Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 12 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de Botanical Garden van Mould King besteld (zie mijn eerdere post met plaatje) dus ben benieuwd, gelijk ook nog maar de Bugatti.

Er zijn nu best veel verschillende merken en ze proberen lego niet altijd na te doen. (bv de manual van de fiat 500 is compleet anders, zelfs andere stukjes gebruikt (orginele lego start met een grijs Z blokje, de chinese variant begint met grijs 2x2, dan 2 keer een 1x2 en dan weer een 2x2 om de Z te maken)

ik moet ook zeggen dat ze in china meer fantasie hebben dan Lego zelf, kijkend naar de modulars, daar zitten echt wel mooie modellen tussen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

quorumz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:28:
Ik heb de Botanical Garden van Mould King besteld (zie mijn eerdere post met plaatje) dus ben benieuwd, gelijk ook nog maar de Bugatti.

Er zijn nu best veel verschillende merken en ze proberen lego niet altijd na te doen. (bv de manual van de fiat 500 is compleet anders, zelfs andere stukjes gebruikt (orginele lego start met een grijs Z blokje, de chinese variant begint met grijs 2x2, dan 2 keer een 1x2 en dan weer een 2x2 om de Z te maken)

ik moet ook zeggen dat ze in china meer fantasie hebben dan Lego zelf, kijkend naar de modulars, daar zitten echt wel mooie modellen tussen!
Dat zijn toch 9 van de 10x MOC's, dus de creativiteit komt uit de Lego community, niet uit China?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SeatRider schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:29:
[...]

Dat zijn toch 9 van de 10x MOC's, dus de creativiteit komt uit de Lego community, niet uit China?
Creativiteit is dan nog steeds aanwezig, creatief genoeg om dit om te zetten tot een business die iedereen kan voorzien van deze MOC's, daarnaast hebben ze genoeg non-moc/lego spul, creativiteit kan ook zitten op de variaties maken van het model. (zoals de speed champs, mini stores, F1 wagens, suspensions, mini tech cars) etc).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
SeatRider schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:29:
[...]

euhmz, je zal in china ook wel een "nep lego" community hebben. voorlopig zijn daar leukere modellen te krijgen dan lego ze heeft (die laatste 2 zijn gewoon saai)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skymaster25
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-03-2024
Weet iemand of bestellen van namaak Lego in de EU nu een groter risico is t.o.v. een jaar geleden? Overweeg een paar MOC's en namaaksets te kopen. Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door skymaster25 op 19-06-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

skymaster25 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:55:
Weet iemand of bestellen van namaak Lego in de EU nu een groter risico is t.o.v. een jaar geleden? Overweeg een paar MOC's en namaaksets te kopen. Dank!
Sets, zeker als er nog een tweede rechthebbende partij is (Lucas met bv SW), mogelijk wel, maar MOC's zijn in de basis gewoon 'community creaties', daar kan Lego bar weinig tegen doen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
vectormatic schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:42:
@Speedy Ja, kan me voorstellen dat als je de Pz III al gedaan hebt, de Stug wat deja-vu gevoel oproept, ik was zelf in ieder geval best onder de indruk van de details, en hoe het kanon ook wat links/rechts kan bewegen
Dat vind ik toch wel met de tankjes hoor. Ik moet er niet 5 achter elkaar bouwen, dan is het voor mij ook niet zo leuk meer. :P

verkapte schiet-op-met-die karl-gerät-post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mould king is toch de nieuwe naam van lepin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:02

Fontainemelon

Zuiderbuur

Ik heb niets met tanks en legers enzo en eigenlijk ook niet heel veel met Lego (enige dat ik recent gebouwd heb is die "Blue Sonic" race-auto van Xingbao), maar ik zie mezelf hier door jullie nog een Cobi WWII bomber of Chinook bestellen binnenkort :P Jammer dat de Flying Fortress niet in het grijs is, want dan had ik 'm waarschijnlijk al besteld. Groen vind ik net wat minder decoratief voor zo'n model om één of andere reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

vectormatic

Warlock of the doorlock

YouTube: How to Make a T-26 Using Cobi Bricks

Tof filmpje van iemand die uit een aantal cobi sets een T-26 bouwt. Ik moet zeggen dat het resultaat zeer geslaagd is, alleen niet genoeg voor mij om er drie sets voor op te offeren :P

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEucPOExdf9thPXiuUdnqIvpsPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6Ajfg6hg0X9AiRXG08IMdQmc.jpg?f=user_large

Ik heb meer kast/plankruimte nodig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cobi heeft in de laatste stream een (digitaal) prototype van een nieuwe schwimmwagen getoond in donker grijs. Er wordt wel nadrukkelijk "is prototype, eindproduct wordt mogelijk anders" geroepen

Daarnaast een prototype van een duits slagschip, ik hoorde geen naam, maar als ik een beetje naar de details kijk denk ik dat het de Scharnhorst/ Gneisenau is.

Dan nog een digitaal plaatje van een nieuwe Kubelwagen, in dunkelgeld/DAK kleur, met een palmboompje er bij. (yaay! kan ik een kubelwagen in DAK kleuren kopen ipv licht grijs)

@Gaius Tof legertje heb je zo!

en EDIT: net een Panzer V Panther besteld, dan mis ik in de chassis-lineup alleen de Pz I nog (en van de III en IV heb ik de stug en brummbar ipv de tanks zelf), maar die komt volgende maand

[ Voor 14% gewijzigd door vectormatic op 29-06-2020 20:04 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:08
skymaster25 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:55:
Ik ben erg tevreden over deze https://a.aliexpress.com/_BT2VzF winkel. Wordt meestal binnen 2 weken geleverd en prima assortiment en prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Gaius schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:49:
[Afbeelding]

Ik heb meer kast/plankruimte nodig. :P
https://www.ikea.com/nl/n...kast-zwartbruin-10119206/ zal qua oppervlake inhoud niet veel uitmaken, maar oppervlakte wel minder

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
himlims_ schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:48:
[...]

https://www.ikea.com/nl/n...kast-zwartbruin-10119206/ zal qua oppervlake inhoud niet veel uitmaken, maar oppervlakte wel minder
Ik heb daar een schuin plafond, dus die gaat niet passen. Ik moet eigenlijk nog een paar planken aan de muur hangen hier, maar volgens mij is het el cheapo spaanplaat en ik moet dus nog 's uitzoeken hoe de muur nu exact in elkaar zit voordat ik ga boren/schroeven. Maar dat stel ik inmiddels al een paar jaar uit.
vectormatic schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:02:
en EDIT: net een Panzer V Panther besteld, dan mis ik in de chassis-lineup alleen de Pz I nog (en van de III en IV heb ik de stug en brummbar ipv de tanks zelf), maar die komt volgende maand
Stiekem hoop ik dat Cobi de Löwe nog uitbrengt (onder de WoT-lijn dan), zodat je netjes tot 8 kunt tellen panzerkampfwagen-stijl. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Gaius wordt wel een beetje iphone stijl tellen dan, als je de KonigsTiger ook mee wil pakken ;) (om het over dingen als de Ferdinand als Alt-Tiger chassis nog maar niet te hebben)

Overigens vind ik het prima om bij VIB op te houden met tellen, ik vind persoonlijk de Maus echt een lelijk ding, en de Lowe... tja, beetje een papieren tijger (:P), heb weinig interesse bij ontwerpen die nooit van het papier af gekomen zijn.

Ik zou het ook wel tof vinden als er nog nieuwe versie van de Pzkpfw 35t en 38t uitkomen, dan kan ik ook windows stijl tankjes tellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:55:
@Gaius wordt wel een beetje iphone stijl tellen dan, als je de KonigsTiger ook mee wil pakken ;) (om het over dingen als de Ferdinand als Alt-Tiger chassis nog maar niet te hebben)
De Ferdinand/Elefant tellen we niet mee, want dat is een Jagdpanzer. :P
Tiger II heb ik hier nog in doos staan, dus die sla ik gewoon over. :+
Overigens vind ik het prima om bij VIB op te houden met tellen, ik vind persoonlijk de Maus echt een lelijk ding, en de Lowe... tja, beetje een papieren tijger (:P), heb weinig interesse bij ontwerpen die nooit van het papier af gekomen zijn.
Daar heb je wel een punt ja. De fantasietanks in de WoT-reeks sla ik in principe ook over.
Ik zou het ook wel tof vinden als er nog nieuwe versie van de Pzkpfw 35t en 38t uitkomen, dan kan ik ook windows stijl tankjes tellen :P
Voor de ME-variant zal Cobi dan iets moeten verzinnen dat met enige regelmaat spontaan in elkaar dondert en opnieuw gebouwd moet worden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gaius schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 14:28:
De Ferdinand/Elefant tellen we niet mee, want dat is een Jagdpanzer. :P
Tiger II heb ik hier nog in doos staan, dus die sla ik gewoon over. :+
Ach, de III en IV worden bij mij ook vertegenwoordigd door Sturmgeschuts/Sturmpanzers :P en ergens vind ik het porsche Tiger onderstel wel erg tof, dus een Ferdi mag er best komen.
Voor de ME-variant zal Cobi dan iets moeten verzinnen dat met enige regelmaat spontaan in elkaar dondert en opnieuw gebouwd moet worden. :+
Lol, gewoon een Panther/Tiger/Ferdi uit de eerste reeks toch? of eventueel een KV-2, als je de verkeerde kant op schiet loopt je turret vast >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

De Panther is binnen en gebouwd, dus tijd voor een korte review:

PanzerKampfWagen V Panther: Cobi 3035

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n4Zj9Lj.jpg

Inleiding
Ik heb deze set gekocht, mede omdat ik nog iets Panther gebaseerds mis in de collectie (en zon gat in de panzer lineup is ook zo iets:P), en de brede soepel lopende tracks waren na het bouwen van de Tiger absoluut een pluspunt. In het verleden heb ik het wel eens met @Speedy over deze set gehad, en die gaf aan dat ie in vergelijking met de Tiger wat tegenvalt. Daarnaast is dit na de Tiger mijn 2e echt grote tank, dus die vergelijking ligt voor de hand.

bouw/speelplezier
De bouw is eigenlijk zoals elke Cobi tank, zakje 1 is goed voor de basis van de onderstel, zakje 2 voegt wielen, tracks en veel afwerking toe, zakje 3 is voor de achterplaat met uitlaten en opslag, en als laatste de koepel. Zakje 1 is eigenlijk niet spannend (zoals tot nu toe bij elke tank), maar daarna wordt het leuk, en kreeg ik echt plezier in het afmaken van dit monster.
Kwa speelplezier ben ik ook positief, de tracks lopen super soepel. De koepel draait wat stroefjes en blijft af en toe hangen, misschien heb ik de platen bovenop niet strak genoeg aangeduwd. Je hebt drie luikjes waar elk een figuurtje in past, en een machinegeweer op de boeg wat net als het kanon omhoog/laag kan.
Missers op dit gebied zijn het luik voor de lader, wat een print is in plaats van een luik, en de dikte van het kanon. Als er op de doos had gestaan dat de Panther een 5cm L105 had gehad in plaats van een 7.5 L70 had ik het ook geloofd. Een buismaat dikker (in ieder geval aan de basis) was overtuigender geweest, zeker aangezien de 8.8 van de Tiger maarliefst twee maatjes dikker begint.

(historische) nauwkeurigheid
Het resultaat van de bouw is onmiskenbaar een Panther, de grove vorm is onmiskenbaar. Op de middelgrote schaal vallen vooral de achterhoeken van de koepel op, die missen de schuinte van de echte tank. Op (historische) details wordt het wat rommeliger, het gebrek aan "kin" op de mantlet suggereert een Panther Ausf D, A of vroege G. Het gebrek aan zijschermen past alleen bij een heel vroege D, alleen de eerste drie maanden van productie misten deze, en ook die tank zullen ze later in het veld gekregen hebben. Het boeg machinegeweer duidt op een late A of G model, hetzelfde geldt voor de enkele koplamp. Overigens kloppen deze details wel met het World of Tanks plaatje op de doos, en in die zin is het Cobi niet aan te rekenen.

Interessant detail is dat deze Panther geen Wehrmacht uitvoering is, maar insignes heeft van het poolse verzet, tijdens de opstand in Warschau. Nu had ik de set gekocht met het idee dat dit stickers waren, en de tank blanco te bouwen zou zijn, maar inmiddels heeft Cobi de stickers compleet in de ban gedaan, en is alles geprint. In principe is dit natuurlijk een groot voordeel, persoonlijk vind ik het wat jammer dat het ombouwen naar een wehrmacht tank nagenoeg niet te doen gaat zijn.

Conclusie
Toffe tank, een minimaal beetje kleiner dan de Tiger, maar wel absoluut de moeite waard, ook het contrast tussen de oude stijl vierkante tiger en de duidelijk modernere Panther is erg leuk.

Als de Tiger een 9 was, is de Panther een dikke vette 8, waar bij mij een half puntje afgaat vanwege de poolse markeringen, ik had gehoopt op stickers, om er dan zelf wehrmacht insignes op te zetten.

EDIT: plaatje gefixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 12-09 21:55
@vectormatic leuk een review :) en ben het er zeker mee eens. Ik ben niet super thuis in de verschillende uitvoeringen, maar de echte Warsaw uprising tank mist ook de skirts

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/Warsaw_tank_6789345632.jpg

Verder inderdaad jammer dat de 2020 versie enkel in de Poolse en niet meer in de "blanco" uitvoering te maken is (de losse tile voorop zat er dus ook niet meer bij?). Het ombouwen naar een wehrmacht uitvoering is mogelijk met de losse onderdelen service van Cobi, maar de verzendkosten zijn zo absurd dat het kosten technisch niet interessant is helaas.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Nee, geen extra lossen onderdelen meer, dus blanco bouwen is er niet meer bij.

Ik had zelf nog geen plaatjes opgezocht van echte exemplaren uit de Warschau opstand, maar als je dat plaatje aanhoudt klopt de vlag op de zijkant niet, evenals de opslagcontainer :P

Either way, als je er praktisch naar kijkt, om het ding schermen te geven zou de bovenkant van de romp aan beide kanten een stud breder moeten zijn, met alle gevolgen van dien, dus het is prima te begrijpen, en ik vind het zelf ook niet super storend, wat dat betreft was een dikkere loop voor t kanon voor mij belangrijker geweest.

Wat ver-wehrmachten betreft, ik had in eerste instantie gehoopt op inderdaad stickers, en dan kijken of ik ergens een goedkoop setje zou kunnen scoren met de juiste tiles met balkenkruizen voor de turret, maar nu heb ik dus ook een blanco 4x4 en 2 2x3 tiles nodig :P Dan is het waarschijnlijk handiger om te wachten tot Cobi gewoon een nieuwe Panther uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
vectormatic schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:29:

Either way, als je er praktisch naar kijkt, om het ding schermen te geven zou de bovenkant van de romp aan beide kanten een stud breder moeten zijn, met alle gevolgen van dien,
Niet perse, bij de oude Panther zijn de tracks ook breder dan de hull. Of het historisch gezien klopt en of het mooi is laat ik aan jou over. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrfq5ka_yKGBZxzldswlb9v_rQk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fn4dnK2DmMPFZJqMw2K1NEZK.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Gaius Ja verrek, dat ik daar niet aan denk..

De mantlet om het kanon heen is bij de oude zo te zien ook toffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
vectormatic schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:53:
@Gaius Ja verrek, dat ik daar niet aan denk..

De mantlet om het kanon heen is bij de oude zo te zien ook toffer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9W9l4GlcvKsmDjXUS0RXROKS4YU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBeogD4RH0gPYC4BoO5PubU2.jpg?f=fotoalbum_medium

Turret lijkt op de Pudel compleet anders gebouwd te zijn. Op de mantlet na, ziet de Pudel er toch beter uit, bij de 3012 zie je gaten aan de bovenkant van de zijkanten van de turret. De voorkant van de hull vind ik bij de Pudel ook mooier. Kan bij de 3035 de gun nog naar beneden wijzen? Bij de 3012 niet namelijk.

Om nog meer te mierenneuken: De loop bij de Pudel klopt ook beter denk ik. Bij de 3012 worden dezelfde steentjes gebruikt als bij de Jagdtiger (128mm), IS-2 (122mm) of IS-7 (130mm) terwijl het een 75mm moet voorstellen. Nu begrijp ik wel dat de diameter van de loop niet gelijk is aan het kaliber, maar somehow vermoed ik dat de loop van een 128mm kanon een grotere diameter heeft dan die van een 75mm kanon. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Gaius op 02-07-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Gaius Ja, de mantlet van de Pudel is gewoon "horizontaal" opgebouwd uit plates. En hij kan inderdaad aardig naar beneden richten, ik gok ongeveer half zo ver als omhoog. De turret op zich is best aardig, zoals ik al zei is het achterste luik geprint (beetje jammer, maar te begrijpen gezien de schaal), en aan de rechterkant die je een zwart lijntje tussen de boven en zijkant door. Ik heb ook al de Tiger turret er op gezet, en dat is toch net wat bruter :P Leuk detail op de koepel is de geprinte joint tussen voor en zijkant van de koepel, daar heeft de koepel een soort van puzzelstukjes las, ipv gewoon een rechte naad.

Wat de loop betreft, dat blijft natuurlijk een probleem, dezelfde diameter buis als van de 75mm van de panther wordt ook gebruik als monding van de 150mm van de Brummbar, of de 40mm 2pdr van de Matilda (en zo te zien ook voor de 85mm van de T34, of de 76mm van de Sherman) Mijn voornaamste kritiekpunt is dat naast de Tiger, die richting de mantlet twee stapjes dikker gaat, dit er gewoon wat iel uitziet. Voor de 40mm op de Matilda is ie prima, voor een 75mm op een van de meest gevreesde duitse tank van de oorlog, mwa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
@vectormatic Pak een stevige doek, poetsmiddel, tandpasta of antikras voor de auto en met wat moeite poets je zo de printjes eraf. Althans met Lego lukt dat altijd goed. De steentjes blijven glad. Ook een melamine spons werkt goed. Ik de doek meestal op mijn keukenblad en veeg er met de steentjes overheen. Flink drukken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:59

SomerenV

It's something!

@vectormatic Die Panzer heeft toch ook tiles zonder print? In ieder geval die grote dat ik weet. Die kleintjes kan ik me niet meer herinneren eerlijk gezegd.

Hier heb ik vorige week de Valentine MK3 van Cobi in elkaar gezet. Voor m'n vriendin had ik Hedwig (Harry Potter) van LEGO gekocht voor d'r slagen, en omdat samen bouwen leuk is had ik een kleiner setje van Cobi gekocht. Best een vet tankje én in 1:35. Toch wel de mooiste schaal en past beter bij de minifigs van LEGO.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m154NTjhReUXysGjhYEUplBv41c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fODtn7R49WDhO205Tmme1qMA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4goq6pz9gJ_UO8ViOjpEH60uJnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ReOWlFsGRynD140HtDxr5d0O.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk wil ik m'n andere spul ook nog ombouwen naar 1:35. Een keertje wat tracklinks bestellen op Aliexpress en wat experimenteren maar!

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@SomerenV nope, @Speedy had wel een extra blanco front plate, mijn panther heeft geen extra onderdelen buiten de normale spares.

Ik vind t heel tof dat cobi streeft naar alles drukken, stukken beter dan wat lego doet, maarin dit geval had ik liever stickers gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:59

SomerenV

It's something!

vectormatic schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:37:
@SomerenV nope, @Speedy had wel een extra blanco front plate, mijn panther heeft geen extra onderdelen buiten de normale spares.

Ik vind t heel tof dat cobi streeft naar alles drukken, stukken beter dan wat lego doet, maarin dit geval had ik liever stickers gehad
Ja, het heeft zo z'n voor- en nadelen. Ik zal morgen wel 's kijken wat ik aan blanco onderdelen extra heb. De pest is dat Cobi eigen steentjes heeft die je niet los kunt bestellen, anders was het zo opgelost. Ik kan je mijn spul (wat ik over heb) wel opsturen. De Pudel-variant vind ik wel cool en ik heb er wat Poolse verzetsstrijders bij, dus die blijft gewoon zo.

Overigens word ik ook niet heel vrolijk van de hoeveelheid stickers in diverse LEGO-sets. Al helemaal omdat de kwaliteit niet altijd even denderend is. Mijn gedrukte steentjes zijn in prima conditie, zelfs het spul van 20+ jaar oud. Al heb ik ook onderdelen met stickers die al tegen de 30 jaar oud zijn. Goei spulleke maakte ze vroeger _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door SomerenV op 04-07-2020 01:18 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
SomerenV schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:48:

Hier heb ik vorige week de Valentine MK3 van Cobi in elkaar gezet. Voor m'n vriendin had ik Hedwig (Harry Potter) van LEGO gekocht voor d'r slagen, en omdat samen bouwen leuk is had ik een kleiner setje van Cobi gekocht. Best een vet tankje én in 1:35. Toch wel de mooiste schaal en past beter bij de minifigs van LEGO.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf ding zo, heb hem ook nog liggen, maar nog niet aan toegekomen. Zo op jouw foto’s ziet hij er goed uit!

Cobi heeft overigens een losse onderdelen service, niet super uitgebreid (al komt er steeds meer bij), alleen de verzendkosten van minimaal 18 euro zijn absurd. Zie hun site, Toys -> bricks by piece

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gisteren een Cobi 5525 in elkaar gezet. De Spitfire Mk IX in woestijnkleuren. Gewoon om te kijken of het wat is voor 20 euro. Het voelt iets harder aan dan Lego. Ze hebben leuke plates met aan twee kanten nopjes.
Helaas ook hele kleine zwarte tonnetjes die je onder een plate prikt maar het blokje dat er op gaat zit wel goed vast. Ook aardig zijn de plastic delen zoals de propeller, cockpit, staart- en wingtip delen. Deze zijn wat minder Lego en wat meer plastic modelbouw achtig maar het eindresultaat oogt wat minder lomp.

met stickers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZ0CHWoqBGfMdBfaSCbMA95PU_M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oyweuhdUNXxXF6unt8NXjCJ3.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door bouwfraude op 04-07-2020 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 12:45
Ik ben meer van het origineel, maar ik heb ondertussen alle grote en dikke Lego Technic sets wel gehad. De stoute schoenen aangetrokken en bij TheBlockZone een set besteld.

https://theblockzone.com/collections/new/products/3842pcs

Vandaag kwam de set aan, in een hele kleine doos. No way dat daar bijna 4k stukjes inzitten, toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o06ZHA7wnXIw6qzjrT97mfQtTZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGgIpKqkrWw9VBEkgiPQuSKM.jpg?f=fotoalbum_large

Dus wel, dat ze het erin hebben gekregen.... Ziet er op het eerste oog wel netjes uit, maar dat moet nog blijken zodra het bouwen begint.

Instructies aanwezig, komen alleen niet overeen met de zakjes. Die zijn genummerd en in de instructies zijn het letters. De set was ook niet bepaald goedkoop voor nep Lego, al zijn het wel bijna 4000 stukjes, en als de kwaliteit dicht tegen dat van Lego aanzit dan kan ik ermee leven. :)

We gaan het zien hoe de bouwervaring is tegenover de real deal, en of de set compleet is! :P Misschien 1x nooit meer..... one way to find out! :w

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Vissa66 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 05:25:
Ik ben meer van het origineel, maar ik heb ondertussen alle grote en dikke Lego Technic sets wel gehad. De stoute schoenen aangetrokken en bij TheBlockZone een set besteld.

https://theblockzone.com/collections/new/products/3842pcs

Vandaag kwam de set aan, in een hele kleine doos. No way dat daar bijna 4k stukjes inzitten, toch?

[Afbeelding]

Dus wel, dat ze het erin hebben gekregen.... Ziet er op het eerste oog wel netjes uit, maar dat moet nog blijken zodra het bouwen begint.

Instructies aanwezig, komen alleen niet overeen met de zakjes. Die zijn genummerd en in de instructies zijn het letters. De set was ook niet bepaald goedkoop voor nep Lego, al zijn het wel bijna 4000 stukjes, en als de kwaliteit dicht tegen dat van Lego aanzit dan kan ik ermee leven. :)

We gaan het zien hoe de bouwervaring is tegenover de real deal, en of de set compleet is! :P Misschien 1x nooit meer..... one way to find out! :w
Grappig anders verpakt dan van mij via aliexpress en daar heb ik maar 86 euro betaald, pittige build moet ik zeggen en de handleiding is niet altijd even duidelijk (ps dat is die van lego ook niet die heb ik naast gehouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
quorumz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 06:30:
[...]

Grappig anders verpakt dan van mij via aliexpress en daar heb ik maar 86 euro betaald, pittige build moet ik zeggen en de handleiding is niet altijd even duidelijk (ps dat is die van lego ook niet die heb ik naast gehouden)
Heeft LEGO hier ook een handleiding van? Dit is een MOC, lijkt me niet toch? :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Vissa66 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 06:59:
[...]

Heeft LEGO hier ook een handleiding van? Dit is een MOC, lijkt me niet toch? :P
goed punt haha, ik zit aan die bugatti te denken :)

de chinese mocs van die 1:8 auto's zijn gauw 125 euro. en voor meer met motor, app gestuurd en verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
quorumz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 07:06:
[...]

goed punt haha, ik zit aan die bugatti te denken :)

de chinese mocs van die 1:8 auto's zijn gauw 125 euro. en voor meer met motor, app gestuurd en verlichting
Dacht ik al, zijn ook de velgen van de Bugatti! :D

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Vissa66 Tof! Ik zat laatst ook naar die CADA lambo te kijken, maar €250 is wel aardig aan de prijs voor chinees spul, ook al is het geen clone van een officiele set.

Laat vooral weten wat je er van vindt als ie klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
Dat is inderdaad nog wel een forse prijs :o zeker als je bedenkt dat de originele Lego Chrion die kwa parts redelijk gelijk lijkt voor minder te krijgen was. Mag hopen dat degene die de MOC bedacht heeft een percentage mee krijgt voor dit geld? Zijn naam wordt wel getoond op de foto's namelijk.

Buiten de prijs wel een gaaf model, ook benieuwd naar het resultaat!

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Speedy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:41:
Dat is inderdaad nog wel een forse prijs :o zeker als je bedenkt dat de originele Lego Chrion die kwa parts redelijk gelijk lijkt voor minder te krijgen was. Mag hopen dat degene die de MOC bedacht heeft een percentage mee krijgt voor dit geld? Zijn naam wordt wel getoond op de foto's namelijk.

Buiten de prijs wel een gaaf model, ook benieuwd naar het resultaat!
Zoals ik nu begrijp, CADA is een 'correct' bedrijf die dus direct samenwerken met de MOC builders, daarom staat hij zijn naam en intro allemaal in de handleiding, verwacht ook ergens de reden dat ze stuk duurder zijn. De knockoffs (mouldking aka lepin) doen dit niet, maar gooien er veel motor/remote/lampjes bij, maar gaan vrolijk op dezelfde prijs zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spin2
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-07-2020
Ik heb een kleurenaanpassing gedaan aan mijn Porsche, ik vind het persoonlijk beter als het 'harde' rood. Een combinatie Lego en Lepin.
Sommige blokjes zijn niet verkrijgbaar in geel, deze maar zwart gelaten. Wel raar dat die niet te vinden zijn. Zo allesinds leuk zijn om je Porsche in een totaal andere kleur aan te passen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MS1jMjxPrj8w5py_G9BOeHckSDU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qT4E2iWtoReOci6oDFBbwU9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JEYXrru80Wto5lgtcI6RQLKyJgc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Ub5nDucLFMUgEa1vSx5xqZ3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICyphKxBGVy9lu9mFto6w5uQ-jw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ixGumr6GlQ7lEeAZI5TDbTo0.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Deze Wrangler is ook wel cool:

https://de.aliexpress.com...8148356.15.3b17f1f9c3y6Ce

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H8454fe06c4be47aaa12586e51ccf875d4.jpg

Deze hebben ze ook:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hcec51d6d8ea7402193810eabe4d47211R.jpg

en de oranje is ook best vet

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H22ee785eaab848f9b1c83a0c8de05263T.jpg

maar heb al zoveel in bestelling staan :9 (lambo sian, hoonigan, modular gitaar buidling, fast & furious auto)

[ Voor 44% gewijzigd door quorumz op 19-07-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Vissa66 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 05:25:

De Blockzone is nooit goedkoop, want die zitten er gewoon tussen. Bij Ali is deze nog niet de helft. Heb daar de zwart/gele besteld toevallig.

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Beakzz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:50:
[...]

De Blockzone is nooit goedkoop, want die zitten er gewoon tussen. Bij Ali is deze nog niet de helft. Heb daar de zwart/gele besteld toevallig.

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Zou dat gewoon hetzelfde spul zijn? Heb nog nooit zo'n set op Ali gekocht, maar als dat exact hetzelfde is dan zou ik wel gek zijn om er veel meer voor te betalen. :P :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Vissa66 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:58:
[...]

Zou dat gewoon hetzelfde spul zijn? Heb nog nooit zo'n set op Ali gekocht, maar als dat exact hetzelfde is dan zou ik wel gek zijn om er veel meer voor te betalen. :P :)
Ja dat kan bijna niet anders. Elke keer als een Blockzone advertentie op Facebook mij enthousiast maakt dan kan ik hetzelfde model met hetzelfde aantal onderdelen op Ali vinden en dan is die net nieuw op Blockzone. Dus zover ik kan zien is het gewoon een dozenschuiver.

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ (alle kleuren)

[ Voor 21% gewijzigd door Beakzz op 20-07-2020 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik wil hier wel even opmerken dat Blockzone wel service biedt die je bij ali niet hoeft te verwachten:
vriend van mij had de vorkheftruck bij Blockzone besteld, er ontbrak een 1x10 plate, en die hebben ze hem in tienvoud achterna gestuurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
roeleboel schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:16:
Ik wil hier wel even opmerken dat Blockzone wel service biedt die je bij ali niet hoeft te verwachten:
vriend van mij had de vorkheftruck bij Blockzone besteld, er ontbrak een 1x10 plate, en die hebben ze hem in tienvoud achterna gestuurd...
Dat verschilt ook per shop. Heb tot nu toe 2 x onderdelen nagestuurd gekregen via Ali en voor de rest was alles compleet. En tja voor de dubbele prijs mag je wel verwachten dat Blockzone een goede service levert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Beakzz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:40:
[...]

Ja dat kan bijna niet anders. Elke keer als een Blockzone advertentie op Facebook mij enthousiast maakt dan kan ik hetzelfde model met hetzelfde aantal onderdelen op Ali vinden en dan is die net nieuw op Blockzone. Dus zover ik kan zien is het gewoon een dozenschuiver.

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_ (alle kleuren)
Als deze bevalt ga ik er eens een proberen op Ali! Thanks. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ondertussen het 1e boekje afgewerkt. Tot nu toe merk ik zeer weinig verschil tussen deze CADA blokjes en origineel LEGO.

Enige waar ik het aan merk is dat er soms steentjes tussen zitten die iets te makkelijk in elkaar schuiven. Toleranties zullen niet zo nauw zijn zoals bij LEGO.

Verder lijkt en bouwt het allemaal identiek. Tot nu toe tevreden met de set! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:20:
Ondertussen het 1e boekje afgewerkt. Tot nu toe merk ik zeer weinig verschil tussen deze CADA blokjes en origineel LEGO.

Enige waar ik het aan merk is dat er soms steentjes tussen zitten die iets te makkelijk in elkaar schuiven. Toleranties zullen niet zo nauw zijn zoals bij LEGO.

Verder lijkt en bouwt het allemaal identiek. Tot nu toe tevreden met de set! :)
Je had de groene lamborghini toch ook gemaakt? Welke vond je een leukere bouwervaring?

Zit eraan te denken om ook eens zo'n grote te bouwen, maar twijfel over welke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

42erik schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:54:
De Sian zal ietsje "gebruiksvriendelijker" zijn dan de CADA modellen die op een MOC gebaseerd zijn, over het algemeen hoeven MOCers geen rekening te houden met bouwgemak en/of robuustheid, wat lego designers wel moeten.

Als ik het goed begrijp is de Sian een evolutie van de Chiron kwa bouw, dus als je die al hebt biedt ie niet heel veel extra, terwijl de blauwe CADA wel een stapje interessanter zal zijn. Persoonlijk heb ik het niet zo op al het chinese spul, maar ik zou toch best eens zon MOC willen proberen.

Om over te schakelen naar de poolse steentjes, ik heb net de Cobi PzKpfw 1 Ausf. A binnen, lekker compact doosje, en ik kijk er naar uit om het ding te bouwen, zal ook wel weer een review-tje worden hier.

Wel weer minpunten voor DPD, volgens de live-tracking was de bezorger nog een half uur weg, en ondertussen lag er al weer een lichtelijk mishandelde doos voor de deur, geen deurbel gehoord etc... Nu woon in aan het einde van een doodlopend straatje in een rustig dorp, dus ze zullen mijn panzertjes niet snel jatten, maar dit is niet hoe het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Zag ook dat die Pz 1 beschikbaar kwam, ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet (mijn favoriete review kanaal lijkt wel dood de laatste tijd) dus plaats even een foto als je hem af hebt ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Speedy schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:15:
Zag ook dat die Pz 1 beschikbaar kwam, ben benieuwd hoe die er in het echt uit ziet (mijn favoriete review kanaal lijkt wel dood de laatste tijd) dus plaats even een foto als je hem af hebt ;)
Ga ik doen, het zal wel morgen worden voor ik tijd heb, maar dan komt er ook wel een review post.

Heb er best zin in, destijds met de PzII was ik ook positief verrast over de hoeveelheid details en features er in zon klein tankje passen, en deze PzI ziet er wat dat betreft ook goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
42erik schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Je had de groene lamborghini toch ook gemaakt? Welke vond je een leukere bouwervaring?

Correct, van de auto's heb ik de Sian, Chiron, GT3 RS, RSR en Defender gehad nu.

Deze is ook echt wel leuk om te bouwen. Zit wat moeilijker in elkaar, iets uitdagender om te bouwen. + de kwaliteit valt mij alles mee. Ik ergerde me meer aan het kleurverschil van de Sian dan aan deze chinese steentjes. :D

M3P 24'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dank voor de info! Wat uitdagender klinkt goed.

Liep tegen deze aan, dus eerst die :)

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/H046522c227784b94aaf260f052005476l.jpg_640x640Q90.jpg_.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

42erik schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 01:06:
Dank voor de info! Wat uitdagender klinkt goed.

Liep tegen deze aan, dus eerst die :)

[Afbeelding]
Nice! Heb je daar een linkje van?

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Cobi PanzerKampfwagen I Ausfuhrung A

Hier mijn korte review van de nieuwe Panzer I van Cobi

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NBNzYSl.jpg

Bouw
De Pz I laat zich als een standaard cobi tankje bouwen, je begint met het onderstel, gevolgd door de opbouw van de romp, en als laatste komt er een koepel op. Verschil met de grotere modellen is dat hier alle 330 onderdelen gewoon op 1 grote hoop gaan, waar bijvoorbeeld de Tiger of Panther 3 losse stapjes zijn.
De romp is in tegenstelling tot andere tankjes een oneven aantal blokjes breed, 7 in plaats van de 8 van de Pz II. Dit levert wat interessante bouwstapjes op, niks revolutionairs, maar wel een leuke afwisseling ten opzichte van alle voorgaande tanks.
Het onderstel loopt vrij aardig, op een glad bureau glijden de tracks door, maar op de papieren handleiding loopt de boel heel soepeltjes. Al met al loopt ie iets stroever dan de Pz II, maar voor mij is dit ruim voldoende.
Op de romp kom je een best aardig aantal details tegen voor zo'n klein tankje, een koplamp, pikhouweel, een houten kistje, een mooie print van het luik voor de bestuurder, en een motorruimte die open kan. Dit geeft mij toch wel hoop voor de 1:48 WoT setjes, deze Panzer laat zien dat je ook een klein tankje mooi kan aankleden en er tof uitziet.
Waar het allemaal een beetje fout gaat is de koepel, hier zie je toch dat de boel allemaal net te klein is. De machinegeweren (hoewel ze netjes op de goede plek zitten), kunnen niet omhoog/omlaag, de losse studs voor op de zijkanten zijn wat slordig, en de koepel heeft geen bodem, de commandant staat in het luik gewoon met zijn voeten op de romp. Verder zit het draaipunt van de koepel een stud te ver naar voren, waardoor zodra je de koepel naar de zijkanten of achter draait, hij ineens op de verkeerde plek zit. De koepel zelf is zonder extra onderdelen te herbouwen met het draaipunt op de juiste plek, maar de romp ben ik nog niet uit. Een laatste kritiekpuntje is de antenne, waar die op de Pz II kan inklappen staat ie hier vast omhoog, wat het ronddraaien van de koepel blokkeert.

Historie / Klopt ie?
Kortgezegd, JUP, het is overduidelijk een Pz I, en ook overduidelijk een Ausf. A. Enige detail wat ik kon vinden (naast het draaipunt van de koepel) wat niet klopt is de geprinte tile voor de motor, de Pz I had een 4 cilinder, de print is niet persee duidelijk een bestaande configuratie, maar twee spruitstukken met 5 armen klopt in ieder geval niet (/muggenzift modus)
De kleur dan, het is de zelfde kleur donkergrijs als ook op de A12 matilda, en ik denk technisch gezien net een tikje te donker voor Dunkelgrau. Waar het op fotos een beetje fout gaat is dat de cobi steentjes meer glanzen, waardoor het allemaal wat donkerder lijkt dan dat het is. Voordeel is dat als ik wil, ik dus uit de matilda kan putten om de Pz 1 aan te passen.

Conclusie
De Pz I is een tof tankje, en zeker de moeite waard, ik ben best onder de indruk hoeveel detail er in een model van dit formaat zit, en het is voor mij ook weer duidelijk dat de ontwerpen van afgelopen jaar een stukje beter is dan de oudere designs. De koepel valt me een tikje tegen, maar als je die wil oplossen moet ie groter, en kloppen de verhoudingen niet meer, hoort er bij dus. Voor iedereen die een beetje Panzer verzamelaar is, of gewoon een tof tankje zoekt aan de goedkopere kant van de line-up is dit wat mij betreft een aanrader.

And in other news: Ik zag ook dat altoys al een listing had staan voor de nieuwe Tiger in donker grijs, en de nieuwe kettenkrad. Ik moet wel zeggen dat ik niet helemaal zie waar de extra ~300 stukjes in de Tiger in zitten ten opzichte van de Tiger 131. Zo te zien is de romp iets meer uit plates opgebouwd dan bricks, maar dit kan niet het hele verschil verklaren, en voegt naar mijn mening geen waarde toe.

[ Voor 3% gewijzigd door vectormatic op 24-07-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@vectormatic Wat staat er nou op die pet van de tankcommandant? Is dat wat ik denk dat er op staat? :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

The Eagle schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:57:
@vectormatic Wat staat er nou op die pet van de tankcommandant? Is dat wat ik denk dat er op staat? :X
Het is in ieder geval geen SS doodshoofd

https://upload.wikimedia...._doc._No_known_copyri.jpg

Onder op de baret staat een "beret device", dat rode puntje met ringen en bladeren er omheen, met er boven dat national emblem van de adelaar die een cirkel vasthoudt.

Al met al geen aanstootgevende dingen lijkt mij, het hakenkruis op de baret is te klein om fatsoenlijk te drukken, dus niet zichtbaar, verder is het gewoon een baret zoals de panzer afdelingen van de wehrmacht em hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Leuk de Pz1, toevallig dat ik hem gister op YouTube ook tegenkwam met precies dat commentaar van die turret. Daar was een vergelijk met de vorige versie en die zat steviger in elkaar. Ga hem hier ook aanschaffen zodra ik de backlog wat verder heb weggewerkt (laatste weken niets gebouwd eigenlijk).

Die nieuwe Tiger lijkt vooral in de koepel en aan de achterijzde gedetailleerder te zijn, maar of dat nu 200 onderdelen zijn ... beetje zelfde als met de nog te komen "Easy 8". Valt wel op dat het weer een redelijk dure set is, Cobi lijkt wat omhoog te schuiven in zowel detail als in prijs.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy De vorige Pz I heb ik nooit echt in detail bekeken, ik weet alleen dat deze er beter/accurater uitziet, en aangezien ze bij mij toch vooral stilstaan op display is stevigheid niet het belangrijkste, ik ga alleen wel kijken of ik het draaipunt van de koepel kan fixen, dan kan ie tenminste ook nog een andere kant op kijken zonder dat ik me daar aan erger :P De Matilda gaat dan gesloopt worden voor parts mogelijk, maar dan heb ik ook ligt grijs voor als de Pz III nog een keer langs komt :P

Wat ik stiekem ook wel een tikje jammer vindt is dat het geen Ausf B is, ik heb ergens zin in een panzerjager/jagdpanzer, maar de enige die nu te koop is, is de Nashorn, dus ik had als idee om de Pz I om te bouwen naar een Panzerjager 1, alleen die is op het chassis van een Ausf B gebouwd :P Alternatief plan is de Pz II Ausf F ombouwen naar een Marder II, met behulp van het Pak 40 kitje, alleen dan kloppen de kleuren van geen kanten

En wat de Tiger betreft, ik denk dat je heel erg gelijk hebt, de Cobi sets worden beter, maar al die extra details kosten wel meer blokjes, is meer geld.. precies waarom ik bij lego steeds vaker afhaak, de prijs staat niet in verhouding tot het eindresultaat.

(en ben nu stiekem aan het kijken naar echte modelbouw, misschien bestel ik voor het weekend nog snel een 1:72 messerschmitt, ik weet alleen niet of ik tevreden ga zijn met zon setje met bijgeleverde verf, alles in 1 koop is handig, maar maar 3 kleuren hebben is ook zoiets..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bra-Jo schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:24:
[...]

Nice! Heb je daar een linkje van?
https://nl.aliexpress.com...1000014.35.98f15b40369BtH
Lijkt dat het deze zou moeten zijn.

https://nl.aliexpress.com...1000014.15.4c4b4dc4x995kM
Nog eentje maar heeft ook de Thundercats.

Ze hebben daar ook nog 2 andere versies van, poppetje formaat en medium, dit lijkt een stuk grotere versie.

midsize (nieuwe film versie)
https://nl.aliexpress.com...1000014.21.36203656JBHa7q

https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.76de590eXPd0LA
kleine versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:28:
[...]

https://nl.aliexpress.com...1000014.35.98f15b40369BtH
Lijkt dat het deze zou moeten zijn.

https://nl.aliexpress.com...1000014.15.4c4b4dc4x995kM
Nog eentje maar heeft ook de Thundercats.

Ze hebben daar ook nog 2 andere versies van, poppetje formaat en medium, dit lijkt een stuk grotere versie.

midsize (nieuwe film versie)
https://nl.aliexpress.com...1000014.21.36203656JBHa7q

https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.76de590eXPd0LA
kleine versies
Die ja!

Maar om nu voltron voor de Thundercats uit te maken... Tss... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

42erik schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:07:
[...]

Die ja!

Maar om nu voltron voor de Thundercats uit te maken... Tss... ;)
Hahaha, ja keek alleen even snel naar klein plaatje, dus leek even op een thundercat (gezien het een origineel model van Lego is, dacht ik dat een variant van andere tak hadden gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:57:
Hier zit een plaatje tussen van dichtbij:
https://cobi.pl/en/small-...-i-ausf-a-,art,12105.html
Hakenkruizen zijn sinds 1945 in Duitsland verboden (aldus wiki) en COBI wil ook in het buurland verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
Afgelopen weekend een setje opgebouwd wat ik al een tijd had liggen, de M3 Grant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOlFzRLhNPyczP92lf6Eoaj5JVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HAgC53iPSTDsAX6IDVeiQvLw.jpg?f=fotoalbum_large

Moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door deze build. Had verwacht dat het weer erg leek op de Sherman varianten waar ik er nu al meerdere van heb gebouwd ondertussen. Uiteraard is het in de basis ook wel zo, maar de opbouw verschilt toch behoorlijk en ook de camo voelt het minder als een herhaling.

Het uiteindelijke resultaat ziet er mijns inziens goed uit, best veel details, al had het bovenste kanon wat mooier gekund kwa bevestiging denk ik. Ook mis je de kenmerkende schuine armor links voor, maar binnen de mogelijkheden van de standaard blokjes is het best netjes opgelost.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XzWfePeo6st_FOfX0RZLs5GEdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZ8F4if7VNCRNEBVVIWaUDbK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAxJ4IJM7FPDeY7fm7hYnQWXe04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33VjiEq1tNxxhStc7l7YfvR0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Hpho5HP-38TLf75M0AeCOLW6ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGYbFb4Fjz5fKJFjZZDat7MT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSYI_fFhBjdNHjvj7VnL0mHYulo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jCu4bo6yZ3yiOf1btQNOOM7W.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is af, godallemachtig wat ben ik daar lang mee bezig geweest. Denk wel bijna 2x zolang als de Sian, Chiron, GT3 RS....

Af en toe echt priegelwerk. De soms te los zittende steentjes helpen daar ook niet bij. Wat heb ik lopen schelden tijdens deze build. :+

Ik denk dat ik geen tweede keer begin aan een Chinese set. De ergenis van de kwalitatief mindere steentjes was soms erg groot. Ach, dat weet ik ook weer.

Ohh, en ik had maar een paar steentjes over..... hoe dan. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4vs8KxxnfZneq5vw6drJ96WcHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kokFXyINdbXYTrfWfury8xtU.jpg?f=fotoalbum_large

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Tof, de grant spreekt mij elke keer als ik em zie toch ook wel aan, maar die loop van de 37mm... is wel een tikje jammer ja. Ik vraag me ook af hoe de tweede koepel bij de Lee versie in elkaar zit.

@Vissa66
Ai, dat is geen reclame voor de chinezen dan :P Ergens wel jammer, want het is een machtig mooi ding, maar bouwfrustratie ben ik erg gevoelig voor, laatst ook de lego defender weggedaan omdat t kreng niet lekker wou lopen, halverwege de bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
vectormatic schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:41:
@Speedy Tof, de grant spreekt mij elke keer als ik em zie toch ook wel aan, maar die loop van de 37mm... is wel een tikje jammer ja. Ik vraag me ook af hoe de tweede koepel bij de Lee versie in elkaar zit.

@Vissa66
Ai, dat is geen reclame voor de chinezen dan :P Ergens wel jammer, want het is een machtig mooi ding, maar bouwfrustratie ben ik erg gevoelig voor, laatst ook de lego defender weggedaan omdat t kreng niet lekker wou lopen, halverwege de bouw.
Bij deze MOC moet je soms op aparte wijze steentjes met elkaar verbinden, in ieder geval op een hele andere manier wat ik tot nu toe gewend ben van de reguliere LEGO sets. Hier luistert de afmeting van de steentjes extra nauw, en die verschillen soms net ff waardoor ze dusdanig los zitten dat ze spontaan los komen, of helemaal niet te bevestigen zijn.

Ik zou nog wel erg graag de Mclaren P1 MOC willen bouwen, dus misschien moet ik toch nog eens uitwijken naar een Chinese variant. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Vissa66 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Bij deze MOC moet je soms op aparte wijze steentjes met elkaar verbinden, in ieder geval op een hele andere manier wat ik tot nu toe gewend ben van de reguliere LEGO sets. Hier luistert de afmeting van de steentjes extra nauw, en die verschillen soms net ff waardoor ze dusdanig los zitten dat ze spontaan los komen, of helemaal niet te bevestigen zijn.

Ik zou nog wel erg graag de Mclaren P1 MOC willen bouwen, dus misschien moet ik toch nog eens uitwijken naar een Chinese variant. :P
Te los? Interesting. Mijn ervaring is juist dat ik harder moet duwen bij Chinese stenen. Nu is die ervaring ook meer met blokjes dan met technisch lego. Pas weer eens een originele gemaakt, wat schieten die blokjes er makkelijk in dan opeens weer.

De optimus prime is onderweg, eens kijken hoever Polen precies is. En meteen drogon van game of thrones mee bestelt, die komt wel gewoon echt uit China.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Vissa66 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:01:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hij is af, godallemachtig wat ben ik daar lang mee bezig geweest. Denk wel bijna 2x zolang als de Sian, Chiron, GT3 RS....

Af en toe echt priegelwerk. De soms te los zittende steentjes helpen daar ook niet bij. Wat heb ik lopen schelden tijdens deze build. :+

Ik denk dat ik geen tweede keer begin aan een Chinese set. De ergenis van de kwalitatief mindere steentjes was soms erg groot. Ach, dat weet ik ook weer.

[Afbeelding]
nou ik ben de orginele Lego Liebherr aan het bouwen, daar loop ik net zo op te schelden als de chinese bugatti :) (ook bij de orginele lego al die pennetjes die net niet willen passen wat zo lekker fijn aanvoelt voor je vingers

En als ik het zo vergelijk is mijn chinese bugatti echt van goede kwaliteit

(verrassend mis stukje van rupsband waardoor test 1 niet goed gaat want dan draait hij niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:41:
Voor als je de Grant bedoelt: http://xcatalogues.cobi.pl/instrukcje/ww2/2391-cobi/
Voor als je echt de Lee bedoelt: http://xcatalogues.cobi.pl/instrukcje/ww2/2385-cobi/
Speedy schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:50:
Valt wel op dat het weer een redelijk dure set is, Cobi lijkt wat omhoog te schuiven in zowel detail als in prijs.
Ik had de Tiger 131 op de site van het Tankmuseum zelf besteld, dus voor mij is deze nieuwe Tiger goedkoper. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Gaius Ik bedoelde echt de Lee, die heeft namelijk nog een extra turret met een MG bovenop de normale turret, maar ik zie dat de Cobi variant daarvan niet los kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Vissa66 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 21:01:
[

[Afbeelding]
Er zit ook best nog veel verschil tussen de Chinese aanbieders! Tijdje terug VW Kever gebouwd en dat was een ervaring, van gebruiksaanwijzing tot de kwaliteit van de steentjes, die dichtbij Lego komt. En nu ben ik begonnen aan de gele Fiat 500 en daarvan is de kwaliteit zicht- en voelbaar een stuk minder.

Overigens heb ik ook altijd behoorlijk wat steentjes over bij Chinese builds. Gelukkig ontbreekt er tegenwoordig nog zelden iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
@42erik die optimus. Don't leave a bro hanging. :p
Hoe wat waar?

Ik moet zelf even kijken hoe en wat met het bestellen van die NES. Mijn vrouw zei dat ik hem gewoon moet bestellen.

12 uur maar even checken en morgenochtend na wakker worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die optimus is mooi, maar geen lego dus graag in het andere topic :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:51:
@42erik die optimus. Don't leave a bro hanging. :p
Hoe wat waar?
Linkje
https://m.nl.aliexpress.c....jpg_640x640Q90.jpg_.webp

Euro of 80, en ik kon hem nergens anders vinden, dus geen probleem met rechten volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door 42erik op 01-08-2020 03:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick Koningh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 16:04
42erik schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 03:04:
[...]

Linkje
https://m.nl.aliexpress.c....jpg_640x640Q90.jpg_.webp

Euro of 80, en ik kon hem nergens anders vinden, dus geen probleem met rechten volgens mij.
Ik zou deze graag in echt LEGO bouwen, maar kan op hun site nergens de handleiding vinden dit te doen. In tegenstelling tot de "erg op LEGO lijkende modellen" due wel gewoon te vinden zijn op hun site.Af en toe kijk ik even op google of er iemand is die de handleiding maar heeft ingescand en gedeeld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Patrick Koningh schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:16:
[...]

Ik zou deze graag in echt LEGO bouwen, maar kan op hun site nergens de handleiding vinden dit te doen. In tegenstelling tot de "erg op LEGO lijkende modellen" due wel gewoon te vinden zijn op hun site.Af en toe kijk ik even op google of er iemand is die de handleiding maar heeft ingescand en gedeeld. 8)7
Ik zal even kijken hoeveel pagina's het zijn als hij binnen is. Maar gezien de grootte kan dit weleens tegen vallen...:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick Koningh
Ja Op de review die ik ergens tegen kwam zag ik een vrij dik boekwerk. Maar een zeer mooi model. Het is dat dit mijn puristenhart te ver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Patrick Koningh schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:54:
Ja Op de review die ik ergens tegen kwam zag ik een vrij dik boekwerk. Maar een zeer mooi model. Het is dat dit mijn puristenhart te ver gaat.
Op zich, het lijkt me een origineel model en de steentjes zelf zijn inmiddels ook van copyright af, dus je zou er niemand mee benadelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
@ToolkiT Semi-offtopic, maar ik denk dat je even naar naar je Getbrixo link moet kijken, daar wordt nu verwezen naar tiktok en iets met influencers :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Medione1210 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 01:36:
[...]

Er zit ook best nog veel verschil tussen de Chinese aanbieders! Tijdje terug VW Kever gebouwd en dat was een ervaring, van gebruiksaanwijzing tot de kwaliteit van de steentjes, die dichtbij Lego komt. En nu ben ik begonnen aan de gele Fiat 500 en daarvan is de kwaliteit zicht- en voelbaar een stuk minder.

Overigens heb ik ook altijd behoorlijk wat steentjes over bij Chinese builds. Gelukkig ontbreekt er tegenwoordig nog zelden iets.
had ik ook met de fiat, klote kwaliteit en build, idem voor stranger things die ik nog moet afmaken, alleen die auto al word je gek van, grappig genoeg is de manual anders dan lego (lego begint al met een Z blokje terwijl de chinese variant je die Z moet maken)

wel apart want treehouse was goede kwaliteit en rond zelfde tijd gekocht en de bugatti van paar weken is helemaal goede kwaliteit, doet de orginele lego liebherr niet onder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Koningh
42erik schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Op zich, het lijkt me een origineel model en de steentjes zelf zijn inmiddels ook van copyright af, dus je zou er niemand mee benadelen
Daar heb je helemaal gelijk in, en toch een bedrijf dat alle star wars sets en andere LEGO origineels tot op de netnummers en box-art compleet namaakt daar blijf ik persoonlijk een gevoel bij houden. Maar goed ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Patrick Koningh schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:55:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, en toch een bedrijf dat alle star wars sets en andere LEGO origineels tot op de netnummers en box-art compleet namaakt daar blijf ik persoonlijk een gevoel bij houden. Maar goed ieder zijn ding.
Ja, dat is waar. Van de echte kopieën heb ik eigenlijk ook alleen sets die lego zelf niet meer uitbrengt en op marktplaats ofzo voor bizarre bedragen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
quorumz schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:49:
[...]

had ik ook met de fiat, klote kwaliteit en build, idem voor stranger things die ik nog moet afmaken, alleen die auto al word je gek van, grappig genoeg is de manual anders dan lego (lego begint al met een Z blokje terwijl de chinese variant je die Z moet maken)

wel apart want treehouse was goede kwaliteit en rond zelfde tijd gekocht en de bugatti van paar weken is helemaal goede kwaliteit, doet de orginele lego liebherr niet onder
Ben nu bijna klaar met de Fiat. Best en leuke build en ziet er netjes uit, maar de kwaliteit is dus minder.
-ik heb de deurscharnieren met een druppeltje lijm op de carrosserie moeten vastzetten. De 2-studs zijn niet strak genoeg om de deuren goed te dragen. Bij de minste aanraking vallen de deuren er zonder een drukke lijm al uit.
-druppeltje lijm op de voorbumper. Die wordt op slechts twee 1-studs vastgezet. Dat is bij echte Lego al krap aan, maar met dat nepspul dat net wat slechter aansluit dus een probleem dat met lijm opgelost moet worden.
-de deuren sluiten niet helemaal. Bij de echte Lego(Zie screenshot) wordt er een speciale 4-stud gebruikt om de deur over een achterscharnier te laten sluiten, maar bij de neplego hebben ze er een normale 4-stud bij gedaan(staat ook zo in de gebruiksaanwijzing. Ik heb nu hoekjes uitgesneden. Zie je niks van overigens, maar zonder die ingreep kunnen die deuren gewoon niet dicht. Super slordig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qnq_x6q3pjoxXHrRhjDVUSYO7M8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OCP4QUqaQsTSCYk7xadb8Ibq.jpg?f=user_large
Wel vreemd dat ik nog nergens bij de reviews op Ali over dit probleem heb gelezen. Misschien zijn er Fiats van diverse fabrikanten in omloop.
-twee platte 4-studs zouden donkergrijs moeten zijn, maar drie zwart geleverd. Slordig, maar niet echt een probleem.

Van de, stuk of acht neppers die ik tot u toe heb gebouwd is dit toch wel de meest slordige. Bij een stuk of drie moest ik wat creatief zijn qua verkeerde kleur of een enkel missend blokjes, maar lijm hoefde er geloof ik nog niets aan te pas te komen.

Ik moet nog zo'n 20% bouwen en dan zal ik een paar foto's plaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door Medione1210 op 01-08-2020 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Medione1210 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 21:48:
[Wel vreemd dat ik nog nergens bij de reviews op Ali over dit probleem heb gelezen. Misschien zijn er Fiats van diverse fabrikanten in omloop.
Er is een site die het bijhoudt als je op het setnummer zoekt:
http://brick4.com/search/set/?s=10271
De naam en het nummer zijn wel leesbaar de rest is nogal Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
bouwfraude schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Er is een site die het bijhoudt als je op het setnummer zoekt:
http://brick4.com/search/set/?s=10271
De naam en het nummer zijn wel leesbaar de rest is nogal Chinees.
Interessant!

#r zijn inderdaad diverse fabrikanten. De fabrikant van de mijne is '2021 无牌' met 998pcs. Originele Lego heeft 960pcs.

Ik snap nu ook dat ik verschil bemerkte in kwaliteit met de 10252 Volkswagen die ik hiervoor heb gebouwd.
Daar zijn nog meer fabrikanten van en die van mijn set is
'将牌LELE'. Betere kwaliteit en betere gebruiksaanwijzing.

Helaas is het denk ik moeilijk om er vooraf achter te komen wie de fabrikant is van de set die je op Ali wilt kopen. En dan weet je nog niet altijd of de kwaliteit goed is. Ik ken zelf nu alleen de kwaliteit van Lepin en de 2 die ik hierboven noemde.

Overigens wel een eyeopener dat er kennelijk diverse fabrikanten van plastic blokjes zijn, die er ook nog eens brood in zien om te investeren in mallen voor specifieke blokjes. Al had de fabrikant van mijn Fiat kennelijk geen zin om een mal te maken voor dat ene speciale blokje dat nodig is om de deuren goed te laten sluiten.
Voor de rest is de kwaliteit van deze build best voldoende voor 1 keer bouwen en dan weg zetten, zoals ik met al mijn builds do3.
Bouwplezier was over het algemeen ook niet heel veel minder dan bij de echte Lego, maar de prijs is ruim 75% lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Patrick Koningh schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:54:
140 pagina's... dat zijn helaas niet even een paar foto's die je snel maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick Koningh
Nee dat weet ik, was ook geen verkapte vraag overigens. Ik blijf google tot iemand hem een keer online zet, of de leverancier ook deze bij de handleidingen dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb van de week deze besteld, kon hem voor minder dan €25 niet laten liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6MaP41zBTdVlXwrtDyoZKyLmAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kf8SURjhtpuPqQn0IePPItZx.jpg?f=user_large

Ben benieuwd hoe gammel hij gaat zijn :+

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 03-08-2020 14:18 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Niet online
(overleden)
Angeloonie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:17:
[Afbeelding]

zit ook nog op mijn bestelling te wachten, heb er 30 oid voor betaald
Nu maar met de Wrangler begonnen, damn die doen veel dingen op 1 pagina, je hebt soms vergrootglas nodig om zeker te weten of je goed klikt (wel gelukkig met kleuren aangegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Zoals hier beloofd plaats ik nog wat foto's van de Fiat 500.
Na wat kleine problemen met het laten sluiten van de deuren en een paar plekken waar ik toch een druppeltje lijm moest gebruiken heb ik de Fiat vandaag afgemaakt. De stickers zien er prima uit,echter klopt de kleur geel van de stickers niet met de kleur geel van de Fiat.
Op één na alle blokjes zijn echter compleet. Ik heb zelfs nog een stuk of 10 blokjes over.

Voor de problemen die ik in de eerdere post heb beschreven heb ik van de verkoper 5 euro korting gekregen waardoor de prijs op het geen 17 euro komt. De verkoper schrijft op zijn site dat hij ook een replacement service biedt, maar hij kon of wilde de verkeerde blokjes niet vervangen.

Al met al best een aardige build, maar toch de minste van al mijn AliExpress aankopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOmv7zyGvCfGMmYqgrTa7WCAgUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fC2Fi9gLwhKNZF9yZdGfnHs4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VUEHa3QSurpVFKZG63I4dTiicM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ucWgWZC9JllOxquVr1KLYbCv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiXbPIFVsoNA7X3_DWTL7UR8cOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1gwSH8jvDpbYVa3c025aLTt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsvCByYFnBuFU4zbP5CB_hco8Ug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrn8HhtTAXhhLmaeU1JTaXN0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Medione1210 Hoe is de gele kleur bij jouw model? Die van Lego zou wat inconsistent zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 10:18

Poekie McPurrr

Mreoww~

Angeloonie schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:17:
[Afbeelding]

Die heb ik van het weekend in elkaar gezet. Bij het bouwen had ik wel van "dit is gammel.." maar gaandeweg werd het steviger gelukkig.
Miste uiteindelijk 2 onderdeeltjes, 1 wieltje van die "standaard" en een 3 technic blokje. Op de standaard zet ik 'm niet en dat 3blokje was weg te werken met een ander blokje gelukkig.
Al met al wel een leuke build en resultaat is ook mooi.
Het lijkt tegen eind wel een platgeslagen buis maar dat komt goed als je de achtervleugels maakt haha.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
zonoskar schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:17:
@Medione1210 Hoe is de gele kleur bij jouw model? Die van Lego zou wat inconsistent zijn.
Alle blokjes hebben dezelfde kleur. De kleur van de stickers is wat donkerder geel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Kennen jullie Joying Wang? Echt veel beter dan Ali, pakketje vaak binnen 1-2weken binnen. Zit ook een Facebook community achter. Sorry voor jullie portemonnee!

https://joooooy.com/

Ik heb daar de VW T1 en Ninjago temple of Airjitzu vandaan. T1 zelf gebouwd, alleen wielkapjes moest even anders (transparant oranje met grijze steentjes omwisselen) om ze beter vast te zetten. De Temple was voor mijn neefjes.

Ze hebben nu ook deze haha, bijna 7000 steentjes: Mouldking Hogwarts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUlOwpXv40GQWA2nxK4zvyUSAXI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dmySrPVCHLnkbDl2aGXsV5FJ.png?f=user_large

Alleen krijg ik bij die dat het op dit moment niet naar NLD verzonden kan worden. Normaal iets van 6,- verzendkosten.

Oh en bij sommige kan je optioneel ook een doos erbij bestellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRlkZ1B8i8Px5AdH1BBQ_SBveaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aju6QZncB4iZELrPMigIjBO.jpg?f=fotoalbum_large

En handig voor de sportwagens

[ Voor 32% gewijzigd door Giant87 op 05-08-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Briljant. Waarom doet Lego dat niet? :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Giant87 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:25:
Kennen jullie Joying Wang? Echt veel beter dan Ali, pakketje vaak binnen 1-2weken binnen. Zit ook een Facebook community achter. Sorry voor jullie portemonnee!

https://joooooy.com/
Ik heb diverse sets die ik bij Ali heb gekocht hier ook even gecheckt en ze zijn hier allemaal duurder dan bij Ali.
Ik heb overigens al de sets bij Ali ook binnen 2 weken in huis. De Fiat 500 zelfs binnen een week. En allemaal zonder verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Medione1210 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Ik heb diverse sets die ik bij Ali heb gekocht hier ook even gecheckt en ze zijn hier allemaal duurder dan bij Ali.
Ik heb overigens al de sets bij Ali ook binnen 2 weken in huis. De Fiat 500 zelfs binnen een week. En allemaal zonder verzendkosten.
Ik heb dan een iets andere ervaring, bij Ali meestal zo'n 6 weken ofzo. Hij zit overigens ook op Ali, maar de community is gewoon relaxed en hij post vaak op Facebook dat er nieuw spul aankomt etc.
Pagina: 1 ... 12 ... 49 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.