Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Vind ik ook elke keer weer vreemd, ik hoor niemand over zn opzetborstel die je dagelijks op zn minst 2x in je mond stopt, of over het plastic bekertje waar je je koffie uit drinkt, of de muis en toetsenbord waar je dagelijks uren aanzit, of 1 van de waarschijnlijk honderd andere dingen die in China geproduceerd zijn en je al jaren in huis of werk hebt en geen flauw idee hebt wat erin zit qua grondstoffen en hoe sociaal verantwoordelijk die gemaakt zijn.
Is het een soort dubbele moraal die ik niet begrijp?
Als ik iets niet vertrouw of een slecht gevoel bij heb koop ik het niet.
Ik ga ook mijn Quan-guan tankje niet in een luchtdicht kastje neerzetten of zo, maar er zijn ook vaak genoeg gevallen geweest van goedkoop plastic uit china waar schadelijke weekmakers in zitten, dat ik het spul niet zou kopen voor een peuter die nog alles in zn mond stopt.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Er is toch ook in Europa voldoende aan sets te vinden.
Misschien niet exact dat wat je in China zag maar wel keuze.
Dus als je het niet vertrouwd en je zorgen maakt over de weekmakers, kleurstof oid ....bestel het dan niet, waarom zou je je kleuter blootstellen aan het risico.
Je kiest heel bewust om goederen te kopen die niet voor Europa gemaakt zijn en voldoen aan de regelgeving in een ander werelddeel ( gaan we dan voor het gemak van uit maar hé dat weten we hier ook nooit zeker)
Precies de reden dat ik ze wel gescheiden houdt. Zodat ik niet per ongeluk een bak lego met wat verdwaalde chinablokjes voor een poeter zijn neus zet. Die mag met de europees gekeurde spelen, dan zet ik de chinese in elkaar terwijl ik er niet op sabbel.vectormatic schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:02:
@MaydayQ Er is een verschil tussen spul wat in china geproduceerd wordt, maar wel aan europese kwaliteitseisen voldoet en hier door een europese toko verkocht wordt, of spul wat ze in China naar eigen standaarden maken en grijs overal importeren. Lego heeft ook een fabriek staan in China, en toch zijn de plastic onderdeeltjes van Lego en Lepin/Cada niet exact hetzelfde spul.
Ik ga ook mijn Quan-guan tankje niet in een luchtdicht kastje neerzetten of zo, maar er zijn ook vaak genoeg gevallen geweest van goedkoop plastic uit china waar schadelijke weekmakers in zitten, dat ik het spul niet zou kopen voor een peuter die nog alles in zn mond stopt.
Een nieuwe optimus prime, voor degenen die de vorige gemist hebben
Meer technic zo te zien, meer beweegopties, maar persoonlijk vind ik hem minder mooi
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jpRN6fTYxEocEzWz95L4XiHX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gncRTLa7L9m7xux2VoJ2Hh95.jpg?f=user_large)
/edit: Oeps, 'per ongeluk' ook de Jeep Wrangler Rubicon Rubiocn besteld

[ Voor 40% gewijzigd door zonoskar op 18-02-2021 15:47 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ook minder dan de helft van aantal steentjes (2700 vs 1200), vind hem inderdaad ook stuk minder mooi.42erik schreef op maandag 15 februari 2021 @ 01:54:
https://nl.aliexpress.com...84154f645&ck=in_edm_other
Meer technic zo te zien, meer beweegopties, maar persoonlijk vind ik hem minder mooi
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vP6uGcp9MjCGTvCrmREb4pfS.jpg?f=user_large)
Tweede boekje:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K4YZLWkBs1ninETAYmJDkyZF.jpg?f=user_large)
De stand tot nu toe, na de eerste 2 boekjes (van 6). Het vreemde is wel dat deel 'A' op 3 bladzijde na het eerste boekje was en dat deel 'B' Veel meer is dan in boekje 2 staat.
Qua bricks, ik heb toch al een stuk of 6 pin connectors gehad die niet lekker op tasjes blijven zitten en 1 asje wat echt een stuk de dun was, daar bleef niks op vast zitten. Dus de kwaliteit van Lego is het nog net niet. En omdat ik de non-RC versie gekocht heb, mocht ik mooi 'nep' motoren bouwen, hehe.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die vorige ziet er inderdaad beter uit en deze is helaas ook wel redelijk aan de prijs voor een China set met niet al te veel onderdelen (zeker als je de importkosten mee rekent), wel een Hasbro licentie, maar of dat "echt" is?42erik schreef op maandag 15 februari 2021 @ 01:54:
https://nl.aliexpress.com...84154f645&ck=in_edm_other
Lijkt me balen inderdaad, zeker omdat het niet de goedkoopste set is. Haal je waarschijnlijk ook niks meer van? Heb bij Lego wel eens retour gestuurd ivm een beschadigde doos, maar dat lijkt me met dit soort leveranciers vrij omslachtig.zonoskar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:00:
Mijn Cada Italian supercar is binnen. Doos is een beetje beschadigd, wel jammer. Niet zo’n premium ervaring tot nu toe. Hopelijk is ie compleet.
Zelf recent de nieuwe Cobi T-34/85 (2542) in elkaar gezet. Het voorbeeld behoeft uiteraard weinig introductie als een van de meest bekende WW2 tanks die ook na de oorlog nog bij diverse oostblok landen dienst gedaan heeft. Deze uitgave is daar een voorbeeld van, naast de rode ster worden ook Poolse markeringen meegeleverd die waarschijnlijk alleen op Cobi zijn thuismarkt gebruikt worden, maar toch een leuk detail.
Ook deze uitgave is gedetailleerder en daarmee duurder dan zijn voorganger (die ik overigens zelf niet heb), 668 onderdelen voor ~44 euro vs 530 onderdelen voor ~39 euro. In dit opzicht niet zo'n forse prijsstijging dus. Aangezien ik de oude versie niet ken kan ik niet echt zien waar de 150 onderdelen in zitten, maar in de recente uitgave zit in ieder geval een redelijk gedetailleerde motor ingebouwd die ook uitneembaar is zoals bij de Tiger II.
Het model is voldoende gedetailleerd met de juiste kenmerken van de T-34, bv de positie van de loopwielen en de externe brandstofvaten. Ook de koepel vind ik persoonlijk goed gelukt voor een bouwsteen model zonder speciale vormdelen te gebruiken.
De belangrijkste wijziging die ik zo zie zijn de smallere tracks, wat mij accurater lijkt. Wat ik zo terug vond is de track in het echt 50cm breed, die van de Tiger (wat de oude als track had) zit op 72cm wat kwa verhouding goed overeenkomt met de 2 stud vs 3 studs. De tracks zelf lopen wonderbaarlijk soepel als je iets druk uitoefent op het model.
Al met al niet een speciaal model als je al een aantal tanks hebt gebouwd door het gebrek aan bijzonder bouwtechnieken of details, maar deze mag eigenlijk niet in een WW2 collectie ontbreken en daar heb ik hem ook voor gekocht. Het is verder een welkome afwisseling na een stapel Sherman varianten en diverse Duitse tanks
Heb je nog geen of weinig tanks in elkaar gezet dan kan ik eigenlijk niet iets bedenken waarom je deze niet zou moeten halen.
Tot slot nog wat plaatjes in z'n natuurlijk omgeving

Ik heb de verkoper gecontacteerd, eigenlijk meer om hem te bewegen zijn spullen wat beter te verpakken. Kreeg 12 euro tegoed en een dikke sorry. Hij gaat het warehouse vragen wat te verbeteren aan de verpakking. Korting is mooi meegenomen, ik ben nog in dubio of ik liever een nette doos had gekregen. De doos is nl. ook niet dezelfde als de RC versie, die lijkt wel wat op de Lego Sian, op mijn doos staat van voor en van achter het model getoond. Anyway, de volgende doos is 12 euro goedkoperSpeedy schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:31:
Lijkt me balen inderdaad, zeker omdat het niet de goedkoopste set is. Haal je waarschijnlijk ook niks meer van? Heb bij Lego wel eens retour gestuurd ivm een beschadigde doos, maar dat lijkt me met dit soort leveranciers vrij omslachtig.
Bouw stap 'B' is af. Dat is halverwege boekje 3. Valt me op dat Cada van sommige blokjes een net andere variant heeft die hetzelfde werkt als dat van Lego. Grappig is dan wel weer dat de handleiding de Lego variant weergeeft, dus soms zoek je je een ongeluk naar het juiste blokje omdat het er net anders uitziet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fOQ8zpK8WsgirPLIej4xmm7E.jpg?f=user_large)
@zonoskar Zonde van de slecht passende onderdeeltjes, dat zou ik toch beter verwachten van CADA
:strip_exif()/f/image/HIP1wcF87SSc9BvzYZI4Xjxa.jpg?f=fotoalbum_large)
En finished.
Idd van onze Chinese vrienden, maar wel leuk om ff te bouwen.
Moet er wel eerlijk bij zeggen dat de kwaliteit wel goed is.
Gaat van de week wel weer op MP, wat een gek ervoor geeft
[ Voor 5% gewijzigd door Versaevel op 21-02-2021 16:33 ]
pst.. verplaats maar snel naar Het kleine 'Bouwsteentjes' topic voor de puriteinen van dit topic een hartaanval krijgenVersaevel schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:28:
[Afbeelding]
En finished.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ach, of je krijgt een knipbeurtToolkiT schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:44:
[...]
pst.. verplaats maar snel naar Het kleine 'Bouwsteentjes' topic voor de puriteinen van dit topic een hartaanval krijgen
Is ook niet heel boeiend, vond het alleen tof dat buurman van 86 aan me dacht
Mwah, alle steentjes zijn schots en scheefVersaevel schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:28:
[Afbeelding]
En finished.

Net ff gekeken wat dit ding kost bij Ali en dan vind ik persoonlijk een euro of 40 beter te behappen dan 599 bij bv de brickshop voor het origineel.
Nogmaals, boeiend, hij gaat op MP voor wat de gek ervoor over heeft, maar tof dat ouwe buurman aan me dacht.
En verder........... on topic.
Gewoon weer verder met het echte spul, als het goed is binnenkort een kilo of 20 bij mijn schoonouders ophalen dat van mijn vriendin en haar zus is geweest uit de jonge jaren.
Ben benieuwd wat daaruit te voorschijn komt.
Mij bekruipt wel het gevoel dat de non-RC versie wat functies mist, aangezien de bediening van de versnellingsbak (nog) niet aangesloten zit op de pedals achter het stuur. In het midden zit een geel en zwart kruistandwiel, wat volgens mij normaal door een servo motor aangedreven wordt. Enerzijds naar de versnellingsbak(geel) en anderszijds naar de pedals achter het stuur (zwart). De enige manier in de non-RC versie om te schakelen zal zijn om aan de indicator te draaien (of door aan het gele tandwiel te draaien). Toch Bruno maar eens vragen of ik de RC handleiding kan kopen/ Motoren heb ik nog wel liggen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Iw26SRbepZXDys63WN1j2jQH.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0x9xWASe7SVfaBlFRMSCXxGA.jpg?f=user_large)
/edit: De CADA (Ik lees altijd CADFI, maar goed) Italian Supercar is af. Op de soms niet goed klemmende blokjes na heb ik genoten van de bouw. En op zich was het ook wel een uitdaging om daarmee om te gaan. Uiteindelijk heb ik op 2 plaatsen geen oplossing kunnen vinden en daar is het model nu dus een beetje fragiel. Veel bouwtechnieken die Lego zelf nooit zou gebruiken (een nop van een brick in een technic gat klemmen bijv). Ik heb achteraf wel spijt dat ik niet de RC versie genomen heb, maar aan de andere kant, hij staat denk ik alleen maar mooi te zijn naast zijn 3 Lego broertjes. Gesproken over de broertjes, deze CADA is ongeveer zo groot als de Porsche GT3 42056 en iets kleiner dan de Lamborghini Sian 42115 (maar wel dezelfde wielbasis). Ik heb wel de wielen van de Porsche GT3 onder de 'Ferrari' gezet, ik vind die verchroomde dingen helemaal niets. Over helemaal niets, de gebogen panelen zijn echt flinterdun vergeleken bij de Lego variant, dat viel ook een beetje tegen.
Ik ben benieuwd waar Lego mee gaat komen na de Sian, of dat ook een Ferrari wordt. En daarna nog een gele McLaren P1.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gDFSZ5GuBGCcSOLSGMUwK5Km.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HJfTbT2jPKcj2G52oCQ2VuQE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ZItGl3JUY4fJV4mb63TnXIy.jpg?f=user_large)
Naast de Sian:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aZQJIUIGd4oNVU9BKiZjgD0G.jpg?f=user_large)
Naast zijn stiefbroers:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ENiWaHBwDyCAo4GcRNkn7T9t.jpg?f=user_large)
En dan nog dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xaHbIPS5xqRKDZ0VslgsYvKS.jpg?f=user_large)
Echt jammer. Daar ga ik een nieuwe voor proberen te krijgen.
[ Voor 51% gewijzigd door zonoskar op 23-02-2021 17:30 ]
Maar dit is toch de topic voor nep lego?ToolkiT schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:44:
[...]
pst.. verplaats maar snel naar Het kleine 'Bouwsteentjes' topic voor de puriteinen van dit topic een hartaanval krijgen
Dat stuk is origineel in het lego topic gepost, en integraal inc gedoe over nep steentjes hiernaartoe verplaatst, leest wat verwarrend
Nu wel, de modjes hebben een aantal posts verplaatst die eers in the lego topic stonden
Ziet er mooi uit! Bij welke winkel heb je deze set gekocht? Via Ali heb je additionele kosten.zonoskar schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:17:
Boekje 4 is ook afDe onderdelen die niet lekker strak passen heb ik mooi zodanig kunnen verwerken dat je er geen last van hebt, dus op een plek waar deze ook op een andere manier nog gezekerd zijn. Alles ok dus, op de erg strakke halve liftarmen met as-gat na dan. Dat wordt een PITA om die ooit nog weer uit elkaar te krijgen.
Mij bekruipt wel het gevoel dat de non-RC versie wat functies mist, aangezien de bediening van de versnellingsbak (nog) niet aangesloten zit op de pedals achter het stuur. In het midden zit een geel en zwart kruistandwiel, wat volgens mij normaal door een servo motor aangedreven wordt. Enerzijds naar de versnellingsbak(geel) en anderszijds naar de pedals achter het stuur (zwart). De enige manier in de non-RC versie om te schakelen zal zijn om aan de indicator te draaien (of door aan het gele tandwiel te draaien). Toch Bruno maar eens vragen of ik de RC handleiding kan kopen/ Motoren heb ik nog wel liggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/edit: De CADA (Ik lees altijd CADFI, maar goed) Italian Supercar is af. Op de soms niet goed klemmende blokjes na heb ik genoten van de bouw. En op zich was het ook wel een uitdaging om daarmee om te gaan. Uiteindelijk heb ik op 2 plaatsen geen oplossing kunnen vinden en daar is het model nu dus een beetje fragiel. Veel bouwtechnieken die Lego zelf nooit zou gebruiken (een nop van een brick in een technic gat klemmen bijv). Ik heb achteraf wel spijt dat ik niet de RC versie genomen heb, maar aan de andere kant, hij staat denk ik alleen maar mooi te zijn naast zijn 3 Lego broertjes. Gesproken over de broertjes, deze CADA is ongeveer zo groot als de Porsche GT3 42056 en iets kleiner dan de Lamborghini Sian 42115 (maar wel dezelfde wielbasis). Ik heb wel de wielen van de Porsche GT3 onder de 'Ferrari' gezet, ik vind die verchroomde dingen helemaal niets. Over helemaal niets, de gebogen panelen zijn echt flinterdun vergeleken bij de Lego variant, dat viel ook een beetje tegen.
Ik ben benieuwd waar Lego mee gaat komen na de Sian, of dat ook een Ferrari wordt. En daarna nog een gele McLaren P1.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Naast de Sian:
[Afbeelding]
Naast zijn stiefbroers:
[Afbeelding]
En dan nog dit:
[Afbeelding]
Echt jammer. Daar ga ik een nieuwe voor proberen te krijgen.
Via ruijinglaowupaiqian op amazon.de, zodanig had ik geen extra kosten (wel lange levertijd helaas).meesje schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:59:
[...]
Ziet er mooi uit! Bij welke winkel heb je deze set gekocht? Via Ali heb je additionele kosten.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fw9ODleJ6c25y6YQxMye4u72.jpg?f=user_large)
Qua onderdelen had dit gewoon een Lego set kunnen zijn, alles paste perfect. Soms is de passing iets strakke dan bij Lego, maar dat is soms ook wel fijn (behalve voor het uit elkaar halen dan). Ook qua kleurechtheid weinig klachten. Slechts de 3L axle pins en 90 degree axle with pin hole waren iets anders van kleur. Maar dus geen onderdelen van hetzelfde soort die net anders van kleur zijn zoals bij de Lego Sian. Wel had ik op de panelen hier en daar verkleuringen, net alsof er vuil op zit. Dat ga ik er nog vanaf proberen te poetsen.
De rechtse 3 onderdelen zijn net anders van kleur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9CWy9Z8XRoUuZDKmTt1foyHl.jpg?f=user_large)
Wat ik wel vreemd vond, soms werden 2L axle pins in het groen gebruikt op plaatsen waar dit totaal onlogisch was en blauwe 2L axle pins waar je groene zou verwachten. Ook zitten er veel blauwe 3L pins in het zicht, terwijl er ook zwarte 3L pins in de set gebruikt worden. Vreemd. En dan nog dit:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Gal2LtOD0j17DnUvvsNQ2ecS.jpg?f=user_large)
Er zitten dus 3x een groene 2x2 Plate met pin in dit onderdeel + 1x in het zwart. Echt whut? 4x in het groen wat teveel moeite ofzo? En het is niet eens onzichtbaar van buiten dus:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IE22SCcCloKsI2awLbu2TAOP.jpg?f=user_large)
Anyways, al met al een vermakelijke set om te bouwen en hij ziet er nog best fraai uit ook, al heb ik die vreemde groene vleugel aan de voorkant weggelaten. Het bouwen van de hele voorkant was wel een beetje gammel. De lier wordt vrijwel helemaal bij elkaar gehouden door bars, geen assen. En de voorkant zit aan de rest van het model vast middels de flexas die rond de koplampen loopt. Niet een bouwtechniek die Lego zou gebruiken geloof ik. Ook is de kabel van de lier nogal kort. De set was 138 euro incl verzenden. Niet echt goedkoop, maar voor 2300 steentjes in Lego kwaliteit, 3L motoren, een servo en een accubox/bluetooth afstandsbediening vind ik het niet teveel.
De set rijdt best hard eigenlijk voor een crawler, ik denk dat ik de overbrenging in de portaal assen ga verlagen van 1:1 naar 1:2 of 1:3. Maar misschien sneuvelen de kruiskoppelingen dan. In tegenstelling tot de CADA set, zitten hier geen metalen kruiskoppelingen in.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dAHKcaKPstaqJmbBtALBeiYM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8L782xHu1RRIEoefEAfR0ohc.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SPRMQ3yimoNU3qOO0wDm3GId.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UFIVfXKMyPMcgfAuAzqhWQ6P.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hQNbZFbq8AwGVZ9H3bGE2eBz.jpg?f=user_large)
Lampjes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4oPOCDvIwwsZE2iz4wPHVNFv.jpg?f=user_large)
Een vergelijk met andere Lego sets.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/exh8sU2ah5UBYXI7AF1y0DUp.jpg?f=user_large)
De hele 4x4 familie bij elkaar. De achterassen staan gelijk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wpstR8P16r9DXfRo9h7KqV1f.jpg?f=user_large)
/edit: Voor de scheve print van de CADA Italian Supercar krijg ik een vervangend onderdeel. Goed geregeld. Het duurt alleen waarschijnlijk weer 3 weken voordat het hier is.
[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 28-02-2021 17:07 ]
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ze daar een snorkel aansluiting ofzoiets hadden bedacht. In het echt zitten die meestal aan de zijkant volgens mij en niet op de motorkap zelf.zonoskar schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:31:
Er zitten dus 3x een groene 2x2 Plate met pin in dit onderdeel + 1x in het zwart. Echt whut? 4x in het groen wat teveel moeite ofzo?
Of ze hadden een slechte foto met slagschaduw van een vogel

Ik zag in dit topic eerder een aantal reacties langskomen rondom CaDA of Lepin/MOULD King motoren, maar ik ben benieuwd of de mensen die deze hebben nog steeds tevreden zijn. Belangrijkste vind ik dat mijn normale motoren niet opeens overlijden door gekke kortsluitingen o.i.d. Je linkt ze namelijk toch vaak aan dezelfde batterij, zelfs als je aparte ontvangers gebruikt.
:strip_exif()/f/image/kDXOlprlQxF4QstMO1IuxNtc.jpg?f=fotoalbum_large)
3000 stukjes, en na de Regera heeft deze niet de wow-factor qua formaat. Wat looks betreft en het uiteindelijke plaatje vind ik de One:1 toch wel een stuk beter gelukt!
Het was wel een frustrerende bouw, niet eentje die je in een paar avondjes doet. Zeker aan het begin ben je veel aan het demonteren voor je het volgende deel kan monteren, en missende/kwalitatief slechte delen maken dat niet makkelijker... De versnellingsbak werkte bijvoorbeeld, tot ik alles aan mekaar had. Hij bleef tussen 2 versnellingen in hangen, zoek het probleem.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Het was dus een mould variation, en voor je dat gevonden hebt... Verder zaten er zoals gezegd wat kwalitatief mindere deeltjes tussen, en veel te strakke passingen op de kruisconnectors (bijna haaks), terwijl de rechte kruisconnectors juist te veel speling vertonen. Als ie uiteindelijk helemaal in mekaar zit merk je dat niet meer gelukkig, en is het een stevige, maar vooral prachtige wagen om te zien!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
De dihedrale deuren en motorkap zijn mechanisch te openen, beide systemen werken echt goed door middel van de draaiknoppen, en dat had ik niet verwacht gezien hoe stroef alles liep. Met de wielen er onder rijd de wagen ook nog enigszins soepel, afhankelijk van de geselecteerde versnelling. De bak is een 3+R, met stops, echter word dit in stap 1-5 gemaakt en dichtgebouwd. Enkel opschakelen werkt, dus de stop heb ik er tussenuit gehaald. Dit komt omdat de as voor het terugschakelen te veel tordeert, en de arm dus niet de vorige versnelling kan selecteren. Van onderaf helpen lost het op, al moet je dan geen dikke vingers hebben. De flippers werken wel voor beide kanten schakelen, which is nice

![]() | ![]() | ![]() |
Hier is de Triplex ophanging voor de achterwielen goed te zien. Hier heb ik een 3L bar gebruikt in plaats van de 2L die in de beschrijving stond, want hij schoot er continu uit (horizontale veer). Het systeem is stevig, meer dan voldoende veerkracht. Dit kan niet gezegd worden van de voorkant, door de manier van monteren zijn de veren te slap voor de kracht die ze op moeten vangen, en zakt deze finaal door de pootjes... Nu staat dat hele high-rake verhaal de wagen wel, maar vering zou leuker zijn!
Het is voor mij nu wachten op wat reservedelen vanuit China, en dan ga ik kijken of er het een en ander te fixen valt aan de wagen. Het is een prachtig showmodel namelijk, die wat langer mag blijven dan z'n grote broer.
Mocht je deze set willen kopen: koop m in de uitverkoop en van Mould King. Ik persoonlijk vind m niet de 80 euro waard die ik er aan uitgegeven heb. De originele tekeningen voor de versnellingsbak zijn op internet te vinden (de handleiding geeft wel eens wat verkeerd aan, met een volledig blokkerende bak als gevolg). Er word in de handleiding ook een stap overgeslagen voor het begin van het dak, dit MOET je eerder doen anders moet je de wagen vrijwel compleet demonteren... Op Reddit zijn er wel tips te vinden, en zo word het een stuk soepeler om te bouwen

Je hebt ook nog Hubelino om knikkerbanen mee te bouwen. Dat is niet goedkoop, ook niet via marktplaats (tenzij je veel geluk hebt). Dat past prima op Duplo, dus als je dat (nog) hebt kan het ook een idee zijn. je kan ook via Ali diverse onderdelen los kopen. Als je op Ali zoekt op "marble run" vind je heel veel.JB schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:19:
Iemand hier al eens een MOC knikkerbaan gebouwd? Zoek wat tips, hoe dit prijstechnisch leuk te houden want zijn vaak dure sets en/of niet meer verkrijgbaar en dus in waarde gestegen. Zoontje is fan van Marble Mania dus leek me gaaf om zoiets met hem te bouwenZag 1 hit van @backupdevice in de search. Tips zijn welkom!
Ik stoorde me al tijden aan de chroom velgen van de CADA Italian Supercar (de Ferrari). Ik had er de velgen van de Lego 42056 (Porsche GT3) ondergezet en dat zag er 100x beter uit. Alleen die velgen kosten bijna 30 euro per stuk als je die via Lego/Bricklink koopt. Dus bij de modelbouw winkel een spuitbusje gescoort en de velgen gespoten. Ik vind het resultaat zeer goed gelukt. En veel goedkoper, het spuitbusje was 10 euro.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZyCkwP7GRTuLdKnYJEpwZ11m.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 23-03-2021 13:27 . Reden: Iets betere foto. ]
CADA beste bij Ome Ali bestellen, mocht ik daarop over gaan?
Mijn boefje is liev!
Mijn boefje is liev!
Ik heb bij ruijinglaowupaiqian besteld. Maar let wel op, er zijn 2 versies. Eentje zonder motoren en RC zenders en eentje met alle elektra. Die zonder motoren is natuurlijk goedkoper. Je kan ook kijken bij bluebrixx.de of ze hem daar op voorraad hebben, dan heb je hem in een paar dagen in huis.JB schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:37:
@zonoskar Amazon.de had ik de 488 ook gezien maar de prijzen vliegen beetje alle kanten opVan 159 euro tot 219 euro... Welke "shop" heb jij georderd?
Je hebt kans op invoerkosten en ze mogen deze vorderen. Als je vanuit een Europees magazijn besteld zijn ze vaak iets duurder, maar heb je minder kans op invoerkostenzonoskar schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:34:
@JB Als je via ome Ali besteld, krijg je wel invoerkosten. Ik heb deze via Amazon.de besteld. Die groene Jeep was in 1 week binnen, de rode CADA heeft er wel 3 weken over gedaan.

Als ik in Duitsland bestel, ben ik daar niet zo bang voorNLDViane schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:20:
[...]
Je hebt kans op invoerkosten en ze mogen deze vorderen. Als je vanuit een Europees magazijn besteld zijn ze vaak iets duurder, maar heb je minder kans op invoerkostenLet wel even op dat je echt CaDA besteld, zelfs daar zijn alweer imitaties van (18K).
Mijn boefje is liev!
Excuses, ik had verder moeten lezen dan de eerste paar woordenJB schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:22:
[...]
Als ik in Duitsland bestel, ben ik daar niet zo bang voor
Ik heb tot nu toe al wat dingen besteld op Ali, maar de prijzen van verschillende aanbieders voor dezelfde producten is nogal ondoorzichtig daar. Zie je in de overzichtspagina een afbeelding van een model voor een lage prijs, blijkt na aanklikken een aantal verwante producten te worden aangeboden, waarvan de eerder vermelde prijs dan voor een of ander accessoire was en de prijs van het hoofdproduct hoger ligt. Yourwobb lijkt ook een Chinese site met allerlei kloonmerken van verschillende kwaliteiten, maar ieder artikel eenmaal aangeboden en in de gauwigheid gezien prijzen die vergelijkbaar zijn met Ali.
Onlangs trouwens op Ali 50 stuks rechte RC rails gekocht voor 18 euro inclusief verzendkosten. Nu echt een enorm grote bak rails (inclusief de rails die ik al had) om de hele woonkamer vol te leggen
Yourwobb is een bekende naam in het wereldje die op Reddit als zeer betrouwbaar wordt gekenmerkt. Ik vond zelf de prijzen van Yourwobb nogal hoog vergeleken met Ali, ook omdat er vaak nog verzendkosten bijkomen. Je krijgt bij Yourwobb iets van 5% korting als je een coupon voor Reddit users gebruikt.neanderthaler schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:23:
Kent iemand de site Yourwobb?
Ik heb tot nu toe al wat dingen besteld op Ali, maar de prijzen van verschillende aanbieders voor dezelfde producten is nogal ondoorzichtig daar. Zie je in de overzichtspagina een afbeelding van een model voor een lage prijs, blijkt na aanklikken een aantal verwante producten te worden aangeboden, waarvan de eerder vermelde prijs dan voor een of ander accessoire was en de prijs van het hoofdproduct hoger ligt. Yourwobb lijkt ook een Chinese site met allerlei kloonmerken van verschillende kwaliteiten, maar ieder artikel eenmaal aangeboden en in de gauwigheid gezien prijzen die vergelijkbaar zijn met Ali.
Onlangs trouwens op Ali 50 stuks rechte RC rails gekocht voor 18 euro inclusief verzendkosten. Nu echt een enorm grote bak rails (inclusief de rails die ik al had) om de hele woonkamer vol te leggen
Op de frontpage staat duidelijk vermeld: FREE SHIPPING ON ALL ORDERS. NO MINIMUM PURCHASE.koksie schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:54:
[...]
Yourwobb is een bekende naam in het wereldje die op Reddit als zeer betrouwbaar wordt gekenmerkt. Ik vond zelf de prijzen van Yourwobb nogal hoog vergeleken met Ali, ook omdat er vaak nog verzendkosten bijkomen. Je krijgt bij Yourwobb iets van 5% korting als je een coupon voor Reddit users gebruikt.
Je kunt ook nog eens bij joooooy.com kijken.
Ik heb er al diverse sets gekocht en wordt meestal binnen 14 dagen geleverd.

Als die goed genoeg is koop ik denk nog wel een paar modulars die niet meer gemaakt worden, kan ik tenminste een beetje een leuk straatje neerzetten
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
MIjn gedachten! Ik heb precies hetzelfde gedaan, Heb een aantal namaak modulairs staan , en aangevuld met nieuwere van lego die onder de 200 zijn. Ik vertik het om +600 te betalen voor 1 lego modelOzzie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:57:
Gisteren mijn eerste imitatie set online gekocht, een van de modulars die niet meer door lego gemaakt wordt. Vind het echt niet erg om 150-200 euro te betalen voor een echte LEGO set, maar 600+ euro voor een oude modular vind ik echt te gek. Dus kijken of deze een beetje bevalt. Kostte nu 60 euro dus dat is behoorlijk goedkoop.
Als die goed genoeg is koop ik denk nog wel een paar modulars die niet meer gemaakt worden, kan ik tenminste een beetje een leuk straatje neerzetten
( morgen de nieuwe space shuttle discovery bestellen !! )
Moest er even op wachten, want hij moest nog uitkomen, het is de BF110D geworden ( Cobi 5716 ).
Af en toe lastig, vanwege de camo op de vleugels, hierdoor was het soms puzzelen welke kleur bedoeld werd, maar al met al goed te doen.
Smaakt naar meer, dadelijk maar eens een tank gaan uitzoeken en naderhand misschien ooit nog eens een schip, deze vind ik echter nog wat te duur, dus wacht wel op een aanbieding, (of de Type VII, als die ooit nog eens opnieuw beschikbaar wordt).
Ik ben aan het kijken naar de Königstiger, zit er veel verschil tussen de 2 modellen?
2 foto's van het resultaat, James, mijn boxer vond het iig reuze interessant.
:strip_exif()/f/image/vP3yufRXFDPgUiu4jd1kbfot.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Z8Tz1rk2DYwqtUow8Xt9dAl.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk model zoXgar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:52:
Na een tijdje hier meegelezen te hebben, zojuist mijn eerste Cobi set in elkaar gezet.
Moest er even op wachten, want hij moest nog uitkomen, het is de BF110D geworden ( Cobi 5716 ).
Af en toe lastig, vanwege de camo op de vleugels, hierdoor was het soms puzzelen welke kleur bedoeld werd, maar al met al goed te doen.
Smaakt naar meer, dadelijk maar eens een tank gaan uitzoeken en naderhand misschien ooit nog eens een schip, deze vind ik echter nog wat te duur, dus wacht wel op een aanbieding, (of de Type VII, als die ooit nog eens opnieuw beschikbaar wordt).
Ik ben aan het kijken naar de Königstiger, zit er veel verschil tussen de 2 modellen?
Mbt de Tiger II, zie bv mijn eerdere review
De schepen worden (net als Cobi in het algemeen) inderdaad duurder ( en zijn ook slecht en kort verkrijgbaar heb ik het idee), moest ook even 2x nadenken voor ik de Prinz Eugen bestelde terwijl ik voor 30-40 euro minder de USS Iowa had nog geen jaar geleden.
Hier is de Enterprise nog voor de reguliere prijs te vinden, blijft serieus geld maar tov de nieuwe schepen valt het "mee" en kwa bouw ervaring erg tof.
Mooi! Wat moet zoiets kosten en waar bestel je het?Xgar schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:52:
Na een tijdje hier meegelezen te hebben, zojuist mijn eerste Cobi set in elkaar gezet.
2 foto's van het resultaat, James, mijn boxer vond het iig reuze interessant.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou mooi zijn als Cobi ook wat meer spannende modellen zou maken als de ME262 of de Horten vliegende vleugels.

@Speedy Ik wist niet dat jij ook schepen verzamelde
@Xgar De Type VII is al een oude set, en uit productie, ik hoop ook dat ie terugkomt, want ik zou er graag een willen. Als je gewoon een onderzeer wil hebben, kan je de USS Gato class nog wel ergens vinden, maar wel snel wezen!
Wat de Tiger II betreft, ik heb hier de oude versie staan, en dat is een tof ding, maar als je de prijs een beetje trekt zou ik de nieuwere nemen, ik merk bij "moderne" cobi sets (zoals de IS-7 granite) dat er toch echt wel giga stappen zijn gemaakt kwa details. Als je een wat goedkopere duitse heavy wil kan ik je Tiger 131 aanbevelen.
Ik had deze besteld bij http://www.snoopysbrickshop.nl/ met verzenden zo'n 40 euro. Volgens mij is er ook een cobi model van de ME262, maar geen idee of die leverbaar is.neanderthaler schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:32:
[...]
Mooi! Wat moet zoiets kosten en waar bestel je het?
Zou mooi zijn als Cobi ook wat meer spannende modellen zou maken als de ME262 of de Horten vliegende vleugels.
[Afbeelding]
Ik zag de Gato idd, maar wil toch liever een Uboat.vectormatic schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:16:
@neanderthaler altoys.eu is een populaire shop, op bol is ook het een en ander te vinden, andere shops zijn bijv. otten-speelgoed.nl, zevenspoor.nl, en google is je vriend. Overigens houdt Cobi het tot nu toe voor zover ik weet vooral bij daadwerkelijk ingezet materieel, de enige experimentele/prototype sets vielen in de world of tanks serie (Maus en JagdPanzer E100)
@Speedy Ik wist niet dat jij ook schepen verzameldeIk zit er zelf ook een beetje over te twijfelen, ik wou net als @Xgar wel een Type VII u-boot, maar die is net niet meer te krijgen.
@Xgar De Type VII is al een oude set, en uit productie, ik hoop ook dat ie terugkomt, want ik zou er graag een willen. Als je gewoon een onderzeer wil hebben, kan je de USS Gato class nog wel ergens vinden, maar wel snel wezen!
Wat de Tiger II betreft, ik heb hier de oude versie staan, en dat is een tof ding, maar als je de prijs een beetje trekt zou ik de nieuwere nemen, ik merk bij "moderne" cobi sets (zoals de IS-7 granite) dat er toch echt wel giga stappen zijn gemaakt kwa details. Als je een wat goedkopere duitse heavy wil kan ik je Tiger 131 aanbevelen.
Ik vind beide Tiger II's wel mooi, maar vond het prijsverschil wel best groot en zag niet zo 123 het verschil, ik ga de review van @Speedy eens lezen.
Tiger 131 ga ik ook eens bekijken.
Jammer dat er geen Jagdpanther model is overigens.
[ Voor 53% gewijzigd door Xgar op 31-03-2021 23:32 ]
@Xgar Cobi heeft in het verleden wel een Jpanther (en Jtiger) uitgebracht, wellicht komen ze in vernieuwde vorm nog eens terug want zou zelf ook graag nog wel de Jagdpanther willen toevoegen
Ik kom er zelf niet helemaal uit welk schip ik nou zou willen proberen als eerste (gesteld dat ik er een plekje voor verzin), De Type VII leek me een aardige instapper (redelijk compact, niet te duur), maar niet verkrijgbaar, de warspite en belfast zijn de volgende, maar heb liever kriegsmarine dan royal navy, en dan kom je al weer bij de 130 euro kostend Prinz Eugen uit, of een bismarck/scharnhorst als je die kan vinden, en dat is dan best wel een flink bedrag..
De Warspite en Belfast heb ik ook gelaten voor wat het is, zegt me toch wat minder en ze zijn kwa prijs net wat te duur om ze er er maar bij te kopen.
Als je googled zie je dat die op een paar plekken nog te koop is.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Leuke tank en nog voor een Cobi prijs van anderhalf jaar geleden, ga je plezier aan beleven
Zelf recent niet zoveel gebouwd, mede omdat er maar mondjesmaat wat uitgebracht wordt (de SU-85 en Chaffee liggen nog wel te wachten). Wel een paar kleine setjes toegevoegd aan de collectie.

De laatste 2 zijn in de 1:35 serie en daarmee in verhouding wat kleiner tov de reguliere modellen (zover je daar van 1 schaal kan spreken), het is ook geen minifig schaal gezien er geen 2 naast elkaar in passen. Ze staan nu naast de Maus en de verhouding is wat zoek
Best leuke modellen om te bouwen, maar de prijs is ook hier wel een dingetje aan het worden. Die Mercedes kost 25 euro wat op 10ct per onderdeel uit komt wat naar mijn idee een euro of 5 te duur aan voelt. Voor dit geld had ik in ieder geval de geprinte wieldoppen willen zien, maar die zitten blijkbaar alleen bij de Limited Edition en ook de vlaggetjes voorop hadden er wel bij gemogen.
De Horch zit er niet ver vandaan kwa prijs/steen verhouding en is ook wat aan de prijzige kant als ik het afzet tegen de Schwimmwagen.
Dat is m'n Ali legerzonoskar schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:39:
Heb je er nou Lego minifigs in gezet, of lijken die Cobi poppetjes van boven nogal veel op Lego? Ik dacht dat Cobi van die gedrochten van figuurtjes meeleverden.

De standaard Cobi figs laat ik weg over het algemeen, voor het DAK gebruik ik ze wel omdat het alternatief meh is en de Cobi figuren vallen mee in die serie, maar de reguliere Duitse zijn inderdaad vaak discutabel.
[ Voor 17% gewijzigd door Speedy op 01-04-2021 18:58 ]
Zag dezelfde foto net op Reddit voorbij komenMeneerHart schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:22:
[Afbeelding]
Via yourwobb.com, in 7 dagen bezorgd zonder gedoe
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Als het goed is heb je een track/trace bij je bestelling gekregen, was even puzzelen welke carrier het was maar daarna leuk om te volgenOzzie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:40:
[...]
Zag dezelfde foto net op Reddit voorbij komen7 dagen is wel snel, ik heb vorige week iets besteld bij yourwobb ben benieuwd hoe snel dat er is, is 1 april verstuurd.
Edit: Zie net dat de GT3 weer leverbaar is van King
[ Voor 9% gewijzigd door MeneerHart op 06-04-2021 14:47 ]
Ik krijg dan 3 carriers maar bij alledrie staat er dat het nummer onbekend is, dus zal nog even moeten afwachten. Ach ik heb geen haastMeneerHart schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:44:
[...]
Als het goed is heb je een track/trace bij je bestelling gekregen, was even puzzelen welke carrier het was maar daarna leuk om te volgen
Edit: Zie net dat de GT3 weer leverbaar is van King, is dat net zo goed als Decool?
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 07-04-2021 09:20 ]
Weet de kwaliteit van Decool niet, maar King zou ik alleen gebruiken voor grotere platen (zie de witte One:1 review een paar pagina's terug). De platen zijn serieus netjes, geen rare vegen, echter wel glanzend en niet mat. Had een aantal onderdelen die onbruikbaar waren, pins en asjes met wisselende diktes waardoor ze niet blijven zitten (of juist muurvast zitten), en de tandwielen zijn "meh", mede door de wisselende kwaliteit van de assen.MeneerHart schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:44:
[...]
Edit: Zie net dat de GT3 weer leverbaar is van King, is dat net zo goed als Decool?
[ Voor 3% gewijzigd door NLDViane op 07-04-2021 11:51 ]
Thanks, dan hoop ik maar dat Decool ooit weer GT3’s gaat produceren. Ik ben zeer tevreden over dit merk (na 1 set).
Maar goed bij Lego bewaar ik de dozen alleen maar voor het geval ik het ooit ga verkopen, dat gaat ik met deze imitatie set sowieso niet doen of anders heel goedkoop dus dan is het ook niet zo erg dat het gewoon een bruine doos is die meteen bij het oud papier kan.
Wat is het toch een prachtige auto he, ook in het echt!😍
Nu mijn oog laten vallen op de Stug en Su100.
En waar heb je die besteld? Ik ken er eentje die er dan namelijk ook wel een wil bestellen (nee niet iklittle_ghost schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:01:
En dan zit de Lamborghini Countach LP5000 QV ook in elkaar.
Leuk model. Niets speciaals. Geen op- of aan merkingen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
De inpak skills van (in mijn geval) Chinese verkopers blijven ons ook verbazen. Niet alleen dat je het zelf nooit terug krijgt in de verpakking maar vooral dat het niet gebroken/verbogen is bij uitpakkenOzzie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:34:
Mijn pakket is net binnen gekomende 'unboxing' is wel wat minder dan bij een echte Lego set, maar de stukjes zelf en het boekje zien er goed uit. Het zat alleen allemaal gewoon in een kartonnen verzenddoos gepropt, best knap want ik krijg het zelf niet meer terug in dat formaat nu ik het er eenmaal uit heb gehaald.
En kon het met de sale laatst op Ali niet laten... Optimus Prime uhm.. Optimus Mars (die nieuwe met zwaarden..) , Stargazers Spacebattleship Yamato en een roze Cadillac zijn onderweg..
Voor de Yamato via de ontwerper ervan wel nog een standaard en paar rode steentjes besteld.
Le Meow
De Stug is wat mij betreft een aanrader, mijn eerste eigen Cobi aankoop (nadat ik de renault FT had gekregen als cadeau), en ik vind het nog steeds een van de toffere tanks in de collectie, veel details, ziet er goed uit etc... In ieder geval veel toffer dan de Pz III E, die op het zelfde onderstel staat.Xgar schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:43:
De Tiger 131 zit ook in elkaar, leuke build, bedankt voor het aanraden.
Nu mijn oog laten vallen op de Stug en Su100.
De Su-100 kan ik weinig over zeggen, toen ie vorig jaar werd aangekondig had ik em wel op de lijst staan, maar inmiddels liggen de aankopen stil vanwege ruimtegebrek
[ Voor 120% gewijzigd door berto52 op 16-04-2021 23:28 ]
Naja ik ben gestrand bij een derde klaar ongeveer, de Nebulon ligt al weer even te verstoffen.Lagune schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:17:
@MaydayQ hoe staat het met de build van de nebulon ?
Door omstandigheden geen tijd cq zin om verder te gaan.
Bouwt verder prima tot zover hoewel de grote "toren" wel een onstabiel ding is. Al zeker 3x omgevallen zodat je nog meer bouwplezier eruit haalt.
Als het ooit 1 geheel is zal het best meevallen.
Gekopieerde lego modellen mogen we helaas ook niet in de lego-topic zetten namelijk.
Decool doet ook genoeg lego clones, het enige echt legitieme wat hier besproken wordt is Cada (voor de technic spullen) en Cobi (de tankjes en andere legervoertuigen waar vooral ik en @speedy) ons mee bezighouden.
Ik heb ook al wel eens gesuggereerd een topicwarning te plaatsen mbt het illegale spul, maar de handhaving is niet eens sporadisch te noemen...
ditto, die staat mooi naast de F40MeneerHart schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:32:
[...]
Wat is het toch een prachtige auto he, ook in het echt!😍
Tof, De Stug blijft een van mijn favorieten.Xgar schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:12:
Stug 3 inmiddels ook in elkaar gezet, weer veel plezier aan de build gehad.
Om in het DAK thema te blijven, ik heb net de SturmPanzer II (officieel de 15cm sIG 33B auf fahrgestell PzKpfW II) in elkaar gezet. Het is mijn eerste artilleriestuk (Aan mijn world of tanks uurtjes heb ik een aardige hekel aan arty overgehouden, dus was wat terughoudend
Ik ga geen uitgebreide review doen, want @speedy heeft em al behandeld, maar ik ben er best goed over te spreken, een goed afgewerkte en gedetailleerde build, rupsbanden lopen soepel. Het enige wat ik "mis" is dat volgens de doos het echte ding een MG-34 als secundair wapen had, maar die zit er dus niet op. Er is niet veel fotomateriaal te vinden, en op een arty-stuk gok ik eigenlijk dat het om een losse MG-34 ging die nabij de schutspositie met wat zandzakjes werd opgesteld, maar was toch leuk geweest als die er bij had gezeten.
Een aanrader voor de Wehrmacht/DAK fans wat mij betreft
(en ja, ik denk dat ik de Pz IV toch ook maar ga bestellen, en misschien de kettenkrad en wat ander DAK spul ook maar, de Kfz 250/3 staat ook hoog op de lijst.)
Wel een leuk model. Daarnaast de Fokker DR I gebouwd. De Red Baron kan niet ontbreken. Ik heb de Schwimmwagen nog liggen voor als ik weer eens tijd heb/maak om te bouwen.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Welke is dit?Xgar schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:12:
Stug 3 inmiddels ook in elkaar gezet, weer veel plezier aan de build gehad.
Deze:
https://cobi.pl/klocki/ma...o-pancerne,art,11776.html
Ik heb hem bij snoopy's brickshop voor € 30 gekocht.
Het "kattenkrad" bordje doet me weinig, maar een fout geperst wiel is wel jammer, is dat een veelvoorkomend probleem bij die set?Ludewig schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:13:
Ik heb de kettenkrad laatst geprobeerd te bouwen, maar helaas was een wiel niet goed geperst. Het was ook de variant met 'kattenkrad' op het naamblokje. Dus ik heb een aanvraag uitstaan voor vervangende blokjes.
Wel een leuk model. Daarnaast de Fokker DR I gebouwd. De Red Baron kan niet ontbreken. Ik heb de Schwimmwagen nog liggen voor als ik weer eens tijd heb/maak om te bouwen.
Ik heb trouwens wel het idee dat het bij Cobi erg stil blijft kwa nieuwe sets, volgens mij is er sinds de laatste catalogus uitkwam eigenlijk niks spannends voorbij gekomen, ik kan me alleen een Renault R35 tankje herinneren uit een stream, met doos en alles, dus je zou denken productie-klaar, maar niks....
Ik had niet over het kattenkrad bordje geklaagd als het verder goed was, maar als ze toch na moeten leveren, dan mogen ze die meteen meesturenvectormatic schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:42:
Het "kattenkrad" bordje doet me weinig, maar een fout geperst wiel is wel jammer, is dat een veelvoorkomend probleem bij die set?
Ik heb uit de youtube video's niet het idee dat fout persen vaak voorkomt bij Cobi. Ik zie wel eens dat ze wat vergeten of een verkeerd onderdeel leveren.
Ze produceren zich volgens mij nu een ongeluk, dus ze hoeven niet erg hard nieuwe sets te introduceren om hun waar kwijt te raken. Als ik hun was zou ik ook iets minder focussen op nieuwe sets en vooral productie draaien. Straks als mensen weer van alles mogen, dan zal de markt vast behoorlijk inzakken. Die terugval kunnen ze dan gedeeltelijk opvangen door veel nieuwe sets te introduceren.Ik heb trouwens wel het idee dat het bij Cobi erg stil blijft kwa nieuwe sets, volgens mij is er sinds de laatste catalogus uitkwam eigenlijk niks spannends voorbij gekomen, ik kan me alleen een Renault R35 tankje herinneren uit een stream, met doos en alles, dus je zou denken productie-klaar, maar niks....
Ze zijn ook hard bezig met een nieuwe fabriek, dus daar zal ook veel aandacht naar toe gaan.
In de laatste livestream gaven ze ook aan dat ze bezig zijn om veel meer losse onderdelen bestelbaar te maken en ook dat ze hun hele website gaan vervangen.
Gros van wat je aan niet Lego maar wel legale steentjes kan kopen ( de steentjes hebben geen patent meer) heeft Lego niet eens in hun modellen collectie zitten. Dus zwaar illegaal is het sowieso niet.nnndoh schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:29:
@ardana , is het niet misschien verstandiger dit topic te veranderen in een decool-topic? aangezien de rest blijkbaar zwaar illegaal is? De eerste 50 pagina's moet je misschien dan ook maar verwijderen.
Gekopieerde lego modellen mogen we helaas ook niet in de lego-topic zetten namelijk.
Is het illegaal dat ze mocs op de markt zetten? Ook niet, het is immers een niet geregistreerd idee wat ze omzetten naar hun variant van steentjes. (is het netjes dat ze dat zonder bronvermelding doen.. neuh).
Dus op die enkele namaak-Lego set na (en zo heel veel zijn dat er niet meer nu zelfs China ingrijpt) is er maar weinig illegaal eigenlijk.
En eigenlijk is het maar goed ook dat andere bedrijven zich op de steentjesmarkt begeven, geeft Lego hopelijk een duw dat ze in actie moeten blijven met goede sets, en hopelijk ook tegen een voor ons als consument betere prijs.
Le Meow
Dat is helemaal waar, cobi lijkt niet aan te slepen, vooral de grote schepen zijn nergens fatsoenlijk te vinden. Dat ik dan zo'n hyperfocus heb op alleen tankjes van specifieke facties etc..Ludewig schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:25:
Ze produceren zich volgens mij nu een ongeluk, dus ze hoeven niet erg hard nieuwe sets te introduceren om hun waar kwijt te raken. Als ik hun was zou ik ook iets minder focussen op nieuwe sets en vooral productie draaien. Straks als mensen weer van alles mogen, dan zal de markt vast behoorlijk inzakken. Die terugval kunnen ze dan gedeeltelijk opvangen door veel nieuwe sets te introduceren.
Ze zijn ook hard bezig met een nieuwe fabriek, dus daar zal ook veel aandacht naar toe gaan.
In de laatste livestream gaven ze ook aan dat ze bezig zijn om veel meer losse onderdelen bestelbaar te maken en ook dat ze hun hele website gaan vervangen.
Ik heb net alle DAK voertuigen eens op een rijtje gezet, en van een correcte commandant voorzien. (de StuPa II schutter is gepromoveerd tot Tiger 131 commandant, en vervangen door en grondsoldaat op de StuPa), en dat ziet er toch wel leuk uit. Met het nieuwe salaris misschien toch de 250/3 halftrack en kubelwagen eens bestellen, en dan over twee maanden de Pz IV om de boel af te maken
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.