Ja van 25-30k naar 40k is een groot verschil. Dat is hetzelfde als beweren dat de gemiddelde nieuwe auto nu 60k kost, terwijl de werkelijkheid 40k is.WernerL schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:22:
[...]
40k is misschien veel, maar 25 a 30k voor een keuken kom je zo aan als je echt het beste wil hebben. Hoge kwaliteit werkblad wordt snel duur als je veel oppervlakte hebt. Ook goede apparatuur is duur. Koelkast, vriezer, inductiekookplaat, vaatwasser, oven. Als je daar allemaal A-merken van wil hebben wat lang meegaat dan lopen die kosten ook snel op.
Zal vooral arbeid geweest zijn en waarschijnlijk alles geregeld via de winkel. Leidingwerk is meestal niet nodig tenzij je de lay-out ook wil wijzigen. Dus 40k lijkt me zeker wel overdreven. Dit is meer hoge inkomens bubbel.DropjesLover schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:03:
[...]
Moah, 8 jaar geleden onze badkamer (6m2, bad, douche, toilet, dubbele wastafel, douche leidingwerk, tegelwerk) gedaan voor 24k, prijzen zijn flink gestegen. Ik vrees dat 40k wat aan de bovenkant is, maar zeker niet overdreven.
Tot 2022 toen geld nog gratis was met rentes onder 2% kon het niet op, maar met de huidige 4% denken mensen wel iets beter na (denk ik).