Cass Casey schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:35:
Op mijn 43e wil ik weer eens als een *kuch* volwassen kind een grote doos "bouwsteentjes" in elkaar zetten. Omdat het bouwen en niet het spelen het leukste is op mijn leeftijd, kies ik dus niet voor het bekende merk, maar voor alternatieven. Ik zat op het punt om "Hogwarts" te bestellen op Aliexpress, omdat ik toch wel een liefhebber ben van de boeken. Is die aan te raden? Of zijn er andere sets met veel steentjes die interessant zijn?
En wie heeft de Hogwarts set en kan iets erover zeggen?
Ik.

Overigens al voor de recente perikelen rond Lepin al besteld bij Ali, geleverd vanuit Spanje, dus al binnen de EU - mogelijk minder kans op controle, als je je daar druk over maakt.
Pluspunten: een leuke set om te bouwen, met heel veel details. Lekker lang mee bezig geweest, en het eindresultaat is echt erg mooi; mijn enige bouwwerk dat in de woonkamer staat (de rest heeft mijn betere helft verbannen naar de studeerkamer

)
Klein minpunten: de build valt soms wat in herhaling (de rotspartijen, de glas-in-loodramen). Dat heeft niks met Lego<>Lepin te maken natuurlijk, zo is het ontwerp nu eenmaal.
Groot minpunt: de grote toren past niet goed in elkaar. Hij bestaat uit een soort koker aan de binnenkant, die aan de buitenkant bekleed wordt met "repen" die op vier plaatsen vastgezet worden. En dan merk je dat het geen LEGO is: die repen zijn net te kort om ze goed vast te kunnen zetten (of de binnenkoker is te lang). Dus ik heb ze aan de onderkant vastgezet, en er aan de bovenkant een elastiekje omheen gedaan om ze op hun plek te houden.
Op zich erg jammer dat het zo moest. Het systeem op zich werkt prima bij de echte Lego; ik heb de originele Saturn V, en daar hebben ze hetzelfde principe gebruikt. Dit is dus echt een Lepin-probleem.
Maar goed, toch ben ik er wel tevreden mee. Je ziet het elastiekje nauwelijks, het totale eindresultaat is echt mooi, en het heeft me toch een hele tijd van de straat gehouden. Ik zou 'm een 8 geven, 2 punten aftrek ivm de toren, 1 punt aftrek vanwege de herhaling, 1 bonuspunt omdat ik er geen 400 euro voor betaald heb.
Edit: plaatjes.
Closeup van de toren, inclusief elastiekje:
[
Voor 8% gewijzigd door
Bra-Jo op 04-06-2019 09:01
]