Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 8 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
vectormatic schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:35:
Moet de discussie hier nu weer verzanden in "Lego vs $OTHER_BRAND"?

@quorumz heb je die CADA set al binnen? Ik was ook aan het overwegen om die te bestellen, er is alleen een (officiele) Chiron tussendoor gekomen...
Ik heb een CADA landrover en Motorzijspan.. beide goede kwaliteit..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
vectormatic schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:35:
Moet de discussie hier nu weer verzanden in "Lego vs $OTHER_BRAND"?

@quorumz heb je die CADA set al binnen? Ik was ook aan het overwegen om die te bestellen, er is alleen een (officiele) Chiron tussendoor gekomen...
jazeker. net als lego bouw je de auto steeds op een andere manier (ea bv niet links gespiegeld bouwen en dan rechts maar eerst van voor naar achteren en het andere gedeelte van achteren naar voren)

Hij is praktisch net zo groot als de porsche 911 rsr (42096). Stickeren doen ze wel anders: gewoon helemaal aan het einde als je hem gebouwd hebt, dat lukt gelukkig goed.

Qua moeilijkheid vergeleken met mijn andere (echt) lego technic (42096, 42082, 42056, 42009, 8258. 42055) sets hoort deze bij de moeilijkere builds)

Handleiding is prima gedaan (bestaande stuk waar je op bouwt is steeds donker gemaakt en werkt uitstekend)

Aanrader voor geld/aantal stenen/bouwfun & uitdaging/kwaliteit!

ik zie nu ook dat ik in het verleden de tank heb gekocht (stond toen geen Cada voor) maar miste een steentje waardoor ik hem nooit heb kunnen afbouwen

[ Voor 6% gewijzigd door quorumz op 03-06-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:18
Op mijn 43e wil ik weer eens als een *kuch* volwassen kind een grote doos "bouwsteentjes" in elkaar zetten. Omdat het bouwen en niet het spelen het leukste is op mijn leeftijd, kies ik dus niet voor het bekende merk, maar voor alternatieven. Ik zat op het punt om "Hogwarts" te bestellen op Aliexpress, omdat ik toch wel een liefhebber ben van de boeken. Is die aan te raden? Of zijn er andere sets met veel steentjes die interessant zijn?

En wie heeft de Hogwarts set en kan iets erover zeggen?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

houdt er rekening mee dat alle lepin steentjes momenteel onder een vergrootglas liggen in zowel china als in de EU. nu de gok nemen met bestellen zou ik flink over nadenken.

Overigens als je het bouwen het leukste vind dan is de kwaliteit van lego leuker bouwen dan die van lepin :).
Wil je echt een uitdaging? kijk eens naar MOC builds.

https://rebrickable.com/mocs/#hottest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Cass Casey schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:35:
Op mijn 43e wil ik weer eens als een *kuch* volwassen kind een grote doos "bouwsteentjes" in elkaar zetten. Omdat het bouwen en niet het spelen het leukste is op mijn leeftijd, kies ik dus niet voor het bekende merk, maar voor alternatieven. Ik zat op het punt om "Hogwarts" te bestellen op Aliexpress, omdat ik toch wel een liefhebber ben van de boeken. Is die aan te raden? Of zijn er andere sets met veel steentjes die interessant zijn?

En wie heeft de Hogwarts set en kan iets erover zeggen?
Ik. :) Overigens al voor de recente perikelen rond Lepin al besteld bij Ali, geleverd vanuit Spanje, dus al binnen de EU - mogelijk minder kans op controle, als je je daar druk over maakt.

Pluspunten: een leuke set om te bouwen, met heel veel details. Lekker lang mee bezig geweest, en het eindresultaat is echt erg mooi; mijn enige bouwwerk dat in de woonkamer staat (de rest heeft mijn betere helft verbannen naar de studeerkamer ;) )

Klein minpunten: de build valt soms wat in herhaling (de rotspartijen, de glas-in-loodramen). Dat heeft niks met Lego<>Lepin te maken natuurlijk, zo is het ontwerp nu eenmaal.
Groot minpunt: de grote toren past niet goed in elkaar. Hij bestaat uit een soort koker aan de binnenkant, die aan de buitenkant bekleed wordt met "repen" die op vier plaatsen vastgezet worden. En dan merk je dat het geen LEGO is: die repen zijn net te kort om ze goed vast te kunnen zetten (of de binnenkoker is te lang). Dus ik heb ze aan de onderkant vastgezet, en er aan de bovenkant een elastiekje omheen gedaan om ze op hun plek te houden.

Op zich erg jammer dat het zo moest. Het systeem op zich werkt prima bij de echte Lego; ik heb de originele Saturn V, en daar hebben ze hetzelfde principe gebruikt. Dit is dus echt een Lepin-probleem.

Maar goed, toch ben ik er wel tevreden mee. Je ziet het elastiekje nauwelijks, het totale eindresultaat is echt mooi, en het heeft me toch een hele tijd van de straat gehouden. Ik zou 'm een 8 geven, 2 punten aftrek ivm de toren, 1 punt aftrek vanwege de herhaling, 1 bonuspunt omdat ik er geen 400 euro voor betaald heb.

Edit: plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/wtx16p.jpg

Closeup van de toren, inclusief elastiekje:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/b7f0w5.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Bra-Jo op 04-06-2019 09:01 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 23:38

SomerenV

It's something!

@AppieNL en @ThoffeGast, thanks voor de tips! Alle LEGO is vandaag in bakken met lauw water gegaan in combinatie met groene zeep. Flinke tijd gehad om te weken en nu ligt het te drogen op handdoeken. Morgen ga ik even op zoek naar wat waterstofperoxide voor de witte steentjes zodat die hun witte kleur weer terugkrijgen. Vooralsnog gaat het best prima. Sommige steentjes (vooral plaatjes) moeten even geborsteld worden, maar het vuil gaat er bij de rest bijna vanzelf af. Schiet dus al aardig op :)

Afgelopen week trouwens een Tiger tank besteld. Geen echte LEGO, maar close enough :+
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1q04FbvjsK1Rjy1Xaq6zispXaq/1018-pcs-Militaire-Duitse-King-Tiger-131-Tank-Soldaat-Wapen-Bouwstenen-Bricks-Speelgoed-voor-Jongens-Compatibel.jpg

Dat ding heeft helaas geen interieur dus Stud.io maar 's gedownload en wat ontworpen wat zou moeten passen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/16JWMKA.png

Bovenstaande ontwerp staat momenteel op m'n bureau. Best vet om iets wat je maakt op je PC om te toveren tot wat tastbaars :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Hebben mensen ervaring met LOZ Mini setjes?

voorbeeld:

https://nl.aliexpress.com...-451f-bd20-81c766949f97-4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:50

rob_erwt

What does this button do?

Ik heb zelf een tijdje geleden een paar sets hiervan besteld (dinosaurus skeletten). Het viel mij nogal tegen: het was een enorm gepriegel (zeker als je redelijk grote handen hebt) en het resultaat niet al te stevig. Voor kinderen ook best pittig, in ieder geval voor mijn zoontje van 8 (die gewone en technische lego zelf prima in elkaar kan zetten). Ik vond het niet voor herhaling vatbaar.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waren er 3 pakketten onderweg, alle 3 zouden in Nederland via DPD bezorgd worden, al dagen niets ontvangen. Status op de trackingcodes geven nu allemaal afgeleverd en getekend, maar DPD zegt zelfs niets te vinden op mijn adres en doet verder niets zonder hun tracking code, zelfs met die hele tracking te laten zien.

Mag toch niet hopen dat nu alles in Nederland met DPD gaat, zit echt niet op verdwijnende pakketjes te wachten :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:47
SomerenV schreef op zondag 16 juni 2019 @ 20:37:
Afgelopen week trouwens een Tiger tank besteld. Geen echte LEGO, maar close enough :+
[Afbeelding]
Nice! Linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:51:
Waren er 3 pakketten onderweg, alle 3 zouden in Nederland via DPD bezorgd worden, al dagen niets ontvangen. Status op de trackingcodes geven nu allemaal afgeleverd en getekend, maar DPD zegt zelfs niets te vinden op mijn adres en doet verder niets zonder hun tracking code, zelfs met die hele tracking te laten zien.

Mag toch niet hopen dat nu alles in Nederland met DPD gaat, zit echt niet op verdwijnende pakketjes te wachten :/
Waar heb je ergens besteld? Aliexpress gaat bijvoorbeeld volgens mij (altijd?) via PostNL omdat ze daar een partnership mee hebben.

@Brammos85 Alstu. De winkel waar ik hem besteld heb heeft hem helaas niet meer. Ik krijg 'm als het goed is ergens rond dit weekend binnen en 2 of 3 juli wordt ie in elkaar gezet. Her en der wel gelezen dat er heel soms blokjes missen, maar dat is de gok die je waagt I guess. You pay peanuts, you get monkeys :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SomerenV schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:22:
[...]

Waar heb je ergens besteld? Aliexpress gaat bijvoorbeeld volgens mij (altijd?) via PostNL omdat ze daar een partnership mee hebben.

@Brammos85 Alstu. De winkel waar ik hem besteld heb heeft hem helaas niet meer. Ik krijg 'm als het goed is ergens rond dit weekend binnen en 2 of 3 juli wordt ie in elkaar gezet. Her en der wel gelezen dat er heel soms blokjes missen, maar dat is de gok die je waagt I guess. You pay peanuts, you get monkeys :+
Alles haal ik bij AE qua 'blocks', ander zut nog wel eens Wish/DX. Opmerkelijk dat ook pakket uit Amerika via DPD zou lopen (volgens T&T), nu ook al 5 dagen op zich laat wachten. Kwam ook uit verschillende shops, kreeg eerder een andere bevestiging van verzending en die gaat wel weer netjes via PostNL.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

SinergyX schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:34:
[...]

Alles haal ik bij AE qua 'blocks', ander zut nog wel eens Wish/DX. Opmerkelijk dat ook pakket uit Amerika via DPD zou lopen (volgens T&T), nu ook al 5 dagen op zich laat wachten. Kwam ook uit verschillende shops, kreeg eerder een andere bevestiging van verzending en die gaat wel weer netjes via PostNL.
DPD heb ik eigenlijk niet heel veel ervaring mee*. DHL en PostNL wat meer (vooral PostNL) maar heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. Vandaag overigens ook m'n Tiger 131 binnengekregen. Bouwen gebeurt pas 3 juli maar de poppetjes heb ik al in elkaar gezet O-) Best prima kwaliteit maar wat me het meest verbaasde is de kwaliteit van de print van de lichaampjes en hoofdjes. Ik zal morgen wel wat foto's maken. Het is overigens best vlot bezorg. 8 of 9 dagen geloof ik.

Overigens stond op het pakketje 14,95 als waarde vermeld. Scheelt me weer een euro of 17 aan inklaringskosten _/-\o_ Dit was de eerste keer dat ik zoiets via een site als Aliexpress heb besteld maar het smaakt naar meer. Hopelijk is het opbouwen van de tank leuk. Zo ja, dan komen er sowieso meer tanks bij :D

*M'n moeder had vorige week een windscherm besteld voor in de tuin. Zou donderdag geleverd worden. Daarna geen verdere berichten waarna het maandag verscheen. Geen idee wat daar fout ging.

[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 21-06-2019 22:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Zoals eerder gezegd ga ik pas met de tank beginnen op 3 juli maar ik heb van de minifigs wat foto's gemaakt. De kwaliteit is echt dik in orde en dat zie je ook wel op de foto's. Ik heb hier ook wat spul liggen van Sluban maar dat is écht rommel. De minifigs van Quan Guan (het merk van de tank) voelen voor 99% aan als LEGO minifigs, dus dat is een flink pluspunt waard. Er zitten ook behoorlijk wat wapens en accessoires bij. Anyways, hier de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vcXBquZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F6sDLfr.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wjrS6uy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xvKA4gN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EFBFlNw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q2c4ukN.jpg

Van de bouw van de tank zelf ga ik trouwens een timelapse maken, dus zodra dat klaar is gooi ik het ook even hier neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Zijn er al mensen hier die opvolgers van lepin gespot hebben? Of hebben ze op AliExpress alleen nog left overs van Lepin. (zoek bv de Stranger Things set). De landrover ga ik wel van Lego halen, eindelijk weer eens een mooie auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
quorumz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 08:25:
Zijn er al mensen hier die opvolgers van lepin gespot hebben? Of hebben ze op AliExpress alleen nog left overs van Lepin. (zoek bv de Stranger Things set). De landrover ga ik wel van Lego halen, eindelijk weer eens een mooie auto
vooralsnog wordt er nog steeds een hoop Lepin verstuurt. Ik heb deze week de B-wing binnen gekregen. Merknaam was afgeplakt met witte stikkers, maar daardoorheen was gewoon Lepin leesbaar.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vandaag begonnen met de Mustang, moet zeggen dat de kwaliteit in de tijd behoorlijk omhoog is gegaan. Past perfect allemaal, geen losse verbindingen, alles loopt soepel, erg onder de indruk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de Tiger 131. Ongeveer 3 uurtjes bezig geweest maar uiteindelijk leek het erop dat ik een zakje miste. Behoorlijk wat steentjes dus die ik wel nodig had maar niet in m'n bezit heb. Wel met wat eigen spul en wat creativiteit de tank alsnog af kunnen maken. Kwaliteit van de steentjes was overigens wel echt dik in orde. Hij ziet er wel heel vet uit! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tbit8vD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NvFGaAw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UiE70fE.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4q5eJ1K.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4C7gLTQ.jpg

De winkel heb ik direct een berichtje gestuurd en ik ga 'm twee opties voorleggen: eerste optie is de missende steentjes opsturen. Tweede optie is kosteloos een nieuwe tank. Kijken wat het gaat worden :+

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 03-07-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
SinergyX schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:37:
Vandaag begonnen met de Mustang, moet zeggen dat de kwaliteit in de tijd behoorlijk omhoog is gegaan. Past perfect allemaal, geen losse verbindingen, alles loopt soepel, erg onder de indruk :)
Ja die is zeker erg nice (van Lepin bedoel je dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quorumz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 06:24:
[...]

Ja die is zeker erg nice (van Lepin bedoel je dan?)
Volgens mij wel, stond geen merk bij in advertentie of bij de spullen, heb zo snel niet gekeken of er ergens ook een logo/merk op de steentjes stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SomerenV schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 23:44:
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de Tiger 131. Ongeveer 3 uurtjes bezig geweest maar uiteindelijk leek het erop dat ik een zakje miste. Behoorlijk wat steentjes dus die ik wel nodig had maar niet in m'n bezit heb. Wel met wat eigen spul en wat creativiteit de tank alsnog af kunnen maken. Kwaliteit van de steentjes was overigens wel echt dik in orde. Hij ziet er wel heel vet uit! _/-\o_

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De winkel heb ik direct een berichtje gestuurd en ik ga 'm twee opties voorleggen: eerste optie is de missende steentjes opsturen. Tweede optie is kosteloos een nieuwe tank. Kijken wat het gaat worden :+
Gaaf ding! :o Waar had je hem besteld?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Angeloonie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Gaaf ding! :o Waar had je hem besteld?
Aliexpress. Zoeken op Tiger 131 en dan degene pakken met de 'realistische' minifigs. De winkel waar ik hem heb besteld heeft hem helaas niet meer. Het is trouwens een replica van de Tiger 131 van Cobi en die is gewoon in Europa te bestellen voor ongeveer 30 a 40 euro, maar de minifgs van dat merk zijn echt spuuglelijk. Het merk zelf schijnt wel heel degelijk te zijn.

De winkel heeft trouwens gezegd dat de ontbrekende onderdelen deze kant op komen dus ik ben benieuwd ^^

Vanavond maar even een filmpje gemaakt. Weer 's wat anders dan de zoveelste foto :+

[ Voor 12% gewijzigd door SomerenV op 04-07-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• little_ghost
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2022
Ben benieuwd... heb nog 2 building-block related parcels die onderweg zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SomerenV schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:58:
[...]

Aliexpress. Zoeken op Tiger 131 en dan degene pakken met de 'realistische' minifigs. De winkel waar ik hem heb besteld heeft hem helaas niet meer. Het is trouwens een replica van de Tiger 131 van Cobi en die is gewoon in Europa te bestellen voor ongeveer 30 a 40 euro, maar de minifgs van dat merk zijn echt spuuglelijk. Het merk zelf schijnt wel heel degelijk te zijn.
Ik heb zelf meerdere tankjes van Cobi. Ik heb niet zo'n moeite met de mini-figs, aangezien Lego-poppetjes zelf al niet realistisch zijn, maar ik kan me voorstellen dat je liever Lego-achtige-poppetjes wilt hebben. :P

De steentjes van Cobi zijn gewoon dik in orde. Bouwschema's zijn ook prima. Het enige wat ik jammer vind is dat de rupsbanden (en dan met name de kleinere varianten) niet soepel draaien. Over een wat gladdere ondergrond blijven de rupsbanden gewoon stil staan terwijl je de tank beweegt. Die van Tiger 131 doet het wel goed trouwens.

Ik ben wel benieuwd hoe de Tiger 131 van Cobi is vergeleken met die van jou. Ik heb de mijne (van Cobi dus) besteld bij The Tankmuseum. Toen wist ik nog niet dat ik ze goedkoper bij altoys.nl kon bestellen. Maar goed, Tankmuseum is cool, dus die sponsor ik graag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moest weer een keertje gebeuren, toch eentje bij de douane gebleven. Gelukkig met 40 euro wordt het geen flinke (ben ik blij dat mijn Porsche er niet kwam), maar weet je tenminste dat z'n hun werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
SinergyX schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:19:
Moest weer een keertje gebeuren, toch eentje bij de douane gebleven. Gelukkig met 40 euro wordt het geen flinke (ben ik blij dat mijn Porsche er niet kwam), maar weet je tenminste dat z'n hun werk doen.
Da's balen. Zat het boekje erbij?
Ik laat het altijd zonder boekje en doos opsturen en tot nu toe, afkloppen, geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Medione1210 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:08:
[...]

Da's balen. Zat het boekje erbij?
Ik laat het altijd zonder boekje en doos opsturen en tot nu toe, afkloppen, geluk gehad.
Het is geen 'bekende' set, lijkt ergens op een F1 wagen met remote functies (hebben ze hele set van, jeep, rally wagen etc). Gelukkig de goedkoopste, zie ze ook met 1:10 modellen tegen de 100 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30

vectormatic

Warlock of the doorlock

SinergyX schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:22:
[...]

Het is geen 'bekende' set, lijkt ergens op een F1 wagen met remote functies (hebben ze hele set van, jeep, rally wagen etc). Gelukkig de goedkoopste, zie ze ook met 1:10 modellen tegen de 100 euro.
Van die remote control dingen zoals van CADA? die zijn toch legaal? Het patent op de blokjes is verstreken, en zolang het een eigen ontwerp is en geen directe rip-off van een lego set mag het volgens mij gewoon.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vectormatic schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:15:
[...]

Van die remote control dingen zoals van CADA? die zijn toch legaal? Het patent op de blokjes is verstreken, en zolang het een eigen ontwerp is en geen directe rip-off van een lego set mag het volgens mij gewoon.
Niet het idee dat hij daarom vast wordt gehouden, lijkt me gewoon import boven de 20 euro, is even aftikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenM
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-03 23:02
Hi, even een quick question en ik denk dat ik hier aan het juiste adres ben. Weet iemand toevallig een pakket met veel 'lego'poppetjes voor een lage prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Ook maar eens bij onze Chinese vrienden besteld, want slechts minder dan 1/4e van de prijs van het echte product dat ik normaal altijd koop. Mijn vrouw is Disney fan en wilde deze graag hebben.

Leuk om te bouwen, maar wel wat kleiner dan ik had verwacht. De bouwbeschrijving was erg duidelijk, zelfs zwart en donkergrijs was prima te onderscheiden. Er stonden wel een paar kleine foutjes in, maar dat mocht de pret niet drukken.

Kwaliteit van de steentjes was hoger dan verwacht, waarbij er wel een paar minimale gietfoutjes zijn. De bedrukte steentjes zien er prima uit. De bewegende onderdelen (de schoepen en de schoorstenen) werken zonder problemen. De steentjes passen ook goed op de echte steentjes.
Aanrader voor 21,06 inclusief verzenden (en ook nog in 8 dagen in huis).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C08R80R/1565116366008-15651157717824-picsay.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Medione1210 op 07-08-2019 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ben op vakantie in normandie, en het stikt hier dus van de D-day musea etc.. waar ze ook best vaak een paar setjes WWII Sluban blokjes hebben

Zo heb ik gisteren een Panzer II gekocht, en die vanochtend met plezier in elkaar geprutst. kwaliteit is allemaal prima, waar mijn ervaring met decool kettingschakels was dat de ketting compleet niet loopt, is de ketting die hier als rupsband wordt gebruikt echt prima, in het ontwerp staat ie alleen net wat te strak om de wielen om lekker als rupsband te lopen. Verder voelen de blokjes op de een of andere manier net iets anders aan dan het officiele spul, maar de pasvorm is overal goed en stevig, en het ontwerp van de set is stevig en lijkt (zeker voor de schaal) erg goed op het echte apparaat.

Mocht ik nog andere kleine tankjes (ze hebben ook de soviet SU-95 en BT-7 in ~15 euro formaat) tegenkomen dan gaan die ook mee :)

Poppetjes zijn wel wat minder geslaagd dan lego spul, de gewrichten voelen wat ielig, maar afijn, dat boeit ook niet heel erg.

Afbeeldingslocatie: https://www.slubanshop.com/media/catalog/product/cache/8/image/500x343/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/M/3/M38-B0691_8.png

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
vectormatic schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:22:
Ben op vakantie in normandie, en het stikt hier dus van de D-day musea etc.. waar ze ook best vaak een paar setjes WWII Sluban blokjes hebben

Zo heb ik gisteren een Panzer II gekocht, en die vanochtend met plezier in elkaar geprutst. kwaliteit is allemaal prima, waar mijn ervaring met decool kettingschakels was dat de ketting compleet niet loopt, is de ketting die hier als rupsband wordt gebruikt echt prima, in het ontwerp staat ie alleen net wat te strak om de wielen om lekker als rupsband te lopen. Verder voelen de blokjes op de een of andere manier net iets anders aan dan het officiele spul, maar de pasvorm is overal goed en stevig, en het ontwerp van de set is stevig en lijkt (zeker voor de schaal) erg goed op het echte apparaat.

Mocht ik nog andere kleine tankjes (ze hebben ook de soviet SU-95 en BT-7 in ~15 euro formaat) tegenkomen dan gaan die ook mee :)

Poppetjes zijn wel wat minder geslaagd dan lego spul, de gewrichten voelen wat ielig, maar afijn, dat boeit ook niet heel erg.

[Afbeelding]
Ziet er idd aardig uit, alleen die mini figs.... Misschien kun je beter mini figs vinden op Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210

[Afbeelding]
Ziet er idd aardig uit, alleen die mini figs.... Misschien kun je betere mini figs vinden op Ali?

Ik weet niet wat je betaald hebt, maar hier een € 9,98 15%OFF | sluban 0691 356pcs military world war 2 ww2 panzer tank building blocks Bricks Toy
https://s.click.aliexpress.com/e/Gg9nD0G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Medione1210

Ik heb 16,50 betaald, ik weet dat dat strikt genomen te veel is, maar daarvoor had ik em in arromances, direct aan een invasiestrand meteen in mn handen. Als ik eenmaal thuis ben en er een paar aan de collectie wil toevoegen zonder dat het meteen ook een vakantie souvenirtje is, is ali wel een optie.

Wat minifigs betreft, eigenlijk boeit uit de set alleen het voertuig me, en misschien de tankcommandant, daar zal vast wel een alternatief voor te vinden zijn, hetzij via ali, hetzij via bricklink (er zijn in bijvoorbeeld het indiana jones theme denk ik wel soort van uniform jasjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
vectormatic schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 21:24:
@Medione1210

Ik heb 16,50 betaald, ik weet dat dat strikt genomen te veel is, maar daarvoor had ik em in arromances, direct aan een invasiestrand meteen in mn handen. Als ik eenmaal thuis ben en er een paar aan de collectie wil toevoegen zonder dat het meteen ook een vakantie souvenirtje is, is ali wel een optie.

Wat minifigs betreft, eigenlijk boeit uit de set alleen het voertuig me, en misschien de tankcommandant, daar zal vast wel een alternatief voor te vinden zijn, hetzij via ali, hetzij via bricklink (er zijn in bijvoorbeeld het indiana jones theme denk ik wel soort van uniform jasjes)
Hoef je ook niet een maand te wachten en kreeg je 'm in doos. Is ook wel wat waard voor de beleving vind ik

Die Indiana Jones mini figs is zeker een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Medione1210

Precies dat, hetzelfde winkeltje had ook een berg cobi sets, maar wou dan al gauw 55-65 euro hebben voor een tank, weliswaar een goede maat groter dan deze, maar toch... dan is de lol er snel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aijt
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:03
-snip

Ik heb hem ook maar gehaald na je bericht, wat een set. Gelukkig geen missende zakjes maar wel een 5-10 steentjes,variërend van groot naar klein.

Heb een beetje creatief kunnen zijn en alles wel kunnen oplossen door bij sommige dingen wat weg te nemen.

Is bij jou het kanon ook los? Ik heb hem een beetje gemod waardoor hij er niet meer losjes op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Ik kon het niet laten. Na Steamboat Willie nog een setje op Ali besteld.
19,39 euro, 732 onderdeeltjes, ongeveer 40cm hoog en in 12 dagen thuis.
De prijs was bijna een tientje lager dan bij andere aanbieders en ik was de 1e koper., dus voor de zekerheid maar besteld via Klarna.
Zoals gezegd snel en prima verpakt ontvangen. (De verkoper heeft de prijs nu verhoogd tot 30 euro's dus ik gok dat het een foute prijs was)

De zakjes waren netjes genummerd en hoewel dat handig is ging het bouwen hierdoor wel heel erg snel. Volgende keer toch maar alles mixen.
De bouwplannen heb ik, op verzoek, netjes via pdf ontvangen en er miste geen enkel stukje! Er zijn zelfs een stuk of 20 reservestukjes overgebleven.

De kwaliteit van de steentjes vond ik echt prima en beter dan die van Steamboat Willie. Ook het geprinte blokje ziet er goed uit.
De mond , wenkbrauwen en hoed kunnen trouwens bewegen. Leuk gedaan.

En hier dan een foto van het resultaat...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gtm0XPb/IMG-20190827-193629-picsay.jpg

Nu maar weer op zoek naar een volgend setje voor ongeveer 20 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Medione1210 op 27-08-2019 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:49

Player1S

Probably out in the dark

[Afbeelding]
Mocht je meer "LEGO" tanks willen dan kan ik Cobi sterk aanraden. Hebben hele serie met WW2 tanks, vliegtuigen en schepen.
Mooi formaat en toch betaalbaar. Kwaliteit is ook erg goed. Volgens sommige "experts" op YT komt dit zeer dicht in de buurt van het echte LEGO.
Alleen de poppetjes zijn ruk IMHO maar ik poseer toch alles zonder.

Zelf meerdere tanks van en 1 vliegtuig. Gaat zeker nog uitgebreid worden de komende jaren.

http://cobi.eu/small-army/world-war-2

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Player1S Thx! had cobi inderdaad gevonden, en wat ik er van zie is het inderdaad mooi spul! Eerst maar eens kijken of ik ruimte heb voor een tank-collectie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Begon hier toch weer te kriebelen om een tank te kopen.
De moderne hebben niet echt mijn voorkeur maar wou eigenlijk wel iets speciaals.

Heb nu deze gekocht: https://www.altoys.nl/epa...613646/Products/18.03.075

Hopelijk komt deze morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 09:19

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik zit wat meer in de treinen, daar waar de Denen eigenlijk niets doen ( al 20 jaar niet ).

En ik vind wat deze maken van ok:

https://www.bluebrixx.com/en/

Zijn er ook sites waar men losse steentjes kan vinden ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Weet iemand of de Big Bang Theory als clone nog ergens te vinden is? (met link :) )

[ Voor 12% gewijzigd door quorumz op 01-09-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
quorumz schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:42:
Weet iemand of de Big Bang Theory als clone nog ergens te vinden is? (met link :) )
€ 81,26 | 16024 534Pcs IDEAS Series The Big Bang Set Educational Building Blocks Bricks Compatible Children gifts Toys LegoINGlys 21302
https://s.click.aliexpress.com/e/KM6XIela

1 left, dus of hij 'm nog echt heeft is de vraag.

Beetje duur. Misschien kan je het eens aan Jeremy (even in dit topic zoeken) vragen of hij er nog aan kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Medione1210 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:48:
[...]

€ 81,26 | 16024 534Pcs IDEAS Series The Big Bang Set Educational Building Blocks Bricks Compatible Children gifts Toys LegoINGlys 21302
https://s.click.aliexpress.com/e/KM6XIela

1 left, dus of hij 'm nog echt heeft is de vraag.

Beetje duur. Misschien kan je het eens aan Jeremy (even in dit topic zoeken) vragen of hij er nog aan kan komen.
thanks, zal dat eens proberen (hoewel ik dacht dat hij er mee gestopt was..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Laatst online: 31-05 09:19

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Lego is weer eens wat aan het aanklagen:

De Duitsers zijn nu de schaak.

Het bedrijfje BleuBrixx heeft bezoek gehad van de Lego Juristen.
Vermoedelijk omdat er ook dozen verkocht worden van Xingbao, Sluban etc verkocht worden.
De helft ontwerpen ze en maken ze zelf en de rest is van diverse Chinese producten.
De aanklacht gaat vermoedelijk over de minifiguren.

https://www.youtube.com/watch?v=phhygp0XKFc

https://www.youtube.com/user/HeldderSteine
Goede revieuws trouwens. Hij is gewoon objectief. Hij heeft wat maanden geleden ook bezoek gehad van Lego.

Ik vind het zelf echt niet slim van Lego om als een dolle stier alles en iedereen maar te gaan aanklagen.
Als ze zelf alle kosten en moeite zouden nemen om goede en goedkopere producten te maken, dan zouden mensen hun wel trouw blijven. Maar steeds maar de hufter lopen uithangen doet je reputatie als bedrijf geen goed.
En die Duitsers hebben ook nog wel een aardige hoeveelheid volgers. Niet verstandig van ze.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hier een korte video van de Cobi Challenger 1.

Leuk model om te bouwen. Alles werkt ook goed. Ben nog steeds groot fan van deze firma. Ga ook zeker nog meer modellen van ze kopen. Wil sowieso de gehele WW2 Panzer lijn compleet hebben. Mis nog de Panzer 1, Panzer 3, Panzer 5 en Panzer VI B (Tiger 2 uitvoering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CORVETTE schreef op woensdag 4 september 2019 @ 20:27:
Lego is weer eens wat aan het aanklagen:

De Duitsers zijn nu de schaak.

Het bedrijfje BleuBrixx heeft bezoek gehad van de Lego Juristen.
Vermoedelijk omdat er ook dozen verkocht worden van Xingbao, Sluban etc verkocht worden.
De helft ontwerpen ze en maken ze zelf en de rest is van diverse Chinese producten.
De aanklacht gaat vermoedelijk over de minifiguren.

https://www.youtube.com/watch?v=phhygp0XKFc

https://www.youtube.com/user/HeldderSteine
Goede revieuws trouwens. Hij is gewoon objectief. Hij heeft wat maanden geleden ook bezoek gehad van Lego.

Ik vind het zelf echt niet slim van Lego om als een dolle stier alles en iedereen maar te gaan aanklagen.
Als ze zelf alle kosten en moeite zouden nemen om goede en goedkopere producten te maken, dan zouden mensen hun wel trouw blijven. Maar steeds maar de hufter lopen uithangen doet je reputatie als bedrijf geen goed.
En die Duitsers hebben ook nog wel een aardige hoeveelheid volgers. Niet verstandig van ze.
goedkoop en legokwaliteit gaan imho niet samen, dat kost gewoon geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 18:19

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Waar verkoop je deze het beste? Houd momenteel opruiming en ik weet niet of marktplaats wel de beste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 13:38:
Waar verkoop je deze het beste? Houd momenteel opruiming en ik weet niet of marktplaats wel de beste keuze is.
Hoezo niet? Je kan daar alles verkopen. Wel eerlijk aangeven dat het geen Lego is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Niet helemaal mee eens, ik wilde mijn Xingbao Ferrari verkopen en toen werd mijn advertentie verwijderd, terwijl de titel vrij duidelijk was: "Xingbao Red Power (compatible met Lego)" en ik verder in de advertentie duidelijk vermelde dat dit Chinese bouwsteentjes waren.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Twan V

...en er stralend uitzien

Het woordje 'lego' in je omschrijving is waarschijnlijk de boosdoener :)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

mschol schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:04:
[...]

goedkoop en legokwaliteit gaan imho niet samen, dat kost gewoon geld.
Moah, ik moet toch heel eerlijk zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van wat Cobi te bieden heeft.
Zowel qua prijs als kwaliteit.

Doet echt niet veel onder van het LEGO Friends wat mijn dochtertje heeft.
Nu weet ik niet hoe het zich houd als je er veel mee speelt en telkens uit elkaar haalt en opnieuw opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gisteren mijn Sluban SU-85 binnen gekregen

Afbeeldingslocatie: https://images.lobbes.nl/images/items/2499365b.jpg

Geen verkeerd dingetje voor de prijs, maar ik ben er toch minder enthousiast over dan over de Panzer II. Ondanks de andere draagwielen lopen ook hier de rupsbanden niet goed, ze zitten te strak (en een schakel extra lopen ze er weer af), en de draagwielen zijn te dik om netjes in de groef te vallen. Daarnaast vind ik het model tank ook gewoon een tikje minder leuk, maar dat is sluban niet aan te rekenen.

ondanks de wederom niet lopende rupsbanden is het wel een leuk display modelletje, en mijn wehrmacht afdeling moet hun panzer II maar eens gaan upgraden :P

Ben er alleen nog niet uit of het volgende model dan de kleine Sluban BT-7 wordt (waar ongetwijfeld hetzelfde mis mee is als met de SU-85 en PzII), ik een Sluban T34/PZIV koop, of de stap naar Cobi gezet wordt, en dan is de vraag... welke? (kennelijk heb ik nogal een voorkeur voor duitse/soviet tanks, de shortlist is PZIII, Stug III, T34 en KV1/2 of IS2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met die schakels, een hobbyvijl rond ~1mm diameter kan je aantal 'haakjes' wat bijvijlen, als je dat over een aantal doet, creëer je genoeg ruimte om het goed te laten lopen. Eerst even vooraf zoeken naar de schakels die meeste 'vast' zitten, daarmee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

vectormatic schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:16:
Gisteren mijn Sluban SU-85 binnen gekregen

[Afbeelding]

Geen verkeerd dingetje voor de prijs, maar ik ben er toch minder enthousiast over dan over de Panzer II. Ondanks de andere draagwielen lopen ook hier de rupsbanden niet goed, ze zitten te strak (en een schakel extra lopen ze er weer af), en de draagwielen zijn te dik om netjes in de groef te vallen. Daarnaast vind ik het model tank ook gewoon een tikje minder leuk, maar dat is sluban niet aan te rekenen.

ondanks de wederom niet lopende rupsbanden is het wel een leuk display modelletje, en mijn wehrmacht afdeling moet hun panzer II maar eens gaan upgraden :P

Ben er alleen nog niet uit of het volgende model dan de kleine Sluban BT-7 wordt (waar ongetwijfeld hetzelfde mis mee is als met de SU-85 en PzII), ik een Sluban T34/PZIV koop, of de stap naar Cobi gezet wordt, en dan is de vraag... welke? (kennelijk heb ik nogal een voorkeur voor duitse/soviet tanks, de shortlist is PZIII, Stug III, T34 en KV1/2 of IS2)
Ik zou lekker switchen naar Cobi. Ziet er IMHO velen malen beter uit. Alleen hebben die hele rits Russische tanks eruit gegooid lijkt het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Player1S schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:27:
[...]

Ik zou lekker switchen naar Cobi. Ziet er IMHO velen malen beter uit. Alleen hebben die hele rits Russische tanks eruit gegooid lijkt het :(
Ik kan inderdaad sommige cobi tanks niet goed vinden, staan wel op de officiele website, maar kan ze niet in NL te koop vinden, en dat zijn dan helaas juist tanks die ik leuk vind, dus vroege duitse tanks (PzIII, Stug III, PzII, of de PzIV met uniforme kleur) of inderdaad een KV1 of IS2

Daarnaast lijken ze ook meerdere T34s te hebben, waarvan me ook niet duidelijk is welke versie wat is (alsin, T34/85 of het origineel), en of ze allemaal even goed werken kwa tracks.

Overigens vind ik de cobi poppetjes wel echt tenenkrommend slecht, de sluban poppetjes zien er nog soort van OK uit zo uit de commanders hatch, maar die cobi gedrochtjes hebben meteen zon rare skellet-kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

vectormatic schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:36:
[...]

Ik kan inderdaad sommige cobi tanks niet goed vinden, staan wel op de officiele website, maar kan ze niet in NL te koop vinden, en dat zijn dan helaas juist tanks die ik leuk vind, dus vroege duitse tanks (PzIII, Stug III, PzII, of de PzIV met uniforme kleur) of inderdaad een KV1 of IS2

Daarnaast lijken ze ook meerdere T34s te hebben, waarvan me ook niet duidelijk is welke versie wat is (alsin, T34/85 of het origineel), en of ze allemaal even goed werken kwa tracks.

Overigens vind ik de cobi poppetjes wel echt tenenkrommend slecht, de sluban poppetjes zien er nog soort van OK uit zo uit de commanders hatch, maar die cobi gedrochtjes hebben meteen zon rare skellet-kop.
Ik bestel zelf bij altoys.nl
Onlangs ontdekte ik ook altoys.eu Lijkt dezelfde winkel maar assortiment wijkt iets af. Daar hebben ze wel de nieuwe PzIII.

De poppetjes zijn echt tenenkrommend. Ik display ze dan ook zonder poppetjes.

edit: Ik kan een dezer dagen wel even paar fotos maken van mijn collectie als je wilt zien hoe ze eruit zien.

Bestaat (uit mijn hoofd uit)

PzII Ausf. C
PzIV Ausf. H
PzVI Tiger Ausf. E 131
M4A1 Sherman
T34/85
Jagdpanzer 38 Hetzer
VW Kubelwagen Type 82
Willys jeep
Vought F4U
Challenger I (R/C uitvoering)

[ Voor 13% gewijzigd door Player1S op 10-09-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Player1S Cool! als je een keer toekomt aan een foto-tje ben ik wel benieuwd, vooral de duitse tanks en de T34

Zal ook eens bij alltoys kijken, die Panzer III Ausf E is right up my alley zogezegd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

vectormatic schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:24:
@Player1S Cool! als je een keer toekomt aan een foto-tje ben ik wel benieuwd, vooral de duitse tanks en de T34

Zal ook eens bij alltoys kijken, die Panzer III Ausf E is right up my alley zogezegd
Had de meesten nog op de mobiel staan.

werkt deze link? https://boards.wetransfer...qulz20190910100609/latest
Als ie niet werkt gooi ik ze ergens anders op.

De T34 die ik had had oorspronkelijk Poolse insignia's. Na mailen met ze kreeg ik blokjes + poppetjes voor de Russische uitvoering.

Zal later nog wel even paar mooie fotos maken van elk model apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Player1S Yep, link werkt, bedankt!

EDIT: gaaf spul! die F4 is ook erg tof, hoewel ik toch voorlopig bij tankjes blijf, kom al ruimte te kort :X

[ Voor 60% gewijzigd door vectormatic op 10-09-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kwam ook ruimte tekort met die champ cars, dus nu maar soort van stellage constructie via Ali gekocht, hopelijk kan ik ze er allemaal in kwijt, inclusief verlichting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Medione1210 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 15:00:
[...]

Hoezo niet? Je kan daar alles verkopen. Wel eerlijk aangeven dat het geen Lego is.
Ga ik dat proberen, heb het nu eerst in een facebook groep aangeboden, heb al een paar dingen verkocht daar dus dat gaat wel goed.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:51:
[...]

Ga ik dat proberen, heb het nu eerst in een facebook groep aangeboden, heb al een paar dingen verkocht daar dus dat gaat wel goed.
Wat wil je verkopen? Mogelijk heb ik ook wel ergens interesse in :)

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Angeloonie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:25:
[...]

Wat wil je verkopen? Mogelijk heb ik ook wel ergens interesse in :)
Brick Bank, Millenium Falcon (first order), Poe's X-Wing, Kleine Hulkbuster, Kleine Tumbler, Wall-E, Mini Modulars, Bricktober sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

@vectormatic Cobi heeft toevallig gister nieuwe catalogus uitgebracht en er zijn best wel wat tanks uit gegaan :(
http://xcatalogues.cobi.pl/katalogi/2019/klocki-04-en/

De M1 Abrams ook dus die heb ik toch maar even snel besteld nu hij nog te bestellen is.
Voor jou is het misschien wel interessant dat er straks weer een KV-2 komt (bij de World of Tanks sectie)

Zelf zit ik ook op de Leopard 2 te azen.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Player1S T(h)anks voor de heads up, ik zal eens spieken of er iets uitgaat wat ik persee wil hebben. Een nieuwe KV-2 is wel tof, zeker mijn straatje!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:47
Toch benieuwd: is iemand al een kopie van de Friends tv show set tegengekomen?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Cobi teased gister nog even een droom pakket. De USS Enterprice CV-6

https://www.facebook.com/...eaction_generic&ref=notif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keverjeroen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 23:39
Aangezien Lego zelf nog steeds geen goede lichtsetjes heeft voor hun eigen modellen ben ik eens aan het rondbladeren bij Ali. Daar kwam ik bijvoorbeeld https://www.aliexpress.com/item/33005565305.html tegen voor set 70840. Deze kost dan rond de 29,-, maar ik zie een zelfde setje ook voor €68,- te koop bij een andere seller.

Zij er hier mensen die ervaring hebben met lichtsetjes en is in dit geval goedkoop duurkoop? Of zijn de goedkopere setjes goed genoeg? Ben benieuwd!

(Ja ik heb zelf al eens lopen knutselen met goedkope kerstlampjes (die hele kleine op hele dunne koperdraadjes), maar dat kreeg ik niet mooi weggewerkt.)

Mijn LEGO dingetjes: www.KeverBricks.nl (insta, bricklink etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eerste reactie: gaaf, ze hebben een Star Trek set! :o

-O-

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

keverjeroen schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:13:
Aangezien Lego zelf nog steeds geen goede lichtsetjes heeft voor hun eigen modellen ben ik eens aan het rondbladeren bij Ali. Daar kwam ik bijvoorbeeld https://www.aliexpress.com/item/33005565305.html tegen voor set 70840. Deze kost dan rond de 29,-, maar ik zie een zelfde setje ook voor €68,- te koop bij een andere seller.

Zij er hier mensen die ervaring hebben met lichtsetjes en is in dit geval goedkoop duurkoop? Of zijn de goedkopere setjes goed genoeg? Ben benieuwd!

(Ja ik heb zelf al eens lopen knutselen met goedkope kerstlampjes (die hele kleine op hele dunne koperdraadjes), maar dat kreeg ik niet mooi weggewerkt.)
koop meestal modular setjes max $10- $12, vind het aantal ledjes bij deze set voor 29,- best minimaal. Misschien kun je een modular vinden die vergelijkbare steentjes heeft (en die 2 of 3x kopen).

Dan heb je veel meer mogelijkheden met verlichting; zoals aan een raspberry hangen, en zo je (straat) verlichting automatiseren, of in schema schakelen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TusaaMEqCslP55FwCXps3K7j/full.jpg

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bra-Jo schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:53:
[...]

Eerste reactie: gaaf, ze hebben een Star Trek set! :o

-O-
Deze is juist veel gaver..... als je van WW2 dingen houd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

keverjeroen schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:13:

Ik heb enkel 1 set van kyglaring (die zijn meestal duurder) besteld, verschil wat mij was verteld dat zij 'specifieke' lampjes hebben voor de blokjes waar licht moet (zoals koplampen), waar anderen veelal de generieke 1*4 of 2*2 lamp 'blokjes' gebruiken met bepaalde lengte draad.

https://nl.aliexpress.com....1000013.6.27259bae2qtVfm
Deze is onderweg voor mijn mustang.

Ik heb ook een generieke set voor m'n champ cars, deze zijn gewoon 1*4 blokjes met een usb-connector, scheelt inderdaad flink aan prijs.

Qua kwaliteit? Kwestie van afwachten denk ik maar :P Ik heb ook mini-shops, waarvan 3 met verlichting (een 1*4 en een 1*2 blokje) en deze doet het nog steeds, die is denk ik al een jaar of 2 oud.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 23-09-2019 17:08 ]

Anoniem: 1258990

Hallo allemaal.
Ben al lange tijd aan het meekijken, maar heb toch even een account aangemaakt.

Word het op prijs gesteld als ik hier een aantal van mijn Lepin sets te koop aanbied of is dat tegen de regels?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:25

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 1258990 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 14:08:
Hallo allemaal.
Ben al lange tijd aan het meekijken, maar heb toch even een account aangemaakt.

Word het op prijs gesteld als ik hier een aantal van mijn Lepin sets te koop aanbied of is dat tegen de regels?
Producten te koop aanbieden dient te gebeuren in Vraag & Aanbod mits daar een passende categorie gevonden kan worden. Indien dat laatste niet het geval is hebben we Vraag & Aanbod overig. Verder is er geen ruimte op het forum voor producten te koop aan te bieden.

Of het op prijs wordt gesteld om als nieuwe user het forum alleen te willen gebruiken om producten te koop aan te bieden is een ander verhaal ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Anoniem: 1258990

Duidelijke reactie. Dank voor je tijd om me de goede kant op te wijzen. Dat word gewaardeerd!

Ik kan me je laatste alinea ook wel voorstellen. Ik heb alleen niet heel veel toe te voegen aan de discussie, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

Heb gisteren dezelfde tank in elkaar gezet, maar ik mis ook stukjes. (2 lange zwarte latjes, 1 van de cilindercovers op de motor, 2x een 1x2 stukje, 3x glad 2x2 stukje).

Zie ook dat jouw loop anders is dan de mijne. De mijne heeft 3 dikke stukjes en dan dunne, jouwe heeft 6? dikke stukken en maar 2-3 dunne?
Heb tevens het probleem dat het eindstuk gewoon er vanaf valt, die klemt niet.
Is dat klepje dat bovenop openstaat (die ronde 2x2) door jou aangepast?

Ik mis bij jou ook naast de mantlet de ronde "dopjes" (van die dingen waar zo'n antenne, of in dit geval het machinegeweer in gaat) op die 1x2 aan beide kanten (voor de 131), zelf gedaan?

Aan de achterkant zie ik ook dat je die uitlaatpijp maar als 1 lijn heb, terwijl handleiding splitsing in 2 stukken aangeeft. Ook aangepast ivm ontbrekende stukjes (daar mis ik ook iets)?

Verder wel een gaaf ding, en sowieso cool dat hij werkende rupsbanden heeft, dat had ik niet verwacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Angeloonie Hoe het afgelopen is? Ik vond het teveel moeite om bij elkaar te zoeken welke steentjes ik miste dus deed ik een /care en liet ik het voor wat het was :+

Tank ziet er verder toch wel prima uit dus ik vind 't wel goed zo. En eerlijk is eerlijk, voor 30 euro inclusief verzenden heb je weinig te klagen O-) Misschien van de week een kleine diorama eromheen bouwen ofzo. En komende maand mezelf trakteren op een tweede tank, maar ik weet nog niet welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SomerenV schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:41:
@Angeloonie Hoe het afgelopen is? Ik vond het teveel moeite om bij elkaar te zoeken welke steentjes ik miste dus deed ik een /care en liet ik het voor wat het was :+

Tank ziet er verder toch wel prima uit dus ik vind 't wel goed zo. En eerlijk is eerlijk, voor 30 euro inclusief verzenden heb je weinig te klagen O-) Misschien van de week een kleine diorama eromheen bouwen ofzo. En komende maand mezelf trakteren op een tweede tank, maar ik weet nog niet welke.
Ook geen refund oid aangevraagd?

Heb ze nu benaderd via Aliexpress messenger, maar nu wel gelezen maar nog geen antwoord. Ze zeggen dat ze de ontbrekende stukjes hebben opgestuurd. Heb op Bricklink de ontbrekende stukjes al gevonden en kost een paar euro uiteindelijk, mocht het misgaan :P

Qua volgende tank zou ik wel weten welke, de Panther: https://www.aliexpress.com/item/4000103981012.html

Zat zelf idd ook te denken aan een diorama, ik was met een schaalmodel begonnen ooit op een houten plank om een landweggetje te maken, maar ergens ben ik afgehaakt. Lego is wat dat betreft makkelijk, niets nodig behalve je handen en een tafel. Geen troep en rare geurtjes :P
Enige nadeel is dat het wat duurder is en wat "vaster" doordat je aan de steentjes vast zit, maar ik denk dat ik misschien maar eens in LDD iets ga proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 23-10-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Brammos85 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:55:
Die zoek ik ook, samen met The Big Bang..

Want... het is me wel opgevallen dat Ideas Treehouse (72 euro) https://nl.aliexpress.com...st.0.0.112b3714C0XXvM&s=p uit china te krijgen i en zelfs de Liebherr R 9800 https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_52 (169 euro)..oh zie dat ze nu zelfs de "boost" hebben..

zoek maar op het merk Yeshin

Deze (niet gejatte) Modular ziet er ook erg nice uit met verlichting: https://nl.aliexpress.com...8148356.17.45816422AMbMzN

Deze is helemaal waanzinnig: Battlestar Galactice Colonial Viper MK ii: https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_52

De nieuwe landrover kom ik nu ook gelijk tegen (die heb ik orgineel gekocht, 1 van de betere technic sets net als die grote tractor) https://nl.aliexpress.com...8148356.57.4e5332bdA5ctpy

ik deel mijn enthusiasme nog even, vind ook nog stranger things: https://nl.aliexpress.com...64-4dd3-a804-c83f1cc33b75

[ Voor 69% gewijzigd door quorumz op 27-10-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

quorumz schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 09:11:
Deze is helemaal waanzinnig: Battlestar Galactice Colonial Viper MK ii: https://nl.aliexpress.com...1602_5,searchweb201603_52
Dat is deze MOC Als je die bricklinkt ben je 800-1200 euro kwijt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tarin schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Zo, de set is binnen (27-12 besteld, 18-1 binnen) en ik heb een Mening.

Pasvorm: prima. Materiaal voelt hetzelfe aan, geen scherpe randjes, hoewel 1 steentje wat materiaal miste (spuitgietfoutje).
Inhoud: je kan er mooie knikkerbanen mee bouwen, maar (in het geval van deze sets):
- De meegeleverde voorbeelden zijn weinig bijzonders
- Ondersteuningen zijn een uitdaging met alleen de meegeleverde blokjes (extra, gewone, Duplo is aan te raden)
- Hubelino heeft een aantal parts die erg handig zijn voor het bouwen van complexere / compactere banen:
- De enige manier verval in te bouwen is een 2x4-blok, recht (evt. icm de trechter). Hubelino biedt ook 1x1 recht en 4x4 90°-bocht en 6x4 180°-bocht met verval aan.
- Alle 'gewone' baanelementen zijn 2x2 nopjes, een lang recht stuk zit er niet in en een 'brug' heeft dus een extra laag gewone Duplo nodig
- Hubelino biedt een tunnelelement aan wat zeer behulpzaam is voor een stukje ondersteuning van de volgende laag
- Verder missen bijzondere dingen als de wipwap, wissel, kruising en katapult.

Er zijn ook andere aanbieders die de 'missende' elementen los aanbieden en/of pakketten aanbieden waar de genoemde bijzondere en extra elementen wel in zitten.

Om uit te proberen of het idee überhaupt aanslaat is dit echter een goed bestede €20 geweest. M'n vrouw heeft ook al een baantje gebouwd en onze dochter (2) vindt het hardstikke leuk de balletjes een keer of wat door de baan te laten gaan. En de baan vervolgens uit elkaar te halen en de losse onderdelen netjes in de doos op te bergen :P.

Plaatje:

[Afbeelding]

(Zoek de constructieve zwakke punten :P - ik wilde hier de 'echte' Duplo er nog niet bij mixen)
Thx! Erg nuttig. Ik ben ook aan het rondkijken voor zo’n Duplo knikkerbaan. Er is erg veel keuze.

Naast originele Hubelino, heb je natuurlijk eindeloos veel grote banen met heel veel steentjes van AliExpress, en heb je op www.knikkerbaanxl.nl ook nog wat varianten.

Zou ideale oplossing misschien zijn Hubelino te mixen? Zodat je wel de kennelijk handigere stukjes van Hubelino ook ter beschikking hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
zonoskar schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 10:43:
[...]

Dat is deze MOC Als je die bricklinkt ben je 800-1200 euro kwijt.
Ja ze hebben ook een mooie F14 Tomcat uit Top Gun maar die is ook gauw 750 euro. (en 250 euro voor paar poppetjes 8)7 |:( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:33

Tarin

Just plain weird.

Oscar Mopperkont schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 11:40:
[...]

Thx! Erg nuttig. Ik ben ook aan het rondkijken voor zo’n Duplo knikkerbaan. Er is erg veel keuze.

Naast originele Hubelino, heb je natuurlijk eindeloos veel grote banen met heel veel steentjes van AliExpress, en heb je op www.knikkerbaanxl.nl ook nog wat varianten.

Zou ideale oplossing misschien zijn Hubelino te mixen? Zodat je wel de kennelijk handigere stukjes van Hubelino ook ter beschikking hebt?
Ik heb inmiddels het hier meest gemiste stukje getekend en geprint:

Geprint knikkerbaanstukje

Verder staat een grote doos Hubelino nog steeds op het verlanglijstje. Na uitgebreider spelen hebben we gemerkt dat de pasvorm af en toe net-niet is en dat de stukjes daarom na verloop van tijd een beetje omhoog komen - een knikkerbaan opbouwen en die twee dagen laten staan en gebruiken betekent dat je de stukjes af en toe opnieuw aan moet drukken. Maar het eerste driekwart jaar (onze meid is nu bijna 3) zijn de meeste banen gesneuveld doordat ze er op ging hangen om een knikker uit een van de trechters te halen ;).

Ik zal verder stukjes blijven printen denk ik; ik gebruik momenteel twee slopes om onder een trechter de baan in 2 te splitsen, maar die zorgen voor net teveel plat vlak dat er af en toe een knikker blijft liggen. De volgende duwt die dan weg, maar als er dan twee knikkers in de trechter zitten blijft de boel wel eens vast hangen.
Of we doen er een paar kogellagerkogels bij, maar dan vrees ik voor het laminaat mocht die eens buiten de knikkerbaan rondvliegen ;). Er wordt hier vrijwel nooit met speelgoed gegooid, maar je weet nooit wanneer er toch een keer een woede-aanval voorbij komt :P.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tarin schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Ik heb inmiddels het hier meest gemiste stukje getekend en geprint:

[Afbeelding: Geprint knikkerbaanstukje]

Verder staat een grote doos Hubelino nog steeds op het verlanglijstje. Na uitgebreider spelen hebben we gemerkt dat de pasvorm af en toe net-niet is en dat de stukjes daarom na verloop van tijd een beetje omhoog komen - een knikkerbaan opbouwen en die twee dagen laten staan en gebruiken betekent dat je de stukjes af en toe opnieuw aan moet drukken. Maar het eerste driekwart jaar (onze meid is nu bijna 3) zijn de meeste banen gesneuveld doordat ze er op ging hangen om een knikker uit een van de trechters te halen ;).

Ik zal verder stukjes blijven printen denk ik; ik gebruik momenteel twee slopes om onder een trechter de baan in 2 te splitsen, maar die zorgen voor net teveel plat vlak dat er af en toe een knikker blijft liggen. De volgende duwt die dan weg, maar als er dan twee knikkers in de trechter zitten blijft de boel wel eens vast hangen.
Of we doen er een paar kogellagerkogels bij, maar dan vrees ik voor het laminaat mocht die eens buiten de knikkerbaan rondvliegen ;). Er wordt hier vrijwel nooit met speelgoed gegooid, maar je weet nooit wanneer er toch een keer een woede-aanval voorbij komt :P.
Thx erg nuttig weer. Dat stukje ben ik idd nog niet tegengekomen op Aliexpress!

Weet je trouwens of Hubelino idd het probleem niet zal hebben dat je nu beschrijft? Er zit immers altijd wat speling op de blokjes als je maar hoog genoeg bouwt. Ik heb zelf een setje (nep)Duplo van Aliexpress (een brandweerkazerne) en de ervaring met die blokjes was juist dat ze net wat strakker op elkaar zitten dan Duplo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik weet het niet, maar ik ga er van uit dat bij dit prijskaartje ook de best mogelijke pasvorm hoort, als ze de kwaliteit die we nu uit China hebben zouden leveren, waren er wel een paar negatieve reviews geweest die dat aanstipten.

Het mooie van Duplo en Lego is juist dat je vrijwel oneindig kan bouwen zonder last te krijgen van speling - een gebouw of toren die ik van Duplo bouw is stabiel en er vormen zich geen naadjes, of je nu hele blokjes, of anderhalf/half/dubbel hoge blokjes inzet en naast elkaar gebruikt.

Nogmaals: voor het geld is het setje super, maar Hubelino levert een beter uitgedachte set, met een paar goeie bouwaanwijzingen en enkele blokjes die voor aanzienlijk meer flexibiliteit zorgen. Nu zijn bouwaanwijzingen niet noodzakelijk, maar wel handig om ongemerkt wat tips te krijgen, en die bijzondere blokjes kan je nabestellen of uitprinten, maar als je in 1 keer klaar wil zijn en het geld er voor (over) hebt... Als onze dochter ook begint met zelf knikkerbanen bouwen en ze vindt het geweldig, komt die jubileums doos van 525 stukjes er nog wel ;). Die is af en toe voor iets meer dan 200 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raar is als je 5 Aliexpress champ cars in elkaar zet, daarna een lego versie in elkaar gezet, het is raar maar dan lijkt het net alsof Lego een 'olielaag' op de stukjes heeft zitten, raar uit te leggen maar het voelt bijna vies :P

Eerste kerstbouwsels ook binnen, nu nog wachten op de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SinergyX schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:03:
Raar is als je 5 Aliexpress champ cars in elkaar zet, daarna een lego versie in elkaar gezet, het is raar maar dan lijkt het net alsof Lego een 'olielaag' op de stukjes heeft zitten, raar uit te leggen maar het voelt bijna vies :P
Heb hier de afgelopen weken nieuwe Duplo in mijn handen gehad van de kleine, en die nieuwe blokken voelen idd een beetje raar en glad/olieachtig aan. De nep-lego is wat "stroever" wat dat betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is dat olieachtige iets goeds of minder goeds?

Hubelino is trouwens toch geheel losstaand van Lego zelf? Als in: ander bedrijf?

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 28-10-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

@Oscar Mopperkont ja, Hubelino is losstaand. Ze verwijzen ook naar Duplo met 'bekende producent' in plaats van een merknaam.

Het olieachtige zal iets te maken hebben met het spuitgietproces, mogelijk zorgt het voor betere maatvoering of langere levensduur van de matrijzen. Mij is het nooit opgevallen, maar ik heb nauwelijks neplego in mijn handen gehad, dus geen vergelijkingsmateriaal.

[ Voor 51% gewijzigd door Tarin op 28-10-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@tarin: stukje dat jij hebt geprint is overigens ook te koop op Aliexpress. Neem mijn woorden dus terug :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oscar Mopperkont schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:50:
Is dat olieachtige iets goeds of minder goeds?

Hubelino is trouwens toch geheel losstaand van Lego zelf? Als in: ander bedrijf?
Het zal qua precisie wel beter zijn, Lego past nog steeds allemaal iets beter, het zal 10de of misschien 100ste van milimeters zijn dat het preciezer is als ze nu gebruik maken van 'iets' om lego beter uit de mallen te krijgen.

Maar het voelt gewoon 'raar', misschien gewenning of zoiets, alsof je je handen nog moet wassen :P

Het is ook moeilijk op foto's vast te leggen, maar het lijkt alsof er een olie/wax laag op zit om het allemaal wat mooier te laten glimmen, zwart vs zwart geeft bij nieuwere lego meer diepe kleur.

Misschien kan het ook wel de overstap van Lego zijn naar meer natuurlijk/biovriendelijk spul, ik dacht dat zij nog steeds ABS-based spul gebruikte?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Brammos85 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:55:
https://nl.aliexpress.com...1602_9,searchweb201603_52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gisteren weer een tankje besteld, ditmaal de Sluban BT-7 "cavalry-tank"

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/5/4/5/9/9200000106699545.jpg

Zelfde zo goed als non-functionele tracks als de andere sluban tanks die ik heb, maar uiteindelijk gaat het me er om dat ze er leuk uitzien als desk-toy, en dan is dit weer een leuke toevoeging aan de stal, en in ongeveer hetzelfde formaat als de Panzer-II en SU-85

Heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb 1 zo'n tank, maar dan met besturing, daar heb ik met een hobby veil elk 'moeilijk' stukje track wat opgeschuurd, uiteindelijk krijg je dan best lopende tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

SinergyX schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:57:
Ik heb 1 zo'n tank, maar dan met besturing, daar heb ik met een hobby veil elk 'moeilijk' stukje track wat opgeschuurd, uiteindelijk krijg je dan best lopende tracks.
Probleem (volgens mij) is niet zo zeer het soepel lopen van de schakels, meer dat de roadwheels niet op dezelfde lijn zitten als de front en rear sprockets, tussen sprocket en roadwheel moet ie dus een zijdelings kink maken, en daarnaast zijn de roadwheels (iig van de BT-7 en SU-85) ook te breed om netjes in de schakels te vallen.

Een dezer dagen moet ik een keer zo'n Cobi tank met fatsoenlijk tracks bestellen, maar de modellen met het goede tracksysteem zijn ook de grotere/duurdere modellen, en voor die 35-40 euro wil ik dan ook een model wat me helemaal aanstaat, dus juiste type tank, juiste uitvoering en kleur etc... en laat ik dan net modellen willen die niet makkelijk te vinden zijn...

Komt nog wel een keer, voor nu ben ik gewoon blij dat ik straks er een tankje bij heb om op te stellen, en nu heb ik ook voldoende donkergroene blokjes om zelf uit de combinatie van de BT en SU zelf eens wat te proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
As usual zijn alle prijzen op aliexpress weer verhoogd om "korting" te krijgen op 11-11... snurk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
Zou dit LEPIN zijn ? De VW bus voor € 24,59 m.b.v verkoper coupon van € 1,77

Nummer 21001 wordt wel genoemd dat is het Lepin nummer voor de LEGO 10220 ??

En het zijn 1354 pieces net als de LEPIN doos.

Deze ; https://nl.aliexpress.com/item/4000242251435.html?

Hij is om weg te geven. Heb zelf de LEGO 10220 al ;)

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-11-2019 10:29 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 48 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.