Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 23 ... 51 Laatste
Acties:

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 12:06
CORVETTE schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:45:
[...]

Die was tot aan de zomer altijd rond de 130 geweest inclusief electronica en vliegtuig transport.
Hij was hetzelfde als de 8x8 tatra van mould king .
Ik heb na Lang wikken en wegen de tatra genomen .

Beide sets waren een super goede koop, zeker omdat ze nu flink duurder zijn om hierheen te halen.

Die CADA kun je je geen buil aanvallen dat moet een goede set zijn .

@bvsteyn
Ik heb even wat ongeveer prijzen . Model met electronica is 90 euro. Met de trein misschien rond de 40 euro en dan een paar euro PayPal erbij. Als je 6 tot 10 weken wilt wachten . Ik vermoed dat vliegkosten rond de 70 euro zitten .
Beide als je zonder de originele doos want dan pakken ze die weer in wat extra gewicht en grote is. Niet super veel schat ik zo.
Ben wel benieuwd waar je voor die prijs deze kan krijgen. Want daar waar ik ze gezien heb op het moment zitten ze rond de 200 euro (inclusief verzending). Dus voor 130 en een beetje is het een goede deal! Wachten is geen punt..

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10 20:21

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Dat is bij hitian.com. Zijn site is nu een beetje een zootje hij maakt van 2 sites weer 1.

Daar zie je de kale prijs zoals iemand in China ze kan kopen, zonder de shipping kosten. Bij het shippen kun je kiezen tussen vliegtuig en trein.

Im altijd betalen met PayPal of credit card omdat ze kans dat er iets met je pakje gebeurd is groter omdat het steeds bij de grenzen overgepakt moet worden. Hitian is betrouwbaar maar je kunt ook met ideal of overboeken en ik geloof niet dat je dan automatisch verzekerd bent. PayPal en credit card natuurlijk wel.

Die 200 dat is vermoedelijk met vliegtuig en is ie binnen 2 a 3 weken hier.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:04

Qwerty-273

Meukposter

Qwerty-273 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:29:
Ik zie voornamelijk de leger/marine/lucht modellen van Cobi in dit topic langskomen.
Gisteren weer langs de Cobi hoek gelopen (in dezelfde zaak), nog steeds is de wederhelft niet om te praten :+ maar wel een grotere foto van de Cobi modellen. ze zijn trouwens ’compatibel’ met Lego blokjes. Maar waar Lego meer ruimte heeft in modellen is het bij Cobi vaak wat massiever opgevuld met blokjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VkVYRWr-3k45fNn688LgXMkf9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2rR0na5Yqefkxo2ZlgNbSwd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VAX4In1ozZRGt_jesKRkY0Wbhc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bq4eK4M1yuoDdxTR1O2OU56R.jpg?f=fotoalbum_tile

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Gisteren weer langs de Cobi hoek gelopen (in dezelfde zaak), nog steeds is de wederhelft niet om te praten :+ maar wel een grotere foto van de Cobi modellen. ze zijn trouwens ’compatibel’ met Lego blokjes. Maar waar Lego meer ruimte heeft in modellen is het bij Cobi vaak wat massiever opgevuld met blokjes.

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat is echt een enorme Cobi winkel. Is dat omdat je in Polen bent ?
Hebben ze daar nog andere merken ?

Kijk als het een beetje kriebeld haal gewoon zo'n tankje of vliegtuig je. Om eens te kijken.

Misschien is er 2e hands wel een groot aanbod.

• Qwerty-273
  • Laatst online: 03:04

Qwerty-273

Meukposter

@CORVETTE Dat is inderdaad in Warschau, maar het is een gewone speelgoed winkel (Świat Zabawek). De Lego afdeling is dan 3x zo groot en er staat ook nog een deel Playmobil, bordspellen en nog een hele zut met ander speelgoed (waar ik veel minder naar kijk). Kwa bouwsteentjes is het eigenlijk alleen Lego en Cobi.

Het kriebelt wel, het voornaamste punt is de plek om het in elkaar te kunnen zetten en het vervolgens te bewaren (los in de doos of in elkaar gezet). Gemiddeld is de grote van een appartement behoorlijk kleiner in Warschau als je het vergelijkt met NL ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:36:
@CORVETTE Dat is inderdaad in Warschau, maar het is een gewone speelgoed winkel (Świat Zabawek). De Lego afdeling is dan 3x zo groot en er staat ook nog een deel Playmobil, bordspellen en nog een hele zut met ander speelgoed (waar ik veel minder naar kijk). Kwa bouwsteentjes is het eigenlijk alleen Lego en Cobi.

Het kriebelt wel, het voornaamste punt is de plek om het in elkaar te kunnen zetten en het vervolgens te bewaren (los in de doos of in elkaar gezet). Gemiddeld is de grote van een appartement behoorlijk kleiner in Warschau als je het vergelijkt met NL ;)
Gewoon eens proberen en daarna verkopen. Je moet natuurlijk niet gelijk een groot slagschip of titanic bouwen anders heb je ruzie met de vrouw . Lief klein tankje of zo 😋
Mijn vrouw vind het leuk om planten en huizen te bouwen. Vaak zie je dat ze het stiekum best leuk vinden.

Ik ben klaar met de 8 wide wagon voor de Rheingold van Blue Brixx. De kwaliteit van zowel loc als wagon was beter als mijn voorgaande sets.

Ik vond het al wat vreemd omdat de stenen ook wat anders zijn. Ze hebben niet 1 leverancier maar meerdere.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBIABPJH4M8gOegf5XmL4idcdOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DL8ABWuOBjwG26sNKoVKU0q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tF0h7pqkvQO-PFLpuZoXK8jk-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u36CZG6OaeGlStkXiOIffo5t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8Q_dLh2ewVEynlDjMsAzV-F6zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/El9uYsQe8Us0e2OySq5L23TX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRDIWYrB0-mWCyw9q_gln-YU6kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZklakYZfZMlufG9WBDIeU0w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wj0MuX5RQCGkIqYH8uSbgoieWf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhExmwCurD5LY10180zlNSZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNRW3IoaHnZ2Cxd8BLx9NdKI9rU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NdTP6osHRp5GgfTrWTlzcM1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfBIk5gZUzKzL83tMIYmTMHSglk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjhr13iiwkUACdAmPzTNMxR0.jpg?f=fotoalbum_large

Ben tevens wat aan het opruimen anders kan ik niet begonnen aan de MK 19008. Met 11000 is het de grootste tot nu toe.

Electric schema wel zo fijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Av89bRixX2b6ntN3cCDcSz8FzH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5qaPeJkgIpGqyPJ6E8PGZoK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILyiq5SSiWl6QhnYdryPd2zlNxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX0xCTNCxfGQgc3BE7waKktJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-11 09:10
spin2 schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:29:
Bestaat er eigenlijk ook een site om Lepin onderdelen lost te kopen? Zo iets als Bricklink maar dan voor Lepin?
Ik heb aliexpress daarvoor gebruikt om een eigen MOC trein station te bouwen. Het vervelende is dan wel dat je altijd meer moet bestellen dan strikt noodzakelijk, maar uiteindelijk kun je de meeste gangbare onderdelen wel vinden, en er zijn wat shops die ook minder gangbare onderdelen verkopen (meestal herkenbaar aan MOC in de naam) tegen een iets hogere prijs. Let wel: het is niet altijd duidelijk wie de stenen maakt, en of de kleuren precies kloppen. Zo heb ik bijvoorbeeld stenen die tan en dark blueish gray hadden moeten zijn, maar dat niet precies zijn.
CORVETTE schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Ik ben klaar met de 8 wide wagon voor de Rheingold van Blue Brixx. De kwaliteit van zowel loc als wagon was beter als mijn voorgaande sets.
Kunnen deze treinen en wagons nog op lego rails (R40) rijden, of heb je eigenlijk al de R56 van bluebrixx nodig?

[ Voor 19% gewijzigd door Munchkin op 17-01-2022 08:40 . Reden: Quote toegevoegd ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Munchkin schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:38:
[...]

Ik heb aliexpress daarvoor gebruikt om een eigen MOC trein station te bouwen. Het vervelende is dan wel dat je altijd meer moet bestellen dan strikt noodzakelijk, maar uiteindelijk kun je de meeste gangbare onderdelen wel vinden, en er zijn wat shops die ook minder gangbare onderdelen verkopen (meestal herkenbaar aan MOC in de naam) tegen een iets hogere prijs. Let wel: het is niet altijd duidelijk wie de stenen maakt, en of de kleuren precies kloppen. Zo heb ik bijvoorbeeld stenen die tan en dark blueish gray hadden moeten zijn, maar dat niet precies zijn.

[...]

Kunnen deze treinen en wagons nog op lego rails (R40) rijden, of heb je eigenlijk al de R56 van bluebrixx nodig?
Eerst:
Je kunt bij de beste fabriek in China rechtstreeks bestellen . Dat scheelt gigantisch in de prijs.
Dit komt ook in de nieuwe start post.

Mould king e.a. maken zelf geen stenen maar halen die bij GoBricks . Je kunt daar via wat klikken op Chinese tabs en xml o.i.d. uploaden. Je ziet gelijk wat hun prijs is en wat ze dus op voorraad hebben.

Google even op : order directly by GoBricks

Over de Bluebrixx 8w treinen op r40. Ja dat kan bij BB maken ze iedere trein zo dat ie beiden kan.
Hen zelf mijn rails niet thuis liggen omdat te testen. Ik heb grotere radius en andere wissels etc omdat ik mijn rails 3d print.

Maar ik geloof niet dat Bluebrixx zelf de goedkoopste is qua rails. Ik heb ooit dozen vol goedkoop spul via Ali laten komen en dat was prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqjefxL5Ycc7caAj6ywVWn5tDKU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5PW5hyqg7VFwQ0KaN4JBYmS.jpg?f=fotoalbum_large

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-11 09:10
Dank je voor de tip voor rechtsstreeks bij de fabriek te bestellen. Had ik dat eerder geweten dan had ik mijzelf heel veel kunnen besparen... Ik ga daar zo eens grasduinen (Daar gaat mijn productiviteit van vandaag ;) )

De reden dat ik vroeg over de R40 is omdat dat ik daar inmiddels beste veel van heb liggen, het meeste inderdaad ook namaak die prima was. Overigens moet je daar wel goed letten op de verbindingen, sommige namaak heeft dikkere rondjes bij het verbinden, en dat pas niet lekker op lego, en als je wilt ballasten (zie bijvoorbeeld de treinrails bij mijn kerstdorpje een paar pagina's terug), dan kan het zijn dat dat niet gaat vanwege de verschillende vorm.

• Obscurax
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

Op Webrick is het mogelijk om bricks te bestellen. Je kan zelfs part lists uploaden. Reviews te vinden op reddit. Zelf nog geen gebruik van gemaakt maar ik geef het toch maar mee.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Euh, dat is eigenlijk waar ik op gehoopt had, een soort bricklink met gobricks stenen. Misschien maar eens een kilo 3L zwarte pins kopen om van die blauwe Lego dingen af te komen :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
De laatste keer dat ik bij GoBricks heb besteld was 6 maanden geleden. Je wilt niet weten wat hun basis prijs is.

Je moet dus eerst je stenen uploaden met xml bij hun rechtstreeks . Je ziet gelijk wat ze op voorraad hebben. Dat verschilt dus steeds

Dan moet je een pikker vinden. Iemand of winkel die jouw stenen verstuurd. GoBricks verstuurd zelf niets. Dus er komt een hoop geld bij voor die persoon. Er zijn veel partijen die daarbij kunnen helpen.

Je kunt ze ook gelijk mailen / berichten met je xml lijst, maar ik vind het zelf wel fijn om te weten wat er precies op voorraad is.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11 09:32
bvsteyn schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:52:
Denk trouwens dat mijn eerste aanschaf de C61042w gaat zijn. Tot heden nog altijd Lego modellen aangeschaft, maar na wat reviews bekeken te hebben komt deze als zeer goed naar voren. Ben benieuwd. Nu rustig op zoek naar een adresje voor de aanschaf.
Erg leuke en solide build, ben nu bezig met de laatste steentjes van de versie zonder motoren :Y

• bvsteyn
NLDViane schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:03:
[...]

Erg leuke en solide build, ben nu bezig met de laatste steentjes van de versie zonder motoren :Y
Gaaf! bewust zonder motoren gekozen? Waar heb jij m vandaan?

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11 09:32
bvsteyn schreef op maandag 17 januari 2022 @ 20:26:
[...]

Gaaf! bewust zonder motoren gekozen? Waar heb jij m vandaan?
Ik kon m samen met de C61041 voor een leuk prijsje van Marktplaats meenemen, nieuw in originele doos. Normaal gesproken haal ik ze in mekaar gezet van Marktplaats, scheelt vaak een paar tientjes en vind t niet al te erg om uit mekaar te halen. Levert zo weer 2 weken extra plezier op :D

Probeer dan wel altijd de "indrukwekkende" delen zo snel mogelijk uit mekaar te halen zonder te kijken wat het doet, van een oranje Regera de ophanging en deuren dus, bij een Blauwe Snelle 16-cilinder de versnellingsbak. Dan houd je het bouwen ook nog een beetje leuk :Y

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oei, ik hoop dat je die blauwe in elkaar krijgt. Er zijn een aantal youtubers die het hebben opgegeven.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 12-11 15:16

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik kom ook even meedoen :w

Na deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHAV9vZ2HZbYsjdBYj4jTWR90v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ujC66dXeRvUXRIvOEXHHaA2.jpg?f=fotoalbum_large

te hebben gebouwd, nu ook deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrQpXeH64qxGD_YTtpcmMHM8gaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4aFYnefu6eJd7byOIDuRSvd.jpg?f=fotoalbum_large

besteld, na het zien van die fantastische RC opties met bewegende flippers en werkende versnellingsbak :9~
De reviews zijn lyrisch dus ik zie het wel zitten voor dat geld.

Ja ik ben Ferrari gek. Of eigenlijk Italiaanse wagens in het algemeen.. dus de Sian is ook gevaarlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2022 00:07 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@Alfa Novanta

Zou jij misschien willen zeggen waar, voor hoeveel en shipping type willen zeggen ? Dat is handig voor de rest.
En natuurlijk je ervaringen met bouwen.

Ik word toch wel jaloers op die mooie CaDa sets.

Die Lego Ferrari kon ik als kado krijgen van de vrouw. Toen ik de prijs hoorde heb ik dat niet gedaan, ik vond hem veel te duur en het lijkt alsof ie maar half af is. De stickers verbloemen een slecht model. Een set moet er ook zonder stickers goed uit zien m.i.

Ben jij er tevreden ?

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 16:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

CORVETTE schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:27:
@Alfa Novanta

Zou jij misschien willen zeggen waar, voor hoeveel en shipping type willen zeggen ? Dat is handig voor de rest.

Die Lego Ferrari kon ik als kado krijgen van de vrouw. Toen ik de prijs hoorde heb ik dat niet gedaan, ik vond hem veel te duur en het lijkt alsof ie maar half af is. De stickers verbloemen een slecht model. Een set moet er ook zonder stickers goed uit zien m.i.

Ben jij er tevreden ?
Ik heb zelf de Lego Ferrari ook staan waarbij ik wel moet vermelden dat ik de upgrade aan de vering heb gedaan waardoor de auto iets lager komt te staan. Dan wordt in elk geval de positie van de auto al beter. Verder is het gebruik van de vele verschillende kleuren aan de buitenkant voor mij achteraf gezien wel een afknapper. Je moet de set echt stickeren of je moet hem bouwen en daarna rode onderdelen bij bestellen om hem helemaal rood te laten zijn aan de buitenkant (daar en ik nog steeds over aan het twijfelen om dat te doen).

Maar om op de niet Lego pakketten door te gaan... Waar bestellen jullie die? Ik kan er wel enkele vinden bij bol.com maar die zijn soms net zo duur als Lego. Iets wat ik toch vreemd vind als er een pakket "Italiaanse sportwagen" heet in plaats van "Lamborghini Sian". Maar dat kan ook aan mij liggen :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

De CaDA C61042 is een erg leuke build.

Er bestaan enkele kleine fixes die gemakkelijk geïntegreerd kunnen worden tijdens de build.

Ik heb hem enkele weken geleden gekocht bij Barweer voor 142 EUR geleverd binnen 3 dagen uit het EU warehouse. Met de coupon Reddit-barweer krijg je 5% korting.

[ Voor 6% gewijzigd door Obscurax op 18-01-2022 11:00 . Reden: coupon ]

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 11:40

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ik bestel ze via de AliExpress--app.
als je daar braaf steeds het muntjes spel speelt heb je er na een tijd genoeg om redelijk goede kortingscoupons mee te krijgen. Daarnaast als je er vaker besteld krijg je als member vaak ook korting (helaas niet op zelf te kiezen sets dus je moet mazzel hebben). Nadeel zijn de levertijden, ene keer is heet met een anderhalve week in huis.. soms ook pas na een maand of 3..
Via Bol zou ik sowieso niet kopen, veel items daar zijn door de verkopende partij zelf weer via een Ali ingekocht.

Le Meow

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 13:34
De CaDa C61042 had ik ook via Ali gekocht, toen die op voorraad was in Polen. Had hem toen in 3 dagen!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:03
Lego is geweldig, maar soms mis ik wat modellen.
De reden om er *blokjes* bij te hebben.

Deze Cada is statisch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dp4WX_SWGpPpaYHTuhKb8Q94JpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sk9wAq8tzI7UKTPK7bcflCmD.jpg?f=fotoalbum_large

Deze Cada heeft remote control en verlichting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGfTYbzzhY1VZzzhY0zkNgpZadU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KDQEB4OhYG6RfjfNe8wFtJo.jpg?f=fotoalbum_large

Nu bezig met de DTM van Technician, toch wel een leuke na het einde van de echte geweldige DTM serie.
Triple engine en met verlichting.

Mijn ervaring is dat Lego echt de beste kwaliteit is qua beschrijving, Cada is acceptabel.
Technician is voor een volwassene goed, maar een kind zou er echt wel moeite mee hebben.
Veel fouten in de plaatjes en de zwart/grijze kleur is extreem onduidelijk.

@Alfa Novanta zie de foto's van het resultaat en je ervaring graag terug.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

CORVETTE schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:27:
@Alfa Novanta

gekocht hier:
https://decadastore.com/products/cada-italian-supercar-c61042w

gekocht voor $226.99 - 5% korting coupon BRUNOJJ_CADA5%COUPON! of CSEEKER werkt ook.
shipping was gratis/inbegrepen.

Cost summary
Description Price
Subtotal $226.99
Discount CSEEKER - $11.34 $11.34 off total order price
Shipping Free
Total USD $215.65
Ja toch? Ik ook .. ben heel benieuwd naar de kwaliteit .. maar de reviews zijn niet anders dan lyrisch!

Ben jij er tevreden ?
Het is niet de LEGO Lamborghini Sian maar voor € 123,00 vind ik het een tof model en die stickers is even een werkje, maar voor mij deel van de fun :) Ik heb de stickers wel ruimer uitgeknipt om meer plastic af te dekken en met een paar witte onderdeeltjes en de ophanging verlagen wordt het al een veel beter model. Ik zet een speedbuild/review online één dezer dagen. Denk dat ik m post in het lego topic maar kan wel even een linkje hier neerzetten als je dat wil?

edit:
kijk, hier een voorbeeld van ruimer uitknippen .. geeft een veel betere stikker vind ik!
En ik haal ze toch niet meer afzonderlijk los.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/74RD_dot42DTX10n4qzh5Mq76jU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/61IMXYH1gGX0VUMSzwCbsPcT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2022 16:07 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dommel schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:51:
Ik heb zelf de Lego Ferrari ook staan waarbij ik wel moet vermelden dat ik de upgrade aan de vering heb gedaan waardoor de auto iets lager komt te staan. Dan wordt in elk geval de positie van de auto al beter.
dit dus
Verder is het gebruik van de vele verschillende kleuren aan de buitenkant voor mij achteraf gezien wel een afknapper. Je moet de set echt stickeren of je moet hem bouwen en daarna rode onderdelen bij bestellen om hem helemaal rood te laten zijn aan de buitenkant (daar en ik nog steeds over aan het twijfelen om dat te doen).
ik heb ruim 80 zwarte 3-pins besteld .. vind die blauwe idd erg storend.

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Obscurax schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:56:
De CaDA C61042 is een erg leuke build.

Er bestaan enkele kleine fixes die gemakkelijk geïntegreerd kunnen worden tijdens de build.

Ik heb hem enkele weken geleden gekocht bij Barweer voor 142 EUR geleverd binnen 3 dagen uit het EU warehouse. Met de coupon Reddit-barweer krijg je 5% korting.
maar dat is de zonder-motor-versie dan??? anders is ie $181.53

• bvsteyn
Alfa Novanta schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:12:
[...]

maar dat is de zonder-motor-versie dan??? anders is ie $181.53
Volgens mij is dat deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pja2QNl7loGj4GMr_3GSGLAwlgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MhqVY48d9MwjXlIOJj1rYHGs.png?f=fotoalbum_large

Met de kortingscode wordt het uiteindelijk 143 Euro.

@Obscurax klopt toch?

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

raymondw schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:32:
Lego is geweldig, maar soms mis ik wat modellen.

Deze Cada is statisch
[Afbeelding]
hele mooie LMP1 inderdaad !!! :9~
Deze Cada heeft remote control en verlichting
[Afbeelding]
Lijkt wel op de Lancia Stratos :o
Nu bezig met de DTM van Technician, toch wel een leuke na het einde van de echte geweldige DTM serie.
Triple engine en met verlichting.
shit .. dies ook vet :) en die velgen zouden ook beter op de 488 GTE staan!!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.rebrickable.com/media/thumbs/mocs/moc-6687.jpg/1000x800.jpg
@Alfa Novanta zie de foto's van het resultaat en je ervaring graag terug.
:w heej Raymond kerel

die Lego of CaDa ? (of beide) :+

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

bvsteyn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:14:
Volgens mij is dat deze:

[Afbeelding]

hmmmm... dan was ik toch te duur :o maar ik vertrouw niet zomaar alle sites en voordat je het weet heb je een Chinese cloon te pakken en wacht je 8 weken op je pakket. Dan maar wat duurder.

Zo had ik de 488 GTE eerst ook voor € 99 besteld op Amazon toen ik direct erna zag dat het Ferrari en LEGO-logo ontbrak op de verpakking en het uit China komen moest :F ... laat maar dan. Snel geannuleerd en bij Bol.com besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-01-2022 17:48 ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Oproep aan iedereen

We zijn bezig om de startpost te verbeteren / vernieuwen. Nu is ie wel erg oud.

We hebben alleen nog wel wat informatie nodig van jullie.

A: is mijn lijstje hieronder een beetje compleet of willen jullie meer ?

Wat gaat er ongeveer in komen:

- welke producenten er zijn
- welke producent wat maakt
- de fabrieken en wat de kwaliteit is van deze
- waar op te letten als je wat wilt kopen
- electronica
- tips
- pneumatic
- shipping
- hoe aan stenen komen voor MOC's
- slechte sets
- goede sets
- licenties
- zelf rails maken
- andere leveranciers ( motoren, rails, automation etc )

B: Zouden jullie mij een PB kunnen doen met jullie ervaringen met bepaalde sets , goed / slecht ?
Ik heb zelf veel spullen van Blue Brixx , Happy Build en Mould king. Maar ik zoek ervaringen met de andere producenten:
Cobi , CaDa , etc Ik weet ook aardig wat van Treinen, dus TrixBrix, 4dbricks, fx bricks kan ik allemaal wat over zeggen.

Maar ik zal er vast een hoop vergeten. Dus PB me info over wat interessant is.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb 4 sets. Hier in volgorde van goed-heid IMHO:
- De Green Hound Buggy.
- De groene Rubicon Jeep van Rael
- De rode italiaanse supercar van CaDA
- De paarse Aston Martin GT3.

De Green Hound is gewoon Lego kwaliteit. Het ontwerp is goed, het zit goed in elkaar en de steentjes zijn fatanstisch. Ik vind alleen de besturing K, elke keer moet je de linkse en rechtse motoren koppelen.

De Rubicon jeep is ook fantastisch. Bij mij haakt de vooras echter vaak ergens onder achter de motorkap, waardoor hij niet echt veert. EN hij rijdt te snel voor een crawler.

De CaDA Ferrari had bij mij teveel steentjes die niet lekker vast zaten. En nogal fragiel gebouwd. Ik zou deze het liefst eens omgebouwd zien met de nieuwe spatborden die lego de laatste paar jaar uitbrengt. Ook de curved panels zijn echt flimsy (en bij mij een mis-print).

De GT3 is het minste model IMHO. Hij is te smal. De vering werkt niet (voor heeft hij vrijwel geen uitslag en achter zijn de schokbrekers te zwak) en de functies werken niet goed: de vleugelverstelling drukt de vleugel uitelkaar, de deuren gaan vreemd open en het stuur werkt niet (de tandwielen grijpen maar half in elkaar). Daarnaast een motor met van die halve axlestoppers is echt pover (maar dat wist ik voor ik het model kocht, ze hebben in ieder geval een leuke paarse kleur). Het is een aftreksel van een MOC waar ook nog een pneumatische krik in zit, maar dat aspect hebben ze er uit gelaten. De steentjes zijn wel redelijk ok.

Foto's van al mijn modellen zijn te vinden in dit topic.

• Obscurax
  • Niet online

Obscurax

carpe noctem

bvsteyn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Volgens mij is dat deze:

[Afbeelding]

@Obscurax klopt toch?
Klopt inderdaad

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:09
CORVETTE schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:09:
[...]

Gewoon eens proberen en daarna verkopen. Je moet natuurlijk niet gelijk een groot slagschip of titanic bouwen anders heb je ruzie met de vrouw . Lief klein tankje of zo 😋
Mijn vrouw vind het leuk om planten en huizen te bouwen. Vaak zie je dat ze het stiekum best leuk vinden.

Ik vond het al wat vreemd omdat de stenen ook wat anders zijn. Ze hebben niet 1 leverancier maar meerdere.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben tevens wat aan het opruimen anders kan ik niet begonnen aan de MK 19008. Met 11000 is het de grootste tot nu toe.

Electric schema wel zo fijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een vraagje over die trein. Zitten de motors er standaard bij? Ik ga in februari een bezoekje plegen aan een bluebrixx winkel en het lijkt me leuk om iets te kopen wat leuk is om te bouwen en wat je ook nog kan besturen.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
m4bnl schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:34:
[...]

Even een vraagje over die trein. Zitten de motors er standaard bij? Ik ga in februari een bezoekje plegen aan een bluebrixx winkel en het lijkt me leuk om iets te kopen wat leuk is om te bouwen en wat je ook nog kan besturen.
Nee en ik vraag me af of Blue Brixx ze dan wel heeft. Hun electronica is al meer dan een half jaar niet meer leverbaar.
Ze zijn ook uit te rusten met de Chinese motoren en remote. BB heeft een eigen systeem. Die uit china werken overal mee.

Wat een super serie is met 8 wide Mould King world railway series. Met motoren, ook bij Blue Brixx worden die verkocht . Wel wat duurder. Kaufland.de heeft ze ook. Sommige hebben ook echte stoom en lichten.

Let niet op de lelijke plaatjes op de doos en het echt zijn ze veel mooier. Mould King heeft ook spoor erbij .

• Dommel

Dommel

CORVETTE schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:28:
Oproep aan iedereen

We zijn bezig om de startpost te verbeteren / vernieuwen. Nu is ie wel erg oud.

We hebben alleen nog wel wat informatie nodig van jullie.

A: is mijn lijstje hieronder een beetje compleet of willen jullie meer ?
...
Webshops? Niet elke producent zal zijn eigen webshop hebben en niet elke webshop zal ook producent zijn. En misschien dan ook een update van "Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops.". Dat daar eventueel ook ervaringen met niet Lego maar wel bouwsteentjes komen te staan of een eigen topic daarvoor :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik ben begonnen met de MK 19008.

Het kriebelt toch steeds om er mee te gaan bouwen.

De eerste 800 stenen zijn gebouwd, en voor mij is dit pure technic porno.
De stenen kwaliteit is ( zoals verwacht van Mould King ) zo ontzettend goed. Geen rafels aan de randen, alles even glad. Geen kleurverschil, geen krasjes , alles voelt net zo degelijk als een oude Mercedes uit de jaren 80.

Puur wat de kwaliteit van de stenen betreft is er geen merk wat hier in de buurt van komt, zelfs Lego niet. Ja, de overall klemkracht is veel hoger en dat zal niet voor iedereen even fijn bouwen zijn. Dat begrijpt ik ook. Jonge kinderen , mensen met zwakke vingers etc. En lastiger om uit elkaar te halen.

Dit is precies eenzelfde build als de 19002.
De handleiding is goed, maar er wordt van je verwacht dat je zelf nadenkt en wat ervaring hebt. Geen ervaring dan krijg je het moeilijk met deze 2 sets.

En ja, kijk eens naar de assen . Die zijn zwart !
Gewoon zwart geen idiote felle kleuren. De rest is practisch ook allemaal zwart alleen die blauwe 3 L pins nog.

Een minder puntje: ze hebben alleen zwarte pneumatic slang. Normaal hebben ze ook grijs en blauw. Nu alleen zwart. Gelukkig zit er maar weinig pneumatic in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW5DrxFP_m9CM1rVt59BJxdtY84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jA19LK5bUHTB8zkLRqSmn4pu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqyp6seoOGTAmOdOjja8URUofTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsGk1K7XmhtUN5XFp1G1SWuq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fQsMYjqBRNaaI3x-gLhiUC1MrE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxTSNl55OxSQTwOj5otzRTIs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuRc0ypnIqWEaosEOvE2sBYFfqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yo9ae5tfPAM7XEyJYjjZ0CGU.jpg?f=fotoalbum_large

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cobi 2541: SU-100

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gyEMcq2h6x_4tZU3hRU-TnN7rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43WZMxA73ARYEYlZqgTQ3dBO.jpg?f=fotoalbum_large

Na de T-34/85 gebouwd te hebben was ik toch ook wel erg benieuwd naar de SU-100, en hoewel deze officieel uit productie is, kon ik em toch nog bemachtigen, via zevenspoor, hetzij voor een paar euro meer dan een paar maanden geleden had gekund.

De SU-100
De SU-100 is een tankjager op hetzelfde onderstel als de T-34. Origineel begon dit apparaat zijn leven als de SU-122, een assault-gun in dezelfde stijl als de eerste versies van de Duitse SturmGeschutz III. Men neme een T-34, sloopt er de koepel van af, vervangt het compartiment aan de voorkant door een grotere ruimte, met een dikke houwitzer (in dit geval 122mm) met korte loop, om de infanterie te ondersteunen tegen verdedigingsposities en licht gepantserde voertuigen.
Rond de slag om Koersk kregen de soviets echter door dat de 76mm wapens op de T-34 niet meer opgewassen waren tegen het pantser van de Duitse Panther en Tiger tanks. Wederom parallel aan de Duitsers (met hun 88mm kanon), bleek een 85mm luchtafweer kanon wel goed te werken, en werd dit kanon dus in alle haast in een aangepaste Su-122 gehangen, met als resultaat de Su-85, een geduchte tankjager.
Niet lang daarna echter, slaagde men er in om hetzelfde 85mm kanon, in een nieuwe koepel, op de T-34 romp te monteren. De resulterend T-34/85 maakte daarmee de Su-85 overbodig, aangezien hetzelfde geschut in een draaibare koepel natuurlijk voordelen heeft in de strijd. Na pakweg 2000 stuks Su-85, werd de productie daarvan stilgelegd.
Maar de wedloop houdt nooit op, en een 100mm kanon kan toch weer beter Duitse tankjes slopen dan de 85mm, en al snel was daar de Su-100. Simpel gezegd dus een Su-85, met een zwaarder kanon en wat andere verbeteringen die eigenlijk voor de Su-85m bedoeld waren, zowel een fatsoenlijke copula voor de comandant. Deze Su-100 was een geduchte tankjager, en heeft ook in de koude oorlog nog lang dienst gedaan bij verschillende legers. Het 100mm kanon is daarna ook gebruikt in onder andere de T-54/55, en is zodoende nog steeds in gebruik in verschillende landen.

Het bouwproces
Voorspelbaar genoeg lijkt de bouw vooral in het begin erg op de T-34/85. Er zijn her en der wat subtiele verschillen, ook in de delen die wel gelijk zouden kunnen zijn, maar de gelijkenis is (logischerwijs) onmiskenbaar. Zo ongeveer halverwege sla je echter een andere weg in, omdat er dus een andere voorkant op zit, en geen koepel. Hier geld net als bij de T-34/85 dat het een mooi en modern ontworpen cobi-set is, met een mooi eindresultaat. De tank heeft een duidelijke cupola voor de commandant, en daarnaast nog een luik voor de schutter en bestuurder, de lader moet het doen met geprint tegeltje in plaats van een echt luik. Achterop wordt de mooi gedetailleerde motor verborgen door een afneembare afdekplaat, waar ook een los luik in zit, net als de T-34.

conclusie
Ik ben erg in mijn nopjes (;)) met mijn Su-100, en zou ook iedereen met een soviet-fetish aanraden nog een poging te doen deze set te vinden voordat ie echt verdwijnt. Ik kan een paar minpuntjes aanwijzen, zoals het bestuurdersluik, wat om onverklaarbare reden anders is dan van de T-34, en ook veel te grof is gebouwd, en de manier waarop de reserve brandstoftanks achterop aan elkaar vast zitten, maar echt afbreuk aan het geheel doet het niet.
Een laatste kritiekpuntje is dat de Su-100 geen bemanningslid heeft, maar dat er een infanterie soldaat (sluipschutter gezien het geweer) wordt meegeleverd. Nu zal niet iedereen zich hier heel erg aan storen, maar ik heb graag altijd de commandant uit het luik steken in mijn opstelling. Zodoende heeft de lader van mijn T-54 promotie gekregen, en is hij nu commandat van de Su-100 :)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

6 schokbrekers per kant... :o

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

voor wie het leuk vind, ik heb net op dat andere kanaal mijn Speed Build van de Ferrari 488 GTE gepost :)

Alfa Novanta in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-01-2022 12:06 ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@vectormatic

Mr Cobi 😉
Kun je de stenen van Cobi beschrijven i.v.m. Lego of mould king ?

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

CORVETTE schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:02:
@vectormatic

Mr Cobi 😉
Kun je de stenen van Cobi beschrijven i.v.m. Lego of mould king ?
Mould king heb ik geen ervaring mee, Lego en Sluban wel.

In vergelijking met Lego zijn Cobi stenen prima, ze klemmen soms een tikje strakker, waardoor iets uit elkaar halen net een tikje uitdagender is. Daarnaast doe ik altijd goed mijn best om de giet-puntjes te verbergen in het model, maar dat heeft meer te maken met de kleuren dan de kwaliteit, op donkergroen valt een wittig puntje meer op dan op de meeste lego-sets (en sinds ik er bij cobi op let, zie ik die giet-puntjes bij lego ook ineens) Overigens heeft Cobi naast de standaard stenen/plaatjes ook een hele hoop blokjes/vormpjes die lego niet kent, sterker nog, volgens mij heeft lego recent een vorm geintroduceerd die cobi eerst had (een 2L buisje met een uitstekende pin aan een kant, die weer in het gat aan de andere kant past)

Sluban is een ander verhaal, dat is echt chinese meuk, sommige blokjes klemmen niet goed, de ontwerpen zijn slechter etc... Dat zou ik ook eigenlijk iedereen afraden, hoewel de kids hier graag spelen met mijn bakje sluban tankjes (het Cobi spul is mijn speelgoed >:) )

EDIT: trouwens, "mr. cobi" :P ja, ik denk er wel eens over na om een CADA technic auto te kopen, maar dan denk ik weer "waar ga ik het ding laten" (en bestel vervolgens weer een cobi tank :X

[ Voor 7% gewijzigd door vectormatic op 19-01-2022 14:10 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Dank je voor de info.

Heb je geen foto's van je tanks ? Misschien een diorama ofzo ?

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

CORVETTE schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:06:

Heb je geen foto's van je tanks ? Misschien een diorama ofzo ?
Momenteel is mijn bureau een beetje een puinhoop, als de voorzolder verder is afgewerkt komt er waarschijnlijk wel een serie plankjes/kast voor de tankjes die foto-waardig is :)

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
stringbean schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:13:
Zo motoren zijn binnen, nu volop bouwen.
Gisteravond dit:
[Afbeelding]

En vanavond dit zijn we hier:
[Afbeelding]

Wat een monster project 😲👍
Hoe gaat het ? Heb je nog gebouwd ? Foto's van het chassis ben ik benieuwd naar .

Das mijn neusje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U18W6ORE-Rag8X-DG2U13YEx8Zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y4phJ49XkBlEdRDnEc8i7MW1.jpg?f=fotoalbum_large

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Noodzakelijk als je ze zo rechtop zet. Als je ze schuiner en verder van het kantelpunt van de wishbone af zet dan had je minder nodig gehad, maar de middensectie heeft de ruimte vast nodig voor iets.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

En het volgende project is binnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ze2jJhvdewI2XKt4ifLzaw1E63U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpHy7SY9GpjYlu9LTFkHCWVo.jpg?f=fotoalbum_large

De doos is nog dicht, en het tankje is de voorgrond is al een tijdje in de collectie.

Wat gaan we doen dan? een leger Vickers 6-tons opzetten? Nope, de nieuwe 6-ton omgebouwd worden naar een T-26, een jaren 30 soviet tank, zwaar gebaseerd op de Vickers. Plan is om de oude Vickers uit elkaar te halen, en dan beide parallel op te bouwen, met het ene model zo veel mogelijk zand/bruin als woestijn camo Vickers, en de T-26 wordt groen/bruin. De romp voor de T-26 gaat wat kleine aanpassingen krijgen, en de koepel wordt een eigen ontwerp. Mijn oude Rudy T-34 gaat ook als onderdelen donor dienen voor groen spul, en misschien moet de 1:48 M4 sherman er ook aan geloven :P

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Het sturen van de 4 wielen met 3 servo's werkt aardig. Alleen wat geluid. Na wat nakijken, lag het aan de tandwielen en assen die het stuur in de cabine aandrijven.

Dat zit gewoon een beetje gammel / kon beter.
Er is ruimte om dat te verbeteren maar dan moet je dat gelijk doen.
Voor nu heb ik het laten zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Np5ZhjNblgqwdoZCUhv2HGKjyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4P2Mo5MyJyii5pI7Lna8M23.jpg?f=fotoalbum_large

Heb 2 kleine dingen gevonden die anders zijn bij de 19002. Ze zijn qua voortrein identiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/umZR9K01qC1czNgkEIVcy43CWls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hivqDPBUPlE7i4P5rFQG3pJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ZzqfMLXX8iwe3vyq69EvYw2Teo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDJIV3sdF5B2boWN3i0EPXjq.jpg?f=fotoalbum_large

• Dommel

Dommel

Bij Bluebrixx de handleiding zien staan, digitaal gebouwd... en nu eens kijken wat goedkoper gaat zijn, losse steentjes bestellen of het pakket bij BlueBrixx als het op voorraad is (al gok ik op het laatste :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0jHz2Soiym1NNx6JZgIcQR7jZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KAfUXrZMGmC3VtG8fnwt6alP.png?f=fotoalbum_large

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeboxyFdV9BvISJFjXJgCUak0M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNgO3SJbdWHW2DAd4Teg3STh.jpg?f=fotoalbum_large

Tempting…

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• bvsteyn
CORVETTE schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:38:
Het sturen van de 4 wielen met 3 servo's werkt aardig. Alleen wat geluid. Na wat nakijken, lag het aan de tandwielen en assen die het stuur in de cabine aandrijven.

Dat zit gewoon een beetje gammel / kon beter.
Er is ruimte om dat te verbeteren maar dan moet je dat gelijk doen.
Voor nu heb ik het laten zitten.

[Afbeelding]

Heb 2 kleine dingen gevonden die anders zijn bij de 19002. Ze zijn qua voortrein identiek.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! Kan me voorstellen dat je elke keer zin hebt om verder te gaan met deze build. Wel jammer dat de build zoveel op de 19002 lijkt tot op heden, niet? Het is dat je weet dat het mould king is, maar als je het niet weet dan is het gewoon lego.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
bvsteyn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:14:
[...]

Gaaf! Kan me voorstellen dat je elke keer zin hebt om verder te gaan met deze build. Wel jammer dat de build zoveel op de 19002 lijkt tot op heden, niet? Het is dat je weet dat het mould king is, maar als je het niet weet dan is het gewoon lego.
Buiten de kleur wit en rood lijken de cabines grotendeels op elkaar. Misschien had ik gehoopt dat hij eronder volledig anders was. Ik ben nu bezig met het chassis aan de achterkant en dat is wel wat anders . De basis is ongeveer gelijk maar Dan anders uitgevoerd. Ik post later wel foto's daarvan.

Maar van de andere kant is het dan heel erg dat ze een soort van tweeling is vraag ik me dan af.
Qua design , complexiteit en uitvoering is er geen enkel model wat maar in de buurt komt als je de top van technic modellen bekijkt.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dommel schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 01:03:
Bij Bluebrixx de handleiding zien staan, digitaal gebouwd... en nu eens kijken wat goedkoper gaat zijn, losse steentjes bestellen of het pakket bij BlueBrixx als het op voorraad is (al gok ik op het laatste :+ )
[Afbeelding]
Na 10 minuten kijken kan ik nog steeds niet vinden welk model dit nou moet zijn.

Maareh, coming soon:
Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/img/items/102/102757/600/102757_1.jpg
Hebben... (mist alleen een grote print op het dak :)).

• Dommel

Dommel

zonoskar schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Na 10 minuten kijken kan ik nog steeds niet vinden welk model dit nou moet zijn.
...
Peugeot 406, komt uit de franstalige film Taxi (uit 1998, Trailer, met enkele vervolgen)

En ik heb hem hier nog afgebeeld staan zonder zijn vleugels (ja in de film kan die ook vliegen :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door Dommel op 21-01-2022 11:59 ]

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11 13:17
[...]

Maareh, coming soon:
[Afbeelding]
Die grote print op het dak is MEGA STRENG verboden... iets met racisme ofzo :X
Daarom is die in de herhalingen op de AMI-zenders ook weggepoetst uit de beelden.

[ Voor 8% gewijzigd door HMaster_II op 21-01-2022 12:32 . Reden: aanvulling ]

The S in IOT stands for security.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

[...]

Maareh, coming soon:
[Afbeelding]
En heel groot 01 op de deur toch?

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
De vier xl aandrijf motoren met slip tandwielen. Er zitten ook 4 normale tandwielen bij, maar ik gok maar op deze .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/elv8DatQn24RJTk0ntMyk-bTcAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ti1g9Myrii2Z1GGe3tufW7c.jpg?f=fotoalbum_large

Je moet bij meerdere servo's de assen precies goed uitgelijnd hebben: ik zet aan de binnenkant een Klein plaatje om ze op hun plek te houden tijdens de bouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQCd46nz6QDGw1RIKTaQD0NVnwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pkxDnH1i4Yg44Srpklrq8Aa.jpg?f=fotoalbum_large

Pin pin pin ....pin pin....
Veel pinnen:
Beetje overbodig vaak omdat de mould king pinnen stukken strakker zitten dan Lego o.a.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2L13dLyE7AJHR9gG8f3Pzp5hSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLJ6HwbkJi0gLNAPwGnn1ZxT.jpg?f=fotoalbum_large

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:22
Ziet er al groots uit. Ik heb echter bij diversen revieuws gezien dat je met de slip wielen niet kan rijden, de wagen is daar eigenlijk te zwaar voor. Ik volg het met intresse, deze wagen staat hoog op mijn lijstje.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
breadje schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 21:22:
Ziet er al groots uit. Ik heb echter bij diversen revieuws gezien dat je met de slip wielen niet kan rijden, de wagen is daar eigenlijk te zwaar voor. Ik volg het met intresse, deze wagen staat hoog op mijn lijstje.
Serieus ?
Ik heb ze er al inzitten. Ik dacht nog waarom zou je slip wielen willen gebruiken voor je aandrijving.

Als ik ze probeer vast te houden gaat dat heel zwaar.
Nu moet ik het weer uit elkaar halen.

Edit: ik laat ze maar zitten, dan maar af en toe een duwtje.
Ik was er van uitgegaan dat in de volgende bouw zakjes keramische assen en metalen joints zouden zitten. Zoals bij de 19002. En deze is nog wat zwaarder. Dus ik had gehoopt / verwacht dat ze dat met beter spul zouden oplossen. Maar ze hebben dus gewoon 4 slipwielen daarvoor in de plaats gedaan. Jammer.
De kans dat je met 4 normale tandwielen je assen of joints sloopt is vrij aanneemelijk. Dan maar een duwtje geven.

[ Voor 30% gewijzigd door CORVETTE op 21-01-2022 23:30 ]

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:22
Brick Freak heeft net zijn Engelse en duitse reviews van deze sets op youtube geplaatst en hij raadt ook aan om inderdaad de universal joints (hoe heten die dingen in het nederlands?) te vervangen door metalen onderdelen. Ik heb zelf bij een veel lichtere set, de wing body truck Mould King 13139, ook die conectoren gebroken omdat deze wagens eigenlijk te zwaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door breadje op 22-01-2022 00:57 ]

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:57
Duits:

Engels:

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb hem gezien.

Kijk als de ontwerper zelf ook nog eens buwizz gebruikt zodat de xl motoren een stuk harder kunnen Dan was ie continu de boel kapot aan het draaien. Als je geen metalen joints wil. Dan had het design wellicht 8 wiel aandrijving moeten hebben. 3 xl voor en 3 xl achter , Dan waren de krachten beter verdeeld en zou hij normaal heel kunnen blijven bij het rijden.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Je gelooft het niet maar ik ben ook nog bezig met de Blue Brixx pro set Galleon

Tot nu toe ook wel ok om te maken stenen lijken iets van Xingbao. Wat krasjes , gaat . Niet zo goed als de Rheingold.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-_PUchd5XYr1_Dt4IjyDAyDM2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOAtEYmzVHBX2p5IZx6CXIWl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0x-fVCc7CPUAkvR9R0adROOK3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IDtBW7Z7ZdqU219OmJ5NpcL8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIOg1gntCDfnF1Bqo0In3lBdWmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26kw1GhT3ALA2wPIbxcFoJYd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HmH5og2398eKBPPkzVm16bj8aE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYPgfKQqzb4kTn6SOPIv1H59.jpg?f=fotoalbum_large

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:36
Naar alleen maar echte lego te hebben gebouwd heb ik nu even een uitstapje gemaakt om te proberen, een xingbao set gekocht bij bleubrixx, was in de aanbieding voor 59 euro voor die prijs kan ik me er geen buil aan vallen en is het het proberen waard, tot nu toe een klein deel er van gebouwd en de kwaliteit valt me niet tegen, de stenen klemmen goed iets zwaarder als lego, alleen krassen de stenen wat meer en makkelijker is te zien op de tegels.

Ik ben nu gaan kijken naar andere bouwstenen omdat daar ook genoeg leuke sets tussen zitten die lego zelf niet heeft of weinig, vooral de chinese stijl huizen vind ik leuk en past goed bij mijn ninjago stadstuinen.

Het wil niet zeggen dat ik nu geen lego meer ga kopen, lego heeft ook voordelen zolang je het niet voor de advies prijs koopt en alleen met goeie aanbiedingen soms 40 tot 50% is het niet veel duurder dan andere merken, alleen behoud lego zijn waarde en sommige sets worden alleen maar meer waard al ze uit de handel zijn.

Ik denk dat als deze me bevalt ik een mix van echte lego en andere bouwstenen gaat worden vooral om dat bij andere bouwstenen ook hele leuke sets tussen zitten en ik dan ook wat meer afwisseling heb en ook voor leuke prijzen te krijgen is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CgIoCUyHXiT4z0lTUfrv3ezyPY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KzHlhZkBI1qjNf13b2Q7VRkL.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUiVu26ZsfVL666rcpjfPMqpxBM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vWwUQ75D0dN6adjpafwzsday.jpg?f=user_large

Ik houd jullie op de hoogte wat ik verder van deze set vind als ik er meer van gebouwd heb.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
gizmokat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:32:
Naar alleen maar echte lego te hebben gebouwd heb ik nu even een uitstapje gemaakt om te proberen, een xingbao set gekocht bij bleubrixx, was in de aanbieding voor 59 euro voor die prijs kan ik me er geen buil aan vallen en is het het proberen waard, tot nu toe een klein deel er van gebouwd en de kwaliteit valt me niet tegen, de stenen klemmen goed iets zwaarder als lego, alleen krassen de stenen wat meer en makkelijker is te zien op de tegels.

Ik ben nu gaan kijken naar andere bouwstenen omdat daar ook genoeg leuke sets tussen zitten die lego zelf niet heeft of weinig, vooral de chinese stijl huizen vind ik leuk en past goed bij mijn ninjago stadstuinen.

Het wil niet zeggen dat ik nu geen lego meer ga kopen, lego heeft ook voordelen zolang je het niet voor de advies prijs koopt en alleen met goeie aanbiedingen soms 40 tot 50% is het niet veel duurder dan andere merken, alleen behoud lego zijn waarde en sommige sets worden alleen maar meer waard al ze uit de handel zijn.

Ik denk dat als deze me bevalt ik een mix van echte lego en andere bouwstenen gaat worden vooral om dat bij andere bouwstenen ook hele leuke sets tussen zitten en ik dan ook wat meer afwisseling hebt en ook voor leuke prijzen te krijgen is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik houd jullie op de hoogte wat ik verder van deze set vind als ik er meer van gebouwd heb.
Allereerst Welkom to the club!
Die Xingbao huisjes zijn inderdaad leuke huisjes.

Van datgene wat Blue Brixx verkoopt zijn Sembo, Mould King, Cobi , CaDa , Happy Build van een aanmerkelijk betere kwaliteit dan Xingbao.

Wat betreft de prijzen lopen wij in NL achter op metname Duitsland van de andere merken. Daar is het al jaren zeer waardevast. De prijzen zakken 2e hands amper onder de nieuwprijs.
Omdat de vraag daar hoger is naar anderen is ook de vraag naar Lego aan het veranderen/verminderen.
Hier kon ik nog tot voor kort mooie sets kopen van Blue Brixx voor 1/3 van de prijs. Nu gaat dat ook niet meer.Het verschuift.

Zodra men een beetje een idee heeft dat sommige merken i.v.m Lego een zeer sterke prijs kwaliteits verhouding hebben dan zie je dat je daar heel moeilijk omheen kunt.

• gizmokat
CORVETTE schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:12:
[...]

Allereerst Welkom to the club!
Die Xingbao huisjes zijn inderdaad leuke huisjes.

Van datgene wat Blue Brixx verkoopt zijn Sembo, Mould King, Cobi , CaDa , Happy Build van een aanmerkelijk betere kwaliteit dan Xingbao.

Wat betreft de prijzen lopen wij in NL achter op metname Duitsland van de andere merken. Daar is het al jaren zeer waardevast. De prijzen zakken 2e hands amper onder de nieuwprijs.
Omdat de vraag daar hoger is naar anderen is ook de vraag naar Lego aan het veranderen/verminderen.
Hier kon ik nog tot voor kort mooie sets kopen van Blue Brixx voor 1/3 van de prijs. Nu gaat dat ook niet meer.Het verschuift.

Zodra men een beetje een idee heeft dat sommige merken i.v.m Lego een zeer sterke prijs kwaliteits verhouding hebben dan zie je dat je daar heel moeilijk omheen kunt.
Ik ben zo en zo ook nog van plan om een modular house te kopen van mould king omdat ik daar goeie dingen over hoor en te kijken hoe de kwaliteit daar van is, maar deze xingbao was een leuke prijs nu en verwacht ik ook geen lego kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door gizmokat op 22-01-2022 18:36 ]

• bvsteyn
CORVETTE schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:11:

Tot nu toe ook wel ok om te maken stenen lijken iets van Xingbao. Wat krasjes , gaat . Niet zo goed als de Rheingold.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent lekker bezig! Nog geen ruimte gebrek met al die sets? Of verkoop je ook weer veel door?

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
bvsteyn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Je bent lekker bezig! Nog geen ruimte gebrek met al die sets? Of verkoop je ook weer veel door?
Nou ik verkoop normaal alles weer door. Het lastige is alleen dat ik moeilijk afscheid kan nemen van sets die wel goed zijn of die ik relatief goedkoop heb gekocht ( lees ; voor de hoge transport kosten dit jaar ).
Van de D11 heb ik en MK 19008 gekocht. Ik moet nog steeds een kraan weg doen, want ik kijk alweer voor na de 19008.

De meeste sets die ik wil zijn aardig aan de prijs helaas ook voor Chinese begrippen.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
gizmokat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Ik ben zo en zo ook nog van plan om een modular house te kopen van mould king omdat ik daar goeie dingen over hoor en te kijken hoe de kwaliteit daar van is, maar deze xingbao was een leuke prijs nu en verwacht ik ook geen lego kwaliteit.
Van Zhe Gao heb je ook oosterse / Ninjago achtige gebouwen bij Blue Brixx. Kwaliteit zal ongeveer XingBao zijn.

Alle kwaliteiten komen over niet al te Lange tijd in de start post te staan.

[ Voor 7% gewijzigd door CORVETTE op 22-01-2022 19:01 ]

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

CORVETTE schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:11:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig, ik heb net deze zitten kijken :+

Leuke gast dit Thomas, voert ondertussen bijna een eenmans oorlog tegen LEGO :+
Mijn Ferrari 488 GTE fikt ie compleet af :o

Vind 'm wel meevallen trouwens, paar kleine aanpassingen en dan ziet ie er prima uit voor mij :D
Btw die CaDA Ferrari 488 is dus ook onderweg dus ben wel heel benieuwd ondertussen..

Nu en dan krijgt ie weer post uit Denemarken :+

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-01-2022 19:11 ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Alfa Novanta schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Grappig, ik heb net deze zitten kijken :+

[YouTube: BlueBrixx® eskaliert völlig! 20 Kanonen, 5500 Teile, eine riesige Galeone als 104122 Pro-Version.]

Leuke gast dit Thomas, voert ondertussen bijna een eenmans oorlog tegen LEGO :+
Mijn Ferrari 488 GTE fikt ie compleet af :o
[YouTube: Der schlechteste Ferrari der Welt - LEGO® Technic 42125 Ferrari 488 GTE - das ist enorm peinlich!]

Vind 'm wel meevallen trouwens, paar kleine aanpassingen en dan ziet ie er prima uit voor mij :D
Btw die CaDA Ferrari 488 is dus ook onderweg dus ben wel heel benieuwd ondertussen..

Nu en dan krijgt ie weer post uit Denemarken :+
[YouTube: EXTRABLATT!! LEGO® verlangt, dass ich meine Videos lösche!]
Nou Thomas is een mooie gast ( held der Steine ), een van de weinige die zegt waarop het staat. Ik ben het niet altijd met hem eens , maar zijn verhalen en kennis zijn goed.

Je moet weten dat hij oorspronkelijk een Lego winkel en bricklink winkel had. Toen is hij ook begonnen met het kanaal. Toen wilde hij ook de speciale ( mooie ) sets verkopen maar dat mocht niet van Lego.
Toen had ie zoiets nou Dan ga ik eens ergens anders kijken bij andere merken. Blue Brixx kwam ook net op. En dat was een natte droom voor hem. Sets speciaaal voor volwassenen en niet zo duur.
Hij ging van alles erbij verkopen , wat vermoedelijk Lego niet zo leuk vond, en ook revieuwen.
Hij heeft een paar keer in de clinch gelegen met Lego.

Hij zegt alleen amper wat slechts over Blue Brixx en alle anderen , maar die zijn er echt wel. Zeker de oudere sets. De D11 fakkelt ie ook af, terwijl hij wel speelbaar was en goed werkte. Ja de prijs is idioot hoog. Soms heeft ie moeite door de bril te kijken van een jong persoon m.i.

Maar vooral zijn vergelijkingen zijn om te lachen. Zie CaDa en de Lego Ferrari.

• bvsteyn
Heb die Ferrari review laatst ook bekeken en de vergelijking met de Lego Ferrari is idd lachwekkend gedaan. Leuke gast!

• rimave
  • Laatst online: 20:09
Ik kwam laatst lichkitjes tegen voor diverse Lego sets. Bij een bedrijf zoals light my bricks erg aan de prijs, dus via Ali een setje gehaald voor de Mack Anthem truck. Kwaliteit van de steentjes is an sich prima, maar ze klikken minder goed vast dan de originele Lego steentjes.

Daarbij waren de koplampen nogal een gehannes, omdat de draadjes van de verlichte steentjes tussen de blokjes door lopen waardoor die niet goed vast komen te zitten. En het is een onmogelijk gepriegel op het model zelf. Ik heb dus de hele koplamp er maar uit gehaald.

De overige lampjes ging vrij eenvoudig en de trailer moet ik nog doen.
Het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VG5q8D0FGDy1a4JklhHD-daOVnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sRGoT0YwARxp4eLtE2pRnjqS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhpxigcDIq4elWWL2BTk2g6mRfg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wBOjVD8BM2SIipeIhlVW0Sey.jpg?f=fotoalbum_large

Deze Lego set staat hier al even op de plank en begint stoffig te worden. Ik zat te denken om er een plexiglas cover voor te kopen, maar die zijn erg aan de prijs met 150 euro. Voor dat geld heb ik bij Ikea een hele vitrinekast waar hij in kan. Iemand nog tips hiervoor?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@rimave het past goed bij de Mack. Mag ik vragen wat de lichtjes hebben gekost ?
Ik heb alleen lichtjes gehad in sets, voornamelijk treinen, waar ze bij zaten . Dus geen idee wat de Ali prijs is.

• rimave
  • Laatst online: 20:09
Bedankt. De lampjes waren 25 euro. Light my brick vraagt er 80 euro voor.

[ Voor 6% gewijzigd door rimave op 23-01-2022 14:16 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Dit is het chassis van 19008. Sturen werkt en aandrijving ook.
In theorie zou ik er wielen onder kunnen doen en 10 kilo gewicht erop zetten om te kijken wat ie doet. Ik bouw wel gewoon verder.
Ik wil er ook niet teveel / ingrijpents aan veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUVQujmBSOjX48_HsrH7BhJ-c7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qobEcDrjLTfca18SQJZzMOn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfHsWkNYCc4gvF2tiM1D6jcccHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Mwr8Bhx3rLDX9yq5RTCSctg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaCWycJYAXQa4eYRVW7VQQkLlr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lTeMbVBVNRyvlaIhpjgxF0wN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhhYBvvTYX58Xq8TQzjIorUwzVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2hxAKQzX7ziDWXW6A6tUHA4u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NyjE9uLc9ZcRjzva2dRHR5lQ4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhioX0g7SLhL9oDZVejXCEbT.jpg?f=fotoalbum_large

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@CORVETTE
Vette build hoor. Maar als ik die video zie: YouTube: 11.000 pcs Insanity - Mould King 19008 - Tow Truck - Review moet je dus juist niet de slip gears gebruiken op de xl motoren? Maar dan zou ik zeker wel metalen kruiskoppelingen gebruiken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@u_nix_we_all

Zoals ik ergens eerder al aangaf. Bij de 19002 zaten er andere assen bij met standaard tandwielen. Ik deed de aanname dat dat bij de 19008 ook zou zijn. Die is nog wat zwaarder.

Ik heb de metalen hier niet liggen.

Maar ik heb nog een andere puntje van kritiek gevonden. 1 Accu wordt gebruikt voor sturen en aandrijving. 7 motoren.
Ik weet nog niet welke type Accu Mould king hierin heeft zitten ( 3 stuks ) . Het kunnen 2 verschillende types zijn en de vraag is hoe goed deze samen werken . Als het rijden toch shit gaat vànwege de slipwielen en het rijden en sturen heeft te weinig power dan moet er eigenlijk meer aangepast worden nog.

Het is een typische MOC ( goede ) die gemaakt is op de PC en niet terwijl die echt aan het bouwen was. Hij is ook nog een origineel uitgerust met BuWizz wat meer power heeft. Dus standaard assen en koppelingen moesten eigenlijk wel kapot gaan. Ik vermoed dat hij ook metaal heeft gehad.

Maar het is dus een set waarbij nogal wat te fixen / beter te maken is. Ik had ook al gekeken of er makkelijk 8 wiel aandrijving te maken is. Maar dat is niet zo door de plaatsing van de 3 servo motoren.

Vooralsnog bouw ik maar gewoon verder en hou hem zoals die in de handleiding staat. Ik verkoop hem misschien later ook weer en als ik vanalles aangepast heb is dat ook niet handig.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Bezig geweest met de steun poten / stempels voor de 19008.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6rZBirJX1cv8mXNjycCDScfhRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqUkvslE1niVyJtE7GLAxuvL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl2MQED3u3_Lvg24379OLF0O63A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWOZzQuNv0hconGRZWF9BNQn.jpg?f=fotoalbum_large

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 21:20
CORVETTE schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Hoe gaat het ? Heb je nog gebouwd ? Foto's van het chassis ben ik benieuwd naar
Hij is ondertussen helemaal af, en rijdt ook.
Alleen heb ik een probleem met de sturing.
De eerste 2 wielen gaan naar links en de andere naar rechts 🙈
Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van om draaien.
Zal straks even wat nieuwe foto's posten.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
stringbean schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Hij is ondertussen helemaal af, en rijdt ook.
Alleen heb ik een probleem met de sturing.
De eerste 2 wielen gaan naar links en de andere naar rechts 🙈
Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van om draaien.
Zal straks even wat nieuwe foto's posten.
Geen foto's an tussendoor ??? 😭

Heb je een schakelaar zitten tussen de servo motor en van de voorwielen ?

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Custom Cobi T-26

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fA7s-evCMfPyn88uBfeaxzd7gVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3Y1tbEMLn2WuvBq7XUDq0Ww.jpg?f=fotoalbum_large

Na een weekend prutsen presenteer ik hier mijn T-26. Grotendeels groen (zoals t heurt in t rode leger), maar hen en der wat roest/modder en gele primer, want ja, verf is van ondergeschikt belang als de duitsers aan de grens staan. Belangrijke veranderingen t.o.v de Vickers Mk E zijn het reservewiel, de luchthapper voor de radiator, voorop de weggeklapte koplamp en claxon. Verder natuurlijk een compleet nieuwe koepel, met een kanon wat omhoog/omlaag kan, en een DT machinegeweer aan de achterkant.

Al met al best een uitdaging, ik heb zowel de oude Rudy T-34 als de 1:48 sherman gesloopt, en met de IS-7 Granite en de oude Tiger II een onderdeeltje geruild voor de kleur. Ik zou em graag helemaal groen willen doen, maar ik ben toch bang dat ik dan wel heeeeeel veel van mijn andere tanks geweld aan moet doen.

En hier nog twee fotos met haar oudere zus, de Vicker Mk E, in woestijn-camo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9pZY8i1xjt7Td5nedDUs1TMn9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMiK93Md37cPniHWFsc8ktCz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2FY_W8ovIoWWDdtweoYM_z2_YbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vdy9bCvwgSwvMQc5dWBRicui.jpg?f=fotoalbum_large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Als je stappen hebt van 330+ stenen weet je dat je wat groots aan het bouwen bent.
Blue Brixx 104122

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJmdxunrO47DUkySb4Ac06EFK-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VFlVGXBNJlJHq0ndUeqKlpp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDSKri5t-IL-ZfVtyI-kPLUVTg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhKMAAixXfRhJVK9i7u8H8yu.jpg?f=fotoalbum_large

• gizmokat
Weer iets meer gebouwd aan mijn Xingbao chinees huisje, nu ben ik iets minder positief, hier en daar wat bloemen die niet echt klemmen en ramen die best wel los zitten en alle kanten op klapperen.

Het vervelendste vond ik dat er in de ronde tonnetjes hoogte verschil zit, als je er zoals bij mijn build er 6 op elkaar moet doen dan zijn ze hoger dan de normale blokken en krijg je best wel een grote kier als je er verder op gaat bouwen, heb het op moeten lossen om van de onderste en bovenste tonnetje wat af te schuren is niet zo als het hoort maar geen kier meer gelukkig, helaas hebben de andere verdiepingen ook een hoop van die tonnen dus word het hier en daar nog wat wegschuren.

Verder ook geen echt vergelijkings materiaal gehad dan echte lego, het is dat ik deze in de aanbieding heb gekocht, had nog wel wat andere leuke Xingbao modulars gezien maar met bijna lego prijzen ga ik er echt niet aan beginnen helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBYJRbqZ3H2IDGzlJJsmUHiZo1c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tnjzOpaWc7no48UXfQXO7MEz.jpg?f=user_large

• stringbean
@CORVETTE hier op zie je ook de schakelaar ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvlqLSDyGJ8hcXJsclSZW_Rv7fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90WL5Gh0ndzqHLwF9eKrXmcf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x70bJGCZQ4p94JF-rXkrtpGG8zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfYodRF8KanvF95P8vgnjlum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kyntSmQ6bCgD-vbSBuLnh_OYHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZ2lL3RU5NBoVXAQO9JCB0pr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4OdANHcSWS5cqMp9fT99bWkQSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2HObgBPN0syedBzl1evUoFI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpPNTfSN9vbT_Ajythan5ykXZwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fgZbnzKu4bt3OUdJdCcXoHY5.jpg?f=fotoalbum_large

• stringbean
Helemaal klaar, maar met een probleem dat er voorwielen naar elkaar draaien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHGf0cNT8FBhJoAaUpDG_xMNl5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knjoZFfsqtQoPymZUXrT1vkp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kyntSmQ6bCgD-vbSBuLnh_OYHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZ2lL3RU5NBoVXAQO9JCB0pr.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is mijn probleem, dit moet ik nog even verder bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABFfUixp5ljrW0Jw1j9lQXu_ej8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55c9FXuACgo4xNmXupUk2gv7.jpg?f=fotoalbum_large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@gizmokat
Dat is balzegt Wat je moet doen is even de start post afwachten die komt deze week. Daarin staat precies welke sets van wie je moet kopen.

Ik heb rond de 40.000 stenen van Xingbao gemaakt en heel wat jaar geleden was het misschien zo slecht als jij zegt.
Heb je new old stock gekocht ? Een set die al heel lang op de plank ligt . Sorteren op data bij verkopende partij helpt.
Een nieuwe serie sets waarvan je weet dat ie pas uit is , is ook zeer nuttig.

Xingbao zijn ook niet de beste op de markt , dus misschien kun je straks in de start post kijken welke beter zijn.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@stringbean

Zit er ook een schakelaar voor je servo ( stuur ) motoren ? Een electronische.

Misschien zit voor in je boekje een overview hoe de motoren en alles aangesloten moet worden. Heb je die ?

Edit: boven je 2e stuur as zit een schakelaar. Met een geel stickertje. Als het goed is hebben Al je servo's een gele sticker. Die schakelaar moet je om zetten . Niet dichtmaken en testen.
Neutraal is midden en dat is vermoedelijk niet de goede stand. Dat is hetzelfde als geen schakelaar ertussen.

Kun je er niet bij als je met je vingers onder het spatbord voelt.

Zoiets bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFpFLHWCoesQUN1Llv_EFcUUluE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aV9H1tWDYfv0gZmCaBbNFwLX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door CORVETTE op 24-01-2022 19:17 ]

• stringbean
@CORVETTE klopt boven mijn tweede stuuras zit een schakelaar.
Maar die zet alleen die motor uit.
Draait niet de sturing om.
Ik ga het nog eens nalopen.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
stringbean schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:44:
@CORVETTE klopt boven mijn tweede stuuras zit een schakelaar.
Maar die zet alleen die motor uit.
Draait niet de sturing om.
Ik ga het nog eens nalopen.
Welke stuur motor Neem ik aan ?

De switch heeft 3 standen geen 2 ! Kan beetje zwaar gaan maar echt 3 standen.

Je kunt een asje in de schakelaar stoppen Dan is ie makkelijk er te bewegen.

[ Voor 9% gewijzigd door CORVETTE op 24-01-2022 20:57 ]

• stringbean
CORVETTE schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:55:
[...]

De switch heeft 3 standen geen 2 ! Kan beetje zwaar gaan maar echt 3 standen.

Je kunt een asje in de schakelaar stoppen Dan is ie makkelijk er te bewegen.
Bedankt dat was het inderdaad.
Nu stuurt hij goed _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qdiqu4y7ZyJs0zkLvMBsDe_xgOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsF51UQeKbtaC77AJy9Nt4m1.jpg?f=fotoalbum_large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
stringbean schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Bedankt dat was het inderdaad.
Nu stuurt hij goed _/-\o_
[Afbeelding]
Toppie.

Maar nu kunnen we natuurlijk op het internet een filmpje kijken wat men er van vind.

Maar wat vind jij er van ? Wat kan ie ? Rijdt hij ok ?
Kwaliteit ? Werken de accu's tegelijk ? Wat heb je betaald ? Hoeveel steentjes ?

Hij is echt groot. Denk nog wel Langer als de mk 19008.

• stringbean
Mijn mk19004 ervaringen:
Specs
- 6653 blokjes
- 110 cm lang
- 26 cm breed
- 9 kg in gewicht.

Besteld bij https://www.jointoy.com/ voor € 285,-
Komt met veel motoren en 2 accu's voor aandrijving! kijk even op de website.
Belangrijkste is dat alles bedienbaar is vanuit een controller en aan het eind van de handleiding besteden ze daar aandacht aan! (helaas niet duidelijk genoeg over de schakelaar voor de wielen zie tip hierboven van @CORVETTE _/-\o_ )

1. Geweldig mooie build om te maken.
2. Heb denk ik maar 2 of 3 gehad dat ik iets had gemist in de handleiding of onduidelijk was.
2. Rijdt goed, al heb ik zelf weinig vergelijkingsmateriaal met zo'n grote build. (hier onder wat meer over mijn ervaring met Lego ;-) deze was bijna 2x zo groot als de Lego Liebherr R9800!! )
(Had wat soepeler uit de start blokken mogen komen)

Verder vind ik de kleine details erg mooi en is ook vrij stevig, met de uitzondering dat er aan het eind op 2/3 van de chassis 2x een T stukje gemogen. Als je hem nu onder op tilt, gaat het boven een klein beetje openstaan.
Verder zouden de aandrijf assen van een sterker materiaal mogen zijn, had ik nu niet zelf voorhanden.

Nu het blus gedeelte
De aandrijving vind ik allemaal veel te snel en daar had wat beter over nagedacht kunnen worden. De nozzle aan de voorkant en op de arm kan door middel van motoren links/rechts gaan maar dat is gewoon veel te rap. Oncontroleerbaar! (maar dit was blijkbaar in de MOC hetzelfde)

De kabeltjes naar de motoren in de zwenkarm zijn te kort, heb er zelf extra verleng kabeltjes voor besteld.
Hierdoor hebben de kabels een korter route moeten nemen en kunnen niet alle kappen dicht.

Het watersproeien houden jullie nog te goed, nog geen tijd gehad om dat te testen.

Nu even over wie Dennis is zodat je weet wat mijn Lego kennis is :*)
Bouw al Lego sinds de 12v Lego treinen(heb er 3 in mijn collectie)
Sindsdien alles omgebouwd naar 9v bedraad (nu 8 stuks in mijn collectie)
Veel lego spul van de 1980 tot 2000's. Mijn favoriete genre is nog steeds Technic, de hele Lego collectie is ook voor zeker 70% Technic. Toch nog zeker genoeg Lego om een grote Lego city te bouwen met een hoop treinen en stations.
Afgelopen jaren wat nieuwere builds gedaan zoals Lego Liebherr R9800, maar deze MK19004 is toch echt een klasse groter!
Heb nog wat Chinese andere Chinese bouwwerken zoals de MK13061 gedaan.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@stringbean

Leuke info. goed beschreven over je build.

Dan lijkt alsof we dezelfde interesses hebben treinen en technic.

Hou je ook van 8w of alleen 6w ?

Er zijn tegenwoordig zulke mooie treinen en stations ( o.a. Blue Brixx ) te koop.
Trixbrix en 4dbricks hebben leuke dingen die doen denken aan het 12 volt systeem.

De mould king qj steam loc moet wat voor je zijn.

Let niet op de kleuren maar ik heb wat rails geprint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3my5rw_eaKNCfjppWoG3qt-ArI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubxF2I46XWrTBTgqKmCL7Du0.jpg?f=fotoalbum_large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Een van de uitklapbare poten, 2 stuks voor de mk 19008.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEypErhUDlzj8RmkIV0q-SO6vRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovKCBAkJl5BjgKZNNY9NmPuM.jpg?f=fotoalbum_large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Omdat ik niet zeker weet of deze set een 100% namaak is zeg ik niet waar ie vandaan komt.

Ze hebben iets van 7 kastelen die erg op elkaar lijken, en ik kan de exacte gegevens niet meer inzien. Ik zelf heb hem niet gebouwd en ook niet besteld. Hij is van mijn moeder.

Waarom post ik deze ? Ter informatie van de stenen kwaliteit. Ik schat dat de kale set in China 55 euro was daarbij kwam 25 euro shipping en PayPal. Transport met de trein. 80 euro totaal. Ik schat 3000+ onderdelen.

Dit is een zgn no-name set overal te vinden en maken zowel namaak ( ook copy van andere Chinese fabrikanten soms 🤣 ) als gewone sets .

De kwaliteit is meestal een soort van redelijk.

Maar op een of andere manier is deze set vrij aardig van kwaliteit , er zitten soms wat krasjes op , maar pasvorm / kleur is echt zeker niet slecht voor het geld.
De enige plekje is waar ze met tape nog wat onderdelen bij elkaar hebben geplakt. Vast weg te halen met poetsen. Zie foto donkergrijs close up.
De meeste no-brand / no-name sets halen niet deze toch aardige kwaliteit van de steentjes.
Geluk gehad dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5iX9BOjpfj28Dt3nQ7sOGxslZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wWny0foqzzq6vLzY1ESY6ymq.jpg?f=fotoalbum_large

[URL="https://tweakers.net/i/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SISX10d5G07_pbO2uFSl54zk2jY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBYXG9auUki2xGDYKPK30cIC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door CORVETTE op 26-01-2022 11:28 ]

• Snoopy1975
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:35
CORVETTE schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:38:
Omdat ik niet zeker weet of deze set een 100% namaak is zeg ik niet waar ie vandaan komt.

Ze hebben iets van 7 kastelen die erg op elkaar lijken, en ik kan de exacte gegevens niet meer inzien. Ik zelf heb hem niet gebouwd en ook niet besteld. Hij is van mijn moeder.

Waarom post ik deze ? Ter informatie van de stenen kwaliteit. Ik schat dat de kale set in China 55 euro was daarbij kwam 25 euro shipping en PayPal. Transport met de trein. 80 euro totaal. Ik schat 3000+ onderdelen.

Dit is een zgn no-name set overal te vinden en maken zowel namaak ( ook copy van andere Chinese fabrikanten soms 🤣 ) als gewone sets .

De kwaliteit is meestal een soort van redelijk.

Maar op een of andere manier is deze set vrij aardig van kwaliteit , er zitten soms wat krasjes op , maar pasvorm / kleur is echt zeker niet slecht voor het geld.
De enige plekje is waar ze met tape nog wat onderdelen bij elkaar hebben geplakt. Vast weg te halen met poetsen. Zie foto donkergrijs close up.
De meeste no-brand / no-name sets halen niet deze toch aardige kwaliteit van de steentjes.
Geluk gehad dus.

[Afbeelding]

[URL="https://tweakers.net/i/

[Afbeelding]
Helaas is dit een 1 op 1 kopie van LEGO, dus plagiaat :(

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:30
Normaal ben ik niet zo van de niet-Lego bouwsteentjes, maar deze lijkt me toch wel tof (al had ik liever een Delta Flyer gezien). Heeft iemand enig idee wanneer deze uitkomt en waar ik 'm dan het best kan bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/img/items/104/104182/600/104182_2.jpg

Er komen ook schaalmodellen van de grotere schepen, maar ik vind deze juist zo leuk omdat het minifig-scale is.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Gister nog wat gebouwd aan de MK 19008. Dit is het binnen stuk waar veel m motoren komen te zitten om de boel aan te drijven.
Wat me opviel was dat de assen lange stukken afleggen en veel tandwielen aansturen. Er is dus veel wrijving . Ik heb goed gekeken of ik het wat soepeler kon laten draaien maar als een as door 20 beams gaat is dat lastig te doen. Hopelijk krijgt het straks daar geen problemen door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3rzUcBPC_9BXFfy1UuAGB8HKAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c88MzQlVZwjgZAUIsLYvndHr.jpg?f=fotoalbum_large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
ErikT738 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:54:
Normaal ben ik niet zo van de niet-Lego bouwsteentjes, maar deze lijkt me toch wel tof (al had ik liever een Delta Flyer gezien). Heeft iemand enig idee wanneer deze uitkomt en waar ik 'm dan het best kan bestellen?

[Afbeelding]

Er komen ook schaalmodellen van de grotere schepen, maar ik vind deze juist zo leuk omdat het minifig-scale is.
Dat is uiteraard een Blue Brixx set, daar hebben ze de star trek licentie. Bij BB zelf te vinden.

Ze hebben ook de oude Battlestar Galactica serie. Die uit de jaren 80.

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:30
CORVETTE schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:59:
Dat is uiteraard een Blue Brixx set, daar hebben ze de star trek licentie. Bij BB zelf te vinden.
Ja zo ver was ik ook al, maar op hun site is deze nog niet of niet meer beschikbaar :P

Met waar ik 'm het best kon bestellen doelde ik op mogelijke alternatieve verkooppunten die wellicht qua prijs of shipping voordeliger uitvallen. Ik heb niet eerder een Blue Brixx set gekocht.
Pagina: 1 ... 23 ... 51 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.