Toon posts:

Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:04

AlexanderB

7800 rpm

Update van het PostNL verhaal een paar posts hoger.

Heb het pakketje direct de volgende ochtend opgehaald, en hoefde (blijkbaar) alleen de lagere (online) prijs te betalen.

Kreeg 2 dagen daarna een mailtje van de verzender dat zij te horen hebben gekregen dat de post mij niet kon bereiken voor aflevering en dat ik zelf bij m'n 'local post office' achter m'n pakketje aan moest gaan. (vriendelijk, maar ik had m'n pakketje ondertussen al.)

En je raad nooit wat er vandaag in de bus valt, een afhaalbericht voor het pakketje dat morgen teruggestuurd zou worden, als ik het niet al opgehaald had...

Ze zitten echt te slapen bij PostNL lijkt het.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

AlexanderB schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:03:
Ze zitten echt te slapen bij PostNL lijkt het.
Het is erger.. pure desintresse.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-02 11:52
Mijn dochter heeft begin juni bij AliExpress een telefoonhoesje gekocht voor €3,53 incl BTW. Omdat ze haast had heeft ze €25,- extra betaald voor de bezorging. ik zou dat nooit doen, maar ja... Enkele weken na de aflevering kreeg ze van Fedex een nota van 11 euro voor belasting. Ik heb namens haar een bezwaar ingediend, omdat er al belasting is betaald. Fedex reageerde snel dat er geen IOSS nummer was doorgegeven. Ik heb Fedex gewezen dat dit buiten de verantwoordelijkheid van mijn dochter valt en ze dit geld maar moeten claimen bij de afzender, wat inho ook logisch is.

Nu begint Fedex te dreigen met verhogingen . Wat is wijsheid. betalen om van het gezeik af te zijn, of het spelletje meespelen. Fedex adviseerde me te betalen en het bedrag te claimen bij de belastingdienst. dat laatste lijkt me een gebed zonder end, en dat allemaal.voor een f*cking hoesje van nog geen 4 euro :-(

• Switching Power
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-01 14:45
Het IOSS nummer staat op de AliExpress factuur die je op de website kan downloaden, misschien dat Fedex daar nog iets mee kan doen

• pandit
Die factuur had ik al naar hun gestuurd, daar staat wel keurig op dat er TAX is betaald is en hoeveel maar ik zie geen IOSS nummer.

Onderop de factuur staat:

Alibaba.com Singapore E-Commerce Private Limitedis raising this invoice in accordance to the applicable tax laws in Netherlands.

Moet ik misschien de verkoper hierop aanspreken?

[Voor 34% gewijzigd door pandit op 03-08-2022 10:57]

• Switching Power
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-01 14:45
https://www.reddit.com/r/...s/pyg974/comment/hetyeqq/
Als ze hier niks mee kunnen dan is het een erg duur hoesje geworden en dan de volgende keer geen Fedex meer gebruiken maar de gewoon de standaard AliExpress shipping wat ook maar een week onderweg is

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

pandit schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:38:
Mijn dochter heeft begin juni bij AliExpress een telefoonhoesje gekocht voor €3,53 incl BTW. Omdat ze haast had heeft ze €25,- extra betaald voor de bezorging.
...
en dat allemaal.voor een f*cking hoesje van nog geen 4 euro :-(
4 euro? Bijna 30 euro zul je bedoelen... ;)

En datzelfde hoesje was niet b.v. via amazon of bol, voor een bedrag ergens tussen die 4 en 30 euro leverbaar?
Mijn ervaring van de afgelopen jaren is dat vele AE aanbieders ook op amazon actief zijn. En als dan amazon de verzender is, dan heb je het binnen een paar dagen in huis.
Weliswaar wat meer dan het originele bedrag op AE, maar geen 25 euro voor de verzendkosten... :+

Mooie Plaatjes   

• pandit
Switching Power schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:03:
https://www.reddit.com/r/...s/pyg974/comment/hetyeqq/
Als ze hier niks mee kunnen dan is het een erg duur hoesje geworden en dan de volgende keer geen Fedex meer gebruiken maar de gewoon de standaard AliExpress shipping wat ook maar een week onderweg is
Vertel dat mijn dochter.. Ik kies altijd standaard shipping en zie wel wanneer het aankomt, Als ik haast heb bestel ik ergens anders..

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:19

aawe mwan

Wat ook leuk is:

pandit schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:54:
Die factuur had ik al naar hun gestuurd, daar staat wel keurig op dat er TAX is betaald is en hoeveel maar ik zie geen IOSS nummer.
Als het IOSS nummer niet eens op de factuur staat, dan lijkt het wel of de verkoper helemaal niet van plan geweest is om de „belasting” af te dragen.

Misschien dat je door middel van een klacht bij Aliexpress een deel van het via Aliexpress betaalde bedrag terug kunt krijgen. Fedex kan er verder niets aan doen dat jouw dochter opgelicht is en zij hebben de belasting (die ze nu bij je dochter komen terughalen) al wel eerlijk afgedragen aan onze overheid.

老厮是麂

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:50

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pandit schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:38:
Mijn dochter heeft begin juni bij AliExpress een telefoonhoesje gekocht voor €3,53 incl BTW. Omdat ze haast had heeft ze €25,- extra betaald voor de bezorging. ik zou dat nooit doen, maar ja... Enkele weken na de aflevering kreeg ze van Fedex een nota van 11 euro voor belasting. Ik heb namens haar een bezwaar ingediend, omdat er al belasting is betaald. Fedex reageerde snel dat er geen IOSS nummer was doorgegeven. Ik heb Fedex gewezen dat dit buiten de verantwoordelijkheid van mijn dochter valt en ze dit geld maar moeten claimen bij de afzender, wat inho ook logisch is.
Als importeur ben jij er verantwoordelijk voor dat de btw correct afgedragen is vziw.
F*ups van de verkoper mag je later bij de verkoper proberen te reclameren.

Hoop dat het wel een heel mooi hoesje was voor die 40 euro? :)

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 03-08-2022 18:57]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
Cyberpope schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 19:43:
[...]

Het is erger.. pure desintresse.
Er is echt geen peil te trekken op PostNL, laatste drie of vier orders van enkelr maanden terug , allemaal uit Hong Kong, maar wel bij verschillende winkeliers, allemaal zonder zonder enige afdracht van BTW of verdere kosten doorgelaten, wat bij elkaar toch enkele 100'de euros aan btw geweest zou zijn. Douane documenten zijn ook keurig ingevuld met de correcte waardes, juist om moeilijk doenerij van PostNL te voorkomen... Ben benieuwd of meer mensen de laatste tijd gehad hebben dat er ineens geen kosten meer waren, zelfs niet voor inklaren.

• pandit
aawe mwan schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:26:
[...]

Als het IOSS nummer niet eens op de factuur staat, dan lijkt het wel of de verkoper helemaal niet van plan geweest is om de „belasting” af te dragen.

Misschien dat je door middel van een klacht bij Aliexpress een deel van het via Aliexpress betaalde bedrag terug kunt krijgen. Fedex kan er verder niets aan doen dat jouw dochter opgelicht is en zij hebben de belasting (die ze nu bij je dochter komen terughalen) al wel eerlijk afgedragen aan onze overheid.
Dat is een goede tip, Ik heb nu de hele riedel aan de verkoper gestuurd en hem gesommeerd mijn dochter te compenseren, wat ik niet verwacht, daarna kan ik inderdaad een klacht bij AliExpres zelf neerleggen.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

sjirafje

Why so serious, Sam?

Grote kans dat de verkoper helemaal van niets weet. Reguliere verzending verloopt via aliexpress (verkoper stuurt artikel naar een aliexpresssepot) en die regelt de hele IOSS procedure. De BTW is ook direct door aliexpress geïnd, daar heeft de verkoper ook niets mee te maken gehad. Waarschijnlijk weet hij niet eens van het bestaan van IOSS.

Bij de afwijkende verzendmethode heeft hij het artikel via DHL direct naar de ontvanger gestuurd. DHL heeft heeft waarschijnlijk geen woord over IOSS naar verkoper gecommuniceerd dus die heeft ook geen idee wat hij fout gedaan heeft.

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zat net
te kijken.

Blijkbaar heeft Linus ook issues met het IOSS gebeuren, Europese klanten zijn pissig om de dubbele btw en hij verwijst ze door naar de last mile courier. Blijkbaar is hij er niet van op de hoogte dat bezwaren (bij PostNL i.i.g.) met een smoesje worden afgewezen met daarbij een verwijzing naar de verkoper....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:31
Raven schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:12:

Blijkbaar heeft Linus ook issues met het IOSS gebeuren, Europese klanten zijn pissig om de dubbele btw en hij verwijst ze door naar de last mile courier. Blijkbaar is hij er niet van op de hoogte dat bezwaren (bij PostNL i.i.g.) met een smoesje worden afgewezen met daarbij een verwijzing naar de verkoper....
Zoals al eerder uitgelegd hoeft dat geen smoesje te zijn, als de verzendende partij het niet correct opvoert via de digitale weg.

Lees o.a.

Dennism in "Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU" en YakuzA in "Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU"

Als het via de digitale weg niet correct aangeleverd wordt, iets wat helaas nogal eens misgaat, kan PostNL daar weinig aan doen.

Heb de show nog niet bekeken, maar zou ik niet direct aannemen dat Linus weet waar ie het over heeft. die heeft wel vaker 'hot takes' die (juridisch gezien) niet kloppen, zeker over zaken buiten zijn directe werkveld. Al is navraag doen bij de bezorger natuurlijk nooit een slecht advies, die kan immers nagaan waar de fout gemaakt is en je dus doorverwijzen of wanneer de fout bij hen ligt oplossen.

Gelukkig lijkt de EU ook van het probleem op de hoogte en gaan ze het makkelijk maken voor verkopers om de dubbel betaalde VAT terug te claimen nadat ze hun klanten schadeloos hebben gesteld. Zie bijv: https://www.grantthornton...o-ioss-problems-approved/

[Voor 28% gewijzigd door Dennism op 06-08-2022 12:56]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• pandit
sjirafje schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:25:
Grote kans dat de verkoper helemaal van niets weet. Reguliere verzending verloopt via aliexpress (verkoper stuurt artikel naar een aliexpresssepot) en die regelt de hele IOSS procedure. De BTW is ook direct door aliexpress geïnd, daar heeft de verkoper ook niets mee te maken gehad. Waarschijnlijk weet hij niet eens van het bestaan van IOSS.

Bij de afwijkende verzendmethode heeft hij het artikel via DHL direct naar de ontvanger gestuurd. DHL heeft heeft waarschijnlijk geen woord over IOSS naar verkoper gecommuniceerd dus die heeft ook geen idee wat hij fout gedaan heeft.
De verkoper leest zijn berichten niet op AliExpress en heb me suf gezocht op de site hoe ik een complain bij AE kan neerleggen over een klant over dergelijke zaken, Ik kan alleen klachten neerleggen over namaakproducten, en heb geen zin om de chatfunctie te gebruiken. Iemand een idee waar dat staat op de AE site?

• JaxTeller
  • Laatst online: 03-11-2022
Iemand ervaring met Amazon.com? moet ik nog invoerrechten en btw betalen of doet Amazon dit allemaal vooraf.

Zag namelijk dit:

Dus ik neem aan dat ik niks betaal na ontvangst?

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
JaxTeller schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:07:
Iemand ervaring met Amazon.com? ....

Dus ik neem aan dat ik niks betaal na ontvangst?
Alle kosten worden tijdens afrekenen door Amazon reeds verrekend, dus je zou idd er geen extra kosten meer krijgen.

Ik heb enkele keren met de black friday sale enkele typisch Amerikaanse merken aangekocht zonder kosten achteraf.
Toen was nog wel de € 22,- drempel van toepassing en je zag de berekende kosten bij overschrijding ervan een sprongetje omhoog maken.

• JaxTeller
  • Laatst online: 03-11-2022
elinx schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:06:
[...]
Alle kosten worden tijdens afrekenen door Amazon reeds verrekend, dus je zou idd er geen extra kosten meer krijgen.

Ik heb enkele keren met de black friday sale enkele typisch Amerikaanse merken aangekocht zonder kosten achteraf.
Toen was nog wel de € 22,- drempel van toepassing en je zag de berekende kosten bij overschrijding ervan een sprongetje omhoog maken.
ok bedankt!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kreeg vandaag opeens een mail van PostNL met een 4 stappen lijstje dat er een pakket onderweg is uit het buitenland, inclusief de melding of het pakket al BTW betaald is. Niet eerder gehad (2 weken terug nog wat gehad), lijkt op een nieuwe feature vanuit PostNL?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Eli Cohen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-01 09:46
Hallo,

Heb laatst iets online besteld dat blijkbaar uit Hong Kong kwam. Pakket inmiddels ontvangen maar nu 2 weken later krijg ik een brief van FEDEX of ik nog even eur. 9,41 wil betalen. 4,41 btw en 5,00 'voorschotprovisie'.

Ik vind het prima hoor maar is het niet vreemd dat ik het achteraf moet betalen? Moet ik dit serieus nemen en wat zou er gebeuren als ik de brief negeer?

Groet!!

[Voor 4% gewijzigd door Eli Cohen op 10-11-2022 15:27]

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:18

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Volgens mij zijn dit kosten die bij inklaring worden berekend. Om de processing niet in de weg te zitten schiet FEDEX deze voor. Niet betalen? Denk dat je dan gewoon het incassotraject ingaat. Voor die paar euro niet een risico wat ik zou gaan nemen.

• Eli Cohen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-01 09:46
Spacecowboy schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:28:
Volgens mij zijn dit kosten die bij inklaring worden berekend. Om de processing niet in de weg te zitten schiet FEDEX deze voor. Niet betalen? Denk dat je dan gewoon het incassotraject ingaat. Voor die paar euro niet een risico wat ik zou gaan nemen.
Ik ga ook betalen maar vind het bijzonder omdat PostNL en DHL het pakket vasthoudt en een brief stuurt dat er inklaringskosten betaald moeten worden.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:56
Het is heel normaal om deze kosten achter af te betalen, met uitzondering voor tegenwoordig sommige webshop die de BTW al verrekenen.

https://www.fedex.com/nl-nl/billing/duty-tax.html
Indien u btw en invoerrechten moet betalen tijdens het importeren van een zending, dan betaalt FedEx mogelijk namens u de btw en invoerrechten aan de douane zodat uw goederen door de douane kunnen worden ingeklaard.

Dit brengt een Voorschotprovisie met zich mee, afhankelijk van het bedrag aan btw en invoerrechten, zoals hieronder omschreven.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Eli Cohen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:26:
Hallo,

Heb laatst iets online besteld dat blijkbaar uit Hong Kong kwam. Pakket inmiddels ontvangen maar nu 2 weken later krijg ik een brief van FEDEX of ik nog even eur. 9,41 wil betalen. 4,41 btw en 5,00 'voorschotprovisie'.

Ik vind het prima hoor maar is het niet vreemd dat ik het achteraf moet betalen? Moet ik dit serieus nemen en wat zou er gebeuren als ik de brief negeer?

Groet!!
Ik heb je vraag richting een algemeen topic verplaatst, die over hetzelfde onderwerp gaat. Dan houden we de vragen/discussie over BTW betalen bij aankopen uit het buitenland centraal.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:33
Eli Cohen schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:29:
[...]
Ik ga ook betalen maar vind het bijzonder omdat PostNL en DHL het pakket vasthoudt en een brief stuurt dat er inklaringskosten betaald moeten worden.
Dat verschilt per vervoerder. Ik heb dezelfde ervaring met FedEx, dus dan zal het wel normaal zijn.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02:05
Helaas vandaag toch weer een brief ontvangen met inklaringskosten van Postnl.

Situatie is als volgt. Goede kennis van mij zit een tijdje in de US. Aangezien hij weet dat ik een verzamelaar ben, heeft als cadeau een vijftal (specifieke) pokerchips voor mijn verjaardag gestuurd. Op douane formulieren heeft die aangegeven dat het een cadeau is. Toch niets mee gedaan met de post. Kan gebeuren zou je denken, was immers een risico.

Maar wat ik vreemd is dat de “douane waarde” verschilt met die van de btw grondslag. Deze laatste is hoger, waardoor btw ook hoger is. Hoe kan dit? Wie bepaald dan de btw waarde, is toch ook de douane?

Zie onderstaand de berekening:

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
Xtince schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:21:
Helaas vandaag toch weer een brief ontvangen met inklaringskosten van Postnl.

Situatie is als volgt. Goede kennis van mij zit een tijdje in de US. Aangezien hij weet dat ik een verzamelaar ben, heeft als cadeau een vijftal (specifieke) pokerchips voor mijn verjaardag gestuurd. Op douane formulieren heeft die aangegeven dat het een cadeau is. Toch niets mee gedaan met de post. Kan gebeuren zou je denken, was immers een risico.

Maar wat ik vreemd is dat de “douane waarde” verschilt met die van de btw grondslag. Deze laatste is hoger, waardoor btw ook hoger is. Hoe kan dit? Wie bepaald dan de btw waarde, is toch ook de douane?

Zie onderstaand de berekening:

[Afbeelding]
Een geschenk gaat tot een waarde (geschat?) van €45. Daar zit deze waarde flink boven. Dus niet gek dat die er tussenuit gevist is. Waarom die waardes zo verschillen, daar heb ik geen verklaring voor.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:19

Twazerty

AVCHDCoder developer

Je betaald volgens mij ook BTW over de verzendkosten. Zijn die toevallig iets van 16 euro?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Xtince
Twazerty schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:33:
Je betaald volgens mij ook BTW over de verzendkosten. Zijn die toevallig iets van 16 euro?
Dat zou idd dan wel kunnen. Bedankt

• Xtince
LordSinclair schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Een geschenk gaat tot een waarde (geschat?) van €45. Daar zit deze waarde flink boven. Dus niet gek dat die er tussenuit gevist is. Waarom die waardes zo verschillen, daar heb ik geen verklaring voor.
Hoe bepalen ze dat dan? Want zijn niet echt producten die nog echt verkocht worden. En voor een niet verzamelaar ook niet meer dan €45 eerlijk gezegd.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:19
Xtince schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:17:
[...]

Hoe bepalen ze dat dan? Want zijn niet echt producten die nog echt verkocht worden. En voor een niet verzamelaar ook niet meer dan €45 eerlijk gezegd.
Hetzelfde kan gezegd worden van een van Gogh, voor de een miljoenen waard, voor de andere gewoon een doek met wat klodders verf er op ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:25
LordSinclair schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Hetzelfde kan gezegd worden van een van Gogh, voor de een miljoenen waard, voor de andere gewoon een doek met wat klodders verf er op ;)
Nou, dan wil ik best jouw Van Gogh kopen tegen materiaalkosten ;)

@Xtince Douane (of in dit geval Post-medewerker), zal de waarde schatten op basis van ervaring/openbare bronnen, indien er geen waarde op vermeld staat. En dan is het vervolgens aan jou om de werkelijke waarde aan te tonen, als deze niet klopt. Je kan dus gewoon bezwaar aantekenen en je factuur meesturen, dan passen ze de aanslag aan.

Zaten ze er ver naast?

[Voor 35% gewijzigd door Wild Chocolate op 13-01-2023 10:38]

iRacing Profiel

• Spike_wolf
  • Laatst online: 22:22

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

Yay, weer een kastje<->muur spelletje -O-

Ik heb wat bij Amazon DE besteld, werd blijkbaar vanuit de UK opgestuurd (zucht), PostNL wilde inklaringskosten hebben, maar die zijn uiteraard al betaald, volgens Amazon staat er een IM nummer op het label, etc.

PostNL wil dat ik Amazon zo ver krijg om het bedrag terug te betalen, Amazon wil (terecht) dat PostNL dat doet. Leuk, kan ik daar weer achteraan. blegh.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:00
Over de afgelopen paar maanden vier orders, drie uit Japan, één uit Hong Kong,, die uit Japan via FedEx (mijn voorkeur), die uit Hong Kong via PostNL, waarde van alles toch ver boven de 200e, maar één keer inklaringskosten moeten betalen, bij ironisch genoeg het goedkoopste artikel dat met FedEx, blijft voor m'n gevoel toch prijsschieten zo, en voor m'n gevoel wordt er ondertussen vaker geen kosten gerekend dan wel.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

tripel7 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:59:
Over de afgelopen paar maanden vier orders, drie uit Japan, één uit Hong Kong,, die uit Japan via FedEx (mijn voorkeur), die uit Hong Kong via PostNL, waarde van alles toch ver boven de 200e, maar één keer inklaringskosten moeten betalen, bij ironisch genoeg het goedkoopste artikel dat met FedEx, blijft voor m'n gevoel toch prijsschieten zo, en voor m'n gevoel wordt er ondertussen vaker geen kosten gerekend dan wel.
Ik denk dat het echt aan de vervoerder ligt, sommige doen het actief omdat ze goed verdienen op de administratiekosten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Spike_wolf schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:55:

Ik heb wat bij Amazon DE besteld, werd blijkbaar vanuit de UK opgestuurd (zucht), PostNL wilde inklaringskosten hebben, maar die zijn uiteraard al betaald, volgens Amazon staat er een IM nummer op het label, etc.
Bijzonder.
Ik krijg nog regelmatig spullen, verstuurd vanuit een Amazon Warehouse in de UK, die ik besteld heb als Prime Kunde via Amazon.de.

Maar nooit problemen met bovengenoemde geneuzel.

@Spike_wolf Was dit een artikel verkocht & verzonden door Amazon? Of door een andere partij?

Mooie Plaatjes   

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-01 16:15
Spike_wolf schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 21:55:

PostNL wil dat ik Amazon zo ver krijg om het bedrag terug te betalen, Amazon wil (terecht) dat PostNL dat doet. Leuk, kan ik daar weer achteraan. blegh.
Ben benieuwd hoe dit afloopt. Heb de afgelopen jaren regelmatig gedoe gehad door fouten bij PostNL of de buitenlandse sellers die hun papierwerk niet (goed) hadden geregeld, maar juist bij Amazon is het tot nu toe juist altijd wel correct verlopen, zonder achteraf bijbetalen

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
JohnBlutarski schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:32:
[...]

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Heb de afgelopen jaren regelmatig gedoe gehad door fouten bij PostNL of de buitenlandse sellers die hun papierwerk niet (goed) hadden geregeld, maar juist bij Amazon is het tot nu toe juist altijd wel correct verlopen, zonder achteraf bijbetalen
Ik heb er hier nu ook 1, invoerrechten betaald voor iets uit India vanuit Amazon.nl. Gebeld, ik moest een screenshot sturen naar een speciaal mailadres daarvoor. Niks meer terug gehoord, dus nog maar gemaild gisteren. Ondertussen net m'n pakje ontvangen.
Maar dus geen invoerrechten retour, wat Amazon wel beloofd had.

• JohnBlutarski
tripel7 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:59:
Bijzonder! Dus al je PostNL pakketten zijn er doorheen gekomen zonder bijbetalen! Mijn eigen ervaring is juist dat ik tot een jaar of 3 geleden de kans van ongeveer 1 op de 4 had tot niet bijbetalen bij PostNL, terwijl dat het laatste jaar nauwelijks meer is voorgekomen (helaas)
Het laatste jaar zelfs een aantal keer dubbele extra kosten betaald omdat er iets mis ging met de IOSS regeling, bij de verkoper of bij PostNL, waarbij beiden soms weigerden te compenseren

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Oh, updateje dan maar :)

Het betreft een externe verkoper, dat heb ik bij het bestellen over het hoofd gezien, ben ik al niet zo'n fan van, maar als ik gezien had dat ze in de UK zaten had ik wat anders gezocht. Ik heb nog te vaak gedoe met post uit het Verenigd Koninkrijk helaas.

Maar die seller heeft het netjes opgelost. PostNL geeft niet thuis want "de verzendende partij heeft het fout gedaan".
Ik heb de PostNL factuur naar de verzender gestuurd met uitleg dat PostNL niets wil doen, zij hebben me gelijk die kosten –dus de BTW Plus de inklaringskosten van PostNL– teruggestort en gaan het zelf proberen te verhalen op PostNL. Ze stuurde me ook een screenshot van de info die zij opgegeven hebben bij het verzenden, daar staat netjes vermeld dat de BTW voldaan is met het IM nummer er bij, en ze verzekeren me ook dat het op het label staat (geen idee want na ruim een week is het pakje nog niet hier). Dus die bewering van PostNL dat de informatie niet compleet is is complete BS.

Toch nog netjes en vlot afgehandeld gelukkig.
Ben benieuwd of zij die kosten nog terugkrijgen van PostNL. Zo niet is dat een lekker verdienmodel voor ze, gewoon overal extra kosten over rekenen en binnenharken maar die inklaringskosten.

Humankind… be both.

• JohnBlutarski
Toch nog netjes en vlot afgehandeld gelukkig.
Ben benieuwd of zij die kosten nog terugkrijgen van PostNL. Zo niet is dat een lekker verdienmodel voor ze, gewoon overal extra kosten over rekenen en binnenharken maar die inklaringskosten.
[/quote

Inderdaad keurig afgehandeld door je verkoper. Ben helaas wel anders gewend. Waarbij ik tot een bepaalde hoogte soms ook wel weer begrip voor kan opbrengen, zeker bij kleine 1 mans bedrijfjes of particuliere verkopers, wanneer de "schuld" niet bij hen ligt

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

JohnBlutarski schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:05:
[...]

Inderdaad keurig afgehandeld door je verkoper. Ben helaas wel anders gewend. Waarbij ik tot een bepaalde hoogte soms ook wel weer begrip voor kan opbrengen, zeker bij kleine 1 mans bedrijfjes of particuliere verkopers, wanneer de "schuld" niet bij hen ligt
Ja precies. Helemaal met het screenshot waar duidelijk te zien is dat zij het gewoon goed op orde hadden.
Nu hebben zij dus meer aan mij terugbetaald dan ik via hun aan BTW betaald heb.

Maar ik ben heel benieuwd hoe PostNL dit soort dingen afhandelt met verzendende partijen. Ik heb een factuur van de aankoop waar de BTW op vermeld staat, ik heb een screenshot van de verzendinformatie waar dat op vermeld staat, etc. Dat is in mijn ogen genoeg bewijs voor PostNL om MIJ terug te betalen. Daar zou de verkopende partij niet bij betrokken hoeven te worden. Als die informatie digitaal en op het label ontbreekt is het logisch, maar dit geval gaat weer nergens over.

Ook zo fijn dat je PostNL niet fatsoenlijk kunt bereiken. De site chatbot op de pagina voor bezwaar tegen inklaring zegt direct al doodleuk "kan ik niet mee helpen, ga maar op twitter vragen". En op twitter krijg je terug "kunnen we niets mee, moet je voor op de pagina voor bezwaar tegen inklaring zijn" :F

Waarom zit er niet gewoon gelijk al iemand die het van die chatbot over kan nemen, waarom moet ik naar een derde partij om daar non-synchroon in estafette met meerdere medewerkers te chatten?

[Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 28-01-2023 14:16]

Humankind… be both.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Dit is duidelijk een verdienmodel voor PostNL. Zolang er geen landelijk aandacht voor komt (politiek, consumenten programma's etc) blijft dit gewoon doorgaan.

Ik heb ook meermaals contact hier over gehad met PostNL om de achterhalen wat de afzender moet doen om er voor te zorgen dat een zending goed verloopt maar ze weigeren dit te vertellen en wijzen naar de douane of de douane van het land van herkomst. Maar simpelweg aangeven welke informatie/ documenten er door de afzender aangeleverd moeten worden willen expliciet ze niet. Ja, dan is voor mij wel duidelijk dat er hier aan de kant van PostNL opzet in het spel is.

"Enough is enough!"

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:50

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjirafje schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:18:
Ik heb ook meermaals contact hier over gehad met PostNL om de achterhalen wat de afzender moet doen om er voor te zorgen dat een zending goed verloopt maar ze weigeren dit te vertellen en wijzen naar de douane of de douane van het land van herkomst. Maar simpelweg aangeven welke informatie/ documenten er door de afzender aangeleverd moeten worden willen expliciet ze niet. Ja, dan is voor mij wel duidelijk dat er hier aan de kant van PostNL opzet in het spel is.
Of ze weten het gewoon niet, iig de mensen die je aan de telefoon kan bereiken.

Het is waarschijnlijker dat ze gewoon een barcode opvragen in een database waar per PID in staat of de import ok is of niet.
Het gaat gewoon over de autosorter en alles wat op de niet ok komt, krijgt een douane behandeling.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Dennism
Spike_wolf schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:14:
[...]

Ja precies. Helemaal met het screenshot waar duidelijk te zien is dat zij het gewoon goed op orde hadden.
Nu hebben zij dus meer aan mij terugbetaald dan ik via hun aan BTW betaald heb.

Maar ik ben heel benieuwd hoe PostNL dit soort dingen afhandelt met verzendende partijen. Ik heb een factuur van de aankoop waar de BTW op vermeld staat, ik heb een screenshot van de verzendinformatie waar dat op vermeld staat, etc. Dat is in mijn ogen genoeg bewijs voor PostNL om MIJ terug te betalen. Daar zou de verkopende partij niet bij betrokken hoeven te worden. Als die informatie digitaal en op het label ontbreekt is het logisch, maar dit geval gaat weer nergens over.

Ook zo fijn dat je PostNL niet fatsoenlijk kunt bereiken. De site chatbot op de pagina voor bezwaar tegen inklaring zegt direct al doodleuk "kan ik niet mee helpen, ga maar op twitter vragen". En op twitter krijg je terug "kunnen we niets mee, moet je voor op de pagina voor bezwaar tegen inklaring zijn" :F

Waarom zit er niet gewoon gelijk al iemand die het van die chatbot over kan nemen, waarom moet ik naar een derde partij om daar non-synchroon in estafette met meerdere medewerkers te chatten?
Als ik kijk naar hoe 'de politiek' dit wil oplossing lijken die op lijn te zitten met PostNL.

De verkoper moet het regelen met de koper, en de verkoper moet dit dan maar verhalen op de verzender die hij heeft ingeschakeld die het schijnbaar niet goed doet of bij zijn btw aangifte.

https://www.grantthornton...o-ioss-problems-approved/
Spike_wolf schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:43:

Ik heb de PostNL factuur naar de verzender gestuurd met uitleg dat PostNL niets wil doen, zij hebben me gelijk die kosten –dus de BTW Plus de inklaringskosten van PostNL– teruggestort en gaan het zelf proberen te verhalen op PostNL. Ze stuurde me ook een screenshot van de info die zij opgegeven hebben bij het verzenden, daar staat netjes vermeld dat de BTW voldaan is met het IM nummer er bij, en ze verzekeren me ook dat het op het label staat (geen idee want na ruim een week is het pakje nog niet hier). Dus die bewering van PostNL dat de informatie niet compleet is is complete BS.
Wat er op het label staat is volgens mij niet doorslaggevend. Voor zover ik weet moet het 1. op het label staan, 2. moet je initiële partij die het transport doet, bijv, Royal mail, er ook voor zonder dat deze informatie correct bij PostNL (of iedere andere verzender) digitaal wordt aangeleverd, zodat bij het scannen dit direct goed gaat (dit is volgens mij het H1 form uit mijn link hierboven), gaat dit niet goed dan kan PostNL (of iedere andere verzender) het nummer niet koppelen en zal het dus mis gaan. Dat de verzender het op het label zet is dus goed, maar het moet ook correct digitaal aangeleverd worden, en laat dat nu juist het geen zijn dat schijnbaar vaak mis gaat.

[Voor 28% gewijzigd door Dennism op 29-01-2023 15:13]

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-02 16:28
Inderdaad het lijkt vaak bij digitale aanlevering misgaan, maar daar kan je als verstuurder dan wel ontvanger niets aan doen. Terwijl de gevolgen wel worden afgeschoven op de verstuurder en ontvanger.

Volgens de EU Taxation committee komt het slechts bij heel weinig pakketjes voor, edoch heb ik vorig jaar bijna 200 euro aan extra kosten gemaakt. Voornamelijk omdat de PostNL te lui is om de vrachtbrief die op de buitenkant zit erbij te pakken.

• nicodier
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:07
Misschien een gekke vraag, maar betaal je nu wel/geen BTW als je zonnepanelen en/of omvormers importeert. Dit i.v.m. afschaf van BTW op zonnepanelen sinds 1 januari (voor particulieren).
Ik heb er zelf nog geen duidelijk antwoord over kunnen vinden.

• Dennism
Nikey3 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 07:51:
Inderdaad het lijkt vaak bij digitale aanlevering misgaan, maar daar kan je als verstuurder dan wel ontvanger niets aan doen. Terwijl de gevolgen wel worden afgeschoven op de verstuurder en ontvanger.

Volgens de EU Taxation committee komt het slechts bij heel weinig pakketjes voor, edoch heb ik vorig jaar bijna 200 euro aan extra kosten gemaakt. Voornamelijk omdat de PostNL te lui is om de vrachtbrief die op de buitenkant zit erbij te pakken.
Dat laatste vind ik vrij logisch, het moet gewoon correct geautomatiseerd verwerkt worden, zo is het immers afgesproken, Zodra men handmatig bezig moet gaan, is het opzich ook logisch dat er kosten gerekend worden en deze uiteindelijk bij de verzende partij terecht komen na reclamatie van de consument. Dat je er als ontvanger niet aan kan doen ben ik met je eens, maar als verzender natuurlijk wel, kies een bezorg dienst die 'end to end' alles in een systeem doet (denk aan DHL bijvoorbeeld), daar zul je veel minder van dit soort issues zien omdat 1 partij het regelt van deur tot deur, en er niet een of meerdere fysieke (en digitale) handoffs nodig zijn, zoals je bijv. wel hebt wanneer het met Royal Mail via PostNL bezorgt moet worden.

Wat ik me eigenlijk wel eens afvraag, we lezen nu vaak over de ontvangende kant, waar PostNL vaak, mogelijk ten onrechte, de schuld krijgt, terwijl het er op lijkt dat ze slechts de correcte procedure volgen. Maar hoe zit het eigenlijk wanneer PostNL deze zaken moet aanleveren omdat het van Nederland naar het buitenland gaat, komen buitenlanders dan ook vaak reclameren bij onze webwinkels omdat PostNL dan ook fouten maakt, of gaat het dan juist over het algemeen wel goed.

Of €200 aan extra kosten veel of weinig is valt denk ik niet te zeggen, het zal er voor de EU vooral om gaat in hoeveel % van de keren dit mis gaat, als dat bijvoorbeeld 0.01% kan je dat inderdaad heel weinig noemen. Is het 1% dan is het al een stuk meer. Ik weet uiteraard niet waar daar voor de EU de grens ligt om het 'heel weinig' te noemen.

[Voor 11% gewijzigd door Dennism op 30-01-2023 15:28]

• Nikey3
Dennism schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Dat laatste vind ik vrij logisch, het moet gewoon correct geautomatiseerd verwerkt worden, zo is het immers afgesproken, Zodra men handmatig bezig moet gaan, is het opzich ook logisch dat er kosten gerekend worden en deze uiteindelijk bij de verzende partij terecht komen na reclamatie van de consument. Dat je er als ontvanger niet aan kan doen ben ik met je eens, maar als verzender natuurlijk wel, kies een bezorg dienst die 'end to end' alles in een systeem doet (denk aan DHL bijvoorbeeld), daar zul je veel minder van dit soort issues zien omdat 1 partij het regelt van deur tot deur, en er niet een of meerdere fysieke (en digitale) handoffs nodig zijn, zoals je bijv. wel hebt wanneer het met Royal Mail via PostNL bezorgt moet worden.

Wat ik me eigenlijk wel eens afvraag, we lezen nu vaak over de ontvangende kant, waar PostNL vaak, mogelijk ten onrechte, de schuld krijgt, terwijl het er op lijkt dat ze slechts de correcte procedure volgen. Maar hoe zit het eigenlijk wanneer PostNL deze zaken moet aanleveren omdat het van Nederland naar het buitenland gaat, komen buitenlanders dan ook vaak reclameren bij onze webwinkels omdat PostNL dan ook fouten maakt, of gaat het dan juist over het algemeen wel goed.

Of €200 aan extra kosten veel of weinig is valt denk ik niet te zeggen, het zal er voor de EU vooral om gaat in hoeveel % van de keren dit mis gaat, als dat bijvoorbeeld 0.01% kan je dat inderdaad heel weinig noemen. Is het 1% dan is het al een stuk meer. Ik weet uiteraard niet waar daar voor de EU de grens ligt om het 'heel weinig' te noemen.
200 euro uit eigen zak extra betalen vind ik persoonlijk wel vervelend. Maar goed als je miljoenen op de bank hebt staan, maakt het misschien niets uit.

Om een antwoord te geven op je vraag, Europa heeft een brak systeem wat ze ook toegeven, maar ze willen wel dat het volledig dekend en controleerbaar is.

Amerika hanteert een ander systeem, ze berekenen wel VAT bij diverse platform diensten, maar doen geen extensieve controle aan de grens, ook omdat er vrij hoge drempel is van 1000 dollar voordat er importkosten betaald moeten worden. (Dit is wat ik begrepen had over de situatie in 2021)

• Dennism
Nikey3 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:33:
[...]

200 euro uit eigen zak extra betalen vind ik persoonlijk wel vervelend. Maar goed als je miljoenen op de bank hebt staan, maakt het misschien niets uit.
Als je €200 moet voorschieten is dat uiteraard vervelend, zeker als het in een keer is. Maar goed, uiteindelijk zal je het als het goed is natuurlijk wel terugkrijgen van de verkoper(s).

• Nikey3
Dennism schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:56:
[...]

Als je €200 moet voorschieten is dat uiteraard vervelend, zeker als het in een keer is. Maar goed, uiteindelijk zal je het als het goed is natuurlijk wel terugkrijgen van de verkoper(s).
Helaas zijn dat 200 euro aan administratie kosten en teveel betaalde BTW, die ik niet terug heb gekregen, de meeste webshops betalen slechts de reeds ingehouden BTW terug, die is vaak lager.

Of ze minder mogen vergoeden is onduidelijk, maar probeer maar eens je recht te halen.

• Dennism
Dat is dan wel minder, hopelijk kunnen ze dat wettelijk wat beter duiden, zodat dit soort terug betalingen, wanneer nodig, in de toekomst beter gaan.

• Nikey3
Overigens zijn sinds vandaag, de administratiekosten voor inklaringen door de PostNL omhoog gegaan. 6 ipv 4 euro, bij een waarde van onder 150 euro.

(Dat mijn pakket inmiddels 3 dagen lag te wachten op inklaring zal wel toevallig wezen.)

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

FreakNL

Well do ya punk?

Potje lijm van Xiaomi bij Ali. 1,35 met gratis verzenden…

Daar kun je vanalles van vinden mbt duurzaamheid, maar het gaat hier om de 11,21 die ik moet betalen van PostNL. Pakketje ligt al bij de Primera, heb nooit eerder berichtgeving gehad…

Kan ik het gewoon laten liggen daar en is de kous daarmee af?

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:05
FreakNL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:15:
Potje lijm van Xiaomi bij Ali. 1,35 met gratis verzenden…

Daar kun je vanalles van vinden mbt duurzaamheid, maar het gaat hier om de 11,21 die ik moet betalen van PostNL. Pakketje ligt al bij de Primera, heb nooit eerder berichtgeving gehad…

Kan ik het gewoon laten liggen daar en is de kous daarmee af?
Maar Ali draagt dus BTW af. Ik zou het mooi laten liggen en er nog 1 bestellen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat precieze artikel is er niet meer maar het gaat me er meer om dat ik het spul gewoon kan negeren verder?

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Je kunt er voor kiezen om een zending niet op te halen, je hoeft dan ook niets te betalen.
Zending weigeren

Zie je het überhaupt niet zitten om inklaringskosten te betalen? Dan is dit de beste optie voor jou. We sturen de zending dan terug naar de afzender en jij hoeft niets meer te betalen.

Een zending weigeren doe je als volgt:

Ga naar track & trace
Vul de barcode van de zending in en je postcode
Onder de 'ik heb nog vragen'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen
https://www.postnl.nl/kla...nklaringskosten/weigeren/

Normaal gesproken hoort PostNL de zending terug te sturen naar de afzender als de zending niet opgehaald wordt. Ik zou dit bij zendingen met een lage waarde zeker overwegen. Mogelijk kun je dan zelfs via Ali je geld terug krijgen omdat de zending nooit bij jou is aangekomen.

[Voor 56% gewijzigd door sjirafje op 02-02-2023 13:43]

"Enough is enough!"

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ach, die 1.35 ga ik geen moeite voor doen.

Bedankt mensen.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:05
FreakNL schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:52:
Ach, die 1.35 ga ik geen moeite voor doen.

Bedankt mensen.
Wat voor lijm was dat dan, ik gebruik zelf altijd die tubes b-6000 etc voor telefoons.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

timovd

Voorsprong door techniek

In november hebben we een pakket uit Japan gekregen. Waarde (gift van familie) was >€100,-. Online hebben we de inklaringskosten betaald toen het pakket in Nederland aankwam. De producten waren netjes gespecificeerd op het formulier voor de douane. Na ruim 2 weken wachten in het DC, is het pakket eindelijk aangekomen op een pakketpunt. Ik vond dit al zo raar, omdat het naar het huisadres gestuurd had moeten worden. Daar moest ik nogmaals inklaringskosten (+ extra) betalen. In november gelijk bezwaar gemaakt via het formulier op de website van PostNL, maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Inmiddels contact opgenomen via telefonische klantenservice, via Twitter benaderd, per mail gereageerd. Ik krijg maar geen reactie. In oktober lees ik meer verhalen dat er e.e.a. mis is gegaan bij PostNL. Omdat het om een aardig bedrag gaat, wil ik snel mijn geld terug, maar PostNL reageert maar niet. Inmiddels nog maar een paar keer het formulier ingevuld, maar nog steeds geen reactie. Iemand ervaring hiermee?

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee