Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 22 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed punt! Vroeg me toevallig gisteren al af of ie er al zou zijn. Ondanks de groeiende backlog ook besteld. Heb me verder toch maar ingehouden, want tja, als je toch al verzendkosten betaald is het efficiënter om er een 2e of 3e doos bij te bestellen. En kom nu al ruimte tekort. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

vectormatic

Warlock of the doorlock

Nou, de KV-1 zit in elkaar, en was weer een top-build. Heb em uitgesmeerd over het hele weekend in 4 etapes gebouwd, en er zitten weer hele mooie details in, zoals de torsie-armen. Ook kwa prijs/kwaliteit kan je met 34 euro voor 650 blokjes, en een tank van dit formaat niet klagen :)

Enige minpunt wat ik tegen ben gekomen is dat de buitenste delen van de sprocket/idler wielen niet goed vast zitten, en dus met een stukje rijden er wel eens af willen vallen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit soort slechte fit tegenkom bij Cobi, en een drupje modelbouw lijm lost het vast op, maar wel apart om te zien, terwijl Cobi juist vrij grote stappen maakt op andere fronten.

Ik kreeg ook nog het idee om een 2e KV-1 te kopen, en de T-34-85, dan kan mijn oude Rudy de parts-bin in, en kan ik de 2e KV-1 ombouwen tot KV-85, of KV-2.

En fingers crossed dat Cobi binnenkort ook weer een nieuwe IS-2 of IS-3 uitbrengt. Ik heb nu dus met de KV-1 en IS-7 zo ongeveer het begin en einde van de Soviet heavy tanks staan (ja, de IS-7 is nooit echt in productie geweest, en er was de IS-10/T-10), het zou tof zijn als ze de boel er tussen ook weer opfrissen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:28:
En fingers crossed dat Cobi binnenkort ook weer een nieuwe IS-2 of IS-3 uitbrengt. Ik heb nu dus met de KV-1 en IS-7 zo ongeveer het begin en einde van de Soviet heavy tanks staan (ja, de IS-7 is nooit echt in productie geweest, en er was de IS-10/T-10), het zou tof zijn als ze de boel er tussen ook weer opfrissen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de IS-3 en/of T-10 aub, KV-2 en IS-2 heb ik al namelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gaius schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:38:
[...]

Mijn voorkeur gaat uit naar de IS-3 en/of T-10 aub, KV-2 en IS-2 heb ik al namelijk. :P
Daar kan ik wel mee leven :P Ik heb zelf de KV-2 en IS-2, NET gemist, maar heb ook geen heel specifieke volgorde waarin ik ze zou willen, en de IS-3 is gewoon een gigantische bad-ass tank.

En de KV-2 kan je natuurlijk prima bouwen met een KV-1 en wat extra onderdelen.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeeBXycGIjRiINrHaW6T4sRjIA4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8MqgpFDimO4osYan5RCzvJ9t.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NHYTBXYvfzpSUYZ6IQbt8eieAw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oLMetYsVztMwBOWEBgBbByYL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/syUQors2E3jR0Y8Rpi1TGZ3Olo8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c1GyCk4s62JRJt1W5NL6usV9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4GCzeroiX2ygt2GUYLJELBPSyY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RVjI0dXflURPgjT9ywfRJJ68.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand ervaring met 1 of meerdere van bovenstaande sets?

Het zal dan mijn eerste Lego set worden. Of is het aan te raden om eerst echt Lego te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy1975
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-09 13:03
CaDA is een kwalitatief goed merk, en doet zeker niet onder voor LEGO.

Ik schrik wel van deze prijzen...pffff....extreem goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
Snoopy1975 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:22:
CaDA is een kwalitatief goed merk, en doet zeker niet onder voor LEGO.

Ik schrik wel van deze prijzen...pffff....extreem goedkoop.
Stukken goedkoper inderdaad;)

De cada sets passen niet in de vitrine kast. Ik ga denk ik de technique doen, die past wel. Is alleen niet van cada. Zal ook wel goed zijn hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
Ossi schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:18:
De laatste tijd niet stilgezeten natuurlijk, heb weer aardig wat builds erop zitten.

Een zwart SUV-achtig model:
[Afbeelding]

€ 36,06 | 3341 Transport Cruiser SUV 589pcs Racing Car Model Building Block Sets Educational DIY Bricks Toys DIY For Children
https://a.aliexpress.com/_uWn4Zo

Een rode offroad truck of monstertruck:
[Afbeelding]

€ 64,47 41%OFF | 1760Pcs 4WD SUV Off Road Vehicle Model Building Block Technical City RC/non-RC Racing Car Truck Bricks Toys for Boys
https://a.aliexpress.com/_uhddz4

Sneeuwploeg... In elkaar gezet op één van de warmste dagen van de afgelopen zomer. De ironie is mij niet ontgaan :P
[Afbeelding]

€ 90,60 20%OFF | MOULD KING High-Tech The Snowplow Truck Model sets Building Blocks Assemble Bricks Kids Educational DIY Toys Christmas Gifts
https://a.aliexpress.com/_uuUKCQ

Mac anthem truck
[Afbeelding]

€ 38,86 60%OFF | SEMBO 1202pcs City Big Truck Engineering Buiding Blocks technical Mark Container Vehicles Car Figures Bricks Toys For Children
https://a.aliexpress.com/_vr0QMe

Mauser 98k geweer. Erg leuk om te bouwen en hij werkte ook nog, voor een schot of 5, daarna klemde iedere keer de kogel.
[Afbeelding]

€ 19,97 25%OFF | MOULD KING MOC Creative Toys The Desert Eagle Pistol Weapon SWAT Gun Model Building Blocks Bricks Kids DIY Toys Christmas Gifts
https://a.aliexpress.com/_v7KFo6

Kawasaki motor:
[Afbeelding]

€ 31,92 20%OFF | MOULD KING High-Tech The MOC H2R Motorcycle Model Building Blocks Assembly creative Bricks Kids DIY Toys Christmas Gifts
https://a.aliexpress.com/_uI2mcm

Lamborghini Sian
[Afbeelding]

€ 34,28 53%OFF | SY BLOCK Technical Expert Sport Car Building Blocks Friends Vehicle Model Bricks Education Toys Birthday Gift for Boys
https://a.aliexpress.com/_uGw9EO

Ik heb nog een paar hele mooie gedaan, maar die moet ik nog even verwerken :)
Hoe heb je de bouw van de laatste set ervaren? En hoe is de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
m4bnl schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:21:
[...]

Hoe heb je de bouw van de laatste set ervaren? En hoe is de kwaliteit?
Ik heb m voor 22,50 gekocht op Ali. Dus dan is hij het geld wel waard. Hij is wel vrij fragiel, dus een displaymodel en niet voor kinderen die er mee willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
Ossi schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 18:56:
[...]

Ik heb m voor 22,50 gekocht op Ali. Dus dan is hij het geld wel waard. Hij is wel vrij fragiel, dus een displaymodel en niet voor kinderen die er mee willen spelen.
Dat is een leuk bedrag. Nu kost die €44. Is die dat geld ook waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
m4bnl schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heeft iemand ervaring met 1 of meerdere van bovenstaande sets?

Het zal dan mijn eerste Lego set worden. Of is het aan te raden om eerst echt Lego te kopen?
Die prijzen zien er aantrekkelijk uit!
Maar als Snoopy schrikt van deze prijzen, dan zou ik persoonlijk wel ff de shop checken :X

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
m4bnl schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:30:
[...]

Dat is een leuk bedrag. Nu kost die €44. Is die dat geld ook waard?
Er zijn vaak meerdere verkopers van hetzelfde model. Misschien handig om even te zoeken op Ali.
Om je vraag te beantwoorden, dat denk ik eigenlijk niet. Was trouwens wel vóór het BTW verhaal van nu. Maar denk dat onder de 40 wel oke is. En vast wel te doen met coupons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ziet er beetje uit als een zaak die het zelf van Ali koopt en dan weer verkoopt, op zich niets mee natuurlijk maar is het dan wel echt Cada of een clone van Cada ^^;;

Le Meow

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 12:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9Ze0ouKiuZkrVV1XTFINrODDZs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1mST5e86UsP9m21tw0kylUv9.png?f=fotoalbum_large

Winterproject is binnen :9~

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoopy1975
m4bnl schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:36:
[...]

Stukken goedkoper inderdaad;)

De cada sets passen niet in de vitrine kast. Ik ga denk ik de technique doen, die past wel. Is alleen niet van cada. Zal ook wel goed zijn hoop ik.
Ik weet niet of het hier mag, maar doe het toch...anders word ik wel terug gefloten :)

Ik schrik met name van de prijs van de CaDA sets, door dat deze dicht in de buurt van de inkoopprijs ligt. alsik er dan van uit ga dat bol.com nog een leuke marge incasseert en de verzendkosten ook nog eens van de prijs af moeten (want via bol.com word alles "gratis" verzonden. dan willen deze verkopers wel heel erg graag en met verlies van hun setjes af.

Ik zit ook op bol.com maar ga echt de sets niet dumpen. Maar voor de lief hebbers doe er je voordeel mee. CaDA sets zijn een goede aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stringbean
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 21:41
Nieuw op dit topic ;-)
Ben een erg ervaren Lego bouwer.

Recent 2 Chinese builds gedaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE4OcQgsw7llkjR1IuvAj54QRew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/858CHfI2cEn3KpXdZtuwPqaj.png?f=fotoalbum_large
Deze vond ik helemaal niks, alles was heel stroef en brak zelfs een balkje doormidden.
Dat had ik nog nooit meegemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaxFUjsX-M_M9k-viaas5oDotUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PZQNYQSxXS4iwPTr9DxQ0Vy9.png?f=fotoalbum_large
Deze was soms wel wat krap om alles in elkaar te krijgen, maar wel erg goede kwaliteit.
Volgens mij is deze eigenlijk van Mould King.

Heb nu deze besteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gg_hAbotNHXWGkRpOi_Fh7RAk3U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M79pPgiGjlAi18qqUfXF3HTr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@stringbean die crash tender is een kopie van een moc toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stringbean
vectormatic schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:33:
@stringbean die crash tender is een kopie van een moc toch?
Klopt moc 4446, heb de maker van die moc een sponsoring gedaan 💶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:05
Afbeeldingslocatie: https://china-gadgets.com/app/uploads/2019/05/CaDA-919-Sports-Car-building-blocks-734x550.jpg

Hier ook goede ervaringen met CaDa. Deze van 1586 stukjes een jaar geleden van AliExpress gehaald voor een krappe 40 euro. De ophanging deed me erg denken aan die van de Lego Land Rover Defender die ik van een vriend van me heb geleend, maar een erg tof model om te bouwen. Kwaliteit gewoon prima, en tsja, die prijs is natuurlijk super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Wel een beetje vreemde verhoudingen daaro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.porscheroadandrace.com/wp-content/uploads/2016/11/s_2-porsche-919-hybrid-le-mans-24h-2016_3783-gs.jpg?ssl=1

Dat vind ik bij het origineel ook... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy1975
Heb nu deze besteld:
[Afbeelding]
Ben benieuwd naar een review van deze set. Neem aan dat deze is uit gebracht door MouldKing?

Heb deze een aantal jaar geleden van LEGO gebouwd, super mooi bouwwerk, alleen jammer dat hij niet echt fatsoenlijk reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Jaja, snel je foto aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Beavbusi schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:26:
[...]

Jaja, snel je foto aanpassen ;)
Ah, die verhoudingen had je het over! Haha shit, ik dacht dat ik snel genoeg was en niemand het had gezien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stringbean
Snoopy1975 schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:24:
[...]

Ben benieuwd naar een review van deze set. Neem aan dat deze is uit gebracht door MouldKing?

Heb deze een aantal jaar geleden van LEGO gebouwd, super mooi bouwwerk, alleen jammer dat hij niet echt fatsoenlijk reed.
Zal hier een review delen zodra ik hem binnen en af heb.
Is het dezelfde van Lego? Deze is namelijk gebaseerd op een Moc en meer dan 6100 onderdelen.
De 9800 Liebherr was al groot en complex en die was maar 4400 onderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Vandaag met m'n zoontje begonnen aan zijn KV-1 tank.

Ging prima tot we op een gegeven moment een bepaald blokje niet konden vinden...
Ik heb al 8 x alle resterende blokjes uit zak 1 in mijn handen gehad
het was een soort blokje dat we nog niet eerder nodig hebben gehad
Ik heb al 4 x op de grond, stoelen, tafel etc gekeken, alle plastic zakjes gecheckt.... niets...

Is dat jullie weleens overkomen bij COBI of moet ik gewoon nog beter zoeken?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
louzy82 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:13:
Vandaag met m'n zoontje begonnen aan zijn KV-1 tank.

Ging prima tot we op een gegeven moment een bepaald blokje niet konden vinden...
Ik heb al 8 x alle resterende blokjes uit zak 1 in mijn handen gehad
het was een soort blokje dat we nog niet eerder nodig hebben gehad
Ik heb al 4 x op de grond, stoelen, tafel etc gekeken, alle plastic zakjes gecheckt.... niets...

Is dat jullie weleens overkomen bij COBI of moet ik gewoon nog beter zoeken?
alleen uit zak 1 gekeken?

Mijn ervaring is dat zulke steentjes dan vaak in zak "later nummer" zitten toch. En dan de hele build je afvragen of je aan het eind in de knel komt en dat niet doen :)

Living on the edge, die oosterse lego :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
42erik schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:32:
[...]

alleen uit zak 1 gekeken?

Mijn ervaring is dat zulke steentjes dan vaak in zak "later nummer" zitten toch. En dan de hele build je afvragen of je aan het eind in de knel komt en dat niet doen :)

Living on the edge, die oosterse lego :p
Ik heb vluchtig in zak 2 gespiekt maar zal het morgen wat uitvoeriger doen.

Enne, COBI is Europees ;)

mijn vrouw zei al grappend, 'had maar gewoon lego gekocht ' (dit is de eerste keer dat we een ander merk proberen :-p

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
louzy82 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:51:
[...]

mijn vrouw zei al grappend, 'had maar gewoon lego gekocht ' (dit is de eerste keer dat we een ander merk proberen :-p
oh ja, da's waar, dat is geen china.

Ach, met lego had ik pas 2x zakje 4 en geen keer zakje 6 :D
Ook daar gaat het soms mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:55
louzy82 schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:51:
[...]

Gelukkig heb je Cobi gekocht, hun onderdelen service is prima, net als Lego sturen ze het ontbrekende onderdeel zonder gezeur na :)

https://cobi.pl/en/customer-service/missing-blocks/

Ik heb het nu een keer of 3 gehad met 40+ sets, het blijft vervelend, maar het wordt keurig opgelost.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb inderdaad een keer een fout onderdeel gekregen in mijn CaDA set en dat was drama. Niet omdat de verkoper niet mee wou werken, maar omdat het na 2 keer opsturen nog niet gelukt was. Eerste keer kreeg ik een onbedrukt onderdeel (en de verkeerde kleur), de 2de keer kreeg ik een geheel ander onderdeel (een L motor, ik was niet rouwig). Daarna nog een keer geprobeerd, maar ik weet eigenlijk niet meer waarom, maar ik heb het toen maar opgegeven. Het duurt ook enorm lang aangezien de onderdelen ook uit China moeten komen.

Het ging om dit scheef gedrukt onderdeel in de rode italian supercar van CaDA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07yqHJr7naHwsnTpwKtMBHcX_4Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xaHbIPS5xqRKDZ0VslgsYvKS.jpg?f=user_large
Ik heb toen maar een Lego onderdeel via Bricklink gekocht en zelf een zwarte baan op gespoten. Het ziet er nog best ok uit ook :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@louzy82 Tot nu toe heeft Cobi bij mij een 100% succes rate, op inmiddels 20+ (30+? moet eens tellen) sets. Het komt ook niet voor dat onderdeeltjes in de verkeerde stap zakjes zitten. Lego heeft overigens in ~30 jaar en honderden sets ook maar 1 missend onderdeel gehad.

Wat voor onderdeel missen jullie? Wat me bij Cobi nog wel eens gebeurd is dat ik in een eerdere stap per ongeluk de verkeerde variant van een stukje pak (1x2 tile met pantser nopjes ipv 1x2 tile glad bijvoorbeeld), en me dan dus later het apezuur zoek. Beetje een consequentie van dat Cobi sets voor 90% dezelfde kleur zijn, en ik vaak met iets te weinig licht bouw :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
vectormatic schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:02:
@louzy82 Tot nu toe heeft Cobi bij mij een 100% succes rate, op inmiddels 20+ (30+? moet eens tellen) sets. Het komt ook niet voor dat onderdeeltjes in de verkeerde stap zakjes zitten. Lego heeft overigens in ~30 jaar en honderden sets ook maar 1 missend onderdeel gehad.

Wat voor onderdeel missen jullie? Wat me bij Cobi nog wel eens gebeurd is dat ik in een eerdere stap per ongeluk de verkeerde variant van een stukje pak (1x2 tile met pantser nopjes ipv 1x2 tile glad bijvoorbeeld), en me dan dus later het apezuur zoek. Beetje een consequentie van dat Cobi sets voor 90% dezelfde kleur zijn, en ik vaak met iets te weinig licht bouw :P
Het is een 3 blokjes breed en heeft een schuine zijde.

Dat we extra goed op moeten letten op blokjes die veel op elkaar lijken waren we ook al achter (gelukkig net op tijd).
Maar dit soort blokje hebben we nog niet eerder gebruikt tot deze stap...
Ik ga nog een keer rond de tafel speuren...

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Ik vond dat een erg leuke build, is dat de versie ook met meerdere varianten hoofden en armpjes?

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
louzy82 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:08:
Dat we extra goed op moeten letten op blokjes die veel op elkaar lijken waren we ook al achter (gelukkig net op tijd).
Bij Cobi geven ze dat soms aan met een plaatje waar ze de twee blokjes naast elkaar tonen, waarbij ze aangeven welke je moet hebben.

Ik heb zelf meerdere keren gehad dat ik wat niet kon vinden, maar het was altijd mijn fout. 1 keer een bouwfoutje gemaakt, waarbij het blokje al gebruikt was en de andere keren moest ik gewoon beter zoeken. Nooit een ontbrekend blokje gehad, maar wel een keer een kapot wiel, dat netjes vervangen werd.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• louzy82
Ludewig schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:27:
[...]

Bij Cobi geven ze dat soms aan met een plaatje waar ze de twee blokjes naast elkaar tonen, waarbij ze aangeven welke je moet hebben.

Ik heb zelf meerdere keren gehad dat ik wat niet kon vinden, maar het was altijd mijn fout. 1 keer een bouwfoutje gemaakt, waarbij het blokje al gebruikt was en de andere keren moest ik gewoon beter zoeken. Nooit een ontbrekend blokje gehad, maar wel een keer een kapot wiel, dat netjes vervangen werd.
Jep
Vandaag met een frisse blik nogmaals door alle resterende blokjes gegaan en gevonden natuurlijk :+

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
louzy82 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:45:
Vandaag met een frisse blik nogmaals door alle resterende blokjes gegaan en gevonden natuurlijk :+
Ik ken de frustratie dat je ervan overtuigd bent dat hij er niet is. Een frisse blik helpt vaak.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
We hebben de build van de COBI KV-1 tank gisteren afgerond.
Het was onze eerste tank maar ik denk dat er nog wel meer zullen volgen :)
Het was een leuke build en het resultaat is echt heel gaaf.
Daarnaast is het ook leuk voor mijn zoontje om er gewoon mee te spelen (ipv. alleen tentoongesteld te worden)

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 12:14
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:13:
[...]

Ik vond dat een erg leuke build, is dat de versie ook met meerdere varianten hoofden en armpjes?
Ik heb geen idee, lijkt niet zo als ik de foto's bekijk. Maar daar kom ik vanzelf achter :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy1975
zonoskar schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:34:
Ik heb inderdaad een keer een fout onderdeel gekregen in mijn CaDA set en dat was drama. Niet omdat de verkoper niet mee wou werken, maar omdat het na 2 keer opsturen nog niet gelukt was. Eerste keer kreeg ik een onbedrukt onderdeel (en de verkeerde kleur), de 2de keer kreeg ik een geheel ander onderdeel (een L motor, ik was niet rouwig). Daarna nog een keer geprobeerd, maar ik weet eigenlijk niet meer waarom, maar ik heb het toen maar opgegeven. Het duurt ook enorm lang aangezien de onderdelen ook uit China moeten komen.

Het ging om dit scheef gedrukt onderdeel in de rode italian supercar van CaDA:
[Afbeelding]
Ik heb toen maar een Lego onderdeel via Bricklink gekocht en zelf een zwarte baan op gespoten. Het ziet er nog best ok uit ook :)
Helaas valt mij op dat bij deze set regelmatig toch wel een of meerdere onderdeeltjes ontbreken. Maar gelukkig regelt mij importeur altijd netjes de vervangende onderdelen. Soms snel, soms wat langzamer. Maar goed moet ook vanuit china komen.

Verder nog weinig klachten gehoord over ontbrekende steentjes bij CaDA Sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy1975
stringbean schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:31:
[...]

Zal hier een review delen zodra ik hem binnen en af heb.
Is het dezelfde van Lego? Deze is namelijk gebaseerd op een Moc en meer dan 6100 onderdelen.
De 9800 Liebherr was al groot en complex en die was maar 4400 onderdelen.
Ik had toen de bouwinstructies van de MOC-er gekocht en alles LEGO onderdeeltjes bij elkaar gezocht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

nog 3 van deze wings :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IKVXSLbjR81r0P_qrilXLOkOy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBGREPXzwArF4PMRTjj7jnU4.jpg?f=fotoalbum_large

hele ding maar ff op de kast geparkeerd, begint aardig in de weg te zitten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKlENrb4A3tDr-cIS7qG3pyMY_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxA5idbRHK0igUxxGwuQB0GR.jpg?f=fotoalbum_large

maat is bezig met de thunderjaw van horizon zero dawn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YebrzGQPXw63o0Oaul5GVGEFPuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGVir0h7QuzXuKDJfrY9tKOD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 00:18
Lagune schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:30:
hele ding maar ff op de kast geparkeerd, begint aardig in de weg te zitten
[Afbeelding]
Welke set is dat ? :9~

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stringbean
Gisteren is de Mould King 19004 binnengekomen.
Nog heel even wachten tot de electrische onderdelen ook binnen zijn.
Ze zijn al in NL 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Y6YinTg-HPRTMvYZoe4ubhfXuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IT0KaaIMVDkDpop5t9Oo1nYU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCbfG5SRxe-9_pgjPxQgXFOZM3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBpQIfEGJIFntT6nf0vEUdod.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flipper2k
  • Niet online
Laat ik mijn account ook maar eens uit de mottenballen halen.. Zeer recent ook besmet geraakt met de klembouwstenen verslaving. Aangezien ik een trein liefhebber ben heb ik me daar om te beginnen maar eens op gericht. Naast de Krokodil van Lego ook maar een paar andere modellen geprobeerd

Random BR01 moc van Ali:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLJiXG6yOlAOGkAAPvk1CPOGqn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYDt3stxMKjI0ijOGRwMKejp.jpg?f=fotoalbum_large

En de twee nieuwste modellen van Bluebrixx

De V100 (8 wide) met een leuke bijpassende wagon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8luSs0texUalYSnACm2PcO3lu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KyE3fQEG6Ve0k067vNRcU1m6.jpg?f=fotoalbum_large

En de BR 103 (8 wide)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUxEbY6_yAe0gAoprhYOkVTgrkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXZwCXLpZ5QX8EEcc32SJQYf.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt zo toch al een leuk rijtje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLWObidg3gnrGX4Z3aIw-fXa9Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJ3bBNmmA6ExmkKmigOYvdNj.jpg?f=fotoalbum_large

De Bluebrixx modellen zitten prima in elkaar, ook de kwaliteit van de stenen is echt wel prima, had alleen in de BR103 2 donker rode 2x8 plates die iets lichter waren dan de rest maar dat is in het complete model eigenlijk niet meer zichtbaar. Zeker voor het geld echt hele leuke aanwinsten en ook leuk om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

ISD Monarch

na een kleine pauze ben ik nu met wing 2 van 4 bezig

@flipper2k zie dat je de crocodile fix heb toegepast, top, ziet echt veel beter uit dan met die rare open stukken

[ Voor 16% gewijzigd door Lagune op 20-12-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 00:18
Hoe is de kwaliteit van dat ding? :9~ :9~

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

BitProcessor schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:21:
[...]

Hoe is de kwaliteit van dat ding? :9~ :9~
top, zoiezo is mould king goede kwaliteit

boekje is wel wat lastig te volgen soms (vooral onderdelen die onder planken moeten komen) maar een paar plaatjes verder wordt het dan meer duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
flipper2k schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:51:
Laat ik mijn account ook maar eens uit de mottenballen halen.. Zeer recent ook besmet geraakt met de klembouwstenen verslaving. Aangezien ik een trein liefhebber ben heb ik me daar om te beginnen maar eens op gericht. Naast de Krokodil van Lego ook maar een paar andere modellen geprobeerd

Random BR01 moc van Ali:

[Afbeelding]

En de twee nieuwste modellen van Bluebrixx

De V100 (8 wide) met een leuke bijpassende wagon

[Afbeelding]

En de BR 103 (8 wide)

[Afbeelding]

Wordt zo toch al een leuk rijtje

[Afbeelding]

De Bluebrixx modellen zitten prima in elkaar, ook de kwaliteit van de stenen is echt wel prima, had alleen in de BR103 2 donker rode 2x8 plates die iets lichter waren dan de rest maar dat is in het complete model eigenlijk niet meer zichtbaar. Zeker voor het geld echt hele leuke aanwinsten en ook leuk om te bouwen.
Mooie verzameling

Ik ben benieuwd wat de Bluebrixx kwaliteit tegenwoordig is. Ik heb 10 oudere sets en vond de kwaliteit matig. Zat erg los allemaal. Te los.

Goede 8 wide treinen zijn ook de world railway serie van Mould King. Top treinen voor een leuke prijs .
Ook is de 8 wide big boy op Ali leuk om te bouwen en te zien.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2bfKeC00SWEooSkvxXlwT4CPPE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IZ4pgO16bcksrHAUiZwkqrh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnqfDZ9_vSDVAYTSpqrigib-BB4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72VxXFYTYmepVTQ1oDnDItYs.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik heb deze van Bleubrixx gekocht,. Stenen van Xingbao zijn ok.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 13:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNraNAPQJKpFCvSVn30ovHc7dfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysEDnYB2UbpytOvQDXbL6vnm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wohllprZNEBTJx2I-E1kvsZjPis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4LTqmr9M0Avx3I0dcwYhrqEK.jpg?f=fotoalbum_large
Zo, het kerstdorpje staat weer.
Fijne feestdagen allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
Munchkin schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo, het kerstdorpje staat weer.
Fijne feestdagen allemaal!
Gaaf!

Ook fijne feestdagen voor jou! 🎄🎅🦌

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

avdieren schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:58:
[...]

Mijn portemonnee en ik zijn blij dat we meer van de star trek zijn dan star wars..

Resistance is futile, your wallet will be assimilated.. weet je nog ;)
Hopelijk gaat je portemonnee ook blij zijn van de nieuwe Bluebricks serie met Star trek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stringbean
Zo motoren zijn binnen, nu volop bouwen.
Gisteravond dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pff2pkxp776PqY1zsGuX8cw0hP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEPLTIdRtSRJBYKxd539kPdW.jpg?f=fotoalbum_large

En vanavond dit zijn we hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tYDDcWhtEj0pxkcvQvQwJf27oQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWaT23SWhzSdeazCW1kqXX6t.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een monster project 😲👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
stringbean schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:13:
Gisteravond dit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waar je bij Mould King voor uit moet kijken is dat ze de m motor gebruiken voor de pompen. Vaak is die niet goed genoeg. Hun black furious hyper speed l motor heeft meer power. Kost iets van 2 euro. M 00001 is het type.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hier een kleine greep van de modellen die ik nu heb staan. Ik verkoop eigenlijk het meeste weer als het gebouwd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7g3oemAVXSY0tbD6jbAF6XDkEoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8w0TaNVk8j7M1pocis1FuG8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFzJOjfyiku5iVNj2yxasjzUwSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Ocemi0PGaIvlLjO7n9P249K.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn de big boy van en diesel van Ali. Een mould king loc .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ulp6z_Ggkq-2UDhEN4ChCjgE0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dgBbifwsVgHLaheZsAnpwoNa.jpg?f=fotoalbum_large

Fire station van Bleubrixx en Bismarck van Ali.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdSF9acH0__6p6w-PLLeBkC15Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYo7HMD3iXoXnRVYf17Xrpw6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pY5qzxI9mfcM12uO2Xy2ToKmzQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BU5yBGoqCk9GuSUzeUyFkFZD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DJAp6ftmkOHvm7bjmXwwsX_C8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XD7X07nEDcs8yce7jgfsqgk6.jpg?f=fotoalbum_large

2 kranen wit en rood van happy build en bulldozer en tatra van Mould King.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKQiI6b_m8YW22m-SaNsZKr1wvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHhJXIl7CMyaZ4FSgjPKBvHx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WS9JhfIVs9Zd8TB84OyHEQmK1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CMlYpt4qXKus4I6jrDhiNQdr.jpg?f=fotoalbum_large

Eentje die ik zelf van tekening gemaakt heb met gobricks stenen ( zelfde als mould king en happy build ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stringbean
Waar je bij Mould King voor uit moet kijken is dat ze de m motor gebruiken voor de pompen. Vaak is die niet goed genoeg. Hun black furious hyper speed l motor heeft meer power. Kost iets van 2 euro. M 00001 is het type.
Bedankt voor de tip @CORVETTE

Die blauw/witte 8x8 is ook gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
stringbean schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:55:
[...]

Bedankt voor de tip @CORVETTE

Die blauw/witte 8x8 is ook gaaf!
Bij de grote sets zit meestal een pneumatic en electric schema voorin de handleiding. Daar kun je zien wat ze exact doen met de pneumatic. Als het iets simpels is als een deur openen met Korte slangen dan zal de functie misschien wel ok werken.

Ik heb bij zowel de 19002 als 17023. Pneumatic crane truck als de grote bulldozer pproblemen gehad dat de druk te slecht was. Een combi van problemen bij deze 4 pompen. Te Lange slangen, teveel verloopstukken ,pomp de wat slechter is als de Lego pomp, m motor erop. Ik kon het middels een motor die meer toeren maakt verbeteren. Die had ik al liggen.
Kan zijn dat een xl ook beter is.
Het enige wat serieus wat slechter is zijn de pneumatic s, en die zijn van zichzelf al ruk omdat de belasting bij de grote sets te zwaar is.

Voor mij is de tow truck 19008 al bijna hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
stringbean schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:13:
Gisteravond dit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet niet of je nieuw bent in de Chinese stenen en grote technic sets, maar ik heb kort een review gekeken van jouw set. Het chassis kwam me namelijk zeer bekent voor .
Het is een chassis wat jaren geleden al gemaakt is door Lucioswitch en wat ook gebruikt wordt in Mould King sets 19002 en 19008. Zowel het ontwerp als Mould King zijn niet om te spelen of zwaar uit te testen. Al die sets zijn over / op het randje wat mogelijk is met stenen.
In de ontwerpen zitten fouten en mould king neemt amper de moeite om die eruit te halen. Dat moet je zelf doen.

Let daarop. Kijk de reviews na wat je moet aanpassen als je er wat fanatieker mee gaat rijden of testen. Deze modellen zijn zeker niet foutloos.

Bij set 19002 had MK gelukkig keramische assen voor de aandrijving anders draai je ze gelijk stuk.
Met 4 XL motoren gecombineerd sloop je zeer snel je Lego assen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cobi 2542: T-34/85

Afbeeldingslocatie: https://cobi.pl/gfx/cobi2/_thumbs/pl/sklep_oferta/12378/t-3485,2542-front,k3djZatnlKiRlOvRlmRk-.jpg

De bol cadeaubon van werk was een mooie gelegendheid om weer eens een Cobi tankje te bestellen, en ondanks dat ik al een T-34/85 heb (een Rudy), sprak deze me toch best wel aan.

De T-34/85
Zoals ik volgens mij al vaker schreef: de T-34/85 behoeft eigenlijk geen introductie, het is de op 1 na meest geproduceerde tank in de geschiedenis van tanks (alleen overtroffen door de T-54/55). Het was de ruggengraat van het rode leger in de tweede wereldoorlog, en is in die hoedanigheid een significante deel van de reden waarom we met zn allen nu geen Duits spreken.

De bouw
Hoewel ik van te voren op basis van plaatjes eigenlijk meer van hetzelfde verwachte ten opzichte van mijn "oude" rudy T-34/85, is dit duidelijk een cobi-tank "nieuwe stijl", alles zit net wat vernuftiger en beter in elkaar, er zit overal net een tikje meer detail in etc.. Echt een aanrader wat mij betreft.

Het resultaat
Hoewel ik dus van tevoren mijn twijfels had of deze versie van de T-34 de moeite waard was aangezien ik al een oudere heb, kan ik daar nu heel duidelijk over zijn, JA. De nieuwe versie heeft een smallere romp, wat kwa verhoudingen veel beter uitkomt. De tank ziet er nu daadwerkelijk uit als een iets ouder model, waar men een grotere koepel op heeft gezet om een groter kanon te kunnen gebruiken. Naast de KV-1 ziet dit er ook duidelijk uit als een medium tank, net wat compacter en kleiner, maar wel met de kenmerkend grote koepel.
Verder heeft de tank ook een mooie hoeveelheid details, de tracks op de voorplaat, de motorruimte, de spatschermen die netjes blijven hangen, en niet te vergeten, heel soepel lopende tracks. Voorheen had ik altijd het idee dat de 2-wide tracks van cobi inherent het stroefste waren van de vier opties, maar als je ziet hoe soepel dit tankje loopt, hebben ze echt iets heel goed gedaan met het onderstel.

Simpel gezegd is dit een uitstekende uitvoering van een iconische tank, wat mij betreft een must-have voor elke cobi tank-enthousiasteling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 14:57
vectormatic schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:03:
Cobi 2542: T-34/85

[Afbeelding]

De bol cadeaubon van werk was een mooie gelegendheid om weer eens een Cobi tankje te bestellen, en ondanks dat ik al een T-34/85 heb (een Rudy), sprak deze me toch best wel aan.

De T-34/85
Zoals ik volgens mij al vaker schreef: de T-34/85 behoeft eigenlijk geen introductie, het is de op 1 na meest geproduceerde tank in de geschiedenis van tanks (alleen overtroffen door de T-54/55). Het was de ruggengraat van het rode leger in de tweede wereldoorlog, en is in die hoedanigheid een significante deel van de reden waarom we met zn allen nu geen Duits spreken.

De bouw
Hoewel ik van te voren op basis van plaatjes eigenlijk meer van hetzelfde verwachte ten opzichte van mijn "oude" rudy T-34/85, is dit duidelijk een cobi-tank "nieuwe stijl", alles zit net wat vernuftiger en beter in elkaar, er zit overal net een tikje meer detail in etc.. Echt een aanrader wat mij betreft.

Het resultaat
Hoewel ik dus van tevoren mijn twijfels had of deze versie van de T-34 de moeite waard was aangezien ik al een oudere heb, kan ik daar nu heel duidelijk over zijn, JA. De nieuwe versie heeft een smallere romp, wat kwa verhoudingen veel beter uitkomt. De tank ziet er nu daadwerkelijk uit als een iets ouder model, waar men een grotere koepel op heeft gezet om een groter kanon te kunnen gebruiken. Naast de KV-1 ziet dit er ook duidelijk uit als een medium tank, net wat compacter en kleiner, maar wel met de kenmerkend grote koepel.
Verder heeft de tank ook een mooie hoeveelheid details, de tracks op de voorplaat, de motorruimte, de spatschermen die netjes blijven hangen, en niet te vergeten, heel soepel lopende tracks. Voorheen had ik altijd het idee dat de 2-wide tracks van cobi inherent het stroefste waren van de vier opties, maar als je ziet hoe soepel dit tankje loopt, hebben ze echt iets heel goed gedaan met het onderstel.

Simpel gezegd is dit een uitstekende uitvoering van een iconische tank, wat mij betreft een must-have voor elke cobi tank-enthousiasteling.
Mooi, deze stond ook al een tijdje op de radar, twijfel alleen nog welke van de 2 Shermans ik erbij bestel, de M4A3 of de M4A3E2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Vraag voor de tank mensen: ik zoek een mooie King Tiger voor mijn zoon. Hij heeft van Tamiya de rc 1:16 van de tank. Wat zou mooi ( display ) model zijn die er naast kan staan ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@CORVETTE

https://www.snoopysbricks...iger-ausf-b-koningstiger/

Dat is de beste optie in blokjesland, en wat mij betreft een hele toffe tank, maar of ie naast een 1:16 tamiya niet een beetje overschaduwd wordt durf ik niet te zeggen

@Xgar geen idee of je al meer shermans hebt, maar ik zou me eens verdiepen in de echtectanks, de m4a3e2 was een assault tank, bedoeld om door zware verdediging te breken (waar de duitsers en soviets heavy tanks voor hadden), de e8 is meer de ultieme "normale" sherman, en heeft ook o.a. in korea gediend

Ik ben absoluut geen sherman fan, maar ik zou de e2 pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 14:57
vectormatic schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:37:
@CORVETTE

Dat is de beste optie in blokjesland, en wat mij betreft een hele toffe tank, maar of ie naast een 1:16 tamiya niet een beetje overschaduwd wordt durf ik niet te zeggen

@Xgar geen idee of je al meer shermans hebt, maar ik zou me eens verdiepen in de echtectanks, de m4a3e2 was een assault tank, bedoeld om door zware verdediging te breken (waar de duitsers en soviets heavy tanks voor hadden), de e8 is meer de ultieme "normale" sherman, en heeft ook o.a. in korea gediend

Ik ben absoluut geen sherman fan, maar ik zou de e2 pakken
Ik heb nog geen Sherman, vooral omdat ik geen Sherman fan ben, maar vind wel dat een ww2 verzameling zonder eigenlijk niet kan.
Ik was al bekend met de verschillen in real life, maar twijfel een beetje, denk dat het idd de E2 wordt, die is volgens mij wat nieuwer, en de first in Bastogne print bevalt me wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Xgar schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Ik heb nog geen Sherman, vooral omdat ik geen Sherman fan ben, maar vind wel dat een ww2 verzameling zonder eigenlijk niet kan.
Mag ik dan de 1:48 versie aanraden? Das de enige sherman die ik heb, kan ie afgevinkt worden en heb je geld over voor een kv-1 :p

https://www.snoopysbricks...m4-sherman-148-pre-order/

Ik vind die e2 er wel tof uitzien op zich, maar op de mini sherman en twee fransoosjes na is alles duits/soviet, daar staat ie dan toch weer raar tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
vectormatic schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:37:
@CORVETTE

Ik vind de koepel een beetje raar gemaakt. Dat is veel te rond , de koepel is veel hoekiger bij het model. Zijn er nog tanks met een wat beter lijkende koepel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

CORVETTE schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Ik vind de koepel een beetje raar gemaakt. Dat is veel te rond , de koepel is veel hoekiger bij het model. Zijn er nog tanks met een wat beter lijkende koepel ?
Er is een oudere tiger II van cobi, set 2480, maar die heeft de vroege porsche koepel, en is in het algemeen wat minder tof dan de versie die ik linkte.

Er zijn ook allerlei tanks op aliexpres, maar dat zijn vaak minder goede ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjezoepenman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 19:41
Recent heb ik een gave R2/D2 van Lego gebouwd.
Nu zit ik te kijken naar Mold King versies van de Millenium Falcon of de Dreadnought. Zijn er behalve Ali nog websites waar ik deze kan kopen zonder gedoe met import heffingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

jantjezoepenman schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:17:
Nu zit ik te kijken naar Mold King versies van de Millenium Falcon of de Dreadnought. Zijn er behalve Ali nog websites waar ik deze kan kopen zonder gedoe met import heffingen?
lepin of ali en dan europees warehouse selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20:32
Zijn er behalve Ali nog websites waar ik deze kan kopen zonder gedoe met import heffingen?
https://joooooy.com/colle...nnium-falcon-rotj-mark-ii

Er is ook nog de "kleinere" van King , ik weet niet welke je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
De import heffingen zijn het probleem niet, dat zijn de idioot opgelopen transport kosten . Ik schat dat die rond de 100 procent extra kosten vanwege corona.

Ik betaalde een half jaar geleden 150 voor een technic set. Daarvan was 40 euro vliegkosten en import. Ik schat dat er nu 50 euro nog eens als vliegkosten extra erop zit.

Je kunt nog kijken bij yourwobb en hitian.
Bij hitian zie je ze zonder shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantjezoepenman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 19:41
Bedankt voor de tips, ik ga me er nog eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
jantjezoepenman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:24:
Bedankt voor de tips, ik ga me er nog eens in verdiepen.
Je kunt ook kijken op kaufland.de en daar zoeken op: klemmbausteine
Ze hebben van veel merken de wat kleinere sets.
O.a. CADA cobi Mould King etc.
Sommige sets zijn beter geprijst dan andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Heb inmiddels de Rheingold 8w van Bluebrixx ook af en wat een verbetering qua stenen en ook design. Je kunt merken dat ze nu goede trein designers hebben. Hij is mooi. Wagon heb ik ook maar moet ik nog bouwen. Er zijn 4 verschillende wagons voor.

Maar de kwaliteit van de stenen is echt zwaar verbeterd en daar was ik erg blij mee. Ik heb 10 wat oudere sets en dat was vaak niet zo best qua kwaliteit, maar dit was erg goed. Ik hoop fat alle recente / nieuwe sets zo zijn. Net geen Mould King of Lego niveau , maar net daaronder. Echt super.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IWTsNIYhfnh37mDkq7d8zYZvoU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hpoaZkyycHSVCI4TJ9Hloxa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8eQfk8bftS_WHNVPFdz9N82FwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJHRItDRBxNcoEqJmPK9uTQs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TczS6ZKsUHW3pZwI7mUEcHBwH6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWDWZjK4ocvMmh6yPXnO2lLM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook de Lego Fiat 500 gebouwd. Beetje matig qua design. Je ziet wel een oude 500 maar de typische neus en zijkanten zijn minder. Interieur is leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JybwN-p038MHMhCy9eNiXohAoro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWyPH0rwbtsNU1UuIeMGmV8Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Vandaag bij de snackbar (of all places) 2 doosjes van LNO gekocht met micro bouwsteentjes van 2 Pokémon.
Wel grappig, maar qua instructies best frustrerend, zelfs voor een ervaren bouwer.
Had het eigenlijk voor mijn dochtertje meegenomen. :+
Als je het eerste plaatje hebt gedaan, dan wordt het wel steviger, maar het gaat per 3 lagen per plaatje. Je kunt niet met de onderste beginnen omdat de middelste laag ook van de bovenste afhankelijk is om steentjes vast te houden.

Maar, uiteindelijk wel grappig om te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001

Qwerty-273

Meukposter

Ik zie voornamelijk de leger/marine/lucht modellen van Cobi in dit topic langskomen. Maar ze hebben ook een redelijke keuze kwa personen auto's. Nu is er thuis weinig discussie en ruimte mogelijk met de betere wederhelft over zulke sets, en dan ook waar ze moeten komen te staan. Maar in de speelgoed winkel kijk ik toch eigenlijk vaak wel even (net zoals in de Lego hoek).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpD6hKttuq4PNvQKLUncDwVzq7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1DRLnbDxzx9XLI8kw6yLFqA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Qwerty-273 op 10-01-2022 14:30 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:29:
Ik zie voornamelijk de leger/marine/lucht modellen van Cobi in dit topic langskomen. Maar ze hebben ook een redelijke keuze kwa personen auto's. Nu is er thuis weinig discussie en ruimte mogelijk met de betere wederhelft over zulke sets, en dan ook waar ze moeten komen te staan. Maar in de speelgoed winkel kijk ik toch eigenlijk vaak wel even (net zoals in de Lego hoek).

[Afbeelding]
Heb je wel eens online bij BleuBrixx gekeken ? gewoon.com
Daar hebben ze ook series met auto's en vrachtwagens, busjes etc in verschillende maten.
Van laag detail naar veel detail ( klein naar groot ) .
Ook een a-team bus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
Qwerty-273 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:29:

[Afbeelding]
"Niet bedankt voor de tip, daar gaat mijn geld" :+

Heb kort op de site gekeken en kwam daar de Shelby GT 500 (Gone in 60 seconds remake tegen):
Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/img/items/102/102912/600/102912_1.jpg

Is het 'standaard' formaat blokjes hetzelfde als lego? Niet dat ik het zal mengen maar om een beeld te vormen van de afmetingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Allemaal dezelfde maat steentjes.

Kleinere variant heet diamond blocks maar die zie eigenlijk nooit.

Dat ziet er trouwens heel goed uit die Shelby.

[ Voor 19% gewijzigd door CORVETTE op 10-01-2022 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:25
alesandro_46 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:33:
[...]

"Niet bedankt voor de tip, daar gaat mijn geld" :+

Heb kort op de site gekeken en kwam daar de Shelby GT 500 (Gone in 60 seconds remake tegen):
[Afbeelding]

Is het 'standaard' formaat blokjes hetzelfde als lego? Niet dat ik het zal mengen maar om een beeld te vormen van de afmetingen.
Aardig ding maar de bouwtechniek staat me tegen, vooral de achterzijde. Hele stapels aan steentjes om de vorm te krijgen, ik zou dan liever grotere panelen zien.

Zelf zag ik deze staan en ik vind hem erg gaaf, alleen de uitleg over stickers valt me tegen. Een hoop knip en uitzoekwerk.. maar ik wil hem wel proberen en kijken hoe de kwaliteit van deze steentjes is..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBfsZvHrssmoaTelG6_AdBLlteY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHRdjUDAGuyFYEfOGYwgroQI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Nou pak je een lastig merk mbt kwaliteit 😉

Dat is een Bleubrixx model en zij maken in Duitsland hun design en laten dat maken door een Chinese partner.
Het lastige is een beetje dat de kwaliteit van de stenen van een matig ( behoorlijke krassen , soms niet vast genoeg , kleurverschil - maar nog wel te gebruiken m.i. ) naar een zeer behoorlijke goed ( bijna Lego of mould King ) gegaan voor nu.
Deze is van de amerikaanse serie en dat is niet de Duitse , die was als eerste. Maar het was wel een eerder model bij ze - hij is er al een paar jaar.

Wat doen ze : hun spullen komen met de boot. Zij nemen een schatting wat ze verwachten te verkopen. Soms zijn ze dezelfde avond uitverkocht soms na maanden of een jaar nog niet. Dus als het old stock is zou hij redelijk kunnen zijn , maar als je mazzel hebt kan hij net nieuw besteld zijn en dan zou hij een goede kwaliteit moeten hebben.

Zie hierboven wat post van mijn laatste Bluebrixx trein.

De stickers plak ik zelf nooit, maar je moet dat met een dun Stanley mesje doen dat is vrij makkelijk. Uitsnijden, dan plastic laag eraf wippen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Edit : om je een voorbeeld te geven.

Dit is mijn klassieke Bluebrixx station met uitbreiding , zonder auto nog.
Dit is een van de allereerste sets die ze hadden en heeft ook een een vroege productie.

Veel brick modified stenen ( die met die golfjes bijvoorbeeld ) zitten soms los en wankel. Op de tiles ( gladde plates ) zitten vaak krassen of vlekken. Ja de eerste series waren niet zo best.

Als je hem laat staan en je kijkt van verder zie je het niet, dus wel te gebruiken maar zeker niet als onderdelen in te zetten voor wat anders.

Wat close up foto's . Maar dit is dus het meest slechte wat ze ooit hadden dat is aanzienlijk verbeterd tot echt zeer netjes . Zie onder de trein welke stenen nieuwe zijn / net geproduceerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fj2UC696vyeb5HnohzXQbWmGfXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Du51OmRySdJTxkgQwyebmr76.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SsIakj-UXc0nl9cU9sqfuSj9e0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wKNdxtgUjwWJLJoWrTGl237.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qlqj3b_VnMuXQeuGnw8hyakrLl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7p68cK3v0XFsJXExkTuG0vh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrhq_779N2El2cq3E2KYrdliEzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4h0teGfKGHewuEYUUZMz7ob.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhTWPi-7zlaUSF20aBmLIb38hgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ekKZk1CzjCYhQE9qgmglIG5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw9WOa0X-KAIWzchQGh9303GpDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KxQYUJgCkm0YaQReyw7aLHcE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik ben een wagon aan het maken voor de 8 wide BlueBrixx Rheingold. Op paar kleine krasjes na is het wel goed te bouwen . Niet heel spannend.

Maar ik ben bezig met de boogies , daar waar de wielen vast zitten aan de wagon. De assen zijn iets van 1 mm te kort. De metalen assen waar de wielen op vast gedrukt zitten. Had het ook bij de loc, maar daar valt het minder op omdat de andere assen gewoon technic assen zijn.

Ze kunnen gewoon rijden , maar ze klapperen wat losjes in de behuizing. Slordig had niet gehoeven.

Heb helaas geen andere assen liggen anders had ik ze omgewisseld .
Bluebrixx maar even een berichtje sturen. Ze hebben sinds een aantal maanden iemand zitten die de quality control doet voor de treinen. Geen grap 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6_OKk1mYNex7qdEZI_aRDPIwAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gi1uU5Q18r9INxZDPTtEwh3L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKWgIWhy49NKLkzOpExlLMvA9Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2GxCNqVI5uWtLYIoDEC6jZtU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/II8zEm55o80nfuN-DMwVi0PrtQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlgYbcFZfWLPeaUBUVYLORGV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Quality control? Nice! Kan de kwaliteit alleen maar ten goede komen. Heb laatst een filmpje zitten kijken van een jaar geleden en daar werd ook al gesproken over het feit dat de asjes te kort waren. Althans de wielen zaten te dicht op de body waardoor aan de zijkant geen constructie kon worden geplaatst. Dus dat issue speelt al langer denk ik zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ja dit speelt al langer. Ik kan niet zeggen wat het doet als het rijdt over een spoor met veel wissels, ik vermoed alleen wat rammelen. Maar het hoort niet.

En ik heb reeds reactie van Bluebrixx gehad. Het stomme is dat ik het verkeerd heb aangemeld - als klacht maar ik moet ze bij missing/broken parts aanmelden.
Ze zijn dus al te groot om dit zelf even te doen 😉

Wat ik uit de rest van hun bericht haal is dat ze binnen 2 a 3 weken andere assen opsturen.

Dus bekend probleem en nu maar hopen dat de andere assen wel beter zijn.

Maar ze reageren dus wel snel en netjes, zoals altijd dat is mooi.

[ Voor 6% gewijzigd door CORVETTE op 14-01-2022 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Raadseltje: ik kreeg een set binnen waar deze pins bijhoren. Enig idee ?

Niet in mijn oude berichten kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvtwTMbOxy3ZGXkRe_yj_IyZQak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJLaDeu085IvD4DMPKK7knsa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
CORVETTE schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:46:

Niet in mijn oude berichten kijken.

[Afbeelding]
(Liebherr?) Hijskraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Je zit niet eens zo verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
CORVETTE schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Je zit niet eens zo verkeerd
Ik zit zojuist best lekker inderdaad. :9

En nu ben ik toch wel benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CORVETTE schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:46:
Deze: https://www.blockbrickwor...t/technic/tow-truck-mkii/ ?

spoiler:
Op een van de zakjes zag ik 19008 staan

[ Voor 10% gewijzigd door zonoskar op 14-01-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Wow..wat een ding is dat. Fors aan de prijs ook. Alhoewel geen Lego prijs natuurlijk! Ben benieuwd naar je ervaring en de kwaliteit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik wilde net een tip geven :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJfRnQKwZDOXO5SP-5R9r40cFvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VRrnj6BBkv8bRD13dZX0l9qN.jpg?f=fotoalbum_large

En dacht dat ik alle zakjes goed omgelegd had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

bvsteyn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Wow..wat een ding is dat. Fors aan de prijs ook. Alhoewel geen Lego prijs natuurlijk! Ben benieuwd naar je ervaring en de kwaliteit!

Laatste deel van 4 :) Normaal maakt hij ook nog een 'review' video waar hij de pros en cons opsomt. Maar die is nog niet uit. (en hij maakt ook een Engelse versie, maar dat vind ik niet om aan te horen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
bvsteyn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Wat ik betaald heb maak ik geen geheim van.
Ik heb hem 2 maanden geleden ongeveer besteld.
Normaal doe ik alles via vliegtuig maar dat is erg duur geworden door Corona. De mijne is met de trein gegaan.
De prijzen moet ik even schatten omdat er nog andere sets zaten in mijn bestelling.

Truck 300 dollar is 265 euro.
Transport met trein 85 euro
10 paypal + 10 invoer
Bij elkaar grofweg 365 euro

Gekocht bij Hitian.com

Foto van de motoren
Ik zag wel dat er een oudere controller bij zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bo9-NyYlb9jc6cKA_zHs2mN1KNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0lFDAIkLRiuxqVDWMVHScT4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dan nog, bij Lego had zoiets meer dan 1000 euro gekost, zeker als er Control+ motoren in moeten aangezien PF niet meer gemaakt wordt. Deze Mould King motoren zijn nog op basis van PF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
In China heeft de oude power functions volgens mij nog geen half jaar gekregen.
Ze waren er al snel achter dat er flinke nadelen aanzitten.
De aansluiting connectoren hebben ze zo gehouden. Oplaadbare Accu ipv batterijen. Geen ir maar wat anders. Ik heb het altijd erg fijn gevonden omdat al het oude en nieuwe kun je bij elkaar gebruiken.

Zelf heb ik ook de Mould King pneumatic crane truck 19002 gehad. Daar moest ik tussen de accu's en dus functies wisselen met de hand.
Latere accus konden syncen met elkaar . Ik weet niet of deze dat ook hebben. Er zijn 2 nieuwere controller s in ieder geval. App ook nog als het goed is.

Wat soms echt een nadeel is , is dat ze soms in china sets / mocs hebben die dus net uit zijn, maar die een design hebben met oude Power Functions dat ze die 1 op 1 overnemen.
Dus A dat design is al jaren oud.
B je zit weer met oude PF opgescheept.

Ik heb een vorig jaar een Big Boy stoom loc gekocht ( 3000 stukjes ) wat die oude Rommel nog had. Ze horen die te vernieuwen maar soms zijn ze lui.

Edit:
Was nog vergeten te zeggen zowel deze 19008 en de 19002 zijn geen modellen om mee te spelen.
Ze zijn puur om te laten zien wat er zoal kan. Ze zijn erg zwaar complex. Leuk om te bouwen , totaal anders dan iedere andere set want je hebt ook bijna 11000 stenen. Ik vond het chassis veel weg hebben van een echte truck bij de vorige 19002 en ik denk dat deze 19008 een beetje hetzelfde is.

[ Voor 16% gewijzigd door CORVETTE op 14-01-2022 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Geniet van de bouw, @CORVETTE ! Af en toe een voortgangsfoto zou leuk zijn! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Denk trouwens dat mijn eerste aanschaf de C61042w gaat zijn. Tot heden nog altijd Lego modellen aangeschaft, maar na wat reviews bekeken te hebben komt deze als zeer goed naar voren. Ben benieuwd. Nu rustig op zoek naar een adresje voor de aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
bvsteyn schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:52:
Denk trouwens dat mijn eerste aanschaf de C61042w gaat zijn. Tot heden nog altijd Lego modellen aangeschaft, maar na wat reviews bekeken te hebben komt deze als zeer goed naar voren. Ben benieuwd. Nu rustig op zoek naar een adresje voor de aanschaf.
Die was tot aan de zomer altijd rond de 130 geweest inclusief electronica en vliegtuig transport.
Hij was hetzelfde als de 8x8 tatra van mould king .
Ik heb na Lang wikken en wegen de tatra genomen .

Beide sets waren een super goede koop, zeker omdat ze nu flink duurder zijn om hierheen te halen.

Die CADA kun je je geen buil aanvallen dat moet een goede set zijn .

@bvsteyn
Ik heb even wat ongeveer prijzen . Model met electronica is 90 euro. Met de trein misschien rond de 40 euro en dan een paar euro PayPal erbij. Als je 6 tot 10 weken wilt wachten . Ik vermoed dat vliegkosten rond de 70 euro zitten .
Beide als je zonder de originele doos want dan pakken ze die weer in wat extra gewicht en grote is. Niet super veel schat ik zo.

[ Voor 20% gewijzigd door CORVETTE op 15-01-2022 22:11 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 49 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.