maak je geen zorgen.
Smartthings blijft er wel. Het is enorm populair buiten Nederland.
Daarbij is het gewoon enorm stabiel, mits je een goede zigbee of zwave mesh hebt. Maar met al die Ikea spulletjes is dat goed te doen.
Ik heb nog een tijdje gespeeld met een raspberry pi (domoticz en Hassio) maar dat kreeg ik lang niet zo stabiel als Smartthings.

Hubitat werkt ook zeer stabiel. Misschien nog wel stabieler ivm lokale werking.
De meeste devices zijn wel uitwisselbaar en er is ook een versie van webcore. Daar kun je je bestaande pistons importeren.

De device drivers zijn echter niet uitwisselbaar en zul je nieuwe moeten importeren, maar dat is ook geen probleem.
Heb ondertussen zo'n 47 devices in ST. Dus het omzetten moet je ook als hobby zien, net als een nieuwe laptop idd. En juist dat lokaal werken van de Hubitat lijkt me wel wat! Zal me er eens in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 17:12
Zijn er ook al modules voor de slimme meter die samenwerken met smartthings zodat ik het verbruik kan monitoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
cupra4 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:14:
Zijn er ook al modules voor de slimme meter die samenwerken met smartthings zodat ik het verbruik kan monitoren?
Youless: https://www.youless.nl/home.html

Ik heb er een device type voor gemaakt een tijd geleden: https://community.smartth...ss-ls110-and-ls120/114428

Vwbt de cloud/lokaal discussie: ik ben van Smartthings overgestapt naar Node Red icm MQTT. Alles draait stabiel en lokaal. Kan het zeker aanbevelen.

[ Voor 15% gewijzigd door CopyCatz op 19-02-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph2m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 15:19

ph2m

PopcornHour A-200+Synology 109

Hallo allemaal,

Helaas zie ik sinds begin dit jaar weinig activiteit in dit forum, dus ik hoop dat ik wat reacties krijg!?
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een gloednieuwe SmartThings Hub v3 (via Amazon UK), als eerste heb ik met succes onze 4 Fibaro rookmelders gekoppeld in de aangemaakte ruimtes: Woonkamer, Slaapkamer, Trappenhuis & Hobbykamer.
Ik ben ook in het bezit van een IKEA hub en stuur daar de diverse verlichting in huis mee via de Google Home App (Android).
Nu wil ik echter alle IKEA verlichting overzetten naar de SmartThings Hub, als voorbereiding de IKEA hub uitgeschakeld en als proef één lamp gereset door 6x snel aan/uit te schakelen, met de schakelaar aan brand deze lamp nu continue/vel...
De SmartThings App meld voor het koppelen de IKEA lamp weer 6e snel aan/uit zodat deze gaat knipperen om aan te geven dat de gekoppeld kan worden, echter er gebeurd niets, lamp gaat gewoon weer vel branden...
Hoe krijg ik deze en andere IKEA lampen hier in huis wel gekoppeld?

p.s. na he koppelen van de Fibaro rookmelders aan de SmartThing Hub v3 zijn deze rookmelders OOK zichtbaar in de Google Home App (samen met de bestaande IKEA verlichting (bij een ingeschakelde IKEA hub) !

Bij voorbaat dank voor jullie reacties _/-\o_ !

Groeten Frank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
ph2m schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:36:
Hallo allemaal,

Helaas zie ik sinds begin dit jaar weinig activiteit in dit forum, dus ik hoop dat ik wat reacties krijg!?
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een gloednieuwe SmartThings Hub v3 (via Amazon UK), als eerste heb ik met succes onze 4 Fibaro rookmelders gekoppeld in de aangemaakte ruimtes: Woonkamer, Slaapkamer, Trappenhuis & Hobbykamer.
Ik ben ook in het bezit van een IKEA hub en stuur daar de diverse verlichting in huis mee via de Google Home App (Android).
Nu wil ik echter alle IKEA verlichting overzetten naar de SmartThings Hub, als voorbereiding de IKEA hub uitgeschakeld en als proef één lamp gereset door 6x snel aan/uit te schakelen, met de schakelaar aan brand deze lamp nu continue/vel...
De SmartThings App meld voor het koppelen de IKEA lamp weer 6e snel aan/uit zodat deze gaat knipperen om aan te geven dat de gekoppeld kan worden, echter er gebeurd niets, lamp gaat gewoon weer vel branden...
Hoe krijg ik deze en andere IKEA lampen hier in huis wel gekoppeld?

p.s. na he koppelen van de Fibaro rookmelders aan de SmartThing Hub v3 zijn deze rookmelders OOK zichtbaar in de Google Home App (samen met de bestaande IKEA verlichting (bij een ingeschakelde IKEA hub) !

Bij voorbaat dank voor jullie reacties _/-\o_ !

Groeten Frank.
Standaard gedrag van de lampen is om op volle sterkte aan te gaan wanneer ze met een schakelaar worden ingeschakeld.

Stappen voor het koppelen in het kort:
  1. Zorg dat de lamp in de buurt van je smartthings hub is. Later kan je hem verder weg gebruiken, maar voor het koppelen moet hij in de buurt zijn
  2. Open de smartthings app op je telefoon of tablet en kies apparaat toevoegen, dan voor scannen (of selecteer in de lijst met merken Ikea, dat maakt het zoeken iets sneller)
  3. Schakel nu de lamp in
De app zou de lamp nu moeten koppelen waarna je hem een naam kan geven en aan een kamer koppelen.

Uitgebreide instructies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 10:14

KroeT

[...]

Storing bij ST, zo omvangrijk dat mijn lokaal bediende (!) lampen niet meer te bedienen zijn: https://community.smartth...th-of-july-2020/200489/15

Edit de volgende ochtend: opgelost. Overigens zonder communicatie vanuit ST.

[ Voor 16% gewijzigd door KroeT op 28-07-2020 07:12 . Reden: Statusupdate ]

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
KroeT schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:40:
Storing bij ST, zo omvangrijk dat mijn lokaal bediende (!) lampen niet meer te bedienen zijn: https://community.smartth...th-of-july-2020/200489/15

Edit de volgende ochtend: opgelost. Overigens zonder communicatie vanuit ST.
Vandaar dat mijn lampen gisteren zo raar deden. Gingen spontaan een paar keer aan en uit 's avonds, en met het uitzetten van alle lampen bleef ééntje hardnekkig branden.
Wel vreemd dat een storing van een clouddienst de lokale bediening beïnvloed.

Ik heb expres voor ST gekozen omdat de belangrijkste functies lokaal kunnen draaien zonder internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 10:14

KroeT

[...]

Ik snap er niets van, kennelijk is de lokale bediening van de lampen toch afhankelijk van de cloud. Ik weet wel dat er betere oplossingen dan ST zijn wanneer puur lokale bediening belangrijk voor je is, maar ik baal er toch van. Niet in het minst omdat ik thuis moet uitleggen waarom sommige lampen het niet doen ;). En het antwoord 'tja, Samsung heeft een storing op de server' kan niet op extreem veel begrip rekenen.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
Iemand meer al over op de nieuwe app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-06 13:22
Deze week een ST hub aangeschaft en mijn Z-Wave devices van Domoticz naar ST gemigreerd.
Hoe is het de laatste maanden met de stabiliteit?

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Too little too late of een uitkomst voor de beperkingen van de app?

https://www.xda-developer...martthings-web-dashboard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlaaMindO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 19:00
Beste Dames en Heren,

Weten jullie een oplossing door het probleem dat notificaties doorgestuurd worden naar alle leden?
Als mijn vriendin op het werk is wilt zij niet alle meldingen ontvangen als er iemand binnenloopt bij ons thuis.
(als ik thuis werk dan heb ik aan staan dat ik een melding ontvang als iemand de deur open doet of als er iemand op onze oprit loopt)
Is er een manier om in te stellen dat die gene die thuis zijn alleen meldingen ontvangt?
Of mijn vriendin helemaal niet want zij zit daar sowieso niet heel erg op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 20:20
Hoi wij hebben een slimme samsung wasmachine gekocht.
Ik heb hier toch wat vraagjes omtrent.

Kunnen we die wasmachine echt niet aanzetten vanop afstand?
Programma doorsturen lukt, maar starten vanop afstand ook niet?
In de app staat er onderaan bij de wasmachine een knop "blijf verbonden" maar ik weer niet goed wat dit nu precies doet. Aan/of uit maakt eigenlijk niets uit hier.

Hopelijk weten jullie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Jammer geen reactie...

Ik zal eens zien of je dit via GA wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
skank schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:04:
Jammer geen reactie...

Ik zal eens zien of je dit via GA wel kan?
Dit topic is meer voor de SmartThings hub. Aangezien Samsung nu de term Smartthings voor al hun slimme apparaten gebruikt is het misschien tijd de topictitel aan te passen? @rinkel

Maar volgens Samsung kan wat je wil wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
dixet schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Dit topic is meer voor de SmartThings hub. Aangezien Samsung nu de term Smartthings voor al hun slimme apparaten gebruikt is het misschien tijd de topictitel aan te passen? @rinkel

Mmm ok ik wist niet dat het enkel over de hub ging. Wel vreemd.
Anyway, die video zegt wel dat het kan, maar ik kan nergens vinden HOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ok, toch ff hier replyen, ook al gaat dit meer om de hub..
Het lukt ondertussen om de wasmachine vanop afstand te starten.
Aanzetten gaat niet, maar das enigzins ook normaal want je moet toch je was insteken.

Wat ik wel vreemd vind, is dat wanneer de was klaar is, ik hem moet uitzetten om de deur te ontgrendelen.
Stel ik wil een tweede was insteken, eerst uit zetten en direct terug aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dixet schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Ik zal de topic titel even aanpassen.
Ik heb zelf inmiddels geen Smartthings meer, dus als iemand het topic wil overnemen, laat het me maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-03 19:50
Ben best wel Smartthings fanaat.
Heb het op vier plekken geinstalleerd. Twee in buitenland en twee in NL.
Ben op zoek naar mensen (ikzelf woon in Den Haag) om kennis uit te wisselen.

Vind Groovy te lastig en te link om zo maar in te duiken.
Maart stel: ik wil dat op plek 1 een lamp knippert omdat op plek 4 een waterlekkage gemeld wordt. Dan heb ik (Naar mijn idee) Groovy nodig.

Verder wil ik ook alternatieven beter leren kennen. Wart kunnen die wel en wat niet?

Gebruik Actiontiles en beetje Sharptools.

Iemand?

Huib

Toepasingen:
Als ergens temperatuur vriezer boven de -12 dan beep op telefoon.

Als raam open staat EN ik ga naar buiten, waarschuw dan.

Als sensor water detecteert dan melden.

Zet foscam camera uit als ik aanwezig ben en dus aan als ik wegga.

Alle buitenlampen aan bij zonsondergang.

Als temperatuur in de garage minder dan 4 zet schakelaar aan met verwarming en peip even.

Als sensor beweging detecteert EN ik ben er niet. Piepen graag.

Als batterijen beneden x dan piepen graag.

Geef me de historie van een stopkontakt dat aan een airco vastzit.

Idem historie van vriezer temperatuur. Verschil tussen wel en niet inverter.

Meld als een airco meer dan x watt verbruikt.

en zo kan ik nog wel even dorgaan.

Als er systemen bestaan die dat ook allemaal kunnen wil ik die graag leren kennen, wnat alleen op Samsing vertrouwen....

[ Voor 44% gewijzigd door herpideperpi op 22-11-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
herpideperpi schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:49:
Ben best wel Smartthings fanaat.
Heb het op vier plekken geinstalleerd. Twee in buitenland en twee in NL.
Ben op zoek naar mensen (ikzelf woon in Den Haag) om kennis uit te wisselen.

Verder wil ik ook alternatieven beter leren kennen. Wart kunnen die wel en wat niet?

Gebruik Actiontiles en beetje Sharptools.
Ik gebruik al een tijdje geen SmartThings meer omdat ik vond dat (toen) de mogelijkheden te beperkt waren met de standaard automations die vaak net niet deden wat ik wilde óf the complex met WebCore wat meteen een complete ontwikkelomgeving is.
Vind Groovy te lastig en te link om zo maar in te duiken.
Maart stel: ik wil dat op plek 1 een lamp knippert omdat op plek 4 een waterlekkage gemeld wordt. Dan heb ik (Naar mijn idee) Groovy nodig.
Groovy wordt uitgefaseerd, dus die zou ik zeker niet meer gebruiken.
Als ik kijk naar je lijst met wensen dan zijn die redelijk recht-toe-recht-aan "als dit, dan dat" automatiseringen. Wat het complex maakt is dat je verschillende apparaten die aan verschillende hubs hangen in één automation wilt stoppen.

Je kan tegenwoordig ook meerdere hubs combineren in één location, dat geeft misschien wel mogelijkheden om apparaten van verschillende hubs in één automation te gebruiken. Maar dat zou je moeten proberen, daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Hier wat plaatjes van Smartthings schermen.
Ik moet weten wat iets verbruikt. Ik ben er immers niet.
Ook watersensoren heb ik nodig.
Maar als jij vindt dat daar een betere tool voor is, dan hoor ik dat graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BTP4pGF-lJcUVRH9FAMYnw2CiGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6lm1qTDfNus3jBNjnBN3en4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBV5cpE1bHqi14KoWGtB6R_UxxU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuLgGPkMm3VJmQAuG9MCv18g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNWS_xIiL5GLghtHqEl0A3vFcas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQPBwXsYfgia4jpR03MAvjTC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C9erw3zDYhnjInA05x_JIyILjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSxYBIY6uvs4wTAKrSdzj3Zf.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6C9erw3zDYhnjInA05x_JIyILjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSxYBIY6uvs4wTAKrSdzj3Zf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door herpideperpi op 23-11-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Maar ook conditionele toestanden. Als de vriezer te warm is dan...
Als airco stopkontakt meer dan 20 watt aangeeft EN je bent er niet, dan waarschuwen.

Domotica voor gezin dat netjes thuis zit . Mwah.Ik trek zelf de gordijnen wel dicht. Ik et de verwarming wel hoger als ik thuis kom.

Hue lampen zijn verdraaid handig., datdanweerwel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-czT7CMnRkumcR2TwWCjFx5wp2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iGrogJaRwoRolBgN6kQF50Cx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door herpideperpi op 23-11-2022 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Fossen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-06 09:45
Dit bericht is bedoeld dit topic nieuw leven in te blazen. Het nodigt ST gebruikers uit hun ervaringen te delen.

Want sinds mijn SmartThings v3 aankoop twee jaar geleden is er veel veranderd in m.i. positieve zin.

Onder andere: geen klungel meer met device handlers (DTH) maar downloaden van stuurprogramma’s (edge) naar de hub. Waardoor inderdaad (mijn) diverse devices “local” functioneren.

Mijn smarthome omgeving:
SmartThings hub; online
Hue Hub; gekoppeld aan de ST; online
Home Assistant Rpi4; offline
Tuya ZC-Z1 hub; offline

Devices gekoppeld aan de ST:
Lampen; Philips, Aqara
Deursensoren; Xiaomi, Moes, Neo coolcam
Beweging sensoren; Neo coolcam, Lidl, Hue, Sonoff
Camera; Reolink
Buttons; Sonoff, Tuya (merk onbekend),
Rookmelders; Heiman
Sirene; Heiman
Switches; Sonoff, Tuya (merk onbekend), Moes, Neo coolcam, Loratap, Lohonse

fosjensr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Ik wil hier ook wel even herinpikken :)
Ik heb een wasmachine van samsung..
Ook toegevoegd aan home assistant, echter werkt deze al een tijdje niet meer.
IS die koppeling al verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Doe ik ook mee.
Vind mezelf een zware gebruiker op vier verschillende locaties.
We zijn door een dalletje gegaan maar nu is het bijna perfect.
Kan geen enkel ander systeem bedenken dat zo uitgebreid is.
Samen met o.a Actiontiles een geweldig stukje home automatisering.

Gebruik sensoren voor alles en nog wat. Water leak, maar ook de temperaturen in vrieskasten.
Ook Hue verbinding.
Stopkontakten die mij laten zien of op afstand te bedienen airco's ook echt aangesprongen zijn.
Raamsensoren, bewegings sensoren etc etc.
Simpel Fibaro stopkontakt om bij zonsondergang de buiten verlichting aan te zetten.
Het is een groot feest.
En, met klein beetje hulp kan iedereen het gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door herpideperpi op 21-08-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaYapeMan
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05 16:53
Hans Fossen schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:48:
Dit bericht is bedoeld dit topic nieuw leven in te blazen. Het nodigt ST gebruikers uit hun ervaringen te delen.

Want sinds mijn SmartThings v3 aankoop twee jaar geleden is er veel veranderd in m.i. positieve zin.

Onder andere: geen klungel meer met device handlers (DTH) maar downloaden van stuurprogramma’s (edge) naar de hub. Waardoor inderdaad (mijn) diverse devices “local” functioneren.

Mijn smarthome omgeving:
SmartThings hub; online
Hue Hub; gekoppeld aan de ST; online
Home Assistant Rpi4; offline
Tuya ZC-Z1 hub; offline

Devices gekoppeld aan de ST:
Lampen; Philips, Aqara
Deursensoren; Xiaomi, Moes, Neo coolcam
Beweging sensoren; Neo coolcam, Lidl, Hue, Sonoff
Camera; Reolink
Buttons; Sonoff, Tuya (merk onbekend),
Rookmelders; Heiman
Sirene; Heiman
Switches; Sonoff, Tuya (merk onbekend), Moes, Neo coolcam, Loratap, Lohonse
Ik was een beetje afgehaakt met ST en ik ben ook benieuwd naar jullie ervaring. Al iemand ervaring opgedaan met Thread/Matter devices en/of koppeling met Apple HomeKit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaij45
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb een Ring tweede generatie deurbel en die probeer ik goed op smartthings in mijn Samsubg smart t.v. te laten werken maar hij werkt maar gedeeltelijk.

Ik kan het viedeobeeld wel oproepen op mijn t.v. maar hij geeft geen melding, dit terwijl ik dit wel aangegeven heb in de opties.

Het gekke is dat als ik mijn netwerk naar i.p adressen scan ik soms wel maar meestal niet mijn deurbel i.p zie.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-06 11:03
<knip>

Dit is geen algemeen Smart Home topic => schopje

En we houden al helemaal niet van een cross post. Als je een post foutief geplaatst hebt graag topic report aanmaken.

[ Voor 93% gewijzigd door Septillion op 06-05-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellos
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-06 11:03
Vraagje: ik heb sinds dit weekend een tapo robotstofzuiger. Hij werkt. de app werkt. via google home kan ik hem aanspreken via de app en spraak. maar... smartthings doet raar..

De tapo app is verbonden met smartthings maar smartthings zegt dat er binnen de tapo app geen apparaten gekoppeld zijn. In de tapo app staat de stofzuiger wel gewoon verbonden. Wat gaat er mis?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMSDxcLn0jSZ1WRtn0pTmv6mfSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIBehKqGdyZaIsyDMwtjNkPX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTZm-t9WTR-cYb8Uy4rF4_Qywlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JeLfb6JjQSUyjhWawxT7Eglv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Niet een erg actief topic maar de volgende vraag. Ik vraag me af of er een bug in de Android versie van Smartthings zit. Even over de wasmachine en droger. Als ik die handmatig pauzeer dan valt de bediening op afstand uit. De app geeft aan dat de verbinding er niet is. Zet ik die handmatig aan dan reageert de app niet. Op de iPhone van mijn vrouw is dit allemaal niet zo en kan gewoon het wassen en/of drogen hervatten. Iemand een idee?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste