Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:08

Rukapul

Moderator General Chat
De sneer naar big pharma is in het geval van vaccinaties ook kort door de bocht, want big pharma heeft meer heel weinig invloed op en belang bij het rijksvaccinatieprogramma wat al vele decennia loopt en maar beperkt aangepast en uitgebreid wordt (noemenswaardige uitzondering de gehaaste uitbreiding met HPV vaccinatie). De effectiviteit van het programma is aantoonbaar aanwezig.

En zelfs voor degenen die zich graag laten overtuigen met oppervlakkige informatie is er onderstaand plaatje wat het eigenlijk wel samenvat:

Toch jammer van die 3 dode kinderen. En dan hoop je maar dat het bewuste non-vaccers waren en niet een baby die de enting nog moest krijgen.

edit:
nog duidelijker plaatje hoe een epidemie start in een regio met lage vaccinatiegraad en zich vervolgens binnen die regio uitbreidt:

Rukapul wijzigde deze reactie 19-11-2016 13:06 (13%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
Jaaap schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:03:
Laat ik nog even duidelijk maken dat ik niet tegen vaccinatie ben.
Ik ben voor vaccinaties en voor het rijksvaccinatieprogramma en vind dat bij twijfel je wel moet vaccineren.
Bijna alle vaccinatie is preventief, het is geen therapie of medicijn. Dus bij twijfel ben je al te laat. Het gaat ook niet alleen om het eigen kind, maar zoals in Herd Immunity wordt uitgelegd, juist om de hele groep.
quote:
Blijf kritisch.
De antivax beweging is helemaal niet kritisch. Het is een religieuze stroming gebaseerd op angst en misinformatie. Als ze kritisch waren, dan vroegen ze om informatie, niet de vingers in de oren en dan "na-na-na ik kan je niet horen".

Dit plaatje laat het mooi zien voor mazelen:

En toch zijn er mensen zonder kennis die erg vocaal zeggen dat je niet tegen mazelen moet vaccineren.
quote:
RemcoDelft schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:17:
[...]

"Science is not about consensus."
Ah, de favoriet van ontkenners van climate change, holocaust etc. Je moet er wel wat extra bij doen: laten zien waarom het niet correct is. Data en argumentatie, niet alleen een "nietes en ik zag ooit dat het fout ging".

gambieter wijzigde deze reactie 19-11-2016 13:20 (15%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-12 16:22
quote:
TaskKill schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:35:
[...]

wat een onzin, wat er staat heeft niets te maken met het geen wat jij opnoemt?

je kunt er toch wel uithalen dat het om onderzoeken gaat hoe kom jij bij israel en homo's of zit dat je allemaal zo erg dwars dat je die ei hier maar hebt uitgescheten?
Ik geef enkel een absurd voorbeeld van wat er gebeurt als je het verschil niet kent tussen correlatie en causatie.
Dat is precies hetzelfde als dat mensen de opkomst van autisme correleren aan de invoering van vaccinatie. En dan tot de conclusie komen dat vaccins autisme veroorzaken.

Nog een voorbeeldje:
Piraten houden global warming tegen

Van chocolade eten wordt je slim

En het "fasten your seatbelt" lampje in vliegtuigen veroorzaakt turbulentie.

TheS4ndm4n#1919

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10-12 21:08

Vind deze wel toepasselijk. Het is toch zo overduidelijk dat sinds het inenten is begonnen er een aantal ziekten aantoonbaar zijn verdwenen of zo goed als verdwenen. Ik snap echt niet waarom mensen dat op de tocht willen zetten.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Zonereaver
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 01:31
Er zijn genoeg studies om met zekerheid te kunnen zeggen dat vaccinaties een positief effect hebben op de algehele volksgezondheid. Elk afzonderlijk vaccin is jaren lang uitvoerig getest en de ziektes die ermee bestreden worden zijn zo goed als "verdwenen", elk jaar worden er wereldwijd 2-3 miljoen levens gespaard.

Professoren/onderzoekers die "tegen" vaccinatie zijn hebben nog nooit sluitend bewijs aangedragen waaruit blijkt dat het vaccinatieprogramma van overheden als geheel slecht is. Natuurlijk zijn er gevallen waar kinderen allergisch zijn of bijwerkingen hebben maar dit zijn uitzonderingen en hoe "erg" de bijwerkingen ook in sommige gevallen zijn weegt het voordeel van vaccineren nog altijd vele malen zwaarder dan het minimale risico dat ermee gepaard gaat

Effecten van vaccinaties in de VS

On a side note: Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zelf blij van wordt, zolang 90% van de kinderen gevaccineerd wordt is de kans op een epidemie van deze ziekten nihil en mocht er een "uitbraak" zijn dan hebben we in Nederland niet heel veel te vrezen gezien het feit dat de zorg hier relatief goed geregeld is.

Zonereaver wijzigde deze reactie 19-11-2016 20:45 (14%)

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
quote:
GiLMORE80 schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:36:
Vaccineren lijkt allemaal zo vanzelfsprekend als je als jonge ouder de oproep van het RIVM krijgt. Kun je ziek zijn wel voorkomen, en moet je dat willen? Is het effectief...? Met deze en andere vragen zaten mijn vrouw en ik na wat 'bijwerkingen' van de eerste inentingen bij onze zoon.

Na het lezen van het boek "Vaccinaties doorgeprikt", hebben we vele interessante inzichten verkregen om een weloverwogen keuze te maken mbt vaccinaties.
Die auteurs hebben er belang bij dat jij niet laat vaccineren:
Cisca Buis - Praktijk voor klassieke Homeopathie
Noor Prent - antroposofische ouder- en kindzorg / behouden van natuurlijke weerstand en bevorderen van eigen geneeskracht
Tineke Schaper - Praktijk voor Klassieke Homeopathie

Geen van allen zijn arts:

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:30

Koppensneller

winterrrrrr

quote:
sugarlee89 schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:31:
Kan iemand aantonen waarom er tussen 1957 en nu het amper terug gebracht is. En de echte resultaten zijn bereikt tussen 1900 en 1957. Hadden we toen een wonder, of komt het toch echt door onze hygienische omslag. Doe dit vaccinatie in een willekeurig 3e wereld land en je zult geen resultaat zien.
Ik spring er even tussen. Hieronder een grafiek van het aantal gevallen van en doden door mazelen in de VS vanaf 1900:

Het aantal doden loopt inderdaad al ruim voor de introductie van het vaccin terug, maar zie je wat er met het aantal gevallen gebeurt na het begin van de jaren '60? Wanneer denk je dat het vaccin is geïntroduceerd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

En intussen: Measles outbreak across Europe
quote:
Measles is spreading across Europe wherever immunisation coverage has dropped, the World Health Organization is warning. The largest outbreaks are being seen in Italy and Romania. In the first month of this year, Italy reported more than 200 cases. Romania has reported more than 3,400 cases and 17 deaths since January 2016. Measles is highly contagious. Travel patterns mean no person or country is beyond its reach, says the WHO.

For good protection, it's recommended that at least 95% of the population is vaccinated against the disease.
But many countries are struggling to achieve that. Most of the measles cases have been found in countries where immunisation has dipped below this threshold and the infection is endemic - France, Germany, Italy, Poland, Romania, Switzerland and Ukraine. Preliminary information for February suggests that the number of new infections is rising sharply, says the WHO.
Maar zolang mensen beinvloedbaar blijven door filmsterren (kennis, expertise nul) en criminele oplichters als Wakefield, zal dit een probleem blijven. Dat is ook het schadelijke van de antivax organisaties: Alarming measles outbreak in Italy blamed on anti-vaccination populist movement.

Uiteindelijk zegt dit plaatje veel over de informatie die men gebruikt; in antivax kringen alleen de rechterkant.

Verder uitleg hier: The hierarchy of evidence: Is the study’s design robust?

Verder wordt er meerdere malen aangehaald dat er banden met de pharmaceutische industrie zijn. Je kunt heel goed samenwerken met pharma zonder dat je hun spreekbuis of buikspreekpop bent. Sterker nog, de Andrew Wakefield die men wel onvoorwaardelijk gelooft over de verzonnen link tussen autisme en MMR, die werd betaald door pharma en advocaten.

gambieter wijzigde deze reactie 02-04-2017 20:10 (28%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Er zijn ook mensen die alleen geloven wat ze willen geloven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 13-12 21:27
DIt is dus wat je nu krijgt

General_Snuss wijzigde deze reactie 03-04-2017 16:39 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Interessante animatie.

Herd immunity is the idea that if enough people get immunized against a disease, they'll create protection for even those who aren't vaccinated. This is important to protect those who can't get vaccinated, like immunocompromised children.

You can see in the image, low levels of vaccination lead to everyone getting infected. Medium levels slow down the progression of the illness, but they don't offer robust protection to the unvaccinated. But once you read a high enough level of vaccination, the disease gets effectively road-blocked. It can't spread fast enough because it encounters too many vaccinated individuals, and so the majority of the population (even the unvaccinated people) are protected.
Based on http://www.pbs.org/wgbh/nova/body/herd-immunity.html

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
Met_meer_mini schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:32:
[...]

Nu een stukje tekst uit dit onderzoek:
Alle goed onderbouwde uitgebreide onderzoeken negeer je en de slecht uitgevoerde neem als je de waarheid aan.

Beetje lullig gifje, maar dit idee krijg ik wel heel erg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
quote:
twilightschild schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 11:32:
[...]

Toch vind ik de kern van het betoog, wel zeer logisch.
  • @bigfoot1942 schat in dat de kans op problemen door niet vaccineren door de herd immunity vrij klein is.
  • @bigfoot1942 schat in dat de kans op problemen die optreden door de vaccinatie groter is. (hier kan je over twisten, maar dat is zijn inschatting)
  • Dus, @bigfoot1942 laat zijn kinderen niet vaccineren.
Mijnsinziens een redelijk sluitend stukje logica.

Het probleem ligt er denk ik meer in dat het maatschappelijk over het algemeen niet wenselijk is dat alle individuen in de maatschappij puur op persoonlijk gewin acteren (ik zal sterkere qualificaties achter wege laten). Over het algemeen stellen we ook regels op om dit soort situaties te voorkomen.
Logica zou het zijn als hij ook maar in enige vorm capabel was dat risico in te schatten.
Uit zijn conclusies kan ik duidelijk zien dat hij dat niet is.

Naast dat hij voor zichzelf een inschatting maakt doet hij dat voor zijn kinderen en dat is tot in enige mate zijn eigen zaak. Alleen hij maakt ook een keuze om het risico voor ieder om zich heen te vergroten. En dat is gewoon zeer kwalijk en zou in mijn ogen strafbaar moeten zijn.

@bigfoot1942

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:21

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Ik kwam deze tegen, misschien bruikbaar.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hoofdzakelijk WEL dus:

The measles outbreak in Romania is mainly the result of the anti-vaccination campaign that has drawn a lot of supporters among Romanian parents in recent years. Those who oppose vaccination against measles, mumps, and rubella claim that the vaccine has serious side effects, and can even cause autism.

Vond een treffende afbeelding:

Magere Hein staat te wachten. :-(

ehtweak wijzigde deze reactie 23-06-2017 17:32 (24%)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10-12 21:08

Dat mensen hun kinderen risico op dit willen laten lopen, ik snap het werkelijk niet. Ik twijfel werkelijk aan de vermogens van die mensen op kinderen op te voeden. En dat allemaal vanwege vermeende bijwerkingen.
Bovenstaande foto is van een man die dus niet ingeent was tegen polio
http://gislerc.weebly.com...-polio-in-bangladesh.html

Maar voor de mensen die denken dat autisme veel erger is en dat het veroorzaakt word door vaccinatie:
https://www.autismspeaks....autism/what-causes-autism

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-12 10:00
Ik wil even 2 cartoons hier droppen die deze discussie naar mijn idee goed samenvatten.

gielie wijzigde deze reactie 06-07-2017 10:13 (3%)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

quote:
TNW schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Ik zag laatst ook op FB een plaatje langskomen waarin een wetenschapper beweerde dat niet iedereen een wetenschapper hoeft te worden maar dat we het liefst wel allemaal "scientifically literate" zouden moeten zijn. Misschien is dit wel een van de grote problemen van de tijd, wetenschappelijk analfabetisme.
Vooral dat laatste ja. :F
Aan de ene kant zijn de zegeningen van het interpret groots en werelds, maar dan moet je er wel op de juiste manier mee om (kunnen) gaan.
Het 'probleem' is dat veel beweringen klakkeloos worden overgenomen, zonder kritische blik en/of het besef dat een specifieke uitspraak c.q. constatering wellicht anders bedoeld is, c.q. de context zeer belangrijk is. Dat men kan zoeken (ff googlen) wil nog niet zeggen dat men zoekgegevens kan beoordelen/interpreteren. :X

Ik merk helaas dat het onderwijs van de afgelopen jaren nou ook niet bepaald heeft bijgedragen aan kritisch en onderzoekend gedrag. :-(
Zoals een wijze man ooit eens zei:

Mooie Plaatjes   

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14-12 17:51
quote:
CH4OS schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:47:
[...]
Tja, vervelend dat iemand dan even ziek is. Daarna is diegene echter wel beter beschermd en dat is toch wel het belangrijkste, lijkt mij zo.

Ik vind het best bezopen dat mensen vinden dat hun kinderen beter af zijn als zij niet gevaccineerd zijn. Het kan soms zo snel en onschuldig gaan. Het kleinste contact is dan al voldoende om iets op te lopen, omdat ouders vinden dat hun kinderen beter af zijn zonder de vaccinaties... Maar vervolgens dus wel als wandelende ziektekiemen en virusverspreiders rondlopen op bijvoorbeeld basisscholen... 8)7 Waar een verspreiding van iets sowieso als een lopend vuurtje gaat zo'n beetje.
Ja maar Chaos, diverse epidemieën in de afgelopen 50 jaar waren non existent, en die ziekten vallen best mee... kijk maar naar de sterftecijfers van de hele eeuw!
Pertussis sterftecijfers

Dat is zo'n beetje de argumentatie die je tegen je krijgt.. Evenals een totale ontkenning van de polio epidemie in staphorst.

Dus inderdaad bezopen. 8)7

@RoD @Tuttel Bedankt voor de uitleg :)

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14-12 17:12

interessant stuk, gedeeltelijk ben ik het met hem eens dat voedsel OOK belangrijk is.

*edit... ik kreeg hem niet in betere kwaliteit gevonden.

Snowhite0901 wijzigde deze reactie 22-11-2017 09:06 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:55
quote:
Visgek82 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:51:
[...]

Klopt als een bus :). Had het niet beter kunnen zeggen.
Even wat harder nog,

stel je voor. Door vaccinaties kan je kanker uitbannen (Gaat niet gebeuren ivm de manier waarop kanker werkt, maar even voor het idee)., zouden deze mensen dan alsnog zitten te roepen "Ja maar ik kan er wat ziekjes van worden?!".

Hell, laat ik maar even een bron posten van Unicef (Nogmaals geloofwaardiger dan "Thea, medium uit boerenstronkradeel die ook een kruidentuintje heeft")

Bron:

https://www.unicef.org/pon96/hevaccin.htm

LET OP: Data uit 1996! Dit wil zeggen dat het tegenwoordig nog hoger zit

Dus zullen we er maar mee stoppen? heeft blijkbaar geen effect |:(

corset wijzigde deze reactie 04-07-2018 17:01 (5%)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Zag net dit: Why vaccine opponents think they know more than medical experts
quote:
We wondered: Could the inability of anti-vaxxers to accurately appraise their own knowledge and skills compared to those of medical experts play a role in shaping their attitudes about vaccines? This inability to accurately appraise one’s own knowledge is called the Dunning-Kruger effect, first identified in social psychology. Dunning-Kruger effects occur when individuals’ lack of knowledge about a particular subject leads them to inaccurately gauge their expertise on that subject. Ignorance of one’s own ignorance can lead people who lack knowledge on a subject think of themselves as more expert than those who are comparatively better informed. We refer to this as “overconfidence.”
Hun verklaring voor antivaxxers: het Dunning Kruger effect. Komt niet onredelijk over:

gambieter wijzigde deze reactie 18-07-2018 13:34 (4%)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Uit een twitterdraadje over vaccinatie van Arjan Lubach (gebaseerd op een valse equivalentie waar een kinderarts en een dom antivax wicht tegenover elkaar werden gezet), een grafiek die het Dunning Kruger effect mooier aangeeft:

En dit zegt het mooi:

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

quote:
En als het nog niet duidelijk was waardoor dat komt:

Van het Europese Center for Disease Control.

De antivaxxers worden bedankt.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
gambieter schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

En als het nog niet duidelijk was waardoor dat komt:

[afbeelding]
[afbeelding]
Van het Europese Center for Disease Control.

De antivaxxers worden bedankt.
Misschien nog een aardige toevoeging:

Waarbij ik natuurlijk zoals wil opmerken dat de 'verplichtheid' een te eendimensionele waarde heeft.

begintmeta wijzigde deze reactie 22-08-2018 12:57 (8%)

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-12 18:00
quote:
NIMIC schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:32:
[...]

Waarom dan alleen kinderen vaccineren?
Kinderen zijn juist de doelgroep omdat zij het meest kwetsbaar zijn.
Om ze dan vervolgens niet te vaccineren maar wel met elkaar in een school te proppen is een recept voor problemen.

Stel je de situatie voor waarbij mensen pas op volwassen leeftijd worden ingeënt:
We gaan ervan uit (totaal onrealistisch) dat alle volwassenen zich op 18 jarige leeftijd laten vaccineren, en de kinderen worden niet gevaccineerd.
De ziektes bestaan, en worden met enige regelmaat geïmporteerd.
Er wordt 1 kind ziek, bijvoorbeeld op de basisschool.
Het vervelende met incubatietijden is dat je vaak al besmettelijk bent voordat je ziek wordt.
Vervolgens wordt een groot gedeelte van de kinderen op die basisschool ziek.
Die nemen dat ook mee naar huis, besmetten hun baby broertjes en zusjes die vervolgens echt doodziek worden. (er is een reden dat het woord doodziek bestaat)
Vervolgens worden ze zelf doodziek.
Ze hadden daarvoor al de vriendjes en vriendinnetjes die naar een andere basisschool gaan besmet en het hele circus herhaalt zich.
Grote uitbraken, hele steden waar ouders hun kinderen thuis houden, kindersterfte.

Zie je het probleem?

De 95% vaccinatiegraad voor "herd immunity" geld op populatie niveau, en niet op landelijk niveau.
Vandaar ook dat de bible belt met enige regelmaat te maken heeft met uitbraken, die populatie haalt de 95% vaccinatiegraad niet, ongeacht of de Nederlandse bevolking dat wel haalt.
quote:
Before the use of the measles vaccine, every person with measles would infect another 10-15 people and so the disease would spread very quickly. To achieve herd immunity for measles at least 90-95% of the population need to be vaccinated.

bron

edit: dat plaatje laat geen 90% vaccinatiegraad zien maar illustreert wel hoe gevaccineerden de kwetsbare (=nog niet gevaccineerde baby's) beschermen.

daan! wijzigde deze reactie 23-08-2018 10:54 (4%)

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_12884_49ab3cfeac99a1be0a8cf7c93069dfeb4d10dd53.gif

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

quote:
daan! schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:30:
[...]

Dan verwijs ik naar het RIVM:

[...]

Er wordt dus juist overwogen om minder vaak te revaccineren.

Verder ook de richtlijn

[...]
Van de LCI-richtlijn ben ik op de hoogte! Maar wellicht goede achtergrondinformatie voor anderen inderdaad :)

Ik zeg dan ook zeker niet dat dat argument alléén overtuigend genoeg is om vaker vaccineren te overwegen. Ik benoem het argument slechts. Sterker nog: praktisch gezien scheelt 't voor patiënten een hoop tijd. Die moeten namelijk heen en weer naar de apotheek om het vaccin op te halen en weer retour huisarts om de vaccinatie te laten zetten.

Maar goed, terug on topic. Kwam dit plaatje laatst tegen in een publicatie van de NRC, denk dat 't wel illustratief is voor het gevolg van de lage vaccinatiegraad:

tobiasvs wijzigde deze reactie 29-08-2018 14:59 (18%)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:20

RayNbow

Kirika <3

PWM schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:02:
Dus de vraag is meer: Doen we het niet omdat de kans kleiner is van besmetting, of is een besmetting op die leeftijd minder erg.
Dat is volgens mij niet bekend, alleen dat de ziekte vaker voorkomt bij bepaalde groepen:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +8Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 13-12 12:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Een loze cartoon plaatsen is meestal niet zo netjes, maar het bijzondere van deze cartoon vond ik dat ie uit 1930 afkomstig is en tevens nog zo actueel. Wat dat betreft leren we blijkbaar niets van de geschiedenis.

"Ja, maar dit is anders!"

Dit dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

superwashandje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:32:
[...]

een schokkend groot aantal! zou dit volledig te verklaren zijn door de huidige "facebook knows best" cultuur?
Het aantal gemelde bijwerkingen van het BMR-vaccin bij lareb.nl:

Er is aan de samenstelling en het gebruik niets veranderd in de laatste 30 jaar, voor zover ik kan achterhalen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Zouden de makers van Fokke en Sukke meelezen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

burne schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 17:37:
[...]

[...]
bron

Twee observaties:
  • Het komt daadwerkelijk voor, het is geen theoretisch scenario.
  • Deze discussie speelt al jaren.
En als het (een beetje meer) uit de hand loopt:
New York has declared a public health emergency following a measles outbreak.

[...]

There have been 285 cases in the area since 30 September. Of those infected, 246 were children, New York health commissioner Oxiris Barbot said.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-47872952
Of zoals Bill zegt:

;)

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:21

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Voor mensen die tegen vaccinatie van hun kinderen zijn is er een prima alternatief dat even efficient is:

Misschien hard, maar de keuze voor kinderen is op zich al een keuze die impact heeft op de maatschappij waar zowel de maatschappij als hey kind niet voor kiest.

Wie ben jij te beslissen om dat kind ongevraagd op de wereld te zetten. Doe je dat wel, dan draag je ook gewoon de maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Uiteraard blijft ook de vrijheid bestaan een verder onbewoond eiland of planeet te zoeken waar je geen breder onderdeel bent van een herd.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:21
Maasluip schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:16:
[...]

Volgens het RIVM

[...]

Als je dat combineert met de kans op overlijden van 1,6:10.000 dan had je dus tientallen sterfgevallen per jaar.
Hier een oldskool grafiekje:

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Player1S schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:50:
[...]
Aan de ene kant juich ik zo'n maatregel toe maar aan de andere kant straf je een onschuldig kind alleen nog maar meer. Kunnen ze straks niet naar een goede school of op een sport gaan. En het kind word al zwaar gestraft doordat het bij zulke domme ouders moet opgroeien.
Idem met boetes. Je kunt de ouders wel torenhoge boetes geven maar daar lijdt het kind ook weer deels onder. De echte halsstarrige ouder zal deze gewoon betalen en voet bij stuk houden. Gevolg: Kind nog steeds niet gevaccineerd en ouders minder te besteden/opgezadeld met grotere schuld.
Een kind zal altijd lijden onder de foute beslingen van de ouders. Het enige dat men kan doen, is de gevolgen zoveel mogelijk beperken.
Het andere uiterste, kind weghalen is ook weer ingrijpend voor zo'n kind.
Maar dan groeit het wel gezond op met een goede scholing.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:11

JvS

Ik heb hem zelf ook

Interessant plaatje:

shocking dat frankrijk er zo slecht voor staat qua attitude. En in Belarus vinden ze het ook maar niets...

JvS wijzigde deze reactie 20-06-2019 20:08 (41%)

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:21

• begintmeta
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:28:
[...]

Langjarig gemiddelde lijkt me een redelijke manier, voor elk jaar neem je het gemiddelde over dat jaar en de voorliggende vier of negen jaar. Op die manier worden uitschieters redelijk afgevlakt en wordt een trend zichtbaar.
Als je het gemiddelde van het jaar en de vijf voorgaande jaren neemt, krijg je (op basis van het eerder genoemde CSV-tje) zoiets:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
zacht schreef op maandag 1 juli 2019 @ 12:57:
[...]

Weigeren kan nu ook al. Zoals ik volgens mij al eerder in dit topic zei: weigeren mag officieel niet, maar je mag van de controlerende en handhavende instantie (de GGD) wel je eigen beleid maken, waarin je kunt aangeven dat het verplicht is dat alle kinderen ingeënt zijn. De GGD heeft ook aangegeven dit beleid te accepteren.
Waar men het algemeen over heeft is 'no jab, no play' de kinderopvanghouders hebben dan geen vrijheid meer, omdat het van overheidswege wordt geregeld dat onvoldoende gevaccineerden niet mogen worden aangenomen. In hoeverre men daarbij ook zou willen gaan toezien op parallele circuits weet ik niet.

Misschien interessant voor het topic: het rapport van de commissie

En dan misschien in het bijzonder de handelingsopties die men heeft bekeken:

Heel veel is ook al in dit topic besproken :+

begintmeta wijzigde deze reactie 01-07-2019 13:42 (24%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14-12 16:27

drooger

Falen is ook een kunst.

begintmeta schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:20:
[...]

Ik neem aan dat je hebt gelezen dat Van Wijhe schrijft 'The number of deaths due to measles around the start of vaccination in the Netherlands were too few to detect an accelerated rate of decrease after mass vaccinations were started. '

Ik blijf dus erg benieuwd naar hoe jij het hebt gedaan.
Ongetwijfeld weet je dit zelf ook wel, maar er is meer dan enkel sterfgevallen.

Resultaten.
Na de invoering van mazelenvaccinatie in 1976 daalde de morbiditeit drastisch, evenals het gemiddelde aantal aangiften; periodiek was er een toename van het aantal aangiften. Er zijn aanwijzingen dat de aangifte van mazelen bij kinderen > 10 jaar toeneemt. Sterfte veroorzaakt door een mazeleninfectie komt in Nederland niet meer voor sinds 1988.

Conclusie.
De massale vaccinatie sinds 1976 heeft geleid tot (een periode met) een lagere incidentie. Door toename en clustering van vatbare personen in de bevolking kon na enkele jaren de incidentie periodiek weer stijgen. De verschuiving van mazeleninfecties naar oudere leeftijdscategorieën is een gevolg hiervan. Vooralsnog zijn bij deze verschuiving in Nederland geen consequenties voor de ernst van de complicaties waarneembaar. Surveillance is noodzakelijk om bestaande en nieuwe risicogroepen te vervolgen en adequate preventieve maatregelen te nemen.
bron: https://www.ntvg.nl/artik...d-van-vaccinatie/volledig

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• begintmeta
  • Niet online
Heeft iemand van de hier wellicht in vaccinatiebeleid geinteresseerden eigenlijk 'Prikken voor elkaar' al gelezen?
Poll: Ik heb 'Prikken voor elkaar' gelezen.
ja
nee
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402042&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Frituurman schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:01:
Is er ook niet een grafiek met de verhouding van de opkomst van anti-vaxxers en de introductie van social media?
Het is me nu niet duidelijk of je een grapje maakt of dat je echt denkt dat een correlatie ook een oorzakelijk verband betekent.

NB ik zeg ook niet dat er geen oorzakelijk verband is, maar dat kan je niet alleen op basis van een grafiekje bepalen. Dat is juist een veelgebruikt anti-vaxxers techniek. Maar ik heb ook geen idee waarom die mensen niet allemaal tegen biologisch voedsel zijn:

• mdo8
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 10-11 13:53
Frituurman schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:01:
Zo, ik zie dat er een aantal grootaandeelhouders in de aluminium-industrie hier zitten ;) Is er ook niet een grafiek met de verhouding van de opkomst van anti-vaxxers en de introductie van social media? Volgens mij schuilt daar een groot gevaar met alle huisvader/moederprofessoren, 'want ik heb gelezen op FB/Twitter/etc. dat'. Denk uiteindelijk dat FB e.d. daarom een grotere zorg voor de volksgezondheid zijn.
Ik ben op onderzoek voor je gegaan.

In de jaren 70 speelde het best wel, misschien door de kritische kijk op alles in die tijd kwam het meer ter sprake. Een bekend boek uit dat tijdperk

Verder speelde het in de 19e eeuw ook al
The Leicester Demonstration March of 1885 was one of the most notorious anti-vaccination demonstrations. There, 80,000-100,000 anti-vaccinators led an elaborate march, complete with banners, a child’s coffin, and an effigy of Jenner.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True