Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:36
Vanaf 1 juli 2021 is er een wetswijziging op komst: ook voor aankopen onder de 22 euro betaal je vanaf dan de verschuldigde BTW (21% in Nederland) of 9% laag-BTW bij aankopen uit niet-EU landen. Dit om oneerlijke concurrentie te voorkomen voor Europese webshops. Plus mogelijk inklaringskosten.

Mocht je dus iets van 1 euro kopen op AliExpress dan moet je officieel 21 cent bijbetalen en als de regels helemaal correct worden nageleefd ook nog 13 euro aan inklaringskosten bij bijvoorbeeld PostNL? Dan zou je voor iets van 1 euro ruim 14 euro kwijt zijn...

Oftewel: online (fun)shoppen buiten de EU is dan nagenoeg niet meer haalbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ehhh, 't is al geruime tijd aangekondigd hoor: ;)

ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

En het is nog maar de vraag of het doorgaat per 1 juli.

Nederland en Duitsland zijn akkoord gegaan, maar hebben als verklaring toegevoegd toch voorstander te blijven van verder uitstel tot 1 januari 2022. Zij merken op dat het goed zou zijn dat de Europese Commissie op een nieuw moment, bijvoorbeeld begin 2021, de stand van zaken van deze btw-regelgeving evalueert.

[ Voor 49% gewijzigd door ehtweak op 29-01-2021 22:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
ehtweak schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:46:
Ehhh, 't is al geruime tijd aangekondigd hoor: ;)

ehtweak in "China-shopping levertijdentopic"

En het is nog maar de vraag of het doorgaat per 1 juli.

Nederland en Duitsland zijn akkoord gegaan, maar hebben als verklaring toegevoegd toch voorstander te blijven van verder uitstel tot 1 januari 2022. Zij merken op dat het goed zou zijn dat de Europese Commissie op een nieuw moment, bijvoorbeeld begin 2021, de stand van zaken van deze btw-regelgeving evalueert.
Volgens mij is vandaag juist de kogel door de kerk dat het 1 juli 2021 is geworden, dus geen extra uitstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

https://www.pwc.nl/en/ins...-vat-e-commerce-2021.html

The new EU VAT rules for e-commerce will almost certainly apply as of 1 July 2021 in the Netherlands. Deadlines are however tough.

The Ministry of Finance issued a letter stating that it is impossible for the Dutch Tax Authorities to have final tools for the One Stop Shop (OSS and iOSS) available on 1 July 2021.

However, they believe that an emergency facility can be made available on time. This facility will require more manual actions, both for the entrepreneur and the Tax Authorities. As such, it is expected that the registration and filing process will not run very smoothly. The Ministry warns that it cannot be excluded that systems will fail, especially when many entities require an (i)OSS registration. No further details about the registration process are available at the moment.

Krijgen we een soort van BREXIT toestanden die zich nu afspelen aan de havens tussen UK <--> EU. :-(

[ Voor 62% gewijzigd door ehtweak op 29-01-2021 22:52 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ben wel benieuwd hoe ze dat gaan handhaven. Al die niet-geclaimde pakketjes a paar euro die toch een hoop handlingskosten met zich meebrengen kan nooit een eenvoudige opgave worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het MinvanFinan. is natuurlijk ook niet gek.
Niemand gaat systemen optuigen om al die miljoenen pakketjes van een paar euro individueel in te klaren en te belasten.

Daar wordt niemand wijzer van. De logistieke bedrijven niet, de douane niet, de consument niet.

M.a.w. er zullen afspraken gemaakt moeten worden met handels-/verkoopplatformen die dit gaan afhandelen/incasseren al bij de bestelfase.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
ehtweak schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:58:
Niemand gaat systemen optuigen om al die miljoenen pakketjes van een paar euro individueel in te klaren en te belasten.

Daar wordt niemand wijzer van. De logistieke bedrijven niet, de douane niet, de consument niet.

M.a.w. er zullen afspraken gemaakt moeten worden met handels-/verkoopplatformen die dit gaan afhandelen/incasseren al bij de bestelfase.
Ik denk dat de PostNL's er juist wel blij mee zijn als ze steeds die 13 euro mogen innen ;) maar als dan inderdaad veel mensen hun pakjes niet afhalen en ze weer retour mogen zijn ze er denk ik snel klaar mee. Gaat denk ik gewoon zoals nu ook bij boven de 22 euro: afwachten of je moet bijbetalen en afhankelijk daarvan beslissen wat slim is.

En anders inderdaad netjes bijbetalen tijdens het bestelproces, dan kan je de inklaringskosten als het goed is mee voorkomen als ze op een of andere manier duidelijk weten dat je de belasting al hebt voldaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Deezers op 29-01-2021 23:04 ]

Acties:
  • +103 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En terecht, al die rommel van 50 cent van Ali die na een halve week al kapot is en vele malen het aankoopbedrag aan milieuschade kost mag best sneuvelen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
ehtweak schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:58:

Klopt, zo gaat dat ook gebeuren. Belasting zal bij de bron geheven worden. De verkoper berekend het weer dan aan de klant. Dus niemand hoeft bang te zijn voor die €13,- inklaringskosten postNL te moeten gaan betalen zolang je onder de €150,- blijft, nu de €22,- vrijstelling gaat vervallen. Elke nadeel heeft zijn voordeel ;)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

YakuzA schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:43:
En terecht, al die rommel van 50 cent van Ali die na een halve week al kapot is en vele malen het aankoopbedrag aan milieuschade kost mag best sneuvelen.
"al die rommel van 50 cent van Ali die na een halve week al kapot is " is ook zwaar overdreven... ;)

Ik gebruik van die goedkope spullen, zoals montagemateriaal (schroefjes, boutjes e.d.) en zelfs elektronica die gewoon jarenlang goed werken.

ehtweak in "[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3"
Maar oké, het is geen 50 cent, maar 136 cent. ;)
Arduino Nano en die werkt gewoon prima.
BTW: ook al zou je ze in Nederland kopen, dan nog worden ze in Verweggistan gemaakt...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 16:19

mark-k

AKA markkNL

Ik heb hier adapters liggen van 30 cent die het na 5 jaar nog prima doen, dus wat is je probleem?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

mark-k schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:51:
[...]

Ik heb hier adapters liggen van 30 cent die het na 5 jaar nog prima doen, dus wat is je probleem?
Dat die dingen vaker wel dan niet levensgevaarlijk zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat het enige verschil zijn dat mensen dan diezelfde rommel bij de Action kopen ipv Aliexpress ;)
Mensen gaan heus niet opeens duurdere spullen kopen, ik denk dat dat naïve wishful thinking is.

Sowieso, zolang er geen fatsoenlijke right to repair is, is het regelmatig meer de moeite waard om iets nieuw te kopen dan hergebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 30-01-2021 09:16 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Glashelder schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Dat die dingen vaker wel dan niet levensgevaarlijk zijn.
Oh ja joh? Niet alles dat een adapter heet is een stekker die je in het stopcontact steekt. Ik vraag me af hoe een adapter microUSB - USB-C levensgevaarlijk gaat zijn.

Altijd van die ongefundeerde quotes die voorbij komen om het kopen uit China in n kwaad daglicht te zetten. "Levensgevaarlijk", "CE is China Export", "Het is altijd zo kapot". Zoek een keer iets origineels ipv maar te roepen wat anderen roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 12:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Morpheusk schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:52:
[...]
Klopt, zo gaat dat ook gebeuren. Belasting zal bij de bron geheven worden. De verkoper berekend het weer dan aan de klant. Dus niemand hoeft bang te zijn voor die €13,- inklaringskosten postNL te moeten gaan betalen zolang je onder de €150,- blijft, nu de €22,- vrijstelling gaat vervallen. Elke nadeel heeft zijn voordeel ;)
Ik moet nu vaak lang zoeken naar een B-keus van een artikel. met een prijs net onder de 22 euro.
In de toekomst kan ik gewoon de A-keus kopen die 22 euro en centen kost.

Dus voor mij is de impact juist dat die 13 euro inklaringskosten komen te vervallen.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

mark-k schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:24:
[...]

Oh ja joh? Niet alles dat een adapter heet is een stekker die je in het stopcontact steekt. Ik vraag me af hoe een adapter microUSB - USB-C levensgevaarlijk gaat zijn.

Altijd van die ongefundeerde quotes die voorbij komen om het kopen uit China in n kwaad daglicht te zetten. "Levensgevaarlijk", "CE is China Export", "Het is altijd zo kapot". Zoek een keer iets origineels ipv maar te roepen wat anderen roepen.
Dat is dan wel een goed punt ja :+

Maar laten we wel zeggen dat in de volksmond zonder context een adapter een apparaat is die je in het stopcontact steekt ;). Wees dan gewoon duidelijk waar je het over hebt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Glashelder schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:28:
[...]
Maar laten we wel zeggen dat in de volksmond zonder context een adapter een apparaat is die je in het stopcontact steekt ;). Wees dan gewoon duidelijk waar je het over hebt.
Adapters en veiligheid hebben niet echt iets met BTW te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Glashelder schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Dat is dan wel een goed punt ja :+

Adapter: "verbindingsstuk tussen twee dingen die niet zomaar aan elkaar passen" :)

Maar idd, heeft niks te maken met BTW @aawe mwan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De (onvriendelijke) offtopic discussie over kabels, opladers en andere buitenlandse producten mag stoppen hier. Dan kunnen we weer verder met de discussie over BTW.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 31-01-2021 23:28 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dat er BTW geheven gaat worden, is op zich niet zo gek. Echter de 14 euro aan bijkomende kosten zijn dat wel, in mijn ogen nu ook al bij de duurdere pakketten.

Kom met een klantvriendelijk proces om van te voren aangifte te doen zonder die 14 euro (en reken alsnog die 14 euro als de ontvanger dat niet gedaan heeft) of regel het met de verkoopkanalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:25

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@Fly-guy Ik denk dat die 13 euro helemaal niet van toepassing is.

Bij Ebay heb je ook een keuze om bepaalde heffingen vooraf te betalen, dan hoef je als je pakket NL binnenkomt niets meer te doen.

Ali, als voorbeeld, is groot genoeg om hiet afspraken over te maken. Soort van bronheffing. Gewoon vat paid op het douaneformulier.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Morpheusk schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:52:
[...]

Ik vraag me af hoe je de chinezen gaat dwingen om onze belasting te heffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:25

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@1x3xc-12 er bestaan gewoon internationale verdragen tuseen de EU en China, dus waarom zou dit niet meegenomen kunnen worden?

Verder is het in het belang van oa Ali dat wij blijven kopen. Dan is het volgens mij beter om 1+0,21 af te laten rekenen ipv 1. Als mensen weten dat ze zonder directe btw heffing nog een extra €13 moeten betalen dan laten ze het liggen.

Verder gaat het natuurlijk niet enkel om China, maar ook om de rest van de wereld. Ik heb in het verleden veel comics uit de VS laten komen. Soms had ik geluk, maar soms ook niet. Nu wordt het gewoon altijd betalen als het niet vooraf geregeld wordt.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:16
Ik heb de laatste tijd geregeld wat bij Ali besteld.

Wat ik steeds meer zie, is dat steeds meer spullen vanuit magazijnen in Spanje, Frankrijk, Duitsland, Polen, etc. worden geleverd.

Op dit moment is er een autoradio onderweg vanuit Spanje. Ga dus als het goed is geen last krijgen van de BTW, invoerrechten e.d.

Wordt alleen dus beter zoeken op, in dit geval, Ali, om niet een gigantisch extra bedrag te moeten betalen ten opzichte van wat je voor het product besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:09
Colini schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:43:
Ik heb de laatste tijd geregeld wat bij Ali besteld.

Wat ik steeds meer zie, is dat steeds meer spullen vanuit magazijnen in Spanje, Frankrijk, Duitsland, Polen, etc. worden geleverd.

Op dit moment is er een autoradio onderweg vanuit Spanje. Ga dus als het goed is geen last krijgen van de BTW, invoerrechten e.d.

Wordt alleen dus beter zoeken op, in dit geval, Ali, om niet een gigantisch extra bedrag te moeten betalen ten opzichte van wat je voor het product besteld.
Zal mij niets verbazen als er uberhaupt een magazijn of iets dergelijks in europa komt van Aliexpress. Net zoals Next(grote kleding winkel/keten in Engeland). Door brexit gewoon een magazijn in Europa heeft staan. En vanuit daar levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
loki504 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Zal mij niets verbazen als er uberhaupt een magazijn of iets dergelijks in europa komt van Aliexpress. Net zoals Next(grote kleding winkel/keten in Engeland). Door brexit gewoon een magazijn in Europa heeft staan. En vanuit daar levert.
Zit al in Luik, maar volgens mij gaat ali binnenkort ook iets in NL doen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
m-vw schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:18:
@Fly-guy Ik denk dat die 13 euro helemaal niet van toepassing is.

Bij Ebay heb je ook een keuze om bepaalde heffingen vooraf te betalen, dan hoef je als je pakket NL binnenkomt niets meer te doen.

Ali, als voorbeeld, is groot genoeg om hiet afspraken over te maken. Soort van bronheffing. Gewoon vat paid op het douaneformulier.
Ik hoop het, maar deals met China zijn niet perse de makkelijkste om rond te krijgen.

Maar Ali wil, denk ik, graag dat Europa blijft kopen, dus dat zal ze sneller mee doen werken, hoop ik.

En ik betaal graag 1,21x de prijs als dat verder geen kosten of werk later oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

De grotere zaken gaan nu al vaak via een EU land met een of andere constructie idd, maar voor klein grut wordt het toch wel lastig denk ik. Zeker met duizenden verkopers van allerlei prullaria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 10:16
[...]

Ik durf bijna te zeggen, ik weet het wel zeker... Is voor hun nog zelfs goedkoper om een voorraad daar aan te leggen die bijgevuld wordt per container.

Hoe ze de fiscale constructie aanpakken, durf ik niet te zeggen. Maar daar zijn wellicht ook wel mazen voor in de wetten te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

al die "nep" europese warehouses betalen ook nog geen btw hoor, daar is juist deze regelgeving ook voor in het leven gekomen dus btw vrij bestellen is nu echt wel afgelopen vraag is alleen of het nog lonend zal zijn kleine pakketjes uit china enzo te bestellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Die rommel wordt alsnog verkocht door retailers hier, maar dan voor 10x het bedrag. Enige wat je hiermee bereikt is dat de consument meer betaalt en de middleman profiteert. Deze wet gaat er echt niet voor zorgen dat opeens al dat spul hier wordt geproduceerd en verkocht.
Dus welke oneerlijke concurrentie hebben we het eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de titel iets verduidelijkt om aan te geven dat het om BTW betalen bij aankopen buiten de Europese Unie gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 30-01-2021 17:13 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tmtx
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:21
Fly-guy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Ik hoop het, maar deals met China zijn niet perse de makkelijkste om rond te krijgen.

Maar Ali wil, denk ik, graag dat Europa blijft kopen, dus dat zal ze sneller mee doen werken, hoop ik.

En ik betaal graag 1,21x de prijs als dat verder geen kosten of werk later oplevert.
Dat vind ik ook. Ik wil best de BTW betalen , maar als er ook nog 13 euro inklaringskosten bijkomen op een product van €0,60 dan denk ik dat PostNL met aardig wat pakketjes blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh dat worden denk ik heel veel incasso trajecten. Niet ophalen klaart je niet vrij van de kosten. Die kunnen ze alsnog gewoon op je verhalen. En 13 euro wordt 53 euro met incasso kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
[...]

Zal mij niets verbazen als er uberhaupt een magazijn of iets dergelijks in europa komt van Aliexpress.
Aliexpress is geen (centrale) winkel maar een platform met allemaal winkeltjes. Soort bol.com met externe verkopers. Artikelen van externe verkopers heeft bol.com ook niet in het magazijn liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:33:
Ehh dat worden denk ik heel veel incasso trajecten. Niet ophalen klaart je niet vrij van de kosten. Die kunnen ze alsnog gewoon op je verhalen. En 13 euro wordt 53 euro met incasso kosten.
Klopt niks van wat je zegt: https://www.postnl.nl/kla...klaringskosten/voorkomen/

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 30-01-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
.

[ Voor 99% gewijzigd door jobr op 30-01-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Als het nu ook nog eens makkelijk wordt om zelf dingen aan te geven zodat je niet die onnodige handelingskosten hoeft te betalen zou het prima zijn. Heb zelf al een aantal keer meegemaakt dat ik nog wat meer bij moest betalen ondanks dat de eBay verkoper dit ook al had betaald dus ze negeren gewoon dat er al betaald is in sommige gevallen.

Wanneer we zelf de btw netjes kunnen afdragen via een app/website hebben ze ook geen poot meer op te staan wanneer ze weer extra kosten in rekening willen brengen.

Mocht het niet lukken voor ze om deze kosten door de consument of de winkelier te laten betalen hoop ik wel dat we een keertje deze kosten kunnen pinnen en dat ze een vooraankondiging doen met het exacte bedrag.

Gelukkig kunnen ze het niet leuker maken maar wel makkelijker ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh administratie kosten van postnl vervangen niet hoor.. ja btw en invoerrechten dat is logisch. En tot op heden zal postnl er geen zaak van hebben gemaakt omdat het om een gering aantal gaat.

Maar postnl levert de service al voordat jij het ophaalt dus die kosten kunnen ze je gewoon in rekening blijven brengen ook als je besluit af te zien van het pakket. Dua niks onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 19:54:
[...]
Ehh administratie kosten van postnl vervangen niet hoor.. ja btw en invoerrechten dat is logisch.
Dan moet je beter lezen. inklaringskosten zijn administratie kosten.
Je hebt:
- inklaringskosten
- btw
- invoerrechten

Eerste 2 heb je altijd. De 3de alleen boven een bepaald bedrag en afhankelijk van product.

Wanneer moet ik inklaringskosten betalen?
PostNL is door de Nederlandse overheid aangewezen om douaneaangifte te doen voor alle zendingen afkomstig van buiten de Europese Unie (en van gebieden daarbinnen die geen deel uitmaken van het fiscale BTW- of Accijnsgebied van de EU). Hierbij vraagt PostNL de geadresseerde om eventuele kosten (douanerechten, btw en/of andere invoerheffingen) te betalen. De aangifte brengt voor PostNL kosten met zich mee. Deze kosten worden ook in rekening gebracht bij de geadresseerde. Bij andere internationale vervoerders is dit al langer gebruikelijk.

[ Voor 40% gewijzigd door jobr op 30-01-2021 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Beetje offtopic dit, maar doet me denken aan de keer dat PostNL vond dat een pakketje meer dan 22 euro waard was. Was niet zo, maar aan de deur toch maar de bijkomende kosten betaald omdat het anders wordt teruggestuurd. Met de gedachte "het reclameren van die kosten doe ik later wel".

Nou, ik heb gelijk gekregen (screenshots gestuurd van bestelling) en kreeg inderdaad het BTW-bedrag terug. Maar die 13 euro inklaringskosten kreeg ik niet terug. Want die kosten hadden ze immers gemaakt.

Ja hallo, het is jullie fout en dat is zelfs toegegeven! Had geen zin om er voor dat bedrag nog meer energie in te steken, maar blijf het bizar vinden.

Alsof je een bekeuring krijgt, die ongegrond wordt verklaard maar je wel administratiekosten moet betalen. Absurd.

Ontopic: goed om te weten dat dit staat te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:11

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik bestel nogal eens bij een grote Amerikaanse webshop en daar heb je keuze uit meerdere verzendopties. Bij enkele van die opties wordt de btw en eventuele invoerrechten vantevoren (zonder extra kosten!) in rekening gebracht. Dan hoef je niet die belachelijke kosten die postnl in rekening brengt (voor het 4 van de 5 keer foutief invullen van de formulieren) te betalen. Ik zie niet in waarom dit bij Ali en co niet ook gewoon kan.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ook in China kan je bijvoorbeeld per DHL expres bestellen (sommige Aliexpress sellers gebruiken die verzendwijze als gratis upgrade, als je wat meer bestelt): dan kan je de BTW betalen aan DHL wanneer je pakketje in het vliegtuig zit en heb je het binnen een week in huis.

Wat je zegt klopt natuurlijk wel, maar het is niet waar het bij deze verandering om gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door aawe mwan op 30-01-2021 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

anandus schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:15:
[...]
Sowieso, zolang er geen fatsoenlijke right to repair is, is het regelmatig meer de moeite waard om iets nieuw te kopen dan hergebruiken.
En wat koop jij bij Aliexpress dat je nioet mag repareren als je dat wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
[...]
Maar postnl levert de service al voordat jij het ophaalt dus die kosten kunnen ze je gewoon in rekening blijven brengen ook als je besluit af te zien van het pakket. Dua niks onzin.
Dat zou wel raar zijn. Als je een pakket verwacht, maar je hebt niks ontvangen, dan kan PostNL niks voor je doen omdat je geen overeenkomst met ze hebt. Maar in zo'n situatie zou de PostNL wel bij jou aan mogen kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 12:19
Kan iemand de kans inschatten dat ze btw op voorhand heffen of dat er een andere oplossing komt zodat we als klant uiteindelijk gewoon 1.21 x de prijs betalen? (ipv. PostNL/BPost kosten + 1.21 x de prijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:01
1x3xc-12 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Ik vraag me af hoe je de chinezen gaat dwingen om onze belasting te heffen.
Simpel: Als Ali-express dat niet doet, moeten hun klanten €13,- inklaringskosten betalen om het via PostNL alsnog te betalen. (En in de andere EU landen dito).

Dat zal er gerust voor zorgen dat veel minder laaggeprijsde zaken naar de EU verkocht worden.

Ali-Express heeft dus 2 opties om niet een heleboel omzet te verliezen: Vooraf BTW betalen aan het land van ontvangst, of meer artikelen vanuit Europese warehouses leveren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:51
[...]

Ehh administratie kosten van postnl vervangen niet hoor.. ja btw en invoerrechten dat is logisch. En tot op heden zal postnl er geen zaak van hebben gemaakt omdat het om een gering aantal gaat.

Advocaat van Duivel mode aan
Dus als je iemand een hak wilt zetten bestel je voor zeg, uit diens naam, 100 x per maand voor 0,60 een stel paperclips van ome Ali en je denkt dat PostNL dan vervolgens als die persoon er honderden pakketten weigert op faillissement afgaat vanwege die kosten...

PostNL moet zich ook gewoon houden aan de wet. Als ik weiger te accepteren, knappe jongen als zij dan beweren dat ik daar besteld heb.
(Lastige case - maar denk dat je als consument gelukkig sterker staat dan PostNL)
/ mode uit
Anyway, ik zie steeds vaker EU shipping (Tsjechië, Polen, Frankrijk, Spanje, zelfs Belgie) dus ik vermoed dat de buitenlandse shops dit allang zien aankomen. Voordeel is dat je dan net ff wat meer betaald maar ik heb van de week een “ifixit” koffer, ssd case voor Samsung en een BT bank toetsenbordje in huis gehaald voor “ $15” per pakketje. Volume van vracht is dusdanig groot dat ik denk ruim 90% “doorkomt” zonder een goede check, de Douane heeft andere prio’s dan consumenten pakketten, zo lijkt het motto al jaren. Mijn “Pools” pakket komt zelfs als laatste binnen, na 14 dagen, die andere 2 komen uit China, 10 dat delivery en dat hebben ze gehaald, dus mja.. kwaliteit is niet 1:1 maar hell de prijs is er ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehh ja dat noemen ze identiteitsfraude overigens dus is gewoon strafbaar....

maar je denkt toch niet dat PostNL al die kosten maar gaat maken en niet gaat verhalen of wel dan.. ze noemen het al niet voor niets administratie kosten. hebben dus te maken met het doen van de aangifte en dat doen ze al voordat jij het pakket wel of niet afhaalt. Sowieso wordt het nu veel makkelijker voor PostNL elk pakket +13 euro! En fraude plegen laten die chinezen nu ook wel uit hun hoofd als ze de btw zelf willen gaan aangeven want daarmee zijn ze herleidbaar en dus ook aan te pakken.

en ook nogmaals die nep EU warehouses betalen ook geen belasting dus die komen hier net zo hard onder te vallen... die sturen nu de facturen vanuit china en de goederen vanuit de EU. Juist daardoor is deze wetgeving er ook gekomen.

Nog sterker alle ondernemers binnen de EU gaan hier mee ook te maken krijgen doordat zij nu de BTW van het land van de klant moeten gaan hanteren in de aangifte.

MOSS wordt OSS. zoek maar eens op wat OSS inhoud voor de btw binnen europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 10:00
Anoniem: 217290 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:24:

maar je denkt toch niet dat PostNL al die kosten maar gaat maken en niet gaat verhalen of wel dan.. ze noemen het al niet voor niets administratie kosten. hebben dus te maken met het doen van de aangifte en dat doen ze al voordat jij het pakket wel of niet afhaalt. Sowieso wordt het nu veel makkelijker voor PostNL elk pakket +13 euro! En fraude plegen laten die chinezen nu ook wel uit hun hoofd als ze de btw zelf willen gaan aangeven want daarmee zijn ze herleidbaar en dus ook aan te pakken.

en ook nogmaals die nep EU warehouses betalen ook geen belasting dus die komen hier net zo hard onder te vallen... die sturen nu de facturen vanuit china en de goederen vanuit de EU. Juist daardoor is deze wetgeving er ook gekomen.

Nog sterker alle ondernemers binnen de EU gaan hier mee ook te maken krijgen doordat zij nu de BTW van het land van de klant moeten gaan hanteren in de aangifte.

MOSS wordt OSS. zoek maar eens op wat OSS inhoud voor de btw binnen europa.
De ontvanger heeft niet gekozen om deze service te laten uitvoeren. Als ze deze "service" dan ook nog eens uitvoeren voor pakketten onder de huidige BTW grens dan is het wat mij betreft niet terecht dat deze kosten in rekening worden gebracht.

Ik snap de spagaat van Postnl ook wel en ik ben ook voor het afdragen van de belastingen, maar het huidige systeem werkt gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Anoniem: 217290 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 00:24:
Identiteitsfraude is het niet. Je bestelt voor een ander, niet uit naam van die ander.

Weigeren zou gewoon moeten kunnen lijkt mij. Natuurlijk heeft PostNL dan al kosten gemaakt, maar of dat die 13 euro is? Misschien is er al een deel ingecalculeerd.
Ben benieuwd hoe dat straks gaat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:24
Ik vind het een beetje dubbel. Enerzijds vind ik dat je gewoon de keuze zou moeten hebben om je pakket zelf in te klaren. Heb meer dan eens gezeur gehad met PostNL/DHL/UPS omdat ze mijn pakket ongevraagd inklaarde en daarbij onnodig hoge administratiekosten rekenden of bijvoorbeeld fantasiekosten voor de verzending omdat de afzender dit niet had gespecificeerd waardoor de BTW onnodig/onrealistisch hoog uitviel.

Anderzijds vind ik dat men veel te veel troep besteld voor een paar euro uit China wat driedubbele vervuiling is. Enerzijds omdat het vaak waardeloze kwaliteit is om mee te beginnen, ten tweede omdat die rommel de halve wereld wordt overgevlogen en ten derde omdat het vaak gaat om oneerlijke concurrentie/gesubsidieerd spul. Daarbij zeg ik echt niet dat alles automatisch troep is en ook niet dat de action zoveel beter is (mogen ze ook afschaffen wat mij betreft).

Maar het concept om iets vanuit de andere kant van de wereld te bestellen om een paar euro te besparen is wat mij betref niet wenselijk. (uitzonderingen daargelaten van iets wat in NL echt niet te krijgen is). Ik vind ook de mentaliteit om iets te bestellen en het dan niet af te halen als er douanekosten opzitten niet erg netjes. Je weet gewoon dat het product dan vermoedelijk vernietigd wordt en dat is gewoon onnodig milieu belastend. En als je moet kiezen tussen 13 euro onnodige inklaringskosten of het milieu moet je gewoon voor het milieu kiezen.

Dat gezegd hebbende hoop ik wel dat de douane en postbezorgers het gewoon eens mogelijk gaan maken dat je zelf aangifte kan doen. Prima dat er BTW zitten op de pakketten maar die onnodige inklaringskosten zou ik graag vermijden. Maar in het algemeen vind ik het wel prima dat deze BTW drempel het ontmoedigd om al te kleine bestellingen over te laten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 31-01-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:54
mark-k schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:24:
[...]

Helaas kan ook hierin een slechte verbinding/soldering zitten. Als die warm word kan je stekkertje gaan smelten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:55
Silvos schreef op zondag 31 januari 2021 @ 03:37:
Anderzijds vind ik dat men veel te veel troep besteld voor een paar euro uit China wat driedubbele vervuiling is. Enerzijds omdat het vaak waardeloze kwaliteit is om mee te beginnen, ten tweede omdat die rommel de halve wereld wordt overgevlogen en ten derde omdat het vaak gaat om oneerlijke concurrentie/gesubsidieerd spul.
Tja, ik betaal 3 euro voor een hoesje op AliExpress en betaal zeker 10 euro voor hetzelfde hoesje bij een Nederlandse webshop... En het is precies hetzelfde hoesje, want die Nederlandse 'ondernemer' koopt het ook gewoon in bij bijvoorbeeld alixpress.

Idem trouwens met zaken zoals Pokémon kaarten voor de kinderen, groot verschil in prijs. Zo kan ik nog wel even doorgaan met zaken die ik op Ali bestel.

Niet dat ik elektronische dingen bestel, opladers en kabels worden gewoon in een praxis of iets dergelijks gehaald ivm veiligheid.

Door AliExpress besef ik vooral hoeveel die Nederlandse 'ondernemers' wel niet verdienen aan de verkoop van hun spullen. En dan gaat het mij vooral om al die kleine Nederlandse webshops, bij de Intertoys, Blokker en action koop ik ook genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-04 10:46
Als postnl mijn pakketje kwijt raakt ben ik geen partij in de overeenkomst (want die is gesloten tussen de verzender en postnl) maar als er geld te halen valt ben ik wel ineens partij zeker?

Overigens bestel ik echt heel veel op Ali. Als je weet wat je koopt is het identieke kwaliteit als in NL.
Ik hoop echt dat de verkopers de BTW gaan afdragen. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen maar 13 euro inklaringskosten is te gek.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

GoldenBE schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:42:
Kan iemand de kans inschatten dat ze btw op voorhand heffen of dat er een andere oplossing komt
In een ander topic op Tweakers heb ik gelezen dat Aliexpress die oplossing voor klanten in het UK al geïmplementeerd heeft (ivm Brexit). Dus technisch kunnen ze het.

Aan de andere kant is het nog niet duidelijk hoe het zal lopen met de overgangsperiode: pakketjes die je bestelt op een moment dat Aliexpress nog niet de BTW int, maar die afgeleverd worden op een dag dat je voor zo'n pakketje 13 euro te veel moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
aawe mwan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:41:
[...]

In een ander topic op Tweakers heb ik gelezen dat Aliexpress die voor klanten in het UK al geïmplementeerd heeft. Dus technisch kunnen ze het.

Aan de andere kant is het nog niet duidelijk hoe het zal lopen met de overgangsperiode: pakketjes die je bestelt op een moment dat Aliexpress nog niet de BTW int, maar die afgeleverd worden op een dag dat je voor zo'n pakketje 13 euro te veel moet betalen.
Dus beter wat eerder bestellen.. niet eind juni nog ff snel ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er wordt daar meer verkocht dan alleen rommel van 50 cent. oa fans van laptop, of MFI laadkabels etc, die kosten echt geen 50ct, maar wel goedkoper dan hier.

Een pakje ligt nu al vaak 5 werkdagen bij Douane, die staan echt niet te wachten op nog meer. Denk dat je dan ook meer tegenstand krijgt, je gaat geen E13,- inklaring betalen voor een kabel van E7,50 natuurlijk. het moet wel in verhouding blijven. Het is al belachelijk dat je binnen NL veel vzk moet betalen op verkopen via oa MP.
Verkoop je een stuk kinderkleding, betaal je al minimaal E5,- vzk omdat het niet door de brievenbus past.
PostNL zou een klein pakje moeten aanbieden voor iets van E2,50. Nee de postzegels zijn nu ook al 96ct p/st.
Dus betaal je voor een plat pakje al E2.88(als het door de brievenbus past (-100gr.) 100-350g kost al 4 postzegels.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

In nederland hebben we iets dat heet een sociaal stelsel en minimum loon... 5 euro voor een pakketje als jij het goedkoper kan zou ik zeggen ga ervoor. Postnl knijpt nu iedereen al uit om die kosten laag te houden.

China valt nu nog onder een derde wereld land waardoor ze heel veel subsidie krijgen op verzendkosten dat is binnenkort ook over.

We zullen ons erbij moeten neerleggen dat china een heel stuk duurder gaat worden en dar t is misschien maar eena goed ook.

Sowieso wordt de markt een stuk eerlijker want 3 euro voor een telefoon hoesje... het is niet dat de winkelier met 10 euro verkoop een absurde marge maakt ofzo. 10 euro - de btw = 8 euro. - 5% invoerrechten 7.50 en dan moet die nog alle andere kosten betalen aan de overheid. En owja we willen ook wkoa, 2 jaar garantie etc etc. Dingen die we allemaal niet hebben met aankopen in china. Al dat moet de winkelier dus bieden voor 2.50? Als straks al het personeel vogelvrij wordt verklaard en iedereen voor chinees uurloon moet werken ben ik benieuwd hoe de meeste dan hier zullen reageren. Want waarom zou personeel niet moeten concurreren met hun uurloon?

We willen allemaal wel de retail volledig uitknijpen maar vervolgens als diezelfde retail jouw baan outsourced om de kosten te verlagen is de wereld ook weer te klein want voor 2 euro per uur gaat niemand in nederland werken. Maar in china is het aanbod groot genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hackus schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:09:
[...]
Er wordt daar meer verkocht dan alleen rommel van 50 cent. oa fans van laptop, of MFI laadkabels etc, die kosten echt geen 50ct, maar wel goedkoper dan hier.
Ja het is enigszins gechargeerd, maar de punten raken de kern van het issue.

Het probleem ligt op meerdere punten.

Waarom is het goedkoper:
1 arbeidsomstandigheden (loon, illegale dwangarbeid etc)
terwijl bij een winkel als importeur, wordt die er op aangesproken, zie de kleding industrie die aangesproken wordt op het misbruik van de oeigoeren als dwangarbeiders in hun fabrieken.
2 kwaliteit (ontbrekende controle, standaarden)
3 vervoer (iedereen wil zijn pakketje snel, dus gaat allemaal in luchtvracht, wat rond de 20x vervuilender is dan zeevracht per kilo)
4 postmarkt (China misbruikt zijn ‘3e wereld’ status om goedkoop pakketje te kunnen versturen, waardoor jouw PostNL bezorger nog meer moet worden uitgeknepen omdat de PostNL maar een paar cent krijgt voor de bezorging)

En zo zijn er vast nog wel wat meer zaken die ik niet benoem.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18

WCA

Amazon US doet nu inklaring voor je als je vanuit daar iets naar NL laat komen, kan Aliexpress dat niet voor je doen? Lijkt me ronduit nodig om deze markt te blijven bedienen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1x3xc-12
aawe mwan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:41:
[...]

In een ander topic op Tweakers heb ik gelezen dat Aliexpress die oplossing voor klanten in het UK al geïmplementeerd heeft (ivm Brexit). Dus technisch kunnen ze het.

Dit klopt niet voor de volle 100%. Aliexpress heeft inderdaad een systeem om de kosten vooraf te innen voor britse klanten echter dit is voor de verkoper een opt-in optie.

Veel verkopers kiezen voor de oude methode waardoor de kosten van hun product lager lijkt, dat britisch mail dan 10 pond rekent zal hun aan hun ....... oxideren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Ja het is enigszins gechargeerd, maar de punten raken de kern van het issue.

Het probleem ligt op meerdere punten.

Waarom is het goedkoper:
1 arbeidsomstandigheden (loon, illegale dwangarbeid etc)
terwijl bij een winkel als importeur, wordt die er op aangesproken, zie de kleding industrie die aangesproken wordt op het misbruik van de oeigoeren als dwangarbeiders in hun fabrieken.
2 kwaliteit (ontbrekende controle, standaarden)
3 vervoer (iedereen wil zijn pakketje snel, dus gaat allemaal in luchtvracht, wat rond de 20x vervuilender is dan zeevracht per kilo)
4 postmarkt (China misbruikt zijn ‘3e wereld’ status om goedkoop pakketje te kunnen versturen, waardoor jouw PostNL bezorger nog meer moet worden uitgeknepen omdat de PostNL maar een paar cent krijgt voor de bezorging)

En zo zijn er vast nog wel wat meer zaken die ik niet benoem.
Veel verkopers in NL halen het ook uit China, dus maakt dat weinig uit. vooral waar hier op GoT vaak over wordt gesproken.
zolang het niet in NL wordt geproduceerd komt het ook uit Azië

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Je betaalt nu vaak ook een "tax free toeslag" op je aankoop uit China: omdat de verkoper weet dat je geen BTW zult hoeven te betalen, verhogen ze de prijs "een beetje". Nederlanders doen dat (bijvoorbeeld op Schiphol in de tax-free zone), maar Chinezen ook.

Ik heb het idee dat dit de laatste tijd een beetje uit de hand loopt: ik zie producten die verstuurd worden vanuit een magazijn in Europa (dus die prijs is inclusief BTW) ongeveer 20% goedkoper zijn dan exact hetzelfde product dat verstuurd wordt vanuit een magazijn in China (dus prijs exclusief BTW).

Ik kijk dus uit naar de nieuwe regeling, als we gewoon de normale BTW betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 31-01-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hackus schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Veel verkopers in NL halen het ook uit China, dus maakt dat weinig uit. vooral waar hier op GoT vaak over wordt gesproken.
zolang het niet in NL wordt geproduceerd komt het ook uit Azië
Ja, en een winkel als importeur is verantwoordelijk/aansprakelijk voor het corrigeren/uitvoeren van punt 1,2 en 3.

Ik neem aan dat jij ook wel het verschil ziet tussen
1000 pakketjes naar 1000 consumenten met luchtvracht met kabeltjes van mogelijke dubieuze oorsprong en kwaliteit.
VS
1 bulk levering aan de action met 1000 kabeltjes via zeevracht met kwaliteit en oorsprong certificatie waar de action voor verantwoordelijk is.
(Of welke andere importeur dan ook, action als voorbeeld)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Laatst online: 08:59
WCA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:15:
Amazon US doet nu inklaring voor je als je vanuit daar iets naar NL laat komen, kan Aliexpress dat niet voor je doen? Lijkt me ronduit nodig om deze markt te blijven bedienen.
Een tijdje terug een interessant artikel gelezen over Cainiao, daar viel mij dit op:
Being part of Alibaba means that every aspect of Cainiao’s process can be kept in-house. Say a merchant sells internationally on Alibaba’s e-commerce platform Taobao. Transactions can be processed by Alibaba’s payment arm Ant Financial and the goods delivered via Cainiao—all part of one corporate ecosystem. That enables computers to quickly check that every detail matches up—be it cost, vendor, or size and weight of goods dispatched—and feed this information to the necessary customs departments while flagging potential problems. When Cainiao’s charter planes leave the southern Chinese city of Shenzhen for Russia, for example, customs data is sent at take-off and by the time it has landed the cargo has already been cleared.
https://news.yahoo.com/ch...-delivered-021810664.html

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Fettel schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:00:
[...]
When Cainiao’s charter planes leave the southern Chinese city of Shenzhen for Russia, for example, customs data is sent at take-off and by the time it has landed the cargo has already been cleared.
Dat is wel prettig voor ze, want het ophalen van een buitenlandpakketje had in Rusland toch wel wat kafkaësk (heb ik wel eens gezien op YouTube kanalen van Russische techbloggers).

Dit is hoe DHL het in Nederland doet: als je pakketje in het vliegtuig zit krijg je een SMS en kan je de BTW met iDeal betalen. Je pakketje landt 's ochtends voor kantooruren en wordt 's avonds na kantooruren bezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:24
Sponz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 06:16:
Silvos betaald liever 3x de prijs hier voor dezelfde spullen... ben je jaloers omdat de chinashopper een stuk slimmer dan jij bent?
En troep kun je overal kopen.
Zoals ik zei draagt 'chinashoppen' vaak bij aan milieuvervuiling en oneerlijke concurrentie nog even los van de vaak slecht arbeidsomstandigheden. Jij noemt daaraan bijdragen 'slim', gezien de vele milieuproblemen die we hebben en de steeds grotere economische afhankelijkheid van China kun je je aanvragen of dat wel zo slim is. En ja ook in Europa kun je troep kopen en daar mogen ze wat mij betreft ook wat aan doen.
President schreef op zondag 31 januari 2021 @ 07:54:
[...]

Tja, ik betaal 3 euro voor een hoesje op AliExpress en betaal zeker 10 euro voor hetzelfde hoesje bij een Nederlandse webshop... En het is precies hetzelfde hoesje, want die Nederlandse 'ondernemer' koopt het ook gewoon in bij bijvoorbeeld alixpress.

Idem trouwens met zaken zoals Pokémon kaarten voor de kinderen, groot verschil in prijs. Zo kan ik nog wel even doorgaan met zaken die ik op Ali bestel.

Niet dat ik elektronische dingen bestel, opladers en kabels worden gewoon in een praxis of iets dergelijks gehaald ivm veiligheid.

Door AliExpress besef ik vooral hoeveel die Nederlandse 'ondernemers' wel niet verdienen aan de verkoop van hun spullen. En dan gaat het mij vooral om al die kleine Nederlandse webshops, bij de Intertoys, Blokker en action koop ik ook genoeg.
Zoveel 'verdient' een webshop niet, ze moet immers ook BTW afdragen, garantie leveren enzovoorts. De netto opbrengst voor een ondernemer is veel minder dan de NL prijs min de Alibaba prijs. Natuurlijk zijn er daarbij allerlei handelaars die gewoon dezelfde spullen in Nederland verkopen met de prijs x3 en daar mag ook best wat meer toezicht op komen.

Maar wat grotere winkels importeren vaak toch wel wat efficienter (een container vol via een boot in plaats van 1000 losse pakketjes door de lucht) en moet vaak toch wel voldoen aan iets strengere Europese kwaliteits- en garantie-eisen. Plus dat ze dus Nederlandse BTW afdragen over hun producten wat bij Chinees spul onder de 20 euro momenteel niet gebeurd.

Overigens ben ik vooral van mening dat er in zijn algemeenheid wel wat meer eisen aan kwaliteit mogen worden gesteld. Ook de praxis verkoop namelijk genoeg troep. Ik heb op zich ook niks tegen het importeren van iets uit China, mits het van echte goede kwaliteit is, duurzaam is gemaakt en onder fatsoenlijke omstandigheden. Helaas voldoen genoeg producten op de Nederlandse en Chinese markt hier helaas niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

1x3xc-12 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:15:
[...]
echter dit is voor de verkoper een opt-in optie.
Veel verkopers kiezen voor de oude methode
Maar als je betaalt (met Alipay), dan kan je straks zien dat het BTW-bedrag er niet bijgeteld is.
Dat zou dan eigenlijk op dat moment een geldige reden moeten zijn om je bestelling te annuleren.

(Maar ik snap dat dit voor de meeste mensen dan natuurlijk een moeilijke beslissing zal zijn.)

[ Voor 6% gewijzigd door aawe mwan op 31-01-2021 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hmmm, volgens mij zijn ze al langzamerhand begonnen om de consument te laten wennen aan de hogere totaalprijs.

Want artikelen die ik eind december/begin januari besteld heb (en allemaal keurig ontvangen) zijn nu ineens duurder geworden. Niet zozeer de prijs van het artikel zelf, maar wel zijn de verzendkosten verhoogd!

Klein mechanisch of elektronisch spul van een paar euro, wordt nu ineens met 4 euro verzendkosten verhoogd. Terwijl dat voorheen, of gratis, of voor amper een euro meer via AE standard shipping werd verstuurd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb ze al een tijd niet meer gezien, maar soms kreeg je buitenlandpakketje een sticker met deze tekst:

Goods not fulfilling the conditions prescribed by
Articles 9 and 10 of the Treaty establishing the European Economic Community

Dat gaat ook over het betalen van BTW. Zal dit straks veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ehtweak schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:57:
Hmmm, volgens mij zijn ze al langzamerhand begonnen om de consument te laten wennen aan de hogere totaalprijs.

Want artikelen die ik eind december/begin januari besteld heb (en allemaal keurig ontvangen) zijn nu ineens duurder geworden. Niet zozeer de prijs van het artikel zelf, maar wel zijn de verzendkosten verhoogd!

Klein mechanisch of elektronisch spul van een paar euro, wordt nu ineens met 4 euro verzendkosten verhoogd. Terwijl dat voorheen, of gratis, of voor amper een euro meer via AE standard shipping werd verstuurd.
Dat zal eerder met de veranderingen bij de UPU te maken hebben dan met de btw verandering.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

YakuzA schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:51:
[...]

Dat zal eerder met de veranderingen bij de UPU te maken hebben dan met de btw verandering.
Idd; klinkt plausibel.

Dat men vanuit China zo goedkoop kon versturen, had te maken met de aloude UPU regeltjes waarbij China als een 'ontwikkelings'land werd beschouwd. M.a.w. versturen van China --> Europa was veel goedkoper dan omgekeerd.

Dankzij meneer Trump wordt dat gunstige tarief langzaam teniet gedaan.
https://time.com/5687134/trump-universal-postal-union-deal/

His main complaint was that the system allowed countries such as China to pay heavily subsidized rates, thanks to a system meant to help developing countries, even though its economy has grown substantially since the system was put in place. As a result, it can sometimes be cheaper for companies in China to send merchandise to the U.S. than for domestic American manufacturers to mail similar items between states.

https://redstagfulfillmen...rsal-postal-union-treaty/
https://www.cargoforwarde...s-to-triple-through-2025/

https://www.rtlnieuws.nl/...p-oneerlijke-concurrentie
https://www.retaildetail....pakketjes-uit-china-zicht

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:51:
[...]
Dat men vanuit China zo goedkoop kon versturen, had te maken met de aloude UPU regeltjes waarbij China als een 'ontwikkelings'land werd beschouwd. M.a.w. versturen van China --> Europa was veel goedkoper dan omgekeerd.
Okee, maar geldt dat dan niet alleen voor postzendingen, of ook voor pakketzendingen?

Het is trouwens niet dat het maken van dit soort afspraken iets nieuws is. Denk aan de jaren '70, toen spam nog verstuurd werd in papieren brieven: reeds toen werd het spam drukwerk per vliegtuig vervoerd naar „arme” gebieden (Alaska iirc) om van daaruit aanzienlijk goedkoper verstuurd te worden naar westerse adressen.

Of eind jaren '90, toen Tele-2 het bellen van vast naar mobiel binnen Nederland veel goedkoper kon aanbieden, door de telefoongesprekken een omweggetje te laten maken via moederland Zweden: daardoor werden het „buitenlandse” gesprekken en dat was toen in Nederland goedkoper dan gesprekken „naar mobiel”.

Postzendingen zijn apart en de meeste super goedkope frutsels uit China (lees: die minder waard zijn dan een postzegel) zullen per postzending komen, daar geef ik je gelijk in.

Aan de andere kant heb je ook gewoon commerciële vervoerders met commerciële tarieven. Zo is bijvoorbeeld PostNL flink de boer op gegaan om klanten in China te vinden. Op die manier hebben ze bijvoorbeeld een contract binnen weten te slepen dat ze een voorkeurspositie bij Aliexpress geeft, om de meeste pakketpost van Aliexpress in Nederland te mogen bezorgen. In China zie je reclame van PostNL dat zij de beste vervoerder zijn om je e-commerce pakketjes naar alle landen van Europa te laten vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

aawe mwan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:56:
[...]

In China zie je reclame van PostNL dat zij de beste vervoerder zijn om je e-commerce pakketjes naar alle landen van Europa te laten vervoeren.
Ja, dat was, ooit, een leuk initiatief... :+

Uit 2017:
nieuws: AliExpress en PostNL werken samen voor bezorging binnen een week in N...
!

En we weten allemaal hoe goed dat heeft uitgepakt. Met die constante, klantvriendelijke en prompte levering... Kuche, ugh... NOT. :N

Nog dagelijks kunnen we meegenieten van deze logistieke avonturen:
China-shopping levertijdentopic
:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

.

[ Voor 99% gewijzigd door aawe mwan op 01-02-2021 19:18 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Er was een tijd dat het normaal was dat je een dag of 60 moet wachten op je pakketje uit China. Op een gegeven moment veranderde het en was een Chinapakketjes vaak niet meer dan 3 weken onderweg, maar ik ben vergeten wanneer deze verandering ongeveer geweest is.

Het is mij wel eens gebeurd dat een Aliexpress pakketje niet richting het vliegveld ging, maar naar Ürümqi: dan komt het met de trein naar Nederland. Ik heb dit eens opgezocht en er rijden momenteel zo'n 17.000 containers per jaar op de trein vanuit China naar Tilburg en Rotterdam: op de heenreis zitten ze helemaal vol met Chinese elektronica en op de terugreis zijn ze halfvol met producten die wij maken.

Maar dat terzijde; eigenlijk wilde ik nog wat toevoegen over BTW.

In de VS was het altijd gebruikelijk dat je zelfs op binnenlandse postorderbestellingen geen sales tax hoefde te betalen, als de verkoper geen vestiging heeft in de staat waar je zelf woont. Maar dat heeft Trump afgeschaft — "a great victory for consumers".

Voor Nederlandse bedrijven zal de nieuwe BTW-regeling niet veel veranderen? Klopt het dat bedrijven in Nederland eerst ook al gewoon zelf aangifte van de invoer konden doen en dan later de eventueel betaalde BTW in hun aangifte mochten terugvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:17
Top toch? Dat (fun)shoppen in China heeft ook nauwelijks toegevoegde waarde en alleen maar nadelen, denk dat gigantische milieuonvriendelijkheid die erbij komt kijken, maar ook de arbeidsomstandigheden.

Ja het levert die mensen daar werk op, maar uiteindelijk buiten wij ze uit omdat we het nog goedkoper willen. Nee dat hoesje van 10 euro willen we niet, maar die van 50 cent wel...

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
aawe mwan schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:18:
Ik heb ze al een tijd niet meer gezien, maar soms kreeg je buitenlandpakketje een sticker met deze tekst:

Goods not fulfilling the conditions prescribed by
Articles 9 and 10 of the Treaty establishing the European Economic Community

Dat gaat ook over het betalen van BTW. Zal dit straks veranderen?
Dit zijn meestal batterijen of iets met batterijen

https://mifans.nl/requirement-of-article-9-and-10-betekenis/

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 01-02-2021 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
SgtElPotato schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:21:
Top toch? Dat (fun)shoppen in China heeft ook nauwelijks toegevoegde waarde en alleen maar nadelen, denk dat gigantische milieuonvriendelijkheid die erbij komt kijken, maar ook de arbeidsomstandigheden.

Ja het levert die mensen daar werk op, maar uiteindelijk buiten wij ze uit omdat we het nog goedkoper willen. Nee dat hoesje van 10 euro willen we niet, maar die van 50 cent wel...
Daar gaat de discussie niet over en is slechts jouw mening.

Met (al dan niet goedkope) onderdelen uit China kan ik hier vaak apparaten repareren die anders weg waren gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:04
Goed initiatief!

Wie weet komen we nu ook van een groot deel van die dropshippers af die hun spul via Ali verzenden. Aanpakken die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
pennywiser schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Daar gaat de discussie niet over en is slechts jouw mening.

Met (al dan niet goedkope) onderdelen uit China kan ik hier vaak apparaten repareren die anders weg waren gegaan.
Ben wel benieuwd over wat voor onderdelen je praat die je in de EU niet zou kunnen krijgen.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
SgtElPotato schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:37:
[...]

Ben wel benieuwd over wat voor onderdelen je praat die je in de EU niet zou kunnen krijgen.
Ik zeg helemaal niet dat deze hier niet te krijgen zijn. Alhoewel, power boards voor LCD schermen monitoren haal ik vaak van Ali.

Die kras op de plaat over arbeidsomstandigheden kan ik werkelijk niet meer aanhoren. Laat dan ook je Oneplus en Apple spullen die je volgens jouw v &a historie hebt of hebt gehad in de winkel liggen.

Ontopic nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
pennywiser schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:41:
[...]

Ik zeg helemaal niet dat deze hier niet te krijgen zijn. Alhoewel, power boards voor LCD schermen monitoren haal ik vaak van Ali.

Die kras op de plaat over arbeidsomstandigheden kan ik werkelijk niet meer aanhoren. Laat dan ook je Oneplus en Apple spullen die je volgens jouw v &a historie hebt of hebt gehad in de winkel liggen.

Ontopic nu.
Nee hoor, ik ben iets zekerder daarvan dat ze onder iets minder erbarmelijke omstandigheden geproduceerd worden.

Maar blijkbaar raak ik een snaar bij je, en dat is de bedoeling.

Het gaat niet alleen over BTW, maar over meer.

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb op het Aliexpress help center gezocht naar de woorden "EU TAX" en kwam daar tegen dat ze voor diverse andere landen al heel lang omzetbelasting toevoegen aan het te betalen bedrag:
  • Australische GST vanaf juli 2018
  • New Zealand GST vanaf december 2019
  • American States Sales Tax, diverse staten toegevoegd in de periode oktober 2018 - januari 2020
Op de US pagina kan je op een schermprintje zien hoe dat er uit komt te zien. Het valt bijna niet op: het is een regel helemaal onderaan het scherm, de laatste boven het totaalbedrag.

[ Voor 9% gewijzigd door aawe mwan op 01-02-2021 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
aawe mwan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:35:
Ik heb op het Aliexpress help center gezocht naar de woorden "EU TAX" en kwam daar tegen dat ze voor diverse andere landen al heel lang omzetbelasting toevoegen aan het te betalen bedrag:
  • American States Sales Tax, diverse staten toegevoegd in de periode oktober 2018 - januari 2020
Op de US pagina kan je op een schermprintje zien hoe dat er uit komt te zien. Het valt bijna niet op: het is een regel helemaal onderaan het scherm, de laatste boven het totaalbedrag.
Dan is de infrastructuur dus al aanwezig, alleen nog inzetten voor EU klanten vanaf de datum dat dat officieel moet. Er hoeft dan ook geen inklaring te worden gedaan, als met het hanteren van dit systeem al vaststaat dat iedere EU klant reeds BTW afgedragen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:13
Dat je geen inklaringkosten moet betalen maakt de btw heffing alweer snel goed met niet al te dure (maar wel net te dure) producten.

Verder vind ik het prima. Elektronische onderdelen blijven nog steeds goedkoper dan bij een Conrad o.i.d.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er wordt een heel belangrijk aspect hier vergeten wat er gaat gebeuren als de chinezen zelf aangifte gaan regelen.

Er is ineens bekend welke chinees namaak, illegale en andere zooi verkoopt dat is met deze methode in een klap over want om aangifte te doen moeten ze hun bedrijf registreren bij de eu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:53:
Er wordt een heel belangrijk aspect hier vergeten wat er gaat gebeuren als de chinezen zelf aangifte gaan regelen.

Er is ineens bekend welke chinees namaak, illegale en andere zooi verkoopt dat is met deze methode in een klap over want om aangifte te doen moeten ze hun bedrijf registreren bij de eu.
Dat zal wel tegenvallen en onder de koepel "AliExpress" of "Alibaba" gaan. Je kan echt dubbel en dwars vergeten dat elke "Shop000123424253154112331" op AliExpress zich apart gaat registreren om NL tax af te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh dat hoef je niet te vergeten dat zal moeten anders krijgt alibaba alle claims op zijn dak want dan zijn hun ineens aansprakelijk voor de producten die verkocht worden.

Kijk maar naar de huidige brexit daar moet ook elke ondernemer zich apart nu aanmelden om nog te verkopen naar engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1x3xc-12
aawe mwan schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:35:
Daar was al besproken maar die hele infrastructuur heeft geen zin als het opt-in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Laatst online: 08:59
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:04:
Ehh dat hoef je niet te vergeten dat zal moeten anders krijgt alibaba alle claims op zijn dak want dan zijn hun ineens aansprakelijk voor de producten die verkocht worden.

Kijk maar naar de huidige brexit daar moet ook elke ondernemer zich apart nu aanmelden om nog te verkopen naar engeland.
Dit is niet nodig als de objecten via een online marktplaats worden aangeboden.

[ Voor 24% gewijzigd door Fettel op 02-02-2021 09:38 ]

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 10:50
*knip* Melden hoe je belasting kan ontwijken is niet de bedoeling op Tweakers.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 03-02-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Fettel schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:02:
[...]

Dit is niet nodig als de objecten via een online marktplaats worden aangeboden.
Zou betekenen dat iedereen die een vaas verkoopt op Ebay.co.uk zich moet registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:04:

Hoe gaat dit nu in de VS dan, waar dit al is ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macron0
  • Laatst online: 21-04-2023
Hallo,

Ik zoek me al tijden suf over het het nu zit met het afschaffen van de btw vrijstelling voor orders buiten de EU onder de 22 euro.

Ik snap dat dit weg gaat. Ik snap ook dat verkopers buiten de EU de btw alvast kunnen innen bij de aankoop en dit dan melden via een code op het pakket.

Maar wat nu voor de pakketjes die ik vandaag bestel. Ik loop er nu tegen aan de de verwachte aflever datum na 1 juli valt. Maar ik betaal nu nog geen btw over deze pakketjes dus zal ik dat straks wel moeten betalen?

Nu vind ik de btw niet zo erg. 21% op 3.50 valt wel mee. Maar als er dan 13.50 inklaringskosten aan vast zitten wordt een pakketje van 3.50 1000% duurder en dan mogen ze hem houden.

Ik kan er echt niets over vinden. Weet iemand of hier over is na gedacht en er een soort overgangsregeling is?

Het lijkt me nog al een logische vraag omdat veel order buiten de EU een lange levertijd hebben.

Alvast bedankt.

Hans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Uitgaande van de brexit situatie. Verwerkt door de douane vanaf 1 juli = nieuwe regels.

Dus bestellingen van nu kunnen al dwars komen te liggen inderdaad als ze lang onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macron0
  • Laatst online: 21-04-2023
Dank je voor je reactie.
Heb je enig idee of de inklaringskosten het zelfde blijven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-05 20:19
In België zal het tussen €5-€15 schommelen volgens BPost zelf:

Afbeeldingslocatie: https://www.bpost.be/sites/default/files/table-desktop-nl.jpg

(bron: https://www.bpost.be/nl/shoppen-buiten-eu)

Maar zoals gewoonte kan je weer nergens vinden wanneer die €5 zal gelden en wanneer die €15 :+
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.