zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Ze zijn bij BB inmiddels ook begonnen met nummering van de zakjes, al is het soms een beetje zoeken naar de nummers want die zijn niet zo heel duidelijk gedrukt.
De handleiding is mooi gemaakt, vorige bouwdeel is licht verbleekt en niet helemaal grijs gemaakt dus goed te zien waar alles moet komen.
Stenen kwaliteit vind ik ook echt prima, zeker voor dit geld en met verschillende prints (geen stickers) die ook van prima kwaliteit zijn.
De warp gondels zijn bevestigd op 3 noppen die op hun beurt weer met drie noppen aan de rest zijn vastgemaakt dus dat is een beetje een gevoelig deel van het geheel.
ook jammer dat het model een beetje voorover leunt op het steuntje, dat komt dan weer doordat het ding nogal topzwaar is en het leunt op een technic axle die door een plate met gaatjes wordt gestoken dus veel houvast is er niet.
Al met al blij met deze set en er zullen nog wel een paar andere volgen denk ik, in ieder geval Voyager als daar een midi set van uit komt.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Happy Build YC22003.
Veel mensen kennen Happy Build niet, maar die hebben wat leuke technic sets met een geheel eigen design. Totaal anders dan de rest.
Ze gebruiken dezelfde stenen als Mould King, ook GoBricks. De beste dus. Ik had bij deze wel iets meer krasjes dan normaal.
Waarom ben ik de gecharmeerd door deze set ? Dit is de eerste grote set waar ze een mix tussen gewone stenen en technic hebben gedaan.
Hij heeft dus veel meer details en lijkt ook ergens op. Bijna 5000 stukjes . 11 motoren, 2 gesynced Accu's en pneumatic.
De manier waarop ze gebouwd hebben lijkt op niets anders en dat maakt het zo goed om te zien hoe ze iets gedaan hebben.
Er zitten wat schoonheids foutjes in , soms wat gammel en het sturen loopt aan. Ze missen wat locks op functies. Maar de rest functioneerd prima en hij is ook vrij rap met rijden. Voor zijn gewicht dan.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de grote rode mast (?) Van de kraan, waar de rest uitschuift . Die is van technic platen en geen stenen , dat was waarschijnlijk te zwaar geweest om te tillen. Maar ze hadden plates kunnen doen wat aan een nopje klikte. Jammer , buiten dat is ie helemaal top .
Ik heb er iets van 230 voor betaald. Zal nu misschien wat duurder door de shipping zijn. Maar ik vind dit een steengoede set - geen speel set - omdat ie anders is gebouwd dan je normaal gewend bent.
:strip_exif()/f/image/Q9N1KIHzwwJCfp2WdtMIJLPt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KKMYXpju5x8QluXpe19oXzUC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vJTQeM4Z3zncRjF8zSVVz3E9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9DiPZG0DBFVBKfPeoIf5QdUE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aeOrkrnRJT1M1C5Bk2J8iPHH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/prqVT3tMlITcw9qkCcgxpLJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yN3oBe0WIwg9oJVgjVXuXDk3.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lelijke is dat alleen iemand die deze sets heeft dat kan zeggen. Bij BB hebben ze niet 1 leverancier maar meerdere. En eerder was het niet zo heel best. Erg los , veel krassen.
Zie foto,s van mij wat posts geleden. Daar staateen brand weer Kazerne op . Dat was in het begin en ook hun minste kwaliteit.
De laatste modellen ,die net zijn uitgebracht hebben een zeer behoorlijke kwaliteit. Zie startrek hierboven en mijn Rheingold trein.
Die komen van een andere fabriek.
Zelfs al zou je wachten op de set en hij komt opnieuw op voorraad . Kan het zijn dat ze die bij dezelfde oude fabriek laten maken.
Probeer te zoeken naar reviews van deze exacte sets. Anders bellen naar Nordhorn - BB winkel bij de grens - daar zit een NL vrouw bij. Judith meen ik. Zij zou misschien kunnen zeggen wat de kwaliteit is. Als dat vergelijkbaar is met de startrek serie of 8w Rheingold dan is de kwaliteit gewoon goed wel.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
De winkels hebben een eigen voorraad. Misschien zit er eentje in de buurt.
Tip: ik zou de standaard gebruiken. Daar kun je hem makkelijk aan vastpakken. Als je hem al aankijkt valt er wat vanaf.Poekie McPurrr schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:41:
Heeft even geduurd (bijna 2,5 maand..) maar de 8.1 kilo aan steentjes zijn binnenZak 1 en 2 gedaan, frame van Falcon is klaar nu. [Afbeelding]
[ Voor 59% gewijzigd door Poekie McPurrr op 29-01-2022 23:28 ]
Le Meow
Waarvandaan stuurt die jointoy op? Dit even ivm met de belasting en verzendtijden.stringbean schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:52:
Mijn mk19004 ervaringen:
Specs
- 6653 blokjes
- 110 cm lang
- 26 cm breed
- 9 kg in gewicht.
Besteld bij https://www.jointoy.com/ voor € 285,-
Komt met veel motoren en 2 accu's voor aandrijving! kijk even op de website.
Belangrijkste is dat alles bedienbaar is vanuit een controller en aan het eind van de handleiding besteden ze daar aandacht aan! (helaas niet duidelijk genoeg over de schakelaar voor de wielen zie tip hierboven van @CORVETTE)
1. Geweldig mooie build om te maken.
2. Heb denk ik maar 2 of 3 gehad dat ik iets had gemist in de handleiding of onduidelijk was.
2. Rijdt goed, al heb ik zelf weinig vergelijkingsmateriaal met zo'n grote build. (hier onder wat meer over mijn ervaring met Lego ;-) deze was bijna 2x zo groot als de Lego Liebherr R9800!! )
(Had wat soepeler uit de start blokken mogen komen)
Verder vind ik de kleine details erg mooi en is ook vrij stevig, met de uitzondering dat er aan het eind op 2/3 van de chassis 2x een T stukje gemogen. Als je hem nu onder op tilt, gaat het boven een klein beetje openstaan.
Verder zouden de aandrijf assen van een sterker materiaal mogen zijn, had ik nu niet zelf voorhanden.
Nu het blus gedeelte
De aandrijving vind ik allemaal veel te snel en daar had wat beter over nagedacht kunnen worden. De nozzle aan de voorkant en op de arm kan door middel van motoren links/rechts gaan maar dat is gewoon veel te rap. Oncontroleerbaar! (maar dit was blijkbaar in de MOC hetzelfde)
De kabeltjes naar de motoren in de zwenkarm zijn te kort, heb er zelf extra verleng kabeltjes voor besteld.
Hierdoor hebben de kabels een korter route moeten nemen en kunnen niet alle kappen dicht.
Het watersproeien houden jullie nog te goed, nog geen tijd gehad om dat te testen.
Nu even over wie Dennis is zodat je weet wat mijn Lego kennis is![]()
Bouw al Lego sinds de 12v Lego treinen(heb er 3 in mijn collectie)
Sindsdien alles omgebouwd naar 9v bedraad (nu 8 stuks in mijn collectie)
Veel lego spul van de 1980 tot 2000's. Mijn favoriete genre is nog steeds Technic, de hele Lego collectie is ook voor zeker 70% Technic. Toch nog zeker genoeg Lego om een grote Lego city te bouwen met een hoop treinen en stations.
Afgelopen jaren wat nieuwere builds gedaan zoals Lego Liebherr R9800, maar deze MK19004 is toch echt een klasse groter!
Heb nog wat Chinese andere Chinese bouwwerken zoals de MK13061 gedaan.
Heb namelijk al heel lang interesse in die crash tender die je hebt gebouwd.
- leeg -
Ik ben op zoek naar burcht Blaustein. Een groot kasteel wat in delen van 5000 stukjes geleverd wordt. Alleen de vraag is groot dus veel uitverkocht.
Maar Thomas zegt hier iets wat heel nuttig is. Hij zegt dat zijn eerste deel - 1,5 jaar oud - de minste kwaliteit is dan een stuk wat iets beter is 7 maanden en dan het laatste stuk, net nieuw. Dat is aanmerkelijk beter .
Dat was ook onze ervaring hier op het forum met de laatste sets.
nu komt het: volgens hem worden alle nieuwe leveringen deze kwaliteit.
Als dat zo is zou dat erg mooi zijn 😋
Ik heb hem recent gebouwd, de kwaliteit is over het algemeen best goed. Enige waar ik kwaliteitsproblemen mee had zijn de bloemsteeltjes, die passen gewoon niet, en 2 misvormde steentjes.CORVETTE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:02:
belangrijk nieuws over de kwaliteit van Blue Brixx
Ik ben op zoek naar burcht Blaustein. Een groot kasteel wat in delen van 5000 stukjes geleverd wordt. Alleen de vraag is groot dus veel uitverkocht.
Maar Thomas zegt hier iets wat heel nuttig is. Hij zegt dat zijn eerste deel - 1,5 jaar oud - de minste kwaliteit is dan een stuk wat iets beter is 7 maanden en dan het laatste stuk, net nieuw. Dat is aanmerkelijk beter .
Dat was ook onze ervaring hier op het forum met de laatste sets.
nu komt het: volgens hem worden alle nieuwe leveringen deze kwaliteit.
Als dat zo is zou dat erg mooi zijn 😋
[Afbeelding]
Om de steen kwaliteit zou ik het niet laten, wel vond ik de build zelf niet zo leuk. Het is kwa build meer een MOC, vage constructies die niet lekker bouwen en de handleiding was ook niet altijd duidelijk. Ook werden de rotspartijen op een gegeven moment wel saai.
Dat gezegd hebbende, het eindresultaat is zeer mooi, indrukwekkend en met veel gave details. Om die reden ga ik waarschijnlijk de Castle Keep ook nog wel halen. De Outer Bailey en de nieuwe Hall Extension weet ik nog niet, het ziet er super uit, maar weer 2x 5000 grijze en bruine onderdelen zie ik tegen op met de eerste bouwervaring (het schijnt dat ze nu per bouwfase verpakken ipv in 1x alles op tafel, dat helpt).
Die kan ik goed begrijpen ja nu ik al weer wat verder ben. Zo erg als met Spacebattleship Yamato zal het niet worden denk ik. Op de romp daarvan staat zoveel stress dat bij het oppakken de plates van de romp al wegschietenCORVETTE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:42:
Idd de technic schuine display. Dan neemt ie niet zoveel ruimte in en kun je hem oppakken. Dat gaat straks een ramp worden 😋
Voor nu even het geheel op de noppenkant van het deksel van de speelbak van de kleine gezet. Lekker stevig en goed vast te pakken als het gevaarte weggezet moet worden.
Le Meow
Weet je ik wil burg Blaustein om gewoon lang te houden. Hij ziet er mooi uit.Speedy schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:45:
[...]
Ik heb hem recent gebouwd, de kwaliteit is over het algemeen best goed. Enige waar ik kwaliteitsproblemen mee had zijn de bloemsteeltjes, die passen gewoon niet, en 2 misvormde steentjes.
Om de steen kwaliteit zou ik het niet laten, wel vond ik de build zelf niet zo leuk. Het is kwa build meer een MOC, vage constructies die niet lekker bouwen en de handleiding was ook niet altijd duidelijk. Ook werden de rotspartijen op een gegeven moment wel saai.
Dat gezegd hebbende, het eindresultaat is zeer mooi, indrukwekkend en met veel gave details. Om die reden ga ik waarschijnlijk de Castle Keep ook nog wel halen. De Outer Bailey en de nieuwe Hall Extension weet ik nog niet, het ziet er super uit, maar weer 2x 5000 grijze en bruine onderdelen zie ik tegen op met de eerste bouwervaring (het schijnt dat ze nu per bouwfase verpakken ipv in 1x alles op tafel, dat helpt).
En ik heb vrij slechte ervaringen met de oudere BB sets waar het allemaal te los zat en heel erg veel krassen soms. Als ik dan kan kiezen tussen straks behoorlijke goede kwaliteit of nu 2e hands een stukje minder.
Heb jij toevallig nog een nieuwe BB set gebouwd die net uit is ?
Ik heb verder alleen de Classic 4WD off road uit de specials en de Leopard en Mamutt uit de Bundeswehr serie.CORVETTE schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:43:
[...]
Weet je ik wil burg Blaustein om gewoon lang te houden. Hij ziet er mooi uit.
En ik heb vrij slechte ervaringen met de oudere BB sets waar het allemaal te los zat en heel erg veel krassen soms. Als ik dan kan kiezen tussen straks behoorlijke goede kwaliteit of nu 2e hands een stukje minder.
Heb jij toevallig nog een nieuwe BB set gebouwd die net uit is ?
[Afbeelding]
Krassen op de onderdelen zitten bij die sets en Blaustein er wel op, denk dat het bijna onoverkomelijk is als je ziet hoe vol die doos gepropt is, blijft wel jammer.
Klemkracht heb ik gelukkig geen echte issues mee dus, al is het geen Cobi kwaliteit
Zat net de video van der Held te kijken en me te bedenken waar ik de burcht überhaupt kan plaatsen met z’n 63cm diep!
Als je hem niet kwijt kunt , weet dat er iemand is met interesse 😉Speedy schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:13:
[...]
Ik heb verder alleen de Classic 4WD off road uit de specials en de Leopard en Mamutt uit de Bundeswehr serie.
Krassen op de onderdelen zitten bij die sets en Blaustein er wel op, denk dat het bijna onoverkomelijk is als je ziet hoe vol die doos gepropt is, blijft wel jammer.
Klemkracht heb ik gelukkig geen echte issues mee dus, al is het geen Cobi kwaliteit
Zat net de video van der Held te kijken en me te bedenken waar ik de burcht überhaupt kan plaatsen met z’n 63cm diep!
Ben bezig met een BB Galleon schip die past overal.
Ik heb een hoop sets van het hele prille begin , toen ze net een paar weken begonnen waren BB. Station, benzine station , 2e trein etc.
Toen was de kwaliteit niet echt om naar huis te schrijven. Dus ik heb toen wat gewacht of het beter werd. Vorig jaar kocht ik een oudere brandweer set in de hoop betere kwaliteit te hebben, maar deze waren eigenlijk nog slechter als de eerste.
Ik schat dat van de 7000 delen er 1500 zo los zitten dat ze gelijk afvallen als je hem om zou draaien.
Iedere brick modified ( met raster, golfjes , koplamp , studs zijkanten ) moet op zijn plek worden gehouden door andere bricks.
Gewoon de pech gehad dat iemand die sets ook in het begin heeft gekocht en jaren op de plank gezet heeft.
Dus toen was ik ineens enorm blij dat sinds anderhalf jaar de kwaliteit omhoog gaat en zeker de laatste maanden.
Hij wordt gewoon verstuurd vanuit China, duurde maar een paar weken.luigi87 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 16:16:
[...]
Waarvandaan stuurt die jointoy op? Dit even ivm met de belasting en verzendtijden.
Heb namelijk al heel lang interesse in die crash tender die je hebt gebouwd.
Ik had voor mijn moeder de Titanic binnen gekregen. Of ik hem zelf nog ga maken weet ik niet.
Wat viel me op: het boekje is maar heel klein met veel grote stappen op 1 blz. Voor mij fijn voor moeders minder . Altijd nog beter dan bij Lego 2 steentjes per blz.
Wat natuurlijk wel gewoon shit is , de binnenkant is weer een bonte kermis. Geel , rood , blauw. Lego dumpt al hun shit stenen in hun sets om kosten te besparen. Stenen waar je geen zak me kunt.
Het zou mooi zijn dat ze gewoon in China die binnenkanten in de goede kleuren deden. Voor hun is dit alleen maar lastig die bonte kermis .
Het merk was LeJi , wat verdacht veel overeen kwam met haar no-name Disney kasteel.
Kleuren goed en diep, klemkracht als Lego , prima , niet zo sterk als MK ( GoBricks ).
Natuurlijk wel wat ondiepe krasjes op sommige stenen en tiles.
Kortom: hij is dus wel goed te bouwen
Ik zeg nu niet waar deze vandaan kwam. Ook weet ik niet exact wat er voor betaald is. Was niet mijn PayPal. Ik kan gokken : 135 euro voor de set. Dan ongeveer het dubbele voor vliegkosten en PayPal. Kleine 3 weken was ie hier.
Je bouwt in principe wat grotere stukken los van het chassis . Die worden er later opgezet.
De motoren voor de voorste klap poten / stempels. En een stuk voor achter. Daar komen ook 2 uitschuifbare poten.
En een draai mechanisme om straks de liftarm iets te draaien vermoed ik.
:strip_exif()/f/image/lY0BdtpNFDs4yxrGmd1QNdro.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Nz0hfbU3SSEULOfh76LckMyE.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat witte is de takelboom voor de wielen.
Er zitten 4 uitschuifbare stempels op. Waarvan de voorste als een vogeltje uitklappen.
Ik noem hem "the bat"
Wat ik aan electronische functies kan testen lijkt te werken.
:strip_exif()/f/image/ycUsVxaHJ946QJQTG72uxNjN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wkjOANxB7PXne44balPdlm3G.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier moet je continu je hoofd erbij houden want een verkeerde pin en je bent gezien. Daarbij moet je soms zelf een beetje nadenken hoe je het beste bepaalde stappen of electronica moet doen. Voor mij is dat veel fijner bouwen .
Maar ik kan me voorstellen dat bij veel anderen dat totaal niet zo is. Die houden van verstand op 0 en gaan. Ja dat kan meestal niet bij deze.
Ik vind hem leuker om te bouwen Dan de 19002 , misschien omdat hier een stuk minder pneumatic in zit en hij heeft wat meer onderdelen.
Ben zelf bezig op het moment met de (lego) Sian, maar daar moet ik me aandacht wel bij houden. Verstand op nul gaat geheid fout daarmee..CORVETTE schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:55:
Ja je zit er een soort van in. Bij andere sets van 3 a 4 duizend onderdelen kom je met een paar uur bouwen een heel eind vooral als ze wat simpeler van opzet zijn, zoals een D11.
Hier moet je continu je hoofd erbij houden want een verkeerde pin en je bent gezien. Daarbij moet je soms zelf een beetje nadenken hoe je het beste bepaalde stappen of electronica moet doen. Voor mij is dat veel fijner bouwen .
Maar ik kan me voorstellen dat bij veel anderen dat totaal niet zo is. Die houden van verstand op 0 en gaan. Ja dat kan meestal niet bij deze.
Ik vind hem leuker om te bouwen Dan de 19002 , misschien omdat hier een stuk minder pneumatic in zit en hij heeft wat meer onderdelen.
1. CADA 61042W:

Geweldige set! Prachtig hoe de (rc bediende) versnellingen werken, waarbij je ook de flippers bij het stuur ziet bewegen. Creatieve oplossingen om de panels in de juiste stand te krijgen om de lijnen van de 488 zoveel mogelijk na te bootsen.
Wel de indruk dat de friction pins en axles iets zwaarder gaan dan bij Lego technic. Het zal geen pretje zijn (zoniet onmogelijk) deze set weer uit elkaar te halen. Niet dat ik dat van plan ben, hij staat prachtig tussen de Sian, Bugatti en Porsche.
De set kwam met 1 defect onderdeel (schokbreker) maar na 1 mailtje met de leverancier had ik na 2 dagen zonder gedoe een vervaning in de bus
2. Mould King 13061:

Wat een bakbeest! Veel steentjes waaronder zelfs 2 buggy motoren. Met deze set liep ik nog wel tegen een paar probleempjes aan. De overbrengingen lopen niet allemaal erg soepel. Vooral het differentieel (die met rode tandwiel en 5 van die kleine tandwielen erin) loopt zwaar en hakerig. Wat ook niet fraai was, was dat de servo motor voor het sturen (die op de vooras gemonteerd zit, dus met de wielen meeveert ipv met een overbrenging) aanliep tegen het rode tandwiel van het diff. Ik zag geen andere oplossing dan een vijltje te gebruiken om een halve mm plastic weg te vijlen.
Ander probleem was dat de kabel van de stuurservo een cm of 8 te kort was om op de accubox aangesloten te worden. Een verlengkabel zat er niet bij. En ongeduldig als ik ben wilde ik niet wachten op een verlengkabeltje dus heb er gewoon maar een stukje tussengezet. Gelukkig kan ik aardig overweg met een soldeerbout.
Sommige constructies zijn ook op zijn minst discutabel te noemen, bijvoorbeeld een balk die iets schuin geplaatst wordt waardoor de pin waarop hij aansluit niet 100% vastklikt, maar bijv maar voor 75% in een gat zit.
Verder, ook hier zie ik demontage niet echt gaan gebeuren. Sommige onderdelen, zoals 8t tandwieltjes en as-busjes gingen al onmogelijk strak, zo erg zelfs dat ik sommige asjes eerst met schuurpapier heb bewerkt, totdat ik er vertrouwen in had dat ik het in ieder geval kon monteren zonder iets te slopen.
Maar hij zit in elkaar, en het ziet er indrukwekkend uit. Minpuntje is wel de minimale stuuruitslag, het ding heeft de draaicircel van een olietanker.
Al met al best veel bouwplezier gehad, vooral de CADA set is top. De kwaliteit van de onderdelen is goed, maar nog steeds wel het idee dat het net niet kan tippen aan " the real thing"
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Bedankt dat je 2 sets hebt laten zien ! Eentje de Mercedes G kende ik nog niet.
Tip: ik weet niet hoe je Duits is, maar op lepinboard.de wordt eigenlijk iedere set wel gereviewed. Daar komen meestal zulke design zaken wel aan bod. Dat had je misschien terug kunnen vinden. Het is meestal zo dat sets van bepaalde MOC designers zulke domme dingen hebben. Ze ontwerpen vaak digitaal dus dan weten ze vaak niet eens dat het in het echt bouw fouten bevat.
Ik heb ooit eens jaren geleden een Avtoros gemaakt ( ? ) - die 8x8 die ook kan krabben. Man wat was dat ding slecht doordacht. Werkelijk niets klopte aan dat ontwerp.
Wat ze gewoon slecht doen bij MK is het niet goed doortesten van sets voordat ze op de markt komen. Soms heb je sets waarvan je denkt: hoe dan ? waarom ? Terwijl het vaak zo makkelijk is om zoiets eruit te halen. Echt sukkels soms daar.
Over de kwaliteit: het kan zijn dat je een oudere set hebt gehad, bij MK zit er nog steeds een stijgende lijn in de kwaliteit ( i.t.t. lego ) . Het laatste jaar zo'n beetje - maandje of 8 - heeft MK op meerdere fronten een betere steen in huis dan Lego.
Daarvoor heen ook al vaak, maar was de productie wat wisselvallig soms.
Ik probeer het soms wetenschappelijk te benaderen wat de kwaliteiten zijn van diverse fabrikanten, daarom vraag ik altijd wanneer die gekocht, en soms is dat lastig te doen:
MK kent eigenlijk geen kleur problemen, lego ( te ) veel helaas
MK heeft een diepere kleur , warmer
MK heeft minder scherpe hoeken en is fijner afgewerkt
MK heeft dikker materiaal
En daardoor ook een veel betere / strakkere klemkracht.
Lego heeft minder kleine krasjes
Als je stenen blind in je hand doet , ene hand lego andere MK , dan klinkt er eentje holler en minder zwaar. Dat is de lego steen, die klinkt goedkoper.
Ik loop ook niet mee met wat anderen ( algemene ) reviewers vinden, maar de tendens daar is ook MK heeft op dit moment gewoon de betere steen.
Als ik zelf mag kiezen waarin in bouw: MK liever dan Lego.
Het is ook weer niet zo dat het verschil enorm is, dat is maar relatief klein.
Ik hoop echt dat lego hun kwaliteit weer eens beter krijgt en metname het kleurverschil eens goed aanpakt. Er zijn zeer goedkope chinese fabrieken die beter kleur kunnen moulden dan lego en dat is toch erg triest.
Overigens maakt MK niets zelf , die kopen hun stenen ergens anders , bij GoBricks.
Het zou best kunnen dat deze set al wat langer op de plank gelegen heeft, maar over het algemeen was de kwaliteit inderdaad prima, het waren net een paar onderdeeltjes die wat te stroef waren, zoals gezegd de 8t en een enkele as-bus. Deze gingen op een cv-joint / ball joint asje er niet zonder problemen op. Die lijken ook van een harder soort ABS gemaakt dan wat Lego gebruikt.
De rest van de problemen zijn volgens mij idd te wijten aan de aanpassingen die MK aan de set gedaan heeft tov de moc. De orginele moc had andere diffs (die met 3 van die kleine tandwieltjes) en gebruikte buwizz XL-motoren ipv de buggy motoren. En ook 2 accuboxes ipv 1.
Het zijn volgens mij net de aanpassingen die MK gedaan heeft waardoor het net niet helemaal meer klopt. Dus wat je zegt over dat doortesten van de sets door MK, dat lijkt hier idd het geval te zijn.
Overigens nog wel een paar kleine krasjes en zwarte vlekjes op enkele stukjes. De kleur (wit) is wel mooi consistent. Geldt overigens ook voor de CADA set, geen kleurverschillen, dus prima in orde wat dat betreft.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Buiten dat ik me gruwelijk stoor aan alle idiote kleuren waarmee de romp gevuld is, valt me op dat de manier waarop de romp is gebouwd blijkt dat er te weinig geld is of gewoon een goedkope design keuze.
De opzet is buitengewoon slap met maar een paar pilaren om de boel bij elkaar te houden. Daarop worden grote plate geklikt later.
Zie foto.
Er zijn echt betere manieren om een mooie en sterke romp te maken. Als ik zo in het boekje verder blader wordt dat niet veel anders bij de andere secties.
Misschien ben ik zeikerd of mierenneuker maar ik had echt verwacht dat de romp goed van opzet zou zijn. Nu lijken het een paar goedkope plates tegen een zielig binnenwerk geflanst. Zoals de millennium falcon. Ihh.
Ik heb soms het idee dat die Lego designers zich te goed voelen om eens bij rebrickable te kijken hoe grote schepen bouwers het daar doen. Of dat ze de romp zo moesten maken dat het minder stenen is. Minder stenen is minder kosten, dus goedkopere aanschaf prijs.
:strip_exif()/f/image/ClIbAOR32Tq8Fliox0ZkIP6U.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.joytoyworld.com/
Zijn wel intressante prijzen en sets.
En wie weet hoe dat zit met die nieuwe import regels. Bij de aankoop wordt er btw al betaald? Niet zo zin in dat een set van 200-300 euro in wordt genomen bij de douane
- leeg -
Yourwobb, hitian , brickkkluigi87 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:44:
Iemand ervaring met deze toko?
https://www.joytoyworld.com/
Zijn wel intressante prijzen en sets.
En wie weet hoe dat zit met die nieuwe import regels. Bij de aankoop wordt er btw al betaald? Niet zo zin in dat een set van 200-300 euro in wordt genomen bij de douane
Allemaal ok.
Import is al verwerkt.
In het kader: zijn er alternatieven voor de dure Liebherr 42100 ?
Ja, die hebben we in de vorm van deze graafmachine van Happy Build.
Ook nog eens dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld Mould King ( beide GoBricks stenen ).
Dus heel erg goed.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mLw9FQco4p7DeYuoniw8wELw.jpg?f=user_large)
Wat zijn de basis specs ?
2x oplaadbare LI-ion accu's
8x motoren
en bijna 4350 stenen
met app en remote controller
Hij heeft net als sommige andere grote technic sets van Happy Build een mix van technic en gewone stenen. Binnenkant is technic buitenkant stenen, wat natuurlijk wat prettiger op het oog ligt dan puur technic meestal.
Deze technic serie heeft een totaal eigen manier van opbouw wat erg leuk is vergeleken met de andere merken. De opbouw van de sets in dezelfde serie zijn erg identiek ( kraan 22003 - zie eerder ) .
Dit is een gave set om te bouwen en volgens mij zijn alle reviews ( zeer ) goed.
Hij is met het rijden wat aan de trage kant, maar een beetje handig persoon kan hem vast een betere tandwiel verhouding geven, of een setje motoren erbij
Ook werkt bij deze set alles als een zonnetje.
Niet voor kleine kinderen trouwens.
Wat kost ie ongeveer ?
Deze heb ik zo rond de 160,- gekocht, hij zal nu ( vanwege corona ) een paar tientjes duurdere shipping hebben.
Maar dan nog blijft het een super set met een hele mooie prijs.
Op de foto's is soms moeilijk de grote te zien vandaar de Fiat 500 erbij.
De kabels op de kraan is de oplaadkabel voor de accu's.
:strip_exif()/f/image/hm5Cow7qyhedlQrkil6kieWd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XBUDIRwg0M7m8Mx4hgxmQKBI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cXVD4GlYKjk9L8en19ZK9DFe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IamNxrPLzSsmbmHjD9kFEkoT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pekRttv3nfsrxYa8L07zOchw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7RHW0ELSom6CGKDRU70vydVv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C3Yo4iBiRSapAnUzmnq5DZiG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mdo3DdzWQ6TPyhz7OCYnQrOp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door CORVETTE op 06-02-2022 20:10 ]
(btw layout heeft nog een paar tweaks nodig, ben ik nog mee bezig..)
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ah..deze bedoelde je in het Lego topic. Wow..die ziet er ook goed uit! Mooi alternatief!CORVETTE schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:05:
Happy Build YC-GC004 KY EXCAVATOR
In het kader: zijn er alternatieven voor de dure Liebherr 42100 ?
Ja, die hebben we in de vorm van deze graafmachine van Happy Build.
Ook nog eens dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld Mould King ( beide GoBricks stenen ).
Dus heel erg goed.
[Afbeelding]
Wat zijn de basis specs ?
2x oplaadbare LI-ion accu's
8x motoren
en bijna 4350 stenen
met app en remote controller
Hij heeft net als sommige andere grote technic sets van Happy Build een mix van technic en gewone stenen. Binnenkant is technic buitenkant stenen, wat natuurlijk wat prettiger op het oog ligt dan puur technic meestal.
Deze technic serie heeft een totaal eigen manier van opbouw wat erg leuk is vergeleken met de andere merken. De opbouw van de sets in dezelfde serie zijn erg identiek ( kraan 22003 - zie eerder ) .
Dit is een gave set om te bouwen en volgens mij zijn alle reviews ( zeer ) goed.
Hij is met het rijden wat aan de trage kant, maar een beetje handig persoon kan hem vast een betere tandwiel verhouding geven, of een setje motoren erbijkost maar een paar euro.
Ook werkt bij deze set alles als een zonnetje.
Niet voor kleine kinderen trouwens.
Wat kost ie ongeveer ?
Deze heb ik zo rond de 160,- gekocht, hij zal nu ( vanwege corona ) een paar tientjes duurdere shipping hebben.
Maar dan nog blijft het een super set met een hele mooie prijs.
Op de foto's is soms moeilijk de grote te zien vandaar de Fiat 500 erbij.
De kabels op de kraan is de oplaadkabel voor de accu's.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thnx for posting!
Jij ook heel erg bedankt voor je werk !ToolkiT schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:24:
kudos naar @CORVETTE voor al het werk voor de update van de start post!
Het schema is zeker moeilijk te doen? LeJi heeft een heel Lage 4 sterren score.
Het kan zijn - dit is een aankondiging - dat het nog wel 1 jaar of Langer gaat duren voordat de set online komt. Het kan zijn dat ze achter de schermen de licensie al hebben of mee bezig zijn. Anders gaan ze hem echt niet verkopen.ErikT738 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:33:
Het lijkt er op dat Blue Brixx toch ook niet helemaal netjes is met intellectueel eigendom. Van Stargate hebben ze geen licentie maar ze verkopen wel een schip wat verdacht veel op de Deadalus lijkt. Ik meende ook nog wat andere off-brand sci-fi modellen op hun website te herkennen.
[Afbeelding]
Ze hebben ook de Battlestar Galactica , maar weet niet of dat met een licentie is.
Als ik het zo lees op internet is hun klantenservice slecht lees heel veel klachten, ik verwacht ook niet dat ze nog iets gaan doen en bestel de missende onderdelen wel een keer bij lego, moet toch nog wat meer hebben.
Als je zo met nieuwe en of klanten om gaat dan wens ik ze veel succes met concurreren met lego, slechtere stenen en een waardeloze klantenservice voor mij de eerste en laatste keer dat ik daar besteld heb.
Ik zie Happy Build wel genoemd worden als topmodel, maar niet als merk verder in de tabel. Waar zit deze qua kwaliteit?ToolkiT schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:24:
kudos naar @CORVETTE voor al het werk voor de update van de start post!
Complimenten voor de startpost!
De tabel moet nog komen. Maar happy build maakt net als Mould King gebruik van GoBricks.bvsteyn schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:03:
[...]
Ik zie Happy Build wel genoemd worden als topmodel, maar niet als merk verder in de tabel. Waar zit deze qua kwaliteit?
Complimenten voor de startpost!
Kijk ik heb geen aandelen in Blue Brixx, maar het lijkt erop alsof ze wat groei stuipjes hebben.gizmokat schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:56:
Ik weet zo en zo niet wat ik van Bleu brixx moet vinden, had daar voor het eerst een set gekocht, 2 weken geleden met bouwen kwam ik er achter dat ik een zakje stenen miste, ze een e mail gestuurd 6 dagen gewacht niks gehoord daarna nog een email gestuurd, krijg je een vaag antwoord we zijn er mee bezig hier niet meer over mailen of bellen😣, nu ruim een week verder nog niets gehoord.
Als ik het zo lees op internet is hun klantenservice slecht lees heel veel klachten, ik verwacht ook niet dat ze nog iets gaan doen en bestel de missende onderdelen wel een keer bij lego, moet toch nog wat meer hebben.
Als je zo met nieuwe en of klanten om gaat dan wens ik ze veel succes met concurreren met lego, slechtere stenen en een waardeloze klantenservice voor mij de eerste en laatste keer dat ik daar besteld heb.
Ze bestaan pas een paar jaar en hebben al rond de 20 winkels. Ze gaan als een raket kijk maar eens hoe idioot veel sets ze aanbieden . Soms teveel al denk ik soms.
De service , 5 keer nodig gehad , maar iedere keer heel snel geholpen . Ik heb nu wat open staan over de iets te Korte assen voor treinen.
Lego is natuurlijk een miljarden concern die dit al jaren doen en ik probeer wel wat rekening te houden dat die anderen vaak net komen kijken.
Ik heb iets van 2 keer Mould king support nodig gehad en dat werd met high priority shipping binnen 1 week geleverd. Dat was erg netjes.
Ik vind het ook niet erg dat het iets langer kan duren, maar ze hadden zeker wel even kunnen aangeven wat ze gaan doen naar 2 weken wachten, of ze de onderdelen gaan opsturen of hoe lang het duurt.CORVETTE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:12:
[...]
Kijk ik heb geen aandelen in Blue Brixx, maar het lijkt erop alsof ze wat groei stuipjes hebben.
Ze bestaan pas een paar jaar en hebben al rond de 20 winkels. Ze gaan als een raket kijk maar eens hoe idioot veel sets ze aanbieden . Soms teveel al denk ik soms.
De service , 5 keer nodig gehad , maar iedere keer heel snel geholpen . Ik heb nu wat open staan over de iets te Korte assen voor treinen.
Lego is natuurlijk een miljarden concern die dit al jaren doen en ik probeer wel wat rekening te houden dat die anderen vaak net komen kijken.
Ik heb iets van 2 keer Mould king support nodig gehad en dat werd met high priority shipping binnen 1 week geleverd. Dat was erg netjes.
Nu krijg ik een mail van niet meer zeuren en zoek het maar uit, en als ik recenties lees op het internet zijn het heel veel mensen waar bij ze zo reageren en vervolgens gewoon niets meer van zich laten horen, persoonlijk ben ik daar klaar mee en ga daar zeker niets meer bestellen, en het gaat mijn niet eens om die paar euro aan stenen maar gewoon het principe.
Ja dat is niet erg netjes en gewoon dom omdat klanten misschien niet meer terugkomen. Ik snap je wel.gizmokat schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:20:
[...]
Ik vind het ook niet erg dat het iets langer kan duren, maar ze hadden zeker wel even kunnen aangeven wat ze gaan doen naar 2 weken wachten, of ze de onderdelen gaan opsturen of hoe lang het duurt.
Nu krijg ik een mail van niet meer zeuren en zoek het maar uit, en als ik recenties lees op het internet zijn het heel veel mensen waar bij ze zo reageren en vervolgens gewoon niets meer van zich laten horen, persoonlijk ben ik daar klaar mee en ga daar zeker niets meer bestellen, en het gaat mijn niet eens om die paar euro aan stenen maar gewoon het principe.
Ik schat dat het nog wel eens langer dan 1 jaar gaat duren voordat ze alles netjes op orde hebben. Ze hebben teveel te snel gedaan.
Ze hebben wel een quality controller op de treinen devisie sinds 3 maanden. De eerste sets waren niet zo goed. Dus ze proberen wel iets.
Later komt er nog een kraan op
Ik zag dat de motoren in de kraan een eigen Accu hebben dus ik denk dat ik ga kijken of ik het chassis, met cabine maar zonder kraan , wil rijden. Gezien het aantal stenen wat in de kraan zal dat een aardig gewicht zijn. Ik vermoed dat ie misschien wel fatsoenlijk kan rijden zonder dat gewicht.
:strip_exif()/f/image/7qDuktbhfffc2qsC8XBsTOxD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r3UbSwf23dbLlQjQCB4zp83o.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oGTrTis4BlrhvcX0iW8rCxn0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jTHcGNfUUgYusStMTpmAE9kV.jpg?f=fotoalbum_large)
De koppeling bij het stuur staat in een te grote hoek waardoor hij knikt. Het stuur mechanisme voor het stuur zelf was al niet best dus gewoon afkoppelen zou beter zijn.
Het viel me ook op dat er gewoonlijk bij Mould King heel veel pneumatic slang over is. Hier dus niet.
Leuk om zo de bouw en je ervaringen te kunnen volgen!CORVETTE schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:49:
Ik was nog bezig geweest met de cabine.
De koppeling bij het stuur staat in een te grote hoek waardoor hij knikt. Het stuur mechanisme voor het stuur zelf was al niet best dus gewoon afkoppelen zou beter zijn.
Het viel me ook op dat er gewoonlijk bij Mould King heel veel pneumatic slang over is. Hier dus niet.
[Afbeelding]
Het ziet er werkelijk triest uit . Ik dacht eerst , het zijn totaal verschillende kleuren , maar ingezoemd moet het toch echt allemaal 1 kleur zijn.
Ja daar betaal je dan premium geld voor terwijl de goedkoopste Chinese fabriek wel de kleurtjes een stuk beter voor elkaar heeft dan Lego .
:strip_exif()/f/image/VJh6SX1YRVnAvob9IiX3OUce.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qtvQDJzqqTspNpZsc2rKIUPh.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit hij dan wel goed? Op plaatje van instructie lijkt hij stuk schever te staan, die grijze balk richting stuur zit ook veel meer richting het einde van de rode.CORVETTE schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:49:
Ik was nog bezig geweest met de cabine.
[Afbeelding]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Misschien kun je eens een post maken zonder steeds te janken over bashen op de originele Lego ?[b]
Ja daar betaal je dan premium geld voor terwijl de goedkoopste Chinese fabriek wel de kleurtjes een stuk beter voor elkaar heeft dan Lego .
[ Voor 3% gewijzigd door Flabergasted op 11-02-2022 14:17 ]
Nou nou, ik denk dat we hier juist van alle fabrikanten laten zien hoe de kwaliteit is.Flabergasted schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Misschien kun je eens een post maken zonder steeds te janken over bashen op de originele Lego ?
Deze dingen moeten zeker benoemd kunnen worden. Net als goede en slechte service.
Als je er niet tegen kunt dat er slecht gekleurde stenen - van Lego in dit geval - tussen staan kun je misschien beter de moeite nemen de fabrikant een berichtje sturen dat ze betere stenen moeten gaan maken. 😋
Ook als een Mould King - die het nu super doen qua kwaliteit - ineens sets uit gaat brengen met slechte stenen dan wordt dat hopelijk hier gemeld zodat men daar wat aan heeft.
Mmmm ik ga het nog eens controleren als ik ga bouwen weer . Foutje kan natuurlijk.SinergyX schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:54:
[...]
Zit hij dan wel goed? Op plaatje van instructie lijkt hij stuk schever te staan, die grijze balk richting stuur zit ook veel meer richting het einde van de rode.
Even quick&dirty:CORVETTE schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:41:
[...]
Mmmm ik ga het nog eens controleren als ik ga bouwen weer . Foutje kan natuurlijk.
/f/image/vRXKynJ8jeyk8u9zdArJMbEn.png?f=fotoalbum_large)
Vanuit plaatje moet inderdaad die balk in laatste gaatje, wat hij nu niet zit, dan zou hij nog een stuk naar voren gaan.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
En dit zijn stenen die elk 20 jaar met elkaar verschillen in tijd of zo en een bij elkaar geraapt zijn, je kan me niet wijs maken dat dit allemaal uit recente batches zijn, ik heb al veel lego sets gebouwd voornamelijk grote, en daar geen enkel kleur verschil in gehad, ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar zo extreem is het echt niet gesteld met lego, dan zouden ze echt enorm veel klachten krijgen als dat zo zal zijn.CORVETTE schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:49:
Ik wilde deze foto's graag met jullie delen: arme Sariel op YouTube probeert kleuren te gebruiken die Lego maar lastig vind.
Het ziet er werkelijk triest uit . Ik dacht eerst , het zijn totaal verschillende kleuren , maar ingezoemd moet het toch echt allemaal 1 kleur zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Toen leek het meer in de donkere varianten te zitten. Donker rood , donker groen , bruin
Daarna had ik het idee dat donkerrood beter werd. Maar ik pik zelden meer dus durf mijn hand er niet om te verwedden.
Ik heb zelf de fiat 500 staan en daar is het geel ook niet altijd even goed. In daglicht zie je het wel een beetje . Super erg dus niet.
Hier nog een andere donker groene set van Sariel. Hij zou toch geen hele oude stenen gebruiken? Iedere groene steen / lijkt een andere kleur te hebben.
Hij haalt de stenen meestal via bricklink.
:strip_exif()/f/image/oEVE9Hl2iyRakdIQyR8ezw3F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UX1TUaBuuXTTX8xS6WZP03ms.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja dat was hem ! Dank je , hij stuurt nu goed .SinergyX schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:43:
[...]
Even quick&dirty:
[Afbeelding]
Vanuit plaatje moet inderdaad die balk in laatste gaatje, wat hij nu niet zit, dan zou hij nog een stuk naar voren gaan.
[ Voor 99% gewijzigd door gizmokat op 11-02-2022 19:05 ]
Het lijkt er voor mij ook op dat dit gewoon verschillende kleuren groen zijn, en of hele oude met nieuwe door elkaar die lang in de zon hebben gestaan, zo'n kleurverschil is wel heel extreem en ook nog nooit gezien, en ik heb ook nog best wel wat losse lego op kleur gesorteerd.CORVETTE schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:55:
Mijn vrouw heeft een jaartje of 15 een bricklink winkel eerst met heel veel stenen nu gelukkig wat minder . Soms moet ik wel eens orders pikken. En ja in de eerste jaren waren er best nogal wat kleurverschil - ook bij vrij gewone kleuren , maar dat lijkt zich sterk verbeterd te hebben.
Toen leek het meer in de donkere varianten te zitten. Donker rood , donker groen , bruin
Daarna had ik het idee dat donkerrood beter werd. Maar ik pik zelden meer dus durf mijn hand er niet om te verwedden.
Ik heb zelf de fiat 500 staan en daar is het geel ook niet altijd even goed. In daglicht zie je het wel een beetje . Super erg dus niet.
Hier nog een andere donker groene set van Sariel. Hij zou toch geen hele oude stenen gebruiken? Iedere groene steen / lijkt een andere kleur te hebben.
Hij haalt de stenen meestal via bricklink.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij mijn weten wordt hij niet gesponsord en moet hij alle stenen zelf betalen. Donker groen is een dure kleur op bricklink. Dus hij zal waarschijnlijk op 2e hands overgegaan zijn om het een beetje betaalbaar te houden .
Extra uitleg:
Iedereen wil donker groen , donker rood , donker oranje etc . Bijna niemand wil de standaard kleuren . Duurdere kleuren komen weinig voor in sets.
Gelukkig is dit vraag en aanbod gedoe bij Chinese fabrikanten ( nog ) niet aan de orde.
Daar kun je de duurdere kleuren gewoon bestellen zonder dat het extra kost.
Iedere kleur is daar gelijk.
Bij niet Lego sets heb ik meer kleuren verschil gezien. Zeker als de sets jaren oud zijn.
Er gaan al veel vragen over waarom ze geen GoBricks gebruiken. ( Mould King o.a. )
Er zijn nu al zoveel replies dat het al teveel is om ze allemaal door te lezen. Thumbs up bij een vraag waar je graag Antwoord op zou willen.
de eerste van Mould King
Ik schat dat inmiddels 1,5 jaar geleden Mould King is gestart met world railway treinen serie. Niet alleen treinen en wagons maar ook wat er bij komt, wisselhuisje dat soort zaken. Allen modellen na het echte levensechte model.
Het mooie van deze serie is dat ze allemaal in de goede grote zijn gemaakt 7 en 8 studs breed.
6 wide wat je veel ziet is gewoon te Klein om een fatsoenlijke schaalverkleining mee te doen. Er kunnen ook poppen in , de wielen staan niet helemaal aan de buitenkant, etc kan nog wel even doorgaan waarom 7 en 8 wide het goede formaat is voor treinen.
Mould King heeft dus hun complete serie uitgebracht in 7 en 8 wide. Helemaal top denken van ze.
Deze QJ was de alleereerste locomotive , en is in 7 wide - soms ietsje breder. Met 2 motoren, Accu box , licht geloof ik ook nog. 1550 onderdelen zo,n beetje.
de loc
Hij is niet helemaal zonder fouten , het is natuurlijk hun eerste poging. Maar een zeer geslaagde poging.
Hij is als stoom loc niet super mooi , maar dat is de grote mensen QJ ook niet. Chinese trein.
Hij lijkt zeer behoorlijk .
De aansturing van de 2 motoren is of 1 aan of 2. Soms is dat wat te rap , ja hij kan aardig doorrijden voor zijn grote. Andere afstandsbediening kan helpen of de motoren anders koppelen.
Met wat wagons erachter maakt het toch niet uit omdat die hem natuurlijk vertragen.
Volgens mij is er geen kabel management.
De magneten waren niet zo top. Het kan natuurlijk zijn , de mijne is erg oud , dus er is Al veel verbetering geweest in stenen en onderdelen.
Moet je zelf bedenken en soms moet je ook zelf nadenken om te kijken hoe je iets het beste kunt doen.
Geen kinderset dus en kan ook voor een beginner niet zo fijn bouwen zijn. Maar ik vond het een leuke uitdaging .
De hele serie is trouwens top vooral de laat ste modellen.
Ja wat kost ie ? Ik heb er iets van 70 voor betaald compleet. Zal nu vanwege corona een paar tientjes duurder zijn schat ik.
Erg goede uitdagende Loc , aanrader 😋
Kwaliteit = Mould King dus erg goed. Mijne heel oud.
:strip_exif()/f/image/COSMTejsByXxawJi8G7mTmi5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qRcufnj70qXBQvVbRE86qAfz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OzLALggbfqej4PLwmrfOAC8V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BAfHp7WxS51iL72ISTOT5DMR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m4TFHb3cuaatZuVw1XczYiBL.jpg?f=fotoalbum_large)
De pneumatic slang is maar net lang genoeg en hij is een halve cm langer dan in het boekje.
Als ik later problemen heb vervang ik die als ik de cabine erop zet
Het einde begint in zicht te komen nog maar iets van 3000 onderdelen
:strip_exif()/f/image/lAnF19FWFKSEG3zzbide4m0J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XdWUg3X7xhfxjV88bQ0bMeNl.jpg?f=fotoalbum_large)
Wederom problemen met de pneumatic s .
Op de plek waar de pump zit, is het een wirwar van slangen. Ik dacht gaat wel goed - testen - toch al gammele - pump kapot. Zie eerste foto.
Gelukkig had ik er nog eentje liggen van een andere set - die ook kapot was gegaan. Die erin gezet en de slangen met een kleine beam wat omhoog gedaan, zodat ze niet in de pump komen.
Op de Fotos moeilijk te zien maar de pump zit precies onder en tussen de slangen.
:strip_exif()/f/image/3ql4MzPhqfp8Sa9GEbR1oLAd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/234JpVhL3XNF3HjBjQM4Djad.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja , ondanks dat er al een kleine verbeter slag is uitgevoerd 1 jaar geleden ongeveer. Toen had je ook binnen de cilinders zelf problemen , maar dat heb ik niet meer gehad.bvsteyn schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:28:
Neem aan dat je Mould King/de leverancier ook nog een berichtje stuurt voor vervanging van het kapotte onderdeel? Wel balen dat het pneumatic deel zo brak is. Is dat over het algemeen zo bij chinese sets?
Ik probeer al lange tijd uit te vogelen wie de pneumatic spul maakt, maar het is gewoon niet best. Je moet de met fluwelen handjes behandelen en dan nog heb je grote kans dat er eentje kapot gaat. Daarom altijd wat extra erbij bestellen ze kosten amper iets.
Als je ze hebt - nieuwe - Dan klemmen ze eerst een beetje , dan voorzichtig beetje los trekken . Niet gelijk heel veel kracht zetten op een nieuwe pomp of cilinder.
Ik zou mijn technic van mould king, electronica van mould king en boekje / bouwstappen van mould king kiezen, maar NIET hun pneumatic.
Ik kan niet zeggen of alle merken ditzelfde gebruiken, ik vermoed van wel. Al zijn er merken die pneumatic helemaal niet gebruiken. Chapeau !
Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan. Het is gewoon niet gemaakt voor grote sets ook.
Bij deze MOC waren ze oorspronkelijk van Lego , maar de cabine kan wel eens meer dan 1 kilo wegen. 2 kleine cilinders duwen hem met heel veel moeite omhoog. Dan hangt ie aan de cilinders. Ik begrijp in dit geval de keuze, maar ideaal is het niet.
Ok, dank voor je uitgebreide toelichting!!CORVETTE schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 21:00:
[...]
Ja , ondanks dat er al een kleine verbeter slag is uitgevoerd 1 jaar geleden ongeveer. Toen had je ook binnen de cilinders zelf problemen , maar dat heb ik niet meer gehad.
Ik probeer al lange tijd uit te vogelen wie de pneumatic spul maakt, maar het is gewoon niet best. Je moet de met fluwelen handjes behandelen en dan nog heb je grote kans dat er eentje kapot gaat. Daarom altijd wat extra erbij bestellen ze kosten amper iets.
Als je ze hebt - nieuwe - Dan klemmen ze eerst een beetje , dan voorzichtig beetje los trekken . Niet gelijk heel veel kracht zetten op een nieuwe pomp of cilinder.
Ik zou mijn technic van mould king, electronica van mould king en boekje / bouwstappen van mould king kiezen, maar NIET hun pneumatic.
Ik kan niet zeggen of alle merken ditzelfde gebruiken, ik vermoed van wel. Al zijn er merken die pneumatic helemaal niet gebruiken. Chapeau !
Ik heb er zelf een gruwelijke hekel aan. Het is gewoon niet gemaakt voor grote sets ook.
Bij deze MOC waren ze oorspronkelijk van Lego , maar de cabine kan wel eens meer dan 1 kilo wegen. 2 kleine cilinders duwen hem met heel veel moeite omhoog. Dan hangt ie aan de cilinders. Ik begrijp in dit geval de keuze, maar ideaal is het niet.
Wat wil ik : minimaal 4 motoren per track van een tracked voertuig.
Het wordt groot en zwaar, maar ik wil dat het wel vlot kan bewegen. Heb dus power nodig en meer dan in de standaard battery boxes zit.
Het geld voor een buwizz is erg veel - 150 - dus ben op zoek naar een alternatief.
Ik heb een van de boxes open gemaakt die bij Mould King sets geleverd wordt. Oplaadbare li ion box. Met 4 aansluitingen.
Die doen 7.4 v met 600 mAh. Ook gemeten op de aansluiting. Das natuurlijk niet veel.
Ik zou graag meer volt willen ( hoger toeren motor ) en meer mAh ( meer motoren en Langere duur ) .
Deze battery box is zgn 4.* Serie van MK. Ze hebben ook de 6 met 6 aansluitingen . Die heb ik ergens in zitten.
Maar ik vermoed dat die min of meer dezelfde specs heeft qua power.
Is er iemand die dat weet ?
Ook zijn de flink aan het klooien met de app van MK , de huidige is minder uitgebreid Dan oudere versies - waarom ?
Zou ik zomaar een zwaardere Accu in de battery box kunnen solderen ?
Of moet ik iets met een sbrick doen ? Dan fijnere app maar sbrick doet niets met de power van je battery box. Volgens mij pakt die wel 9 v - oude Lego boxes - en zou je dan 1.5 meer volt hebben. Maar mAh nog steeds ruk. Een eigen li ion 11 volt via de sbrick ?
:strip_exif()/f/image/OmbREfcpAhHzi0lipXqJ7jFd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t05d3bq5aLMIbuGRGNRqGylq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dhkZmZaxYr8KKVTcXaRRwBke.jpg?f=fotoalbum_large)
Na lang twijfelen, voor de Königstiger gegaan, zeer tevreden over. Misten 2 steentjes, 1 zonder effect en 1 wat wel lastig was (ophangen vd sideskirt), maar die zijn door Cobi opgestuurd.vectormatic schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:25:
[...]
Mag ik dan de 1:48 versie aanraden? Das de enige sherman die ik heb, kan ie afgevinkt worden en heb je geld over voor een kv-1
https://www.snoopysbricks...m4-sherman-148-pre-order/
Ik vind die e2 er wel tof uitzien op zich, maar op de mini sherman en twee fransoosjes na is alles duits/soviet, daar staat ie dan toch weer raar tussen
Hier nog een review (in het Duits):
@CORVETTE Misschien kun je een 3S LiPO gebruiken, die leveren 11-12V.
[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 18-02-2022 15:27 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat heb ik in mijn achterhoofd ja. Maar ik zoek nog mensen met ervaring. Beetje zonde om gelijk een accu box weg te smelten .
Ik zag toevallig een review van deze DeLorean:
Van JieStar - niet de beste kwaliteit .
Vond zelf de neus raar , ook de motorkap en de wielkasten niet best. Maar de reviewer kreeg het er warm van.
YouTube: Jie Star 92004 - DeLorean - Review
Wanneer de draad opgerold wordt dan schuift ie naar buiten. Ben benieuwd hoe dat later werkt als ie af is.
:strip_exif()/f/image/xKHfX7v4XQykLsR6KEDq8eYn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hg9M2ZPfSVKmnujNFMcgYNY2.jpg?f=fotoalbum_large)
- CaDA Bricks Formula Race Car | C64004W
- CaDA Master Series C61056W Goliath Bulldozer | MOC by Maciej Szymański
- CaDA Bricks Master Series C61053W V12 Hypercar | Designed by SuhWan Ji
Alle 3 lijken ze me erg leuk en mooi , heel gaaf dat deze gaan komen.
Sterker nog volgens mij is de Gumpert Apollo er al, de C61053W
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W6fYLr6fzDUFQFV6eWfqrJaT.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/k3jvZ0ZqNyx6fNgY2fWuFdnt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PUrd2Dm0Ogg9tB7ZfMF4ApqD.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel mooi spul allemaal, het kriebelt toch wel om de Italian supercar eens te bestellen voor naast de porsche en bugatti, maar ja, ruimte is een dingetje
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Er komen inderdaad een paar hele mooie CaDA sets aan, en dat is zeker nog niet het einde! nu hopen dat mijn leverancier ze snel op voorraad heeftCORVETTE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:51:
Ik zat even op het CaDA Youtube kanaal te kijken, maar daar komen echt - zo op het oog - hele nette modellen aan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Snoopy1975 op 21-02-2022 23:40 ]
Is het deze Apollo niet ?vectormatic schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:40:
@CORVETTE Ik zie in de 61053 om eerlijk te zijn geen gumpert apollo. Ik moest in eerste instantie aan de Koenigsegg Jesko denken, maar dat is em ook niet helemaal
Wel mooi spul allemaal, het kriebelt toch wel om de Italian supercar eens te bestellen voor naast de porsche en bugatti, maar ja, ruimte is een dingetje
Wikipedia: Apollo Intensa Emozione
De intensa emozione. Heeft ook een v12.
Als het kabeltje van de basis via het uiteinde van het eerste element terug gaat naar de start van het uit te schuiven element, schuift de giek uit als het kabeltje opgerold / korter wordt.CORVETTE schreef op zondag 20 februari 2022 @ 22:44:
Ik weet niet of het uit de foto's is te halen, maar deze giek moet kunnen uitschuiven middels een katrol systeem. De eerste keer dat ik dat zie .
Wanneer de draad opgerold wordt dan schuift ie naar buiten. Ben benieuwd hoe dat later werkt als ie af is.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
o____kabel________
=Vaste=element=O)
------kabel----------------
o=uitschuif=element==
Schematisch.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Yep, dat lijkt stukken beterCORVETTE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:43:
[...]
Is het deze Apollo niet ?
Wikipedia: Apollo Intensa Emozione
De intensa emozione. Heeft ook een v12.
De Gumpert Apollo is een stukje ouder en gedateerder, wel dezelfde fabrikant zo te zien
en altijd mooi om te zien hoe zo'n duits bedrijf (Gumpert was volgens mij de achternaam van de oprichter) dan een "Apollo Intensa Emozione" produceert
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Zo jammer van de kleur op de Apollo, hoop dat ze daar (net als met de Pista) nog een andere kleur van uit gaan brengen. Paars ofzo, net zo knettergek als de auto zelfCORVETTE schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:51:
Ik zat even op het CaDA Youtube kanaal te kijken, maar daar komen echt - zo op het oog - hele nette modellen aan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Man man..wat een ding wordt dat.CORVETTE schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:21:
De mould king 19008
Onderste gedeelte van de kraan. Er zit meer dan 9 meter touw in.
Achterkant cabine nog
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarna de Android APP van MK even geprobeerd. Die heeft als voordeel dat je daarmee de motoren ook langzamer kunt laten draaien. Helemaal analoog is het niet, volgens mij gaat het in 4 stapjes tussen uit en volle bak. Is wel wat lastig doseren op een telefoonschermpje, en merk ook wel wat meer vertraging dan met de bijgeleverde afstandbediening.
Voor de CADA C61042W (488 Pista) heb ik geen android app kunnen vinden. Er zijn wel apps maar die ondersteunen dit model niet. Ik weet niet of andere apps (buwizz, sbricks?) er wel mee werken.
Verder heb ik nog een set besteld, de MK13090 (McLaren P1 1:8 met 9 motoren, 2 accuboxen) maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit in samenwerking met de designer (brunojj1) uitgebracht was, net als de CADA set, maar dat blijkt niet het geval, het is een ripoff. Ik heb dus ook maar de instructies bij bruno gekocht, maar heb er toch een beetje naar gevoel over. In feite beloon ik MK zo voor het jatten van een MOC.
Toch wel raar, die G700 van MK is wel in samenwerking met de ontwerper uitgebracht, ik ging er een beetje van uit dat MK wat dat betreft wel OK was. Blijkbaar zijn ze hun oude Lepin roots nog trouw wat dat betreft
Mould King heeft een betere afstandsbediening die zonder stapjes werkt. De versie 6. Deze heeft ook een bijpassende Accu box met 6 aansluitingen.u_nix_we_all schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 23:04:
Ik zat nog een beetje te prutsen met de afstandbediening van de MK13061 (6x6 Mercedes G700). Uiteindelijk een video gevonden met een goede uitleg: YouTube: Mould King´s weiße Fernbedienung kurz erklärt Wel in het duits, maar heeft me wel geholpen.
Daarna de Android APP van MK even geprobeerd. Die heeft als voordeel dat je daarmee de motoren ook langzamer kunt laten draaien. Helemaal analoog is het niet, volgens mij gaat het in 4 stapjes tussen uit en volle bak. Is wel wat lastig doseren op een telefoonschermpje, en merk ook wel wat meer vertraging dan met de bijgeleverde afstandbediening.
Voor de CADA C61042W (488 Pista) heb ik geen android app kunnen vinden. Er zijn wel apps maar die ondersteunen dit model niet. Ik weet niet of andere apps (buwizz, sbricks?) er wel mee werken.
Verder heb ik nog een set besteld, de MK13090 (McLaren P1 1:8 met 9 motoren, 2 accuboxen) maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dit in samenwerking met de designer (brunojj1) uitgebracht was, net als de CADA set, maar dat blijkt niet het geval, het is een ripoff. Ik heb dus ook maar de instructies bij bruno gekocht, maar heb er toch een beetje naar gevoel over. In feite beloon ik MK zo voor het jatten van een MOC.
Toch wel raar, die G700 van MK is wel in samenwerking met de ontwerper uitgebracht, ik ging er een beetje van uit dat MK wat dat betreft wel OK was. Blijkbaar zijn ze hun oude Lepin roots nog trouw wat dat betreft
Kijk ik heb zelf geen buwizz of sbricks. Maar wanneer je 1 of meer in je set , dan kun je die uiteraard gewoon bedienen met de app.
Er zal vermoedelijk geen pista bekent zijn als model maar dan kun je zelf een profiel of zoiets maken en dan werkt het .
Mould king heeft geen connectie met de oude lepin, dat was van Xingbao.
Over de ripoffs zou ik niet zo inzitten. Ik daarover ook wat in de start post geschreven.
Voor MK is het niet fijn om GEEN licentie te hebben die sets mogen niet bij de grote retailers verkocht worden. En dat begint juist voor ze te lopen.
Waarom zou ik niet inzitten over de ripoffs:
Neem Lucioswitch, daar is mijn 19008 van maar hij heeft ook anderen gemaakt.
Hoeveel mensen zouden er daadwerkelijk met Lego - de sets zijn wat jaren oud - die gemaakt hebben ? Je betaald de volle pond er zitten buwizz - en in. Je bent duizenden euro kwijt waarschijnlijk. Dat zijn geen leuke bedragen. 50 , misschien 100 wereldwijd ?
Dat zullen er niet veel zijn . Maar die betalen ook 20 euro voor de handleiding.
Nu heeft MK wat sets uitgebracht , en volgens mij hebben alle reviewers vermeld dat ze Lucioswitch moeten sponsoren. Duitsers doen dat fanatiek. Wij misschien wat minder , maar stel dat de 19008 , wereldwijd meer dan 10.000 ( denk reeel ) een donatie is voor Lucioswitch. Dan heeft hij een aardig deal te pakken.
Ook de nog wat oudere sets , gaan mensen zien , en die gaan ook beter lopen. Dus hij zal veel meer publisiteit en meer geld krijgen dan eerst. Dus zo slecht is het echt niet voor hem dat Mould King - ook zijn nog oudere - sets uitbrengt. Hij heeft hiermee een veel groter bereik gekregen.
Bij technic sets heb je last van veroudering al na een paar jaar zijn technieken en stenen flink veranderd. Oude technic sets verkopen niet best.
Maar dat neemt niet weg dat MK dat echt moet aanpakken. Het is toch leuk voor de designer ook dat zijn naam op de dozen en boekjes komt.
De stenen zijn wat strakker en zwaarder , beetje als met GoBricks ( mould king e.a. ) , kleuren echt wel ok. Paar missmoulds - 3 stuks nu.
Ze heeft bij de eerste compartimenten de boel niet goed aangedrukt, bij sommige heb ik dat opgelost, maar dat zorgt er dus voor dat sommige romp plates niet 100 procent goed erop zitten. Zie boeg.
Ik zal later proberen het iets beter aan te duwen binnen in en Dan de romp plates er weer op.
:strip_exif()/f/image/2eTomqgthYuzIecJDnw3wwYt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CHHz4Rt5W3yHnRXs7nvNQPgo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ezqD2yYTNCwbtxyBssMVmzRU.jpg?f=fotoalbum_large)
De 19002 heb ik ook gehad , en die zijn erg hetzelfde , alleen heeft de 19008 minder pneumatic en een stuk kleinere kraan.
Ik schat dat de kraan zo,n 3000 stukjes zijn + Accu en 4 motoren. Dus ik schat dat hij nu net zoveel weegt als de 19002 . Maar die had keramische assen standaard.
Rijden ging nog niet best daarmee.
Dus getest wat hij nu doet met de 4 slipwielen, zie eerder. Hij beweegt uit zichzelf naar voor en achter, wel moeilijk en met tandwielen geluid.
Aangezien er nog een paar kilo bij komt zal hij daar veel last van krijgen. Keramische assen en metalen koppelingen verbeteren de boel.
:strip_exif()/f/image/X2DLeglXoXIVI4P83epCC2uI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CJZuD3OIznPouAnqo3d7shES.jpg?f=fotoalbum_large)
Het orgineel is in het blauw, die ziet er fantastisch uit:NLDViane schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:54:
[...]
Zo jammer van de kleur op de Apollo, hoop dat ze daar (net als met de Pista) nog een andere kleur van uit gaan brengen. Paars ofzo, net zo knettergek als de auto zelf
https://m.youtube.com/watch?v=Hh-xGkkuwB0
De witte CADA variant doet me helaas een stuk minder.
Ik hoop ook nog dat ze een manual variant uitbrengen, want met die 2x buggy motors gaan de tandwielen, met name het oude differentieel, behoorlijk naar de gallemiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Psyx88 op 26-02-2022 11:00 ]
Ik heb hem besteld, het gaat mijn eerste CaDa set zijn. Ben erg benieuwd. Zeker wat jij zegt technisch, hoe dat is en ook de kleine motoren.Psyx88 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:51:
[...]
Het orgineel is in het blauw, die ziet er fantastisch uit:
https://m.youtube.com/watch?v=Hh-xGkkuwB0
De witte CADA variant doet me helaas een stuk minder.
Ik hoop ook nog dat ze een manual variant uitbrengen, want met die 2x buggy motors gaan de tandwielen, met name het oude differentieel, behoorlijk naar de gallemiezen.
Aan allen is het trouwens iets om sets te ruilen hier ? Niet dat het een soort marktplaats wordt , maar een simpel berichtje met foto en wat je zoekt.
De meeste willen vaak alleen bouwen en ervaren hoe sets en merken zijn.
Moet natuurlijk ook niet uit de klauwen lopen straks .
- volgens het boekje moet je eerst de kabelgeleiders doen en pas later de kabels , ik zou dat samen doen
- ook is het ff klooien om de mast er goed op te krijgen , gelijk naar beneden
- uiteraard kun je de hele werking van de kraan op dit punt testen, niet alleen takels
:strip_exif()/f/image/FDn4bgHQhzHcHyC6xeFwH9ht.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F2fYORT63sWh9Ez9Vy00mKXO.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hem zelf niet gebouwd, wel een beetje geholpen zo hier en daar.
De stenen zijn niet eens zo slecht - goede kleuren , paar krasjes zo her en der , goede pasvorm.
3 stukjes werden gemist.
En dat voor een Chinese prijs van 135 euro - 9000 stukjes , is voor China geen top kwaliteit maar te doen.
Hij was zelf 120 dollar in January. Maar het dubbele ongeveer vanwege invoer en shipping ( vliegtuig ).
Wat vind ik er zelf van ?
Goed:
Het ontwerp - zoals hij eruit ziet - is vrij goed wel. Daar ben ik wel positief over. Als geheel lijkt hij ook goed op het origineel ( 1 op 200 ) . Anker is mooi gedaan , de 4 schoorstenen , de touwen, de punten van de boeg en achterkant ook. En als je kijkt wat in in Lego doet is ie rond de 650,-. Te duur natuurlijk, maar voor Lego begrippen , als je het omrekent niet zo duur als veel van hun andere sets. Een goede set voor volwassenen. Beetje herhaling soms ( ramen romp ).
Het boek is aangepast zodat het minder dik is.
Kwaliteit is ook te doen voor het geld.
Wat minder goed:
Het dumpen van goedkope ( rood , geel , blauw etc ) stenen in een ontwerp vind ik niets.
Het modulaire gedeelte had voor mij niet gehoeven - je haalt hem immers niet meer uit elkaar als ie ergens staat.
De opbouw van de romp is modulair met daarop grote platen - dat is niet supersterk. Je kunt hem zeker niet oppakken aan alleen de neus - over de gehele romp moet je druk houden. De sterkte is dus wel een ding. Het ging ook mis met hem op de kast zetten - wel snel te maken - . Zie foto's.
Is dit de beste boot ?
Nee , dat zeker niet. Je kunt merken dat bespaard is op stenen in de romp en op het dek. Anders had ie nog duizenden stenen meer nodig gehad. Of het is een design keuze geweest om het zo te doen ( modulair ? ).
Ik zelf ben meer gecharmeerd van de rompen en dek zoals rad0lf ( https://rebrickable.com/users/rad0lf/mocs/ ) ze maakt. Zie foto 1:200 Yamato of Bismarck. De buitenkant bestaat puur uit stenen over elkaar , heel stevig is dat. Het dek ligt er los op ( SNOT ) en is veel complexer en mooier gedaan als bij de Titanic Deze ontwerpen kun je overal pakken en geven geen krimp, ondanks dat de romp bij een slagschip meer rondingen bevat.
Zelf zou ik zonder twijfel een schip van hem nemen - De Yamato heeft bij net zoveel stenen als de Titanic maar ligt qua prijs op 360,- en de Bismarck op 280,- ( bij Yourwobb ) . Je zou ze allebei kunnen nemen voor de prijs van de Titanic. Natuurlijk handleiding bij rad0lf kopen.
:strip_exif()/f/image/IHfJYi55bbYerBm44WNRihMR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9ZfI9EyKisqK9ZKPKyQZxT3B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vx2I6lwjayLuKEdU4cypMDGC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OGbC8D5YvmFPe8Pc2QotJ6Yg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1XdrVgeDjUAnSav0zu9kB8AX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y5zDtTayVAw3KFRoPP7KYAG1.jpg?f=fotoalbum_large)
En als laatste de Yamato: Check hoe mooi en stevig de romp is en hoe het dek gemaakt is - super !
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik snap hem , duurde even .zonoskar schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 21:37:
Als je op webrick.com kijkt zijn de rode stenen niet echt goedkoper dan een witte bijvoorbeeld. Rood is meestal zelfs duurder. Dus die gekleurde stenen zijn niet echt goedkoper. Irritant, lelijk, helpen bij het bouwen door beginners. Maar goedkoper is het niet.
Dat heeft 2 oorzaken:
- Mijn Bismarck van rad0lf zat ook in de romp vol met andere kleuren. Maar hij bouwt zijn sets zelf en er zit zoveel donker rood en grijs in dat je dat nooit op voorraad hebt liggen. Om zelf kosten te besparen doe je dan kleuren die je nog hebt liggen er in.
Terwijl je eigenlijk alles grijs wilt , puur kosten.
Dit geldt natuurlijk voor iedere grote MOC.
- Lego doet het omdat ze zo de productie kosten omlaag brengen. Als ze nog ergens blauwe stenen over hebben , dan hoeven ze geen extra productie van een andere kleur te maken.
De designer maakt een ontwerp in de goede en normale kleuren. Binnen licht en donkergrijs bijvoorbeeld ( schip ) . De productie planning ziet van : hey we moeten extra donkergrijs maken in die en die stenen . Dat kost extra grondstoffen en tijd ( allemaal geld ) dus we kijken wat er op voorraad ligt of van andere lopende banden kan komen in de fabriek. Puur een kosten kwestie dus.
Als ze het niet zo doen zal een set wel wat duurder zijn .
In de titanic zaten zelfs tan trein ramen om de boel te vullen.
Bleubrixx vult alles met blauwe stenen of in de goede / nette kleur. Daar zie je geen rood of geel in een set. Die doen dat erg netjes en goed.
En Chinese fabrikanten hoeven dit niet te doen omdat hun kosten een stuk lager zijn , daar maakt een blokje meer of minder of kleur anders minder uit.
Maar wat nou het meest grappige is. Wanneer ze een set namaken zoals LeJi deze titanic. Ze exact dezelfde kleuren gebruiken als het origineel.
Dus waar Lego - kosten technisch van alles erin heeft gestopt - moet de Chinese fabriek de meest rare kleuren erin doen. Die moeten juist vreemde stenen en kleuren maken om het na te maken exact. Ze hebben natuurlijk niet precies dezelfde productie en voorraad als Lego.
Ik zelf zou gewoon een mannetje die kleuren naar normaal veranderen , zodat het binnen gewoon is zoals het hoort. Vermoedelijk goedkoper voor de fabriek. En het komt een stuk netter over bij de bouwer.
Ja ...... waar zal ik beginnen...
Dit is gewoon de veruit de beste set die er nu ( begin 2022 ) te krijgen is voor de bouwer met ervaring.
Ik kan daar vrij kort over zijn. Deze is zo goed dat het gewoon een "must buy" is.
Er zijn best wat dingen die minder zijn ( noem ik later ) , maar de rest is gewoon: TOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat is goed ?:
- De prijs natuurlijk - 365,- heb ik er nieuw voor betaald. Trein ging via wat nu het oorlogsgebied is en Rusland, dus trein zal voorlopig niet meer beschikbaar zijn ? Zelfs tientjes duurder is het nog geen probleem om deze te kopen.
- 11000 stenen met 3 accu boxxen en 19 ( !!!! ) motoren.
- de kwaliteit is uitmuntend, het beste wat er op technic gebied gemaakt wordt ( GoBricks - Mould King )
- handleiding voor volwassenen , goede stappen en duidelijk
- schema's voorin voor de electronica
- zwarte assen !!!!
- Hij doet het gewoon - ook alle functies
Wat is minder goed ?
- er zat een beetje pneumatic in ( bestel extra pompen erbij - 2 euro ofzo per stuk ) .Pneumatic is niet de beste kwaliteit. Zie start post.
- slangen alleen in het zwart - andere sets van MK hebben kleuren in de slangen ( Pneumatic )
- geen metalen joint en / of keramische assen aandrijving
- accu's wat slecht bereikbaar
Wat vind ik ervan ?
- Eerst de aandrijving: je hebt een keuze tussen de slip of 4 normale tandwielen voor de aandrijving. Ik heb slip gekozen en daar rijdt hij vreemd genoeg , ondanks zijn gewicht , ook nog op. Ik had dat niet verwacht, ook omdat sommige reviewers daar andere ervaring mee hadden. Ik hoef hem niet aan te duwen, hij rijdt uit zichzelf netjes.
Ik wil niet zeggen dat er geen verbetering zou kunnen in de aandrijving -> metalen / keramische assen en koppelingen zou ik doen.
- Hij heeft precies de goede maat om netjes mee te werken in technic . Wat bedoel ik hiermee: 9/10 keer heb je last - met het inbouwen van technic functies - dat je zaken weg moet laten vanwege de ( kleine ) bouw maat. Deze maat truck kan heel veel technic huisvesten en toch er nog netjes uitzien. Fijne maat dus.
- Buiten dat - het naar buiten schuiven van de takelkraan / mast wat geluid geeft - functioneren de rest van al zijn functies gewoon goed. En dat zijn er veel. Hij kan stempels naar buiten klappen en uitdraaien, hij kan zijn kont een stukje optillen, de cabine kan kantelen, de kraan draaien , omhoog , 2 lieren , een auto sleep uitklappen en omhoog . etc. etc. het WERKT !
- de 3 accu's zijn type 4.1 van MK , deze 3 werken niet tegelijk. Je moet ze na elkaar syncen met de remote controller.
- net zoals bij andere grote ( MK ) sets wordt je behandeld als iemand die wat ervaring moet hebben en inzicht hoe te bouwen. Soms beetje puzzelen dus maakt het leuker.
Maar ja: kopen deze set !!
:strip_exif()/f/image/cv0odQeuNcvl0RJCN3t5FM7S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rC6aIS8OpK1Tt5fyoamNGq62.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rgwxY8MAVvAAE31CgJU1KOhK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E1b2TQZ1ArL2Evlm2Z7lpW3R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4n7412Jk0Z4tQJr29uUoHNCX.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaaf! Mooi eindresultaat.CORVETTE schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:42:
De Mould King 19008 Tow Truck met zijn 11000 onderdelen is klaar !
Ja ...... waar zal ik beginnen...
Dit is gewoon de veruit de beste set die er nu ( begin 2022 ) te krijgen is voor de bouwer met ervaring.
Ik kan daar vrij kort over zijn. Deze is zo goed dat het gewoon een "must buy" is.
Er zijn best wat dingen die minder zijn ( noem ik later ) , maar de rest is gewoon: TOP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wat is goed ?:
- De prijs natuurlijk - 365,- heb ik er nieuw voor betaald. Trein ging via wat nu het oorlogsgebied is en Rusland, dus trein zal voorlopig niet meer beschikbaar zijn ? Zelfs tientjes duurder is het nog geen probleem om deze te kopen.
- 11000 stenen met 3 accu boxxen en 19 ( !!!! ) motoren.
- de kwaliteit is uitmuntend, het beste wat er op technic gebied gemaakt wordt ( GoBricks - Mould King )
- handleiding voor volwassenen , goede stappen en duidelijk
- schema's voorin voor de electronica
- zwarte assen !!!!
- Hij doet het gewoon - ook alle functies
Wat is minder goed ?
- er zat een beetje pneumatic in ( bestel extra pompen erbij - 2 euro ofzo per stuk ) .Pneumatic is niet de beste kwaliteit. Zie start post.
- slangen alleen in het zwart - andere sets van MK hebben kleuren in de slangen ( Pneumatic )
- geen metalen joint en / of keramische assen aandrijving
- accu's wat slecht bereikbaar
Wat vind ik ervan ?
- Eerst de aandrijving: je hebt een keuze tussen de slip of 4 normale tandwielen voor de aandrijving. Ik heb slip gekozen en daar rijdt hij vreemd genoeg , ondanks zijn gewicht , ook nog op. Ik had dat niet verwacht, ook omdat sommige reviewers daar andere ervaring mee hadden. Ik hoef hem niet aan te duwen, hij rijdt uit zichzelf netjes.
Ik wil niet zeggen dat er geen verbetering zou kunnen in de aandrijving -> metalen / keramische assen en koppelingen zou ik doen.
- Hij heeft precies de goede maat om netjes mee te werken in technic . Wat bedoel ik hiermee: 9/10 keer heb je last - met het inbouwen van technic functies - dat je zaken weg moet laten vanwege de ( kleine ) bouw maat. Deze maat truck kan heel veel technic huisvesten en toch er nog netjes uitzien. Fijne maat dus.
- Buiten dat - het naar buiten schuiven van de takelkraan / mast wat geluid geeft - functioneren de rest van al zijn functies gewoon goed. En dat zijn er veel. Hij kan stempels naar buiten klappen en uitdraaien, hij kan zijn kont een stukje optillen, de cabine kan kantelen, de kraan draaien , omhoog , 2 lieren , een auto sleep uitklappen en omhoog . etc. etc. het WERKT !
- de 3 accu's zijn type 4.1 van MK , deze 3 werken niet tegelijk. Je moet ze na elkaar syncen met de remote controller.
- net zoals bij andere grote ( MK ) sets wordt je behandeld als iemand die wat ervaring moet hebben en inzicht hoe te bouwen. Soms beetje puzzelen dus maakt het leuker.
Maar ja: kopen deze set !!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook leuk om tussendoor je updates te lezen.
Al een idee wat het volgende project wordt?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.
:strip_exif()/f/image/a5piVj5GwScGXeQfGD2xz5f9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F37Adtx87NTSoRpeFRkOPReQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w5lKiuzG6mD1k7M2Pc50YAMz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hePbsCW8GhwnuQ0ecYKoFq8J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VP8VEfbNA7crMRrrsH8rm8M3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7fbVT5uNjwERTXWO0H0KQe5a.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/llrBm2Pwq3wj5BwapSJKbR1z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DgZXGQE1lhl7ToutNnYlrxWl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/86OadApaAuMYahRLtFxfGn8R.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/75meMj2rY7CHIToYfgHEtqtu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/IAKJ61T40VXzvE4XdDE1jJ7q.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/d2DEBm94ceGNGWxra0QSwz66.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/kLQosRDuXwka3XYPsrTgfmbW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AdRd67DYtRS9QmfX2KY7dDL8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ipcDs8PivStLhLOscBwiFRS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z0kH3yiOmc15HGYA9ei12cAL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BuJsWbDtI4HK5JV4s22F3biL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5t5sP7TsBWmSrR43JOthGLxB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8WLQXYhuXJ8ljbxbyL1RmRGS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XJnshTPUDvaDIFIvscTKkkg8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IpdsQVSlfKyMPmyMtf7L7VgV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7kaRm30I3LPyNyjMazQATclR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N1A5jYrXjM6xQogCK4CNRkyX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/teZWPfYfcEHT45nFq8iUriZn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4r51eLqSZnzI3X0d4SziwWwI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hOMlBqsKQ3MfnhrUYHKSZoSx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TqohAuPvXjZEztka8fDyqDht.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EIK9aXdaBqkg9Q7ig73ub6Kz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YO4FFxxAJj6bhRzC8wksLDWm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FIbz9idB5zm4a584xfGsgGRz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7nAVxqGiLF309UzF9OSDo23V.jpg?f=fotoalbum_large)