Toon posts:

Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:13

sjirafje

Why so serious, Sam?

Ja als je al btw betaald hebt (en daar kom je bij Ebay niet onder uit) dan had PostNL niet nogmaals btw in rekening moeten brengen. Dus, bezwaar maken bij zowel PostNL als Ebay. Foto maken van de zending en de verpakking + verzendlabel als bewijsstuk bewaren. PostNL zal mogelijk zeggen dat de "electronische documenten" niet in orde zullen zijn geweest, maar als jij gewoon btw betaald hebt is dat in principe niet jouw probleem.

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@sjirafje Eens kijken hoe dat bij eBay moet, zie daar niet zo gauw een formulier voor staan.

edit: https://ocsnext.ebay.co.u...ptName=CollectRemitRefund

[Voor 28% gewijzigd door Raven op 11-03-2022 09:49]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjirafje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:42:
Ja als je al btw betaald hebt (en daar kom je bij Ebay niet onder uit) dan had PostNL niet nogmaals btw in rekening moeten brengen. Dus, bezwaar maken bij zowel PostNL als Ebay. Foto maken van de zending en de verpakking + verzendlabel als bewijsstuk bewaren. PostNL zal mogelijk zeggen dat de "electronische documenten" niet in orde zullen zijn geweest, maar als jij gewoon btw betaald hebt is dat in principe niet jouw probleem.
Als de seller van ebay het niet correct digitaal ingevoerd heeft, dan is het gewoon de fout van de seller op ebay, en moet je daar de btw terug vragen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@YakuzA Geld dat ook voor de €4 administratiekosten die door die eventuele fout van de verkoper in rekening zijn gebracht?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Als de seller van ebay het niet correct digitaal ingevoerd heeft, dan is het gewoon de fout van de seller op ebay, en moet je daar de btw terug vragen.
Daar ben ik het niet mee eens. PostNL zou dit onderling moeten regelen met de verzender. Jij als ontvanger hebt netjes btw betaald en hebt verder totaal geen invloed op wat er vervolgens gebeurd maar word wel met extra kosten opgezadeld wanneer het PostNL uitkomt.

PostNL gaat hier echt veel te laks mee om. PostNL heeft door de vergoeding die je aan hun moet betalen ook geen incentive om er voor te zorgen dat de vervoerders onderling hun zaken op orde krijgen. Het enige wat we kunnen doen is zo veel mogelijk bezwaar maken bij PostNL net zo lang tot er iemand hoger in het bedrijf door krijgt dat het toch wel heel vaak mis gaat. Het helpt hierbij als je ook openbaar (bv via social media) je beklag doet, misschien dat er dan binnen de politiek ook iemand wakker gaat worden.

Toegegeven als je bij beide partijen bezwaar maakt loop je het risico dat je van beide de btw terug krijgt en je dus helemaal geen btw betaald hebt en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Raven schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:39:
@YakuzA Geld dat ook voor de €4 administratiekosten die door die eventuele fout van de verkoper in rekening zijn gebracht?
Nee, Ebay betaalt alleen het btw bedrag wat je via hun betaald hebt terug. Daarom ook zeker bezwaar maken bij PostNL

"Enough is enough!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sjirafje schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Nee, Ebay betaalt alleen het btw bedrag wat je via hun betaald hebt terug. Daarom ook zeker bezwaar maken bij PostNL
Ok.

"Bedankt voor het invullen. Het formulier is verzonden. Je hoeft niks meer te doen. Wij nemen contact met je op zodra we de aanvraag hebben verwerkt."
:)

Oscar Wilde

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Ik blijf er bij dat jullie veel geluk hebben met die €4 in NL. Sinds begin dit jaar heb ik 3x €18,50* mogen aftikken aan de Belgische Post voor pakketten :(

Met als gevolg dat ik de neiging heb om buiten de EU enkel nog bij AE te bestellen, want die hebben het natuurlijk wel op orde. Dupe zijn dus de kleine zelfstandige webshops/bands :(

* €15 inklaringskosten + 21% BTW daarop

[Voor 6% gewijzigd door azerty op 11-03-2022 15:14]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@azerty Dat is overigens alleen bij PostNL en die verhoogd het naar €7 als je betaald bij servicepunt. Heb je de pech dat het met DHL bezorgd wordt, dan krijg je in NL alsnog flink wat administratiekosten.

Oscar Wilde

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
Raven schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 17:54:
@azerty Dat is overigens alleen bij PostNL en die verhoogd het naar €7 als je betaald bij servicepunt. Heb je de pech dat het met DHL bezorgd wordt, dan krijg je in NL alsnog flink wat administratiekosten.
DHL zal hier niet anders zijn veronderstel ik, maar het grootste deel komt (verplicht) via BPost binnen... En je kan zelfs niet naar een servicepunt gaan, betalen gaat enkel online, dus de service die je krijgt voor die €7 is dan nog eens een stuk hoger :+

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

azerty schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:20:
[...]

DHL zal hier niet anders zijn veronderstel ik, maar het grootste deel komt (verplicht) via BPost binnen... En je kan zelfs niet naar een servicepunt gaan, betalen gaat enkel online, dus de service die je krijgt voor die €7 is dan nog eens een stuk hoger :+
Hier over het algemeen PostNL, maar er zijn altijd uitzonderingen, waarbij het een verrassing is door wie het wordt bezorgd.

Bij PostNL hebben we 2 keuzes:
- Online betalen voor pakket overgedragen is van douane aan PostNL: €4 + BTW, de PostNL app begint dan te loeien dat er een rekening klaar staat die je dan meteen kunt betalen, of
- Betalen bij ophalen bij servicepunt: €7 + BTW, wat alsnog goedkoper is dan voorheen.

Oscar Wilde

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:58
*knip* Je vraag in meerdere topics plaatsen is niet de bedoeling. Helemaal niet als het topic niets met je vraag te maken heeft.

[Voor 218% gewijzigd door Yorinn op 23-03-2022 15:40]

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:27
Dus, pakketje uit Japan, douane documenten netjes in een mapje op de doos, zelfs in tweevoud en helemaal correct, VAT was al bij de bestelling aan voldaan, incl IOSS nr heel duidelijk en correct ingevuld, en nog komt PostNL zeuren dat hun ook geld willen zien, en voor klachten staan ze niet open, want dat zal wel aan Japan Post of de verzender liggen, ondanks dat ik fotografisch bewijs heb dat PostNL gewoon hun werk niet doet.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

tripel7 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:08:
Dus, pakketje uit Japan, douane documenten netjes in een mapje op de doos, zelfs in tweevoud en helemaal correct, VAT was al bij de bestelling aan voldaan, incl IOSS nr heel duidelijk en correct ingevuld, en nog komt PostNL zeuren dat hun ook geld willen zien, en voor klachten staan ze niet open, want dat zal wel aan Japan Post of de verzender liggen, ondanks dat ik fotografisch bewijs heb dat PostNL gewoon hun werk niet doet.
Hier paar weken terug zelfde (zie boven), helaas geen reactie van PostNL, ook geen ontvangstbevestiging. Van eBay ook niet :/

Oscar Wilde

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

PostNL is elke keer dusdanig veel gedonder bij pakketten uit Japan dat ik inmiddels standaard voor DHL kies voor lichtere dingen. Het probleem met DHL is dat zodra een pakket boven de 2 kilo komt of een beetje groot wordt de verzendkosten heel hoog worden (200 Euro versus 70 Euro bij Japan Post EMS, bijvoorbeeld).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@sjirafje Ik heb vandaag pas de ontvangstbevestiging van PostNL ontvangen, de behandeling moet dus nog beginnen....

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-03 17:51
Volgens mij gaat het nog niet helemaal goed bij PostNL.

Ik heb in november vorig jaar een bezwaar ingediend in verband met onterecht betaalde btw en inklaringskosten.

Ik ben in het gelijk gesteld en dit bedrag heb ik in januari van dit jaar teruggestort gekregen.

Nu heb ik dus een paar dagen terug een brief van PostNL ontvangen met de vraag of ik mijn IBAN door wil geven want ze moeten het bedrag namelijk nog naar mij overmaken volgens hun administratie 8)7

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 22:17
Ik bestel af en toe iets bij Aliexpress, zoals laatst een iPhone-bumper voor € 3,21 inclusief verzenden.

Verschil met eerdere bestellingen is, dat ik nu van PostNL een 'Betaalverzoek: inklaringskosten voor je pakket' krijg. Dacht nog even dat het een phishing was maar het staat echt in de PostNL app.

Er zie nergens op ali dat het inclusief BTW is of dat ze IOSS aangesloten zijn maar dat staat overal op internet, zelfs op NOS.nl. Eerdere bestellingen van kleine bedragen die ik deed, waren altijd zonder naheffingen, twee weken terug nog.

De klantenservice-pagina van Ali toont geen optie meer om facturen te downloaden, dus dat maakt het niet makkelijker om bij PostNL het bezwaarformulier in te vullen. Toch een poging gedaan.

Ik zit al een uur van alles te lezen hierover maar echt duidelijkheid over wat er nu gebeurt vind ik niet. Als ik het pakje gewoon weiger, gaat het dan terug naar China? Moet ik de verkoper om een retour vragen?

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-12-2022
laptopleon schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 00:50:
Ik bestel af en toe iets bij Aliexpress, zoals laatst een iPhone-bumper voor € 3,21 inclusief verzenden.

Verschil met eerdere bestellingen is, dat ik nu van PostNL een 'Betaalverzoek: inklaringskosten voor je pakket' krijg. Dacht nog even dat het een phishing was maar het staat echt in de PostNL app.

Er zie nergens op ali dat het inclusief BTW is of dat ze IOSS aangesloten zijn maar dat staat overal op internet, zelfs op NOS.nl. Eerdere bestellingen van kleine bedragen die ik deed, waren altijd zonder naheffingen, twee weken terug nog.

De klantenservice-pagina van Ali toont geen optie meer om facturen te downloaden, dus dat maakt het niet makkelijker om bij PostNL het bezwaarformulier in te vullen. Toch een poging gedaan.

Ik zit al een uur van alles te lezen hierover maar echt duidelijkheid over wat er nu gebeurt vind ik niet. Als ik het pakje gewoon weiger, gaat het dan terug naar China? Moet ik de verkoper om een retour vragen?
Er is bij ali een knop invioce download , daar kun je de rekening met btw specificatie downloaden !
Ik zou in ieder geval niet betalen , vermoedelijk krijg je het pakket dan niet .
Er is vermoedelijk iets niet goed gegaan met de digitale aangifte (ali of post.nl)!
Vervolgens resent of geld terug vragen bij verkoper .
Voor 3,21 euro zou ik niet eerst >4 euro aan post.nl betalen en vervolgens door de bezwaar procedure (bezwaar is alleen mogelijk als je betaald hebt).

• laptopleon
Tja, die invoice download link is er dus niet meer bij de nieuwe vormgeving. Wel bij mijn zakelijke ali account maar niet bij mijn ‘burger’ account.

En inderdaad wordt het bezwaar afgewezen omdat je eerst moet betalen:
U kunt pas bezwaar bij ons indienen, op het moment dat u het pakket heeft ontvangen en er betaald is aan ons. Zodra u dit gedaan heeft ,verzoek ik u vriendelijk alsnog opnieuw bij ons een bezwaar in te dienen.
Voor nu moet ik deze helaas als ongegrond noteren.

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-12-2022
laptopleon schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:13:
Tja, die invoice download link is er dus niet meer bij de nieuwe vormgeving. Wel bij mijn zakelijke ali account maar niet bij mijn ‘burger’ account.

En inderdaad wordt het bezwaar afgewezen omdat je eerst moet betalen:

[...]
Ik heb hem nog wel voor mijn lopende bestellingen (Firefox 94 browser , gebruik geen app) .
Daar staat hij bij mij order details (heb alleen een ‘burger’ account).

[Voor 4% gewijzigd door theuser op 12-04-2022 14:57]

• laptopleon
@theuser Maakt niet uit of ik op de desktop, mobiele of app versie van aliexpress kijk, nergens staat meer een factuur / invoice.

De help / chat robot zegt nu dat ik de verkoper om de factuur moet vragen.

Dat had ik al gedaan. Die heeft intussen gereageerd dat de aankoop zonder btw is:
This order, you did not pay tax on the platform
Hij doet er ook nog een screenshot bij met zo te zien mijn bestelling maar dan met alles in het Chinees ;(

Het bijzondere hieraan is, dat er nergens een keuze is voor met of zonder btw betalen. Ook staat er nergens dat er wel of geen btw betaald wordt.

Weet iemand wat er nu gebeurt, als ik het pakje gewoon niet ophaal / betaal?

- - - aanvulling - - -

Als je via de link in het betaalverzoek op de pagina van PostNL bent gekomen 'Betaal de inklaringskosten om je pakket te ontvangen', kun je in plaats van 'Ik reken meteen af', ook kiezen voor 'Ik heb nog vragen'.

Kortom, het zit verstopt om je vooral niet te laten weten dat je ook kunt weigeren.

[Voor 43% gewijzigd door laptopleon op 12-04-2022 23:35. Reden: wat nieuws ontdekt]

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

laptopleon schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:10:
"This order, you did not pay tax on the platform"
Dus al die stennis over PostNL was voor niks omdat hun gewoon correct hun werk doen en de shipper heeft het gewoon verkloot? :+

[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 13-04-2022 09:02]

PSN

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 18:52:
Vandaag is er een zending uit de UK aangekomen, daar kreeg ik vorige week een inklaringsrekening voor in de PostNL app. Er staat, zo bleek na verschijnen foto in de PostNL app, echter een IOSS nummer op de bubbelenvelop en (net nagekeken) eBay heeft btw geïnd bij het plaatsen van de bestelling met daarbij het IOSS nummer vermeld. Is de inklaringsrekening dan onterecht? :S
Inmiddels iets meer dan een maand verder en zowel eBay als PostNL hebben vooralsnog niets laten horen hoe het nu zit :/

Oscar Wilde

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Op dit moment is er een storing bij PostNL, waardoor de "betaal"-knop voor de inklaringskosten niet wordt getoond. Je kan dus niet online betalen en moet dan het pakket ophalen bij het postkantoor en achteraf gezien de 3 euro die je extra hebt betaald, omdat je het niet online hebt betaald, terugvorderen.

Beetje karig.

Mijn verzender heeft blijkbaar mijn order van bijna $1000 gesplit in 6 verschillende orders van $150 max per stuk.

Nu zal ik die waarschijnlijk 6 van die inklaringskosten e-mailtjes ontvangen.

Ik vraag me af of het niet goedkoper was geweest, in the end, om de bestelling in 1 pakket met waarde $1000 te versturen. Aan de andere kant, ik weet niet hoe de inklaringskosten worden opgebouwd.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Tanuki schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:09:
Op dit moment is er een storing bij PostNL, waardoor de "betaal"-knop voor de inklaringskosten niet wordt getoond. Je kan dus niet online betalen en moet dan het pakket ophalen bij het postkantoor en achteraf gezien de 3 euro die je extra hebt betaald, omdat je het niet online hebt betaald, terugvorderen.

Beetje karig.

Mijn verzender heeft blijkbaar mijn order van bijna $1000 gesplit in 6 verschillende orders van $150 max per stuk.

Nu zal ik die waarschijnlijk 6 van die inklaringskosten e-mailtjes ontvangen.

Ik vraag me af of het niet goedkoper was geweest, in the end, om de bestelling in 1 pakket met waarde $1000 te versturen. Aan de andere kant, ik weet niet hoe de inklaringskosten worden opgebouwd.
Boven de 150 moet je ook nog extra import heffingen betalen en kan het niet meer via ioss. Afhankelijk van wat voor dingen je besteld hebt kan dit je wat besparen of kosten.

PSN

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:27
Bijzonder, de laatste week twee pakketjes ontvangen, waarbij voor allebei btw en inklaringskosten afgedragen hadden moeten worden, echter beide zijn gewoon afgeleverd (overigens binnen een week na versturen vanuit hong kong).
PostNL gooit de handdoek in de ring?

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sjirafje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:42:
PostNL:
We vinden het erg vervelend dat u twee keer moet betalen. De afzender of vervoerder had ons moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft de digitale gegevens van uw pakket niet compleet ingevuld. Meestal komt dit doordat de afzender het Sender ID reference nummer niet goed invult.

Voor de dubbele inklaringskosten verwijzen we u door naar de afzender. Die moet de te veel betaalde kosten aan u terugbetalen. Wij kunnen dat helaas niet doen.
Van eBay helemaal niets, niet eens een bevestiging dat ik dat ene bezwaarformulier had ingevuld :/
PostNL nam tenminste de moeite een bevestiging te sturen, enkele weken later....

Oscar Wilde

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Vreemd, bij mij was Ebay juist vrij snel. Als ik het me goed herinner was de btw via Ebay binnen een week terugbetaald (die €4 kreeg ik natuurlijk niet terug). Is de procedure via Ebay wel goed verlopen? Neem anders even contact met ze op: customerhelp_nl@ebay.com

"Enough is enough!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-03 07:26
Op Ebay valt het mij op dat voor producten buiten de EU soms de btw al in de prijs is inbegrepen en bij andere producten (onder de €150, zonder btw in de prijs) “invoerkosten” betaald moeten worden.

Gaat het hier dan in beide gevallen om de btw? Want bij de invoerkosten producten kan ik deze kosten niet matchen met 21%. Terwijl bij beide varianten staat dat er niet nog eens btw wordt geheven in het ontvangende land.

Wie kan mij hier meer duidelijkheid over geven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Xtince schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:15:
Op Ebay valt het mij op dat voor producten buiten de EU soms de btw al in de prijs is inbegrepen en bij andere producten (onder de €150, zonder btw in de prijs) “invoerkosten” betaald moeten worden.

Gaat het hier dan in beide gevallen om de btw? Want bij de invoerkosten producten kan ik deze kosten niet matchen met 21%. Terwijl bij beide varianten staat dat er niet nog eens btw wordt geheven in het ontvangende land.

Wie kan mij hier meer duidelijkheid over geven?
De BTW is nooit in de prijs (list price) inbegrepen. Dat het misschien zo lijkt bij bedragen boven de €150 is omdat die niet vooraf geheven worden maar pas bij aankomst in NL (waarschijnlijk om het juiste tarief vast te stellen voor het type product) ...
Maar misschien heb je een voorbeeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Bij de meeste artikelen op ebay staat onder het kopje "Verzending en betaling" en dan naar beneden scrollen bij "Belasting"
De weergegeven prijs is inclusief btw. De uiteindelijke kosten kunnen verschillen afhankelijk van het afleveradres. Meer weten?
Daarnaast heeft Ebay het Global Shipping programma waarbij je de belasting ook vantevoren betaald, maar dan is het nog niet bij de prijs inbegrepen
Geen extra invoerkosten bij de levering.
Dit object wordt verzonden via het programma voor wereldwijde verzending en is inclusief internationale tracking.Meer weten?

[Voor 35% gewijzigd door sjirafje op 10-05-2022 19:49]

"Enough is enough!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtince
apis29 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:58:
[...]

De BTW is nooit in de prijs (list price) inbegrepen. Dat het misschien zo lijkt bij bedragen boven de €150 is omdat die niet vooraf geheven worden maar pas bij aankomst in NL (waarschijnlijk om het juiste tarief vast te stellen voor het type product) ...
Maar misschien heb je een voorbeeld?
Bedankt voor je reactie. Maar ik weet zeker dat de btw bij veel producten in de list price is inbegrepen. Laatst nog met een verkoper uit de UK een prijs afgesproken, hij een nieuwe list price aangemaakt, en ik zag in de list price dat er meteen 21% btw bij was. Ook als je op de info kijkt staat er dat de btw in de prijs is inbegrepen.

Dit staat alleen niet bij de producten waarbij “invoerkosten” staat, daar staat ook wel weer dat in de ontvangende staat geen extra kosten verschuldigd zijn.

Voor de goede orde: ik heb het over producten onder de €150.

Daarom ook de vraag dat het zo verwarrend is.

@sjirafje dank voor je reactie. Staat er bij de tweede variant dan de invoerkosten? Maar het is dan toch eigenlijk hetzelfde principe of zie ik dat verkeerd?

[Voor 7% gewijzigd door Xtince op 10-05-2022 20:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Xtince schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Bedankt voor je reactie. Maar ik weet zeker dat de btw bij veel producten in de list price is inbegrepen. Laatst nog met een verkoper uit de UK een prijs afgesproken, hij een nieuwe list price aangemaakt, en ik zag in de list price dat er meteen 21% btw bij was. Ook als je op de info kijkt staat er dat de btw in de prijs is inbegrepen.

Dit staat alleen niet bij de producten waarbij “invoerkosten” staat, daar staat ook wel weer dat in de ontvangende staat geen extra kosten verschuldigd zijn.

@sjirafje dank voor je reactie. Staat er bij de tweede variant dan de invoerkosten? Maar het is dan toch eigenlijk hetzelfde principe of zie ik dat verkeerd?
Als je op co.uk kijkt gaat het over VAT maar idd onder de €150 moet eBay zelf de BTW vorderen en mits de procedure goed uitgevoerd wordt komt er niks meer bij (even terug in het topic zoekend zul je echter ook gevallen tegenkomen waar er bij aankomst nog een keer BTW betaald moest worden omdat het zogenaamd niet goed is ingevuld in de documenten)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtince
apis29 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:02:
[...]

Als je op co.uk kijkt gaat het over VAT maar idd onder de €150 moet eBay zelf de BTW vorderen en mits de procedure goed uitgevoerd wordt komt er niks meer bij (even terug in het topic zoekend zul je echter ook gevallen tegenkomen waar er bij aankomst nog een keer BTW betaald moest worden omdat het zogenaamd niet goed is ingevuld in de documenten)
Dat geldt dan idd voor alle aankopen buiten de EU.
Die verhalen ken ik ook. Tot nu toe is me dat gelukkig bespaard gebleven, hopelijk ook met de laatste aankoop. Heb de verkoper nadrukkelijk gevraagd om IOSS nummer goed op te schrijven.

In dat laatste kader misschien nog een vraag. Stel Postnl int weer btw. Ik lees hier verhalen dat Ebay dan de btw terugbetaald. Maar als je dan ook nog eens bezwaar maakt bij Postnl, betalen zij dan ook de btw terug? Maw kan er een situatie ontstaan dat je dubbel de btw terugkrijgt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Xtince schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:18:
[...]

Dat geldt dan idd voor alle aankopen buiten de EU.
Die verhalen ken ik ook. Tot nu toe is me dat gelukkig bespaard gebleven, hopelijk ook met de laatste aankoop. Heb de verkoper nadrukkelijk gevraagd om IOSS nummer goed op te schrijven.

In dat laatste kader misschien nog een vraag. Stel Postnl int weer btw. Ik lees hier verhalen dat Ebay dan de btw terugbetaald. Maar als je dan ook nog eens bezwaar maakt bij Postnl, betalen zij dan ook de btw terug? Maw kan er een situatie ontstaan dat je dubbel de btw terugkrijgt?
Mocht je zo gelukkig zijn dan zullen er vast geen alarmbellen in de systemen afgaan nee :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtince
apis29 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:23:
[...]

Mocht je zo gelukkig zijn dan zullen er vast geen alarmbellen in de systemen afgaan nee :*)
Haha, misschien een business model. Verkopers juist verzoeken om IOSS nummer achterwege te laten 😂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

apis29 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:02:
[...]

Dat moet eBay niet, maar om het je klant makkelijker te maken is het slim voor de verkoper om het goed te regelen zodat die geen boze klant met naheffingen opscheept.

PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Xtince schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:51:
[...]

Bij de 2e variant worden de kosten berekend in de stap voor het betaalproces. Dan krijg je de definitieve kosten te zien. De 2e variant geldt voornamelijk voor verkopers uit de VS, ik heb het nog nooit gezien bij Chinese verkopers. Je product wordt dan door de verkoper naar een magazijn gestuurd, daar wordt de BTW etc geregeld en dan wordt het naar je adres verzonden. De ervaringen met dit systeem zijn wisselend.
Xtince schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:24:
[...]

Haha, misschien een business model. Verkopers juist verzoeken om IOSS nummer achterwege te laten 😂
Daar zou ik niet op gokken want naar mijn ervaring doet PostNL er erg moeilijk over. Van ebay kun je ook alleen de BTW terugkrijgen, die kosten die PostNL nog rekent naast de BTW betalen ze natuurlijk niet terug.

Overigens moet het IOSS nummer niet alleen duidelijk op het verzendlabel staan, er zijn blijkbaar ook electronische documenten waar het allemaal correct ingevuld moet zijn. Maar wanneer je PostNL hier naar vraagt krijg je geen duidelijk antwoord en wordt de verantwoordelijkheid volledig bij de verzender gelegd. Maar hoe je de verzender kunt helpen om alles juist in te vullen willen ze je niet vertellen.

"Enough is enough!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xtince
@sjirafje dank voor je uitgebreide toelichting!

• apis29
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:10:
[...]

Dat moet eBay niet, maar om het je klant makkelijker te maken is het slim voor de verkoper om het goed te regelen zodat die geen boze klant met naheffingen opscheept.
[had idd nog wat pre-Brexit's in gedachten]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xtince
sjirafje schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:18:
[...]
Overigens moet het IOSS nummer niet alleen duidelijk op het verzendlabel staan, er zijn blijkbaar ook electronische documenten waar het allemaal correct ingevuld moet zijn. Maar wanneer je PostNL hier naar vraagt krijg je geen duidelijk antwoord en wordt de verantwoordelijkheid volledig bij de verzender gelegd. Maar hoe je de verzender kunt helpen om alles juist in te vullen willen ze je niet vertellen.
Misschien dat Postnl toch zijn werkwijze heeft aangepast. Ik had voor jouw berichtje een item besteld van een Britse verkoper. Hij had nog nooit buiten de UK toegezonden, maar zou er op letten om het IOSS nummer op het pakketje te zetten. N.a.v jouw post dat er ook digitaal eea moet worden ingevuld, heb ik nogmaals contact met hem opgenomen. Maar het pakketje was al de deur uit.
Nu bericht in de postnl app dat ik vandaag een pakket krijgt via importzendingen. Dus gelukkig niet nogmaals inklaringskosten en btw. Dus blij mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raystef
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-05-2022
Hallo,
Heb al een tijdje niets meer gekocht op Ali en vroeg me af hoe de recente ervaringen zijn naar Belgie.
Zijn er voor pakjes onder de 150 euro nog steeds meldingen dat vb BPOST extra kosten aanrekent om het pakje in te klaren oid?

Ik zou deze lader willen kopen waarbij er VAT wordt afgedragen.
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:53

JT

VETAK y0

Ik heb een vraag. PostNL verwees me voor een antwoord naar een PostNL punt, dan moet ik aan een 17 jarige scholier achter de servicebalie bij de super onderstaande gaan vragen 8)7 Wat is PostNL toch een ongelooflijke ballentoko. In dit topic gezocht op retour en terugsturen, eveneens gezocht op de rest van internet maar geen antwoord gevonden.

Ik heb iets gekocht in de UK maar wil het nu terugsturen. Hoe zorg ik ervoor dat het pakketje als retour wordt behandeld en niet als aankoop ofzo waardoor wellicht de ontvanger in de UK moet gaan betalen? En hoe vul ik dit in bij PostNL als ik een online verzending aanmaak? Ik moet een waarde invullen, categorie (geschenk, handelsmonster, documenten, overig), aantal, gewicht en een omschrijving van max 100 karakters ofzo (maar moet wel precies en gedetailleerd, niet algemeen 8)7 ).

• Switching Power
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-03 10:21
Ik heb zojuist bij PostNL en eBay een bewaar ingediend want beide hebben de BTW voor een zending uit de VS in rekening gebracht.

Het is in mijn geval maar €12,73 maar wat ik teveel heb betaald het gaat om het principe.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:22
Let op hoor. PostNL belazert de kluit aan alle kanten.
Aantal weken geleden stripboeken (die vallen onder boeken) gekocht uit de VK. Door PostNL worden vervolgens inklaringskosten en extra BTW aangerekend. IK toen in bezwaar omdat de BTW op boeken maar 9% zou moeten zijn en niet 21%. Bezwaar is toegewezen en ik heb een deel van het bedrag teruggehad ivm de teveel betaalde BTW. Maar nu kom ik erachter dat ze ook toen niet eerlijk zijn geweest.

"Je betaalt aan de douane invoerrechten als je producten importeert uit landen buiten de EU (derde landen). Dit geldt voor het merendeel van de producten. Hoeveel invoerrechten je betaalt hangt af van het product dat je invoert. Voor sommige producten van buiten de EU betaal je nooit invoerrechten. Bijvoorbeeld voor boeken, laptops en telefoons."

https://www.kvk.nl/advies...en-invoerrechten-betalen/

en
https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:20

aawe mwan

Wat ook leuk is:

@Cobb: „inklaringskosten” en „invoerrechten” is niet hetzelfde.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Cobb
@aawe mwan nou vooruit. Maar ze hadden in dit geval mij ook geen 9% BTW mogen rekenen en dat wisten ze toen ze mijn bezwaar afdeden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Cobb schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:30:
@aawe mwan nou vooruit. Maar ze hadden in dit geval mij ook geen 9% BTW mogen rekenen en dat wisten ze toen ze mijn bezwaar afdeden.
Je zegt in de vorige post zelf dat je 9% BTW verschuldigd was over je aankoop van boeken en dat klopt met wat op een van de twee pagina's staat die je linkt.

[Voor 39% gewijzigd door aawe mwan op 02-06-2022 22:40]

• Cobb
@aawe mwan leg mij het dan eens uit want ik snap er geen niet meer van.

Er zijn dus kennelijk:
Inklaringskosten
Invoerrechten
Btw

Wat is het verschil tussen inklaringskosten en invoerrechten betalen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:54
Cobb schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:15:
.....Door PostNL worden vervolgens inklaringskosten en extra BTW aangerekend. ....

"Je betaalt aan de douane invoerrechten als je producten importeert uit landen buiten de EU .....
...
Cobb schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:38:
.....
Wat is het verschil tussen inklaringskosten en invoerrechten betalen?
Het gaat om verschillende kosten die je bij invoeren moet afdragen.
Daar is de calculator voor.

-BTW betaal je altijd vanuit buiten EU
-Invoerrechten betaal je vanaf € 150,- een percentage afhankelijk van de productcategorie (dit kan evt. 0% zijn).
-Eventueel extra heffingen, zoals antidumpheffingen voor bepaalde goederen uit een bepaald land (dit zijn/waren bv ebikes, zonnepanelen uit China)
-Inklaringskosten is een vast bedrag voor elke aangifte, afhankelijk van de pakketbezorger

Als het in jouw geval om boeken gaat onder een bedrag van €150, betaal je daarom BTW en inklaringskosten en geen invoerrechten en antidumpheffing.

Wordt echter de BTW reeds doorberekend door de webshop, (bv Ebay, Amazon en AliExpress), dan betaal je meestal geen inklaringskosten aan hen, ze noemen het anders (fee) of verrekenen dit reeds bij de verzendkosten.

[Voor 25% gewijzigd door elinx op 02-06-2022 23:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
Hoe werkt dat dan met eBay en de koop van tweedehands stripboeken van particulieren. Daar gaat het bij mij vaak de mist in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Cobb schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:28:
Hoe werkt dat dan met eBay .... particulieren. Daar gaat het bij mij vaak de mist in.
In principe wordt de BTW via Ebay reeds verrekend, dat kan je zien onder het kopje VAT.
Echter gaat dat helaas niet altijd goed en betaal je nogmaals BTW via PostNL of een andere pakketbezorger.
zie bv deze berichten tav BTW(VAT) via Ebay

Als er dubbel afgedragen is dan is een claim indienen is de manier om of van Ebay, of van PostNL dit terug te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

elinx schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:12:
Als er dubbel afgedragen is dan is een claim indienen is de manier om of van Ebay, of van PostNL dit terug te krijgen.
Dan moet PostNL niet naar de verkoper wijzen (smoesje dat het daar verkeerd zou zijn gegaan) en eBay doet niets met zo'n claim (verdwijnt in het niets), al meegemaakt helaas :/

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobb
elinx schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:12:
[...]

In principe wordt de BTW via Ebay reeds verrekend, dat kan je zien onder het kopje VAT.
Echter gaat dat helaas niet altijd goed en betaal je nogmaals BTW via PostNL of een andere pakketbezorger.
zie bv deze berichten tav BTW(VAT) via Ebay

Dat werkt dus niet. Meestal gaan die strips van mij in een stevige envelop met wat buitenlandse postzegels. Heerlijk dit die geweldige EU.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Raven schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 18:25:
[...]

Dan moet PostNL niet naar de verkoper wijzen (smoesje dat het daar verkeerd zou zijn gegaan) en eBay doet niets met zo'n claim (verdwijnt in het niets), al meegemaakt helaas :/
Als de verkoper IOSS niet goed gebruikt of invult, moet PostNL wel naar verkoper wijzen.

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

YakuzA schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:07:
[...]

Als de verkoper IOSS niet goed gebruikt of invult, moet PostNL wel naar verkoper wijzen.
IOSS stond gewoon aangegeven op het pakketlabel, aan de kant van eBay leek ook alles goed.

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Raven schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:16:
[...]

IOSS stond gewoon aangegeven op het pakketlabel, aan de kant van eBay leek ook alles goed.
Het moet goed staan op de digitale inklaring.
Of mensen het ook fysiek op het pakketje zetten zal niet van invloed zijn.
Leuk voor als er iemand fysiek naar kijkt voor een extra controle, maar verder niet.

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Zolang de politiek niet ingrijpt blijft PostNL deze lakse houding aannemen. :| Ik heb al meerdere keren contact gehad met PostNL over dit probleem maar niemand schijnt geneigd om er wat aan te willen doen of om het probleem voor te leggen aan een leidinggevende.

Herna Verhagen en Pim Berendsen zijn ondertussen te druk bezig met het "leidinggeven aan een criminele organisatie".

"Enough is enough!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

*pieeeeeeeep*, PostNL heeft wéér een zending van inklaringskosten voorzien terwijl ik de vereiste btw bij bestellen heb betaald :(

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand hoe het zit met die IOSS nummers, moeten die per zending uniek zijn of per ontvanger? Indien het eerste, dan vermoed ik de oorzaak van de douanerekeningen te hebben gevonden...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03 10:29
Raven schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:11:
Weet iemand hoe het zit met die IOSS nummers, moeten die per zending uniek zijn of per ontvanger? Indien het eerste, dan vermoed ik de oorzaak van de douanerekeningen te hebben gevonden...
Nee moet niet uniek zijn, maar als er geen digitale/online aangifte is gedaan EN het niet goed leesbaar is op de buitenkant van het pakket, dan klaart PostNL hem altijd opnieuw in.

Ook al zit de factuur aan de buitenkant met alle IOSS en andere nummers erbij, als het niet digitaal/online ook geregeld is, dan neemt PostNL zeker voor het onzekere/pakken ze weer wat fees, door nogmaals in te klaren.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nikey3 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Nee moet niet uniek zijn, maar als er geen digitale/online aangifte is gedaan EN het niet goed leesbaar is op de buitenkant van het pakket, dan klaart PostNL hem altijd opnieuw in.

Ook al zit de factuur aan de buitenkant met alle IOSS en andere nummers erbij, als het niet digitaal/online ook geregeld is, dan neemt PostNL zeker voor het onzekere/pakken ze weer wat fees, door nogmaals in te klaren.
De nummers zijn duidelijk leesbaar op de pakkettenbubbelenveloppen, dus daar kan het niet aan liggen. Of de tekstherkenningssoftware van PostNL/douane moet moeite hebben met de plek, ze staan tussen de adresgegevens :? maar in hetzelfde lettertype en grootte als adres.

Maar waarom wijst PostNL dan bezwaren af, de verkoper aanwijzend als verantwoordelijke, als er achteraf bewijs van betaling is geleverd? Ik begin bijna te vermoeden dat ze dit expres doen.

Dit keer overigens wél reactie van eBay, moest nog wel bewijs van ontvangst leveren (=bewijs van betaling, had alleen factuur douane en tax invoice eBay ingestuurd), al zullen ze raar kijken bij een van de trackingpagina's, bij PostNL gaat het scannen bij ontvangst nog wel eens mis waardoor de tracking telkens wisselt tussen gesorteerd, onderweg en bezorging uitgesteld.

Gelukkig had ik de bubbelenveloppen nog, dus daar maar pic (met inhoud) van gestuurd.

Oscar Wilde

• Xtince
Valt het jullie op dat pakketjes van buiten de EU veel langer op zich laten wachten op daadwerkelijke levering? Met t&t zie ik dat de pakketjes redelijk snel in NL aankomen, maar vervolgens blijft het hangen.
Te druk bij de douane?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Raven schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:37:
[...]

De nummers zijn duidelijk leesbaar op de pakkettenbubbelenveloppen, dus daar kan het niet aan liggen. Of de tekstherkenningssoftware van PostNL/douane moet moeite hebben met de plek, ze staan tussen de adresgegevens :? maar in hetzelfde lettertype en grootte als adres.

Maar waarom wijst PostNL dan bezwaren af, de verkoper aanwijzend als verantwoordelijke, als er achteraf bewijs van betaling is geleverd? Ik begin bijna te vermoeden dat ze dit expres doen.

Dit keer overigens wél reactie van eBay, moest nog wel bewijs van ontvangst leveren (=bewijs van betaling, had alleen factuur douane en tax invoice eBay ingestuurd), al zullen ze raar kijken bij een van de trackingpagina's, bij PostNL gaat het scannen bij ontvangst nog wel eens mis waardoor de tracking telkens wisselt tussen gesorteerd, onderweg en bezorging uitgesteld.

Gelukkig had ik de bubbelenveloppen nog, dus daar maar pic (met inhoud) van gestuurd.
Erg vervelend dit. En mijn ervaring wanneer je PostNL vraagt wat er anders had gemoeten zodat het bij een volgende zending wel goed gaat is dat ze vooral zeggen dat je niet moet zeuren en gewoon moet betalen. :(

Blijkbaar ontvangen politici nooit zendingen van buiten de EU anders waren er ongetwijfeld al kamervragen over gesteld. Misschien wordt het eens tijd dat een van de consumenten programma's zich met dit onderwerp bezig gaat houden.
Xtince schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:16:
Valt het jullie op dat pakketjes van buiten de EU veel langer op zich laten wachten op daadwerkelijke levering? Met t&t zie ik dat de pakketjes redelijk snel in NL aankomen, maar vervolgens blijft het hangen.
Te druk bij de douane?
Ik denk niet zozeer bij de douane maar vooral bij PostNL. Daarnaast hebben pakketjes van buiten de EU totaal geen prioriteit dus die kunnen rustig een paar weken liggen voor PostNL toch maar besluit ze te bezorgen.

"Enough is enough!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:26

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Xtince schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:16:
Te druk bij de douane?
Het is niet alleen van buiten de EU. Ook zending die gewoon binnen Nederland verzonden worden doen er de laatste weken 3-5 dagen over bij mij.

Maar pakjes van Ali doen er het laatste halfjaar met gemak weer bijna 2 maanden over om hier te komen, waarvan ze het overgrote deel van de tijd al in Nederland lijken te zijn inderdaad.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:08
[...]

Heb je ook gecontroleerd of de verkoper zijn digitale aangifte correct gedaan heeft? Dat het op pakket label staat is leuk, maar het moet ook correct worden aangeleverd bij PostNL door de verzender / buitenlandse postbedrijf via de digitale weg. Gebeurt dit niet correct kan er heel leuk een IOSS op het label staan, maar wordt daar niets mee gedaan omdat het digitale deel van het proces niet correct is uitgevoerd en dit gaat helaas, voor zover ik begrepen heb, nogal vaak mis, waardoor PostNL deze zaken niet kan correct kan verwerken en dus opnieuw gaat inklaren.

En daar zal je dan, voor zover ik het begrepen heb, inderdaad niet PostNL op moeten aanspreken maar de verkoper.

[Voor 5% gewijzigd door Dennism op 13-06-2022 13:40]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dennism schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Heb je ook gecontroleerd of de verkoper zijn digitale aangifte correct gedaan heeft? Dat het op pakket label staat is leuk, maar het moet ook correct worden aangeleverd bij PostNL door de verzender / buitenlandse postbedrijf via de digitale weg. Gebeurt dit niet correct kan er heel leuk een IOSS op het label staan, maar wordt daar niets mee gedaan omdat het digitale deel van het proces niet correct is uitgevoerd en dit gaat helaas, voor zover ik begrepen heb, nogal vaak mis, waardoor PostNL deze zaken niet kan correct kan verwerken en dus opnieuw gaat inklaren.

En daar zal je dan, voor zover ik het begrepen heb, inderdaad niet PostNL op moeten aanspreken maar de verkoper.
Maar hoe weet ik - of de verkoper - wat "correct" is? De afwijzing werd met noreply-adres gestuurd, dus kon niet een mail met die vraag terugsturen.

Oscar Wilde

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18
Raven schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:36:
*pieeeeeeeep*, PostNL heeft wéér een zending van inklaringskosten voorzien terwijl ik de vereiste btw bij bestellen heb betaald :(
Snap je zelf wel wat je moet betalen bij een bestelling uit het buitenland?

hoe kan je je inklaring betalen bij je bestelling?

GiTS

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

reaL_G schreef op maandag 13 juni 2022 @ 17:55:
[...]

Snap je zelf wel wat je moet betalen bij een bestelling uit het buitenland?

hoe kan je je inklaring betalen bij je bestelling?
Ja, btw die eBay (en Ali) al bij het bestellen innen om rekeningen van de douane te voorkomen (dat IOSS gebeuren), maar bij eBay gaat dat dus mis.

Inmiddels heb ik nu wél contact met eBays bezwaren afdeling voor dit en als ik bewijs van betaling kan leveren worden de bezwaren als het goed is toegekend.

Ze willen echter bonnetjes zien en die levert de PostNL app helemaal niet |:(

Oscar Wilde

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

[...]

Zoals vele malen in dit topic vermeld: een IOSS nummer op een etiket heeft 0 zin.
Het IOSS nummer moet correct op de digitale douane documenten/inklaring staan.

PSN

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Raven schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:48:
[...]
Ja, btw die eBay (en Ali) al bij het bestellen innen om rekeningen van de douane te voorkomen (dat IOSS gebeuren), maar bij eBay gaat dat dus mis.
Het klinkt een beetje alsof je denkt dat inklaringskosten en BTW hetzelfde zijn...?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

aawe mwan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:03:
[...]

Het klinkt een beetje alsof je denkt dat inklaringskosten en BTW hetzelfde zijn...?
:? .... Inklaringskosten = btw + administratieve kosten

Overigens eindelijk iets vooruitgang, eBay heeft nu voor de meest recente bestelling genoeg bewijzen om bezwaar in behandeling te nemen (ookal levert PostNL geen bonnetjes), bij de vorige is bewijs van ontvangst een issue, de tracking van PostNL heeft (zoals wel eens vaker gebeurt) nooit een afleverscan verwerkt.

Hopelijk is order-ID, dat op de adreslabel staat, voldoende.

Oscar Wilde

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thof1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-04 23:02

thof1

FP ProMod
Raven schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:06:
[...]

:? .... Inklaringskosten = btw + administratieve kosten

Overigens eindelijk iets vooruitgang, eBay heeft nu voor de meest recente bestelling genoeg bewijzen om bezwaar in behandeling te nemen (ookal levert PostNL geen bonnetjes), bij de vorige is bewijs van ontvangst een issue, de tracking van PostNL heeft (zoals wel eens vaker gebeurt) nooit een afleverscan verwerkt.

Hopelijk is order-ID, dat op de adreslabel staat, voldoende.
Het is allemaal een beetje een definitiekwestie.

Als je het aan de belastingdienst vraagt:
extra (douane) kosten = btw + verzendkosten + verzekeringskosten + inklaringskosten + invoerrechten
inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen. U hebt alleen met inklaringskosten te maken als u invoerrechten moet betalen.
https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
Raven schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:06:

:? .... Inklaringskosten = btw + administratieve kosten.
inklaringskosten = administratieve kosten
Het is een vast bedrag, wat degene in rekening brengt, die de aangifte regelt wat nodig is bij import van goederen van buiten de EU. Meestal is dit het postbedrijf.

[Voor 11% gewijzigd door elinx op 14-06-2022 12:45]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, ik zag inklaringskosten als het totale bedrag.

Goed, inmiddels heeft eBay genoeg docs/pics binnen om voor de andere order ook een procedure te starten. Helaas lijkt het er op dat ze alleen de btw gaan vergoeden, voor de €4 moet ik bij PostNL zijn, die weer naar eBay wijst en ondanks bewijs van betaling bij bestellen geen reden ziet om die te vergoeden....

Ik denk dat ik eBay voorlopig maar even vermijd, bij Ali sinds die nieuwe regel niet één keer dit probleem, bij eBay meerdere keren. Wat kan Ali wel dat eBay niet kan? :?

Heb eBay gevraagd het hele IOSS gebeuren aan hun kant (op de verkoper-pagina's) even na te lopen. Al gaat dat lastig worden daar ze niet weten waarnaar te zoeken, kreeg geen details bij afwijzing van wat er nu éxact verkeerd was :/

Ze reageren best snel moet ik zeggen, afgelopen paar uur 5 emails heen én weer :o

[Voor 5% gewijzigd door Raven op 14-06-2022 12:56]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Raven schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:55:
Ah, ik zag inklaringskosten als het totale bedrag.

Goed, inmiddels heeft eBay genoeg docs/pics binnen om voor de andere order ook een procedure te starten. Helaas lijkt het er op dat ze alleen de btw gaan vergoeden, voor de €4 moet ik bij PostNL zijn, die weer naar eBay wijst en ondanks bewijs van betaling bij bestellen geen reden ziet om die te vergoeden....

Ik denk dat ik eBay voorlopig maar even vermijd, bij Ali sinds die nieuwe regel niet één keer dit probleem, bij eBay meerdere keren. Wat kan Ali wel dat eBay niet kan? :?

Heb eBay gevraagd het hele IOSS gebeuren aan hun kant (op de verkoper-pagina's) even na te lopen. Al gaat dat lastig worden daar ze niet weten waarnaar te zoeken, kreeg geen details bij afwijzing van wat er nu éxact verkeerd was :/

Ze reageren best snel moet ik zeggen, afgelopen paar uur 5 emails heen én weer :o
Dat is precies de narigheid met PostNL, er gaat iets niet goed aan de digitale kant maar PostNL wil niet zeggen wat er fout gaat (en waarom zouden ze, nu vangen ze voor elk pakketje een paar euro extra!). Ook na herhaaldelijk aandringen komt er geen zinnige reactie en verwijzen ze enkel naar de douane van het land van herkomst.

"Enough is enough!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
Raven schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:55:
..... Helaas lijkt het er op dat ze alleen de btw gaan vergoeden, voor de €4 moet ik bij PostNL zijn, die weer naar eBay wijst en ondanks bewijs van betaling bij bestellen geen reden ziet om die te vergoeden.....Wat kan Ali wel dat eBay niet kan? :? ....
Vervelend, maar wel logisch dat de €4,- niet door Ebay wordt betaald, want ze hadden ook alleen BTW geheven. PostNL levert de complete aangifte en rekent daarvoor administratiekosten. Die krijg je natuurlijk niet terug als de BTW via PostNL ook is afgedragen.

Waarom het bij Ali en bv ook Amazon wel goed verloopt zal te maken hebben met de instructie die gegeven is aan de verkopers. Ik lees dat vooral het probleem ligt bij Ebay UK verkopers, wat weer te maken zou kunnen hebben met Brexit gewenning.
De verkopers moet nu iets doen bij verzending naar EU, wat eerder niet nodig was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Switching Power
Raven schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:48:
Ze willen echter bonnetjes zien en die levert de PostNL app helemaal niet |:(
De email die je als betaal bevestiging van PostNL krijgt kan je als bonnetje voor eBay gebruiken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Switching Power schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:47:
[...]

De email die je als betaal bevestiging van PostNL krijgt kan je als bonnetje voor eBay gebruiken.
.... daar had ik helemaal niet aan gedacht 8)7

Oscar Wilde

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CallMeBish
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-01 21:10
Dag iedereen,

Ik wil met mijn bedrijf (Belgisch) wat klein kantoormateriaal aankopen op Aliexpress. Ik had geen idee hoe dat in elkaar zat en hoe ik dit zo goedkoop mogelijk kan doen. Na veel lezen heb ik een boomstructuur opgemaakt, zie thumbnails. Zijn er fouten? Daarnaast zit ik nog met enkele vragen/assumpties:
  1. De grenswaarde van 150 euro is gelijk aan prijs product + verzendkosten + verzekeringkosten?
  2. Invoerrechten voor klein kantoormateriaal en klein elektronica mag ik veronderstellen op 0%?
  3. Als je op Aliexpress koopt als B2B klant van een verkoper buiten de EU dan betaal je geen BTW aan Aliexpress maar wel inklaringskosten en BTW aan de "inklaringsbureau". De BTW kan je dan terugvorderen via je BTW aangifte.
  4. Als je op Aliexpress koopt als B2B klant van een verkoper binnen de EU dan betaal je geen BTW aan Aliexpress, geen inklaringskosten en geen BTW (intracommunautaire BTW). Heeft iemand deze scenario als eens meegemaakt?
  5. Mag je als bedrijf kopen als B2C klant, dus ook de BTW betalen, en dit gewoon inbrengen als kost zonder de betaalde BTW terug te vorderen via je BTW aangifte?
  6. Is er een wijze om te bepalen als een verkoper op Aliexpress zich binnen de EU bevind?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

• Switching Power
1. volgens mijn is de €150 grens alleen voor het product zelf maar als je daar overheen gaat rekenen ze wel weer alles mee.
2. Moet je bij de douane controleren maar volgens mijn is 0% correct
3. BTW mag je altijd terugvorderen via je de aangifte maar de andere kosten niet
4. Ik niet
5. zie 3
6. ga er maar vanuit dat 99% buiten de EU zit

Hou er ook rekening mee Aliexpress is meer een consumenten verkoop kanaal en Alibaba is voor bedrijven.
Hoever je als bedrijf rond de default consumenten settings en bestelling kan komen op Aliexpress zou ik niet weten.

Als het een kleine bestelling is zou ik die geween als consument doen en de btw terugvorderen via de aangifte, scheelt je gezeur op de Aliexpress website en je hebt niet de extra invoerkosten.

• CallMeBish
Dag Switching Power

5. Mag je zonder factuur dit indienen in je BTW aangifte?

Om als bedrijf te kunnen aankopen op Aliexpress heb ik het volgende gevonden hier. Zelf wel nog niet gedaan.

• Switching Power
Ik kan gewoon een BTW factuur bij Aliexpress downloaden van al mijn bestellingen.
Zonder die factuur kan je dit niet bij je aangifte verantwoorden.

Wat er bij jou linkje staat is dat als je je BTW info opgeeft om als bedrijf te bestellen je alsnog van de post inklaringskosten erbij krijgt.

• CallMeBish
Bedankt voor je antwoord. Heb nog een vraag en dan is het mij helemaal duidelijk.

Dus hoe jij het doet:
  1. Aankopen als B2C klant, BTW betalen en geen inklaringskosten
  2. Via Aliexpress BTW factuur downloaden
  3. BTW terugvragen tijdens BTW aangifte doormiddel van BTW factuur
  4. De kosten breng je dan niet in aangezien je geen geldige factuur hebt?
Bijvoorbeeld: Prijs van een product is 50 euro + 10,5 euro BTW. 10,5 euro BTW vraag je terug maar de 50 euro breng je niet als kost in? Dan betaal je 25% meer vennootschapsbelasting, namelijk 12,50 euro (mijn bedrijf is een BV).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Switching Power
Ik heb geen bedrijf dus wat je wel en niet opgeeft weet ik allemaal niet

• CallMeBish
Ok duidelijk. Bedankt voor je hulp.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 09:33
Iets vreemds dat ik nu mee maak. Ik was geïnteresseerd in een item die door iemand in Spanje werd aangeboden. Bij de checkout kwam er echter nog 21% BTW bij (item was EUR 90,-, checkout EUR 108,90). Vreemd, het is toch EU naar EU?

Na contact met eBay was de feedback dat deze verkoper zich blijkbaar via eBay UK had geregistreerd (kan dat zelf nergens terugvinden), dus alle rules en regulations van UK applyen dan. Echter, als ik het item via eBay.co.uk wil aanschaffen en naar een adres in UK wil sturen (familie), wordt er nog steeds 21% VAT bovenop de EUR 90,- gerekend! Ik wacht nog op reactie op deze constatering, maar het voelt wel sneu voor deze verkoper (particulier, niet veel items), die allemaal teleurgestelde en vewarde kopers krijgt zo.

Toen zat ik nog eens verder na te denken, waarom rekent eBay 21% BTW bovenop de verkoopprijs? Alle prijzen zijn toch al inc. BTW? Anders zou er binnen de EU, waar eBay niet zelf BTW hoeft te collecteren, continu goederen zonder btw worden verhandeld, dat kan niet.
Volgens mij zou het, in dit geval, moeten zijn dat de verkoopprijs ex. btw EUR 74,38 is, EUR 15,62 btw, maakt EUR 90,-.

Ik ben eens gaan kijken hoe Amazon UK dat doet, en daar werkt het idd zo.
Ik zie een item voor GBP 53,89. In de checkout staat deze op GBP 44,54 (= minus 21% VAT), en wordt er 21% VAT gerekend over het eindbedrag (waar de verzendkosten ook nog eens in zitten). Ik zou niet weten waarom eBay daarvan moet afwijken??

Dus als mijn gedachtenkronkel zo klopt, zit eBay allemaal extra BTW te innen voor de overheid (of voor zichzelf...)?!
Maar misschien maak ik ergens een denkfout, of mis ik nog informatie.
Het blijft iig gek dat ik een item uit Spanje, linksom of rechtsom, niet voor de listed prijs van EUR 90,- kan kopen...

• Switching Power
Verkoper staat in de Uk geregistreerd en jij in de EU en tussen die twee zit een BTW grens van 21%

Dat het uit Spanje komt is fout van de verkoper die had zich in Spanje moeten registreren.

Dat er 21% bij komt als je het in de UK laat afleveren komt waarschijnlijk omdat jou factuur adres nog steeds in de EU is en het item volgens de administratie uit de UK komt.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-03 09:33
Switching Power schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:29:
Verkoper staat in de Uk geregistreerd en jij in de EU en tussen die twee zit een BTW grens van 21%

Dat het uit Spanje komt is fout van de verkoper die had zich in Spanje moeten registreren.

Dat er 21% bij komt als je het in de UK laat afleveren komt waarschijnlijk omdat jou factuur adres nog steeds in de EU is en het item volgens de administratie uit de UK komt.
Dat laatste klopt in ieder geval niet, want ik heb al eerder iets succesvol in UK laten afleveren en hoefde toen geen (extra) BTW te betalen. Misschien mis ik iets, maar er lijkt mi. het een en ander systematisch fout te gaan bij eBay. Ze waren vrij vlot met reageren, maar op mijn laatste bericht blijft het nu stil :/

• Xtince
Begin van deze maand een aankoop (€44 incl btw totaal) gedaan uit de UK. Netjes btw (21%) afgerekend bij de koop, de items ook gewoon ontvangen. Krijg ik vandaag een brief van Fedex of ik even €35 wil aftikken. Zit €21 btw bij en de rest zijn kosten. Absurd natuurlijk! Meer mensen bekend met dit?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:34
Xtince schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:44:
Begin van deze maand een aankoop (€44 incl btw totaal) gedaan uit de UK. Netjes btw (21%) afgerekend bij de koop, de items ook gewoon ontvangen. Krijg ik vandaag een brief van Fedex of ik even €35 wil aftikken. Zit €21 btw bij en de rest zijn kosten. Absurd natuurlijk! Meer mensen bekend met dit?
Niet betalen? In het ergste geval sturen ze een incassobureau op je af en dan overleg je eventueel met hen de documenten dat je de btw al hebt betaald.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Xtince
JohanNL schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Niet betalen? In het ergste geval sturen ze een incassobureau op je af en dan overleg je eventueel met hen de documenten dat je de btw al hebt betaald.
Ik heb ze gisteren een mail gestuurd. Even die afwachten. Maar echt belachelijk.

• DDutch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-07-2022
Mijn ervaring al 2 keer dat mijn bestellingen uit het VK 5 weken zonder enig bericht bij de douane heeft gelegen. Bij dezelfde kleine maker van gitaaronderdelen besteld. Tracking geeft dan aan dat het in Nederland bezig is ingeklaard te worden en vervolgens 5 weken lang geen nieuws. Toen maar bij de shop aan de bel getrokken en kreeg ik de volgende dag een betaallink en da dag erna het item. Nog twee dagen later een brief vial snailmail dat er betaald moet worden. 8)7

Weet iemand hoe dat te voorkomen? Uit China zijn mijn bestellingen veel sneller door.
Misschien vooraf inklaringskosten heffen bij de bestelling want dat doet deze shop niet?

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

DDutch schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:06:
Mijn ervaring al 2 keer dat mijn bestellingen uit het VK 5 weken zonder enig bericht bij de douane heeft gelegen. Bij dezelfde kleine maker van gitaaronderdelen besteld. Tracking geeft dan aan dat het in Nederland bezig is ingeklaard te worden en vervolgens 5 weken lang geen nieuws. Toen maar bij de shop aan de bel getrokken en kreeg ik de volgende dag een betaallink en da dag erna het item. Nog twee dagen later een brief vial snailmail dat er betaald moet worden. 8)7

Weet iemand hoe dat te voorkomen? Uit China zijn mijn bestellingen veel sneller door.
Misschien vooraf inklaringskosten heffen bij de bestelling want dat doet deze shop niet?
Zorgen dat die shop hun IOSS correct doet, dan komt hij niet bij de douane te liggen.

PSN

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

DDutch schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:06:

Ik heb je post richting het juiste, huidige, topic hierover verplaatst.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-03 13:54

AlexanderB

7800 rpm

Fraai stukje 'dienstverlening' van PostNL hiero.

Pakketje besteld uit China, ging er vanuit dat het IOSS zou zijn maar blijkbaar niet. Oh well.

Pakketje blijft 2 weken steken bij "inklaren bij doane", ik blijfde tracking code regelmatig checken om te zien of er wal wat gebeurt, en zowaar, ik krijg op de tracking pagina het verzoek om meer informatie in te vullen (wat ik netjes gedaan heb), weer een week stilte, en vervolgens krijg ik (alvast) de factuur, met de melding dat PostNL m'n pakketje nog niet heeft, maar dat het er aan komt.

Tevens op de factuur de melting "Krijg korting als je online betaalt!" maar met geen enkele mogelijkheid om online te betalen?

En nu is m'n pakketje blijkbaar vandaag afgeleverd bij het PostNL punt waardoor ik 3 euro extra moet gaan betalen. Nou gaat het me niet om die 3 euro, maar om het principe..

Geen mail
Geen briefje
Geen notificatie in de app
Geen informatie. Als ik niet zat te F5'en op die tracking code was het pakketje in alle stilte terug gegaan naar China.

Goed bezig! :/

Morgen maar eens zien of ik dr met de klantenservice uit kom..

[Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 14-07-2022 19:45]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 14:00
AlexanderB schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:39:

Pakketje besteld uit China, ging er vanuit dat het IOSS zou zijn maar blijkbaar niet. Oh well.

Pakketje blijft 2 weken steken bij "inklaren bij doane", ik blijfde tracking code regelmatig checken om te zien of er wal wat gebeurt, en zowaar, ik krijg op de tracking pagina het verzoek om meer informatie in te vullen (wat ik netjes gedaan heb), weer een week stilte, en vervolgens krijg ik (alvast) de factuur, met de melding dat PostNL m'n pakketje nog niet heeft, maar dat het er aan komt.

Tevens op de factuur de melting "Krijg korting als je online betaalt!" maar met geen enkele mogelijkheid om online te betalen?

En nu is m'n pakketje blijkbaar vandaag afgeleverd bij het PostNL punt waardoor ik 3 euro extra moet gaan betalen. Nou gaat het me niet om die 3 euro, maar om het principe..

Geen mail
Geen briefje
Geen informatie. Als ik niet zat te F5'en op die tracking code was het pakketje in alle stilte terug gegaan naar China.

Herkenbaar
AlexanderB schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 19:39:

Geen mail
Geen briefje

Herkenbaar

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik zat eens te kijken bij die http://www.invoercalculator.nl/

Die zegt "Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. " Ik weet het even niet meer, tijd lang niks besteld. Was het niet juist zo dat die hele 22-euro-vrijstelling juist werd afgeschaft?

Dus dat het is:
onder 150 > BTW (en inklaringskosten als de verkopen zijn ioss niet op orde heeft)

boven 150 > BTW + invoerkosten (en inklaringskosten als de verkopen zijn ioss niet op orde heeft)

Of heb ik het nu zo verkeerd onthouden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:35
42erik schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 03:30:
Ik zat eens te kijken bij die http://www.invoercalculator.nl/

Die zegt "Tot €22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf €22,- tot €150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. " Ik weet het even niet meer, tijd lang niks besteld. Was het niet juist zo dat die hele 22-euro-vrijstelling juist werd afgeschaft?
Die site lijkt me niet actueel. Links onderaan staat dat de laatste versie is van november 2013.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
grun93 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 06:55:
[...]

Die site lijkt me niet actueel. Links onderaan staat dat de laatste versie is van november 2013.
Goed punt!

Beetje jammer dat https://www.eccnederland....online-kopen/dropshipping dit dan zelfs ook fout doet. Dan ben je een halve overheidssite, heb je het bij het kopje BTW en invoerrechten ook die 22 staan...
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee