zonoskar schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:01:
De CaDA Alfa formula one car is klaar. 6.5 uur op gebouwd, wat een klus. De Lego McLaren F1 set had ik in een uur of 4 af, deze CaDA set was een heel stuk uitdagender om te bouwen. Vooral het witte gedeelte van de sidepods was erg lastig vast te maken, ik moest het model gedeeltelijk weer demonteren. Aan 1 kant had ik het al verkeerd gedaan en ik vond toen al dat allerlei onderdelen onder spanning stonden. Bleek dus dat een pin niet in een gat geklikt zat waardoor de hoek niet klopte.
Maar het is gelukt. De bovenkant van de sidepods vind ik minder geslaagd, vooral het witte gedeelte. Wellicht dat de stickers daar zouden helpen (die ik nog niet aangebracht heb).
[
Afbeelding]
De banden zijn echt super tof. En ook hier weer jammer dat de DRS niet werkt, je moet het met de hand verstellen. Aan het eind had ik nog best veel grote onderdelen over. Zo was er een 15L liftarm over, een ophangingsonderdeel, een paar L vormige liftarms, een stuur (?) en nog een hoop klein zooi. Ik heb toch wel een paar keer gechecked of ik niets vergeten was, maar dat lijkt niet zo te zijn.
Wat een mooie set! Als ik zo vrij mag zijn, waar heb je deze gekocht? Op
https://decadastore.com/ zie ik deze niet meer staan. Wel op Amazon.nl (
https://www.amazon.nl/CaD..._d_atf_ci_mcx_mr_hp_atf_m) voor 99,99 euro. Is dat een goede prijs?
Ik ben overigens best gecharmeerd van het merk Cada. Ze hebben best mooie sets. Zeker die in de Master serie. De drie modellen van Eric Trax vind ik tof (tractor, telehandler en dump truck). De afwerking (met kleine Lego steentjes) ziet er veel mooier uit dan menig Lego Technic set. Ook de Claas Xerion vind ik mooi.
Waar kopen jullie de Cada sets? Hebben jullie een betrouwbaar, maar ook goedkoop

, adres? Ik zie namelijk best veel prijsverschillen. Soms denk ik dat je ipv in een mooie doos je alleen losse steentjes krijgt. Maar dat is meer een gevoel, geen eigen ervaring.
Ik ben overigens niet zo van de leger voertuigen, maar de drie tanks zien er best goed uit: een grijze, een beige en een groene. Deze laatste zie ik weer niet op de site van Cada, maar wel bij Amazon voor 49,95 euro. Is dit een set die er uit gaat? Net als wat je ook bij Lego hebt (pensioen)?