Tarin schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:57:
[...]
Ik vind er tot nu toe inderdaad alleen maar positieve verhalen over, behalve misschien dat de leeftijdsindicatie wat aan de positieve kant is - vanaf 4 jaar zullen de meeste kids er nog geen eigen banen mee kunnen bouwen - maar daar heeft papa geen problemen mee, die helpt graag

.
Wat me aan verschil met de Chinese kloon opvalt is dat Hubelino zelf meer variatie in elementen aanbied, en dat de sets beter gebalanceerd lijken te zijn qua inhoud.
Zo, de set is binnen (27-12 besteld, 18-1 binnen) en ik heb een Mening.
Pasvorm: prima. Materiaal voelt hetzelfe aan, geen scherpe randjes, hoewel 1 steentje wat materiaal miste (spuitgietfoutje).
Inhoud: je kan er mooie knikkerbanen mee bouwen, maar (in het geval van deze sets):
- De meegeleverde voorbeelden zijn weinig bijzonders
- Ondersteuningen zijn een uitdaging met alleen de meegeleverde blokjes (extra, gewone, Duplo is aan te raden)
- Hubelino heeft een aantal parts die erg handig zijn voor het bouwen van complexere / compactere banen:
- De enige manier verval in te bouwen is een 2x4-blok, recht (evt. icm de trechter). Hubelino biedt ook 1x1 recht en 4x4 90°-bocht en 6x4 180°-bocht met verval aan.
- Alle 'gewone' baanelementen zijn 2x2 nopjes, een lang recht stuk zit er niet in en een 'brug' heeft dus een extra laag gewone Duplo nodig
- Hubelino biedt een tunnelelement aan wat zeer behulpzaam is voor een stukje ondersteuning van de volgende laag
- Verder missen bijzondere dingen als de wipwap, wissel, kruising en katapult.
Er zijn ook andere aanbieders die de 'missende' elementen los aanbieden en/of pakketten aanbieden waar de genoemde bijzondere en extra elementen wel in zitten.
Om uit te proberen of het idee überhaupt aanslaat is dit echter een goed bestede €20 geweest. M'n vrouw heeft ook al een baantje gebouwd en onze dochter (2) vindt het hardstikke leuk de balletjes een keer of wat door de baan te laten gaan. En de baan vervolgens uit elkaar te halen en de losse onderdelen netjes in de doos op te bergen

.
Plaatje:
(Zoek de constructieve zwakke punten

- ik wilde hier de 'echte' Duplo er nog niet bij mixen)
[
Voor 4% gewijzigd door
Tarin op 22-01-2019 11:39
]