Kan je nagaan hoe het voor de mensen is die van salaris naar salaris leven en het water al aan de lippen staat. Die werd door de overheid een mooie wortel voorgehouden ("je gaat meer verdienen"), maar aan alle kanten lekt dat geld weer weg en plus nog een beetje, door diezelfde overheid.mister_S schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:04:
[...]
...
Dit zijn de dingen die ik hier op het werk uit mijn hoofd kan noemen. Nogmaals, het gaat me niet om het zeuren of klagen want geld hebben we gelukkig genoeg, het gaat om het principe. Al twee jaar hoor je hoe goed het wel niet gaat en bedrijven boeken miljoenen en zelfs miljarden winst, maar dan krijg je dit. Ik snap best dat er nivellering moet plaatsvinden, ik ben er trots op dat ik gezond ben en goed in mijn werk ben zodat ik belasting kan betalen, maar elke vooruitgang wordt weer teniet gedaan de laatste jaren.
De enige manier om tot een betere verdeling te komen is imo hogere omzetbelasting en een einde maken aan het wegsluizen van geld via belastingparadijzen / brievenbusfirma's.
[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 11-01-2019 11:19 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.