Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wie dat ook verzonnen heeft omdat als sponsor tekst te gebruikenzonoskar schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:48:
Ik heb de Mould King 10045 nu ook binnen. Achteraf niet nodig, want ik heb ook de Lego Porsche 2dehands gekocht waar deze set een alternate build van is, maar goed. Zo kan ik beide naast elkaar zetten. Ik denk dat ik de extra blokjes nog bijkoop via webrick.com of gobricks.cn, zodat ik ook andere mocs van de Lego set kan bouwen.
Alleen die banden sponsor zal niet veel verkopen met zo'n naam denk ik
[Afbeelding]

Zelf de andere kant van de wielen gebruikt, met ronde gaten vind ik mooier staan bij dit model.
[ Voor 5% gewijzigd door gizmokat op 26-10-2023 13:10 ]
Is dat de moc van firez?zonoskar schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:48:
Ik heb de Mould King 10045 nu ook binnen. Achteraf niet nodig, want ik heb ook de Lego Porsche 2dehands gekocht waar deze set een alternate build van is, maar goed. Zo kan ik beide naast elkaar zetten. Ik denk dat ik de extra blokjes nog bijkoop via webrick.com of gobricks.cn, zodat ik ook andere mocs van de Lego set kan bouwen.
Alleen die banden sponsor zal niet veel verkopen met zo'n naam denk ik
[Afbeelding]
Yes. Met extra stickers
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Heb ik ook gedaan, had al een tijdje naar de Porsche gezocht maar kon hem niet voor een redelijke prijs vinden, van de Porsche wou ik ook alleen de lambo bouwen.42erik schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:30:
[...]
hmm... had ik beter die kunnen kopen ipv de porsche met als enige doel de lambo te maken
Toen kwam ik deze tegen, en voor de 45 euro die ik er voor betaald heb is het een veel betere deal dan de Porsche van lego.
ik heb wel de imitatie porsche moet ik zeggen. Maar dus meer als partspack voor de lambogizmokat schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:44:
[...]
Heb ik ook gedaan, had al een tijdje naar de Porsche gezocht maar kon hem niet voor een redelijke prijs vinden, van de Porsche wou ik ook alleen de lambo bouwen.
Toen kwam ik deze tegen, en voor de 45 euro die ik er voor betaald heb is het een veel betere deal dan de Porsche van lego.
Leuk model wil hem zelf ook kopen, zag hem bij yourwobb.ReVision. schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:41:
Ik kwam deze een paar dagen geleden tegen op Ali, het is zeker geen perfect model (sportieve banden en bumpers kloppen totaal niet) maar voor 19 euro incl verzending vond ik het wel de gok waard.
Werd verzonden vanuit een magazijn in Polen, 3 dagen na bestellen al in huis!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op internet zijn er veel plaatjes te vinden van getunede film auto
Kan niet zo vlug een getunede ecto 1 vinden. Maar als voorbeeld een getunde delorean.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/trpim4ihGmmprzLDvra6RPZa.jpg?f=user_large)
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Toevallig een linkje? Ik zie hem nu alleen voor 35eur...ReVision. schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:41:
Ik kwam deze een paar dagen geleden tegen op Ali, het is zeker geen perfect model (sportieve banden en bumpers kloppen totaal niet) maar voor 19 euro incl verzending vond ik het wel de gok waard.
Werd verzonden vanuit een magazijn in Polen, 3 dagen na bestellen al in huis!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Dit is de link naar de set die ik gekocht heb, prijs is nu echter 26 euro.Csotranme schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:47:
Toevallig een linkje? Ik zie hem nu alleen voor 35eur...
https://nl.aliexpress.com...k1ZJ&gatewayAdapt=glo2nld
hoi
Alleen twee vragen, ik zie niet vanuit waar deze wordt geleverd dus ga uit van Chine maar iemand een idee of er dan extra import/btw kosten bij komen en hoeveel dit mogelijk zal zijn?
Andere vraag dan, mocht ik de set ontvangen en onderdelen missen met wie neem ik dan contact op. Doe ik dat dan met Yourwobb of moet ik op een of andere manier met Cada contact op nemen?
hoi
LaborGardens in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"ReVision. schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 13:27:
Ik ben van plan om ergens in de komende dagen de Cada C61505 LaFerrari aan te schaffen bij yourwobb.
Alleen twee vragen, ik zie niet vanuit waar deze wordt geleverd dus ga uit van Chine maar iemand een idee of er dan extra import/btw kosten bij komen en hoeveel dit mogelijk zal zijn?
Andere vraag dan, mocht ik de set ontvangen en onderdelen missen met wie neem ik dan contact op. Doe ik dat dan met Yourwobb of moet ik op een of andere manier met Cada contact op nemen?
Hier staat een link naar een versie die vanuit het EU warehouse verzonden wordt.
LaFerrari WW (148 euro): https://www.yourwobb.com/...os=1&_sid=fae105594&_ss=r
LaFerrari EUR (153 euro): https://www.yourwobb.com/...os=6&_sid=fae105594&_ss=r
Die eerste is zeker zonder doos, dus alles is in een bruine kartonnen doos gepropt en komt uit China (ca 2-3 weken). Bij de 2de krijg je de echte CaDA doos. Het prijsverschil is niet zo groot dat ik zonder doos zou nemen, de EUR versie is ws ook nog eens sneller geleverd.
/edit: ontbrekende onderdelen kun je bij CaDA bestellen: https://service.decadastore.com/ Maar je kunt natuurlijk altijd nog Lego onderdelen gebruiken. Als gaat dat veranderen met de AMG set, die heeft toch best veel CaDA-eigen bricks.
[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 30-10-2023 14:11 ]
De AMG wil ik waarschijnlijk ook nog wel een keer halen, maar die is voorlopig nog te duur. De LaFerrari is nu scherp geprijsd.
[ Voor 42% gewijzigd door ReVision. op 30-10-2023 14:18 ]
hoi
Het kost soms wel even, ivm verzenden uit China en dat ze het meestal bij de fabriek moeten bestellen.
Ik ben bezig met de 10045 van Mould King, de Lamborghini Countach (MOC van Firas). Ze hebben hier en daar wat andere kleuren gebruikt wat ik jammer vind. In de Lego Porsche set (10295) zijn de stoelen bijv in een gekke oranje kleur, in de MK is dit vervangen door gewoon rood. De wielen zijn wit, ipv de donkere kleur van de Porsche set. En jammer genoeg een hoop stickers, ook op 1x1 tiles helaas, Lego heeft daar veelal toch prints. Het is nog een kleurrijk geheel op dit moment. Ik hoop dat het niet heel erg zichtbaar blijft.
Qua bouwen tot nu al best leuk, vooral hoe de zij-dirpels op zijn kop gebouwd zijn en via een 1x1 tile met bar and pin in een brick with studs on the side gedrukt wordt en zo verbinding met de rest maakt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d76SxxFyvkPcIlp4eq9bLv3D.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qLQPkF9ilhJasyrTx1or2Dbt.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KreKGrNTVbLYG4IgOTlL9e5w.jpg?f=user_large)
Discount code is: YWOBB 2023 Double 11
It works from UTC 1st Nov 0:00 AM to 12th Nov 0:00 AM
About the friends who ordered before promotion ( order placed from 24th to 31th Oct ), just pls email our service your order number, we'll supply you a 7% discount code then you can use it anytime in the future.
[ Voor 4% gewijzigd door Pinkelmans op 31-10-2023 18:33 ]
Ik kom er niet uitPinkelmans schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:33:
Voor de besteller bij yourwobb: er is nu een actie gaande, gecommuniceerd via de nieuwsbrief.
[...]

Ik vermoed "YWOBB 2023 Double 11" (zonder quotes). Zo staat het er iig, nog niet geprobeerd.RubjeMazter schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
Ik kom er niet uitwat is de code nou?
Oh ik zie het al, het is natuurlijk pas vanaf 1 november, dus vannacht/morgen dus pas.Pinkelmans schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:50:
[...]
Ik vermoed "YWOBB 2023 Double 11" (zonder quotes). Zo staat het er iig, nog niet geprobeerd.
Daar zit ik dus ook over te dubbenReVision. schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:31:
Bedankt voor de discount code, heb direct de LaFerrari besteld (EU versie)

Na korting was hij 143 euro, die kon ik niet voorbij laten gaan. Tijd geleden toen die nog niet zo goedkoop was heb ik hem nog bijna gekocht voor 205 euro. Blij dat ik gewacht hebRubjeMazter schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:38:
Daar zit ik dus ook over te dubbenverantwoorden bij de wederhelft is altijd zo'n dingetje
Mijn partner en ik hebben naast een gezamenlijke rekening ook beide een eigen potje die we overal voor kunnen gebruiken en geen verantwoording voor hoeven af te leggen, dus dat scheelt bij mij weer
hoi
Anyways, ik heb ook de handleiding van Firas gekocht, waar deze MK 10045 op gebaseerd is en ik ben toch wel een beetje bummed dat het niet een 1:1 copie is. Zo gebruikt Firas in zijn MOC de voorraam van de Porsche als structureel onderdeel van de afscheiding tussen motor en cockpit. MK heeft daar dus gewone bricks. Ook zijn vele bricks in een andere kleur in de MK set. Zo zijn de stoelen rood in plaats van donker oranje. Het heeft ook wel iets, maar het wil wel zeggen dat je maar gelimiteerd de andere MOCs van Firas kunt bouwen uit deze Lambo set. Dat kon toch al niet eigenlijk omdat je iets van 140 onderdelen mist, maar die zijn makkelijk bijgekocht, maar als je dan ook nog eens blokjes in andere kleuren moet kopen wordt het snel duur.
/edit: MK heeft overigens nog een MOC van Firas uitgebracht als de 10046 set: de Dodge Viper. Maar MK heeft hem geel gemaakt in plaats van wit. Zeer jammer, anders was die set wellicht ook in huize * zonoskar gekomen.
Anyways, het is een mooi model waar wel nog wel wat aan verbeterd kan worden. Zo heb je een spleet onder de deur als deze dicht is. Ik heb dit gefixt met een paar onderdelen extra. Ook vind ik de originele wielen van Lego mooier staan dan de witte van MK. Er zijn verbeteringen van de voorruit te vinden, maar deze gebruiken het raam onderdeel van de Lego F40 10248 set en dat ding kost (alleen de raam dus) tussen de 31 en 95 euro. Gelukkig hebben ze hem ook bij webrick voor 80 cent, hehe. Dus ik ga eens wat onderdelen bestellen in de juiste kleur, ook omdat het nogal bont is in de Lambo op dit moment. Wat dat betreft snap ik de keuzes van MK niet. Ze veranderen een hoop bricks van kleur, maar de kleurenkots nemen ze wel over van Lego.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/icwcH2gXIMyajD2m9Hpn4vbL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CMQ0M8ClCtDojXIZz5H48mdj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vLaRA64ekVrVcdHYzjWaaeC5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IvDlC9zVXmnirY2h0WeKpUjR.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ICKT4Tp3FkWgIFqNYZYs0WbD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mLpKAxCun0fTNUmvyecAH85R.jpg?f=user_large)
Onderkant kleurenkots:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RLF86UQlyik4KHXuCQujGJT9.jpg?f=user_large)
Wat closeups:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kkW3J5fyWfnHlhcEzEzM1kxu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dc3SA526LssqEE0KD8GBLTcw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wXGTA6E6aHlXRSeE1otoxUGz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/51THgwJNSm0RSb2QiQl2LJ84.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hIzbh2HOCJCh3k6uOgYIQhqK.jpg?f=user_large)
Mijn deur fix:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J8di8MhTfypBGwoefWzFL8eC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b9OLi4s954FYaichTA5O5scn.jpg?f=user_large)
Naast de A-Team Van:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bNR61eGAAqTDiPuzRfwRluuG.jpg?f=user_large)
Ik heb de deal maar gewoon gepakt voor 26eur paar dagen geleden.ReVision. schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:13:
[...]
Dit is de link naar de set die ik gekocht heb, prijs is nu echter 26 euro.
https://nl.aliexpress.com...k1ZJ&gatewayAdapt=glo2nld
Heeft me weer 2 uur van de straat gehouden vandaag toen hij binnen kwam.
Overigens in originele doos. Werkelijkwaar de eerste in originele doos.
Alle 30 sets die ik al had waren "Brown box" en 95% vanuit EU.
Best een leuke build. Zeker het dak met allerlei tierelantijntjes.
Stickers plak ik vrijwel nooit ivm afbreken en in de toekomst weer opnieuw bouwen.
:strip_exif()/f/image/LGQ9VRXuzArVtagzsplLmxyO.jpg?f=fotoalbum_large)
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
De winter is eigenlijk de tijd dat ik bouw. Verder niet.
Tot nu toe wel een leuk ding om te bouwen zeker aangezien ik best een HP fan ben en voornamelijk gebouwen in elkaar druk.
:strip_exif()/f/image/QdYtQm4ZnLrsDekKSMaEUU75.jpg?f=fotoalbum_large)
"Diagon Alley" tot nu toe:
:strip_exif()/f/image/ZTMmdNNphCLNRDpNEs38tSuT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Csotranme op 02-11-2023 22:19 ]
Ik heb 1 november een order geplaatst die op voorraad was, maar ik heb nog geen verzendbevestiging of iets ontvangen.
hoi

Ik liep echter al wel snel tegen een issue aan, een van de axles is te lang, die zou niet uit mogen steken.
Handeleiding en mijn bouw goed gecontroleerd maar heb geen fouten gemaakt. Ik heb even snel in de andere doosjes gekeken en de juiste maat gevonden in een zakje in doosje twee. Echter zal ik die ongetwijfeld in die stap weer nodig hebben.
Kan voor nu weer verder, maar zo wel straks even een nieuwe axle bestellen.

Doosje 1 en boekje 1 zitten in elkaar, was nog niet zo heel moeilijk maar wel erg goed opletten met al die zwarte pinnen die er allemaal hetzelfde uitzien. Ging gelukkig redelijk goed, maar dit was waarschijnlijk het makkelijkste deel van de build dus ben benieuwd

Die te lange grijze axle bleek ik later uiteindelijk ergens anders ook nodig te hebben, dus de kortere axle ontbreekt gewoon. Als ik deze bestel bij Lego of Bricklink, hoe weet ik dan zeker dat ik de correcte lengte heb bij bestellen?
hoi
Ben trouwens wel benieuwd wat je van de Pista vindt, ik heb ook wel zin in een nieuwe 1:8 auto
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Over vloeken, ik vond de witte velgen van de Mould King 10045 niet mooi, dus ik heb ze zwart gespoten met Tamiya TS-29 verf (zijdeglans zwart). Ik vind het best goed gelukt en het staat ook beter IMHO.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bfNWTmtf0rH9XYtKeVpqdhcZ.jpg?f=user_large)
[ Voor 62% gewijzigd door zonoskar op 05-11-2023 19:22 ]
Had de langere as uiteindelijk in een van de laatste stappen van box 1 toch nodig dus dat gaat helaas niet. Halverwege box twee had ik ook weer diezelfde axle 5 nodig dus nu uit box drie gehaald en kijken hoever we nu komen. Ik heb er in iedergeval 1 besteld bij Lego.zonoskar schreef op zondag 5 november 2023 @ 17:40:
Je kan de te lange as ook met een scherp mesje inkorten. Als die toch over is… (ja, ik weet het, nog meer vloeken in de kerk).
Stuk beter zo, die van de Porsche en Firas moc zijn ook zwart en staan inderdaad mooier.Over vloeken, ik vond de witte velgen van de Mould King 10045 niet mooi, dus ik heb ze zwart gespoten met Tamiya TS-29 verf (zijdeglans zwart). Ik vind het best goed gelukt en het staat ook beter IMHO.
[ Voor 23% gewijzigd door ReVision. op 05-11-2023 20:34 ]
hoi
Er wordt uiteraard wat verhandeld op marktplaats e.d., maar daar ga je geen losse steentjes aanbieden.
Het kan zijn dat je in een van de latere zakken plots een 5L-as overhoudt. Als ik het me goed herinner heb ik dat ook met een paar onderdelen gehad (maar dat is ook alweer bijna een jaar geleden).ReVision. schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:31:
Had de langere as uiteindelijk in een van de laatste stappen van box 1 toch nodig dus dat gaat helaas niet. Halverwege box twee had ik ook weer diezelfde axle 5 nodig dus nu uit box drie gehaald en kijken hoever we nu komen. Ik heb er in iedergeval 1 besteld bij Lego.

Wel ben ik erachter gekomen dat ik weer wat onderdelen mis, deze twee rode staafjes van lengte acht heb ik enkel in lengte vier. Deze zijn ook bij een andere stap nodig. Ik heb alle doosjes geopend in de alle overige zakjes gekeken maar helaas zitten ze echt nergens bij. Dat is toch wel weer jammer moet ik zeggen.

Gelukkig gaat het enkel om de engine cover dus daar kan ik na het bouwen nog bij en kan dus prima doorbouwen.
hoi
Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb ze toch gevonden! Ze zaten inderdaad in het zakje me flex hoses, welke zelf nog zat vast geklemd en verstopt in doosje 6. Het zijn overigens wel gewoon lengte 8 staafjes en ze zijn hol maar weer niet flexibel.
Dan in anders nieuws, ik had gisteren toch maar eens navraag gedaan bij yourwobb, en wat blijkt de LaFerrari was helemaal niet op voorraad in het EU warehouse ondanks dat dit wel op de website stond.
Het is dat het een scherpe prijs was en ik nog voldoende Lego en non Lego sets heb om te bouwen. Anders had ik hem geannuleerd. Nu dan maar een paar maanden wachtenHi friend,
Sorry , due to inventory setting issues , this product is not in stock yet. It will take about 1 to 2 months to arrive at overseas
warehouses. Can you wait ? If you can't wait, we will refund you.
Best Regards
Amy
hoi

Ik vind hem mooi
En van Mould King is nieuw deze Jeep in 1:6 maat:

[ Voor 30% gewijzigd door zonoskar op 09-11-2023 11:03 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cKBEQwd87xlG6EWDFmkvGrNy.jpg?f=user_large)
Ben benieuwd of ze volgend jaar met een aanvullende set komen.
Ik ben hier inmiddels weer een flink stukje verder met de Pista, eerst de drie losse modeles aan elkaar gekoppeld en daarna flink opgebouwd. Dit weekend maar even kijken of ik hem volledig kan afbouwen

hoi
Heb ik ook meteen gedaan toen ik deze zag.ErikT738 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:49:
Ik ben uiteindelijk toch overstag gegaan en heb Blaustein besteld![]()
[Afbeelding]
Ben benieuwd of ze volgend jaar met een aanvullende set komen.
Ik hoop dat dat ze hier dan andere sets voor gebruiken, een uitbreiding zoals het origineel zal niet werken.
Maar ze hebben genoeg middeleeuwse sets, of juist de Leuchtturm des Astronomen
Ja elke uitbreiding zou ook als standalone set moeten werken, maar dat is vast wel voor elkaar te krijgen. Gezien hoe hard deze zijn gegaan doen ze het volgend jaar vast weer.Holzschuh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:56:
[...]
Heb ik ook meteen gedaan toen ik deze zag.
Ik hoop dat dat ze hier dan andere sets voor gebruiken, een uitbreiding zoals het origineel zal niet werken.
Maar ze hebben genoeg middeleeuwse sets, of juist de Leuchtturm des Astronomen
Ik heb deze van TGL en dat was een best goede set zonder problemen met de onderdelen en instructies en alle functies werkten zonder echte problemen (zoals bij Lego dus).ReVision. schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:39:
Die Ford GT ziet er inderdaad erg gaaf uit, ben alleen niet bekend met TGL. Maken die een beetje goede kwaliteit sets?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MWTypzxf6w6IZacMqeUHPdJ4.jpg?f=user_large)
@la_fusion Welke motoren heb je gevonden? Zijn die kleiner dan een standaard M motor?
https://nl.aliexpress.com/item/1005005334607412.html en dan de micromotor. Ik zou zoiets willen gebruiken om het sturen en aandrijving te motoriseren.zonoskar schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:48:
[...]
Ik heb deze van TGL en dat was een best goede set zonder problemen met de onderdelen en instructies en alle functies werkten zonder echte problemen (zoals bij Lego dus).
[Afbeelding]
@la_fusion Welke motoren heb je gevonden? Zijn die kleiner dan een standaard M motor?
Dat ziet er wel cool uit. Maar met PF kun je zulke motoren niet echt gebruiken voor het sturen, je zal nooit rechtuit kunnen rijden aangezien de controller niet weet waar de nul stand is (hij kan alleen linksom en rechtsom aansturen). Voor de aandrijving ben ik dan wel benieuwd hoeveel koppel dit motortje heeft. Ze vinden zelf "very big moment", maar hoe vergelijkt dit tot een M of L motor, dat weet ik niet.la_fusion schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:24:
[...]
https://nl.aliexpress.com/item/1005005334607412.html en dan de micromotor. Ik zou zoiets willen gebruiken om het sturen en aandrijving te motoriseren.
Edit, ah, mag niet lees ik hieronder.
[ Voor 69% gewijzigd door matthijst op 12-11-2023 17:44 ]
Nu moet ik even gaan bedenken of ik nog andere Star Trek sets wil hebben. De andere shuttles vind ik niet briljant en de Delta Flyer is gelijk weer 130 euro en ziet er een beetje flimsy uit.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rnKkhTLp8NvcySDuKRFfWyod.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LpQ94MVitZltMdYE8UvbngYd.jpg?f=user_large)
Voor de grap heb ik de Lamborghini Countach van Firas eens opgebouwd uit de officiele Lego set. Hij lijkt best goed
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xRA9DmjzRf6DJhp5OEzMK41Q.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U05FYqsDVNwucURDCmiJ0hWk.jpg?f=user_large)
Een aantal dingen die me opviel zal ik hieronder bespreken. De eerste foto is altijd de Lego set, de 2de foto de Mould King set voor het geval dat het niet duidelijk is.
Hier zie je dat MK 2x2 tiles gebruikt en Lego 2x2 tiles with studs. MK had hier ook mooi 2x4 tiles kunnen gebruiken, maar om een of andere reden hebben ze dat niet gedaan. Dit zal een trend gaan worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A12wFjfNQHzWRpo5TGZfBu63.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OcbLKXvVDd10s0MnfmVDCp4W.jpg?f=user_large)
Hetzelfde zien we in de achterkant. Hier zie je dat Firas een 2x6 tile gebruikt in het achterraam, maar MK gebruikt 2 2x3 tiles. Ook zie je dat ze wel de tiles in de achtervleugel hebben veranderd. Firas was natuurlijk beperkt door het aanbod in de Lego set. Ik begrijp alleen niet waarom MK dan niet die 2 1x1 tiles + 2x2 tile heeft veranderd in een 2x3 tile, dat zou veel mooier hebben gestaan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LREo3JNnQvunk3Igojx0iddK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5N34fBQ5g6wdXg17g2Ut8Csb.jpg?f=user_large)
De lampen aan de voorkant zijn door MK licht veranderd, ten goede. Firas was hier weer gebonden aan de beschikbare onderdelen, maar MK heeft hier mooi de grijze 1x2 en 1x1 round plate vervangen door een 1x3 plate en doorzichtige 1x1 plates voor de knipperlichten. Waarom dan niet de 1x2 plate en 1x1 round plate achter de trans plates ook nog vervangen door een 1x3 plate?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MBHjqZuNtwzLM90hcf50GC61.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FQdLJQ6MDsMVLl2Dq15qIkNl.jpg?f=user_large)
Het grootste verschil zit hem echter in de kleur van het interieur. Hoewel rood best leuk staat, vind ik de Lego kleur mooier. Ik denk ook dat ik dit ga vervangen in mijn set.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cepCbttA7XRLoiPvCohJMFUx.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8sbhAGGSxsqlxIs3uWG1wNWU.jpg?f=user_large)
Dit verschil komt ook terug in de rest van de set. Overal waar Firas donker orangje gebruikt, gebruikt MK rood.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iQZY6GxZ7vUKBxR73qLjhdau.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w8lHVi1EyLdxaLlUgpwMLGUa.jpg?f=user_large)
In het motorkompartiment dus ook.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1IyaE7lu3ALaAaDpLIoCltIU.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VJ8srI078zCto6zkWelHMiYO.jpg?f=user_large)
En in de achterbak. Nou moet ik wel zeggen dat mijn Lego set "ontkleurd" is, dus alles wat rood, blauw, geel enzo was is vervangen door zwart of wit, anders had de kofferbak van de Lego variant ook wel wat bonter eruit gezien.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PH0TlM8hVnpmq2h2PXIMwG3i.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6MRI4b3MiPSaWuGh3pwKCBMv.jpg?f=user_large)
Hier zien we een gekke keuze van MK. Ten eerste hebben ze een extra 1x1 brick achter de gebogen brick (zwart) geplaatst, iets wat goed is. Maar dan gebruiken ze wel een 1x1 en 1x2 tile ipv een 1x3 tile in dat schuine ding wat de deuropening moet zijn (aan de hinge). In de Lego foto zie je al dat dit niet heel erg stevig vastzit. En ze hebben een rode 1x2 brick (onder links) die de spatborden vastmaakt, die duidelijk zichtbaar zijn. Wit was mooier geweest.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/35cRVFLaN75sp8e5F7QRzOQ3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YqQ0A0JQQmfgb0Zk716XGL04.jpg?f=user_large)
Hier zie je in de MK set extra onderdelen die de voor spatborden steviger maken, anders zat de 1x2 curved tile maar met 1 stud vast. Firas had weer niet genoeg van deze onderdelen ter beschikking.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oL7H8k2co2F90d1lfVD8Mkx5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MPLCVvdGYYryMLjBbFRziO5z.jpg?f=user_large)
Dit is een typische MOCcer-heeft-niet-genoeg-van-de-juiste-onderdelen. Firas gebruikt een hinge, MK heeft dit perfect vervangen door een lange plate.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WyrCDqtmKqHZBjwBmCmhnsX5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/72DSIGaQlVEdYCguFKwSSCEe.jpg?f=user_large)
In het interieur heeft MK geen prints, Lego wel. Een paar simpele. Het leuke is wel weer dat MK de binnenkant van de deur dezelfde kleur gegeven heeft als het interieur, terwijl Firas het met zwart moest doen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mAyt5MpR7TICrOYshA0FdRLN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6XFprmVhNXVQbitsl8uJ1T6c.jpg?f=user_large)
Maar de kicker is, de MK set is by far de betere set IMHO. De klemkracht van de MK stenen zijn ongeveer 2x zo hoog als de Lego stenen, waardoor ook dingen die maar met 1 stud vast zitten, al stevig vast blijven zitten. Als ik de Lego set op pak aan de voorkant, dan druk ik de splitter uit elkaar omdat veel onderdelen maar met 1 stud vastzitten. Met de MK set heb ik daar 0 problemen mee. Verder vind ik de interieur kleur van de Lego set wel mooier. Maar als het jou niet veel uitmaakt, zou ik de MK set kopen en dan hier en daar wat dingen aanpassen die je storen, al is dat voor mij alleen in de kleurstelling en de 2 2x3 tiles in het achterraam het geval. Oja, de voorraam wil ik nog gaan vervangen door een 1x12x4 tapered exemplaar. Bij Lego betaal je daar 50 euro voor, bij webrick.com slechts 80 cent. Deze (en nog 4 andere) MODs kun je zien in deze video (niet van mij)
wauw .. een prachtig vergelijk!zonoskar schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:32:
Voor de grap heb ik de Lamborghini Countach van Firas eens opgebouwd uit de officiele Lego set. Hij lijkt best goedHet wit van MK is een tukje koeler dan dat van Lego, wat een beetje geler is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een aantal dingen die me opviel zal ik hieronder bespreken. De eerste foto is altijd de Lego set, de 2de foto de Mould King set voor het geval dat het niet duidelijk is.
Hier zie je dat MK 2x2 tiles gebruikt en Lego 2x2 tiles with studs. MK had hier ook mooi 2x4 tiles kunnen gebruiken, maar om een of andere reden hebben ze dat niet gedaan. Dit zal een trend gaan worden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hetzelfde zien we in de achterkant. Hier zie je dat Firas een 2x6 tile gebruikt in het achterraam, maar MK gebruikt 2 2x3 tiles. Ook zie je dat ze wel de tiles in de achtervleugel hebben veranderd. Firas was natuurlijk beperkt door het aanbod in de Lego set. Ik begrijp alleen niet waarom MK dan niet die 2 1x1 tiles + 2x2 tile heeft veranderd in een 2x3 tile, dat zou veel mooier hebben gestaan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De lampen aan de voorkant zijn door MK licht veranderd, ten goede. Firas was hier weer gebonden aan de beschikbare onderdelen, maar MK heeft hier mooi de grijze 1x2 en 1x1 round plate vervangen door een 1x3 plate en doorzichtige 1x1 plates voor de knipperlichten. Waarom dan niet de 1x2 plate en 1x1 round plate achter de trans plates ook nog vervangen door een 1x3 plate?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het grootste verschil zit hem echter in de kleur van het interieur. Hoewel rood best leuk staat, vind ik de Lego kleur mooier. Ik denk ook dat ik dit ga vervangen in mijn set.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit verschil komt ook terug in de rest van de set. Overal waar Firas donker orangje gebruikt, gebruikt MK rood.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In het motorkompartiment dus ook.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En in de achterbak. Nou moet ik wel zeggen dat mijn Lego set "ontkleurd" is, dus alles wat rood, blauw, geel enzo was is vervangen door zwart of wit, anders had de kofferbak van de Lego variant ook wel wat bonter eruit gezien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier zien we een gekke keuze van MK. Ten eerste hebben ze een extra 1x1 brick achter de gebogen brick (zwart) geplaatst, iets wat goed is. Maar dan gebruiken ze wel een 1x1 en 1x2 tile ipv een 1x3 tile in dat schuine ding wat de deuropening moet zijn (aan de hinge). In de Lego foto zie je al dat dit niet heel erg stevig vastzit. En ze hebben een rode 1x2 brick (onder links) die de spatborden vastmaakt, die duidelijk zichtbaar zijn. Wit was mooier geweest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier zie je in de MK set extra onderdelen die de voor spatborden steviger maken, anders zat de 1x2 curved tile maar met 1 stud vast. Firas had weer niet genoeg van deze onderdelen ter beschikking.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is een typische MOCcer-heeft-niet-genoeg-van-de-juiste-onderdelen. Firas gebruikt een hinge, MK heeft dit perfect vervangen door een lange plate.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In het interieur heeft MK geen prints, Lego wel. Een paar simpele. Het leuke is wel weer dat MK de binnenkant van de deur dezelfde kleur gegeven heeft als het interieur, terwijl Firas het met zwart moest doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar de kicker is, de MK set is by far de betere set IMHO. De klemkracht van de MK stenen zijn ongeveer 2x zo hoog als de Lego stenen, waardoor ook dingen die maar met 1 stud vast zitten, al stevig vast blijven zitten. Als ik de Lego set op pak aan de voorkant, dan druk ik de splitter uit elkaar omdat veel onderdelen maar met 1 stud vastzitten. Met de MK set heb ik daar 0 problemen mee. Verder vind ik de interieur kleur van de Lego set wel mooier. Maar als het jou niet veel uitmaakt, zou ik de MK set kopen en dan hier en daar wat dingen aanpassen die je storen, al is dat voor mij alleen in de kleurstelling en de 2 2x3 tiles in het achterraam het geval. Oja, de voorraam wil ik nog gaan vervangen door een 1x12x4 tapered exemplaar. Bij Lego betaal je daar 50 euro voor, bij webrick.com slechts 80 cent. Deze (en nog 4 andere) MODs kun je zien in deze video (niet van mij)
[YouTube: [Lego] 5 Modifications for #10295 MOC Lamborghini Countach]
Ik vind het bruine interieur ook mooier (mijn Alfa heeft ook bruin leder interieur). Een nopje hier en daar vind ik prima, het is Lego (bouwsteentjes), dat mag je best zien imo. Rood in de motorruimte vind ik dan wel weer mooier en logischer dan "bruin leer". De zwarte velgen staan hem ook beter denk ik en met de kleurenkots eruit is het echt een schitterend model!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
rood 'leer' is wel weer meer authentiek voor een jaren '80 lamboAlfa Novanta schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:55:
[...]
wauw .. een prachtig vergelijk!![]()
Ik vind het bruine interieur ook mooier (mijn Alfa heeft ook bruin leder interieur). Een nopje hier en daar vind ik prima, het is Lego (bouwsteentjes), dat mag je best zien imo. Rood in de motorruimte vind ik dan wel weer mooier en logischer dan "bruin leer". De zwarte velgen staan hem ook beter denk ik en met de kleurenkots eruit is het echt een schitterend model!
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
beide kanToolkiT schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:58:
rood 'leer' is wel weer meer authentiek voor een jaren '80 lambo
https://www.gallery-aalde...5000-quattrovalvole-1986/

beide zijn vet
edit: deze is wel heel erg Miami Vice

heerlijk die goeie ouwe foute tijd !!
[ Voor 41% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-11-2023 13:08 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
:strip_exif()/f/image/j7xjzu7i4lx0OivMu3sUryAq.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.stiptpolishpo.../stipt-official-building/
Ik had al het vermoeden dat deze set een MOC is van de Porsche 911 GT3, maar mijn verbazing was wel groot dat er één extra zak met steentjes bijzat met het restant, mocht je ook een keer de Porsche willen bouwen. Oh, en zelfs met stickervel!
De steentjes om de Miura te bouwen waren netjes in genummerde zakjes gedaan, dus er heeft echt iemand actief de steentjes van de 911 zitten herverdelen in nieuwe zakjes
Oh, ik kende Lisong niet, maar dit zijn goede kwaliteit steentjes, ik voel geen verschil met Lego.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Geen fan maar wel een flinke set!schumi1986 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:48:
Mocht je helemaal fan zijn van auto poets koning Rick van Stipent
[Afbeelding]
https://www.stiptpolishpo.../stipt-official-building/
Dat is inderdaad deze MOC: https://rebrickable.com/m...ni-miura-sv-42056-b-model Ik herinner me dat de versnellingsbak prut is, maar het model ziet er wel mooi uit. En cool dat je de extra parts erbij krijgt.SeatRider schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:51:
Ik was via een post in dit topic op Yourwobb terechtgekomen, en al klikkend kwam ik daar deze Lamborghini Miura tegen: https://www.yourwobb.com/...6002-lamborghini-miura-sv (LISONG 66002).
Ik had al het vermoeden dat deze set een MOC is van de Porsche 911 GT3, maar mijn verbazing was wel groot dat er één extra zak met steentjes bijzat met het restant, mocht je ook een keer de Porsche willen bouwen. Oh, en zelfs met stickervel!
De steentjes om de Miura te bouwen waren netjes in genummerde zakjes gedaan, dus er heeft echt iemand actief de steentjes van de 911 zitten herverdelen in nieuwe zakjes
Oh, ik kende Lisong niet, maar dit zijn goede kwaliteit steentjes, ik voel geen verschil met Lego.
Hier de set tussen de Lego 1:8 supercars, hij is eigenlijk net wat te klein.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bHxP7Rn6BKhTdXingF9VMmxI.jpg?f=user_large)
Er zijn trouwens best veel coole MOCs op basis van de Porsche GT3. Lancia Stratos, Datsun 240Z, Dodge Viper, Beetje, Mini. Ik heb de Lancia en Datsun gebouwd. Waarbij de Lancia echt wel de coolste was.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TaWYdH16wprqiR1AXSMXOM7x.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kuhyv7kpIpnOAHDpIwtp0pX2.jpg?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 13-11-2023 15:43 ]
De klemkracht was goed. Wel zie je de plek waar het plastic in de mold is geïnjecteerd, maar dat is volgens mij altijd zo bij third party bouwstenen. De platte tiles zijn een klein beetje bekrast als je ze vergelijkt met nieuwe Lego, maar persoonlijk stoorde ik me er niet aan.zonoskar schreef op zondag 12 november 2023 @ 22:32:
@ErikT738 Nice. Ik heb nog een Klingon Bird of Prey liggen die ik maar eens moet opbouwen. Hoe waren de steentjes bij jouw model?
Mwa, op baiss van lengte lijkt het aardig te kloppen:zonoskar schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:23:
[...]
Dat is inderdaad deze MOC: https://rebrickable.com/m...ni-miura-sv-42056-b-model Ik herinner me dat de versnellingsbak prut is, maar het model ziet er wel mooi uit. En cool dat je de extra parts erbij krijgt.
Hier de set tussen de Lego 1:8 supercars, hij is eigenlijk net wat te klein.
[knip]
Lamborghini Miura: lengte: 4360 mm
Bugatti Chiron, lengte: 4544 mm
Lamborghini Sian, lengte: 4980 mm
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
oude auto's vielen vaak kleiner uit, en hij staat ook verder naar achteren op de fotoalesandro_46 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:20:
Mwa, op baiss van lengte lijkt het aardig te kloppen:
Lamborghini Miura: lengte: 4360 mm
Bugatti Chiron, lengte: 4544 mm
Lamborghini Sian, lengte: 4980 mm
Ik hoop dat JamesJT gewoon betaald is dan voor deze set!zonoskar schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:23:
[...]
Dat is inderdaad deze MOC: https://rebrickable.com/m...ni-miura-sv-42056-b-model Ik herinner me dat de versnellingsbak prut is, maar het model ziet er wel mooi uit. En cool dat je de extra parts erbij krijgt.
De versnellingsbak is inderdaad wel apart. Maar goed, de flippers van de originele 911 waren ook niet perfect
Dat gevoel had ik ook, aan de andere kant, de Miura is in het echt ook gewoon een kleinere auto (net als de Stratos en de Datsun 240Z).Hier de set tussen de Lego 1:8 supercars, hij is eigenlijk net wat te klein.
Die ik nu misschien ook maar ga bouwen, aangezien ik nu toch de steentjes ervoor heb
Nederlands is makkelijker als je denkt
Ik kreeg van PostNL op 25-10 een rekening voor inklaring en die heb ik dezelfde dag nog betaald wat ook bevestigd is.
Sinds 25-10 is wel lang, ja. Maar op basis van mijn persoonlijke ervaringen nog niks om je zorgen over te maken.
Je kan altijd de helpdesk eens proberen. Soms weten die van niks, maar komt een pakketje dan ineens toch in beweging.
Heb het ook 1x gehad. Brief van NautaDutihl namens Lego in de mailzonoskar schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:53:
Als je een 1:1 copie van een Lego set gekocht hebt met minifigs denk ik dat de douane het in beslag genomen heeft.
Moest het laten vernietigen ivm de minifigs en dan zou Lego me niet aanklagen

Gewoon mee akkoord gegaan en verkoper nieuwe laten opsturen.
Ik koop overigens eigenlijk alleen bij ome Ali als het van een EU warehouse komt. Dan heb je geen douane problemen en is hij er binnen een paar dagen.
Het kan goed zijn dat je pakket onder op de stapel ligt. En zo niet dan hoor je het vanzelf. En bij ali is het over het algemeen vrij makkelijk om te klagen en je geld terug te krijgen. Om vervolgens hetzelfde meteen nog een keer te bestellen.
Is het een set in een doos die op het ....... moet lijken. Of wordt het geleverd in een generieke doos/zak en moet je de handleiding downloaden.
even een linkverzoek vanuit andere forum regelen
42erik schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:29:
https://nl.aliexpress.com...20946990808620005031468_1
even een linkverzoek vanuit andere forum regelen
En even de review/vergelijking erbij voor als er nog getwijfeld zou kunnen worden
Goede toevoeging!Holzschuh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:39:
[...]
[YouTube: Der riesige Tower für Helden und ihre Freunde! Panlos® 55120 Wolkenkratzer]
En even de review/vergelijking erbij voor als er nog getwijfeld zou kunnen worden
Damn, wat groot
Daar hebben we toch een kerstvakantie aan gebouwd met 3-4 personen voor die stond

Vergelijkingsvideo's van het Sancto Santorum of Arkham Asylum zijn ook wel humor. En laatst die Harry Potter set van de winkel van de tweeling. Dan ben ik echt lost waarom sommige mensen strak aan de Deense variant vasthouden.
Die namaak mustang kost ook maar 25 euro nieuw. Oftewel: 0 waardeverlies
Naast zijn kleine broertje

Tussen de Mouldking Pagani Zonda en de Cada Mclaren Senna

hoi
Ze kennen of niks anders (de spreekwoordelijke boer die niet eet wat ie niet kent) en/of denken dat het alklemaal "troep" is. Vroeger misschien wel, maar dat is niet meer. Ook is het allang niet meer alleen maar "gejatte" sets.Holzschuh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:50:
Vergelijkingsvideo's van het Sancto Santorum of Arkham Asylum zijn ook wel humor. En laatst die Harry Potter set van de winkel van de tweeling. Dan ben ik echt lost waarom sommige mensen strak aan de Deense variant vasthouden.
Ik ken ook de vergelijkingen tussen de Sanctums van Panlos en Lego, je lacht je gewoon een ongeluk hoe karig en vooral duur de Deense set is. Hetzelfde geldt nu ook aangaande de Avengers Towers. Je hebt er alleen geen minifigs bij. Nou, voor die 300 euro die je bespaart kun je er vast wel een paar vinden.

Heb hier deze week mn eerste order van deze winkel binnen gekregen, eigen ontwerpen en gobricks stenen (goede kwaliteit wat ik hoor). En goed geprijsd, nog geen 5 cent per steentje gemiddeld. Ben erg benieuwwd, maar moet eerst wat backlog wegwerken.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ik kan al wel met vrij grote zekerheid zeggen dat deze sets (als de rest is als deze, gok van wel) niet snel gedemonteerd gaan worden. De blokjes zijn van Gobricks, en de klemkracht is een stukje hoger dan bij Lego, behalve de kniekappen, die zitten erg los (klein stukje dun plastic tussenvoegen moet de truc doen denk ik).
En dit is het resultaat na de eerste 90 minuten.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Even de schouders eronder.

De armen kunnen uiteindelijk niet over elkaar, maar dat had ik ook niet verwacht.

Even het koppie erbij houden, we zijn er bijna.

Tijdens het bouwen kreeg ik al het donker-bruine vermoeden dat deze rugzak over-beladen zou worden.

En dat laatste bleek ook zo te zijn, te "back heavy" om vrij rond te scharrelen. Hop, rug rechten en tegen de muur leunen. En ja, G1 Jetfire was vroeger z'n zonnebrand lak vergeten...

Ik had al bij commentaren van andere Transformers in deze lijn al gelezen dat sommigen van achteren erg zwaar zijn, dus ik had het al verwacht. De bol-koppelingen zijn op zich erg strak, maar het is gewoon veel te veel gewicht wat er op komt te hangen om vrij te staan. Ander klein min-puntje zijn de "baby stapjes" in de handleiding, maar goed, de meeste van mijn Lego sets kennen dat zelfde euvel. Maar al met al, zeker als Transformers fan, een dikke aanrader. Een prima bouw vermaak voor 4 uurtjes. Meer volgen er de komende weken.
Het witte plastic van G1 is een beetje verkleurd, bekend iets van plastic + uv.zonoskar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:18:
zonnebrandlak?
Ah, dat. Het valt niet goed genoeg op in de foto's moet ik zeggen. Beetje H2O2 en het is wegNeelon schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:13:
[...]
Het witte plastic van G1 is een beetje verkleurd, bekend iets van plastic + uv.
Maar hoe zit het dan met de stickers? Kan daar niet goed voor zijn lijkt me.zonoskar schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:49:
[...]
Ah, dat. Het valt niet goed genoeg op in de foto's moet ik zeggen. Beetje H2O2 en het is weg
Tevens een kleine correctie aangaande de brick Jetfire, ik had de bovenbenen aan de verkeerde kant zitten (links zat rechts en andersom). Dit heeft de stabiliteit van de heupen behoorlijk verbeterd, moet alleen nog iets vinden voor de knieeen.

Ook kreeg ik vrijdag een mailtje dat de LaFerrari is verzonden en deze zal volgens DHL morgen bij mij bezorgd worden. Toch nog een stuk sneller dan de 1-2 months die ze in de mail aangaven
hoi
Slimme youtubers hebben een nieuwe manier gevonden om platics weer wit te maken. Je gebruikt nog steeds peroxide, maar dan de damp ervan. Je stopt de onderdelen dus niet in de vloeistof, maar in een afgesloten container zodat de H2O2 damp zijn werk kan doen. Check deze veel te lange video:Neelon schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:47:
Maar hoe zit het dan met de stickers? Kan daar niet goed voor zijn lijkt me.
On a side note, ik had een Lepin set via marktplaats gekocht, een kloon van de Lego Icons Mustang. Dit is echt zoals mensen fake Lego beschrijven. Het krast als de ziekte en de blokjes klemmen soms heel goed, soms vallen ze spontaan eraf. Sommige onderdelen waren ook gebroken toen ik de set uit elkaar haalde om schoon te maken. Uiteindelijk wel een stevig model kunnen bouwen met hier en daar wat Lego vervangende onderdelen, maar echt mooi is ie niet met al die krassen op de tiles. De huidige fake Lego merken zijn toch echt wel enorm verbeterd tov 5 jaar geleden. Misschien toch maar de echte Lego Mustang kopen dan.
[ Voor 33% gewijzigd door zonoskar op 27-11-2023 10:47 ]
Krassen kan ik mee leven, dat het ik ook met de Deense steentjes, maar misschien in iets mindere mate? En jouw ervaring heb ik in zekere mate ook met mn Lepin "Back to the Future" en "Porsche 911". Er komt misschien nog een keer een orginele Delorean (als ik een leuke deal kan vinden) en de 911 heb ik sindsdien ook een orgineel via Marktplaats gehaald.zonoskar schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:10:
[...]
Slimme youtubers hebben een nieuwe manier gevonden om platics weer wit te maken. Je gebruikt nog steeds peroxide, maar dan de damp ervan. Je stopt de onderdelen dus niet in de vloeistof, maar in een afgesloten container zodat de H2O2 damp zijn werk kan doen. Check deze veel te lange video:
[YouTube: Tutorial: Retr0Brite VAPOR | New BEST Way To Restore Yellowed Plastic In 2022!?!]
On a side note, ik had een Lepin set via marktplaats gekocht, een kloon van de Lego Icons Mustang. Dit is echt zoals mensen fake Lego beschrijven. Het krast als de ziekte en de blokjes klemmen soms heel goed, soms vallen ze spontaan eraf. Sommige onderdelen waren ook gebroken toen ik de set uit elkaar haalde om schoon te maken. Uiteindelijk wel een stevig model kunnen bouwen met hier en daar wat Lego vervangende onderdelen, maar echt mooi is ie niet met al die krassen op de tiles. De huidige fake Lego merken zijn toch echt wel enorm verbeterd tov 5 jaar geleden. Misschien toch maar de echte Lego Mustang kopen dan.
De 2x2 tile in de deur voor die grote curved slope steekt een paar um uit, net als de 2x2 curved slope onder het scharnier.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sL9kMUxYpmn3OpGAXLITQIBf.jpg?f=user_large)
De cheese slopes staan schots en scheef in mijn ogen en er zit flink kleurverschil in.
:strip_exif()/f/image/bX1iAdSzyxBjIq97GXtYHEya.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik zal maar niets zeggen over de prints op de zijkant. Wie dacht dat Lego dit verprutste zal zien dat het nog veel erger kan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G7UHIcdoRqJshEQ9ENOdJYbw.jpg?f=user_large)
Dus eens, maar nooit meer zo'n vroege Lego kloon. Ik kan nu wel een paar leuke MOCs bouwen van Firas (instructies zijn al binnen).
Falcon kloon ziet er echt mooi uit, geen missende onderdelen, alles past.
Zag het filmpje van de Held en daarna het filmpje gekeken van het Oostenrijkse "Die Klemme" die het betreft.
Zal je maar gebeuren dat je levenswerk op deze manier vermalen wordt terwijl de bedrijven waar een rechtszaak echt impact heeft buiten schot blijven omdat ze het niet aandurven.
Heb je misschien linkjes naar de filmpjes? Ik zou namelijk niet weten waar je het over hebt.Holzschuh schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:45:
Iemand de nieuwste juridische perikelen van de Deense steentjesfabrikant meegekregen over de grens?
Zag het filmpje van de Held en daarna het filmpje gekeken van het Oostenrijkse "Die Klemme" die het betreft.
Zal je maar gebeuren dat je levenswerk op deze manier vermalen wordt terwijl de bedrijven waar een rechtszaak echt impact heeft buiten schot blijven omdat ze het niet aandurven.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb hier altijd wel een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant ga ik helemaal met je mee.Holzschuh schreef op woensdag 29 november 2023 @ 07:45:
Iemand de nieuwste juridische perikelen van de Deense steentjesfabrikant meegekregen over de grens?
De grote bedrijven staan buiten schot, mede doordat ze in china staan. En de kleine man is de pineut.
Aan de andere kan vind ik dat je als ondernemer goed moet verdiepen in waar je mee bezig ben. En dus ook goed in kaart moet brengen wat je risico's zijn. Om vervolgens daarop goed je bedrijfsvoering in te richten.
Het verkopen van spullen waarvan de originele fabrikant vele rechtzaken over voert had je als ondernemer op moeten anticiperen dat dit ook wel eens anders voor je uit kan pakken.
Daarnaast kan Lego door eerst de kleintjes aan te pakken jurisprudentie scheppen, om uiteindelijk de grotere partijen makkelijker aan te kunnen pakken, al-hoe-wel de Chinezen zich nergens van aan zullen gaan trekken.Edgenumber schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:21:
[...]
Ik heb hier altijd wel een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant ga ik helemaal met je mee.
De grote bedrijven staan buiten schot, mede doordat ze in china staan. En de kleine man is de pineut.
Aan de andere kan vind ik dat je als ondernemer goed moet verdiepen in waar je mee bezig ben. En dus ook goed in kaart moet brengen wat je risico's zijn. Om vervolgens daarop goed je bedrijfsvoering in te richten.
Het verkopen van spullen waarvan de originele fabrikant vele rechtzaken over voert had je als ondernemer op moeten anticiperen dat dit ook wel eens anders voor je uit kan pakken.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Die kleintjes hebben werkelijk de middelen niet om zulke zaken aan te vechten, daarom kiezen ze al die kleintjes. Beetje stichting brein, paar kleintjes pakken, die ondertekenen alles, sta je ook weer meer in beeld. Grote jongens hebben legio advocaten, aanzienlijk meer vermogen dit aan te vechten en jurisprudentie heeft al diverse malen de andere kant op gekozen dat Lego echt niet meer kan leunen op die paar gewonnen zaakjes._Dune_ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:41:
[...]
Daarnaast kan Lego door eerst de kleintjes aan te pakken jurisprudentie scheppen, om uiteindelijk de grotere partijen makkelijker aan te kunnen pakken, al-hoe-wel de Chinezen zich nergens van aan zullen gaan trekken.
De zaak tegen Zuru ging om de term 'lego compatible', Lepin was design, dit was een schot hagel en hij kiest eieren voor z'n geld. Zelfs als hij dit kan winnen (met een bak geld), denk niet dat het het enigzins waard maakt (immers een bluebrixx of amazon verkopen ook zijn modellen).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Als je producten van een Europese fabrikant als Cobi die ook nog eens binnen de EU produceert verkoopt zou ik daar niets achter zoeken. Zeker omdat je niet de enige bent. Het is allang geen niche markt meer.Edgenumber schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:21:
[...]
Ik heb hier altijd wel een dubbel gevoel bij. Aan de ene kant ga ik helemaal met je mee.
Diezelfde sets worden ook verkocht op Amazon, Bol en nog wat andere grote winkels/websites. Het is niet alleen de fabrikant die buiten schot blijft, maar ook de grote verkoopkanalen. En dat is toch echt krom.
Ik heb een paar filmpjes gekeken die hier op reageren. Ik had niet verwacht dat een 1*1 round met een gaatje een patent heeft. Ik heb een paar BB Pro setjes staan waar dit in verwerkt is. Dan zou ik het snappen als je als Lego zijnde daar achteraan zou gaan want zij verkopen kopieën van jouw gepatenteerde stenen in hun eigen sets. Los ervan of het logisch dat je nu nog hier patent op kunt krijgen sta je wel in je recht.
Deed me ook denken aan een opmerking die de Held der Steine maakte toen hij de Asterix setjes van Lidl deed reviewen. Die poppetjes lijken meer op Lego dan menig Chinees merk. En toch wordt Lidl niet aangepakt. Heeft dat dan ook te maken met de diepe zakken van Lidl?
Oke, LEGO heeft een flink aandeel in Duitsland verloren doordat er diverse kleine en grote winkels in alternatieve klembouwstenen zijn. In Duitsland is dat echt geen niche markt meer. In Nederland is dit nog een ander verhaal (ik hoor nog wekelijks de term "nep lego")
Maar in plaats van dat LEGO het geld investeert om hun producten te verbeteren en voor een betere prijs aan te bieden investeren ze alleen in heel veel recht zaken. Die allemaal heel heel veel geld kosten.
Ik hoop dat COBI inmiddels op alle stenen die zij hebben bedacht ook patent hebben aangevraagd. Al zal LEGO niet snel COBI aanvallen, zij lijken een gedoogd constructie met elkaar te hebben.
En, nummer 2 is klaar.

Merendeels dezelfde opmerkingen als bij Jetfire.
Stenenkwaliteit is goed, al is er ietwat kleurvariatie in de rode stenen, maar dat valt alleen te zien als je er bovenop hangt. Klemming wederom uitstekend. Tevens had ik een steentje wat niet de juiste variant was (een inverted bracket ipv een gewone bracket) maar met gebruik van wat reserve plates en wat steentjes van plek wisselen wel kunnen plaatsen zodat hij wel gewoon af is.
Stabiliteit is ook een stuk beter, dankzij het ontbreken van een gigantische rugzak. Zoals te zien op de foto is deze dus ook redelijk goed in een pose te zetten, en kan tevens vrij staan.
Alle foto's in het album.
Al met al ben ik erg tevreden met deze serie (tot nu toe iig). Twee gedaan, negen te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Neelon op 03-12-2023 10:42 ]
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.