zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
- Er komt een uitbreiding voor de grote vuurtoren van de atronoom.
- er komen meer winkels en ook in het buitenland !
- burg blaustein moet eind Feb weer geleverd worden
YouTube: Minifiguren? Neue Lizenzen? Star Trek, Stores, Burg Blaustein & mehr...
Dit zijn de velgen.RubjeMazter schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:50:
Ben ook zeer benieuwd![]()
Heb dan de ferrari 488 nog liggen en evt. deze er achteraan.
Laat het vooral weten!
:strip_exif()/f/image/hpCNOZaqedkMkP4nAbk6cABF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ronMYibpONllciu9TpAah9cN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zilver ipv chroom. Denk dat ik ze onder de 488 Pista doe
Best wel veel steentjes.. laag 1tm8
:strip_exif()/f/image/GZnSwoqNMmxfHnmmmzALlqw6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/owhqC75npefCe1MqxQzoeQxg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mjIa83A0OLSLcqRYjKPmc9r0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cSZvkhe1D2GszoKhVr5bJ2fE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VJNFW6uyiK5rxd74XK5puiWC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x4nLAUGlSX6APBTlHYFi3Nc7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PKbZOQusIWsw5PVpdNlFCtvS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PNMNR6fHByb6ZCCqwAzrkvIt.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat close ups van bepaalde onderdelen..
:strip_exif()/f/image/z72NeruJkMWeDBGkrJVc4CGo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f3MIBkUwA9xDKGiSst2jHqmN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ssnoPvesZLmRsMSEsWc3gXEE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eb0aC5aU19ggcGIcSWjUiwJX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WxkTqdH9CoPaaRLQOFBjTxbt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0btq9t5CcOq1W8z6fxCR27mr.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is zo'n beetje alle kleuren kots
:strip_exif()/f/image/pqk6HcHHEHZ8Nwu1X0qkRqh6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8atLVmx5bBBoHHubVG9ago0U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LhfFtLm8q8wMcda7oVasbMaf.jpg?f=fotoalbum_large)
De stickers
:strip_exif()/f/image/Had6HAt1BQ2ywMrtWBBBWXfj.jpg?f=fotoalbum_large)
Uit de handleiding..
:strip_exif()/f/image/XQJwjIIdbTho5A2DqdoIMw8V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8X7hOp1JQtjVZxNmhkvqPIms.jpg?f=fotoalbum_large)
En deze parts ken ik niet... heeft lego die ook?
:strip_exif()/f/image/PTQ7EgL0nxZQewwjTQT4Pc2o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YA1bFHNfevVjmUF81AJOvbgN.jpg?f=fotoalbum_large)
En verder nog wat sfeer pics
:strip_exif()/f/image/LTjJL1671jsVq8qhNtNBexxw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eVDUkSGlxQ6KfcojcwUyKoLr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5xZ0MODamvhj3qM8IMBASOWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qVXPoVL9R5v1qLR8KWy11XOP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dH5gLUGPXARgHO8N6BJE9PAv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nmo4nXWxiTx0ksFRb3jAUXO0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YIGNeZg5inrlGhqi5enITWYs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uTbyoqEq6JIGoXzANHZFBlle.jpg?f=fotoalbum_large)
Black pins
:strip_exif()/f/image/O9VR16Y4GVIYdeWXtvFbnbNU.jpg?f=fotoalbum_large)
Wordt wel leuk denk ik
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-02-2023 22:30 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Het gaat vooral om Duitsland waar Lego jurisch CaDa en anderen steeds aanklaagd.
AH leuk de vuurtoren van de atronoom heb ik hier staan (in doosCORVETTE schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:28:
Hier de nieuwe vragen ronde bij Blue Brixx:
- Er komt een uitbreiding voor de grote vuurtoren van de atronoom.
- er komen meer winkels en ook in het buitenland !
- burg blaustein moet eind Feb weer geleverd worden
YouTube: Minifiguren? Neue Lizenzen? Star Trek, Stores, Burg Blaustein & mehr...
Ja lekker, die basis set van Burg Blaustein was gisteren dus te koop voor 1 uurtje....
aangekondig via deze email (even vertaald met google translate)
Hallo AFOB,
We zijn verheugd u te kunnen meedelen dat we vandaag de laatste levering van onze basisset van het kasteel Blaustein (setnummer 102818) hebben ontvangen. U ontvangt deze e-mail als alternatief voor onze gebruikelijke beschikbaarheidsmelding, omdat we u graag willen informeren over wat achtergrondinformatie over de beschikbaarheid van deze set in de verdere loop van 2023.
Het is voor ons erg belangrijk om u deze set permanent aan te kunnen bieden, zodat iedereen die geïnteresseerd is dit kasteel in de gewenste uitbreidingsfase kan kopen en bouwen. Met de meeste uitbreidingen die tot nu toe zijn uitgebracht, kunnen we dit nu al een tijdje doen.
Helaas is dit voor ons op de Grundburg nog niet in de mate mogelijk die we zouden willen. De redenen hiervoor zijn talrijk en zijn voornamelijk te wijten aan de coronapandemie en de daarmee gepaard gaande omwentelingen in de wereldwijde toeleveringsketens.
We ervaren momenteel een aanzienlijke versoepeling in de wereldwijde toeleveringsketens. Om deze reden hebben we er ook vertrouwen in dat we de volgende aanzienlijk grotere levering van de Grundburg in het tweede kwartaal zullen ontvangen. Dan moet het basiskasteel ook voor langere tijd beschikbaar zijn.
Als je bij de levering van vandaag geen basiskasteel krijgt, vragen we je nog een laatste keer om wat geduld. Accepteer geen hoge prijzen die door wederverkopers op andere platforms in rekening worden gebracht. Met een beetje geduld is er geen reden om voor dit kasteel als nieuw product meer te betalen dan wij als producent rekenen.
We wensen je veel bouwplezier
Uw BlueBrixx-team
- leeg -
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Wel beter dan zwart natuurlijk, dan zou je helemaal geen contrast hebben gehadzonoskar schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:22:
@Alfa Novanta Wel jammer dat ze een rood interieur hebben in een rode auto.

Normaliter zie ik ook liever champagne of cognac

[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-02-2023 12:52 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Apple | LEGO | Sony Playstation
Dank voor de tip. Staan cada handleidingen ook online ergens? Had sowieso liever een PDF erbij. Gelukkig moet ik eerst nog de Ducati en SP3 doenMEJ schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:59:
@Alfa Novanta, check ook even forum op eurobricks. In de eerste batch zitten meerdere fouten in de handleiding. Dat is ook de reden dat hij nog niet bij cada zelf te koop is.
CaDa heeft ze vaak op Facebook staan, en de klantenservice reageert ook vlot daar als je er om vraagt.Alfa Novanta schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:13:
[...]
Dank voor de tip. Staan cada handleidingen ook online ergens? Had sowieso liever een PDF erbij. Gelukkig moet ik eerst nog de Ducati en SP3 doen
Het wordt de RB16B toch, het 2021 model? En niet de RB18, en de RB18B bestaat ook niet.CORVETTE schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:27:
Update van de RB18. Volgens moet er een b bij 18b.
Lang is ie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 99% gewijzigd door Yorinn op 18-02-2023 12:25 ]
Je hebt gelijk . Ik maak een fout het is de 16b uit 2021.cordonbleu schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:44:
[...]
Het wordt de RB16B toch, het 2021 model? En niet de RB18, en de RB18B bestaat ook niet.
Vet! Wel jammer van dat profiel en gelijke banden voor en achter. Meer iets voor Lego om te doencordonbleu schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:17:
De mijne is klaar inmiddels. De stickers maken hem wel echt af.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eens. De wielen en banden die er bij zaten vond ik al helemaal niet mooi en zaten ook nog eens scheef. Dus die er nu op zitten komen van de Lego 2022 McLaren, dus die zijn zelfs origineel. Maar slicks en achter breder als voor zou inderdaad mooier staan. Dat is nog even speuren, want die zijn volgens mij niet makkelijk te krijgen en/of heel duur. En dan 'Pirelli' erop zou het helemaal af maken.Alfa Novanta schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:22:
[...]
Vet! Wel jammer van dat profiel en gelijke banden voor en achter. Meer iets voor Lego om te doen
Ow vandaar. Wat zat er standaard bij dan?cordonbleu schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:29:
Eens. De wielen en banden die er bij zaten vond ik al helemaal niet mooi en zaten ook nog eens scheef. Dus die er nu op zitten komen van de Lego 2022 McLaren.
Zilveren velgen en banden met een veel te lage wang. De oude banden hadden natuurlijk veel dikkere wangen. De banden die er bij zaten lijken daarmee veel meer op de banden die sinds vorig jaar gebruikt worden.Alfa Novanta schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:24:
[...]
Ow vandaar. Wat zat er standaard bij dan?
Ik zie overigens nu op deze foto die ik bijgevoegd heb dat de wangen van de banden hier hoger uitvallen. Die er bij mij bij zaten waren nog lager, dus dat klopte gewoon niet. Ik had dus al direct besloten om die niet te gaan gebruiken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MxH76mriuoHMymf2UN7yBvDm.jpg?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 18-02-2023 19:38 ]
Ik gebruik nu dus de wielen en banden van de originele Lego McLaren set bij gebrek aan beter, zie de foto's van hierboven. Maar ik ben op zoek naar iets dat beter past. Het liefst gladde slicks en waarbij de achterbanden breder zijn dan voor.
En deze van xingbao ?cordonbleu schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:48:
Iemand een idee waar je mooie F1 wielen en bijbehorende banden kan kopen voor een 1:8 RB16B model, dus het model met de oude banden met dikke wangen?
Ik gebruik nu dus de wielen en banden van de originele Lego McLaren set bij gebrek aan beter, zie de foto's van hierboven. Maar ik ben op zoek naar iets dat beter past. Het liefst gladde slicks en waarbij de achterbanden breder zijn dan voor.
:strip_exif()/f/image/bBPqYAhQMUNDDBTxNkfCrbik.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zijn bijna dezelfde als die er bij zaten. Zoiets zoek ik dus juist niet. Deze banden hebben een veel te dunne wang voor pre 2022 banden.
Ik denk dat je naar drag racing RC banden moet kijken zoals https://teams.prolineraci...g-racing-belted-tires.asp De banden zijn ontworpen voor 2.2" diameter velgen, Lego heeft die in bijv de Landrover Defender of in de vele crawlers of de 6x6 tow truck. Maar geen idee of deze passen, dus op eigen risikocordonbleu schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:48:
Iemand een idee waar je mooie F1 wielen en bijbehorende banden kan kopen voor een 1:8 RB16B model, dus het model met de oude banden met dikke wangen?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Thanks! Even kijken of ik daar wat mee kan. Ze zien er echt heel gaaf uit, maar worden met 3" misschien wel wat te hoog voor de F1 auto. En zie wel dat ze $40 per 2 kosten. Dat wordt dan wel een dure aangelegenheid. Dan nog verzendkosten erbij en de vraag of ze naar hier leveren. En dan nog zoeken naar wielen waar deze banden op passen en passen op de Lego. Dan ga je alles bij elkaar richting de €150 vrees ik...zonoskar schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:20:
[...]
Ik denk dat je naar drag racing RC banden moet kijken zoals https://teams.prolineraci...g-racing-belted-tires.asp De banden zijn ontworpen voor 2.2" diameter velgen, Lego heeft die in bijv de Landrover Defender of in de vele crawlers of de 6x6 tow truck. Maar geen idee of deze passen, dus op eigen risiko
[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 19-02-2023 17:00 ]
Niemand met een printer in de buurt? Heb zelf al verschillende bandjes geprint in flexibel materiaal als het mij niet aan stond bij het model.cordonbleu schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:00:
[...]
Thanks! Even kijken of ik daar wat mee kan. Ze zien er echt heel gaaf uit, maar worden met 3" misschien wel wat te hoog voor de F1 auto. En zie wel dat ze $40 per 2 kosten. Dat wordt dan wel een dure aangelegenheid. Dan nog verzendkosten erbij en de vraag of ze naar hier leveren. En dan nog zoeken naar wielen waar deze banden op passen en passen op de Lego. Dan ga je alles bij elkaar richting de €150 vrees ik...
YouTube: How To: 3D Printing Custom Wheels and Tyres for scale models with th...
Ook een goede tip, maar ken helaas niemand die zo'n printer heeft.Beakzz schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:03:
[...]
Niemand met een printer in de buurt? Heb zelf al verschillende bandjes geprint in flexibel materiaal als het mij niet aan stond bij het model.
YouTube: How To: 3D Printing Custom Wheels and Tyres for scale models with th...

Side-note: Ik zag bij webrick.com dat ze tijdelijk geen GoBricks meer leveren. Dat is wel heel jammer. Hopelijk lopen ze de achterstanden snel in bij GoBricks zodat we weer kunnen bestellen, al heb ik niet echt iets nodig binnenkort.
cordonbleu schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:48:
zonoskar schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:20:
[...]
Ik denk dat je naar drag racing RC banden moet kijken zoals https://teams.prolineraci...g-racing-belted-tires.asp De banden zijn ontworpen voor 2.2" diameter velgen, Lego heeft die in bijv de Landrover Defender of in de vele crawlers of de 6x6 tow truck. Maar geen idee of deze passen, dus op eigen risiko
Ik heb uiteindelijk deze besteld in het rood, softs. Die vind ik het mooiste bij de RB passen. En eigenlijk alleen al vanwege het feit dat hij met die config wereldkampioen is gewordenBeakzz schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:03:
[...]
Niemand met een printer in de buurt? Heb zelf al verschillende bandjes geprint in flexibel materiaal als het mij niet aan stond bij het model.
Kostte toch nog wel flink wat duiten helaas, maar hoop dat het het waard is. Het maakt hem wel echt af denk ik. Als het goed is passen ze over de velgen heen die bij de Lego McLaren zitten.
:strip_exif()/f/image/lwMqc8nKNSEjHJTNvaeqnjIY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had zelf niet zo'n probleem met het bouwen op de technic latjes (wie gaf dat ook alweer aan als een probleem?) het is stevig genoeg. Ik weet alleen niet zo goed waarom het nodig was, ik vind het effect van op zijn kant bouwen niet dermate verschillend met goed om bouwen dat het echt nodig was voor mij. Verder wel weer genoten van het bouwen.
Erg leuk om te zien dat de toren zodanig is opgebouwd dat de basis echt om de 'rotsen' van het eerste deel heen gebouwd worden. Ze hadden met hetzelfde gemak deze ook weg kunnen laten halen om een makkelijke basis te hebben, maar dat is dus niet gedaan. Het is verder niet een heel uitgebreide uitbreiding, het is tenslotte alleen een vierkante toren, desalniettemin leuk om te bouwen en het kasteel wordt in een keer een stuk meer een kasteel.
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 23-02-2023 18:31 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 23-02-2023 18:31 ]
[ Voor 97% gewijzigd door alesandro_46 op 23-02-2023 18:32 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 24-02-2023 12:01 ]
Het is niet zo dat deze Chinese merken eerder waren met deze sets, ze zijn regelrecht gekopieerd. Er zijn nu eenmaal Chinese brands die rucksichtloss officiele sets en MOCs kopieren. En tweakers trekt hier de lijn. En ik snap dit wel, dus ik snap niet waarom je nu zo reageert. Het staat immers in de topic warning.
(P.S. ik reageer alleen op je laatste post, ik heb niets te maken met reports van je posts met de kopieen, maar de regels voor dit topic zijn duidelijk)
het zal aan mij liggen sorryPsyx88 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:48:
De foto's die je in je laatste posts hebt geplaatst zijn kopieen van LEGO sets. 1-op-1 gekopieerd en uitgebracht door een Chinese steentjes brand.
Het is niet zo dat deze Chinese merken eerder waren met deze sets, ze zijn regelrecht gekopieerd. Er zijn nu eenmaal Chinese brands die rucksichtloss officiele sets en MOCs kopieren. En tweakers trekt hier de lijn. En ik snap dit wel, dus ik snap niet waarom je nu zo reageert. Het staat immers in de topic warning.
(P.S. ik reageer alleen op je laatste post, ik heb niets te maken met reports van je posts met de kopieen, maar de regels voor dit topic zijn duidelijk)
ik dacht dat TGL , Mould King , Cado , en zo veel anderen ook chinees zijn ( all made in china)
btw ik heb hier tussen het chinees spul nu al 3 steentjes gevonden met Cada op gedrukt
denk dat die allemaal gewoon lekker samenwerken
nog maals mijn oprechte excuses
alex
:strip_exif()/f/image/ko0t5cYUYvooFHuzuM6OgmI9.jpg?f=fotoalbum_large)
De verwachting is dat de vele kleine merken moeite zullen hebben met overleven.
Concurrentie is goed 😋
Heb de basis en 1ste uitbreiding sinds 2 weken in huis. Zie ook duidelijk verschil tussen de beide dozen. Zit jou uitbreiding ook een heel veel lange rechthoekige zakjes? Eerste keer dat ik een dergelijke verpakking tegenkwam. Qua verhouding leken het wel tubes. Spuitgieten is inderdaad heel goed zichtbaar maar na het bouwen zie ik ze niet meer dus eigenlijk geen probleem.breadje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:07:
Ik heb een paar weken ......
......... het kasteel wordt in een keer een stuk meer een kasteel.
Ja, het zijn inderdaad een soort Tubes. Ik heb er nog flink op zitten schelden, want er waren er behoorlijk wat bij die halverwege ook gedeeltelijk geseald waren, of zodanig getordeerd bij het sealen dat de helft van de stenen bleef hangenHolzschuh schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:00:
[...]
Heb de basis en 1ste uitbreiding sinds 2 weken in huis. Zie ook duidelijk verschil tussen de beide dozen. Zit jou uitbreiding ook een heel veel lange rechthoekige zakjes? Eerste keer dat ik een dergelijke verpakking tegenkwam. Qua verhouding leken het wel tubes. Spuitgieten is inderdaad heel goed zichtbaar maar na het bouwen zie ik ze niet meer dus eigenlijk geen probleem.
Het heeft even geduurd, maar ik heb inmiddels netjes een vervangend stukje binnen. Prima service zo, je moet alleen geen haast hebben.Chakotay schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:33:
Heeft iemand ervaring met missende steentjes bij Bluebrixx? Ik heb net de NX-01 Enterprise in elkaar gestoken, maar helaas ontbreekt er een 2x4 pearl gold slope. Ze hebben zo te zien een missing parts-formulier op de website, maar deze geeft geen onderdeelselectie als ik de betreffende set kies. Nu maar het algemene klachtenformulier ingevuld, ik ben benieuwd
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Mooi. Is dat een happy build set ?Brammos85 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:01:
Deze was leuk!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 93% gewijzigd door Ardana op 02-03-2023 13:02 ]
Ik twijfel al een tijdje om deze te bestellen. Is wat jou betreft wel een aanrader dus?
Waar heb jij 'm gekocht? Jooooy of Yourwobb? Of elders?
[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 02-03-2023 13:02 ]
zeker een aanrader ;-)bvsteyn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:23:
[...]
Ik twijfel al een tijdje om deze te bestellen. Is wat jou betreft wel een aanrader dus?
Waar heb jij 'm gekocht? Jooooy of Yourwobb? Of elders?
Ik heb weinig ervaring met alternatieve bouwstenen, ik lees hier veel goed over cada, MK en andere...
Kan er mij iemand een alternatief aanraden voor de Lego Mercedes Zetos Truck?
Een truck (of ander voertuig) die minstens evenveel kan aan een deftige prijs
Bedoel je om mee te spelen , bouwen of display set ?
Deze is om te spelen:
https://www.yourwobb.com/...ar?variant=42229413773468
Bouwen en spelen.CORVETTE schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:33:
Er zijn erg veel rc trucks .
Bedoel je om mee te spelen , bouwen of display set ?
Deze is om te spelen:
https://www.yourwobb.com/...ar?variant=42229413773468
Bouwen uiteraard het belangrijkste, maar daarnaast wil ik er ook wel eens mee spelen, kijken wat het ding kan.
Die MK 18030 is inderdaad uitstekend en komt ook op mijn verlanglijstje, maar ik zoek (eventueel) iets "goedkoper" om mee te beginnen.
De MK tatra zou ik niet nemen . Die is complex ( vrij moeilijke build - als je van moeilijk houdt is ie wel aan te raden ) maar functioneerd minder op speel gebied.
Cada heeft de kleine Suzuki Jimny
[ Voor 7% gewijzigd door CORVETTE op 02-03-2023 13:14 ]

Ik heb ook een Technician Jeep Rubiocn, maar die is eigenlijk ook wat te snel, maar die kun je ombouwen, deze heeft portal assen waar je dan 3:1 reductie in kunt maken (standaard is een 1:1 overbrenging):

Ik heb ook de Rebel Tow truck, maar die is te mooi om mee te spelen

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 02-03-2023 14:13 ]
Maar een dun boek of helling kan die echt niet aan . Veel te veel tandwielen / assen / joints die het te zwaar hebben gezien het gewicht.
Je zult deze kunnen vinden onder verschillende merken. Allemaal dezelfde issues
Van de tatra 8*8 is eventueel wel makkelijker wat te maken. Lees keramische assen en metalen joints. Hij heeft een Hoge en lage gearing. En flinke vering.
Maar die nieuwere rode is beter als crawler ontworpen . Lichter , minder assen / tandwielen/ joints - motoren praktisch recht op het wiel.
:strip_exif()/f/image/GGODONMDCVIPRhMM9sAo51YX.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn zoontje is op zoek naar een RC auto en ik probeer hem op de MK/ Cada auto's te wijzen maar kan nergens vinden wat de snelheden van die auto's zijn. Weet iemand wellicht een plek waar ik dat kan vinden?
Ik schat 4 km/h. Zeker onder de 10 km/h. Echt snel zijn ze niet, die Lego motortjes zijn niet zo sterk. Maar bijv de Zetros 42129 is zo traag dat ie niet eens boven de 1 km/h komt, maar daarvoor kan hij wel over van alles heen crawlen.koksie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:26:
Aan welke snelheid moet ik denken bij de MK Green Hound en de MK 13025 en 13026?
Mijn zoontje is op zoek naar een RC auto en ik probeer hem op de MK/ Cada auto's te wijzen maar kan nergens vinden wat de snelheden van die auto's zijn. Weet iemand wellicht een plek waar ik dat kan vinden?
:strip_exif()/f/image/iFd17mtfC9jRvGCAveKxwx3o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lHtzPU8nnXiYZS0WW8wQyS0l.jpg?f=fotoalbum_large)
YouTube: Mould King 13032 13036 Remote-Controlled Stunt Racer
De 13025 en 26 zijn vrij snel. Daar zitten geen normale motoren in maar hoogtoerige kleine motoren in de accu.
Ondanks dat de tracks slippen op gladde vloeren is ie leuk en snel binnen en buiten
Filmpjes kun je vinden op YouTube
Ik herken die batterij en motoren in ieder geval niet of kijk ik niet goed? Ook ben ik benieuwd wat die docking station is. Het ziet er wel uit als een leuke setCORVETTE schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:48:
Gelicenseerde graaf machine van jcb door CaDa.
3000 onderdelen.
En wat aparts..... Check de Fotos maar eens goed:
Maar ik bedoelde het docking station.
Misschien een verdeel punt voor meer aansluitingen ( licht of motoren) ?
K'nex is dan weliswaar geen bouwsteen zoals Lego.
Ik heb hier een sporttas vol met K'nex van 20 jaar oud staan.
Vandaag haalde het weer van de zolder, maar deze K'nex stukken stinken heel erg naar chemisch.
Weet iemand hoe ik de geur eruit krijg?
Of zijn mijn K'nex-stukken aan het vergaan?
[ Voor 19% gewijzigd door MedionAkoya op 12-03-2023 16:36 ]
Trein?

nu bezig met burg blaustein + bergfried, gave build, stuk beter hanteerbaar dan die enorme star destroyer
nou zou ik graag saalbau bouwen zonder vorburg, anders wordt ie wel heel breed, iemand die alle expansions heeft die weet of het kan ? heb het aan bluebrixx gevraagd maar het antwoord is slechts "je kan het proberen"
:strip_exif()/f/image/o5rVQsk8oy6CqywG77zNeyFF.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar als het niet nodig is hoor ik het graag, want moet nog meten of die vorburg uitbreiding zou passen waar die nu staat te shinen.
ja ik heb de PDF's bekeken maar het is echt lastig te zien, het lijkt alsof saalbau op een stuk baseplate komt die bij vorburg zit maar heel zeker ben ik er niet vanHolzschuh schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:57:
Denk dat je dan de tekeningen naast elkaar moet leggen. Als ik de tekening van de 2de uitbreiding bekijk komt er een aardige verhoging van de basis bij kijken. Zou verwachten dat je die nodig hebt om verder te kunnen bouwen aan de saalbau.
Maar als het niet nodig is hoor ik het graag, want moet nog meten of die vorburg uitbreiding zou passen waar die nu staat te shinen.
Mij lijkt het een lastige puzzle om deze uitbreiding over te slaan. Het klopt dat met alle uitbreidingen het veel plek vergt maar dan heb je wel iets heel moois
Alle zakjes naast elkaar. De blauwe pins en rode asjes gebruik ik niet, daarvoor heb ik zwarte versies van Gobricks. Er is verder niet veel kleurenkots. De rode onderdelen van de ophanging laat ik rood, het duidt een functie aan een op veel snelle auto's heb je bont gekleurde schokbrekers, dus dat kan wel. De tan tandwielen vind ik minder, maar daar moet ik dan maar mee leven, ik heb op dit moment geen vervanging daarvoor.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZwURqdAyrLBpbnp3J0CLUsjW.jpg?f=user_large)
Flat zilveren naven en de eerste metallic blauwe onderdelen zijn ook al aangebracht. Daar zit ook meteen een klacht(je), deze onderdelen klemden minder hard op de as als de rest van de onderdelen, Niet dat het er af valt, maar de rest zit strakker geklemd. Ik hou bij welke onderdelen blauw metallic zijn, dan kan ik als het heel erg blijkt alle onderdelen een keer vervangen door een andere kleur. Al worden die wielkasten wel een uitdaging dan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vM91e1Oo5UxDoM4boSgRbiua.jpg?f=user_large)
Tot nu toe is de bouw uitdagend, veel zaken worden eerste losjes aan het model bevestigd om een aantal stappen daarna vast gezet te worden. Dat is een beetje irritant, maar het uiteindelijke resultaat geldt, toch?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gmz2ZfkBP3ULU0etgiMxDRJw.jpg?f=user_large)
interessant, ben ook aan het twijfelen om deze aan te schaffen. Vond het nog een grote build (bijna3400 pcs) om mee te beginnen (na lego), eens kijken en afwachten wat jij vindt van de build.zonoskar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:40:
Mijn TGL T5026b is ook binnen gekomen. Na de eerste 2 bouwstappen heb je de voor as gebouwd met in hoogte verstelbare vering. Dat maakte de Lego 8297 voreger al zo speciaal, erg coole techniek.
Alle zakjes naast elkaar. De blauwe pins en rode asjes gebruik ik niet, daarvoor heb ik zwarte versies van Gobricks. Er is verder niet veel kleurenkots. De rode onderdelen van de ophanging laat ik rood, het duidt een functie aan een op veel snelle auto's heb je bont gekleurde schokbrekers, dus dat kan wel. De tan tandwielen vind ik minder, maar daar moet ik dan maar mee leven, ik heb op dit moment geen vervanging daarvoor.
[Afbeelding]
Flat zilveren naven en de eerste metallic blauwe onderdelen zijn ook al aangebracht. Daar zit ook meteen een klacht(je), deze onderdelen klemden minder hard op de as als de rest van de onderdelen, Niet dat het er af valt, maar de rest zit strakker geklemd. Ik hou bij welke onderdelen blauw metallic zijn, dan kan ik als het heel erg blijkt alle onderdelen een keer vervangen door een andere kleur. Al worden die wielkasten wel een uitdaging dan.
[Afbeelding]
Tot nu toe is de bouw uitdagend, veel zaken worden eerste losjes aan het model bevestigd om een aantal stappen daarna vast gezet te worden. Dat is een beetje irritant, maar het uiteindelijke resultaat geldt, toch?
[Afbeelding]
Heb je de versie met of zonder motor gekocht?
Ik heb de versie zonder motoren. Het wordt toch eentje voor in de virtine, ik denk niet dat ik er veel mee zou rond rijden. Qua bouw kun je eens bij Kruemel nakijken (Hij heeft ook 2 opbouw video's):tsjarlie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:57:
[...]
interessant, ben ook aan het twijfelen om deze aan te schaffen. Vond het nog een grote build (bijna3400 pcs) om mee te beginnen (na lego), eens kijken en afwachten wat jij vindt van de build.
Ik heb ruim 20 jaar geleden voor het laatst technisch lego aangeraakt en ben sinds maandag weer begonnen; dankzij dit topic inspiratie gekregen om ook maar eens wat anders uit te proberen. Om even in te komen heb ik eerst de MK 13023 gebouwd en nu ben ik bezig met de TGL T5026B - ook zonder motor. Ik ben ongeveer evenver als @zonoskar in het process (de eerste twee zakjes gedaan, stap 124.tsjarlie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:57:
[...]
interessant, ben ook aan het twijfelen om deze aan te schaffen. Vond het nog een grote build (bijna3400 pcs) om mee te beginnen (na lego), eens kijken en afwachten wat jij vindt van de build.
Mijn ervaring tot nu toe zijn erg te vergelijken met zijn ervaringen, maar bij deze:
- echt super gaaf om te zien hoe alles in elkaar zit. Zo vernuftig af en toe en een stuk meer type stukjes dan ik gewend ben.
- de kleurcodering en het sorteren in de verschillende zakjes maakt het allemaal een stuk makkelijker en er is voor mij weinig zoekwerk.
- het klemt allemaal erg goed; foutjes die je maakt is soms erg lastig om te corrigeren, maar daarentegen maak ik mij nooit zorgen dat het gammel is.
- de gekleurde stukjes klemmen inderdaad een stuk minder en voelen eigenlijk iets te losjes
(Overigens heb ik ook al de MK 13130 met motortjes klaarliggen om hierna te gaan bouwen.. maar deze 911 leek mij wel een goede aanloop xD)
https://www.bluebrixx.com/en/items?q=1%3A18&limit=61
Ik ben niet helemaal thuis in oude auto's maar volgens mij heb ik een Pontiac trans am. Firebird+ v8 ?
Smokey and the bandit. Daar zat ie in . De grote gouden adelaar staat niet op de motorkap . Zoals bij Smokey.
Blue Brixx zegt een jaren 70 sportwagen . Ik heb dat even op moeten zoeken en hij is uit de allerlaatste jaren van de jaren 70 gemaakt. Tot in de begin tachtiger jaren. Zelf dacht ik dat ie van na 1980 was maar hij is dus van net eerder.
:strip_exif()/f/image/2eFjpe8C2fXZieM9Q6hyGQu8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L50WmT3GCIJzzAhvnQ9qrY6M.jpg?f=fotoalbum_large)
De daklijn van een Porsche werkt blijkbaar gewoon niet met “Lego”, want van de zijkant vind ik het er echt niet uit zien. Dat is trouwens ook zo met de Lego Porsche 911 die ik hier heb staan. De Lego RSR heb ik ook staan en die is wel weer echt nice (op de hoge wielen na (gefixt) De Cada 919 Hybrid is mijn favo tot nu toezonoskar schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:06:
[...]
Ik heb de versie zonder motoren. Het wordt toch eentje voor in de virtine, ik denk niet dat ik er veel mee zou rond rijden. Qua bouw kun je eens bij Kruemel nakijken (Hij heeft ook 2 opbouw video's):
[YouTube: Viel Technik, schönes Auto, tolle Farbe! Review Taigaole TGL T5026 b Porsche GT2 RS 911]
Laatst hadden ze een week 20% op heel veel sets, elke dag een andere categorie.Beakzz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 03:35:
Heeft Bluebrix weleens sales eigenlijk in de eerste helft van het jaar? Heb interesse in wat middeleeuwse sets, maar met de huidige prijzen zal ik toch eerder de Smid van Lego kopen.
En of je de Lego set of 1 of meerdere sets bij BB koopt voor hetzelfde geld is uiteindelijk een persoonlijke afweging. Voor een paar tientjes meer Blaustein (als die er weer eens is dan...)
Ik ben niet zo thuis in de Lego prijzen maar bij Blue Brixx heb je grofweg 2500 onderdelen voor 100 . 5000 voor 200.Beakzz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 03:35:
Heeft Bluebrix weleens sales eigenlijk in de eerste helft van het jaar? Heb interesse in wat middeleeuwse sets, maar met de huidige prijzen zal ik toch eerder de Smid van Lego kopen.
[...]
Er zit wel verschil in hoe de middeleeuwse sets ontworpen worden. Urge , Mork en Reobrix en ook een Lego doen het wat met minder detail , wat meer humor en fellere kleuren. De sets van Blue Brixx zelf zijn wat gedetaileerder en geen felle kleuren.
Meer modelbouw achtig . Daar komt BB ook vandaan dat is hun moeder bv .
Neem de oude water molen bijvoorbeeld. wel wat ouder maar erg cool.
https://www.bluebrixx.com/en/sets/knights?limit=57
Oja: de andere merken zijn bij BB zelf aanzienlijk duurder dan je ze zelf bij een yourwobb koopt
[ Voor 5% gewijzigd door CORVETTE op 17-03-2023 10:24 ]
Ja ik snap dat het hoe dan ook de goedkoper optie is, maar Lego geeft mij alijd wel een fijnere bouwervaring dan wat ik van ome Ali en dergelijken af haal. Ik had inderdaad de watermolen gezien en de bakkerij en zag dat ze ook de Kingdom come licensie hebben. Goed dat je aangeeft dat ze ook andere merken verkopen, want ik dacht dat BB net als Lego enkel eigen spul verkocht dus daar zal ik dan op letten.CORVETTE schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:20:
[...]
Ik ben niet zo thuis in de Lego prijzen maar bij Blue Brixx heb je grofweg 2500 onderdelen voor 100 . 5000 voor 200.
Er zit wel verschil in hoe de middeleeuwse sets ontworpen worden. Urge , Mork en Reobrix en ook een Lego doen het wat met minder detail , wat meer humor en fellere kleuren. De sets van Blue Brixx zelf zijn wat gedetaileerder en geen felle kleuren.
Meer modelbouw achtig . Daar komt BB ook vandaan dat is hun moeder bv .
Neem de oude water molen bijvoorbeeld. wel wat ouder maar erg cool.
https://www.bluebrixx.com/en/sets/knights?limit=57
Oja: de andere merken zijn bij BB zelf aanzienlijk duurder dan je ze zelf bij een yourwobb koopt
Ja Blaustein hou ik al een tijdje in de gaten, maar die is constant uitverkocht.Holzschuh schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:04:
[...]
Laatst hadden ze een week 20% op heel veel sets, elke dag een andere categorie.
En of je de Lego set of 1 of meerdere sets bij BB koopt voor hetzelfde geld is uiteindelijk een persoonlijke afweging. Voor een paar tientjes meer Blaustein (als die er weer eens is dan...)
Ali is duurder vaak dan bij een yourwobb, hitian, blockbrickworld e.v.a.
Bij BB kun je het ook vaak kopen maar duurder . Wel 1 week levering en met doos. Rechtstreeks is 3 weken en zonder doos. Maar de verschillen zijn flink in prijs.
De kingdom serie van xingbao is ooit ontworpen samen met BB geloof ik. Wat jaartjes geleden al. Daar komen geen nieuwe sets van uit. BB heeft aangeven dat ze niet verder gaan met xingbao .
De grootste is Mould King: goede kwaliteit, goede sets vaak, prijs kwaliteit is erg goed. Goede papieren handleiding. Soms technic sets wat minder getest en snel op de markt gebracht.
https://youtube.com/@mouldking
:strip_exif()/f/image/k1VZjmkVDAeSoeu4Aw40x9mT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yAuscvMkRLHTANRB2NhPrBRx.jpg?f=fotoalbum_large)
En de prijzen van Blue Brixx, Mould King e.a. zijn daar echt erg hoog. Zo hoog dat ik het vaak niet de moeite waard vind om 2e hands te kopen.
Een koopje is bijna niet te vinden.
Zie hier deze set . Bij Blue Brixx 80 euro.
:strip_exif()/f/image/JwNsfH3uGDeBIprkmWGokzPC.jpg?f=fotoalbum_large)
Een jaar geledenCORVETTE schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:29:
Amerikanen ontdekken Blue Brixx:
YouTube: Lego's New Rival Makes Better Castle Sets Than They Do
Qua onderdelen had ik niet echt klachten. Al zaten de meeste turqoise onderdelen minder strak op een as dan de rest van de onderdelen. Wellicht heeft TGL wat meer tolerantie gebruikt voor de verf. Gesproken over verf, veel van de grote gekleurde panelen hadden krassen, ondanks dat het zakje stevig dicht getaped was, helaas. uiteindelijk zie je de krassen wel, maar dan moet je van vrij dichtbij kijken.
Ik miste 1 9L liftwarm en 1 zwarte half-bush, de liftarm had ik niet in mijn collectie, dus die heb ik in het grijs gebruikt. De zwarte half-bush in in Lego 10 euro waard, dus die heb ik weggelaten. Hij zat op een niet kritische plek (achter het stuurwiel). Er zit een lange flexible hose in de set die ook turqoise gespoten is. Deze moet je op maat snijden. De verf springt er echter vrij makkelijk af, dus daar moet je even voorzichtig zijn. Bij mij was er nog ca 9cm over, dus je kan een keertje mis snijden.
Ik vind het model geslaagd en de kleur echt tof. Het verstellen van het onderstel werkt goed, maar oom alle wielen op dezelfde hoogte te krijgen vergt wel wat trial-and-error. @CORVETTE had gezegd dat de auto achter wat inveert, dus ik heb hem achter wat hoger gezet, maar nu staat hij achter dus iets hoger dan voor
Anywas, hier nog wat foto's. Ik maak nog een speedbuild filmpje, dat komt later (10 uur bouwen).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uc7B5cmiRFdRhYge9USVIAKN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MWTypzxf6w6IZacMqeUHPdJ4.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pzG6t2fOfrjz43UdQoxRjelP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7NK4equg6CKCBiPUvy7Dxbuu.jpg?f=user_large)
Hij bouwt makkelijk weg. Stenen kwaliteit is tot nu toe gewoon netjes. Alles past goed en geen erge krassen op de stenen. Dus daar Ben ik blij mee.
De 1:18 maat is ook fijn niet te groot en niet te Klein.
:strip_exif()/f/image/Q3CbE9b8kGHEffjsFWWJylL1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A2QSCaGATZct5qjhPMu8xEZv.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yHGeQUDKKtaShKp3RWfT2TZv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SfSLCAMXQPrQpjDc6UkaA4s5.jpg?f=user_large)
Bovenstaande zijn wel mooiere banden, maar ja, volgens mij blokkeren de wielkasten de wielen dan?zonoskar schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:33:
Ik heb de Daytona wielen eens onder de TGL 911 gezet. Ik vind ze te groot, dus ik laat de originele wielen er onder. Wat vinden jullie?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan hem ook wat hoger zetten, maar dat ziet er helemaal niet uit42erik schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:36:
[...]
Bovenstaande zijn wel mooiere banden, maar ja, volgens mij blokkeren de wielkasten de wielen dan?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tC0puxmRGXR7bJqRSWRGDqrt.jpg?f=user_large)
Porsche als rally wagenzonoskar schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:15:
[...]
Ik kan hem ook wat hoger zetten, maar dat ziet er helemaal niet uit(bijna 2cm bodemspeling)
[Afbeelding]
Ze hebben toevallig net een nieuwe Dakar versie:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.