Toon posts:

Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:47

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Cool die Hetzer! Hij lijkt me wel een beetje breed, met ~12 studs, zeker ten opzichte van de lengte, maar ik zou me eens echt in de afmetingen moeten verdiepen. Wel tof om een echte jagdpanzer er bij te hebben, want afgezien van de Stug D (die met de L24 7.5cm niet een echte jagdpanzer is), had ik die nog niet, het is wel te hopen dat alle sidebuild zooi inderdaad alleen voor de ltd edition is, en het voertuig zelf voor een eurotje of 30 te vinden is straks

Cobi heeft op insta trouwens ook meer plaatjes van de nieuwe U-boot

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wfzelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-11 15:54
Dit werd aangekondigd als een limited edition, dus ze zullen de tank ook wel los verkopen.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nieuwe set binnengekomen.

/edit: En nog een. Deze heb ik van mijn vrouw gekregen voor mijn verjaardag.

/edit2: Dit is de stand na een uur of 3. Dit is echt een geduld werkje, niet iets voor ongeduldige kinderen. Na elke laag bricks moet je nl. een hoop van hun gepatenteerde 'schroeven' in de bricks draaien om alles te verankeren. Het is heel stevig moet ik zeggen, maar lekker ff bouwen is anders.

[Voor 69% gewijzigd door zonoskar op 18-06-2021 13:15]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:46
Oke, ik ben om ^^
Vorige week mijn eerste build gemaakt in over 25 jaar schat ik zo in.

Deze:
https://a.aliexpress.com/_v2y4J9
Helaas klopte er iets niet helemaal met de achterwielophanging. Dit was makkelijk te verhelpen met de bijgeleverde reserveonderdelen.

Erg leuk om te doen en had ook al een tweede besteld. Daar ben ik nu mee bezig:
https://a.aliexpress.com/_v2PGPV

Echter ben ik nogal inhalig geworden gisteren met de summer sale op AliExpress...

https://a.aliexpress.com/_uwcLVl
De kraan en de cementwagen

https://a.aliexpress.com/_vpfY2x
De blauwe sportwagen

https://a.aliexpress.com/_uIaquJ
Leuke terreinwagen

https://a.aliexpress.com/_vnzfdV
De Notre-Dame :9~

https://a.aliexpress.com/_uYlVfh
Star Destroyer boven Jeddha :9~

https://a.aliexpress.com/_vt7Lyj
De 98K sniper rifle :9

https://a.aliexpress.com/_uuEk7d
De witte en de groen zwarte motoren... Want waarom ook niet eens een motor bouwen als je ook al auto's bouwt?

https://a.aliexpress.com/_vmKI4n
Maar eens met electrische motoren werken. Vast leuk om te proberen.

https://a.aliexpress.com/_vcE7ar
https://a.aliexpress.com/_vBPEib
Nog twee grote wagens op batterijen.

Ik geloof dat ik een probleem heb :o :+
De komende weken heb ik wat te doen in de loze uurtjes.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zo, je hebt onderhand heel ali leeg gekocht. _/-\o_

/edit: mijn volgende doos is ook binnen gekomen.

De wielen staan trouwens wel leuk onder de Rubicon Jeep.

[Voor 102% gewijzigd door zonoskar op 24-06-2021 15:49]

• Ossi
Nice, die komen dan niet van AliExpress denk ik? Want ik krijg tot nu toe alles zonder doos :P
Liggen al 5 of 6 pakketjes op me te wachten, en er komen nog een stuk of 6 binnen :')

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nee, ik bestel de meeste op amazon.de. Via Ali moet je eigenlijk BTW en invoerrechten betalen, via amazon.de is dat allemaal al gedaan. Het duurt alsnog 2 weken voor ze er zijn, dat is wel jammer. Bij deze green hound buggy heb ik ook nog de instructies gekocht via rebrickable van de maken, Mould King betaald hem niet voor het gebruik. Niet zo netjes, maar ik hoop dat mijn bijdrage dit wat verzacht :)

[Voor 34% gewijzigd door zonoskar op 24-06-2021 17:42]

• wfzelle
Over een week ga je ook bij Ali BTW betalen...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-11 22:10
Zat nog even op de facebook-pagina van Cada te kijken, maar holy smokes wat komt er een mooi apparaat aan!
:9~

Vanuit de comments:
Apollo will be released in September at Cada Master series😃 You can get instruction from it. Part list will be in instruction!
  • 1:8scale
  • 4355 piece
  • 60×25×14 (cm)
  • 3D printed rims by technic-rims
  • x2 buwizz, x2 buggy motor for drive
  • Gullwing door, V12 engine, Active rear diffuser, Steering, Pushrod Suspension

[Voor 24% gewijzigd door NLDViane op 25-06-2021 14:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
zonoskar schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:41:
Nee, ik bestel de meeste op amazon.de. Via Ali moet je eigenlijk BTW en invoerrechten betalen, via amazon.de is dat allemaal al gedaan. Het duurt alsnog 2 weken voor ze er zijn, dat is wel jammer. Bij deze green hound buggy heb ik ook nog de instructies gekocht via rebrickable van de maken, Mould King betaald hem niet voor het gebruik. Niet zo netjes, maar ik hoop dat mijn bijdrage dit wat verzacht :)
Daarom zocht ik ook vooral de modellen op die in Europese opslag liggen. Polen, Tsjechië, Spanje, België. Maar een enkeling komt idd uit China.

En... Man o man, ik heb echt hulp nodig.
Gisteren en vandaag nog wat dingen besteld :’)

https://a.aliexpress.com/_vt7Xwf
Zonder motoren, die heb ik straks wel genoeg denk ik.

https://a.aliexpress.com/_uwNHaX
Uit Polen nog, nu niet meer beschikbaar.

https://a.aliexpress.com/_vWL3qX
Ja waarom ook niet, vind m er wel tof uit zien.

https://a.aliexpress.com/_v1KHF1
Voor dat geld kon ik m niet laten liggen 😬

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NLDViane

Gezien we toch niet op vakantie gaan... oOo

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@NLDViane die blauwe schijnt echt een pain in the ass te zijn. Ben benieuwd hoe hij jou bevalt. De rode heb ik ook.

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03:23
NLDViane schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:53:
[Afbeelding]
Gezien we toch niet op vakantie gaan... oOo
Heb je die gewoon in NL in een shop gekocht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLDViane
zonoskar schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:44:
@NLDViane die blauwe schijnt echt een pain in the ass te zijn. Ben benieuwd hoe hij jou bevalt. De rode heb ik ook.
Yes, had het gelezen. Vind het model wel echt mooi, en heb de One:1 ook overleefd (vaak uit mekaar en weer in mekaar zetten om een "module" te kunnen plaatsen), houd jullie op de hoogte! Ga ze waarschijnlijk pas in de herfst/winter bouwen, maar kon ze voor dit geld niet laten liggen :Y
Beakzz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:45:
[...]

Heb je die gewoon in NL in een shop gekocht?
Nope, via Marktplaats gevonden. Zelfs de Cada watermerken zitten er op!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
Ik heb toch wel flink last van mijn vingers gekregen na twee dagen knutselen :')
Even een paar dagen niks bouwen, heb het toch weer te druk daarvoor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nu zakjes 1-5 (van de 9) van de Aston Martin GT3 1:8 MOC af en nu kom ik tot de ontdekking dat de manual een fout bevat. Eén van de diffs staat er verkeerd om op dus nu draait de vooras tegengesteld aan de achteras. Dom van me om dit niet even te checken toen ik de achteras inbouwde, nu kan ik er niet meer bij en moet de halve auto uit elkaar. Ik ben nog aan het overpeinzen of ik dit ga doen, of dat ik het gewoon zo laat.

Anyways, zo staat hij er op dit moment bij:

Helaas heeft hij zo'n mini motor ipv een motor uit de speciale technic bricks en ik vind het toch jammer dat de stoelen zwart zijn, voor het contrast zou het mooier zijn als deze in tan waren, zoals bij de Bugatti 42083. En het is niet zo dat Mould King zich moet houden aan onderdelen in kleuren die Lego aanbied, getuige de paarse halve stoppers en grijze 3L en 5L axles met axle stop (die Lego alleen in bruin heeft). De stuurinrichting heb ik ook meerdere keren bekeken of deze wel goed is, maar ik kan zo geen fout ontdekken, maar de 2 tandwielen raken elkaar nauwelijks. Zo nauwelijks dat ik vermoed dat je er niet mee kunt sturen. Zoiets zou bij Lego nooit voorkomen.

PS: Ik heb motoren ingebouwd op plekken waar de manual een brick-built motor had. Door het diff probleem kan ik er echter niet mee rijden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-11 10:46

Lagune

Its time for warp

gaaf, deze staat al een tijdje op mn lijstje, ben benieuwd hoe groot ie in het echt is

moet zelf nog beginnen aan de thunderjaw, nu ff geen zin in na het babylon5 project, hij staat wel mooi in de collectie :)

[Voor 46% gewijzigd door Lagune op 28-06-2021 14:39]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar gewoon de aandrijfas richting de vooras er uithalen ;) de echte vantage gt3 is ook RWD

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@vectormatic Ook daar kan ik niet meer bij :)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Dremel bitjes zijn best klein ;)

Zonder gekheid, het maakt niet uit welk dif je omdraait, dus gewoon de makkelijkste as opzoeken, en kijken of je als je de aandrijfassen (gewoon even de wielnaven op 1 punt van een draagarm loshalen) er uit trekt, het dif er niet gewoon aan de onderkant uitlazert. Ik heb deze MOC nog niet van dichtbij gezien, maar er moet toch wel een truuk zijn om dat dif te draaien zonder meteen uren werk op je nek te halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De diffs zijn helemaal ingebouwd, als je heel goed kijkt kun je nog net het randje van de diff gear zien op deze foto. Van de achteras is helemaal niks meer te zien.

./edit: na een uur prutsen is het gelukt, het diff is omgedraaid. Maar nu heb ik een 5L liftarm over... :?

[Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 29-06-2021 13:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@zonoskar Ouch, das goed ingebouwd ja, maar mooi dat je em heb weten te flippen!

• Ossi
zonoskar schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:13:
[Afbeelding]

De diffs zijn helemaal ingebouwd, als je heel goed kijkt kun je nog net het randje van de diff gear zien op deze foto. Van de achteras is helemaal niks meer te zien.

./edit: na een uur prutsen is het gelukt, het diff is omgedraaid. Maar nu heb ik een 5L liftarm over... :?
Gewoon opnieuw beginnen toch? De lol zit in het bouwen, althans bij mij wel :P

Acties:
  • +4Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nou, de Aston Martin GT3 is af. Wat een werk, 9 avonden over gedaan van zo'n 1.5 - 2 uur per avond + een uur om de diffs goed te zetten. De build was soms uitdagend, vaak verassend. De ophanging is totaal anders dan wat ik van Lego gewend ben. Je merkt wel dat dit een MOC is en dat ze hier en daar wat veranderingen gedaan hebben. Zo heeft de originele MOC 4 pneumatische jacks die de auto kunnen optillen. Je ziet hier en daar nog wat ongebruikte pins die daarvoor gebruikt werden.

Er zitten ook een paar fouten in de manual. Zo staan beide diffs in dezelfde orientatie in de manual, maar dan krijg je dus dat de assen in verschillende richtingen draaien. 1 van die diffs moet je dus omdraaien. En ook bij de lineaire actuatoren zijn ze de kleine tandwielen vergeten. Die zitten wel bij de set overigens, bij het bouwen kom je snel tot de conclusie dat de actuator niet aangedreven is, dus de fix is snel gedaan.

Allemaal zwarte pins, jummie:

Bouwstap 1:

Bouwstap 2:

Dit was zakje 3 geloof ik:

Van onderen.

Zakje 4

Grappig detail, gas- en rempedaal. Ze 'werken' ook nog.

Zakje 5, Detail motor. Paarse technic bushes!

Zakje 6, achterkant dicht.

Zakje 7 en 8:

Maar nu mijn grootste frustratie (algemeen voor Lego Technic, maar dit model gebruikt er wel heel veel van):

Op zich een bruikbaar onderdeel, maar als je hiervan 7 op een rij hebt die allemaal tegelijk in een liftarm gedrukt moet worden terwijl de hele constructie nog heel erg gammel is, dat was voor mij toch wel de druppel. Als je deze set gaat bouwen, bouw dan zeker vanaf de originele instructies en niet vanuit het boekje.

Ook de achterkant wordt op de verkeerde manier gebouwd in het boekje. Daar bouw je nl. eerst alles rondom dicht en dan probeer je de bovenkant ineens erop te klikken, terwijl je dus van onderen geen tegendruk kan uitoefenen, want je kunt nergens meer bij. Dit is helemaal een probleem omdat de gaten waar de pins in moeten vallen nogal losjes rondwiebelen en pas nadat de bovenkant erop klikt is, is dit een stevige constructie. Niet handig. De deuren vallen me ook tegen, er zit een dubbele scharnier in, waardoor de voorkant van de deur open kan gaan staan. Het naar binnen draaien van de spiegels is ook al vreemd. Verder wel een top model, al is hij wel een stukje slanker dan de Lego broetjes.

De vering werkt, maar de auto staat over he algemeen gewoon met het chassis op de grond, nul bodemvrijheid. Die enkele schokbrekers per wiel zijn gewoon te weinig.

Qua onderdelen vind ik deze minder dan Lego, maar iets beter dan de CaDA Ferrari die ik heb gebouwd (op de laatste foto's). Dus zeg 95% van de kwaliteit van Lego.

Model af:

Tussen zijn broertjes:

Hier nog een filmpje met wat gebreken die ik ontdekt heb.

• Ossi
Dat ronde gat ding met 1 pennetje dat uitsteekt is inderdaad een ramp als je er meerdere tegelijk in een balkje moet steken, daar ben ik er ook al een paar van tegengekomen.

Verder begrijp ik de aandrijvingsproblemen niet, maar ik ben ook geen technicus.

Hij ziet er ongelofelijk gaaf uit in ieder geval. Dat paarse leek mij niets, maar is toch wel erg mooi.

Ik ben vandaag begonnen aan deze:
https://a.aliexpress.com/_vV4LuF

Eerste wielophanging is gereed. De handleiding is 162 pagina's, dus ik ga er wel even zoet mee zijn :9
Toen ik de verpakking opende werd het mij duidelijk dat het een kopie is van een Ford pick-up truck, de F-150. Alleen heet hij nu Forol :') Op AliExpress zelf was dat niet duidelijk, maar de plaatjes op de handleiding laten de stickers wel zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-11 07:22
Bij MOCS heb ik wel vaker last dat de bouwinstructie niet helemaal overeen komt met de werkelijkheid / logica / handigheid. Bij de bouw van de Space Yamato (wat notabene de originele instructie op pdf had) zat ik na tijdje gewoon steeds paar pagina's verderop te kijken hoe het sub-deel aan de hoofdconstructie gezet moest worden.
Puur om te kijken of het niet handiger was om eerst een volgende stap te doen of om het sub-deel meteen op de hoofdconstructie te bouwen ipv later toe te voegen.

Bij OptimusPrime en Bumblebee waren de grootste ergernissen om de beentjes vast te klikken, per beentje 2 stugge pinnen.. en nergens op been of romp echt een plek om het stevig vast te pakken zonder dat je dingen afbrak of uit vorm duwde ^^;;

Bij MOCs hebben vriendin en ik vaak wel hetzelfde idee.. alsof je een handje steentjes moet pakken en dan gewoon op de reeds gebouwde constructie gooien en dat het dan magisch op de juiste plek komt hahaha.

Le Meow

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgende set gebouwd. Het is eentje van Mould King, de 18002 'Green Hound Buggy". Het is de MOC van Didumos. Hij krijgt er niks voor betaald, dus ik heb de instructies via Rebrickable gekocht. En tijdens het bouwen was het eigenlijk net alsof ik een Lego set aan het bouwen was. De steentjes zijn perfect, misschien wel beter dan die van Lego. Sommige onderdelen zijn mooi glanzend, ipv mat bij Lego. En ook overal dezelfde kleuren als bij Lego, wat wel een beetje jammer is natuurlijk. Anyways, dit model zit echt super solide in elkaar, alles is 2-3 keer met elkaar verbonden. Overal waar een kruisverbinding gemaakt kon worden is dit gedaan. Dikke schokbrekers er onder, elke as een aparte L motor, ik ben onder de indruk.

7 uurtjes gebouwd, het zijn immers maar 1500 onderdelen. Stickers heb ik niet geplakt (alleen de identificatie letters op de motoren). Alleen die onderdelen die in de velg gebouwd zijn waren een PITA. Maar daardoor zitten de wielen wel heel erg strak ingebouwd, niets wiebelt hier. Van Mould King kost deze set 120 euro, als je alles bij elkaar bricklinkt kom je wel op 300-400 euro aan onderdelen. Dan vind ik het toch minder erg dat het nep Lego is.

1 foutje gemaakt, de instructies geven aan dat er een verlengkabel gebruikt moest worden voor de 2 voorste motoren, maar het ging ook zonder, vond ik. Maar daardoor zitten er 2 connectoren op de accubox, waardoor de achterklep niet dicht kan.

Hier zie je de ongewone bouwmethode van de vooras. Die grote turntables als naafas. Totaal vreemd.

Het model:

Vergelijk met de Rael Rubicon Jeep: De wielbasis is vrijwel gelijk, maar toch ziet de Rubicon er veel groter uit.

Massive veerweg:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
Wel een tof ding om te zien @zonoskar!
Bevalt de remote control een beetje? Ik heb nu 1 auto met rc gebouwd en ik was behoorlijk teleurgesteld. Dat ging om deze:
https://a.aliexpress.com/_ufETZZ

Leuke auto om te maken, maar de batterijen had ik er heel gauw weer uitgehaald.

Nu ben ik een heel eind met deze bezig. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen :)
https://a.aliexpress.com/_vNTvoX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Ossi Wat bedoel je met teleurgesteld? De remote control werkt, al moet ik enorm wennen aan het bedienen met knopjes in plaats van een stuurtje. Bijv op mijn 41999 heeft Lego een stuurtje op de remote gebouwd en dat rijdt wel een stuk handiger dan knopjes. Vooral ook omdat ik met een stuurtje meer gevoel heb als de auto naar mij toe beweegt (sturen gaat dan 'andersom'). Of bedoel je dat hij niet echt lang kan rijden door de beperkte capaciteit van de accu? Misschien een buwizz erbij kopen dan?

Ik moet zeggen dat de Green Hound Buggy niet echt van obstakels houdt, hij is meer gericht op snelheid, hoewel hij niet echt heel hard gaat. Een crawler is het zeker niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
zonoskar schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:39:
@Ossi Wat bedoel je met teleurgesteld? De remote control werkt, al moet ik enorm wennen aan het bedienen met knopjes in plaats van een stuurtje. Bijv op mijn 41999 heeft Lego een stuurtje op de remote gebouwd en dat rijdt wel een stuk handiger dan knopjes. Vooral ook omdat ik met een stuurtje meer gevoel heb als de auto naar mij toe beweegt (sturen gaat dan 'andersom'). Of bedoel je dat hij niet echt lang kan rijden door de beperkte capaciteit van de accu? Misschien een buwizz erbij kopen dan?

Ik moet zeggen dat de Green Hound Buggy niet echt van obstakels houdt, hij is meer gericht op snelheid, hoewel hij niet echt heel hard gaat. Een crawler is het zeker niet.
Wat mij heel erg tegenviel was dat de besturing heel erg binair was. Of aan of uit, of links of rechts. Er zit niets tussenin zeg maar. Niet dat ik op zoek was naar een remote control car, maar was misschien wel even leuk geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, dat is met alle (fake-)Lego modellen zo.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:24
Klein setje in elkaar gezet:

@Lagune Dank voor de link naar XLG.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Xgar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:21:
Klein setje in elkaar gezet:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Lagune Dank voor de link naar XLG.
Leuk zon Viper MKII, wat kost zoiets ongeveer?

Heb de laatste tijd ergens zin om gewoon een lego X-wing te halen, het huidige model is niet al te groot en duur, dus een leuk space-shipje, maar zon Viper is ook erg tof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xgar
vectormatic schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:40:
[...]

Leuk zon Viper MKII, wat kost zoiets ongeveer?

Heb de laatste tijd ergens zin om gewoon een lego X-wing te halen, het huidige model is niet al te groot en duur, dus een leuk space-shipje, maar zon Viper is ook erg tof
Viel reuze mee, was ongeveer 30 euro ervoor kwijt. Stukje jeugdsentiment. :)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6aed4c4dqm7VhI

[Voor 10% gewijzigd door Xgar op 15-07-2021 00:01]

• Lagune

Lagune

Its time for warp

gaaf die viper!

ik heb nog Poe's x-wing liggen maar na de agamemnon ben ik ff klaar met lego, in de herfst weer, en ook de thunderjaw ff bouwen

• B___MAN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 26-11 14:24
Xgar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:58:
[...]

Viel reuze mee, was ongeveer 30 euro ervoor kwijt. Stukje jeugdsentiment. :)

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6aed4c4dqm7VhI
Haha, ook maar besteld. Jeugdsentiment inderdaad.
Voor wanneer de dagen weer wat korter worden.

• Ossi
Is er een overzicht van winkels waar je nep-lego kan kopen?
Tot nu toe zit ik alleen maar op AliExpress te kijken, maar misschien zijn er ook wel andere winkels? Misschien wel fysieke winkels ook?
En voor eventuele losse onderdelen als je een MOC wil maken, waar kun je daarvoor terecht?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

https://www.yourwobb.com/
https://amazon.de/
https://lepinworld.com/
https://mouldking.store/
https://decadastore.com/

Maar volgens mij moet je bij al deze winkels wel invoerechten en BTW betalen (behalve bij Amazon.de). Losse steentjes kun je volgens mij alleen bij bricklink.com kopen, maar dat zijn dan echte Lego steentjes en dus duur.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

zonoskar schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:38:
https://www.yourwobb.com/
https://amazon.de/
https://lepinworld.com/
https://mouldking.store/
https://decadastore.com/

Maar volgens mij moet je bij al deze winkels wel invoerechten en BTW betalen (behalve bij Amazon.de). Losse steentjes kun je volgens mij alleen bij bricklink.com kopen, maar dat zijn dan echte Lego steentjes en dus duur.
En dan Cobi vergeten :?
https://cobi.pl/en/
(pools, dus geen invoerrechten of btw)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sorry, ik ben meer gefocust op Technic, dat heeft Cobi niet volgens mij.

• Ossi
Ik heb inderdaad ook meer interesse in technic, dus dat scheelt. Is er geen verkoper van losse steentjes van niet-lego?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Losse steentjes kan je veel op AE en Ebay vinden, zeker op AE hebben ze ook 'specifieke' sets, zoals gear-sets, rupsbanden, pneumatics en complete pre-build shifters. Maar niveau 'pick a brick' zal je niet vinden, 99% is en blijft massa productie.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, Mould King moet echt eens een onderdelen site opzetten zodat je goede bricks kunt kopen voor MOCs die niet teveel aan marktwerking onderhevig zijn zoals dat bij bricklink het geval is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Als je op een gunstige plek bij de grens woont (of er meer tijd voor over hebt :)), je hebt voor fysieke winkels dan ook nog

https://www.bluebrixx.com/en/ (die doen in losse onderdelen, zie hier bv, wel afhankelijk van de locatie)
https://www.steingemachtes.de/
https://www.held-der-steine.de/

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ossi
Half juni mijn eerste build in zeker 25 jaar gemaakt. Sindsdien heb ik de smaak goed te pakken.

Na deze heb ik de volgende gemaakt:

Erg lekker om gewoon een paar uur bezig te zijn en je hoofd leeg te kunnen maken. Zit al een tijd thuis ivm burnout en depressie en dit is één van de weinige dingen waarmee ik mijn hoofd even leeg kan krijgen. Zou willen dat ik dit al veel eerder had ontdekt :)

Na de bovenstaande ben ik begonnen aan mijn eerste remote control auto en dat viel mij een beetje tegen. Rijdt langzaam en heel binair. Maar ik had al begrepen dat dat zo hoort bij de Lego motoren en dus ook bij de neppers. Wel een leuke build om te maken.

Daarna weer terug naar een kleiner model:

Toen mijn zoontje van toen bijna twee hem zag, moest en zou hij ermee spelen. Uiteraard totaal niet geschikt voor een klein kind, dus na een paar minuten spelen was het brullen toen ik m toch maar op ging ruimen. Hopelijk vindt hij het over een paar jaar nog steeds zo leuk en kunnen we samen bouwen :)

Daarna begonnen aan mijn grootste build tot nu toe:

Erg mooi project om te bouwen. Ben ik ook wel een hele tijd zoet mee geweest.
Zal binnenkort weer een update doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ossi
Vraagje, is er een soort database te vinden online waarin je bij kan houden welke niet-Lego sets je hebt? Dit ivm de onderdelen. Ik zou graag moc's gaan bouwen, maar ik heb even een grove berekening gedaan via AliExpress en ik kwam op over de 15000 onderdelen. Om dat nu handmatig in een Excel te gaan opvoeren vind ik ook weer zo wat.
Op rebrickable kun je wel opgeven welke officiële Lego sets je hebt, maar die heb ik dus zo goed als niet.

Mocht het er niet zijn, bestaat er een handige tool waarin je dat makkelijk handmatig op zou kunnen voeren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:38
The World’s Largest Building Block: Neuschwanstein Castle

https://www.kickstarter.c...Box&utm_medium=Newsletter

Kost wel wat.

• kezzza
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:50
GapClio schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:20:
The World’s Largest Building Block: Neuschwanstein Castle

https://www.kickstarter.c...Box&utm_medium=Newsletter

Kost wel wat.
En is ook geen Lego toch? Volgens de tekst is het enkel compatible

• Ossi
Volgens mij is deze toch echt een stukje groter... Ook een beetje duurder helaas.

€ 2.467,52 60%OFF | 63181Pcs MOC Notre Dame De Paris Modular Building Block( Licensed By STEBRICK Di Stefano Mapelli/ Designed By Stefano Mapelli )
https://a.aliexpress.com/_vkIfBL

• NLDViane
Ossi schreef op zondag 18 juli 2021 @ 22:26:
Vraagje, is er een soort database te vinden online waarin je bij kan houden welke niet-Lego sets je hebt? Dit ivm de onderdelen. Ik zou graag moc's gaan bouwen, maar ik heb even een grove berekening gedaan via AliExpress en ik kwam op over de 15000 onderdelen. Om dat nu handmatig in een Excel te gaan opvoeren vind ik ook weer zo wat.
Op rebrickable kun je wel opgeven welke officiële Lego sets je hebt, maar die heb ik dus zo goed als niet.

Mocht het er niet zijn, bestaat er een handige tool waarin je dat makkelijk handmatig op zou kunnen voeren?
Heb heb wel eens geprobeerd via Rebrickable, maar als je geen partslist hebt is het om te huilen. Complete sets komen vaak wel overeen met hun Lego-variant en kan je dus rechtstreeks vanuit Rebrickable in een lijst zetten.

• Lagune

Lagune

Its time for warp

kezzza schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:31:
[...]

En is ook geen Lego toch? Volgens de tekst is het enkel compatible
500 USD + 50 verzendkosten, 13.500 stenen en ledjes

valt opzich mee maar mooi vindt ik hem niet

dan maar minas tirith kopen? (99000 parts :)) : https://rebrickable.com/m...K/the-seven-rings-part-a/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

on the topic of Cobi,

altoys heeft de nieuwe U-boot op de site staan, 34 euro en in september leverbaar

https://www.altoys.eu/nl/cobi-ww2-4828-u-boot-u-47-viib.html

Aan de doos te zijn zijn alle details prints, geen stickers. Denk dat dit mijn eerste Cobi-bootje wordt.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:20
Ik heb de progressie van de bouw ook elders geplaats, maar gun de Tweakers ook mijn bouw van de Notre Dame.
De inleiding:

Het totale aantal is meer dan 63.000
Er zit een orgineel PDF handleiding boek bij met 2383 pagina's.
Om even voor je te zien hoe dik dat boek zou zijn is het handig om ongeveer 5 A4 pakken van 500 vel op elkaar te leggen.
Tenzij deze op 2 kanten is afgedrukt, deel het dan door de helft, je snapt het.
Dit is een extreem dure set en schijnt niet makkelijk te zijn om te bouwen.
De afmetingen van dit model zijn bijna 150c m x 51 cm x 102 cm.
Voor de mensen die willen weten wat de Notre Dame precies is heb ik hier een link:
Wikipedia: Notre-Dame van Parijs

Ik ben van plan om bij te houden hoeveel uur ik ermee bezig ga zijn.
Het meeste is momenteel al uitgezocht, hier ben ik 1,5 uur mee bezig geweest.
De totale bouw word gemiddeld geschat op 500+ uren.
Genoeg tekst nu, laten we overgaan naar de foto's.

Voor de verdere verloop is het verstandig om een apart topic aan te maken?
Wil namelijk niet teveel inbreken in dit topic, anders worden het wel heel veel foto's.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:35
0108daniel schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:14:
Ik heb de progressie van de bouw ook elders geplaats, maar gun de Tweakers ook mijn bouw van de Notre Dame.
De inleiding:

Het totale aantal is meer dan 63.000
Er zit een orgineel PDF handleiding boek bij met 2383 pagina's.
Om even voor je te zien hoe dik dat boek zou zijn is het handig om ongeveer 5 A4 pakken van 500 vel op elkaar te leggen.
Tenzij deze op 2 kanten is afgedrukt, deel het dan door de helft, je snapt het.
De afmetingen van dit model zijn bijna 150c m x 51 cm x 102 cm.
Voor de mensen die willen weten wat de Notre Dame precies is heb ik hier een link:
Wikipedia: Notre-Dame van Parijs

Ik ben van plan om bij te houden hoeveel uur ik ermee bezig ga zijn.
Het meeste is momenteel al uitgezocht, hier ben ik 1,5 uur mee bezig geweest.
De totale bouw word gemiddeld geschat op 500+ uren.
Genoeg tekst nu, laten we overgaan naar de foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wil namelijk niet teveel inbreken in dit topic, anders worden het wel heel veel foto's.
Non de... :o _/-\o_

Succes met de bouw. Wat mij betreft prima om het verdere verloop hier te posten (dit topic loopt niet zo hard en het is on-topic, toch?)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Understatement van het jaar :D

Maar holy.. dat is een pakket. Maar gooi die foto's er maar in, leuk om te zien en vergeet de banaan niet voor schaal :P

Edit, zit net naar die prijs te kijken.. dat is zojuist een dubbele Holy geworden :P

[Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 28-07-2021 12:47]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

@0108daniel Dat zal ook wel een flinke duit gekost hebben.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• wfzelle
Ik zou het wel een beetje beperken tot de unboxing, flinke tussenstappen en het eindproduct (of losse stukken die af zijn).

Overigens lijken er steeds grotere modellen te komen. Hoelang nog totdat iemand de Taj Mahal op echte grote gaat nabouwen in Lego?

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 03:50
En hoe duur is dat dan?

• 0108daniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 01:20
Deze set kost een paar duizend euro.
Van Lego zou dit rond de 9 duizend euro zijn.
wfzelle schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Ik zou het wel een beetje beperken tot de unboxing, flinke tussenstappen en het eindproduct (of losse stukken die af zijn).
Zal ik doen :)

• millerman_sf
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 16:23
Ik ben vooral benieuwd hoe die steentjes gesorteerd zijn of hoe je dat tijdens de bouw gaat doen qua logistiek. Het lijkt erop dat ze op kleur/soort steentje zijn gesorteerd en niet op genummerde stappen? Heb je veel kleine bakken?

• Ossi
Ik ben druk bezig met mijn non-lego sets in rebrickable te zetten. Dat is echt nog een flinke bak werk, maar het vordert. Nu zit ik alleen met een aantal onderdelen die ik echt niet kan vinden. Dus ik hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Het gaat om de volgende onderdelen:

Linksonder 4x3 tile, kan ik alleen maar vinden met extra studs bovenop, maar deze is glad.

Rechtsonder lijkt simpel, maar kan hem niet vinden met gladde onderkant.

De gele steentjes kan ik alleen vinden met een ronde plaat.

De antenne is zo'n 5,5cm, maar niet in deze vorm te vinden voor mij.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het kan zijn dat fake Lego merken andere blokjes maken dan Lego zelf. Rebrickable en bricklink gebruiken alleen genuine Lego blokjes, dus daar kan verschil zitten.

• Ossi
zonoskar schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:23:
Het kan zijn dat fake Lego merken andere blokjes maken dan Lego zelf. Rebrickable en bricklink gebruiken alleen genuine Lego blokjes, dus daar kan verschil zitten.
Daar ben ik me bewust van, maar hoopte dat jullie toch nog de juiste onderdelen weten (te vinden).

• Lagune

Lagune

Its time for warp

vakantiegeld aan blocks besteed?

gave set, die gekleurde steentjes zijn alleen voor de glas in lood ramen?

ben benieuwd hoe lang je er mee bezig bent en of de manual een beetje doen is

meer foto's en build log volgen? _/-\o_

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Omdat ik toch een bricklink order ging doen, heb ik voor de "Green Hound Buggy" alle witte panelen vervangen door groene. Zo is hij nog groener. Kosten was ca 5 euro, dus dat was niet te duur.

Voorheen:

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik zit nu de livestream van cobis nieuwe catalogus te kijken en Wooooot! er komt een nieuwe KV-1 aan!

De hetzer komt ook als non-ltd, en er komen wat nieuwe horch/citroens aan

EDIT:

- een nieuwe Tiger 131
- De HMS Hood in 1:300
- Nieuwe Fokker DR1
- Een abarth garage, met zowel een oude als nieuwe abarth 500
- 1:12 trabant 601
- 1:12 Opel Rekord C "schwarze witwe" (rally achtig)

That' s all folks!

Die KV-1 gaat er 100% komen, hype!

[Voor 62% gewijzigd door vectormatic op 11-08-2021 21:01]

• wfzelle
Een Horch set komt met een minifigure van Charles de Gaulle. Als ze die echt realistisch willen maken, maken ze hem wat langer dan een normale minifig.

Die Opel Rekord en Trabant 601 S hebben heel andere bouwtechniek dan Cobi normaal gebruikt. Gaat meer richting de Technic auto's van Lego.

[Voor 32% gewijzigd door wfzelle op 11-08-2021 20:47]

• 42erik
vectormatic schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:27:
Ik zit nu de livestream van cobis nieuwe catalogus te kijken en Wooooot! er komt een nieuwe KV-1 aan!

EDIT:

- een nieuwe Tiger 131
- Nieuwe Fokker DR1

That' s all folks!

[Afbeelding]
Ik heb zelf niks met tanks, maar jouw enthousiasme is gewoon leuk om te lezen!

Mag ik om een foto van je huidige collectie vragen?

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Oeh, nice. Daar zat ik ook nog op te wachten. KV-2 staat hier wel al, maar KV-1 heb ik ook nog niet. Ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Hetzer dan. Die oude is best leuk, maar ik vind de montage van de schuine pantserplaten bovenop toch wat minder.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deze van de week binnen gekregen, best humor dingen :)

Kwaliteit is netjes, alles past goed, al lijken de blokken zeer minimaal van kleur te verschillen.

Zag hele nieuwe berg aan moc-figuurtjes, 1 serie lijkt zeer veel op de titans van Titanfall, toch eens kijken wat leuk spul daar te vinden is :D

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

42erik schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:18:
[...]

Ik heb zelf niks met tanks, maar jouw enthousiasme is gewoon leuk om te lezen!

Mag ik om een foto van je huidige collectie vragen?
De hele collectie in 1 schot wordt moeilijk, maar zal eens een poging doen als ik terug ben van vakantie

• 42erik
vectormatic schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:44:
[...]

De hele collectie in 1 schot wordt moeilijk, maar zal eens een poging doen als ik terug ben van vakantie
Foto's mag ook ;)

Fijne vakantie!

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:44
vectormatic schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:27:

EDIT:

- een nieuwe Tiger 131
- Nieuwe Fokker DR1

That' s all folks!

[Afbeelding]
Het bouwen staat hier op een lager pitje merk ik, denk dat ik er ondertussen teveel in elkaar heb gezet waardoor herhaling op treed. Die KV-1 is wel interessant en die ga ik ook zeker halen. MHS Hood en de Hetzer vast ook wel :+

Ik zag op instagram overigens ook nog een grijze Opel Blitz langs komen, gelijk aan de DAK versie, maar zonder huif (en dus ook totaal niet in verhouding).

Flickr | Lego collectie

• Ossi
Weer eens een kleine update van mijn kant. De laatste maanden flink wat afgebouwd en eigenlijk ook alles weer afgebroken en verwerkt in rebrickable. Ik heb nu een flinke lading stenen, als ik klaar ben met alles in rebrickable te zetten zal het om zo'n 25k onderdelen gaan, dus ik ben geneigd te zeggen dat er vast wel wat leuks gemaakt kan worden straks.

Voor nu het volgende, een Honda Goldwing van iets meer dan 1250 onderdelen. Erg mooie build om te maken. Helaas kwam ik er later achter dat het design gestolen is van rebrickable.

Een hijskraan mag natuurlijk ook niet ontbreken. Helaas was de hefboom niet in goed werkzame staat, maar dat mocht de pret niet deren. Een goede 600 onderdelen.

Van dezelfde serie een mooie betonwagen van goed 1000 onderdelen. Deze was erg leuk om te bouwen. De mollen draait ook rond als de wagen rijdt, erg vernuftig.

Ik ben er achter gekomen dat stickers plakken niet mijn ding is, maar deze zou met stickers wel mooier zijn geweest. Goed 800 onderdelen.

Naar de volgende keek ik best wel uit, maar bleek helaas om mini blokjes te gaan. Zie 4e foto voor het verschil tussen een gewone 2x1 plate en de mini blokjes. Verder wel erg mooi om gebouwd te hebben, helaas dus niet Lego compatibel en daarom te koop gezet op marktplaats. Goed 7000 onderdelen.

• Tc99m
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 00:25
Ik krijg regelmatig advertenties van Buildiverse te zien, en ze hebben leuke sets vind ik.

Heeft iemand hier er al ervaring mee? Hun prijzen lijken redelijk, is de kwaliteit van de sets en stenen dat ook?

• 42erik
Tc99m schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:10:
Ik krijg regelmatig advertenties van Buildiverse te zien, en ze hebben leuke sets vind ik.

Heeft iemand hier er al ervaring mee? Hun prijzen lijken redelijk, is de kwaliteit van de sets en stenen dat ook?
https://buildiverse.com/c...on/products/dragon-second

Ik heb van deze een versie via ali besteld, en die heeft echt prima stenen. Nu staat ie hier als display, dus zoveel slijt krijgen ze ook niet. Of deze precies dezelfde heeft is natuurlijk altijd de vraag

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:56
Ik heb beide versies van de draken (bericht van hierboven).
Heb wel sommige stukken gelijmd om het stevig te houden (blok van de vleugels aan lichaam) maar inderdaad de aliexpress versie is verder stevig :)
Ben er erg blij mee :D

• Arosa
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:27
Heeft hier iemand weleens een auto uit de Cobi Youngtimer Collectie gebouwd? De afbeeldingen in de catalogus zien zien er nogal gelikt uit, ben benieuwd naar de werkelijkheid. Heb via Google vooral dezelfde afbeeldingen als de catalogus gevonden.

Ik vind de Fiat 500 wel grappig.

• 42erik
kokkie20 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:18:
Ik heb beide versies van de draken (bericht van hierboven).
Heb wel sommige stukken gelijmd om het stevig te houden (blok van de vleugels aan lichaam) maar inderdaad de aliexpress versie is verder stevig :)
Ben er erg blij mee :D
Oh, dat was hier niet nodig zelfs. Wel een uitdaging om dat allemaal vast te krijgen, die lap stof, heel wat noppen die moeten pakken

• kokkie20
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:56
42erik schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Oh, dat was hier niet nodig zelfs. Wel een uitdaging om dat allemaal vast te krijgen, die lap stof, heel wat noppen die moeten pakken
Ja hier helaas wel, maar goed maakt ook niet uit. Nu is die in ieder geval veilig haha :D
Ja dat was een mooie uitdaging, en dan vooral al die "teeth" op de buik.... Man man wat een werk maar zo gaaf als draken liefhebber _/-\o_

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:58
Op vakantie in Duitsland heb ik dit autootje van Cobi gekocht in een speelgoedwinkel: een trabantje van de DDR-Polizei. Erg leuk om te bouwen! Het kliksysteem is hetzelfde als bij Lego, maar wat ik ook leuk vind is dat het toch ook echt een heel 'eigen' stijl van blokjes heeft. Iets meer afgewerkt, met soms steentjes waarbij je denkt: die zouden ze bij Lego ook moeten hebben. Zoals een 1x5-plate, en steentjes met onder en boven een hollow stud.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05:29
Grappig ik was gisteren in Gorredijk en kocht daar ook zo een Cobi Trabant Polizei nieuw voor €5.

Bij een klein wazig winkeltje aan de Hoofdstraat 44

En deze kocht ik bij de OMAH XL hal in dat dorp voor €13,95

Normaal ben ik uitsluitend van de 'echte' LEGO echter dit vond ik zo leuk....

[Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 29-08-2021 08:28]

W204 '13 ✅

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@WiLLoW_TieN Leuk die Panzer II van Sluban! Daar is de gekte bij mij twee jaar geleden mee begonnen. Heb toen zo'n dingetje als souvenir meegenomen uit normandie, en gaandeweg toch ook Cobi geprobeerd.

Wees er wel op bedacht dat Sluban kwalitatief echt wat minder is, de modellen zijn fragieler, en de tracks werken niet echt, maar vooral die Pz II is wel een heeeeel charmant display modelletje.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05:29
Ja echt gaaf ! Verslavend ben ik...bang van.

W204 '13 ✅

• Jarwo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23-11 00:15
Ossi schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:43:

Helaas kwam ik er later achter dat het design gestolen is van rebrickable
In dat geval doneer ik geld aan de bedenker en/of degene die het gedocumenteerd heeft op rebrickable. Die MOCs zijn nogal prijzig. Ik hoop nog op een bootleg van de apocalypse modular series; garage, anders is het niet te betalen.
maar bleek helaas om mini blokjes te gaan.
het zijn juist die mini-steentjes waardoor het er zo echt uit komt te zien. Ik heb onder meer die 6500 stukjes tellend knalroze Tân Định kerk van Vietnam in elkaar gezet en dat kostte mij bijna een maand. Het is nogal een gepriegel en die handleidingen zijn soms net Auto CAD leesschema's. Ik heb ook nog een Giuseppe Mazza stadion (van Milaan) en Smolny kathedraal van sint Petersburg. Ziet er fantastisch uit als het eenmaal af is.

[Voor 3% gewijzigd door Jarwo op 29-08-2021 13:25]

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 22:26
WiLLoW_TieN schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 08:22:
Grappig ik was gisteren in Gorredijk en kocht daar ook zo een Cobi Trabant Polizei nieuw voor €5.
[Afbeelding]
Bij een klein wazig winkeltje aan de Hoofdstraat 44

En deze kocht ik bij de OMAH XL hal in dat dorp voor €13,95
[Afbeelding]

Normaal ben ik uitsluitend van de 'echte' LEGO echter dit vond ik zo leuk....
Waar koop je dit spul online makkelijk voor een leuke prijs?

• 42erik
https://nl.aliexpress.com...t.0.0.66863c00sm2tvy&mp=1

31 verschillende skylines, vooral films :)

• Ossi
Jarwo schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

In dat geval doneer ik geld aan de bedenker en/of degene die het gedocumenteerd heeft op rebrickable. Die MOCs zijn nogal prijzig. Ik hoop nog op een bootleg van de apocalypse modular series; garage, anders is het niet te betalen.
Dat is op zich wel nobel, maar als je daar geen rekening mee had gehouden valt dat toch best tegen.
het zijn juist die mini-steentjes waardoor het er zo echt uit komt te zien. Ik heb onder meer die 6500 stukjes tellend knalroze Tân Định kerk van Vietnam in elkaar gezet en dat kostte mij bijna een maand. Het is nogal een gepriegel en die handleidingen zijn soms net Auto CAD leesschema's. Ik heb ook nog een Giuseppe Mazza stadion (van Milaan) en Smolny kathedraal van sint Petersburg. Ziet er fantastisch uit als het eenmaal af is.
Heb je ook nog interesse in de Notre-Dame? :9
Het klopt wel wat je zegt, door de kleine steentjes krijg je inderdaad meer detail, maar het is niet mijn ding.

• NLDViane
Officially Licensed 1:8 Humvee van CaDA, ben benieuwd naar de reviews...

https://decadastore.com/p...-off-road-vehicle-c61036w

[Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 16-09-2021 15:57]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ooh die uitwerking met de 4 versnellingen waarbij elke versnelling een andere functie krijgt is wel weer stoer, maarja, powerpack ook nog $70, dat tikt behoorlijk aan.

• NLDViane
Oh, dat had ik dan weer net niet gezien, maar gaat wel aardig richting Lego prijzen dan... En dan hebben ze niet eens het juiste pakket op de website staan (allemaal 1 L-motor, je hebt er 3 nodig)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het zal wel prima kwaliteit zijn en het is zeker een groot ding (iets tegen de 55cm), maar inderdaad ga je dan langzaam naar Lego prijzen. En ergens kunnen ze dat natuurlijk prima, dit is de tak waar Lego zich nooit zal mengen, dus het is een beetje leeg gat wat ze opvullen.

• Ossi
De laatste tijd niet stilgezeten natuurlijk, heb weer aardig wat builds erop zitten.

Een zwart SUV-achtig model:

€ 36,06 | 3341 Transport Cruiser SUV 589pcs Racing Car Model Building Block Sets Educational DIY Bricks Toys DIY For Children
https://a.aliexpress.com/_uWn4Zo

Een rode offroad truck of monstertruck:

€ 64,47 41%OFF | 1760Pcs 4WD SUV Off Road Vehicle Model Building Block Technical City RC/non-RC Racing Car Truck Bricks Toys for Boys
https://a.aliexpress.com/_uhddz4

Sneeuwploeg... In elkaar gezet op één van de warmste dagen van de afgelopen zomer. De ironie is mij niet ontgaan :P

€ 90,60 20%OFF | MOULD KING High-Tech The Snowplow Truck Model sets Building Blocks Assemble Bricks Kids Educational DIY Toys Christmas Gifts
https://a.aliexpress.com/_uuUKCQ

Mac anthem truck

€ 38,86 60%OFF | SEMBO 1202pcs City Big Truck Engineering Buiding Blocks technical Mark Container Vehicles Car Figures Bricks Toys For Children
https://a.aliexpress.com/_vr0QMe

Mauser 98k geweer. Erg leuk om te bouwen en hij werkte ook nog, voor een schot of 5, daarna klemde iedere keer de kogel.

€ 19,97 25%OFF | MOULD KING MOC Creative Toys The Desert Eagle Pistol Weapon SWAT Gun Model Building Blocks Bricks Kids DIY Toys Christmas Gifts
https://a.aliexpress.com/_v7KFo6

Kawasaki motor:

€ 31,92 20%OFF | MOULD KING High-Tech The MOC H2R Motorcycle Model Building Blocks Assembly creative Bricks Kids DIY Toys Christmas Gifts
https://a.aliexpress.com/_uI2mcm

Lamborghini Sian

€ 34,28 53%OFF | SY BLOCK Technical Expert Sport Car Building Blocks Friends Vehicle Model Bricks Education Toys Birthday Gift for Boys
https://a.aliexpress.com/_uGw9EO

Ik heb nog een paar hele mooie gedaan, maar die moet ik nog even verwerken :)

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

altoys heeft weer wat nieuwe dingen in de shop:
- De cobi Jagdpanther 38T in niet limited editie, ze beweren zelf sept/okt, terwijl cobi november in de catalogus zet.
- Wat Sluban sets, waaronder een Panther tank, met als 2-in-1 op de jagdpanther, wel aardig aan de prijs voor 44 euro (en persoonlijk heb ik sluban toch minder hoog zitten dan cobi)

Ondertussen ben ik elke dag de site aan het F5-en om te zien of de Renault R35 en U-boot al beschikbaar zijn :P

• Xgar
vectormatic schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:53:

Ondertussen ben ik elke dag de site aan het F5-en om te zien of de U-boot al beschikbaar zijn :P
Haha jij ook al.

• Xgar
vectormatic schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:53:
altoys heeft weer wat nieuwe dingen in de shop:
- De cobi Jagdpanther 38T in niet limited editie, ze beweren zelf sept/okt, terwijl cobi november in de catalogus zet.
- Wat Sluban sets, waaronder een Panther tank, met als 2-in-1 op de jagdpanther, wel aardig aan de prijs voor 44 euro (en persoonlijk heb ik sluban toch minder hoog zitten dan cobi)

Ondertussen ben ik elke dag de site aan het F5-en om te zien of de Renault R35 en U-boot al beschikbaar zijn :P
Bij Snoopys hebben ze de uboot en Renault op voorraad nu.

https://www.snoopysbricks...bi-4828-u-boot-u-47-viib/

[Voor 7% gewijzigd door Xgar op 27-09-2021 08:39]

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Heb ze meteen allebei besteld, mijn f5 knop dankt u :)

• Snoopy1975
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 19:27
Hey hallo allemaal,

Ben gister door iemand op dit topic gewezen, leuk om te zien dat er zoveel mensen in een tech forum actief zijn met klembouwstenen :)

Ook leuk dat jullie zoveel plezier beleven aan klembouwstenen die niet van Deense afkomst zijn.

Ik zal me zelf heel even kort voorstellen <knip>

Ik ben 45 lentes jong en als van kleins af aan verslaafd aan LEGO. [mbr]<knip>

Ik zie dat vele van jullie via Ali bestellen, zeker begrijpelijk, maar hou er wel rekening mee dat de service bij niet geleverde onderdelen vaak traag of niet verloopt.

Spam is niet toegestaan op het forum, zoals je tijdens de registratie had kunnen lezen in onze algemene voorwaarden.

Voor degene die heel veel interesse hebben in de Super Cars van CaDA wil ik jullie adviseren om deze nu te bestellen! waarschijnlijk dat deze binnen kort uit de winkels moeten. Want LEGO heeft nu pas een patent aangevraagd voor een onderdeel wat in de versnellingsbak zit. Zodra dit er door heen is moeten de sets uit de schappen :(

YouTube: Extrablatt: LEGO® killed the CaDA Super Cars - Patent sagt NEIN!

Veel bouw plezier.

[Voor 30% gewijzigd door Ardana op 08-10-2021 17:59]

• Ossi
Die video is mij veel te lang, heb wat geprobeerd om er doorheen te scrollen maar kom geen onderdeel tegen. Om welk deel gaat het precies?

• NLDViane
De link stuurt je naar het tijdstip in de video, waar ie het net verteld heeft. Op 4:03 pakt ie de wagen op en wijst ie het aan, gaat om de oranje "schijf" voor de versnellingsbak.
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee