Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
KiefDelicious schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:13:
Hallo,

vrijdag mijn Hub binnen gekregen, hopelijk als vervanger is voor mijn Domoticz Pi installatie. Meteen maar even mee aan het stoeien geweest, dat is nog knap lastig zonder programmeer ervaring.

Nu wil ik mijn Hikvision camera toevoegen, zorgen dat ik snapshots kan nemen en een motion trigger (zodat ik die uiteindelijk in webCoRE kan koppelen aan events, bijv bij motion detectie stuur mail met screenshot).

Nu kan ik standaard geen oplossing vinden. En dus zelf wat in elkaar gecopy/paste. Ik heb het video en de screenshot werkend, echter krijg ik motion niet werkend. Ik wil dit doen door de status (ioState) uit de volgende XML vanuit mijn IP Cam te parsen.

Voorbeeld XML:
XML:
1
2
3
4
5
<IOPortStatus xmlns="http://www.hikvision.com/ver10/XMLSchema" version="1.0">
<ioPortID>1</ioPortID>
<ioPortType>output</ioPortType>
<ioState>inactive</ioState>
</IOPortStatus>

Kan iemand mij helpen inzien wat hier fout gaat? In de volgende post de code voor de Device Handler, gezien tweakers blijkbaar mijn post te lang vind :P
Ik ben er ook weer even mee bezig geweest en heb jouw DH gebruikt.
Motion krijg ik ook niet werkend.
Hoe heb jij dat screenshot opgeslagen/gemaild?

• KiefDelicious
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-04 20:52
quote:
rinkel schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:11:
[...]

Ik ben er ook weer even mee bezig geweest en heb jouw DH gebruikt.
Motion krijg ik ook niet werkend.
Hoe heb jij dat screenshot opgeslagen/gemaild?
Ik heb er nog geen actie/scene aan hangen dus de screenshot blijft nu in de app. (eigenlijk geen idee hoe die precies werkt :P, volgens mij gaat die naar Amazon storage).

Weet jij hoe de XML parser werkt, want als we die goed implementeren zou Motion ook niet zo moeilijk moeten zijn (ik heb dit compleet werken in Domoticz met Perl)
quote:
KiefDelicious schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:32:
[...]

Ik heb er nog geen actie/scene aan hangen dus de screenshot blijft nu in de app. (eigenlijk geen idee hoe die precies werkt :P, volgens mij gaat die naar Amazon storage).

Weet jij hoe de XML parser werkt, want als we die goed implementeren zou Motion ook niet zo moeilijk moeten zijn (ik heb dit compleet werken in Domoticz met Perl)
Ik heb nog weinig tijd gehad om er naar te kijken, maar heb wel wat tijd binnenkort, dan zal ik er eens een blik op werpen. Zou wel leuk zijn als dat werkt, dan werkt beweging detectie namelijk ook buiten.

• BeZaX
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21:41
quote:
rinkel schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:44:
[...]

Geven ze bij jou wel een batterij percentage?
Bij de andere sensoren duurt dat altijd een tijdje, dit ivm met de catchall-checkin. Bij de Motion sensor heb ik geen idee.
Ja. Geen flauw idee of dit even duurde of dat het gelijk door word gegeven. Ze hangen al weer een tijdje aan mijn ST.

• InterCC
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-04 21:29
quote:
BeZaX schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 07:28:
[...]

Ja. Geen flauw idee of dit even duurde of dat het gelijk door word gegeven. Ze hangen al weer een tijdje aan mijn ST.
Ik heb ze toevallig gister aangesloten en vandaag status 100%. Gisteravond gebeurde er nog niets, maar nu lijken de 4 die ik eraan gehangen heb te werken.
Het koppelen was overigens nogal omslachtig. Ze werden niet herkend en ik heb de 'truc' gebruikt om ID uit de events te halen en het device handmatig toe te voegen.

The second place is for the first loser.

quote:
InterCC schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:46:
[...]

Ik heb ze toevallig gister aangesloten en vandaag status 100%. Gisteravond gebeurde er nog niets, maar nu lijken de 4 die ik eraan gehangen heb te werken.
Het koppelen was overigens nogal omslachtig. Ze werden niet herkend en ik heb de 'truc' gebruikt om ID uit de events te halen en het device handmatig toe te voegen.
Hier geven ze inmiddels ook 100%

Ik heb ze gewoon via de clicky clicky methode toegevoegd, net zoals met de deur-sensoren. Ging prima.

• BeZaX
Sinds dit weekend een Google Home en Google Home Mini toegevoegd aan mijn verzameling domotica voor Smartthings. Spraakbesturing maakt het echt helemaal af. Ideaal dat je met verschillende commando's muziek, televisie en specifieke scenes, routines of lampen kan bedienen.
quote:
KiefDelicious schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:32:
[...]

Ik heb het nu voor elkaar dat WebCore bij het openen van een deur een foto maakt met de Hikvision. Deze is dan zichtbaar in de app, maar vervolgens kan ik er niet zoveel mee. emailen lukt wel, maar zie geen foto.

Nog eens gekeken naar die motion.
Het probleem lijkt dat alles van die generic video handler op initiatief van de gebruiker is, dus kijken video, maken snapshot.
Er lijkt niet echt een "listener" te zijn die luistert naar binnenkomend (motion) event.
Als ik motion activeer op de hikvision en langs de camera loop, is er ook niks te zien in de ST log. Dit maakt het lastig om het of te vangen. Of er moet een "listener"-URL zijn.
Ik had al even gekeken naar: /Event/notification/alertStream, maar als ik die in de browser gebruik gebeurd er bar weinig.

Ik zie vast iets over het hoofd.

• ThaYapeMan
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 28-03 17:39
Fibaro dimmer 1

Iemand ervaring met de Fibaro dimmer 1 en SmartThings?

Ik heb al een aantal DH geprobeerd. Allen werken goed vanuit de App maar voor bediening van de (moment) schakelaar, moet je meerdere malen klikken om deze te kunnen bedienen. Dit had ik van uit de Fibaro home center niet.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:02
Doorverwezen naar hier. GH gekocht, Sonoff DIY komt binnen en ga dan eens experimenteren voor grote verbouwing volgend jaar. Maar heb dus een hub nodig. En imeand liet me weten, kijk hier eens naar.

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik zit er ook aan te denken om een v2 hub te kopen bij amazon uk of de, maar ik lees dat je ze in nederland niet kunt activeren omdat ze je locatie checken, klopt dat?

• BeZaX
quote:
CopyCatz schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 00:24:
Ik zit er ook aan te denken om een v2 hub te kopen bij amazon uk of de, maar ik lees dat je ze in nederland niet kunt activeren omdat ze je locatie checken, klopt dat?
Nog nooit gelezen. Maand geleden nog een Smartthings Hub bij een buurman ingesteld. Wat is je bron?
quote:
CopyCatz schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 00:24:
Ik heb een V2 hub, gekocht in Engeland, is gewoon geactiveerd. Gaat dan via de UK (europe) shard.

Volgens mij heeft iedereen hier deze versie.

• CopyCatz
Ik las het op amazon in de reviews.. Ik ga er maar een bestellen denk ik :)

• maartend
quote:
CopyCatz schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:46:
Ik las het op amazon in de reviews.. Ik ga er maar een bestellen denk ik :)
Als je hem nog niet nodig hebt, even wachten. Ik begreep dat de prijs soms tot rond de 60 pond ligt.

• CopyCatz
yup net besteld voor 59 :)

• maartend
quote:
@CopyCatz
Link ajb. Amazon?
Ik ga gelijk kijken.

Ik zie hem op Amazon enkel voor 150

Edit, via omweg gevonden. Vreemd;
https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01LY99EEL/

Is this the second generation?
Answer:
Yes, it is the Latest Version.

maartend wijzigde deze reactie 23-12-2017 14:34 (43%)

• CopyCatz
Kan me niet voorstellen dat iemand de oude nog levert, die ziet er ook anders uit.

• KiefDelicious
quote:
rinkel schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:26:
[...]

Ik heb het nu voor elkaar dat WebCore bij het openen van een deur een foto maakt met de Hikvision. Deze is dan zichtbaar in de app, maar vervolgens kan ik er niet zoveel mee. emailen lukt wel, maar zie geen foto.

Nog eens gekeken naar die motion.
Het probleem lijkt dat alles van die generic video handler op initiatief van de gebruiker is, dus kijken video, maken snapshot.
Er lijkt niet echt een "listener" te zijn die luistert naar binnenkomend (motion) event.
Als ik motion activeer op de hikvision en langs de camera loop, is er ook niks te zien in de ST log. Dit maakt het lastig om het of te vangen. Of er moet een "listener"-URL zijn.
Ik had al even gekeken naar: /Event/notification/alertStream, maar als ik die in de browser gebruik gebeurd er bar weinig.

Ik zie vast iets over het hoofd.
Ik had verwacht dat je op basis van een verandering (dus waarde in XML) een event kan triggeren. Is dit op een of andere manier te debuggen, dat je in ieder geval kan zien dat de XMLParser werkt, door een statu weg te schrijven in een log ofzo.
quote:
KiefDelicious schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:25:
[...]

Ik had verwacht dat je op basis van een verandering (dus waarde in XML) een event kan triggeren. Is dit op een of andere manier te debuggen, dat je in ieder geval kan zien dat de XMLParser werkt, door een statu weg te schrijven in een log ofzo.
Dat zou misschien in WebCore kunnen, maar volgens mij niet in een device handler.
Ik heb die status overigens nog niet op kunnen halen bij de Hikvision camera, bij mij blijft ie hangen en doet niks.

Edit
Ik heb nog even gekeken in WebCore, daar kun je idd een webrequest doen, maar dan moet je dus zelf pollen. Er is geen event dat getriggered wordt.

rinkel wijzigde deze reactie 24-12-2017 12:29 (11%)

• KiefDelicious
quote:
rinkel schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:00:
[...]

Dat zou misschien in WebCore kunnen, maar volgens mij niet in een device handler.
Ik heb die status overigens nog niet op kunnen halen bij de Hikvision camera, bij mij blijft ie hangen en doet niks.

Edit
Ik heb nog even gekeken in WebCore, daar kun je idd een webrequest doen, maar dan moet je dus zelf pollen. Er is geen event dat getriggered wordt.
Maar veranderd de XML output bij jouw wel? Bij mij werkt dat namelijk prima.Alleen dus het inlezen in Smarttings niet. Jij zegt eigenlijk dat je geen status kan pollen in een device handler, dat zou heel erg stom zijn.
quote:
KiefDelicious schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:39:
[...]

Maar veranderd de XML output bij jouw wel? Bij mij werkt dat namelijk prima.Alleen dus het inlezen in Smarttings niet. Jij zegt eigenlijk dat je geen status kan pollen in een device handler, dat zou heel erg stom zijn.
Nee, als ik em in de browser parse blijf ie hangen...
Welke url gebruik jij ?

Zeker weten doe ik het niet, ik kan het nog eens uitzoeken.

• KiefDelicious
http://[CameraIP]/IO/outputs/1/status (en als je de pagina ververst)

• Blec
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19-04 14:46
Ik ben op zoek naar elektrische gordijnen die met de smartthings te besturen zijn. Heeft iemand ervaring en/of ideeėn?

• InterCC
quote:
ThaYapeMan schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:34:
Fibaro dimmer 1

Iemand ervaring met de Fibaro dimmer 1 en SmartThings?

Ik heb al een aantal DH geprobeerd. Allen werken goed vanuit de App maar voor bediening van de (moment) schakelaar, moet je meerdere malen klikken om deze te kunnen bedienen. Dit had ik van uit de Fibaro home center niet.
Ik heb een soortgelijk probleem met de dimmer 2! Het goed instellen van de lamp met de weerstand gaat ook nog niet super. Op de app blijft de lamp zelfs 'aanstaan' terwijl deze wel gewoon uit staat. Beetje onhandig.

• nightraver23
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:59
Om mijn Visonic alarm op afstand te kunnen bedienen en te automatiseren heb ik mij ook een Smartthings hub aangeschaft. Het leuke is dat al mijn alarm deurcontacten en motion sensors ook als thing herkend worden in ST.

Nu wil ik er natuurlijk verder mee aan de slag. Wat mij wel opvalt, is er dat voor de meeste things telkens een goedkope oplossing voor handen is. ¤7 voor een tradfri spot, ¤10 voor een Xiaomi motion sensor, ¤8 voor een Xiaomi deur sensor, ¤24 voor een coolcam stopcontact,...

Nu wilde ik mijn tuinverlichting schakelen dmv ST. Ik gebruik momenteel hiervoor een 433mhz schakelaar. Maar ik merk dat een fibaro schakelaar relatief duur is (¤50). Mis ik een goedkoper alternatief?

• InterCC
quote:
nightraver23 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:39:
Om mijn Visonic alarm op afstand te kunnen bedienen en te automatiseren heb ik mij ook een Smartthings hub aangeschaft. Het leuke is dat al mijn alarm deurcontacten en motion sensors ook als thing herkend worden in ST.

Nu wil ik er natuurlijk verder mee aan de slag. Wat mij wel opvalt, is er dat voor de meeste things telkens een goedkope oplossing voor handen is. ¤7 voor een tradfri spot, ¤10 voor een Xiaomi motion sensor, ¤8 voor een Xiaomi deur sensor, ¤24 voor een coolcam stopcontact,...

Nu wilde ik mijn tuinverlichting schakelen dmv ST. Ik gebruik momenteel hiervoor een 433mhz schakelaar. Maar ik merk dat een fibaro schakelaar relatief duur is (¤50). Mis ik een goedkoper alternatief?
Ik heb het goedkopere alternatief daarvoor niet kunnen ontdekken, dus ik heb daarvoor de Fibaro gebruikt. Overigens heb ik die besteld bij Amazon.de, daar waren ze een paar euro (keer best veel schakelaars) goedkoper. :)

• nvdz
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 17-02 01:06
quote:
ny-hardcore schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:44:
De IKEA tradfri 1000lm (zonder kleur temperatuur) werken itt wat in de start topic staat wel. Alleen geen aparte DH nodig.
Koppelen als thing, daarna instellen als ZLL dimmer bulb.

6x snel aan -uit - aan om in pair modus te zetten. Eerst even bijna uit dimmen omdat als de lamp gaat pairen deze naar 100% gaat en je dan goed ziet zodat je weet dat je goed bezig bent.....
Ook hier succesvol (enfin, paar keer moeten proberen) de E27 1000lm kunnen pairen maar ik heb daarna wel de DH (https://github.com/edvaldeysteinsson/IKEA-Tradfri gebruikt omdat het dimmen met het ZLL dimmer bulb device type niet leek te werken.

@rinkel , misschien de start topic aanpassen wat dit Thing betreft want daar staat nog steeds 'niet compatible'?

UPDATE: met de ZLL dimmer bulb is het wel degelijk mogelijk om te dimmen (geen idee waarom het eerst niet leek te lukken) dus geen specifieke DH nodig

nvdz wijzigde deze reactie 30-12-2017 14:27 (8%)

• pdehoop
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 13-04 15:29
quote:
nightraver23 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 19:39:
...
Werkt die goedkope ikea spot al? Of alleen de duurdere variant?

• CopyCatz
quote:
B3rtj3666 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:14:
[...]

OPGELOST!!!
Ik moet bij het inloggen niet het smartthings logo kiezen maar inloggen met het samsung account!!
Heel vreemd naar mijn mening... maar ik heb het gevonden..

Bedankt opnieuw Rinkel!!
Pff dat heeft mij ook ff een uurtje gekost zeg..

• nightraver23
quote:
pdehoop schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 13:35:
[...]

Werkt die goedkope ikea spot al? Of alleen de duurdere variant?
Yep de 400 Lumen gu10 werkt. Moest deze ook niet dicht bij de hub houden, gewoon twee kamers verder in een armatuur gestoken en 6 keer aan en uit schakelen...

• B3rtj3666
  • Laatst online: 20:12
@CopyCatz : Moet jij ook inloggen middels de Samsung account ipv smartthings?
Ik hoopte middels mijn melding anderen ook te kunnen helpen daarmee!!! :)

B3rtj3666 wijzigde deze reactie 31-12-2017 11:12 (55%)

• CopyCatz
Yup via smartthings kreeg ik geen hub te zien, alleen via Samsung login werkte het tnx!

• Wusser
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-04 14:22
Hier ook een trotse eigenaar van de SmartThings Hub. Ik heb er helaas nog niks mee kunnen doen, maar dat komt snel.

Ik heb het gehele forum doorgelezen en al wat leuke ideeėn opgedaan. Ik ben zelf webdeveloper en hoop nadat ik zelf alles werkend heb een bijdrage te kunnen leveren aan dit forum.

@Blec voor je gordijnen is dit wellicht een optie: https://www.robbshop.nl/z...steem-kallox-1-14-6-14mtr of deze https://roedeshop.nl/nl/Elektrische-Gordijnrails-Iris

En voor degene die zijn of haar traditionele deurbel "slim" wil maken is hier een tutorial van Robbshop: https://www.robbshop.nl/d...-projecten/z-wave-deurbel. Ik ben geen enorme elektrotechnicus maar ik heb het vermoeden dat dit een beetje overeenkomt met de oplossing van @rinkel echter dan met de sensor van Fibaro.

Wusser wijzigde deze reactie 03-01-2018 09:38 (3%)

• BeZaX
@Blec Of dit zou ook nog een oplossing kunnen zijn: https://www.gearbest.com/access-control/pp_626697.html

Afgelopen week mijn brievenbus voor bij de oprit voorzien van een Xiaomi deurcontact. Ik was even bang dat de afstand (±20 meter) roet in het eten ging gooien, maar het werkt zonder problemen.

BeZaX wijzigde deze reactie 03-01-2018 09:56 (22%)

• Wusser
quote:
Afgelopen week mijn brievenbus voor bij de oprit voorzien van een Xiaomi deurcontact. Ik was even bang dat de afstand (±20 meter) roet in het eten ging gooien, maar het werkt zonder problemen.
Ben benieuwd naar het type brievenbus dat je hebt. Wil je misschien een foto delen van je oplossing?

• BeZaX
quote:
Wusser schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Ben benieuwd naar het type brievenbus dat je hebt. Wil je misschien een foto delen van je oplossing?
Volgens mij kun je zonder problemen de meeste brievenbussen wel voorzien van zo'n sensor aan de binnenkant van de klep. Enigste waar je rekening moet houden dat de contacten in gesloten stand ongeveer max 2 centimeter uit elkaar mogen zitten.

Wij hebben een Penne Design brievenbus, waarbij het 'haak' mechanisme van de klep een maximale opening geeft. Aan de binnenkant van de 'haak' heb ik het magneet vastgelijmd met secondelijm.

• Wusser
quote:
BeZaX schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Volgens mij kun je zonder problemen de meeste brievenbussen wel voorzien van zo'n sensor aan de binnenkant van de klep. Enigste waar je rekening moet houden dat de contacten in gesloten stand ongeveer max 2 centimeter uit elkaar mogen zitten.

Wij hebben een Penne Design brievenbus, waarbij het 'haak' mechanisme van de klep een maximale opening geeft. Aan de binnenkant van de 'haak' heb ik het magneet vastgelijmd met secondelijm.

[afbeelding]
Nice! Bedankt voor de tip, zal het zeker gaan toevoegen als mijn huis klaar is :)

Gebruik je overigens de nieuwere sensor of de 1e generatie van Xiaomi? Ik wil er een paar bestellen maar twijfel over welke beter is.

Wusser wijzigde deze reactie 03-01-2018 10:25 (8%)

• BeZaX
quote:
Wusser schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:24:
[...]
Gebruik je overigens de nieuwere sensor of de 1e generatie van Xiaomi? Ik wil er een paar bestellen maar twijfel over welke beter is.
Zelf heb ik enkel de Aqara lijn. Persoonlijk vind ik deze mooier, maar of ze beter zijn durf ik niet te zeggen. Ik weet enkel dat de motion sensor van Aqara een extra LUX sensor heeft.

• maartend
Vraagje, want ben helemaal nieuw, wel al een stuk ingelezen.

Ik ga de woonkamer stevig verbouwen, veel dingen via ST hopelijk. Maar heb ook een Google Home. Ik praat daar wel tegen, vrouw niet (die schrikt zich te pletter als ik plots midden in de nacht uit dat ding kom met mijn stem, maar oke).

Ik wil oa verlichting gaan aansturen. Zeg dat ik bijv. mijn verlichting op 20% wil hebben als we filmpie gaan kijken. Dat kan via de home en zal ook via de ST kunnen. Maar ik wil tocg ook absolut schakelaars inbouwen. En die zijn ook aanstuurbaar.

Is die van Sooff dan goed? Die touch? https://www.banggood.com/...ing-Switch-p-1139688.html

En betekend dat dat mijn lampen zelf niet smart hoeven te zijn?

Edit hoewel ; Sooff werkt via Wifi, google Home ook, ST niet. Dat zou betekenen dat ik deze schakelaars niet via St kan aansturen?
quote:
rinkel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:19:
[...]

Ik kan anders wel even zoeken of iemand een goede gebruiksaanwijzing heeft gemaakt, anders maak ik die wel.
Handleiding pairen Xiaomi.

Is die er ooit nog gekomen?

edit 2 ; Hoppa, dubbele schakelaar/dimmer in 1 doos, wel van sonoff, dus nog uitvogelen hoe en wat ik met mijn ST kan doen.

maartend wijzigde deze reactie 03-01-2018 14:20 (24%)

• Wusser
quote:
maartend schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:31:
Vraagje, want ben helemaal nieuw, wel al een stuk ingelezen.

Ik ga de woonkamer stevig verbouwen, veel dingen via ST hopelijk. Maar heb ook een Google Home. Ik praat daar wel tegen, vrouw niet (die schrikt zich te pletter als ik plots midden in de nacht uit dat ding kom met mijn stem, maar oke).

Ik wil oa verlichting gaan aansturen. Zeg dat ik bijv. mijn verlichting op 20% wil hebben als we filmpie gaan kijken. Dat kan via de home en zal ook via de ST kunnen. Maar ik wil tocg ook absolut schakelaars inbouwen. En die zijn ook aanstuurbaar.

Is die van Sooff dan goed? Die touch? https://www.banggood.com/...ing-Switch-p-1139688.html

En betekend dat dat mijn lampen zelf niet smart hoeven te zijn?

Edit hoewel ; Sooff werkt via Wifi, google Home ook, ST niet. Dat zou betekenen dat ik deze schakelaars niet via St kan aansturen?

[...]

edit 2 ; Hoppa, dubbele schakelaar/dimmer in 1 doos, wel van sonoff, dus nog uitvogelen hoe en wat ik met mijn ST kan doen.
Gezien mijn nog korte ervaring kan @rinkel hier misschien meer over zeggen. Maar zoals je zelf zegt aangezien het WiFi Switches/Dimmers zijn kunnen ze niet samenwerken met ST. Echter heb ik het volgende gevonden: https://community.smartth...5-10-smart-switches/45957 het gaat over firmware flashen enz. maar uiteindelijk kan dit wel werken. Succes!

• BeZaX
quote:
maartend schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:31:

[...]

Met de Device Handlers van tegenwoordig is het een stuk simpelere geworden. Device Handlers installeren, je Xiaomi sensor voor ±3s indrukken (pair mode, LED knippert 3x achter elkaar) en vervolgens om de seconde blijven drukken, 'Add a thing' in de app aanzetten en je sensor word als het goed is binnen 10 a 20 seconde gevonden en automatisch toegevoegd.

• CopyCatz
Ik heb de hub nu een weekje en ben al druk aan het programmeren aan een greenwave powernode 6 device handler. Vooral die cloud IDE is super zeg.. is ff wennen maar als je het eenmaal doorhebt! Integratie met github werkt ook prima.
quote:
Wusser schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Gezien mijn nog korte ervaring kan @rinkel hier misschien meer over zeggen. Maar zoals je zelf zegt aangezien het WiFi Switches/Dimmers zijn kunnen ze niet samenwerken met ST. Echter heb ik het volgende gevonden: https://community.smartth...5-10-smart-switches/45957 het gaat over firmware flashen enz. maar uiteindelijk kan dit wel werken. Succes!
@maartend
Wifi apparaten worden in principe niet ondersteund, tenzij...
Er zijn een aantal wifi apparaten die wel ondersteund worden, maar die lopen dan via het bestaande netwerk.
Bijvoorbeeld Sonos wordt wel ondersteund, die wordt dan via het netwerk gevonden.

• maartend
quote:
rinkel schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 15:00:
[...]

@maartend
Wifi apparaten worden in principe niet ondersteund, tenzij...
Er zijn een aantal wifi apparaten die wel ondersteund worden, maar die lopen dan via het bestaande netwerk.
Bijvoorbeeld Sonos wordt wel ondersteund, die wordt dan via het netwerk gevonden.
@rinkel Hartstikke bedankt voor al je hulp in dit. Ik heb een ST, een GH en wat sonoff switches (die diy dingen) 3 zijn al gepatched, 1 ga ik zelf patchen).
Maar ik kan gewoon met 2 ystemen werken. Die sonoff's gaan achter de GH en gaan vi IFTTT automatisch dingen doen Die hub ga ik voor verschillende lampengroepen grbeuiken die verschillend moeten schakelen.

• BeZaX
Gisteren voor de grap eens geprobeerd om een Xiaomi deursensor op de bel van mijn deurbel te plaatsen. Ik heb hem dicht tegen de spoel aangeplakt en warempel, zodra de deurbel ingedrukt word registreert de sensor het kort als gesloten door het magnetische veld van de spoel.

• maartend
Ik kom er niet aan uit.

Heb ik nu wel of niet een hue hub nodig oom de Hue Lights Strip aan te sturen als ik al een ST en een Google Home in huis heb?

Ze zijn nl. nu 50 euro in de aanbieding bij amazon (de light strips dus)

Aanvullendde vraag.

Nu is de lightstrip van Hue enkel in wit met multicolor.

Maar ik zoek eigenlijk enkel wit. Afstelbaar in lumen en warmte. Welke werkt dan goed samen met ST?

maartend wijzigde deze reactie 07-01-2018 12:38 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
De Hue devices zelf worden via de hub aangesproken dus ik zou ze niet los kopen:

http://thingsthataresmart...itle=Z-wave_versus_Zigbee
quote:
Having only one standard internationally, as Zigbee does, is good, but in practice different manufacturers add their own encryption layers anyway, so it's all too easy to get a zigbee device that doesn't work with another Zigbee device.
De hub communicatie is nodig om door de "philips saus over standaard zigbee" heen te komen.

Ben overigens druk bezig met het maken van eigen DTH's en smartapps maar ik loop wel tegen behoorlijk wat rommel aan zeg.. Die web IDE en koppeling met github zijn ideaal maar er is zoveel wat niet werkt volgens de documentatie.. En ik dacht dat het smartthings forum erg actief was maar het is net alsof ik genegeerd word ofzo, heb al dagen vragen open staan en een aankondiging van een nieuwe DTH, nul komma nul reactie/hulp.

CopyCatz wijzigde deze reactie 07-01-2018 13:54 (29%)

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:30
Hallo allen,

Ik ben ook zeer geinteresseerd geraakt in een smartthings hub. De eerste vraag is, weet iemand waar de UK versie het beste te bestellen is? De amazon sellers shippen niet naar NL?

De tweede vraag is: ik heb al een visonic powermax express alarmsysteem en dus overal bewegings- en deursensoren hangen. Van wat ik er van kan terugvinden zijn deze sensoren niet compatibel met smartthings, maar een aantal posts terug las ik een bericht van nightraver23 over een combi met een visonic alarmsysteem. Heb hem ook al even gepm't. Weet iemand hoe dit precies zit?

Kasj wijzigde deze reactie 07-01-2018 14:21 (3%)

• nightraver23
Voor het Visonic alarmsysteem kan ik je doorverwijzen naar dit topic in de ST community: https://community.smartth...onic-powermax-alarm/84119

Het is zo dat er een Wemos chip dient geļnstalleerd te worden in je Powermax paneel. De topicstarter op dat forum verkoopt deze voorgeprogrammeerde chips voor 20 GBP. Als deze geļnstalleerd is kan je je alarm aan en uitschakelen via Smartthings en kan je de sensoren ook gebruiken. Zoals je kan zien in dat topic heb ik wel een probleem om al mijn sensoren werkend te krijgen, maar ik kan je al zeggen dat al mijn magneetcontacten perfect en zonder enige lag werken in ST.

• maartend
quote:
CopyCatz schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:49:
De Hue devices zelf worden via de hub aangesproken dus ik zou ze niet los kopen:
bedoel je dan een hub van Hue of de ST hub?

• Kasj
quote:
nightraver23 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:30:
Voor het Visonic alarmsysteem kan ik je doorverwijzen naar dit topic in de ST community: https://community.smartth...onic-powermax-alarm/84119

Het is zo dat er een Wemos chip dient geļnstalleerd te worden in je Powermax paneel. De topicstarter op dat forum verkoopt deze voorgeprogrammeerde chips voor 20 GBP. Als deze geļnstalleerd is kan je je alarm aan en uitschakelen via Smartthings en kan je de sensoren ook gebruiken. Zoals je kan zien in dat topic heb ik wel een probleem om al mijn sensoren werkend te krijgen, maar ik kan je al zeggen dat al mijn magneetcontacten perfect en zonder enige lag werken in ST.
Ik ga het bestuderen, hartelijk dank voor de info!!

• Wusser
quote:
Kasj schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:18:
Hallo allen,

Ik ben ook zeer geinteresseerd geraakt in een smartthings hub. De eerste vraag is, weet iemand waar de UK versie het beste te bestellen is? De amazon sellers shippen niet naar NL?
Ik heb deze gekocht. Wel wat duurder natuurlijk vanwege de Things die er al bij zitten. Behalve de stekker is alles te gebruiken.

Je kunt ook nog kijken via Amazon.co.uk

• maartend
quote:
Kasj schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:18:
Hallo allen,

De tweede vraag is: ik heb al een visonic powermax express alarmsysteem en dus overal bewegings- en deursensoren hangen. Van wat ik er van kan terugvinden zijn deze sensoren niet compatibel met smartthings, maar een aantal posts terug las ik een bericht van nightraver23 over een combi met een visonic alarmsysteem. Heb hem ook al even gepm't. Weet iemand hoe dit precies zit?
Laatst bij Amazon.co.uk voor 70 euro thuis. Er staat er ook 1 op Marktplaats voor 60 euro. Mogelijk dat je die op kunt halen?

• Kasj
quote:
maartend schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Laatst bij Amazon.co.uk voor 70 euro thuis. Er staat er ook 1 op Marktplaats voor 60 euro. Mogelijk dat je die op kunt halen?
Waar zie jij hem dan op marktplaats?

Heb een aanbieder gevonden op amazon.co.uk die naar NL verzend. Wel iets duurder helaas, was 117 euro kwijt.

• maartend
quote:
Kasj schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Waar zie jij hem dan op marktplaats?

Heb een aanbieder gevonden op amazon.co.uk die naar NL verzend. Wel iets duurder helaas, was 117 euro kwijt.
Zal dan weg zijn. moet je wachten op aanbieding

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
quote:
maartend schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:33:
[...]

bedoel je dan een hub van Hue of de ST hub?
hue hub moet je hebben sorry.
Volgens mij is het wel mogelijk om de Hue lampen direct aan de ST hub te koppelen.
Er was ooit een device handler voor, maar kan m zo snel niet meer vinden. Maar volgens mij kun je de standaard Zigbee handlers gebruiken.
Het probleem was dat als je ze eenmaal aan de ST hebt gekoppeld, je ze niet meer aan de Hue-bridge kunt koppelen. De lampen zijn dan van ZLL naar ZHA omgezet en Hue heeft geen reset methode, al kan dat natuurlijk inmiddels wel anders zijn.
Daarom staat in de Marketplace er bij vermeld dat ze alleen via de Hue-bridge werken.
Ik zal het nog eens uitzoeken

rinkel wijzigde deze reactie 07-01-2018 19:02 (52%)

• maartend
quote:
rinkel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:53:
Volgens mij is het wel mogelijk om de Hue lampen direct aan de ST hub te koppelen.
Er was ooit een device handler voor, maar kan m zo snel niet meer vinden. Maar volgens mij kun je de standaard Zigbee handlers gebruiken.
Het probleem was dat als je ze eenmaal aan de ST hebt gekoppeld, je ze niet meer aan de Hue-bridge kunt koppelen. De lampen zijn dan van ZLL naar ZHA omgezet en Hue heeft geen reset methode, al kan dat natuurlijk inmiddels wel anders zijn.
Daarom staat in de Marketplace er bij vermeld dat ze alleen via de Hue-bridge werken.
Ik zal het nog eens uitzoeken
Graag, want ik hoef ze niet terug te zetten.
edit ; hoeft niet meer. Net voor 3 tekntjes in belgie een hue Bridge gekocht. Klaar.

edit ; oke, dit snap ik niet

Sonoff aan te sturen via ST? Maar dat is toch wifi.
Dit omdat ik het volgende tegenkom op Github.
SmartThings device handler for Sonoff-Tasmota firmware (https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota).

maartend wijzigde deze reactie 07-01-2018 20:36 (17%)

• Kasj
Ik ben een beginner mbt domotica. Heb inmiddels de smartthings in bestelling staan icm tradfri lampen.

Klopt het dat mijn traditionele dimmers overbodig worden zogauw ik de tradfri lampen installeer en dat ik die dan niet meer kan gebruiken?

• wouter.N
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:48
quote:
Kasj schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:46:
Ik ben een beginner mbt domotica. Heb inmiddels de smartthings in bestelling staan icm tradfri lampen.

Klopt het dat mijn traditionele dimmers overbodig worden zogauw ik de tradfri lampen installeer en dat ik die dan niet meer kan gebruiken?
Klopt, beter verwijder je de traditionele dimmers.

• Kasj
quote:
wouter.N schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:48:
[...]

En hoe schakel je deze dan nog handmatig? met slimme buttons?
quote:
Kasj schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Of een Fibaro/Qubino schakelaar/dimmer.
Deze kun je achter een bestaande schakelaar/dimmer (niet draaibaar) plaatsen.
Deze zijn zwave en zijn wel wat prijzig.
Ik heb zelf de qubino's en werken zeer goed

• Kasj
quote:
rinkel schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:16:
[...]

Of een Fibaro/Qubino schakelaar/dimmer.
Deze kun je achter een bestaande schakelaar/dimmer (niet draaibaar) plaatsen.
Deze zijn zwave en zijn wel wat prijzig.
Ik heb zelf de qubino's en werken zeer goed
Maar in dat geval had ik geen slimme spotjes hoeven te nemen zeker :-)
quote:
Kasj schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:07:
[...]

Maar in dat geval had ik geen slimme spotjes hoeven te nemen zeker :-)
Nee dat klopt :D
Ik heb zelf een centrale schakelaar opgeofferd, die schakelt zelf dus niets meer en geeft alleen een melding aan de ST hub.
Vervolgens schakel ik daarmee alle (slimme) lampen in de woonkamer tegelijk.

• B3rtj3666
  • Laatst online: 20:12
quote:
Kasj schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Of middels spraak met Google Home (mini).

• Kasj
quote:
wouter.N schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:48:
[...]

Toch nog een vraag.... Ik zou de traditionele schakelingen kunnen laten zitten, maar als de lamp dan 'uit' staat, kan ik ze dan ook niet meer besturen via smartthings? M.a.w. zitten ze dan zonder stroom?

• maartend
quote:
Kasj schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:37:
[...]

Toch nog een vraag.... Ik zou de traditionele schakelingen kunnen laten zitten, maar als de lamp dan 'uit' staat, kan ik ze dan ook niet meer besturen via smartthings? M.a.w. zitten ze dan zonder stroom?
Yeppa. Je onderbreekt her circuit.

• Cheffed
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 23:19
Ik heb vandaag de 'Aeotec Wallmote Quad' binnen gekregen. Dit Zwave device dat 4 (touchpad) buttons heeft kan zowel, zigbee, zwave als wifi apparaten (via Smartthings) bedienen. Zo kan ik er bijvoorbeeld voor kiezen dat hij mijn keukensensor override als ik wat meer licht nodig heb. Of, ik kan scenes programmeren per button. Omdat elke button twee events heeft 'on press' en 'on held' kun je met dit device 8 programmas verwerken. Naast lichtbediening kan ik er bijvoorbeeld ook voor kiezen om routines te activeren, het is dan ook al met al een zeer veelzijdig product.
Esthetisch ook prima in orde, minimaal design, makkelijk te monteren dmv plakstrip, device zelf klemt met een magneet aan de houder (denk aan Hue switch), dus is ook goed af te nemen. Hij heeft een ingebouwde batterij die op te laden is via microusb.

https://tweakers.net/pricewatch/748971/aeotec-wallmote.html

• CopyCatz
Ik moet wel zeggen dat development echt heel fijn werkt als je het eenmaal doorhebt. Heb een paar DTH's gemaakt en nu vol in de smartapps. Ik ben een Netatmo security smartapp aan het maken met webhook support, kost even wat uitzoekwerkt maar als het eenmaal werkt :)
Ik zie ook nog geen youless smartapp/dth, komt ook op de to do list.

Heeft iemand ervaring met de lichtschakelaars? Niet de batterijvariant maar de live wire versie zeg maar.
https://www.aliexpress.co...itch-Via/32805367095.html

CopyCatz wijzigde deze reactie 10-01-2018 12:36 (26%)

• Kenny73
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 11:52
Ik ben benieuwd, ik heb ook een smarthingshub, G.H. en Logitech hub besteld, dit ter vervangen van mijn Vera systeem.

Gelukkig is er ook al veel informatie hier in dit topic te vinden. _/-\o_

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

• CopyCatz
Ik heb domoticz, vera, fibaro en razberry controllers gehad. Smartthings is verreweg het leukst :)

• CopyCatz
Ik was dit topic aan het teruglezen en zag een vraag over p1 uitlezen. Ik heb inmiddels de volgende oplossingen gemaakt:

https://community.smartthings.com/t/release-youless/

https://community.smartth...elease-p1-monitor-client/

Mochten en vragen of aanvullingen zijn laat maar weten.

• BeZaX
Interessant! Lijkt me ook een mooi project om toe te voegen aan mijn ST to-do lijst.

BeZaX wijzigde deze reactie 13-01-2018 15:58 (3%)

• Kenny73
Heren, ik kom er even niet uit. Ik probeer mijn Fibaro Dimmer 2 toe te voegen maar dat lukt niet.
Ik heb een device handler daarvoor geļnstalleerd en actief gezet:

Maar wanneer een thing wil toevoegen word de dimmer niet gevonden, uiteraard heb ik de dimmer geactiveerd door 3x op de B-knop te drukken. Ook als ik zoek bij "add device manually" zie ik nergens Fibaro staan.

Kan iemand mij op weg helpen?

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

quote:
Kenny73 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:16:
Heren, ik kom er even niet uit. Ik probeer mijn Fibaro Dimmer 2 toe te voegen maar dat lukt niet.
Ik heb een device handler daarvoor geļnstalleerd en actief gezet:
[afbeelding]

Maar wanneer een thing wil toevoegen word de dimmer niet gevonden, uiteraard heb ik de dimmer geactiveerd door 3x op de B-knop te drukken. Ook als ik zoek bij "add device manually" zie ik nergens Fibaro staan.

Kan iemand mij op weg helpen?
Fibaro is zwave, die zou zonder dh moeten kunnen werken.
Probeer het nog eens zonder die extra dh.
Dan eerst de app in zoekmodus zetten en dan de Fibaro in koppelmodus zetten.
Dit zou moeten werken. Misschien dat de Fibaro al eens eerder ergens gekoppeld is, dan moet je m resetten. Staat denk ik wel in de gebruiksaanwijzing van de Fibaro

• CopyCatz
Met zwave gaat het altijd volgens de volgende stappen:

1. Je moet eerst het basis station in pair modus zetten, voor de hub wijst zich dat vanzelf als je een thing toevoegt.
2. Alle apparaten hebben een knopje waar je 1x of 3x snel op moet drukken om hem aan te melden. Bij wandschakelaars werkt dat ook via de flippers vaak.
3. Als aanmelden dan niet lukt is het vaak zo dat het apparaat al bij een ander netwerk is aangemeld, unpair hem dan eerst. Ik doe dat als eerste als pairen niet lukt.
4. Een z-wave apparaat wordt altijd herkend door middel van de vendor en product code die ze zenden. Als de hub geen match kan vinden in de standaard set of bij de dth's kiest ie een generic type uit wat het beste matcht. Je kan dan achteraf de juiste dth kiezen, maar als je voor het pairen die dth geinstalleerd hebt zou de hub die moeten pakken als de vendor en productcode klopt.

• Kenny73
Vreemd, zo heb ik het ook gedaan.
Ik heb er nog één liggen, deze zal ik eerst eens los aansluiten en proberen te pairen.

Edit: Die krijg ik ook niet gepaired :(

Ik heb het volgende gedaan:
1. Tap My Home
2. Under Things, tap Add a Thing at the bottom of your Things list
3. The app will say Looking for devices…
4. While the Hub searches, quickly press switch no. 1 (turns the light on) or the B-button (located on the device’s housing) three times
5. When the device is discovered, it will be listed at the top of the screen
6. Tap the device to rename it and tap Done
7. When finished, tap Save
8. Tap Ok to confirm

Maar de device komt niet te voorschijn. Ook heb ik het geprobeerd met 3x snel op de B-button te drukken.
De dimmers zijn nieuwe en werken gewoon met mijn pulsschakelaar, voor de zekerheid heb ik ze gereset maar dan krijg ik ze nog niet gepaired. 8)7

Kenny73 wijzigde deze reactie 14-01-2018 20:43 (76%)

• CopyCatz
Ben je ver van de hub of repeaters af?

• Kenny73
Nee, de hub staat er nog geen 30 cm vanaf.

• Kasj
Even een update:

Heb mijn smartthings nu een kleine week en heb inmiddels er al aardig wat mee gespeeld. Is een erg mooi apparaat en lijkt zeer stabiel en goed te werken. Heb er inmiddels wat tradfri lampen aan gekoppeld en een lenco playlink speaker. Meteen een echo dot besteld en die inmiddels in gebruik genomen voor stembesturing. De WEMO chip om mijn powermax alarmsysteem te kunnen koppelen is ook binnen, dus die wil ik een dezer dagen gaan installeren. Verder heb ik tig xiaomi sensoren en een fibaro schakelaar onderweg om de aansturing wat te vereenvoudigen.

Ben inmiddels ook me aan het verdiepen in action tiles om een dashboard te maken op een tablet als main interface. Wie hier gebruikt ook action tiles? Hebben jullie nog goede ideeėn en/of inspiratie? Ben benieuwd!

• CopyCatz
Welke voice assistant zouden jullie aanbevelen icm de hub? Ik heb een remotec button ding maar zit af en toe op die knoppen te douwen terwijl het weer niet doorkomt via z-wave.. Ben ook aan het kijken om een dashboard op een tablet te maken maar voice control is ook wel stoer.. is de kleine dot ook goed te doen tov de grote versie?

Ik vind actiontiles er een beetje basic uitzien voor dat geld.. kan ik zelf ook nog wel maken.

CopyCatz wijzigde deze reactie 15-01-2018 20:12 (12%)

• Kasj
quote:
CopyCatz schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:11:
Welke voice assistant zouden jullie aanbevelen icm de hub? Ik heb een remotec button ding maar zit af en toe op die knoppen te douwen terwijl het weer niet doorkomt via z-wave.. Ben ook aan het kijken om een dashboard op een tablet te maken maar voice control is ook wel stoer.. is de kleine dot ook goed te doen tov de grote versie?

Ik vind actiontiles er een beetje basic uitzien voor dat geld.. kan ik zelf ook nog wel maken.
Ik heb nu een paar dagen ervaring met een echo dot. Werkt behoorlijk goed moet ik zeggen. Heb de echo wel gekoppeld aan een bluetooth speaker, want ik vond het volume wat dunnetjes. Maar heb wel een ruime woonkamer.

Vind action tiles er best wel ok uitzien hoor, mits goed ingericht. Je kunt ook widgets toevoegen zoals nieuwsfeeds en buienradar.

• BeZaX
Is afhankelijk van je eigen keuzes/wensen. Het is aan te raden om even wat verschillende reviews en ervaringen te lezen. Audio kwaliteit, ondersteuning third party, ontwikkelingen toekomst, mogelijkheden e.d.

Zelf heb ik voor Google Home (2x normaal en 1 mini) gekozen, omdat ik o.a. verwacht dat deze eerder in de Nederlandse taal beschikbaar is. Ik bedien met Google Home i.c.m. ST de lampen (apart en per kamer), scenes en routines. Erg makkelijk, want hierdoor pak je nog maar zelden de telefoon.

• CopyCatz
Hmm ik neem mijn opmerking over actiontiles terug. Gisteravond op een oude Stream 7 tablet gezet, nu al op zoek naar een wandhouder :)

• dapluiz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-03 12:36
Misschien doe ik iets verkeerd, maar als ik bij Amazon probeer te bestellen dan krijg ik te zien dat deze niet naar Nederland verstuurd kan worden...
Sowieso snap ik niet waarom Samsung dit niet gewoon hier in Nederland op de markt brengt.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• BeZaX
Ik ben dan geen developer, maar het is me toch gelukt om een simpele DH te schrijven (met een klein beetje hulp van @CopyCatz).

GoodWe Portal DH: https://community.smartth...-monitoring-portal/115406

• maartend
quote:
dapluiz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:40:
Misschien doe ik iets verkeerd, maar als ik bij Amazon probeer te bestellen dan krijg ik te zien dat deze niet naar Nederland verstuurd kan worden...
Sowieso snap ik niet waarom Samsung dit niet gewoon hier in Nederland op de markt brengt.
Ik had deze besteld, gewoon in NL geleverd. Was toen wel 50 pond. Nu 70. https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01LY99EEL

• CopyCatz
quote:
BeZaX schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:00:
Ik ben dan geen developer, maar het is me toch gelukt om een simpele DH te schrijven (met een klein beetje hulp van @CopyCatz).

GoodWe Portal DH: https://community.smartth...-monitoring-portal/115406
Als je in het smartthings forum gewoon rechtstreeks de link naar de groovy code plakt maakt ie er zo'n mooi code snippet van dat lijkt net wat cooler :)

• BeZaX
quote:
CopyCatz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:10:
[...]

Als je in het smartings forum gewoon rechtstreeks de link naar de groovy code plakt maakt ie er zo'n mooi code snippet, van dat lijkt net wat cooler :)
Ik was al zoekende om dit voor elkaar te krijgen. Bedankt!

• dapluiz
quote:
maartend schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:09:
[...]

Ik had deze besteld, gewoon in NL geleverd. Was toen wel 50 pond. Nu 70. https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01LY99EEL
Vreemd, ik krijg nog steeds hetzelfde:

Sorry, this item can't be sent to your selected address. Learn more. You may either change the delivery address or delete the item from your order. You can also see if this item is available for delivery to your address from another seller.

Sold by: Maplin_Webdeals, idd voor 70 pond.
Heb gewoon normaal nederland adres als bezorgadres.

• Panzer Dean
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06:00
quote:
dapluiz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 13:34:
[...]

Vreemd, ik krijg nog steeds hetzelfde:

Sorry, this item can't be sent to your selected address. Learn more. You may either change the delivery address or delete the item from your order. You can also see if this item is available for delivery to your address from another seller.

Sold by: Maplin_Webdeals, idd voor 70 pond.
Heb gewoon normaal nederland adres als bezorgadres.
De Duitse Amazon is de enige die de Echo's (International Version) naar NL en de rest van Europa verstuurd!

• dapluiz
quote:
Panzer Dean schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:31:
[...]

De Duitse Amazon is de enige die de Echo's (International Version) naar NL en de rest van Europa verstuurd!
Dat klopt, alleen probeer ik een smartthings hub te bestellen bij amazon.co.uk ;)

• Panzer Dean
quote:
dapluiz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Dat klopt, alleen probeer ik een smartthings hub te bestellen bij amazon.co.uk ;)
Woeps, ik haal even wat topics door elkaar. Sorry!

• Wusser
quote:
dapluiz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:37:
Het kan voorkomen dat een leverancier via Amazon zijn producten niet naar Nederland verstuurt. Er zijn er bij die dat wel doen, het is even zoeken naar de goede prijs en juiste leverancier. Via Amazon.de zijn er ook die het wel en niet doen. Let er bij Amazon.de wel even op dat je natuurlijk de UK versie kiest vaak aangeduid als UK Stok.

• CopyCatz
Weet iemand hoe je bij die actiontiles weather tile correct een nederlandse zipcode ingeeft?

Never mind gewoon plaats opzoeken en de lengre-breedtegraad code uit de url pakken..

CopyCatz wijzigde deze reactie 16-01-2018 21:31 (34%)

• CopyCatz
quote:
Panzer Dean schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Lukt me niet om een echo naar nederland te laten versturen, ben nu trouwens naar de nieuwe echo spot aan het kijken maar daar hetzelfde probleem..

• Panzer Dean
quote:
CopyCatz schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:09:
[...]

Lukt me niet om een echo naar nederland te laten versturen, ben nu trouwens naar de nieuwe echo spot aan het kijken maar daar hetzelfde probleem..
Kijk ook even in het Alexa topic, staat meer informatie! De internationale versie van Echo kan alleen naar NL verstuurd worden, helaas ook alleen de Dot, de normale Echo en de Echo Plus. De Show en Spot worden niet verstuurd.

Zie https://www.amazon.de/gp/...ID=41iz5Tw82IL&ref=plSrch voor de Echo Dot International. 😉!

• ThaYapeMan
quote:
CopyCatz schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:08:
Ik heb de hub nu een weekje en ben al druk aan het programmeren aan een greenwave powernode 6 device handler. Vooral die cloud IDE is super zeg.. is ff wennen maar als je het eenmaal doorhebt! Integratie met github werkt ook prima.
Ik ben benieuwd wanneer je de handler voor greenwave powernode 6 af hebt! Zelf heb ik ook een greenwave powernode 6, maar die laat zich nog niet aansturen door ST.

• ThaYapeMan
quote:
ThaYapeMan schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:37:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer je de handler voor greenwave powernode 6 af hebt! Zelf heb ik ook een greenwave powernode 6, maar die laat zich nog niet aansturen door ST.
Oke inmiddels gevonden! op Github
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*