Altijd in de smartthings community zoeken:
https://community.smartth...se-greenwave-powernode-6/
Ik heb er 5.. Da's lekker veel netwerkverkeer met al het pollen
Altijd in de smartthings community zoeken:
Gewoon de Philips Hue hub er naast blijven gebruiken. Zie ST als een laag er boven op. Tevens wil je specifieke Hue features ook kunnen blijven gebruiken.NashNL69 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:36:
SmartThings lijkt me erg leuk speelgoed. Mijn huidige home automation bestaat uit een Google Home, twee mini's, een Logitech hub, diverse Hue lampen, Osram buitenverlichting en een Xiaomi stofzuiger robot.
Wat ik begrijp is dat je Hue met en zonder Hue bridge kunt gebruiken. Wat verdient dan de voorkeur en als ik de ST bridge zou gebruiken zonder Hue bridge, kan ik dan nog mijn Hue dimmer switches en groepen gebruiken?
Aanzetten kan op verschillende manieren. Zodra er niemand meer thuis is (GPS telefoon(s) en/of bewegingssensoren), een knop, handmatig via de app, scene activeren via Google Home of via bepaalde geautomatiseerde routines. Het is maar net hoe je het voor jezelf instelt. Ook notificatie is mogelijk, zelfs met melding welke ramen en/of deuren nog open staan.NashNL69 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:36:
Ik zou de ST gebruiken voor verdere automation met ook goedkopere lampen en Xiaomi sensoren als ook gebruiken als simpel alarmsysteem. Hoe kan je het 'alarmsysteem' aanzetten? Kan dit met een Xiaomi switch of commando via Google Home en is er ook een manier om ook een call back te krijgen dat het alarmsysteem is geactiveerd?
Herkenbaar! Gewoon insteken op meer gemak. Inmiddels is mijn vrouw ook volledig om, deels omdat ze nergens meer naar om hoeft te kijken. Lampen gaan uit/aan waar nodig op basis van aanwezigheid, tijd, licht en beweging. Notificaties als er ergens nog een raam/deur open staat, vochtigheid te hoog/laag is, post binnen is gekomen, waterlekkage of alarm is.NashNL69 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:36:
Tot nog toe was de vrouw erg terughoudend over al mijn slimme aankopen, hoewel ze achteraf wel schoorvoetend moest toegegeven dat ze toch wel handig zijn. Ik moet dus nog even aan haar verkopen dat ook de aankoop van van een ST een hoge WAF heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door BeZaX op 23-01-2018 10:08 ]
[ Voor 8% gewijzigd door verbraakje op 23-01-2018 11:13 ]
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Wij hebben dezelfde situatie. Qua slaapkamersNashNL69 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:37:
Bedankt BeZaX, mooie sales pitch. Een van de redenen voor het alarm systeem is dat ik samen met mijn vrouw naar de zolder als slaapkamer ga en ik niet mijn kinderen als first line of defense wil hebben. Het systeem moet dan alleen niet teveel valse meldingen geven en -met alle respect voor mijn vrouw- redelijk idiot proof zijn. Anders ben ik bang dat ze het systeem op een gegeven moment links laat liggen.
Het hoeft ook niet heel geavanceerd te worden. Wat deur/raamsensoren en dat dan alle lichten en tv aangaan en wellicht een playlist met luide muziek. Ik neem aan dat inbrekers dan al snel het hazenpad nemen.
Ik heb de Green powernode 6 DHT van CopyCatz en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van CopyCatz zijn programmeerkunsten.CopyCatz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:08:
Ik heb de hub nu een weekje en ben al druk aan het programmeren aan een greenwave powernode 6 device handler. Vooral die cloud IDE is super zeg.. is ff wennen maar als je het eenmaal doorhebt! Integratie met github werkt ook prima.
Programmeren is ook maar een aangeleerd trucje hoorThaYapeMan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:08:
[...]
Ik heb de Green powernode 6 DHT van CopyCatz en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van CopyCatz zijn programmeerkunsten.
@CopyCatz ik heb nog steeds problemen met mijn Fibaro Dimmer 1, kan jij hier niet iets voor maken?! Over compensatie is altijd te praten....
Helaas. Geen succes...maartend schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:34:
App even helemaal verwijderen?
Ik heb vorige week 4 van deze lampen gekocht en zonder problemen toegevoegd.maccert schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:18:
Top onderwerp!!
Zijn onderstaande inmiddels al wel ondersteund?
Hier hangt mijn huis vol van namelijk ;-(
Niet compatible
Ikea Tradfri Led E27 1000 lumen (603.384.52)
Ik had dat vorige week ook.B3rtj3666 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:30:
Sinds vanmorgen werkt de smartthings app niet meer op mijn telefoon. Moest opnieuw inloggen en de 6 cijferige code ingeven.. daar gaat het mis: code is 'invalid'. Bij mijn vriendin op de telefoon werkt de app nog wel. Ik kan de hub ook gewoon benaderen via EDI (site). Ook schakelt alles normaal: ook via google home (spraak).
Iemand een idee hoe ik de app op mijn telefoon weer aan de gang krijg?
[ Voor 52% gewijzigd door Kenny73 op 28-01-2018 15:03 ]
24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler
SUPER!!! Thnx m8!!!CopyCatz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:43:
Vannacht is er weer een storing geweest. Daardoor ligt je app eruit, en kun je het best voor de bovenste optie kiezen dat je nieuw bent, je wordt dan herkend en logt weer direct in. Als je de tweede optie kiest (ik heb al account) gaat het helemaal mis.. Heb er al over geklaagd op de community site. Overigens vind ik 2 outages in een week niet best..
[ Voor 14% gewijzigd door B3rtj3666 op 29-01-2018 07:30 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2018 21:10 ]
Als niks het doet heb je een US versieVerwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:04:
Beste,
Hoe kan ik zien of ik een US hub of een UK version heb?
Gr.
Aad
Verwijderd
Heb je die meegenomen uit de VS? Vrees dat je behalve zigbee er weinig aan gaat hebben..Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:12:
Nou ik heb enkel Philips Hue verlichting nog, en dat werkt toevallig wel.
Ik heb gekeken in graph en ik zag dat ik een US version hub heb.
Zeker: middels DH: https://github.com/bspranger/Xiaomimaartend schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:50:
Hoi. Dat XiaomiAqara spul, werkt dat rechtstreeks met een ST? Ik krijg dat niet geheel duidelijk. Ik weet dat het Zigbee is, maar ik begreep ook dat toch niet alle Zigbee probleemloos met elkaar kletsen
[ Voor 19% gewijzigd door BeZaX op 30-01-2018 11:38 ]
[ Voor 3% gewijzigd door rinkel op 01-02-2018 00:06 ]
Heb juist gelezen dat de xiaomi stekkers de oorzaak zijn van de instabiliteit.rinkel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:04:
Xiaomi werkt idd direct met de ST hub. Verhaal van Bezax klopt helemaal.
Ik moet zeggen dat ik wel af en toe wat wegvallende sensoren heb.
De stekker werkt zeer goed, maar de raam en beweging sensoren vallen er soms uit.
Ik heb een stuk of 20 Xiaomi sensoren en er weigeren nu 3 dienst.
2 raam sensoren (1 originele en 1 Aqara) en 1 beweging sensor.
Volgens mij komt dit doordat ze wat verder weg van een repeater zitten, of slechter bereik.
Ik zal ze weer koppelen en wat meer Xiaomi stekkers plaatsen als repeater, kijken of dat effect heeft.
Daar is idd wat over geschreven. Mijn ervaring is dat die stekkers het slecht doen met de SmartThings sensoren. Maar juist zeer goed met de Xiaomi sensoren.Kasj schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:08:
[...]
Heb juist gelezen dat de xiaomi stekkers de oorzaak zijn van de instabiliteit.
Bij mij is gisteren juist een smartthings multi sensor (open/closed) uitgevallen. Misschien batterij? Ik ga hem vervangen door Xiaomi, omdat deze bij mij tot nu toe prima werken.rinkel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:13:
[...]
Daar is idd wat over geschreven. Mijn ervaring is dat die stekkers het slecht doen met de SmartThings sensoren. Maar juist zeer goed met de Xiaomi sensoren.
Ik heb nu alle zigbee sensoren van xiaomi en (ik denk) daardoor weinig problemen.
De Tradfri lampen werken overigens ook goed als repeater.
Af en toe valt er wel een sensor af, vooral sensoren die weinig gebruikt worden.
[ Voor 11% gewijzigd door BeZaX op 01-02-2018 14:02 ]
Dat zou op zich wel eea verklaren. Grote vraag is dan wel: wat dan?...BeZaX schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:58:
Hmm... Ik meende dat iemand op het ST forum hier aan uitleg voor geschreven had, omdat opnieuw paren niet voldoende is. Alleen ik kan deze post niet terug vinden.
Edit: Mss heb ik het ook wel mis.
Weet je dat zeker? 1 van de 4 lampen, die in buitenverlichting zitten, wilt niet meer uitschakelen, ik had juist het idee dat deze te ver van de hub zat.(een andere lamp die prima werkt zit op 5 meter van de bewuste lamp)rinkel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:13:
[...]
De Tradfri lampen werken overigens ook goed als repeater.
24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler
Als zowel de bel als de speaker in ST aanwezig zijn zou dit moeten kunnen met Webcore.Kasj schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:51:
Zijn er meer mensen die een ring video deurbel aan smartthings hebben gekoppeld? Ik probeer uit te vinden hoe dat ik een ringtone kan activeren over een DLNA speaker wanneer iemand op de bel drukt. Een tekst message lukt me wel met big talker, maar geen ringtone of blaffende honden of wat dan ook. Iemand die de gouden tip heeft?
Da's de goeie hoor. Ik zou zeggen koppel een zwave device en je weet het zeker.Smakkie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 06:28:
Gisteren van Amazon UK mijn hub ontvangen. Nu twijfel ik of ik wel een UK hub heb gekregen: typenummer is STH-ETH-200 wat een US typenummer zou zijn. Maar in graph zie ik:
Hardware version: hub v2, UK customer
Z-Wave: Region EU
Kan iemand duidelijkheid geven?
Verwijderd
Persoonlijk zou ik niet voor een US versie gaan. Je kunt dan geen z-wave spullen kopen (de EU frequentie gaat niet samen met een US hub), alleen zigbee werkt (geen regios), maar daar heb je niet heel veel variatie in modules. Zigbee spullen zijn aan de andere kant wel goedkoper.Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:23:
Goede avond ben nieuwe hier. Wel wat gelezen maar nog niet alles.
Zou graag jullie mening weten. Kan een sh kopen en v2 us versie.
Is dit verstandig of toch voor een UK versie?
Gr. Gerrit jan
[ Voor 4% gewijzigd door pictuner op 07-02-2018 11:09 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Kenny73 op 07-02-2018 19:57 ]
Ik ben bezig met de dimmers van Aeon Labs te testen. Zodra ik wat weet, post ik het hier.pictuner schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:07:
Zijn er nog mensen met goede alternatieven voor een Fibaro dimmer 2 en Qubino Flush Dimmer? Opzich hoeft ie ook niet zo nodig te kunnen dimmen, maar vooral te schakelen. Of het Z-wave of Zigbee boeit verder niet zoveel, maar de bedragen (47,90 en 49,99) vond ik nogal stevig. Helemaal gezien de 20 euro die je voor een neo coolcam wallplug betaald.
Doel is om domme inbouw schakelaars slim te maken aangezien ik niet zomaar de inbouw schakelaars kan vervangen (meerdere gecombineerde frames met bijvoorbeeld stopcontact ernaast/eronder)
Overigens mag het ook prima uit China komen.
Hallo,maartend schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:08:
Mensen, ik stel hier de vraag, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heb dus een smart thing. En een google home.
Wat er iig gaat gebeuren, aansturen van lampen. En dan de e27 en de lightstrips van Xiaomi yeelight.
En wat buitenlampen door een sensor.
Ik wil via stembesturing werken (google home dus), maar mijn meissie wil gewoon schakelaars.
En daar zie ik door de bomen het bos dus niet.
Ze wil gewoon van schakelaars op de muur. Mag tiptoets, heb ze zelfs van glas gezien. Mooi. Ik heb nu een WCD van Livolo besteld. Die passen in een normale doos, dus dat is perfect. Ik heb dat gedaan omdat ze ook schakelaars hebben. Kan ik dat spul gewoon gebruiken met mijn aankomende yeelights? Of heb ik daar dan weer een xiaomi hub nodig, of is er een device handler voor de ST?
Al dat soort vragen dus.
Ik heb zelf achter de bestaande schakelaars een Qubino gezet, dan blijft de functie van de schakelaar intact, ook als de hub niet meer werkt. Op sommige plaatsen heb ik de schakelaar gewoon doorgelust (de lamp heeft dan altijd stroom) en er een Qubino in gezet. De schakelaar geeft dan een seintje aan de hub die vervolgens de Tradfri lampen schakelt.maartend schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:08:
Mensen, ik stel hier de vraag, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heb dus een smart thing. En een google home.
Wat er iig gaat gebeuren, aansturen van lampen. En dan de e27 en de lightstrips van Xiaomi yeelight.
En wat buitenlampen door een sensor.
Ik wil via stembesturing werken (google home dus), maar mijn meissie wil gewoon schakelaars.
En daar zie ik door de bomen het bos dus niet.
Ze wil gewoon van schakelaars op de muur. Mag tiptoets, heb ze zelfs van glas gezien. Mooi. Ik heb nu een WCD van Livolo besteld. Die passen in een normale doos, dus dat is perfect. Ik heb dat gedaan omdat ze ook schakelaars hebben. Kan ik dat spul gewoon gebruiken met mijn aankomende yeelights? Of heb ik daar dan weer een xiaomi hub nodig, of is er een device handler voor de ST?
Al dat soort vragen dus.
[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 16-02-2018 10:14 ]
Ja, maar de pi heeft geen zigbee of zwave zender & ontvanger.Kenny73 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:26:
Als je nu als extra HA hebt moeten installeren op een Pi, waarom gebruik je dan niet gewoon HA in plaats van Smartthings? HA ondersteund toch ook alles?
[ Voor 68% gewijzigd door DonNL op 16-02-2018 12:58 ]
[ Voor 37% gewijzigd door rinkel op 20-02-2018 21:44 ]
Dat is de device handler van bspranger, ik gebruik die van a4refillpad en heb eigenlijk nergens problemen mee. Weet jij het verschil tussen die 2?rinkel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:39:
Er is een grote update geweest mbt de Xiaomi devices.
Ik heb zelf mijn fork verwijderd en adviseer om deze handlers te gebruiken.
Je kunt de nieuwe devicehandlers hier vinden
Ik heb ook de links in de TS aangepast.
Er is ook een nieuw topic op het Smartthings forum over de Xiaomi's.
Het is idd die van bspranger. Die van a4refillpad is al ruim een jaar niet meer bijgehouden en heeft het onderhoud aan bspranger overgelaten. Hier hebben overigens vele anderen aan meegewerkt.Kenny73 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:47:
[...]
Dat is de device handler van bspranger, ik gebruik die van a4refillpad en heb eigenlijk nergens problemen mee. Weet jij het verschil tussen die 2?
Bedankt voor deze juiste omschrijving, de meeste omschrijvingen komen niet verder dan: lang drukken en dan regelmatig eens op de knop drukken/rammen.rinkel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:59:
Zet de ST-hub in pairing mode in de app. Ga in de app naar Things en klik op de + rechtsboven.
Houdt de resetknop ongeveer 3 seconden ingedrukt, totdat de LED oplicht. De sensor staat nu in pairing mode.
Na deze initiele knipperende LED is er een kleine pauze, daarna zal de LED een enkele keer (lang) oplichten, OF 3 snelle korte (pairing succesvol).
Als de LED een enkele keer oplicht is de pairing niet goed gegaan en moet je de sensor weer "wakker" maken met een korte klik op de resetknop. De LED zal weer kort oplichten en het pairing proces start opnieuw. Herhaal dit totdat je de LED 3x ziet oplichten, dan is de pairing succesvol en zal de sensor in de app verschijnen.
Ik zal de TS aanpassen, dank voor de info!Kenny73 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:14:
@rinkel
In de openingspost staat dat de Ikea Tradfri Led E27 1000 lumen (603.384.52) niet compatibel zijn met Smartthings maar ik heb er momenteel 6 gekoppeld.
zie: YouTube: How-To: Pairing IKEA Tradfri Smart Lights with a SmartThings Hub
Ik heb nog wel een andere uitdaging, ik heb heel veel spullen uit de Aqara serie van Xiaomi, echter ik krijg de Aqara Smart Light Switch Wireless Version niet gekoppeld, is het iemand anders hier wel gelukt?
Het gaat om deze: https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html
Ik herken dit en ben ik ook even mee bezig geweest.Kenny73 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:11:
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?
Wij hebben een inpandige garage en die komt uit in de bijkeuken. Ik heb op de tussendeur een "doorswitch" gezet en zodra deze deur open gaat, tussen zonsondergang en zonsopkomst, moeten de 2 Ikea lampen die direct geschakeld worden zonder schakelaar aangaan voor 60 seconden en daarna moeten ze uitgaan. Dit lijkt mij niet zo moeilijk.
Echter, ze gaan wel aan maar ze schakelen niet meer uit. Wat die ik niet goed?
[afbeelding]
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Ik heb jouw code een beetje aangepast en nu werkt het wel.rinkel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:50:
[...]
Ik herken dit en ben ik ook even mee bezig geweest.
Volgens mij heeft dit te maken met wanneer de piston moet worden uitgevoerd.
Je kunt dit vinden en de geavanceerde settings van je IF statement. ("Always subscribe" en "Never cancel tasks")
Ik heb het echter op een andere manier opgelost door het iets te herschrijven:
[afbeelding]
Even los van een lowball offer wat ik wel zou kunnen doen op je hub, wat is precies je probleem? Ik snap het niet helemaal. De hub ondersteunt zowel zigbee als zwave dus ik zou migreren naar de hub. Sowieso is het lastig met een cloud systeem om twee hubs waarvan 1 cloud based met elkaar te laten praten.dof schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:47:
'k Had een Smart Things UK hub aangeschaft met intentie om deze als gateway in te kunnen zetten naar Home Assistant, en dan de mogelijkheid te hebben zwave en andere devices in te kunnen zetten.
Maar dat komt er niet van want ik heb al allerlei Xiaomi zigbee spul en die zijn/worden gekoppeld via de Xiaomi hub/gateway aan home assistant.
M'n samsung smart things hub zit er nu een beetje werkeloos bij, en ik zie niet zo goed waarom ik hem nog standby moet hebben ('t was ook een beetje een onderzoekje naar home automation). Iemand interesse?(reactie graag offline)
[ Voor 10% gewijzigd door CopyCatz op 27-02-2018 15:22 ]
Geen probleem, behalve dat ie een beetje werkeloos erbij staat, dus wel weg magCopyCatz schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:21:
[...]
Even los van een lowball offer wat ik wel zou kunnen doen op je hub, wat is precies je probleem? Ik snap het niet helemaal. De hub ondersteunt zowel zigbee als zwave dus ik zou migreren naar de hub. Sowieso is het lastig met een cloud systeem om twee hubs waarvan 1 cloud based met elkaar te laten praten.
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 11-03-2018 17:21 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Vreemd genoeg kon ik wel alle apparaten tegelijk naar "Kantoor" verplaatsen.InterCC schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:07:
[...]
Voor zover ik weet is de locatie de basis van de hub en alles daaronder. Iets kan dus niet verplaatst worden naar een andere locatie, want dan moet het opnieuw gesynchroniseerd worden op die locatie.
Of begrijp ik je niet juist?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
[ Voor 8% gewijzigd door Haiku op 13-03-2018 15:23 . Reden: toevoegen ]
De oude, classic app. Veel vergelijkbare berichten op smartthings community over slechte performance van de app: zowel de nieuwe, als de oude app.rinkel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:25:
Dat is wel heel erg slecht.
Gebruiken jullie de nieuwe of nog de oude app?
Hier ook nog steeds veel issues. Teleurstellend, zeker met de eerdere storingen die we de afgelopen maanden ook al gehad hebben.Kenny73 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:22:
Werkt de app alweer bij jullie? Hier is het nog steeds een drama.
Hier werkt de app ook nog zeer slecht. Mail gestuurd.. Men werkt er nog steeds aan..BeZaX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:33:
[...]
Hier ook nog steeds veel issues. Teleurstellend, zeker met de eerdere storingen die we de afgelopen maanden ook al gehad hebben.
We have implemented changes to help reduce long load times, issues signing in, and the occasional errors in the SmartThings apps and developer interface for EU users. We are continuing to monitor performance closely and will update with any changes.
Posted about 6 hours ago. Mar 28, 2018 - 01:31 EDT
De app lijkt hier vanaf vanmiddag goed te werken.
[ Voor 28% gewijzigd door B3rtj3666 op 29-03-2018 07:04 ]
Heb je de "network id" methode geprobeerd?Van-Gogh schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:09:
Ik heb sinds deze week ook mijn smartthings hub binnen. Nu probeer ik mijn xiaomi sensoren te koppelen. Dat wil alleen nog niet helemaal. De nieuwe aqara temp en door sensor zijn gelukt. De originele mija button en temp sensor nog niet. Ik heb de device handlers van bspranger toegevoegd. In de log zie ik ook dat er wel iets van een koppeling is. Zo worden het aan en uitzetten van de button geregisteerd en ook de temperatuur van de sensor. Ik zie ze alleen niet als Thing terug in de app. Iemand enig idee?
De catchall kun je vinden in de Hub-log, dus niet de gewone log.
- Press Add a Thing in ST App
- Hold the button in the outlet for a few seconds
- In IDE, you will get something like
- catchall: 0104 0000 01 01 0100 00 B46D 00 04 115F 0A 01 01FF4231641000032814983900000000953900000000
- Add a New Device using IDE
- Fill in the Device Network ID, you can find it from the catchall log. it is B46D in this case
- Fill in Zigbee ID. It can be anything but it should be unique. I filled in with the network Id value, B46D
- Assign the device handler Xiaomi Zigbee Outlet
[ Voor 23% gewijzigd door rinkel op 12-04-2018 15:46 ]
Ik heb tijdens mijn verbouwing enkele malen de stroom eraf moeten halen; ook van de hub. Na het inschakelen waren enkele Xiaomi bewegingssensoren 'not available'. Enkele keren resetten en dan werkt het weer wel.rinkel schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:45:
Ter info, al mijn xiaomi spulletjes zijn nog steeds online, geen drop-outs in lange tijd! Gaat goed zo!
Overigens zijn al mn zwave en ikea nog nooit er af gevallen.
Volgens mij klopt dat ja.B3rtj3666 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:30:
[...]
Ik heb tijdens mijn verbouwing enkele malen de stroom eraf moeten halen; ook van de hub. Na het inschakelen waren enkele Xiaomi bewegingssensoren 'not available'. Enkele keren resetten en dan werkt het weer wel.
Vwb Tradfri lampen: die werken geweldig.
Even een vraag over Ikea bulbs: Ikea bulbs zijn toch goede repeaters? Dit ivm het feit dat je 'slechts' 32 things met Zigbee-protocol kunt verbinden met ST. Maar als het device als repeater werkt kun je deze weer van de 32 afhalen.. geldt dat ook voor Ikea lampen?
De Fibaro en Qubino modules zijn er ook als aan/uit switch ipv dimmer.pictuner schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:07:
Zijn er nog mensen met goede alternatieven voor een Fibaro dimmer 2 en Qubino Flush Dimmer? Opzich hoeft ie ook niet zo nodig te kunnen dimmen, maar vooral te schakelen. Of het Z-wave of Zigbee boeit verder niet zoveel, maar de bedragen (47,90 en 49,99) vond ik nogal stevig. Helemaal gezien de 20 euro die je voor een neo coolcam wallplug betaald.
Doel is om domme inbouw schakelaars slim te maken aangezien ik niet zomaar de inbouw schakelaars kan vervangen (meerdere gecombineerde frames met bijvoorbeeld stopcontact ernaast/eronder)
Overigens mag het ook prima uit China komen.
Ben...
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq