Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-09 09:01

Tusk

Om daarom!

quote:
BeZaX schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:27:
Ja, de Xiaomi Aqara Motion Sensors zijn top! Ik had eerst een aantal Philips Hue Motion Sensors, maar die zijn zo lomp in vergelijking met deze sensoren. Hopelijk brengt Xiaomi ooit nog eentje uit die ook voor buiten geschikt is.
zijn de hue motions sensors wel te koppelen aan ST?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:11
quote:
Tusk schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:26:
[...]

zijn de hue motions sensors wel te koppelen aan ST?
Volgens mij niet. Destijds heb ik allemaal weer verkocht op marktplaats en goedkopere/kleinere Xiaomi sensoren voor teruggekocht. Nog steeds erg tevreden mee.

Enigste wat de Xiaomi niet hebben is fatsoenlijke LUX meting, maar daar werk ik om heen door zonsopkomst/ondergang van ST zelf te gebruiken.

BeZaX wijzigde deze reactie 02-05-2018 14:38 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niwi80
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-09 19:32
Hoi allen,

Ik volg dit topic al een tijdje en sinds kort heb ik ook ST hub. Op dit moment heb ik best al wat things gekoppeld;

10 rolluiken dmv de Fibaro Rollershutter v2
2 Ikea Tradfri e27 1000 lumen
1 IkeaTradfri e14 400 lumen
2 Neo Coolcam Powerplugs

Ook diverse kamers aangemaakt, scenes en enkele geautomatiseerde acties ingeregeld (zoals rolluiken dicht 20 min na zonsondergang ect) Ik gebruik nu nog alles "standaard" maar zal binnenkort eens met Webcore ect gaan experimenteren. Op zich werk alles vrij logisch, maar toch een paar vragen

Ik kan de rolluiken niet positioneren. Ik vermoed dat ik ergens een veld moet aanpassen, waarschijnlijk iets in de trant van "roller blind mode with positioning" echter kan dit nergens vinden. iemand enig idee?

Is het mogelijk om mijn slimme meter op de USB poort aan te sluiten om deze uit te lezen?

Ik zoek eigenlijk bewegingssensoren die ik gewoon op een stopcontact kan aansluiten, ik ben niet zo van de batterijen en ik heb overal stroom waar ik deze wil plaatsen. Iemand deze gevonden/ervaring mee?

Toekomstige projectjes
-Garagedeur zwave maken dmv zwave relais switch op de "handmatige drukker"
- Somfy zonnescherm integreren (wss door een zwave module op de afstandsbediening te solderen) maar misschien heb ik geluk en is er een mogelijkheid om een "handmatige" schakelaar aan te sluiten.
-Enkele bewegingssensoren plaatsen icm extra Tradfli lampen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 08-09 16:05
Actiontiles. brrrr. geniaal.

Heb nogal wat lokaties te doen, maar geniet van alles: Hue/Ikea/Samsung/Actiontiles/Smarthinh.com overzicht. Jonge jonge, dat ik daar niet eerder naar gekeken heb.
Doet mij denken aan mijn eerste Apple ][ europlus van 40 jaar geleden. Ook zo'n plezier aan beleefd.

Is nog zootje want ben beginner. Heb nog hoop werk te doen. Ben begonnen met Smartthings omdat mijn flat in oost europa onder water gelopen was. Nou, dan wil je de volgende keer wel een seintje.

Huib

herpideperpi wijzigde deze reactie 11-05-2018 22:18 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
herpideperpi schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:17:
Actiontiles. brrrr. geniaal.

Heb nogal wat lokaties te doen, maar geniet van alles: Hue/Ikea/Samsung/Actiontiles/Smarthinh.com overzicht. Jonge jonge, dat ik daar niet eerder naar gekeken heb.
Doet mij denken aan mijn eerste Apple ][ europlus van 40 jaar geleden. Ook zo'n plezier aan beleefd.

Is nog zootje want ben beginner. Heb nog hoop werk te doen. Ben begonnen met Smartthings omdat mijn flat in oost europa onder water gelopen was. Nou, dan wil je de volgende keer wel een seintje.

Huib
Dat is idd mooi spul. Hier niet meer in gebruikt (had eerst een andere naam)

Moet zeggen dat de boel hier de laatste paar maanden echt enorm stabiel is. Zwave was dat al, maar vooral de Xiaomi's doen het echt goed nu, geen enkele uitval meer gehad.

• herpideperpi
Wat een mooi ding.
Zie op de site alleen Z-wave, maar ik zal wel verkeerd kijken.

Maar voor mij (nog) een te hoge drempel.
Ik schrik hier nog van:

https://aeotec.freshdesk....quad-with-smartthings-hub-

Huib

Acties:
  • 0Henk 'm!

• herpideperpi
Volgen mij ligt ST er op dit moment (7.24 NL tijd) uit.
Doodeng.
Draai een test en krijg geen melding. Storing is wel intermittent. Eerste melding kwam vijf minuten later binnen.

Huib

En inloggen:
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van de pagina die u hebt aangevraagd.
Probeer het later opnieuw. [500]
※ IDMGCPrd_1526621106187_99999-1827786898.999

om 7:34: kan mijn ST niet in. Volgens Google wifi werkt internet perfect en is de ST hub zichtbaar.
Kan ook mijn HUE bedienen.
--

om 07:46 komen de alarmen vertraagd binnen. (pfffff)
Had drie triggers geforceerd en alle drie melden ze.

om09:21 af en toe wel en af en toe niet. Zit wel in Roemenie, maar mijn NL Hue werkt gewoon.

P.s.

Soms wordt ik zwetend wakker: "Trump heeft Google c.s. verboten op straffe des doods"

herpideperpi wijzigde deze reactie 18-05-2018 09:22 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• herpideperpi
https://status.smartthings.com/#

Investigating - Some users with Samsung accounts may be experiencing problems signing into the new and Classic SmartThings apps and the developer portal. Users already logged into the apps with a Samsung account may potentially see errors when navigating in the app or controlling devices. We will provide updates on the issue as they are available.
May 18, 01:05 EDT

Dusssss...

Enfin, het werkt weer... 09:48 18-5

herpideperpi wijzigde deze reactie 18-05-2018 09:48 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• herpideperpi
Verdorie! Ik wil nog een hub ( de derde inmiddels) Maar Amazon verzendt of niet naar NL of heeft de kale Hub voor 200+ euro.

Heb twee starter kits gekocht voor 185 elk. Bereblij, maar nu moet er nog een locatie gedaan worden.

Huib

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
Mijn hub overnemen? Engelse versie, nieuw, toch niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blec
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:41
Hallo

Heeft iemand hier al eens de Xiaomi Aqara Light Switch Home niet bedraad gebruikt?Mocht het antwoord ja zijn, hoe bevalt deze dan? En heeft iemand de DH ook voor mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• herpideperpi
quote:
maartend schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:19:
Mijn hub overnemen? Engelse versie, nieuw, toch niet nodig.
Heb er nu een in Roemenie(!) besteld voor ca 130 euri. Ga ik woensdag halen.
Wat had je er voor willen hebben ( Om mij extra pijn te doen)
Huib

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Ik wil het Smartthings avontuur gaan beginnen door een hub te kopen. Ik kom deze hub tegen bij Amazon UK.

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01LY99EEL/ref=mp_s_a_1_1

Kan iemand me vertellen of ik er goed aan doen om deze te kopen? Ondervind ik hier geen problemen mee met betrekking tot Z-wave frequenties of andere bijzonderheden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:54
quote:
eXisTa schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:59:
Ik wil het Smartthings avontuur gaan beginnen door een hub te kopen. Ik kom deze hub tegen bij Amazon UK.

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B01LY99EEL/ref=mp_s_a_1_1

Kan iemand me vertellen of ik er goed aan doen om deze te kopen? Ondervind ik hier geen problemen mee met betrekking tot Z-wave frequenties of andere bijzonderheden?
Geen probleem, wel stekker bij aanschaffen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• herpideperpi
Vraag me of of dit hier kan/ mag.
Ik zoek een bedrijf/particulier die Smartlocks (Schlage?) verkoopt/adviseert en installeert in de omgeving van Den Haag.

Ik wil twee appartementen, waarvan de ingangen, binnen in het gebouw, ca vijf meter van elkaar liggen, van een smartlock voorzien.

Tegen over elkaar in een gang, om precies te zijn. Ze zullen dus (ook) moeten openen met iets NFC-achtigs. Want een FOB of telefoon zal niet nauwkeurig genoeg zijn.
Wil daar ook codeslot/vingerafdruk/weetikveel op hebben.
Zoek me suf maar kom er niet uit.
Huib

• Hawleri
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik het verbruik van de Neo Coolcam plugs kan inlezen?
Ik krijg het wel gekoppeld met mijn Smartthings Hub v2, ik kan echter alleen aan/uit schakelen.

• Haiku
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:50
Iemand een idee m.b.t. het volgende.
Gisteren maar eens een aantal tradfri lampen gekocht. Dus ik gisteravond enthousiast aan de gang.
Device handler ingelezen, echter kreeg ik in de SmartThings mobile app alleen maar thing te zien. Volgens de uitleg zou je dan het type moeten aanpassen in ST IDE.

Maar nu krijg ik dus op geen enkele manier mijn hub te zien, ook niet als ik via de zogenaamde oplossing probeer: https://account.smartthings.com i.p.v graph.api.blabla.com
Ook niet als ik de losse locaties probeer, dus graph.eu.euwest01.api.etc..

Iemand hetzelfde issue gehad? En weet je de oplossing dan hoor ik het graag :-)
Voor de rest werkt alles, via de SmartThings mobile app kan ik alles bedienen, webCoRE werkt en ziet de status, etc..
Any help appreciated!

edit
Ik heb het opgelost!! _/-\o_

Voor diegenen die dit ook hebben of ooit krijgen.
Het probleem zit hem dus in het migreren van Samsung SmartThings naar Samsung accounts.
Als je dus de automatische update uitvoert van SmartThings classic naar de nieuwe app moet je een account ingeven. Nou is het zo dat als je een Samsung telefoon hebt het waarschijnlijk logisch is dat je beide accounts hebt. en tijdens de migratie kun je kiezen of je SmartThings of Samsung account aan IDE wilt koppelen En het idiote is dus dat Samsung je met beiden laat inloggen op SmartThings IDE
Maar alleen onder het account waarmee je ooit de 1e keer je SmartThings IDE inlog hebt geregistreerd laat dus de hub zien!
Dus ik heb mijn SmartThings account gereset en daarna kun je weer inloggen op IDE en zie je je hub weer en al je devices.
Het vreemde is dus wel dat je SmartThings mobile app gewoon blijft werken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P

Haiku wijzigde deze reactie 13-06-2018 10:51 (38%)

• B3rtj3666
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:57
quote:
Haiku schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:36:
Iemand een idee m.b.t. het volgende.
Gisteren maar eens een aantal tradfri lampen gekocht. Dus ik gisteravond enthousiast aan de gang.
Device handler ingelezen, echter kreeg ik in de SmartThings mobile app alleen maar thing te zien. Volgens de uitleg zou je dan het type moeten aanpassen in ST IDE.

Maar nu krijg ik dus op geen enkele manier mijn hub te zien, ook niet als ik via de zogenaamde oplossing probeer: https://account.smartthings.com i.p.v graph.api.blabla.com
Ook niet als ik de losse locaties probeer, dus graph.eu.euwest01.api.etc..

Iemand hetzelfde issue gehad? En weet je de oplossing dan hoor ik het graag :-)
Voor de rest werkt alles, via de SmartThings mobile app kan ik alles bedienen, webCoRE werkt en ziet de status, etc..
Any help appreciated!

edit
Ik heb het opgelost!! _/-\o_

Voor diegenen die dit ook hebben of ooit krijgen.
Het probleem zit hem dus in het migreren van Samsung SmartThings naar Samsung accounts.
Als je dus de automatische update uitvoert van SmartThings classic naar de nieuwe app moet je een account ingeven. Nou is het zo dat als je een Samsung telefoon hebt het waarschijnlijk logisch is dat je beide accounts hebt. en tijdens de migratie kun je kiezen of je SmartThings of Samsung account aan IDE wilt koppelen En het idiote is dus dat Samsung je met beiden laat inloggen op SmartThings IDE
Maar alleen onder het account waarmee je ooit de 1e keer je SmartThings IDE inlog hebt geregistreerd laat dus de hub zien!
Dus ik heb mijn SmartThings account gereset en daarna kun je weer inloggen op IDE en zie je je hub weer en al je devices.
Het vreemde is dus wel dat je SmartThings mobile app gewoon blijft werken.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :P
Ik had hetzelfde probleem. Als je heel het draadje hier had gelezen was je het tegengekomen.. maar ik snap dat je (over) enthousiast aan de gang gegaan bent.. :)

• Haiku
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22-08 11:50
quote:
B3rtj3666 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Als je heel het draadje hier had gelezen was je het tegengekomen.. maar ik snap dat je (over) enthousiast aan de gang gegaan bent.. :)
Ik heb het draadje al eens helemaal doorgelezen toen ik net mijn smarthub had.... en had nu een paar bladzijden gecheckt maar was me te veel om nog eens helemaal te lezen 8)
Ennnn het irriteerde me zo mateloos dan kan ik het niet loslaten haha..
quote:
Hawleri schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 00:16:
Iemand enig idee hoe ik het verbruik van de Neo Coolcam plugs kan inlezen?
Ik krijg het wel gekoppeld met mijn Smartthings Hub v2, ik kan echter alleen aan/uit schakelen.
Je bedoelt dat je het verbruik kunt zien?
Even het type wijzigen naar "Z-Wave metering switch"

Acties:
  • +2Henk 'm!
Even een kleine update.
Inmiddels weer een aantal weken verder.
Het systeem is ongelofelijk betrouwbaar geworden, ik heb eigenlijk sinds maanden geen enkele uitval meer gehad. Ook de Xiaomi sensors blijven keurig werken.
Wel heb ik inmiddels een aantal Xiaomi plugs laten vervallen doordat ik steeds meer Ikea Tradfri lampen heb gekregen, deze werken ook zeer betrouwbaar en zijn nog nooit uitgevallen.

In het begin was het af en toe wat onbetrouwbaar, maar door de vele firmware updates is het systeem nu zeer betrouwbaar geworden.

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-09 10:14

jeka

Support your local club.

quote:
rinkel schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:47:
Even een kleine update.
In het begin was het af en toe wat onbetrouwbaar, maar door de vele firmware updates is het systeem nu zeer betrouwbaar geworden.
Bedankt voor de update. Ik denk dat ik in mijn nieuwe huis ook kies voor SmartThings. Sla ik de Hue bridge wel over.

FCG

• ny-hardcore
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:09
quote:
rinkel schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:47:
Even een kleine update.
Inmiddels weer een aantal weken verder.
Het systeem is ongelofelijk betrouwbaar geworden, ik heb eigenlijk sinds maanden geen enkele uitval meer gehad. Ook de Xiaomi sensors blijven keurig werken.
Wel heb ik inmiddels een aantal Xiaomi plugs laten vervallen doordat ik steeds meer Ikea Tradfri lampen heb gekregen, deze werken ook zeer betrouwbaar en zijn nog nooit uitgevallen.

welke firmware updates bedoel je? van de smartthingshub of van je tradfri lampen? hoe update je de lampen? kan dit ook via de smartthings hub? of moet je ze dan eerst weer aan de tradfri hub koppelen?

cd /pub && more beer

quote:
ny-hardcore schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:19:
[...]

welke firmware updates bedoel je? van de smartthingshub of van je tradfri lampen? hoe update je de lampen? kan dit ook via de smartthings hub? of moet je ze dan eerst weer aan de tradfri hub koppelen?
Ik bedoelde die van de hub idd.
Lampen gaan via de Ikea hub.
Op zich zou ST ze ook kunnen updaten, maar ondersteunen die updates niet.

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:05
Nu iedereen kennelijk overgezet wordt qua account naar de nieuwe app ben ik me eens gaan verdiepen in de zaak.. Ik wil mijn eigen DTH's wel gaan overzetten naar de nieuwe rest api maar wat blijkt; de nieuwe IDE ondersteunt nog niet eens lokale devices.. what were they thinking..

• Cheffed
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 13:03
Hola! lang geleden alweer. Is iedereen nu inmiddels al over naar de nieuwe versie? Ik heb nog geen uitnodiging mogen ontvangen (wel een mail) maar geen in-app update.

groet

• B3rtj3666
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:57
quote:
Cheffed schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:56:
Hola! lang geleden alweer. Is iedereen nu inmiddels al over naar de nieuwe versie? Ik heb nog geen uitnodiging mogen ontvangen (wel een mail) maar geen in-app update.

groet
Hier ook nog geen nieuwe versie van de app.. wel mail gehad enkele maanden geleden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
De aqara vibration sensors zijn beschikbaar. Heb er een paar besteld, zodra ze binnen zijn maak ik een DTH voor Smartthings. Ik zie wel een paar leuke toepassingen, bv 1 boven en 1 onderaan de trap en dan het aantal passerende mensen tellen..
quote:
CopyCatz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:48:
De aqara vibration sensors zijn beschikbaar. Heb er een paar besteld, zodra ze binnen zijn maak ik een DTH voor Smartthings. Ik zie wel een paar leuke toepassingen, bv 1 boven en 1 onderaan de trap en dan het aantal passerende mensen tellen..
Leuke dingen!
Ben benieuwd naar je dth!

Ik ben overigens al wel over naar de Samsung account, zoals velen denk ik, maar gebruik de nieuwe app nog niet.
Ik denk dat dit komt omdat ik zo'n 20 scripts heb draaien via WebCore, en deze kan nog niet met de nieuwe versie overweg, daar kijken ze ook naar.

• CopyCatz
quote:
rinkel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:53:
[...]
Ik ben overigens al wel over naar de Samsung account, zoals velen denk ik, maar gebruik de nieuwe app nog niet.
Ik denk dat niemand die app nog gebruikt. Dat gaan mensen alleen doen als alle custom dth's overgezet zijn, en het kost me grote moeite om een antwoord van Smartthings te krijgen daarover. Ik heb me aangemeld voor info maar krijg niks te horen. Ik snap niet dat je een app releaset terwijl de developers nog niet in de gelegenheid zijn hun code over te zetten. Maar ik las van de week dat de Smartthings CEO ook vertrokken is, dus ik vrees dat deze hele move wel eens verkeerd kan gaan aflopen.

• Cheffed
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 13:03
Ik ben ook over op de nieuwe app. Het lijkt erop alsof dit verre van af is. Op het ST forum wordt geadviseerd om de 'legacy' app (oude app) zo lang mogelijk in gebruik te houden.

• jeka

jeka

Support your local club.

https://tweakers.net/nieu...smartthings-platform.html
Ik denk dat ik de nieuwe maar eens laat overkomen richting NL. Kijken of dat een beetje bevalt. Ik heb geen zin om Home assistant , Domoticz enz te onderhouden.

FCG

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Heeft er iemand ervaring met de smartapp mi-connector om Xiaomi devices te koppelen? Niet alleen voor de sensoren, maar ook voor stofzuigrobot, air purifier, yeelights, etc. Best wel een stevige installatie... Toevoegen van de vacuŁm cleaner is helaas nog niet voor elkaar, omdat het me nog niet gelukt is het access token te extracten. Ben benieuwd naar andere ervaringen.

Update: het is me inmiddels gelukt. De mi vacuŁm werkt via smart things.
https://tweakers.net/ext/f/ff3ZnKFwaP55bqCJpmlTL7AW/thumb.png

Kasj wijzigde deze reactie 15-08-2018 22:52 (24%)

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik wil de nieuwe hub aanschaffen maar dat kan volgens mij alleen vanuit USA dus dat kost me weer douane geld enz. Iemand deze al in de UK gezien?

FCG

• CopyCatz
quote:
jeka schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:03:
Ik wil de nieuwe hub aanschaffen maar dat kan volgens mij alleen vanuit USA dus dat kost me weer douane geld enz. Iemand deze al in de UK gezien?
Let ook op dat de vs een andere frequentie hebben voor zwave dus import heeft hoe dan ook geen zin.

• jeka

jeka

Support your local club.

quote:
CopyCatz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:40:
[...]

Let ook op dat de vs een andere frequentie hebben voor zwave dus import heeft hoe dan ook geen zin.
Thanks! Dat was bij mij dus niet bekend. Wachten op uk releases dus..

FCG

• Kasj
Xiaomi heeft in zijn aqara range ook een smart motion sensor uitgebracht. Momenteel in de flashsale bij Gearbest. Volgens mij nog geen device handler voor.

Heb er nu 2 gekocht. 1 wordt op mijn robot maaier geplakt om te kunnen registreren wanneer die bezig is.
Ben erg tevreden over de xiaomi sensoren. Al maanden geen enkele uitval.
Ik heb mn eigen alarm gemaakt met webcore en nog nooit een fals alarm gehad!

• Kasj
quote:
rinkel schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:40:
Ben erg tevreden over de xiaomi sensoren. Al maanden geen enkele uitval.
Ik heb mn eigen alarm gemaakt met webcore en nog nooit een fals alarm gehad!
Heb je ook een binnen en buitensirene gekoppeld?

Ik heb via een tip hier op tweakers mijn powermax systeem gekoppeld aan smartthings, waardoor ik alle powermax sensoren ook kan gebruiken in smartthings. Ideale combi. Als mijn smart home monitor inschakelt, schakelt het alarm mee.
quote:
Kasj schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:56:
[...]

Heb je ook een binnen en buitensirene gekoppeld?

Ik heb via een tip hier op tweakers mijn powermax systeem gekoppeld aan smartthings, waardoor ik alle powermax sensoren ook kan gebruiken in smartthings. Ideale combi. Als mijn smart home monitor inschakelt, schakelt het alarm mee.
Nee, dat heb ik nooit echt aangedurfd, maar nu onderhand wel.
Snachts schakelt ie alle verlichting aan, dus ook op de slaapkamer.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een beschaafde pieper, anders schrikt het hele huis zich een hoedje.

Overigens ben ik alle Xiaomi plugs aan t vervangen door Ikea lampen, uiteraard waar verlichting geschakeld wordt.
De meest betrouwbare plugs die ik heb zijn zwave van tkb-home.
Ik heb er ook een paar van CoolCam, maar die hebben af en toe nukken. Dan zijn de Xiaomi’s nog betrouwbaarder.

rinkel wijzigde deze reactie 24-08-2018 19:03 (27%)

• Wusser
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-09 13:19
Voor wie nog een Smartthing Hub zoekt; ik bied mijn pakket te koop aan omdat ik er niks mee ga doen. Volledig ongebruikt in doos met verschillende things. Het gaat om de UK versie inclusief stekker voor Nederland.

V&A aangeboden: Samsung SmartThings Hub V2 UK + Things

• Niwi80
Iemand ervaring met het toevoegen van een Duco Silentbox?

http://www.duco.eu/nl-nl-...ompen/nl-nl-ducoboxsilent

De losse sensoren en de box communiceren met Z-wave, dus dit zou mogelijk moeten zijn. Ik heb de box reeds gekocht en geÔnstalleerd, maar nog geen tijd gehad om hier mee aan de gang te gaan.

Ik was benieuwd of iemand tips en trucks heeft waarmee ik rekening mee moet houden?

• Niwi80
Ook recent 2 Osram tussenstrekkers in gebruik genomen, deze doen het perfect en zijn zeer betaalbaar.

https://www.osram-lamps.c...ents/smart-plug/index.jsp
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True