Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste
Acties:

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10 20:21

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@alesandro_46

Nou over een paar weken krijg ik mijn eerste CaDA set. De Gumpert Apollo ie . Daar wacht ik op. Ben er erg benieuwd naar.

Eerst moet ik nog 3 wagonnen maken van BlueBrixx, dat heb ik moeten sorteren al. Dus dat ligt op tafel.

Dan moet ik wat motoren en accu's uit de 19008 slopen omdat ik iets groots van plan ben te maken. Voor dat groots ben ik ook bezig om te kijken hoe ik mijn Accu's kan aanpassen zodat ze wat meer volt en ampere hebben.
De spullen heb ik besteld maar nog niet binnen gekregen. Ik post hier mijn ervaringen.

Wat het grootte iets is, kom ik later op , omdat dat nog een idee is.

Het is meer om mezelf een beetje bezig te houden totdat ik weer wat geld heb voor de volgende sets. Kost veel en ik kan er moeilijk afscheid van nemen vaak. Ik kan erg slecht sets weer verkopen. Het meeste wat ik nog heb staan heeft allemaal wel iets.

Oja heb nog de Bluebrixx galleon, ook bijna klaar.

En heb als het goed nog een Lego technic set tegen een onbekende Chinese set van hetzelfde model maar andere insteek. Dus geen kopie . Die is ook onderweg als het goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door CORVETTE op 06-03-2022 21:18 ]

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-11 09:32
@CORVETTE Ben wel erg benieuwd naar de Apollo!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 17:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

Voor de cobi fans / de mensen die de oorlog in Oekraine een beetje volgen:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/w9k66qtvh0m81.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=5c6fc98d91e0cc903a33a321be5b480305b47682

Op de eerste dag van de oorlog verscheen het gerucht dat er een Oekrainse piloot ondanks de russische overmacht in de lucht er in geslaagd zou zijn 6 toestellen neer te halen. Dit verhaal bleek helaas niet waar, maar "The Ghost of Kyiv" is wel een mooie mythe.

De opbrengst van deze set wordt gedoneerd aan hulp voor Oekraine overigens.

Voor mij is dit 100% een buy, waarschijnlijk ook mijn eerste bestelling direct uit Polen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 12:26
Zag hem ook langs komen, mooi initiatief, jammer dat de aanleiding minder fraai is ... ga hem waarschijnlijk ook wel bestellen.

Flickr | Lego collectie

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik ben bezig met nog een wagon voor de 8 wide Rheingold van Blue Brixx.

Ik had wat speling op de assen zitten waar en metalen as gebruikt wordt.

Ik had vervangende assen opgevraagd , ook gekomen met 3 weken, alleen wat ik al vermoedde : exact dezelfde.

Ik de assen ingebouwd en het maakt ook geen verschil.

Ik moet nog 2 wagons, maar ook mijn voorganger drukt de assen te diep in de wielen. Heb 2e hands wagonnen.

Wanneer je deze Blue Brixx assen hebt moet je het volgende doen: druk beide wielen maar iets op de as, plaats de as in de wiel houder.
Hij loopt nu nog stroef omdat hij nog een heel klein beetje aanloopt. Druk een wiel wat vaster op de as , heel voorzichtig. Nu loopt ie soepel en rammelt ie niet. Rammelt ie wel as en wielen weer los trekken. En overnieuw. As van wiel kan met een puntbek tang.

Ik zeg niet dat het problemen geeft. Heb nu geen rails en wissels liggen om te testen, maar als je wat voorzichtig bent met de wielen er er amper speling en lopen ze toch goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRagkCQ6gdi7G7ZbmXkJ6vxS1VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wS2Wkv7PchTqgnO1sn22jTRi.jpg?f=fotoalbum_large

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:32
vectormatic schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:07:

[Afbeelding]

Op de eerste dag van de oorlog verscheen het gerucht dat er een Oekrainse piloot ondanks de russische overmacht in de lucht er in geslaagd zou zijn 6 toestellen neer te halen. Dit verhaal bleek helaas niet waar, maar "The Ghost of Kyiv" is wel een mooie mythe.

Voor mij is dit 100% een buy, waarschijnlijk ook mijn eerste bestelling direct uit Polen.
Mooie actie, ik las ook ergens dat Cobi plaats in 1 van hun kantoren maakt voor opvang van vluchtelingen.

Pas nog 2 modellen in elkaar gezet, de p38 jager, die ik wel wat instabiel vind en de USS Tang, die me goed beviel, zeker als je de recente uboot bevallen is.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Xgar schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Pas nog 2 modellen in elkaar gezet, de p38 jager, die ik wel wat instabiel vind en de USS Tang, die me goed beviel, zeker als je de recente uboot bevallen is.
De Tang heb ik inderdaad ook op de verlanglijst, aangezien de U-boot me erg beviel/bevalt. Enige puntje is dat op het moment een beetje een ruimteprobleem heb, en dus de aankopen uitstel (de Mk V, Tang en Sopwith Camel staan op de lijst). De F-16C die vandaag is binnengekomen hebben we het eventjes niet over :X

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:32
vectormatic schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:27:
[...]

De Tang heb ik inderdaad ook op de verlanglijst, aangezien de U-boot me erg beviel/bevalt. Enige puntje is dat op het moment een beetje een ruimteprobleem heb, en dus de aankopen uitstel (de Mk V, Tang en Sopwith Camel staan op de lijst). De F-16C die vandaag is binnengekomen hebben we het eventjes niet over :X
Gelukkig is de Tang niet zo groot, ahem, 1.3 keer de uboot denk ik. :*)

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hoe zijn de tank / leger modellen van Blue Brixx dan t.o.v. Cobi ?

Ik zag dat het thema Piraten nu ook een stuk meer sets krijgt , zie onder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI4vkS24ly029QbVr2py0VY7-ZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhHfpKxkhiU0Q5wql3fU66Ed.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkgYbFHAXGAUqzsED5T0v0umBWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzEKBjwfMikFJfg0sYQxXwew.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsL62p5j3MGCDU3vo6Nc2zJhupg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ol4C4zKFnYYi9JRfmsykIOJ9.jpg?f=fotoalbum_large

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Xgar Weet ik, in het grote geheel is het inderdaad een goed stuk kleiner dan bijv een Bismarck, maar toch... Moet ook zeggen dat ik stiekem net een tikje minder met de amerikaanse onderzeeboten heb, vooral omdat die dingen toch in europa weinig hebben gedaan.

@CORVETTE Geen idee, ik heb zelf nog niks van bluebrixx besteld. Als ik zo de fotos van de Bundeswehr sets bekijk ben ik niet heel erg onder de indruk vergeleken met moderne Cobi sets, redelijk veel zichtbare noppen en "rare" onderdelen in bijvoorbeeld een loop van een kanon.

Overigens heb ik het idee dat bluebrixx ook niet altijd heel netjes omgaat met licenties, ze verkopen onder eigen label o.a. sets die overduidelijk uit bijv de Alien en Battlestar Galactica franchises komen, of een "classic italian sports car" die toch echt geen ferrari licentie heeft

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

vectormatic schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:22:
Overigens heb ik het idee dat bluebrixx ook niet altijd heel netjes omgaat met licenties, ze verkopen onder eigen label o.a. sets die overduidelijk uit bijv de Alien en Battlestar Galactica franchises komen, of een "classic italian sports car" die toch echt geen ferrari licentie heeft
De sets hebben een duidelijke inspiratiebron, maar bijvoorbeeld de alien-franchise valt onder disney, en die laten echt geen spaander van een bedrijf heel als ze ook maar denken dat ze een kans hebben om een rechtszaak te winnen.
Het feit dat ze open en bloot commercieel aangeboden (kunnen) worden is een vrij duidelijke indicatie dat de disney-advocaten niet het idee hebben dat ze hier enig punt kunnen maken.

[ Voor 0% gewijzigd door roeleboel op 10-03-2022 11:22 . Reden: tiepvoudjes ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

roeleboel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:09:
[...]

De sets hebben een duidelijk inspiratiebron, maar bijvoorbeeld de alien-franchise valt onder disney, en die laten echt geen spaander van een bedrijf heel als ze ook maar denken dat ze een kans hebben om een rechtszaak te winnen.
Het feit dat ze open en bloot commercieel aangeboden (kunnen) worden is een vrij duidelijke indicatie dat de disney-advocaten niet het idee hebben dat ze hier enig punt kunnen maken.
Fair enough, en ik heb ook absoluut geen medelijden met Disney, maar heb toch ergens het gevoel dat er iets niet helemaal klopt, zij het niet wettelijk, dan wel gevoelsmatig.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 12:26
CORVETTE schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:55:
Hoe zijn de tank / leger modellen van Blue Brixx dan t.o.v. Cobi ?
Ik heb een tijdje terug een stukje getypt over de Leo 1 uit de Bundeswehr serie. Toevallig van de week de SLT in elkaar gezet en ik moet zeggen dat dit wel mijn laatste in die serie is geweest (al leken me de, Gepard, MLRS en KanPz wel wat). Het bouwen was best frustrerend op sommige moment en ik vind de kwaliteit ook niet super, zowel van de constructie als van de steentjes zelf. Met de Leo kon ik er nog wel doorkijken, maar met de SLT werd het vervelend.

Wat dat betreft zou ik zeker Cobi aanraden, daar zit je echter wel met een wat hogere prijs (gerechtvaardigd imho) en het feit dat ze vrij weinig post-ww2 sets aanbieden, iets wat juist met die Bundeswehr serie zo interessant is.

Flickr | Lego collectie

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Kwaliteit en Blue Brixx is een apart verhaal. Ze zijn flink vooruit gegaan laatste anderhalf jaar, daarvoor was het practisch identiek.

Ik was heel blij toen ik mijn 8wide Rheingold loc en wagon. Die waren stukken beter dan al het voorgaande.
Heb 3 wagons erbij besteld - 2e hands - maar van deze 3 wagonnen is de kwaliteit een stuk minder.
En dat is heel vreemd, ze bestellen met boot in batches, en aangezien eind December deze trein pas uitkwam , nam ik aan dat de hele zending dezelfde kwaliteit had. Nou niet dus.
Of er zijn verschillende batches geleverd - met misschien een andere fabriek.

Lekker vaag 🤔

Ze hebben trouwens in hun vragenuurtje, dat over kwaliteit ging o.a. eigenlijk niets concreets gezegd behalve dan: we letten op de kwaliteit en willen verbeteren ( en dat uitgesmeerd over 15 min ).

[ Voor 13% gewijzigd door CORVETTE op 10-03-2022 18:47 ]

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 19:37
Wat een toffe build was dit!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zvRG3ZH3/IMG-20220308-223903.jpg

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:57
Is dit de Aliexpress F1 van ~€35,-?
Daar ben ik al een tijdje naar aan het kijken maar nog geen knoop doorgehakt of ik hem wel of niet koop.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11 19:37
alesandro_46 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:03:
[...]

Is dit de Aliexpress F1 van ~€35,-?
Daar ben ik al een tijdje naar aan het kijken maar nog geen knoop doorgehakt of ik hem wel of niet koop.
Yes. Zeer de moeite. Verdeeld in 2 sets zakjes, mooie handleiding, goede onderdelen en hij is GROOT

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En black pins :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik ben een Lego technic set aan het maken ( welke kom ik later op terug ) en daar lijkt de kwaliteit weer wat naar omlaag gegaan te zijn: de gelijkheid van druk van hun verschillende pins is echt ver te zoeken.
We gaan het eens vergelijken met de laatste GoBricks technic ( Mould king ) sets, die zijn juist de laatste maanden ook weer wat beter geworden.

Mould King ( GoBricks ) beter dan Lego:

Overall had Mould King sowieso al betere technic onderdelen dan Lego afgelopen jaar. Wel wat zwaar , maar consistent zwaar. En hun beams en kleuren waren de beste.
Met het bouwen van de MK 19008 viel het mij al op dat ALLE pins net wat minder zwaar passen. Ze zijn dus van consistent zwaar naar iets lichter gegaan op alle hun connectoren en pins.
Dat is op zich een goede zaak omdat het soms echt wat zwaar was, maar nu lijken ze een soort goede - net wat lichtere - aanpassingen te hebben gedaan. Dit geldt voor al hun connectoren en pins.

Super dus. Een goed product blijven verbeteren. Maar nu valt er niet veel meer te verbeteren, ze waren al het beste. Nu nog wat meer.

Wat gaat er fout bij Lego ?

Bij Lego valt op dat geen enkele pin of connector dezelfde consistentie ( samenhang ) heeft met andere pinnen of connectoren. Pin x floept er zo in, en pin z krijg je op een draaibank er nog niet in. Pinnen onder elkaar ( die zwarten 2 L pins bijvoorbeeld ) is wel ok, maar als je die vergelijkt met andere soorten pinnen en connectoren dan is de moeite om ze erin te krijgen totaal anders. Bij GoBricks ( Mould King ) is dit overal gelijk.

Waarin verschilt Lego met Mould King technic:

- allereerst zijn de kleuren beter en is er minder kleurschil
- de randen van beams en pins is meer afgerond ( dat voel je ook echt - de eerste minuten dat ik weer bouwde met Lego, zocht ik naar bramen , maar die zaten er uiteraard niet. )
- consistentie ( gelijkheid ) van de technic pinnen en connectoren is veel beter bij Mould King ( GoBricks )
- Lego is ook nog eens 2/3/4 keer zo duur

Pak ik een 10+ jaar oude Lego technic set dan heb ik kwalitatief een betere mould in handen, minder randen en een betere consistentie.

Bij de gewone stenen , dus geen technic , zijn de verschillen een stuk kleiner tussen Lego en GoBricks ( Mould King )

Waarom , waarom nou toch Lego ????????

Weet je; ik had zelf NOOIT gedacht dat Lego echt voorbij gestreefd zou worden, wel gehoopt op goede alternatieve concurrentie en zo gehoopt dat de prijzen wat omlaag zouden gaan.

Maar we zitten nu met het beter worden van GoBricks ( Mould King ) en het nog wat verslechteren van Lego toch met een aardig gat. Het is niet dat Mould King ietsie beter is maar nu zijn ze toch echt de voorsprong aan het uitbouwen.

Jaren geleden - dit speelt al heel lang - heeft iemand bij Lego besloten we gaan goedkoper ( waarom ??? ) produceren en laten onze kwaliteit wat varen ( pasvorm - consistentie ) , kleuren waren altijd al een ding. Maar technic onderdelen pasten vroeger over het algemeen prima.
Zij hebben dit met volle verstand besloten om het zo te doen, terwijl ze voor het eerst met echte opkomende concurrentie te maken zouden krijgen. Er waren toen al meer dan 20 fabrieken bezig en die stenen werden snel beter.
Hoe kun je dan als bedrijf zijnde zeggen: wij kijken niet wat de concurrentie doet, maar gaan gewoon minder kwaliteit verkopen ?

Ik neem toch aan dat er bij Lego een mannetje zit die kijkt wat de concurrentie doet en ook eens bouwt, die zal toch ook schrikken dat er partijen zijn die verrekte dicht in de buurt komen en 1 grote zelfs beter spul maakt. Ze hadden natuurlijk niet verwacht dat ze zo snel beter zouden worden. Ik ook niet omdat ik had verwacht dat Lego niet zo achteruit zou durven gaan , zeker niet met de concurrentie zo dichtbij.

Wie bij Lego hoofd stenen kwaliteit is - of verantwoordelijk - moet echt ander werk zoeken.

Kijk Lego is natuurlijk nog steeds over het algemeen nog goed - maar zitten nog steeds ( al jaren ) in een wat neerwaartse spiraal. Het is ook zeker geen rommel maar er is er eentje domweg beter en goedkoper momenteel.

* GoBricks is die fabrikant van Mould King onderdelen. En nog een hoop meer , zie topic start

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
2 technic Ford F150 Raptors:

We gaan weer bouwen met 2 technic Ford Raptors dit keer: de TGL T5014 Ford F150 Raptor en de Ford F150 Raptor 42126 van Lego.

Beiden zitten niet mijlen ver uit elkaar qua prijs. Dus eens kijken wat deze sets doen.

Wie is deze relatief onbekende TGL ?

TGL is een relatief jong merk wat eigenlijk alleen technic sets maakt. Veel informatie heb ik er niet van, maar ze maken zelf. Dus kopen niets in. Ik ben heel benieuwd waar ze staan. Wat betreft prijs staan ze onder een CaDA of Mould King en ik schat zo dat ze ook dat niveau niet gaan halen. Maar waar dan wel ? Gaan we zien.

Stenen aantal en prijs:

TGL Raptor: 3249
Lego Raptor: 1379

Beiden zonder electronica !

TGL kost rond de 100,- incl shipping ( Vliegtuig )
Lego kost advies 140,-

De TGL is ook met doos te krijgen maar dan is ie een paar tientjes duurder ( moet weer een grotere doos en verpakking omheen ).
De TGL met toevoeging A is oranje en B is voor de rode. 2 kleuren om uit te kiezen dus. Ik heb de oranje.

Moeilijkheid ?

Beide fabrikanten geven een leeftijdsindicatie aan: Lego 18+ en TGL zegt 6+ . Ben benieuwd of daar wat van klopt.

Links de Lego set - rechts TGL:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHbKau7RSpeHDgqXIFF9dlaLaD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A7pLR5scMyjwPax1v4IW9LAd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xi9SFsb83Ft7eSukGlIzq3LWAkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsptbvqxlIfy4b8or7yjqz63.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-ZviySAT3yb01UDLa2Hnghllh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJPT8HhC6qNLkYs7cnRgovnj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-7CFAJMVZuL4KEynd3dp0g4g-Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVjURFjV7FqDnNp3AIyw5clt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bfgD6stoC6ExsYhZ1QsyjERwh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcXOrqVrvxTNa2THiwpKIsTX.jpg?f=fotoalbum_large

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:48
CORVETTE schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:07:
2 technic Ford F150 Raptors:

We gaan weer bouwen met 2 technic Ford Raptors dit keer: de TGL T5014 Ford F150 Raptor en de Ford F150 Raptor 42126 van Lego.
Ik ben erg benieuwd naar de Chinese set! Hij ziet er qua model en lijnenspel al veel beter uit dan de afgeraffelde versie van Lego(die ik toevallig vorige week heb gekocht en gebouwd, wel een leuk model)…

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is die TGL wel 4x4? Hij ziet er inderdaad wel beter uit. Misschien leuk voor naast de Lego versie (die ik omgebouwd heb naar 4x4 V8)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@zonoskar weet ik nog niet moet hem nog bouwen. Knap dat je dat aangepast hebt want volgens mij is er niet zoveel ruimte. Heb je foto's ?

Ik loop te balen omdat mijn 3 wagonnen van Blue Brixx die ik 2e hands had gekocht in Duitsland heel veel stenen missen. Ook zijn ze nog eens beduidend slechter qua kwaliteit als mijn voorgaande loc en wagon .

Baal als een stekker.

De kerel heeft ook nog eens zitten vijlen op sommige stenen en gewoon tientallen stenen er niet bij doen. Klojo . Ik heb de meeste wel thuis liggen maar ik moet steeds in bakken van 10 kilo ongesorteerd ( wel op kleur ) zoeken. En de rest via BB weer bestellen. 😡

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:08
En toen hadden we corona met het hele gezin, dus eindelijk eens tijd...

Mijn oom is enige tijd overleden en had 2 grote boxen met namaak lego nagelaten. Bij gebrek aan interesse in de familie heb ik die gekregen. Zaterdag begonnen met bouwen van de set die bekend staat als de grootste set ooit: de King/Lepin versie van de 42055 baggermolen

Onze zoon van 7 heeft er erg veel plezier van, is 3 dagen bijna nonstop aan het bouwen geweest, ding zit op 150 tekeningen na (van de 680) zo ongeveer inelkaar.

Wel merk je tijdens het bouwen dat het namaak is. Heb al een paar gebroken assen gevonden tussen de onderdelen en de rupsbanden van het ding zitten veel te ruim. Reviews van de originele set klagen over een te zwakke motor, dus weet niet wat ik ervan moet verwachten, maar het bouwplezier alleen al was de moeite waard.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@_JGC_ Als je relatief nieuw bent moet je de eerste start post even lezen. Daar staat veel in. Wie, wat en waar.

Lepin was in het eerste begin echt niet zo goed , zat erg los allemaal. Ze bestaan ook al even niet meer.

Met een recente CaDA of Mould King set kun je eigenlijk geen buil vallen.

Hier een review van de Lego bagger tegen de Mould King bagger. Die is nog een stukje groter en geweldige kwaliteit:

YouTube: YouTube

• _JGC_
CORVETTE schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:37:
@_JGC_ Als je relatief nieuw bent moet je de eerste start post even lezen. Daar staat veel in. Wie, wat en waar.

Lepin was in het eerste begin echt niet zo goed , zat erg los allemaal. Ze bestaan ook al even niet meer.

Met een recente CaDA of Mould King set kun je eigenlijk geen buil vallen.

Hier een review van de Lego bagger tegen de Mould King bagger. Die is nog een stukje groter en geweldige kwaliteit:

YouTube: YouTube
Ik heb hier een grote bak met zipzakjes en een dik zwart boek, King 90015. Set schijnt al een tijdje te bestaan en is al een keer eerder gebouwd.

Zitten nog wat meer sets in de 2e bak, zelfs nog ongeopende zakjes. Zal komende week eens kijken hoe en wat.

Zoals gezegd, het bouwen zelf valt me niks tegen, gaat erg makkelijk en past goed. Heb ook wel eens namaak zooi gehad wat gewoon niet inelkaar bleef zitten, dan ben je na 5 minuten klaar met spelen en gaat het in de kliko.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
TGL T5014 Ford F150 Raptor tegen de Ford F150 Raptor 42126 van Lego.

Ik heb eerst de Lego variant gemaakt en ga nu bezig met de TGL Raptor.

- Het eerste wat opvalt is dat Lego natuurlijk weer met allerlei idiote kleuren assen, pinnen en connectoren komt omdat ze vinden dat iedere leeftijd een set zo makkelijker kan bouwen. Niet fijn ; het ziet er niet uit.

- Het boekje voelt goedkoop aan; het papier is goedkoop en ook de prints niet mooi van kleur en te lage resolutie.

- Voorin het boekje staat mooie marketing praat: dat de designers zo goed hebben samengewerkt en bla bla. Praktijk: Lego heeft wat foto's opgestuurd gekregen. Geintje, maar ik vind het complete onzin.

- Het nut van een gelicenseerde set ontgaat mij volledig: het zal extra kosten terwijl het model hetzelfde blijft. Alleen de naam Ford moet dan van de doos en boekje. Als de set dan goedkoper wordt ben ik daarvoor.

- De foto's voorin met de oudere F150's vond ik mooi. Leuk om te zien

- Doos ook netjes en mooi.

- De bouw is heel simpel en makkelijk te doen. Er zitten ook geen echte technic functies in behalve de v6 motor.

- Ik zie volgens mij "CaDA" beams voorbij komen. Die zwarte gedraaide met overal pin gaten.

- Lego vind deze set een 18+ set, maar gezien de bouwstappen , de kleuren en de moeilijkheidsgraad is het eerder een set voor rond de 8+ . Veel ervaring is niet nodig , goed voor de beginner maar voor een ervaren bouwer is het veel te simpel.

- Sommige pins/connectoren passen vaak niet goed en het kost wat moeite om die erin te krijgen

Dan het model:

- de stoelen vind ik goed gedaan
- vooruit is ook netjes van vorm
- ball joints achterklep zijn handig
- raptor is gedrukt op de wielkasten
- hij rijdt wat lastig omdat de motor ook aangedreven wordt
- vering is ok
- geen 4wd
- vanuit elke hoek niet echt mooi om te zien

Voor het aantal stenen ( 1300 ) zit het vrij goed in elkaar en lijkt het op een pickup. Maar wel een goedkope pickup. Volgens lego moet dit een display model zijn maar dat is het echt niet. Daarvoor ziet hij er gewoon niet mooi genoeg voor uit. Als speel set zal hij het beter doen.

Je zou er misschien wel makkelijk ( als je de v6 eruit haalt ) een RC pickup van kunnen maken. Hij kan redelijk veren en is vrij licht dat is makkelijk om aan te drijven.

Op maar de TGL Raptor.............

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9veLBNayVoqI0OjLIEqKfDk7Ws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVJgqREkeyni9iqIqGnujhtM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3e3Ie91m58GaCRy1K1FaMw5Z74I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UPKpc1autzimaDZGVNvEzTg7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sLR5gNm5QNBwObSn8GCxpVkLMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKpaL2nfBq0zDPP4PDVYOlj5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTpoLAIpKLI1z6OkXyfUqA1o5Cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaTD4M7OvVvNrmYHqenr5X5k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cV52GwLvhgfMr8P92jp4J6KfG7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHLj9UJS3wHKtCd5vicfpZFW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtNzPTfkfesgyRC2IStCdpt0JnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rmeTKJZLSAevfe7Rmjf633B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTBaN1q_ltHxDEfY0UXAdqRBtFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwyIz4FdCEdkz7ZCJAYPQJWE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1d3L-jfiIkSxgvIolIK5F_a-Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XRydY5hQT6l2XyjClkEzNXxX.jpg?f=fotoalbum_large

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CORVETTE schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:34:
@zonoskar weet ik nog niet moet hem nog bouwen. Knap dat je dat aangepast hebt want volgens mij is er niet zoveel ruimte. Heb je foto's ?
Ik heb Rebrickable gevolgd :) https://rebrickable.com/m...6-raptor-v-8-4x4/#details

Ik moet zeggen dat de V8 past, maar echt stevig zit hij er niet in, de cilinderbanken zitten niet vast en kunnen dus wat verdraaien. Voor display goed genoeg, maar niet echt stevig. De voorwiel ophanging vond ik wel super gemaakt. Ik heb zelf een bull-bar toegevoegd en overal waar mogelijk de kleuren neutraal gemaakt. Nu nog eens kijken voor brick-built koplampen. Die stickers zien er niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tx5TbfLvalYllW5uE1_hM8T5nTQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ooa5Bdnruh1n1Yt8OZFlfVT9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvT2BQaXSLSfB9YS6cV6rCP1wvM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IHNeL2lkRU26sAFnFfCAc79n.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5V8yf6YnKU2sjzJVlZYw220_QQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/swvC02c7R0ynRfEoTVuw5MG0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mU0bYKrjTuwr1D0ifJ2OfzKY9e0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hz7ZBnegZQ9zDO42VMpFszCa.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6-LsAUVWJc69GIH7DWKM_YFWfQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sIxf3nJ5UEzx7k1kP4BnfhWO.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Check dit dan :o

De titel zegt Lego maar Lego maakt geen oorlogstuig natuurlijk, behalve Star Wars ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-03-2022 22:25 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-11 12:06
zonoskar schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Ik heb Rebrickable gevolgd :) https://rebrickable.com/m...6-raptor-v-8-4x4/#details

Ik moet zeggen dat de V8 past, maar echt stevig zit hij er niet in, de cilinderbanken zitten niet vast en kunnen dus wat verdraaien. Voor display goed genoeg, maar niet echt stevig. De voorwiel ophanging vond ik wel super gemaakt. Ik heb zelf een bull-bar toegevoegd en overal waar mogelijk de kleuren neutraal gemaakt. Nu nog eens kijken voor brick-built koplampen. Die stickers zien er niet uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Je moet alleen het paneel met de tekst Ford aan de achterkant even omdraaien.. ;)

Bij nader inzien; dat heb je al lang gedaan aangezien dit oudere foto's zijn uit het lego topic.. 8)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Alfa Novanta schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:25:
Check dit dan :o

[YouTube: Lego WW1 - The Battle Of Verdun - stop motion]
De titel zegt Lego maar Lego maakt geen oorlogstuig natuurlijk, behalve Star Wars ;)
...en piraten, en Ninjago, en ridders, en superhelden.. :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
En verder met de: TGL T5014 Ford F150 Raptor

Ik wilde eerst gewoon een samenvatting van de complete bouw doen, maar het is niet echt een straight-forward build. Dat komt later.

Dus we maken wat foto's gaandeweg de bouw ook.

TGL kwaliteit

Bij het open maken van de zakjes ben ik vrij blij: de kwaliteit lijkt ok, misschien meer dan ok. Geen rare opvallende zaken, geen scherpe hoeken, maar vrij degelijke onderdelen.
Tijdens het bouwen valt op dat sommige pins ( vooral blauw 3L ) vaak erg strak zitten, soms wat te strak.

Op de foto's zie je dat de onderdelen , vooral voor een beginner , echt wel netjes zijn. De onderdelen zou je gewoon kunnen gebruiken bij de duurdere merken en niets merken.

Het eerste bouw je de voortrein: ophanging / diff / v8 en dat zit allemaal erg compact op elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3bfgD6stoC6ExsYhZ1QsyjERwh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcXOrqVrvxTNa2THiwpKIsTX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwcfvvLYPqh2Euu0TsAR8yWJwqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVP2JbAQ4EOoRv5DLGMLcMdf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Nf3q245z0yttvaTapNSVOetcNE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBDFbtZERsw5lJTWYIUigprK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hH4hdPvDBdKiCm3DOWAnNIYs7WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9fhHEWNPslEy7JAbz6Mk1oL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEiAoazFPEfSbQhd3HzbV0hkRkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPTe3aseMwXC7uUwQcW9oloT.jpg?f=fotoalbum_large

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nice. 4x4 ook dus blijkbaar. Het was dan ook een godspe dat Lego de Ford Raptor uitbracht in rwd, iets wat je in het echt niet eens kan bestellen (of het is geen raptor uitvoering).

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Nu het probleem van de TGL raptor.

De handleiding heeft soms een wat rare volgorde en stappen. Ook zitten er een stuk of 10 a 15 bouwstappen bij die echt voor de ervaren bouwer zijn.

Je moet soms tandwielen op plekken krijgen waar je amper bij kunt. Iets weer loshalen of met tang werken is dan nodig.

Dus , met deze bouwstappen , lijkt hij absoluut niet geschikt voor minder ervaren bouwers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVmv9dfQZaKxUBqrqhFjKZ5R7BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5V1rhjZsozWzJvlehgsxQx09.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTys6DrbijPKJQgibnaHegMrUps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YcSnFASdlKByRHYdlChvTxn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uF1zZsR9skgx8yaqFahajh0uSv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOU71DzEoFuOP8cbZ2j5wbdJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJAh8HnsrdDvfDruaFZ_ooov3Oc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3q1UArORzlX8oBaWRJGHmgSo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDctjS1gUI95-xZ32vMfeCl9a1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TqBnp3Bgr6PMffkapeccpfm.jpg?f=fotoalbum_large

• Snoopy1975
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:35
vectormatic schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 09:07:

[Afbeelding]

Ik ben met Cobi in overleg om deze set, als hij uit komt, tegen inkoopsprijs + verzendkosten (tja helaas is dat niet gratis) aan te bieden. We zetten het op facebook als dat gaat lukken.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Snoopy1975 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:33:
[...]

Ik ben met Cobi in overleg om deze set, als hij uit komt, tegen inkoopsprijs + verzendkosten (tja helaas is dat niet gratis) aan te bieden. We zetten het op facebook als dat gaat lukken.
Awesome!

@CORVETTE Wat de 18+ rating op de lego raptor betreft trouwens, volgens mij is dat puur marketting, die set is bedoeld als collectors/display item voor de ameri-fielen, en niet zozeer die-hard lego fans. Ik heb in nog geen enkele 18+ set complexiteit gezien waarvan een beetje ingewerkte 12 jarige er niet uit zou komen.

[ Voor 33% gewijzigd door vectormatic op 18-03-2022 10:11 ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hier de tandwielen doos welke in de bodem zit. Deze is vrij makkelijk te doen.

Ik heb alleen geen idee nog wat je ermee kunt doen. Achterin staat niets. Stond natuurlijk op de doos die ik niet heb.

@vectormatic ja marketing daar zijn ze goed in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xk8sXkdiCr08UFRZGmb0a-7bGCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DjWNolSMwL939nGtb9T59kx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aFvzB4B_XjhvA8SESxuRFlujbjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZwJPEHtien3a3VcT1RH5Pcmi.jpg?f=fotoalbum_large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Leuk ding om aan te bouwen. Kwaliteit nog steeds erg netjes.
TGL raptor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OW1ebvZgVfngyy1E1FEnmG2FUxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K30rhnooV5Hy0xHqyagcz5pI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCrymLMbKtJL04nQj0TQx0v8mqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyfWjRoUWwf0o3irpQ4vVqw8.jpg?f=fotoalbum_large

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:43
vectormatic schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:07:
[...]

Awesome!

@CORVETTE Wat de 18+ rating op de lego raptor betreft trouwens, volgens mij is dat puur marketting, die set is bedoeld als collectors/display item voor de ameri-fielen, en niet zozeer die-hard lego fans. Ik heb in nog geen enkele 18+ set complexiteit gezien waarvan een beetje ingewerkte 12 jarige er niet uit zou komen.
Het enige wat ik me kan bedenken waarbij een set 18+ is, is dat je op sommige momenten tegen een zwakke build hebt. Aanduwen en je lanceert onderdelen. Dat is eigenlijk mijn ervaring met bouwen bij Lego 18+. Dus voor kinderen dan wat minder geschikt. Het uiteindelijke resultaat is wel gewoon stevig, dus alleen tijdens het bouwen.

• _JGC_
Eergisteren de King baggermolen afgebouwd. Bijna een week bouwplezier, zowel voor mij als mijn 6-jarige zoon (het zou volgens Lego een 12-16 set zijn).
Groot was de teleurstelling toen de batterijen in de houder gingen en de boel in beweging moest komen... het beweegt zo nu en dan wat maar vooral knakkende tandwielen.

Dus de batterijen er maar weer uit, en verder met de volgende set: Cada Tiger 1 tank met RC besturing. Handleiding heel duidelijk, eindresultaat super (degelijke tank die goed rijdt), maar tijdens het bouwen moet je net even wat meer kracht zetten dan bij de eerder genoemde set van King.

Zit nog een grote mack truck in de bak, ding is half gebouwd, boekje staat geen merknaam op. Komende week maar even kijken hoe dat bevalt. Kan nog even duren, zoontje heeft de grote koffer met Mecano inmiddels ook gevonden, en dan geen namaak maar het echte spul.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_JGC_ schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:58:
Eergisteren de King baggermolen afgebouwd. [..]
Groot was de teleurstelling toen de batterijen in de houder gingen en de boel in beweging moest komen... het beweegt zo nu en dan wat maar vooral knakkende tandwielen.
Bagger, dus. Sorry :P

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
TGL raptor neus

En dark tan beams geloof ik. Dark orange. Sorry

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/867E4kVFj08Bc8jQbljCt-zIiNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlnfgzhe5dkp47APCJfEd57u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3n_SB-e1aPMgaR6WfSYqXBmn77o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFOIJ3D5Vk2lJot3nFyQCMgz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rdkhh8XzNTpAwbaxRP-60xvC1M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDp8G5uUgmss2j5B5Mls9lkn.jpg?f=fotoalbum_large

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb de Williams versie opgebouwd, groot en ziet een tof uit.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
De Mould King 17023

Specs: 6 motoren, pneumatic en bijna 4000 onderdelen.
Rond de 200 momenteel, maar ik heb hem voor 150 gekocht.

Is het wat ? NEE + een hoop uitroeptekens .......

Wat is er niet zo goed ?

Toen Lego plannen had om met een bulldozer te komen, dacht Mould King: dat kunnen wij ook maar dan beter. Dus ze hebben een soort kruising bedacht tussen een lader , bulldozer en graafmachine.
Ze dachten: daar kan Lego vast niet aan tippen, vooral niet als we hen voor zijn met het uitbrengen.

Dom idee, want waarom zou je die 3 willen samenvoegen ?

Wat is de praktijk: een slechte graafmachine, een slechte bulldozer en een slechte lader. Ook nog eens niet goed doordacht en niet goed getest.

- hij rijdt slecht en langzaam
- de stoel is een schakelsysteem wat tussen de vele functies moet schakelen -> werkt slecht
- tandwielen gaan los van de lader
- pneumatic is wederom slecht
- het blade is van 1 stuk
etc etc

Hij is te maken met een hoop aanpassingen.

Wat is er wel goed ?

- hoe is leuk om te bouwen -> moeilijk wel
- 6 kanaals accu + bediening
- veel onderdelen
- kwaliteit stenen Mould King top

Conclusie:

Veel te veel functies proberen toe te voegen waardoor de set een functioneel een ramp is geworden.
Met deze blade ziet hij er ook niet stoer uit. Eerder lang en iel. Dus ook niet zo mooi in de kast. Wel een leuke build en veel goede stenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_2AVJOOHJOxrnpPNTCA_w7Ndl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxuwEHbRn4GEiDpjfBM8qE4g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U46Sp0W8rNYh5odkpvn3vpW2crc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEndYVtOHDMSzN61B52cVVud.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjzfwrnShjT6_dcdnvIPS9TQ50E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uqXPb8SZPHRaOiPFw9vKgzBv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AHlazX0VfwEBwYw8NpV1NAnl24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vq9A2K7zAUIPOOMm8pMG3IkU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bi3-urw0JfjLuIE0VXOanmgDZ6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwxOO2rhSwm3P1RAS1yo2oBI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W-MUksTC24BZEka1XslGV88yYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qy8LAiOqe45h6usHmTbIO6zF.jpg?f=fotoalbum_large

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat iel schepje aan de achterkant.... :X

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Interieur TGL raptor. Het donker oranje is een leuke kleur.

Nog minder dan 1000 onderdelen schat ik nu.

Einde is in zicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdQRe_9gDNXGBZj4-1q30mR91h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSg7ozcNjln5DutMirBpGjRp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEvptKqMpWm2bKqHLVTyRNeH6AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHbyxMmf851clQ4gjr0PloqI.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDx8FuRHzXgzODtXMguUweRwiRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewpPqMBFAadTxKyCjcITfz7w.jpg?f=fotoalbum_large

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zojuist 1000 zwarte 2L axle pins gekocht bij webrick.com voor 4ct per stuk (bij bricklink ben je 90ct per stuk kwijt), ben benieuwd naar de kwaliteit. Ik heb Gobricks gekozen, dus dat zou goed moeten komen. Dan kan ik voortaan echt 2L pins gebruiken in plaats van de 3L variant en er dan 1L af knippen (en dan ben je nog 9ct per stuk kwijt).

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Kosten die axles serieus 90 cent ?????

Dit is precies zo'n voorbeeld waarom bricklink een wanstaltige site is en waarom heeft Lego geen goedkope marktplaats waar je rechtstreeks bij de fabriek kunt kopen ? Vroeger had je shop at home maar die hadden heel weinig en wat er was , was erg duur.

Bluebrixx heeft tegenwoordig toch ook allerlei zwarte axles ? Zou dat ook CaDA zijn of wat anders ?

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
TGL T5014 Ford F150 Raptor is klaar !!!

Wat later zetten we hem tegen de Lego variant, dus eerst even kijken hoe de TGL Raptor is, anders wordt het wel erg veel informatie en foto's.

Specs: rond de 3250 onderdelen, geen electronica ook in het rood verkrijgbaar.
Prijs net onder de 95,- all in. Maar is ook goedkoper te krijgen bij andere leveranciers. Deze komt van Blockbrickworld.

Wat viel op ?

- de pinnen zaten in een andere zak

- assen veelal in zwart en grijs

- boekje heeft een vrij goede duidelijke print op mooi dik papier

- bouwstappen in het begin soms wat ondoordacht / lastig

- bouwstappen zijn voor een ervaren persoon

- ik had maar een paar onderdelen over , maar 4 ofzo , heel erg weinig speling.

- geen prints maar allemaal stickers

- de bouw is voor mensen met ervaring, maar daarom juist ook leuker om te bouwen.

- er staat 6+ op de doos en dat wordt hem echt niet. Je hebt kracht en ervaring nodig voor deze set.

- de blauwe 3L pins zijn aan de zware kant en het kost wat moeite om die erin te krijgen

Het model:

- binnenspiegel leuk gedaan

- neutraal schakelaar en versnellingen

- scharnier achterdek leuk detail

- motorkap naad aan de zijkant te groot

- 4WD vering en aandrijving

- hand of god op motorkap

- display model

De kwaliteit:

Bij een vrij nieuwe producent ging ik er van uit dat de kwaliteit te doen zou zijn , gelijk met een XingBao ofzo. Zie startpost.
Ik werd verrast dat ik bij de eerste bouwstappen heel erg het gevoel kreeg dat ik met 1 jaar oude Mould King ( GoBricks ) onderdelen aan het bouwen was. Pinnen soms te strak, maar een hoge kwaliteit op alle onderdelen. Amper krasjes, goed degelijk materiaal.

Maar dat is dus echt een compliment. Ze doen het beter als een CaDA bijvoorbeeld en zijn qua onderdelen min of meer gelijk aan wat Lego doet. Pasvorm van 3L blauw is te strak, maar van de andere pinnen beter dan een Lego. Kleur is ook een beetje gelijk.
Het is niet zo goed als Mould King nu is, maar TGL is absoluut iemand die hele goede onderdelen maakt.

Meer dan tevreden over de kwaliteit dus. TOP !!!!!

De set zelf:

Het lijkt op een mooie Raptor en heeft ook aardig wat detail. Als display model is ie prima, wel zijn sportwagens in 1:8 , vaak wat mooier om te zien dan een Pick-up. De naad van motorkap is wat te groot. En ook is niet duidelijk voor mij hoeveel versnellingen hij heeft er is een doordraai systeem wat steeds vooruit en achteruit kan. Maar geen idee hoeveel versnellingen er zijn. Er is een neutraal die de v8 stil zet. Misschien een diff lock syteem tussen voor en achter wel leuker ipv de versnellingen. Maar dat zal wel niet op het origineel zitten.

Leuke build voor vrij nette prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGrupyvh01JmobgelRDkekHwwYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cI5gU6zkpFtFY7NQW2xW29E0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bT7Qa239rpW27hTQREjmkywpApo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgiS81zPjVYUDcAAet1RNnS8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ga8nZAz-LU_6qcOeuBJoOFbVUQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/54Y8SnVZyAAiq0lCxf2xnxO0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TukdmwFlVXzYKMgsQa5lec2K2LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjKw0zTKSpcNbzGQaAFifYTB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psL0LjMG2boeTuBXxzQCZlNIwWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIBmqTaFcaA7aoUpyiIu2X2p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2JW_By2KQ8WTB34svlgYMnBLwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfBJBD4bSQUP7pnW4QZnsuLm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpx0pF7uLd3MOtBRpjEHqb7jyrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrhF5XLQd3mhW2umCX5UwuzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDZHVSzBaSrwfxhmofWrkffG3C8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lapSIUm49ZKs6bqruop7zoJP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8ZC77iTkCox4mQxX_2me7Zo9H0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsgKI9FQlHfvcWNR6d3y54OI.jpg?f=fotoalbum_large

• NLDViane
@CORVETTE de bak lijkt op die van de Pimp my Chiron mod, minus het "anti-doordraaimechanisme". Effectief is dat een 4-bak met high-low-high-low tussenbak. Als je de mod volgt kan je zo de stop er in maken en een paar tandwielen er tussenuit halen. Scheelt je ook weer frictie in je aandrijflijn en dan merk je dat het een 8-bak is :Y

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@CORVETTE We need side-by-side shots!!!

Gisteren de Kaco Blocks C001 uit elkaar gehaald voor de verkoop. Mijn god wat zitten sommige asjes vast in die fake Lego sets. Ik deed ongeveer 2 uur over het uit elkaar halen van de Lego Sian (ongeveer evenveel onderdelen), maar deze GT3 heeft 4 uur gekost. Halve pins die er echt niet uit wilden... En pijn in mijn vingers, zelfs na een goede nachrust.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 29-03-2022 14:07 ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik kwam weer wat leuke nieuwe sets tegen:

- CaDa C61073W Panther Tank
- Mould King met een kleine serie auto's
- Corner bar old pub Label: BlueBrixx-Special 105182
- Cobi Opel Manta A 1970 Scale: 1:12 COB-24339
- Mork Motorcycle in red/black MOR-028001
- Semperoper Dresden von BlueBrixx Pro @ BlueBrixx
- CaCo C014 MOC F1 race car

Sets zijn uiteraard goedkoper te krijgen als je niet bij BlueBrixx besteld :9

Er zitten echt leuke sets tussen:
NLDViane schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:22:
@CORVETTE de bak lijkt op die van de Pimp my Chiron mod, minus het "anti-doordraaimechanisme". Effectief is dat een 4-bak met high-low-high-low tussenbak. Als je de mod volgt kan je zo de stop er in maken en een paar tandwielen er tussenuit halen. Scheelt je ook weer frictie in je aandrijflijn en dan merk je dat het een 8-bak is :Y
Heel mooi dat je dit weet - ik wist het echt niet :>

@zonoskar Ja , die komen snel. Ik moest eerst nog wat andere zaken doen. 8)

Maar jouw set ken ik ook nog niet. Zet hem hier online als je begint met bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xtbh7657utCij1XDa4l8Y6336bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHbfAQljSqPQm4kuO3vtKrGN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhmCSrOvf-l5jQWDz2lky62Kxb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q9s5u7dt6z5vOcQIgicT5bHg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFe9g_sbsMXLhyoDT0zsD0d8xSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G57RZpJQb4JwmrFEjo8XZKJT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgrGDhZYIigX1JWcH4eFBUBLmF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZmN91ZuR2rwuqG8CxfvOECX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rN6FXEEJT9R6P7FdmbAfcw9mt_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KU9HqbX3bI9piz1A7lNqSUcc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTilspvs9mky310NcVTwvASVB_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XbNn8Brl0ndippMoWa8u1B0r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLaKxaZ8_ptU-p9UxcX7mRMyltY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/catxEPdb2CXRMynZCKTehSPw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door CORVETTE op 29-03-2022 21:18 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CORVETTE schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:52:
Maar jouw set ken ik ook nog niet. Zet hem hier online als je begint met bouwen.
Hij gaat er juist uit. Hier heb ik hem gebouwd: zonoskar in "Het kleine 'Bouwsteentjes' topic"

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@zonoskar

Heel mooie review. Dank je. Het lijkt wel een leuke set om te bouwen. Weer wat aparts.

Ik had wat nieuwe sets laten zien maar was eigenlijk ,voor mij , de mooiste vergeten.

Happy Build YC 22009 / YC 22013 een technic truck die een maatje kleiner is en daadwerkelijk ergens op lijkt.

2651 delen en met trailer ? Happy Build heeft dezelfde stenen als Mould King. Kan niet wachten om meer te zien van deze set.

Check ..... hij is best cool op de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9gDiZoR25EcZoPI3eU-sM5QcOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6QRRBC6KHCg1Eq8xBLwgFaLj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9GgU4bQaUbePYhSZFqb1NASLQ_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqVwUGfa6dKPDcI7tDaS2iEU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4KrbhGi2QYPcJUOniQ_a8FaTTo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AOuXB7Awe1tPtQ59lA3c4Akq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8nsRC0h8XdcYvElF3aZdJzfvHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wdxkeZUaNieptMpd085ZTeR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door CORVETTE op 30-03-2022 12:15 ]

• Snoopy1975
Afgelopen dagen aan het bouwen geweest aan de CaDA C61054 Articulated Dump truck, mooie bouw, stenen kwaliteit is goed, tot dat ik het zakje met de acruator open maakte :(
Eéntje was al direct kapot, deze gelukkig kunnen vervangen door een LEGO exemplaar, de andere brak al naar 2 keer de bak open en dicht gedaan te hebben.

Heel erg jammer dit, zo'n mooie set en dan zo'n slechte acruators ;( heb de importeur al gemaild hoop snel nieuwe te krijgen.

Complete review binnen kort op mijn kanaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEzzDpXiyBOLDHuSIW6n0naTj6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojfXlMDQcpEpeS2UAqBpaqOv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfD5otNHLSJRdXJlXMFvKcKRLuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqEldmrHMAENmbqHbWAT1bG1.jpg?f=fotoalbum_large

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:32
Ook maar eens gewaagd aan https://joooooy.com/. Bestelling zojuist geplaatst en overgemaakt via PayPal, het zal mij benieuwen :)

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
RubjeMazter schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:52:
Ook maar eens gewaagd aan https://joooooy.com/. Bestelling zojuist geplaatst en overgemaakt via PayPal, het zal mij benieuwen :)
Wat heb je besteld ?

• RubjeMazter
CADA C61043 Ferrari Pista 488 & Cada C61053 Helios Supercar Apollo IE

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Deze ? Heb hem ook binnen gekregen.
Helios ??? Apollo Gumpert is het toch ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBsz3IP3YOhIH9mHn8oLynojJUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyOSZh4PfzjdmRKGaunKYVsu.jpg?f=fotoalbum_large

• RubjeMazter
CORVETTE schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:39:

[Afbeelding]
Yes die inderdaad, ik heb de bestellingnaam gekopieerd denk dat daar extra woord in zat.
Die van (jo)u net binnen of is deze al in elkaar gezet?

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
RubjeMazter schreef op zondag 10 april 2022 @ 00:25:
[...]

Yes die inderdaad, ik heb de bestellingnaam gekopieerd denk dat daar extra woord in zat.
Die van (jo)u net binnen of is deze al in elkaar gezet?
U is jij . Een paar weken binnen en ik heb de eerste stukje al gebouwd. Fotos komen nog.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn eerste bestelling van webrick.com is binnen. Heeft er een dag of 12 over gedaan, en geen inklaringskosten (was ook aangegeven dat het incl. verzendkosten, BTW en douane rechten was). Kwaliteit is top. En nu heb ik 1000 axle pins in het zwart ;)

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23

MrN

Iemand hier ervaring met deze set:

https://nl.aliexpress.com...3BEUR%3Bsearch-mainSearch

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25
Ik heb deze een jaar of 2 geleden gehad. De treintjes liepen niet lekker en haalden het einde van de baan niet helemaal.
Ik heb toen de onderstellen van de karretjes inclusief wielen, en alle assen en tandwielen vervangen door originele Lego stenen. Daarna liep die perfect.

• MrN

MrN

Ok en was de prijs toen gelijk?

Hoe ging het bouwen en hoe zag de set er optisch uit?

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25
MrN schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:36:
Ok en was de prijs toen gelijk?

Hoe ging het bouwen en hoe zag de set er optisch uit?
De prijs weet ik echt niet meer.
Optisch is de set prima, echter het bouwen was niet fijn. Er moeten veel van die witte ronde blokjes over assen geschoven worden, dat was echt bijna niet te doen, zo stroef ging dat.

• RubjeMazter
Hoe legaal zijn deze (praktisch) 1 op 1 kopietjes van LEGO sets? Lijkt me sterk dat LEGO hier niks aan doet.

• NLDViane
Dit soort 1:1 kopieën mogen bij mijn weten niet besproken worden in dit topic. Hier zijn al eens posts om verwijderd.
NLDViane schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:52:
[...]

Dit soort 1:1 kopieën mogen bij mijn weten niet besproken worden in dit topic. Hier zijn al eens posts om verwijderd.
Lego heeft hier complete teams op zitten, mijn Marktplaats advertenties zijn ook wel eens door hen verwijderd. Dit waren géén kopieën, maar originele sets van Rael

[ Voor 24% gewijzigd door NLDViane op 13-04-2022 15:54 ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@RubjeMazter

Oei oei een reactie waar je simpel een ja of nee op zou kunnen geven . Niet legaal natuurlijk maar dat kan niet worden tegengehouden. Juridisch heeft Lego in China geen poot om op te staan.

Dat ze ooit jaren geleden Lepin te pakken hebben kunnen krijgen was omdat de Chinese overheid ze geholpen heeft met het stellen van een voorbeeld. Als ze gezegd hadden je zoekt het maar uit. Dan had Lepin gewoon nog bestaan.

Voor de consument is het alleen maar goed dat ze in China geen poot hebben om op te staan. Ook al koop je geen 1 op 1 . Dat leg ik zo verder uit.

Maar het verhaal gaat veel dieper als 1 op 1 sets kopiëren van Lego. Men doet vaak dat het zo erg is voor Lego en Lego springt natuurlijk graag in de slachtoffer rol. Maar zijn ze wel een slachtoffer ?

Wat geschiedenis:

Je moet weten dat Lego sinds "hun" patent verlopen is eind jaren 70. Zij er alles aan hebben gedaan om het monopolie op de steentjes te behouden. Ze hebben sinds die tijd meerdere bedrijven juridisch aangevallen en vaak die tak of het complete bedrijf aan de grond gekregen.
Wanneer je maar genoeg advocaten met steeds - op andere vormen van steentjes - een bedrijf of product serie laat aanvallen, dan gaan er jaren overheen voor je überhaupt op de markt kunt komen. En dan klagen ze je voor wat anders aan, weer jaren vertraging. Lego heeft met hun miljarden en monopolie ervoor kunnen zorgen dat ze dit vrij makkelijk konden doen.

Dus ondanks dat er geen patent meer was konden ze iedereen aanklagen en stil krijgen.

Juridisch mag dit maar ja ......... dit hoort en mag natuurlijk niet te kunnen.

Ergens rond 2010 heeft de EU gezegd tegen Lego: Wij zien geen onderscheid meer in het patent. Dat was er juridisch ook niet maar nu ook bij EU wet vastgelegd. Lego kon niet meer zomaar iedereen aanklagen nu en dat is wel fijn.

Kijk voor de consument is een ( juridische ) vrije markt natuurlijk het beste: betere sets, betere prijzen , hogere kwaliteit etc. Die hele monopolie is gewoon te walgelijk voor woorden m.i.

Lego heeft / doet precies - zoals een bedrijf met miljarden en monopolie - je concurrenten zoveel de nek omdraaien. Maar zou ik het dan erg vinden dat mensen een kopie kopen van een set als ze complete bedrijven en families eronder hebben gekregen die in hun recht stonden , maar dat financieel niet trokken om te vechten voor dat recht ?

Dat ze dus geen rechten in China hebben is dus voor de mensen alleen maar goed. Dat heeft ervoor gezorgd dat er anderen opgestaan zijn , ook de 1 op 1 kopie sets hebben hierbij geholpen. Mensen gaan vaak verder kijken: hé dit ziet er ook wel leuk uit ! etc etc.

Note:
Ik heb ooit jaren geleden eens proberen een artikel te schrijven over alle rechtszaken en juridisch getouwtrek. Veel informatie is er niet te vinden omdat veel voor het internet tijdperk is. Ik heb geen enkele objectieve sites gevonden waar ze eerlijk en open hierover geschreven is. Vaak zijn sites ja-knikkers van Lego en lees je alleen wat over Lepin. Maar veel informatie over en hun aanklachten is er niet meer en dat is jammer.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
NLDViane schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:52:

Lego heeft hier complete teams op zitten, mijn Marktplaats advertenties zijn ook wel eens door hen verwijderd. Dit waren géén kopieën, maar originele sets van Rael
Hoe kan dat nou ???? Zaten er minifigs bij ?

Dat is namelijk de enige nog echte rechtszaak die loopt in de EU bij mijn weten. Lego wil hun poppetje vastleggen en sets met een exacte kopie van het gele poppetje mag ( nog ) niet. Zie rechtzaken BlueBrixx.

Dat poppetje is mij om het even. Er zijn concurrenten met veel mooiere / echtere poppen.
Dus totdat die zaak nog speelt mag het poppetje officieel niet door anderen verkocht worden.

En een technic schakel onderdeel mag officieel niet.

Maar de rest is compleet vrij .....

• MrN

MrN

Ok iemand nog wat gaafs wat ze echt aanraden?

De kopie van de Lego Harley op Ali vind ik ook gaaf.

De Achtbaan ook maar die zal utieindelijk doorschuiven naar mijn neefjes en nichtje.

Overige lego en technics denk ik ook wel.

• MrN

MrN

https://www.gameyore.com/...1slJP2_MdgrxoCvIIQAvD_BwE

Is deze site betrouwbaar hier valt die qua prijs wel mee

• NLDViane
CORVETTE schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:37:
[...]

Hoe kan dat nou ???? Zaten er minifigs bij ?

Dat is namelijk de enige nog echte rechtszaak die loopt in de EU bij mijn weten. Lego wil hun poppetje vastleggen en sets met een exacte kopie van het gele poppetje mag ( nog ) niet. Zie rechtzaken BlueBrixx.

Dat poppetje is mij om het even. Er zijn concurrenten met veel mooiere / echtere poppen.
Dus totdat die zaak nog speelt mag het poppetje officieel niet door anderen verkocht worden.

En een technic schakel onderdeel mag officieel niet.

Maar de rest is compleet vrij .....
Geen minifigs, geen schakelonderdeel (Regera heeft maar 1 versnelling :+ ), maar vermoed dat het om de merknaam Koenigsegg of Regera ging. Had alle verwijzingen naar Lepin, Lego, Sluban er ook uit gelaten, maar kreeg de melding dat bij de volgende overtreding mijn MP account zou worden verwijderd.

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:36
V&A pluggen is niet de bedoeling.

[ Voor 88% gewijzigd door Ardana op 29-04-2022 22:37 ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb nog nooit gehoord dat er via Marktplaats of Duitse ebay-kleinanziegen ( hun marktplaats ) dat er daar problemen zijn. Zou ook echt niet mogen.

Wat ik nog wel heb: er loopt nog 1 zaak van Lego tegen - ik meen CaDA - over een 3x3 plate.
Waarom CaDA ? Geen idee want XingBoa gebruikt die ook gewoon evenals BlueBrixx.
Het hoe en waarom is mij totaal vreemd en onbekend.

Verder dit nog:

Lego probeert natuurlijk hun gele poppen en ook brick te trademarken.
Dat is een walgelijk iets omdat ze dan nog meer een monopolie kunnen zijn.

Hier staat een mooie - langdradige - tekst:

https://journals.muni.cz/mujlt/article/download/12366/12216

Heb zelf maar 1/4 gelezen maar dit zijn wel leuke stukjes:

Held der Steine moet daarom overal stickers plakken met Kein Lego ( zie zijn videos )
Landen zoals Hongarije en Polen vallen niet onder de EU wetgeving met dit
Canada zegt: we gaan hier niet in mee, de markt hoort vrij te zijn. Polen ook. Hongarije niet.
Maar Lego wil dit aan in praktisch ieder land , geen wonder dat ze een compleet leger aan advocaten hebben.
Voor een monopolist is dit natuurlijk hemel op aarde om dit voor elkaar te krijgen ( staat ook in de tekst )

EU moet natuurlijk gewoon doen wat Canada zegt. :P Anders moeten we straks alles via Polen kopen. ;)

Zo nu heb ik geen zin meer om als die juridische stukken te lezen. Ik gaat weer bouwen met mijn CaDA set. Foei ;)

• Snoopy1975
CORVETTE schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:11:
Ik heb nog nooit gehoord dat er via Marktplaats of Duitse ebay-kleinanziegen ( hun marktplaats ) dat er daar problemen zijn. Zou ook echt niet mogen.

Wat ik nog wel heb: er loopt nog 1 zaak van Lego tegen - ik meen CaDA - over een 3x3 plate.
Waarom CaDA ? Geen idee want XingBoa gebruikt die ook gewoon evenals BlueBrixx.
Het hoe en waarom is mij totaal vreemd en onbekend.

Verder dit nog:

Lego probeert natuurlijk hun gele poppen en ook brick te trademarken.
Dat is een walgelijk iets omdat ze dan nog meer een monopolie kunnen zijn.

Hier staat een mooie - langdradige - tekst:

https://journals.muni.cz/mujlt/article/download/12366/12216

Heb zelf maar 1/4 gelezen maar dit zijn wel leuke stukjes:

Held der Steine moet daarom overal stickers plakken met Kein Lego ( zie zijn videos )
Landen zoals Hongarije en Polen vallen niet onder de EU wetgeving met dit
Canada zegt: we gaan hier niet in mee, de markt hoort vrij te zijn. Polen ook. Hongarije niet.
Maar Lego wil dit aan in praktisch ieder land , geen wonder dat ze een compleet leger aan advocaten hebben.
Voor een monopolist is dit natuurlijk hemel op aarde om dit voor elkaar te krijgen ( staat ook in de tekst )

EU moet natuurlijk gewoon doen wat Canada zegt. :P Anders moeten we straks alles via Polen kopen. ;)

Zo nu heb ik geen zin meer om als die juridische stukken te lezen. Ik gaat weer bouwen met mijn CaDA set. Foei ;)
Als ik mij niet vergis loopt er ook nog een zaak tegen Qman over hun minifigs, die zouden teveel op die van LEGO lijken, tja na een avondje aan de bar gezeten te hebben kan ik me dat misschien nog wel voorstellen verder vind ik ze totaal niet op elkaar lijken.

Johny's world berichte hier over op zijn kanaal. kan ook zijn dat die zaak inmiddels in afgerond.

• FormFirm
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-09 18:32
CORVETTE schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:39:

[Afbeelding]
Volgens mij is dat geen Apollo Gumpert, maar een Apollo Intensa emozione Wikipedia: Apollo Intensa Emozione

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
FormFirm schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 13:24:
[...]

Volgens mij is dat geen Apollo Gumpert, maar een Apollo Intensa emozione Wikipedia: Apollo Intensa Emozione
Daar hebt u gelijk in. Gumpert is de oude naam van het merk. Dat was duits en spreek je uit als "goempert". Dat klinkt natuurlijk voor geen meter. Dus denk dat ze daarom de naam Apollo hebben genomen. 🤔

Eh kumpel er hat eine kanone ! Vroeger op de duitse rtl. 😅

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:22
Na jaren enkel Lego te hebben gekocht en gebouwd heb ik mij toch laten verleiden om een set van Cada (master, the Solar system) te kopen.

Helaas blijkt dit toch een miskoop te zijn geweest en is Cada niet op het niveau van Lego.

Enkele puntjes:

+ Design ziet er leuk uit.

- Er zijn twee boekjes, drie zakjes en bouwstappen A en B. Geen van deze drie komen met elkaar overeen.
- Kwaliteit stenen is matig. Sommige klemmen intens, andere vallen er gewoon af/uit.
- Meerdere gebroken stenen.
- Meerdere missende stenen.
- Foutjes in de handleiding.
- doorschijnende steentjes.

Voor een set die toch redelijk richting Lego prijzen gaat (43,15 rechtstreeks via Cada gekocht), had ik er meer van verwacht. Ik zie het maar als leergeld en ga vooral opletten dat ik het niet samen met mijn echte Lego opberg.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
stutrecht schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:34:
Na jaren enkel Lego te hebben gekocht en gebouwd heb ik mij toch laten verleiden om een set van Cada (master, the Solar system) te kopen.

Helaas blijkt dit toch een miskoop te zijn geweest en is Cada niet op het niveau van Lego.

Enkele puntjes:

+ Design ziet er leuk uit.

- Er zijn twee boekjes, drie zakjes en bouwstappen A en B. Geen van deze drie komen met elkaar overeen.
- Kwaliteit stenen is matig. Sommige klemmen intens, andere vallen er gewoon af/uit.
- Meerdere gebroken stenen.
- Meerdere missende stenen.
- Foutjes in de handleiding.
- doorschijnende steentjes.

Voor een set die toch redelijk richting Lego prijzen gaat (43,15 rechtstreeks via Cada gekocht), had ik er meer van verwacht. Ik zie het maar als leergeld en ga vooral opletten dat ik het niet samen met mijn echte Lego opberg.
Mijn eerste ervaringen met CaDA zijn ook wat minder als wat gehoord had van anderen / reviewers.

Ik heb alleen een technic set en geen gewone set zoals jij. Je hebt volgens mij ook een ( vrij ) recente set , dus geen hele oude. Bij Chinezen altijd de laatste productie sets kiezen - ALTIJD - niet bij Lego .

De informatie in de startpost , vind ik , hoort een verschil te maken tussen technic en gewone stenen. Ik ben uitgegaan van gewone stenen , met een kleine beetje technic. En dat is niet echt relevant omdat het verschil tussen technic en gewone sets vrij groot is. Eigenlijk zou ik dat nog moeten aanpassen.

Qua technic is het ok, maar ook daar is soms de klemkracht wat te los. Zij kiezen om dat bewust te doen, maar dat zou beter kunnen. Ook heb ik soms wat lelijke stukjes zitten op de onderdelen. Meer info komt later.

Ik had dus in mijn hoofd, omdat CaDA geliefd is bij reviewers, dat de sets hun wat duurdere prijs zouden waarmaken.
In vergelijk met een Mould King e.a. zijn ze een stuk duurder , de dozen zijn wel mooi uitgewerkt. Maar ja, daar koop je weinig voor. :P

Ik heb zelf veel te veel alleen GoBricks ( Mould King e.a. ) gebouwd omdat die de beste sets en stenen hebben. Daardoor zijn andere merken wat op de plank blijven liggen. Maar nu bezig met een CaDA technic en net klaar een TGL set. Conclusie / vergelijk met Lego komt nog.

En idd CaDA zit met de prijs, aan de hoge kant ( volgens mij de duurste uit China ) en dan verwacht je misschien ook wel betere stenen. Aan de andere kant dan weer volgens mij is CaDA begonnen als technic sets maker en is er later pas gewone stenen bijgekomen en zijn ze nog niet op niveau. Kan ook hè. Er zijn vast anderen hier die langer met CaDA al werken die dat beter weten.

TIP: koop een recente Mould King , Happy Build , Sembo , SY etc . Die hebben allemaal GoBricks stenen welke beter zijn dan Lego zelf.

Ik zie trouwens dat het schema verkeerd is gezet in de startpost en zal dat wijzigen / verbeteren en ook merken toevoegen en een apart schema maken van technic . >:)

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
TGL T5014 Ford F150 Raptor en de Ford F150 Raptor 42126 van Lego.

Hier zijn ze met zijn tweeën:

Stenen aantal en prijs:

TGL Raptor: 3249
Lego Raptor: 1379

Beiden zonder electronica !

TGL kost rond de 95,- incl shipping ( Vliegtuig )
Lego kost advies 140,-

De TGL is ook met doos te krijgen maar dan is ie een paar tientjes duurder ( moet weer een grotere doos en

verpakking omheen ).
De TGL met toevoeging A is oranje en B is voor de rode. 2 kleuren om uit te kiezen dus. Ik heb de oranje.

Boekjes en bouwstappen:

Het boekje van TGL maakt - zeker in het begin - wat vreemde stappen. Maar daar is wel uit te komen. Het
puzzelen, stapje verder kijken en een beetje prutsen is leuk. TGL heeft het betere papier en mooiere prints.
Bij Lego ben je meer aan het bladeren dan bouwen. Zo weinig stenen per stap schiet niet op en er is ook
geen uitdaging in de bouwstappen. De kwaliteit van het papier en prints van Lego is minder als bij TGL.
Lego heeft wel extra foto's voorin van alle F150 Fords en die vond ik wel leuk om te zien. Het marketing
geblaat voor en soms tijdens het bouwen kan eruit worden gelaten m.i.

Prijzen:

Ze zijn beiden goedkoper te krijgen dan wat ik heb betaald.

Moeilijkheid ?

Beide fabrikanten geven een leeftijdsindicatie aan: Lego 18+ en TGL zegt 6+ .Daar klopt Niets van . Het Lego model is eigenlijk voor kinderen bedoelt en is door iedereen heel makkelijk in elkaar te zetten. De TGL set is het andere uiterste en vraagt juist veel ervaring en inzicht. Een jonger persoon met goede ervaring zou hem wel kunnen bouwen.

De kwaliteit:

Zou dan hier het gigantische prijsverschil ( per steen ) worden goed gemaakt door Lego ? Nou nee.
TGL komt met een stenen kwaliteit die eigenlijk gelijk ligt met Lego. Toen ik er mee aan het bouwen was had ik eerst het idee: dit is 1 - 1,5 jaar oude Mould King stenen. Precies hetzelfde. Ik heb het zelfs nog naast wat oudere MK sets gelegd en het verschil is heel miniem. Er zijn wat pinnen / connectoren met een iets andere klemkracht en dat was het. MK is natuurlijk vooruit gegaan en is nu de beste, maar voor een beginner doet TGL is het verrassend goed.

Ik las ergens dat ze de huidige MK kwaliteit zouden hebben, dat hebben ze dus niet. Ook ergens gelezen dat ze minder waren dan een CaDA. Ze zijn een behoorlijk stuk beter dan CaDA, het kan zijn dat het oude sets waren.

Gaan we dieper in op de kwaliteit tussen TGL en Lego dan valt op dat ze dezelfde problemen hebben die een MK niet heeft: klemkracht is bij beide verschillend maar wel werken bijna alle pins fijner dan Lego behalve de 3L blauwe pins. Beide zijn ze in hun oranje wat doorzichtig, TGL misschien een fractie meer als Lego. De oranje kleuren zijn bij beiden soms een klein beetje afwijkend. Maar de kleuren licht , donker grijs , zwart , geel en rood zijn van TGL weer wat beter. Kleine krasjes bij beide heel soms en miniem.

Het oranje van TGL is in zijn geheel net een slag lichter als bij Lego.

Dus ja over algemeen genomen heb ik de voorkeur van nieuwkomer TGL boven die van Lego. Wie had dat nou gedacht. TGL heeft in 1,5 jaar ontzettend grote stappen gemaakt. Als ze dit doorzetten dan komen ze rap in de buurt van een MK. Heel gaaf als er nog een serieuze speler bij is.

De sets:

Ze hebben allebei een paar leuke details / manieren van bouwen. Lego gebruikt natuurlijk veel kleuren in hun

sets die daar niets te zoeken hebben. TGL een heel stuk minder. Daar is meer zwart en donkergrijs gebruikt.
Er zit niet zoveel verschil in de sets qua opzet. V6 tegen V8, zelfde deuren kunnen open, vering , dezelfde
achteras.
De TGL heeft een schakelaar om de motor aan en uit te zetten en versnellingen. Wat gezien het grote verschil in onderdelen ook wel nodig is.

Ik heb moeite om de Lego set als display set te zien ( dat zegt Lego zelf ) maar daar is de set echt niet goed genoeg voor. Je mist veel teveel onderdelen en details. Als je hem naast de TGL set ziet kun je goed het verschil zien dat de TGL set meer een echte set is en wel in een display kan staan.
Wel valt het gebruik van de blauwe pins meer op bij de TGL set. Lego heeft ze uiteraard ook, maar daar heb je al zoveel idiote kleuren in het model dat het minder erg lijkt. Bij TGL hadden zwarte 3L pinnen niet misstaan. Bij een serieuze set horen ook betere kleuren pins.

Zie eerder boven de posts voor iedere set specifiek.

Conclusie:

Dit is wat lastig omdat ik 1 set moeilijk kan beoordelen; die is immers niet voor mij geschikt. De Lego set.
Hij is op zich niet super slecht. Dat niet, maar wel zwaar over prijst en totaal geen tegenstander voor de TGL
set die een goede prijs / kwaliteit verhouding heeft.

De Lego set zou voor een paar tientjes en voor beginners / kinderen te koop moeten zijn. Dit is gewoon geen
leuke build, geen uitdaging en geen model om graag tegenaan te kijken.
Het model van TGL verrast door de iets betere kwaliteit, uitdagende bouw en een prijs die vele malen goedkoper
is dan wat Lego aanbiedt.

Er is dus eigenlijk in dit geval geen enkele reden om de Lego set te kiezen boven de TGL set.

samengevat:

- Prijs/kwaliteit is veel beter van TGL
- Stenen kwaliteit is ietsjes beter van TGL
- TGL heeft uitdaging in de set - Lego niet
- TGL heeft fijne bouwstappen - Lego niet
- TGL is geschikt voor volwassenen - Lego niet
- Lego is geschikt voor beginners - TGL niet
- TGL kan goed als display set worden gebruikt - Lego niet

MK = natuurlijk Mould King ( GoBricks )

De grotere set is van TGL - de kleine Lego - op de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rvSVXzkUMFRLB6q2siZQjlQQ0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCv9HctUYReLvBn5joNCJcED.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnNg0-d52zi3zks4EwBIB1pnH3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IXVSMHanFUQ0opLmF7cSolu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIy9E1krVzYwxl_MgszembidUEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PzcE5Bn2xaObyKTnqFS6UVA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gkcs63u44uQ0xjSE4j2Eou6xhAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJ8bfvOcvGDZUe4LA8jmyVGD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHpqV3AP_DdfsswwCoIPsnNnKSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQ2n6RjVUIOn9SCGdftt5v0F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W97O4B2CDPd7YPUzQn9tOt_2iAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmvyvWjCTdpVPTIEgetbeaWq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEVOCz8unTYoPZ2joWx7cUJQdqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjaoyGUGfdpnSssDxzNNaVmv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKUcLM2cwwublYwC_vLnHsB07Ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GL59xPTdDtLr90lYQJj1VFv.jpg?f=fotoalbum_large

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:36
Hoe zijn mouldking/gobricks als je ze lange tijd in elkaar laat staan met betrekking tot scheuren, ik ben echt een lego fan, maar ik heb nu weer een dure set, haunted house waarvan de blokken zijn gescheurd, en dit was niet de eerste, als lego zulke kwaliteit blijft maken ben ik er klaar mee en verkoop ik mijn lego, en ga ik overstappen op een ander merk.

Je betaald een hogere prijs voor lego, dan verwacht ik ook kwaliteit en niet blokken die na een paar maanden gaan scheuren.

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17:47
gizmokat schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:01:
Hoe zijn mouldking/gobricks als je ze lange tijd in elkaar laat staan met betrekking tot scheuren, ik ben echt een lego fan, maar ik heb nu weer een dure set, haunted house waarvan de blokken zijn gescheurd, en dit was niet de eerste, als lego zulke kwaliteit blijft maken ben ik er klaar mee en verkoop ik mijn lego, en ga ik overstappen op een ander merk.

Je betaald een hogere prijs voor lego, dan verwacht ik ook kwaliteit en niet blokken die na een paar maanden gaan scheuren.
Heb hetzelfde, ook scheuren.
Kwaliteit van lego gaat hard achteruit in combi met prijs. Je betaalt inmiddels meer voor de naam dan voor kwaliteit (al willen sommigen dat niet zien)
Kwaliteit van andere merken was in het begin echt bagger, maar inmiddels vaak beter dan van lego zelf.

Als ik eerlijk ben, was ik altijd fan van lego, maar door de prijs / kwaliteit verhouding, neig ik steeds meer richting de neppers.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Is haunted house niet een wat oudere set ? Serious scheuren ? Foto voor de beeldvorming ?

Heb je hem in de volle zon gehad ?

Ik heb geen mould king van heel erg oud wel lepin van de begin periode - zeg een jaar of 8 a 9 max - daarvan is het nog zoals het bij aankoop was. Ook de electronica van technic werkt nog allemaal. Maar ze staan niet in de zon.

Dat ze een mindere kwaliteit leveren is Lego's eigen keus. Dat is gewoon een strategie om geld en kosten te besparen.
Maar ja als de anderen forse sprongen maken in het verbeteren van hun stenen, Dan lopen ze de kans ingehaald te worden .
Het is nu te hopen dat grote partijen als Xingbao en Blue Brixx doorpakken.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Er is nog wel een punt waar Mould King - GoBricks het wat slechter doet als Lego en dat zijn de hele kleine krasjes. Lego heeft die ook maar over het algemeen minder dan MK.

Als je het productie proces bekijkt doet Lego vrij veel direct van moulden af volgens mij. Dus banden met aanvoer gaan over na de set productie. Geen druk en minder stenen op elkaar

GoBricks maakt gigantische aantallen en doen ze in 1000 liter vaten/zakken. Zo staan ze in de hallen. Die gaan vervolgens naar een MK of Happy Build en anderen om tot sets gemaakt te worden. Ik kan me voorstellen dat die 100 kilos druk kan zorgen voor de krasjes.

Ik heb wel eens bij GoBricks rechtstreeks besteld en krasjes waren er bijna niet.

Ze maken tegenwoordig ook zelf wat sets .

Krasjes op de grotere bricks en tiles. Platte gladde platen. Daar kun je het beste kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door CORVETTE op 19-04-2022 13:22 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haunted House is van 2020 en nu nog gewoon te koop, dus erg oud is ie niet. Bij Lego zijn de bruine bricks heel erg bros, is een bekend probleem. Of dat bij het HH van @gizmokat ook het geval is weet ik niet.

@CORVETTE Die TGL Raptor moet ik ook maar aanschaffen, toffe set. Ik vind alleen de motorkap wat minder geslaagd, maar dat zei je zelf ook al. Heb jij wel eens de F-150 MOC van de 42115 gebouwd? Zou leuk zijn om een idee te krijgen van die MOC tov de TGL set. Ik zag dat ie inmiddels 112 euro is, maar dan nog is het een goede deal denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 19-04-2022 14:09 ]

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Haha sorry was in de war met een hele oude set. Ik neem aan dat ze netjes alle bruine onderdelen naar je opgestuurd hebben ?

Die MOC is 10x mooier dan het origineel. Ik heb te weinig tijd om alles te bouwen . Ik verkoop de Lego set zo weer.

De mijne kwam van blockbrickworld . En bij anderen was ie toen 10 a 15 goedkoper. Maar ik heb een CaDa set erbij besteld . En hij heeft beide. TGL wordt bij steeds meer winkels verkocht.

[ Voor 25% gewijzigd door CORVETTE op 19-04-2022 16:41 ]

• gizmokat
CORVETTE schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 12:59:
Is haunted house niet een wat oudere set ? Serious scheuren ? Foto voor de beeldvorming ?

Heb je hem in de volle zon gehad ?

Ik heb geen mould king van heel erg oud wel lepin van de begin periode - zeg een jaar of 8 a 9 max - daarvan is het nog zoals het bij aankoop was. Ook de electronica van technic werkt nog allemaal. Maar ze staan niet in de zon.

Dat ze een mindere kwaliteit leveren is Lego's eigen keus. Dat is gewoon een strategie om geld en kosten te besparen.
Maar ja als de anderen forse sprongen maken in het verbeteren van hun stenen, Dan lopen ze de kans ingehaald te worden .
Het is nu te hopen dat grote partijen als Xingbao en Blue Brixx doorpakken.
de set is pas eind 2021 uit gekomen, en ik heb hem sinds oktober vorig jaar alleen gebouwd en in de vitrinekast gehad, zonder een straaltje zon er op, dit is nu al de derde lego set waar bij ik dit heb en ik ben pas begonnen met lego in augustus 2021 dus nog niet zo lang bezig.

De foto met scheuren is nog maar een klein deel het gebouw er zitten er dus nog meer in, ik ben nu ook er wel klaar mee, ik heb nog sets nieuw in doos en een hoop andere grote, maar alles gaat de verkoop in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfeBsjV0XZyLl48MPCL3xMLPWso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN32XPzgaejk4XatL7NGCSJT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgKdUbyXTenXYRo9POfzkprwpcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ms5O2NCqKNxzd5bqMI3wVtyY.jpg?f=fotoalbum_large

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@gizmokat Post die eens in het Lego topic. Volkgens mij zijn er niet veel die hetzelfde probleem hebben. Ik zou eens wat foto's naat lego sturen en vragen wat ze ermee gaan doen. Je hebt immers ook garantie op Lego lijkt me. En als dit binnen een jaar zo kapot gaat zou ik ook balen als een stekker. Ik heb zelf alleen Technic en Star Wars sets, ik heb dit nog niet gezien bij mij.

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 19-04-2022 17:03 ]

• gizmokat
zonoskar schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:02:
@gizmokat Post die eens in het Lego topic. Volkgens mij zijn er niet veel die hetzelfde probleem hebben. Ik zou eens wat foto's naat lego sturen en vragen wat ze ermee gaan doen. Je hebt immers ook garantie op Lego lijkt me. En als dit binnen een jaar zo kapot gaat zou ik ook balen als een stekker. Ik heb zelf alleen Technic en Star Wars sets, ik heb dit nog niet gezien bij mij.
Heb ik net gedaan, maar dit is nu al de derde set die dit heeft, ben er nu ook echt wel klaar mee.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Dit is wel erg triest ja. De scheuren zitten op heel veel plekken . Ook bij andere kleuren. Nog nooit zoiets gezien. Aankaarten bij Lego idd.

Als je sets hebt uit dezelfde periode nog in doos of dezelfde sets. Ja kan me voorstellen dat je vertrouwen weg is bij 3 sets. Dit is ook een vrij prijzige , die haunted house.

Als je iets zoekt om te bouwen van een ander merk kunnen we je advies geven hier.

Omdat je kwaliteit's issues hebt zou ik een recente GoBricks set aanraden , Mould King of happy build, 18k etc.

Yourwobb of hitian hebben aardig wat keus.

Wat zijn thema's die je leuk zou vinden ?

• gizmokat
CORVETTE schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 18:34:
Dit is wel erg triest ja. De scheuren zitten op heel veel plekken . Ook bij andere kleuren. Nog nooit zoiets gezien. Aankaarten bij Lego idd.

Als je sets hebt uit dezelfde periode nog in doos of dezelfde sets. Ja kan me voorstellen dat je vertrouwen weg is bij 3 sets. Dit is ook een vrij prijzige , die haunted house.

Als je iets zoekt om te bouwen van een ander merk kunnen we je advies geven hier.

Omdat je kwaliteit's issues hebt zou ik een recente GoBricks set aanraden , Mould King of happy build, 18k etc.

Yourwobb of hitian hebben aardig wat keus.

Wat zijn thema's die je leuk zou vinden ?
Er zijn meerdere thema's die ik leuk vind, modulars, auto,s, ruimteschepen en nog veel meer leuk spul, ik zit al een hele tijd er naar te kijken alleen heb ik nog niets besteld, Lego koop ik nu niet meer, de sets die ik nu nog heb heb ik nagekeken en hebben geen scheuren dus die hou ik, heb ook nog 5 grote sets nieuw in doos die gaan wel de verkoop in en daar koop ik dan wat anders van, heb ook nog veel kleine setjes lego die waren niet zo duur en daar boeit het me niet zo veel als daar af en toe en slechte steen tussen zit.

• RubjeMazter
CORVETTE schreef op zondag 10 april 2022 @ 18:40:
[...]

U is jij . Een paar weken binnen en ik heb de eerste stukje al gebouwd. Fotos komen nog.
Heb je inmiddels al foto's? Mijne zijn gisteren aangekomen in AMS(terdam) als ik de shipping information moet geloven. Ging vrij vlot door de douane :)

• gizmokat
Heb net 2 modulars besteld, een Happy build music store en een mould king 16001 CA Restaurant, mijn benieuwen wat ik er van ga vinden.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
gizmokat schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:12:
Heb net 2 modulars besteld, een Happy build music store en een mould king 16001 CA Restaurant, mijn benieuwen wat ik er van ga vinden.
Volgens mij ben je 1 van de eerste die modulars koopt. Ben heel benieuwd hoe ze zijn.
Wat heb je betaald en waar besteld ?

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
RubjeMazter schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:23:
[...]

Heb je inmiddels al foto's? Mijne zijn gisteren aangekomen in AMS(terdam) als ik de shipping information moet geloven. Ging vrij vlot door de douane :)
Jij zult hem eerder af hebben, ik heb wat gezondheids klachten en weinig tijd om te bouwen.

Hier een paar foto's.
Het is mijn eerste CaDa technic set.

Wat viel op tot nu toe:
- paar lelijke plekjes op de onderdelen, maar niet wereld schokkend
- de buggy motoren maken een flinke herrie
- alle pins en assen gaan erg gemakkelijk , te weinig frictie soms.
- boekje 1 of 2 stenen per bouwstap. Dat is jammer.

- tot nu toe geschikt voor een beginner
- eigen moulds van onderdelen zijn leuk om te zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfyZpNufn25vvu4_BrXEG5_BVBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcVmBuw5D1hh7KrD4teOBB3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVHZxCwjzwzu-iUtIqc388l4Af4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ds12vjlyUYCCau1gKH4wzfJW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx3wPtKiJL5iYCsklBhKQdfdb5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHxV5sbfBIutEcWAzSSkLxDA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OTZB1Rq6Op1NQDqoIrYcFb6rudU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEoilPq8JqllnH2dsTd8IKbZ.jpg?f=fotoalbum_large

• gizmokat
CORVETTE schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:08:
[...]

Volgens mij ben je 1 van de eerste die modulars koopt. Ben heel benieuwd hoe ze zijn.
Wat heb je betaald en waar besteld ?
De mouldking diner bij yourwobb voor 80 euro en de happy build voor 100 euro bij bleubrixx, de happy build hadden ze wel iets goedkoper ook bij yourwobb, maar ik ben ongeduldig en wou hem wat sneller in huis hebben, en ik weet ook niet of je bij yourwobb nog inklaringskosten en zo krijgt.

En bij bleubrixx had ik al eerder besteld, heb ff gezeurd over ze, omdat ik een zakje stenen miste van een xingbao set en ze een beetje vage mail terug hadden gestuurd, dat ik het iedee had dat ze er niets aan gingen doen, uiteindelijk heb ik wel de missende onderdelen gekregen, heeft wel 2 maanden geduurd of zo.

xingbao set vond ik overgens niet zo best, hoop onderdelen paste niet en waren te hoog, ik heb denk zo'n 90 stenen moeten afschuren en sommige delen vervangen voor lego omdat ze helemaal niet klemde, nu dat ie af is ziet ie er wel leuk uit, en gelukkig weinig voor betaald.

Maar ik laat het weten als ze er zijn en ik er aan ga beginnen.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb zelf nog nooit bij yourwobb besteld . Meestal bij hitian , blockbrickworld e.a. en nooit inclaringskosten gehad. Die zitten in de prijs.

Bij Happy Build heb ik nooit service nodig gehad bij mould King al vaak. Tegenwoordig amper nog maar 1 of meer geleden vrij vaak. Dat werd binnen 2 a 3 weken en soms 1 week geleverd. Snelste was 4 dagen. Dat versturen ze met high priority.

Missende stenen heb ik bij TGL en happy build niet gehad, bij Blue Brixx en mould king eerder wel eens, maar later eigenlijk niet meer.

Ook bij Xingbao hebben ze afgelopen jaar sprongen gemaakt. Bij Blue Brixx maken ze daar ook gebruik van. Of een dochter bedrijf van hun. De stenen komen veel overeen. Ik ben nu een Blue Brixx galleon nog aan het maken en dat is vrij netjes en zonder problemen. Ik post wel een keer foto's daarvan. Eind vorig jaar is die geproduceerd .

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
gizmokat schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 17:04:
[...]

Heb ik net gedaan, maar dit is nu al de derde set die dit heeft, ben er nu ook echt wel klaar mee.
Wat zei Lego toen je contact nam ?

Pagina: 1 ... 25 ... 51 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.