BTW betaalt aan bedrijf VK, alsnog inklaringskosten postnl

Pagina: 1
Acties:

• Tricyrtis
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:56
Ik heb op 20 augustus een bluray gekocht op
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
bij
Members only:
. Bij het afrekenen heb ik BTW/VAT betaald en in de checkout stond "VAT added to prices based on delivery address. No additional customs charges will apply." Ik kan ook gewoon de tax invoice downloaden in het
Members only:
overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BftgbawptJP_YyvUHINe4evq-NM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ed87Rboe00VGum9hA8TdupkG.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens krijg ik gisteravond een SMS van postnl dat er inklaringskosten betaald moeten worden. En via de track/trace pagina zie ik de volgende factuur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49MlJTipL51QLSJU2Y-7EFTDHEM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kPYXnXgNpdohgbo63xvHNw3k.png?f=fotoalbum_large

Bij wie kan ik dit bedrag terugeisen? Bij
Members only:
? Belachelijk dat ik BTW betaal zodat er geen verdere "customs charges" bijkomen, en vervolgens betaal ik alsnog BTW + de absurde administratiekosten van postnl.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
Deze link had je ook al gevonden?
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

BTW betaal je altijd bij importeren buiten EU, meestal ook inklaringskosten en soms invoerrechten.

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49
Maar dan zou het gaan om het terugeisen van 61 cent, of zie ik dat verkeerd? De invoerkosten betaal je sowieso.

[ Voor 3% gewijzigd door TacoTaco op 29-08-2024 09:44 ]

• Tricyrtis
Fauna schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:43:
Deze link had je ook al gevonden?

BTW betaal je altijd bij importeren buiten EU, meestal ook inklaringskosten en soms invoerrechten.
Dat klopt niet. Wanneer je BTW aan de buitenlandse partij betaald hoeft er bij importeren niks meer betaald te worden. Kijk maar naar Aliexpress tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricyrtis
TacoTaco schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:44:
Maar zou gaan om het terugeisen van 61 cent, of zie ik dat verkeerd? De invoerkosten betaal je sowieso.
Waarom zou ik invoerkosten betalen als ik al BTW heb afgedragen? Bij Aliexpress betaal je toch ook geen invoerkosten. De afhandelingskosten van 6 euro betaal ik nu omdat postnl aangifte heeft moeten doen. Dat had helemaal niet nodig moeten zijn omdat ik al BTW betaald heb.

Ik betaal overigens geen invoerkosten. De kosten bestaan uit BTW en afhandelingskosten. Geen invoerkosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Tricyrtis op 29-08-2024 09:45 ]

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:04
U koopt bij een webshop in het Verenigd Koninkrijk een tas van € 199. De invoerrechten voor deze tas zijn 3%.

De verzendkosten zijn € 25.De verzekeringskosten zijn € 10.

U berekent de invoerrechten over € 199 + € 25 + € 10 = € 234.
De invoerrechten zijn 3% van € 234 = € 7,02.
U berekent de btw over € 199 + € 25 + € 10 + € 7,02 = € 241,02.
De te betalen btw is dan 21% van € 241,02 = € 50,61.

U betaalt dus aan douanekosten: € 7,02 + € 50,61 = € 57,63.

De douanekosten, verzend- en verzekeringskosten, én inklaringskosten rekent u meestal af met uw bezorger.

Als ik bovenstaande lees, zou ik zeggen:
De BTW op het product heb je al betaald.
Blijft nog over de invoerrechten en de BTW over de invoerrechten.

edit;
Oeps, ik pak het verkeerde voorbeeld.
Je hebt enkel een Blu-Ray gekocht, waarde €2.89.
Dus geld < €150:
U koopt bij een webshop in China een USB-kabel van € 4,95. Omdat het aankoopbedrag minder is dan € 150, betaalt u géén invoerrechten.

De verzendkosten zijn € 3,80.

U berekent de btw over € 4,95 + € 3,80 = € 8,75. De te betalen btw is dan 21% van € 8,75 = € 1,83.

De extra kosten, in dit geval de verzendkosten en de btw, rekent u af met uw bezorger.

[ Voor 24% gewijzigd door Rensjuh op 29-08-2024 09:50 ]

PV Output

• Tricyrtis
Rensjuh schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:47:
[...]

Als ik bovenstaande lees, zou ik zeggen:
De BTW op het product heb je al betaald.
Blijft nog over de invoerrechten en de BTW over de invoerrechten.
Volgens mij is dat ook niet van toepassing als je al BTW betaald hebt aan de verkopende partij. Net als bij Aliexpress. Overigens zijn de invoerrechten voor CDs en DVDs (waar een bluray onder valt, neem ik aan) sowieso 0%: https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

En de invoerrechten gelden sowieso pas vanaf EUR 150 zie ik nu...

[ Voor 5% gewijzigd door Tricyrtis op 29-08-2024 09:50 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ga er van uit dat postnl hier een fout maakt, en niet heeft gekeken dat e.e.a. al betaald is.

Zelfde als aliexpress oid inderdaad, waar zij de BTW afhandelen juist zodat je niet met (relatief dure) 'afhandelingskosten' te maken krijgt.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:04
Tricyrtis schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:50:
[...]

Volgens mij is dat ook niet van toepassing als je al BTW betaald hebt aan de verkopende partij. Net als bij Aliexpress. Overigens zijn de invoerrechten voor CDs en DVDs (waar een bluray onder valt, neem ik aan) sowieso 0%: https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

En de invoerrechten gelden sowieso pas vanaf EUR 150 zie ik nu...
Klopt, CDs/DVDs inderdaad 0% invoerrechten:

Van deze link komen ook de 2 voorbeelden die ik aanhaal (waarvan de eerste die ik noemde, de verkeerde is).
Je zou inderdaad verwachten dat je geen BTW e.d. hoeft te betalen.
BTW heb je al voldaan en invoerrechten zijn 0%.

[ Voor 6% gewijzigd door Rensjuh op 29-08-2024 09:52 ]

PV Output

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:13
Waarom betaal ik btw?
Als je iets koopt in Nederland betaal je áltijd btw. Die is al in de prijs verrekend. Koop je hetzelfde product uit een niet EU-land? Dan is de btw nog niet in de prijs verrekend. De btw wordt dan in rekening gebracht op het moment dat je pakket in Nederland aankomt. Vóór 1 juli 2021 gebeurde dat alleen bij een waarde van € 22 of hoger. De EU heeft bepaald dat je sinds 1 juli 2021 áltijd btw betaalt als je iets koopt uit een niet EU-land. Ook als de waarde lager is dan € 22.

Btw betalen tijdens het afrekenen
Sinds 2021 betaal je dus voor alle producten uit een niet EU-land btw. Gelukkig merk je daar meestal weinig van. Bij veel webshops betaal je de btw namelijk al tijdens het afrekenen van je bestelling. Dat kun je zien in je winkelmandje. Daar staat dan ‘VAT included’ of ‘All duties included’. De webshop verrekent dan de btw met Nederland. Meer informatie over de kosten van een bestelling uit een land buiten de EU vind je op de website van de Belastingdienst.

Btw betalen via een betaalverzoek
Helaas kun je nog niet bij iedere webshop btw betalen tijdens het afrekenen. In dat geval verrekenen wij de btw door middel van inklaringskosten.
Lijkt mij dat PostNL een foutje heeft gemaakt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Tricyrtis
LordSinclair schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Lijkt mij dat PostNL een foutje heeft gemaakt.
Denk dat ik inderdaad maar gewoon bezwaar aanmaak bij postnl en de tax invoice van
Members only:
upload als bewijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:45

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dit heb ik vandezomer ook meegemaakt, ook met een Blu-ray vanuit de UK.

Na wat ge-dimdam met de klantenservice van PostNL heb ik het als volgt aangepakt om te voorkomen dat de Blu-ray terug ging (bij mij ging het wel om flink meer geld omdat het een Blu-ray van 70 britse pond was):

- Betaal de btw met de link van PostNL
- Dien bezwaar in bij de klantenservice met bewijs dat je de BTW al hebt betaald tijdens de verkooptransactie. Dat doe je hier.

Bij mij heeft de afhandeling bijna een maand geduurd.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:27

Sharky

Skamn Dippy!

Je kunt gewoon bezwaar maken bij PostNL, dat kan schriftelijk. Doorlooptijd is een paar weken maar je krijgt wel je geld terug.

This too shall pass

• Tricyrtis
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:56:

Na wat ge-dimdam met de klantenservice van PostNL heb ik het als volgt aangepakt om te voorkomen dat de Blu-ray terug ging (bij mij ging het wel om flink meer geld omdat het een Blu-ray van 70 britse pond was):

- Dien bezwaar in bij de klantenservice met bewijs dat je de BTW al hebt betaald tijdens de verkooptransactie. Dat doe je hier.

Postnl zegt via de chat: "De afzender of vervoerder had moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft de digitale gegevens van uw zending niet compleet ingevuld.". Ik heb al betaald, maar zal inderdaad gewoon bezwaar aantekenen. Kijken wat daarvan komt. Ik wilde het eerst eens met één bluray proberen gezien ik ergens al bang was voor dit soort gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
Ik denk dat PostNL niet persé een fout maakt, maar de retailer. Een fatsoenlijke internationale retailer heeft zelf een koppeling om de invoer vooraf aan te melden. Hier wordt gegoocheld met een Duitse entiteit die vanuit het VK verzend. Desalniettemin heb jij gewoon btw betaald, dus bovengenoemde bezwaaroptie lijkt me een goed advies. Verder is het dus gewoon slordig van de retailer.

• Tricyrtis
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:56:

Lol. De postnl chatbot geeft na het invullen van de track en trace code aan dat de termijn van 6 weken al voorbij is.

• Tricyrtis
phYzar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:01:
Ik denk dat PostNL niet persé een fout maakt, maar de retailer. Een fatsoenlijke internationale retailer heeft zelf een koppeling om de invoer vooraf aan te melden. Hier wordt gegoocheld met een Duitse entiteit die vanuit het VK verzend. Desalniettemin heb jij gewoon btw betaald, dus bovengenoemde bezwaaroptie lijkt me een goed advies. Verder is het dus gewoon slordig van de retailer.
Dat denk ik ook inderdaad. Ik ga sowieso een review achterlaten.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
phYzar schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:01:
Goed punt van dat retailer mogelijk de fout maakt, maar ik vermoed eigenlijk dat e.e.a. administratief via
Members only:
loopt, en zij hun zaakjes wel op orde zullen hebben. Dat je er als reseller geen last van moet hebben. Vooral voor de kleinere is dat anders denk ik teveel gedoe, en
Members only:
wil het natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken.

Het valt me wel op dat PostNL zegt dat je geen bezwaar kunt maken, dat dat bij de 'webshop' moet.
Enerzijds logisch, want zij zijn de opdrachtgever, niet de ontvanger, maar anderzijds hoor je hier weer dat het wel (achteraf) kan.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:58
Tricyrtis schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:45:
[...]

Waarom zou ik invoerkosten betalen als ik al BTW heb afgedragen? Bij Aliexpress betaal je toch ook geen invoerkosten.
Omdat invoerkosten wat anders is dan BTW.

BTW betaal je altijd, sinds 2021 is er geen vrijstelling meer voor pakketten tot 22 eur.
Invoerkosten betaal je vanaf 150 EUR, dus ook bij AliExpress. (Al is dat 0% voor CD/DVDs)

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Dennism
  • Laatst online: 19:26
Probleem is hier waarschijnlijk dat de retailer de IOSS informatie niet correct heeft ingevoerd.

De EU is al enige tijd daarvan op de hoogte, zie bijv. deze blog: https://www.grantthornton...o-ioss-problems-approved/

Uitkomst over hoe te reclameren:
Who reclaims when?
If a customer has been charged import VAT, then the supplier should refund the customer the VAT that was charged at the point of supply.

The refund of the VAT by the supplier to the customer could be done through a credit note. This credit note (or any other agreed practice), along with the proof that import VAT was paid, will evidence the supplier’s entitlement to make the corresponding correction in its IOSS VAT return.

The supplier should not reflect the supply in his or her IOSS VAT return if the sale of goods and refund of VAT occur in the same IOSS VAT return period.

If the refund of VAT occurs in a period following the original sale, the supplier should make the correction in the subsequent IOSS VAT return for the period in which the refund was made. As the correction is made in the IOSS VAT return, the VAT on importation will be upheld, therefore, there is no need to invalidate the import declaration.
Juridisch correct lijkt dus te zijn: PostNL betalen, en dan reclameren bij de verkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 29-08-2024 10:14 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40
Tricyrtis schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Dat klopt niet. Wanneer je BTW aan de buitenlandse partij betaald hoeft er bij importeren niks meer betaald te worden. Kijk maar naar Aliexpress tegenwoordig.
Wat op de site van de Belastingdienst staat klopt wel, namelijk dat je altijd BTW moet betalen. Echter heb je dat al gedaan. PostNL rekent kosten voor deze inklaring. Oftewel, die inklaring is bij verkoper fout gegaan.

Nog 2 dingen die mij opvallen:

Op de factuur van PostNL staat dat je voor deze kwestie niet bij hen terecht kan. Dat vind ik wel raar. Ik vraag mij af hoe de verkoper dit zou kunnen oplossen.
Heb je al BTW aan de webshp betaald? Dan kun je bij ons geen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de webshop.
Verder is de factuur van de verkoper in ponden, terwijl de rekening van een GmbH (Duitsland) komt met een Duits BTW nummer. De zending komt echter uit VK. Misschien dat hier een mismatch is met het BTW nummer en PostNL het daardoor niet meer snapt.

[ Voor 6% gewijzigd door Fauna op 29-08-2024 10:17 ]

• Dennism
defusion schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:07:
[...]

Goed punt van dat retailer mogelijk de fout maakt, maar ik vermoed eigenlijk dat e.e.a. administratief via
***members only***
loopt, en zij hun zaakjes wel op orde zullen hebben. Dat je er als reseller geen last van moet hebben. Vooral voor de kleinere is dat anders denk ik teveel gedoe, en
***members only***
wil het natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken.

Het valt me wel op dat PostNL zegt dat je geen bezwaar kunt maken, dat dat bij de 'webshop' moet.
Enerzijds logisch, want zij zijn de opdrachtgever, niet de ontvanger, maar anderzijds hoor je hier weer dat het wel (achteraf) kan.
Juist dat platform lijkt het het niet direct op orde te hebben, regelmatig wanneer je online leest dat dit soort zaken fout gaat is juist dat platform vrij vaak betrokken (vooral aankopen in de UK in mijn ervaring).

• Tricyrtis
Ik heb ook contact gehad met het verkoopplatform. Die zeggen dat ik een VAT refund kan krijgen als ik een aantal documenten upload na ontvangst van het pakket. Maar dat gaat dan waarschijnlijk alleen om de 61 cent BTW en niet de 6 euro afhandelingskosten die postnl mooi rekent.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Dit overkomt mij regelmatig bij pakketjes via ebay zowel uit UK als andere buiten EU landen.
Je kan gewoon bezwaar maken bij PostNL en dan upload je het bewijs en dan is het klaar.

Heb ik zelf al denk ik meer dan 7 keer moeten doen ofzo in de laatste jaren. Vervelend en onnodig maar je hebt het zo geregeld.

hoi

• Tricyrtis
ReVision. schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:19:
Dit overkomt mij regelmatig bij pakketjes via ebay zowel uit UK als andere buiten EU landen.
Je kan gewoon bezwaar maken bij PostNL en dan upload je het bewijs en dan is het klaar.

Heb ik zelf al denk ik meer dan 7 keer moeten doen ofzo in de laatste jaren. Vervelend en onnodig maar je hebt het zo geregeld.
Hoe doe je dit dan? Want de factuur zegt inderdaad dat je geen bezwaar kan maken als je al BTW aan de verkoper betaald hebt.

Overigens geeft de chatbot aan dat ik geen bezwaar kan maken gezien de termijn van 6 weken al verstreken is, dus de administratie van postnl lijkt ook niet te kloppen. Ben nu met de klantenservice aan het chatten.

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:03
Tricyrtis schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:17:
Ik heb ook contact gehad met het verkoopplatform. Die zeggen dat ik een VAT refund kan krijgen als ik een aantal documenten upload na ontvangst van het pakket. Maar dat gaat dan waarschijnlijk alleen om de 61 cent BTW en niet de 6 euro afhandelingskosten die postnl mooi rekent.
Helaas is hoe dit werkt op dit moment, EU weet van dit gat in het systeem, gelukkig gaat het volgens de EU om slechts 0,001% van de pakketjes, edoch ben ik inmiddels al ruim 200 euro kwijt aan onterechte afhandelingskosten.

PostNL zo gauw er ook maar iets mis is, handelen ze het af met afhandelingskosten, want dat maakt geld voor hun, maar navraag wat er fout gaat is niet mogelijk, behalve wat algemeenheden, dus de verkopers instrueren het beter te doen, lukt helaas ook niet.

Mails naar het Nederlandse ministerie gestuurd, naar de EU, EU Commisieleden, maar nul reactie.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Ik doe het altijd als nog via de link die in de factuur staat, ook al staat er dat je geen bezwaar kan maken als je al aan de verkoper btw hebt betaald.

Indien dat niet lukt, dan even met de klantenservice bellen of chatten inderdaad.

hoi

• Tricyrtis
ReVision. schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:24:
Ik doe het altijd als nog via de link die in de factuur staat, ook al staat er dat je geen bezwaar kan maken als je al aan de verkoper btw hebt betaald.

Indien dat niet lukt, dan even met de klantenservice bellen of chatten inderdaad.
Ben inderdaad aan het chatten met postnl, maar deze chat wordt na 5 minuten zonder reactie van hun kant gewoonweg gesloten... Ongelofelijk wat een bende bij dat k*tbedrijf.

• Dennism
Tricyrtis schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:29:
[...]

Ben inderdaad aan het chatten met postnl, maar deze chat wordt na 5 minuten zonder reactie van hun kant gewoonweg gesloten... Ongelofelijk wat een bende bij dat k*tbedrijf.
Ik herhaal deze post al even die ik net al postte en je mogelijk gemist hebt ;)

Dennism in "BTW betaalt aan bedrijf VK, alsnog inklaringskosten postnl"

• Tricyrtis
Dennism schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:30:
[...]

Ik herhaal deze post al even die ik net al postte en je mogelijk gemist hebt ;)

Dennism in "BTW betaalt aan bedrijf VK, alsnog inklaringskosten postnl"
Zag het inderdaad. Maar dan krijg ik alleen de BTW terug en niet de afhandelingskosten waarschijnlijk.

• Dennism
Nikey3 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:24:

PostNL zo gauw er ook maar iets mis is, handelen ze het af met afhandelingskosten, want dat maakt geld voor hun, maar navraag wat er fout gaat is niet mogelijk, behalve wat algemeenheden, dus de verkopers instrueren het beter te doen, lukt helaas ook niet.
Ik denk inderdaad niet dat jij als klant daar veel op kan instrueren, anders dan de verkoper vragen de IOSS informatie correct aan te leveren, die procedures horen bij expediteurs gewoon bekend te zijn.

• Dennism
Tricyrtis schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:31:
[...]

Zag het inderdaad. Maar dan krijg ik alleen de BTW terug en niet de afhandelingskosten waarschijnlijk.
Ik zou dat er wel bij vragen. Of ze wettelijk verplicht zijn de schade te vergoeden durf ik echter niet te zeggen. Maar het zou natuurlijk wel netjes zijn.

• Tricyrtis
Overigens is het volgende probleem nu dus dat de chatbot zegt dat ik geen bezwaar kan aanmaken omdat de termijn van 6 weken verstreken is. Terwijl ik gister pas een SMS van postNL heb gehad 🤡.

• Tricyrtis
Na poging 3 eindelijk iemand die niet de chat simpelweg sluit. Blijkbaar kun je pas bezwaar maken nadat het pakket bezorgd is. Beetje onhandig dat chatbot Daan dat niet zegt, maar aangeeft dat er een termijn van 6 weken voorbij is...

Maar even afwachten dus en daarna verder kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Tricyrtis op 29-08-2024 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:14
Ik heb dit ook wel is bij Ebay gehad. Ik had toen (met succes) bij Ebay bezwaar gemaakt, omdat Ebay de betaalde BTW niet goed verwerkt had. Daar werd niet moeilijk over gedaan.
Ik moest hier het bewijs (factuur van PostNL, foto pakket, bezorgstatus track&trace) uploaden.

[ Voor 8% gewijzigd door Noshi op 29-08-2024 12:02 ]

• Tricyrtis
Noshi schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:59:
Ik heb dit ook wel is bij Ebay gehad. Ik had toen (met succes) bij Ebay bezwaar gemaakt, omdat Ebay de betaalde BTW niet goed verwerkt had. Daar werd niet moeilijk over gedaan.
Ik moest hier het bewijs (factuur van PostNL, foto pakket, bezorgstatus track&trace) uploaden.
Die instructies heb ik inderdaad ook gekregen. Heb je toen ook de afhandelingskosten vergoed gekregen?

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:14
Tricyrtis schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:08:
[...]

Die instructies heb ik inderdaad ook gekregen. Heb je toen ook de afhandelingskosten vergoed gekregen?
Nee, alleen de BTW. De uiteindelijke situatie is daarmee gelijk aan als het niet van te voren was geïnd.

• Tricyrtis
Noshi schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:47:
[...]

Nee, alleen de BTW. De uiteindelijke situatie is daarmee gelijk aan als het niet van te voren was geïnd.
In dat geval maak ik lekker bezwaar aan bij postnl. Mocht daar niets uitkomen weet ik dit voor volgende keer en laat ik het gewoon gratis in het VK bezorgen bij een kennis en vraag ik of die het als gift op de post kan doen. Dan kan het hele belachelijke circus sowieso fluiten naar de btw.
Pagina: 1