"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Het lijkt zelfs een interieur te hebben!Holzschuh schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:39:
Die BB adventskalender is zo wel een leuk begin van de dag. Op dag 1 al een berg blokjes.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ORzqbB1O8rCkim25g9khmjCk.jpg?f=user_large)
Ik hoop dat ze hiermee verder gaan en volgend jaar met een standalone bouwwerk komen wat ook met deze is te combineren.
Heb je een link naar een verkoper? Deze zijn echt veels te leuk!Neelon schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:52:
Nummer 3 uit de serie, 8 te gaan.
[Afbeelding]
Deze keer 4 missende steentjes, tijdelijk opgelost met Lego uit de reserve doos. Overige opmerkingen hetzelfde als bij de vorige 2, goede klemming, hier geen kleurverschillen, goed poseerbaar (met limieten, het zijn maar frictie gewrichten). Het was toch weer een rustgevende 3-4 uur met het in elkaar zetten.
De rest van de foto's.
Ja natuurlijk.42erik schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:06:
[...]
Heb je een link naar een verkoper? Deze zijn echt veels te leuk!
Ik heb ook al een teaser gezien van Devastator, en dat is na de Dinobots mijn favoriete Transformer. Ben benieuwd naar het formaat van die.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Van wat ik gezien heb kan het dak er uiteindelijk ook af net als het origneelErikT738 schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:57:
[...]
Het lijkt zelfs een interieur te hebben!
[Afbeelding]
Ik hoop dat ze hiermee verder gaan en volgend jaar met een standalone bouwwerk komen wat ook met deze is te combineren.

Thanks!Neelon schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:29:
[...]
Ja natuurlijk.
Ik heb ook al een teaser gezien van Devastator, en dat is na de Dinobots mijn favoriete Transformer. Ben benieuwd naar het formaat van die.
Hmm, kleinere schaal dan de Optimus Mars die hier staat, da's dan wel weer jammer... Ik twijfel nog even
Sowieso dank voor de link!
Dit is hem bij mijn andere Lego Optimussen ter vergelijking. Zijn hoogte is ongeveer 25-26 cm. Dit is niet zijn uiteindelijuke plaats, deze YW serie komt bij elkaar te staan.42erik schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:44:
[...]
Thanks!
Hmm, kleinere schaal dan de Optimus Mars die hier staat, da's dan wel weer jammer... Ik twijfel nog even
Sowieso dank voor de link!

[ Voor 5% gewijzigd door Neelon op 04-12-2023 14:52 ]
Oh wow, verzamel ze allemaal?Neelon schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:52:
[...]
Dit is hem bij mijn andere Lego Optimussen ter vergelijking. Zijn hoogte is ongeveer 25-26 cm. Dit is niet zijn uiteindelijuke plaats, deze YW serie komt bij elkaar te staan.
[Afbeelding]
https://www.brickvault.to...-tp-general-purpose-robot
Deze vind je gezien je sig misschien leuk 😊
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wvDsgAkQCIhXsfbsPy0TuAE0.jpg?f=user_large)
Voor 80 cent geen buil aan kunnen vallen. (bij bricklink kost dat raam rond de 50 euro).
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 05-12-2023 11:48 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik ga binnenkort ook de lambo hier en daar aanpassen laatst bij Bleu brix wat sets besteld, daar hadden ze de ook ramen per 10 stuks die heb ik daar maar mee besteld koste 9 euro per 10 stuks, heb ik er nog wat extra voor misschien een ander model.zonoskar schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:45:
Vandaag een shitload aan GoBricks onderdelen binnen gekregen. Daarmee moet het mogelijk zijn de Mould King Lamborghini 10045 set van kleur te ontdoen en dezelfde kleur interieur te maken als de originele MOC van Firas. Ik had een tijdje geleden al het raam van de F40 creator expert set via webrick.com gekocht:
[Afbeelding]
Voor 80 cent geen buil aan kunnen vallen. (bij bricklink kost dat raam rond de 50 euro).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mmGwBGXJbTDgNIi0J0UPSprY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y3wRjontifn0eaC3qhLijtT5.jpg?f=user_large)
Ik ben er blij mee. De zwarte panelen in de deur had niemand in tan, dan maar zwart. Het is niet anders. Nu nog de andere helft maken en dan in de auto zetten
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die rode onderdelen in de voorkant laat ik zo denk ik. Staat wel oke.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5flHAA4DWoYZptnTttr9MBqL.jpg?f=user_large)
In het interieur mistte ik een aantal onderdelen in dark orange, dus maar even de rode varianten gebruikt. Dit is eenvoudig naderhand te fixen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KAfnDI8zoJ5zaTvxsjva8ws2.jpg?f=user_large)
Ik heb ook een fake motor ingebouwd, ik heb de instructievideo al eens eerder gepost geloof ik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wMY2c28FBdz1mQojJRdgVA7X.jpg?f=user_large)
Voor de onderkant moet ik ook nog wat bij bestellen, de tiles aan de zijkant wil ik 2 breed maken zodat die spleet weg is en je het dark orange onderdeel niet meer ziet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3oJDBgGjhutyU4KNRTaoKoWw.jpg?f=user_large)
/Edit: hij zit in elkaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fTTuyvYuMKkMiIJEioS83zJW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JOvV75Iqzk1RK1YweWHiR19N.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3Zz8O7Lqfmd2iHzJWYGPdJjk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yQPWsZLyZUEecT5QbTbR6Jvl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pgBOQKxCmBsioVIE3oXguwuW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WMy5R9zPv0At9iM7Wi8y6XV1.jpg?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 07-12-2023 23:47 ]
Ik ga ook niet meer zoveel fotos maken als in het begin. Eentje van de Ultra Magnus "cosplay", en eentje met de volledige bot. Scheelt een hoop "nutteloze" fotos.

Commentaren gelijk aan de vorige bots uit de serie. Stabiliteit is goed, vrijstaand en te poseren (met limieten uiteraard)
En een "moc" waar ik mee bezig ben, om de 4 Japanse Cada gebouwen (Initial D Tofu Shop, Steamed Bun Shop, Tea Shop, Coffee Shop) meer een geheel te laten lijken. Is nog een WIP, maar lijkt de goede kant op te gaan.

Het oppervalk is op een paar mm in de diepte na gelijk aan de plank van een 80cm brede / 40cm diepe Billy kast. De autos die er bij komen te staan zijn de 3 (8 stud) Initial D auto's van Cada, en een nog te bestellen moc van een Subaru Impreza. Daarna wordt het puzzelen om gelijkende mini figuren van de Initial D cast samen te stellen.
Verder heb ik ook nog de 2 missende insecten van Hachiroku24's set in Stud.io gezet voor de onderdelen lijst, net als zijn transformeerbare G1 Bumblebee. Nog niet gekeken hoe er een handleiding van te maken in Stud.io maar dit was het makkelijkste om zeker te zijn dat ik alle steentjes in de bestellijst heb zitten.

Soundwave superior.

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2bn3HZZGojek5CX7DGBTH24h.jpg?f=user_large)
Origineel:
:strip_exif()/f/image/bX1iAdSzyxBjIq97GXtYHEya.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door zonoskar op 11-12-2023 10:54 ]
Echter kan je hier dus ook nog electronica bij kopen, dit was optioneel.
Kan ik dit online via aliexpress of iets dergelijks ook vinden en zo ja wat heb ik dan nodig voor mijn wagen en wat zijn de voordelen met electronica?
Bijv: https://www.amazon.de/Byb...ldking%2Caps%2C75&sr=8-17
[ Voor 30% gewijzigd door zonoskar op 12-12-2023 11:02 ]

Morgen en overmorgen is het de beurt aan de slechte grap, de steentjes zijn alvast gesorteerd.

Ja, hier moest ik gewoon mee openen.

Ziet er wederom zeer goed uit. Had 1 missend onderdeel, een 2x3 plate die niet zichtbaar is, dus makkelijk op te lossen. Staat al wel op de lijst voor de email mbt tot de missende steentjes.. Stabiliteit is tussen Jetfire en de andere modellen in, ook hier vanwege de rugzak. Hij staat voor de zekerheid ook tegen de muur opgesteld.
Nog 4 te gaan, en dan is het wachten op nieuwe releases in de serie (heb al een sneak peak foto van Devastator gezien).
Ja vooral de ruiten zien er niet stevig uitBrammos85 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:40:
[Afbeelding]
Niet gek, voor 5 tientjes bij het Kruidvat gekocht. Is niet superstevig, vooral bij de deuren, maar prima mee vermaakt.
Inclusief motorisering voor een nu actuele prijs van ca. 180 euro.
Bekijk de video, vooral de vergelijking met het Legomodel (vanaf ca. 10 minuten) en trek je conclusies.
YouTube: Mit Dampf, RC & Licht - 4000 Teile: das ist der richtige, echte Orie...
:strip_exif()/f/image/3W8yuzd4GVaktnvs5u97G5nh.jpg?f=fotoalbum_large)
Er wordt ook een optie geboden om normale ruiten te plaatsen, maar deze vond ik gezien de fantastische presentatie destijds leuker.Beakzz schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:06:
[...]
Ja vooral de ruiten zien er niet stevig uit
Mijn Duits is echt te slecht... Wat is de conclusie?MiaBella schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:23:
Lego Ideas Orient Express: oorspronkelijk fanontwerp, uitgebracht door Mould King met setnummer 12025.
Inclusief motorisering voor een nu actuele prijs van ca. 180 euro.
Bekijk de video, vooral de vergelijking met het Legomodel (vanaf ca. 10 minuten) en trek je conclusies.
YouTube: Mit Dampf, RC & Licht - 4000 Teile: das ist der richtige, echte Orie...
[Afbeelding]
Wie de Lego set koopt en niet de MK set omdat alleen het altijd Lego moet zijn, die kan niet geholpen worden en moeten we achterlaten.
Ik snap HsD ook wel, de MK set ziet er 100x beter uit. Maar als Lego dit gedaan had, was er geen "Orient Express" op de zijkant verschenen. Voor mij maakt dit geen biet uit (ten eerste omdat ik niks met treinen heb, ten tweede omdat ik deze set zowiso nooit gekocht zou hebben en ten derde omdat het om de set gaat, niet om het naampje, in het geval dat ik toch die set zou willen hebben).
Er zijn 2 zaken waar Lego enorm de mist mee ingegaan is:
- Alle typfouten in de prints en dan toch nog extra stickers bijvoegen voor details.
- Zeggen dat de Loc niet te motoriseren valt, terwijl 1 dag na publicatie deze treinen al gemodificeerd zijn op youtube.
(prijs ga ik het niet over hebben, ook niet over de kleur varatie bij Lego, dat schijnt zo te moeten).
Alleen écht LEGO mag in 't LEGO topic42erik schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:58:
Huh? Hoezo wordt een vergelijking met Lego en Bouwsteentjes verplaatst hierheen? Dat is toch in beide topics on topic?

maar er worden vaker vergelijkingen gemaakt... zo zijn beide avengers towers genoemd, beide lombo's van firas. Da's dan wat inconsequentRubjeMazter schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:29:
[...]
Alleen écht LEGO mag in 't LEGO topic
Jeetje, waarom zo boos. Je doet net of er een groot onrecht is.zonoskar schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:22:
"Echt Lego" is bijna een kwaliteits minpunt op dit moment. Kleurenkots, slechte kleur consistentie, klemt minder goed dan Gobricks. Waardeloze prints. Handleidingen die 3x te dik zijn. Dozen die je kapot moet scheuren.
Boos? Ik som alleen de zaken op waarvan ik vind dat Lego slechter is dan anderen. Lego doet alsof ze de beste van de wereld zijn met hun 'gevoel van perfectie' en 'Kwaliteit staat voorop'. Terwijl ze een Ferrari uitbrengen die je ongeveer 90 graden kan buigen, een Ford F150 raptor met een V6 en achterwiel aandrijving, een Orient express met allerlei taalfouten in de prints, de Daytona waar onderdelen ontbreken in de handleiding, sets met allerlei kleur variatie in gelijk gekleurde bricks (zie Sian, zie Fiat 500, zie.... vrijwel elke Lego set tegenwoordig). Ik kan nog uren doorgaan. Daarbij komen nog de rechtzaken tegen kleine zaken die alt Lego merken verkopen terwijl ze (Lego) zelf bricks die CaDA ontwikkelt heeft proberen te patenteren. Dat zet kwaad bloed.Ingelogd schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:57:
[...]
Jeetje, waarom zo boos. Je doet net of er een groot onrecht is.
Foutjes zoals bij de Daytona kunnen gebeuren, maar 2x zoveel betalen voor aantoonbaar minder kwailteit geeft Lego niet het 'recht' om hoog van de toren te blazen. En ze kunnen het wel, dat hebben ze in het verleden laten zien, dus het is zo jammer dat ze zo afzakken. En Lego heeft meestal wel de beste ontwerpen, de alt Lego is vaak een MOC die vaak niet echt doordacht in elkaar steken. En hoe dat een V6 Raptor ooit door het review process met de license partner gekomen is snap ik al helemaal niet. Een auto die alleen met V8 en 4x4 te koop is en Lego maakt er 2wd en een V6 van.
Maar goed, zolang ik geen millionair ben koop ik alleen de sets die ik mooi vind en dat zijn meer en meer geen Lego sets.
Reserveer maar vast plek waar die kan blijven staan, want die anderen komen er vast ook nog. En met die 20+ KG wil je niet steeds rondsjouwenvinpower schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:42:
Zo hier de eerste en tweede uitbreiding van de blaustein castle besteld. Hij is al onderweg
Ik heb die van mij vanwege de kerstboom naar zolder moeten krijgen. Dat is dan weer voordeel van hoe massief het is, het buigt niet en maakt eerder een deuk in de meubels dan andersom
Voor wat betreft de kwalitatieve neergang van Lego. Als je weet dat een producent zoveel beter kan maar al zijn beslissingen baseert op de EUR die onderaan de streep overblijven omdat de marge zo hoog mogelijk moet zijn dan is dat eeuwig zonde. Ik heb mij er vaak genoeg aan geïrriteerd dat het steeds slechter wordt. De opsomming van @zonoskar is dan een feitelijke constatering van alles wat bewust door Lego wordt gekozen.
Gelukkig zijn de alternatieven tegenwoordig zo goed dat je voor de helft van het geld gewoon betere spullen kunt krijgen.
Waar baseer jij op dat dit komt door invloed van de Ip Partner en niet door het beleid van LEGO zelf?zonoskar schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:53:
Conclusie is dat de IP partner teveel zeggenschap gekregen heeft, waardoor Lego de Locomotief teveel versimpelt heeft terwijl de Ideas inzending juist om de Loc draaide en velen daarom op de set gestemd hebben.
Er worden sinds 2009 geen ritten meer gereden.
En is de naam orient express eigenlijk wel als dusdanig beschermd. Er zijn in recentere jaren meerdere orient expressen ieder aangeduid met een toevoeging om aan te geven om welke het gaat zoals: Venice-Simplon Orient Express.
Ik vraag me af of "orient express" zelf een IP is of dat dit als te generiek word beschouwd.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Oef zware doos! Ik ben benieuwdHolzschuh schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:48:
[...]
Reserveer maar vast plek waar die kan blijven staan, want die anderen komen er vast ook nog. En met die 20+ KG wil je niet steeds rondsjouwen.
Ik heb die van mij vanwege de kerstboom naar zolder moeten krijgen. Dat is dan weer voordeel van hoe massief het is, het buigt niet en maakt eerder een deuk in de meubels dan andersom.
Lego influencers vertellen dat Orient Express heeft aangedrongen/gevraagd om meer focus te leggen op de wagons en dat betekend dan dat de loc wat eenvoudiger wordt als je de prijs wilt halen. Schijnbaar designen ze bij Lego heel vaak met een budget in het achterhoofd (ook volgens Lego youtubers).Snoopy1975 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 08:02:
[...]
Waar baseer jij op dat dit komt door invloed van de Ip Partner en niet door het beleid van LEGO zelf?
Anyways, mocht je interesse hebben in de Loxlego Ferrari F40, maar je kan de onderdelen niet betalen, je kunt een rip-off kopen en dat is precies wat ik gedaan heb

En ik ben ook pogingen aan het doen om een Ratbat in elkaar te friemelen voor Soundwave, alleen de kop geft me een beetje moeilijkheden vanwege de schaal.

Ik neig naar versie 2, de eerste lijkt me teveel op een vogel kop. Ook maar eens een Ravage proberen, Laserbeak heb ik al gevonden op Rebrickable.

edit: links-rechts gelijk gemaakt en zwevende steentjes opgelost.... whoeps
[ Voor 18% gewijzigd door Neelon op 23-12-2023 21:37 ]

Alleen de zachte rubberen slang was bijna doorgesneden, was ook niet echt verwonderlijk want loze ruimte in de verpakking kennen ze bij YourWOBB niet, het zit bijkans vacuum verpakt. Gezien de flexibiliteit van het rubber (connector is van hetzelfde zachte rubber) blijft de slang niet op de noppen zitten. Heb dus maar het mes in de slang gezet, er een eindje zwart electriciteitsdraad er doorheen getrokken, en met wat plastic lijm deze verbonden met een ronde 1x1 stud. Dat mag nu een tijdje drogen/harden en dan is dat "probleem" ook verholpen. Geen missende steentjes, alles klemt wederom als een malle, op de zwarte kniekappen na, zoals eerder vermeld,

Dit is de gerepareerde slang, is nu wat dunner dan het orgineel, misschien een orginele van Lego bij een bricklink bestelling mee laten komen om te testen hoe die blijven zitten.
Nog maar 2 te gaan, en dan is de serie helaas klaar voor het moment.
Zo, het is een tijd geleden dat ik hem gebouwd heb, maar bij deze toch eindelijk wat foto's voor dit pakket, aangezien ik hem echt super gaaf vind.
De build zelf was leuk om te doen, vooral omdat het mij wel elke keer verbaasde waar ze 'weer wat verstopt zouden hebben'. Er zitten een paar frustrerende plekjes bij, waarbij een connectie van 1 enkele stud toch wel te zwakjes is. Maar dat valt gelukkig mee.
Voor het bedrag (ik heb 136 USD betaald) en het aantal stukjes (+/- 3000), had ik een langere build time verwacht, maar dat komt denk ik ook vooral omdat ik technic builds gewend ben.
Het eind resultaat blijft wel echt super. En alleen daarvoor is het wmb echt een aanrader.
Eindresultaat van de voorkant
:strip_exif()/f/image/TqWCteqiIwfb86iva3cachVp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2n7akz68J60Shr8bfIIHpHGS.jpg?f=fotoalbum_large)
Eindresultaat van de achterkant
:strip_exif()/f/image/p3xnGc4yhWfcYpIJkmJElBtJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Closeup toetsenboard
:strip_exif()/f/image/KLzYVAQg63wz5oJF3BuhqptU.jpg?f=fotoalbum_large)
Extra dingen die open kunnen
Ook erg leuk dat zowel de CD als Floppy drive 'werken' met een klikmechanisme
:strip_exif()/f/image/2y18xE8Gexjj4KrYpngslmlE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5GIMkgEWqCiLko4Raqgyntlp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GOFERpcYXYJBSQXGqJ1UyQL1.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt, dit soort niet conventionele modellen is wat deze hobby nou zo leuk maakt voor me. Ik had hem al eens in een shop gezien, en ik overweeg deze ook sterk.Pinkelmans schreef op zondag 24 december 2023 @ 15:02:
PANTASY - 86230 - Old Computer
Zo, het is een tijd geleden dat ik hem gebouwd heb, maar bij deze toch eindelijk wat foto's voor dit pakket, aangezien ik hem echt super gaaf vind.
[ Voor 20% gewijzigd door Neelon op 24-12-2023 15:14 ]
Daar zitten er toffe builds bij. Zijn niet echt goedkoop maar ik had de klassiekers al in mijn winkelmandje liggen. Kan je alleen met paypal te kunnen betalen. Erg jammer maar dan houd het op, iDeal of credit card is alles wat ik doe. Geen zin in gedoe met paypal.Neelon schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:22:
Nummer 5, en de laatste van deze week. Deze keer was het de beurt aan Soundwave. Het gaat (misschien) de betere kant op met de ontbrekende steentjes, een enkele 1x1 round plate donkergrijs gaf geen acte de presence. Makkelijk zat opgelost, die had ik nog eentje extra van een van de eerste 4. Wederom geen probleem met de stenen kwaliteit, ookd e stabiliteit en poseerbaarheid is weer goed op orde. Ik heb ook al een moc van een kleine Laserbeak gevonden op Rebrickable, die gaat later er bij komen.
Soundwave superior.![]()
[Afbeelding]
Wat een verademing zeg, netjes verpakt en geen enkele!! sticker.
https://www.bluebrixx.com...huttlecraft-BlueBrixx-Pro
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Ik had een enkel missend steentje, een 1x1 bracket, niet zichtbaar, maar zorgt voor een iets mindere connectie in de zijkant van het hoofd. Geen probleem tenzij je er constant aan zit.
Morgen is het de beurt aan de (voorlopig) laatste, en dan een mailtje opmaken aan YourWOBB voor de missende steentjes. Meteen een mooie test voor de customer service, al is die wat betreft ik gelezen heb gewoon dik in orde. En in het ergste geval kan ik via Bricklink de missende stenen bemachtigen, ik ben geen steen/kleur combi tegengekomen die ik mis die Lego niet heeft.
Ik had ze in een dag of 10-11 geloof ik, sneller dan ik in eerste instantie had verwacht. Maar dit was mn eerste keer via YourWOBB, dus geen isdee of dit boven of onder de gemiddelde tijd is.blue kachina schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:06:
Wat was de levertijd voor deze transformers? Ik heb de grote Bumblebee besteld. Kon het niet laten… 😃

Ook heb ik z'n zwaard in de andere hand geplaatst ten behoeve van de groeps compositie. Al met al ben ik zeer dik tevreden met deze serie. Geen idee hoeveel meer ze er nog plannen uit te brengen (ik heb een sneak preview van Devastator gezien), maar veel ruimte op de planken heb ik niet meer.

Ik ben bezig met wat cassette bots te ontwerpen (digitaal), 2 staan er inmiddels op rebrickable, en ben nu bezig met de 2 straatschoffies van Soundwave, maar die ga ik eerst zelf bouwen voor ik die naar rebrickable stuur, stud.io slaat "groen en geel" uit bij de stabiliteits controle, al zit alles wel goed als ik het zo zie.
OK, we gaan het zien dan. Deze was op voorraad bij het EU warehouse. Geen idee of dat nog invloed heeft.Neelon schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 15:30:
[...]
Ik had ze in een dag of 10-11 geloof ik, sneller dan ik in eerste instantie had verwacht. Maar dit was mn eerste keer via YourWOBB, dus geen isdee of dit boven of onder de gemiddelde tijd is.
En in het 2024 praatje van Bluebrixx hebben ze het over 2 uitbreidingen in totaal. Dus na deze "Mint Tower" volgt nog een 2de uitbreiding.
Benieuwd wanneer dit de 30 kg aantikt en waar dat ding moet staan

/f/image/OlSqYlxy3h3RMBJOblvEMijf.webp?f=fotoalbum_large)
https://www.bluebrixx.com...t-Tower-BlueBrixx-Special

Er komen dus nog wat stallen bij etc.
Hoewel ik dat niet direct als toegevoegde waarde zie. Was niet van plan ermee te gaan spelen.
Toch nog een uitbreiding, ik had wel verwacht dat het klaar was. Zo voelt het ook wel een beetje als ik hier naar kijk. Het mooie aan Blaustein vond ik dat alles zo groot en massief om het oorspronkelijke gebouw heen ging, met die losse delen buiten de basis gaat dat wel verloren. Bovendien wordt de oppervlakte waar het moet staan wel erg fors (fatsoenlijk te transporteren was hij al niet meerHolzschuh schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:20:
Er is weer Burg Blaustein nieuws. In de shop is de volgende uitbreiding aangekondigd.
En in het 2024 praatje van Bluebrixx hebben ze het over 2 uitbreidingen in totaal. Dus na deze "Mint Tower" volgt nog een 2de uitbreiding.
Benieuwd wanneer dit de 30 kg aantikt en waar dat ding moet staan
Die stallen op je plaatje zijn volgens mij de (al bestaande) losse sets die ze een tijd geleden hebben uitgebracht:breadje schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 01:27:
de tweede uitbreiding kun je zien in een van de kleine plaatjes:
[Afbeelding]
Er komen dus nog wat stallen bij etc.
https://www.bluebrixx.com...-stable-BlueBrixx-Special
https://www.bluebrixx.com...rmourer-BlueBrixx-Special
[ Voor 26% gewijzigd door Speedy op 02-01-2024 08:24 ]
Met deze palisade uitbreiding wordt de footprint van Burg Blaustein wel heel erg groot. Zeker als je de stallen en smede hieraan toevoegt. Zo groot, dat ik hier de ruimte niet voor heb... dus ik sla deze uitbreiding over denk ik.
Het is trouwens overduidelijk dat er hierna nog een uitbreiding komt. De poort aan de achterkant, waar de pallisade aan vast komt, is nog in opbouw, inclusief middeleeuwse kraan.
[ Voor 10% gewijzigd door Psyx88 op 02-01-2024 08:56 ]
Je kan een set wel veel levendiger doen ogen. Bij bijvoorbeeld Blaustein of de Stargate en Star Trek sets zou ik ook wel blij worden van wapens, schilden en accessoires die compatible zijn met Lego minifigures. Ik ben wel benieuwd wat ze er van bakken. Veel van die Chinese net-niet minifigures zijn super lelijk.Holzschuh schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 07:49:
Verderop in het filmpje hadden ze het ook nog over hun eigen mini figuren ontwerp, oa. ook voor Blaustein.
Hoewel ik dat niet direct als toegevoegde waarde zie. Was niet van plan ermee te gaan spelen.
Ik heb van de Ford Mustang creator expert een eerste MOC gebouwd van Firas, de Mustang Shelby GT500.
Ik heb nog een paar van Firas's MOC gekocht voor deze set, dus binnenkort weer afbreken en een nieuwe opbouwen. Waarom deze niet even laten staan? Hij is me te fragiel en ook al is het een Shelby GT500, de proporties vind ik ook niet echt mooi. De achterkant is IMHO te lang en de zijkanten te vierkant. Ook is het jammer dat de wielen niet verbonden zijn met het stuurwiel, zelfs Lego krijgt dat voor elkaar
Anyways, ook weer last gehad van de typische problemen van Chineese kloons, sommige bricks waren niet van elkaar af te krijgen zo vast zaten ze en smmige vielen spontaan er af. Dus vrijwel 0 klemkracht. uiteindelijk had ik daar geen echte last van en is niet de reden waarom het model fragiel is. De hele voorkant zit met hinges vast en kun je nergens vast pakken.
We hebben de foto's nog
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P3GlCxXzqYBKIdcdFRhf538i.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yhvqye71TiOy8rEeBcNIw2QN.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B2AHVWsl9NEUdfwsMY01NlS6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W7djNqTjHQp4ncztGFuW23xC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2IYVAV0TBVdxoJM7F3SJ8ILa.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mn7teK7bo1leohUGQ0F6alGW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9n2B1JYFqsiX0akya62aTSC.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9pvdaU0F8Bs1V8Ov4Oi6vKfD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FER2aeX0nL5RBd1XKT0T7ZVW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/17k925kPQC7Hdse84ETriKCS.jpg?f=user_large)
Ah, dank. Nu je zo stuurt herken ik ze inderdaad. Het lijkt er op dat ze het kasteel wat meer proberen te verbinden met alle andere middeleeuwse modellen die ze hebben.Speedy schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:22:
[...]
Die stallen op je plaatje zijn volgens mij de (al bestaande) losse sets die ze een tijd geleden hebben uitgebracht:
https://www.bluebrixx.com...-stable-BlueBrixx-Special
https://www.bluebrixx.com...rmourer-BlueBrixx-Special
Ik ben het met je eens dat het nu allemaal wel erg groot wordt en niet perse mooier.
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 02-01-2024 16:09 ]
Ik heb vd kerst de basis gemaakt, erg gaaf, gaat wel veel tijd inzitten!Psyx88 schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:54:
Ik vind deze uitbreiding voor Burg Blaustein een stuk minder dan de vorige uitbreidingen. De kleine details doen me niet zoveel. Ook wordt de oorspronkelijke binnenplaats steeds kleiner en minder toegankelijk, wat ik wel jammer vind. Dat deze uitbreiding anders aanvoelt is ook niet zo gek, want blijkbaar heeft Martin, de designer van Burg Blaustein en de vorige uitbreidingen, Bluebrixx verlaten. Deze utbreiding is dan ook niet door hem ontworpen maar door Anton...
Met deze palisade uitbreiding wordt de footprint van Burg Blaustein wel heel erg groot. Zeker als je de stallen en smede hieraan toevoegt. Zo groot, dat ik hier de ruimte niet voor heb... dus ik sla deze uitbreiding over denk ik.
Het is trouwens overduidelijk dat er hierna nog een uitbreiding komt. De poort aan de achterkant, waar de pallisade aan vast komt, is nog in opbouw, inclusief middeleeuwse kraan.
Gisteren de toren v2 uitbreiding binnen gekregen. Waarschijnlijk dit jaar kerst dan de 3e grotere uitbreiding.
Ik heb de Saalbau (3de uitbreiding) hier al tijd liggen maar nog niet aan toegekomen. Die kan ook nog makkelijk qua formaat erbij.Tranzity schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:30:
[...]
Ik heb vd kerst de basis gemaakt, erg gaaf, gaat wel veel tijd inzitten!
Gisteren de toren v2 uitbreiding binnen gekregen. Waarschijnlijk dit jaar kerst dan de 3e grotere uitbreiding.
Vanaf de 4de wordt het oppervlakte echt groot. Maar wil die eigenlijk wel hebben liggen voor het geval er plek ontstaat. (dat is afhankelijk van de laatste cavia in zijn kooi
Oh, en voor volgende kerst niet vergeten de adventkalender ervan te kopen, die zal dan wel weer op voorraad zijn.
Ziet er goed uit, heb deze moc ook nog op het programma staan voor later deze maand.zonoskar schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:07:
Voor het geval iemand struikelt over het feit dat ik Chineese bricks gebruik en dus op simmige noppen geen "Lego" zien staan, post ik het hier maar. Echt jammer dat in het Lego topic daar over gevallen wordt, maar goed. Het blijft een 1:1 kloon van een Lego set.
Ik heb van de Ford Mustang creator expert een eerste MOC gebouwd van Firas, de Mustang Shelby GT500.
Ik heb nog een paar van Firas's MOC gekocht voor deze set, dus binnenkort weer afbreken en een nieuwe opbouwen. Waarom deze niet even laten staan? Hij is me te fragiel en ook al is het een Shelby GT500, de proporties vind ik ook niet echt mooi. De achterkant is IMHO te lang en de zijkanten te vierkant. Ook is het jammer dat de wielen niet verbonden zijn met het stuurwiel, zelfs Lego krijgt dat voor elkaar
Anyways, ook weer last gehad van de typische problemen van Chineese kloons, sommige bricks waren niet van elkaar af te krijgen zo vast zaten ze en smmige vielen spontaan er af. Dus vrijwel 0 klemkracht. uiteindelijk had ik daar geen echte last van en is niet de reden waarom het model fragiel is. De hele voorkant zit met hinges vast en kun je nergens vast pakken.
We hebben de foto's nog
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
* The Eagle heeft hier twee jonge MV fans op de bank zitten
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat linkje zou ik ook graag willen weten. Ik ben zelf een MV fan hahaThe Eagle schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:15:
@cordonbleu die redbull zag geen lego zijn gok ik, maar heb je een linkje?
The Eagle schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:15:
@cordonbleu die redbull zag geen lego zijn gok ik, maar heb je een linkje?
https://www.lesdiy.de/col...os=1&_sid=42042fbb3&_ss=rBrutuss schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 16:39:
[...]
Dat linkje zou ik ook graag willen weten. Ik ben zelf een MV fan haha
De stickers heb ik via
https://f1legomoc.bigcart...o-moc-f1-stickers-printed
En de 3D geprinte banden/wielen heb ik ergens van Ebay UK vandaan. Waren wel behoorlijk prijzig, maar het maakt de set wel helemaal af.
[ Voor 13% gewijzigd door cordonbleu op 06-01-2024 16:42 ]
Na diverse stappen gewoon losse onderdeeltjes in je subbouw die er steeds vanaf donderen, diverse "illegale" bouwtechnieken. En een resultaat wat te wensen overlaat, vooral de voorkant erg rommelig, doet me denken aan Groot uit Marvel, allemaal stukjes over elkaar heen om een soort van geheel te maken. Maar het werkt niet.
In he kort: This shit won't fly with Lego
Ik heb me wel vermaakt met de bouw, erg uitdagend. Maar overall geen fan.

Zijn volgende model, de Ferrari Enzo, is gelukkig een stuk logischer qua opbouw en ook een stuk minder fragiel als model.
Ik snap alleen niet waarom T-Lego altijd in modules bouwt, want die 'marriage' is elke keer een behoorlijk gepriegel.
Maar eerlijk is eerlijk, beiden modellen zien er wel fantastisch uit als ze af zijn! 😁
[ Voor 5% gewijzigd door Psyx88 op 08-01-2024 15:49 ]
Oh man, hou op schei uit, elke keer als ik die modules moest koppelen werd ik gek. het recht zetten van de koppelstukjes en het uitlijnen van de staafjes was een HELPsyx88 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:47:
@Mad-Matt Ja die Centenario is een draak van een build en heel fragiel als hij af is 🥲
Zijn volgende model, de Ferrari Enzo, is gelukkig een stuk logischer qua opbouw en ook een stuk minder fragiel als model.
Ik snap alleen niet waarom T-Lego altijd in modules bouwt, want die 'marriage' is elke keer een behoorlijk gepriegel.
Maar eerlijk is eerlijk, beiden modellen zien er wel fantastisch uit als ze af zijn! 😁
Een locomotief bijvoorbeeld waarbij het binnenwerk heel gekunsteld is met doel de buitenkant allerlei details te geven, maar waarbij de bouwer tijdens het bouwen ergens iets stevig vast moet pakken om een steentje vast te zetten maar daarbij het halve bouwsel in elkaar knijpt.
De V100 8w. Deze zit goed in elkaar behalve de grijze onderste stukken (soort van railplate? ), deze hebben niets van grijpkracht.”, maar worden door andere stukken tegengehouden.
ES44AC: weinig op aan te merken, buiten dat de bogie 3e paar wielen (de gewone bogie blijft zitte, maar is uitgebreid met soort van pin systeem) snel loskomt op wissels
Over de echte Bluebrixx sets die ik heb gekocht heb ik weinig te klagen. De pasvorm en klemkracht is goed of zelfs beter dan echte Lego. Wel zijn de tiles soms enigszins minder glanzend dan bij Lego zelf, maar daar maak ik me persoonlijk niet zo druk om. Dat laatste merkte ik overigens vooral bij de eerste Bluebrixx set die ik heb gekocht, bij de nieuwere lijkt het minder een probleem te zijn. Ik heb de volgende sets in huis, in volgorde van aanschaf. Let er wel op dat Bluebrixx ook andere merken verkoopt.neanderthaler schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:14:
Wat zijn jullie ervaringen met Blue Brixx? Is de kwaliteit van stenen vergelijkbaar met de diverse Chinese merken waar de steentjes niet zo best op elkaar passen of waar na een opgebouwd model de steentjes schots en scheef staan? Ik heb een keer wat Kazi treinspul gekocht en het lijkt erop dat de ontwerpers van die modellen hun model zelf met Deense steentjes hebben ontworpen en dat het allemaal vrij solide in elkaar zat, maar dat het eindproduct heel lastig te bouwen is omdat de Chinese steentjes te veel afwijking vertonen.
Een locomotief bijvoorbeeld waarbij het binnenwerk heel gekunsteld is met doel de buitenkant allerlei details te geven, maar waarbij de bouwer tijdens het bouwen ergens iets stevig vast moet pakken om een steentje vast te zetten maar daarbij het halve bouwsel in elkaar knijpt.
Star Trek Runabout
Star Trek Enterprise NX-01
Pirate Brig
Star Trek TNG Shuttle
Blaustein Advent Kalender
Ik ben nog niet super enthousiast over de Stargate concepten die ik heb gezien. Het enige wat ze in minifigure-scale hebben gemaakt is naar mijn idee te groot en heeft een open cockpit. De kleine schepen zijn wel aardig, maar nou niet echt de focus van de show.
Kwalitatief minstens gelijkwaardig en soms beter qua kleurconsistentie. Bij de realistischere prijs die BB hanteert vs. Lego is het sowieso makkelijk om je minder te storen aan een gietpuntje of een krasje.
Ze hebben zelf heel wat video's op hun site staan en anders heeft Held der Steine er misschien wel een filmpje van. Over stenenkwaliteit heb ik hem nog niet horen klagen bij BB setjes.
Ik heb die schermloze tijd (ook vanwege gezondheid) gewoon nodig in de avond en dan wil ik dus niet op een Ipad (of wat dan ook) moeten kijken om te kunnen bouwen.
Ook is Lego (als je volgens instructies bouwt) ook vaak wat vriendelijker om mee te spelen, het is minder fragiel en dat maakt dat ik niet de enige ben die er van geniet tijdens de bouw, maar dat de kinderen er (onder toezicht!) ook nog soms mee kunnen spelen, zonder dat ik teveel hoef te fixen na afloop. Bij Bluebrixx (Castle delen) is dat wel het geval geweest....
Over de steentjes zelf zal ik geen kwaad woord zeggen (alleen ervaringen met recente sets, over oudere sets lees ik andere ervaringen)!
Wie het dus prima vindt vanaf Ipad (of wat dan ook) te bouwen en er niet mee laat spelen is Bluebrixx een prima keuze (
De BlueBrixx-Specials zijn in een simpele bruine doos zonder handleiding.
De BlueBrixx-Pro zijn met handleiding en in een doos met ontwerp.
Wel 1 tip nu je de modules nog los hebt: vervang die 'schakeldoosjes' van CADA met die oranje LEGO wave selectors, want die doosjes maken een irritant piepend geluid bij het schakelen, omdat er hard plastic over hard plastic schuift.
Als je hem alleen als display model opbouwt, dan hoeft dit uiteraard niet 😎
:strip_exif()/f/image/pmQ5Q9pgJEPWtE26uvw1HFrj.jpg?f=fotoalbum_large)
Nadat ik vorig jaar op rebrickable de moc op basis van de Sian tegenkwam van JamesJT leek mij dit een leuke uitdaging. In eerste instantie een complete versie uit China gehaald. Vond een extra Sian te duur. Wilde vervolgens alle niet zwarte onderdelen vervangen door zwarte en blauwe gobricks onderdelen. Van binnen zwart en de buitenkant blauw. Wielen moesten ook extern omdat ik ze zwart wilde hebben. Echter om niet te gaan mixen de Chinese versie afgebroken en verkocht en de volledige lijst met onderdelen besteld aan gobricks.
Toen kwam ik in contact met bricklink en zag ik dat daar onderdelen soms nog goedkoper waren dan gobricks en toch liever met echte lego wilde bouwen zover mogelijk ook enkele bestellingen gedaan bij stores via bricklink. Hier ging het dan om alle niet blauwe onderdelen. De wielkasten zijn namelijk op basis van 1:8 supercars en niet via lego verkrijgbaar. Besloten om dus maar de volledige buitenkant blauw te maken via gobricks.
Uiteindelijk nog een aantal kleine bestellingen via bricklink moeten doen omdat ik niet verder kon (niet 100% goed geteld blijkbaar).
Deze week eindelijk af kunnen maken. Zit nu wel met een koffer zwarte gobricks onderdelen die niet gebruikt zijn. Mocht iemand interesse hebben laat maar weten. Maar goed hierbij dan het eindresultaat. Ben er erg blij mee maar heeft toch uiteindelijk flink wat gekost. En een handleiding volgen (gekocht van JamesJT) en vervolgens andere kleuren van de onderdelen gebruiken is niet altijd even makkelijk. De voorbumper komt overigens van een andere moc, vond ik net wat strakker en zat niet vast aan onderdelen van Sian.
:strip_exif()/f/image/kMhcYTuKI8r4fWWQZFsi0lok.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0iB4xUVc9qRdncS4HvTDeYvB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Fbh6o5JFoQ3qlpqZ7mieSSE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gd7Ucww78kdhyGKXQyqeijOQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WOl6uwmUsATGBfFPhAfb54nf.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
weet er iemand site's en dergelijke waar ik deze kan vinden?
vb tuning modellen , film auto's etc..
Ik ga vaak naar https://www.yourwobb.comdaedalus81 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:44:
ben op zoek naar alternatieve speed champions auto's
weet er iemand site's en dergelijke waar ik deze kan vinden?
vb tuning modellen , film auto's etc..
Cada 61505 Viva HyperCar (LaFerrari)
/f/image/14yBXwq6YRZcp5ea8G6u9vct.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Z9gWGn7Jj7gYceglM75cpPbv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/InoEHjX2faK31n7DVIeOg7bF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jHTVkFfMSLYwkds34AuKgUAJ.png?f=fotoalbum_large)
Achterklep bouw:
Respect voor de ontwerper, nog nooit zoiets gezien en gebouwd qua bouwtechniek en vormgeving.
/f/image/Mx8Wm5yLNJtRnekYHGO8sOBP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YWDuroYXNN5GKNU4DNoevUKY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/q9N15dyrtI92TKieFtXIod6C.png?f=fotoalbum_large)
Exploded view van alle bouw modules
:strip_exif()/f/image/ZH5Wyrjjafc6MXwhrOOmYgig.jpg?f=fotoalbum_large)
Functie test
:strip_exif()/f/image/qyfpLxafr95Eq9gLY9H5tpqo.jpg?f=fotoalbum_large)
Wordt vervolgd
[ Voor 18% gewijzigd door dr_dreey op 16-01-2024 16:15 ]
Als het er echt niet bij zit, contact opnemen met Bluebrixx. Dan sturen ze de missende steentjes op.
[ Voor 30% gewijzigd door Psyx88 op 16-01-2024 19:43 ]
Bluebrixx geeft aan dat het in zakje 104185-9-10 zit. In zak 9 dus. Vreemd dat ze dat niet vermelden in de handleiding.Psyx88 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:39:
@vinpower Dit zijn speciale Bluebrixx stenen en zouden er, in een apart zakje, bij moeten zitten. Tezamen met de 'zwarte ringetjes' en de 'bluebrixx (blauwe) 5L bar'.
Als het er echt niet bij zit, contact opnemen met Bluebrixx. Dan sturen ze de missende steentjes op.
Lijkt erop dat het toch nog wat langer gaat duren. Jammer , zat er een beetje naar uit te kijken

Leuke build, stukke beter dan de eerdere nep-lego set die ik gebouwd heb (Lamborghini hier eerder in het topic). toch wel wat kritiek.
- de grijze asjes waren eigenlijk te dik, de meeste met een hamertje op z'n plaats moeten tikken.
- neusvleugel is erg zwaar en de constructie is eigenlijk niet sterk genoeg hiervoor.
- neus past ook niet zo netjes in elkaar zoals op de foto.
- veel kleine foutjes in de instructie. Verkeerde pins, pins op de verkeerde plek, verkeerde vleugel op voorwiel.
- lastige instructie. Soms moet je een onderdeeltje van een steentje of 6 bouwen en die zit op het plaatje ineens op z'n plek. Dan moet je zelf uitvogelen hoe het in elkaar steekt.
- wheelcovers zitten er niet bij, dus die zal ik nog van bricklink moeten halen.
Al met al een leuke set. Zelf vergeten de stickers te bestellen, als die binnen zijn zal ik eens wat foto's schieten.
[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 28-01-2024 14:06 ]
Pro's:
Fantastische, uitdagende build.
Fantastisch resultaat zowel qua vormgeving als technisch.
Veel functies, technisch hoogstandje.
Geen 'kleurenkots', voornamelijk rood zwart en grijs.
Prijs.
Con's:
Kleur inconsistentie in kleuren (rood, zwart).
Klemkracht laat hier en daar te wensen over.
Relatief veel gebruik van system bricks wat zorgt voor fragiel model.
Techniek functies werken soms moeizaam, geen user error imho.

Banden voor passen niet, aanloop bij sturen.
(Oplossing front fenders niet chique imo.)
Veel van de con's zijn voor mij geen probleem daar het voor mij een display model is maar het is m.i. geen speel model.
PS:
Ik heb mezelf getrakteerd op originele LaFerrari Rim's en Ferrari sticker set, staat haar imo erg mooi.
Pic's zeggen meer dan woorden:
Exterieur:
:strip_exif()/f/image/TxvVqNbGPtYqPWyQw3vNUUUa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gRfAYsooSfyfrAgWmIiP6JEd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TlA2yCUB5rGAgCgaT8DOKHuE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gyvySfm5S6UVGayl6vN0h1zF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iOxncYdesQmDvZMSqVIvTeLH.jpg?f=fotoalbum_large)
Interieur:
:strip_exif()/f/image/M50qqSqDeuacQNSCh6B3wOcD.jpg?f=fotoalbum_large)
Motorruimte:
:strip_exif()/f/image/6doBOJCtaQPZlo3607S9h3m6.jpg?f=fotoalbum_large)
Samen met de Lego Daytona SP3:
:strip_exif()/f/image/8qqzBQTjKjcNeQVaxeLbdDXZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EHryHhF88l0tazZ86E8tO5fA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/saf0JbGPqdHep47fBqplEY0r.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je het hierbij over instructies van Lukas2020 of van een andere partij?Mad-Matt schreef op zondag 28 januari 2024 @ 13:51:
- veel kleine foutjes in de instructie. Verkeerde pins, pins op de verkeerde plek, verkeerde vleugel op voorwiel.
- lastige instructie. Soms moet je een onderdeeltje van een steentje of 6 bouwen en die zit op het plaatje ineens op z'n plek. Dan moet je zelf uitvogelen hoe het in elkaar steekt.
Ik ben benieuwd of Lukas dit jaar weer een 1:8 redbullwagen maakt en er een chinese kopie van wordt uitgebracht of dat een (chinees) bedrijf een RB20 ontwerpt, want ik heb straks een kerst-/verjaardagscadeau nodig (en dan kom je natuurlijk niet aanzetten met een model van 2 seizoenen geleden).
Als ze dit nou ook nog bij Voyager doen dan koop ik de Delta Flyer nog.
Ik heb de instructies gekregen van de Aliexpress verkoper, wist daarvoor niet dat het van Lukas2020 af kwam. Maar het zijn de instructies van Lukas2020. Ik zal vanavond na werk wat screenshots hier posten (als dat gewenst is) van de kleine foutjes. Zijn in mijn ogen vooral slordigheidjes en geen bewuste fouten.Flumble schreef op zondag 28 januari 2024 @ 23:59:
[...]
Heb je het hierbij over instructies van Lukas2020 of van een andere partij?
Ik ben benieuwd of Lukas dit jaar weer een 1:8 redbullwagen maakt en er een chinese kopie van wordt uitgebracht of dat een (chinees) bedrijf een RB20 ontwerpt, want ik heb straks een kerst-/verjaardagscadeau nodig (en dan kom je natuurlijk niet aanzetten met een model van 2 seizoenen geleden).
De auto zit verder wel goed in elkaar en het resultaat is erg mooi. Aangezien dit nep-lego is en ik hem niet meer uit elkaar ga halen heb ik de neus vastgelijmd, nu blijft de voorvleugel goed zitten.
Aangezien ik er toch niet mee ga spelen/rond rijden heb ik onderop de wagen nog een technic pin met busje geklikt zodat de neus wat verder van de grond hangt.
Al met al erg tevreden met het visuele resultaat. Er zijn zeker dingen die ik als F1-purist anders zou hebben gedaan, maar al met al erg leuk op de plank naast m'n F1-simstoel.
[ Voor 14% gewijzigd door Mad-Matt op 29-01-2024 11:53 ]
Shit, heb net bijna 300 euro uitgegeven aan Lego/Nep Lego en dan komt dit. Die Defiant is erg tof en bijna 70 euro korting is wel heftigErikT738 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:13:
Bluebrixx heeft vandaag (?) Een mooie korting op Star Trek DS9 sets omdat het dertig jaar geleden was dat de eerste aflevering in Duitsland werd uitgezonden.
Als ze dit nou ook nog bij Voyager doen dan koop ik de Delta Flyer nog.
:strip_exif()/f/image/oAlNeVd1Yl7hdj9hryCwAzZK.jpg?f=fotoalbum_large)
Logischerwijs in bruine doos maar papieren handleiding en zakjes met bouwstapverdeling.
Mijn hart wordt dan heel vrolijk als het enige van kleur 5 rode bars zijn die als munitie dienen. Voor de rest alles in groen en zwart, hier en daar een enkele korte grijze pin. Bedenk me nu pas dat er ook 2 stickers bij zitten maar geloof dat hij ze niet mist.
Bouwervaring is van het type "hoe meer pins hoe beter", Erg sterke structuur, veel verbanden en versterkingen en het groene deel kan dan ook dienst doen als honkbalknuppel.
Het is een uitdagende bouwervaring en heb hier en daar wel een handje geholpen. En ondanks mijn eigen ervaring ook hier en daar nog wel een pin verkeerd gezet en moeten corrigeren. Opgeteld een goede ervaring qua kwaliteit en moeilijkheid. Alles wat echt bouwen zo leuk maakt in mijn ogen.
Het afvuursysteem zit net onder de loop en is erg krachtig. Projectiel vliegt makkelijk de woonkamer door (meter of 4-5). Verder nog niet getest want buiten is het waarschijnlijk

Met een sleutel kan de schoudersteun worden aangepast en aan de voorkant zit een mooi klapsysteem met een veer. Eenvoudig inklappen en springt zelf uit als je de poot omlaag trekt.
Dat het laden gebeurt als met een echte "bolt action rifle" is mooi gemaakt. Je hoort ook een duidelijke harde klik als het projectiel geladen is vanuit het magazijn.
Nadelen:
De loop is ondanks 2 metalen ondersteuningselementen te lang & te zwaar dus die hangt een beetje door. Geen issue totdat je te hoog mikt, dan zakt het uiteinde voor de opening.
De poot ter ondersteuning aan de voorkant moet wat gewicht dragen en dat gaat net. Dus daar is voorzichtigheid gewenst als die wordt neergezet.
Voor het geld een leuke uitdagende build die ook nog eens qua mechanisme goed werkt.
Soundbar voor size:
:strip_exif()/f/image/QPpysyQyZF8tbGqKeQkMbcml.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig is het gebruik afgenomen want ik geloof niet dat ik eventuele elastiekjes die zouden kunnen knappen intern wil vervangen

/edit
de scope is een leuke gimmick, maar ook niet veel meer. Misschien x3 vergroting maar wel grappige toevoeging,
Max Verstappens BedBull van Hohda
De Ferrari van Leclerc met als sponsoren Snapdagon, Kasparrky en Leovo, met Brambo remmerij.
En als laatste de roze Alpine van Pierre Gasly van met als hoofdsponsor BMT en het bekende Bombaklek.
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.