Heb je de stap naar 3500 bruto berekend? Want volgens mij is je marginale druk tot 3000 bruto per maand wel aan de hoge kant (60%), maar daarna valt het opzich wel mee (53%). Dat komt omdat het kindgebonden budget niet heel hard afloopt. Normaal is je marginale druk 49%.Wowhead schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:12:
Even weer een schopje hier.
Ik zelf heb inmiddels 3 kinderen, een koopwoning en een gezin dat van mijn salaris leeft.
We ontvangen:*Ik zie alles wat er financieel binnenkomt als een gezamelijke pot voor onderhoud van het gehele gezin.
- Kind gebonden budget
- Kinderbijslag (4x per jaar)
- Zorg verzekering toeslag
Mijn salaris is 2150 Netto, geen bonus, geen auto van de zaak etc.
Hypotheek is 509 euro + 100 VVE.
Kindgebonden budget voor de eerste 2 kinderen is 90~euro per kind, de derde is maar 30~euro extra vreemd genoeg.
Opties:
Optie 1: is hier harder werken en promotie maken/ ander werk en daar minimaal 3500 euro bruto gaan verdienen om mijn toeslagen te compenseren.
Optie 2: Ik ga hier met de tijd meer verdienen tot mijn salaris een keer punt bereikt en dan
minder gaan werken bij mijn werkgever 40 uur naar 32 uur. En dan via alternatieve methodes dat gat financieel op te vangen. Hierdoor stijgen de financiële hulpmiddelen en mogelijkheden, heb ik meer vrijheid flexibiliteit om er voor de kids te zijn...
En wat ik hier opmaak in dit topic:
Verdien je mondaal dan heb je geen van de sociale vangnetten. Echter moraal gezien vanuit het standpunt van de samenleving wel the way to be. Sociale druk vs gebruik maken van de voorzieningen op een niet zo nette manier..
Vanuit mijn perspectief:
Oftewel ik moet veel harder gaan lopen voor het zelfde (mondaal salaris a 3500~bruto of hoger)
En liggen alles financieel bij mij, blijf ik met mijn salaris in een "sweet spot" krijg ik uit verschillende potjes die samen met mijn huidige salaris dicht in de buurt komen van de 3500~bruto.
Met de voordelen bij baan verlies in deze tijden dat ik nog steeds die 30%~aanvulling nog steeds door betaald krijg tot ik een nieuwe baan heb of een tijdelijke uitkering (In deze tijden iets wat ik in mijn achterhoofd hou)
Toekomst:(over 4 jaar)
Mijn vrouw zal in de toekomst werken echter op het moment hebben wij 2 kinderen die onder 2 jaar zijn, en als zij gaat werken zal dit parttime gebeuren en blijft er niets over van haar salaris i.v.m. kinderopvang na aftrek van het kinderopvang toeslag.
En je krijgt trouwens niet per kind een bedrag aan kindgebonden budget, maar je krijgt een bedrag omdat je drie kinderen hebt.