Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:08
Oef dat locomotiefje is wel verleidelijk, ik heb die ooit van mijn ouders gekregen in H0, als eerste deel van mijn modelbaantje wat ik toen had. Ik heb alleen niet zoveel met display sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 14:55

Poekie McPurrr

Mreoww~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LR6FMZy0o-Gtur5PtkmvYnBO98I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c6yl18lvq7eAP782BWT3F1tG.jpg?f=fotoalbum_large Geen gesorteerde zakjes.. alles in 4 bakken en grabbelen! Maar het frame is af.. nu de aankleding nog

Le Meow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Bij Blue Brixx zijn de volgende licenties bekent gemaakt ( er komen er nog meer ):

: Een Duitse schepen bouwer
: Robocop
: Stargate

Ook zijn er 2 middeleeuwse sets bijna klaar:

Ik dacht een zadelmaker en stal. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XI870ct9rpNVQ8Eb2VJlAlhPjdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17sEz3iWtO8nXfUlNAl9zU0J.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dxo-Jj81kHpuxLO76XyWvKixHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXzg0vXQrGOWaA1zfvomJMVt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J46VPwz5Rh06UuP7oJXB_eVVTrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVgrdl1nT9Oo5L9Fpryyka7I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjM7oeBSOp3FN6SpH25iOidYtTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQX13J6E7AWxsJJG3AuHLR0f.jpg?f=fotoalbum_large

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:18
Die schepenbouwer is de Duitse tegenhanger van de KNRM. Ben wel benieuwd wat voor kleuren daarbij komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:33
CORVETTE schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:49:
Bij Blue Brixx zijn de volgende licenties bekent gemaakt ( er komen er nog meer ):

: Stargate
Shut up and take my money.

Ik ben wel benieuwd wat ze gaan maken. Als ze een geslaagde X-302, Death Glider en Puddle Jumper op minifig schaal uitbrengen heb ik zeker interesse! En de Stargate zelf natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Van Mork bij Blue Brixx:

Een vet kasteel met bijna 8000 stenen en een klein gebouw tje. Ze zien er beiden netjes uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tgEvBkoGrBt1zQ-ORGpICN2_gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4v4YkydvaM5IDD7kNkJTHOwk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBvwbH19NjeeMxvEjX3b9mSpyUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0i6pQ1co1uBfUynwNseciVtY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmhmYnbcJaWj9NyIr1uOHngGeW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIXSfddQwD6R2YjGwk5Xoqpm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Webrick verkoopt geen GoBricks meer:

Ze willen overstappen naar o.a. Jing Blocks

Laat ik daar al een test set van hebben liggen

We regret to inform you that we have decided to end our partnership with Gobricks. This was not an easy decision, but after careful evaluation, we have identified significant issues with delivery times and service quality that could potentially harm our business.
We have been closely monitoring the growth and development of building block manufacturers in China, and we are excited to see the rapid progress that has been made in recent years. We are particularly impressed by the emergence of high-quality bricks such as Jing Blocks and more.
We will introduce more new manufacturers and gradually improve the quality of Webrick parts to provide you with the most comprehensive and highest quality level. This process will not take too long.
We are committed to providing you with the best possible products and services and hope to earn your continued support and loyalty. Thank you for your understanding.
Best regards,
The Webrick team"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een speed build video gemaakt over de TGL T5026b.

Over webrick, jammer dat ze geen GoBricks meer leveren, maar als de andere leveranciers net zo goede stenen leveren is dat voor mij geen probleem. GoBricks was ook wel een beetje duur.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 30-03-2023 11:42 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@zonoskar

Ik zag deze velgen:

Misschien wat aan de dure en en iets te donker ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlxEfyCeTkfjsMAGO3qWPwdICpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJXuISyF8SArirn0K1OZeZhm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh

Vanaf volgende week "voorjaarschoonmaak" bij Bluebrixx met tot 75% korting.
Afwachten wat de keuzes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 16:06

Lagune

Its time for warp

Holzschuh schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:43:
[YouTube: Wir machen Frühjahrsputz! #shorts #sale]

Vanaf volgende week "voorjaarschoonmaak" bij Bluebrixx met tot 75% korting.
Afwachten wat de keuzes zijn.
shit ik heb net wat mini sets besteld :(

ga wel unsubscriben van die youtube, blijf maar sets kopen :D

blaustein is inmiddels af, nu bezig met bergfried (geen genummerde zakjes :( )

hopelijk vorburg en saalbau met 75% korting (zal wel niet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5_LiprDD38SS_39iLhqS0BC9RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMJqwNj4BNLfPs1Y4nnvkOcc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Lagune op 30-03-2023 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:08
Voor het dakje van de poort heeft iemand (sorry vergeten wie het was) eens geadviseerd een plakbandje rond het asje te plakken. Dan blijven de dakpannen wel liggen. Ik kan uit ervaring zeggen dat het erg goed werkt. En hoewel ik de vorburg heb, hoop ik met je mee dat er korting komt op de saalbau, want die moet ik nog wel aanschaffen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

breadje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:01:
Voor het dakje van de poort heeft iemand (sorry vergeten wie het was) eens geadviseerd een plakbandje rond het asje te plakken. Dan blijven de dakpannen wel liggen. Ik kan uit ervaring zeggen dat het erg goed werkt. En hoewel ik de vorburg heb, hoop ik met je mee dat er korting komt op de saalbau, want die moet ik nog wel aanschaffen. O-)
ah super thanks, ja dat dak is echt een kriem, die plantjes trouwens ook, heb ik opgegeven die er steeds weer terug op te zetten (staan nu op fantasie plaatsen)

ik hoop nog steeds vorburg te bouwen en dan het 'houten' gedeelte eraf te slopen, anders wordt ie mij te breed + ik vindt het voorstuk zo als ie nu is prima

gaat mij vooral om saalbau _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snoopy1975
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-09 08:21
Geen idee of het hier mag, maar via deze weg wil ik jullie toch even laten weten dat er komend weekend een leuke beurs in Kerkrade (Zuid0Limburg) plaats vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oh5rEYwASWhaGKEgZhPKVxLiqw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwuxDvRoEseuMSFgO6TymPDK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Snoopy1975 op 31-03-2023 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Lagune schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:47:
[...]

shit ik heb net wat mini sets besteld :(
Welke heb je besteld?

Voorheen waren er ook wel eens uitverkopen maar dat ging met sets die zij verkopen van andere makers. Dus Mork , xingbao etc.
Amper hun eigen sets. Zelf vond ik het vaak wat tegenvallen omdat het meestal niet de sets zijn die ik leuk vind.

Maar het kan maar zo zijn dat er pareltjes tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

CORVETTE schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:59:
[...]

Welke heb je besteld?

Voorheen waren er ook wel eens uitverkopen maar dat ging met sets die zij verkopen van andere makers. Dus Mork , xingbao etc.
Amper hun eigen sets. Zelf vond ik het vaak wat tegenvallen omdat het meestal niet de sets zijn die ik leuk vind.

Maar het kan maar zo zijn dat er pareltjes tussen zitten.
LOZ, Magisches Haus (mini blocks)
LOZ, Akademie (mini blocks)
LOZ, Bäckerei (mini blocks)
LOZ, Gasthaus (mini blocks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Cool om Loz hier te zien.

De eerste reviews van de CADA Ferrari zijn er:

https://www.merlinssteine...05w-viva-hypercar-review/

Fijne bouwervaring . Wel wat puntjes maar in zijn geheel een erg goede set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Na een introductie tot de concurrentie met een politiemotor van mould king (waarvan ik nu begrijp dat het een gestolen MOC is) en Bruno's italiaanse supercar* van cada, ben ik verslaafd benieuwd of er ook technic sets zijn die meer als een puzzel werken. Bruno heeft weliswaar heel goed gepuzzeld (ik heb op meerdere punten gedacht "hoe kom je erop?!"), maar de handleiding is zo duidelijk dat er voor mij weinig uitdaging in het bouwen zit.
Je kan natuurlijk de handleiding in de verpakking laten zitten en puur kijken naar de plaatjes op de doos, maar bij een beetje grote set zit er zoveel onderhuids dat dat zou leiden tot een gammele constructie, missende functies en heel veel overgebleven stukjes. Dus misschien moet mijn vraag zijn: welke set heeft de slechtste handleiding? :+

En als dat geen optie is, "moet" ik straks maar de viva hypercar kopen om me een weekend zoet te houden.

De multitool die cada meelevert is trouwens echt een verademing! :D
De politiemotor had bijvoorbeeld een paar 3L-pinnen die ik uit 2 stukjes tegelijk moest trekken bij het demonteren. (Zo'n 7x5-frame vullen met 5L-balken is leuk, maar zet dat dan vast met assen i.p.v. pinnen! :X ) Dat had ik de eerste keer met veel pijn en moeite met m'n vingers gedaan, maar later met de pinnentrekker ging het moeiteloos.

*natuurlijk de variant met motors, want gemotoriseerde versnellingsbak :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Er zijn wat TGL sets die wat moeilijker zijn. De 1:8 911 . De 1:6 ook. Van Mould King de blauwe Lamborghini 1:8 . Het is niet zo dat de grootste mk sets ook het moeilijkst zijn om te bouwen.

Denk dat je bij TGL de meeste kans maakt om wat meer te puzzelen. Bij CaDa o.a. pak ik alles op de 2 pagina s van het bouw boek.

De 1:8 F1 van Red Bull had ook een mindere handleiding

[ Voor 8% gewijzigd door CORVETTE op 01-04-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
@CORVETTE Heb jij eigenlijk je RB16B al af inmiddels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
cordonbleu schreef op zondag 2 april 2023 @ 00:37:
@CORVETTE Heb jij eigenlijk je RB16B al af inmiddels?
Ja. Maar ik heb nog geen stickers. Ook nog niet besteld.

De eerste review van de grote Cobi loc is er:
De mooiste loc tot nu toe😋

Maar wat oogt hij super en het detail niveau , zoals altijd bij Cobi is erg hoog bij deze br 52.

https://www.merlinssteine...-steam-locomotive-review/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A8Ygi4pSDUnsb5ca-L5Ghxe3Z0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2W9KEPzmLAM9cqRa24NkReo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Korting bij Blue Brixx niet vergeten is vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hz3LFekWwun59-yf1v3J0r0HO2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IuywmNBnVAi3nB9yqMoczcn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
CORVETTE schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:04:
Korting bij Blue Brixx niet vergeten is vandaag:

[Afbeelding]
Het zal aan mij liggen, maar was deze sale een aankondiging waard? 2 producten van Bluebrixx zelf en 44 in totaal on sale. Had gehoopt op wat Bluebrixx medieval spul in de sale en die merchant is het imo net niet,

Voor de rest zie ik vooral spul wat ook op Ali te krijgen is tegen betere prijzen en zonder verzendkosten (tegenwoordig nog rap binnen ook).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:21
Flumble schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:25:
Na een introductie tot de concurrentie met een politiemotor van mould king (waarvan ik nu begrijp dat het een gestolen MOC is) en Bruno's italiaanse supercar* van cada, ben ik verslaafd benieuwd of er ook technic sets zijn die meer als een puzzel werken. Bruno heeft weliswaar heel goed gepuzzeld (ik heb op meerdere punten gedacht "hoe kom je erop?!"), maar de handleiding is zo duidelijk dat er voor mij weinig uitdaging in het bouwen zit.
Je kan natuurlijk de handleiding in de verpakking laten zitten en puur kijken naar de plaatjes op de doos, maar bij een beetje grote set zit er zoveel onderhuids dat dat zou leiden tot een gammele constructie, missende functies en heel veel overgebleven stukjes. Dus misschien moet mijn vraag zijn: welke set heeft de slechtste handleiding? :+

En als dat geen optie is, "moet" ik straks maar de viva hypercar kopen om me een weekend zoet te houden.

De multitool die cada meelevert is trouwens echt een verademing! :D
De politiemotor had bijvoorbeeld een paar 3L-pinnen die ik uit 2 stukjes tegelijk moest trekken bij het demonteren. (Zo'n 7x5-frame vullen met 5L-balken is leuk, maar zet dat dan vast met assen i.p.v. pinnen! :X ) Dat had ik de eerste keer met veel pijn en moeite met m'n vingers gedaan, maar later met de pinnentrekker ging het moeiteloos.

*natuurlijk de variant met motors, want gemotoriseerde versnellingsbak :9~
Is de Cada 770-4 Supercar niet wat voor je? Vergt iets meer vooruitkijken en heen en weer bladeren :Y
Wel boekje 0 even van hun Facebook downloaden, er zitten wat probleempjes in die je zonder dat boekje niet oplost.

NLDViane in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"

[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 03-04-2023 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Beakzz schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:45:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar was deze sale een aankondiging waard? 2 producten van Bluebrixx zelf en 44 in totaal on sale. Had gehoopt op wat Bluebrixx medieval spul in de sale en die merchant is het imo net niet,

Voor de rest zie ik vooral spul wat ook op Ali te krijgen is tegen betere prijzen en zonder verzendkosten (tegenwoordig nog rap binnen ook).
De sets van happy build zijn gelicenseerde sets met doos. En happy build is GoBricks. Dus wat duurder dan de mindere merken.
Verder is de uitverkoop inderdaad niet super. Zijn vooral sets die over zijn van kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
CORVETTE schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:23:
[...]

De sets van happy build zijn gelicenseerde sets met doos. En happy build is GoBricks. Dus wat duurder dan de mindere merken.
Verder is de uitverkoop inderdaad niet super. Zijn vooral sets die over zijn van kerst
Thanks voor de uitleg. Gobricks zegt mij niks, maar het zal het wel waard zijn dan. Heb even getwijfeld over de boat repair shop, want die ziet er wel leuk uit. Alleen de 10 euro verzendkosten voor 1 set hebben mij weer genezen :+ en kan niks anders vinden wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Er staat meer info in de eerste start post.

Maar GoBricks is een steentjes fabriek waar je wel losse stenen kunt bestellen maar sets leverd aan andere merken. O.a . Mould King en happy build e.v.a. GoBricks wordt door vele reviewers geroemd om de uitstekende kwaliteit. GoBricks wordt gezien als de top momenteel. Hun prijzen zijn wat omhoog gegaan de laatste jaren .
Er zijn sites / filmpjes te vinden waarop precies te zien is wie wat maakt en wie waar gebruik van maakt . Wel bijna allemaal in het Duits.

LoL 😂:
Mould King klaagt bij hitian dat ie hun sets te goedkoop verkoopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-z4TZnFGcDHDzRWguQmV7CE4K4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMeKUpKLXsoAakX83pfxcuRV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 22:13
CORVETTE schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:06:
Er staat meer info in de eerste start post.

Maar GoBricks is een steentjes fabriek waar je wel losse stenen kunt bestellen maar sets leverd aan andere merken. O.a . Mould King en happy build e.v.a. GoBricks wordt door vele reviewers geroemd om de uitstekende kwaliteit. GoBricks wordt gezien als de top momenteel. Hun prijzen zijn wat omhoog gegaan de laatste jaren .
Er zijn sites / filmpjes te vinden waarop precies te zien is wie wat maakt en wie waar gebruik van maakt . Wel bijna allemaal in het Duits.

LoL 😂:
Mould King klaagt bij hitian dat ie hun sets te goedkoop verkoopt:

[Afbeelding]
Ik dacht daar echt "Holy shit wat goedkoop! Hebben!" Maar dan kom je bij de verzendkosten... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Op steine canal.de staat een gerucht dat Cobi een speciale Tiger 1 tank - de 131 - uit zou willen brengen. 1:16 schaal. Dat zou een kleine 8000 onderdelen zijn. Dat zou volgens mij de grootste Cobi set dan zijn.

Dat zou erg gaaf zijn imho als die echt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy1975
CORVETTE schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:20:
Op steine canal.de staat een gerucht dat Cobi een speciale Tiger 1 tank - de 131 - uit zou willen brengen. 1:16 schaal. Dat zou een kleine 8000 onderdelen zijn. Dat zou volgens mij de grootste Cobi set dan zijn.

Dat zou erg gaaf zijn imho als die echt komt.
Dit gerucht heeft enkele weken geleden ook al op een franse site gestaan, ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
@CORVETTE @NLDViane bedankt voor de tips!
Bij TGL schoot m'n aandacht meteen naar de brandweerwagen T4008, want die heeft de gimmick dat die water kan spuiten*. Welt der klemmbausteine raadt de set zelfs af omdat de bouwinstructie heel wat haken en ogen heeft (om vervolgens simpele oplossingen te geven voor de meeste foutjes), dus dat lijkt me een uitstekende set. :+

Als de honger daarna nog niet gestild is, wil ik wel de blauwe supercar van Thijs proberen. Met aanpassingen door cada, want als ik het goed begreep op eurobricks, heeft cada er een handje van om het model wat aan te passen zodat het beter aansluit op hun voorraad ten koste van de instructiekwaliteit. Zo ook de loshangende 4L- en 10L-as in Bruno's auto (een rij tubes of zelfs plates had er beter uitgezien), terwijl het origineel één 14L-as heeft.

*en heel veel balken en motors voor je geld, mocht ik het toch liever voor prototypen gebruiken dan als brandweerwagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik had mijn Red Bull al klaar. Dit zijn de foto's.
Geen stickers besteld nog.

De onderdelen vond ik wel wat minder. Je kunt goed merken dat dit niets de beste stenen zijn op de markt.
Bouwervaring vond ik wel leuk. Eerst had ik het idee ik zet er meer 1:8 F1 wagens bij maar ik heb zo'n vermoeden dat iedere auto onderhuids hetzelfde is. Je moet wel wat zelf uitvogelen soms aangezien dit een moc is en de handleiding niet altijd even duidelijk.

Auto ok. Hij oogt wel goed . Stenen had ik liever van een beter merk gehad. De assen pasten soms wat moeilijk. En de onderdelen die op de assen kunnen. GoBricks hoeft dan ook weer niet maar een xingbao zou al een stuk fijner bouwen. En dat zou qua prijs niet eens veel duurder moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LINDgaK7tgYC9TgAmnwoygi9aYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMLZcClFc0dasrgxgDCZ2GWN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wI-I0elmfgd7iLG9dPFOovGHeZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7kXcZf9bkbhMqm2eFDEvd6e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyVcSHatNHyGh6olImaKNYCnHPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOvA9VketfLOcJ3wEF39M4u9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Heb afgelopen dagen weer wat zitten spelen met de 3d printer:

Dat is de eerste een quarter straight.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ozdnLKxLPGrbR5_Pj-uYhI3MVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uh3NtFBaPlPAiQ0kX7wJpLMs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
CORVETTE schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:33:
Heb afgelopen dagen weer wat zitten spelen met de 3d printer:

Dat is de eerste een quarter straight.

[Afbeelding]
Help me even, wat is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ossi schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:22:
[...]

Lijkt op rails voor een trein. Is ook meteen iets wat ik zou 3D printen in plaats van kopen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
Ossi schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:22:
[...]

Dat is een heel kort stukje rails. (zonder metalen geleiding, dus er kan geen ouderwetse 9V trein op rijden)

Heeft iemand ervaring met barweer? Ik heb er een paar dagen geleden wat besteld, maar nog geen tracking link ontvangen. (wat wel mag opschieten, want de site claimt dat dit artikel uit europese voorraad komt en binnen een week bij de deur moet liggen) [edit] tracking link is binnen, nu nog wachten tot het pakket Duitsland verlaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Flumble op 11-04-2023 20:24 . Reden: nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Oh ja nu zie ik het, ik keek er horizontaal naar en kon er niets van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:03
Is er ervaring met Buildiverse? Voor zover ik kan zien zijn gewoon resellers van CADA etc en andere zaken (dollhouses) die voor de helft op Ali te vinden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES8lDF6dbZtk8M8scOf6ifs-Bow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6uTGmvMrzr6AwbzFyzQR6HG.jpg?f=fotoalbum_large

Na een dag Aquis Plaza in Aken overleefd te hebben tijd om de 2de uitbreiding in elkaar te zetten. (aan de overkant een Xingbao tank)

Eerste indruk, wat wordt dit een enorm ding. Genoeg beeldmateriaal gezien maar in het echt valt het pas echt goed op.

Indruk Bluebrixx winkel; er ligt enorm veel, maar het is echt function>form. Simpele rekken, en zeker bij de bruine dozen Specials gangen is het goed kijken of ze hebben wat je zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hier wat foto's van wat losse prints.

Ik heb dit een paar jaar geleden geprint. Dus verschillende materialen en kleuren geprobeerd.

Je moet eigenlijk abs hebben. Dus bijna alles is met abs. Dat is harder maar wat lastiger te printen.

Zelf vind ik rechtsonder de grijs / brons kleur het mooiste . Dat is de donkerste. Op de eerste Foto.

Het is niet goedkoper. Als je standaard bochten of rechte stukken nodig hebt. Kun je die beter uit china halen . Beter en goedkoper. Maar ik maak de aparte stukken ermee . Die niet in de winkel te koop zijn meestal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BCwrnPzuBfmcyY39JIgDDqSOZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWtP49DZulMfEdKlo0ot6Fa0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvfuLS0-NTkTywTXs9ag9Pv9Pcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOXOn72Rf3f4H5WJ8ag5HAfq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PKDJwQVgw1CZ1Z76NJVhLhXhBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRu7oMJEJnpw0YeZYRhPzRD7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
CORVETTE schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:44:
Hier wat foto's van wat losse prints.

Ik heb dit een paar jaar geleden geprint. Dus verschillende materialen en kleuren geprobeerd.

Je moet eigenlijk abs hebben. Dus bijna alles is met abs. Dat is harder maar wat lastiger te printen.

Zelf vind ik rechtsonder de grijs / brons kleur het mooiste . Dat is de donkerste. Op de eerste Foto.

Het is niet goedkoper. Als je standaard bochten of rechte stukken nodig hebt. Kun je die beter uit china halen . Beter en goedkoper. Maar ik maak de aparte stukken ermee . Die niet in de winkel te koop zijn meestal

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig heb ik ook zoiets geprint, maar dan gewoon in PLA. Ik moet nog even kijken wat voor onderdelen ik nog meer wil hebben wat niet door Lego zelf wordt gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pQrhmkipB0sbi65_LS3_DEah7Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F3HMzpF2C83VFpNxU0LBFhWD.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
ErikT738 schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:02:
[...]

Toevallig heb ik ook zoiets geprint, maar dan gewoon in PLA. Ik moet nog even kijken wat voor onderdelen ik nog meer wil hebben wat niet door Lego zelf wordt gemaakt.

[Afbeelding]
Cool. Is dat voor een duplo trein ?

De aansluitpunten zijn veel groter en groffer Dan bij een gewoon spoor. Die zijn paar mm dik. Met abs gaat dat prima maar bij pla heb ik een serie die goed hield en 2 series een stuk minder. Ook de stijfheid van een Klein stukje spoor is minder.

Maar ik denk dat ik nog wel wat wil proberen met pla. Ik zou de vulling van de open delen meer massief kunnen doen. Volgens mij staat ie standaard op 30% vullen. Duurt wel weer langer met printen en een dagje om uit te vogelen.

Ik print bijna alles met abs maar nadeel is bij mij. Dat hecht teveel op het print bed. Na x aantal keer printen is mijn pei kapot. Bij pla heb ik dat een heel stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
CORVETTE schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:23:
[...]

Cool. Is dat voor een duplo trein ?

De aansluitpunten zijn veel groter en groffer Dan bij een gewoon spoor. Die zijn paar mm dik. Met abs gaat dat prima maar bij pla heb ik een serie die goed hield en 2 series een stuk minder. Ook de stijfheid van een Klein stukje spoor is minder.

Maar ik denk dat ik nog wel wat wil proberen met pla. Ik zou de vulling van de open delen meer massief kunnen doen. Volgens mij staat ie standaard op 30% vullen. Duurt wel weer langer met printen en een dagje om uit te vogelen.

Ik print bijna alles met abs maar nadeel is bij mij. Dat hecht teveel op het print bed. Na x aantal keer printen is mijn pei kapot. Bij pla heb ik dat een heel stuk minder.
Dit is Duplo ja, daar is het niet zo erg als het niet perfect aansluit. Ik heb ook wel eens wat Lego compatible blokjes geprint in PLA maar dat is inderdaad nogal variabel of het goed klemt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
ErikT738 schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:42:
[...]

Dit is Duplo ja, daar is het niet zo erg als het niet perfect aansluit. Ik heb ook wel eens wat Lego compatible blokjes geprint in PLA maar dat is inderdaad nogal variabel of het goed klemt of niet.
Duplo gaat goed zo te zien. De monorail kan ook.

Blokjes heb ik niet geprobeerd. Het verschil met het moulden vond ik paar jaar geleden te groot. Nu zijn de printers waar schijnlijk ook weer beter.

Grote rots partijen zouden ook wel netjes worden denk ik. Maar ja BB heeft die vrij goedkoop.

Je zit ook altijd te hannessen met de juiste kleur. Het koste me weken voordat ik dark bluish gray had. En nog wijkt die miniem af. Dat zal wel bij meer kleuren het geval zijn. Je moet de exacte ral codes weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
CORVETTE schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:39:
[...]

Duplo gaat goed zo te zien. De monorail kan ook.

Blokjes heb ik niet geprobeerd. Het verschil met het moulden vond ik paar jaar geleden te groot. Nu zijn de printers waar schijnlijk ook weer beter.

Grote rots partijen zouden ook wel netjes worden denk ik. Maar ja BB heeft die vrij goedkoop.

Je zit ook altijd te hannessen met de juiste kleur. Het koste me weken voordat ik dark bluish gray had. En nog wijkt die miniem af. Dat zal wel bij meer kleuren het geval zijn. Je moet de exacte ral codes weten
Het ging mij ook om cadeautjes voor kinderen met hun naam er op. De kwaliteit en kleuren weken duidelijk af van echte Lego, maar het was goed genoeg om te mee te bouwen. Voor "serieuze" bouwwerken zou ik de 3D printer niet gauw gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Bij lepinboard .de staat de nieuwe pneumatic model van Mould King. Ook een 1:10 Dodge hellcat trouwens.

Deze 4500 onderdelen ongeveer. Geautoriseerd netjes. Veel functies lijkt het. Relatief weinig motoren. Maar veel pneumatic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEdSkvqo2U4_yMJpIjyHqHN0xw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KPsjyNg35pial5D6WE04VtDi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muHKvhIjALvJ2XiNMih42k4N--4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QXtuB3MzXNvg2rTOIN3ajRMI.jpg?f=fotoalbum_large

2 MOCS transformer die tijdje terug zijn uitgekomen, op dit moment ben ik Bumblebee in elkaar aan het zetten, wel echt een vet model hoe het bedacht is! Optimus Prime is ook vet, maar wel een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:23
Die technic transformers zien er echt goed uit 👍🏻 Heb je een link naar de MOCs-pagina? (of zijn dit Chinese 're-release'-es? 🤣)

Gevonden.... Wel flink aan de prijs, but then again, die Optimus Prime is bijna 8900 steentjes 😁

[ Voor 33% gewijzigd door Psyx88 op 16-04-2023 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
Bumblebee heb ik bij yourwobb gekocht, daar was ie rond de 120 euro, wat ik wel echt een goede prijs vind voor de hoeveelheid steentjes die erin zitten. Enige nadeel is dat het best veel stickers zijn maat die plak je allemaal als laatste stap erop, dus kan tegen die tijd nog besluiten of ik dat doe of niet.

Het zijn volledige nieuwe designs voor zover ik weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 19:34
Ik heb een 19005 + 19005t en 20002 op het oog. Hierbij vroeg ik mij af hoe jullie een 163cm lange set op display zetten? Gewoon op een ikea wandplank of een mooie luchtdichte display? Ik kan buiten een wandplank echt niks vinden(voor een fatsoenlijk prijs) om dit soort sets op display te zetten. Ik wil namelijk niet dat het stof gaat happen en daarnaast kan ik mooie verlichting erin plaatsen.

Enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
YouTube: Burg Blaustein Update

De Grundburg komt in de komende dagen weer online bij Bluebrixx.

[ Voor 19% gewijzigd door Holzschuh op 17-04-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
mustiej schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:30:
Ik heb een 19005 + 19005t en 20002 op het oog. Hierbij vroeg ik mij af hoe jullie een 163cm lange set op display zetten? Gewoon op een ikea wandplank of een mooie luchtdichte display? Ik kan buiten een wandplank echt niks vinden(voor een fatsoenlijk prijs) om dit soort sets op display te zetten. Ik wil namelijk niet dat het stof gaat happen en daarnaast kan ik mooie verlichting erin plaatsen.

Enige idee?
Ik heb alle grote modellen maar echt mooi vind ik ze niet. Die van mij staan op de grond of in een kast in de garage.

Kijk eens bij happy build. Die hebben een grote vrachtwagen met trailer . Daar past ook hun graaf machine op. Het is een witte set met zwarte.

Die ogen veel beter als de grote mould king sets vind ik. Meer detail aan de buitenkant en niet zo lomp alles in 1 kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
CORVETTE schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:04:
[...]

Ik heb alle grote modellen maar echt mooi vind ik ze niet. Die van mij staan op de grond of in een kast in de garage.

Kijk eens bij happy build. Die hebben een grote vrachtwagen met trailer . Daar past ook hun graaf machine op. Het is een witte set met zwarte.

Die ogen veel beter als de grote mould king sets vind ik. Meer detail aan de buitenkant en niet zo lomp alles in 1 kleur
Ik wil die 20002 brug tank ergens op kwijt vandaar de grote rode vrachtwagen met de trailer erbij. Ook vanwege de vele motors en pumpjes.

Denk dat ik ze inderdaad ergens op een wandplank ga zetten en met een elektrische duster af en toe het stof wegblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Dit is de mijne. Leuk om te bouwen. Maar wel een beetje rood :

Als je de trailer met wat erop ook wilt rijden zou ik daar andere assen en koppelingen inzetten.

Hier is de happy build set:

YouTube: Starke Zugmaschine mit schwächen. Happy Build YC-QC007 Benz ACTROS T...

De grote kraan is ook erg cool en goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0aLIKmLDA2h32q2YJrtSm8i3o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mI6pvS5iYgvIwassM39NG7du.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_gxo770GeYOJUnvQSxK8ddWr0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yeP6S7wp5OZAQmVZtlFxqaSW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door CORVETTE op 17-04-2023 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
SlayaStone schreef op zondag 16 april 2023 @ 23:31:
Bumblebee heb ik bij yourwobb gekocht
Krijg je bij yourwobb nog last met extra kosten of betaal je enkel de prijs die op de site staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlayaStone
ErikT738 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:27:
[...]

Krijg je bij yourwobb nog last met extra kosten of betaal je enkel de prijs die op de site staat?
Geen extra kosten, alles was inbegrepen bij die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 19:06
Holzschuh schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:58:
YouTube: Burg Blaustein Update

De Grundburg komt in de komende dagen weer online bij Bluebrixx.
Inmiddels beschikbaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hier check deze winkel als je van de middeleeuwen houdt:

Alles bouwen ze op. Zoals het hoort.

YouTube: Brickshouse - Mittelalter Update 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwwBd2jMlP01zdzAaOY-9QSGagc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JvUAEyHcvBqKVMFjvOfD6d1f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Minimaal 1 minder beschikbaar nu :) Meteen besteld voor het weer wachten wachten wachten is haha

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-09 19:06
Poekie McPurrr schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:04:
[...]

Minimaal 1 minder beschikbaar nu :) Meteen besteld voor het weer wachten wachten wachten is haha
Hier net zo :) Zat er al een paar maanden op te wachten, blij dat ie nu eindelijk weer beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:27
Hier ook besteld, mezelf gelukkig tegen kunnen houden om niet alle uitbreidingen meteen mee te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
CORVETTE schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:43:
Dit is de mijne. Leuk om te bouwen. Maar wel een beetje rood :

Als je de trailer met wat erop ook wilt rijden zou ik daar andere assen en koppelingen inzetten.

Hier is de happy build set:

YouTube: Starke Zugmaschine mit schwächen. Happy Build YC-QC007 Benz ACTROS T...

De grote kraan is ook erg cool en goed

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zag iemand dat ook proberen en zag er een demo van. Zag er niet echt uit. Denk dat origineel beter zal rijden. Maar goed nog even geduld op de bestelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb hier trouwens nog mijn Jing Blocks.

Het is een nieuwe fabriek van qunlong ( o.a. Blue Brixx) die volgens hun met GoBricks moet gaan concureren.

- technic is wederom beter dan gewone steen
- pasvorm niet overal gelijk wel per type onderdeel ( technic )
- wat zwaardere pasvorm
- best goed op paar krasjes na
- kleur helder en goed

De gewone stenen zijn ook netjes van kleur en hebben ietwat zwaardere pasvorm.
Maar deze vind ik wel wat teveel krasjes hebben.

Daar onderscheiden ze zich nu nog te weinig met hun eigen en andere merken .

De technic is wel te doen. Vergelijk het maar met oude TGL onderdelen. Ruimte verbetering maar zeker ok

Bij de gewone stenen heb ik moeite met kiezen tussen qunlong nu ( BB ) of Jing . Dat wordt lastig. Dus hopelijk gaan ze nog verbeteren en dan vooral op het gebied van de krasjes. Ik had er iets meer van verwacht. Aangezien ze naar GoBricks kijken.

Maar vooral bij een TGL en qunlong zelf hebben we gezien dat de onderdelen snel beter kunnen worden. Dus daarop hoop ik dan maar.

-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3X2qaVxh8R8W-_bBFoRdNWYvgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOhZlo7QtyZbgveXbouu2l9k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pg1mcV2mTmSV6zGa1e0kImAxQN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2V2lg1CzBix51ihvy5W2RK7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftRxrVSKZ0FB3LhWJzLvK8vwhz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ixJEEDsDE1hQXm2ejEMFKDf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVE83R9mKEjoC5FkJ5CuMBb0Yp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsH2h2PNfROEuAYGbOfRrimi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcfhc5Hs2s7Ci37-PSg3HkXUIPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NaFVr3To82PCOTjDH1zNFqC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40cnY1JHH6arGy-y5Zb4QqJF0D4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBD2wy264SpmmmcouI8zlLA2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OWZnK2rn5K202dU4W9UtrKhB1zM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XVcre8hMhu2Ml7tGdlxkxQe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wVZehKwJR2zEmjNXdIDxpWcUJUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BWCS7NJWTdkn3WMah8OxAAS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
De grote tijger tank van Cobi is bevestigd.
8000 onderdelen in 1:12
Dat is nog een slagje groter dan een Tamiya tank. Die zijn 1:14 met rc

Ik vind hem gaaf.
Via steine kanal.de

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSWeLY8DGWK7ONJArxOrpU6_0xc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BTnGmWDmMiBXBdJJuJxPizt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Bergfried ✅
Leuke build op deze ringetjes na, wat een gepriegel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4nTosHoE0MfAbgkMoP3_6UCUZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flWkavRMYmfSn5wgMLJiwULL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8ilMw41jTd6XgdUYrdkaGDq2Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YK6CNCZTKiD8ScC3ewM3yzo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7hBLLJB3kQVw_gXF56I14fg04M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cMnTAifKvtKMMJt03bGFiGCh.jpg?f=user_large

Nu Vorburg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holzschuh
Lagune schreef op maandag 24 april 2023 @ 08:59:
Bergfried ✅
Leuke build op deze ringetjes na, wat een gepriegel
In de Vorburg hebben ze er een knalblauw hulpmiddel bij gestopt voor die ringetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:27
Voor de andere Blaustein Castle bouwers. De twee stuks die worden gevraagd bij stap 12 van het eerste deel van de handleiding. Uit welke zak komen die? Ik heb deze niet in de zak met nummer 1 erop staan. Ze zitten wel in zak nummer 12. Ontbreekt er wat bij mij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tgzxVos6QyKlvxtHPmuImvTVlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xvXCU5uBEFQAMWgCaYKYuTf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door vinpower op 24-04-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Player1S

Probably out in the dark

CORVETTE schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:43:

Ik vind hem gaaf.
Via steine kanal.de

[Afbeelding]
Zou hem heel graag hebben maar zou niet weten waar ik hem moet plaatsen 8)7
En dan heb ik het nog niet eens over het prijskaartje. Al mogen we blij zijn dat het niet van dat merk is met geel/rood logo O-) Dan was ie nog duurder

Overigens komen ze binnenkort ook met de IL-2 Sturmovik. Die gaat er zeker komen hier.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
50 procent korting bij open bricks:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeII9BMF7Y7Y6N4B2Iy8qhma49M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gukoIeHM5w0GXrGdJIGPvICd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

vinpower schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:24:
Voor de andere Blaustein Castle bouwers. De twee stuks die worden gevraagd bij stap 12 van het eerste deel van de handleiding. Uit welke zak komen die? Ik heb deze niet in de zak met nummer 1 erop staan. Ze zitten wel in zak nummer 12. Ontbreekt er wat bij mij?

[Afbeelding]
Zitten in een aparte zak idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

vinpower schreef op maandag 24 april 2023 @ 14:24:
Zitten in zak 12, bij ons thuis al de random-bag gedoopt. Als je te lang moet zoeken kijk dan in de random-bag.. ^^;;

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Poekie McPurrr schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:51:
[...]

Zitten in zak 12, bij ons thuis al de random-bag gedoopt. Als je te lang moet zoeken kijk dan in de random-bag.. ^^;;
daar zitten ook de useless kerstbomen, tenminste als je bergfried gaat bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Lagune schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 14:44:
[...]

daar zitten ook de useless kerstbomen, tenminste als je bergfried gaat bouwen :)
Tot de Vorburg komt, dan mag het weer even staan tot je de Saalbau gaat doen. Dan gaan ze er weer vanaf.
Heb sets 1-3 nu staan, 4 zet ik even aan de kant om even gewoon te genieten van wat nu al staat.

Elke set heeft tot nu toe wel een ongenummerde zak met random stenen die door het hele bouwproces nodig zijn. Bij de Vorburg heb ik echt een tijdje gezocht naar de 2*2 corner met steenmotief. Zaten dus allemaal in dat andere zakje... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoopy1975
CORVETTE schreef op zondag 23 april 2023 @ 19:43:

Ik vind hem gaaf.
Via steine kanal.de

[Afbeelding]
De officiële verkoopprijs word eind mei bekend gemaakt. op 16 september komt de set in de verkoop bij het tank museum en vanaf 26 september bij andere winkels.

De set zal in gelimiteerde oplage worden uitgebracht, dus als je er eentje wilt kun je hem het beste pre-orderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik zag 600 pond staan op de site van bovington......

Deze van Mould King is best een beauty:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nB3NeqEvPuAMV-eeUD_GxVNnDOk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNPzM7gnBFdl0bonFvwCM2Qu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CORVETTE schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:29:
Ik zag 600 pond staan op de site van bovington......

Deze van Mould King is best een beauty:

[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...orghini-countach/#details

Hè die ken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hammergeil - ontzettend gaaf

Dat moet de Mould King 17036 zijn volgens de eerste review. veel functies op een kleine graaf tractor.

YouTube: Genial, aber mit Abzügen in der B Note. Baggerlader 17036 von Mouldking

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIk0fRjfYZuIQsQt6pQNJyxWHuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srfhiNOiccnOonOcTbjplOJM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlayaStone
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFGImzgkOgaN8qX-SCvOrUcM6BQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTQmAlgp3oRH8o5rzrLM8Rem.jpg?f=fotoalbum_large

Bumblebee afgemaakt :). Was erg leuke build, wel soms even frustrerend om grote stukken vast te maken aan het lichaam, omdat je erg lastig contragewicht kan geven. Ik mis nog wel 1 belangrijk stukje dus hij mist zijn vleugels nog. Nu nog twijfelen of ik alle stickers ga plakken of niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Bij Blue Brixx een cool schilderij voor de star trek liefhebber:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QpCTL_u6xYvCuKUtiQlqqSVBPb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiYh4hKw428Na0NKD5JhKwfa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:06
Vraagje zijn er ook groene grondplaten 32*32 van alternatieve aanbieders te vinden (voor een schappelijkere prijs)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 18:11
CORVETTE schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:37:
50 procent korting bij open bricks:
Leuk, dank! Shoppingstraat gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
korenpc schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:55:
Vraagje zijn er ook groene grondplaten 32*32 van alternatieve aanbieders te vinden (voor een schappelijkere prijs)?
Zeer zeker.

Deze komt binnen kort bij Blue Brixx:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyST76AlhJbXbdKk1mirXLhzbc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRjvTtDdAgTHF3bto5zfmyvi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:06
CORVETTE schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:38:
[...]

Zeer zeker.

Deze komt binnen kort bij Blue Brixx:

[Afbeelding]
Heb je ook een linkje of adresjes waar die platen te bestellen zijn / te koop zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
korenpc schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:12:
[...]

Heb je ook een linkje of adresjes waar die platen te bestellen zijn / te koop zijn?
In Duitsland bij Blue Brixx. Moet je zoeken op baseplate. Dan vind je van wange alle soorten . 2,5 euro.

Bij yourwobb kun je ook zoeken op baseplate. Dan vind je ze van GoBricks ( beter als wange ). 5 euro. Dat is incl verzenden.

Je kunt ook bij Ali zoeken op : baseplate 32*32 Lego
Dan vind je veel soorten die veel goedkoper zijn. Daar kun je er eentje van kopen en is die ok. Dan bestel je later bij exact dezelfde winkel er meer.

Ik heb 40 baseplates allemaal via Ali en die waren best ok. Gewoon prima te doen. Winkel weet ik niet meer. Maar rails en baseplates zijn vrij goed.

Anders is wange of de GoBricks ook een optie. Met GoBricks zit je altijd goed .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 19:12
tsjarlie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Wel, ik heb juist hetzelfde meegemaakt.
Die TGL T5026 (3389 pieces) besteld via www.baberpro.com (via Instagram op 16/12)
en guess what...
Ik heb ook de TGL T3003 ontvangen gisteren.
Dus pure oplichting.
En ze vragen daarna via mail nog om een review te doen 8)7

54,90 euro kwijt vrees ik (betaald met MasterCard).

[Afbeelding]
Misschien eens terugkomen op deze "oplichting".
Ik heb toen alles (screenshots, mails, foto's van verplakking, ..) doorgegeven aan Mastercard.
Ze hebben dit onderzocht en vandaag heb ik bericht gekregen dat ik mijn geld heb teruggekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hier de Cobi special over de tiger 1:

Ook de grote 8000 tank zit erin.

YouTube: Tiger Special • COBI 2801 Panzerkampfwagen VI Tiger 131

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Weer een middeleeuwse set in de planning bij BB. Glasblaas huisje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDVFPrGY9lvJDn7IDZmQfKx6-2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kg1U5QWXYbIkQaaLTJB9f9WC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Tallneck eindelijk af, erg leuke build wel. Kwaliteit stenen ok op wat getwiste technic busjes na. Geen probleem verder want de verdere constructie trekt dat vanzelf weer recht. 1 stukje ontbrak, maar kan ook goed dat een van de katten die gejat heeft. Lijkt op de foto scheef te staan maar is niet zo haha.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrdYoHQlD0kNmyW3si0AyHVvfj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1EVmI0YwTQebeIOcaf6gVIE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Poekie McPurrr op 18-05-2023 23:48 ]

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:23
Zo... die Tallneck is een flink stuk imposanter dan de Lego versie 👍🏻

Ik hoop stiekem nog op een mooie Thunderjaw of Corruptor set 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Deze van Blue Brixx is klaar:

1:18 . Echt een leuke maat.
Kwaliteit was ook ok.

De motorkap staat soms wat open die had ik niet aangedrukt. Het is dus niet zoals die normaal staat.

Ik vind hem cool en zou graag meer modellen uit deze serie hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lb9loRP23Yo4UCHTizzUiBDQ6Gs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7e8XEdtTiVdsLsLZ9FjEzcXU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UKNoGdNRw49Cty5_4j10wK_kd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UNkTlSeeLMFhtgP9r96UeTBk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8X5We2v4rny2FwXbxfZWlXWXtWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yKEkanfHwulQwKRtclsTl10.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEwXfJ4vn1WROnNGr7mos1AzpFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4au2pTu6yi8BpIIDYnK6SER.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHLEft2BOQEaBGYY0-Qa77A1Ewk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9d9N5AESFvWzXdLR1DjHkFu6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2iW-vqkY-dEpM2k5P00f7qBWHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rivmaRpK8SemCu9zpkV1LeYg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Wow. Een modulaire eiland met schip van Blue Brixx. De grootste set tot nu toe van de piraten serie.

Ook een mooi set over de 2e wereld oorlog.

Bron: Merlin's steine .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teS9XhIt_e8imQ1TygaBOghMYyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onSMLQqKlpEhmU8t2Y4xGf66.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqNjt8zx_l3MD-vapy-v4FhesJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kedF7XwskxtqLsikkdLXuuaH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIv7t6ZQ_ztWVlX3c8Va3tHghMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEoi3LYfcXQxCi8ygQDYnoVE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slVXpWJBLwTgwH53oC7796G1MRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pcsdmBYRSlMKJb4bSB6GrmH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2X-9awqMBSSfs0hibosybmfbQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGKwLEgeW2o2f7Z9OGk6K4U9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Mooie ds van Cobi in verschillende modellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DD2nKYsRka_5iwnFZVTN5UFWLGo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eDjbx6CeGRlHUZ8vvQM8sEzU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
@CORVETTE zonder links schiet het niet echt he :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
https://www.steine-kanal.de/neue-sets-von-cobi-im-juni-2023/

In Juni komen die dus. Misschien ook bij snoopy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
CORVETTE schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:11:
Wow. Een modulaire eiland met schip van Blue Brixx. De grootste set tot nu toe van de piraten serie.
Het schip is nu te bestellen! Ik probeer wat minder Lego en aanverwante bouwstenen te kopen in verband met ruimtegebrek, maar dat schip kon ik toch niet laten liggen voor 75 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoopy1975
Officiële release datums:
24346, 20 juni
24347, 30 juni
24348, 30 juni
24350, 20 juni.

ik verwacht dat ze rond 10 juli bij Snoopy binnen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
ErikT738 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Het schip is nu te bestellen! Ik probeer wat minder Lego en aanverwante bouwstenen te kopen in verband met ruimtegebrek, maar dat schip kon ik toch niet laten liggen voor 75 euro.
Heel mooi. Laten zien hier he.

Ik verbaasde mij ook een beetje over de Lage prijs. Hij oogt erg groot. Lijkt me dat ze Dan wat grote onderdelen hebben gebruikt.
De piraten serie wordt ook door Blue Brixx weggezet als speel / bouw / display set. Dus dat er meer mee gespeeld kan worden dan hun andere sets is de grote verandering hier.
Het ziet er allemaal erg leuk uit in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 18:11
Dit was voor 5 tientjes zeer de moeite. 8 sets, stuk voor stuk in mooie verpakking en voorzien van handleiding in doos. Uiteindelijk allemaal aan elkaar te koppelen en geen enkel verkeerd of ontbrekend steentje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8nD6Jj7Ol_OugDkd0kiBlvPlX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJul6d95Sd2rsYOyn8yyd3hQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:56
Snoopy1975 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:57:
[...]

Officiële release datums:
24346, 20 juni
24347, 30 juni
24348, 30 juni
24350, 20 juni.

ik verwacht dat ze rond 10 juli bij Snoopy binnen zullen zijn.
Leuke sets, maar eerst de Stug IV. :)
Pagina: 1 ... 37 ... 49 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.