Toon posts:

Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:10
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:58:
[...]

Gros van wat je aan niet Lego maar wel legale steentjes kan kopen ( de steentjes hebben geen patent meer) heeft Lego niet eens in hun modellen collectie zitten. Dus zwaar illegaal is het sowieso niet.
Is het illegaal dat ze mocs op de markt zetten? Ook niet, het is immers een niet geregistreerd idee wat ze omzetten naar hun variant van steentjes. (is het netjes dat ze dat zonder bronvermelding doen.. neuh).
Dus op die enkele namaak-Lego set na (en zo heel veel zijn dat er niet meer nu zelfs China ingrijpt) is er maar weinig illegaal eigenlijk.

En eigenlijk is het maar goed ook dat andere bedrijven zich op de steentjesmarkt begeven, geeft Lego hopelijk een duw dat ze in actie moeten blijven met goede sets, en hopelijk ook tegen een voor ons als consument betere prijs.
Helaas zijn die Denen wel actief op Marktplaats/Ebay, mijn oranje Koenigsegg is twee keer verwijderd wegens merkrechtenbreuk (Maar welk merk dan?)... Volgende keer word m'n account geblokkeerd :? Dan maar in de kast zetten, had iemand anders er ook graag wat plezier aan laten beleven.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NLDViane schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:31:
[...]

Helaas zijn die Denen wel actief op Marktplaats/Ebay, mijn oranje Koenigsegg is twee keer verwijderd wegens merkrechtenbreuk (Maar welk merk dan?)... Volgende keer word m'n account geblokkeerd :? Dan maar in de kast zetten, had iemand anders er ook graag wat plezier aan laten beleven.
'Koenigsegg', there is your problem :D

Noem dat ding 'oranje raceauto', probleem opgelost. Buiten Lego hun ideetjes niet willen zien kopieren, heb je ook nog merknamen mbt de modellen zelf, Ferrari, Porsche, etc. Dat is waarom 99% van Chineze blokjes ook de omzeilnamen gebruiken, Hando, Reffari (serieus :P), al mijn Speed champs komen daar vandaan omdat het unieke kleuren hebben, maar altijd met zulke namen.
En eigenlijk is het maar goed ook dat andere bedrijven zich op de steentjesmarkt begeven, geeft Lego hopelijk een duw dat ze in actie moeten blijven met goede sets, en hopelijk ook tegen een voor ons als consument betere prijs.
Zelfs dan nog, ik heb nu die witte en groene Porsches in het echt gezien, zeker die witte is zoveel vetter dan het oranje model. De variaties die ze nu maken, bijvoorbeeld speedchamps, kan je dus dezelfde auto 3x hebben in verschillende kleuren, veel beter dan 3x identieke auto's display hebben staan :P
(deze heb ik er nu 1 van, maar wil er meer, leuke collectie).

[Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 21-04-2021 22:14]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• iwaarden
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22-11 21:32
Bestaat er ook een “Bricklink” voor niet Lego bouwsteentjes of een site waar je een lijst onderdelen op bestelling kan kopen?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meeste losse spul wat ik achteraf nodig heb vind ik wel vaak op aliexpress
https://nl.aliexpress.com/store/1762758
https://nl.aliexpress.com/store/3213068

Deze hebben veel city en losse blokjes, voor meer technisch
https://nl.aliexpress.com/store/3191052

Deze heeft ook nog de 'oude' stud-technisch, zo heb ik nog oud model weer kunnen herbouwen (vissersboot).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Matthis
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:04
[...]

Gros van wat je aan niet Lego maar wel legale steentjes kan kopen ( de steentjes hebben geen patent meer) heeft Lego niet eens in hun modellen collectie zitten. Dus zwaar illegaal is het sowieso niet.
Is het illegaal dat ze mocs op de markt zetten? Ook niet, het is immers een niet geregistreerd idee wat ze omzetten naar hun variant van steentjes. (is het netjes dat ze dat zonder bronvermelding doen.. neuh).
Dus op die enkele namaak-Lego set na (en zo heel veel zijn dat er niet meer nu zelfs China ingrijpt) is er maar weinig illegaal eigenlijk.

Zo werkt auteursrecht niet. Van zodra iemand iets creatief maakt (en dat meedeelt aan het publiek), is het beschermd door auteursrecht. Registratie doet er niet toe. Dus zomaar andermans MOCs gaan verkopen, is een schending van het auteursrecht.

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

SinergyX schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:46:
Meeste losse spul wat ik achteraf nodig heb vind ik wel vaak op aliexpress
https://nl.aliexpress.com/store/1762758
https://nl.aliexpress.com/store/3213068

Deze hebben veel city en losse blokjes, voor meer technisch
https://nl.aliexpress.com/store/3191052

Deze heeft ook nog de 'oude' stud-technisch, zo heb ik nog oud model weer kunnen herbouwen (vissersboot).
Dat is momenteel nog wel een leuke oplossing, maar vanaf juli (of ergens daar in de buurt) is er geen douane-vrijstelling meer voor kleine pakketen, en wordt dit ineens onbetaalbaar... (ik mocht laatst nog 33€ douane+kosten aftikken op een pakketje van 25€)
Ik hoop dat dat soort winkels dan ook gaan meedoen met een eu-warehouse, maar ik vrees er wat voor

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

roeleboel schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:13:
[...]

Dat is momenteel nog wel een leuke oplossing, maar vanaf juli (of ergens daar in de buurt) is er geen douane-vrijstelling meer voor kleine pakketen, en wordt dit ineens onbetaalbaar... (ik mocht laatst nog 33€ douane+kosten aftikken op een pakketje van 25€)
Ik hoop dat dat soort winkels dan ook gaan meedoen met een eu-warehouse, maar ik vrees er wat voor
Ik was er bekend mee, maar 90% van de kosten zit in de administratie, ik vind het prima 21% extra te betalen voor zulke dingen, maar niet 10+ euro voor dat werk wat er voor gedaan moet worden terwijl het nieuwe systeem (wat blijkbaar nog niet werkt) dat prima zelf zou kunnen doen.

Invoer+btw is ~25% totaal, dus afhankelijk van je bedrag, maar die inklaringskosten zijn fixed rate. Ik zal dan gewoon orders gaan opsparen om alles in 1x te bestellen, 10-14 euro per bestelling is mij te duur, zelfs met toevoeging van %-btw.

Enige wat ik nu nog niet snap, of waar nog volgens mij niets aan gedaan is, zijn die tax-paid principes. US had deze in het verleden, je betaald alles vooraf (was dacht 28%) en levering wordt gedaan zonder aanvullende inklaringskosten, maar nog geen woord gevonden rond het systeem wat nu komt.

[Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 22-04-2021 10:00]

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01:43

SomerenV

It's something!

vectormatic schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:22:
[...]

Dat is helemaal waar, cobi lijkt niet aan te slepen, vooral de grote schepen zijn nergens fatsoenlijk te vinden. Dat ik dan zo'n hyperfocus heb op alleen tankjes van specifieke facties etc.. :P
Ik zit hier nog altijd te wachten op een Russische T90 voor bij m'n M1A2 en Leopard 2A4 }:| Er is wel iemand die een T90 MOC heeft gemaakt, maar Cobi lijkt vooral interesse te hebben in het oudere spul qua tanks. Zonde, want die 1:35 schaal is wat mij betreft echt de sweet point. Het liefste bouw ik de rest van m'n tanks ook om naar die schaal zodat alles mooi bij elkaar past qua formaat. Misschien toch een keertje een zwik rupsbandenschakels kopen op Ali.

Hier de MOC:

[Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 24-04-2021 01:17]

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:47

vectormatic

Warlock of the doorlock

@SomerenV Tja, Cobi lijkt inderdaad bepaalde themas een stille dood te laten sterven. Persoonlijk heb ik niet zo veel met het echt moderne spul (hoewel de L2A4 er mss wel komt), maar in dezelfde armed forces lijn zitten ook de T-72M1 (helaas gemist) en de T-54 (op het nippertje gekocht), en dat verdwijnt nu ook allemaal...

En MOCs zijn haast niet te doen als je de kleuren etc. kloppend wil hebben, ik vond ooit een T-26 MOC (wat ik toch een leuk tankje vind), maar daar heb je dus >€100 aan sets voor nodig... Dan maar gewoon de Vickers Mk E voor <€30 :P

Zelf trouwens gisteren de DAK SdKfz 250/3 binnengekregen, dus die gaan we van het weekend eens bouwen :)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Poekie McPurrr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-11 07:22
Stargazers' Space Battleship Yamato is eindelijk af. Leuke build wel, af en toe goed vloeken en zuchten omdat het behoorlijk precies bouwen is vanuit een minder behoorlijk en precies pdfje..
De grijze en witte elementen die eigenlijk donkerrood moeten zijn ga ik nog wel een keer fiksen, hetzij met verf (foei) of donkerrode varianten halen. Nu alleen nog even wachten op een zak met steentjes om een leuke displaystand in elkaar te zetten.

Le Meow

• wfzelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-11 15:54
Om op te eten (zo te zien).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gisteren heb ik de Sd.Kfz. 250/3 van Cobi eens in elkaar gezet. Ik waag me wederom niet aan een volledige review, omdat @speedy me is voorgeweest, maar hieronder mijn korte indruk:

Dit is mijn eerste half-track, en ik ben blij dat ik de stap toch gemaakt heb, het resultaat is een leuk voertuig, met zoals we van recente cobi-sets gewend zijn veel details. De flanken met de facetten zijn erg goed gedaan, en ik ben ook blij dat ze niet de "neuer art" verder van de 250 hebben gekozen, dit ziet er veel kenmerkender uit. Tegenvallertje wat mij betreft is dat de tracks iets meer wrijving nodig om lekker te lopen, een glad bureau vinden ze niks, maar een velletje papier is voldoende. Opvallend vond ik dat er geen reserveonderdeeltjes in de doos zitten, niet eens een extra tracklink.

Het enige wat ik kan verzinnen als "verbetering", is dat dit typisch zon set is waar cobi een 2-in-1 of 3-in-1 van had kunnen maken, van de 250 zijn een stuk of 10 varianten, waaronder versies met een 20mm, 37 of 75mm kanon in een koepel, het normale troepen-transport, een munitie-carrier etc.. Voor de DAK army-builder zou je het dan erg interessant maken om er nog een paar aan te schaffen, deze /3 als commando voertuig, een troop-carrier of twee en een 75mm als support of zo :P

Al met al een leuke toevoeging aan mijn DAK-legertje, en zeker een aanrader wat mij betreft.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Wat betreft DAK, Cobi heeft een Limited Edition van de Opel Blitz met PaK 40 op de site gezet. Waar normaal de limited editions bizar geprijst zijn (nu bv de Pz IV voor 63 euro die bij Altoys voor 38 staat) is deze op het oog erg redelijk gepriijst met 38 euro. De oude Blitz was ~28 euro en de oude PaK ook iets van 8 euro en ik verwacht dat gezien de recente Cobi prijzen de nieuwe uitvoeringen afzonderlijk niet goedkoper zullen worden.

Nadeeltje is dat je met 12 euro verzendkosten zit en de rest van de sets (veel) duurder zijn dan bij de reguliere handel dus wat extra meebestellen schiet ook niet op.

Zag ook dat de nieuwe Top Gun set op de Cobi site verschenen is en de reviews komen ook online, die zal binnenkort wel bij de webshops verschijnen
Ik twijfel daar nog over ... wel een prijzige set met die dubbele licentie a 69 euro voor goed 750 steentjes ... van de andere kant natuurlijk de volle 10 punten want Top Gun 8)

Flickr | Lego collectie

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Hmm, dat klinkt inderdaad niet verkeerd, zonde dat de LEs alleen via Cobi zelf te doen zijn, deze ziet er zowaar interessant uit. De oude PAK 40 was €10 trouwens (heb er eentje gekocht om mijn PzKpfw 1 om te bouwen naar PanzerJager 1)

Als we het over DAK hebben, ik twijfel wel heel erg over de aankomende Pz IV. De IV is om de een of andere reden nou net de tank die me soort van tegenstaat, geen idee wat het is, maar ik vind em gewoon niet mooi of zo.. Maar ja, de IV is de enige duitse tank die ik nog niet heb, dus ja... (wel een Brummbar, die is ook toffer vind dan de Pz IV. Ik zou ook graag een JagdPanzer IV willen..)

En ondertussen twijfel ik ook of ik nog een keer een schip ga bestellen, het lijkt me best tof, maar het is makkelijker om tegen mezelf te zeggen dat ik nog wel ruimte kan vinden voor een tankje dan voor een slagschip :P (en de Bismarck is nergens te krijgen, de Pz Eugen is een aardig alternatief, maar toch liever BisMarck of Tirpitz)

• Speedy
De Bismarck schijnt weer te komen.

Zelf de LE van de Blitz toch maar besteld, meer voor de gein om eens zo'n LE te hebben want voor een extra figuur, kistje en een papiertje hoef je het eigenlijk niet niet te doen :+
Ook nog besteld toen ik op de Top Gun F-14 zoch, de F/A-18E die ik voor minder dan 30 euro tegen kwam wat me een goede deal leek om eens een vliegtuig te proberen al lijkt het een dag later meer een impuls aankoop ;)

Flickr | Lego collectie

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Dat had ik ook begrepen, de Bismarck is ook zodanig een icoon dat ze het ding moeilijk niet kunnen maken, dat is hetzelfde als een WO-II tankjes lijn en dan geen T-34 hebben :P

Ben benieuwd wat je van de Blitz vindt, vooralsnog heb ik er geen haast mee, eerst de Pz IV maar eens afwachten. En ik zit ook te twijfelen om toch de Leopard 2 maar eens te bestellen. Normaal heb ik weinig met het moderne spul, maar van de week een rond om het NMM gelopen (museum zelf is natuurlijk dicht, anders had ik graag de Tiger II nog gezien), en de Leopard 1 de ze buiten hebben staan heeft me dan toch weer wat interesse gegeven in recent europees materieel.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aantal van deze garages gekocht, reviews erover zijn aardig positief :)

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03:23
SinergyX schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:31:
Aantal van deze garages gekocht, reviews erover zijn aardig positief :)

[Afbeelding]
Oh nice. Gelijk even gelinkt naar een vriend die alle originele en fake versies heeft van Speed champions (en ze ook mod :+)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beakzz schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:19:
[...]

Oh nice. Gelijk even gelinkt naar een vriend die alle originele en fake versies heeft van Speed champions (en ze ook mod :+)
Ik heb er nu 24, mixed van origineel en variaties. Ze hebben behoorlijk wat eigen creaties gemaakt van die speed champs en ze zijn nog best betaalbaar :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-11 09:42
Imitaties van echte Lego-sets zijn niet toegestaan, dat is illegaal.

[Voor 91% gewijzigd door Ardana op 03-05-2021 15:58]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wfzelle
De grote set waar Cobi op zat te hinten blijkt een torpedoboot te zijn in 1:35, ongeveer 70 cm lang. De limited edition bestaat uit 3700 stukjes en 13 figuren. Hij heeft torpedo's (uiteraard), dieptebommen, mitrailleurs, een kanon, etc. Hij schijnt van binnen ook allerlei details te hebben. Op instagram zie ik een slaapzaal met brandblussers, maar daar tonen ze slechts een stukje.

Het gaat om de PT-109, de boot waar John F. Kennedy op voer tijdens WW II, die opzettelijk geramd werd door de Japanners, waarna deze zonk. Kennedy heeft in de nasleep erg veel gedaan om de bemanning (en zichzelf) te redden, waarvoor hij de hoogste onderscheiding heeft gekregen van de Amerikaanse marine voor daden buiten het gevecht.

Cobi heeft deze boot al eerder uitgebracht op schaal 1:72, met 480 stukjes. Blijkbaar verkocht die goed genoeg om deze nu als een veel grotere variant uit te brengen, op de schaal van de tanks, ipv op de schaal van de grote boten. Beetje aparte beslissing, want als je hem tussen andere schepen zet dan is hij veel te groot.

Binnenkort gaan ze trouwens de nieuwe catalogus tonen en daarbij ook nieuwe sets onthullen. Aan de instagram leaks te zien komt er in elk geval een onderzeeboot. Daarnaast tonen ze een foto die vrijwel zeker de leopard 2 is. Misschien de 2A6 variant deze keer?

[Voor 10% gewijzigd door wfzelle op 03-05-2021 21:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

wfzelle schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:28:

Binnenkort gaan ze trouwens de nieuwe catalogus tonen en daarbij ook nieuwe sets onthullen. Aan de instagram leaks te zien komt er in elk geval een onderzeeboot. Daarnaast tonen ze een foto die vrijwel zeker de leopard 2 is. Misschien de 2A6 variant deze keer?
Waar vind je die leaks dan?

Een nieuwe U-boot staat zeker wel op de verlanglijst, en een 2A6 zou ook niet verkeerd zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wfzelle
Hier is de instagram van Cobi:

https://www.instagram.com/cobi.bricks/?hl=en

En hier is de doos van de torpedoboot, uit de livestream:

YouTube: COBI News #45 - 💥Patrol Torpedo Boat PT-109 Limited Edition💥 [English]

[Voor 57% gewijzigd door wfzelle op 03-05-2021 22:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ah, wist niet dat cobi zo ook dingen lekte, ziet er uit als een nieuwe type vii u-boot, mss gewoon de oude, maar dan printed ipv stickers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wfzelle
Bij de U-48 was het anker nog een opdrukje. Hier ziet dat er een stuk beter uit. Maar verder lijkt het er nog steeds op dat het niet lukt met een redelijke hoeveelheid steentjes om een onderzeeboot goed te modelleren. Veel te vierkant, allemaal.

Nu is het sowieso het geval dat steentjes veel beter geschikt zijn om hoekige zaken te modelleren, dan rondingen en een onderzeeboot is heel erg rond. Bij de vliegtuigen lossen ze dat op door veel speciale steentjes te gebruiken, of hele voorgevormde stukken. Dat doet wel afbreuk aan het hele idee van lego, maar het ziet er tenminste goed uit. Ik begrijp niet helemaal waarom ze dat bij de onderzeeërs niet doen.

[Voor 4% gewijzigd door wfzelle op 03-05-2021 23:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@wfzelle Ja, ik zie het, ook is de boeg zelf anders opgezet dan bij de U-48

En kwa blokkerigheid kan ik het juist wel enigszins waarderen, als ze per model van die custom pieces gaan gebruiken wordt het juist een tikje uncanny-valley ten opzichte van de echte modelbouw, en je ziet tenminste nog dat het van soort van generieke blokjes is gemaakt, wat het bouwwerk des te kunstiger wordt.

Afijn, ik ben dus benieuwd, de laatste tijd zag ik in de cobi streams weinig spannends meer aangekondigd worden, fingers crossed dat de catalogus nog wat meer nieuw spul bevat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wfzelle
@vectormatic Ik ben het met je eens dat het niet te custom moet worden, maar qua blokkerigheid zit er bij mij wel een grens aan. Het mooiste is het als het origineel al behoorlijk blokkerig is, zoals de Tiger.

Wat vind je trouwens van de Blitz 3600? Daar hebben ze een echt doek gebruikt voor de vrachtwagen. Wel geinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@wfzelle

Ik ben vooralsnog vooral met tanks bezig (laatst zowaar een halftrack), dus had nog geen truck plannen (en ik heb iets irrationeels tegen opel, maar dat terzijde), maar een stukje zeil als huif is inderdaad wel erg netjes :)

Eens trouwens met de blokkerigheid, ik vind ook vaak de duitse voertuigen beter gelukt dan de soviets, die ronde koepels vertalen zich toch moeilijker dan een panzer

[Voor 27% gewijzigd door vectormatic op 04-05-2021 17:11]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wfzelle
Cobi heeft de nieuwe catalogus getoond in de Poolse livestream. Ik zag een:
  • Pak 40 in DAK uitvoering
  • Horch in DAK uitvoering
  • Franse soldaten set
  • Engelse SAS soldaten set
  • Amerikaanse ziekenauto
  • Opel Blitz transport truck in DAK uitvoering zoals eerder al gemeld
  • SD.KFZ halftrack in donkergrijze uitvoering (Cobi suggereert dat ze deze later in andere kleuren gaan uitbrengen)
  • Renault R35
  • Vietnam soldaten set
  • M41A4 tank (Vietnam)
  • ME 262 (nieuwe versie)
  • De Havilland Mosquito
  • Dewoitine D.520 (Frans vliegtuig uit WW 2)
  • U-Boot U-47 (deze komt al in 03.2021, dus opvallend snel)
  • Leopard 2A5 TVM (dus geen 2A6, vermoedelijk omdat het Panzermuseum Munster die niet heeft). Deze komt naast de bestaande 2A4, dus die blijft in het assortiment.
  • Harrier

[Voor 4% gewijzigd door wfzelle op 05-05-2021 20:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@wfzelle

ter aanvulling

- De half-track is de Sd.Kfz 251-1 in dunkelgrau, tof, maar ik had liever een DAK versie gehad
- De R35 is tof, geen idee wat het is, maar de kleinere pre-ww2 tankjes doen het goed bij mij
- U-47 is maar 422 onderdelen, tegen 800 voor U-48, 46cm Vs 64, ik ben benieuwd hoe goed dat er uit gaat zien op een kleinere schaal... en 03.2021... dat is twee maanden geleden, en we hebben nog nergens wat gezien...
- Leo 2A5, cool! de A5 heeft in ieder geval dezelfde spaced armour op de turret, dus lijkt aardig op de 2A6+ dij de landmacht nu heeft, toppie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy
Ook even door de livestream gescrollt en moet zeggen dat ik voor mij zelf niet echt een verrassing zie op de DAK Horch en de SdKfz 251 na en daarvan heb ik zoiets van mêh, die hadden we recent al.
Er is denk ik nog meer dan genoeg wat in ww2 thema (her)uitgebracht kan worden, had zelf hoop op wat leuke USSR setjes (met voorkeur een KV-1 en KV-2) en een 2021 versie van bv de Hetzer, Jagd Panzer, Jagd Tiger, Panther, Churchill, Hellcat ... of iets obscuurs wat ze met de Karl-Geratt en Mamut bv gedaan hebben.

Die grote PT-109 lijkt me vooral op de VS gericht, leuk, maar dat ding wordt serieus geld dus die sla ik over :D

Flickr | Lego collectie

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Eens, op de kfz 251 na, die wil ik wel graag, en ik verwacht een hoger detailniveau dan de oude stummel

En inderdaad, een nieuwe KV-1, hetzer etc... mag zeker weer ondertussen, de SU-100 is een leuke toevoeging, maar ze mogen best eens doorpakken met meer nieuw spul

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wfzelle
Ik vond de Sd.Kfz ook het meest aantrekkelijk, maar niet in deze kleur. Ik verwacht daar ook wel een DAK versie van, in 2022 of zo. Eigenlijk heb ik alleen de nieuwe Corsair op het verlanglijstje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Altoys heeft de Pz IV Ausf G op voorraad! Net als de 1:48 Pz III Ausf E en zijn broertjes uit die golf (T-34/76, Churchill geloof ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:24
vectormatic schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:54:
Altoys heeft de Pz IV Ausf G op voorraad! Net als de 1:48 Pz III Ausf E en zijn broertjes uit die golf (T-34/76, Churchill geloof ik)
Ik zag em bij Snoopy's brickshop ook al, maar ben nog aan het twijfelen. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-11 10:46

Lagune

Its time for warp

Agamemnon is aangekomen van ali, zakjes genummerd, zit zelfs een 'lego' tool bij, veel grijs maar kan niet wachten tot ie af is

[Voor 7% gewijzigd door Lagune op 10-05-2021 17:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03:50
Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Even een kleine headsup dat de 22 euro-belasting-vrijstelling als het goed is op 1-7-2021 verdwijnt. Dan komt er wel btw bij (ok, logisch) maar ook inklaringskostenvan een euro of 13 (ok, dat is veel als je vooral minifigs van een euro het stuk bestelt)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wfzelle
In principe zou er geen sprake moeten zijn van inklaringskosten voor Ali omdat de EU straks een nieuw systeem heeft waarmee de verkoper de belasting al kan betalen: Import One-Stop Shop (IOSS). De transporteur kan dan (geautomatiseerd) in het systeem kijken of de belasting al is betaald, net zoals ze nu zelf de douane-activiteiten snel kunnen afhandelen, waardoor je onder de 22 euro geen inklaringskosten betaald.

Dit hangt dan wel af van twee zaken:
- Is het systeem van de EU op tijd af?
- Gebruikt de verkoper dit systeem?

Ik neem aan dat Ali zo groot is en zoveel in de EU omzet, dat ze er wel voor zorgen dat dit snel gaat werken. Bij andere verkopers heb je mogelijk wel een probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 16:23
NLDViane schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:19:
Review!
[...]
De dihedrale deuren zijn super uitgewerkt, het systeem is lastig te begrijpen tot ze in mekaar zitten maar het werkt subliem. Met de schakelaar in de middenconsole kan je beide deuren tegelijk of 1 van de 2 selecteren om te openen. Daarna draai je aan het grote rubberen wiel op de middenconsole (met een normaal tandwiel is het niet grappig meer...)
Na wat twijfelen over de kwaliteit uit China toch besloten de Regera te bestellen, omdat ik de techniek echt fantastisch vind. Ik heb net de eerste deur afgebouwd en tot nu toe is de build echt top! Goed te volgen, goede kwaliteit onderdelen. Heel af en toe zijn er stappen waar zaken nog los in hangen en er makkelijk af kunnen vallen, dat is best irritant. Zeker als je het model vervolgens op zijn kop moet houden. Er zat ook één fout tot nu toe in de handleiding met pinnetjes op de verkeerde plek, die een plaatje verder wel goed zaten. Blijven opletten dus!

Ik heb alleen wel dat de deur die ik net heb opgehangen, wat naar beneden valt uit zichzelf. Het komt volgens mij erg nauw in welke stand je de tandwieltjes hebt staan voor er een pin in gaat om het vast te zetten. Daar moet ik nog wat tijd aan besteden.

@NLDViane Herken je dat bij de deuren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:10
millerman_sf schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:40:
[...]

Na wat twijfelen over de kwaliteit uit China toch besloten de Regera te bestellen, omdat ik de techniek echt fantastisch vind. Ik heb net de eerste deur afgebouwd en tot nu toe is de build echt top! Goed te volgen, goede kwaliteit onderdelen. Heel af en toe zijn er stappen waar zaken nog los in hangen en er makkelijk af kunnen vallen, dat is best irritant. Zeker als je het model vervolgens op zijn kop moet houden. Er zat ook één fout tot nu toe in de handleiding met pinnetjes op de verkeerde plek, die een plaatje verder wel goed zaten. Blijven opletten dus!

Ik heb alleen wel dat de deur die ik net heb opgehangen, wat naar beneden valt uit zichzelf. Het komt volgens mij erg nauw in welke stand je de tandwieltjes hebt staan voor er een pin in gaat om het vast te zetten. Daar moet ik nog wat tijd aan besteden.

@NLDViane Herken je dat bij de deuren?
Had ik dat geweten, ik heb m nog staan maar durf m niet meer op Marktplaats te zetten :X

Wat je zegt met de deuren klopt inderdaad, dit is een heel gepriegel om ze goed te krijgen, net als de spiegels. Wat ik heb gedaan is ze één tandje "open" gezet, en dan kan je ze nog een keer lichtjes aandrukken na het dichtdoen. Dan loopt de lijn mooi over!

Verdere tip: zorg dat alle tandwielen genoeg speling hebben en vijl de kleinste tandwieltjes waar nodig iets bij zodat ze niet klemmen tussen de ashouders. Vorige eigenaar van deze had alles strak aangedrukt en dat liep voor geen meter, dus heb zelf even gekeken waar de problemen vandaan kwamen. Je merkt het ook vanzelf met in mekaar zetten, als je bij tandwieltjes of assen in de buurt bent geweest kan je meteen controleren of het nog draait :Y Veel plezier met het bouwen verder!

[Voor 18% gewijzigd door NLDViane op 11-05-2021 12:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 16:23
Dank, daar ga ik even naar kijken! De Lego Land Rover was mijn eerste technic in jaren, dankzij die versnellingsbak let ik nu extra goed op of alles goed draait voor ik door ga. Vijlen heb ik gelukkig nog niet hoeven doen, alles werkt en draait nog goed.

Overigens had ik de doos al 2 maanden binnen, dus voor je hem niet meer kwijt kon op Marktplaats ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42erik
wfzelle schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 00:18:
In principe zou er geen sprake moeten zijn van inklaringskosten voor Ali omdat de EU straks een nieuw systeem heeft waarmee de verkoper de belasting al kan betalen: Import One-Stop Shop (IOSS). De transporteur kan dan (geautomatiseerd) in het systeem kijken of de belasting al is betaald, net zoals ze nu zelf de douane-activiteiten snel kunnen afhandelen, waardoor je onder de 22 euro geen inklaringskosten betaald.

Dit hangt dan wel af van twee zaken:
- Is het systeem van de EU op tijd af?
- Gebruikt de verkoper dit systeem?

Ik neem aan dat Ali zo groot is en zoveel in de EU omzet, dat ze er wel voor zorgen dat dit snel gaat werken. Bij andere verkopers heb je mogelijk wel een probleem.
Er was in het andere topic nog wat twijfel of Ali dat wel wil. Omdat ze dan ook aansprakelijk zijn enzo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wfzelle
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze gigantisch veel omzetverlies gaan accepteren, wat zal gaan gebeuren als er 13 euro bijkomt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 42erik
wfzelle schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:25:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze gigantisch veel omzetverlies gaan accepteren, wat zal gaan gebeuren als er 13 euro bijkomt.
Dat is ook weer zeker waar, als ik ga tellen hoeveel ik al "gedoneerd" heb in bestellingen van kleiner dan 22 euro. En ook wat grotere van een euro of 50 en 80,die zonder problemen binnenkwamen... 😉

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

stuk opgeschoten met de agamemnon

steentjes zijn allemaal wel erg stug en planken zitten niet echt lekker vast

[Voor 43% gewijzigd door Lagune op 17-05-2021 11:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Zojuist een mailtje gekregen dat HMS Tog II vanuit The Tank Museum is vertrokken. *O*
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie hier is, en of de douane nog iets te zeiken heeft. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gaius schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:47:
Zojuist een mailtje gekregen dat HMS Tog II vanuit The Tank Museum is vertrokken. *O*
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ie hier is, en of de douane nog iets te zeiken heeft. :P
Nice! Ik heb zelf helemaal niks met de TOG, maar ik snap de fascinatie wel, land-ship to the max :P

Zelf heb ik van het weekend de 1:48 tiger in elkaar gezet, en ben er helemaal happy mee. Het is geen Tiger 131, maar het model is erg goed gelukt, en de 2-wide tracks rollen best goed, zeker een leuke desk-toy zo :D

Nu eens nadenken of die Pz IV Ausf G er gaat komen :)

Oh, en als het goed is komt een deze dagen de nieuwe cobi catalogus uit, hij staat al op Cobis CDN, maar nog op private

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy
Gaius schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:47:
De Cobi variant? Dacht dat die pas over enkele maanden kwam, heeft TTM een speciale deal? Gezien de snelheid van dat ding in WoT zal het wel even duren voor je hem hebt ;)
Ben wel benieuwd naar die set!

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Speedy schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:39:
[...]

De Cobi variant? Dacht dat die pas over enkele maanden kwam, heeft TTM een speciale deal? Gezien de snelheid van dat ding in WoT zal het wel even duren voor je hem hebt ;)
Ben wel benieuwd naar die set!
Ja, als je 'm bestelde bij TTM dan zou je 'm 2 weken eerder krijgen. Nu met de Brexit en de douane zal ie hier ongeveer gelijktijdig aankomen verwacht ik. :+
Maar goed, supergaaf museum wat ik wel wil sponsoren. Wil er nog wel een keertje naar terug, vorige keer zijn we maar 2 dagen geweest tijdens Tankfest en dat was niet genoeg om alles te zien.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-11 07:22

Optimus Prime is ook af, leuk om te bouwen echter merk je wel dat deze simpeler is dan de latere Bumblebee.
Het bouwen is iets meer oldskool (blokjes stapelen) dan vernuftige foefjes.
Al met al erg tevreden hoewel die zwaarden er wel af gaan.. beetje apart om Prime met zwaarden te zien haha (en een jetpack...)

Met dit model is de steentjes-picker wel heel secuur geweest.. geen reserve steentjes...

Le Meow

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

En de nieuwe cobi catalogus staat online: https://cobi.eu/catalogues/2021/bricks-2-intl/

De nieuwe u-boot staat nu op "new 2021", dus zonder maart, grappig genoeg staat prinz eugen ook op "new 2021" terwijl die al uit is.

Kwa grote schepen krijgt de graf zepelin een nieuwe release, en van de oude garde blijven alleen enterprise en bismarck over, warspite is ook verdwenen, terwijl die volgens mij net een nieuwe versie had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42erik
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:58:
[Afbeelding]

Optimus Prime is ook af, leuk om te bouwen echter merk je wel dat deze simpeler is dan de latere Bumblebee.
Het bouwen is iets meer oldskool (blokjes stapelen) dan vernuftige foefjes.
Al met al erg tevreden hoewel die zwaarden er wel af gaan.. beetje apart om Prime met zwaarden te zien haha (en een jetpack...)

Met dit model is de steentjes-picker wel heel secuur geweest.. geen reserve steentjes...
He, ze hebben hem geüpdatet. Ik zie wat kleine verschillen met de eerdere

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 26-11 12:21
Ik was erg gecharmeerd van deze 6 studs brede KITT build.

De build vond ik leuker dan de meeste Speedchampions varianten van AliExpress. Er zitten leuke buildtechnieken in verwerkt.

[Voor 95% gewijzigd door Munchkin op 18-05-2021 18:30. Reden: Plaatjes toevoegen]

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Mijn zoontje heeft een paar Cobi vliegtuigen waaronder een grote bommenwerper. Nu is daar al een paar keer het landingsgestel van gebroken. Hij is er redelijk voorzichtig mee, maar ik heb het idee dat die dunne plastic pootjes domweg te licht zijn voor zware vliegtuigen zoals een bommenwerper. Ze lijken al door te buigen als je hem gewoon neerzet.
Ik heb er eerder al eens eentje geprobeerd te repareren door in beide afgebroken delen een heel klein gaatje te boren, dan een dun ijzerdraadje erin lijmen en vervolgens het geheel aan elkaar lijmen, met secondelijm. Dat is echter ook geen blijvend succes. Ook al eens een paar nieuwe in Polen besteld. Maar om de paar maanden gebeurt het weer. Hebben anderen hier ook die ervaring mee? En eventueel betere oplossingen?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Munchkin schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:27:
Ik was erg gecharmeerd van deze 6 studs brede KITT build.

De build vond ik leuker dan de meeste Speedchampions varianten van AliExpress. Er zitten leuke buildtechnieken in verwerkt.
Ooh die ziet er toch leuk uit, zat even in twijfel om die ook nog te nemen, maar die match dus wel de 6studs.

Ik had recent nog 4 auto's erbij gekocht, die bleken dus 8stud modellen te zijn, zijn wel een stuk gedetaileerder, maar passen dus niet echt tussen de 6studs versies.

• Speedy
KNed schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:08:
Mijn zoontje heeft een paar Cobi vliegtuigen waaronder een grote bommenwerper. Nu is daar al een paar keer het landingsgestel van gebroken. Hij is er redelijk voorzichtig mee, maar ik heb het idee dat die dunne plastic pootjes domweg te licht zijn voor zware vliegtuigen zoals een bommenwerper. Ze lijken al door te buigen als je hem gewoon neerzet.
Ik heb er eerder al eens eentje geprobeerd te repareren door in beide afgebroken delen een heel klein gaatje te boren, dan een dun ijzerdraadje erin lijmen en vervolgens het geheel aan elkaar lijmen, met secondelijm. Dat is echter ook geen blijvend succes. Ook al eens een paar nieuwe in Polen besteld. Maar om de paar maanden gebeurt het weer. Hebben anderen hier ook die ervaring mee? En eventueel betere oplossingen?
Heb zelf nog geen vliegtuigen gebouwd, maar kan je niet een Lego alternatief er onder zetten?

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online

Bam, binnen. Hij was TOG sneller dan verwacht. En ik heb bewijs dat ik 'm eerder had dan anderen. Lekker puh. :+

• Gaius
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:36:
En de nieuwe cobi catalogus staat online: https://cobi.eu/catalogues/2021/bricks-2-intl/

De nieuwe u-boot staat nu op "new 2021", dus zonder maart, grappig genoeg staat prinz eugen ook op "new 2021" terwijl die al uit is.

Kwa grote schepen krijgt de graf zepelin een nieuwe release, en van de oude garde blijven alleen enterprise en bismarck over, warspite is ook verdwenen, terwijl die volgens mij net een nieuwe versie had.
Ligt het aan mij of verdwijnen er dan veel tank-modellen binnenkort? Ik zie bijvoorbeeld de Renault FT-17 en Mark IV uit WW1 niet meer staan.

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:09
Speedy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Heb zelf nog geen vliegtuigen gebouwd, maar kan je niet een Lego alternatief er onder zetten?
Het gaat om deze onderdelen, kan je tegenwoordig gewoon via de Cobi site bestellen, kost ook niet de wereld maar wel vervelend als je ze heel vaak moet vervangen.
(Lol: bij de ene staat "bestseller", gek he? :) )

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gaius schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:25:
[...]

Ligt het aan mij of verdwijnen er dan veel tank-modellen binnenkort? Ik zie bijvoorbeeld de Renault FT-17 en Mark IV uit WW1 niet meer staan.
De FT weet ik niet, maar er schijnt in samenwerking met bovington een mark V aan te komen, dacht trouwens dat de oude een mark I was

Ik denk trouwens dat cobi de FT best kan opfrissen, het oude model is vergeleken met moderne sets nogal simpel en kan best wat verbetering gebruiken. Grote kans trouwens dat ik een opgefriste FT zo zou kopen

Veel plezier met TOG!

• Speedy
KNed schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Het gaat om deze onderdelen, kan je tegenwoordig gewoon via de Cobi site bestellen, kost ook niet de wereld maar wel vervelend als je ze heel vaak moet vervangen.
(Lol: bij de ene staat "bestseller", gek he? :) )
Snap ik, maar zoiets ken ik niet van een andere leverancier. Waar ik op doelde is die hele wiel constructie uitwisselen voor dat Lego deel. Als ik de instructie bekijk zie ik dat er 2 studs breed ruimte is waar de lego wielen zouden kunnen. Niet zo mooi natuurlijk, maar kwa speelbaarheid wel een oplossing.
Gaius schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:22:
[Afbeelding]

Bam, binnen. Hij was TOG sneller dan verwacht. En ik heb bewijs dat ik 'm eerder had dan anderen. Lekker puh. :+
Die overTOGt ging zeker snel! Enigzins jaloers met 3 dagen weekend voor de deur :P
Heb zelf de Tomcat binnen gekregen wat mijn weekend project waarschijnlijk wordt, overpriced (de TOG is net zo duur met 500 steentjes extra zie ik), maar kon het niet laten O-)

[Voor 36% gewijzigd door Speedy op 20-05-2021 21:02]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gormenghast
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-11 20:41
Hi all. heeft iemand hier ervaring met de technische sets van MouldKing/Lepin en dan specifiek de yc-gc400?

Dit zijn nou niet hele goedkope sets maar ze zien er m.i. wel interessant uit. Heb al wel een aantal anders sets gekocht maar die waren aanzienlijk prettiger geprijsd (20-40 euro)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gormenghast schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:43:
Hi all. heeft iemand hier ervaring met de technische sets van MouldKing/Lepin en dan specifiek de yc-gc400?

Dit zijn nou niet hele goedkope sets maar ze zien er m.i. wel interessant uit. Heb al wel een aantal anders sets gekocht maar die waren aanzienlijk prettiger geprijsd (20-40 euro)
Dit is een rechtstreekse kopie van Lego volgens mij, dat mag hier niet besproken worden. :)
Nietes.

In het algemeen vind ik de klonen wel aardig, zeker voor een displaymodel. Qua mechanische functionaliteit zijn ze altijd toch net wat minder dan Lego zelf (slippende tandwielen enzo).

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-09 15:22

neanderthaler

Are friends electric?

Voor de treinenliefhebbers; imitatie rails voor de RC treinen zijn zeer goedkoop te vinden en prima bruikbaar in combinatie met originele rails.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gormenghast
Bra-Jo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:01:
[...]

Dit is een rechtstreekse kopie van Lego volgens mij, dat mag hier niet besproken worden. :)
Nietes.

In het algemeen vind ik de klonen wel aardig, zeker voor een displaymodel. Qua mechanische functionaliteit zijn ze altijd toch net wat minder dan Lego zelf (slippende tandwielen enzo).
Geen kopie toch? Hoewel je ook wel wat kan vinden van de MOC's waar de bedenkers niets van terug zien maar dat terzijde.

Als alleen display model vind ik 170 euro wel iets aan de prijzige kant eerlijk gezegd. Had gehoopt dat Gormenghast junior er ook nog wat mee zou kunnen spelen zonder dat de boel voortdurend uit elkaar valt. (zeker gezien het feit dat senior dan de hele tijd op kan komen draven om de boel weer in elkaar te zetten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Gormenghast schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:22:
[...]

Geen kopie toch? Hoewel je ook wel wat kan vinden van de MOC's waar de bedenkers niets van terug zien maar dat terzijde.
Klopt, had mezelf ook al verbeterd. ;)
Als alleen display model vind ik 170 euro wel iets aan de prijzige kant eerlijk gezegd. Had gehoopt dat Gormenghast junior er ook nog wat mee zou kunnen spelen zonder dat de boel voortdurend uit elkaar valt. (zeker gezien het feit dat senior dan de hele tijd op kan komen draven om de boel weer in elkaar te zetten)
Qua stevigheid is het imo een beetje hit and miss. Ik heb een paar sets staan die prima in elkaar zitten (Mustang, Batmobile), maar daarnaast staat bv een kopie van de Millennium Falcon waar je vooral niet tegenaan moet stoten... :X Dus je moet er een beetje geluk mee hebben denk ik.

Nomen nescio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb 2 F1 wagens en een tank, die werken beide helemaal prima. De andere auto's zijn al iets minder, veelal gaat het stroef of juist veel te licht, maar als ik die kraan zo zie verwacht ik eerder dat de arm te zwaar gaat worden voor de (mogelijk) lagere kwaliteit pneumatische pompjes, of dat het gewicht ergens te zwaar is om op dat draaipunt goed te draaien. Toegegeven dat Lepin kwaliteit in de jaren wel aanzienlijk is verbeterd, blijft het inderdaad wel een hit&miss principe.

Al kan je met een goed vijlsetje een behoorlijk eind komen, die rupsbanden zullen niet perfect passen, beetje bijvijlen daar wat het wat stroef gaat doet wonderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gormenghast
Bra-Jo schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:27:

Qua stevigheid is het imo een beetje hit and miss. Ik heb een paar sets staan die prima in elkaar zitten (Mustang, Batmobile), maar daarnaast staat bv een kopie van de Millennium Falcon waar je vooral niet tegenaan moet stoten... :X Dus je moet er een beetje geluk mee hebben denk ik.
Mhh, dan ga ik er nog eens een nachtje over slapen. Kan mijn wederhelft ook nog een paar keer zeggen dat het zonde geld is, heeft zij er tenminste ook nog wat aan. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nu heeft Mouldking wel hele goede blokjes, ook in technic. Ik heb de groene Rubicon Jeep en de steentjes daarvan zijn ook van Mouldking als ik het goed heb. Pastte perfect in elkaar, ik zou zeggen vrijwel net zo goed als Lego. De set die je linkt is volgens mij een MOC van de Lego Liebherr (42100) en daar zitten geen pneumatische delen in, dat lijkt alleen zo. Die Liebherr kost 340-400 euro, dus tel uit je winst. Alleen nog even uitzoeken of de MOC creator wel centjes krijgt van Lepin, voor als je een geweten hebt :)

Ik had een leuke supercar gevonden (https://lepinworld.com/sh...ry-c001-aston-martin-gt3/) en volgens de MOC creator is daar geen licentie voor gevraagd. Jammer.

[Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 21-05-2021 17:39]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breadje
  • Laatst online: 23:49
Ik heb de mouldking 'body wing truck ' een moc (ik heb netjes de handleiding appart gekocht, voelde iets netter). Ik ben eigenlijk onder de indruk van de kwaliteit van de steentjes, moters en tandwielen. Het hele gevaarte is loeizwaar, maar rijdt eigenlijk perfect. En ook bij het bouwen was nauwelijks te merken dat het geen lego was.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Speedy
Vandaag van het slechte weer gebruik gemaakt en de F-14A in elkaar gezet, hierbij een kleine review.

Review Cobi 5811 - F-14A Tomcat

De F-14 en de VF-1 114 in het bijzonder hoeft weinig introductie dus dat ga ik ook niet verder doen, voor wie meer informatie over het origineel wil klik hier of hier.

Cobi heeft de Top Gun licentie waaronder ze enige tijd geleden 2 versies van de F-18 Hornet en een P-51 Mustang hebben uitgebracht die in de nieuwe film de hoofdrol spelen (wellicht zien we die dit jaar nog ...). Recent is de F-14 uit de eerste Top Gun uitgebracht. Als product van de jaren 80 had deze meteen mijn aandacht :Y)

De bouw
Voor mij is dit het eerste Cobi vliegtuig. De WW2 vliegtuigen leken me leuk, maar daar is echt geen plek meer voor te vinden, bij deze won mijn nieuwsgierigheid echter. Omdat ik niet eerder vliegtuigen gebouwd had was ik benieuwd naar de technieken.
De standaard Cobi doos is goed gevuld met 2 grote zakken en een enkele handleiding. De eerste bouwfase bevat de romp die rondom een hele stapel plates met noppen aan beide zijdes wordt opgebouwd. Hier valt al direct op dat het wat fragiel is, uiteindelijk wordt de romp wel een stevig geheel, maar dit is duidelijk niet op kinderen gericht. Dat merk je ook met de lucht inlaten, die zijn iets gekanteld. Dat is op zich mooi, maar het komt wel een beetje over als een moc techniek ipv iets wat stevig in elkaar zit. Als je er op drukt door verkeerd vastpakken springen steentjes ook weer los. De vorm daarentegen is mijns inziens wel goed gelukt voor een brick build vliegtuig.
Minpunt in deze fase is dat ik 2 steentjes mis (een 1x4 waar ik een 1x5 over houd en een missende 3x2 tile) die ook na 3x het model nalopen niet verkeerd geplaatst lijken te zijn, dat wordt weer een mailtje naar Polen dus.

Na de eerste bouwfase heb je onderstaande:

Dan volgt fase 2, de cockpit, vleugels en details. Bij het open van de zak vallen gelijk grote vormdelen op, de cockpit is 1 groot deel en ook de randen van de vleugels zijn grote vormdelen evenals de vertical stabilizers. Van de ene kant jammer, van de andere kant denk ik dat ze essentieel voor de looks zijn en ook Lego heeft grote vormdelen in zijn vliegtuigen.

Hier komen verder geen interessante technieken langs. Dat is zeker in de vleugels een gemist kans, die moet je nu met de hand per stuk in/uitklappen. Een simpel stuk techniek had makkelijk gekund denk ik.
Ook hier merk je dat het geen speelgoed is, de missiles heb je continue in de hand als je aan het model werkt. Als laatste bouw je een standaard op, hier staat hij wat wankel op, maar voor display doeleinden waar het bij mij eindigt is het prima. Om die reden heb ik het landingsgestel dan ook achterwege gelaten.

Positief vallen de minifiguren op, de gezichten lijken op Maverick en Goose en ook de individuele helmen zien er goed uit.

Helaas ook een minput in de 2e zak, de print op de romp is van een wat minder kwaliteit. Dat ben ik niet van Cobi gewend, zie ook de foto hieronder. Irritant, zeker voor zo'n relatief dure set en ze kunnen beter.

Conclusie
Ja wat moet je hier van vinden. Het eindresultaat is voor een brick build zeer herkenbaar en er staat ook een indrukwekkend model. Waar je niet om heen kan is de vrij hoge prijs van € 68,- bij de bekende leverancier (zag dat hij elders nu iets goedkoper is, maar voor het vergelijk houdt ik dit aan). Voor die 68 euro krijg je 754 onderdelen en 2 minifiguren. Als je dat afzet tegen de F-15 van 45 euro / 640 stenen of de F-18 van 40 euro / 565 stenen dan voelt de F-14 aan de dure kant.
Of het je die prijst waard is kan je het beste zelf uitmaken. Gevoelsmatig is deze set een 10-15 euro te duur. Als je niks met de oude Top Gun hebt lijkt de F-15 mij een betere keuze.

Plus:
- F-14 die goed herkenbaar is.
- Top Gun licentie.
- 2 goed gelukte figuren.

Kan beter:
- 2 ontbrekende steentjes.
- Slordige print.
- Stevigheid.
- Verstellen van de vleugels had beter gemogen.
- Standaard Cobi doos (voor een "premium" prijs verwacht ik een doos die je zonder scheuren open kan maken)
- Prijs.

Dit sluit wel een beetje aan bij de review van de Held der steine, je kan daar ook meer details zien mocht het je interesseren :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Speedy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:34:
Vandaag van het slechte weer gebruik gemaakt en de F-14A in elkaar gezet, hierbij een kleine review.
..
tomcat, gaaf, blijft een van de mooiste fighters imho, tijd voor de nieuwe topgun film :)

toevallig net een youtube filmpje gekeken van iemand die een tomcat designed in lego : YouTube: [LIVE] LEGO Design - F-14 TOMCAT - THE LAST YT STREAM

ben zelf dit weekend weer een stuk opgeschoten met de Agamemnon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 01:46
Nooit geweten dat die dingen op koffie vlogen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

CopyCatz schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:36:
Nooit geweten dat die dingen op koffie vlogen..
:+ dat is me een gewicht joh dat midden ding

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

@MaydayQ de nebulon wil afgebouwd worden ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 00:47
Lagune schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:55:
@MaydayQ de nebulon wil afgebouwd worden ;)
Haha ja dat klopt maar helaas erg druk met andere dingen dat ik er gewoon niet aan toe kom.

Ik had de doos al bijna weggegeven aan een SW fan om de Nebulon af te bouwen. 😶

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Review Time! Cobi 2546 Panzer IV Ausf. G

Intro
De Panzer IV zal voor veel mensen geen intro nodig hebben, het is de meeste geproduceerde duitse tank (De Stug III even buiten beschouwing gelaten, want dat is niet persee een klassieke tank), en is in verschillende varianten vanaf ~1937 tot en met 1945 gebouwd. Daarnaast zijn er talloze andere voertuigen op het onderstel gebaseerd, zoals de Hummel, Nashorn, Sturmpanzer 43, Wirbelwind, Stug IV, Jagdpanzer IV etc..
Het gaat hier om de G uitvoering, de eerste met een lang kanon, in Afrika Korps uitvoering.

The good
De Panzer IV is een moderne cobi set, en voldoet in die zin 100% aan de verwachting, alles zit goed in elkaar, de tracks lopen lekker en het ding is bedolven onder de details. Aan de buitenkant op de romp vinden me rondom maarliefst 3 stukken gereedschap, twee reservewielen, een sleepkabel, twee jerrycans en een inklapbare antenne. Een ander leuk detail is dat cobi een extra stukje loop meelevert, en je dus kan kiezen of je de Ausf G met de standaard L42 loop uitrust, of em upgunt naar de L48 (zoals in het echt ook gebeurde), je zou er ook een Ausf F met de L24 van kunnen maken. Niet zo uitgebreid als de oude Asuf F/G/H, 3-in-1, maar toch een leuk stukje flexibiliteit.
De luikjes voor de bestuurder/radioman aan de voorkant zijn erg tof gedaan, wat mij betreft de tofste oplossing die ik tot nu toe op een cobi-tank heb gezien.
Om meteen even een stukje controverse te killen. Op pre-release fotos leek het alsof alleen de limited edition de geprinte luikjes boven de motor zou krijgen, en de standaard versie niet. Gelukkig heeft ook mijn standaard versie de geprinte luikjes.
Dat brengt me bij een laatste opvallende plus, de motor is nu in plaats van een enkel geprint of voorgevormd stukje, geheel van blokjes gebouwd.

The bad
Wat me meteen op een eerste "bad" brengt, die mooie brickbuilt motor zit helemaal weggestopt in de motorruimte, en de luikjes bovenop lijnen zo uit dat je er bijna niks van ziet. Om op hetzelfde niveau even door te mierenneuken, ik mis op de Pz IV (en ook de Pz III) toch echt een paar geprinte luikjes op de zijkant van de koepel. Dat de lader/schutter luikjes aan de zijkant van de koepel niet fysiek te doen zijn snap ik 100%, maar gewoon een generieke print op de schuine steentjes zou beide modellen veel goed doen.
Als laatste wil ik hier de bang/buck even aanstippen. Voor de prijs van de Pz IV kan je ook nog steeds de Tiger 131 vinden, ook een DAK tank, en stukken groter/indrukwekkender. De Pz IV is wel wat gedetaileerder, maar zoals ik al zei zitten sommige van die details compleet verstopt.

Conclusie
Als eerste wil ik even aanstippen dat ik de Panzer IV in het algemeen eigenlijk geen leuke/mooie tank vind, iets aan het model staat me tegen, terwijl ik de Panzer III juist een erg tof ding vind, dit even ter context.
De Cobi-set is van het hoge niveau wat we van Cobi mogen verwachten anno 2021, en bevat een hele berg details en ook her en der wat innovaties. De bang/buck is eigenlijk de enige manco. Voor de casual/beginnende verzamelaar zou ik dan ook aanraden eerst de Tiger 131 te kopen. Als je de Tiger al hebt, is de Pz IV Ausf. G een hele mooie uitbreiding van je Afrika Korps.
Terug naar mijn persoonlijke mening, ik ben nog niet zo'n MOC-er, maar het zou goed kunnen dat als ik wat meer reserve-onderdeeltjes heb, de Pz IV vrij snel wordt omgebouwd naar bijvoorbeeld een JagdPanzer IV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedy
Altijd leuk zo'n review weer. Ik heb hem zelf nog niet gebouwd (ligt hier al wel), moet ook zeggen dat ik ook niet direct de behoefte heb op een of andere manier, wellicht al iets teveel van dit soort tanks in mijn bezit inmiddels. De TOG II die in de komende 2 weken lijkt te komen is iets waar ik enthousiaster van wordt :D

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Herkenbaar, zoals ik al schreef ben ik geen Pz IV fan in het algemeen, en het feit dat ie naast de Tiger 131, Tiger II en Pz III staat naast mijn bureau doet er ook wel iets aan af. Wat dat betreft had ik veel liever een Jagdpanzer IV gebouwd bijvoorbeeld. Desondanks blijft het een toffe set om te bouwen met erg veel leuke details.

TOG is absoluut mijn ding niet, maar ik zit zelf nog steeds te dubben over de nieuwe Tiger II, ruimte is toch echt een ding, en ook als ik de oude Tiger II zou slopen voor de onderdelen, moet ik daar dan ook weer wat mee als ik aan het MOCen sla (zou best eens een Jagdpanther willen proberen, en volgens mij zit een Tiger II aardig in de richting kwa parts, iig the juiste wielen en tracks)

Basis voor veel van mijn voorkeuren kwa tanks is trouwens world of tanks, ik heb met erg veel plezier daar in de Stug, JagdPanzer IV en nu Jagdpanther gespeeld, terwijl de Pz IV me niet zo veel deed :P De PAnzer III Ausf E is mijn favoriete low-tier tankje, en ik heb zelfs mijn cobi set een custom sticker gegeven om het WoT model te nadoen :p

[Voor 7% gewijzigd door vectormatic op 31-05-2021 13:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
neanderthaler schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:11:
Voor de treinenliefhebbers; imitatie rails voor de RC treinen zijn zeer goedkoop te vinden en prima bruikbaar in combinatie met originele rails.
Is een illegale kopie van lego en mag hier niet besproken worden.....enz enz enz.... is er een topic waar het wel besproken mag worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 27-09 15:22

neanderthaler

Are friends electric?

nnndoh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:11:
[...]

Is een illegale kopie van lego en mag hier niet besproken worden.....enz enz enz.... is er een topic waar het wel besproken mag worden?
Dit is toch juist het ‘kleine bouwsteentjes’ topic? Mag dat hier ook niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

neanderthaler schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:22:
[...]

Dit is toch juist het ‘kleine bouwsteentjes’ topic? Mag dat hier ook niet?
Dat was als ik het teruglees wel de originele insteek, maar als ik het goed heb is ondertussen de insteek van de mods dat het inbreuk op intellectueel eigendom van sommige chinese merken niet OK is (en dus nergens op GoT besproken mag worden, want piraterij).

Dus als je chinese bouwblokjes in een "eigen" ontwerp koopt is alles prima, maar een kopie van een officiele lego set niet...

misschien kan @Ardana bevestigen of ik het zo OK heb verwoord. En misschien is een standaard melding bij het reply-form ook wel handig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 00:05

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Correct. Tweakers heeft 'n policy die niet de wet wil overtreden en 1-op-1 kopieën zijn illegaal / schending van rechten. Uiteraard zijn er altijd grijze gebieden (mag je wel 'n LEGO-model maken met originele blokjes als je de set niet hebt gekocht? Mag je wel losse rails kopen?) en die worden individueel door de crew beoordeeld.

Note to self: being good is often more important than being right.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ben mn thuiskantoor wat aan het herinrichten, dus het DAK heeft een nieuwe opstelling :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

Agamemnon is af, heb nu de thunderjaw besteld :)

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03:23
vectormatic schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:15:
[Afbeelding]

Ben mn thuiskantoor wat aan het herinrichten, dus het DAK heeft een nieuwe opstelling :)
Lol kwam toevallig vorig weekend achter dat ik daar nog free real estate had 😅

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Speedy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:28:
De TOG II die in de komende 2 weken lijkt te komen is iets waar ik enthousiaster van wordt :D
Hier zit ie inmiddels in elkaar. Leuk ding om te bouwen, al had ik met een paar halffabrikaten in elkaar klikken dat het net niet soepel ging, waardoor ik teveel kracht zette, en vervolgens moest opzoeken waar de blokjes die ervan af sprongen ook alweer horen te zitten. Maar het eindresultaat is volgens mij groot, zwaar en solide genoeg om als slagwapen te gebruiken in het geval van inbrekers. :+

Hier twee Tank Museum tanks ter vergelijking. TOG 2 is ongeveer de helft langer dan de Tiger 131, maar net iets smaller. Vergeleken met de Maus is ie even lang, alleen een stuk smaller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-11 21:45
Gormenghast schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:43:

Ik heb de liebherr "MOC" van Mould King (schimmelkoning op Ali :+ ) gehad:

Het is een soort van kopie, maar dan net anders, dus is op het randje qua legaliteit denk ik. Ik heb hem voor 75 euro gekocht bij een tweedehandswinkels in de buurt. De 3 batterij houders misten, dus die heb ik na moeten bestellen (25 euro totaal). Ik vond het bouwen niet echt leuk en qua mechanisch is het inderdaad net even minder dan echt lego. Wel impressive veel onderdelen (alleen al 14 motoren!) voor het geld. Dus als bak onderdelen om zelf mee aan de slag te gaan wel nuttig.
Ben uiteindelijk gestopt en heb hem geruild voor het justice magician kasteel. Die moet ook nog afgemaakt worden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erapaz
Die thunderjaw is echt gaaf! Ben Horizon fan, waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 00:39
Lagune schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 19:28:
Agamemnon is af, heb nu de thunderjaw besteld :)

[Afbeelding]
Die is gaaf! Linkje? O+

Xiaomi Mi 10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
Inmiddels op AliExpress gevonden. 170 euro inclusief blokjes. De instructies zijn 40 als je hem zelf wil bricklinken. Schijnt dan rond de 700 euro aan echte steentjes te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lagune

Lagune

Its time for warp

heb hem bij XLG gehaald vanwege de snelle levertijd (~10 dagen)

146 euro

https://www.aliexpress.co....8148356.2.42c9656dz4yIG9

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Speedy
@Gaius gaaf ding die TOG, hij is nu ook bij Altoys op voorraad, heb al ruimte naast de Maus ingeruimd ;)

@vectormatic voorwat betreft WOT, herkenbaar, daarom zou ik graag willen dat Cobi eens een KV-1, KV-2 of een BC-12t uitbrengt :D
Hier staat de hele handel ook op het thuiskantoor/gamehok en zit hier zelf nu met een ruimtegebrek om alles fatsoenlijk te stallen, mijn DAK is inmiddels te uitgebreid voor de plank waar ze op stonden en moet nu andere lijnen slachtofferen, tijd voor een grotere kast ipv nieuwe tanks binnenkort.

Zelf sinds enige tijd weer eens een tank in elkaar gezet, zal even naar goed gebruik kort mijn mening geven.

Review Cobi 2546 - Panzer IV Ausf. G

Als uitbreiding op mijn DAK moet ik deze Panzer IV ausf. G aan de collectie toevegen. De bouw is redelijk standaard als je eerdere Cobi tanks gebouwd hebt, maar plezierig om te doen en in anderhalf uur staat er een goed lijkend model klaar. Ik kan er tov bv mijn StuG review ook weinig aan toevoegen dus ik houd het voor deze kort ;)
Met het eindresultaat valt wel op dat er meer detail in dit model zit dan de tanks die ik 1,5 jaar geleden bouwde (bv Tiger 131). Dit zie je uiteraard ook terug in de prijs die wat hoger is, maar ik vind deze zijn geld wel waard.

Conclusie
@vectormatic heeft hem al besproken en ik kan me er goed in vinden. Overall een prima tank, niet super speciaal, maar heb me er mee vermaakt :)

Plus:
- Model is goed gelukt
- Aanwezige details

Kan beter:
- Geen idee eigenlijk, leuke tank :)

Voor uitgebreide foto's verwijs ik je door naar YT

Review Cobi 2253 - Opel Blitz 3600 & 7.5cm PaK 40

Dan een setje wat hier nog niet langs is geweest. Het betreft hier de Limited Edition van de Opel Blitz 3600 - set 2254 en 7.5 PaK 40 set 2252. De Limited Edition houdt in dit geval in dat ze samen in een doosje komen, er een genummerd certificaat en naamplaatje en een extra figuur met landkaart en munitiekist bij zitten. De prijs bij Cobi was min of meer gelijk (38 euro) aan wat de setjes lost kosten, echter kwam er nog wel een 10tje verzendkosten bij. Waar andere Limited Editions veel duurder zijn viel het me voor deze mee en om die reden dus ook besteld om eens te zien of het wat is.

Je begint met bouwen van de Opel waarbij je al snel merkt dat dit op een kleinere schaal is (zoals ook de recente Mercedes en Horch is dat 1:35).
Gezien het een kleine set is is er niet veel bijzonders te melden kwa build op het doek na. Dat klem je tussen 2 speciale 1x3 plates met tanden welke weer in speciale bricks worden vastgezet. Op zich een redelijke constructie, maar je moet 4 van die constructies per kant oplijnen met het doek wat voor een uitdaging kan zorgen om straks te krijgen (en of je het ooit nog lost krijgt?). Dat had wellicht anders opgelost kunnen worden.
Als het model in elkaar zit valt op hoe klein het is, een minifig binnenin plaatsen is onmogelijk, zeker met de nieuwe figuren die losse voeten hebben (waarom?!) en er zo kwa diepte niet in kunnen, laat staan 2 naast elkaar. De oude Opel Blitz was belachelijk groot kwa verhouding dus op zich wat kleiner is een goede stap, maar dit voelt te klein.

Dan de PaK, ja wat kan ik hier over zeggen ... irritant om te bouwen en wat een fragiel geheel is het als het af is! Je moet staafjes in andere staafjes drukken met redelijk wat kracht (die komen nooit meer uit elkaar) en dan hangt de gun er een beetje los in. Ook het pantser zit er losjes op. Waar ik normaal van Cobi gewend ben is dat je tijdens het bouwen nog wel eens een fragiel constructie hebt, maar een maal af is het een solide geheel, dat gaat hier zeker niet op.
Niet leuk om te bouwen, als het 1x in elkaar zit is het een geval van ergens neer zetten en niet meer aankomen :+ 10 euro voor 90 kleine onderdeeltjes en een figuur voelt ook wat te duur.

Conclusie
Al met al kan ik deze set(s) eigenlijk niet kan aanraden, zeker de PaK is weggegooid geld naar mijn idee.
Voor dit geld zou ik eerder kiezen voor bovengenoemde Pz IV bv.

De Limited Edition voegt op zich niet veel toe, uiteindelijk betaal je nog 10 euro (de verzendkosten) voor een minfig en een certificaat met nr xyz (waarbij je geen idee hebt hoeveel er totaal zijn) waar je waarschijnlijk nooit meer wat mee doet. Het idee van zo'n combi setje spreekt me wel aan, dit zouden ze ook regulier kunnen doen zonder de extra figure voor een paar euro minder dan de losse sets.

Plus:
- Limited Edition voor een reguliere prijs, dat moeten ze vaker doen ipv 20-30 euro extra vragen voor een paar figuren.
- Looks van de Opel.
- Stoffen doek.
- Leuke combi, de PaK kan mooi achter de Opel.

Kan beter:
- De PaK ... serieus, is dit door de kwaliteitscontrole gekomen?!
- Het stoffen doek van de Blitz is rafelig, doet me denken aan jaren 90 Lego setjes, maar dat kan tegenwoordig toch netjes gesneden ...
- De bevestiging van het doek is ook gepruts om netjes te krijgen.
-De schaal, ik vind het jammer dat ze 1:35 gekozen hebben voor de Opel, hij oogt vrij klein naast de tanks of de Kubelwagen. Daar kan je over twisten natuurlijk, maar dat de minifigs er niet in kunnen is natuurlijk gewoon een minput.

Meer details op YT

[Voor 5% gewijzigd door Speedy op 13-06-2021 19:22]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Speedy schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:15:
@vectormatic voorwat betreft WOT, herkenbaar, daarom zou ik graag willen dat Cobi eens een KV-1, KV-2 of een BC-12t uitbrengt :D
KV-1 en KV-2 hebben ze al eens gedaan, maar hopelijk komen die nog een keertje terug. Heb zelf de KV-2 al, geinig ding. BC-12t weet ik niet of die ooit bestaan heeft, maar die AMX 13 zou ook al leuk zijn. Die heeft Nederland ook nog gebruikt.
Hier staat de hele handel ook op het thuiskantoor/gamehok en zit hier zelf nu met een ruimtegebrek om alles fatsoenlijk te stallen, mijn DAK is inmiddels te uitgebreid voor de plank waar ze op stonden en moet nu andere lijnen slachtofferen, tijd voor een grotere kast ipv nieuwe tanks binnenkort.
Ruimtegebrek is helaas erg herkenbaar. Ik wil nog 's planken ophangen, maar de muren waar die plek is zijn weer van die constructies dat ik niet goed weet wat ik er mee aan moet en hoeveel het kan hebben (gipsplaatjes enzo). Misschien toch 's uitzoeken. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Leuke reviews weer! De Pak 40 heb ik de oude versie van, en van deze had ik al meer kritiek gelezen, wordt voor mij dus een harde skip, ondanks de DAK kleuren.

Wat de KVs betreft, de KV-2 is nog maar net uit de roulatie, dus die verwacht ik niet snel terug, de KV-1 is al langer weg, maar geen idee welke kant Cobi opgaat momenteel...

En ruimtegebrek... ik heb zelf inmiddels 7 tanks in "het depot" (lees de kast) staan, en op het bureau staat het wel echt ramvol (panther en tiger II op bureau, samen met de 1:48 T-34 en Tiger, T-54 op een plankje er boven, en het afrika korps op de kast naast het bureau), maar toen ik gisteren in het NMM was kon ik me toch niet inhouden, en heb ik de leopard 2A4 gekocht :D

NMM was tof trouwens, naast de Tiger II (geleend uit bovington, met "porsche" koepel), ook erg genoten van de Leo 1, de 2A6, de AMX-13-105 en de verschillende AMX-PRIs.

• Speedy
NMM is inderdaad erg leuk, was er zelf vorig jaar en verrast wat betreft hoeveel er te zien was. Heb de souvenir shop niet aangedaan, als ik geweten had dat ze er Cobi setjes hadden wellicht wel :P
De Leopard heb ik overigens toevallig van het weekend ook besteld, zocht nog een 3e set voor de kortingsactie bij Altoys en ondanks dat de Leo te modern is voor de collectie lijkt het me wel een tof ding om te bouwen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy De Cobi sectie in de gift-shop was ook niet heel spectaculair, uit mijn hoofd hadden ze dus de Leo 2A4, de BMW R75, een sherman en de oude Tiger II (hoe kan het ook anders, als je precies zo'n Tiger II tijdelijk te leen hebt!)

En de Leo 2 is voor mij ook eigenlijk net te nieuw, de grens ligt voor mij een beetje waar World of Tanks em heeft liggen, namelijk vroege Cold war (T-55/62, Leo 1, Pershing en M48 Patton). Ik had ook liever een Leo 1 gekocht (vind ik zelf stiekem toffer, en vind de Leo 1 naast de ingang bij het NMM echt het topstuk), maar die is al weer lang en breed end of life. Als die nog een keer terug komt, wordt ie de mijne :)

Maar ja, je kan moeilijk naar het NMM en niet met een tank terugkomen :P En dat we als nederland ook ooit 400+ stuks 2A4 hebben gehad helpt ook wel :)

EDIT: trouwens, ik heb overloon ook nog op de verlanglijst staan, schijnbaar hebben ze daar iets meer WO2 spul, waaronder een Stug

[Voor 7% gewijzigd door vectormatic op 14-06-2021 09:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy
Overloon wil ik ook nog eens naar toe, tevens Munster wat vorig jaar niet gelukt is door e.o.a. pandemie (goede reden om de nieuwe 2A5 op te halen ;)) en ooit toch wel eens Bovington.

Ik zit me net nog eens te bedenken wat een goede deal die 2A4 eigenlijk is met zijn 860 stukjes voor 39 euro in 2021.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wfzelle
Het is ook een erg mooi model met de side skirts met opdruk, rookwerpers in verschillende kleuren, etc. Inderdaad erg veel tank voor je geld (net als in het echt :P )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy
zag in de Cobi stream van gisteren een nieuwe Hetzer langs komen, ze spreken er ook over dat het een 2 in 1 model wordt wat positief is. Minder vind ik zelf dat er zo'n minibuild bij zit al is dat wellicht net als bij de nieuwe Sherman voor een limited edition.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee