Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dido schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:42:
[...]

Alsof iemand besluit het dak maar van zijn huis te halen omdat ie onderhand niet meer weet waarom het erop zit 8)7
Survivorship bias is anders wel degelijk een welbekend fenomeen ;) . Of het in dit geval ook bijdraagt aan de verminderde bereidheid tot het nemen van vaccins weet ik niet, maar ik zou er inderdaad niet van staan te kijken. Er waren in het recente verleden immers weinig accute redenen om je te laten vaccineren: Genoeg anderen om je heen deden het en/of overlevingskansen te over als je niet liet vaccineren. Daardoor kon de perceptie verspreiden dat het risico helemaal niet zo hoog was als men je wilde doen laten geloven.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 09-09-2025 13:56 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

naitsoezn schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:55:
Survivorship bias is anders wel degelijk een welbekend fenomeen ;) . Of het in dit geval ook bijdraagt aan de verminderde bereidheid tot het nemen van vaccins weet ik niet, maar ik zou er inderdaad niet van staan te kijken. Er waren in het recente verleden immers weinig accute redenen om je te laten vaccineren: Genoeg anderen om je heen deden het en/of overlevingskansen te over als je niet liet vaccineren. Daardoor kon de perceptie verspreiden dat het risico helemaal niet zo hoog was als men je wilde doen laten geloven.
Klopt, het is heel menselijk om ervan uit te gaan dat de rest van de wereld er maar voor moet zorgen dat je veilig bent.
Zag je in Nederland ook toen winkels weer open gingen en mensen in veel te volle winkelstraten werden geinterviewd: ze vonden het voorasl belachelijk dat al die andere mensen waren komen winkelen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Dido schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:58:
Zag je in Nederland ook toen winkels weer open gingen en mensen in veel te volle winkelstraten werden geinterviewd: ze vonden het voorasl belachelijk dat al die andere mensen waren komen winkelen.
Dit zie je ook met andere aspecten in het leven: "The Only Moral Abortion is My Abortion"

Ik sta zelden in de file omdat ik juist een levenssituatie heb opgebouwd dat ik er niet vaak in hoef te staan. Als ik er incidenteel (hooguit een paar keer per jaar) in sta, dan grap ik ook wel eens de vraag "wat doen al die mensen hier?!", terwijl al die mensen natuurlijk ook hetzelfde over mij kunnen vragen. :+

[ Voor 25% gewijzigd door The Zep Man op 09-09-2025 14:32 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Dido schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:42:
[...]

Alsof iemand besluit het dak maar van zijn huis te halen omdat ie onderhand niet meer weet waarom het erop zit 8)7

[...]

Die kans is erg groot. De eerste doden door mazelen zijn al gevallen.

Ik hoop wel dat de EU er op tijd bij is om de VISA-eisen aan te scherpen zodat we geen last krijgen van on-ingeënte ziekteverspreidende Amerikanen aan deze kant van de plas.
Vaccinaties zijn zelfs in de EU niet verplicht, hoe kunnen we dan VISA-eisen gaan stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Janpietertje89 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:19:
[...]

Vaccinaties zijn zelfs in de EU niet verplicht, hoe kunnen we dan VISA-eisen gaan stellen.
Dat kan best. Visa-eisen stellen is niet hetzelfde als een vaccinatie verplichten. Men is immers volledig vrij om niet naar de EU te reizen. Met Covid-vaccinaties is dat volgens mij ook door meerdere landen gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17

Dido

heforshe

Janpietertje89 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:19:
Zoals @downtime terechjt opmerkt, die twee zaken staan volledig los van elkaar.

Vaccinatie-eisen stellen aan visa is helemaal niet zo gek, en is vaker gebeurd.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

Dido schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:18:
Vaccinatie-eisen stellen aan visa is helemaal niet zo gek, en is vaker gebeurd.
We eisen wel meer van immigranten, ook al wordt het niet geëist van inwoners. Zo eist Nederland onderzoek naar TBC voor specifieke nationaliteiten. Een andere medische eis zou bijvoorbeeld vaccinatie kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 09-09-2025 18:34 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste

Let op:
We argumenteren zeker in dit subforum waar de emoties nog wel eens oplopen dus niet op de man. Ben je het ergens mee oneens dan reageer je op elkaars standpunten en beargumenteer je waarom dit niet klopt. Je mag best vinden dat iemand zijn standpunt dom is, je mag het ook zeggen zolang je dit maar fatsoenlijk onderbouwt, maar je gaat vervolgens niet door op de persoon zelf.