Toon posts:

Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:23:
@SYQ Hè? Amazon.de; da's toch gewoon Duitsland, unseren Nachbarn (EU)?

Hoezo zou je dan überhaupt extra BTW en/of inklaringskosten moeten betalen?
De besteller betaalt toch de rekening (inclusief 'Versand und MwSt')?
Was misschien wel handig om te melden in mn eerste post maar pakket zelf is geleverd door een verkoper buiten EU

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:02

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ehtweak schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:23:
@SYQ Hè? Amazon.de; da's toch gewoon Duitsland, unseren Nachbarn (EU)?

Hoezo zou je dan überhaupt extra BTW en/of inklaringskosten moeten betalen?
De besteller betaalt toch de rekening (inclusief 'Versand und MwSt')?
Duidelijk Chinese dropshipper.

Amazon.de is al vele malen langs gekomen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Spike_wolf
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:47

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

Genius Or Madman?.. You Decide

SYQ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:45:
[...]

Was misschien wel handig om te melden in mn eerste post maar pakket zelf is geleverd door een verkoper buiten EU
Waarschijnlijk hetzelfde als waar ik laatst mee te maken had. Besteld op Amazon.nl, geleverd door een verkoper in Engeland. Die verkoper had op het label alleen de waarde van het product en de verzendkosten staan. Niet de BTW, omdat hij natuurlijk niets met die BTW te maken had, dat heeft Amazon geregeld. Dus bij de controle leek het alsof er geen btw afgedragen was.
Ik neem aan dat dit een foutje was, of dat Amazon inmiddels door heeft dat er in die procedure wat veranderd moet worden.
Mijn bezwaar is inmiddels een maand geleden door PostNL in behandeling genomen, met wat geluk over drie maanden dus antwoord :')

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Star Wars Awakens | Instagram | Shapeways

• sjirafje
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

sjirafje

Come get some!

Spike_wolf schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:00:
[...]

Waarschijnlijk hetzelfde als waar ik laatst mee te maken had. Besteld op Amazon.nl, geleverd door een verkoper in Engeland. Die verkoper had op het label alleen de waarde van het product en de verzendkosten staan. Niet de BTW, omdat hij natuurlijk niets met die BTW te maken had, dat heeft Amazon geregeld. Dus bij de controle leek het alsof er geen btw afgedragen was.
Ik neem aan dat dit een foutje was, of dat Amazon inmiddels door heeft dat er in die procedure wat veranderd moet worden.
Mijn bezwaar is inmiddels een maand geleden door PostNL in behandeling genomen, met wat geluk over drie maanden dus antwoord :')
Lijkt me een probleem wat Amazon moet oplossen toch?

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

sjirafje schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:51:
[...]

Lijkt me een probleem wat Amazon moet oplossen toch?
Dat zeg ik in mijn post ook toch? :)
Amazon moet zorgen dat er bij externe non-EU leveranciers de afgedragen BTW op het label vermeldt wordt, dan gebeurt dit niet meer.

Als je doelt op mijn specifieke geval waar ik PostNL aan het werk gezet heb, dan is dat ene probleem dat PostNL moet oplossen, niet Amazon. PostNL heeft onterecht (again, maar begrijpelijk) geld geint en doorgestuurd naar de belastingdienst dat terug moet naar mij, dus daar moet de gewone procedure voor doorlopen worden.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:02

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Spike_wolf schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:06:
[...]

Dat zeg ik in mijn post ook toch? :)
Amazon moet zorgen dat er bij externe non-EU leveranciers de afgedragen BTW op het label vermeldt wordt, dan gebeurt dit niet meer.
Het staat normaal niet op het label, maar hoort in de customs declaration te staan die digitaal of op papier door de verzender wordt aangeleverd.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Spike_wolf

Spike_wolf

Moderator Devschuur®

YakuzA schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
[...]

Het staat normaal niet op het label, maar hoort in de customs declaration te staan die digitaal of op papier door de verzender wordt aangeleverd.
Die declaration zit (in mijn ervaring) het grootste gedeelte van de tijd als een label op het pakket geplakt ;)
En zoals ik zeg, Amazon moet in hun procedure zorgen dat die btw gewoon op dat label/formulier/T&T staat.

• Tim45
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 16-09 11:34
Inmiddels contact gehad met Post.nl en zij gaan een onderzoek instellen. Wordt vervolgt.

• HuRRaCaNe
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-09 08:59
Ik heb een onderdeel nodig dat in de EU zeer slecht verkrijgbaar is. Op Ebay is er wel een verkoper in de VK die het onderdeel verkoopt. Uiteraard moet ik als Belg op VK pakketjes BTW + 15 euro invoerkosten betalen. Echter, op de ebay pagina staat:
Geen extra invoerkosten bij levering.
Dit object wordt via het programma voor internationale verzending verzonden en omvat internationaal traceren.
...
Internationale verzendkosten en invoerkosten betaald aan Pitney Bowes Inc.
Ook worden er reeds GBP 7,32 invoerkosten gerekend. Toch vertrouw ik niet helemaal dat de Belgische douane geen invoer/administratiekosten zal aanrekenen, gezien de comments eerder in dit topic. In Nederland zal postnl maar €4 aanrekenen, in België is dat dus €15. Heeft iemand ervaring met VK + Ebay + BE?

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Nu online

aawe mwan

Wat ook leuk is:

HuRRaCaNe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:15:
Ook worden er reeds GBP 7,32 invoerkosten gerekend. Toch vertrouw ik niet helemaal dat de Belgische douane geen invoer/administratiekosten zal aanrekenen,
De Engelse partij stuurt het pakketje niet naar jou, maar naar de Pitney Bowes Inc vestiging in België (of een ander EU land). Dat bedrijf betaalt de BTW aan de Belgische overheid en ze plakken een nieuw adreslabel op het pakket, met een nieuwe T&T code. Vervolgens gaat het pakket naar jou, alsof het een pakket is dat van binnen België verstuurd is.

BPost weet niet beter dan dat het pakket gewoon uit België komt en zal dus geen douanehandelingen doen voor jouw pakket. Waar jij dan dus ook niet voor hoeft te betalen.

老厮是麂

• eborn
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:06
Ik heb voor het eerst sinds de Brexit en 1 juli ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en telescoop onderdelen besteld bij FLO. Tot nu toe lijkt alles voorspoedig te gaan met de Royal Mail en PostNL tandem:

13 september besteld
14 september verzonden
15 september Heathrow UK verlaten
16 september ontvangen door douane in Nederland
18 september betaalverzoek PostNL ontvangen

Nu is het dus wachten op de levering. Na alle horrorverhalen die ik overal lees, ben ik tot nu toe niet ontevreden. Blijkbaar kan het wel in een week, als men een beetje meewerkt ;)

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

eborn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:18:
...
. Blijkbaar kan het wel in een week, als men een beetje meewerkt ;)
Heb je het al in huis dan? ;)
Niet juichen voordat het echt feest is! :)

Mooie Plaatjes   

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:16
eborn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:18:
Ik heb voor het eerst sinds de Brexit en 1 juli ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en telescoop onderdelen besteld bij FLO. Tot nu toe lijkt alles voorspoedig te gaan met de Royal Mail en PostNL tandem:

13 september besteld
14 september verzonden
15 september Heathrow UK verlaten
16 september ontvangen door douane in Nederland
18 september betaalverzoek PostNL ontvangen

Nu is het dus wachten op de levering. Na alle horrorverhalen die ik overal lees, ben ik tot nu toe niet ontevreden. Blijkbaar kan het wel in een week, als men een beetje meewerkt ;)
Bij de meesten wordt het na betaling van de inklaringskosten pas stil.

• JohnBlutarski
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 17:01
P-Rock schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:29:
[...]

Bij de meesten wordt het na betaling van de inklaringskosten pas stil.
Heb een pakketje uit de UK waar ik €4,33 inklaringskosten voor moest betalen. Staat nu al 3 weken op "Bezorgtijd nog niet bekend" in de PostNL-app

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:16
JohnBlutarski schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:32:
[...]

Heb een pakketje uit de UK waar ik €4,33 inklaringskosten voor moest betalen. Staat nu al 3 weken op "Bezorgtijd nog niet bekend" in de PostNL-app
Bij mij hetzelfde, alleen wacht ik al meer dan een maand.

Je zou bijna een kort geding aanspannen tegen die prutsers van PostNL.

Ik was altijd wel te spreken over ze, maar op dit moment doet zelfs DHL Parcel het beter.

[Voor 10% gewijzigd door P-Rock op 18-09-2021 14:37]

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee