Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 38 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Iemand zich hier toevallig al gewaagd aan de Cada Viva Hypercar C61505W (La Ferrari) ontworpen door Thijs de Boer? Ben beniewd naar eventuele ervaringen mocht iemand deze al hebben aangeschaft en gebouwd.

hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:26
@ReVision. Beste schaal 1:8 car die ik tot nu toe gebouwd heb (including MOCs). De bouw ervaring is uniek en de toegepaste bouw technieken zal je nooit in een Lego set zien. Het is wel een set waar je goed met je hoofd bij moet blijven, juist omdat de bouwtechnieken zo advanced en vooruitstrevend zijn. De marriaging van de verschillende modules kost wel wat tijd. Je moet goed alle asjes en tandwielen uitlijnen en dan in elkaar schuiven... hier is wel wat geduld voor nodig.

De Hypercar is, in tegenstelling tot zijn vorige set, de Centenario, een stuk minder fragiel. De achterkant boven de uitlaten zit niet heel goed vast, maar dit kan je verstevigen. Ook is het aan te raden de gear-box parts van CADA te vervangen met Lego's wave selectors (die oranje dingen)... die parts van CADA werken niet goed en, omdat de armpjes hard plastic zijn, maakt het een vervelend piepend geluid als de auto rijdt.

Wat mij betreft technic set van het jaar! En het eindresultaat is fantastisch om naar te kijken. Ik heb hem hier in de kast in de woonkamer staan en iedereen, Lego enthousiast of niet, blijft er altijd bij staan om aandachtig te bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cb11mmArxxZgANTbsPQR77HzhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7958oTtPv00jpKIKWVZFxqj.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn zoontje van 8 heeft tot op heden bijna al mijn sets gebouwd (ook de Italian Red Supercar van Bruno/CADA), maar ik zie hem de sets van Thijs de Boer niet bouwen... daar heb je toch echt wel de tijd, aandacht en geduld voor nodig...

Ik vond deze set bij CADA wel flink aan de prijs. Daarnaast komen daar, als je hem bij CADA inclusief doos besteld, nog importheffingen en inklaringskosten bovenop. Dus ja de set is geweldig, maar de 260 euro die ik er uiteindelijk voor heb moeten betalen vond ik wel fors.

Een ander negatief punt: CADA verzint steeds meer custom parts, parts die afwijken van Lego parts, waar de set in is ontworpen door Thijs. Hierdoor zijn sommige verbindingen die in het Lego model stevig zijn, in het CADA model niet zo stevig, waardoor sommige parts los zitten en/of kunnen bewegen. Niet erg als het model in de kast staat, maar dit wijkt af van het originele ontwerp. Dit kan je Thijs de Boer dus niet kwalijk nemen. Dit is iets wat wordt veroorzaakt door CADA. Thijs is hier zelf ook niet blij mee en ik weet dat Bruno soortgelijke issues heeft met zijn volgende set: De Mercedes AMG One.
Dit vind ik persoonlijk wel een kwalijke zaak: de designer levert een solide design af, maar door het swappen van parts door CADA wordt de set kwalitatief dus minder.

Dit en de oplopende prijs van dit soort sets bij CADA (ter vergelijking: voor de Italian Red Supercar heb ik toentertijd 140 euro betaald) heeft mij wel aan het twijfelen gebracht of ik de volgende uit de Master Series nog ga aanschaffen bij CADA.

Dus ik zeg als je de Lego 1-8 cars leuk vindt om te bouwen en je een uitdaging niet uit de weg gaat en de prijs geen issue vindt, dan zou ik er voor gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Psyx88 op 07-06-2023 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Bedankt voor je uitgebreide reactie @Psyx88

Genoeg om even goed over na te denken en misschien maar even afwachten of er mogelijk een aanbieding komt :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
@ReVision. of even een half jaartje wachten en kijken of je hem op marktplaats kan scoren.

Zo heb ik zelf C61041 - Lamborghini Centenario en C61053 - Gumpert Apollo IE voor een nette prijs kunnen bemachtigen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:04

SomerenV

It's something!

Even een ordinaire crosspost met mijn post in het LEGO-topic. Vorige week heb ik gekeken wat ik kwijt zou zijn om een eigen ontwerp te kunnen maken. Netjes m'n design geupload naar Bricklink, mandjes aangemaakt, en toen huilend in een hoekje gaan zitten toen ik de prijs zag :+ Waar je doorgaans 10 cent per steentje moet rekenen ben je met een MOC al snel het dubbele kwijt, als het niet meer is dan dat. Nou bedacht ik me dat Webrick ook nog bestaat, dus daar mijn design geupload. 98% van de steentjes beschikbaar en met verzenden zou het 35 euro kosten. Voor een goede 700 steentjes. Reviews van Webrick zijn gewoon prima, dus zonder nadenken de bestelling geplaatst. Voor 3 tientjes durf ik die gok wel te wagen. Gaat om deze wagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPGk6kQIhTITJV_mZ0OgKA7IWmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfNCyGS21zhC0dWRu6cdumd7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcbLNeq-Gl37UjXv61HTbMxHzas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fwNNXpHgk9GjSIhjYzLi1Hi.jpg?f=fotoalbum_large

En omdat je op die manier niet hoeft te denken aan het verkopen van je organen om eigen ontwerpen te kunnen bouwen heb ik besloten om het wagenpark uit te breiden. Hier vind je de foto's met beschrijvingen.

Nou heb ik meer niet-LEGO steentjes en die kwaliteit is over het algemeen gewoon prima, maar toch wil je als fan van het eerste uur dan graag met het echte spul je eigen ontwerpen maken. Jammer alleen dat dat al heel snel heel duur wordt. Ook eeuwig zonde dat LEGO niet een eigen mogelijkheid heeft om losse steentjes te bestellen op basis van je eigen ontwerpen. Bricklink is echt een super tof platform, maar door de enorme hoeveelheid winkeltjes ben je al snel een flink bedrag kwijt aan verzendkosten, of je moet handmatig van alles bij elkaar gaan zoeken... erachter komen dat je voor een minimaal bedrag moet bestellen, dus weer op zoek naar een andere winkel... etc.

De Webrick-order is afgelopen vrijdag verzonden, dus ik ben benieuwd wanneer het binnenkomt. Zodra ik aan het bouwen ben geslagen zal ik hier mijn bevindingen delen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Uiteindelijk besloten om voor nu een andere set te kopen, aangezien dit mijn eerste 'geen lego' set is wil ik niet direct zoveel geld uitgeven. Eerst maar eens kijken hoe de kwaliteit en het bouwproces bevalt.

Voor 100 euro de Cada Italian Supercar C61043W nieuw in doos aangeschaft :)

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Cobi prijst vrij veel sets naar beneden.

Ook een 1:12 kubel wagen komt er.

https://www.steine-kanal....ews-aus-der-cobi-welt-49/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9shT3LTnbfuXjU6zNag500sqas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJj2va7JanAhQI1qtvizYuDN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rA3a1MyFGs721KrulNJmTa7UNkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHyiVjn33sCMtxlrpoXf7NHX.jpg?f=fotoalbum_large

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Afgelopen donderdag mijn Webrick-order binnengekregen. Alles in in een grote zak met daarin weer een hoop kleine zakjes. Kwaliteit leek op het eerste oog best prima en de steentjes klikten lekker op elkaar. Bestelling is ook echt vlot binnen gekomen. 6 juni besteld en de 15e was het binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWIzOdbGisiIY6TaT4lsgu4WRJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TEilnL4LiPhj7qZkwM4WTDhW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuC_AYZA1O21ZmpGsxj9aNcQbyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AS4K5vqH2elFZxugM19P8hHW.jpg?f=fotoalbum_large

Er viel me echter al best snel iets op, en dat is dat er twee kleuren rood lijken te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1GWhkE5-m42DWsdFxE5gVQ4XIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtOztLykDkHlyns79fZnDHZr.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik wat verder neus online dan zie ik vergelijkbare ervaringen, en heel eerlijk gezegd vind ik het wel jammer. Op het uiteindelijke model stoort het niet heel erg, maar een egale kleur was natuurlijk ongetwijfeld mooier geweest. Het gaat ook niet alleen om rood. Alle kleuren zijn inconsistent. Nu heb ik alleen rood en grijs, dus dan valt de pijn mee :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dcsr7o5NtiU91XLZaHwgn-uQtM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NndlwA7f11uShfgkFTJdLIYm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit brengt me wel op een dilemma. Het is echt enorm tof je eigen ontwerpen te maken, digitaal, want onbeperkte mogelijkheden, en daarna de steentjes te bestellen om je ontwerp in het echt te maken. Je eigen verzinsel tot leven zien komen is echt geweldig. Met echte LEGO zou ik ~150 euro kwijt geweest zijn, en dat vind ik echt véél te veel geld, al helemaal wetende dat het om een test build gaat en er sowieso nog een keer besteld moet worden. Webrick heeft me 35 euro gekost, en ergens denk ik... maak het wat duurder en zorg voor wat meer quality control. Wat dat betreft is het zonde dat LEGO zelf geen officiële tool heeft om op basis van een design steentjes te bestellen. Het kan dan wel via Bricklink, maar dat kan al vrij vlot aardig in de kosten lopen, en is gewoon een gekut omdat je met meerdere winkels zit voor je steentjes. En al die winkels hebben allemaal weer hun eigen voor- en nadelen (goedkoop bepaald steentje maar moet minimaal voor 25 euro bestellen, of juist veel steentjes goedkoop en dan één type steentje veel te duur).

Op die manier wordt de MOC-wereld vooral een hobby voor de rijkeren onder ons, en da's zonde. Of je moet vooral bouwen met steentjes die je al hebt, maar dan ben je weer gelimiteerd met het spul wat je toevallig al in huis hebt. Lastig lastig. Hopelijk gaat men in het LEGO-topic niet steigeren om het feit dat ik geen 'echte' steentjes gebruikt heb. Dat zou ik oprecht jammer vinden. Al helemaal omdat ik wel gewoon het 'officiële' pad blijf bewandelen in de vorm van Bricklink wat betreft het design en de parts list. Als je ~150 euro kunt missen en je vindt het een tof model dan is dat geweldig; zo niet, dan is er een andere optie en dat moet ook prima zijn vind ik.

[ Voor 11% gewijzigd door SomerenV op 18-06-2023 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 15:48
Poekie McPurrr schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:47:
Tallneck eindelijk af, erg leuke build wel. Kwaliteit stenen ok op wat getwiste technic busjes na. Geen probleem verder want de verdere constructie trekt dat vanzelf weer recht. 1 stukje ontbrak, maar kan ook goed dat een van de katten die gejat heeft. Lijkt op de foto scheef te staan maar is niet zo haha.[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je deze vandaan hebt? Ziet er super tof uit! :9
Psyx88 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:32:
Zo... die Tallneck is een flink stuk imposanter dan de Lego versie 👍🏻

Ik hoop stiekem nog op een mooie Thunderjaw of Corruptor set 😁
https://mocbay.com/product/thunderjaw/ Zoiets? Zat te zoeken op die tallneck en kwam deze ook tegen

[ Voor 19% gewijzigd door !GN!T!ON op 18-06-2023 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@SomerenV
Weet je wat het nu is bij een webrick. Eerder was GoBricks hun eerste leverancier. Daar doen ze geen zaken meer mee. Dan vallen ze terug op andere leveranciers. Het kan maar zo zijn dat er 4 merken stenen hebben geleverd.
De meesten hebben hun kleuren consistentie erg goed voor elkaar. Vaak beter dan een Lego. Maar merken mixen is toch wat lastig omdat de kleuren soms niet overeenkomen.

Je zou bij yourwobb of GoBricks zelf je lijst kunnen uploaden en zien wat het doet

Wat je ook kunt doen is bij bv BB meerdere brandweer wagens kopen en daar de jouwe van maken. BB gebruikt geen GoBricks voor hun autos maar dan heb je wel een consistentie kleur. Of onderdelen bij BB erbij zoeken. Die verkopen veel losse onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:05
Psyx88 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:41:
@ReVision. Beste schaal 1:8 car die ik tot nu toe gebouwd heb (including MOCs). De bouw ervaring is uniek en de toegepaste bouw technieken zal je nooit in een Lego set zien. Het is wel een set waar je goed met je hoofd bij moet blijven, juist omdat de bouwtechnieken zo advanced en vooruitstrevend zijn. De marriaging van de verschillende modules kost wel wat tijd. Je moet goed alle asjes en tandwielen uitlijnen en dan in elkaar schuiven... hier is wel wat geduld voor nodig.

De Hypercar is, in tegenstelling tot zijn vorige set, de Centenario, een stuk minder fragiel. De achterkant boven de uitlaten zit niet heel goed vast, maar dit kan je verstevigen. Ook is het aan te raden de gear-box parts van CADA te vervangen met Lego's wave selectors (die oranje dingen)... die parts van CADA werken niet goed en, omdat de armpjes hard plastic zijn, maakt het een vervelend piepend geluid als de auto rijdt.

Wat mij betreft technic set van het jaar! En het eindresultaat is fantastisch om naar te kijken. Ik heb hem hier in de kast in de woonkamer staan en iedereen, Lego enthousiast of niet, blijft er altijd bij staan om aandachtig te bekijken.

[Afbeelding]

Mijn zoontje van 8 heeft tot op heden bijna al mijn sets gebouwd (ook de Italian Red Supercar van Bruno/CADA), maar ik zie hem de sets van Thijs de Boer niet bouwen... daar heb je toch echt wel de tijd, aandacht en geduld voor nodig...

Ik vond deze set bij CADA wel flink aan de prijs. Daarnaast komen daar, als je hem bij CADA inclusief doos besteld, nog importheffingen en inklaringskosten bovenop. Dus ja de set is geweldig, maar de 260 euro die ik er uiteindelijk voor heb moeten betalen vond ik wel fors.

Een ander negatief punt: CADA verzint steeds meer custom parts, parts die afwijken van Lego parts, waar de set in is ontworpen door Thijs. Hierdoor zijn sommige verbindingen die in het Lego model stevig zijn, in het CADA model niet zo stevig, waardoor sommige parts los zitten en/of kunnen bewegen. Niet erg als het model in de kast staat, maar dit wijkt af van het originele ontwerp. Dit kan je Thijs de Boer dus niet kwalijk nemen. Dit is iets wat wordt veroorzaakt door CADA. Thijs is hier zelf ook niet blij mee en ik weet dat Bruno soortgelijke issues heeft met zijn volgende set: De Mercedes AMG One.
Dit vind ik persoonlijk wel een kwalijke zaak: de designer levert een solide design af, maar door het swappen van parts door CADA wordt de set kwalitatief dus minder.

Dit en de oplopende prijs van dit soort sets bij CADA (ter vergelijking: voor de Italian Red Supercar heb ik toentertijd 140 euro betaald) heeft mij wel aan het twijfelen gebracht of ik de volgende uit de Master Series nog ga aanschaffen bij CADA.

Dus ik zeg als je de Lego 1-8 cars leuk vindt om te bouwen en je een uitdaging niet uit de weg gaat en de prijs geen issue vindt, dan zou ik er voor gaan.
CADA mrsp prijzen zijn best wel hoog. Bij Yourwobb is ie bv 166 euro inclusief verzendkosten. https://www.yourwobb.com/...=r&variant=42382836400284

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ReVision. schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:33:
Iemand zich hier toevallig al gewaagd aan de Cada Viva Hypercar C61505W (La Ferrari) ontworpen door Thijs de Boer? Ben beniewd naar eventuele ervaringen mocht iemand deze al hebben aangeschaft en gebouwd.

[YouTube: Lego Technic MOC: Ferrari LaFerrari 1:8 Hypercar]
ik moet er nog aan gaan beginnen, Daytona SP3 staat er ook nog :$

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
SlayaStone schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:45:
[...]

CADA mrsp prijzen zijn best wel hoog. Bij Yourwobb is ie bv 166 euro inclusief verzendkosten. https://www.yourwobb.com/...=r&variant=42382836400284
Ja en de set is dan zonder doos, dus wordt hij hoogstwaarschijnlijk 'in zak' verstuurd dus ontloop je ook nog de ~ 60 euro import- en inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Bij Blue Brixx is burg Blaustein zeer binnenkort weer beschikbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
De TGL T4008 ladderwagen moet het echt hebben van de hoeveelheid plastic en motors, want het is een amateuristische constructie: veel lege ruimte aan de binnenkant en toch liggen alle assen en tandwielen voor verschillende functies in een hoekje op elkaar gepakt. Daarnaast moet ik heel wat aanpassingen maken om het afbreekbaar te houden (de handleiding wil soms twee balken op meer dan 5 punten aan elkaar vastmaken 8)7 ) en om die verrekte blauwe pinnen uit het zicht te houden. Van de ene kant geeft het een goed gevoel om de ontwerpers te verbeteren, van de andere kant betekent het dat het bouwen tergend langzaam gaat.
...dus de foto's komen nog.

Intussen wel een andere set gebouwd: de KBOX 10513 ("semi-mechanical hukkbustar"). Heerlijk gepriegel op een stevig chassis. En met gepriegel bedoel ik niet alleen dat het ontzettend veel details bevat, maar ook dat er stukjes van afspringen als je er te hard naar kijkt. :+ Hele starre gewrichten plus fragiele afwerking betekent dat je deze ongelicenseerde hulkbuster 1 keer met pijn en moeite in een houding kan zetten en vooral niet moet proberen om ermee te spelen.
Er is in de handleiding trouwens moeite gedaan om gelijke deelconstructies de tweede keer in een andere volgorde op te bouwen. En hoewel de handleiding vrij kort is (~90 pagina's voor ~4200 steentjes), is vrijwel alles helder getekend.
Eigenlijk is het grootste nadeel van deze set dat de glinsterende rode en gouden steentjes afgeven, dus zodra je een module af hebt mag je je handen goed wassen. En de flexibele buizen zijn om de een of andere reden veel te lang, maar dat zou ik nog bij kunnen knippen.

O, en er zit een klein ijzermannetje in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l56IS0LKjXn-iVCHBBZYHsVLJjs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DN2Sf6TDXOlcRpwkWN82QevB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKB5dLarmtvWg-qdK7sXvaGp7Io=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AsGTk5i76F2DIq6ILulKxEHw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FO6yCMquOhM6v7eYmBiFxzPN960=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5w6u8jThvVFG9CEE2zWLAYoF.jpg?f=fotoalbum_tile

[edit] Bah, ik zie nu dat yourwobb de set met doos en in de EU heeft liggen voor ~120 euro. Maar voor 85 euro wil ik de mijne (doosloos) best van de hand doen. :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hoop nieuws van Blue Brixx: een gebouw voor bij de astronoom toren. Een Peugeot 205 gti -16v - rally achtige wagen. Ook een Bismarck van BB zelf. En ze komen - als het goed is - ook dat je losse stenen per kilo kunt bestellen. Daarbij komt er een Nederlandse windmolen. Cool spul wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1TUgmHwOeViTtLeF_AeGEtYTHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZjBfQObtbBWtELrcGUw3uyZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mye0SkSE73B1HPPl0e3AplMWzbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X0jVsEV2RjYRqhsxDwOw2GeH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqoVxsBixn1NlwbYEnxQJeBR20E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25X5ZapjLKguQQ5CuM2iqhF5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frxWboEBnpmbTxNtNT0lQW-6YxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaWg30NhVaY3MnWEfZxQP6DN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die Peug ziet er echt wel goed uit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 19:11

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat is een Peuegot 205 T16, homologatie auto voor Group B.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:52

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ik ben nu bezig met de uitbreiding Outer bailey (Vorburg) van Blaustein, en aangezien hier 3 katten en een peuter rondrennen kan ik het bouwwerk niet heel de dag op tafel laten staan maar moet ik het geheel steeds van de 1ste (veilige) verdieping naar de woonkamer tillen.
Het hoofdgebouw (main en torendeel) blijven toch los op de uitbreiding staan? Of word het gaandeweg toch vastgezet met steentjes?
Wil eigenlijk de outer bailey bouwen en dan als die af is boven het geheel samenvoegen.

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:58
Dat zal niet heel makkelijk gaan, als ik me niet vergis zet je hem uiteindelijk wel vast bij oa. de muren. En in principe druk je hem sowieso vast aan de grondplaten van de outer bailey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:48
Het wordt inderdaad 1 (lomp) geheel.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als het 1 lomp geheel is, dan hoef je ook niet meer bang zijn dat de katten of je kleuter hem op de grond gooit.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:52

Poekie McPurrr

Mreoww~

Dan maar even noteren welke stappen ik oversla en dat later bijbouwen haha.

Le Meow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinkelmans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 19:35
Zojuist MOC C7605 in elkaar gezet, effectief Blitzcrank van League of Legends; aangeschaft via yourwobb en instructies als PDF.

Ik weet niet welk merk blokjes het zijn, de meeste zijn gewoon okay, enkel hebben kleurfouten of klikken niet perfect.

De MOC zelf is wel grappig gemaakt, maar sommige stukken hangen op 1 nopje, en dan merk je wel dat het niet niet goed genoeg klikt, hierdoor valt hij soms weer uit elkaar tijdens het bouwen. Nu hij in elkaar zit, en als je er niet mee speelt en als display gebruikt, is het goed genoeg. Ik vond hem wel leuk om tussendoor te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/do1XxCD3653C0zi2hP2zU7TGXPY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysHPWSSWJ63PoR9JWJmhKt9B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBFlxSIfKP_RhHyJbTCDlb0nXxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmCCJrKlxHVjD0zfcOosr0Eg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZlEKn5iCF533s34gxWD_72iGgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aTNPEvYa1jMJOlwfqHC82AIb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:29

Lagune

Its time for warp

Helaas geen V&A voor bricks :(

iemand interesse om burg blaustein + expansions over te nemen? ik ben er nu eindelijk achter dat grote lego projecten niks voor mij is :)

blaustein + bergfried + vorburg + saalbau voor 300 euro totaal, is wel afgebouwd t/m vorburg 50%

PM maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Lagune schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:35:
Helaas geen V&A voor bricks :(

iemand interesse om burg blaustein + expansions over te nemen? ik ben er nu eindelijk achter dat grote lego projecten niks voor mij is :)

blaustein + bergfried + vorburg + saalbau voor 300 euro totaal, is wel afgebouwd t/m vorburg 50%

PM maar
Zeker wel, ook voor Bricks is er een hoekje V&A: Vraag & Aanbod overig

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zag net op Yourwobb de Loxlego F40 MOC als set: https://www.yourwobb.com/...40?variant=42558330994844 (MOC: https://rebrickable.com/m...o/18-ferrari-f40/#details) Maar 4000 onderdelen voor 94 euro is eigenlijk wel te goed voor woorden. Helaas heb ik bij webrick al de ontbrekende onderdelen besteld om de Lego Daytona set te kunnen ombouwen naar de F40. Ik ken alleen dat hele "Small Angle" merk niet.

/edit" Ah f#ck it, ik heb hem gewoon besteld. We zien wel wat de kwaliteit is :)

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 31-07-2023 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gisteren de Mould King Pagani Zonda R van marktplaats opgepikt voor 37,50 euro. Ook al is de Zonda R misschien niet het mooste model, voor dat geld kon ik die set niet laten schieten :)

Ben zeer benieuwd, dit wordt mijn eerste Mould King set, verder enkel ervaring met Cada en natuurlijk Lego.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:26
Heeft iemand van jullie meer gehoord over de update van de Blauwstein toren?
Ik kom toevallig op hun website tegen dat er een versie 2 is aangekondigd + een set om versie 1 te upgraden naar v2. https://www.bluebrixx.com...datekit-BlueBrixx-Special. Het is me niet helemaal duidelijk welk probleem hiermee wordt opgelost / wat het verschil is.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:29
Die kant van de toren die je eruit kunt halen om de binnenkant te bekijken komt er niet altijd even vloeiend uit. Misschien dat dit hiermee wordt opgelost? Zie zo snel ook niets wat er heel anders zou moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
De Pagani Zonda zit in elkaar! :)

Je merk snel dat de kwaliteit van de steentjes wel wat minder is dan bij Lego, heb een paar keer gehad dat een technic pin afbrak, of een aantal dingen niet soepel in elkaar gingen of te los zaten.

Maar uiteindelijk alles in elkaar is de set echt super stevig en ik ben erg tevreden over het resultaat, zeker voor de prijs die ik uiteindelijk heb betaald.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/s1r01Bb/Pagani1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4KfNgGP/Pagani2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8j4jKD3/Pagani3.jpg

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ReVision. schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:18:
De Pagani Zonda zit in elkaar! :)

Je merk snel dat de kwaliteit van de steentjes wel wat minder is dan bij Lego, heb een paar keer gehad dat een technic pin afbrak, of een aantal dingen niet soepel in elkaar gingen of te los zaten.

Maar uiteindelijk alles in elkaar is de set echt super stevig en ik ben erg tevreden over het resultaat, zeker voor de prijs die ik uiteindelijk heb betaald.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben ook niet echt en Pagani fan, maar misschien als je andere velgen scoort .. of binnenste buiten misschien?
En die spiegels :+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Haha ja die spiegels zijn wel echt waardeloos, hoe dat ooit verzonnen is geen idee. Maar eens kijken of ik daar iets beters van kan maken.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

€ 37 is geen geld natuurlijk!! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:52
Hier vordert het Baustein castle gestaag. Erg leuke build toch anders dan bij Lego zou zijn. Soms wel onlogisch!

Ook nu bij de mini sale bij Bluebrixx Drie dingen besteld van 9 euro waaronder de foodtruck. Nu al binnen, en erg wennen de mini blokjes maar ook een leuke build! Nu ben ik ook wel benieuwd naar Diamond blokjes haha.
heb je een link?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
Vandaag begonnen met de mould king Lambo, ik weet dat dit een moc is van de Lego Porsche, was al een tijdje aan het kijken of ik de Lego Porsche kon vinden voor een redelijke prijs, goedkoopste 130€, toen Zag ik de Mould king bij Amazon voor 45€ het prijsverschil vond ik te groot om dan de Lego te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koZgOM0krLn9VDELz8pxCfGdgUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1MfhaSP4lkmU92gcBV77mQr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BBGGrI7CA1P1VKI8A8Nml3PJyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzrbLw0njQi188EeMXvUdXvP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
gizmokat schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:47:
Vandaag begonnen met de mould king Lambo, ik weet dat dit een moc is van de Lego Porsche, was al een tijdje aan het kijken of ik de Lego Porsche kon vinden voor een redelijke prijs, goedkoopste 130€, toen Zag ik de Mould king bij Amazon voor 45€ het prijsverschil vond ik te groot om dan de Lego te kopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Enig idee of je hiermee de vele MOCs van de Porsche 911 kan bouwen?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
alesandro_46 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Enig idee of je hiermee de vele MOCs van de Porsche 911 kan bouwen?
Nee dat zo en zo niet, de lambo heeft meer dan 200 onderdelen minder nodig dan de Porsche, dan zou je per model moeten uitzoeken welke onderdelen je nog nodig hebt om ze te bouwen.

De Porsche heeft 1458 onderdelen en de lambo volgens rebrickable 1251.

[ Voor 8% gewijzigd door gizmokat op 06-08-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik had de Pagani set op Marktplaats gekocht voor 37,50 euro, maar daar had ik wel veel geluk mee :)
gizmokat schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 15:47:
Gaaf! Ik heb echt heel toevallig dit weekend de Lambo ook gemaakt maar dan weer wel van de Lego Porsche set (zie Lego topic) Ik ben benieuwd hoe deze van Mould King uiteindelijk bevalt, mogelijk dat ik deze dan ook koop en dan van de Lego set weer een ander model bouw.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
ReVision. schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Ik had de Pagani set op Marktplaats gekocht voor 37,50 euro, maar daar had ik wel veel geluk mee :)

[...]

Gaaf! Ik heb echt heel toevallig dit weekend de Lambo ook gemaakt maar dan weer wel van de Lego Porsche set (zie Lego topic) Ik ben benieuwd hoe deze van Mould King uiteindelijk bevalt, mogelijk dat ik deze dan ook koop en dan van de Lego set weer een ander model bouw.
Ik had al gezien in het lego topic dat je hem gebouwd had, alleen wou ik deze niet daar posten aangezien ik dan gezeur krijg.

Heb zelf echt lang gezocht naar een goeie deal voor de lego porsche, niet kunnen vinden het prijsverschil is met deze mould king set echt te groot, lego verdient ook al genoeg aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
gizmokat schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:37:
Heb zelf echt lang gezocht naar een goeie deal voor de lego porsche, niet kunnen vinden het prijsverschil is met deze mould king set echt te groot, lego verdient ook al genoeg aan mij.
Snap ik ja, Ik heb zelf ook echt een paar maanden gezocht en uiteindelijk een complete set maar zonder doos en instructies gekocht die heel redelijk geprijsd was.

Ik lees graag je bevindingen van de Mould King als hij klaar is, ik zet hem in ieder geval alvast op mijn wishlist. Overigens wel heel fijn dat die decals en orangje strepen stickers zijn, dan kan je die gewoon ongeplakt laten.

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 06-08-2023 18:45 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
[b]vinpower in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"
Nu ben ik ook wel benieuwd naar Diamond blokjes haha.
Heb er een paar dingen van staan. Ouderwets bouwen want je hebt maar een paar soorten steentjes.
Ligt wel erg aan het merk hoe handig de tekening is. Ze willen er wel eens niet bij zetten hoeveel van welke je nodig hebt. En dan is het echt een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

gizmokat schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Nee dat zo en zo niet, de lambo heeft meer dan 200 onderdelen minder nodig dan de Porsche, dan zou je per model moeten uitzoeken welke onderdelen je nog nodig hebt om ze te bouwen.

De Porsche heeft 1458 onderdelen en de lambo volgens rebrickable 1251.
Die 200 extra onderdelen koop je gewoon bij webrick.com voor 20 euro ofzo. Dan kun je wel alle MOCs van de Porsche bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

zonoskar schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 23:15:
[...]

Die 200 extra onderdelen koop je gewoon bij webrick.com voor 20 euro ofzo. Dan kun je wel alle MOCs van de Porsche bouwen.
Voor 20 euro heb je wel wat meer dan 200 onderdelen daar. Voor iets van 700 onderdelen was ik 35 euro kwijt ofzo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:52
Het Baustein castle is echt erg gaaf! Maar damn, wie die tweede boom heeft bedacht om die zo te maken moet de gevangenis in!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v0_anBBs0JKID0vH6jAu8Ud_5sw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EwzHFfYQhvtTVXkP4hBxTjs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de "small angle" Ferrari F40 set binnen. De handleiding zegt CBox, of C80K, zeg het maar :) Ik ben nog even bezig met de F40 MOC van timtimgo (zie Lego topic), dan begin ik aan deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21dMs3zNUmzHmlWMI3YWmguja1U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tmKL7StrEGYZoJHbgsgJxYp4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gizmokat
Vandaag de mould king Lambo afgemaakt, beschrijving was duidelijk, alleen als je lego gewend bent moet je hier beter opletten, paar keer een fout gemaakt, verder stenen zijn goeie kwaliteit niks op aan te merken en het model is ook gaaf, wel zelf de kier die tussen de deuren zat opgelost door een klein beetje van het blokje af te schuren, dat ziet er beter uit.

Ga alleen de voorruit aanpassen voor een schuine 8 bij 12 studs,
die zijn te koop voor weinig.

Al met al een prima build en model voor 45€ wat ik er voor betaald heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iYFzeE83VSv33hOAcSgb-kNuR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjG42W3AX5Qg2jQ97STTJtDM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFq4YDo2Ssbwd78Tu_xWEiuoQ6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yd7w5wAsGeq6HiTCdEajQSEG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ-O3aycf8kMH-polaHayaYX2q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPBvafbqriQhQlrChY1WUBi7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcCPn0IC9hlBKxpJ-T939fcczqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jLUpuaR024yX0mdoBRRXTvZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rm0pIoKkr06eGP3ZENYv99n8yM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wky67z7MvoYd9PfC7rtzSsHz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben bezig met de "small angle" F40 MOC van Loxlego. Voor 90 euro voor alle onderdelen kon ik die niet laten liggen. Via webrick zouden de onderdelen 78 kosten, plus de Lego 42143 set (Ferrari Daytona SP3). Ik bouw hem volgens de meegeleverde handleiding, maar ik zit er sterk over te denken om over te schakelen naar de handleiding van Loxlego. Dingen worden aan het chassis gemaakt en vervolgens 20 stappen verder op moet je ineens 6 pins in een keer in een liftarm drukken van allemaal onstabiel aangebrachtte onderdelen. De handleindig is overigens wel goed te volgen en qua uitvoering een stuk beter dan de foto-reeks van Loxlego. Maar ik heb nu al een stuk van de achterbumper gemaakt, wat bij Loxlego pas redelijk aan het eind gebeurd. En alles wiebelt en hangt er aan 1 pin bij.

De onderdelen zijn overigens best goed. Geen grote mouldmarks zoals bij Lego. Wel hier en daar wat kleine krasjes op de liftarms, maar het valt mee. De asjes passen ook goed in de rest van de onderdelen, ik heb pas 1 technic bush gehad die een beetje los zat. Niet dat hij eraf valt, maar de weerstand was duidelijk minder dan de rest. Ik heb die vervangen door eentje van Lego. Ik heb overigens ook alle blauwe pins en gele assen vervangen door grijs of zwart. Alleen de 5L axle with stop waren op, dus die heb ik in bruin moeten gebruiken. De horror... (zwarte 2L asjes zijn onderweg).

Dit is het resultaat van de eerste twee stappen. Alles wat Loxlego verchroomd had, is hier in flat silver gebruikt. Ik vind dat veel mooier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtf2-_kLuwQNICpSBYdivOlLi8I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lm1ExbMBH23IXIZaznDEEn9t.jpg?f=user_large

Uitlaat is al af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0-4jnzwTO37wdnWvISDSV8H7vs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u9tUueCkBfAPdq4yvPdaxeIp.jpg?f=user_large

De ophanging lijkt op die van de Lego Daytona.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhnOhWjQEY1PkKizeC302aSmooA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u4VIdRnFxMIcVlaEa6NlcLz6.jpg?f=user_large

Het enige wat me tot nu toe stoort is dat de middelste uitlaat niet recht zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3weMwwKb5lilCwvkCLcy2yLMA1c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KqUByoOeTkEjwicJFWFAGvI8.jpg?f=user_large

Dat komt omdat dat macaroni onderdeel tegen het T-stuk aankomt. Eens kijken of dat later nog weg gaat vallen. In de Loxlego handleiding staat dit ook zo, dus het lijkt zo te horen. Ik vermoed dat Loxlego een stuk van dat T-stuk afgehaald heeft, want in zijn foto's zie ik de uitlaten mooi recht naast elkaar zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwsAUpka26PB3WWyLF1ai1t2BgM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9pIHRRPWAhyrxGtsGXtHxvXO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:03
Waar heb je deze gehaald als ik vragen mag?

Als ik google op c80x f40 word ik verpletterd door allerlijk f40 suggesties die geen c80x zijn namelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Edgenumber op 22-08-2023 11:38 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Edgenumber schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:38:
Waar heb je deze gehaald als ik vragen mag?
https://www.yourwobb.com/...40?variant=42558330994844 Ik zie dat ie inmiddels 97 euro is. Toen ik bestelde was hij 85 euro.

/edit: Oh, hij was toch gewoon 97 euro toen ik bestelde, maar ik had 10% korting door een of andere actie.

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 22-08-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@zonoskar

Wacht is die prijs van 97 euro voor het hele model, of enkel voor de extra parts als je al de Lego Daytona hebt?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
@zonoskar Dankjewel:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ReVision. schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:12:
@zonoskar

Wacht is die prijs van 97 euro voor het hele model, of enkel voor de extra parts als je al de Lego Daytona hebt?
Dat is de prijs voor het hele model. Die krijg je dan wel in een bruine kartonnen doos gepropt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Die ga ik dan even in de gaten houden, ben benieuwd naar jou bevindingen en foto's zodra hij in elkaar zit :)

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb weer 2 stappen gedaan. Dit keer werden de motor en de versnellingsbak gebouwd. De motor wordt leuk aangekleed met extra onderdelen. Ik heb veel van die onderdelen in flat silver besteld zodat het er wat leuker uit gaat zien. Helaas waren sommige parts niet beschikbaar in die kleur, ook niet bij webrick of gobricks. Jammer.

De versnellingsbak is echter een hoog staaltje vakmanschap. Mind. Blown. Ik heb deze bouwwijze nog niet gezien. Het lijkt met meest op de versnellingsbak die ik in de Lancia Stratos gebouwd heb, alleen werkte die daar eigenlijk van geen kanten. De versnellingsbak in deze F40 daarentegen haakt alleen een beetje, maar dat is opgelost als je de pook een klein beetje optilt. Loxlego moet het ontwerp een klein beetje aanpassen zodat er wat meer ruimte is onder de pook.

Ik had trouwens 2 issues bij de versnellingsbak:

in de set (en handleiding) zat dit onderdeel:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/86/32187.png
Maar op een of andere manier zaten daar geen 'tanden' aan de binnenkant, waardoor de versnellingsbak de laatste versnelling niet pakte. Overigens heeft de Lego variant van het bovenstaande onderdeel wel tanden aan de binnenkant, dus, of die Chinezen hebben niet goed genoeg gekeken, of zij hebben een ander doel voor ogen voor dat onderdeel. Ik heb dit vervangen door een onderdeel wat ik nog had liggen:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/86/35186.png

En de versnellingsbak werkt doordat dit onderdeel op een as heen en weer wordt verschoven:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/5/6641.png
Maar het onderdeel in de set zat veel te strak op de as, die ging geen kant op. Eerst dacht ik dat de as te dik was, maar een Lego variant van dit onderdeel schoof wel gewoon over de as. Dus ik heb die maar gebruikt.

Tijdens de bouw was de versnellingsbak en dat deel van het chassis overigens een grote wiebelende mess. Maar aan het einde van de stap werd (vrijwel) alles vast gezet. Wel gek is dat het einde van de 4de build stap het begin van de voorwiel ophanging is met een aantal onderdelen die met een as in een gewoon technic gat zitten, dus die vallen er constant uit. Die paar onderdelen had ik dus liever in de volgende stap gehad.

Anyways, foto's :

De eerste 4 stappen geeft je dit. Nog 1 stap en het chassis is klaar denk ik. De achterbumper is ook helemaal gefixeerd nu, er wiebelt niets meer. Ook mooi om te zien hoe alles mooi inelkaar valt (bijv de achterlichten). Allee zit de uitlaat nog steeds wat vreemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoHOiWfSaG0xMrwKAJU6DbwZzMM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wkgBQNH4Wz66WGMpmlazzRig.jpg?f=user_large

Ik dacht eerst dat die assen onderdeel van de decoratie van de cockpit zouden zijn, maar in feite is het de aandrijfas die van en naar de versnellinsbak gaat. In de neutraal zie je dus ook maar 1 van de 2 draaien. Ook nice: die kruiskoppelingen in flat silver had ik nog niet eerder gezien en zijn bij Lego ook niet te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01b57EARDNs8UtPLy42Fa6F-Rpg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Up9iqvPJwYbotLNLguRw3puV.jpg?f=user_large

Het is wel erg zwart zo he?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlNSuTzUXrdulQJt1ENvX0-JpfM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CeuCRqGuK0Eu8KRvITjw9wW5.jpg?f=user_large

Die macaroni bricks zaten op gelijke hoogte in de C80X handleding, maar ze zaten versprongen bij Loxlego. ik vond het mooier om ze te laten verspringen, dus dat heb ik aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRXalemaT58OqQ-7GlBtabQKCUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nhobVXNHH5lW95cabCkrBS83.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0XVkWor1hB3iqRr0fG0D4SkGk4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IpoMnK6yQAxEtrePTcLWYqFw.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Een aardige set lijkt deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tTaHzL9s-0n6iCGFmltvw4qKUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwA8o1c9FmYseDYBXkifLg9J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uZykgBsvLoByHe5WY5ZmWxeLc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fDShiYljUvxTZ02xzqZHsZw8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13HR0cTWFOtv3JxqzKPBaqGjRg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6bHgzkOwSnpUmwa4tVnA20rn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ziet er goed uit.

/edit:
De Small Angle F40 is bijna af. Ik moet nog 1 deur en de voorkant. Het begint al op een F40 te lijken. Ik heb ook de F40 van timtimgo gebouwd en deze had een soort van achterraam, hier lijkt het helemaal open te blijven. Wel vreemd dus dat 1 deur in bouwstap 9 zit en de andere in bouwstap 10. Qua onderdelen kom ik af en toe een connector tegen die te los op een as zit. Meestal is het voldoende om even te proberen op andere asjes om een beter passing te vinden, er zit blijkbaar toch wat tolerantie problemen in de set. Bovendien miste ik een 11L en 15L liftarm, daarvoor had ik 2 extra 13L liftarms, dus daar is iets mis gegaan. Ik kon deze onderdelen uit mijn Lego collectie halen, maar ideaal is het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPBOXOS5ai4SSPzMsAaFtj4F_H0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EMoB1NYCevDKadd5KEXVDN9d.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VX9qGLG5lp38I4XizCJMPDettI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7TCH6rmNpENe9ZN7UJRj3rZL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHFPXQJ56Xhyt4dTtib8jhkz0SI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xvRS1MyM2oqiKrHANXBnfRzj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqnSfwFBMNwizdiQDYZ5IIkCfIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n8BKRlbF6CIvmb2lYoPcpqw2.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGPadrAICbHKXYwY1mZ_lvS6vEI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BKUds4zgBdsIej5YvdxVGpTX.jpg?f=user_large

[ Voor 110% gewijzigd door zonoskar op 28-08-2023 15:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De F40 is af. Wat een beest. Alleen moeten er vintage wielen onder, jammer genoeg maakt Lego alleen deze.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TwVr6GgdNFfjMOLQ5jR4NjGBa4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HnzVXDgX8gqcKxz9b125Kx2K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hP-J6a_3v2RJkJ4JowchRLq1DyA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n4S6txpq2VMTI3CYMDKIPCrQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQ5HdHhpG9jg8nj5Z6IUpT0chpM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sfP1sqM24tCP4Wz5ip0AFUyn.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2U0LL_jt80z1EZnc4AIeqrTii4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RE2qSLnvGe22L9xHWA9J9H9R.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/06L0gjGTmzY8mJjYGCSj5SdMCWw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mTFrp4rbsTh4H9n1hl41tW1W.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JewbemifPCufzdygSxcZmz7sltM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BwJ6hd1tMnuka0ZBp4Hu5MNJ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMK23Aj886UgFXPP0gLkApWZVeA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aqMK3YoDhndu1E24vZxZFsBR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHT9wLRH7GftR_p_ydR4HHmYJT8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3LechS6zI03T8hm4CxnNuUMe.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 05-09-2023 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
Vandaag mijn eerste stap gedaan naar niet lego "lego".

De mad max interceptor.
https://www.yourwobb.com/products/gobricks-moc-35846-black-interceptor?_pos=5&_sid=bd98551a2&_ss=r&variant=42594542026908

Nu nog wachten op bezorging.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor degene die twijfelen of ze de F40 van timtimgo of van Loxlego moeten/willen bouwen.... Ga voor de Loxlego variant :) Het is ca 180 euro + de Lego Daytona supercar set (42143), maar het resultaat is een stuk beter. De motor ziet er beter uit, de neus is 10x beter en de versnellingsbak is een meesterwerkje. Alleen vond ik bij de versie van timtimgo de opklaplampen wel beter werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5q9-ocOpWcswsGWFtl51wRz0PSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fvUdJ2HxfmZGEdKbILoZXV8P.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jBsNAVRJFBGuCCjauq5E0J5Ua4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QedFn1TYyZdkfVetTvXAxYcS.jpg?f=user_large

/edit: euh, dit was voor het bouwsteen topic bedoeld aangezien de Loxlego F40 van een chinese knock-off fabrikant komt (ik heb wel de handleiding van Loxlego gekocht). Verplaats maar als het nodig is, hoewel hij er niet anders uit zal zien als je Lego onderdelen zou gebruiken.

De timtimgo F40 wordt weer afgebroken en dan ga ik de pimped versie van de Daytona bouwen. De Small Angle F40 is een blijvertje. Ik ben bezig om het interieur om te toveren naar Tan, maar veel onderdelen zijn niet of moeilijk verkrijgbaar. En ik wil het mechanisme van de koplampen wat aanpassen, want die van timtimgo werkt een stuk beter.

[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 05-09-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zonoskar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:54:
Voor degene die twijfelen of ze de F40 van timtimgo of van Loxlego moeten/willen bouwen.... Ga voor de Loxlego variant :) Het is ca 180 euro + de Lego Daytona supercar set (42143), maar het resultaat is een stuk beter. De motor ziet er beter uit, de neus is 10x beter en de versnellingsbak is een meesterwerkje. Alleen vond ik bij de versie van timtimgo de opklaplampen wel beter werken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

/edit: euh, dit was voor het bouwsteen topic bedoeld aangezien de Loxlego F40 van een chinese knock-off fabrikant komt (ik heb wel de handleiding van Loxlego gekocht). Verplaats maar als het nodig is, hoewel hij er niet anders uit zal zien als je Lego onderdelen zou gebruiken.

De timtimgo F40 wordt weer afgebroken en dan ga ik de pimped versie van de Daytona bouwen. De Small Angle F40 is een blijvertje. Ik ben bezig om het interieur om te toveren naar Tan, maar veel onderdelen zijn niet of moeilijk verkrijgbaar. En ik wil het mechanisme van de koplampen wat aanpassen, want die van timtimgo werkt een stuk beter.
* The Eagle wijst op topicwarning en smijt een lading bricks naar @zonoskar :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:46
The Eagle schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:28:
[...]

ik zou zeggen: trap op een legoblokje op blote voeten!

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bint schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:23:
ik zou zeggen: trap op een legoblokje op blote voeten!
Het is gewoon een MOC gebouwd met niet lego bricks. Je ziet geen verschil, het is alleen het idee dat het nep lego is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:05
The Eagle schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:28:
[...]

...he has been found guilty by the elders of the town of uttering the name of non-LEGO, and so, as a BLASPHEMER he shall be bricked!

Allright. Who threw that?

[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 05-09-2023 19:46 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:33

QuattroNL

It is I.

zonoskar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:12:
[...]

Het is gewoon een MOC gebouwd met niet lego bricks. Je ziet geen verschil, het is alleen het idee dat het nep lego is.
Idd, je kan de instructies kopen en het model bouwen van Lego. Daar is niks raars/onreglementairs aan.
(wordt alleen mogelijk wat lastig als er specifieke non-Lego-parts in zitten, maar een beetje Tweaker roggelt dat wel).

[ Voor 3% gewijzigd door QuattroNL op 05-09-2023 20:19 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Edgenumber
Hij is binnen, de mad max interceptor, zakjes-ception.

Nu nog tijd vinden om te bouwen.
Zaten geen Power funcions bij die je wel nodig heb. Dat was mij niet helemaal duidelijk van de website. Maar ik heb hem besteld al met in mijn achterhoofd rekening houdend dat het er niet bij zou zitten.

Dus ik moet effen browsen tussen mijn bakken vol met technic lego of dat ik die over heb. Of anders een beetje modden dat hij ook zonder in elkaar zit.

Het wordt voor mij toch een display model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ts7ViUpRs3bgWKXu5V0laY6UusQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbSOopLoKzXfFvbtlchuJ0SY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C33NSYnd50ZGvlSR6jxnFVgCp7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ml6dhc73S7QIilaTgB4XtbrN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAygEayGNIuIUx8MheRTwSLrNtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nO9KqOUpn1iHRUuswRnZgGwW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toKj9hXYRztIsC3Z9xGmKbIYVBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91uJc59YGpzKWg3GhqYqQw3B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:20
Edgenumber schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:10:

Nu nog tijd vinden om te bouwen.
Zaten geen Power funcions bij die je wel nodig heb. Dat was mij niet helemaal duidelijk van de website. Maar ik heb hem besteld al met in mijn achterhoofd rekening houdend dat het er niet bij zou zitten.
Toen ik iets met een motortje besteld heb bij YourWOBB kwamen die onderdelen een paar dagen later met een apart pakketje. Andere regels voor verzending van dat soort dingen volgens mij...

• Edgenumber
Ah, ok. Even afwachten dus.

Had jij daar dan wel twee verzendnummers van?

Ik heb maar een tracking nummer gehad.

[ Voor 62% gewijzigd door Edgenumber op 14-09-2023 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoPhix
Edgenumber schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:22:
Ah, ok. Even afwachten dus.

Had jij daar dan wel twee verzendnummers van?

Ik heb maar een tracking nummer gehad.
Ik kreeg maar 1 tracking nummer initieel bij mijn order. Toen ik er naar vroeg bij de klantenservice kreeg ik de 2e. Ze zijn vrij vlot met hun reacties (en je bent altijd hun “friend” O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb een berichtje terug dat de power functions apart gekocht dienen te worden.

Dat vind ik op zich geen probleem want afgaande op de prijzen van ali express vond ik hem wel erg goedkoop als de power fucntions er bij hadden gezeten. Alleen staan er twee soorten op zijn website, een goedkopere waar expliciet bij staat dat er geen power functions bij zitten. En een duurdere met go- bricks steentjes waar niet expliciet bij staat dat deze exclusief de PF is.

Dus ik heb gewoon gekregen wat ik had verwacht.

Ik ga vandaag beginnen met bouwen, maar de eerste indruk is goed. De paar steentjes die ik heb geprobeerd voelen solide aan, klemmen goed. En ze zijn solide van kleur, niet dat half doorschijnende wat lego tegenwoordig heeft.

Edit: toevoeging

Ik ben inmiddels al een stuk op weg met bouwen en het bevalt mij goed. Het engine nadeel is de handleiding. Die mist een deel, namelijk de rechter kant. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lB_eYwVA74txglWXYjmRmzVoWsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEJHiw6PhhzpHHsrzQG7yndl.jpg?f=fotoalbum_large

Een deel van de handleiding missen maakt het bouwen er uitdagender op maar niet onmogelijk.

Het is een MOC zoals deze ook op rebrickable te vinden is. Er zit in ieder geval een punt in wat totaal niet volgens lego standaarden voldoet. De vering aan de voorkant van de auto loopt aan en komt alleen vrij als deze een deel is ingeveerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cgv0jLaC_bfjU2ONu9lbGaE_HFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khW7aPiC3ZP62tETGivBAIVf.jpg?f=fotoalbum_large

De PF motoren die er in zitten heb ik er niet bij gekocht en heb ik vervangen voor een ondersteunende constructie van blokjes die ik uit mijn lego collectie heb betrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IkkW5ybuzwi7XBaK6UEc3US1y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s12ZbSB5BtI1qRlVyY4wNFhC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4CIgu0YCQXzRRpFnKpcGhb_UJGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9MmeAg1K15WM7RUjL1WFY41.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/URTf_FTd0DSFGnCvC66uSeiHAJk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vybbCLIMryfXYjC3TujhvIor.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EX7G8TG2G5l9sEW-PEjjFiHzxqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdFBMLU9ZXZPx5gv2KgTu79y.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben altijd een lego fan geweest. En mijn motivatie om deze te kopen was dat ik in lego ca. 95% van de auto had. Maar dat de laatste blokjes via bricklink mij ongeveer even veel zouden kosten als deze auto in zijn geheel. Kennelijk een paar zeldzame blokjes.

Daarnaast ben ik de laatste paar jaren niet altijd even te spreken over lego. Ik koop nog steeds wel lego, bloed kruipt waar het niet gaan kan. En mijn zoontje heeft inmiddels een hele collectie lego. Echter merk ik te vaak dat blokjes scheuren, soms zelf binnen enkele weken. Tuurlijk kan je vervangende aanvragen, maar voor een product zoals lego en hoe zij op de kwaliteit trom slaan vindt ik dat tegenvallen.

Dus zeker voor modellen die lego niet maakt zoals deze interceptor wilde ik al een tijd alternatieve bouwblokjes proberen. En hoewel het ergens voor mij als lego fan vreemd voelt moet ik toch zeggen dat lego er een concurrent bij heeft.

De blokjes klikken lekker, soms iets te los, maar daar heb ik bij lego ook last van dat sommige blokjes niet echt vast klikken.

[ Voor 73% gewijzigd door Edgenumber op 19-09-2023 15:20 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag bij de Bluebrixx winkel geweest in Aken. Kan van het weekend weer lekker bouwen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbYigxr_FCoKKuIccp9QMfKXAyU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GjZ5zo0lwrF87xmk1YoE6fhr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
https://youtube.com/shorts/-TpgpXV1kC8?si=WMjxTW5YR6OBI3YT

CADA 1:8 AMG One

Die velgen :9~

[ Voor 15% gewijzigd door Holzschuh op 28-09-2023 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Sowieso is die AMG One echt super gaaf, die staat wel op mijn verlanglijstje.
Alleen nog even wachten tot de prijs wat beter wordt :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Als trouwe Lego fan moet ik zeggen dat die AMG One er wel erg mooi uit ziet! Dat zie je bij Lego helaas niet. Geen gek gekleurde pins, alles geprint, RC, speciale velgen, top model! Zou wel leuk zijn als je hem ook als non-rc model kon bouwen want ik houd niet van batterijen wisselen. Liever handmatig bedienen.

En €275 voor 3300pcs, dat was bij Lego bijna het dubbele geweest. Jammer dat onze Deense vrienden dat niet kunnen/willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
Let wel dat, als je de AMG One bij CADA direct besteld (dus met doos), de douane deze opent en je hier inklaringskosten en btw voor moet betalen (Zie mijn LaFerrari post van een tijdje terug). Ik was hier toen 63,88 euro extra voor kwijt.

Dat gezegd hebbende.... de AMG One ziet er fantastisch uit en van Bruno Jenson, dus eigenlijk een no-brainer 😎

[ Voor 29% gewijzigd door Psyx88 op 01-10-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
ggj87 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:56: Zou wel leuk zijn als je hem ook als non-rc model kon bouwen want ik houd niet van batterijen wisselen. Liever handmatig bedienen.
Is met een accu, af en toe een kabeltje eraan hangen.

https://youtu.be/lmwtVPaDYtM?si=yshyu80NTXV1SJDE

Hier is de review, en eentje voor alleen de techniek. Deze gaat toch op het kerstlijstje voor dit jaar na de Ferrari gebouwd te hebben.

https://youtu.be/sdWCXa2yu2E?si=9sA_b33coM4Gvgqz

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocd-ZeX4HByXLY59wLDPSaRM5tc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FUwwfl6zvTZVcb8jkz0G5j9P.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lT1WmRSJ18xhHCzOdideD7N9bIo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3oCzKXNImlY3On9JGjNxKBaf.jpg?f=user_large

Wat een paar Gobricks onderdelen kunnen doen om een Lego set van kleur te ontdoen. Helaas hadden ze die versnellingsbak onderdelen niet in het zwart, alleen in wit. (Set is de Lego Daytona SP3)

[ Voor 21% gewijzigd door zonoskar op 03-10-2023 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik heb de interceptor af.

Je kan heel duidelijk merken dat het een MOC is. Misschien zijn het de aanpassingen van de chinese leverancier vanwege de onderdelen die deze kan produceren. Maar er zijn best een aantal onderdelen die half vast zitten.

Dus assen die verbonden worden met een halve stud lengte. Onderdelen waar geen lang genoege stud voor beschikbaar is. Dus er wordt vervolgens een staaf door meerdere pin lengtes heen geschoven om alle pinnen op een rij aan elkaar te verbinden en zo een pin van 4 balken breed te creëren.

M.a.w. bij de lego zo hoor je te bouwen regeltjes afdeling krijgen ze hier een hartverzakking van.

Daarintegen vond ik hem erg leuk om te bouwen. En de kwaliteit van de steentjes was echt top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6v0UWtWaFrIfuzS-2m7mkpIRV_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BabAuJaA7OMg4xSpR9yp6BVA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lLWSpDpnpo6dMNbVM8r6cz0Ofj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ev7hz6dk9TGRFxqOd5lP5cww.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wA6fnQuTeQ4Ddflm2nk3l18Ftw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGrn8BeWPg5oCyVYKKTn6cpe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OmzWAXqJwY7_LwEznYwBRpR_aUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGfxwEJeAWEJnBBlC0tu0hf9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Bij https://www.dagknaller.nl/ nu de Mega Construx Tesla Cybertruck voor €49,95 incl. verzenden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itavEpf8eL2LK06qHR_iSj6tcl8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9tyxE9sdLxGl7u9b5wSGlxJG.png?f=user_large
Is een set met 3283 stenen en de build is ongeveer 48cm lang na bouw.
Dit ; YouTube: Super Bau, aber fiese Farben und dafür zu teuer! MEGA® GWW84 Tesla C...

[ Voor 25% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-10-2023 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

gizmokat schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:57:
Vandaag de mould king Lambo afgemaakt, beschrijving was duidelijk, alleen als je lego gewend bent moet je hier beter opletten, paar keer een fout gemaakt, verder stenen zijn goeie kwaliteit niks op aan te merken en het model is ook gaaf, wel zelf de kier die tussen de deuren zat opgelost door een klein beetje van het blokje af te schuren, dat ziet er beter uit.

Ga alleen de voorruit aanpassen voor een schuine 8 bij 12 studs,
die zijn te koop voor weinig.

Al met al een prima build en model voor 45€ wat ik er voor betaald heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hem ook besteld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pinkelmans
Na een aantal sets van Mould King en TGL gebouwd te hebben, vroeg ik mij af of er eigenlijk een 'programmeerbare optie' van een andere fabriekant beschikbaar is? Zoiets als Lego MindStorms of Lego Spike?

De motorren / Power Functions van Mould King worden aangestuurd via Bluetooth LE, dus waarschijnlijk valt daar met een arduino platformpje (bijv. esp8266) relatief makkelijk tegen aan te programmeren. Maar je zit dan nog met sensorren die je mist, plus je wilt het natuurlijk wel mooi integreren in je build.

Ik zie dat er dingen als BrickPi bestaat, maar dat is vrij prijzig en volgens mij dien je dan nogsteeds de Lego sensoren aan te schaffen.

Het zal vast en zeker een flinke niche zijn, maar ik vermoed dat de marges van Lego op deze productlijn ook echt flink zijn, en juist voor scholen of voor ons Tweakers lijkt mij zoiets erg gaaf.

Zijn jullie al iets tegen gekomen? Of zien jullie ontwikkeling dat dit er aan zit te komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben in die hoek nog niets tegen gekoemn, maar ik moet zeggen dat ik ook niet gezocht heb.

Ik ben begonnen met de "American van" van BlueBrix, het A-team busje. Nou, als je van zwart houdt is dit een goede set :) right up my alley. Ik heb alleen nog zwart gezien, afgezien van wat metallic zilver voor het motorblok en 2 witte 1x3 tiles voor de nummerplaten (waarvoor geen stickers bijgevoegd zijn, dus die moet je zelf maken?). Het is 1 massieve blok bricks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAX2AkFW_iGK4tTTgm2_KC3zxJQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EGJu0T9mUsq8lul9q8M4gBh8.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 12-10-2023 09:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de Bluebrixx A-Team Van af en heb er een filmpje over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 11:03
Ik zie best toffe dingen voorbij komen bij de alternatieven voor Lego, maar ik heb er eigenlijk helemaal geen ervaring mee.

Is het nou kwalitatief een beetje interessant zo iets? Ik vind het voornamelijk interessant om gebouwen te maken en als showmodel weg te zetten.

Aanrader wat merk betreft?

Ik zie het al in de openingspost 8)

[ Voor 7% gewijzigd door flugelisoke op 15-10-2023 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Zoals in de topicstart te zien Zoals je ondertussen zelf ook in de topicstart hebt gezien, zijn steentjes geproduceerd door Gobricks nog altijd de gouden standaard: minder productiefouten en strakkere kleuren dan Lego; alleen de klemkracht ligt hoger waardoor je ook als volwassene al gauw naar de blokjeswipper moet grijpen.
Maar ik heb nu sets van Mouldking (steentjes van gobricks), CADA (eigen steentjes als ik het wel heb), TGL (geen idee, mogelijk Gobricks) en K-Box (ook geen idee) in m'n handen gehad en geen van de steentjes doet onder voor lego.
Daarnaast zijn de kwaliteit van het bouwsel en instructies bij CADA en Mouldking van hele hoge kwaliteit (niet gek want het zijn beide MOC's, waarvan de eerste met speciale overeenkomst en de andere inbreuk maakt op de licentie), terwijl de zeker geen Hulkbuster van K-Box erg fragiel is (wel prima instructies en heel veel detail) en de TGL-brandweerwagen vrij matig is (het heeft een coole gimmick en een paar nette details, maar het is voor het grootste deel een koekblik dat slecht van de ruimte gebruik maakt).

Ik heb zelf nog geen Bluebrixx aangeraakt, maar men is er in dit topic ook vrij lovend over. En die hebben vrij veel gebouwen in hun assortiment (*kuch* Burg Blaustein met duizend uitbreidingen *kuch*).
Verder is Panlos volgens mij ook wel een aanrader (@gizmokat is blij met de zeker niet Arkham Asylum) al hebben die maar een paar gebouwen in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Heb van Bluebrixx Blaustein gebouwd t/m de 3de uitbreiding (4 ligt al half jaar klaar :*) ) en van Panlos hebben we het knalroze kasteel gebouwd (Panlos 613003 Dream Castle).

Blaustein staat nog steeds, kleurkwaliteit erg goed. Klemkracht ook.

Dream Castle hebben we uiteindelijk eens afgebroken en dat was ook wel een flinke kluif. Qua kleur en klemkracht niets op aan te merken. Poppetjes zijn beetje meh maar er zwerven hier nogal wat Friends poppetjes rond dus daar kan prima mee worden aangevuld.

Doen beide niet onder voor Lego, zeker niet vergeleken met recentere Lego sets waar gietpunten en kleurconsistentie te wensen over laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:51
Is er voor non-LEGO ook een soort price-/brickwatch beschikbaar? Ik zou graag de 1:8 auto's van CADA kopen wanneer deze gunstig geprijsd zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 20:45
Dit lijkt me wel een mooie prijs voor de “Thijs de Boer Ferrari” van Cada:

https://www.yourwobb.com/...on?variant=42589147857052

Zoals ik het nu denk te zien verzending vanuit EU warehouse, dus geen extra importheffingen en BTW, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
https://youtu.be/i0EgiupSXIQ?si=4o9SzoehfQ5_NWUE

Eindelijk weer goede adventskalenders. Mijn laatste Deense is wel jaartje of 5-6 geleden.

En als bezitter van Burg Blaustein is deze mini uitvoering wel echt fantastisch.

Geen Star Trek fan, maar kan me goed voorstellen dat 24+ ruimteschepen/locaties mensen over de streep kan trekken.

Tijd voor een nieuwe bestelling _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoPhix
LaborGardens schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:32:
Dit lijkt me wel een mooie prijs voor de “Thijs de Boer Ferrari” van Cada:

https://www.yourwobb.com/...on?variant=42589147857052

Zoals ik het nu denk te zien verzending vanuit EU warehouse, dus geen extra importheffingen en BTW, toch?
Vorige week deze binnen gekregen uit hun EU warehouse en daar kwam inderdaad niets bij. En zat in de originele doos, ook wel een leuke extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinkelmans
Ik heb nu een aantal keer besteld bij yourwobb, nooit wat bij hoeven betalen. Vorige bestelling was 366 euro, dus ook niet niks. Aangezien de producten in de EU warehouse vaak wel een stuk duurder, is dat het mij niet waard. Wel zou je er dan de doos bij krijgen.

Op Reddit zijn trouwens ook wel wat discount codes te vinden voor 5% korting, bijv op de mould King setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:03
Zijn er mensen die zowel Lego als bijvoorbeeld sets van Mould King combineren? Ik ben semi actief geworden in het Lego topic omdat ik enkele sets van Lego heb, maar iemand die ik ken koopt vooral alternatieve 'lego' omdat het een stuk goedkoper is. En ik moet zeggen, als ik de prijzen vergelijk heeft hij daar absoluut gelijk in. Ik ben bezig om een stad te maken en ik merk dat het bouwen van bijvoorbeeld een parkje al snel in de papieren loopt. Je komt bij Lego vaak uit op een MOC en die steentjes zijn nogal duur om aan te schaffen. Nu heeft Mould King ook leuke sets, die eigenlijk perfect in de stad passen. Ik mis denk ik net een stukje overtuiging om ook 'nep-lego' te kopen, want zo voelt het voor mij helaas. Anderzijds, waarom zou ik het niet doen? Zover ik gezien heb is er visueel geen verschil in Lego en Mould King, de steentjes zijn nagenoeg hetzelfde en het is zo te lezen 100% compatible. Zijn er redenen om enkel Lego te kopen, los van het idee dat je geen Lego koopt en het daardoor niet 'echt' is?

Mocht ik de stap naar Mould King maken, dan ga ik die sets wel gescheiden houden. Steentjes echt mixen lijkt me een slecht plan, mocht ik het later ooit willen verkopen. Maar met een stad die modulair opgezet is, is dat geen enkel probleem. Kwestie van de ene 32x32 plate gebruiken voor Lego en een andere 32x32 plate voor Mould King bijvoorbeeld.

Het voelt zo fout om deze richting in te gaan. Het voelt voor mij echt alsof ik naar de dark side overstap door uberhaupt in dit topic te reageren. Dat zal wel aan mij liggen :+

[ Voor 0% gewijzigd door Zenomyscus op 23-10-2023 12:17 . Reden: Tupvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb in vrijwel al mijn Technic sets onderdelen van Gobricks omdat Lego deze niet in zwart wil maken/leveren. Dus het is vrij duidelijk welke onderdelen nep zijn. Het mixen van modulars zou ik geen probleem mee hebben, mits het duidelijk is/blijft welke nep en welke Lego zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:03
zonoskar schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:23:
Ik heb in vrijwel al mijn Technic sets onderdelen van Gobricks omdat Lego deze niet in zwart wil maken/leveren. Dus het is vrij duidelijk welke onderdelen nep zijn. Het mixen van modulars zou ik geen probleem mee hebben, mits het duidelijk is/blijft welke nep en welke Lego zijn.
Hoe zie je die verschillen dan? Nou heb ik de sets van Mould King alleen los gezien en niet naast Lego, maar je ziet dus wel verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
Zenomyscus schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:16:
Zijn er mensen die zowel Lego als bijvoorbeeld sets van Mould King combineren? Ik ben semi actief geworden in het Lego topic omdat ik enkele sets van Lego heb, maar iemand die ik ken koopt vooral alternatieve 'lego' omdat het een stuk goedkoper is. En ik moet zeggen, als ik de prijzen vergelijk heeft hij daar absoluut gelijk in. Ik ben bezig om een stad te maken en ik merk dat het bouwen van bijvoorbeeld een parkje al snel in de papieren loopt. Je komt bij Lego vaak uit op een MOC en die steentjes zijn nogal duur om aan te schaffen. Nu heeft Mould King ook leuke sets, die eigenlijk perfect in de stad passen. Ik mis denk ik net een stukje overtuiging om ook 'nep-lego' te kopen, want zo voelt het voor mij helaas. Anderzijds, waarom zou ik het niet doen? Zover ik gezien heb is er visueel geen verschil in Lego en Mould King, de steentjes zijn nagenoeg hetzelfde en het is zo te lezen 100% compatible. Zijn er redenen om enkel Lego te kopen, los van het idee dat je geen Lego koopt en het daardoor niet 'echt' is?

Mocht ik de stap naar Mould King maken, dan ga ik die sets wel gescheiden houden. Steentjes echt mixen lijkt me een slecht plan, mocht ik het later ooit willen verkopen. Maar met een stad die modulair opgezet is, is dat geen enkel probleem. Kwestie van de ene 32x32 plate gebruiken voor Lego en een andere 32x32 plate voor Mould King bijvoorbeeld.

Het voelt zo fout om deze richting in te gaan. Het voelt voor mij echt alsof ik naar de dark side overstap door uberhaupt in dit topic te reageren. Dat zal wel aan mij liggen :+
Ik heb ook andere merk sets tussen mijn lego staan, de music store modular van happy build 'gobricks' staat gewoon tussen mijn lego modulars, binnenkort ga ik een stad bouwen, ik heb ook een heel groot reuzenrad van mould king en lunatic hospital van panlos, die komen ook gewoon in mijn lego stad te staan, en ik wil de achtbaan van mould king kopen ook kopen, die van lego zelf is bijna 4 keer zo duur, dat heb ik er niet voor over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbYFDr1N3-QH99vBpbiKOOwcX1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFuoiH3pp6JXLfl36bIFXvUG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZbjHaLBHrt6In-RBjG0Sl2i6_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKnQBIkuDsYD6IzkysaWZ6sU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlhXI0Ia0BKHJtkwfLzbIJitLT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOCL01NyH0ApY4QCxyXc10DU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Zenomyscus schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

Hoe zie je die verschillen dan? Nou heb ik de sets van Mould King alleen los gezien en niet naast Lego, maar je ziet dus wel verschil?
kwa kwaliteit zie je geen verschil als ze naast elkaar staan, alleen op bij de lego blokjes staat het merk er nog in gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:51
Ah had dit topic nog niet gezien :o .

Hier de afgelopen jaren ook half ome Ali opgekocht met voornamelijk MouldKing.
Heb ook wat XingBao waar ik niet heel happy mee was qua pasvorm etc.

Ik moet mijn lijst nog eens updaten want niet alles staat er bij. Ik heb overigens vrijwel alleen gebouwen en geen Technic of voertuigen:
15002 Cade Corner (Starbucks)
15003 stadhuis
15004 Fire Brigade
15005 Grand Emporium
15034 Bikeshop
0923 corner theme park
45014 statue of liberty
16019 botanical garden
16002 the car wash
16005 Antique Collection Shop
01002 Chinese pub
01003 YiHong Brothel
01020 The Chinese Theater
01022 Wanfu Inn
10243 Chinese Restaurant
10224 Hill Tavern Toys
10246 Roma Restaurant
10182 Summer Coffee Shop
16021 Crystal house
15009 Pet Shop
15010 Parisian Restaurant
15015 Dinosaur Museum
15037 Downtown Diner
16008 Cinderella Princess Castle
16060 Hogwarts Castle
17004 London Tower Bridge
0925 Bookstore
QL0919 Corner Mall/Victor's lab
QL0922 European Mall
QL0924 Old Tavern

De meest belabberde set die ik heb is toch wel het Dinosaur Museum (Lepin 15015).
Heel veel onderdelen lijken zwart in de instructies terwijl ze vaak in praktijk donker groen zijn.
Fouten in de instructies, missende delen (soms wel 20x hetzelfde blokje te weinig).
Overigens is dat wel een gigantisch groot geval.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Csotranme schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:54:
Ah had dit topic nog niet gezien :o .

Hier de afgelopen jaren ook half ome Ali opgekocht met voornamelijk MouldKing.
Heb ook wat XingBao waar ik niet heel happy mee was qua pasvorm etc.
XingBao heb ik ook een set van en vond het ook niet goed kwa pasvorm, en hoop blokken waren te hoog en daardoor kreeg je grote kieren in het bouwwerk, uit eindelijk heb ik de te hoge blokken afgeschuurd met waterproof schuurpapier tot er geen kieren meer waren, maar dat was een rotklus, daarna geen XingBao meer gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:51
gizmokat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:03:
[...]

XingBao heb ik ook een set van en vond het ook niet goed kwa pasvorm, en hoop blokken waren te hoog en daardoor kreeg je grote kieren in het bouwwerk, uit eindelijk heb ik de te hoge blokken afgeschuurd met waterproof schuurpapier tot er geen kieren meer waren, maar dat was een rotklus, daarna geen XingBao meer gekocht.
Ik heb er 4 van XingBao (de 010XX sets). Allemaal dezelfde serie met Chinese gebouwtjes.
Heel veel bleef gewoon niet goed in elkaar zitten, de constructie was gewoon slecht overna gedacht.

Die sets zijn ook niet op te tillen zonder dat ze in elkaar lazeren. Ik koop het ook niet meer...

Ik moet het laatste set (16041 Magic Joke Shop) nog afmaken van de MouldKing Diagon Alley serie (16038-41).
Daarna ga ik denk ik maar eens kijken naar mn eerste BlueBrixx: Burg Blaustein.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zenomyscus schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

Er is vrijwel geen verschil. Behalve dan dat ik weet dat Lego bijv alleen blauwe 3L pins maakt en rode versnellingsbak tandwielen, etc. Als ik die dan in een andere kleur (zwart) tegenkom weet ik dat het niet Lego is.

/edit: Ik heb overigens nog een doodzonde begaan. (nep)Lego onderdelen gespoten :) Ik wou de motor in de Ferrari F40 in metallic zilver hebben, maar zowel bij Lego als bij Gobricks en Webrick hadden ze niet alle onderdelen in die kleur. Toen heb ik flat silver geprobeerd (de kleur van de 4 bricks in het midden van de foto), maar ook daarin niet alle onderdelen kunnen vinden. Dan maar een spuitbus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAh5GzzHzMlPuVfXxXJOUI_BwQo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M4LESDDo3LxWot92wO68PCGV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xINCW5LXpMhCawwSN9LUi6aVoQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h2Qr8ApkqoNampMs4kLc7Usa.jpg?f=user_large

Helaas ben ik 2 onderdelen (alsmede de flat zilver inderdelen) vergeten, dus die moet ik nog even doen. Die 2 waren niet in flat zilver te krijgen, alsook de 2 grote engine block onderdelen niet. Ze waren overigens ook niet in metallic zilver te koop. Ik vind het best aardig gelukt voor een simpele spuitbus van de Action.

[ Voor 55% gewijzigd door zonoskar op 24-10-2023 22:44 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 49 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.