Toon posts:

Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste
Acties:

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-03 12:54
Als je iets van waarde de EU in importeert, moet er BTW over worden betaald, ook als bedrijf. Die btw is vervolgens weer terug te vragen.

Verleggen bij import van buiten de EU kan middels artikel 23 vergunning

Dat staat los van IOSS, dat voor B2C direct sales is bedoeld.

Ook moet de artikel 23 verlegging volgens mij duidelijk door de verzender worden vermeld op het pakket of in de data, zodat de aangifte correct kan worden gedaan.

Ik vermoed dat in ieder geval Ali dit wel goed regelt als je aangeeft dat het een zakelijke aankoop is (en de koper een artikel 23 vergunning heeft geregeld, want anders wordt het achteraf terugvragen).

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:34
Ik krijg net een betaalverzoek in de PostNL app maar het pakje lag gisteren al in de bus... Wat gebeurt er als ik niet betaal, het pakje heb ik dus al? Bedrag klopt overigens ook niet want ik ontvang elke keer iets van dezelfde waarde en nu is het ruim 2 euro duurder als de vorige keer..

• rstorm
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19
Deezers schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:29:
Ik krijg net een betaalverzoek in de PostNL app maar het pakje lag gisteren al in de bus... Wat gebeurt er als ik niet betaal, het pakje heb ik dus al? Bedrag klopt overigens ook niet want ik ontvang elke keer iets van dezelfde waarde en nu is het ruim 2 euro duurder als de vorige keer..
Zelfde situatie hier. Afgelopen zaterdag drie pakjes ontvangen van buiten de EU. Vanavond krijg ik ineens een betaalverzoek m.b.t. één van die pakjes in de app van PostNL.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-03 13:02
Ik wil iets bestellen in China bij een verkoper die niet is aangesloten bij IOSS. Kan ik op een andere manier zelf de BTW betalen en iets op het pakketje laten vermelden zodat het niet aangegeven hoeft te worden? Ik wil iets bestellen waarbij ik liever niet heb dat PostNL of DHL het pakket open maakt om de waarde te bepalen.

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:43

naaitsab

Si vis pacem, para bellum

Deezers schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:29:
rstorm schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:36:
[...]

Zelfde situatie hier. Afgelopen zaterdag drie pakjes ontvangen van buiten de EU. Vanavond krijg ik ineens een betaalverzoek m.b.t. één van die pakjes in de app van PostNL.
Klopt het pakket-/trackingnummer met hetgeen jullie verwachten? Zo nee dan kan het een fout in het systeem zijn. Heb nog nooit gehoord dat ze iets uitleveren en daarna pas de betaling versturen. Staat ook beschreven, eerst betalen dan sturen we het op of het ligt klaar op het postkantoor voor je.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

naaitsab schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

[...]

Klopt het pakket-/trackingnummer met hetgeen jullie verwachten? Zo nee dan kan het een fout in het systeem zijn. Heb nog nooit gehoord dat ze iets uitleveren en daarna pas de betaling versturen. Staat ook beschreven, eerst betalen dan sturen we het op of het ligt klaar op het postkantoor voor je.
Hier ook een leuke, eerder dit jaar: Een verwacht pakket verschijnt in PostNL app met importkosten en mededeling dat ie bij servicepunt gedropt gaat worden. Pakket wordt aan huis afgeleverd, zonder rekening te innen, bij PostNL social media nagevraagd (geen zin aan incassobureau) en daar weten ze niet anders dan dat die zending bij servicepunt gedropt had moeten worden en raadden aan af te wachten. Nooit een verzoek voor betaling gekregen 8)7 , ookal stond in de PostNL app dat er een rekening bij zat en op de zending zelf zat een factuur bijgeplakt. Tot op de dag van vandaag geen verzoek voor betaling ontvangen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:34
Raven schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:35:
[...]

Hier ook een leuke, eerder dit jaar: Een verwacht pakket verschijnt in PostNL app met importkosten en mededeling dat ie bij servicepunt gedropt gaat worden. Pakket wordt aan huis afgeleverd, zonder rekening te innen, bij PostNL social media nagevraagd (geen zin aan incassobureau) en daar weten ze niet anders dan dat die zending bij servicepunt gedropt had moeten worden en raadden aan af te wachten. Nooit een verzoek voor betaling gekregen 8)7 , ookal stond in de PostNL app dat er een rekening bij zat en op de zending zelf zat een factuur bijgeplakt. Maar geen verzoek voor betaling.
Zelfde trackingnummer ja. Nu ook een mail: betaal je niet online een sturen we het door naar het afhaalpunt. En na een tijdje retour afzender. Maar doorsturen of retour lijkt me lastig want pakje is al bezorgd hier. En nergens hoeven tekenen (brievenbus) dus geluk gehad. Blijf het wel raar vinden dat de waarde elke keer wijzigt, ze vullen lukraak wat in denk ik dan.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03
Aziona schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:17:
Ik wil iets bestellen in China bij een verkoper die niet is aangesloten bij IOSS. Kan ik op een andere manier zelf de BTW betalen en iets op het pakketje laten vermelden zodat het niet aangegeven hoeft te worden? Ik wil iets bestellen waarbij ik liever niet heb dat PostNL of DHL het pakket open maakt om de waarde te bepalen.
Nee want het hele IOSS gebeuren is er juist zodat de verkopende partij de BTW afdracht kan doen zodat niet elk pakketje afgehandeld hoeft te worden door de vervoerende partij. Dat kan jij niet direct zelf doen tijdens je aankoop.

De verkopende partij moet de waarde vermelden van je aankoop en daar wordt de BTW (en evt invoerbelasting) over geheven. En je betaald dus de afhandelingskosten. Het pakketje hoeft in principe niet fysiek open gemaakt te worden.

• Aziona
dcell schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Nee want het hele IOSS gebeuren is er juist zodat de verkopende partij de BTW afdracht kan doen zodat niet elk pakketje afgehandeld hoeft te worden door de vervoerende partij. Dat kan jij niet direct zelf doen tijdens je aankoop.
Theoretisch zou het toch mogeljk moeten dat ik mij op een andere manier als IOSS verkoper registreer en de BTW afdraag en vervolgens een of ander nummer laat vermelden op het pakket zodat het niet meer aangegeven hoeft te worden. (even afgezien van het feit dat dit omslachtig is voor één pakket).

Ik kan mij zelfs voorstellen dat er een bestaande IOSS registrant deze service gaat aanbieden: dus in plaats van online een "pakket-zegel" kopen, betaal je de BTW online + een fee en ontvang je via die dienst een of ander nummer/tekst die je op het pakket kan laten plaatsen door de buitenlandse verkoper. Hier moet toch een verdienmodel in zitten.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:24
Voor de Belgen onder ons (of de Nederlanders wiens pakketje door BE moet): https://www.demorgen.be/n...euwe-btw-regels~ba3fd593/

Wat een verrassing, BPost kan het volume niet aan :+

• dcell
Aziona schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Theoretisch zou het toch mogeljk moeten dat ik mij op een andere manier als IOSS verkoper registreer en de BTW afdraag en vervolgens een of ander nummer laat vermelden op het pakket zodat het niet meer aangegeven hoeft te worden. (even afgezien van het feit dat dit omslachtig is voor één pakket).

Ik kan mij zelfs voorstellen dat er een bestaande IOSS registrant deze service gaat aanbieden: dus in plaats van online een "pakket-zegel" kopen, betaal je de BTW online + een fee en ontvang je via die dienst een of ander nummer/tekst die je op het pakket kan laten plaatsen door de buitenlandse verkoper. Hier moet toch een verdienmodel in zitten.
Theoretisch misschien wel maar ik vraag me af of de fiscus of de EU zo blij zou zijn met een dergelijke constructie. De vraag is ook of het wettelijk wel mag (ik heb geen idee).

Uiteindelijk ben je als koper verantwoordelijk voor het betalen van de BTW, direct via de verkopende partij of achteraf via de vervoerder.

Als een derde partij de taak overneemt en die maken er een potje van dan weet ik niet of je er zo blij mee zou zijn. Stel dat jij een IOSS nummer van een derde partij gebruikt om verboden goederen in te voeren. Dan zouden zij wel wat uit te leggen hebben. Ik denk dat de fiscus daar ook niet op zit te wachten.

[Voor 5% gewijzigd door dcell op 12-08-2021 11:34]

• Nomisma
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-08-2021
Ik heb zo'n twee weken geleden een boek uit de VS besteld, waarover dus het tarief van 9% moet worden betaald. Ik heb het pakket inmiddels bij een PostNL-locatie opgehaald. Het boek heeft een waarde van $60 (ex btw). Mijn totale kosten bedroegen €8,57. Ik snap alleen niet hoe ze op dit bedrag komen. Ik kom zelf op €7 afhandelingskosten PostNL en ±€4,60 btw. Dit laatste kan natuurlijk een beetje verschillen aan de hand van de koers.

Edit: ik besef nu dat PostNL rekent met de online kosten van €4. Maar ik heb nooit een online betaalverzoek ontvangen. Kreeg een kaart over een pakket in de bus en heb het bedrag gewoon contant bij de lokale PostNL-locatie voldaan. :)

[Voor 22% gewijzigd door Nomisma op 12-08-2021 11:45. Reden: ik besefte me iets]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Nomisma Volgens dit:
edgarvh in "Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU"
zou het tot 1 september ook bij afhalen slechts 4 euro zijn...

Mooie Plaatjes   

• Nomisma
Top, dat verklaart het, thanks!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
PostNL, wat een prutsers.

Begin juli heb ik bij Zavvi.nl 2 films besteld. Zavvi verstuurt alles apart, maar onder hetzelfde ordernummer. Normaal doen ze er een week over voordat ze op de mat liggen.

Na drie weken ontvang ik eindelijk de eerste film, met daarbij een brief van PostNL dat ze nog een pakket hebben die bij de douane ligt en waar waarschijnlijk inklaringskosten over moeten worden betaald. Of ik extra informatie wil opsturen via een speciale pagina op hun website. Dit meteen gedaan natuurlijk. Volgens de website zou ik binnen uiterlijk 3 werkdagen iets horen. Je raad het al: geen enkel bericht na 3 werkdagen.

Op de vijfde dag PostNL maar eens op facebook aangesproken. Hun antwoord: Oh? Volgens onze gegevens is dat pakket al bezorgd. Uitgelegd dat Zavvi altijd losse pakketten verstuurd en dan hetzelfde ordernummer gebruikt als het meer dan 1 product betreft. Antwoord: "Tja, u moet maar contact opnemen met Zavvi. In ons systeem staat ie op bezorgd." Op het feit dat ik een brief van hun heb gehad bij het eerste pakketje dat er nog een pakket bij de douane ligt en dat ik extra info moest opsturen, heb ik nooit een reactie gekregen.

Na twee weken staat deze nog altijd in hun app met de status 'Antwoord met info voor import aangifte ontvangen. Bezorgtijd nog niet bekend."

Wat kan ik nog doen?

• Aziona
dcell schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Stel dat jij een IOSS nummer van een derde partij gebruikt om verboden goederen in te voeren. Dan zouden zij wel wat uit te leggen hebben. Ik denk dat de fiscus daar ook niet op zit te wachten.
De uiteindelijke verantwoording voor de juistheid van de BTW-aangifte kan inderdaad nog wel "een dingetje" zijn.

Ik denk overigens dat het de fiscus een biet zal zijn of het om verboden middelen gaat of niet, daar gaan zij niet over. Volgens mij probeert de fiscus juist ook over crimineel verworven gelden belasting te heffen. Toen ik nog belastingrecht studeerde mocht een inbreker zelfs de aanschafkosten van zijn koevoet als beroepskosten aftrekken van de inkomstenbelasting. (ik spreek niet uit ervaring 8) ) Ik weet niet of dat nog steeds zo is.

[Voor 6% gewijzigd door Aziona op 12-08-2021 12:11. Reden: Link toegevoegd]

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-03 08:30
P-Rock schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:02:
PostNL, wat een prutsers.

Begin juli heb ik bij Zavvi.nl 2 films besteld. Zavvi verstuurt alles apart, maar onder hetzelfde ordernummer. Normaal doen ze er een week over voordat ze op de mat liggen.

Na drie weken ontvang ik eindelijk de eerste film, met daarbij een brief van PostNL dat ze nog een pakket hebben die bij de douane ligt en waar waarschijnlijk inklaringskosten over moeten worden betaald. Of ik extra informatie wil opsturen via een speciale pagina op hun website. Dit meteen gedaan natuurlijk. Volgens de website zou ik binnen uiterlijk 3 werkdagen iets horen. Je raad het al: geen enkel bericht na 3 werkdagen.

Op de vijfde dag PostNL maar eens op facebook aangesproken. Hun antwoord: Oh? Volgens onze gegevens is dat pakket al bezorgd. Uitgelegd dat Zavvi altijd losse pakketten verstuurd en dan hetzelfde ordernummer gebruikt als het meer dan 1 product betreft. Antwoord: "Tja, u moet maar contact opnemen met Zavvi. In ons systeem staat ie op bezorgd." Op het feit dat ik een brief van hun heb gehad bij het eerste pakketje dat er nog een pakket bij de douane ligt en dat ik extra info moest opsturen, heb ik nooit een reactie gekregen.

Na twee weken staat deze nog altijd in hun app met de status 'Antwoord met info voor import aangifte ontvangen. Bezorgtijd nog niet bekend."

Wat kan ik nog doen?
Ik vrees dat je mag gaan bellen naar postNL, eerst via de chatbot contact opnemen, en dan aangeven dat je iemand wil spreken.

• P-Rock
livranca schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Ik vrees dat je mag gaan bellen naar postNL, eerst via de chatbot contact opnemen, en dan aangeven dat je iemand wil spreken.
Heeft dat nut als hun systeem aangeeft dat dat ordernummer bezorgd is?

• Vette73
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-03 10:45
dcell schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Theoretisch misschien wel maar ik vraag me af of de fiscus of de EU zo blij zou zijn met een dergelijke constructie. De vraag is ook of het wettelijk wel mag (ik heb geen idee).
Ik heb, als NL bedrijf, bij de NL fiscus een I-OSS nummer aangevraagd en gekregen. Die had ik vast niet gekregen als 'ze er niet blij mee zouden zijn.'
Uiteindelijk ben je als koper verantwoordelijk voor het betalen van de BTW, direct via de verkopende partij of achteraf via de vervoerder.
Je vergeet een optie: "die btw kan je zelf, als NL-bedrijf, ook afdragen"
Als een derde partij de taak overneemt en die maken er een potje van dan weet ik niet of je er zo blij mee zou zijn. Stel dat jij een IOSS nummer van een derde partij gebruikt om verboden goederen in te voeren. Dan zouden zij wel wat uit te leggen hebben. Ik denk dat de fiscus daar ook niet op zit te wachten.
I-OSS gaat over btw en niet over 'verboden goederen'. Zijn twee totaal onafhankelijke zaken die niets met elkaar te maken hebben, volledig andere wetgeving.
Maar 'een derde partij' gaat jou niet zomaar toestemming geven hun I-OSS nummer te gebruiken.
Dat doe je als derde partij alleen als je zekerheid hebt dat de btw afdracht ook werkelijk en correct gebeurt. Lees, dat je die zelf int en afdraagt (zoals Ali het nu doet dus).

• dcell
Vette73 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Ik heb, als NL bedrijf, bij de NL fiscus een I-OSS nummer aangevraagd en gekregen. Die had ik vast niet gekregen als 'ze er niet blij mee zouden zijn.'

[...]

Je vergeet een optie: "die btw kan je zelf, als NL-bedrijf, ook afdragen"

[...]

I-OSS gaat over btw en niet over 'verboden goederen'. Zijn twee totaal onafhankelijke zaken die niets met elkaar te maken hebben, volledig andere wetgeving.
Maar 'een derde partij' gaat jou niet zomaar toestemming geven hun I-OSS nummer te gebruiken.
Dat doe je als derde partij alleen als je zekerheid hebt dat de btw afdracht ook werkelijk en correct gebeurt. Lees, dat je die zelf int en afdraagt (zoals Ali het nu doet dus).
Ware het niet dat ik reageer op een post over een consumentenaankoop. De medetweaker heeft niet gesproken over een bedrijf. Dat jij een bedrijf hebt is een hele andere use-case.

• Vette73
Aziona schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:11:
[...]

Als jij een bedrijf hebt dat al btw plichtig is kan je gewoon een I-OSS nummer aanvragen (heb ik ook gedaan en gekregen).
Daarna kan je zelf de verschuldigde btw innen bij jouw klanten en afdragen aan de fiscus.
https://www.belastingdien...commerce-van-buiten-de-eu
Wat je hier beschrijft is precies de dienst die PostNL nu aanbiedt: Voor €4 doen zij de btw-aangifte en wordt het pakketje, na betaling van verschuldigde btw en afhandelingskosten, bij jou aan de deur afgeleverd.
Als je daar geld aan wil verdienen moet je diezelfde dienst dus voor minder dan €4 kunnen leveren.

[Voor 13% gewijzigd door Vette73 op 12-08-2021 14:11]

• Vette73
Durandal schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:47:
[...]

Ik heb geen IOSS als zodanig. Althans niet aangevraagd. Mijn BTW nummer krijgen ze uiteraard.
Is dat genoeg?
Benieuwd hoe PostNL er mee om gaat.
Ondanks het feit dat het btw-nummer gelijk is aan het I-OSS nummer denk ik niet dat dat gaat werken (anders zou je je niet apart hoeven registreren voor I-OSS).
Maar probeer het een keer zou ik zeggen. In het slechtste geval kost het je €4 aan PostNL-kosten.

Verder ben ik ook heel benieuwd hoe PostNL (en de douane) reageren als mijn pakketjes (met daarop mijn I-OSS nummer) vanuit China bij hun worden aangeboden.
Ik ga het meemaken en ik meld het resultaat.

[Voor 7% gewijzigd door Vette73 op 12-08-2021 14:21]

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Te zien aan het topic is het dus een zooi bij PostNL en de douane.

Mijn pakket dat eerder terug was gestuurd nadat ik te laat op de hoogte was gesteld dat het er was (+ 27,50 Euro aan belastingen voor een waarde van 35 Euro 8)7 omdat de douane er een zooi van had gemaakt...niet betaald omdat het al terug was gestuurd nog voordat de termijn van 7 + 7 dagen voorbij was |:( ), is inmiddels in het land.

Nou ja, ergens bij de douane.

Twee dagen geleden direct betaald, en het blijft gewoon liggen. EMS. Nou was dat met de douane en PostNL altijd al een beetje een probleem, wat "Express" betekent weten ze daar niet, maar nu is het al ruim 10 dagen in totaal onderweg.

Ik denk dat ik in het vervolg maar gewoon alles via DHL laat versturen. Die zijn tenminste niet incompetent wat betreft het invoeren van nieuwe werkwijzes. :X

• Nomisma
Amphiebietje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:59:
Te zien aan het topic is het dus een zooi bij PostNL en de douane.

Mijn pakket dat eerder terug was gestuurd nadat ik te laat op de hoogte was gesteld dat het er was (+ 27,50 Euro aan belastingen voor een waarde van 35 Euro 8)7 omdat de douane er een zooi van had gemaakt...niet betaald omdat het al terug was gestuurd nog voordat de termijn van 7 + 7 dagen voorbij was |:( ), is inmiddels in het land.

Nou ja, ergens bij de douane.

Twee dagen geleden direct betaald, en het blijft gewoon liggen. EMS. Nou was dat met de douane en PostNL altijd al een beetje een probleem, wat "Express" betekent weten ze daar niet, maar nu is het al ruim 10 dagen in totaal onderweg.

Ik denk dat ik in het vervolg maar gewoon alles via DHL laat versturen. Die zijn tenminste niet incompetent wat betreft het invoeren van nieuwe werkwijzes. :X
Volgens mij kun je niet zo maar kiezen welk bedrijf je gebruikt. Lijkt me dat dit in de doorsnee buitenlandse webshop niet mogelijk is. En als jij tegen een Amerikaan zegt "please deliver my order with DHL, not Post NL" weten ze dan hoe dat moet? Ik denk het niet.

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:54
GIsteren bezwar ingedient bij PostNL over de inklaringskosten.

Het formulier zegt alles is goed verstuurd, ik heb echter geen mail bevestiging ontvangen.

Klopt dit of is er toch iets niet goed gegaan?

• Nomisma
DarkSEDA schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:03:

Het formulier zegt alles is goed verstuurd, ik heb echter geen mail bevestiging ontvangen.

Al in je spam gekeken?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Amphiebietje schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:59:
Maar daar vragen ze nog wel steeds de hoofdprijs voor importkosten, i.t.t. PostNL zijn de kosten daar niet verlaagd :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Vette73
Vette73 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:10:
[...]

Ik heb twee bestellingen printplaten onderweg, waarbij bij betaling geen BTW is betaald en op de pakketjes, als het goed is, mijn eigen I-OSS nummer staat.
Beide pakketjes zijn ook geadresseerd aan mijn bedrijf en niet aan mij prive.
Zodra die binnen zijn doe ik een update.
Het eerste pakketje is binnen, maar daar is bij de verzender iets niet goed gegaan:
Ondanks het feit dat ik mij als zakelijke klant heb geregistreerd incl. I-OSS/BTW nummer en bij betaling van het product geen btw heb hoeven betalen is het pakket naar mij privé gestuurd (dus zonder bedrijfsnaam) en, naar het lijkt onder het I-OSS nummer van hun, dus ik heb het effectief zonder btw ontvangen.

Even afwachten hoe het tweede pakketje aankomt (is een week later verstuurd). Wordt vervolgd.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Nomisma schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Volgens mij kun je niet zo maar kiezen welk bedrijf je gebruikt. Lijkt me dat dit in de doorsnee buitenlandse webshop niet mogelijk is. En als jij tegen een Amerikaan zegt "please deliver my order with DHL, not Post NL" weten ze dan hoe dat moet? Ik denk het niet.
...

Amerikanen weten heel goed hoe alternatieve diensten werken, want naast USPS is het daar gebruikelijk te versturen via bedrijven als UPS en Fedex. Die bestaan hier ook, en als je daar via die diensten verstuurt, wordt het hier ook door die bedrijven afgehandeld.

Dus al ik bij een webshop winkel waar ik de keus heb (en bij de hobby-gerelateerde bedrijven waar ik zaken mee doe heb je die over het algemeen), kan dat gewoon. Dan gaat het niet via de IMEC hier, want Fedex, DHL, UPS etc. doen de inklaring zelf.

Overigens was het geen pakket uit de VS. Met de corona is de postbezorging daar een totale puinzooi (letterlijk maanden vertraging...), dus die ontwijk ik liever.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Raven schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 06:28:
[...]

Maar daar vragen ze nog wel steeds de hoofdprijs voor importkosten, i.t.t. PostNL zijn de kosten daar niet verlaagd :/
Als het met IOSS is, betaal je nu vooraf de belastingen zonder hoge inklaringskosten. Tenminste, anders begrijp ik niet hoe ik voor mijn meest recente van-buiten-Europa pakket via DHL 1,98 Euro aan BTW heb mogen betalen...

[Voor 17% gewijzigd door Amphiebietje op 13-08-2021 08:18]

• naaitsab

naaitsab

Nomisma schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Gaat er volgens mij om welke overeenkomst ze hebben. UPS en DHL (express niet parcel) leveren zo ver ik weet door-to-door vanuit o.a. de US. De rest wordt door PostNL overgenomen/geclaimd. Dus als je geen PostNL wil zou je kunnen vragen of ze met die diensten versturen. DHL Express en UPS zijn vrij prijzig maar altijd goed. Nooit begrepen dat DHL parcel is hernoemd van Selectvracht. Wat een drama is dat zeg, bezoedeld de DHL naam nogal.

Heb er een brief over ontvangen een week later, dat het 4 maanden kan duren. Mailtje nog steeds niet binnen :P

if (!coffee) {
Work = false; }

• DarkSEDA
Jazeker, maar ook daar niks helaas.
naaitsab schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:29:

[...]

Heb er een brief over ontvangen een week later, dat het 4 maanden kan duren. Mailtje nog steeds niet binnen :P
Dan zal ik maar op de post wachten dan.

• Nomisma
Amphiebietje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:13:
[...]

...

Amerikanen weten heel goed hoe alternatieve diensten werken, want naast USPS is het daar gebruikelijk te versturen via bedrijven als UPS en Fedex. Die bestaan hier ook, en als je daar via die diensten verstuurt, wordt het hier ook door die bedrijven afgehandeld.

Dus al ik bij een webshop winkel waar ik de keus heb (en bij de hobby-gerelateerde bedrijven waar ik zaken mee doe heb je die over het algemeen), kan dat gewoon. Dan gaat het niet via de IMEC hier, want Fedex, DHL, UPS etc. doen de inklaring zelf.

Overigens was het geen pakket uit de VS. Met de corona is de postbezorging daar een totale puinzooi (letterlijk maanden vertraging...), dus die ontwijk ik liever.
Die ervaringen heb ik nog niet. Bij mijn laatste bestelling uit de VS moest ik gewoon mijn naw (naam en woonplaats) gegevens invullen en kon ik vervolgens direct betalen. Heb de carrier nog niet kunnen kiezen. Ook de bestelling kwam gelukkig op tijd aan. 24 juli besteld, 6 augustus een brief/kaart in de bus dat het pakketje klaar lag. _/-\o_

• Durandal
  • Laatst online: 17-02 20:57
Vette73 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:23:
[...]

Het eerste pakketje is binnen, maar daar is bij de verzender iets niet goed gegaan:
Ondanks het feit dat ik mij als zakelijke klant heb geregistreerd incl. I-OSS/BTW nummer en bij betaling van het product geen btw heb hoeven betalen is het pakket naar mij privé gestuurd (dus zonder bedrijfsnaam) en, naar het lijkt onder het I-OSS nummer van hun, dus ik heb het effectief zonder btw ontvangen.

Even afwachten hoe het tweede pakketje aankomt (is een week later verstuurd). Wordt vervolgd.
Je wilt dan ook wel iets heel bijzonders met je eigen IOSS.

Volgens mij hoort het als volgt te gaan (bv als je inkoopt bij Ali):

Je hebt je aangemeld als bedrijf bij Ali (ik had begrepen dat dat een optie is) en voor zover ik begrijp geeft Ali je dan een factuur met bedrijfsnaam en je BTW nummer bij je aankoop. Bij het aanmelden moet je je BTW nr dus doorgeven en jij geeft dat, of je IOSS (waarvan je zegt dat die identiek is), door.

Nu betaal je normaal BTW als bedrijf en vordert dat na 3 maanden weer terug (als je het niet doorverkoopt), maar als je importeert mag je dat ook verleggen en dus zonder BTW importeren (dit omdat het administratief wat makkelijker is met hetzelfde resultaat). Ik heb begrepen dat Ali geen BTW rekent aan bedrijven dus dat zou dan kloppen.

Ali gebruikt dan zijn eigen IOSS, want zij zijn de verkopende partij en alles moet kloppen aan het eind van de maand, vermeldt dat het zakelijk is aan de douane (hoe is nog een raadsel - lijk een electronische voormelding te zijn) dus BTW-loze export en stuurt de spullen op. PostNL ontvangt het, ziet dat het zakelijk is en levert het zonder inklaring af.

Jij krijgt vervolgens de spullen en kan geen BTW terugvorderen want niet betaald.

Let wel, alles dus zonder eigen IOSS nummer.

Nu naar je eigen use-case. Je zegt dat Ali geen BTW bon heeft gegeven (maar op prive naam). Dat kan nog een bug zijn of je moet je naam wijzigen naar je bedrijfsnaam oid. Staat je BTW nummer er wel op, of die van ALi, of het IOSS? Geen idee wat nodig is bij een BTW vrije import.
Aan de andere kant kan je zeggen dat niets nodig is juist omdat het BTW vrij is, je hebt het niet betaald, en je kan het dan toch niet terugvorderen.

Ik zal eens naar de aanmeldprocedure van Ali kijken. Heb je een 2e account aangemaakt voor je bedrijf of je account aangepast?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Amphiebietje schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:16:
[...]

Als het met IOSS is, betaal je nu vooraf de belastingen zonder hoge inklaringskosten. Tenminste, anders begrijp ik niet hoe ik voor mijn meest recente van-buiten-Europa pakket via DHL 1,98 Euro aan BTW heb mogen betalen...
Ik denk dat de shop in kwestie (thepihut.com) geen IOSS gebruikt.

Oscar Wilde

• breitsma
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-03 20:59
breitsma schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:26:
Er zijn nog 2 NL0000* pakketjes van na 15 juli onderweg (ook 1 cent) en ik ben benieuwd of die er op deze manier ook doorheen rollen.
Deze 2 pakjes zijn vandaag ook aangekomen zonder extra kosten.
Op beide is het retour adres met een stikker veranderd naar Nieuw-Vennep in plaats van Schiedam.
Het heeft ook even geduurd nadat het in Liege/Luik aangekomen was. Je zou bijna denken dat ze het druk hebben ;)

Arrive at destination country
2021-07-31 04:16:23 [GMT+2]
-Liege-Linehaul Arrival
2021-07-20 12:32:00 [GMT+1]
Hand over to airline
2021-07-19 17:00:00 [GMT+8]

• Vette73
Durandal schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Je wilt dan ook wel iets heel bijzonders met je eigen IOSS.

Volgens mij hoort het als volgt te gaan (bv als je inkoopt bij Ali):

Je hebt je aangemeld als bedrijf bij Ali (ik had begrepen dat dat een optie is) en voor zover ik begrijp geeft Ali je dan een factuur met bedrijfsnaam en je BTW nummer bij je aankoop. Bij het aanmelden moet je je BTW nr dus doorgeven en jij geeft dat, of je IOSS (waarvan je zegt dat die identiek is), door.

Nu betaal je normaal BTW als bedrijf en vordert dat na 3 maanden weer terug (als je het niet doorverkoopt), maar als je importeert mag je dat ook verleggen en dus zonder BTW importeren (dit omdat het administratief wat makkelijker is met hetzelfde resultaat). Ik heb begrepen dat Ali geen BTW rekent aan bedrijven dus dat zou dan kloppen.

Ali gebruikt dan zijn eigen IOSS, want zij zijn de verkopende partij en alles moet kloppen aan het eind van de maand, vermeldt dat het zakelijk is aan de douane (hoe is nog een raadsel - lijk een electronische voormelding te zijn) dus BTW-loze export en stuurt de spullen op. PostNL ontvangt het, ziet dat het zakelijk is en levert het zonder inklaring af.

Jij krijgt vervolgens de spullen en kan geen BTW terugvorderen want niet betaald.

Let wel, alles dus zonder eigen IOSS nummer.

Nu naar je eigen use-case. Je zegt dat Ali geen BTW bon heeft gegeven (maar op prive naam). Dat kan nog een bug zijn of je moet je naam wijzigen naar je bedrijfsnaam oid. Staat je BTW nummer er wel op, of die van ALi, of het IOSS? Geen idee wat nodig is bij een BTW vrije import.
Aan de andere kant kan je zeggen dat niets nodig is juist omdat het BTW vrij is, je hebt het niet betaald, en je kan het dan toch niet terugvorderen.

Ik zal eens naar de aanmeldprocedure van Ali kijken. Heb je een 2e account aangemaakt voor je bedrijf of je account aangepast?
Als eerste, het gaat niet over Ali en ten tweede ik wil niets bijzonders.

Ik heb een I-OSS nummer aangevraagd om bij bedrijven buiten de EU te kunnen kopen die niet aan I-OSS doen (er zijn namelijk meer bedrijven dan Ali, Ebay en Amazon), zonder dat ik word opgezadeld met inklaringskosten.

Dit staat beschreven op https://www.belastingdien...r-verandert-voor-de-btw-x onder het kopje "Ik lever goederen van buiten de EU".

Mijn theorie is dat mijn bedrijf levert aan mij privé, onder het I-OSS nummer van mijn bedrijf waarna mijn bedrijf netjes btw afdraagt en dit alles dus zonder tussenkomst van PostNL en dus ook zonder extra inklaringskosten.
Feitelijk dus dropshipping met mijzelf als enigste klant. Niks geen fraude, alleen bedoeld om niet met inklaringskosten te maken te krijgen indien de verkoper geen I-OSS heeft.

Maar, ik ga verder proberen. Als ik heb uitgevogeld hoe het wel moet laat ik het weten

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vette73 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:33:
[...]
Als eerste, het gaat niet over Ali en ten tweede ik wil niets bijzonders.

Ik heb een I-OSS nummer aangevraagd om bij bedrijven buiten de EU te kunnen kopen die niet aan I-OSS doen (er zijn namelijk meer bedrijven dan Ali, Ebay en Amazon), zonder dat ik word opgezadeld met inklaringskosten.

Dit staat beschreven op https://www.belastingdien...r-verandert-voor-de-btw-x onder het kopje "Ik lever goederen van buiten de EU".

Mijn theorie is dat mijn bedrijf levert aan mij privé, onder het I-OSS nummer van mijn bedrijf waarna mijn bedrijf netjes btw afdraagt en dit alles dus zonder tussenkomst van PostNL en dus ook zonder extra inklaringskosten.
Feitelijk dus dropshipping met mijzelf als enigste klant. Niks geen fraude, alleen bedoeld om niet met inklaringskosten te maken te krijgen indien de verkoper geen I-OSS heeft.

Maar, ik ga verder proberen. Als ik heb uitgevogeld hoe het wel moet laat ik het weten
Je grootste probleem zal zijn om de verkoper op de juiste manier de IOSS in te laten vullen op de digitale douane import formulieren die jij nooit te zien krijgt.

Pas als je een berichtje van de vervoerder krijgt weet je dat de verstuurder iets fout heeft gedaan.

[Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 14-08-2021 11:52]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 14:00
naaitsab schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

[...]

Bij PostNL inderdaad nog nooit meegemaakt. Dit is wel normaal bij FedEx. Die sturen achteraf de rekening per post. Ook wat voor te zeggen, want zo heb ik mijn pakketten uit de US altijd binnen 3 of 4 dagen in huis

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:59
JohnBlutarski schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:38:
[...]

Bij PostNL inderdaad nog nooit meegemaakt. Dit is wel normaal bij FedEx. Die sturen achteraf de rekening per post. Ook wat voor te zeggen, want zo heb ik mijn pakketten uit de US altijd binnen 3 of 4 dagen in huis
Ja en zo moeten zij maar achter hun geld aan.
Want wat als je niet betaald? :+
Daarnaast heb ik wel verhalen gehoord ( van andere postbedrijven die hetzelfde hanteren ) dat als het pakket verdwijnt/ niet aankomt, ze mogelijk alsnog met een factuur komen en/of de factuur echt maanden later pas komt.

Ik vind het maar niks want het maakt het allemaal mogelijk wat fraude gevoeliger.
Het gewone gelijk oversteken systeem ( betalen bij ontvangst ) vind ik dan toch beter en geeft net wat meer zekerheid voor beide kanten.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-02 14:00
JohanNL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Daarnaast heb ik wel verhalen gehoord ( van andere postbedrijven die hetzelfde hanteren ) dat als het pakket verdwijnt/ niet aankomt, ze mogelijk alsnog met een factuur komen en/of de factuur echt maanden later pas komt.

Ik vind het maar niks want het maakt het allemaal mogelijk wat fraude gevoeliger.
Het gewone gelijk oversteken systeem ( betalen bij ontvangst ) vind ik dan toch beter en geeft net wat meer zekerheid voor beide kanten.
Snap wat je bedoelt. Maar bij (de klanten van) FedEx is snelheid blijkbaar een stuk belangrijker dan bij (die van PostNL) Overigens weet FedEx wel wat ze doen. Heb ooit éénmaal zo'n rekening niet betaald (post was door omstandigheden niet bij mij terecht gekomen), dan na een herinnering sturen ze wel een incassobureau op je af

• naaitsab

naaitsab

JohanNL schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:55:
[...]

Over het algemeen is nabetaling enkel voor zakelijke klanten mogelijk. Niet betalen voor iets wat je wel hebt ontvangen zal na een aantal waarschuwingen gewoon door de deurwaarder worden 'opgelost' ;) Daarbuiten vermoed ik dat de leveringsplicht van de postbedrijven wel komt te vervallen als je niet betaald, op de zwarte lijst komen te staan wil je ook niet.

if (!coffee) {
Work = false; }

• ralph075
  • Niet online

Twee weken geleden hetzelfde gedaan, nog niks gezien qua digitale of analoge post...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Bijna 1 week later, en mijn pakket (waarvoor ik belastingen heb betaald) zit nog steeds bij de douane. :( Ik denk dat ik PostNL maar eens ga contacteren of ze hen geen schop onder hun kont kunnen geven.

En natuurlijk waarschuwen dat als het pakket retour gaat ze mij en de belastingen kunnen terugbetalen, en de IMEC een claim voor de verzendkosten tegemoet kan zien, en waarschijnlijk ook een klacht.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:11

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Spike_wolf schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:39:
Nou, die Amazon zending is inmiddels binnen. [knip]

Maargoed, bezwaar ingediend, benieuwd hoelang het duurt voor ik mijn geld terug heb.
Ik krijg nu net, 10 dagen (!) na het indienen van het bezwaar een mailtje dat ze er mee aan de slag gaan en het 4 maanden kan duren.
10 dagen voor ze er mee aan de slag gaan. Damn, die zullen het wel héél druk hebben met onterecht geinde kosten ofzo :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• livranca
Amphiebietje schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:02:
Bijna 1 week later, en mijn pakket (waarvoor ik belastingen heb betaald) zit nog steeds bij de douane. :( Ik denk dat ik PostNL maar eens ga contacteren of ze hen geen schop onder hun kont kunnen geven.

En natuurlijk waarschuwen dat als het pakket retour gaat ze mij en de belastingen kunnen terugbetalen, en de IMEC een claim voor de verzendkosten tegemoet kan zien, en waarschijnlijk ook een klacht.
Mijn pakket zit ook nog steeds vast bij de douane sinds 21 Juli, meermaals bellen heeft tot op heden alleen nog geleid tot een onderzoek waar ik nog niks van heb gehoord….

• naaitsab

naaitsab

Spike_wolf schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:14:
[...]

Ik krijg nu net, 10 dagen (!) na het indienen van het bezwaar een mailtje dat ze er mee aan de slag gaan en het 4 maanden kan duren.
10 dagen voor ze er mee aan de slag gaan. Damn, die zullen het wel héél druk hebben met onterecht geinde kosten ofzo :P
PostNL heeft het volgens mij altijd al druk gehad als het gaat om vragen en klachten tenzij je moet betalen :P Je hebt best kans dat ze het gewoon laten liggen tot mensen gaan klagen. Zeker bij kleinere bedragen zullen mensen dan eerder geneigd zijn om het te vergeten of er geen extra moeite in te steken.

Is bij mij een principekwestie dus na een maand of 4 zonder reactie gaan we maar bellen.

if (!coffee) {
Work = false; }

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Nou, via de chat is PostNL tegenwoordig onbereikbaar. Kloothommels.

Valt IMEC nou onder de Belastingdienst? Krijgen we na de toeslagenaffaire straks ook de invoerbelastingaffaire?

• DarkSEDA
Amphiebietje schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:33:
Nou, via de chat is PostNL tegenwoordig onbereikbaar. Kloothommels.

Valt IMEC nou onder de Belastingdienst? Krijgen we na de toeslagenaffaire straks ook de invoerbelastingaffaire?
Volgen de linkedin pagina van een medewerker:
IMEC (International Mail & E-commerce Centre) is a business unit of PostNL
Wel grappig dat je een factuur van postnl ontvangt om inklaringskosten te betalen die ze hebben berekend/aangegeven bij de belastingdienst, en tegelijk erbij zetten zending nog niet ontvangen door postnl.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

sjirafje

Why so serious, Sam?

Ik probeer al een paar weken postnl zo ver te krijgen dat ze mij €4 betalen voor het bezwaar maken. Die €4 die zij rekenen is voor een administratieve handeling en het voorschieten van de btw (dat is wat ze zelf zeggen). In mijn geval is duidelijk dat de fout bij hun ligt. Ik moet dus nu een vergelijkbare administratieve handeling doen (maar dan handmatig en uitgebreider) en de dubbel betaalde btw + onterecht in rekening gebrachte €4 voorschieten. Lijkt me dat ik dan ook gewoon hetzelfde bedrag bij hun in rekening mag brengen toch?
Iemand hier ervaring mee? Via de klantenservice kom ik tot nu toe niet verder.

"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"

Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:24
In rekening brengen en incasseren zijn twee verschillende dingen.
Het eerste is makkelijker dan het tweede.

• raystef
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-05-2022
Vandaag pakje via Bpost ontvangen. Vorige pakje echter moeten terugsturen omdat Bpost mij 15 euro zou aanrekenen omdat inklaring via Ali niet ok was oid desondanks seller me VAT had aangerekend.
Nu dus wel ok ;)

Wat mij opvalt is dat de sticker werd overplakt en via Cainiao Brucargo komt. Naar mijn mening worden de orders van Ali via hen dan gegroepeerd als de tax via IOSS is aangegeven. Aankomend in Belgie kan Bpost dan zonder navraag inklaren.
Hier een artikel wat dat bevestigd : https://inf.news/en/tech/...7d193c5d55aa4d277443.html

2. What do AliExpress self-delivery sellers need to do?
The value is 150 euros and below;
1. Cainiao online channel delivery:
No action required;

Wellicht zijn er uiteraard nog andere shipping maatschappijen die groupage doen om de boel te vereenvoudigen.

• azerty
  • Laatst online: 22:24
Nu ja, Cainiao is onderdeel van de Alibaba group...

Maar het was mij al opgevallen ja, de 2 pakjes die ik sinds juli binnen heb, zijn alle twee via brucargo binnengekomen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, eindelijk, de 1ste bestelling (AE) van >1 juli is binnen.
Heeft er slechts 5 weken over gedaan. Volgens de tracking (?!) bevindt het pakje zich nog steeds ergens in limbo (al 3 weken lang). :?

Maar vandaag werd het door de PostNL brievenbuspostbode door onze brievenbus gepropt.
Gelukkig kan het niet kapot (rolletjes soldeertin), maar toch... ;)

Geen verdere afhandelingskosten en/of BTW betaling. Die had ik al bij de bestelling betaald. Dus wat dat betreft so far, so good.
Volgens de PostNL app c.q. PostNL trackingsites bestaat het pakje/tracking # niet; m.a.w. dat blijft vreemd. :|

Mooie Plaatjes   

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Mijn pakje is ook binnen.

10 dagen vertraging voor een EMS (Expresspost) pakje door de IMEC. Ook behoorlijk gemolesteerd (hoeken ingedeukt etc.) Bravo. :| Gelukkig is de inhoud niet breekbaar.

Bij mij is de tracking wel geupdated.

• Nikey3
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-03 10:29
*knip* Offtopic. Loze opmerkingen als deze voegen vrij weinig toe.

[Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 23-08-2021 17:05]

• DarkSEDA
Nouja de nieuwe BTW regels kwamen ook heel verrassend. :X

Na 9 dagen ook de ontvangsbevestiging/casenummer van mijn bezwaar ontvangen. Eens kijken of het volgende bericht inderdaad 4 maanden op zich laat wachten.

[Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 23-08-2021 17:05]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-03 13:54

AlexanderB

7800 rpm

Het pakketje is nog niet eens in NL, maar nu al te laat? huh?
Blijkbaar krijg je maar 3 dagen om online te betalen. Fijn.
De BTW was al betaald bij Ali. Iemand al uitgevonden hoe je dat weer terugkrijgt?

[Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 24-08-2021 10:27]

• YakuzA

YakuzA

AlexanderB schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:26:
[Afbeelding]

De BTW was al betaald bij Ali. Iemand al uitgevonden hoe je dat weer terugkrijgt?
Declareren bij Ali?
Hun hebben het blijkbaar fout gedaan.

PSN

• DarkSEDA
ehtweak schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:20:
Ik lees net een artikel over de nieuwe regelgeving m.b.t. de ex-China pakketjes in de EU:

https://www.heise.de/news...nline-Handel-6046604.html

Officieel ligt de grens op een verschuldigd bedrag van 1 euro. In de praktijk, zo lees ik in het artikel, zou het drempelbedrag dan 5,23 Euro bedragen. (in het geval van de Duitse MwSt)
M.a.w. onder dat bedrag blijft het nog steeds BTW vrij. (?)
Toevallig keek ik in de Duitse douaneverordening, hierin staat inderdaad dat in Duitsland BTW-bedragen onder de 1 Euro niet geheven (nicht erhoben) en niet administratief verwerkt (nicht buchmäßig erfasst) worden voor zendingen die geimporteerd worden en een waarde van onder de 150 Euro hebben.
Zollverordnung (ZollV)
§ 23 Kleinbeträge
(1) Einfuhrabgaben im Sinne des § 1 Absatz 1 des Zollverwaltungsgesetzes werden nicht erhoben und auch nicht buchmäßig erfasst, wenn sie

1. bei der Einfuhr von Sendungen mit einem Sachwert von höchstens 150 Euro weniger als 1 Euro betragen,
2. im Reiseverkehr weniger als 3 Euro betragen,
3. sonst weniger als 5 Euro betragen.

https://www.gesetze-im-internet.de/zollv/__23.html
Het lijk er dus op dat Duitsland de nieuwe regels creatief omgezet hebben en je daar nog prima producten tot 5,23 Euro (hoog tarief 19%) en tot 14,21 Euro (laag tarief 7%) kan importeren zonder bijkomende kosten.

• raystef
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-05-2022
AlexanderB schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:26:
[Afbeelding]

Zo had ik onlangs ook een pakje via Bpost...moest 19 euro opleggen voor een 3 euro pakketje ;)
Heb het gewoon teruggestuurd. En bij Ali weet de Seller dus van niets. Gaat naar mijn mening heel moeilijk zijn om via hen iets gedaan te krijgen.
Bij het terugsturen van mijn pakje heb ik in mijn geval een case geopend bij PayPal waarin ik alle info van de aankoop heb vermeld. Maar wacht wel al 15 dagen op een definitief antwoord van PayPal.

Zoals je kan zien kan het nog steeds fout lopen zelfs al heb je VAT betaald.

Het zou goed zijn mochten die shops bij Ali ergens duidelijk vermelden dat hun shop voldoet aan die IOSS administratie en dat klant op z'n beide oren kan slapen...

• P-Rock
Mijn pakketje van Zavvi staat na een maand nog steeds in de PostNL app op 'Antwoord met info voor import aangifte ontvangen. Bezorgtijd nog niet bekend'. Ik denk dat ik 'm maar als verloren moet beschouwen...

• JohanNL
P-Rock schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:39:
Mijn pakketje van Zavvi staat na een maand nog steeds in de PostNL app op 'Antwoord met info voor import aangifte ontvangen. Bezorgtijd nog niet bekend'. Ik denk dat ik 'm maar als verloren moet beschouwen...
Contact opnemen met Zavvi? Volgens mij zijn zij een stuk redelijker dan een ene Aliexpress in situaties als deze.

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:16

MeesterPieter

PnP Pinball

Post-NL is ook lekker bezig hoor

Bestel regelmatig wat op aliexpress, eigenlijk nog geen problemen gehad sinds het nieuwe btw gedoe.

maargoed, had wat specifieks nodig voor mn flipperkast project, dus maandje geleden wat besteld in de USA

krijg ik een betaalverzoek of ik even €4733,44 wil overmaken

WTF?? 8)7

Toch maar ff gebeld :9

uitgelegd dat de inklaringskosten een factor 100 hoger waren als ik verwacht had:

telefoniste: Oh, ja dat klopt, daar lijkt iets mis te gaan. U kunt daarvoor gewoon bezwaar aantekenen als u het pakket opgehaald heeft.

nog maar even verduidelijkt dat ik helaas deze week geen 5000 euro kan missen om een blunder van hun op te lossen.

telefoniste: oh dan ga ik toch maar een klachtprocedure opstarten voor u, we nemen binnen enkele dagen contact met u op

nu maar hopen dat ze dit rechtgetrokken krijgen voordat mn pakketje weer volautomatisch terug richting de USA gaat

blijkbaar zijn de vervoerskosten nog al opgelopen met corona, ze denken dat het €22K kost om een printplaat op te sturen vanuit de USA

nouja, maar weer geduld hebben tot ik weer verder kan met mn flipperkast

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

• JohanNL
MeesterPieter schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:58:

telefoniste: Oh, ja dat klopt, daar lijkt iets mis te gaan. U kunt daarvoor gewoon bezwaar aantekenen als u het pakket opgehaald heeft.
Gewoon wow 7(8)7

Al was het een aanzienlijk kleiner bedrag, kans is gewoon aanwezig dat ze jouw bezwaar afwijzen en dan sta je toch wel zo'n beetje met lege handen.
Zelfs als het om een paar euro teveel gerekende btw gaat; ik heb na 5 maanden nog steeds geen reactie van ze ontvangen op mijn bezwaar of het geld op mijn rekening ontvangen.
Zal ze binnenkort maar weer eens contacteren, puur om het principe uiteraard...

[Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 27-08-2021 21:05]

• DarkSEDA

blijkbaar zijn de vervoerskosten nog al opgelopen met corona, ze denken dat het €22K kost om een printplaat op te sturen vanuit de USA
Klopt het bedrag wel als je het van Dollar naar Euro omrekend en is enkel de komma verkeerd gezet of is het echt random?

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Ze zijn zo gewend denk ik om iedereen af te schepen met dat je maar zelf bezwaar moet maken.

nee volgens mij is het bedrag gewoon compleet random.

enigste wat me opgevallen was is als ik bij de USPS bij de shipping update kijk dat ik heel vaak achter elkaar de zelfde meldingen zie op dezelfde dag, bij wijze van 25x "transit to customs" en daarna 25x "transit to amsterdam". alsof ze het pakket 25x in het systeem hebben staan ofzo

• P-Rock
Valt me nog mee dat ze niet hebben gezegd dat je gewoon moet dokken.

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

P-Rock schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:34:
Valt me nog mee dat ze niet hebben gezegd dat je gewoon moet dokken.
[...]

[...]
Dat hebben ze blijkbaar in eerste instantie wel gezegd.

Persoonlijk vind ik het echt bijzonder klantonvriendelijk dat je gewoon onmogelijk iemand kunt spreken die wel wat mag beslissen, die wel zelf in het systeem kunt kijken. Je kunt alleen maar zo'n callcenter medewerker spreken die een lijstje kan afwerken waarbij je niet verder komt dat dat je bezwaar kunt maken na het betalen ook als op voorhand duidelijk is dat er bij PostNL zelf overduidelijk een fout is gemaakt.
Overigens is dit niet nieuw voor PostNL, ik heb in het verleden gehad dat er een zending was aangeboden terwijl ik niet thuis was, de zending is teruggegaan naar het depot, daar weer binnen gescand en vervolgens verdwenen. Je krijg die mensen niet aan het verstand dat een fysiek object niet zomaar ineens kan verdwijnen :X Maar ook toen ik via de klachten procedure mensen heb gesproken was er niemand die ook maar enige bevoegdheid leek te hebben.

"Enough is enough!"

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

WTF?? 8)7
Wow! Einfach unglaublich.
Je zou haast denken aan een grap. En dan die reactie van PostNL; Kafka is er niks bij. 8)7 7(8)7

Sterkte met de afwikkeling!

[Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 27-08-2021 23:05]

Mooie Plaatjes   

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

sjirafje schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

[...]

Dat hebben ze blijkbaar in eerste instantie wel gezegd.

Persoonlijk vind ik het echt bijzonder klantonvriendelijk dat je gewoon onmogelijk iemand kunt spreken die wel wat mag beslissen, die wel zelf in het systeem kunt kijken. Je kunt alleen maar zo'n callcenter medewerker spreken die een lijstje kan afwerken waarbij je niet verder komt dat dat je bezwaar kunt maken na het betalen ook als op voorhand duidelijk is dat er bij PostNL zelf overduidelijk een fout is gemaakt.
Overigens is dit niet nieuw voor PostNL, ik heb in het verleden gehad dat er een zending was aangeboden terwijl ik niet thuis was, de zending is teruggegaan naar het depot, daar weer binnen gescand en vervolgens verdwenen. Je krijg die mensen niet aan het verstand dat een fysiek object niet zomaar ineens kan verdwijnen :X Maar ook toen ik via de klachten procedure mensen heb gesproken was er niemand die ook maar enige bevoegdheid leek te hebben.
nouja strikt genomen zei ze dat ik bezwaar kon maken nadat ik het pakje opgehaald had. Maar dan vraag je specifiek of je dan niet eerst moet betalen en dan krijg je terug dat dat klopt inderdaad, toen ik nog 2x uitgelegd heb dat ik niet even 5000 euro ga betalen om hun fout op te lossen bedacht ze dat ze toch een klachtprocedure (oid) kon gaan starten.

maargoed nu is dit nog een zeer overduidelijke fout, als er 500 euro ipv 5000 had gestaan had ik denk ik een groter probleem gehad, dan heb je de keus of je 500 euro betaald en hopen dat je daar ooit nog iets van terug ziet of je pakje gaat terug (want dan doen ze niks tot je betaald) en je bent daardoor weer een hoop centen kwijt

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

Ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt.

Bij mij was overduidelijk dat de fout bij postnl lag, ze kon me zelfs het IOSS nummer voorlezen dat op de zending stond maar er was echt absoluut geen mogelijkheid om er vooraf wat aan te doen. Spreken met haar supervisor of iemand anders die wel enige bevoegdheid had was niet mogelijk in mijn geval.

"Enough is enough!"

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:53
De pakketjes die ik nu ontvang bevatten allemaal stickers van eVatmaster Consulting GmbH of E-CrossStu GmbH

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• P-Rock
Overigens kun je dat 'we nemen binnen enkele dagen contact met u op' vergeten. Ik zou ook binnen 3 dagen horen of ik invoerrechten moet betalen vorige maand en ik wacht nu nog.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:32
@MeesterPieter Ik zou het op Social media zetten. Vaak gaan ze dan wel rennen.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Het punt met het "eerst betalen en dan bezwaar aantekenen" komt natuurlijk omdat dit soort dingen meestal geen fout van PostNL zijn en zij hebben die 5k in dit geval al betaald aan de belastingdienst (of in ieder geval staat het in hun systeem geregistreerd om afgedragen te worden bij de eerstvolgende betaling). Die 5K zijn niet voor PostNL, zij krijgen slechts €4, de rest schieten zij voor. Dus op zich is het logisch dat ze willen dat de ontvanger die kosten eerst terugbetaald voor zij aan de bel trekken bij de belastingdienst die alles kan controleren, de fout kan herstellen en die kosten (in dit geval 5K) terug betaalt aan PostNL die het weer terug schuift naar de ontvanger.

Hier is ergens in het systeem komen te staan dat de verzendkosten 22k waren, dat zal PostNL niet ingevuld hebben, maar dat zal verkeerd gegaan zijn bij de verzendende partij, die zal wel een of ander identificatienummer in het verkeerde vakje gecopy-paste hebben ofzo. De douane krijgt dat pakje onder ogen, ziet de waarde en de kosten van verzending, zien dat er nog geen BTW geind is en berekenen dus de BTW over de complete kosten en PostNL is zo vriendelijk dat voor te schieten.

Het is zuur dat je bij dit soort dingen eerst moet betalen voor je het geld maanden later weer eens terug krijgt terwijl het voor jezelf (en in dit geval :P) helemaal duidelijk is dat het onterecht is. Maar aan de andere kant gaat een bezorgdienst natuurlijk ook failliet als ze voor duizenden mensen dingen voorschieten en de belastingdienst zijn tijd neemt om te problemen op te lossen.

Het blijft zuur. Maar er is wel logica.

[Edit]
Een beter systeem zou zijn als PostNL die kosten niet direct aan de belastingdienst hoeft af te staan, maar dat ze je eerst de kans geven om te betalen en in bezwaar te gaan als het niet klopt. Dan kunnen zei de belastingdienst checken hoe en wat en kunnen die een OK geven als het inderdaad een fout is en hoef jij niet te betalen en het weer terug te vragen.
Nadeel van zo'n systeem is dat als PostNL ondertussen je pakje wel aflevert ze geen zekerheid hebben dat je wel betaald als het wel klopt, en als ze die zekerheid willen hebben moeten ze je pakje maanden vast houden tot de belastingdienst de check gedaan heeft.

In een geval als dit zou de douane toch eigenlijk ook in actie mogen komen wat mij betreft. No way dat iemand 22k verzendkosten betaald op een item van €60 natuurlijk. Kleine moeite voor hun om contact met je op te nemen en even om een factuur te vragen.

[Voor 24% gewijzigd door Spike_wolf op 28-08-2021 14:50]

Humankind… be both.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:49

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Spike_wolf schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:45:
De douane krijgt dat pakje onder ogen, ziet de waarde en de kosten van verzending, zien dat er nog geen BTW geind is en berekenen dus de BTW over de complete kosten en PostNL is zo vriendelijk dat voor te schieten.
Zo werkt het niet. Pakketjes komen alleen bij de douane als er iets verdachts mee is of voor een steekproef.
PostNL berekent zelf het verschuldigde bedrag.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Spike_wolf

Spike_wolf

aawe mwan schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:47:
[...]

Zo werkt het niet. Pakketjes komen alleen bij de douane als er iets verdachts mee is of voor een steekproef.
PostNL berekent zelf het verschuldigde bedrag.
Okay, zo dan.
"De douanePostNL krijgt dat pakje onder ogen, ziet de waarde en de kosten van verzending, zien dat er nog geen BTW geind is en berekenen dus de BTW over de complete kosten en PostNL is zo vriendelijk dat voor te schieten."
Veranderd verder niets aan het verhaal :P

Humankind… be both.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:49

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Spike_wolf schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:50:
Veranderd verder niets aan het verhaal :P
Toch wel. Jij stelt een optimalisatie van het proces voor: eerst nadenken, dan misschien een keer betalen.
Maar het bestaande proces is juist opzettelijk zo gebouwd als drempel tegen fraude.

[Voor 31% gewijzigd door aawe mwan op 28-08-2021 16:03]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Spike_wolf

Spike_wolf

aawe mwan schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:58:
[...]

Toch wel. Jij stelt een optimalisatie van het proces voor: eerst nadenken, dan misschien een keer betalen.
Maar het bestaande proces is juist opzettelijk zo gebouwd als drempel tegen fraude.
En dat is ook precies de conclusie die ik trek toch? Al noem ik het woord fraude niet, maar daar komt het op neer.

Het proces werkt op zich prima, tot er foute informatie bij een zending zit, dan werkt het in het nadeel van de ontvanger wat vervelend is. Maar daar is niets aan te doen zonder een erg groot risico voor PostNL en de overheid te creëren.

Humankind… be both.

• YakuzA

YakuzA

Spike_wolf schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:45:
Die 5K zijn niet voor PostNL, zij krijgen slechts €4, de rest schieten zij voor.
PostNL schiet het niet voor vziw.
Voor zover bij mij bekend zijn de enige partijen die voorschieten de Express bezorgers (DHL/UPS etc), daarom komen die pakketjes een stuk sneller.

PSN

• Spike_wolf

Spike_wolf

YakuzA schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 00:07:
[...]

PostNL schiet het niet voor vziw.
Voor zover bij mij bekend zijn de enige partijen die voorschieten de Express bezorgers (DHL/UPS etc), daarom komen die pakketjes een stuk sneller.
Is dat dit jaar veranderd dan? Want als je op Google gaat zoeken kom je flink wat reacties van PostNL zelf tegen op klachten websites waar ze aangeven die kosten voor te schieten.

Humankind… be both.

• naaitsab

naaitsab

Pakket uit de VK ligt al bijna 2 weken bij de Douane volgens Royal Mail. PostNL op geen van de 3 tackingpagina's kent het pakket. Schiet lekker op. Waarde wel boven de 150,- dus wellicht gaat dat weer via een ander kanaal.

Moet zeggen dat spullen via IOSS (eBay/Ali) tot nu to best prima lopen. Alleen bij eBay moet je de verkoper wel even vragen via het verzendlabel te doen als je niet via 'GSP' koopt. Anders betaal je dubbel belasting.

if (!coffee) {
Work = false; }

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:41
Zavvi is ook lekker bezig. Ik heb 1 bestelling gedaan en ze sturen elk product apart op (5 blurays). Komt PostNL en die innen dan nog even 4 euro per blu-ray extra daarvoor (excl de btw dus). Ik heb alles maar geweigerd. De blurays worden zo ineens dubbel zo duur.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• P-Rock
Zavvi verstuurt al sinds dat ze bestaan alles apart op.

Wat PostNL in de war brengt omdat alle pakketjes op hetzelfde ordernummer staan. Succes als je er dan eens eentje kwijt bent. Dan zegt PostNL: 'Wij hebben dit ordernummer al bezorgd?'!

• PeeVv
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:03
Gisteren een brief ontvangen van PostNL dat ze door een fout tweemaal BTW hebben gerekend bij een pakketje van AliExpress. Klopt inderdaad, had al bij Ali betaald en moest PostNL nogmaals betalen. Had nog geen contact opgenomen met PostNL, maar ze hebben het nu dus al zelf rechtgezet. Krijg de BTW + transactiekosten terug.

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:36
P-Rock schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:39:
zelfde bij mij. wat heb je besteld? misschien was het wel illegaal

Let me share my screen...

• P-Rock
Aviv1 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:10:
[...]

zelfde bij mij. wat heb je besteld? misschien was het wel illegaal
Zavvi is gewoon een geverifieerde webshop die deel uitmaakt van The Hut Group, dus lijkt me niet dat het illegaal is. Ik had een film besteld en dat is jaren lang geen probleem geweest, tot die nieuwe regels...

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Jimster schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:35:
@MeesterPieter Ik zou het op Social media zetten. Vaak gaan ze dan wel rennen.
woensdag nog eens gebeld, pakket zou weer opnieuw richting inklaring gestuurd zijn, en met een paar dagen weer opnieuw richting ophaalpunt gestuurd worden. je moet ze wel bellen want geen update via de mail van mijn caseummer en ook track en trace staat niks nieuws de afgelopen week.

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:36
P-Rock schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 16:51:
[...]

Zavvi is gewoon een geverifieerde webshop die deel uitmaakt van The Hut Group, dus lijkt me niet dat het illegaal is. Ik had een film besteld en dat is jaren lang geen probleem geweest, tot die nieuwe regels...
auteursrechten etc...

ze gaan nu élk pakket openen om de waarde vast te stellen / contoleren of de aangegeven waarde overeenkomstig is met de inhoud. Dus als er iets in zit dat inbreuk maakt op enig merkenrecht/auteursrecht, ben je gewoon het bokje

Let me share my screen...

• dcell
Aviv1 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:33:
[...]

auteursrechten etc...

ze gaan nu élk pakket openen om de waarde vast te stellen / contoleren of de aangegeven waarde overeenkomstig is met de inhoud. Dus als er iets in zit dat inbreuk maakt op enig merkenrecht/auteursrecht, ben je gewoon het bokje
Ik heb al een aantal pakjes ontvangen sinds de nieuwe regels en geen enkel pakketje is geopend geweest ……

• sjirafje

sjirafje

Why so serious, Sam?

sjirafje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:32:
[...]

Vandaag de zending ontvangen. Zoals verwacht staat het IOSS nummer duidelijk vermeld op het verzendlabel. Ook zit er op de zending een sticker van "Like Sun GmbH" uit Essen.
[Afbeelding]
Heeft iemand dit eerder gezien?

Ik heb het bezwaarformulier op de site van PostNL ingevuld, daar moest je de volgende bewijsstukken uploaden:
factuur van PostNL
aankoopbewijs
betalingsbewijs

Nergens werd gevraagd om het IOSS nummer of om een foto van het verzendlabel. Ze lijken er dus echt vanuit te gaan dat de fout niet bij hun maar bij de afzender ligt |:(
Nog geen bericht gehad van postnl maar vandaag werd wel de btw+inklaringskosten op mijn rekening bijgeschreven. De procedure heeft ca 6 weken geduurd (gelukkig geen 4 maanden).

"Enough is enough!"

• Tim45
  • Laatst online: 30-11-2022
Inmiddels ligt mijn bestelling van € 16,00 uit China (Fasttech) al 6 weken bij de douane
en heb nog steeds geen bericht gehad.
Hebben jullie enig idee, bij wie ik moet zijn voor informatie?

• kendo
  • Niet online
Op 29-8-2021 voor het eerst weer 6 pakketjes besteld bij AE(verschillende verkopers). Wel meteen de melding dat de pakketten waren geupgrade naar "gecombineerde levering". Vandaag dus ook alle 6 pakketten in 1 zak geleverd gekregen zonder douane of btw gezeik.
Dat gecombineerd leveren, zal wel een standaard dingetje gaan worden. In het verleden ook wel eens gehad, maar nog nooit 6 pakketten in 1 keer.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• livranca
Tim45 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:41:
Inmiddels ligt mijn bestelling van € 16,00 uit China (Fasttech) al 6 weken bij de douane
Contact opnemen via de chatbot van PostNL en dan bellen.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb onlangs ook maar weer de gok gewaagd en drie pakketjes besteld bij AE. Ze kwamen allemaal individueel binnen. Twee legden precies dezelfde route op dezelfde dagen af en arriveerden ook tegelijk.

Alledrie pasten in de brievenbus, maar de eerste twee werden als pakje aangemerkt en de derde als pakket.

Er waren geen extra kosten of rompslomp. Wel kreeg ik voor de eerste twee, die dus tegelijk in de bus vielen, elke dag opnieuw een melding dat de zending vertraagd was, terwijl ik ze al in huis had. Na een week heb ik ze maar uit de app verwijderd.

• MeesterPieter

MeesterPieter

PnP Pinball

Bestel regelmatig wat op aliexpress, eigenlijk nog geen problemen gehad sinds het nieuwe btw gedoe.

maargoed, had wat specifieks nodig voor mn flipperkast project, dus maandje geleden wat besteld in de USA

WTF?? 8)7
kleine 2 weken verder en 2 belletjes verder is het opgelost, pakje is teruggestuurd om opnieuw ingeklaard te worden, kreeg een mail over de waarde en inhoud (ze hadden het c22 formulier al vernietigd na invoer) en ondertussen opgehaald met 21 euro inklaringskosten ipv 4733 :+

had slechter af kunnen lopen maar gelukkig opgelost

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tim45 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:41:
Het ligt NIET bij de Douane! :+
https://www.belastingdien...waar-blijft-mijn-pakketje

Met dank voor de tip van @Hatsjoe d:)b

Mooie Plaatjes   

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Leuk dit, cadeau ontvangen van collega's via Amazon.de twv 80e en krijg post van dhl vandaag of ik in totaal 65e wil betalen. Zucht, maandag maar eens bellen.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@SYQ Hè? Amazon.de; da's toch gewoon Duitsland, unseren Nachbarn (EU)?

Hoezo zou je dan überhaupt extra BTW en/of inklaringskosten moeten betalen?
De besteller betaalt toch de rekening (inclusief 'Versand und MwSt')?

[Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 11-09-2021 22:24]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Let op:
Discussie over levertijden bij Chinese webshops mag in China-shopping levertijdentopic worden gevoerd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee