Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:46:
[...]

Voor de 22 euro regel telt alleen de waarde van het product ... echter bestaat deze regel al een paar jaar niet meer ;) .
Hoe dit met de 150 grens zit heb ik een tijdje terug ook naar gezocht maar een echt duidelijk antwoord hierop niet zien staan (ik ga er dus maar van uit dat de verzendkosten ook hiervoor meetellen).
Die 150 euro regel klinkt mij als invoerrechten die bedoeld worden.
Zoek maar eens op invoerrechten
Hoe berekent u de invoerrechten en btw?

De invoerrechten berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.

De btw berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten, de eventuele verzekeringskosten én de invoerrechten.

[ Voor 21% gewijzigd door NicoHF op 31-03-2024 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
NicoHF schreef op zondag 31 maart 2024 @ 20:33:
[...]

Die 150 euro regel klinkt mij als invoerrechten die bedoeld worden.
Zoek maar eens op invoerrechten

[...]
Ja, de vraag was alleen wanneer je boven de €150 grens uitkomt. Is dat enkel de waarde van de goederen of ook incl. de verzendskosten? Maar in principe zouden de verzendkosten ook moeten meetellen @Cobb (het wordt namelijk gezien als een dienst die je afneemt en ook over diensten wordt nou eenmaal BTW geheven), enkel voor de oude €22 grens was er een soort van vrijstelling. Ik zie dat het hier ook heel duidelijk wordt meegeteld in een rekenvoorbeeld hier (dat de verzendkosten meetellen) https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

Aangezien verzenden vanuit Amerika tegenwoordig stervensduur is maakt het nogal een verschilletje ...

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 01-04-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
apis29 schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:04:
[...]

Ja, de vraag was alleen wanneer je boven de €150 grens uitkomt. Is dat enkel de waarde van de goederen of ook incl. de verzendskosten? Maar in principe zouden de verzendkosten ook moeten meetellen @Cobb (het wordt namelijk gezien als een dienst die je afneemt en ook over diensten wordt nou eenmaal BTW geheven), enkel voor de oude €22 grens was er een soort van vrijstelling. Ik zie dat het hier ook heel duidelijk wordt meegeteld in een rekenvoorbeeld hier (dat de verzendkosten meetellen) https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

Aangezien verzenden vanuit Amerika tegenwoordig stervensduur is maakt het nogal een verschilletje ...
Staat heel duidelijk in de quote die onderop in mijn bericht staat ;)

Alle kosten bij elkaar tellen mee dus ook de verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
NicoHF schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:58:
[...]

Staat heel duidelijk in de quote die onderop in mijn bericht staat ;)

Alle kosten bij elkaar tellen mee dus ook de verzendkosten
Inderdaad over de laatste regel heen gelezen, dacht dat het enkel over invoerrechten zou gaan ;) . Maar ik heb het afgelopen december zelf nog meegemaakt met een pakket uit Noorwegen dus stiekem wist ik het al (y) (had met een code 'gratis verzending' gekregen maar de doaune rekende alsnog het bedrag van de verzendkosten, zoals die op het pakket stonden gefrankeerd, boven op de opgegeven waarde).

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 01-04-2024 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-06 13:42
Iemand wel eens meegemaakt dat een pakketje maar dan 30 dagen blijft liggen bij de douane? Er zit geen beweging in en de verzender uit Japan heeft niet gehoord van de post. Moet ik mij zorgen gaan maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
Nikey3 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:36:
Iemand wel eens meegemaakt dat een pakketje maar dan 30 dagen blijft liggen bij de douane? Er zit geen beweging in en de verzender uit Japan heeft niet gehoord van de post. Moet ik mij zorgen gaan maken?
Ja vaker meegemaakt helaas kan het langer duren meestal krijg je een brief omdat Post NL meer informatie over de zending en de inhoud nodig heeft.

Zodra je dit heb ingestuurd en ingevuld wordt de zendingen binnen 10 dagen vrijgegeven.

Helaas is niet te zeggen hoe lang het kan duren voordat je een brief ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kun je niet gewoon bellen naar de post? Je hebt de track en trace en dan zullen ze wel zeggen wat er is lijkt me?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikey3
Marzman schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:29:
[...]

Kun je niet gewoon bellen naar de post? Je hebt de track en trace en dan zullen ze wel zeggen wat er is lijkt me?
Inmiddels twee keer contact opgenomen, 1 keer verkeerd advies gekregen. Opvolging aangegeven, maar dat was niet correct. Daarna nogmaals contact opgenomen en die verwezen weer naar de verstuurder, dat die contact moet opnemen met zijn postbedrijf.

Ik betwijfel of ze uberhaupt wel kijken naar waarom het pakket blijft hangen. Zo'n standaard riedeltje.

Ik heb dit 1 keer eerder gehad, toen bleek het adres op het pakket niet te kloppen volgens de PostNL medewerkers en toen dook het pakket na 4 maanden weer op bij de verzender en bleek er met het adres op het pakket niks mis wat. Dus ik heb weinig vertrouwen helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nikey3
Okay, ik heb een old school brief gestuurd naar de PostNL, die worden blijkbaar apart behandeld door een los team en toen bleek dat er een twee conflicterende statussen te hangen aan mijn pakket.
Waardoor er geen berichten richting mij kwam, noch een een vrijgave van het pakket.

Een soort Schrödinger Cat pakket zeg maar. Lijkt mij dat dit een procesfout is, waar het systeem niet op berekend is.

Pakket inmiddels ontvangen, maar als ik zelf niet via deze weg aan de bel had getrokken, dan was mijn pakketje gewoon retour gegaan.

Blij dat dit opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ooit ook wel eens gehad ja en daarna wel vrijgegeven (edit: ik had volgens mij ook contact opgenomen waar het pakje bleef) en geen invoerkosten hoeven te betalen omdat hun termijn verstreken was waarin het behandeld had moeten worden :*) >:) (nam ik aan tenminste, er stond namelijk gewoon een waarde van €200+ op). Als het via PostNL niet via de Express gaat dan duurt het altijd weken (als je pakket er daadwerkelijk uitgevist wordt door de inklaring).

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 08-07-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

Via eBay een product gekocht uit Zwitserland. eBay vroeg mij om direct de 21% BTW te betalen. Ok, betaald via Paypal aan eBay Sarl, maar nu krijg ik een mail van PostNL dat ik inklaringskosten moet betalen. Euh.. Waar zit de fout? De verzender die de BTW niet aangegeven heeft? eBay die het niet afgedragen heeft? Ik heb dus aan eBay de prijs van het product + de verzendkosten en de 21% BTW betaald. Wat krijgt de verkoper dan? de prijs van het product? De prijs van het product met de verzendkosten of alles waarbij de verkoper de BTW had moeten aangeven en alvast betalen?

Van een product dat mij 84,40 gekost heeft, betaal ik 12,53 verzendkosten en wordt er 20,36 aan BTW over berekend. Ik heb in totaal 117,29 betaald aan eBay en nu krijg ik van PostNL nog eens de vraag of ik 31,79 (incl 6 euro afhandelingskosten) wil betalen over een bedrag van 122,81.

Dit klopt toch van geen kant? Nu zegt PostNL dat ik moet betalen en pas achteraf in bezwaar kan en dit staat er op hun website:

"Heb je al btw betaald aan de webshop?
Dan kun je voor aankopen met een waarde tot €150 de btw terugvragen aan de webshop of afzender. Als je tijdens je aankoop al btw betaalt, moet de afzender namelijk aan ons doorgeven dat je geen btw meer hoeft te betalen. Dat gaat niet altijd goed. Daarom gebeurt het weleens dat je inklaringskosten moet betalen terwijl je al btw hebt betaald. Is de waarde van je aankoop hoger dan € 150,-? Dan moet je misschien nog wel invoerrechten en afhandelingskosten betalen."

Ok dus ik moet BTW terugvragen aan .. de verkoper op eBay? Aan eBay (immers daar heb ik aan betaald (via Paypal))? Of kan ik gewoon in bezwaar bij PostNL en zien zij maar hoe zij die inklaringskosten gaan verhalen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
JoeZuCK schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 22:23:
Via eBay een product gekocht uit Zwitserland. eBay vroeg mij om direct de 21% BTW te betalen. Ok, betaald via Paypal aan eBay Sarl, maar nu krijg ik een mail van PostNL dat ik inklaringskosten moet betalen. Euh.. Waar zit de fout? De verzender die de BTW niet aangegeven heeft? eBay die het niet afgedragen heeft? Ik heb dus aan eBay de prijs van het product + de verzendkosten en de 21% BTW betaald. Wat krijgt de verkoper dan? de prijs van het product? De prijs van het product met de verzendkosten of alles waarbij de verkoper de BTW had moeten aangeven en alvast betalen?

Van een product dat mij 84,40 gekost heeft, betaal ik 12,53 verzendkosten en wordt er 20,36 aan BTW over berekend. Ik heb in totaal 117,29 betaald aan eBay en nu krijg ik van PostNL nog eens de vraag of ik 31,79 (incl 6 euro afhandelingskosten) wil betalen over een bedrag van 122,81.

Dit klopt toch van geen kant? Nu zegt PostNL dat ik moet betalen en pas achteraf in bezwaar kan en dit staat er op hun website:

"Heb je al btw betaald aan de webshop?
Dan kun je voor aankopen met een waarde tot €150 de btw terugvragen aan de webshop of afzender. Als je tijdens je aankoop al btw betaalt, moet de afzender namelijk aan ons doorgeven dat je geen btw meer hoeft te betalen. Dat gaat niet altijd goed. Daarom gebeurt het weleens dat je inklaringskosten moet betalen terwijl je al btw hebt betaald. Is de waarde van je aankoop hoger dan € 150,-? Dan moet je misschien nog wel invoerrechten en afhandelingskosten betalen."

Ok dus ik moet BTW terugvragen aan .. de verkoper op eBay? Aan eBay (immers daar heb ik aan betaald (via Paypal))? Of kan ik gewoon in bezwaar bij PostNL en zien zij maar hoe zij die inklaringskosten gaan verhalen?
Zie BTW betaalt aan bedrijf VK, alsnog inklaringskosten postnl
Ander land, maar hetzelfde onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:34

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Jimster Bedankt.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.