Was misschien wel handig om te melden in mn eerste post maar pakket zelf is geleverd door een verkoper buiten EUehtweak schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:23:
@SYQ Hè? Amazon.de; da's toch gewoon Duitsland, unseren Nachbarn (EU)?
Hoezo zou je dan überhaupt extra BTW en/of inklaringskosten moeten betalen?
De besteller betaalt toch de rekening (inclusief 'Versand und MwSt')?
Duidelijk Chinese dropshipper.ehtweak schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:23:
@SYQ Hè? Amazon.de; da's toch gewoon Duitsland, unseren Nachbarn (EU)?
Hoezo zou je dan überhaupt extra BTW en/of inklaringskosten moeten betalen?
De besteller betaalt toch de rekening (inclusief 'Versand und MwSt')?
Amazon.de is al vele malen langs gekomen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Waarschijnlijk hetzelfde als waar ik laatst mee te maken had. Besteld op Amazon.nl, geleverd door een verkoper in Engeland. Die verkoper had op het label alleen de waarde van het product en de verzendkosten staan. Niet de BTW, omdat hij natuurlijk niets met die BTW te maken had, dat heeft Amazon geregeld. Dus bij de controle leek het alsof er geen btw afgedragen was.SYQ schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:45:
[...]
Was misschien wel handig om te melden in mn eerste post maar pakket zelf is geleverd door een verkoper buiten EU
Ik neem aan dat dit een foutje was, of dat Amazon inmiddels door heeft dat er in die procedure wat veranderd moet worden.
Mijn bezwaar is inmiddels een maand geleden door PostNL in behandeling genomen, met wat geluk over drie maanden dus antwoord
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Lijkt me een probleem wat Amazon moet oplossen toch?Spike_wolf schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:00:
[...]
Waarschijnlijk hetzelfde als waar ik laatst mee te maken had. Besteld op Amazon.nl, geleverd door een verkoper in Engeland. Die verkoper had op het label alleen de waarde van het product en de verzendkosten staan. Niet de BTW, omdat hij natuurlijk niets met die BTW te maken had, dat heeft Amazon geregeld. Dus bij de controle leek het alsof er geen btw afgedragen was.
Ik neem aan dat dit een foutje was, of dat Amazon inmiddels door heeft dat er in die procedure wat veranderd moet worden.
Mijn bezwaar is inmiddels een maand geleden door PostNL in behandeling genomen, met wat geluk over drie maanden dus antwoord
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Dat zeg ik in mijn post ook toch?sjirafje schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:51:
[...]
Lijkt me een probleem wat Amazon moet oplossen toch?
Amazon moet zorgen dat er bij externe non-EU leveranciers de afgedragen BTW op het label vermeldt wordt, dan gebeurt dit niet meer.
Als je doelt op mijn specifieke geval waar ik PostNL aan het werk gezet heb, dan is dat ene probleem dat PostNL moet oplossen, niet Amazon. PostNL heeft onterecht (again, maar begrijpelijk) geld geint en doorgestuurd naar de belastingdienst dat terug moet naar mij, dus daar moet de gewone procedure voor doorlopen worden.
Humankind… be both.
Het staat normaal niet op het label, maar hoort in de customs declaration te staan die digitaal of op papier door de verzender wordt aangeleverd.Spike_wolf schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:06:
[...]
Dat zeg ik in mijn post ook toch?
Amazon moet zorgen dat er bij externe non-EU leveranciers de afgedragen BTW op het label vermeldt wordt, dan gebeurt dit niet meer.
PSN
Die declaration zit (in mijn ervaring) het grootste gedeelte van de tijd als een label op het pakket geplaktYakuzA schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:
[...]
Het staat normaal niet op het label, maar hoort in de customs declaration te staan die digitaal of op papier door de verzender wordt aangeleverd.
En zoals ik zeg, Amazon moet in hun procedure zorgen dat die btw gewoon op dat label/formulier/T&T staat.
Humankind… be both.
Inmiddels contact gehad met Post.nl en zij gaan een onderzoek instellen. Wordt vervolgt.ehtweak schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:10:
[...]
Het ligt NIET bij de Douane!![]()
https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje
Met dank voor de tip van @Hatsjoe
Ik heb een onderdeel nodig dat in de EU zeer slecht verkrijgbaar is. Op Ebay is er wel een verkoper in de VK die het onderdeel verkoopt. Uiteraard moet ik als Belg op VK pakketjes BTW + 15 euro invoerkosten betalen. Echter, op de ebay pagina staat:
Ook worden er reeds GBP 7,32 invoerkosten gerekend. Toch vertrouw ik niet helemaal dat de Belgische douane geen invoer/administratiekosten zal aanrekenen, gezien de comments eerder in dit topic. In Nederland zal postnl maar €4 aanrekenen, in België is dat dus €15. Heeft iemand ervaring met VK + Ebay + BE?Geen extra invoerkosten bij levering.
Dit object wordt via het programma voor internationale verzending verzonden en omvat internationaal traceren.
...
Internationale verzendkosten en invoerkosten betaald aan Pitney Bowes Inc.
De Engelse partij stuurt het pakketje niet naar jou, maar naar de Pitney Bowes Inc vestiging in België (of een ander EU land). Dat bedrijf betaalt de BTW aan de Belgische overheid en ze plakken een nieuw adreslabel op het pakket, met een nieuwe T&T code. Vervolgens gaat het pakket naar jou, alsof het een pakket is dat van binnen België verstuurd is.HuRRaCaNe schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:15:
Ook worden er reeds GBP 7,32 invoerkosten gerekend. Toch vertrouw ik niet helemaal dat de Belgische douane geen invoer/administratiekosten zal aanrekenen,
BPost weet niet beter dan dat het pakket gewoon uit België komt en zal dus geen douanehandelingen doen voor jouw pakket. Waar jij dan dus ook niet voor hoeft te betalen.
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ik heb voor het eerst sinds de Brexit en 1 juli ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en telescoop onderdelen besteld bij FLO. Tot nu toe lijkt alles voorspoedig te gaan met de Royal Mail en PostNL tandem:
13 september besteld
14 september verzonden
15 september Heathrow UK verlaten
16 september ontvangen door douane in Nederland
18 september betaalverzoek PostNL ontvangen
Nu is het dus wachten op de levering. Na alle horrorverhalen die ik overal lees, ben ik tot nu toe niet ontevreden. Blijkbaar kan het wel in een week, als men een beetje meewerkt
13 september besteld
14 september verzonden
Nu is het dus wachten op de levering. Na alle horrorverhalen die ik overal lees, ben ik tot nu toe niet ontevreden. Blijkbaar kan het wel in een week, als men een beetje meewerkt
Heb je het al in huis dan?eborn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:18:
...
. Blijkbaar kan het wel in een week, als men een beetje meewerkt
Niet juichen voordat het echt feest is!
Bij de meesten wordt het na betaling van de inklaringskosten pas stil.eborn schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:18:
Ik heb voor het eerst sinds de Brexit en 1 juli ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en telescoop onderdelen besteld bij FLO. Tot nu toe lijkt alles voorspoedig te gaan met de Royal Mail en PostNL tandem:
13 september besteld
14 september verzonden
Heb een pakketje uit de UK waar ik €4,33 inklaringskosten voor moest betalen. Staat nu al 3 weken op "Bezorgtijd nog niet bekend" in de PostNL-appP-Rock schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:29:
[...]
Bij de meesten wordt het na betaling van de inklaringskosten pas stil.
Bij mij hetzelfde, alleen wacht ik al meer dan een maand.JohnBlutarski schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:32:
[...]
Heb een pakketje uit de UK waar ik €4,33 inklaringskosten voor moest betalen. Staat nu al 3 weken op "Bezorgtijd nog niet bekend" in de PostNL-app
Je zou bijna een kort geding aanspannen tegen die prutsers van PostNL.
Ik was altijd wel te spreken over ze, maar op dit moment doet zelfs DHL Parcel het beter.
[ Voor 10% gewijzigd door P-Rock op 18-09-2021 14:37 ]
BPost lijkt het dan iets beter geregeld te hebben, maar dan betaal je ook 3x zoveel voor die service 
1 pakje geweigerd, de rest die door inklaring moest was in orde en had geen extra kosten nodig
1 pakje geweigerd, de rest die door inklaring moest was in orde en had geen extra kosten nodig
Erg frustrerend is dat PostNL zich verschuilt achter het feit dat jij als ontvanger geen klant bent ook al ben je wel degene die betaald hebt voor de verzending.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ah, excuus, dan heb ik inderdaad niets gezegd. Ik had in mijn hoofd dat het al stil werd bij de douane. Vooralsnog zit ik dan in hetzelfde schuitjeP-Rock schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:29:
[...]
Bij de meesten wordt het na betaling van de inklaringskosten pas stil.
Update 23/09: pakketje is zojuist afgeleverd. Al met al dus nog redelijk snel (14/09 -> 23/09)
[ Voor 12% gewijzigd door eborn op 23-09-2021 10:18 ]
Ik heb meer dan een week terug een bestelling gedaan uit China. Hij is vandaag bezorgd door PostNL. Het gaat om een vrij duur onderdeel met een aankoopprijs van meer dan €500.
Geen idee hoe maar volgens de inklaringsfactuur is de douanewaarde bepaald op €70.21. Heb in totaal €18,75 aan inklaringskosten gemaakt. Meteen ook online betaald natuurlijk. Hier ga ik zeker niet moeilijk om doen lol.
Hulde aan de verzender. Die heeft vast iets met de gegevens gedaan. Ik ben namelijk nooit benaderd voor het verstrekken van enige informatie.
Geen idee hoe maar volgens de inklaringsfactuur is de douanewaarde bepaald op €70.21. Heb in totaal €18,75 aan inklaringskosten gemaakt. Meteen ook online betaald natuurlijk. Hier ga ik zeker niet moeilijk om doen lol.
Hulde aan de verzender. Die heeft vast iets met de gegevens gedaan. Ik ben namelijk nooit benaderd voor het verstrekken van enige informatie.
[ Voor 57% gewijzigd door Noobmaster69828 op 21-09-2021 22:38 . Reden: Grammaticaal, extra informatie toegevoegd die ik nog niet had en extra spaties weggewerkt. ]
Weer wat bijzonders. Product onder garantie teruggestuurd naar fabrikant (UK). Onder douane vermelding dat het garantie werk betreft. Waarde 1 euro op verzoek leverancier, want stuk. Na 2 dagen weer teruggestuurd naar mij.
Krijg nu een verzoek van PostNL om meer info aan te leveren voor de aangifte bij de Douane. Kan 3 dagen duren, pakket is echter al onderweg met de bezorger ongeveer een uur, nadat ik de originele douane aangifte van het versturen heb verstuurd met de toelichting. Mocht dat niet kloppen heb ik dus mijn product terug maar de douane vind het niet goed
Lijkt me niet dat iemand aan de deur komt om het weer op te halen dan of een factuur voor BTW opsturen 
Volgens PostNL medewerker moest ik kiezen voor 'gift' een dezelfde waarde aangeven gezien het gratis is gerepareerd, mocht iemand in hetzelfde schuitje zitten. Bij de verzending kan je kiezen dat het een reparatie zending is dus even aangegeven dat het wellicht handig is om dit ook in het formulier te implementeren. Gezien je nu enkel kan kiezen tussen 'gift' en 'aankoop'.
Krijg nu een verzoek van PostNL om meer info aan te leveren voor de aangifte bij de Douane. Kan 3 dagen duren, pakket is echter al onderweg met de bezorger ongeveer een uur, nadat ik de originele douane aangifte van het versturen heb verstuurd met de toelichting. Mocht dat niet kloppen heb ik dus mijn product terug maar de douane vind het niet goed
Volgens PostNL medewerker moest ik kiezen voor 'gift' een dezelfde waarde aangeven gezien het gratis is gerepareerd, mocht iemand in hetzelfde schuitje zitten. Bij de verzending kan je kiezen dat het een reparatie zending is dus even aangegeven dat het wellicht handig is om dit ook in het formulier te implementeren. Gezien je nu enkel kan kiezen tussen 'gift' en 'aankoop'.
if (!coffee) {
Work = false; }
Er komt net een mail van PostNL binnen dat ze de gerekende btw en inklaringskosten terugstortenSpike_wolf schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:14:
[...]
Ik krijg nu net, 10 dagen (!) na het indienen van het bezwaar een mailtje dat ze er mee aan de slag gaan en het 4 maanden kan duren.
10 dagen voor ze er mee aan de slag gaan. Damn, die zullen het wel héél druk hebben met onterecht geinde kosten ofzo

Het ging niet om een gigantisch bedrag, maar het was onterecht dus belangrijk om daar gewoon gelijk op te reageren, helemaal zo in het begin van deze nieuwe procedure.
Het heeft dus 7 weken geduurd van ontvangst van de zending en het indienen van het bezwaar tot de melding dat het teruggestort wordt.
Humankind… be both.
Bijzonder dat jij wel bericht hebt gehad. Bij mij werd 7 september de btw (38 cent) + inklaringskosten terug gestort maar ik heb tot op heden geen enkele reactie gehad op mijn bezwaar (anders dat ze het ontvangen hadden).Spike_wolf schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:35:
[...]
Er komt net een mail van PostNL binnen dat ze de gerekende btw en inklaringskosten terugstorten
Het ging niet om een gigantisch bedrag, maar het was onterecht dus belangrijk om daar gewoon gelijk op te reageren, helemaal zo in het begin van deze nieuwe procedure.
Het heeft dus 7 weken geduurd van ontvangst van de zending en het indienen van het bezwaar tot de melding dat het teruggestort wordt.
Zo raar is dat toch niet, jij betaald PostNL niet voor de verzending, dat doet de webshop, dat deze webshop dit richting jou doorrekent is een keuze van de webshop. De webshop gaat een overeenkomst aan met met een vervoerder en de webshop is daar dus ook de contractpartner van die vervoerder. Het klopt dan dus ook exact wat PostNL aangeeft, jij bent geen klant van PostNL bij die verzending. Jij bent klant van de webshop en die webshop heeft dus ook een contractuele (juridische) verantwoordelijkheid richting jou, niet PostNL.sjirafje schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:21:
Erg frustrerend is dat PostNL zich verschuilt achter het feit dat jij als ontvanger geen klant bent ook al ben je wel degene die betaald hebt voor de verzending.
Dat heeft ook niets met verschuilen te maken, het is simpelweg het gevolg van de manier waarop deze overeenkomsten tot stand komen.
Natuurlijk heb je gelijk. Maar feit blijft dat PostNL de fout maakt, jij daar last van hebt en PostNL geen enkele verantwoording neemt voor de fout die zij maken. Blijft voor mij frustrerend.Dennism schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:52:
[...]
Zo raar is dat toch niet, jij betaald PostNL niet voor de verzending, dat doet de webshop, dat deze webshop dit richting jou doorrekent is een keuze van de webshop. De webshop gaat een overeenkomst aan met met een vervoerder en de webshop is daar dus ook de contractpartner van die vervoerder. Het klopt dan dus ook exact wat PostNL aangeeft, jij bent geen klant van PostNL bij die verzending. Jij bent klant van de webshop en die webshop heeft dus ook een contractuele (juridische) verantwoordelijkheid richting jou, niet PostNL.
Dat heeft ook niets met verschuilen te maken, het is simpelweg het gevolg van de manier waarop deze overeenkomsten tot stand komen.
Na de wijzigingen van juli heb ik eigenlijk niks meer uit China besteld. Nu heb ik toch wat nodig maar ik zie dat Ali het ook vanuit Tsjechië kan verzenden. De prijs is vat-included. Betaal ik nou alleen de prijs (~€100) die ik aan Ali overmaak of ben ik naïef?
Je betaalt dan inderdaad alleen het bedrag + BTW dat er staat. Als het echt vanuit Europa verzonden wordt dan krijg je geen naheffing.Chiel schreef op maandag 27 september 2021 @ 20:45:
Na de wijzigingen van juli heb ik eigenlijk niks meer uit China besteld. Nu heb ik toch wat nodig maar ik zie dat Ali het ook vanuit Tsjechië kan verzenden. De prijs is vat-included. Betaal ik nou alleen de prijs (~€100) die ik aan Ali overmaak of ben ik naïef?
Ik was even op zoek naar de invoerrechten en ik kwam deze link tegen: https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop . Kan iemand dit bevestigen? Als ik via Ali een telefoon, laptop of tablet koop boven de €150,- hoef je geen invoerrechten te betalen?
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
In de webshop hoef je boven de 150 euro dan geen BTW, inklaring en invoerrechten te betalen. Dat verplaatst allemaal naar de vervoerder die een inklaring gaat doen. Daar komen dus later alsnog BTW en inklaringskosten bij. Of er ook invoerrechten bij komen is afhankelijk van het type product. Of telefoon/laptop/tablet vrijgesteld zijn weet ik niet zeker, maar dacht van wel.Detmer schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:58:
Ik was even op zoek naar de invoerrechten en ik kwam deze link tegen: https://www.belastingdien...-bij-buitenlandse-webshop . Kan iemand dit bevestigen? Als ik via Ali een telefoon, laptop of tablet koop boven de €150,- hoef je geen invoerrechten te betalen?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Jammer genoeg al meerdere malen meegemaakt dat je bewust kiest voor (duurdere) verzending vanuit een EU-warehouse en ze het dan alsnog vrolijk vanuit China versturen met een goedkopere verzendmethode.Ossi schreef op maandag 27 september 2021 @ 21:50:
[...]
Je betaalt dan inderdaad alleen het bedrag + BTW dat er staat. Als het echt vanuit Europa verzonden wordt dan krijg je geen naheffing.
Gelukkig elke keer wel netjes de verzendkosten teruggekregen na het aanmaken van een claim. Daarbij ook duidelijk vermeld dat de verkoper op deze manier de BTW omzeilt door te doen alsof het uit de EU verstuurd wordt en vervolgens zonder BTW te betalen vanuit China versturen.
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik dacht dat ongeacht of je uit een EU warehouse besteld je de BTW bij aliexpress moest afrekenen? Of hebben ze dat inmiddels aangepast?slaay schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:13:
[...]
Daarbij ook duidelijk vermeld dat de verkoper op deze manier de BTW omzeilt door te doen alsof het uit de EU verstuurd wordt en vervolgens zonder BTW te betalen vanuit China versturen.
Daar hielden ze vanaf de invoering bij het BTW betalen al rekening mee zover ik dat zelf heb gezien.
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik heb net even de proef op de som genomen met deze dashcam maar de productprijs incl VAT die bij EU verzending of china verzending gehanteerd word is exact hetzelfde.
Alleen worden er extra verzendkosten gerekend als je uit een EU warehouse besteld.
Dus volgens mij ontduik je daarmee geen BTW.
Heb jij een ander voorbeeld waar het wel verrekend word?
Overigens, als er toch vanuit china verstuurd word zou je doordat aliexpress bij IOSS is aangesloten geen last moeten hebben van de BTW heffing.
Alleen worden er extra verzendkosten gerekend als je uit een EU warehouse besteld.
Dus volgens mij ontduik je daarmee geen BTW.
Heb jij een ander voorbeeld waar het wel verrekend word?
Overigens, als er toch vanuit china verstuurd word zou je doordat aliexpress bij IOSS is aangesloten geen last moeten hebben van de BTW heffing.
Tijdje terug iets besteld uit het Verenigd Koninkrijk en ik heb op 29 september inklaringskosten moeten betalen. Ik heb twee dagen later i.v.m. het opvragen van de factuur bij de webwinkel pas bezwaar aangetekend.
Ik heb nog steeds geen reactie gehad van PostNL dat ze met het bezwaar aan de slag gaan. Dit kan zo te zien nog wel een tijdje duren?
Ik vind het namelijk best irritant aangezien de webshop gewoon een IOSS nummer heeft en alle benodigde gegevens heeft doorgegeven. De eigenaar van de webshop gaf aan dat dit tot nu toe de eerste keer is dat er toch inklaringskosten zijn geïnd. Ik houdt daarom contact met hem over de voortgang van het bezwaar.
Ondertussen is het pakket wel door mij ontvangen. Nu wil ik alleen de onterechte dubbel betaalde btw en inklaringskosten terug hebben.
Ik heb nog steeds geen reactie gehad van PostNL dat ze met het bezwaar aan de slag gaan. Dit kan zo te zien nog wel een tijdje duren?
Ik vind het namelijk best irritant aangezien de webshop gewoon een IOSS nummer heeft en alle benodigde gegevens heeft doorgegeven. De eigenaar van de webshop gaf aan dat dit tot nu toe de eerste keer is dat er toch inklaringskosten zijn geïnd. Ik houdt daarom contact met hem over de voortgang van het bezwaar.
Ondertussen is het pakket wel door mij ontvangen. Nu wil ik alleen de onterechte dubbel betaalde btw en inklaringskosten terug hebben.
https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection
Hier exact hetzelfde. Etsy regelt dat gewoon automatisch voor alle verkopers, en het IOSS nr stond extra op de verpakking ook nog, naast de sticker dat er kosten warenTheBlackestCrow schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 00:57:
Tijdje terug iets besteld uit het Verenigd Koninkrijk en ik heb op 29 september inklaringskosten moeten betalen. Ik heb twee dagen later i.v.m. het opvragen van de factuur bij de webwinkel pas bezwaar aangetekend.

Dat iemand dit achteraf weer moet gaan rechttrekken moet toch meer kosten dan de 8 euro nogwat die ik teveel heb betaald

Iemand al gehad dat er een randomwaarde is bedacht voor de verzendkosten bij het berekenen van de inklaringskosten? Zo ja ook al in beroep gegaan hier tegen?
Nou ik had dus alles aangeleverd waarom gevraagd werd bij het indienen van het bezwaar. Krijg ik dus leuk deze reactie terug:
Hopelijk zijn deze gegevens gewoon op te vragen bij de webwinkel waar ik het product heb besteld.
Op deze manier heb ik er eigenlijk nog weinig zin in om buiten de EU te bestellen.
Ik heb nergens bij het indienen van het bezwaar gezien dat er een leesbare kopie verzendlabel/adresdrager met daarop de douane verklaring bij moet zitten. Daarnaast staat de IOSS niet op de factuur vermeld.Geachte heer .... ,
U heeft bezwaar gemaakt tegen de inklaring van uw zending. Uw bezwaarschrift hebben we in behandeling genomen en geregistreerd onder nummer..... .
De reden die u hiervoor op geeft is dat voor deze zending er onterecht BTW in rekening is gebracht dit zou door de afzender al betaald zijn. Uw bezwaar wordt echter niet onderbouwd door afdoende bewijzen.
Ik wil u verzoeken om nogmaals een bezwaar via de website in te dienen en ditmaal met de bewijzen die aantonen dat wat u aankaart toe te voegen (kopie PostNL factuur - leesbare kopie verzendlabel/adresdrager met daarop de douane verklaring, factuur/betaalbewijs/aankoopbewijs waarin de IOSS ID nummer wordt genoemd). Gelieve geen screenshot.
Heeft u nog vragen?
Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden.
Met vriendelijke groet,
....
Klantenservice Consumenten
Hopelijk zijn deze gegevens gewoon op te vragen bij de webwinkel waar ik het product heb besteld.
Op deze manier heb ik er eigenlijk nog weinig zin in om buiten de EU te bestellen.
Nou, ik kan de hoeveelheid documenten die PostNL van mij wil hebben nog geen eens toevoegen aan het bezwaar.
Het enige wat ik kan toevoegen is:
Ik ga denk ik maar schriftelijk bezwaar indienen bij de douane zelf.
Het enige wat ik kan toevoegen is:
- Het aankoopbewijs
- De factuur van de inklaringskosten van PostNL
- Het betalingsbewijs
Je kan ook nog overwegen bepaalde (PDF?) documenten samen te voegen zodat je het toch in het formulier weet te proppen.TheBlackestCrow schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:22:
Nou, ik kan de hoeveelheid documenten die PostNL van mij wil hebben nog geen eens toevoegen aan het bezwaar.
Het enige wat ik kan toevoegen is:Het toevoegen van overige gegevens zoals het vereiste verzendlabel is niet mogelijk want er is nergens een optie om overige bijlagen toe te voegen.
- Het aankoopbewijs
- De factuur van de inklaringskosten van PostNL
- Het betalingsbewijs
Ik ben bang dat je bij de Douane weer achteraan mag aansluiten, als ze je al in behandeling nemen. Ik zie nog wel gebeuren dat ze je alsnog doorsturen naar PostNL, maar dat is een aanname. De fout zit hem wat mij betreft ergens in de keten verkoper-transporteur dus ik zou het toch met PostNL blijven proberen.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Bedankt voor de tip voor het samenvoegen van pdf documenten.thof schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:39:
[...]
Je kan ook nog overwegen bepaalde (PDF?) documenten samen te voegen zodat je het toch in het formulier weet te proppen.
Ik ben bang dat je bij de Douane weer achteraan mag aansluiten, als ze je al in behandeling nemen. Ik zie nog wel gebeuren dat ze je alsnog doorsturen naar PostNL, maar dat is een aanname. De fout zit hem wat mij betreft ergens in de keten verkoper-transporteur dus ik zou het toch met PostNL blijven proberen.
Ik heb het bezwaar ondertussen naast de douane ook al weer opnieuw opgestuurd naar PostNL. Ik heb het verzendlabel aan het aankoopbewijs toegevoegd. Op het verzendlabel staat nota bene het logo van IOSS

Als het nu niet lukt dan snap ik er niets meer van.
Ik gok dat PostNL nu ondertussen wel meer kwijt is aan de personeelskosten van het personeel dat naar mijn bezwaar kijkt dan de €4 (exclusief het bedrag aan btw) die ze geïnd hebben voor de inklaringskosten.
[ Voor 9% gewijzigd door TheBlackestCrow op 08-10-2021 11:29 ]
Weet niet of je hier ver mee gaat komen in deze situatie. PostNL heeft namens jou de aangifte/inklaring gedaan. Dat is wat anders dan dat je bijvoorbeeld bij Schiphol zelf iets aangeeft. Als de Douane vermoed dat de waarde niet klopt en/of het invoer label niet klopt wordt de informatie ook via PostNL aangeleverd aan de Douane. Niet direct.TheBlackestCrow schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:22:
Heb zelf zowel bij eBay als bij PostNL een zaak lopen. Beide al maand of 3 geleden ingeschoten. Na de "we hebben het ontvangen" nog niks vernomen. Zal niet de enige zijn gezien het systeem zoals zo veel dingen weer halfbakken is geïmplementeerd en/of veel te weinig mensen om bezwaren af te handelen.
if (!coffee) {
Work = false; }
* Raven heeft nu voor het eerst te maken met de nieuwe importkosten van €4 + btw.
Klikte in de PostNL app op betalen, iDeal en bank geselecteerd, daarna bleef ie maar laden en nu is de status van de betaling "in behandeling De bank is deze betaling aan het checken. Dit duurt wat langer dan normaal. Zodra we weten of het gelukt is zie je dat hier." terwijl ik nog geen betaling heb kunnen doen
...
Klikte in de PostNL app op betalen, iDeal en bank geselecteerd, daarna bleef ie maar laden en nu is de status van de betaling "in behandeling De bank is deze betaling aan het checken. Dit duurt wat langer dan normaal. Zodra we weten of het gelukt is zie je dat hier." terwijl ik nog geen betaling heb kunnen doen

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 09-10-2021 11:34 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Tja, het is PostNL. Daar gaat wel vaker wat fout. Heb voornamelijk ervaring met de klantenservice die je van het kastje naar de muur stuurt. "Tja meneer, we weten ook niet waar uw pakket is" Waarna er gewoon direct werd opgehangen.Raven schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:33:
* Raven heeft nu voor het eerst te maken met de nieuwe importkosten van €4 + btw.
Klikte in de PostNL app op betalen, iDeal en bank geselecteerd, daarna bleef ie maar laden en nu is de status van de betaling "in behandeling De bank is deze betaling aan het checken. Dit duurt wat langer dan normaal. Zodra we weten of het gelukt is zie je dat hier." terwijl ik nog geen betaling heb kunnen doen...
Ik ben tenminste blij dat de pakketbezorger bij mij in de buurt zijn werk gewoon zeer goed doet. In tegenstelling tot die horrorverhalen die je soms hoort.
Ik moet bekennen dat ik tegenwoordig véél meer bestel, bij Ali en ebay... Puur omdat ik nu geen zorgen meer heb in het gebied tussen de 20 en 150 euro. En is het zo razend snel hier tegenwoordig! Ik vind die nieuwe regels eigenlijk wel prima geloof ik.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Voor de compleetheid maar even een update wat mijn terugbetaling betreft. Die tien werkdagen(!) waarbinnen ze aangaven de BTW en inklaringskosten terug te storten zijn inmiddels voorbij, nog geen geld op mijn rekening gezien
Humankind… be both.
Op 2 & 3 oktober via Amazon marketplace meerdere 2dehands blurays besteld zoals ik wel vaker deed, ook na 1 juli.
Nu zijn de verzendkosten van die 2dehands blurays bij veel winkels al omhoog gegaan maar nu begon PostNL ook leuk te doen met invoerkosten.
De bestellingen zijn opgesplits in meerdere zendingen, 1tje van 3 stuks is zelfs in 3 losse blurays veranderd.
Van 3 zendingen moest ik invoerkosten betalen van PostNL, dus direct maar gedaan via de app want ik wil het ook gewoon snel hebben.
Om de totale btw van €0,94 te betalen mag ik PostNL €12,- betalen. Schandalig is dit gewoon.
En dan krijg je nadat je betaald hebt ook eerst nog een brief van PostNL om te betalen terwijl dat al gebeurd is…
Maar omdat ik een deel van de blurays wel gewoon binnen heb gekregen uit diezelfde zending de factuur maar eens nagezocht en daar staat netjes 21% BTW op.
Amazon zegt ook dat, tenzij anders vermeld, je de BTW betaald van het land van aflevering. Volgens mij is het dus onterecht. En heb ik op de 3 invoerrekeningen bezwaar gemaakt.
We gaan het zien, het betaalbewijs wat ik moest aanleveren is van de totale Amazon bestelling die groter is dan de factuur van alleen de blurays waarover invoerkosten betaald moesten worden.
Nu zijn de verzendkosten van die 2dehands blurays bij veel winkels al omhoog gegaan maar nu begon PostNL ook leuk te doen met invoerkosten.
De bestellingen zijn opgesplits in meerdere zendingen, 1tje van 3 stuks is zelfs in 3 losse blurays veranderd.
Van 3 zendingen moest ik invoerkosten betalen van PostNL, dus direct maar gedaan via de app want ik wil het ook gewoon snel hebben.
Om de totale btw van €0,94 te betalen mag ik PostNL €12,- betalen. Schandalig is dit gewoon.
En dan krijg je nadat je betaald hebt ook eerst nog een brief van PostNL om te betalen terwijl dat al gebeurd is…
Maar omdat ik een deel van de blurays wel gewoon binnen heb gekregen uit diezelfde zending de factuur maar eens nagezocht en daar staat netjes 21% BTW op.
Amazon zegt ook dat, tenzij anders vermeld, je de BTW betaald van het land van aflevering. Volgens mij is het dus onterecht. En heb ik op de 3 invoerrekeningen bezwaar gemaakt.
We gaan het zien, het betaalbewijs wat ik moest aanleveren is van de totale Amazon bestelling die groter is dan de factuur van alleen de blurays waarover invoerkosten betaald moesten worden.
@iwaarden Ook al geven ze je gelijk, die €12.- ga je hoogstwaarschijnlijk niet terug krijgen want '' de kosten zijn gemaakt '' aldus PostNL.
In vino veritas, in aqua sanitas
Des te erger, gaan ze onterecht kosten in rekening brengen en krijg je die nog niet eens terug.JohanNL schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:20:
@iwaarden Ook al geven ze je gelijk, die €12.- ga je hoogstwaarschijnlijk niet terug krijgen want '' de kosten zijn gemaakt '' aldus PostNL.
Die BTW boeit me niet, die betaal ik graag,
Ze waarschuwen voor phishing en oplichting maar ze hebben zelf het licht nu ook gezien. Gewoon op elk pakketje €4,- innen, of het nou terecht is of niet, de kosten zijn gemaakt…. Alsof PostNL het financieel al moeilijk heeft door die coronacrisis. Ik ga direct naar de KVK om een postbedrijf te starten.
[ Voor 5% gewijzigd door iwaarden op 16-10-2021 19:29 ]
Inmiddels zijn er 15 werkdagen voorbij zonder dat ik het geld teruggezien heb, gaat lekker daar.Spike_wolf schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:56:
Voor de compleetheid maar even een update wat mijn terugbetaling betreft. Die tien werkdagen(!) waarbinnen ze aangaven de BTW en inklaringskosten terug te storten zijn inmiddels voorbij, nog geen geld op mijn rekening gezien
Humankind… be both.
Ik kreeg zowel de btw (0,38) als de postnl-kosten (4,00) zonder bericht van postnl ca. 6 weken na mijn bezwaar teruggestort.
Ik wacht onderhand al 2 maanden op een terugbetaling vanuit PostNL/Douane dus zou er niet te veel haast mee makenSpike_wolf schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:48:
[...]
Inmiddels zijn er 15 werkdagen voorbij zonder dat ik het geld teruggezien heb, gaat lekker daar.
if (!coffee) {
Work = false; }
Het is geen gigantisch bedrag, dus echt haast heb ik niet, maar het is echt bijzonder hoe ongeorganiseerd dit allemaal gaat.naaitsab schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:16:
[...]
Ik wacht onderhand al 2 maanden op een terugbetaling vanuit PostNL/Douane dus zou er niet te veel haast mee makenOok wel bijzonder dat je anno 2021 je bezwaar niet kan inzien in een portal. Je krijgt een brief en verder mag je hopen dat er iets mee gebeurt.
Het bezwaar heb ik 10 weken geleden ingediend. 3 weken geleden kreeg ik bericht dat ze het binnen 2 weken (10 werkdagen) zouden overmaken.
Het is toch te lomp voor woorden dat zoiets nu al twee en een halve maand duurt? Het bezwaar controleren en goedkeuren was waarschijnlijk in 2 minuten gebeurd als de controleur tussendoor nog koffie is gaan halen. Goedkeuring aanvinken en een automatische betaling starten moet toch ook in een paar dagen te regelen zijn in een grote bureaucratische molen?
Dit kan haast niet anders dan een opzettelijke tactiek zijn om mensen af te schrikken zodat ze het de volgende keer maar laten zitten
Humankind… be both.
Hier ook geen flink bedrag maar gewoon een principekwestie. Hoef er niet voor te betalen dus doe het dan ook niet.Spike_wolf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:22:
[...]
Dit kan haast niet anders dan een opzettelijke tactiek zijn om mensen af te schrikken zodat ze het de volgende keer maar laten zitten
Denk meer dat het een personeelsprobleem is. Veel te veel werk (had niemand verwacht met dit top systeem...) en veel te weinig handjes. Zou wel fijn zijn als hier een onderzoek naar komt. Je hebt immers weinig tot geen keus dan met PostNL zaken te doen. Dus dan is maanden wachten op een bezwaar toch wel vrij kansloos. Zeker gezien het vrij eenvoudige zaken zijn.
if (!coffee) {
Work = false; }
Dat het onderzoeken even kan duren door personeelstekorten kan ik inkomen, maar zodra een dispuut goedgekeurd wordt zou de daadwerkelijke terugbetaling toch vrij simpel, geautomatiseerd en vlot moeten kunnen worden afgehandeld.naaitsab schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 08:29:
[...]
Hier ook geen flink bedrag maar gewoon een principekwestie. Hoef er niet voor te betalen dus doe het dan ook niet.
Denk meer dat het een personeelsprobleem is. Veel te veel werk (had niemand verwacht met dit top systeem...) en veel te weinig handjes. Zou wel fijn zijn als hier een onderzoek naar komt. Je hebt immers weinig tot geen keus dan met PostNL zaken te doen. Dus dan is maanden wachten op een bezwaar toch wel vrij kansloos. Zeker gezien het vrij eenvoudige zaken zijn.
Nouja, vanmorgen contact gezocht, en de helpdesk persoon ging het doorzetten. 2 minuten later kreeg ik een mail dat er een onderzoek gestart is en dat ik met "enkele werkdagen" meer info krijg.
Ben benieuwd
Humankind… be both.
Wat zei je, dat heb ik eerder gehoord?Spike_wolf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:45:
[...]
Dat het onderzoeken even kan duren door personeelstekorten kan ik inkomen, maar zodra een dispuut goedgekeurd wordt zou de daadwerkelijke terugbetaling toch vrij simpel, geautomatiseerd en vlot moeten kunnen worden afgehandeld.
Nouja, vanmorgen contact gezocht, en de helpdesk persoon ging het doorzetten. 2 minuten later kreeg ik een mail dat er een onderzoek gestart is en dat ik met "enkele werkdagen" meer info krijg.
Ben benieuwd
if (!coffee) {
Work = false; }
Hi. Ik heb zonder na te denken een pakketje uit de UK besteld via Ebay, een Apple original iPhone hoesje voor circa 30 GBP inclusief verzendkosten. Kreeg te maken met inklaringskosten a € 11,39, dom niet bij stil gestaan en maar betaald. Krijg ik vervolgens een leeg doosje op de mat, zonder hoesje. Wel open gemaakt door PostNL. Ik vermoed dat het of kwijt geraakt is tijdens inklaren of in de zak van de medewerker verdwenen is. De seller op Ebay heeft een nagenoeg 100% tevredenheidsscore. Ik heb inmiddels het aanschafbedrag terug van de seller, die had geen zin in het gedoe. En heb een bezwaar aangemaakt bij PostNL. Ik heb nog geprobeerd via Buyers protection van Ebay de inklaringskosten terug te krijgen, maar dat valt niet binnen de regeltjes.
Hebben jullie nog ideeën?
Hebben jullie nog ideeën?
@Narc Je verlies nemen.
Dit soort zaken gaan ze sowieso niet honoreren lijkt me, want dan kan iedereen wel claimen dat ze niets hebben ontvangen.
De verkoper heeft erop gezet wat erin zit en hoeveel het waard is, met handtekening en al, daar gaan ze dan in eerste instantie vanuit.
Tevens ga je die €4 aan kosten van PostNL nooit terug krijgen.
PostNL importeert ook namens jou het pakketje, dus jij bent in feite zelf ervoor verantwoordelijk.
Anderzijds heb jij een overeenkomst met de verkoper dat die jou het product levert, op de juiste en correcte manier.
Je zou nog kunnen aankloppen bij hem dat je door zijn toedoen - een leeg pakket afleveren - jij extra kosten hebt moeten maken, en dat je dit vergoed wilt hebben.
Maarja, mogelijk enorm veel gedoe en de verkoper zelf kan er waarschijnlijk ook niet veel aan doen.
Je mag al enigszins blij zijn met dat je het geld van de aankoop zelf zo makkelijk terug hebt gekregen.
Dit soort zaken gaan ze sowieso niet honoreren lijkt me, want dan kan iedereen wel claimen dat ze niets hebben ontvangen.
De verkoper heeft erop gezet wat erin zit en hoeveel het waard is, met handtekening en al, daar gaan ze dan in eerste instantie vanuit.
PostNL importeert ook namens jou het pakketje, dus jij bent in feite zelf ervoor verantwoordelijk.
Anderzijds heb jij een overeenkomst met de verkoper dat die jou het product levert, op de juiste en correcte manier.
Je zou nog kunnen aankloppen bij hem dat je door zijn toedoen - een leeg pakket afleveren - jij extra kosten hebt moeten maken, en dat je dit vergoed wilt hebben.
Maarja, mogelijk enorm veel gedoe en de verkoper zelf kan er waarschijnlijk ook niet veel aan doen.
Je mag al enigszins blij zijn met dat je het geld van de aankoop zelf zo makkelijk terug hebt gekregen.
[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 18-10-2021 17:22 ]
In vino veritas, in aqua sanitas
Je kunt wel de via ebay betaalde btw terugvragen als je dat nog niet gedaan hebt.
Ja, waarschijnlijk is mijn verlies nemen het beste.JohanNL schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:21:
@Narc Je verlies nemen.
Toch maar een poging gewaagd, kreeg onderstaande reactie, niet bepaald B1 niveau. Het gaat me er ook om dat je moet kunnen vertrouwen op je post-systeem en als ze geen meldingen krijgen kunnen ze dit ook niet aanpakken. Ik zal laten weten of ik verder kom.
/f/image/6LpRjelUFWhXGcGniRRJZf6M.png?f=fotoalbum_large)
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wel erg geautomatiseerd allemaal, want de zending is niet vermist geraakt, maar wel de inhoud van het doosje.
:fill(white):strip_exif()/f/image/AQP70PISFcISLw8ezqyDfUBq.png?f=user_large)
Bijzonder dat je zo 'snel' reactie hebt ontvangen. Via de reguliere bezwaarprocedure omtrent inklaringskosten kan je rustig 3 maanden wachten op iets van communicatie.Narc schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:03:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wel erg geautomatiseerd allemaal, want de zending is niet vermist geraakt, maar wel de inhoud van het doosje.
[Afbeelding]
if (!coffee) {
Work = false; }
Ja, ik vind het ook wel vlot. Ik had eerst een mail gestuurd naar een emailadres dat ik via google gevonden had, maar daar kreeg ik een lege auto-reply op. Toen heb ik gebeld en is er een zaak aangemaakt.naaitsab schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:13:
[...]
Bijzonder dat je zo 'snel' reactie hebt ontvangen. Via de reguliere bezwaarprocedure omtrent inklaringskosten kan je rustig 3 maanden wachten op iets van communicatie.
Heb nu voor het eerst te maken met de PostNL inklaringen icm een eBay bestelling welke niet via het GSP was verstuurd. Staat gewoon duidelijk het eBay IOSS nummer op en alsnog te maken met dubbele belasting, niet ongewoon blijkt ook uit bijv. dit topic https://community.ebay.co...AT-taxation/td-p/32158139naaitsab schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:57:
[...]
Dat staat ook duidelijk in de "regels" van eBay rondom IOSS. Alleen kunnen gebruikers alsnog zelf naar RM gaan of een andere dienst. Dan kan je dus dubbel betalen dus wel handig om dat van te voren even te overleggen dat ze het label moeten gebruiken die eBay aanleverd![]()
Net een Ali pakketje binnen, daar is niks op terug te vinden qua IOSS alleen een klein stickertje wat erop geplakt is maar dat zijn niet het aantal cijfers. Dus ben benieuwd of het überhaupt goed gegaan is. Waarde is 2 dollar volgens het label.
Nou heb ik meteen bij PostNL bezwaar ingediend maar dat kan blijkbaar ook bij eBay dus? Wel hebben ze bij PostNL een lagere douanewaarde genomen aangezien er geen verzendkosten meer op stond na de zoveelste overgave van verzenddienst op verzenddienst (door minstens drie verschillende partijen gegaan).
Bezwaar bij ebay ging bij mij erg eenvoudig en was ook snel afgehandeld. Bezwaar bij postnl was iets lastiger (er zijn niet genoeg plekken om documenten te uploaden - > even in een pdf samenvoegen) en duurt erg lang. Krijg je bij beiden gelijk dan heb je helemaal geen btw betaald.
Hier ook last van dubbele importkosten bij een ebay bestelling uit het VK. Had al bezwaar gemaakt bij PostNL, maar nu dus ook bij ebay. Kijken hoe dat afloopt.
Ik heb voor het bezwaar bij PostNL trouwens zowel de VAT invoice als de printbare versie van de bestelling bij elkaar gemerged met PDFsam basic. Op de VAT invoice staat namelijk de naam van de echte verkoper niet, dat zorgt misschien voor wat verwarring.
Wel leuk hoe een bestelling van €8 opeens €18 wordt, omdat ze ook nog eens de waarde van het pakket verkeerd bepaald hebben. Ook al staat het correct op het CN22 formulier. Afijn.
Pakketjes van Ali daarentegen komen allemaal prima binnen zonder extra kosten.
Ik heb voor het bezwaar bij PostNL trouwens zowel de VAT invoice als de printbare versie van de bestelling bij elkaar gemerged met PDFsam basic. Op de VAT invoice staat namelijk de naam van de echte verkoper niet, dat zorgt misschien voor wat verwarring.
Wel leuk hoe een bestelling van €8 opeens €18 wordt, omdat ze ook nog eens de waarde van het pakket verkeerd bepaald hebben. Ook al staat het correct op het CN22 formulier. Afijn.
Nooit, PostNL naait ons waar we bij staan en we kunnen zelf niets kiezen, die €4,- krijg ik ook terug als het onterecht gemaakte kosten zijn.JohanNL schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:21:
@Narc Je verlies nemen.
Voor elke zending waar ik onterecht extra voor moet betalen zal ik bezwaar maken, ook voor de €4,17 die ik voor 1 bluray van minder dan een €1 moet betalen, het reinste oplichting.
En PostNL is al maffia, als ontvanger heb je geen rechten, 0,0. De klant van PostNL is namelijk de verzender en niet de ontvanger. Dit is gewoon scheef, als je iets particulier koopt dan heeft de verzender meestal niets te winnen met een onderzoek naar een PostNL probleem, die heeft zijn geld al binnen en de boel verkocht onder de noemer “risico verzending voor de koper” maar als ontvanger heb je er je pakketje mee te winnen.
Uit principe weiger ik zomaar mijn verlies te nemen, dus ook hier:
Ondertussen al 2 weken geleden de invoerkosten betaald voor 2 pakketjes, 1 week geleden de betaalbrief gehad, maar de pakketjes zelf blijven nu lekker hangen op zending is gesorteerd.
Voor een ander pakket een week geleden al betaald maar daar van zowel de betaalbrief als het pakketje nog geen spoor.
Voor alle 3 de pakketjes die allen een waarde hebben van ~€1 heb ik maandag of dinsdag bezwaar aangemaakt, ook daar nog geen bevestiging van gehad.
Gaat echt lekker, een 2de hands bluray van €1 - €1,50 komt zo gewoon op €10 uit en voor die extra kosten mag je ook nog eens minstens 3x zo lang wachten…
[ Voor 63% gewijzigd door iwaarden op 23-10-2021 09:02 ]
In het geval van inklaringen is de ontvanger natuurlijk wel de klant ...iwaarden schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 08:52:De klant van PostNL is namelijk de verzender en niet de ontvanger.
sjirafje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:25:
Bezwaar bij ebay ging bij mij erg eenvoudig en was ook snel afgehandeld. Bezwaar bij postnl was iets lastiger (er zijn niet genoeg plekken om documenten te uploaden - > even in een pdf samenvoegen) en duurt erg lang. Krijg je bij beiden gelijk dan heb je helemaal geen btw betaald.
Ik had plaats voor drie uploads? Gebruikt voor de Tax Invoice, de PostNL facatuur en een PayPal afschrift. Uiteindelijk is het hier ook 'maar' een bedrag onder de 10 euro maar heb wel meer betaald aan PostNL dan aan eBay door die €4 (douanewaarde was zoals gezegd lager bij PostNL door ontbreken van verzendkosten info dus de uiteindelijke kosten verschillen niet zoveel als normaal zou moeten).rescla schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:13:
Hier ook last van dubbele importkosten bij een ebay bestelling uit het VK. Had al bezwaar gemaakt bij PostNL, maar nu dus ook bij ebay. Kijken hoe dat afloopt.
Maar dit was wel iets waar je voorheen nooit BTW over zou betalen omdat het niet gecontrolleerd zou worden, des te grappiger wellicht dat het nu dubbel belast is

Voor zover ik weet kreeg ik de factuur met inklaringskosten sowieso pas ná het betalen (iirc). De kennisgeving dat ik überhaupt inklaringskosten moest betalen viel een dag later pas op de deurmat en dat is ook niet meer dan een qr-code/link naar de website.rescla schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:02:
[...]
3 uploads inderdaad, maar ik ga er vanuit dat ze ook bewijs willen zien dat je het factuur daadwerkelijk betaald hebt voordat ze dat (eventueel) terug gaan storten. Naast de betaling van de aankoop inclusief de daar ingehouden BTW.
Ebay was overigens vrij snel met antwoorden, in het Engels met automatische vertaling naar Nederlands. Wel ellenlange texten die je dan door moet spitten op zoek naar nuttige informatie. Afijn, bezwaar bij ebay is inmiddels goedgekeurd doorgezet naar de afdeling refunds. Uiteraard krijg je dan de btw terug die je op ebay betaald hebt (1.88 GBP in mijn geval) en niet wat postnl ingehouden heeft (€9.86). Nu nog wachten op de reactie van PostNL.
Qua terughalen bij eBay neem ik aan dat PostNL/de Douane het eerst bij eBay gaat claimen dus als ze dan te horen krijgen dat ze het al terugbetaald hebben kan je ernaar fluiten dat het ook nog via PostNL terugkomt (zou je aannemen in ieder geval).
[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 26-10-2021 14:52 ]
3 uploads inderdaad, maar ik ga er vanuit dat ze ook bewijs willen zien dat je het factuur daadwerkelijk betaald hebt voordat ze dat (eventueel) terug gaan storten. Naast de betaling van de aankoop inclusief de daar ingehouden BTW.apis29 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:16:
[...]
In het geval van inklaringen is de ontvanger natuurlijk wel de klant ...
[...]
[...]
Ik had plaats voor drie uploads? Gebruikt voor de Tax Invoice, de PostNL facatuur en een PayPal afschrift. Uiteindelijk is het hier ook 'maar' een bedrag onder de 10 euro maar heb wel meer betaald aan PostNL dan aan eBay door die €4 (douanewaarde was zoals gezegd lager bij PostNL door ontbreken van verzendkosten info dus de uiteindelijke kosten verschillen niet zoveel als normaal zou moeten).
Maar dit was wel iets waar je voorheen nooit BTW over zou betalen omdat het niet gecontrolleerd zou worden, des te grappiger wellicht dat het nu dubbel belast is. (sowieso onzin om BTW te moeten betalen over iets wat hier niet te koop is
)
Ebay was overigens vrij snel met antwoorden, in het Engels met automatische vertaling naar Nederlands. Wel ellenlange texten die je dan door moet spitten op zoek naar nuttige informatie. Afijn, bezwaar bij ebay is inmiddels goedgekeurd doorgezet naar de afdeling refunds. Uiteraard krijg je dan de btw terug die je op ebay betaald hebt (1.88 GBP in mijn geval) en niet wat postnl ingehouden heeft (€9.86). Nu nog wachten op de reactie van PostNL.
"Enkele werkdagen" is blijkbaar langer dan 5 werkdagenSpike_wolf schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:45:
Ben benieuwd
Again, het is een klein bedrag, first world problems enzo, maar ik mag hopen dat dit een uitzondering is en niet de norm

Humankind… be both.
Hi luitjes,
Ik ga voor het eerst iets bestellen via ebay uit het Verenigd Koninkrijk.
Incl. Verzendkosten gaat het maar om €11,18. Op ebay lijkt te staan dat het bedrag incl. btw is, maar staat er heel vaag bij. Gaat om een boek dus volgens mij 9% btw in NL. Het gaat volgens mij niet via de global shipping program van ebay. Want zie alleen maar “sellers standard international rate” staan bij verzending info.
Moet ik nu uitgaan dat postnl €4 inklaringskosten + 9% btw gaat vragen bij mij?
Incl. Verzendkosten gaat het maar om €11,18. Op ebay lijkt te staan dat het bedrag incl. btw is, maar staat er heel vaag bij. Gaat om een boek dus volgens mij 9% btw in NL. Het gaat volgens mij niet via de global shipping program van ebay. Want zie alleen maar “sellers standard international rate” staan bij verzending info.
Heb sinds de nieuwe regels nu 5x iets besteld op eBay uit de UK (iets relatief kleins: een boek, CD of plaat) buiten het global shipping programma om, en van die 5 heb ik 4x in Nederland nog een keer BTW moeten aftikken, ondanks dat ik dat dus ook al in de UK had betaald via eBayXtince schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:06:
Hi luitjes,
Dank voor het delen van je ervaring, daar mag ik dus ook van uitgaan zo te zien. En dan ook nog €4 inklaringskosten van postnl erbij? En houden ze dan rekening met 9% btw voor een boek of ook gewoon standaard 21% btw?JohnBlutarski schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:13:
[...]
Heb sinds de nieuwe regels nu 5x iets besteld op eBay uit de UK (iets relatief kleins: een boek, CD of plaat) buiten het global shipping programma om, en van die 5 heb ik 4x in Nederland nog een keer BTW moeten aftikken, ondanks dat ik dat dus ook al in de UK had betaald via eBay
Alvast dank
Als er "book" op de verpakking staat nemen ze 9% als het goed is, tenminste dat was wel zo met een boek uit Japan.Xtince schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:27:
[...]
Dank voor het delen van je ervaring, daar mag ik dus ook van uitgaan zo te zien. En dan ook nog €4 inklaringskosten van postnl erbij? En houden ze dan rekening met 9% btw voor een boek of ook gewoon standaard 21% btw?
Alvast dank
Dat komt puur omdat verkopers zich niet aan de regels van eBay houden. Als je iets verkoopt is eBay de "IOSS provider" met 1 simpele regel, je moet het verzendlabel van eBay gebruiken gezien daar de juiste info op staat en ik denk voor aangemeld in het systeem. Als de koper daar lak aan heeft, wat helaas vaak gebeurt dan kan je dubbel betalen. Heb hier al een tijd een zaak over lopen maar tot op heden radio stilte na de "we gaan er naar kijken".JohnBlutarski schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:13:
[...]
Heb sinds de nieuwe regels nu 5x iets besteld op eBay uit de UK (iets relatief kleins: een boek, CD of plaat) buiten het global shipping programma om, en van die 5 heb ik 4x in Nederland nog een keer BTW moeten aftikken, ondanks dat ik dat dus ook al in de UK had betaald via eBay
GSP werkt op zich wel prima, nog nooit douane gedoe gehad. Wel duurder en 'hangt' soms bij hun faciliteit maar de horrorverhalen van dingen die beschadigen bij overpakking heb ik in al die jaren nog nooit gehad. Ik koop eigenlijk niks meer vanuit de UK/US als er geen GSP actief staat. Soms nog wel eens lastig om de koper te overtuigen het in te schakelen wat wel jammer is.
if (!coffee) {
Work = false; }
Daarnaast inderdaad ook nog de €4 inklaringskosten. Zoals ik hier al meerdere malen heb gelezen zou ik eigenlijk het teveel betaalde terug moeten/kunnen vragen bij PostNL en/of eBay, maar daar ben ik nog niet aan toegekomenXtince schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:27:
[...]
Dank voor het delen van je ervaring, daar mag ik dus ook van uitgaan zo te zien. En dan ook nog €4 inklaringskosten van postnl erbij? En houden ze dan rekening met 9% btw voor een boek of ook gewoon standaard 21% btw?
Alvast dank
Vraagje, als je nu op AliExpress besteld en daar ook btw betaald. Betaal je dan geen inklaringskosten of wel? Ik ga namelijk weer voor het eerst iets bestellen sinds Juli.
Dat is eenvoudig te vinden in dit topic. Zoek even op Ali of Aliexpressdutchnltweaker schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:55:
Vraagje, als je nu op AliExpress besteld en daar ook btw betaald. Betaal je dan geen inklaringskosten of wel? Ik ga namelijk weer voor het eerst iets bestellen sinds Juli.
Het hangt af van je bestelbedrag
Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ik weer inklaringskosten moet betalen?
Factuur met duidelijke IOSS zat op de voorkant van het pakket. Alles duidelijk zichtbaar etc en toch ontvang ik weer een betaalverzoek van PostNL
Factuur met duidelijke IOSS zat op de voorkant van het pakket. Alles duidelijk zichtbaar etc en toch ontvang ik weer een betaalverzoek van PostNL
Betalen, bezwaar maken en vervolgens publiekelijk klagen bij PostNL dat ze hun zaken niet op orde hebben (twitter, facebook etc). Tag ook meteen de toezichthouder en de verantwoordelijke ministers en staatssecretarissen. Als jij en de afzender alles op de juiste manier gedaan hebben ligt het probleem bij PostNL. Ik zou niet weten hoe je dit probleem anders bij de top van PostNL aan het verstand moet brengen. Ik heb sterk de indruk de PostNL het wel best vindt zoals het nu gaat en niet beseft hoeveel overlast ze hiermee voor de ontvanger veroorzaken.Nikey3 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:53:
Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ik weer inklaringskosten moet betalen?
Ik heb m'n bezwaar netjes ingediend. Etsy regelt alle btw al en het IOSS nr stond extra ook duidelijk opp hey label, 3cm van de sticker dat ik inklaring moet betalen 😡
Volgens postnl "moet" de afzender mij terugbetalen, dat geloof ik niet zo hard...
Kan ik dit nog hogerop schoppen? Of rest mij alleen nog publiekelijk klagen?
"Geachte heer / mevrouw x,
U heeft een bezwaar ingediend omdat u 2 keer inklaringskosten heeft betaald voor uw pakket uit het buitenland. We vinden het erg vervelend dat u te veel heeft betaald.
De afzender had ons moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft dit niet gedaan. Daarom moeten we u doorverwijzen naar de afzender. Die moet de te veel betaalde kosten aan u terugbetalen. Wij kunnen dat helaas niet doen."
Volgens postnl "moet" de afzender mij terugbetalen, dat geloof ik niet zo hard...
Kan ik dit nog hogerop schoppen? Of rest mij alleen nog publiekelijk klagen?
"Geachte heer / mevrouw x,
U heeft een bezwaar ingediend omdat u 2 keer inklaringskosten heeft betaald voor uw pakket uit het buitenland. We vinden het erg vervelend dat u te veel heeft betaald.
De afzender had ons moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft dit niet gedaan. Daarom moeten we u doorverwijzen naar de afzender. Die moet de te veel betaalde kosten aan u terugbetalen. Wij kunnen dat helaas niet doen."
Heb je bij je bezwaar bewijs bijgevoegd (een foto van het adreslabel met IOSS nummer)? Er wordt bij het bezwaar formulier niet naar gevraagd en er is ook geen upload plekje voor (ik had hem in de pdf van de rekening van de via ebay betaalde btw toegevoegd).
Nou, de theorie is leuk maar de praktijk minder.
28 euro BTW betaalt aan eBay en aan PostNL.
Na 3 maanden reactie van PostNL dat het de fout van de verkoper is en ik daar mijn geld moet claimen. Is niet fout van de verkoper want het label was exact die van eBay met het IOSS nummer er duidelijk op.
Hoe claimen jullie bij eBay? Ik kan nergens contact info vinden.
Na 3 maanden reactie van PostNL dat het de fout van de verkoper is en ik daar mijn geld moet claimen. Is niet fout van de verkoper want het label was exact die van eBay met het IOSS nummer er duidelijk op.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Was ingelogd op mijn account onder ebay.co.uk dan kan je na wat doorklikken bij contact een chat starten. Daar je verhaal toelichten en wordt je doorgezet naar de "claims" afdeling. Dan krijg je een linkje waar je de documenten kan uploaden.LED-Maniak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:12:
Hier al een maand of 3-4 geleden gedaan en nog niks gehoord dus verwacht er niks van.
if (!coffee) {
Work = false; }
Dan krijg ik dat de chat service offline is. Mailen kan ook niet.
Tot nu toe alleen maar bagger ervaring gehad met eBay dus ik ga er maar verder geen moeite in stoppen.
Tot nu toe alleen maar bagger ervaring gehad met eBay dus ik ga er maar verder geen moeite in stoppen.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Ik vind dat nog steeds een van de manco's van het systeem.LED-Maniak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:12:
Als ontvanger kun je op geen enkele wijze controleren of de verzender het digitaal goed ingevuld heeft.
(een geprint nummer op een label is namelijk niet waar ze tegen controleren)
PSN
*zucht*
Ik heb tot nu toe 3 keer met de nieuwe importkosten betaalpagina van PostNL te maken gehad en bij alle 3 de keren laadde de iDealpagina van ABN niet, ging de site gelijk door met het controleren van de (niet uitgevoerde) betaling, om daarna aan te geven dat de betaling gedaan is en de betaaltermijn is verstreken
Ik heb tot nu toe 3 keer met de nieuwe importkosten betaalpagina van PostNL te maken gehad en bij alle 3 de keren laadde de iDealpagina van ABN niet, ging de site gelijk door met het controleren van de (niet uitgevoerde) betaling, om daarna aan te geven dat de betaling gedaan is en de betaaltermijn is verstreken

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nog maar eens contact opgenomen "Dat het zo lang duurt is wel vreemd ja, ik stel nog een onderzoek in."Spike_wolf schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 17:18:
[...]
"Enkele werkdagen" is blijkbaar langer dan 5 werkdagenNa 5 werkdagen dus geen extra info over het onderzoek dat gestart is. Er zijn 21 werkdagen verstreken sinds het bericht dat ik mijn geld binnen 10 werkdagen terug zou hebben, en 7 weken terug is het initiële bezwaar ingediend.
Again, het is een klein bedrag, first world problems enzo, maar ik mag hopen dat dit een uitzondering is en niet de norm
Ik vraag me af of ik dat geld ooit terug ga zien
Humankind… be both.
Misschien een domme vraag maar is het verplicht voor een winkel om via IOSS te verkopen als ze een IOSS nummer hebben?
In andere woorden; kan ik een winkel vragen om IOSS niet te gebruiken? Ik draag namelijk liever de btw op de ouderwetse manier af via een inklaring. Via IOSS gaat het namelijk nog te vaak fout en ik heb eigenlijk geen zin om regelmatig in bezwaar te moeten gaan aangezien dit gewoon te lang duurt.
Ik wacht ondertussen al 4 weken op de uitspraak van een bezwaar. Dit ging in de oude situatie toch wat soepeler.
In andere woorden; kan ik een winkel vragen om IOSS niet te gebruiken? Ik draag namelijk liever de btw op de ouderwetse manier af via een inklaring. Via IOSS gaat het namelijk nog te vaak fout en ik heb eigenlijk geen zin om regelmatig in bezwaar te moeten gaan aangezien dit gewoon te lang duurt.
Ik wacht ondertussen al 4 weken op de uitspraak van een bezwaar. Dit ging in de oude situatie toch wat soepeler.
[ Voor 12% gewijzigd door TheBlackestCrow op 04-11-2021 15:12 ]
Bestellen boven de 150 euro, dan mag je het zelf iig weer doenTheBlackestCrow schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:11:
Misschien een domme vraag maar is het verplicht voor een winkel om via IOSS te verkopen als ze een IOSS nummer hebben?
PSN
Tja, dat kan natuurlijk ook.YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:12:
[...]
Bestellen boven de 150 euro, dan mag je het zelf iig weer doen
Vraag mij eigenlijk alleen af of mijn idee mogelijk is. Dit aangezien het voor bedrijven buiten de EU ook niet verplicht is om een IOSS nummer te hebben.
Zie https://community.ebay.co...46/highlight/true#M395492 Naar aanleiding van jouw uitkomst bij PostNL ga ik de eBay weg ook maar meteen bewandelen voor de zekerheidLED-Maniak schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:12:

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 04-11-2021 16:54 ]
Volgens mij mag een webshop er voor kiezen om wel òf niet aan IOSS deel te nemen, niet in het ene geval wel en het andere geval niet.TheBlackestCrow schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:15:
[...]
Tja, dat kan natuurlijk ook.
Vraag mij eigenlijk alleen af of mijn idee mogelijk is. Dit aangezien het voor bedrijven buiten de EU ook niet verplicht is om een IOSS nummer te hebben.
Misschien kun je een andere shop vinden die verkoopt wat je zoekt?
Die zijn er helaas niet. Het gaat om een officiële importeur van een Amerikaans merk voor scheerzeep, aftershave en andere verzorgingsproducten. Via de VS kan ik de aftershave niet bestellen omdat het vanwege hoeveelheid alcohol niet per vliegtuig vanuit de VS vervoerd mag worden.sjirafje schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:44:
[...]
Volgens mij mag een webshop er voor kiezen om wel òf niet aan IOSS deel te nemen, niet in het ene geval wel en het andere geval niet.
Misschien kun je een andere shop vinden die verkoopt wat je zoekt?
Wel zou ik de aftershave via de winkel in het VK blijven bestellen en de rest bij de winkel in de VS welke geen IOSS heeft. Het eventuele gezeik met de bestellingen uit het VK moet ik dan maar accepteren in de hoop dat IOSS in de toekomst beter werkt. De levertijd is dan wel een groot nadeel.
Iemand ervaring met bestellen via amazon.com? Als ik naar de kassa ga, dan staat er al incl. VAT. Betekent dat ze dan ook meteen geregeld hebben (net als Aliexpress) en ik hier dus geen extra kosten krijg? Het gaat om een product van €60 (game).
Ik heb voor en na de nieuwe BTW regels wel eens dingen via amazon.com en amazon.co.uk besteld en die werden eerst naar het amazon magazijn in Duitsland gestuurd voordat het naar Nederland ging.
Dat ging allemaal zonder problemen maar let wel op dat er bij het artikel staat dat deze door amazon verkocht en verzonden wordt.
Dat ging allemaal zonder problemen maar let wel op dat er bij het artikel staat dat deze door amazon verkocht en verzonden wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Switching Power op 08-11-2021 14:06 ]
Ja, Amazon regelde dat ook al voordat de huidige regels ingingen, bij bestellingen vanuit de VS.Xtince schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:10:
Iemand ervaring met bestellen via amazon.com? Als ik naar de kassa ga, dan staat er al incl. VAT. Betekent dat ze dan ook meteen geregeld hebben (net als Aliexpress) en ik hier dus geen extra kosten krijg? Het gaat om een product van €60 (game).
Ali-Express doet dat dus net zoals Amazon 😉
Klopt dit nou?
Ik heb een stripboek besteld uit de VK.
Daar heb ik volgens eBay netjes BTW over betaald. Toch krijg ik nu te maken met inklaringskosten en BTW heffing door Postnl. een totaal van 16,43 extra.
Net Amount GBP 49,95
Postage GBP 9,00
VAT GBP 5,31
Ook dacht ik dat boeken waren vrijgesteld hiervan?
Of in ieder geval de 9 procent.
https://www.belastingdien...en_en_periodieken/boeken/
Ik heb aangegeven dat ik bezwaar wil maken maar wil even zeker weten of ik de 9% ook al betaald heb of niet. Volgens mij heb ik die namelijk al betaald.
Ik heb een stripboek besteld uit de VK.
Daar heb ik volgens eBay netjes BTW over betaald. Toch krijg ik nu te maken met inklaringskosten en BTW heffing door Postnl. een totaal van 16,43 extra.
Net Amount GBP 49,95
Postage GBP 9,00
VAT GBP 5,31
Ook dacht ik dat boeken waren vrijgesteld hiervan?
Of in ieder geval de 9 procent.
https://www.belastingdien...en_en_periodieken/boeken/
Ik heb aangegeven dat ik bezwaar wil maken maar wil even zeker weten of ik de 9% ook al betaald heb of niet. Volgens mij heb ik die namelijk al betaald.
[ Voor 36% gewijzigd door Cobb op 11-11-2021 16:15 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Via Ebay heb je zeer waarschijnlijk al BTW betaald. Kijk even bij je bestelgegevens in je account, daar kun je de factuur (met btw specificatie) downloaden. Die heb je nodig voor je bezwaar bij PostNL. Maak ook even een foto van het verzendlabel (IOSS nummer) als bewijsstuk.
heeft mij ruim 4 maanden gekost om btw terug te krijgen van eBay.
hierbij de gegevens 2x moeten sturen, en meerdere keren moeten vragen waar mijn geld blijft.
"je krijgt het binnen 20 dagen", 20 dagen later emailtje gestuurd "is in gang gezet, controleer bij de betaaldienst", 3 maanden daar na nog niks en weer een emailtje, bijna een week later "ik escaleer het" waarna ik eindelijk het geld terug kreeg.
bij een latere bestelling bij de zelfde verkoper werdt de vooruitbetaalde btw wel goed verwerkt gelukkig.
hierbij de gegevens 2x moeten sturen, en meerdere keren moeten vragen waar mijn geld blijft.
"je krijgt het binnen 20 dagen", 20 dagen later emailtje gestuurd "is in gang gezet, controleer bij de betaaldienst", 3 maanden daar na nog niks en weer een emailtje, bijna een week later "ik escaleer het" waarna ik eindelijk het geld terug kreeg.
bij een latere bestelling bij de zelfde verkoper werdt de vooruitbetaalde btw wel goed verwerkt gelukkig.
Nog wat opgevallen aan het label bij de tweede keer dan? Paar dagen geleden zelf ook bij Ebay de klacht ingediend na contact met de klantenservice. Stuurden ook deze link met info op https://www.ebay.co.uk/he...0UK%20%26%20EU&intent=vatthedicemaster schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:53:
heeft mij ruim 4 maanden gekost om btw terug te krijgen van eBay.
Denk dat de fout bij mij door de verzender is gemaakt door het gebruik van een soort doorstuurdienst van Canada naar/via de VS naar hier: https://chitchats.com/
waren beide kleine pakketjes, en de eerste was een extra sticker die er niet af kon overheengeplakt vanwege de stop bij de douane.
labels vergelijken was dus geen optie.
labels vergelijken was dus geen optie.
Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.