leuk en aardig maar zeggen wat iemand wil horen is niet hetzelfde als doen wat iemand nodig heeft.Richh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:12:
[...]
De enorme tirade van de afgelopen pagina's heeft volgens mij als conclusie dat de beeldvorming op links niet klopt. Dat zeg je uiteindelijk zelf ook.
Wellicht heb je de ondertoon niet begrepen, maar wat ik ermee wil zeggen: het is links zélf die deze beeldvorming heel hard probeert vast te houden. Door vooral niet te zeggen wat het middeninkomen wil horen.
Dat verschil lijk je niet te willen maken en dus claim je dat het fout van links is dat ze kiezen voor doen wat iemand nodig heeft in plaats van zeggen wat iemand wil horen.
Vergeet ook niet dat er enorm veel partijen zijn die vooral heel hard roepen dat de plannen van links vooral de burger veel geld kosten ook als de berekeningen het tegendeel aantonen.
Of mensen zijn gewoon dom. Dat is ook een conclusie. Mensen weten niet wat goed voor ze is en trappen in de leugens van rechts.Dan zijn er twee conclusies mogelijk: of ze zijn gewoon écht extreem dom bezig, of wellicht, heel misschien, klopt de stelling wel niet dat 1-2x modaal beter uit zou zijn onder links beleid. Heel misschien doen deze partijen wel helemaal niet wat het middeninkomen wil. Niks toont iets anders aan immers.
Toch zeg je het impliciet, want je wil dat partijen vooral gaan zeggen wat mensen willen horen.Ik zeg nergens dat ik het goed vind dat partijen liegen overigens; dat vind ik niet.
Maar ik kijk verder dan wat partijen zeggen. En als je belastingverlaging voor de middeninkomens wil kan je beter links stemmen in praktijk.[...]
Toch maar rechts stemmen dan, dat zijn de enige partijen die zo'n standpunt op hun website durven te zetten
Wat je je moet afvragen is waarom de 1-2x middeninkomer tegen de eigen belangen blijft stemmen? We hebben toch zojuist de conclusie getrokken dat betaalbare zorg juist een belangrijk punt zou moeten zijn voor die inkomens? Waarom stemmen ze dan niet op de partij die dat als speerpunt heeft?Señor Sjon schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:17:
Tot 2x toe maakt de SP van zorg Het Verkiezingsthema van de partij. Tot 2x toe faalt het jammerlijk. Wat @Richh hierboven al stelt. Hoe gaan ze een 1-2x middeninkomer overtuigen als ze op hun eigen websites hier al niet naar omkijken?
Sommige partijen beloven de wereld maar geven niets en anderen zijn reeel. Waarom zouden de reele partijen gestraft moeten worden omdat ze zogenaamd niet voor bepaalde groepen op komen?