Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 17 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cobi heeft in hun Poolse livestream verteld dat hun productiekosten erg zijn gestegen, omdat ABS nu erg duur is en de Poolse electriciteitsprijzen ook erg zijn gestegen. Daarom moeten ze hun producten nu vrij duur verkopen.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:12
Voor de treinliefhebbers: Naast bricktracks levert Trixbrix tegenwoordig ook injection molded rails te koop aan.
Bijvoorbeeld:
- 10 dubbel rechte rails (https://trixbrix.eu/en_US...ight-Track-Set-10-pcs/288) voor 23 euro
- halve bocht R56 (https://trixbrix.eu/en_US...%2C-8x%2C-Half-Circle/295) voor 20 euro
Als we ooit een kamer over hebben (of meer ruimte op zolder) dan komt er wel een grote treinbaan en vitrinekast voor Technic sets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:50:
@NLDViane waar heb je die CADA sets eigenlijk besteld? Ik zit een beetje te dubben over de rode supercar, maar kan op de eigen webstore van cada niks vinden over waar vandaan ze dan verzenden.

@Poekie McPurrr @Speedy Weten we eigenlijk wel dat die grote cobi set iets WW2-gerelateerds is? Op de officiele streams van cobi is het de laatste tijd nogal gefocused op de nieuwe line treinen die ze gaan lanceren, voor hetzelfde geld is het de berliner bannhoff
Bij Bluebricks in D hebben ze toch ook Cada sets? Hij is daar alleen uitverkocht. https://www.bluebrixx.com...042W-Rotes-Super-Car-CaDA

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:55

vectormatic

Warlock of the doorlock

zonoskar schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:11:
[...]

Bij Bluebricks in D hebben ze toch ook Cada sets? Hij is daar alleen uitverkocht. https://www.bluebrixx.com...042W-Rotes-Super-Car-CaDA
Thx, die ga ik in de gaten houden, lijkt me ook een prima prijs

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
NLDViane schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:19:
De Cada C61016w (919) is klaar! Leuke build om te maken, instructies zijn goed te volgen, echter wel goed opletten met de pins/axles van lengte 3. Er is een versie die "plat" in een gaatje valt, deze wordt aangegeven met lengtemaat.
[Afbeelding]
Echter is er ook een axle met een notch voor een blokje, in precies dezelfde kleur. Deze wordt aangegeven ZONDER lengtemaat.
[Afbeelding]
Dit stond ergens niet geheel duidelijk, en zo krijg je een doos die je niet meer open kan maken... Het materiaal is gelukkig vrij flexibel, dus met een mesje kreeg ik de platte pins er nog uit. Dit was bij stap C27.

Uiteindelijk begint de wagen wel heel mooi vorm te krijgen, hier is ie af zonder de stickers.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar een racewagen (ook wel leeswagen, aldus een jonger familielid) is niet af zonder stickers!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Grappig detail: ze hebben geprobeerd de tekst bovenop een 919 na te bootsen, alleen werkt dat niet echt met zulke grote gaten
[Afbeelding]
(nieuwer model, maar effect is hetzelfde)
[Afbeelding]

Al met al een leuke build, zeker niet te lastig, alles werkt, en het klikt oprecht goed in mekaar! Wat ik graag had gezien was een HOG stuur (het normale stuur werkt, maar zie er maar eens bij te komen), en een verduidelijking van de axles met lengte 3.

Coming next: een Technician Regera, voor weinig via Marktplaats op de kop kunnen tikken. Deze staat nu in mekaar, maar loopt niet helemaal soepel. Gaat dus uit mekaar en opnieuw gemonteerd worden oOo
Nice ! ik heb deze een tijdje geleden ook gebouwd. Zeer fijne set imo.

Vandaag is deze aangekomen met de post.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/P5991QS/Screenshot-20210108-170914.jpg

Van de week maar even aan beginnen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-09 20:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EX79hNQo_ZnIBleMFY5XiZmEGbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ExzImOJmbh3vvxqpcmPIecou.jpg?f=fotoalbum_large

Ondertussen de Star Destroyer opgehangen aan een andere beugel met een ledje erin geknutseld.

Tussendoor de Mouldking Starwars Tantive ook klaar en net begonnen aan de Mouldking Nebulon B.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJaymJsZhUGJip3ovybCmduCjKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DnsMmYsiuC2wR6eWfK2JVwmS.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjGoFLxIfNwlANLwE0ehQiMR1MQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPs7ysT5fcJlSLzkc1FEJORx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

@MaydayQ Zou je willen delen welke beugel je nu gebruikt hebt? Ik heb ook wel interesse in zo een ophangsysteem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
GaHard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:11:
[...]

[Afbeelding]

Zou je mij een DM willen sturen waar je deze gekocht hebt? :o I like _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Beakzz schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Zou je mij een DM willen sturen waar je deze gekocht hebt? :o I like _/-\o_
Ik heb deze op ali express gekocht. Was met 3 tientjes ook niet te duur, levertijd was een kleine 2 weken.

https://a.aliexpress.com/_BTw7Ym

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 21:55

Review Cobi 2401 - Sd.Kfz.2 Kettenkrad & Cobi 2402 - VW typ 82 Kübelwagen

Aangezien er tegenwoordig weinig anders meer te doen is dan wat hobby-en maar weer wat Cobi van de stapel gepakt ;) Dit keer de KettenKrad en de Kübelwagen, 2 kleine setjes uit de DAK serie van Cobi, hierbij een korte "review" van beide.

De Kettenkrad werd oorspronkelijk ontwikkeld voor luchtlandingstroepen en kon worden vervoerd in een Junkers Ju 52. Hij was bedoeld om licht anti tank geschut mee te kunnen slepen, maar werd later voor allerlei taken ingezet, bv het leggen van communicatielijnen, vervoer van troepen en als vliegveld tractor voor de Me 262 om brandstof uit te sparen :+
De Cobi Kettenkrad komt met een aanhanger (die er ook in werkelijkheid speciaal voor gebouwd was) en in de DAK kleuren, wat correct is gezien er redelijk wat in Noord-Afrika zijn beland. Het model bestaat uit 176 onderdelen en komt met 1 minifiguur. De prijs is rond de 13 euro.

De Kübelwagen werd ontwikkelt door Volkswagen (de Kever komt er uit voort) als multifunctioneel voertuig, zoals de Amerikanen de Willys hadden. Wel was de Kübelwagen slechts 2WD waardoor prestaties in het terrein te kort schoten tov de bekende Jeep.
Het Cobi model komt in (correcte) DAK kleur en bestaat uit 195 onderdelen en een minifiguur. Enkele van die onderdelen vormen wat scenery in de vorm van een palmboom. Voor deze heb ik 15 euro betaald.
De bouw
Voor beide gaat op dat ze in kleine gelijmde doos uit de Historical Collection komen. Eenmaal geopend heb je zoals verwacht een dunne handleiding en wat losse zakjes onderdelen voor je liggen.

De Kettenkrad als eerste, het is een klein model en het bouwen is recht-toe-recht-aan tot je bij de voorvork komt, ik moet zeggen dat dit wat gepruts is om in elkaar te zetten en eenmaal gedaan blijft het een fragiel iets, duidelijk geen speelgoed. De kleine tracks rollen slecht, iets wat beter kan gezien de 1:48 modellen.
Positief bij dit model zijn de diverse prints, ook bij zo'n klein en goedkoop model zijn ze goed vertegenwoordigd met 8 stuks. Opvallend is dat het meegeleverde naambordje "Kattenkrad" vermeld ... quality control kan wel wat beter daar in Mielec :z
Na het hoofdvoertuig bouw je de aanhanger, een simpele 4x4 plate met 2 wielen er onder eigenlijk. Hier kan je de meegeleverde accessoires in vervoeren. Dit zijn er redelijk wat voor zo'n kleine set met een MP40, Panzerfaust, wat gereedschap, een olievat en een tulband voor de chauffeur (zit ook een helm bij).

De Kübelwagen daarna opgepakt, hier ook weinig spectaculairs te melden. De basis wordt gevormd door wat plates waardoor het een zeer sterk geheel word en door de soepel lopende wielen is dit prima als speelgoed te gebruiken mocht je dat willen. Ook op de Kübelwagen zitten wat prints, waarbij de koplampen opvallen. Dit zijn ronde 1 studs waarop een streepje is geprint om de kap die over de koplampen heen zit voor te stellen (zodat je niet met opvallend licht rondrijd :P), geinig gedaan en past beter dan de glow-in-the-dark 1 studs die op andere modellen zitten.
Verder zijn de deuren een leuk detail, ze scharnieren net als het origineel vanuit het midden. Dat geeft toegang tot de binnenkant waar je 4 figuren kwijt zou moeten kunnen zolang ze geen armen hebben ;) De motorruimte aan de achterkant kan ook nog open en geef zich op het "motorblok".
Dan volgt nog de palmboom die als accessoire (naast een MP40 en een olievat) meegeleverd is, weinig bijzonders, maar toch geinig in het geheel. Wel jammer dat je niet eenvoudig meer van dit soort scenery kan kopen.

Na een goed uur zitten ze beide wel in elkaar met het volgende eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3O33VETs2eHKHmC-GMnQ844js8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gWfOCqXJT3moImGoriT0DxsM.jpg?f=user_large
Conclusie
Ik heb ze voornamelijk gekocht als aanvulling op mijn andere DAK setjes, daar zijn ze goed geschikt voor of om bv net aan gratis verzenden te komen. Dit zou niet iets zijn wat ik speciaal zou bestellen voor de bouwervaring en ook als cadeau of instap set zou ik eerder voor één van de recente 1:48 tankjes gaan. Die waren leuker om te bouwen en zien er als losstaand model leuker uit imho.
Van deze 2 zou mijn voorkeur uitgaan naar de Kübelwagen, die is leuker om te bouwen en je kan er nog wat mee zonder dat de voorkant er af valt :P

Al met al staan ze leuk bij de rest van de collectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAALQ0suJFBmu-v6Xnd8v8LoHeM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YapK0QprVwMuaX1Y98ZHPlHe.jpg?f=user_large

En of Cobi mee kijkt zag ik zojuist op Instagram weer een nieuw model aangekondigd worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85yqUOoLGIM7OWgHhPedfnVla0E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nTyd4qYQZffN8yJFEiP7hx9Q.jpg?f=user_large
De zoveelste variant op de Opel Blitz, dit keer in DAK kleuren en de canvas afdekking keert teurg (de oude versie daarmee gaat voor bizar geld op eBay). Ook opvallend zijn de nieuwe deuren en nieuwe wielen. Al met al best een goed model, hopelijk word hij niet veel duurder dan de uitgaande (die ik voor ~28 euro had). En eens zien waar ik dit nu weer laat :+

Verder zag ik dat voor de liefhebbers de Horch (met Staufenberg en tafel) en de Prinz Eugen als limited edition beschikbaar zijn op de Cobi site. Mij een te hoge opslag voor een extra minifiguur dus wacht braaf tot Altoys ze in de collectie heeft :)

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 09-01-2021 15:52 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Waren deze al gespot? "The Last of Us" versies van de modular buildings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfbB1F9ee5TGxFFrz4Zw4GSd2nQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jmTOJbaCX7IUaPDwD63qnH1w.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3LNcIZjf9J1vMbWspQJO4Udlxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsaRzZI4AmAfeiJ32Vd2ACTS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mbch-FVcOgGv5Q-J6lPnQaw36AA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/86mOlJCJRO1QjahIDl5DD8Sy.jpg?f=user_large

Ben geneigd er eentje te proberen, vond de originele Parisian Restaurant heel leuk om te bouwen, en ben wel van van TLOU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaydayQ
roeleboel schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:37:
@MaydayQ Zou je willen delen welke beugel je nu gebruikt hebt? Ik heb ook wel interesse in zo een ophangsysteem :)
Ik heb er zelf 1 gemaakt , bij interesse zal ik je wat foto's en maten sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

MaydayQ schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:19:
[...]
Ik heb er zelf 1 gemaakt , bij interesse zal ik je wat foto's en maten sturen.
Graag! Ik zou hem hier ook graag tegen de muur hangen, dat is een van de weinige plaatsen waar nog genoeg plek zou zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:40
GaHard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:11:
[...]

[Afbeelding]

Nice! Linkje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:55

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaydayQ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjLZ65-hb-147btni7_GQI123rs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJK2KK5IRnkqMRXQtiZ943Sk.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste deel van de Starwars Nebulon B.
Best een uitdaging nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
@Erapaz Bij aliexpress al wel te krijgen zag ik , zoek op "all of us lego"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6PQPqMBTwaa5XYgby_jm92Zplpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrsfROAWqx335NgXA3e6M4NH.jpg?f=fotoalbum_large

Meer tijd moest je hebben , ondertussen alweer een stukje verder met de Nebulon B.
Wel erg gaaf om te bouwen, veel details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb me lang kunnen inhouden, maar The Tank Museum heeft toch een speciaal plekje in m'n hart nadat ik een keertje naar Tankfest geweest ben.

Dus deze besteld: https://tankmuseumshop.or...bi-tog-2-super-heavy-tank

Eigenlijk duur zat, zeker omdat er nog behoorlijke verzendkosten bijkomen, maar fuck it. Het is HMS Tog 2 en ik sponsor het Tank Museum ermee. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Gaaf ding :P wel nog even geduld met een release in juni.

Krijg je overigens niet ook nog een naheffing van import kosten nu met de brexit?

[ Voor 42% gewijzigd door Speedy op 15-01-2021 21:07 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Opvallend dat het camouflagepatroon van de foto van de gebouwde TOG anders is dan de doos. Ik denk dat de gebouwde versie een preproductiemodel is.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Speedy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:06:

Krijg je overigens niet ook nog een naheffing van import kosten nu met de brexit?
Sterker nog, dat ding wordt in de EU geproduceerd, dan naar de UK gestuurd, waarschijnlijk met heffingen, en wordt dan naar de klant in de EU gestuurd, weer met heffingen :p

Altoys heeft em ook staan trouwens, net als de nieuwe pz iv, wirbelwind en hms belfast

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Speedy schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:06:

Ik heb geen idee. :+
Maar: "You'll also get it before everyone else, due to the Museum's 14 day exclusivity."
Ofwel, deze staat 14 dagen bij de douane, en komt tegelijk aan met degene die je via altoys kunt krijgen tzt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

wel apart dat de nieuwe cobi sets dit jaar niet heel erg opschieten, voor mijn gevoel is er erg veel EOL gegaan, en krijgen we dit jaar niet heel snel/veel nieuwe sets.

voelt een beetje aan als 1 tankje per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Jammer dat er bij die Tog geen Mighty Jingles minifig zit :P

Le Meow

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Review Time! Cobi 3040: IS-7 Granite

Afbeeldingslocatie: https://cobi.pl/gfx/cobi2/_thumbs/en/sklep_oferta/12121/is-7-granite,3040-scene-front,k3djZatnlKiRlOvRlmRk-.jpg

De IS-7, de ultieme soviet heavy tank

De IS-7 is ontwikkeld onder projectnaam Object 260, met als doel om de ultieme heavy tank van het rode leger te worden. Hier moest hij de IS-3 opvolgen, en het nieuwe onstopbare beest worden. De tank was zwaarder, groter en zwaarder bewapend dan al zijn voorgangens. De bewapening bestond uit maar liefst 7 machinegeweren (2 vooruit op de romp, 2 achteruit op de koepel, 2 co-axiaal en 1 bovenop de turret), en een 130mm marinekanon, wat ondanks de twee laders nog een mechanisch laadhulp systeem had.
Uiteindelijk bleek de IS-7 door zijn gigantische formaat toch iets te onpraktisch, en is het nooit verder gekomen dan de 7 prototypes, waarvan er nog 1 is overgebleven, in het tankmuseum van Kubinka in Rusland.
https://tanks-encyclopedia.com/coldwar/USSR/is-7-object-260

De IS-7 Granite, World of Tanks 10 jarig jubileum model
De IS-7 in Granite uitvoering is puur finctioneel, laten we dat even vooropstellen. Het betreft namelijk een zogeheten 3D-skin uit world of tanks, dus een skin die niet alleen de camouflage aanpast, maar ook uiterlijke dingen, zoals in dit geval de grote AA-gun met stoel bovenop, de rookwerpers, wat opslag en het ontbreken van 3 van de 4 machinegeweren op de romp/koepel. Voor zover ik kan vinden is deze 3D skin alleen in 2018 tijdens een speciaal event uitgegeven, waarom dan ook deze specifieke skin is gekozen voor het jubileum model is mij onduidelijk.
De keuze voor de IS-7 an sich is daarintegen een stuk beter te verklaren. De IS-7 is het eindstation in een van de soviet heavy tank lijnen, en zit al erg lang in de game. Daarnaast is de IS-7 ook vrij lang erg geleefd en gevreesd geweest. Nu speel ik zelf weinig soviet heavies, maar door het uitbreiden van het aanbod in het spel is de IS-7 niet meer zo uniek en iconisch als vroerger, toch is het een erg mooie keuze om het 10 jarig bestaan van de game te vieren.
De Set bevat ook een WoT bonus-code, met 3 dagen premium, wat goodies en een camouflage stijl. Waarom er niet voor gekozen is om bij deze set die "Granite" 3D-skin te geven, is mij wederom een raadsel.

De IS-7, maar dan van Cobi blokjes
In Cobi vorm is de IS-7, net als in het echt een monster. De romp is een steentje langer dan die van de 2480A versie van de Tiger II en net zo breed. Op hoogte verliest de IS-7 het, maar grappig genoeg wordt ie daar misschien wel imposanter van, de koepel is ook een stukje platter, dus als je de AA-hun niet meeneemt is het resultaat bijna 2 blokjes lager dan de Tiger II.
Het model zit vol met details, en ik heb nergens het gevoel gehad dat de 844 steentjes bereikt zijn door onnodig klein blokjesgebruik, vooral de koepel, met rookwerpers, opslagtassen/krat, zoeklicht, zandzak etc.. is mooi uitgewerkt. De tank loopt, zoals verwacht met deze tracks, mooi soepel. Features zijn verder drie luiken op de koepel (commandant, schutter en een groot vierkant luik voor de 2 laders), een brick-built motor met luik en dus het nodige aan details, zoals de AA-gun, een sleepkabel en glow in the dark lichtjes.

Overigens heeft Cobi recent nog een andere versie van de IS-7 verkocht, namelijk set 3038, ook in de World of Tanks serie. Deze is her en der ook nog te krijgen, maar is met 650 steentjes minder gedetailleerd, en in mijn ogen kwa vorm ook iets minder geslaagd, bijvoorbeeld de koepel van 3038 ziet er nogal ruw uit. Keerzijde is dat 3038 wel de standaard groene soviet kleur heeft, en niet de fictionele "Granite" uitvoering is, dus geen rare AA-gun, wel de 4 externe MGs etc.. dus voor de niet WoT, wel Soviet tank fan is die uitvoering accurater. Kwa prijs viel voor mij de Granite uitvoering goedkoper uit, met meer details, en de WoT link is voor mij zeker welkom.

conclusie
Voor de (die-hard) WoT fan kan ik duidelijk zijn, gewoon kopen, het is een uniek model om het 10 jarig jubileum te vieren, en als ik het goed zie, heeft Cobi em al weer ge-archiveerd, dus lang zal hij niet meer te koop zijn.
Als niet WoT fan wordt het verhaal iets complexer, het is een toffe set, met erg veel blokjes/details voor het geld (zelfs goedkoper dan de andere IS-7 met ~200 blokjes minder), en in die zin een mooi en voordelig instap model in de nieuwe trend van high-detail/partcount heavies (zoals de nieuwe Tiger/Tiger II), maar het feit dat het een fictionele uitvoering is kan als serieuze downside gezien worden. Voor de "ik wil een toffe build/imposante tank" groep is het een aanrader, de "ik wil een accuraat model voor mijn soviet collectie" koper kan misschien beter naar of de oude IS-7, KV-2, of nieuwe SU-100 op zoek gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Cobi heeft de A10 Warthog aangekondigd voor de tweede helft van het jaar. Ziet er leuk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ludewig schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:05:
Cobi heeft de A10 Warthog aangekondigd voor de tweede helft van het jaar. Ziet er leuk uit.
Ik zie ook wat revisies op de 1:48 tankjes, de Pz III komt nu in Ausf. E, de T-34/76 krijgt ook poolse insignes en wat kleine bouw wijzigingen, de sherman wordt een E8

Daarnaast komt er in Juli een Sherman Jumbo uit, in mei een Mercedes 230 auto (ziet er leuk uit!)
Kwa scheepjes komt in juni de graf zepelin weer terug

Verder eigenlijk weinig wat me echt grijpt, de Pz IV, Chaffee en T-34 komen misschien wel op de koop-lijst, maar ik had toch gehoopt op wat meer spul, het valt ook op dat er in de WoT lijn niks bijkomt, terwijl er daar wel stilletjes modellen verdwijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:53:
Ik zie ook wat revisies op de 1:48 tankjes, de Pz III komt nu in Ausf. E, de T-34/76 krijgt ook poolse insignes en wat kleine bouw wijzigingen, de sherman wordt een E8
De Churchill op 1:48 is volgens mij ook nieuw, die ziet er best goed uit (niet dat ik hem ga kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

De A-10 van Cobi vind ik persoonlijk net iets te lief overkomen (te clean). Dan zou ik toch liever die van chinese fabrikant kopen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1qAvBbZgJisxngT_o9HCCUM2yg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LdK8Q3qDwCHELw5Bidi7S80X.png?f=user_large

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Laatst online: 10-09 23:31
Precies ook mijn eerste reactie, die van Cobi vind ik te gladjes. De A-10 is nou niet bepaald een smooth ontwerp en ik vind dat ze dat bij de Chinese variant een stuk beter tot uitdrukking brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkVvgeCK8C05PwjGv6gE7TPtFaI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hMNXEnJ4ZRTbCSU7rqBUQnM9.png?f=fotoalbum_large

Omdat ik de gewone Optimus te duur vind :+ Deze is wel groot trouwens!

Zou er ook een oplegger zijn? :9~

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:50:
[Afbeelding]

wow... linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Ja, dat is wel heel OP ja. Hmm, misschien ga ik die wel naast de robotversie zetten, die wel echt zeer de moeite waard is... 1 van de mooiste sets die ik heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
42erik schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Ja, dat is wel heel OP ja. Hmm, misschien ga ik die wel naast de robotversie zetten, die wel echt zeer de moeite waard is... 1 van de mooiste sets die ik heb staan.
Ik krijg hier spijt van maar... heb je daar toevallig nog een linkje van? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
vuurtjih schreef op maandag 25 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Ik krijg hier spijt van maar... heb je daar toevallig nog een linkje van? :+
Degene waar ik hem vandaan had, heeft hem niet meer, maar deze:
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Het helpt vast niet als ik zeg dat hij destijds 80 0f 90 was he... :(

Die laatste heeft ook bumblebee en soundwave staan... ik twijfel al tijden over soundwave, maar heb het vermoeden dat de build wel erg hetzelfde is, en ik vind hem minder mooi gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Soundwave zit ik me nog op te beraden, de build lijkt me ook wat tegenvallen maar het is wel Soundwave natuurlijk..
Bumblebee is wel een echte aanrader, leuke technieken en met 3500 stukkies ben je ook wel even bezig.
Zit wel herhaling in (beentjes) maar bouw-boekje is zo gedaan dat je niet twee beentjes achter elkaar doet.
Let wel op dat je de versie met extra hoofd en armen/wapens neemt.

En dat je ruimte hebt.. vooral in de hoogte want ding is huge haha
(en voor de prijs zou ik het niet laten liggen.. denk dat als het " officieel" lego zou zijn dat je rap honderden euro's kwijt bent ipv 75-80.. )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:33
Een paar maanden geleden hadden we hier een gesprek over wat wel kon en wat niet kon, als het gaat om het kopen van bouwsteentjes van andere merken dan Lego. Ik wil even zeggen dat ik inmiddels toch mijn niet-Lego-gebouwen heb weggedaan. Naast dat het steeds een beetje dubbel bleef voelen, om ze naast de echte Lego-gebouwen in mijn stad te hebben staan, moet ik zeggen dat ondanks dat de kwaliteit écht goed was, vooral bij Zhegao en Rael (GoBricks), je toch het verschil bleef voelen en zien met Lego. Vooral in de tinten van de kleuren, die waren steeds nét anders, zeker als je ze naast dezelfde kleuren van Lego zette. En ook bij het afbreken viel me weer op dat het toch anders voelt dan Lego. De tiles van de plaat afhalen was echt niet grappig, ze zaten muurvast.
Het was in elk geval leuk om een keer uit te proberen. En het prijsverschil is écht enorm: voor het bedrag waarvoor ik 5 gebouwen heb verkocht, kon ik één van die gebouwen aan losse Lego-onderdelen terugkopen ;)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Jakkus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:11:
Een paar maanden geleden hadden we hier een gesprek over wat wel kon en wat niet kon, als het gaat om het kopen van bouwsteentjes van andere merken dan Lego. Ik wil even zeggen dat ik inmiddels toch mijn niet-Lego-gebouwen heb weggedaan. Naast dat het steeds een beetje dubbel bleef voelen, om ze naast de echte Lego-gebouwen in mijn stad te hebben staan, moet ik zeggen dat ondanks dat de kwaliteit écht goed was, vooral bij Zhegao en Rael (GoBricks), je toch het verschil bleef voelen en zien met Lego. Vooral in de tinten van de kleuren, die waren steeds nét anders, zeker als je ze naast dezelfde kleuren van Lego zette. En ook bij het afbreken viel me weer op dat het toch anders voelt dan Lego. De tiles van de plaat afhalen was echt niet grappig, ze zaten muurvast.
Het was in elk geval leuk om een keer uit te proberen. En het prijsverschil is écht enorm: voor het bedrag waarvoor ik 5 gebouwen heb verkocht, kon ik één van die gebouwen aan losse Lego-onderdelen terugkopen ;)
Ik dub hier ook een beetje mee, en vooral met de vraag over bv. arbeidsomstandigheden in de fabrieken van de 'nep-LEGO' ten opzichte van origineel. Dat zou een extra reden zijn om geen (kopie)sets meer van Ali af te bestellen...
Heb al beetje proberen te zoeken, maar zijn daar wel eens onderzoeken / publicaties over gedaan?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Canis Lupus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:16:
[...]
Ik dub hier ook een beetje mee, en vooral met de vraag over bv. arbeidsomstandigheden in de fabrieken van de 'nep-LEGO' ten opzichte van origineel. Dat zou een extra reden zijn om geen (kopie)sets meer van Ali af te bestellen...
Heb al beetje proberen te zoeken, maar zijn daar wel eens onderzoeken / publicaties over gedaan?
Geen idee, maar volgens mij heeft lego zelf ook fabrieken in China toch?

Persoonlijk bestel ik liever niks uit China, niet alleen vanwege de arbeidsomstandigheden, maar ook gewoon het hele regime daar, hoe minder (economische) invloed we hen gunnen, hoe beter wat mij betreft.
Directe kopieen van sets is ook gewoon diefstal van intellectueel eigendom, en net zoals dat ik geen games/films/muziek meer pirate, vind ik dat dus ook niet netjes

(desondanks is er toch nu een Quan-guan tankje onderweg, ik wou persee een model wat van Cobi al jaren uit productie is, en volgens mij is de Quan-guan versie iig geen 1:1 kopie)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@Canis Lupus
Dat vind ik ook een lastige, dat vond ik ook toen ik de gebouwen bestelde. Ik kon daar zelf ook weinig over vinden. En dat je het niet weet, betekent in elk geval dat je geen zekerheid hebt dat het níet zo is. En tegelijk geldt dat natuurlijk voor heel veel producten die in China gemaakt worden, zoals Vectormatic zegt: dat Lego ook een fabriek in China heeft.

Wat ik zelf ook echt een hele lastige vond, was dat in Europa plastic speelgoed aan bepaalde eisen moet voldoen. In China hoeft dat een stuk minder, daar hoeft het niet aan het CE-keurmerk te voldoen. Dat had ik steeds wel een beetje in mijn achterhoofd als ik ermee bezig was.

Edit: hier kun je een kijkje nemen in de keuken van GoBricks, ook wel interessant:
https://customizeminifigu...nn-of-china-clone-bricks/

[ Voor 18% gewijzigd door Jakkus op 26-01-2021 11:49 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
Zelf in verhouding best veel kopieën in huis.
Voor mezelf zijn mouldking blokjes even goed als de echte Lego blokjes, ik heb ook origineel maar zie amper/geen verschil.

Zo heel nu en dan zit er een slecht afgewerkt blokje bij dat zal bij Lego minder zijn.
Eerlijk is eerlijk ik maak me ook niet druk waar me tshirt, tandenborstel of wc bril gemaakt wordt.

Aangezien ik meer bouwwerken wil hebben dan ik in Lego prettig zou vinden om uit te geven is MouldKing de keus geworden.

Je koopt Lego voor de naam en voor je gevoel en eventueel voor de verkoopwaarde. That's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

MaydayQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:45:
Eerlijk is eerlijk ik maak me ook niet druk waar me tshirt, tandenborstel of wc bril gemaakt wordt.
Same, maar voor mij is er wel onderscheid tussen noodzakelijke dingen en hobby. Ik kan een stuk makkelijker kiezen om geen lego/cobi/qun-guan te kopen dan te stoppen met t-shirts :P

Wat dat betreft ben ik ook soort van gestopt met lego, issues als met de Sian-kleur, de osprey-affaire etc... en dan een setje als de McLaren Senna die €10 duurder is en geen differentieel heeft... Ik stop er niet uit principe mee, maar mijn verlangen om een officiele lego set te kopen is in tien jaar tijd niet lager geweest dan nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vectormatic schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:35:
[...]

Geen idee, maar volgens mij heeft lego zelf ook fabrieken in China toch?

Persoonlijk bestel ik liever niks uit China, niet alleen vanwege de arbeidsomstandigheden, maar ook gewoon het hele regime daar, hoe minder (economische) invloed we hen gunnen, hoe beter wat mij betreft.
Directe kopieen van sets is ook gewoon diefstal van intellectueel eigendom, en net zoals dat ik geen games/films/muziek meer pirate, vind ik dat dus ook niet netjes

(desondanks is er toch nu een Quan-guan tankje onderweg, ik wou persee een model wat van Cobi al jaren uit productie is, en volgens mij is de Quan-guan versie iig geen 1:1 kopie)
Soms moet je de wereld gewoon accepteren zoals hij is, jij alleen kan werkelijk 0,0 invloed daar op uitoefenen (kijk eens een paar programma's over de 'copy culture' en je ziet dat dit zo ziekelijk veel groter is dan beetje speelgoed - die schilderijen zijn bv interessant om te kijken).

Ik heb geld, ik bied geld om X als variatie Y ook uit te geven, Lego ziet daar geen geld in.. jammer dan, blijkbaar andere bedrijven wel. Ik heb een grote collectie Speedchamps, waar op Ali veel versies ook in andere kleuren zijn uitgebracht, heb ik het origineel in rood, heb ik de knock-offs in wit en groen. Plus dat ze daar zelfs veel verder gaan, de mini-shops hebben ze bizar veel variaties, ook in Speedchamps zijn zoveel meer auto's gekomen, zelfs de befaamde Porsch kwam later in 3 extra kleuren uit (wit groen en metalic paars).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaydayQ
@vectormatic
Zeker tshirts blijven dragen , wordt sociaal beter geaccepteerd dan zonder. Maar je zou ook daarin de keus kunnen maken om uitsluitend de in Europa geproduceerde versies te kopen.

Dat deel ging natuurlijk over de herkomst, controle en al dan niet keurmerk en werkomstandigheden.

Of je überhaupt nog waarde aan het europese CE keurmerk moet hechten is een keus, maar ik snap ook dat China hier niets mee doet buiten de "toevallig" lijkende C E keurmerk te verzinnen.

Voor mij persoonlijk is Lego een begrip zoals een Bahco, Fanta, Cruesli of Thermoskan.
Merkverwatering heet het geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@SinergyX 100% mee eens, ik heb ook echt niet de illusie dat mijn gedrag ook maar iets meer is dan een microdruppeltje op een gloeiende plaat, desondanks voel ik me er beter bij om niet (te veel) bij te dragen aan iets wat ik niet persee als wenselijk zie.

Ik ben het ook wel eens met je dat lego nogal de bovenkant van prijs/prestatie aan het opzoeken is, de prijzen stijgen, de kwaliteit daalt, en ik ben dus ook steeds minder geinteresseerd.

@MaydayQ Klopt, alleen is volgens mij kleding iets minder doorzichtig dan blokjes van Ali. Ik koop mijn T-shirts gewoon bij de C&A, en die komen ongetwijfeld uit Birma of where-ever, maar waar ik dan europese shirts kan vinden (en belangrijker, ik heb niks met designer meuk, daar betaal ik dan ook weer niet extra voor)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
De kwaliteit is in elk geval erg goed, zeker van merken als Mould King. Daar zal ik niets over zeggen. Ik heb alleen voor mezelf de keuze nu gemaakt om het niet meer te kopen. Misschien is het alleen een gevoel. Dat is ook een reden ;)
Ik moet zeggen dat het echt wel leuk was om die gebouwen te maken. En dat de kwaliteit me echt niet tegenviel. Over de kwaliteit van Lego valt de laatste tijd ook veel te zeggen. Toch voelt het - voor mij - wel anders. Misschien ben ik daar zelf ook gewoon wat precies in, en ik kan me voorstellen dat dat een ander daar een andere keuze in maakt.
Maar als je bijvoorbeeld de gebouwen van Brickative gemaakt van Lego of van Rael/Zhegao naast elkaar zet, dan zie je wel een (klein) verschil, al is het maar in kleur. Los van of je dat erg vindt of niet. En zelfs al is de kwaliteit steengoed ( :p ). En als ik dan best veel geïnvesteerd heb in bepaalde sets van Lego, voelt het toch een beetje jammer om daar een Chinese set naast te zetten, zelfs als die er verder prima uitziet. Vandaar mijn keuze.

En ja, ik vind Lego ook relatief duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:48:
conclusie
Voor de (die-hard) WoT fan kan ik duidelijk zijn, gewoon kopen, het is een uniek model om het 10 jarig jubileum te vieren, en als ik het goed zie, heeft Cobi em al weer ge-archiveerd, dus lang zal hij niet meer te koop zijn.
Fine, jij je zin, ik bestel 'm wel. :/

Voorlopig zitten we toch nog binnen tenslotte, en ik ben wel benieuwd hoe ie zal staan naast de gewone IS-7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gaius schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Fine, jij je zin, ik bestel 'm wel. :/

Voorlopig zitten we toch nog binnen tenslotte, en ik ben wel benieuwd hoe ie zal staan naast de gewone IS-7.
Haha, heb jij de gewone IS-7 ook al? Ben wel benieuwd wat je dan van de vergelijking vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:21:
Soundwave zit ik me nog op te beraden, de build lijkt me ook wat tegenvallen maar het is wel Soundwave natuurlijk..
Bumblebee is wel een echte aanrader, leuke technieken en met 3500 stukkies ben je ook wel even bezig.
Zit wel herhaling in (beentjes) maar bouw-boekje is zo gedaan dat je niet twee beentjes achter elkaar doet.

(en voor de prijs zou ik het niet laten liggen.. denk dat als het " officieel" lego zou zijn dat je rap honderden euro's kwijt bent ipv 75-80.. )
Haha, precies dat, het is wel Soundwave!

Ja, huge zijn ze zeker, optimus is ook 1 van de redenen dat ik niet weet hoe de volgende grotere kast wordt... De tower of orthonac (of hoe die ook heet, LOTR) is de andere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Dank voor al jullie reacties. Ik ben nep-LEGO in getrokken door de Optimus Prime die ik hier vd zomer tegenkwam. EUR75 voor zo'n toffe (en originele!) build van 2.700 stukjes was echt een goede deal. Kwaliteit vind ik over algemeen prima, al willen scharnierende delen nog wel eens 'slapjes' zijn.

Ik heb knock-offs nu vooral gebruikt voor sets die niet meer in productie zijn (bv. Wall-E, Creator F40) en dus niet voor een fatsoenlijke prijs te krijgen zijn. Daarnaast nog wat BrickHeadz en (unieke) wegenplaten / boompjes voor LEGO City van de kids. Maar in totaal is hier denk ik 97,5% originele LEGO.

Ga me nog wat verder verdiepen in MouldKing en Gobricks, dank voor het delen van jullie overwegingen in ieder geval!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Canis Lupus Mocht technic je ding zijn, kijk dan vooral ook eens naar Cada, het zijn originele ontwerpen, geen knock offs, en de twee grote supercars zijn netjes gelicenseerd bij de (nederlandse en duitse) ontwerpers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

vectormatic schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:24:
@Canis Lupus Mocht technic je ding zijn, kijk dan vooral ook eens naar Cada, het zijn originele ontwerpen, geen knock offs, en de twee grote supercars zijn netjes gelicenseerd bij de (nederlandse en duitse) ontwerpers.
Thanks, will do! Heb de Land Rover Defender en Rough Terrain Crane van LEGO en beide vond ik erg leuke builds.
Ben nu net gestart met de Creator Ferrari F40 (van AliExpress), omdat veel mensen die roemden als gaafste Creator Expert auto build. Leuke bijkomstigheid: geen genummerde zakjes bij deze set, dus zit nu in 7 verschillende doosjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:17
Heb laatst zowel de F40 als de DB5 gebouwd, maar vond de DB5 een leukere ervaring. Komt ook mede omdat deze wat meer functies heeft. Het scheelt misschien dat ik ze "heel" had gekocht, dus je weet het resultaat al. Handen deden aardig zeer trouwens na het uit mekaar halen.

De review over de Regera duurt nog even, heb m gister eindelijk uit mekaar gehaald en op zakje gesorteerd. Nu alle grote delen nog uit mekaar trekken...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lS__cDJ4f0f-LMy51Y6BGCzm0bY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVaRx9LXdWxcMpC234eoAZcB.jpg?f=fotoalbum_large
En ja, die tang was nodig om sommige deeltjes van mekaar te krijgen. De pins met kruis (LEGO 65304) zijn net te dik voor het leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
42erik schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 00:26:
[...]

Degene waar ik hem vandaan had, heeft hem niet meer, maar deze:

Het helpt vast niet als ik zeg dat hij destijds 80 0f 90 was he... :(

Die laatste heeft ook bumblebee en soundwave staan... ik twijfel al tijden over soundwave, maar heb het vermoeden dat de build wel erg hetzelfde is, en ik vind hem minder mooi gedetailleerd.
Ik wacht wel tot hij weer <90 is :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
vuurtjih schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Ik wacht wel tot hij weer <90 is :'(
Als ik eerlijk ben denk ik juist dat de prijs zo hoog is omdat ze bijna op zijn, en nabestellingen bestaan geloof ik niet echt. Dus of ie dat ooit nog wordt.. .?

don't shoot the messenger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:17:
Dank voor al jullie reacties. Ik ben nep-LEGO in getrokken door de Optimus Prime die ik hier vd zomer tegenkwam. EUR75 voor zo'n toffe (en originele!) build van 2.700 stukjes was echt een goede deal. Kwaliteit vind ik over algemeen prima, al willen scharnierende delen nog wel eens 'slapjes' zijn.

Ik heb knock-offs nu vooral gebruikt voor sets die niet meer in productie zijn (bv. Wall-E, Creator F40) en dus niet voor een fatsoenlijke prijs te krijgen zijn. Daarnaast nog wat BrickHeadz en (unieke) wegenplaten / boompjes voor LEGO City van de kids. Maar in totaal is hier denk ik 97,5% originele LEGO.

Ga me nog wat verder verdiepen in MouldKing en Gobricks, dank voor het delen van jullie overwegingen in ieder geval!
Ook zoiets ja... kknockoff voor degene die uit de handel zijn en niet meer normaal te krijgen, verder origineel werk. Al kan ik niet altijd vinden of de ontwerper ook inkomsten krijgt.

Optimus prime kon ik verder nergens vinden, van een andere set vond ik nog wel het originele ontwerp, maar of dat nu door Ali "geleend" of gekocht was weer ik niet

En heel veel minifigs, uit films enzo, leuk verzamelen

En dan ook nog echte lego voor sets die nog voor een normale prijs te krijgen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door 42erik op 26-01-2021 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
42erik schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 23:32:
[...]

Ook zoiets ja... kknockoff voor degene die uit de handel zijn en niet meer normaal te krijgen, verder origineel werk. Al kan ik niet altijd vinden of de ontwerper ook inkomsten krijgt.

Optimus prime kon ik verder nergens vinden, van een andere set vond ik nog wel het originele ontwerp, maar of dat nu door Ali "geleend" of gekocht was weer ik niet

[...]
Als de ontwerper inkomsten krijgt staat zijn/haar naam er heel vaak bij. Ook maakt de betreffende designer vaak een reclamevideo op Youtube met functies van het model (iig bij Cada). Als een ontwerp "geleend" wordt staat dat vaak bij de originele MOC op Rebrickable of Brickwatch. Vind het dan zelf wel zo netjes om de handleiding van de ontwerper te kopen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

E zijn ook minifigs te krijgen waarbij ook de elleboogjes en knietjes scharnieren. Dat is wel een gemis bij Lego minifigs, andere kant.. als er echt mee gespeeld gaat worden dan zit je denk ik snel met deels geamputeerde mannetjes :P

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De rode Cada supercar is op voorraad bij Amazon.de: De RC versie en de de statische versie. Die laatste is onderweg, maar het duurt nog even (eind feb). Hij komt toch naast de 3 Lego supercars te staan en daar heb ik ook geen RC versie van.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Wat is hier eigenlijk de ervaring met bezorging vanuit China? Ik heb een week of anderhalf terug wat besteld bij Ali, en kreeg dinsdag een bericht dat het pakket in mijn land is aangekomen, maar tot nu toe nog niks ontvangen, terwijl ik toch zou verwachten dat zodra t in nederland is, ik het binnen een dag zou hebben.

@zonoskar Tof, ga ik toch weer eens over nadenken, hoewel het niet amazon zelf is, maar een chinese shop die via amazon verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannickdeb
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 09:47
Mijn ervaring uit China is dat het een week of 2/3 bij de Duane kan liggen. Ook Europese pakjes kunnen er er meer dan een week overdoen als ze volgens de tracking in Nederland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

jannickdeb schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:31:
Mijn ervaring uit China is dat het een week of 2/3 bij de Duane kan liggen. Ook Europese pakjes kunnen er er meer dan een week overdoen als ze volgens de tracking in Nederland zijn.
Ah daar was ik al bang voor "in country" betekent dus "bij de douane aangekomen"

Nouja, dan wachten we rustig af, hoewel ik toch wel merk dat ik hiet het geduld niet echt voor heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

vectormatic schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:36:
@zonoskar Tof, ga ik toch weer eens over nadenken, hoewel het niet amazon zelf is, maar een chinese shop die via amazon verkoopt
Ja, het gevoel bekruipt mij ook dat ik straks mooi BTW en invoerrechten kan betalen. Daar had ik eigenlijk niet echt mee gerekend omdat in de advertentie op Amazon staat dat USt inbegrepen is.
/edit: verkoper geeft aan dat verder geen BTW of invoerkosten verschuldigd zijn. Dat is mooi dan. Nu nog 2weken wachten.

Bij mij hebben pakjes wel eens weken op het depot in Amsterdam gelegen, die vervolgens leuk teruggestuurd werden naar de afzender. Waarom die nooit zijn afgeleverd weet ik niet, misschien onleesbaar adres ofzo. Ik zou de verkoper even op de hoogte stellen, misschien sturen ze het pakje nog een keer op, dan hoef jij niet te wachten tot het weer helemaal terug in China is.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 30-01-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Mijn ervaring is dat het heel veel verschilt hoe lang een zending er over doet en de oorzaak ook. Soms stuurt de verkoper direct en soms duurt het een tijd. Soms wordt het pakket snel in een vliegtuig geschoven en soms blijft het een tijd liggen. Soms blijft het in Europa een tijd liggen voordat de Europese pakketbezorger (meestal PostNL) ermee aan de slag gaat. Heel soms doet de douane moeilijk. En soms duurt het lang voordat ze het pakket meegeven aan een bezorger.

Het is trouwens niet zo dat de douane de pakketjes op de stoep krijgt. De pakketbezorgers doen de douane-aangifte zelf en meestal wordt dat dan snel door de douane goedgekeurd. De douane doet steekproeven en pikt er ook pakketjes uit op basis van een risico-inschatting. Maar in alle gevallen blijven de pakketjes dan op het terrein van PostNL (of een andere pakketbezorger). Tenzij er illegale spullen in zitten natuurlijk, dan voert de douane het af.

Het is binnenkort trouwens Chinees nieuwjaar, wat betekent dat China massaal vrij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Ludewig Dank voor de toelichting.

Het gaat hier om een pakje van €15, een tankje, dus ook niet erg omvangrijk, ik verwacht dat dat niet snel er bovenuit steekt kwa risico inschatting (het is geen porsche of bugatti knockoff kwa omvang en prijs), dus kan inderdaad ook goed bij postnl op de reservestapel liggen. Een paar jaar terug bezorgde postnl in mijn regio chinees spul niet eens meer, mocht je zelf op het afhaalpunt komen ophalen.

@zonoskar Fingers crossed dat het met de Ferrari goed afloopt. Ik maak me dus over mijn pakje niet heel druk, ik heb gewoon geen geduld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:37:
Ah daar was ik al bang voor "in country" betekent dus "bij de douane aangekomen"
De statussen in de tracking moet je altijd met een grote korrel zout nemen, want er ontbreken regelmatig stappen die echt wel gedaan zijn.

'In country' betekent in principe dat de vliegtuigmaatschappij de container met je pakketje in Europa heeft afgeleverd. Dat kan volgens ook België zijn (veel pakketjes voor Nederland gaan via Luik, zal wel een goedkope luchthaven zijn).

De inhoud van de vliegtuigcontainers worden dan bij de vrachtterminals in vrachtwagentrailers of containers geladen. Er gaan natuurlijk elke dag vrachtwagens van het vliegveld naar de pakketbezorgers. De pakketbezorger wil die vrachtwagentrailer dan nog wel eens een tijd laten staan. Zo was er een tijd terug ook zo'n trailer die door dieven was gejat, waardoor een zending pakketjes verdween.

Pas als de pakketbezorger je pakket echt scanned, staat die in hun systeem. Maar dan kan hij daarvoor dus al een tijd op hun terrein hebben gelegen.

Overigens zijn er achter de schermen meestal twee pakketbezorgers voor je bezig. De Chinese pakketbezorger doet het stuk tot de Europese luchthaven. Dan neemt de Europese pakketbezorger het over. Het gevolg is dat je soms in de tracking-applicaties ziet dat je pakket bezorgt is, terwijl dat alleen betekent dat de Chinese pakketbezorger je pakket bij de Europese pakketbezorger heeft afgeleverd. Voor de Chinese pakketbezorger is het pakket dan bezorgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie McPurrr

Poekie McPurrr

Mreoww~

Zelf gebruik ik meestal de tracker 17Track om na te gaan waar een pakketje ergens rondzwerft, en als PostNL het opgepikt heeft dan geeft de PostNL-app wel een seintje (of meerdere als ze weer eens vertraagd zijn..) .
Maar vanuit China bestellen kan soms lang duren inderdaad, vooral als het "in country" is maar het ligt dus nog ergens in een bulkopslag te wachten op sortering. Overigens nog nooit gedoe met douane gehad ook al zaten er pakketten bij die qua grootte en gewicht toch echt wel ergens iets hadden moeten laten afgaan.

En schrik niet als de bezorger aankomt met een strak afgetaped bundeltje plastic.. is standaard verpakking (en ook hier tot nog toe nooit echt problemen gehad met verbogen platen gelukkig).

Ik mis wel de eerdere trackingberichten.. eerder kreeg je nog wel eens bericht "arrived at airport.. destroyed" wat eigenlijk betekende dat die leg in de route afgesloten was :D

Hier is ook nog wat onderweg, via die ali-coins en coupons een paar sets kunnen krijgen tegen fractie van de toch al goedkope prijs. Een T-80 achtige tank, Sian-clone, roze chevrolet en een berg militaire minifigs en wapentjes.

Le Meow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
https://nl.aliexpress.com...4452%233564%2316062%23449

Voor iedereen die de soundwave van 45cm te duur vind... hier de 5 euro editie, die ook een stuk beter in de kast past :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Haha, heb jij de gewone IS-7 ook al? Ben wel benieuwd wat je dan van de vergelijking vindt
Hij was leuk om te bouwen. De extra details zijn leuk, en dat mogen ze vaker doen. Ik mis alleen het dikkere stukje in de loop, dus tot dat stukje uit Polen aankomt, heeft mijn IS-7 Granite een howitzer. :+

Er vallen 2 verschillen vooral op. De turret op de Granite is m.i. een stuk mooier gedaan. Natuurlijk, er zitten wat meer details op, maar het gaat me meer om de vorm. Bij de normale IS-7 is de voorkant afgerond met allemaal kleine schuine steentjes, terwijl bij de Granite gekozen is voor wat grotere stenen waar al een ronding in zit. Daarmee oogt de turret van de Granite wel wat hoger, terwijl ze even hoog zijn.

Daarnaast heeft de Granite sideskirts, en de gewone versie niet. De Granite is daardoor wel iets breder geworden, maar ik denk dat dat 'm niet verkeerd staat.

Zodra dat ontbrekende steentje er is zal ik wellicht een paar foto's maken. Tot die tijd moet ik me maar bezig houden met de Leopard 1 en SU-100 ben ik bang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• little_ghost
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2022
Poekie McPurrr schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:37:
De A-10 van Cobi vind ik persoonlijk net iets te lief overkomen (te clean). Dan zou ik toch liever die van chinese fabrikant kopen :

[Afbeelding]
Heb deze (alweer) een hele tijd geleden gekocht en gebouwd. Leuke build. Leuk model.
Geen verdere op- of aan merkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• little_ghost
vuurtjih schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:50:
[Afbeelding]

Vond hem kwa grootte wel meevallen (heb hem in oktober 2019 gebouwd).
Niet het meest stabielle model. Met name de sleeper cab zit erg los. Heb hier zelf wel wat modificaties op aangebracht zodat hij wat steviger zit.
Verder een prima model voor +/- 20-25 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• little_ghost
Poekie McPurrr schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:21:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8y76ywBodtirVofm6BNPUMg5ic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6vTw4k5dKLJJOEuVntRE42B1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvFX3hUBoruxE1ogIlGhC9v3b9s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h6T7FqArCwz2Tpdkakr7Jyhp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJHBKI8l6pk02tdthSyGmWwv37g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GqJoFkaAoYOxb2QUUdUmvy7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwI7j5Gdxr9dOVuuOEjf3Y0awfo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GVFUHoKngLzLNTEXZLCo9tTV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0PqCHgxU7umoGU5URxYTfsxxxs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebCqmw13hD4Y8ct6iyB8d3EW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1r5SEdNx89K4VjP5cNbEVM5WLk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTk42JXdFcFTMHUv04ftNm5Y.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RGJqOn0Wv7PC-UsvM6VddfFMdoI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8P4nv5OJwvxbMcZJnEmu0aeh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTiJ0rmuqDIKjcD3w0yvrNKngYA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqQxyAZmmkD56uJTb9j2fJBa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnJQbcguq0fruemCVfIhC6rus9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZPRa7OFrCGN3A2paWf71BU6.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nn7tpJJHokZOR_y1XWzysw7srhM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z20kM7o1YdJeWCoSqBY77Lci.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0GcF6YQPo7qWQ7klT_AYn13D3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YleMpfOLLX6UOOl0fS5TGfNo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_AkV--cHAuo3z6DD-pkIBtLDxU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t4I21QsCB4uIBLKNw13iqQhP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MXDtvtDAKTBZt6Zkb-TAgtIuYQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKBuh3iHKUUn3oPg0LMJ0ELg.jpg?f=fotoalbum_tile

De build van Soundwave was aanrdig het zelfde als Optimus (had ik ook wel verwacht).
Bumblebee moet ook nog (een keer) komen maar moet toch eerst eens een kast oid zien te scoren want heb nu 3M2 kamer minder door alle modellen die hier op elkaar staan/liggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRgMc2m4Q0gFHe0BkCb3Ur5ee1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52kdiHl5s2HA6BDfLKgExhvU.jpg?f=fotoalbum_large

Om aan te geven hoe het erg het is: zoek de Porsche 911 GT3 RS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gaius schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:14:
[...]

Hij was leuk om te bouwen. De extra details zijn leuk, en dat mogen ze vaker doen. Ik mis alleen het dikkere stukje in de loop, dus tot dat stukje uit Polen aankomt, heeft mijn IS-7 Granite een howitzer. :+

Er vallen 2 verschillen vooral op. De turret op de Granite is m.i. een stuk mooier gedaan. Natuurlijk, er zitten wat meer details op, maar het gaat me meer om de vorm. Bij de normale IS-7 is de voorkant afgerond met allemaal kleine schuine steentjes, terwijl bij de Granite gekozen is voor wat grotere stenen waar al een ronding in zit. Daarmee oogt de turret van de Granite wel wat hoger, terwijl ze even hoog zijn.

Daarnaast heeft de Granite sideskirts, en de gewone versie niet. De Granite is daardoor wel iets breder geworden, maar ik denk dat dat 'm niet verkeerd staat.

Zodra dat ontbrekende steentje er is zal ik wellicht een paar foto's maken. Tot die tijd moet ik me maar bezig houden met de Leopard 1 en SU-100 ben ik bang. :P
Ja, ik had wel eens fotos bekeken van de standaard IS-7, en je bevestigt mijn indruk wel :) Op zich had ik volledig groen en zonder rare AA gun wel toffer gevonden, maar de granite koepel oogt wel beter vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
vectormatic schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:36:
Wat is hier eigenlijk de ervaring met bezorging vanuit China? Ik heb een week of anderhalf terug wat besteld bij Ali, en kreeg dinsdag een bericht dat het pakket in mijn land is aangekomen, maar tot nu toe nog niks ontvangen, terwijl ik toch zou verwachten dat zodra t in nederland is, ik het binnen een dag zou hebben.

Meetal gaat het redelijk snel is beter geworden over de jaren maar hij kan ongeveer 1-2 weken bij de douane liggen.

Let op de regels gaan per juli veranderen (https://www.pwc.nl/nl/act...commerce-1-juli-2021.html)
Dus dan moet voor alles BTW gerekend worden + de extra afhandelings kosten. (13-15 euro) en is de vrijstelling van 22 euro er niet meer :X

Hou er rekening mee maar ali en alle grote jongens hebben nu magazijnen in de EU dus je kan het direct uit de EU krijgen natuurlijk voor iets duurder maar zonder de extra toeslag. Dus rond juli moet je daar vanaf bestellen of je wilt een grote set hebben dan moet je zo ie zo belasting betalen. (BTW)

Zelf heb ik een paar setjes van Lepin voor de kids ooit gekocht waren prima stenen klonken iets anders dan lego stenen en wat sluban ook prima hoe wel de kwaliteit van lepin prima is. Wel onderdelen die missen bij Lepin maar goed klagen en dan krijg je een beetje korting en dan kan je via bricklink de missende stenen wel halen.

Zou het goed vinden al lepin begint met gewoon uitbrengen van MOC designs of iets en natuurlijk de ontwerper betalen. Ze hebben het al gedaan maar zonder te betalen helaas maar het waren wel goede sets. Als ze dat zouden doen en dan op 2/3 van de prijs van lego zitten dan hebben ze goud in handen in europa. De chinezen kunnen prima kwaliteit blokjes maken maar om alles te kopieren is zo onhandig van ze terwijl er echt wel een markt is voor mooie treinen en andere sets.

Voor nu hou ik het meer op de lego sets. Ook al kost het iets meer maar goed je betaald ook voor het design. Maar lego mag echt wat langer en meer dingen op voorraad houden omdat de after market prijzen zo absurd zijn voor sets.

Kwam deze tegen geen idee van de kwaliteit.
https://www.vonado.com/mo...ernate-model-modular.html
Maar deze geeft wel de credits naar de moc bouwer plus een verwijzing waar de handleiding kan kopen als de moc bouwer dat ook aanbied. Op zich redelijk netjes maar verder het is wel een eigen gemaakt blokjes.

Maar goed hele goede review krijgen ze niet dus zou het niet echt aan raden maar dat is ook een manier om dit te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door MeZZiN op 02-02-2021 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cobi heeft vandaag een speciale fabrieksstream gedaan, misschien heb ik wat gemist, maar in ieder geval het volgende nieuws:

- Een Renault R35 tank, 520 stukjes, met franse en poolse emblemen (ik vermoed als opvolger van de Somua S35)
- een nieuwe Mosquito, geen idee of die al bekend was, maar de behandeling in de stream suggereerde van niet.

Verder aardig wat prototype shots van aankomende sets, waaronder de warthog, de harrier, de opel blitz, de nieuwe Pz IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
little_ghost schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:09:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

De build van Soundwave was aanrdig het zelfde als Optimus (had ik ook wel verwacht).
Bumblebee moet ook nog (een keer) komen maar moet toch eerst eens een kast oid zien te scoren want heb nu 3M2 kamer minder door alle modellen die hier op elkaar staan/liggen

[Afbeelding]

Om aan te geven hoe het erg het is: zoek de Porsche 911 GT3 RS :P
wait... is soundwave groter dan optimus prime?

en de porsche is fake news ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

En de nieuwe cobi catalogus staat online: https://cobi.eu/catalogues/2021/bricks-1-intl/

Volgens mij geen info die we al niet wisten, maar wel fijn dat alles nu netjes bij elkaar staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• little_ghost
42erik schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:06:
[...]

wait... is soundwave groter dan optimus prime?

en de porsche is fake news ;)
Soundwave en Optimus zijn even groot. Optimus z'n "oren" maken hem net iets groter maar dat zal niet meer dan 1 of 2 plates zijn.

De Porsche kun je net zien (als de kwaliteit hoog genoeg is) onder de Chiron, tussen het frame en de voorvork van de motor door.
De Batmobile, de J15 en A10 en not wat andere dingen daar en tegen liggen echt helemaal onder andere sets bedolven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
vectormatic schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:17:
En de nieuwe cobi catalogus staat online: https://cobi.eu/catalogues/2021/bricks-1-intl/

Volgens mij geen info die we al niet wisten, maar wel fijn dat alles nu netjes bij elkaar staat
Staat inderdaad geen nieuws (voor mij) in. Wel opvallend is dat er geen WoT / WoW licentie meer lijkt te zijn. De 1:48 schaal tankjes komen nu ook in de historical collection, net in een iets andere uitvoering, maar wat dat op die schaal uit maakt.

En toch wel ergerlijk vind ik die maandelijkse releases, liever zoals Lego 2x per jaar een nieuwe "wave", nu kan je elke maand een bestelling plaatsen (heb namelijk soms het idee als je niet op korte termijn een set besteld dat het ook zo weer over kan zijn, andere juist niet)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Het ontbreken van de WoT lijn viel me ook al op, best bizar, vlak nadat ze de jubileum IS-7 hebben geintroduceerd.

Nu heb ik wel twee exclusieve setjes hier, de M4 en T-34 in 1:48 W0T uitvoering :P

En inderdaad, alles zo over alle maanden gesmeerd is niet heel tof, het wordt ook een stukje moeilijker om te onthouden wat nu precies wanneer komt, en inderdaad, een bulk bestelling is ook moeilijker (zat te denken over de SU-100 en T-34-85, tegen de tijd dat de T-34 beschikbaar was, was de SU-100 helemaal uitverkocht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb de laatste paar pagina’s door gebladerd en niet echt een antwoord gevonden. Welk merk levert nu de best kwaliteit? Mouldking? Cada?
Wat vinden jullie van bluebrixx? Of is dat geen merk maar meer een website die meerdere merken aanbieden? Mijn interesse is Technic maar ook treinen. De laatste kom ik vaak tegen bij bluebrixx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
meesje schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:09:
Ik heb de laatste paar pagina’s door gebladerd en niet echt een antwoord gevonden. Welk merk levert nu de best kwaliteit? Mouldking? Cada?
Wat vinden jullie van bluebrixx? Of is dat geen merk maar meer een website die meerdere merken aanbieden? Mijn interesse is Technic maar ook treinen. De laatste kom ik vaak tegen bij bluebrixx.
Cada en MouldKing staan wel bovenaan qua technische bouwsteentjes van wat ik heb begrepen (Cada zelf mee gebouwd, klikt erg fijn). Verwar MouldKing niet met KING, die gebruiken kwalitatief mindere steentjes.

Geen ervaring met BlueBrixx, maar lijkt een Duitse webshop die veel merken verkoopt en wat specials heeft :Y

[ Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 08-02-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NLDViane schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:26:
[...]

Cada en MouldKing staan wel bovenaan qua technische bouwsteentjes van wat ik heb begrepen (Cada zelf mee gebouwd, klikt erg fijn). Verwar MouldKing niet met KING, die gebruiken kwalitatief mindere steentjes.

Geen ervaring met BlueBrixx, maar lijkt een Duitse webshop die veel merken verkoopt en wat specials heeft :Y
Net even op decadastore.com gekeken. Veel sets zien er goed uit! Zoals de Master series, maar ook de off-roader. Nu ook de befaamde rode Italiaanse auto voorbij zien komen waarbij zoveel ophef over is. O.a. bij Held der Steine. Hij had een vergelijk gemaakt tussen de Ferrari van Lego en die van Casa. Beide 180 euro.

Straks eens zoeken naar Mouldking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
@meesje De Italian Supercar van Cada is een origineel ontwerp van Bruno Jenson (met gelicenseerde bouwtekening) met bijna 3200 deeltjes over Een Rode Italiaanse Supercar Zonder Naam, halverwege 2020 is de set op de markt gekomen. De ander is een door Lego en Ferrari/AF Corsa gelicenseerde set met net geen 1700 deeltjes van net voor afgelopen kerst. Voor dat geld zou ik het wel weten :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
NLDViane schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:16:
@meesje De Italian Supercar van Cada is een origineel ontwerp van Bruno Jenson (met gelicenseerde bouwtekening) met bijna 3200 deeltjes over Een Rode Italiaanse Supercar Zonder Naam, halverwege 2020 is de set op de markt gekomen. De ander is een door Lego en Ferrari/AF Corsa gelicenseerde set met net geen 1700 deeltjes van net voor afgelopen kerst. Voor dat geld zou ik het wel weten :Y
Precies! Daar was Held ook zo kritisch over. Hij had zelfs een brief ontvangen van een advocaat namens Lego. Mijn Duits is niet zo goed, ik weet niet wat de uiteindelijke afloop daarvan is. De verpakking van de Masters serie ziet er ook zeer netjes uit. De groene (Claas) machine ziet er ook fraai uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

review time! Quan-guan SU-76m

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1537/1161/products/O1CN01bMal9x1CucSVgnxuH__0-item_pic_1024x1024.jpg?v=1606923782

De SU-76m
De SU-76m is eigenlijk een beetje een vreemde eend in de bijt, met een open dak en erg weinig pantser is het niet echt een tank te noemen, ook een tankdestroyer, zoals world of tanks em indeelt klopt niet helemaal. Het is eerder de soviet tegenhanger van de originele sturmgeschutz.
De SU-76m, door bemanningen ook wel "cyka" (bitch) genoemd, blonk vooral uit vanwege de goede mobiliteit, en kon als assult-gun de infanterie ondersteunen op ondergronden waar grotere en zwaardere tanks vastliepen. Daarnaast kon de Su-76m door een hoge elevatie van het kanon ook dienst doen als lichte artillerie, en was de 76mm Zis-3 ook niet onverdienstelijk tegen vijandelijke tanks.

https://www.tanks-encyclo...2/soviet/soviet_SU-76.php

De set
Met een goede 600 onderdelen is de set een fikse build. Het eindresultaat is mooi gedetailleerd, en bevat zelfs een bestuurdersstoel en stuurhendels in de romp, onder het bestuurdersluik. De tracks lopen net zo soepel als ik van Cobi 1-wide tracks zou verwachten. Wat wel meteen opviel is dat de verhoudingen niet lekker kloppen. Ik heb de laatste tijd in WoT redelijk veel met de SU-76m gespeeld, en de Quan-guan versie is duidelijk wat te hoog, ook zou het gunshield aan de voorkant ietsje meer achterover mogen staan.
Wat een mooi detail is, is dat het kanon echt een doorlopend geheel is, als de loop omhoog gaat, gaat de breach achteraan omlaag. De keerzijdes van deze constructie zijn wel dat het kanon niet links/rechts kan bewegen, en de twee bemaningsleden van het kanon erg krap staan, maar dat weegt niet op tegen hoe tof het kanon er uitziet zo.
Een laatste keerzijde van al die details is de uitlaat, hoewel de uitlaat behoorlijk realistisch gemodelleerd is, is de constructie bijzonder fragiel. Hier zien we ook een onderdeel wat ik nog niet eerder heb gezien, namelijk twee "grijpertjes" aan elkaar, een soort van 8-je waar de boven en onderkant van af zijn gehaald. Dit dubbel grijpertje moet de beide uitlaatdempers bij elkaar houden, maar de grip is zo zwak dat de boel toch net wat makkelijk uit elkaar vallen.

Quan-guan Vs Cobi
Dit is mijn eerste "direct uit china" tank, en Quan-guan lijkt ook in sommige gevallen wel erg veel van Cobi te lenen, zo hebben ze een Stug III set, die zelfs de exact camo heeft van een oude Cobi set. De SU-76m daarintegen, lijkt een origineel ontwerp. Er zijn een hoop dingen die verdacht veel op Cobi lijken (de eenheid nummers op de zijkant), maar de opbouw, het kanon, het bestuurdersluik zijn allemaal duidelijk anders. Quan-guan doet het kwa accesoires ook stukken beter, waar Cobi doorgaans 1-2 poppetjes meelevert met 1-2 stukjes gereedschap, krijg je bij Quan-guan een drietal mooi geprinte figuurtjes en een hele hoop klein grut, waaronder een berg patronen.
Kwa prijs kunnen we simpel zijn, het geheel heeft me €15 gekost, voor ~600 onderdelen, en een ogenschijnlijk origineel ontwerp. (en ook Cobi krijgt de verhoudingen niet altijd goed voor elkaar), de keerzijde is wel een levertijd van ~3 weken.
Maar dan, de steentjes zelf. Het eerste wat opvalt is dat er wel veracht veel blokjes bij zitten die 1 op 1 gekopieerd zijn van Cobi, de wielen zijn tot in detail gelijk, de blokjes met helling ook, de cilinders van de loop komen ook rechtstreeks uit de Cobi lineup. Nu weet ik niet persee wat de wettelijke status is van dat soort ontwerpen, maar er zit gevoelsmatig wel een luchtje aan, ook al is het ontwerp van de set geen 1 op 1 kopie.
Het tweede wat opvalt is dat de kwaliteit toch wel te wensen overlaat. De klemkracht van de blokjes is duidelijk inconsistent, sommige blokjes blijven maar net zitten, sommige kosten behoorlijk kracht om vast te drukken. Wat me heel erg opviel was dat twee 2x4 platen (die met het eenheidsnummer op de zijkanten) aan de onderhand een soort van uitstekende pinnetjes hadden op de hoeken, er moest een mesje aan te pas komen om die plaatjes uberhaupt passen te krijgen.
Als laatste zat er aan de Quan-guan blokjes een wat opvallende geur, zon goedkoop plastic geurtje, wat ook een dag of 3 na assemblage nog blijft hangen. Met in het achterhoofd dat dit geen product naar europese maatstaven is wordt ik daar toch wat ongemakkelijk van, ik zou dit soort spul toch niet aan kleine kinderen geven (chinese blokjes in het algemeen, tankjes sowieso niet :P)

conclusie
Ik wou erg graag een SU-76m, en aangezien Cobi vrij weinig nieuws doet in de soviet hoek dacht ik, laat ik deze gok eens nemen. De set zelf valt absoluut niet tegen, het ontwerp is beter dan van de oude cobi versies, en komt redelijk op het zelfde niveau uit als huidige cobi sets. De prijs is een grote opsteker, de kwaliteit en toch ietwat twijfelachtig hergebruik van cobi onderdelen is een afbreukje.
Als optie om modellen die niet anders te krijgen zijn aan de collectie toe te voegen is het wat mij betreft een goede optie, totdat Cobi weer een nieuwe IS-2 of KV1/2 introduceert lijkt Quan-guan me de beste optie als je die persee wil hebben, ook al lijken die sets vrij direct gekopieerd te zijn.
Persoonlijk denk ik toch dat ik het hier even bij laat, het geheel voelt net iets twijfelachtig aan vergeleken met Cobi (wat wat mij betreft op gelijk niveau met lego staat, figuurtjes uitgezonderd), en ik heb daarnaast best moeite met geduldig wachten tot het pakje verschijnt, als ik op bestel klik wil ik het gewoon binnen 24 uur thuis hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als Coda nou eens wat van startrek uit zouden brengen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
@meesje heb het filmpje even bekeken, erg vermakelijk hoe hij z'n lachen in moet houden! Hij zegt er niet zo veel over, behalve dat z'n vorige review offline moest en hij duidelijk aan moest geven dat het geen lego was... Dus zet ie ze maar even een goede hak met hun eigen 488 _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

meesje schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:41:
[...]

Precies! Daar was Held ook zo kritisch over. Hij had zelfs een brief ontvangen van een advocaat namens Lego. Mijn Duits is niet zo goed, ik weet niet wat de uiteindelijke afloop daarvan is. De verpakking van de Masters serie ziet er ook zeer netjes uit. De groene (Claas) machine ziet er ook fraai uit.
HdS moest zijn filmpjes verwijderen waarin hij niet genoeg duidelijk maakte dat die 'nep' merken geen Lego zijn. Dus hij heeft zijn filmpjes nog eens dunnetjes overgedaan met duidelijk dat de rommel setjes van Lego zijn, en de super duper sets niet van Lego. Ben benieuwd of de advocaten van Lego er blij mee zijn :)

Overigens komt die rode supercar van Cada binnenkort binnen hier. Ben benieuwd. Ik had ook reviews gezien waar er allerlei blokjes gewoon niet bleven zitten. Zou wel jammer zijn als dat nog zou zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NLDViane
Review!

Paar weken geleden een Rael J-905 (Koenigsegg Regera) van Marktplaats geplukt, 4100+ deeltjes volgens het boekje, 700+ stappen, bijna 60cm lang en 25cm breed. Een en ander liep niet lekker, motorkap wilde niet meer open of dicht (tandwiel van as geschoten), niet "effen" gebouwd (puntjes van de mallen naar buiten, niet netjes aangedrukt, leek snelsnelvlugvlug in mekaar gezet). Wagen uit mekaar gehaald per voorgeschreven zakje (vrij veel grote delen en subcomponenten, dus makkelijk sorteren), klein foutje gemaakt waardoor er nu een deeltje lijkt te missen maar als je het niet weet zie je het niet :Y

Heb er een goeie 2 weken over gedaan, zitten leuke details in!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLj0n4nJfUbOMzs43kPbvR4DPTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mtaj1X3hrXuLSuVgiDoYJrHT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipVsoawDCuLkvCWqWVpyEzifa4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xg2zduNlk1qZtIVHY6DeFTjV.jpg?f=fotoalbum_large

De dihedrale deuren zijn super uitgewerkt, het systeem is lastig te begrijpen tot ze in mekaar zitten maar het werkt subliem. Met de schakelaar in de middenconsole kan je beide deuren tegelijk of 1 van de 2 selecteren om te openen. Daarna draai je aan het grote rubberen wiel op de middenconsole (met een normaal tandwiel is het niet grappig meer...)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQFDd877GX4kMkuEAp-a1QdIcdw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zkELuFuKbb5Fyu6ZbsOJXptS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ovs_QGg1lRsLXNHyUjVrV3YIeAY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Kz5uwvidGnZyQmfJNqc4Bmq.jpg?f=fotoalbum_tile

Het dak kan je (net als bij de echte Regera) opbergen in de (mechanisch bedienbare) frunk, waar ook de stuurinrichting (Hand of God + werkend stuur in interieur) en ophanging met anti-roll-bar zit. Leuk dat dit toegevoegd is, erg jammer dat je er na het dichtbouwen weinig meer van ziet 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lH04Bk86bzlkyXUKlMQWKNGIX7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hx08WMMJ19mlhk3GvxVmAtCm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CB-4ECAi8ySjpLD4DdbwE0ZYFC0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15EDFZ2jwvHXgXs8FaudiurZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8E--Kpm9Yf6VEVwYCXunH5D1D0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFrN05Qnitv0BsF9y4zJikCl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pp47Yr8C4_2fDPaZp9sMtWfhRA4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z53kdzulif7utPAf6CzGNOkO.jpg?f=fotoalbum_tile

Aan de achterkant zijn een in hoogte verstelbare spoiler, mechanisch bedienbare motorkap, draaiende V8 en realistische Triplex achterwielophanging weggestopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LNwu_iPN3COgQsabunoA_hy0T3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iASrZoKPX7nPzWnuBx0CGtWO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1x-tfeB6PgvpbzQKsJM15kXnEiE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8ziStO5li3CmeAqXM3b2yyP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4Hr08c75grjy9qM46XXIAnfIrg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6hp9K9U9dyWkM8ciw3yl8YG.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kffTDd9iUQEyW08wJcIzWVpfw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EM9jsvbsQvvFcfAmaPwMhjKu.jpg?f=fotoalbum_tile

Onvolkomenheden zijn er echter ook... In de eerste foto zijn vegen op de plaatdelen te zien. Deze zijn er niet af te krijgen... In de tweede foto zijn de tandwieltjes te zien welke het toch wel zwaar hebben, en met een wat te ruime tolerantie schuren ze in mekaar of tegen andere delen aan. Zaak om goed op te letten tijdens het bouwen, en continu te controleren of alles nog werkt. Aan de achterkant hangt de auto net te laag voor het mooie, waardoor je de vering niet kan laten werken (4mm grondspeling). De voorkant hangt wel op de juiste hoogte gelukkig :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6uBIW1hGE3FYSyMkXVXtWfBeXQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCSWhNcSBm6gIMCEbj4VSn7r.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vw52SI2OZQTgu4kOvLRsXdlj488=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YDLcwvGlxXv49w8zCsxnQEZ9.jpg?f=fotoalbum_tile

Al met al een prachtige build waar je uren mee bezig bent, de gebruiksaanwijzing vraagt soms wat eigen inzicht maar is te volgen, en het eindresultaat is een mooi showmodel voor in de vitrine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Er is nu een Cobi livestream aan de gang, so far:

- een dodge ambulance truck prototype
- de WoT partnership is schijnbaar nog relevant, komt schijnbaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Man, als dat rood nou tan geweest was, was het echt een goed uitziende set. Nu vloekt het nogal IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
zonoskar schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:57:
Man, als dat rood nou tan geweest was, was het echt een goed uitziende set. Nu vloekt het nogal IMHO.
Ben ik met je eens! Vind de blauwe versie met wit interieur ook veel mooier om te zien, maar had geen zin om nog apart onderdelen te gaan bestellen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
@vectormatic leuke review en klinkt als waar naar het geld. Heb me zelf anders dan figuren nog niet gewaagd aan China setjes, als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat ik me te veel zou storen aan de verschillende kwaliteit (wat ik ook wel gemerkt heb met de losse figuren die ik via Ali heb).

Heb mezelf afgelopen weekend gewaagd aan de meest recente Cobi T-34, zal is zien of ik daar nog wat omheen kan typen van de week :)
Ook de SU-100 mee besteld, daar wacht ik kwa bouwen nog een tijdje mee heb ik me bedacht. Lijkt kwa build natuurlijk sterk op de T-34 en had laatst al beide nieuwe Half-Tracks gebouwd wat eigenlijk 90% hetzelfde is en daardoor vrij vervelend begon te worden bij nr 2. Ook wel iets wat beter kan bij Cobi, het spreiden van modellen (die 2 half tracks, nu de T-34/SU-100 en straks 3x een Mercedes staff car), zouden ze mooi voor de variatie zo'n SU-76 kunnen doen :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy De kwaliteit van de Quan-guan set is ook niet direct heel dramatisch hoor, maar het is wel iets waar ik gevoelig voor ben, ik ga gewoon nooit meer vergeten dat ik die pinnetjes weg moest snijden, en elke keer als ik het ding zie komt dat naar boven :P Als ie eenmaal in elkaar zit is ie functioneel gewoon gelijk aan een cobi set.

Ik ben zeer benieuwd naar wat je van de nieuwe T-34 vindt, ik heb hier een rudy oude stijl staan, en hoewel ik de 3-wide tracks denk ik beter vind staan op een T-34, is de turret-ring op de nieuwe een stuk beter, en mis ik de rode ster op de zijkant :P

Aan de andere kant heb ik al zodanig een ruimtegebruik (de halve wehrmacht staat weggeborgen en mn bureau en kastje er naast staan ook tjokvol) dat elke extra set een moeilijke keuze is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Nieuwe uitdaging: zoek zakje 93001.65 van stap 19 OF 20...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWez_siaD7mBlp4k0eBMeCuTyug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qs5mVnH1UOtvsn4ssKh7tCRL.jpg?f=fotoalbum_large
spoiler:
Die bestaat niet, en het aantal deeltjes klopt blijkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Die Regera lijkt me erg tof! Wat me een beetje tegenhoudt bij Chinese merken, is niet zozeer de kwaliteit van de plastics, maar vooral de onzekerheid over de samenstelling daarvan. Komen er geen stoffen vrij? Geen kankerverwekkende delen of microdeeltjes?

Is daar iets over bekend bij de bekendere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
@millerman_sf ik heb nog geen reacties gehad tijdens het in mekaar zetten of uit mekaar halen. Wat betreft microdeeltjes en kankerverwekkende stoffen kan ik het je hopelijk nooit uit ervaring vertellen.

Wat ik er van lees is dat het gemaakt wordt van ABS, en (als dat goed gemaakt wordt) zou je daarbij pas schadelijke stoffen zien vanaf 400 graden Celsius. Daarnaast staat op Wikipedia wel iets over Ultrafijnstof, maar dat geld alleen voor 3D-printen waar deze steentjes in mallen gegoten/gespoten worden (gesloten ruimte -> geen fijnstof).

Wikipedia: Acrylonitrile butadiene styrene

Verder weten wij natuurlijk niet wat er in de blokjes zit als er geen onderzoek naar is gedaan... Of we moeten hier een chemicus in ons midden hebben die voor z'n lol even een paar blokjes laat smelten :P
Pagina: 1 ... 17 ... 49 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.