Toon posts:

Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:52

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Spike_wolf schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:21:
[...]

Nog maar eens contact opgenomen "Dat het zo lang duurt is wel vreemd ja, ik stel nog een onderzoek in."
Ik vraag me af of ik dat geld ooit terug ga zien :+
Voor de verandering nog maar eens via FB Messenger een bericht naar PostNL op gegooid.

06-08-2021 - Zending ontvangen en bezwaar ingediend tegen de onterechte BTW heffing en inklaringskosten.
24-09-2021 - E-mail van PostNL dat mijn bezwaar goedgekeurd is en ik het bedrag binnen 10 werkdagen op mijn rekening kan verwachten.
18-10-2021 - Nog geen terugbetaling ontvangen. Contact via FB Messenger, er werd een onderzoek gestart (diezelfde dag een mail ter bevestiging ontvangen, ik zou ”binnen enkele werkdagen” meer informatie krijgen).
03-11-2021 - Nog geen informatie/terugbetaling ontvangen. Weer contact via FB Messenger, er werd een nieuw onderzoek gestart (diezelfde dag een mail ter bevestiging ontvangen, ik zou ”binnen enkele werkdagen” meer informatie krijgen).

Nu zijn we weer twee weken verder zonder teken van leven van PostNL. Drie en een halve maand na het indienen van het bezwaar.
Als prestaties uit het verleden een indicatie voor de toekomst zijn krijg ik tegen 15:00 uur ergens een FB bericht in de richting van "hey, dat is wel gek ja. Ik heb een nieuw onderzoek voor je gestart, daar zul je snel antwoord van krijgen". Om over twee weken nog maar eens een zelfde FB bericht hun kant op te gooien :+

[Edit]
Nou, er is inmiddels een reactie. De vorige persoon heeft er een "spoedbericht uit gedaan" maar daar was nog geen reactie op, dus de huidige persoon heeft een bericht voor navraag achter gelaten voor die eerdere persoon.

Tot over twee weken jongens :P

[Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 17-11-2021 12:41]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• mrveenie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:07
Dat dit finaal fout ging lopen kon iedere blinde zien.

Zelf heb ik hier al jaren trammalant mee als bedrijf hebben we een artikel 23 ontheffing wat inhoud dat we geen btw bij invoer betalen maar dit zelf afhandelen met de belastingdienst.

Zelfs al staat het btw nummer in lettergrote 144 op elke zijde van de doos krijgen ze het nog voor elkaar dat niet in te vullen bij de douane aangifte waardoor je gewoon de btw mag betalen bij invoer. Hoeveel klachten ik er wel niet over heb aangemaakt ben de tel allang kwijt. En iedereen wijst naar elkaar... eerst het bericht van de vervoerder ja het stond er echt niet op. Fotos doorsturen ehh ehh ehh ja ehh hoe ze dat hebben kunnen missen geen idee... dient u maar bezwaar in bij de douane die zal het vast fout gedaan hebben... douane gebeld die zeggen doodleuk ja de vervoerder is verantwoordelijk. Na 20x kastje muur ook de diverse instanties aangeschreven die halen er allemaal hun neus voor op. Er wordt gewoon kneiterhard wetgeving genegeerd en niemand die er wat aan doet.

Dat dit bij consumenten helemaal een flop ging worden was dan ook al lang duidelijk.

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-06 08:06
Ik heb inmiddels de Nederlandse leden van de Committee on Economic and Monetary Affairs van de EU aangesproken over ontstane situatie, maar tot op heden nog geen reactie.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:22

sjirafje

Why so serious, Sam?

Zolang er geen Kamervragen over deze problemen gesteld worden veranderd er helemaal niets. De vervoerders vinden het allemaal wel best en willen er vooral zo min mogelijk manuren in steken en de belastingdienst zegt dat je het maar met de vervoerder moet uitzoeken. De toezichthouders en verantwoordelijke ministers/staatssecretarissen reppen met geen woord over deze problemen want zolang het probleem uit de media blijft bestaat het probleem niet. En ondertussen zitten wij met de gebakken peren.

[Voor 5% gewijzigd door sjirafje op 17-11-2021 13:09]

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:24
rescla schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:02:
[...]
Ebay was overigens vrij snel met antwoorden, in het Engels met automatische vertaling naar Nederlands. Wel ellenlange texten die je dan door moet spitten op zoek naar nuttige informatie. Afijn, bezwaar bij ebay is inmiddels goedgekeurd doorgezet naar de afdeling refunds. Uiteraard krijg je dan de btw terug die je op ebay betaald hebt (1.88 GBP in mijn geval) en niet wat postnl ingehouden heeft (€9.86). Nu nog wachten op de reactie van PostNL.
Vandaag reactie gehad van PostNL, met de melding dat ik maar moest proberen om de teveel betaalde BTW maar terug moest halen bij de verkoper. Wat ik dus al gedaan had. Maar met de teveel berekende BTW doordat de douanewaarde te hoog geschat was hebben ze niets gedaan. Dus maar weer opnieuw bezwaar gemaakt via het formulier, want je kan natuurlijk niet reageren op het bericht dat ze sturen.

Dus maar weer een maandje wachten...

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Precies 4 weken na het indienen van het bezwaar bij PostNL ook bovenstaand antwoord ontvangen. Met de toelichting: "De afzender of vervoerder had ons moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft de digitale gegevens van uw pakket niet compleet ingevuld. Meestal komt dit doordat de afzender het Sender ID reference nummer niet goed invult."

In mijn geval was de douanewaarde dan weer lager uitgevallen omdat ze de verzendkosten niet konden achterhalen en dus niet meegerekend hebben. Iets van een euro meer betaald aan PostNL dan aan eBay dus nu nog op het eBay antwoord wachten }:|

• Spike_wolf

Spike_wolf

Spike_wolf schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:53:
[...]

Voor de verandering nog maar eens via FB Messenger een bericht naar PostNL op gegooid.

06-08-2021 - Zending ontvangen en bezwaar ingediend tegen de onterechte BTW heffing en inklaringskosten.
24-09-2021 - E-mail van PostNL dat mijn bezwaar goedgekeurd is en ik het bedrag binnen 10 werkdagen op mijn rekening kan verwachten.
18-10-2021 - Nog geen terugbetaling ontvangen. Contact via FB Messenger, er werd een onderzoek gestart (diezelfde dag een mail ter bevestiging ontvangen, ik zou ”binnen enkele werkdagen” meer informatie krijgen).
03-11-2021 - Nog geen informatie/terugbetaling ontvangen. Weer contact via FB Messenger, er werd een nieuw onderzoek gestart (diezelfde dag een mail ter bevestiging ontvangen, ik zou ”binnen enkele werkdagen” meer informatie krijgen).

Nu zijn we weer twee weken verder zonder teken van leven van PostNL. Drie en een halve maand na het indienen van het bezwaar.
Als prestaties uit het verleden een indicatie voor de toekomst zijn krijg ik tegen 15:00 uur ergens een FB bericht in de richting van "hey, dat is wel gek ja. Ik heb een nieuw onderzoek voor je gestart, daar zul je snel antwoord van krijgen". Om over twee weken nog maar eens een zelfde FB bericht hun kant op te gooien :+

[Edit]
Nou, er is inmiddels een reactie. De vorige persoon heeft er een "spoedbericht uit gedaan" maar daar was nog geen reactie op, dus de huidige persoon heeft een bericht voor navraag achter gelaten voor die eerdere persoon.

Tot over twee weken jongens :P
Ik krijg net een mail dat het verzoek tot terugbetaling opnieuw ingediend is. "excuses dat het zolang geduurd heeft, ik heb het verzoek opnieuw ingediend, u kunt het bedrag binnen 10 werkdagen op uw rekening verwachten".

Klinkt goed, maar datzelfde bericht min de excuses kreeg ik natuurlijk op 24-09 ook al per mail binnen :P
Ik ben benieuwd of het deze keer wel goed gaat, we zijn inmiddels bijna vier maanden verder :')

Humankind… be both.

• Nikey3
apis29 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:42:
Precies 4 weken na het indienen van het bezwaar bij PostNL ook bovenstaand antwoord ontvangen. Met de toelichting: "De afzender of vervoerder had ons moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft de digitale gegevens van uw pakket niet compleet ingevuld. Meestal komt dit doordat de afzender het Sender ID reference nummer niet goed invult."

In mijn geval was de douanewaarde dan weer lager uitgevallen omdat ze de verzendkosten niet konden achterhalen en dus niet meegerekend hebben. Iets van een euro meer betaald aan PostNL dan aan eBay dus nu nog op het eBay antwoord wachten }:|
Wat is de Sender ID reference nummer? IOSS?

Ik begrijp het gewoon serieus niet meer, dit keer zat de BTW factuur inclusief alle benodigde IOSS nummers op de voorkant van het pakket geplakt en nog steeds ontvang ik een factuur van PostNL en bij het indienen van een klacht, kan ik weken later weer aankloppen bij de verkopende partij.

[Voor 16% gewijzigd door Nikey3 op 25-11-2021 15:02]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nikey3 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:42:
[...]

Ik begrijp het gewoon serieus niet meer, dit keer zat de BTW factuur inclusief alle benodigde IOSS nummers op de voorkant van het pakket geplakt en nog steeds ontvang ik een factuur van PostNL en bij het indienen van een klacht, kan ik weken later weer aankloppen bij de verkopende partij.
Als de IOSS niet goed op het digitale invoer formulier staat, kunnen ze het wel 600x erop printen, maar dan is het nog steeds digitaal niet goed aangeleverd?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• apis29
  • Niet online
Nikey3 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:42:
[...]

Lijkt idd gewoon het IOSS nummer te zijn. Lijkt me dat er weinig fout kan gaan bij het aanmaken van een label in eBay van wat ik kan lezen, enkel zou er een IOSS symbool ergens op het label moeten kunnen staan (verschilt mogelijk per verzenddienst) als teken dat het electronisch is doorgegeven. Voorbeelden in beeld echter van een label en bijv. het eBay invulformulier zijn nog geheimer dan de staatsgeheimen van Noord-Korea lijkt het O-) (maar ik heb nog niet op Youtube gekeken wat ik eigenlijk nog wilde doen).
Vraag me wel af waaraan het gekoppeld is, in mijn geval is de afzender op het douaneformulier helemaal niet de afzender maar het verzendbedrijf, het CN22 bijgevoegde document is niet eens bekeken en daar stond wel de juiste verkoper op.

[Voor 18% gewijzigd door apis29 op 26-11-2021 11:05]

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:24
Zo te zien is mijn bestelling bij dezelfde webshop uit het VK dit keer wel goed gegaan. Ik had wel aan de verkoper gevraagd of hij zijn IOSS nummer één paar keer extra wilde vermelden op het pakket in de hoop dat dit werkt.

Ik heb verder ook contact met de verkoper en ik houd hem op de hoogte over het bezwaar in verband met de onterechte betaalde dubbele btw en inklaringskosten over het eerste pakket.

Pakketje is langs de douane gegaan en als ik inklaringskosten had moeten betalen dan had ik waarschijnlijk nu al een bericht van PostNL moeten ontvangen. Ook is het pakket zichtbaar in de PostNL app.

Hopelijk heb ik gelijk en klopt mijn redenering.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

• TheBlackestCrow
Redenering klopte en ik heb dit keer geen inklaringskosten betaald.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Spike_wolf schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:02:
[...]

Ik krijg net een mail dat het verzoek tot terugbetaling opnieuw ingediend is. "excuses dat het zolang geduurd heeft, ik heb het verzoek opnieuw ingediend, u kunt het bedrag binnen 10 werkdagen op uw rekening verwachten".

Klinkt goed, maar datzelfde bericht min de excuses kreeg ik natuurlijk op 24-09 ook al per mail binnen :P
Ik ben benieuwd of het deze keer wel goed gaat, we zijn inmiddels bijna vier maanden verder :')
:o
Het bedrag is net teruggestort! *O*
Dat heeft maar 5 maanden geduurd :+

Humankind… be both.

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-04 17:38
Zojuist anwoord van PostNL over mijn eerste 3 bezwaren:
Geachte heer van Iwaarden,

U heeft een verzoek gekregen om inklaringskosten te betalen voor uw pakket uit het buitenland.

Door een fout hebben we per ongeluk betaalverzoeken verstuurd die niet verstuurd hadden moeten worden. Daarbij zat ook het betaalverzoek aan u.
We vinden het erg vervelend dat dit gebeurd is.

Natuurlijk krijgt u dit bedrag van ons terug. Binnen 15 werkdagen krijgt u de te veel betaalde kosten op uw rekening teruggestort.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Team PostNL

Klantenservice Consumenten
Dus das mooi.

4de bezwaar heb ik ook ingediend, en de 5de komt dit weekend maar die moet ik eerst bij een PostNL punt ophalen.

Ik vind het wel een slechte zaak dat ze door een “fout” betaalverzoeken hebben verstuurd die niet terecht zijn. Ik heb bezwaar ingediend en krijg het dus terug. Hoe zit dat met mensen die er geen weet van hebben dat ze al BTW hebben afgedragen tijdens het afrekenen? Gaan ze die zelf nog inlichten of is dat gewoon pure winst voor de PostNL?

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-04 10:38
Wellicht kunnen jullie helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb met Black Friday 2 mooie ultra wide schermen van xiaomi besteld via banggood uit het Poolse magazijn. Hier wordt gewoon btw over berekend.

Nu ben ik een eenmanszaak en zou ik de btw terug willen vragen. Mag ik dit bij de Nederlandse belastingdienst doen? Omdat zij een onestop shop toepassen en als het goed is het Nederlandse btw tarief berekend wordt, of moet ik dan bij de Poolse belastingdienst gaan aankloppen?

Achteraf had ik beter mijn btw nummer kunnen opgeven (voor zover die optie te vinden is) om dit te voorkomen, maar dat is voor de volgende keer haha.

En dezelfde vraag van bestellingen via Amazon UK?

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 15:30
Lang leve de wereldhandel!.

Ik heb een paar films gekocht in de USA, wat hier niet te koop is, wat al duur genoeg is, moet je dan nog even €5,50 betalen aan Postnl. Daarmee wordt kopen van normale producten, dus niet perse goedkope producten van Aliexpress, buiten Europa onbetaalbaar en is die leuke variatie/ruimere keuze die je bij wereldaankopen hebt verleden tijd. Sowieso een hoop spullen die vroeger hier ook te koop waren zijn alleen nog ergens ver weg te koop. Ook zat Aliexpress spullen zijn hier niet te koop. Dus gewoon een nare maatregel omdat er weer geldproblemen zijn. Omdat hier minder variatie/aanbod is gaan mensen toch niks hier kopen dus dan zullen ze eerder niks kopen dan dat ze extra heffingen gaan betalen. Wat heb je dan nog aan Ebay en Amazon? .Ik denk dat dat ze hier de wereldhandel voor consumenten de das om doen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wereldhandel was ook niet bedoeld voor consumenten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 15:30
Cyberpope schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:12:
Nee. Maar consumenten konden wel een aantal jaar leuk wereldwijd kopen en dat wordt nu een stuk duurder. Nu alleen nog maar het beperkte europese aanbod..daar ben je zo klaar.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01-06 22:14
Rolucious schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:54:
Wellicht kunnen jullie helpen, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb met Black Friday 2 mooie ultra wide schermen van xiaomi besteld via banggood uit het Poolse magazijn. Hier wordt gewoon btw over berekend.

Nu ben ik een eenmanszaak en zou ik de btw terug willen vragen. Mag ik dit bij de Nederlandse belastingdienst doen? Omdat zij een onestop shop toepassen en als het goed is het Nederlandse btw tarief berekend wordt, of moet ik dan bij de Poolse belastingdienst gaan aankloppen?

Achteraf had ik beter mijn btw nummer kunnen opgeven (voor zover die optie te vinden is) om dit te voorkomen, maar dat is voor de volgende keer haha.

En dezelfde vraag van bestellingen via Amazon UK?
Je hebt een btw factuur nodig om hier btw af te kunnen trekken. Daarbij maakt het niet uit of je je btw nummer hebt doorgegeven. Tot nu toe heb ik nooit een btw factuur ontvangen via banggood of aliexpress, ook nooit nodig gehad eerlijk gezegd. Maar als het goed is betaal je bij aankopen het Nederlandse tarief aan btw (21%), maar of dat ook echt wordt afgedragen in NL weet ik niet, zou in ieder geval wel moeten met de nieuwe regels. “Aankloppen” bij de Poolse fiscus heb je niets aan (als je al serieus wordt genomen) aangezien je in NL btw betaald en aftrekt. Misschien dat je een factuur kan opvragen bij verkoper? Maar lijkt mij eerlijk gezegd redelijk kansloos.

Op Amazon kan je je registreren als bedrijf en je btw nummer laten verifiëren. Bij aankopen wordt dan wel btw in rekening gebracht, maar wordt deze direct na levering teruggestort op je rekening. Je krijgt dan een factuur zonder btw, maar je hoeft dus ook niets af te trekken, aangezien amazon meteen je btw terugstort. Althans dat is mijn ervaringen met zakelijke aankopen op Amazon.nl. Daarbuiten nog geen zakelijke aankopen gedaan.

[Voor 4% gewijzigd door Xtince op 04-12-2021 23:47]

• TheBlackestCrow
Xtince schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:45:
Tot nu toe heb ik nooit een btw factuur ontvangen via banggood of aliexpress, ook nooit nodig gehad eerlijk gezegd.
Via Aliexpress kan je achteraf nog een factuur opvragen als ik het goed heb. Volgens mij worden deze namelijk door Aliexpress zelf opgesteld en niet door de daadwerkelijke verkoper.

Via de app kan dat als volgt:

Account > bestellingen > Alles bekijken > open de bestelling waarvan je de factuur wilt hebben > onder de totaalwaarde van de bestelling staat een blauwe regel met "download invoice.

Hierna kan je de factuur laten verzenden naar het opgegeven mailadres.

Ik heb zelf geen eigen zaak, maar op mijn werk (accountancy) zie ik ze wel eens langs komen.

[Voor 14% gewijzigd door TheBlackestCrow op 05-12-2021 14:26]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:18
TheBlackestCrow schreef op zondag 5 december 2021 @ 14:19:
Account > bestellingen > Alles bekijken > open de bestelling waarvan je de factuur wilt hebben > onder de totaalwaarde van de bestelling staat een blauwe regel met "download invoice.
Die blauwe regel zie ik niet. Is dat een instelling in de app? Ik heb alleen de noodzakelijke cookies geaccepteerd, de andere niet.

• TheBlackestCrow
grun93 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:35:
[...]

Die blauwe regel zie ik niet. Is dat een instelling in de app? Ik heb alleen de noodzakelijke cookies geaccepteerd, de andere niet.
Dat is raar. Ik kan mij niet herinneren dat ik hiervoor iets heb moeten instellen.

Die blauwe regel staat er bij mij eigenlijk best onopvallend omdat het lettertype redelijk klein is.

Ik heb maar even snel mijn korte stappenplan als imgur album opgeslagen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:18
Dank, maar bij mij staat er niks. Misschien omdat ik alleen maar bestellingen van voor 1 juli heb? Vanwege de BTW heb ik na die tijd (nog) niets meer besteld. Jouw voorbeeld is van vorige maand.

• TheBlackestCrow
grun93 schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:19:
[...]

Dank, maar bij mij staat er niks. Misschien omdat ik alleen maar bestellingen van voor 1 juli heb? Vanwege de BTW heb ik na die tijd (nog) niets meer besteld. Jouw voorbeeld is van vorige maand.
Zo te zien heb je gelijk dat dit inderdaad is ingevoerd voor bestellingen na 1 juli i.v.m. de IOSS. Bij mijn bestellingen van vóór juli ontbreekt deze optie zo te zien ook.

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:32
Cyberpope schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:12:
Ik denk dat de politiek gewoon de Europese middenstand wil beschermen. Protectionisme, Amerika en China doen het ook dus kan de EU niet achterblijven.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

YangWenli schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:31:
[...]
Ik denk dat de politiek gewoon de Europese middenstand wil beschermen. Protectionisme, Amerika en China doen het ook dus kan de EU niet achterblijven.
Het was eerder raar dat we verkapte staats-sponsering gaven aan Chinese bedrijfjes door het geen btw te heffen.
En die op deze manier een voordeel gaven boven de bedrijven in NL die dezelfde dingen leveren aan consumenten.

PSN

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:41
Ik deed een "test betaling" (iets in mandje en dan niet afrekeken) van in totaal 700 euro. Toen kwam Ali met een korting en betaalde ik ineens iets van ~580 want ik kreeg korting ivm de invoerrechten. En dat ik eventueel met de verkoper contact op moest nemen.... ik had wel even iets van HUH? ali hoeft toch alleen btw te innen (dat deden ze inderdaad ook) maar niet de invoerrechten voor hun eigen rekening te nemen? Want stel dat de douane het dan door laat dan heb ik juist extra goedkoop mijn spullen, of begrijp ik dit nu helemaal verkeerd?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Nikey3
YangWenli schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:31:
[...]

In Amerika mag je tot 1000 dollar BTW/invoerrechten vrij invoeren.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Nikey3 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:55:
[...]
In Amerika mag je tot 1000 dollar BTW/invoerrechten vrij invoeren.
Aangezien elke staat een eigen en andere Tax rules heeft, lijkt me het raar als dit geharmoniseerd is.

PSN

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:26
Cobb schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:03:
Klopt dit nou?

Ik heb een stripboek besteld uit de VK.
Daar heb ik volgens eBay netjes BTW over betaald. Toch krijg ik nu te maken met inklaringskosten en BTW heffing door Postnl. een totaal van 16,43 extra.

Net Amount GBP 49,95
Postage GBP 9,00
VAT GBP 5,31

Ook dacht ik dat boeken waren vrijgesteld hiervan?
Of in ieder geval de 9 procent.
https://www.belastingdien...en_en_periodieken/boeken/

Ik heb aangegeven dat ik bezwaar wil maken maar wil even zeker weten of ik de 9% ook al betaald heb of niet. Volgens mij heb ik die namelijk al betaald.
Zijn echt ratten bij Postnl.
Ik heb dus bezwaar gemaakt tegen de geheven 21%. Dat had gewoon 9% moeten zijn (of helemaal niet aangezien er al BTW is geheven.

I.p.v. echt netjes in gaan op mijn gronden van bezwaar krijg je een mail berichtje met daarin de volgende opmerking:

Helaas, als u denkt dubbel BTW te hebben betaald kunnen wij dit niet terug betalen. Waarschijnlijk heeft de verkoper een foutje gemaakt. U moet zich dan ook wenden tot de verkoper.

Afgezien van het feit dat ook deze bewering inhoudelijk onjuist is, gaan ze niet in op mijn 21-9% verhaal. Stripboeken vallen net als boeken onder de 9%.
Je kan ook niet reageren op de mail (no reply) en op de website kun je nergens een email adres vinden. Opnieuw bezwaar indienen heeft ook geen zin, want dan moet je alle stukken weer opnieuw invoeren en dat accepteert het systeem niet.

Je krijgt overigens van een ingediend bezwaar via de website ook geen bevestiging!

Ze maken het je echt zo moeilijk mogelijk om contact op te nemen...in de hoop dat mensen het vergeten of het erbij laten zitten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Nikey3
Ik heb van de week een klacht ingediend bij het ministerie van Financiën, dat het huidige systeem niet soepel loopt met diverse voorbeelden erbij, waar er niet naar de wet gehandeld word of een aparte uitleg word gegeven aan de wet.

Geen idee of het zin heeft, plus ze verwachten nog weken nodig te hebben om onderzoek naar te doen.

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:11
Cobb schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:23:
[...]

Je kan ook niet reageren op de mail (no reply) en op de website kun je nergens een email adres vinden. Opnieuw bezwaar indienen heeft ook geen zin, want dan moet je alle stukken weer opnieuw invoeren en dat accepteert het systeem niet.
...
Ze maken het je echt zo moeilijk mogelijk om contact op te nemen...in de hoop dat mensen het vergeten of het erbij laten zitten.
Je kan proberen te antwoorden naar navraag@postnl.nl , daar kreeg ik 2x binnen een dag een reactie.

Ik had ook een geval waar ten onrechte 21% werd geheven ipv. 9%.

Hier kreeg ik na 2 maanden een reactie op die helaas niet op mijn verzoek inging, ik heb toen gereageerd met bijna hetzelfde verhaal met wat meer uitleg. (gelijk de juiste GN-code en TARIC-code meegestuurd).

En dag later kreeg ik bericht dat ik het teveel betaalde bedrag terug kreeg, dat duurde dan ook bijna weer maand.

Later nog eens gevraagd of ik ook een aangepaste factuur kan krijgen, maar dat deden ze niet omdat er bij een teruggaaf geen nieuwe aangifte wordt opgemaakt.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Nikey3 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:49:
Ik heb van de week een klacht ingediend bij het ministerie van Financiën, dat het huidige systeem niet soepel loopt met diverse voorbeelden erbij, waar er niet naar de wet gehandeld word of een aparte uitleg word gegeven aan de wet.

Geen idee of het zin heeft, plus ze verwachten nog weken nodig te hebben om onderzoek naar te doen.
Het ministerie van financiën vind het vast vreselijk dat ze dubbele btw binnen krijgen en springen er bovenop? ;)

PSN

• Cobb
Dank je @DarkSEDA Het is eigenlijk van de zotte dit proces. Jammer dat ze een monopolie hebben.

Ik wacht mijn klacht via klachtenkompas eerst maar even af. Of misschien schiet ik hem wel dubbel in.

@Nikey3 het is echt een drama. En ik wist op voorhand al dat ze het verkeerde BTW tarief zouden vragen, maar je kunt niets. Niet betalen is terug laten sturen...

Onze diensten zijn ook op deze manier super "efficiënt".
Ik stuur namelijk regelmatig dure comics door naar de VK en de VS, maar daar wordt nooit ingeklaard of extra BTW geheven. Ik heb mijn kopers er nog nooit over gehoord.
Voor wat betreft het VK, ik kan daar nu niets meer (goedkoop) kopen en ben aangewezen op de woekerprijzen die Nederlandse comics vragen voor bijzondere backissues.

[Voor 63% gewijzigd door Cobb op 08-12-2021 10:56]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Cobb schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:52:
Dank je @DarkSEDA Het is eigenlijk van de zotte dit proces. Jammer dat ze een monopolie hebben.
Welk 'monopolie' bedoel je?
Je kan via DHL/Fedex/UPS je pakketjes versturen, dus van een 'PostNL monopolie' kun je niet spreken?

PSN

• Cobb
@YakuzA Dat gaat over pakketten.
Maar meestal worden strips gewoon in een stevige kartonnen envelope verzonden met een paar postzegels met de posterijen. Dan pakt altijd PostNL over.

Als ik zou willen kiezen voor DHL , TNT whatever dan verveelvoudigd de prijs.

Ook @aawe mwan

[Voor 30% gewijzigd door Cobb op 08-12-2021 13:15]

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:32
YakuzA schreef op maandag 6 december 2021 @ 12:33:
[...]

Het was eerder raar dat we verkapte staats-sponsering gaven aan Chinese bedrijfjes door het geen btw te heffen.
En die op deze manier een voordeel gaven boven de bedrijven in NL die dezelfde dingen leveren aan consumenten.
Ik denk dat niemand bezwaar heeft om BTW te betalen over dingen die ze op internet bestellen. Maar de overheid maakt het niet makkelijk om dit te doen.

Overigens koopt de Blokker inderdaad ook alles gewoon in China en legt er een mooie marge overheen.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

YangWenli schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:37:
[...]
Ik denk dat niemand bezwaar heeft om BTW te betalen over dingen die ze op internet bestellen. Maar de overheid maakt het niet makkelijk om dit te doen.
Makkelijker dan dit gaat het niet worden voor de ontvanger?
De verzender vult een digitaal IOSS nummer in op de import formulieren in en draagt de BTW af en klaar, de ontvanger heeft probleemvrij het pakketje.

Maar als de verzender dingen fout gaat doen, dan wordt je als ontvanger idd niet blij.
En voor de ontvanger is het enorm ondoorzichtig of de verzender alles wel goed heeft gedaan, en amper te controleren gezien het gebrek aan toegang tot de digitale import formulieren, daar ligt het voornaamste probleem.

[Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 08-12-2021 17:46]

PSN

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb ook een "leuke" case: verkoper uit de VS, geen IOSS, geeft korting maar zet vervolgens de list-price op het customs declarations form. Dus logischerwijs vraagt PostNL op basis daarvan hoger dan verwachte inklaringskosten.

Als je protest aantekent dan vraagt PostNL om een factuur en een betalingsbewijs. Omdat die beide een lagere waarde aangeven had ik verwacht een deel terug te krijgen (augustus was dit). Maar toen ik via facebook navraag deed begin deze week kreeg ik te horen dat mijn claim was afgewezen en een "sorry dat je hier nooit iets van gehoord hebt". Nadat ik om meer uitleg heb gevraagd is het stil aan de kant van PostNL.

• TheBlackestCrow
Ik vraag mij ook af wat het resultaat zou zijn bij de volgende situatie:

Stel dat je een product besteld van buiten de EU zonder IOSS. Je draagt netjes de btw en inklaringskosten af, maar de bezorgdienst raakt het product vervolgens kwijt.

De verkoper stuurt daarom het product opnieuw op. Moet je nu weer btw afdragen?

• TheBlackestCrow
.

[Voor 199% gewijzigd door TheBlackestCrow op 09-12-2021 13:32]

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

TheBlackestCrow schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:29:
Ik vraag mij ook af wat het resultaat zou zijn bij de volgende situatie:

Stel dat je een product besteld van buiten de EU zonder IOSS. Je draagt netjes de btw en inklaringskosten af, maar de bezorgdienst raakt het product vervolgens kwijt.

De verkoper stuurt daarom het product opnieuw op. Moet je nu weer btw afdragen?
Ik denk dat je dan opnieuw btw en inklaringskosten moet betalen maar dat je die van de verloren zending terug kunt claimen.

"Enough is enough!"

• apis29
  • Niet online
Volgende eBay aankoop binnen, nu vanuit de UK ... en geen gedoe verder. IOSS symbool op het shipping label van Royal Mail welke met Click & Drop aangemaakt was (zoals ik overal zag als de aanbevolen methode). Nu is het wel iets van A4 formaat en binnen een kwartier door het Customs proces gegaan ...
Over de teruggave claim nog altijd niets gehoord overigens, dat zal ondertussen ook al twee maanden geleden zijn dat ik die gedaan heb.

[Voor 18% gewijzigd door apis29 op 21-12-2021 13:35]

• Xtince
Heeft er iemand ervaring met TNT Express?
Ik wil graag wat spullen bestellen van de Rockstar Warehouse, bij afrekenen staat al meteen 21% VAT, maar ook dat je buiten de US of UK nog tegen “taxes” aan kan lopen. Rockstar Warehouse verzend met TNT express

Als ik een beetje google zie ik een verhaal waarbij voor €60 is besteld en voor €43 nog heffingen heeft gekregen! Als ik op de TNT website kijk is het minimale tarief voor douane aangifte btw €15. Dan is Postnl toch wat schappelijker met €4.

Nu rekenen ze al VAT bij afrekenen, maar zoals bekend kunnen postbedrijven daar ook maling aan hebben. Mooi verdienmodel zo. Ik ben dus huiverig om te bestellen, voornamelijk ook omdat de bezorging het via TNT Express gaat (ook vele negatieve reacties op Trustpilot). Als Postnl was had ik nog kunnen berekenen hoeveel ik kwijt ben als ze onterecht toch heffen, dat heb ik dus bij TNT express niet, aangezien ik niet duidelijk kan opmaken tegen welke kosten ik kan aanlopen.

Hoop hier wat ervaringen te kunnen krijgen over TNT en/of bestellingen vanuit de Rockstar store/warehouse. Alvast bedankt!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Hier in de VS iets besteld, bij de RRD tracking staat netjes het IOSS nummer vermeld, die gaat vast goed komen :)

PSN

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:23
Hoe zit het nou met bestellen via Amazon iets uit de US? Amazon zegt no import fees dus ben beetje huiverig. Gaat om iets van 25$ en shipping 8$.

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:51
sacaji schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:24:
Hoe zit het nou met bestellen via Amazon iets uit de US? Amazon zegt no import fees dus ben beetje huiverig. Gaat om iets van 25$ en shipping 8$.
Verkocht en verzonden door Amazon? Dan zul je zien dat Amazon de belastingen al in rekening brengt bij het bestellen, aan de deur zul je niks meer hoeven betalen.

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:23
Rub147 schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:52:
[...]

Verkocht en verzonden door Amazon? Dan zul je zien dat Amazon de belastingen al in rekening brengt bij het bestellen, aan de deur zul je niks meer hoeven betalen.
Niet door Amazon zelf, maar iemand anders op Amazon.

• Xtince
@sacaji
Geen ervaring nog. Maar toevallig gisteren voor het eerst gekocht via Amazon US. Ook een andere verkoper, maar wel shipping door Amazon. Moest bij afrekenen wel meteen taxes betalen (zie ook foto), dus denk dat daar wel een verschil inzit. Neem aan dat jij dan hier nog moet betalen (als postnl pakketje onderschept).

Ik heb zelf ook nog wel een vraag. Een aantal weken terug een spel besteld uit de UK. Ik zie nu in de Postnl app het pakketje als verwachte post. Ik zie echter op dit pakketje, onderstaande gele sticker. Nu lees ik op google dat het in ieder geval gaat om de btw. Betekent dit dat ik een berichtje van Postnl kan ontvangen om af te tikken of als het eenmaal in de app zichtbaar is, is het pakketje dan het “poortje” door? Ben benieuw, nog geen ervaring met “aftikken” via Postnl.

[Voor 51% gewijzigd door Xtince op 27-12-2021 01:51]

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:25
sacaji schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:24:
Bij het afrekenen wordt het verschuldigde btw bedrag in rekening gebracht. Dat geldt ook voor goederen van een derde partij die door Amazon.com worden verzonden. Het hele inklaringsproces wordt verzorgd door het Amazon depot in Rozenburg (Rotterdam). Jij moet achteraf niets onverwachts betalen.

Yaha!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-06 22:34

aawe mwan

Wat ook leuk is:

sacaji schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:59:
[...]
Niet door Amazon zelf, maar iemand anders op Amazon.
In je vorige berichtje schreef je dat Amazon „no import fees” schreef maar hier laat je zien dat dit niet klopt; in het screenshot dat je nu plaatst is te zien dat er staat „No Import Fees Deposit”.

Als je naar deze zin zoekt op Google, dan vind je toelichting van Amazon met daarop onder andere:
The estimated Import Fees Deposit may not represent the actual amount paid to customs authorities.

De deposit is dus een vooruitbetaling op werkelijke invoerrechten. Het wil niet zeggen dat deze goederen op magische wijze vrijgesteld zijn van alle kosten bij invoer (inclusief BTW).

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Xtince schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:27:
Een aantal weken terug een spel besteld uit de UK. Ik zie nu in de Postnl app het pakketje als verwachte post. Ik zie echter op dit pakketje, onderstaande gele sticker.
Die tekst wil zeggen dat:
  • het pakketje fysiek uit een EU-land naar Nederland gekomen is
  • maar dat de oorspronkelijke afzender buiten de EU zit
  • en dat de aldus verschuldigde EU invoerrechten nog NIET voldaan zijn.

• Xtince
aawe mwan schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:54:
[...]

Die tekst wil zeggen dat:
  • het pakketje fysiek uit een EU-land naar Nederland gekomen is
  • maar dat de oorspronkelijke afzender buiten de EU zit
  • en dat de aldus verschuldigde EU invoerrechten nog NIET voldaan zijn.
Dank, maar ik heb nog geen bericht gehad van Postnl, maar zie het pakketje dus wel in Postnl app met bezorgingsdatum vandaag (gaat om brievenbus pakketje). Krijg ik dan nog bericht van ze via de app of mail ter betaling of hoe werkt dat? Nog niet eerder met btw geconfronteerd door Postnl. Alvast dank.

UPDATE: vandaag het pakketje ontvangen zonder melding van postnl voor betaling van btw. Heel fijn!

[Voor 6% gewijzigd door Xtince op 28-12-2021 15:06]

• TheBlackestCrow
Het heeft een tijdje geduurd maar ik krijg de onterecht betaalde inklaringskosten terug oOo
Geachte heer TheBlackestCrow,

U heeft ons op de hoogte gebracht van het feit dat u onterecht inklaringskosten heeft betaald. Ik stel het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen ons te informeren en kan me voorstellen dat dit voor u heel vervelend is en bied u dan ook mijn excuses aan voor het ontstane ongemak.

Het bedrag van €12,65 zal binnen 14 werkdagen aan u worden gerestitueerd en naar IBAN-nummer **** worden overgemaakt.

Heeft u nog vragen?

Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden. U kunt ook op deze e-mail reageren.

Met vriendelijke groet,

Daniëlle
Klantenservice Consumenten

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 22:04
Na me op een kerst kado uit het VK goed verkeken te hebben (6.22 betaald aan postnl voor een kado van nog geen 8 euro.. )

Heb hier even zitten neuzen en als ik het goed snap..

goederen via aliexpress tot 150 euro is BTW al verrekend en hoef ik dus niks extra meer te betalen als het Nederland binnen komt?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:31

Detmer

Professioneel prutser

Wijnands schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 23:26:
Na me op een kerst kado uit het VK goed verkeken te hebben (6.22 betaald aan postnl voor een kado van nog geen 8 euro.. )

Heb hier even zitten neuzen en als ik het goed snap..

goederen via aliexpress tot 150 euro is BTW al verrekend en hoef ik dus niks extra meer te betalen als het Nederland binnen komt?
Onder de €150,- hoef je alleen BTW te betalen en dat gaat via AE*. Boven de €150,- moet je voor bepaalde categorieën invoerkosten betalen, dat gaat niet via AE dacht ik. Kijk ook even https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop wat uitzonderingen zijn. Een laptop of telefoon van boven de €150,- is dus ook nog vrij van invoerrechten.

* Heel soms gaat dit wel eens mis op basis van bovenstaande reacties. Heb ik tot nu toe nog geen last van gehad.

[Voor 6% gewijzigd door Detmer op 18-01-2022 23:36]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 22:04
Dank!

Grappig, daarmee is shoppen bij ali daadwerkelijk aantrekkelijker geworden dan toen de €21 grens er nog was

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Klopt, zolang het goed gaat is shoppen tussen €21 en €150 ex btw (€181 incl btw uitgeeft) buiten de EU een stuk interessanter geworden.

"Enough is enough!"

• apis29
  • Niet online
sjirafje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:34:
Klopt, zolang het goed gaat is shoppen tussen €21 en €150 ex btw (€181 incl btw uitgeeft) buiten de EU een stuk interessanter geworden.
Oja? Uit China misschien O-) ...

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

apis29 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:46:
[...]

Oja? Uit China misschien O-) ...
Ook uit allerlei andere landen.

Voor producten uit de VS hoef ik nu door IOSS niet meer bang te zijn voor een over ijverige PostNL die nog extra btw en importfee erop mikt terwijl dat al voldaan was.

(laatste keren stond het IOSS nummer netjes bij de RRD tracking vermeld)

[Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2022 17:11]

PSN

• apis29
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Ook uit allerlei andere landen.

Voor producten uit de VS hoef ik nu door IOSS niet meer bang te zijn voor een over ijverige PostNL die nog extra btw en importfee erop mikt terwijl dat al voldaan was.

(laatste keren stond het IOSS nummer netjes bij de RRD tracking vermeld)
Ligt er maar net aan hoe ver terug in de tijd je gaat kijken. Vóór de €22 grens vervallen was was de kans dat je úberhaupt BTW moest betalen vrij minimaal ;)

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

apis29 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Ligt er maar net aan hoe ver terug in de tijd je gaat kijken. Vóór de €22 grens vervallen was was de kans dat je úberhaupt BTW moest betalen vrij minimaal ;)
Verzenders uit de VS zetten ook toen over het algemeen wel de echte waarde erop en niet de Chinese '1 dolla gift' strapatsen.

PSN

• apis29
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Verzenders uit de VS zetten ook toen over het algemeen wel de echte waarde erop
Ja en ook toen passeerde de meerderheid van de pakketten zonder BTW erdoorheen dus het is maar net hoe je 'aantrekkelijk' interpreteert met het nieuwe systeem ;) . Als je voorheen al vooraf BTW afdroeg dan had je normaal gesproken toch al nooit met PostNL van doen en dubbele BTW betalingen dan ook al helemaal nooit gehad ...
Maar onlangs weer twee dingen binnen gekregen via PostNL, nu uit Noorwegen, en die waren netjes aangemeld door de verzender. Dus bij de meest recente pogingen geen problemen iig (en als bonus bijkomstigheid heb ik volgens mij de Noorse prijs zónder BTW betaald dus heb ik het alsnog zonder BTW te betalen. Is hier verder ook niet te koop zoals bij de meeste van mijn niet-EU aankopen dus ook geen lokale verkoper ondermijnd O-) )

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:28

Domih

Domih.

Kunnen ondernemers die iets uit China bestellen de betaalde BTW terugvragen? Krijg namelijk geen btw-factuur en wil gereedschap bestellen

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Domih Zal waarschijnlijk afhangen van via welke verkoopplatform je iets besteld.

Want van zowel BG alsmede AE krijg ik gewoon een factuur met BTW specificatie. M.a.w. dat zou je gewoon kunnen gebruiken voor je OB aangifte (voorbelasting).

Mooie Plaatjes   

• Cobb
Iemand nog tips voor aanschaffen van eBay? Het gaat in mijn geval vaak om comics uit het VK, US of AU. Ik heb nu een aantal keren al gedoe gehad met Postnl. Die blijven gewoon 21% rekenen (strips vallen onder het lage tarief) en dan nog inklaringskosten.
Hoe kan ik nu zien dat de verkoper (soms een particulier soms een stripwinkel) mij 9% BTW rekent via het IOSS ?? En hoe zorg ik ervoor dat de verkoper dat duidelijk maakt op de verpakking?

Ik merk overigens dat meer en meer verkopers niet meer leveren aan de EU..

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Cobb schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:09:
En hoe zorg ik ervoor dat de verkoper dat duidelijk maakt op de verpakking?
Het zal formeel wel verplicht zijn om het te vermelden op het pakket zelf, maar wat is het nut? De computer die de rekeningen genereert duikt heus de loods niet in om te kijken of er misschien ook nog iets met een viltstift op jouw pakket geschreven is. Veel belangrijker is dat de verzender de elektronische documenten juist invult.

• Cobb
@aawe mwan in mijn Postnl bezwaar tegen één van de verzendingen voert Postnl (telefonisch) aan dat alle informatie op de verpakking moest staan. Zo werd er bijvoorbeeld gezegd dat ze aan de buitenkant niet konden zien dat het om een stripboek gaat. (Terwijl die info wel door de verzender was ingevuld). Ik had de verpakking niet meer toen ik met dit verhaal van Postnl werd geconfronteerd.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ben het even kwijt met de nieuwe regels, maar als ik iets voor pak hem beet 35 euro bij Ali bestel, de BTW betaal (zoals nu gebruikelijk bij Ali) dan kan ik hoogstens nog 4 euro aan inklaringskosten verwachten?

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Cobb schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:08:
Zo werd er bijvoorbeeld gezegd dat ze aan de buitenkant niet konden zien dat het om een stripboek gaat.
Dan is het misverstand duidelijk. In de Nederlandse taal is „dat kunnen we aan de buitenkant niet zien” een zegswijze. Het betekent niet letterlijk dat iets altijd aan de buitenkant zichtbaar moet zijn.

• thof1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof1

FP ProMod
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:53:
ben het even kwijt met de nieuwe regels, maar als ik iets voor pak hem beet 35 euro bij Ali bestel, de BTW betaal (zoals nu gebruikelijk bij Ali) dan kan ik hoogstens nog 4 euro aan inklaringskosten verwachten?
Simpeler, in principe zou je alle aankopen onder 150 euro (ex BTW) / 181 (incl BTW) bij AliExpress zonder problemen en extra kosten moeten ontvangen. De BTW betaald je namelijk al bij Ali en tegenwoordig worden de prijzen ook incl. BTW getoond.

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 23:21
thof1 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:18:
[...]

Simpeler, in principe zou je alle aankopen onder 150 euro (ex BTW) / 181 (incl BTW) bij AliExpress zonder problemen en extra kosten moeten ontvangen. De BTW betaald je namelijk al bij Ali en tegenwoordig worden de prijzen ook incl. BTW getoond.
Op PostNL staat dat ze 4 euro Afhandelingskosten per pakket berekenen voor bedragen onder de 150 euro. Klopt dit niet?

GoT, You have to love it!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Lisadr schreef op maandag 14 februari 2022 @ 02:07:
[...]

Op PostNL staat dat ze 4 euro Afhandelingskosten per pakket berekenen voor bedragen onder de 150 euro. Klopt dit niet?
Die 4 euro betaal je alleen aan PostNL als zij die BTW voor je afhandelen. Dus als Ali dat niet gedaan zou hebben, dan betaal je PostNL die BTW + 4 euro.

Als de BTW al netjes afgehandeld is en dat voor PostNL duidelijk is dan komt dat pakketje gewoon bij jouw thuis terecht zonder dat je er nog extra voor hoeft te betalen.

Humankind… be both.

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 23:09
Heeft er hier iemand sinds de nieuwe regels ervaring met een Ali bestelling boven de 150 euro?

Ben benieuwd naar ervaringen die wat lucht kunnen schijnen op de exacte extra kosten die er waren.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:23

Amphiebietje

In de blubber

Is er iets bekend over problemen bij de afdeling inklaring van PostNL? Ik heb een expresse pakket dat nu al ruim een week stil ligt bij die afdeling. Ligt ie plat door de corona ofzo?

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Stoffa schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:09:
Heeft er hier iemand sinds de nieuwe regels ervaring met een Ali bestelling boven de 150 euro?

Ben benieuwd naar ervaringen die wat lucht kunnen schijnen op de exacte extra kosten die er waren.
Ik heb een tijdje terug een artikel van ca €170 via ali gekocht, die kwam gewoon zonder extra kosten aan. Maar die €170 is inclusief btw. Ik neem aan dat je bedoeld boven de 150 ex btw (181,50 incl btw). Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar er is duidelijk te zien dat ali dan de prijs aanpast zodat je geen btw betaald. Sommige verkopers met een warehouse binnen de eu gebruiken deze truc om er voor te zorgen dat je dan helemaal geen btw hoeft te betalen, de pakjes die van binnen de eu verzonden worden worden blijkbaar niet gecontroleerd door postnl :+

"Enough is enough!"

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Stoffa schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:09:

Ja, pakket heeft exact een maand bij PostNL voor inklaring gelegen en toen hebben ze hem doorgeduwd zonder extra kosten (dat is mijn vermoeden althans..). Pakket kwam binnen met een excuus sticker. Tweemaal contact gehad met webcare en die gaven aan grote achterstanden te hebben.

Positief is dat je met beetje geluk geen btw/inklaringskosten hebt. Negatief is dat je zeker een maand in onzekerheid over een duur pakket zit 😉

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:23

Amphiebietje

In de blubber

BertusG schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 00:36:
[...]

Ja, pakket heeft exact een maand bij PostNL voor inklaring gelegen en toen hebben ze hem doorgeduwd zonder extra kosten (dat is mijn vermoeden althans..). Pakket kwam binnen met een excuus sticker. Tweemaal contact gehad met webcare en die gaven aan grote achterstanden te hebben. [Afbeelding]

Positief is dat je met beetje geluk geen btw/inklaringskosten hebt. Negatief is dat je zeker een maand in onzekerheid over een duur pakket zit 😉
Oh, lekker. Sinds die nieuwe BTW-regeling heb ik werkelijk bij 50% van mijn pakketten (die niet eens uit China komen, wel van daar in de buurt) gekloot bij PostNL (teruggestuurd, geen tracking, grote vertragingen in NL zelf, geen SMS/email/briefje). Eigenlijk is het enige dat mij nog niet is gebeurd een foute inklaring (tempting fate, there... :D ).

Nou ja, volgende keer maar weer DHL, zelfs al zijn die duurder. Die hebben hun procedure tenminste wel op orde.

• Stoffa
Interessant zeg. Is dus goed mogelijk dat je vaak boven de 150 euro juist helemaal geen BTW betaalt, daar waar je volgens de voorschriften je je juist wat afschrikt zou moeten voelen door de extra kosten die er bij komen.

Zijn er meer mensen hier met bestellingen boven de 150 euro (ex btw) die wel of niet de BTW en inklaringskosten moesten betalen?

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

BertusG schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 00:36:
[...]

Ja, pakket heeft exact een maand bij PostNL voor inklaring gelegen en toen hebben ze hem doorgeduwd zonder extra kosten (dat is mijn vermoeden althans..). Pakket kwam binnen met een excuus sticker. Tweemaal contact gehad met webcare en die gaven aan grote achterstanden te hebben. [Afbeelding]

Is deze verzonden vanuit een EU warehouse of vanuit China?

"Enough is enough!"

• apis29
  • Niet online
Stoffa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:17:
Interessant zeg. Is dus goed mogelijk dat je vaak boven de 150 euro juist helemaal geen BTW betaalt, daar waar je volgens de voorschriften je je juist wat afschrikt zou moeten voelen door de extra kosten die er bij komen.

Zijn er meer mensen hier met bestellingen boven de 150 euro (ex btw) die wel of niet de BTW en inklaringskosten moesten betalen?
BTW betaal je altijd ongeacht het orderbedrag. Boven de €150 komen er échte importkosten bovenop de productkosten (BTW is geen importbelasting) waarbij het percentage afhankelijk is van het soort product*.
Van wat ik gelezen heb kun je bij PostNL bij een bedrag boven de €150 niet vooraf laten inklaren via het IOSS systeem en gebeurt dat idd hier pas en moet je dus ook inklaringskosten betalen.

* zie

[Voor 32% gewijzigd door apis29 op 17-02-2022 13:54]

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
apis29 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 13:14:
[...]

BTW betaal je altijd ongeacht het orderbedrag. Boven de €150 komen er échte importkosten bovenop de productkosten (BTW is geen importbelasting) waarbij het percentage afhankelijk is van het soort product*.
Van wat ik gelezen heb kun je bij PostNL bij een bedrag boven de €150 niet vooraf laten inklaren via het IOSS systeem en gebeurt dat idd hier pas en moet je dus ook inklaringskosten betalen.

* zie
Klopt, op mijn order bij AE was dus inderdaad geen VAT/BTW gerekend. PostNL heeft dit vervolgens ook niet gedaan. Ik zou hier echter niet vanuit gaan dat dit 'normaal' is. Sterker nog, ik had liever gewoon BTW betaald en m'n pakket snel gehad i.p.v. een maand in onzekerheid zitten of het überhaupt nog zou komen.

• Stoffa
@apis29 Dat altijd klopt dus alvast niet gezien de post van Bertus. Ik ken de regels, ik probeer slechts te achterhalen in hoeverre ze ook daadwerkelijk correct worden toegepast door de instanties.
Op dit moment heb ik helaas maar 1 iemand kunnen vinden die een order boven 150 euro heeft geplaatst op de forums van Tweakers, fok, en chinafans. Die persoon heeft dus geen BTW betaald, wat de vraag doet rijzen hoe common of uncommon dat is.

• apis29
  • Niet online
Stoffa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:59:
@apis29 Dat altijd klopt dus alvast niet gezien de post van Bertus. Ik ken de regels, ik probeer slechts te achterhalen in hoeverre ze ook daadwerkelijk correct worden toegepast door de instanties.
Op dit moment heb ik helaas maar 1 iemand kunnen vinden die een order boven 150 euro heeft geplaatst op de forums van Tweakers, fok, en chinafans. Die persoon heeft dus geen BTW betaald, wat de vraag doet rijzen hoe common of uncommon dat is.
Ja dat zal een geval van de drukte zijn, weet niet wat voor waarde er op het label vermeld was? @BertusG
Kan me herinneren dat ze max 30 dagen hadden om iets te mogen inklaren, heb dat in het verleden ook wel eens gehad dat ze dat niet gered hadden maar niet met een excuus sticker erop :P (en toen was het lang nog niet zo druk als dat ze het nu blijkbaar hebben)

[Voor 4% gewijzigd door apis29 op 17-02-2022 17:02]

• Stoffa
apis29 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:00:
[...]

Ja dat zal een geval van de drukte zijn, weet niet wat voor waarde er op het label vermeld was? @BertusG
Kan me herinneren dat ze max 30 dagen hadden om iets te mogen inklaren, heb dat in het verleden ook wel eens gehad dat ze dat niet gered hadden maar niet met een excuus sticker erop :P (en toen was het lang nog niet zo druk als dat ze het nu blijkbaar hebben)
Voordat ze vorig jaar de BTW-heffing naar Ali verlegden was er ook sprake van, boven 22 euro, in principe extra heffingen. 99 van de 100 pakketjes kwamen echter gewoon aan zonder dat die zaken werden geind. Het daadwerkelijk innen van wetttelijke heffingen liep dus eigenlijk voor geen meter. Het zou me niet verbazen dat dat nu nog steeds zo is, maar nu moet men alleen heffen boven de 150 euro.
Dat zou dus kunnen betekenen dat boven de 150 euro het nog steeds zo gaat als voor juli 2021, maar vooralsnog is dat giswerk.

• apis29
  • Niet online
Stoffa schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Voordat ze vorig jaar de BTW-heffing naar Ali verlegden was er ook sprake van, boven 22 euro, in principe extra heffingen. 99 van de 100 pakketjes kwamen echter gewoon aan zonder dat die zaken werden geind. Het daadwerkelijk innen van wetttelijke heffingen liep dus eigenlijk voor geen meter. Het zou me niet verbazen dat dat nu nog steeds zo is, maar nu moet men alleen heffen boven de 150 euro.
Dat zou dus kunnen betekenen dat boven de 150 euro het nog steeds zo gaat als voor juli 2021, maar vooralsnog is dat giswerk.
Zoals ik het zag/ ervaarde werd er 'nooit' gecontrolleerd bij kleine pakketjes maar dozen/pakketten die op de lopende band opvielen wel. Echter is het enige wat ik tot nu toe via PostNL heb binnengekregen onder het nieuwe systeem (en onterecht dubbel BTW over heb moeten betalen) wel iets geweest wat voorheen 'nooit' gecontrolleerd zou worden en was het ook in vijf dagen door de inklaring heen.
Maar het was ook niet boven de €150 en zou kunnen dat ze die TARIC code dan niet hoeven op te zoeken en het een ander proces is gedaan door een andere afdeling met meer capaciteit.
Zal inderdaad gokken blijven, misschien op andere fora nog wat meer recente ervaringen te vinden ...

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik heb er inmiddels hoofdpijn van. :)

Ik heb met een verkoper op AliExpress een aankoop geregeld van $1160,16 in zijn store, inclusief verzending. We hebben vervolgens afgesproken dat we die koop voor $1000 inclusief verzending gaan doen.

So far so good, ik plaats de items in mijn winkelmandje. Ik ga afrekenen, er wordt $1160,16 getoond. Vervolgens wordt er onderaan getoond dat er een "price adjustment" wordt gedaan. Er gaat $201,35 af.

Grand total wordt $958,81.

De verkoper geeft nu aan dat de order die ik heb geplaatst hem minder dan $1000 oplevert, hij komt $41,19 tekort. We hebben de order gecancelled en ik krijg daar een refund voor.

Maar goed, nu de juiste order plaatsen. Nu ik wat beter kijk, zou er voor mijn gevoel $1000 bovenaan moeten staan, in plaats van $1160,16. En zou ik dus nog een kortingscode ergens moeten invullen.

Dat zou dan ook betekenen dat de "Grand total" een stuk minder wordt. Want er zal meer van de prijs af gaan en er zal dan wel iets minder VAT gereken worden.

Maar, dat zal dan ook resulteren in dat de verkoper nog minder geld krijgt.

Wat mis ik hier? Of mist de verkoper iets? Die "price adjustment", dient de verkoper daar iets mee te doen? Moet hij die VAT weer ergens claimen na het processen van de order, zodat hij zijn ontbrekende geld krijgt?

Het wordt er niet makkelijker op. :)

• apis29
  • Niet online
Tanuki schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 08:55:
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want ik heb er inmiddels hoofdpijn van. :)

Ik heb met een verkoper op AliExpress een aankoop geregeld van $1160,16 in zijn store, inclusief verzending. We hebben vervolgens afgesproken dat we die koop voor $1000 inclusief verzending gaan doen.

So far so good, ik plaats de items in mijn winkelmandje. Ik ga afrekenen, er wordt $1160,16 getoond. Vervolgens wordt er onderaan getoond dat er een "price adjustment" wordt gedaan. Er gaat $201,35 af.

Grand total wordt $958,81.

De verkoper geeft nu aan dat de order die ik heb geplaatst hem minder dan $1000 oplevert, hij komt $41,19 tekort. We hebben de order gecancelled en ik krijg daar een refund voor.

Maar goed, nu de juiste order plaatsen. Nu ik wat beter kijk, zou er voor mijn gevoel $1000 bovenaan moeten staan, in plaats van $1160,16. En zou ik dus nog een kortingscode ergens moeten invullen.

Dat zou dan ook betekenen dat de "Grand total" een stuk minder wordt. Want er zal meer van de prijs af gaan en er zal dan wel iets minder VAT gereken worden.

Maar, dat zal dan ook resulteren in dat de verkoper nog minder geld krijgt.

Wat mis ik hier? Of mist de verkoper iets? Die "price adjustment", dient de verkoper daar iets mee te doen? Moet hij die VAT weer ergens claimen na het processen van de order, zodat hij zijn ontbrekende geld krijgt?

Het wordt er niet makkelijker op. :)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Moet je subtotal niet gewoon $1210 zijn: $1000 (uiteindelijke grand total) + 21% BTW. En van die 'total' wordt die 21% er weer afgehaald met de price adjustment voor een grand total van $1000

Die $958 is net als bij de Mediamarkt BTW actie gewoon BTW korting eraf van effectief 17,36%
($1160,16/121)*100

[Voor 6% gewijzigd door apis29 op 18-02-2022 12:59]

• martin_v_z
  • Laatst online: 08-06 20:05
Heeft het überhaupt momenteel zin om dubbele btw terug te vorderen bij Postnl als het om een ebay pakket uit de UK gaat?
De verkoper had alleen een douane waarde sticker er op geplakt dus geen ioss informatie. Wel heb ik uiteraard ook al aan ebay de kosten betaald.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

martin_v_z schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:07:
Heeft het überhaupt momenteel zin om dubbele btw terug te vorderen bij Postnl als het om een ebay pakket uit de UK gaat?
De verkoper had alleen een douane waarde sticker er op geplakt dus geen ioss informatie. Wel heb ik uiteraard ook al aan ebay de kosten betaald.
Even contact opnemen met ebay, de factuur van postnl uploaden en je krijgt de via ebay betaalde btw terug.

"Enough is enough!"

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Boven de 150eu kan je niet IOSS doen en wordt je pakket gewoon door de PostNL/DHL/FedEx etc gestopt en de btw en invoerrechten bepaald en krijg je de rekening los.

Het hele verhaal van verkoper en VAT is irrelevant?

PSN

• martin_v_z
  • Laatst online: 08-06 20:05
sjirafje schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:29:
[...]

Even contact opnemen met ebay, de factuur van postnl uploaden en je krijgt de via ebay betaalde btw terug.
Thanks. De verkoper leek niet echt happig te zijn namelijk. Misschien is ebay inderdaad handiger.

Nu nog de factuur van postnl zien te krijgen.

• apis29
  • Niet online
martin_v_z schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:41:
[...]

Thanks. De verkoper leek niet echt happig te zijn namelijk. Misschien is ebay inderdaad handiger.

Nu nog de factuur van postnl zien te krijgen.
Die kan je gewoon downloaden van je tracking pagina als je al betaald hebt. Was wel een goede herinnering dat die van mij nog openstond, blijkbaar vonden ze die factuur van de PostNL geen bewijs genoeg dat je al betaald hebt maar zien ze/ ziet deze het als een factuur die nog openstaat.
Nu nog een keer alles geupload en ook de link van de tracking (alsook een screenshot) waarop je wel kan zien dat het betaald is.

• ES335
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:46
Ben van plan om een racestoel te kopen voor mijn simrig uit het VK, na een e-mail te hebben gestuurd krijg ik het volgende bericht:
All items are currently shipping from the UK, so a small customs charge will apply. We cover all extra duties and tax however.
Kan dat zomaar? Wil liever niet voor een verassing komen te staan.

• apis29
  • Niet online
ES335 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:43:
Ben van plan om een racestoel te kopen voor mijn simrig uit het VK, na een e-mail te hebben gestuurd krijg ik het volgende bericht:

[...]

Kan dat zomaar? Wil liever niet voor een verassing komen te staan.
Daar gaat het hele topic over ;)

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:45
Oh my, oh my. Het is niet dat je bij het bezwaarverzoek "PostNL heeft IOSS registratie op verzendlabel genegeerd" kunt aanvinken, en dat dat voldoende is? ;( Het zou de doorloop aan beide zijden een stuk eenvoudiger maken.

Snap ook niet hoe een geautomatiseerde postafhandeling dat IOSS nummer niet vindt. Dat priegeltje van de pakketwaarde vinden ze wel. Alsof ze het bewust negen om extra inkomsten te genereren.

• apis29
  • Niet online
Zwartoog schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:22:
Oh my, oh my. Het is niet dat je bij het bezwaarverzoek "PostNL heeft IOSS registratie op verzendlabel genegeerd" kunt aanvinken, en dat dat voldoende is? ;( Het zou de doorloop aan beide zijden een stuk eenvoudiger maken.

Snap ook niet hoe een geautomatiseerde postafhandeling dat IOSS nummer niet vindt. Dat priegeltje van de pakketwaarde vinden ze wel. Alsof ze het bewust negen om extra inkomsten te genereren.
Dat ligt er dus maar net aan of alles juist gegaan is bij de electronische aangifte. Dat iemand handmatig IOSS en een of ander nummer op het label zet wil nog niet betekenen dat het ook goed is doorgegeven ...

Poging twee om mijn betaalde BTW aan eBay terug te krijgen was in eerste instantie weer mislukt dus toen maar even in wat steviger taal een reply gegeven en hierna wel goedgekeurd. Leek wel automatische piloot werk die afkeuring, precies dezefde tekst als de eerste keer met een andere naam eronder. Weer zo'n customer service ergens in India ...

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er wacht een €150+ pakketje op mij bij PostNL. Ze willen dat ik BTW + heffing betaal. Prima. Maar dat zie ik enkel op de statuspagina van de internationale trackingcode. Ik heb geen briefje in de bus ontvangen. Kan ik achterhalen hoe ik mijn pakketje kan afrekenen?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
-DarkShadow- schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:26:
Er wacht een €150+ pakketje op mij bij PostNL. Ze willen dat ik BTW + heffing betaal. Prima. Maar dat zie ik enkel op de statuspagina van de internationale trackingcode. Ik heb geen briefje in de bus ontvangen. Kan ik achterhalen hoe ik mijn pakketje kan afrekenen?
Dat gaat via de app toch? Een paar dagen dan. Daarna moet je afrekenen bij het pakkerpunt, en dat is duurder.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vandaag is er een zending uit de UK aangekomen, daar kreeg ik vorige week een inklaringsrekening voor in de PostNL app. Er staat, zo bleek na verschijnen foto in de PostNL app, echter een IOSS nummer op de bubbelenvelop en (net nagekeken) eBay heeft btw geïnd bij het plaatsen van de bestelling met daarbij het IOSS nummer vermeld. Is de inklaringsrekening dan onterecht? :S

[Voor 5% gewijzigd door Raven op 10-03-2022 19:07]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee