Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:22
quote:
ThaYapeMan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:53:
[...]

Oke inmiddels gevonden! op Github
Altijd in de smartthings community zoeken:
https://community.smartth...se-greenwave-powernode-6/

Ik heb er 5.. Da's lekker veel netwerkverkeer met al het pollen :)

• CopyCatz
Mijn eerste beta versie van de Netatmo Security SmartApp: https://community.smartthings.com/t/beta-netatmo-security/

• NashNL69
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:10
SmartThings lijkt me erg leuk speelgoed. Mijn huidige home automation bestaat uit een Google Home, twee mini's, een Logitech hub, diverse Hue lampen, Osram buitenverlichting en een Xiaomi stofzuiger robot.
Wat ik begrijp is dat je Hue met en zonder Hue bridge kunt gebruiken. Wat verdient dan de voorkeur en als ik de ST bridge zou gebruiken zonder Hue bridge, kan ik dan nog mijn Hue dimmer switches en groepen gebruiken?
Ik zou de ST gebruiken voor verdere automation met ook goedkopere lampen en Xiaomi sensoren als ook gebruiken als simpel alarmsysteem. Hoe kan je het 'alarmsysteem' aanzetten? Kan dit met een Xiaomi switch of commando via Google Home en is er ook een manier om ook een call back te krijgen dat het alarmsysteem is geactiveerd?
Tot nog toe was de vrouw erg terughoudend over al mijn slimme aankopen, hoewel ze achteraf wel schoorvoetend moest toegegeven dat ze toch wel handig zijn. Ik moet dus nog even aan haar verkopen dat ook de aankoop van van een ST een hoge WAF heeft.

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
quote:
NashNL69 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:36:
SmartThings lijkt me erg leuk speelgoed. Mijn huidige home automation bestaat uit een Google Home, twee mini's, een Logitech hub, diverse Hue lampen, Osram buitenverlichting en een Xiaomi stofzuiger robot.
Wat ik begrijp is dat je Hue met en zonder Hue bridge kunt gebruiken. Wat verdient dan de voorkeur en als ik de ST bridge zou gebruiken zonder Hue bridge, kan ik dan nog mijn Hue dimmer switches en groepen gebruiken?
Gewoon de Philips Hue hub er naast blijven gebruiken. Zie ST als een laag er boven op. Tevens wil je specifieke Hue features ook kunnen blijven gebruiken.
quote:
Ik zou de ST gebruiken voor verdere automation met ook goedkopere lampen en Xiaomi sensoren als ook gebruiken als simpel alarmsysteem. Hoe kan je het 'alarmsysteem' aanzetten? Kan dit met een Xiaomi switch of commando via Google Home en is er ook een manier om ook een call back te krijgen dat het alarmsysteem is geactiveerd?
Aanzetten kan op verschillende manieren. Zodra er niemand meer thuis is (GPS telefoon(s) en/of bewegingssensoren), een knop, handmatig via de app, scene activeren via Google Home of via bepaalde geautomatiseerde routines. Het is maar net hoe je het voor jezelf instelt. Ook notificatie is mogelijk, zelfs met melding welke ramen en/of deuren nog open staan.

Bij ons gaat het automatisch op basis van GPS locatie van onze telefoons (via ST app) en 's avonds via Google Home als ik 'Good Night' routine activeer. Je hebt voor je alarm drie opties: Armed (Away), Armed (Home) en Disarmed. Die beide ook weer naar andere sensoren kunnen kijken.
quote:
Tot nog toe was de vrouw erg terughoudend over al mijn slimme aankopen, hoewel ze achteraf wel schoorvoetend moest toegegeven dat ze toch wel handig zijn. Ik moet dus nog even aan haar verkopen dat ook de aankoop van van een ST een hoge WAF heeft.
Herkenbaar! Gewoon insteken op meer gemak. Inmiddels is mijn vrouw ook volledig om, deels omdat ze nergens meer naar om hoeft te kijken. Lampen gaan uit/aan waar nodig op basis van aanwezigheid, tijd, licht en beweging. Notificaties als er ergens nog een raam/deur open staat, vochtigheid te hoog/laag is, post binnen is gekomen, waterlekkage of alarm is.

BeZaX wijzigde deze reactie 23-01-2018 10:08 (5%)

• BeZaX
Voor de mensen die het trouwens nog niet wisten. Xiaomi komt als het goed is binnenkort weer met een aantal nieuwe sensoren op de markt, waaronder een Vibration Sensor en Wireless Relay Controller. Hopelijk liggen ze in lijn met de rest van de sensoren qua prijs, bouw e.d.

Tevens komt er ook steeds meer activiteit rondom de doorontwikkeling van de Xiaomi device handlers voor SmartThings. Mooi om te zien! https://github.com/bspranger/Xiaomi

• NashNL69
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:10
Bedankt BeZaX, mooie sales pitch. Een van de redenen voor het alarm systeem is dat ik samen met mijn vrouw naar de zolder als slaapkamer ga en ik niet mijn kinderen als first line of defense wil hebben. Het systeem moet dan alleen niet teveel valse meldingen geven en -met alle respect voor mijn vrouw- redelijk idiot proof zijn. Anders ben ik bang dat ze het systeem op een gegeven moment links laat liggen.

Het hoeft ook niet heel geavanceerd te worden. Wat deur/raamsensoren en dat dan alle lichten en tv aangaan en wellicht een playlist met luide muziek. Ik neem aan dat inbrekers dan al snel het hazenpad nemen.

• verbraakje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12:13
Het zou mooi zijn als xiaomi een sensor zou maken wat lijkt op het pasjes systeem van een hotel. Als je de keycard er in stopt gaan de lichten aan. Maar dan niet met een kaart maar gewoon een sleutelhanger die het alarm uitschakelt en in schakelt als de laatste het huis verlaat. Soort sleutelrekje voordeel nooit je sleutels kwijt en werkt ook als je telefoon leeg is of wifi niet aan hebt staan.

Alleen nog wat verzinnen op het alarm aan terwijl je zelf boven bent :)

verbraakje wijzigde deze reactie 23-01-2018 11:13 (8%)

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

• BeZaX
quote:
NashNL69 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:37:
Bedankt BeZaX, mooie sales pitch. Een van de redenen voor het alarm systeem is dat ik samen met mijn vrouw naar de zolder als slaapkamer ga en ik niet mijn kinderen als first line of defense wil hebben. Het systeem moet dan alleen niet teveel valse meldingen geven en -met alle respect voor mijn vrouw- redelijk idiot proof zijn. Anders ben ik bang dat ze het systeem op een gegeven moment links laat liggen.

Het hoeft ook niet heel geavanceerd te worden. Wat deur/raamsensoren en dat dan alle lichten en tv aangaan en wellicht een playlist met luide muziek. Ik neem aan dat inbrekers dan al snel het hazenpad nemen.
Wij hebben dezelfde situatie. Qua slaapkamers
en dat mijn vrouw niet vermoeid wil worden met techniek en domotica. Het is mijn hobby tenslotte.

Tot nu toe weinig valse meldingen gehad. Enkel dat onze telefoon (iOS) wel een keer te laat is met doorgeven van de locatie, als n van ons als eerste thuis komt. Al is ST hier nu mee bezig om dit te verbeteren, er loopt een beta op het forum.

Verder n keer een inbraakalarm gehad snachts, doordat er een muis in onze garage had verstopt en deze werd gedetecteerd door de bewegingsensor. :+

• ThaYapeMan
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-10 15:24
quote:
CopyCatz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:08:
Ik heb de hub nu een weekje en ben al druk aan het programmeren aan een greenwave powernode 6 device handler. Vooral die cloud IDE is super zeg.. is ff wennen maar als je het eenmaal doorhebt! Integratie met github werkt ook prima.
Ik heb de Green powernode 6 DHT van CopyCatz en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van CopyCatz zijn programmeerkunsten.

@CopyCatz ik heb nog steeds problemen met mijn Fibaro Dimmer 1, kan jij hier niet iets voor maken?! Over compensatie is altijd te praten....

• CopyCatz
quote:
ThaYapeMan schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:08:
[...]

Ik heb de Green powernode 6 DHT van CopyCatz en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van CopyCatz zijn programmeerkunsten.

@CopyCatz ik heb nog steeds problemen met mijn Fibaro Dimmer 1, kan jij hier niet iets voor maken?! Over compensatie is altijd te praten....
Programmeren is ook maar een aangeleerd trucje hoor :) Wat voor problemen heb je dan? Het is niet zo dat je met dit soort domotica producten kunt ingrijpen op bijvoorbeeld de protocol laag (z-wave) zelf. Je kan er alleen apps omheen bouwen, dus als je verbinding- of range problemen hebt moet je het echt in je netwerk zoeken.

• maccert
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10-10 18:49
Top onderwerp!!
Zijn onderstaande inmiddels al wel ondersteund?
Hier hangt mijn huis vol van namelijk ;-(

Niet compatible
Ikea Tradfri Led E27 1000 lumen (603.384.52)
Ikea Tradfri Led-lamp GU10 400 lumen (803.652.70)

• B3rtj3666
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:07
Sinds vanmorgen werkt de smartthings app niet meer op mijn telefoon. Moest opnieuw inloggen en de 6 cijferige code ingeven.. daar gaat het mis: code is 'invalid'. Bij mijn vriendin op de telefoon werkt de app nog wel. Ik kan de hub ook gewoon benaderen via EDI (site). Ook schakelt alles normaal: ook via google home (spraak).

Iemand een idee hoe ik de app op mijn telefoon weer aan de gang krijg?

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 21:52
App even helemaal verwijderen?

• B3rtj3666
quote:
Helaas. Geen succes...

• Kenny73
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15-10 11:54
quote:
maccert schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:18:
Top onderwerp!!
Zijn onderstaande inmiddels al wel ondersteund?
Hier hangt mijn huis vol van namelijk ;-(

Niet compatible
Ikea Tradfri Led E27 1000 lumen (603.384.52)
Ik heb vorige week 4 van deze lampen gekocht en zonder problemen toegevoegd.
quote:
B3rtj3666 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:30:
Sinds vanmorgen werkt de smartthings app niet meer op mijn telefoon. Moest opnieuw inloggen en de 6 cijferige code ingeven.. daar gaat het mis: code is 'invalid'. Bij mijn vriendin op de telefoon werkt de app nog wel. Ik kan de hub ook gewoon benaderen via EDI (site). Ook schakelt alles normaal: ook via google home (spraak).

Iemand een idee hoe ik de app op mijn telefoon weer aan de gang krijg?
Ik had dat vorige week ook.
Bij mij ging het mis tussen mijn Samsung account en Smartthings account. Op de heb ik gekozen om opnieuw te registreren maar bij de volgende stap vroeg de app hoe ik wilde aanmelden, toen gekozen voor Samsung account en kon ik zo inloggen.

Kenny73 wijzigde deze reactie 28-01-2018 15:03 (52%)

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

• CopyCatz
Vannacht is er weer een storing geweest. Daardoor ligt je app eruit, en kun je het best voor de bovenste optie kiezen dat je nieuw bent, je wordt dan herkend en logt weer direct in. Als je de tweede optie kiest (ik heb al account) gaat het helemaal mis.. Heb er al over geklaagd op de community site. Overigens vind ik 2 outages in een week niet best..

• B3rtj3666
quote:
CopyCatz schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:43:
Vannacht is er weer een storing geweest. Daardoor ligt je app eruit, en kun je het best voor de bovenste optie kiezen dat je nieuw bent, je wordt dan herkend en logt weer direct in. Als je de tweede optie kiest (ik heb al account) gaat het helemaal mis.. Heb er al over geklaagd op de community site. Overigens vind ik 2 outages in een week niet best..
SUPER!!! Thnx m8!!!

B3rtj3666 wijzigde deze reactie 29-01-2018 07:30 (14%)

• AAJKornet
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-02 21:53
Beste,

Hoe kan ik zien of ik een US hub of een UK version heb?

Gr.
Aad

Laatmaar... Weet het al :( heb een US version gekocht

AAJKornet wijzigde deze reactie 29-01-2018 21:10 (27%)

• CopyCatz
quote:
AAJKornet schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:04:
Beste,

Hoe kan ik zien of ik een US hub of een UK version heb?

Gr.
Aad
Als niks het doet heb je een US versie _/-\o_ Geintje. Met de US frequentie van zwave kan je hier niks, dus ik ben 99,99% zeker dat je een UK versie hebt.

• AAJKornet
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-02 21:53
Nou ik heb enkel Philips Hue verlichting nog, en dat werkt toevallig wel.
Ik heb gekeken in graph en ik zag dat ik een US version hub heb.

• CopyCatz
quote:
AAJKornet schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:12:
Nou ik heb enkel Philips Hue verlichting nog, en dat werkt toevallig wel.
Ik heb gekeken in graph en ik zag dat ik een US version hub heb.
Heb je die meegenomen uit de VS? Vrees dat je behalve zigbee er weinig aan gaat hebben..

• maartend
Hoi. Dat XiaomiAqara spul, werkt dat rechtstreeks met een ST? Ik krijg dat niet geheel duidelijk. Ik weet dat het Zigbee is, maar ik begreep ook dat toch niet alle Zigbee probleemloos met elkaar kletsen

• B3rtj3666
quote:
maartend schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:50:
Hoi. Dat XiaomiAqara spul, werkt dat rechtstreeks met een ST? Ik krijg dat niet geheel duidelijk. Ik weet dat het Zigbee is, maar ik begreep ook dat toch niet alle Zigbee probleemloos met elkaar kletsen
Zeker: middels DH: https://github.com/bspranger/Xiaomi

• BeZaX
Ter aanvulling... Xiaomi Aqara werkt op basis van het Zigbee protocol, maar volgt niet 100% correct de specificaties. De fabrikant heeft hier en daar een eigen implementatie voor geschreven. Officieel werkt het alleen met hun eigen hub, maar de meeste domotica communities hebben hier inmiddels een oplossing voor geschreven. Zo ook die van SmartThings met hun devices handlers voor Xiaomi, waardoor je de Xiaomi hub niet nodig hebt.

Vorige week een Xiaomi Honeywell Smoke detector besteld om te kijken of deze goed werkt/bevalt. Zodra ik deze heb, zal ik hier mijn ervaringen delen.

BeZaX wijzigde deze reactie 30-01-2018 11:38 (19%)

Xiaomi werkt idd direct met de ST hub. Verhaal van Bezax klopt helemaal.
Ik moet zeggen dat ik wel af en toe wat wegvallende sensoren heb.
De stekker werkt zeer goed, maar de raam en beweging sensoren vallen er soms uit.
Ik heb een stuk of 20 Xiaomi sensoren en er weigeren nu 3 dienst.
2 raam sensoren (1 originele en 1 Aqara) en 1 beweging sensor.
Volgens mij komt dit doordat ze wat verder weg van een repeater zitten, of slechter bereik.
Ik zal ze weer koppelen en wat meer Xiaomi stekkers plaatsen als repeater, kijken of dat effect heeft.

rinkel wijzigde deze reactie 01-02-2018 00:06 (3%)

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:25
quote:
rinkel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 00:04:
Xiaomi werkt idd direct met de ST hub. Verhaal van Bezax klopt helemaal.
Ik moet zeggen dat ik wel af en toe wat wegvallende sensoren heb.
De stekker werkt zeer goed, maar de raam en beweging sensoren vallen er soms uit.
Ik heb een stuk of 20 Xiaomi sensoren en er weigeren nu 3 dienst.
2 raam sensoren (1 originele en 1 Aqara) en 1 beweging sensor.
Volgens mij komt dit doordat ze wat verder weg van een repeater zitten, of slechter bereik.
Ik zal ze weer koppelen en wat meer Xiaomi stekkers plaatsen als repeater, kijken of dat effect heeft.
Heb juist gelezen dat de xiaomi stekkers de oorzaak zijn van de instabiliteit.
quote:
Kasj schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:08:
[...]

Heb juist gelezen dat de xiaomi stekkers de oorzaak zijn van de instabiliteit.
Daar is idd wat over geschreven. Mijn ervaring is dat die stekkers het slecht doen met de SmartThings sensoren. Maar juist zeer goed met de Xiaomi sensoren.
Ik heb nu alle zigbee sensoren van xiaomi en (ik denk) daardoor weinig problemen.
De Tradfri lampen werken overigens ook goed als repeater.

Af en toe valt er wel een sensor af, vooral sensoren die weinig gebruikt worden.

• B3rtj3666
quote:
rinkel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:13:
[...]

Daar is idd wat over geschreven. Mijn ervaring is dat die stekkers het slecht doen met de SmartThings sensoren. Maar juist zeer goed met de Xiaomi sensoren.
Ik heb nu alle zigbee sensoren van xiaomi en (ik denk) daardoor weinig problemen.

Af en toe valt er wel een sensor af, vooral sensoren die weinig gebruikt worden.
Bij mij is gisteren juist een smartthings multi sensor (open/closed) uitgevallen. Misschien batterij? Ik ga hem vervangen door Xiaomi, omdat deze bij mij tot nu toe prima werken.

• BeZaX
Sinds de zigbee upgrade een paar firmware updates terug (wijziging is destijds weer snel terug gedraaid), heb ik geen last meer gehad van uitvallende Xiaomi sensoren.
Het vreemde is dat sommige Xiaomi sensoren al meer dan een jaar prima werken. Het zijn steeds dezelfde die eruit vallen.

• BeZaX
Hmm... Ik meende dat iemand op het ST forum hier aan uitleg voor geschreven had, omdat opnieuw paren niet voldoende is. Alleen ik kan deze post niet terug vinden. :X

Edit: Mss heb ik het ook wel mis. 8)7

BeZaX wijzigde deze reactie 01-02-2018 14:02 (11%)

quote:
BeZaX schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 13:58:
Hmm... Ik meende dat iemand op het ST forum hier aan uitleg voor geschreven had, omdat opnieuw paren niet voldoende is. Alleen ik kan deze post niet terug vinden. :X

Edit: Mss heb ik het ook wel mis. 8)7
Dat zou op zich wel eea verklaren. Grote vraag is dan wel: wat dan?...

• Kenny73
quote:
rinkel schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:13:
[...]

Weet je dat zeker? 1 van de 4 lampen, die in buitenverlichting zitten, wilt niet meer uitschakelen, ik had juist het idee dat deze te ver van de hub zat.(een andere lamp die prima werkt zit op 5 meter van de bewuste lamp)

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:25
Zijn er meer mensen die een ring video deurbel aan smartthings hebben gekoppeld? Ik probeer uit te vinden hoe dat ik een ringtone kan activeren over een DLNA speaker wanneer iemand op de bel drukt. Een tekst message lukt me wel met big talker, maar geen ringtone of blaffende honden of wat dan ook. Iemand die de gouden tip heeft?
quote:
Kasj schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:51:
Zijn er meer mensen die een ring video deurbel aan smartthings hebben gekoppeld? Ik probeer uit te vinden hoe dat ik een ringtone kan activeren over een DLNA speaker wanneer iemand op de bel drukt. Een tekst message lukt me wel met big talker, maar geen ringtone of blaffende honden of wat dan ook. Iemand die de gouden tip heeft?
Als zowel de bel als de speaker in ST aanwezig zijn zou dit moeten kunnen met Webcore.

• B3rtj3666
Woensdag een mail gehad dat de firmware van de hub vandaag zou worden geupgrade naar 20.16. Net firmware versie gecheckt: 20.17??
Lijkt niet stabiel.. mijn app geeft aan dat hij mijn favorieten niet kan laden.. reload helpt wel.
Soms ook rode banner dat er wat verkeerd is gegaan.. na dit weg geklikt te hebben werkt het wel..
Ook al mijn devices zijn zichtbaar en online... maar toch.

• maccert
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10-10 18:49
@ Kenny73 Bedankt voor je antwoord!
Heb er inmiddels 1 besteld bij amazon, doen inderdaad niet moeilijkl om deze naar nl te sturen... zijn helaas nog niet voorradig.

Ik zie bij de review staan als nadeel van de hub dat het cloud gebaseerd is, werkt er helemaal niets meer als er een storing is, en kan deze helemaal niet lokaal werken, en zijn hier dan extra kosten aan verbonden.

Alvast bedankt!

• Smakkie
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Gisteren van Amazon UK mijn hub ontvangen. Nu twijfel ik of ik wel een UK hub heb gekregen: typenummer is STH-ETH-200 wat een US typenummer zou zijn. Maar in graph zie ik:

Hardware version: hub v2, UK customer
Z-Wave: Region EU

Kan iemand duidelijkheid geven?

• CopyCatz
quote:
Smakkie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 06:28:
Gisteren van Amazon UK mijn hub ontvangen. Nu twijfel ik of ik wel een UK hub heb gekregen: typenummer is STH-ETH-200 wat een US typenummer zou zijn. Maar in graph zie ik:

Hardware version: hub v2, UK customer
Z-Wave: Region EU

Kan iemand duidelijkheid geven?
Da's de goeie hoor. Ik zou zeggen koppel een zwave device en je weet het zeker.

• Hemmes60
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 06-06 09:51
Goede avond ben nieuwe hier. Wel wat gelezen maar nog niet alles.

Zou graag jullie mening weten. Kan een sh kopen en v2 us versie.

Is dit verstandig of toch voor een UK versie?

Gr. Gerrit jan

• CopyCatz
quote:
Hemmes60 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:23:
Goede avond ben nieuwe hier. Wel wat gelezen maar nog niet alles.

Zou graag jullie mening weten. Kan een sh kopen en v2 us versie.

Is dit verstandig of toch voor een UK versie?

Gr. Gerrit jan
Persoonlijk zou ik niet voor een US versie gaan. Je kunt dan geen z-wave spullen kopen (de EU frequentie gaat niet samen met een US hub), alleen zigbee werkt (geen regios), maar daar heb je niet heel veel variatie in modules. Zigbee spullen zijn aan de andere kant wel goedkoper.

• pictuner
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:26
Zijn er nog mensen met goede alternatieven voor een Fibaro dimmer 2 en Qubino Flush Dimmer? Opzich hoeft ie ook niet zo nodig te kunnen dimmen, maar vooral te schakelen. Of het Z-wave of Zigbee boeit verder niet zoveel, maar de bedragen (47,90 en 49,99) vond ik nogal stevig. Helemaal gezien de 20 euro die je voor een neo coolcam wallplug betaald.

Doel is om domme inbouw schakelaars slim te maken aangezien ik niet zomaar de inbouw schakelaars kan vervangen (meerdere gecombineerde frames met bijvoorbeeld stopcontact ernaast/eronder)

Overigens mag het ook prima uit China komen.

pictuner wijzigde deze reactie 07-02-2018 11:09 (4%)

• BeZaX
@pictuner Xiaomi komt dit jaar met vergelijkbare inbouwblokken (op basis van Zigbee).

BeZaX wijzigde deze reactie 07-02-2018 11:59 (3%)

• pictuner
ah check, dat wordt nog even geduld hebben dan

• Kenny73
Nou inderdaad, ik ben benieuwd naar die dimmers. De Fibaro dimmers knipperen hier, terwijl er toch firmware 3.5 op staat.

edit: bovenstaande zijn switches, geen dimmers. 8)7

Kenny73 wijzigde deze reactie 07-02-2018 19:57 (18%)

• ThaYapeMan
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-10 15:24
quote:
pictuner schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:07:
Zijn er nog mensen met goede alternatieven voor een Fibaro dimmer 2 en Qubino Flush Dimmer? Opzich hoeft ie ook niet zo nodig te kunnen dimmen, maar vooral te schakelen. Of het Z-wave of Zigbee boeit verder niet zoveel, maar de bedragen (47,90 en 49,99) vond ik nogal stevig. Helemaal gezien de 20 euro die je voor een neo coolcam wallplug betaald.

Doel is om domme inbouw schakelaars slim te maken aangezien ik niet zomaar de inbouw schakelaars kan vervangen (meerdere gecombineerde frames met bijvoorbeeld stopcontact ernaast/eronder)

Ik ben bezig met de dimmers van Aeon Labs te testen. Zodra ik wat weet, post ik het hier.

• maartend
Mensen, ik stel hier de vraag, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heb dus een smart thing. En een google home.

Wat er iig gaat gebeuren, aansturen van lampen. En dan de e27 en de lightstrips van Xiaomi yeelight.
En wat buitenlampen door een sensor.

Ik wil via stembesturing werken (google home dus), maar mijn meissie wil gewoon schakelaars.
En daar zie ik door de bomen het bos dus niet.
Ze wil gewoon van schakelaars op de muur. Mag tiptoets, heb ze zelfs van glas gezien. Mooi. Ik heb nu een WCD van Livolo besteld. Die passen in een normale doos, dus dat is perfect. Ik heb dat gedaan omdat ze ook schakelaars hebben. Kan ik dat spul gewoon gebruiken met mijn aankomende yeelights? Of heb ik daar dan weer een xiaomi hub nodig, of is er een device handler voor de ST?
Al dat soort vragen dus.
Ik kreeg mijn Tradfri lampen niet goed aangestuurd vanuit Webcore.
OF de temperatuur OF het level werkte niet (altijd de laatst aangepaste)

Wat blijkt: Er moet voldoende tijd tussen de twee instructies zitten, zodat bijvoorbeeld de temperatuur-instelling klaar is, en dan pas het level zetten (of andersom)
Even een pauze van 3 seconden ertussen werkte dus.

• DonNL
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07-10 14:29
quote:
maartend schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:08:

Wat er iig gaat gebeuren, aansturen van lampen. En dan de e27 en de lightstrips van Xiaomi yeelight.

Ik wil via stembesturing werken (google home dus), maar mijn meissie wil gewoon schakelaars.
Ze wil gewoon van schakelaars op de muur. Mag tiptoets, heb ze zelfs van glas gezien. Mooi. Ik heb nu een WCD van Livolo besteld. Die passen in een normale doos, dus dat is perfect. Ik heb dat gedaan omdat ze ook schakelaars hebben. Kan ik dat spul gewoon gebruiken met mijn aankomende yeelights? Of heb ik daar dan weer een xiaomi hub nodig, of is er een device handler voor de ST?
Al dat soort vragen dus.
Hallo,
Ik ben januari begonnen met SmartThings en steeds meer things toe te voegen. Ik gebruik wat spul van Xiaomi (draadloze switches, deur sensoren) en ook de yeelights.

De Yeelight kunnen -volgens mij- niet direct door SmartThings aangestuurd worden, omdat dit geen zigbee of zwave is, maar op WiFi.
Daarvoor heb ik een Raspberry Pi gehaald met Hass.io (Home Assistant) geinstalleerd. Deze kan wel WiFi apparaten gebruiken. De SmartThings hub heb ik dan weer gelinkt aan Hass.io. Daarmee kan ik de de lampen wel besturen, via een virtuele switch.

Dus om terug te komen op jouw vraag. Wat ik heb gevonden kan je yeelight nog niet aansturen via SmartThings. (Hiervoor heb je een Raspberry Pi met een server (Home Assistant, Domoticz, oid).)
Wel kan je ze aansturen als je de Xiaomi hub gebruikt icm hun switches.
Gebruik de wireless switches, haal de 'oude' switches weg en plak de draadloze er over heen. Link de stroomkabels aan elkaar, zodat er een continu circuit is naar de lampen. Zo wordt door de schakelaar niet meer de stroom onderbroken en kunnen de lampen aan en uitgezet worden met een schakelaar.
(Zo heb ik het nu thuis ook, anders was mijn vrouw ook niet akkoord gegaan denk ik.)

Verder heb ik FABRIQ Riff speakers gekocht via ebay, deze zijn goedkoop en beschikken over Alexa. Hiermee heb ik de spraak bediening geinstalleerd en getest. Nog niet ideaal, want de Riff's 'luisteren' niet naar het woord 'Alexa', maar er moet een knop ingedrukt worden. Verder werkt alles wel. Ook zijn ze te gebruiken om Text-To-Speech te gebruiken met SmartThings.
Google home kon ik ook gebruiken op mijn telefoon, mits ingesteld op Engels.

• Kenny73
Als je nu als extra HA hebt moeten installeren op een Pi, waarom gebruik je dan niet gewoon HA in plaats van Smartthings? HA ondersteund toch ook alles?

quote:
maartend schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:08:

Al dat soort vragen dus.
Ik heb zelf achter de bestaande schakelaars een Qubino gezet, dan blijft de functie van de schakelaar intact, ook als de hub niet meer werkt. Op sommige plaatsen heb ik de schakelaar gewoon doorgelust (de lamp heeft dan altijd stroom) en er een Qubino in gezet. De schakelaar geeft dan een seintje aan de hub die vervolgens de Tradfri lampen schakelt.
Deze inbouw schakelaars zijn helaas wel wat prijzig (50 euro) en zwave, maar werken zeer betrouwbaar.
Volgens mij komt Xiaomi binnenkort ook met inbouwschakelaars, ik zag hier ergens een berichtje voorbij komen.

Als je een beetje handig bent zou je ook een Xiami button kunnen ombouwen en achter een momentary schakelaar kunnen bouwen, zoals in dit filmpje
Enige wat een beetje lastig is is om de juiste batterijhouder te vinden. Als ik die gevonden heb ga ik dit zeker een keer proberen.

rinkel wijzigde deze reactie 16-02-2018 10:14 (10%)

• DonNL
quote:
Kenny73 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 09:26:
Als je nu als extra HA hebt moeten installeren op een Pi, waarom gebruik je dan niet gewoon HA in plaats van Smartthings? HA ondersteund toch ook alles?
Ja, maar de pi heeft geen zigbee of zwave zender & ontvanger.

DonNL wijzigde deze reactie 16-02-2018 12:58 (68%)

• Kenny73
Okay, duidelijk.

• DonNL
Heeft iemand hier smart inbouw schakelaars zonder neutrale draad, wat bruikbaar is met smartthings?

• Kenny73
Ik gebruik hier Fibaro dimmer 2 achter mijn schakelaars. Dus puur als schakelaar kan je de Fibaro switch gebruiken.

Er is een grote update geweest mbt de Xiaomi devices.
Ik heb zelf mijn fork verwijderd en adviseer om deze handlers te gebruiken.

Je kunt de nieuwe devicehandlers hier vinden
Ik heb ook de links in de TS aangepast.

Er is ook een nieuw topic op het Smartthings forum over de Xiaomi's.

rinkel wijzigde deze reactie 20-02-2018 21:44 (37%)

Nog een kleine gebruiksaanwijzing voor het pairen van de Xiaomi sensoren.
Ik zal deze ook in de TS plaatsen.

Pairing Xiaomi sensoren
Zet de ST-hub in pairing mode in de app. Ga in de app naar Things en klik op de + rechtsboven.

Houdt de resetknop ongeveer 3 seconden ingedrukt, totdat de LED oplicht. De sensor staat nu in pairing mode.
Na deze initiele knipperende LED is er een kleine pauze, daarna zal de LED een enkele keer (lang) oplichten, OF 3 snelle korte (pairing succesvol).

Als de LED een enkele keer oplicht is de pairing niet goed gegaan en moet je de sensor weer "wakker" maken met een korte klik op de resetknop. De LED zal weer kort oplichten en het pairing proces start opnieuw. Herhaal dit totdat je de LED 3x ziet oplichten, dan is de pairing succesvol en zal de sensor in de app verschijnen.

• Kenny73
quote:
rinkel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:39:
Er is een grote update geweest mbt de Xiaomi devices.
Ik heb zelf mijn fork verwijderd en adviseer om deze handlers te gebruiken.

Je kunt de nieuwe devicehandlers hier vinden
Ik heb ook de links in de TS aangepast.

Er is ook een nieuw topic op het Smartthings forum over de Xiaomi's.
Dat is de device handler van bspranger, ik gebruik die van a4refillpad en heb eigenlijk nergens problemen mee. Weet jij het verschil tussen die 2?

quote:
Kenny73 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:47:
[...]

Dat is de device handler van bspranger, ik gebruik die van a4refillpad en heb eigenlijk nergens problemen mee. Weet jij het verschil tussen die 2?
Het is idd die van bspranger. Die van a4refillpad is al ruim een jaar niet meer bijgehouden en heeft het onderhoud aan bspranger overgelaten. Hier hebben overigens vele anderen aan meegewerkt.

Er zijn voornamelijk dingen aangepast in de batterij berekening (voornamelijk aqara versie) en de code is opgeruimd. Ook zijn er zaken verwijderd die niet- of niet goed werkten.

Meer details kun je in het nieuwe topic vinden op het smartthings forum.

• Kenny73
Ik zal deze eens gaan testen.

• Cosmo q
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16-10 13:17
quote:
rinkel schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:59:
Zet de ST-hub in pairing mode in de app. Ga in de app naar Things en klik op de + rechtsboven.

Houdt de resetknop ongeveer 3 seconden ingedrukt, totdat de LED oplicht. De sensor staat nu in pairing mode.
Na deze initiele knipperende LED is er een kleine pauze, daarna zal de LED een enkele keer (lang) oplichten, OF 3 snelle korte (pairing succesvol).

Als de LED een enkele keer oplicht is de pairing niet goed gegaan en moet je de sensor weer "wakker" maken met een korte klik op de resetknop. De LED zal weer kort oplichten en het pairing proces start opnieuw. Herhaal dit totdat je de LED 3x ziet oplichten, dan is de pairing succesvol en zal de sensor in de app verschijnen.
Bedankt voor deze juiste omschrijving, de meeste omschrijvingen komen niet verder dan: lang drukken en dan regelmatig eens op de knop drukken/rammen.

Ik had echter nog een probleem, dat ik nergens kon terugvinden. Ik heb 3 Aqara sensors gekocht (button, door/window en temperature). Ik kreeg ze maar niet gepaired. Vanochtend de hub eens uitgetrokken en terug ingestoken. En nu knippert de statusled op de voorkant van de hub tijdens de paring mode. De voorbije dagen deed die dat niet, zelfs niet na een (softwarematige) reboot. Nu lukt het pairen wel. Nadat de led op de sensor drie keer knippert duurde het voor mij wel nog tot een kleine minuut voor hij verschijnt in de app. Best de sensor led in het oog houden en niet de app.

Nu eens zien wat ik maken met al deze dingetjes. >:)

• Kenny73
@rinkel
In de openingspost staat dat de Ikea Tradfri Led E27 1000 lumen (603.384.52) niet compatibel zijn met Smartthings maar ik heb er momenteel 6 gekoppeld.
zie: YouTube: How-To: Pairing IKEA Tradfri Smart Lights with a SmartThings Hub

Ik heb nog wel een andere uitdaging, ik heb heel veel spullen uit de Aqara serie van Xiaomi, echter ik krijg de Aqara Smart Light Switch Wireless Version niet gekoppeld, is het iemand anders hier wel gelukt?
Het gaat om deze: https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html

quote:
Kenny73 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:14:
@rinkel
In de openingspost staat dat de Ikea Tradfri Led E27 1000 lumen (603.384.52) niet compatibel zijn met Smartthings maar ik heb er momenteel 6 gekoppeld.
zie: YouTube: How-To: Pairing IKEA Tradfri Smart Lights with a SmartThings Hub

Ik heb nog wel een andere uitdaging, ik heb heel veel spullen uit de Aqara serie van Xiaomi, echter ik krijg de Aqara Smart Light Switch Wireless Version niet gekoppeld, is het iemand anders hier wel gelukt?
Het gaat om deze: https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_610095.html
Ik zal de TS aanpassen, dank voor de info!

Mbt tot die Aqara: ik heb m zelf niet, maar ik heb begrepen dat de enkele schakelaar wel werkt, maar de dubbele alleen als enkele schakelaar werkt, geen verschil tussen de schakelaars dus.
Koppelen moet via de catchall methode helaas, dus met een netwerk-id, dus zonder Zigbee-id.
Volgens mij staat die methode hier wel ergens beschreven, anders post ik dat morgen later wel even (zit nu op m’n telefoon)

• Kenny73
Wil je de catchall methode hier nog uitleggen of posten?
Ik heb de switch in pairingmodes gezet en daarna via de de livelogging gekeken of er iets te voorschijn kwam maar helaas.....

• Kenny73
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?
Wij hebben een inpandige garage en die komt uit in de bijkeuken. Ik heb op de tussendeur een "doorswitch" gezet en zodra deze deur open gaat, tussen zonsondergang en zonsopkomst, moeten de 2 Ikea lampen die direct geschakeld worden zonder schakelaar aangaan voor 60 seconden en daarna moeten ze uitgaan. Dit lijkt mij niet zo moeilijk. :P
Echter, ze gaan wel aan maar ze schakelen niet meer uit. Wat die ik niet goed?
http://i64.tinypic.com/23t43sh.jpg

quote:
Kenny73 schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:11:
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?
Wij hebben een inpandige garage en die komt uit in de bijkeuken. Ik heb op de tussendeur een "doorswitch" gezet en zodra deze deur open gaat, tussen zonsondergang en zonsopkomst, moeten de 2 Ikea lampen die direct geschakeld worden zonder schakelaar aangaan voor 60 seconden en daarna moeten ze uitgaan. Dit lijkt mij niet zo moeilijk. :P
Echter, ze gaan wel aan maar ze schakelen niet meer uit. Wat die ik niet goed?
[afbeelding]
Ik herken dit en ben ik ook even mee bezig geweest.
Volgens mij heeft dit te maken met wanneer de piston moet worden uitgevoerd.
Je kunt dit vinden en de geavanceerde settings van je IF statement. ("Always subscribe" en "Never cancel tasks")

Ik heb het echter op een andere manier opgelost door het iets te herschrijven:

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10:35
'k Had een Smart Things UK hub aangeschaft met intentie om deze als gateway in te kunnen zetten naar Home Assistant, en dan de mogelijkheid te hebben zwave en andere devices in te kunnen zetten.
Maar dat komt er niet van want ik heb al allerlei Xiaomi zigbee spul en die zijn/worden gekoppeld via de Xiaomi hub/gateway aan home assistant.

M'n samsung smart things hub zit er nu een beetje werkeloos bij, en ik zie niet zo goed waarom ik hem nog standby moet hebben ('t was ook een beetje een onderzoekje naar home automation). Iemand interesse?(reactie graag offline)

• Kenny73
quote:
rinkel schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:50:
[...]

Ik herken dit en ben ik ook even mee bezig geweest.
Volgens mij heeft dit te maken met wanneer de piston moet worden uitgevoerd.
Je kunt dit vinden en de geavanceerde settings van je IF statement. ("Always subscribe" en "Never cancel tasks")

Ik heb het echter op een andere manier opgelost door het iets te herschrijven:

[afbeelding]
Ik heb jouw code een beetje aangepast en nu werkt het wel. 8)7

• CopyCatz
quote:
dof schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:47:
'k Had een Smart Things UK hub aangeschaft met intentie om deze als gateway in te kunnen zetten naar Home Assistant, en dan de mogelijkheid te hebben zwave en andere devices in te kunnen zetten.
Maar dat komt er niet van want ik heb al allerlei Xiaomi zigbee spul en die zijn/worden gekoppeld via de Xiaomi hub/gateway aan home assistant.

M'n samsung smart things hub zit er nu een beetje werkeloos bij, en ik zie niet zo goed waarom ik hem nog standby moet hebben ('t was ook een beetje een onderzoekje naar home automation). Iemand interesse?(reactie graag offline)
Even los van een lowball offer wat ik wel zou kunnen doen op je hub, wat is precies je probleem? Ik snap het niet helemaal. De hub ondersteunt zowel zigbee als zwave dus ik zou migreren naar de hub. Sowieso is het lastig met een cloud systeem om twee hubs waarvan 1 cloud based met elkaar te laten praten.

CopyCatz wijzigde deze reactie 27-02-2018 15:22 (10%)

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10:35
quote:
CopyCatz schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Even los van een lowball offer wat ik wel zou kunnen doen op je hub, wat is precies je probleem? Ik snap het niet helemaal. De hub ondersteunt zowel zigbee als zwave dus ik zou migreren naar de hub. Sowieso is het lastig met een cloud systeem om twee hubs waarvan 1 cloud based met elkaar te laten praten.
Geen probleem, behalve dat ie een beetje werkeloos erbij staat, dus wel weg mag :)

O ja, nog wel een kwestie: Bij smartthings.com had ik natuurlijk een location ingevoerd, op een bepaald moment nog een tweede. De tweede kon ik verwijderen, maar de overgebleven location kan ik op geen enkele manier verwijderen want hij geeft een:

Error 500: Internal Server Error
URI: /location/list
Reference Id: 6632d656-964b-418a-bae1-2ae6f98ead47

Dit had ik ook bij support aangemeld, maar die gaven ook aan dat dit niet te verwijderen is (ik heb natuurlijk wel alles uit de location gehaald, inclusief de hub). Ik dacht dan komt het wel bij het opheffen van m'n account.
Maar ook dat is mij ook een raadsel; hoe moet je je account opheffen? |:(

• CopyCatz
Je kan de hub resetten, daarmee is ie weer "los" van je account (je moet em dan weer koppelen met het nummer dat erbij geleverd wordt). Je account zelf is een smartthings of samsung acount, waarbij ze aan het migreren zijn naar samsung accounts. Die wil ik niet opzeggen want ik heb ook een samsung telefoon :)

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik een apparaat naar een andere locatie verplaats OF op die locatie kan toevoegen?

Ik ben hierover al 7 maanden met Samsung over in een slepende discussie. Er zijn in die periode al tig updates van de connect app geweest, maar het is gewoon niet te verplaatsen.

Maak ik een nieuwe locatie aan, en voeg daar het apparaat toe, dan staat ie na het afronden tch weer gewoon op de standaard locatie :(

In de nieuwe app (iOS) Kun je een apparaat ingedrukt houden en verslepen, sleep ik dan naar de andere locatie dan krijg ik een error dat het niet verplaatst kan worden.

Ik de API settings online loop ik tegen exact hetzelfde probleem aan.

Pleh! ;(

Edit:
WoW... het is “Gelukt” om ALLE apparaten te verplaatsen naar een andere locatie.. dt kan dan weer wel..
Man wat een bagger ecosysteem en app :|

Zijn we nog nergens

paQ wijzigde deze reactie 11-03-2018 17:21 (12%)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
quote:
InterCC schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:07:
[...]

Voor zover ik weet is de locatie de basis van de hub en alles daaronder. Iets kan dus niet verplaatst worden naar een andere locatie, want dan moet het opnieuw gesynchroniseerd worden op die locatie.
Of begrijp ik je niet juist?
Vreemd genoeg kon ik wel alle apparaten tegelijk naar "Kantoor" verplaatsen.
Het zijn maar 2 stofzuigers, dus dat heb ik gedaan. Verhip, alles is over :')

Toen heb ik de thuis stofzuiger verwijderd, en opnieuw toegevoegd. Die komt dan (uiteraard) weer in de standaard 'Home' locatie.
Mijn vrouw had al een invite voor alleen locatie Home, en die ziet nu idd alleen maar Stoffel (Home) en Willem (Kantoor) niet. :)

http://i66.tinypic.com/ofcbrr.jpg

Nu is de volgende uitdaging om uit te vissen hoe ik op afstand zonder tussenkomst van de app, maar eventueel met de API een opdracht kan sturen.
Als ik de poorten scan van de Willem, dan kom ik op:

Poort 8888 geeft echter een (SSL) error, en geen idee verder hoe ik daar nu mee verder kom :?
http://i68.tinypic.com/2ldx7k7.png

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Haiku
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 05-10 15:40
Hi allemaal!

Ik werd zo enthousiast van dit topic dat ik sinds afgelopen week ook een Smarthub heb.
Heb het starterpack gekocht zodat ik meteen wat devices erbij had.
Werkt allemaal lekker en je kunt er veel mee.

Heb magneetcontacten en bewegingssensoren van Samsung zelf.
Hiermee een koppeling gemaakt met mijn telefoon als presence sensor en 3 Sonos boxen.
Op het moment dat ik en mijn vrouw van huis ga worden de sensoren 5 minuten later allemaal op scherp gesteld.
Bij beweging of deur openen of beweging gaat er alarm geluid over de boxen af en krijg ik een apje/sms.

Ik wil zelf het systeem nog uitbreiden met schakelaren voor verlichting, garage schakelaar, thermostaat, etc..

Heb alleen het probleem dat afentoe een magneetsensor helemaal weg valt en er "alarm" afgaat.... fijn als om 3 uur 's nachts 3 sonos boxen beginnen te loeien :P

Oh en er komt nog een Hikvision camera bij. Degene die hem hier heeft, hebben die losse cams? of inclusief met recorder? In mijn geval wordt het met recorder.

Haiku wijzigde deze reactie 13-03-2018 15:23 (8%)
Reden: toevoegen

• B3rtj3666
Zal de knuppel maar in het hoenderhok gooien: ik vind het werkelijk onacceptabel dat ik al meer dan 48 uur de app niet kan gebruiken. Bij een home automatiseringsplatform als smartthings kan het niet zo zijn, dat twee dagen de performance nul is.
Dat is wel vreemd. Ik heb echt nergens last van.
Al werkt zomertijd icm Webcore niet helemaal juist.

• nightraver23
  • Laatst online: 09-10 19:57
Ja, hier hetzelfde probleem. Ik kan al 2 dagen de verlichting in mijn hal niet gebruiken door de problemen met de app... Ik was van plan om nog extra tradfri remotes te plaatsen, benieuwd of deze dan werken als smartthings offline is. Soms werkt de app wel even (afgelopen nacht), maar vanochtend was het weer niks.
Dat is wel heel erg slecht.
Gebruiken jullie de nieuwe of nog de oude app?

• B3rtj3666
quote:
rinkel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:25:
Dat is wel heel erg slecht.
Gebruiken jullie de nieuwe of nog de oude app?
De oude, classic app. Veel vergelijkbare berichten op smartthings community over slechte performance van de app: zowel de nieuwe, als de oude app.

Deze ochtend lijkt de app het bij mij weer te doen, echter zonder melding nog van Smartthings zelf (status update) dat het probleem is opgelost.Dus ik ben nog niet overtuigd.

• Kenny73
Hier hetzelfe probleem, op 2 telefoons geen verbinding met de app.
Onze gehele woonkamer is voorzien van slimme schakelaars, het is een drama om alle lampen met de hand in-en uit te moeten schakelen. :(

• BeZaX
Afgelopen dagen hier ook veel issues gehad (vooral 's avonds) met de app. Ik maak enkel gebruik van de oude app.

Gelukkig draait de rest nog wel door met het aanzetten van scenes, schakelen van lampen op sensoren e.d.
Ik zie op het ST forum dat er idd issues zijn.

Forum
Status

Wel slecht dat het zo lang moet duren.

• B3rtj3666
ik dacht vanmorgen dat het opgelost was, maar helaas. Nu weer zelfde problemen als vrijdag.. zaterdag.. zondag...

• nightraver23
  • Laatst online: 09-10 19:57
De app was weer online sinds vannacht dus dacht dat het opgelost was, maar ligt er nu weer uit... Tja, het nadeel van een cloud-based systeem zeker?

Nu ik toch niets kan doen, een vraagje. Ik heb 8 tradfri led spots gekocht (de goedkoopste van 7 euro). Ik heb deze alle acht vlot kunnen pairen met de Smartthings hub. Ik zou de spots per vier willen schakelen en dimmen. Ik heb het als volgt gedaan: Ik heb twee virtual dimmer switches gemaakt. Vervolgens heb ik de smartapp "smart lighting" geinstalleerd. Hierin heb ik vier tradfri lampen toegevoegd, "turn on & set level" gekozen, als trigger heb ik mijn virtual dimmer switch als switch gekozen.
Ik kan nu met de virtual dimmer switch de lampen per vier aan- en uitschakelen, maar dimmen werkt niet. Doe ik iets verkeerd?

• Kenny73
Werkt de app alweer bij jullie? Hier is het nog steeds een drama. :(

• BeZaX
quote:
Kenny73 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:22:
Werkt de app alweer bij jullie? Hier is het nog steeds een drama. :(
Hier ook nog steeds veel issues. Teleurstellend, zeker met de eerdere storingen die we de afgelopen maanden ook al gehad hebben.

• B3rtj3666
quote:
BeZaX schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:33:
[...]

Hier ook nog steeds veel issues. Teleurstellend, zeker met de eerdere storingen die we de afgelopen maanden ook al gehad hebben.
Hier werkt de app ook nog zeer slecht. Mail gestuurd.. Men werkt er nog steeds aan..

• pictuner
ik heb er weinig last van, maar ik heb dan ook alles geautomatiseerd, dus ik gebruik de app eigenlijk nooit.

Maar ik heb even gekeken, hier laadt de app wel direct.
Laatste status update:
quote:
We have implemented changes to help reduce long load times, issues signing in, and the occasional errors in the SmartThings apps and developer interface for EU users. We are continuing to monitor performance closely and will update with any changes.

Posted about 6 hours ago. Mar 28, 2018 - 01:31 EDT

• B3rtj3666
quote:
De app lijkt hier vanaf vanmiddag goed te werken.
Het is niet dat ik de app veel gebruik, maar het gaat meer over het vertrouwen in ST in het algemeen. Wat als het geautomatiseerde gedeelte ook niet werkt? Algehele platform outage?

EDIT: vandaag melding van ST: "The issues with long load times, signing in, and occasional errors in the SmartThings apps and developer interface for EU users has been resolved. We sincerely apologize for the inconvenience. Please contact us via support.smartthings.com if you have any questions."

B3rtj3666 wijzigde deze reactie 29-03-2018 07:04 (28%)

• Kenny73
Hier werkt het ook weer, mijn vertouwen is wel behoorlijk afgenomen in SmartThings.
Hiervoor had ik een Vera3 en ik heb daar eigenlijk nooit geen problemen mee gehad.

• Bakker.JB
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06-10 15:57
Hallo,

Na een tijdje dit topic gevolgd te hebben ben ik enthousiast geraakt en van plan om ook een ST te kopen voor in mn nieuwe huis. Welke ik volledig ga strippen, alleen de buitenmuren en het dak blijven bestaan. Dus een mooie mogelijkheid om alles direct futureproof te maken voor smarthome stuff. Ik ben nog wel wat huiverig voor de impact. Ik wil het wel onafhankelijk opzetten, de lichtschakelaars moeten bij problemen met de hub gewoon wel blijven werken etc.

Ik heb een lijstje gemaakt met wensen/ideen die ik ooit een keer wil realiseren. (klein beginnen uiteraard :+ )
- Verlichting
- CV
- Automatisch Gordijnen
- Beweging/Aanwezigheid triggers
- Ramen/deuren sensor
- Alexa, google oid
- Muziek regelen
- Deurbel (melding, camera, openen op afstand)
- Rookmelders
- Stofzuiger
- Koffiezetten
- Andere tips/ideeen uiteraard welkom :)

Ik zit nog wel met wat vragen:
- Hoe zit het met de latency van de sensoren en de hub? Zit hier merkbare/storende vertraging in bij licht schakelen
- Ik heb begrepen dat je met de bedrading naar schakelaars rekening moet houden?
- Misschien beetje gek om in deze thread te vragen. Maar zijn er nog andere goeie vergelijkbare alternatieven? En wat is de reden dat jullie dan toch ST gebruiken
- Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

• Van-Gogh
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-10 08:28

Van-Gogh

Manager marketing & BI
Ik heb sinds deze week ook mijn smartthings hub binnen. Nu probeer ik mijn xiaomi sensoren te koppelen. Dat wil alleen nog niet helemaal. De nieuwe aqara temp en door sensor zijn gelukt. De originele mija button en temp sensor nog niet. Ik heb de device handlers van bspranger toegevoegd. In de log zie ik ook dat er wel iets van een koppeling is. Zo worden het aan en uitzetten van de button geregisteerd en ook de temperatuur van de sensor. Ik zie ze alleen niet als Thing terug in de app. Iemand enig idee?
quote:
Van-Gogh schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:09:
Ik heb sinds deze week ook mijn smartthings hub binnen. Nu probeer ik mijn xiaomi sensoren te koppelen. Dat wil alleen nog niet helemaal. De nieuwe aqara temp en door sensor zijn gelukt. De originele mija button en temp sensor nog niet. Ik heb de device handlers van bspranger toegevoegd. In de log zie ik ook dat er wel iets van een koppeling is. Zo worden het aan en uitzetten van de button geregisteerd en ook de temperatuur van de sensor. Ik zie ze alleen niet als Thing terug in de app. Iemand enig idee?
Heb je de "network id" methode geprobeerd?
quote:
  1. Press Add a Thing in ST App
  2. Hold the button in the outlet for a few seconds
  3. In IDE, you will get something like
  4. catchall: 0104 0000 01 01 0100 00 B46D 00 04 115F 0A 01 01FF4231641000032814983900000000953900000000
  5. Add a New Device using IDE
  6. Fill in the Device Network ID, you can find it from the catchall log. it is B46D in this case
  7. Fill in Zigbee ID. It can be anything but it should be unique. I filled in with the network Id value, B46D
  8. Assign the device handler Xiaomi Zigbee Outlet
De catchall kun je vinden in de Hub-log, dus niet de gewone log.

• Van-Gogh
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 18-10 08:28

Van-Gogh

Manager marketing & BI
@rinkel, bedankt! Dat werkt helemaal perfect.
Ter info, al mijn xiaomi spulletjes zijn nog steeds online, geen drop-outs in lange tijd! Gaat goed zo!

Overigens zijn al mn zwave en ikea nog nooit er af gevallen.

rinkel wijzigde deze reactie 12-04-2018 15:46 (23%)

• B3rtj3666
quote:
rinkel schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:45:
Ter info, al mijn xiaomi spulletjes zijn nog steeds online, geen drop-outs in lange tijd! Gaat goed zo!

Overigens zijn al mn zwave en ikea nog nooit er af gevallen.
Ik heb tijdens mijn verbouwing enkele malen de stroom eraf moeten halen; ook van de hub. Na het inschakelen waren enkele Xiaomi bewegingssensoren 'not available'. Enkele keren resetten en dan werkt het weer wel.
Vwb Tradfri lampen: die werken geweldig.

Even een vraag over Ikea bulbs: Ikea bulbs zijn toch goede repeaters? Dit ivm het feit dat je 'slechts' 32 things met Zigbee-protocol kunt verbinden met ST. Maar als het device als repeater werkt kun je deze weer van de 32 afhalen.. geldt dat ook voor Ikea lampen? 8)7
quote:
B3rtj3666 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:30:
[...]

Ik heb tijdens mijn verbouwing enkele malen de stroom eraf moeten halen; ook van de hub. Na het inschakelen waren enkele Xiaomi bewegingssensoren 'not available'. Enkele keren resetten en dan werkt het weer wel.
Vwb Tradfri lampen: die werken geweldig.

Even een vraag over Ikea bulbs: Ikea bulbs zijn toch goede repeaters? Dit ivm het feit dat je 'slechts' 32 things met Zigbee-protocol kunt verbinden met ST. Maar als het device als repeater werkt kun je deze weer van de 32 afhalen.. geldt dat ook voor Ikea lampen? 8)7
Volgens mij klopt dat ja.

• berkens
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 11:05
quote:
pictuner schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:07:

De Fibaro en Qubino modules zijn er ook als aan/uit switch ipv dimmer.

Het is inderdaad jammer dat er nog geen goedkoper inbouw schakelmateriaal te koop is (Zigbee en/of Z-Wave).

Wat ik wel geinstalleerd heb zijn de wandschakelaars van Neo Coolcam, 2-voudige EU versie, ca e25.
Die doen het prima met de Smartthings, maar het past inderdaad niet in inbouwramen.Je kunt ze op de switch zelf bedienen.

http://www.szneo.com/en/products/show.php?id=196

http://www.szneo.com/userfiles/2017-04-08/%E7%81%AF%E6%8E%A71.jpg

Verder heb ik een thermostaatkraan Eurotronic Spirit gekoppeld,

De lampen die ik wilde kopen bij Ikea waren uitverkocht (kaars E14).

Ben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hemmes60
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 06-06 09:51
Ben een klein beetje nieuw hier. Weet niet hellemaal of het in de juiste topic is maar heeft wel wat met st te maken.

Ik heb hue lichten met hub. Alexa dot wat goed met elkaar reageert. Heb medere types sonos speakers en ben van plan om een st gen2 te kopen.

Nu kan ik niet mijn sonos aan sturen via alexa ivm dat nl niet onderstuunt word door alexa.

Nu mijn vraag? Als in nu st in mijn netwerk hang en daar hue, sonos, alexa en wat sensoren op koppel zou ik dan wel mijn sonos kunnen aan sturen via stem? Wat nu niet het geval is. Of als het op een andere manier kan hoor ik het ook graag.

Hoop niet dat dit een probleem was om het hier te vragen

Gr gerrit jan
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True