Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:50:
Ik lees ook met verbazing de stelling dat er weinig betrouwbare informatie te vinden is, en dat als er onderzoek is er met statistieken gegoocheld zou worden. Dat lijkt er inderdaad sterk op dat je vooral op zoek bent naar wat je wil vinden, in plaats van werkelijk met open vizier het te onderzoeken.
Het verbaast met dan ook weinig dat je zo'n skeptische houding richting onderzoek hebt - je laat zien geen idee te hebben hoe onderzoek werkt. In jouw visie is het prima mogelijk dat er tig peer reviewed onderzoeken zijn met open methodiek, die duizenden gevallen beschouwen en geen ccorrelatie vinden, en het dan toch 'zo is dat er correlatie is'.
De stelling dat als een verband niet gevonden wordt, het er ongeacht statistiek toch kan zijn, is meer een vorm van religie: Zoals de stelling 'bewijs maar dat God niet bestaat!' En het is zoals met alles: wie stelt bewijst. Ofwel, waarom is het al die mensen met claims nog nooit met degelijk peer-reviewed on onafhankelijk gesubsidieerd onderzoek gelukt die correllatie aan te tonen?
Waar het mij om gaat is dat er geen dubbelblind onderzoek gedaan kan/zal worden. Gelukkig, vanwege ethische redenen.
Verder stel ik nergens dat er met statistieken IS gerommeld. Echter sluit ik het ook niet per definitie uit.
Zeker gezien je met vergelijkbaar onderzoek aan kan tonen dat geld/macht corrupeert.
Blindelings laten inenten is voor mij hetzelfde als niets doen aan je privacy "want ik heb toch niets te verbergen".
Ja, er is inderdaad aangetoond dat in de jaren dat vaccinaties worden toegediend de ziektes nagenoeg zijn uitgestorven, dit bewijst voor mij niet dat dit UITSLUITEND door vaccineren komt.
Het is dus meer de wens van de gedachte, om jezelf te kunnen blijven vertellen wat je wil horen. En dat is uiteindelijk naar mijn mening een even zo gevaarlijke manier van opvoeden als het onthouden van vaccins zelf.
Nogmaals ik zeg nergens dat ik tegen vaccineren ben of dat ik mijn kind vaccins heb onthouden. Sterker nog ik heb zelfs eerder al aangegeven dat mijn kind netjes alle vaccins heeft gehad.
Ik kan hier tientallen stellingen van correllatie doen, die zo bizar en extreem zijn, dat niemand ooit ander bewijs zal vinden dan dat het nergens uit blijkt. Als dat volgens jou genoeg is om mijn stellingen als mogelijk waar aan te nemen - immers kunnen al die uitkomsten nog steeds nét toeval zijn - dan zit de basis nergens anders dan in je manier van redeneren en onderzoeken...
Bijvoorbeeld: Autisme wordt veroorzaakt door de reststraling van UFO's. Hoewel er nog nooit een UFO daadwerkelijk bevestigd is, en er geen aparte stralingen zijn waargenomen, is dit even plausibel als jouw stelling. Immers, misschien zijn de groene mannetjes technisch zo ver dat wij ze niet detecteren. Zelfde voor de straling.
Toch was er aanleiding om de correlatie met tussen vaccineren en autisme te onderzoeken. Als het allemaal dusdanig onmogelijk was (zoals jouw UFO verhaal) dan zou er ook geen onderzoek naar gedaan worden. En dat er onderzoek naar gedaan wordt kan ik alleen maar toejuichen!
En als er morgen ineens UFO's ontdekt worden kan jouw hypothese ook ineens in een heel ander daglicht komen te staan.
RobinHood schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:53:
Nouja, alle mensen met autisme hebben dus ooit dierlijke eiwitten binnen gehad, ik zie een verband hoor
[...]
Dat vind ik altijd zo'n vreemde, immers, wat de verschillende kinderziektes doen is heel bekend, en wat de bijwerkingen zijn van vaccinaties is ook bekend. Vervelende is alleen dat mensen een nogal lief beeld hebben van kinderziektes, alsof die zo goed als onschadelijk zijn, maar dat klopt gewoon niet. Om mezelf eens te citeren:
[...]
TL:DR: De "kinderziektes" zijn in aardig wat gevallen behoorlijk gevaarlijk, op jonge of latere leeftijd. Een prik geven is niet gevaarlijk.
Natuurlijk zijn kinderziektes niet vredelievend, waar het mij vooral om gaat is hoe groot is op dit moment de kans dat mijn kind UBERHAUBT een dergelijke ziekte krijgt als ik haar niet in laat enten. Mijn inziens net zo groot als het krijgen van bijwerkingen van de vaccinatie zelf.
De grootste vraag die ik me destijds heb gesteld is: "kan ik leven met mijn keuze als het volledig south gaat".
En als we het dan toch over volksgezondheid hebben kunnen we ons, mijn inziens, beter druk maken over hoe vol ons vee gepropt wordt met antibiotica i.p.v. die enkele die hun kind uit eindelijk toch niet laten vaccineren.
RoD schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:25:
[...]
Abstracts zijn wel gratis toegankelijk. Kun je altijd beknopt lezen wat er is gedaan en waar de conclusies op zijn gebaseerd. Desalniettemin klopt het inderdaad dat het lastig is een afweging te maken. De gangbare bronnen bevatten weinig goede informatie en er zit teveel bagger tussen.
Meestal in het engels en daarmee dus eigenlijk ook weer niet "toegankelijk" voor een overgroot deel van de nederlandse bevolking. (Taalkundig nog buiten beschouwing gelaten)
[...]
Onjuist. Funding moet worden aangegeven en daarnaast moet bij de ethische beoordeling van het onderzoek het contract/budget worden meegestuurd.
[...]
Je mist in je verhaal volledig de rol van de autoriteiten, de rol van wetenschappers, van peer review. Pharma doet niet de beoordeling van de gegevens bij de beslissing voor marktautorisatie.
[...]
In dat geval: I stand corrected.
Ik hoop niet dat je dat ook daadwerkelijk in de praktijk hebt gebracht. Door te goochelen met cijfers kun je inderdaad overal een leuk verhaal van maken. Dat betekent echter ook dat je met een beetje kennis van statistiek daar meteen doorheen prikt.
Uiteraard niet, maar het heeft voor mij destijds maar weer eens benadrukt dat je met een mooi verhaal alles recht kunt lullen.
[...]
Dat heet nou wetenschap, hoort er gewoon bij.
Dat weet ik, maar liever niet als het op mijn kind aankomt