Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine 'Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• quorumz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-09 08:26
Giant87 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb dan een iets andere ervaring, bij Ali meestal zo'n 6 weken ofzo. Hij zit overigens ook op Ali, maar de community is gewoon relaxed en hij post vaak op Facebook dat er nieuw spul aankomt etc.
in het algemeen heb ik het ook wel vaak in 2 weken, heb nu wel 2 dingen waar ik langer op wacht. een grondplaat die ze vergeten waren bij een modular en de fast & furious wagen.

ben benieuwd wanneer bij meer ali shops de gecancelde lego 42113 ospray te krijgen is...

• Speedy
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11:12
Dat ziet er handig uit! Gelijk een aantal besteld bij Ali,dat Lego inderdaad nooit met zoiets is gekomen (had ze in de jaren 80 moeten hebben met die non-slotted pins :X).

Weet iemand trouwens of die dingen door de Chinzen zelf zijn bedacht of dat dit een kopie product is?

[Voor 11% gewijzigd door Speedy op 06-08-2020 07:44]

Flickr | Lego collectie

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-09 08:51
Giant87 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb dan een iets andere ervaring, bij Ali meestal zo'n 6 weken ofzo. Hij zit overigens ook op Ali, maar de community is gewoon relaxed en hij post vaak op Facebook dat er nieuw spul aankomt etc.
Alles wat ik laat versturen met 'Ali's standard shipping method' arriveert binnen 3 weken en meestal binnen 2 weken. Andere ,vaak gratis, methodes lopen bij mij helaas op tot 2 maanden, maar dan gaat het om artikelen van tot ong. 5 euro.
Tot vorig jaar kwam alles binnen 3 weken, ook goedkoop spul.

Gisteren overigens de Mini Cooper (10568) binnen gekregen, dus ik kan weer gaan bouwen.

[Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 06-08-2020 22:17]

• Jakkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19-09 22:04
Ik ben me ook een klein beetje aan het verdiepen in de wereld van alternatieve bouwstenen. Aliexpress vind ik nog wel wat spannend, volgens mij moet je goed weten waar je kunt bestellen en waar niet.

Ik vond ook dit een interessant stuk, over Gobricks, dat stenen levert van redelijk goede kwaliteit (volgens mij) aan verschillende grote merken, o.a Mould King, Rael:
https://customizeminifigu...nn-of-china-clone-bricks/

Ik heb nu een bestelling gedaan op joooooy.com, en een andere op aliexpress, ik ben erg benieuwd! Vind het ook wel wat spannend: is het straks compleet? Hoe gaat de kwaliteit zijn?

[Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 06-08-2020 22:16]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Medione1210
Jakkus schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:06:
Ik ben me ook een klein beetje aan het verdiepen in de wereld van alternatieve bouwstenen. Aliexpress vind ik nog wel wat spannend, volgens mij moet je goed weten waar je kunt bestellen en waar niet.

Ik vond ook dit een interessant stuk, over Gobricks, dat stenen levert van redelijk goede kwaliteit (volgens mij) aan verschillende grote merken, o.a Mould King, Rael:

Ik heb nu een bestelling gedaan op joooooy.com, en een andere op aliexpress, ik ben erg benieuwd! Vind het ook wel wat spannend: is het straks compleet? Hoe gaat de kwaliteit zijn?
Als je hier een beetje terugleest kom je tot de conclusie dat de kwaliteit (oke, de Fiat viel iets tegen) steeds beter wordt en dat er steeds minder vaak steentjes ontbreken(bij mij in ieder geval).
Ik bestel altijd bij de goedkoopste die ik kan vinden op Ali en betaal achteraf met Klarna. Tot nu toe alles netjes (en snel) ontvangen en niets onderschept door de douane. Ik hou het wel bij de goedkopere sets tot zo'n 30 euro. Mocht er iets mis zijn, dan werkt de geschillen optie van Ali prima.

De link die een paar posts hierboven is gegeven is heel interessant, want je ziet hoeveel bedrijven een bepaalde set kopiëren. Helaas staat er bij de meeste verkopers niet bij welk 'merk' set ze leveren.

Ik heb ook even gekeken bij de site waar je nu besteld hebt, maar het meeste is daar duurder dan op Ali dus ik zie zelf het nut niet in om daar te kopen.

• Jakkus
Medione1210 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:25:
Helaas staat er bij de meeste verkopers niet bij welk 'merk' set ze leveren.
Dat vind ik dus lastig aan Aliexpress, dat dat er niet duidelijk bij staat. Als je er voor de eerste keer op kijkt is het echt een zee aan mogelijkheden, waarbij je niet weet wat je kunt vertrouwen en wat niet. Maar wat je zegt geeft hoop, en ik denk dat de plek waar ik nu iets besteld heb ook te vertrouwen is.
Eerst dacht ik dat Lepin het enige merk was dat van goede kwaliteit was. Maar nu kom ik er steeds meer achter dat dat voor veel andere merken ook best wel geldt. Ik heb nu iets besteld van Bela (denk ik) en van Rael. Die laatste lijkt me vooral best prima.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• quorumz
Jakkus schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:34:
[...]

Dat vind ik dus lastig aan Aliexpress, dat dat er niet duidelijk bij staat. Als je er voor de eerste keer op kijkt is het echt een zee aan mogelijkheden, waarbij je niet weet wat je kunt vertrouwen en wat niet. Maar wat je zegt geeft hoop, en ik denk dat de plek waar ik nu iets besteld heb ook te vertrouwen is.
Eerst dacht ik dat Lepin het enige merk was dat van goede kwaliteit was. Maar nu kom ik er steeds meer achter dat dat voor veel andere merken ook best wel geldt. Ik heb nu iets besteld van Bela (denk ik) en van Rael. Die laatste lijkt me vooral best prima.
Zie de H&H store, 1 van de betere: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.74874c4d9Bw5p3 Daar is het ook per merk ingedeeld

Dit is de Mouldking store (heb 2 modulars er van): https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.71e64c4djAcaep die kan soms uit polen of czech binnen een week versturen

Bij JustBricks heb ik net Harry Potter kasteel besteld, 113 euro voor meer dam 6000 stenen :P

Als we toch bezig zijn met linkjes: Verlichting sets:(Lightailing steekt qua kwaliteit er bovenuit maar is serieus veel duurder)

Mtele: https://nl.aliexpress.com/store/1895392
Lightailing: https://nl.aliexpress.com....1000061.1.14e1393f8vBewI
Julite: https://julite.nl.aliexpr...042311.0.0.74874c4d9Bw5p3
Vonado: https://nl.aliexpress.com...ctlist.0.0.5aa637f4YYLsaL

[Voor 21% gewijzigd door quorumz op 07-08-2020 05:51]

• Giant87
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:26
Jakkus schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:06:

Als het niet compleet blijkt te zijn (meestal juist aardig wat reserveonderdelen, haha). Dan moet je even een mailtje sturen naar joooooy of op FB in de groep, ze sturen het altijd na.

Als je iets met motors/elektronica hebt, dan komen die vaak in een eigen doos.
Dit was mijn laatste Joooooy bestelling

[Voor 16% gewijzigd door Giant87 op 07-08-2020 12:27]

• Jakkus
Heel erg bedankt voor de tips!

Bij joooooy.com heb ik nu twee modulars van Rael/Lei besteld, de Bike Shop en de Cafe Shop. Daar ben ik erg benieuwd naar! Het zijn iets aangepaste versies van de MOCs van Brickative. Dat vind ik dan wel weer twijfelachtig, maar ook hiervan geldt dat het zo duur zou zijn om de onderdelen van Lego zelf te halen (meer dan 600 euro per gebouw) dat ik dat nooit zou doen.
Nu dus afwachten!

Edit: het eerste pakket is net aangekomen. Best heel snel! En ik moet zeggen: de kwaliteit lijkt me op het eerste gezicht helemaal niet tegen te vallen!

[Voor 44% gewijzigd door Jakkus op 02-09-2020 14:41]

• Giant87
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-09 12:26
Ben benieuwd! Heb zelf geen modulars, maar begin ze wel steeds aantrekkelijker te vinden. Met name omdat je ze mooi bij elkaar kan plaatsen, de modellen die ik nu heb zijn nogals divers dus komen gewoon ergens in een hoekje terecht.

Ik vind deze ook wel interessant: https://joooooy.com/colle...villa-a-tree-in-the-house

• Jakkus
Haha, pas maar op met de modulars: ze zijn erg verslavend ;)

• quorumz
Jakkus schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:55:
Heel erg bedankt voor de tips!

Ik heb na veel twijfelen een paar dagen terug bij Aliexpress twee modulars besteld, bij bricks DE store. De café corner en de green grocer. Dat kon ik wel voor mezelf verantwoorden, omdat die tweedehands zo duur zijn dat ik ze nooit van Lego zelf zou kopen. Met de Town Hall heb ik dat nog wel gedaan, die vond ik op (misschien wel over) het randje, maar die wilde ik wel graag hebben.
Er stond van alles bij (Lepinblocks, King), maar ik denk dat ze van Bela zijn.

En bij joooooy.com heb ik nu twee modulars van Rael/Lei besteld, de Bike Shop en de Cafe Shop. Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Ze lijken me van iets betere kwaliteit dan die andere twee. Het zijn iets aangepaste versies van de MOCs van Brickative. Dat vind ik dan wel weer twijfelachtig, maar ook hiervan geldt dat het zo duur zou zijn om de onderdelen van Lego zelf te halen (meer dan 600 euro per gebouw) dat ik dat nooit zou doen.
Nu dus afwachten!

Edit: het eerste pakket is net aangekomen. Best heel snel! En ik moet zeggen: de kwaliteit lijkt me op het eerste gezicht helemaal niet tegen te vallen!
Mould king heeft mooie modulars met verlichting. Moet nog beginnen met de botanische tuin (ik wacht op de grondplaat die miste snurk) en guitar\autowasserette. De mocs hebben op dit moment meer fantasie Dan lego zelf. Die laatste 2 zien we gewoon niet uit en erg simpel van binnen. Het grootste gedeelte van mijn modulars zijn well orgineel. Paris restaurant, stadhuis en green. Grocery zelfs in doos sealed. Coffee corner wel met orgineel stenen gebouwd op de deur na die was alleen 2e hands voor absurde bedragen te krijgen

• Jakkus
Ik vond deze review van een van de Mould King-modulars erg leuk ;)
YouTube: The Barber Shop | Mould King Brick Review 16031

Ik ben het met je eens dat vooral de laatste modular van Lego wat aan fantasie en ook aan uitwerking miste. Ik hoop dat dat bij de volgende weer goed gemaakt wordt :) Al vond ik het blauwe huis nog best leuk om te maken! Maar wat minder uitdagend als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Brick Bank of het Parisian Restaurant.
Met de Corner Garage heb ik me dan wel weer erg vermaakt, die vond ik persoonlijk echt leuk om te bouwen.

[Voor 28% gewijzigd door Jakkus op 07-08-2020 15:56]

• Medione1210
Giant87 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Als het niet compleet blijkt te zijn (meestal juist aardig wat reserveonderdelen, haha). Dan moet je even een mailtje sturen naar joooooy of op FB in de groep, ze sturen het altijd na.

Als je iets met motors/elektronica hebt, dan komen die vaak in een eigen doos.
Dit was mijn laatste Joooooy bestelling
[Afbeelding]
Wat heb je voor die VW betaald? Er staat nu 37usd bij deze shop. Ik heb voor dezelfde op Ali tijdje terug 26 euro betaald. Alles wat ik tot nu toe vergeleken heb is bij Joooooy veel duurder. (Je krijgt er dan wel een replacement service voor)

• Jakkus
Ik heb deze post verwijderd.

[Voor 100% gewijzigd door Jakkus op 02-09-2020 14:41]

• quorumz
Ziet er goed uit. Vergis je niet ik heb net de orginele lego leibherr in elkaar gezet, nou zelfs de chinese technisch lego ging nog soepeler in elkaar wat heb ik een last van mijn vingers gekregen van al die pinnetjes die maar niet goed erin wilde..grr

• Jakkus
Ja, ik heb ook al een goede laag eelt op mijn vingers gekweekt afgelopen tijd ;)

• bouwfraude
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Jakkus schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:20:
-Snel geleverd (binnen een week).
Dat is vlot ik heb wat steentjes besteld in China maar dat komt volgens google maps uit een provincie
meer in het binnenland dat schiet niet echt op.
Verder nog een paar Cobi vliegtuigjes in elkaar gezet wat WW1 en WW2 spul.
Je krijgt zes of zeven kleintjes voor de prijs van een Lego Landrover.

• Jakkus
Bij mij kwam het uit Polen, dat scheelt ;)
Die Cobi-vliegtuigjes zijn ook erg leuk zeg!

Waar ik nog wel een beetje over in zit, ik ben wel benieuwd naar jullie gedachten daarover: zitten er nog gezondheidsrisico's aan plastic speelgoed uit China? En specifiek aan namaak-Lego? Over dat laatste kan ik weinig vinden..

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:53
Ik heb bij een enkele seller op Ali drie sets gekocht maar er is er nu eentje geleverd, geen spoor nog van de andere twee. Is het normaal dat die apart verstuurd worden?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ErikT738
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07:06
Ik heb voor het eerst in lange tijd weer gezondigd, en ga het dit keer zelfs mengen met mijn originele Lego! Voor een project had ik een vrij lange ketting van 3711 schakels nodig, en die zijn best prijzig als je ze in grote hoeveelheden op Bricklink wilt bestellen. Gelukkig bood Ali uitkomst.

Hoe zit het eigenlijk met douanekosten voor grotere sets? De laatste keer dat ik wat heb besteld was het via één of andere Reddit gebruiker uit China die gegarandeerd Lepin leverde en toen had ik er i.i.g. geen last van.

• Medione1210
bouwfraude schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:14:
[...]

Dat is vlot ik heb wat steentjes besteld in China maar dat komt volgens google maps uit een provincie
meer in het binnenland dat schiet niet echt op.
Verder nog een paar Cobi vliegtuigjes in elkaar gezet wat WW1 en WW2 spul.
Je krijgt zes of zeven kleintjes voor de prijs van een Lego Landrover.
Ik heb al een paar keer levering in een week gehad, iedere keer met ' Aliexpress standard shipping method', met andere (gratis) verzendmethodes duurde het langer.
ErikT738 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:17:

Hoe zit het eigenlijk met douanekosten voor grotere sets? De laatste keer dat ik wat heb besteld was het via één of andere Reddit gebruiker uit China die gegarandeerd Lepin leverde en toen had ik er i.i.g. geen last van.
In principe betaal je boven de 22 euro douane- en administratiekosten als je pakket wordt gecontroleerd. As je dan ook nog aantoonbaar een Lego kopie hebt gekocht wordt je pakket wellicht vernietigd.
Daarom wordt aangeraden om er geen gebruiksaanwijzing bij te laten leveren (pdf via email vragen).

Gelukkig heb ik dit zelf nog niet meegemaakt en is alles netjes, zonder extra kosten, thuis afgeleverd.

[Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 11-08-2020 10:52]

• gvlohuizen
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-09 14:01
Tegenwoordig verkopen ze ook Lepin lego via bol.com

https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=Lepin

wat ik verassend vind, omdat ik hier eerder gelezen heb, dat Lepin in de EU niet verkocht mag worden.

Wat niet is, kan wel geweest zijn.

• Awaken1
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16-09 08:22

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

gvlohuizen schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:49:
Tegenwoordig verkopen ze ook Lepin lego via bol.com

https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=Lepin

wat ik verassend vind, omdat ik hier eerder gelezen heb, dat Lepin in de EU niet verkocht mag worden.
Mag ook niet, dit is een aparte reseller en zo te zien een dropshipper.
Verkoopt veel ali-express spul en vaak met langere levertijd.
Zal vast wel een waarschuwinkje krijgen en dan stoppen met de verkoop.

Je kan altijd wat proberen te bestellen maar voor die prijzen zou ik gewoon direct naar ali-express of yourwobb.com gaan.

• gvlohuizen
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-09 14:01
ik had bol.com wel gemaild, gewoon puur uit interesse:
Bedankt voor je mail, goed dat je contact met me opneemt. Ik kan me goed voorstellen dat je als Legofan niet in aanraking wilt komen met 'namaak' Lego.

Wij van bol.com hanteren wel strikte regels over wat we toe laten op onze site betreffende onze verkopers. Er is natuurlijk sprake van vraag en aanbod en iedere klant heeft een eigen budget waar een aanbod en prijs op zal worden afgestemd.

Desalniettemin stellen wij voorop dat eerlijkheid het langst duurt en dat betekent dat een niet origineel (merk) artikel niet als origineel (merk) verkocht mag worden.

Zolang duidelijk vermeld wordt wat de oorsprong van het artikel is kan de klant zelf besluiten het aan te schaffen of niet. Wij vertrouwen onze verkopers erop dit te waarborgen en onze klanten ons te informeren mochten ze eraan twijfelen bij hun bestelling.

Mocht je hier verder nog vragen over hebben, hoor ik dat natuurlijk graag. Voor nu wens ik je een hele mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,

Wat niet is, kan wel geweest zijn.

• Speedy
Zojuist weer een kleine en een grote aanvulling op de voorraad. Nu net iets te warm om op te bouwen, hopelijk is het van het weekend wat koeler :P

Ben benieuwd kwa opbouw of er nog wat leuke zaken in zitten (nog geen review gevonden), kwa gewicht en aantal stenen is het in ieder geval een flinke jongen.

Flickr | Lego collectie

• bouwfraude
  • Niet online
Speedy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:56:
Ben benieuwd kwa opbouw of er nog wat leuke zaken in zitten (nog geen review gevonden), kwa gewicht en aantal stenen is het in ieder geval een flinke jongen.
Op youtube is meestal wel wat te vinden:
https://www.youtube.com/results?search_query=cobi+karl

• Speedy
Klopt, volg diverse kanalen, maar de eerste review van deze kwam nog geen dag geleden pas online. Best vreemd omdat de limited edition van de set al wat langer te krijgen zou zijn.

Flickr | Lego collectie

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-09 08:08
Ik werd twee weken getriggered door de Optimus Prime die hier (of eigenlijk in Grote LEGO Topic ;) gepost werd. Sindsdien beetje op AliExpress rondgeneusd.

Gisteren de eerste bestelling van Ali binnengekregen, na 1,5 week. €3.40 voor de Wonder Woman BrickHeadz vond ik geen geld...

Kwaliteit valt me heel erg mee, goede handleiding, alleen de prints op sommige stukjes zijn net iets minder strak dan bij originele LEGO.

Heb nog een aantal andere sets besteld die ik graag wilde hebben, maar die al uit handel zijn of niet full-price waard vind, ben benieuwd hoe die bevallen. naast Optimus Prime ook de Creator Expert Ferrari F40, Wall-E en LEGO Ideas Dinofossielen.

PSN:CanisLupusNL - About.me - LEGO sets

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:51

vectormatic

Killed the mighty terrorsquid

YouTube: COBI Stream #116 - Nowy katalog COBI

Nieuwe Cobi catalogus, in Bold alles waarvan ik nog niet wist dat het er uberhaupt aankwam

Sept:
- IS-7 Granite WOT anniversary edition

Okt:
- M3 halftrack
- 1:48 WOT T34-76, Pz III Ausf J, Sherman, Churchill

Nov:
- M3 GMC
- Tiger
- Tiger II
- 1:48 T34-85, Tiger, Panther en Sherman

Dec:
- Kettenkrad

Jan:
- Kubelwagen
- Schwimmwagen
- Su 100 (2 in 1, als ik het goed begrijp een soviet en poolse versie), Helaas 2-wide track
- T34-85 Helaas met de 2-wide track

Hyped voor de Su-100 en de nieuwe T34, enige minpunt is voor mij de 2-wide tracks, ik had liever de 3-wides gezien, maar ja, als de Su-100 verder kwa design even goed in elkaar zit als wat ze dit jaar hebben uitgebracht zie ik dat graag door de vingers. De nieuwe Tiger II gaat ook op het lijstje, en ik gok dat ik ook de 1:48 lijn wel een kansje ga geven met de T34-76 of zo

If you see an alligator In your refrigerator You better say, "See ya later" Or you might end up dead

• Speedy
Leuk voor de liefhebbers van Russische tanks natuurlijk, dat aanbod was ook wel vrij mager. Geen idee of de 2 wide track in verhouding is tov huidige met de 3 wide track?
Voor mijzelf niet zo interessant, November daarintegen gaat een dure maand worden met de nieuwe Tiger en Tiger II :9 en dan komen de nieuwe battleships ook nog uit de komende maanden.

Flickr | Lego collectie

• vectormatic

vectormatic

@Speedy Ik heb zelf ook wel wat met de soviets, maar tot nu toe nog niet in de gelegenheid geweest om wat leuks te kopen, de normale T34 is nergens in stock, en de KV-2 vind ik dan toch weer een tikje raar. Kwa tracks vond ik de 3-wide juist wel toepasselijk, een van de voordelen die de soviets hadden met hun tanks was dat door de brede tracks ze niet wegzonken in de modder/sneeuw, waar de duitsers met relatief smalle tracks vastliepen.

Lijkt de nieuwe Tiger jou de moeite waard tov de 131?

If you see an alligator In your refrigerator You better say, "See ya later" Or you might end up dead

• little_ghost
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:35
Arunia schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:51:
@42erik die optimus. Don't leave a bro hanging. :p
Hoe wat waar?

Ik moet zelf even kijken hoe en wat met het bestellen van die NES. Mijn vrouw zei dat ik hem gewoon moet bestellen.

12 uur maar even checken en morgenochtend na wakker worden.
Heb em al een tijdje staan. Had hem voor iets meer dan 50 dollar.
Je kunt voor een aantal delen kiezen uit silver grey of chromed parts; beide zijn meegeleverd.
Linker zijde chromed, rechter zijde silver grey. (smokestacks, vents op been en nog wat andere stukjes)

[Voor 6% gewijzigd door little_ghost op 13-08-2020 12:00]

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-09 08:08
little_ghost schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:55:
Je kunt voor een aantal delen kiezen uit silver grey of chromed parts; beide zijn meegeleverd.
Linker zijde chromed, rechter zijde silver grey. (smokestacks, vents op been en nog wat andere stukjes)
Nice! En was het ook een leuke build? Als het goed is is hij vandaag bij mij thuis afgeleverd :)
(snel via FedEx, bezorging in 2 weken geloof ik, uit China)

Heb er €75 voor betaald, dat is een goede deal gezien de meeste nu €80+ zijn.

PSN:CanisLupusNL - About.me - LEGO sets

• quorumz
Canis Lupus schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Nice! En was het ook een leuke build? Als het goed is is hij vandaag bij mij thuis afgeleverd :)

Hm misschien ook maar naar kijken. Wel net harry potter kasteel binnen gekregen

ben bezig met die Jeep Wrangler build, die wil ik absoluut afraden, wat een drama bouw (de handleiding is voor met motoren, moet je andere blokken bouwen ter vervanging, af en toe is het gewoon niet goed te zien (ondanks dat ze kleuren gebruiken) je moet zelfs weer stukken los halen en dingen ertussen zetten ) ben blij als dit shit ding af is..

• little_ghost
Canis Lupus schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:07:
[...]

Als Lego en Tranformer fan was dit natuurlijk een must.
Ik moet zeggen, dit was toch echt een van de most enjoyable builds van de laatste tijd.
Veel kleine plates over dus hier en daar een nub weggewerkt... gewoon omdat het kan :)
Ow, en klein detail: de vents op z'n benen moeten andersom (heb ik op de foto's nog niet gedaan).

Nu nog een keer de Charger in elkaar zetten.
Heb hem nu 2x: bij de eerst ontbraken bij stap 8 al 3 onderdelen.
Hopelijk heb ik meer geluk met de 2e. Dan bij de eerste nog "steentjes tellen" en klagen.

[Voor 5% gewijzigd door little_ghost op 13-08-2020 14:02]

• quorumz
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
bij welke alishop was hij zo goedkoop?

hier is de osprey goedkoop: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

• vectormatic

vectormatic

quorumz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:52:
[...]

hier is de osprey goedkoop: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Cool, vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat je de Osprey zo kon krijgen

Ik heb opzich helemaal niks met al die chinese meuk, ook als het geen directe rip-offs zijn van sets/mocs hoef ik niet zo nodig china te sponsorren, maar als ik zo weer eens zie wat er bij Ali te krijgen is wordt ik toch wel weer nieuwsgierig.

• Speedy
vectormatic schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:19:
Lijkt de nieuwe Tiger jou de moeite waard tov de 131?
Ik ben wel nieuwsgierig naar deze, hij heeft 250 onderdelen meer dan de huidige en hoop op wat leuke bouwtechnieken. Den hetzelfde idee als met de nieuwe Sherman, die ziet er ook mooi gedetailleerd uit. Wel weer 10-15 euro duurder, zo sluipt er onopgemerkt toch wel kapitaal in dus ik wacht eerst wel de reviews af bij deze.

Flickr | Lego collectie

• quorumz
vectormatic schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:42:
[...]

Cool, vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat je de Osprey zo kon krijgen

Ik heb opzich helemaal niks met al die chinese meuk, ook als het geen directe rip-offs zijn van sets/mocs hoef ik niet zo nodig china te sponsorren, maar als ik zo weer eens zie wat er bij Ali te krijgen is wordt ik toch wel weer nieuwsgierig.
ik moet zeggen dat de modellen daar gaver en gaver worden (het wordt ook steeds duurder maar dat heeft vaak met de hoeveelheid stenen te maken (en dan nog vergeleken met lego way cheaper) kan ook niet wachten op de nep harry potter dragon alley (of hoe je dat ook schrijft) naast het kasteel)

• wfzelle
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-09 18:11
Hier is de nieuw Cobi catalogus:

https://cobi.eu/catalogues/2020/bricks-3-intl/

• wfzelle
Ik heb trouwens naast de Tiger 131 (top!) en de Panther Warsau (wat minder), ook de Stridsvagn 103C gebouwd.

Dat was in het echt een heel bijzondere tank, want gebouwd met een volledig vast kanon. Het mikken gaat door de tank te draaien en te kantelen. De Cobi uitvoering kan ook kantelen, doordat het rupsband gedeelte los wordt gebouwd en met een scharnierend stuk op de tank wordt gezet. Hierdoor is de bouw ook wat anders dan bij de Tiger en Panther, want de 103C bouw je in drie delen, ipv twee.

In WW II had je ook tanks met een vast kanon, maar dit waren tankjagers of mobiel geschut, met een niche toepassing. De 103C had echter alle taken van een hoofdgevechtstank, een rol waar alle andere landen een tank met geschutskoepel voor hadden.

De reden voor dit ontwerp was dat de tank is gebouwd met een autoloader voor het laden van de granaten in het kanon. Destijds was het heel lastig om de granaat correct in het kanon te krijgen, wanneer het kanon kan bewegen. Door het kanon vast te zetten was de autoloader heel betrouwbaar. De tank was gemaakt voor hinderlagen op Russische tanks in Zweden, waar door de vele heuvels, meren en bossen, vaak weinig routes zijn voor tanks. Dus was het vrij makkelijk om een hinderlaag te leggen op plekken waar de vijand langs moest, omdat er geen andere routes waren.

Door het kantelsysteem kan de tank zo kantelen dat het grootste deel van de tank achter een heuvel staat. Er steekt heel weinig van de tank boven het kanon uit, waardoor deze heel moeilijk te raken is.

De tank is ook heel bijzonder omdat zowel de chauffeur/gunner als de kommandant, de tank volledig kan bedienen. In theorie kan de tank dan ook door 1 persoon worden bemand, wat vrij uniek is.

De doctrine was dat de persoon die de vijand zag, zelf de tank (en dus het kanon) kon draaien richting de vijand en kon schieten. In andere tanks is dit normaliter een samenspel tussen verschillende mensen, maar al die communicatie-overhead had je dus niet in deze tank.

Naast de chauffeur/gunner en kommandant, was er nog een extra man, een chauffeur/radioman die naar achteren zat. Deze kon de tank even snel achteruit laten rijden als hij vooruit kon (en zonder tegen dingen op te rijden). Zo kon de meest gepantserde kant naar de vijand blijven wijzen, terwijl de tank zich terugtrok.

Hier is het eerste van drie filmpjes over de tank, van de Chieftan.

De Cobi tank vond ik leuk om te bouwen en deze is behoorlijk accuraat. Er zit een bulldozer-blad op, wat ook meteen het enige iets zwakkere punt is van de tank. Als je het blad kantelt om dit te gebruiken of weer terug kantelt, moet je vaak de stukjes weer voorzichtig een beetje aandrukken.. De details van de tank kloppen heel goed met de tank uit het filmpje, inclusief de twee mortieren voor lichtkogels, de jerrycans aan de zijkant die meteen extra bepantzering waren, de zichtblokken, de uitlaat, de oplslagkisten bovenop en achterop, etc, etc.

Wat ik mis zijn de richels op de 'glacis' (de schuine voorkant van de tank), die voorkwamen dat klein kaliber kogels over het dek stuiterden & de zichtblokken raakten en het (optionele) hekwerk vooraan de tank tegen HEAT granaten. Dat laatste was tijdens de koude oorlog trouwens een geheim en zat niet standaard op de tank, maar werd pas geinstalleerd als de Russen kwamen. Aangezien de meeste foto's van de tank dit dus niet hebben, is het wel logisch dat dit weggelaten is, ook omdat dit nogal lastig te maken is met blokjes.

Er zitten twee dames bij (minifigs dan, geen echte vrouwen) die werken bij het Zweedse museum en normale kleding aanhebben, wat helemaal niet past bij de tank. Daarnaast gelukkig ook een echte soldaat. Dit past redelijk bij de tank, al heeft hij een roze ondershirt wat bij de nek zichtbaar is. Zelfs Zweedse soldaten lopen er volgens mij niet zo bij.

Al met al zou ik dit Cobi model erg aanraden, met name als je echt een bijzondere tank wil hebben. De prijs vond ik prima, zeker omdat er meer blokjes in zitten dan de 131 en de Panther.

• vectormatic

vectormatic

Tof!

Heb em even rustig doorgebladerd, en ik kwam niks tegen wat ik op de stream gemist had, het valt wel op dat de nieuwe Tiger II maar liefst 1000 parts heeft, dat wordt een aardige price-hike ten opzichte van het "normale" model ben ik bang, en net als bij de nieuwe Tiger I, vraag ik me heel erg af of het het geld nog een beetje waard gaat zijn.

Ben ook zeer benieuwd naar de prijsstelling van de 1:48 tanks, de part count/afmetingen zitten net onder de nieuwe Panzer I, en je hebt geen minifig, en die is voor zn partscount al redelijk prijzig (vergeleken met de Pz II bijvoorbeeld). Ik hoop dat de 1:48 tankjes uiteindelijk tussen de 20-25 uitkomen. Zeker voor 20 euro wordt het moeilijk om niet een T34 extra te bestellen als ik toch de Su-100, of het grote model T34 bestel.

• Speedy
@wfzelle Die Stridsvagen lijkt me ook een leuk model omdat hij zo afwijkt, maar heb besloten het alleen bij WW2 spullen te houden en deze er dan niet bij past. En leuk om zo je review te lezen :)

@vectormatic mbt die Tiger II ben ik ook benieuwd, de nieuwe Tiger 1 zal wel 250 extra stukjes in de details hebben, maar de Tiger II is 370 onderdelen meer dan de huidige terwijl hij als ik af ga op de catalogus even groot is. Dat wordt dan waarschijnlijk wel erg veel detail.
Kwam er in die catalogus ook achter dat ik helaas het heengaan van de Yamato/Musashi gemist heb, wel vervanging in de vorm van de nieuwe Bismarck en Schanhorst, maar toch jammer dat beide Japanners niet meer te krijgen zijn.

Zelf gisteren begonnen aan de Karl-gerät, dat ding wordt groot :P

[Voor 6% gewijzigd door Speedy op 15-08-2020 09:06]

Flickr | Lego collectie

• wfzelle
Hier nog wat foto's van de Stridsvagn 103C:

• quorumz
hij post veel filmpjes van diverse sets (soms ook in het engels)

had verwacht dat hij een webshop had zodat je met doos kan kopen maar helaas

hoewel hij wijst hier naar toe: https://steingemachtes.de...istorical-collection-wwii

[Voor 19% gewijzigd door quorumz op 15-08-2020 11:32]

• Speedy
quorumz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:26:
hij post veel filmpjes van diverse sets (soms ook in het engels)

had verwacht dat hij een webshop had zodat je met doos kan kopen maar helaas

[YouTube: Cobi® 2530 60cm Karl-Gerät 040 Unboxing + erster Eindruck Teil 1]
Kende het, maar is een leuk kanaal, beetje net als Held der steine die ook een groot YT kanaal heeft (en ook vandaag de Karl-gerat post) alleen Johnny’s world is niet tot in het vervelende negatief over Lego :P. Als je deze set overigens zoekt in NL, Altoys.eu heeft ze nog op voorraad.

[Voor 11% gewijzigd door Speedy op 15-08-2020 11:35]

Flickr | Lego collectie

• quorumz
Speedy schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Kende het, maar is een leuk kanaal, beetje net als Held der steine die ook een groot YT kanaal heeft (en ook vandaag de Karl-gerat post) alleen Johnny’s world is niet tot in het vervelende negatief over Lego :P. Als je deze set overigens zoekt in NL, Altoys.eu heeft ze nog op voorraad.
nice, ben zelf eerder van grote tanks en niet de kleine, die vind ik wat tegenvallen. volgens mij is de leopard een redelijke grote tank (bijna 50 cm lang oid)

• Speedy
Nou de Karl-Gerät zit in elkaar, een massief brok aan voornamelijk donkergrijze steentjes. Het bouwproces was in de eerste 2 fases redelijk rechttoe-rechtaan. In de eerste fase de basis voor het chassis, in de 2e fase komt daar de rest van het chassis bij. De 3e zak mag je als eerste aan de gang met de tracks waarna het geschut wordt opgebouwd. Als laatste het laadmechanisme en de detaillering. Al met al ben ik er een uur of 5 mee bezig geweest met her en der een schuin ook op de vrije trainingen van de F1.

Het eindresultaat, inclusief 3 figuren en een hond. En een bedrukte steen met de naam:

Tiger 131 for scale:

Pluspunten:
- Groot!
- Toch wel een uniek apparaat, weer eens wat anders dan een tank :P Gaaf dat ze het überhaupt uitgebracht hebben (de markt lijkt me redelijk klein).
- Terugslag mechanisme is mooi gedaan.
- Massief, op de hekken aan de zijkant voelt het ding als een slagwapen.
- Redelijk goed gedetailleerd
- Voor diegenen die de grote tracks zoeken, er zitten er 120 bij! (gelukkig maar, want zoveel van de kleine aan elkaar haken is geen prettig vooruitzicht). Hierdoor rijd het model zeer soepel.
- Verpakking, het systeem met 2 zegels en een kleine flap moet Cobi ook gewoon introduceren bij de goedkopere producten.

Kan beter:
- Vrij prijzig, uiteraard krijg je er ook veel steentjes voor terug, maar ik heb toch het gevoel dat het apparaat 10-15 euro te duur is tov wat ik betaald heb (95 euro). Dat gevoel had ik met de (duurdere) USS Enterprise totaal niet.
- Weinig bijzonderheden kwa techniek.
- Er had toch wel een bedrukte steen met de naam bij gemogen voor dit geld. De Limited Edition heeft dit wel ("Thor"), maar de totale kosten van die set zijn helemaal scheef. In verhouding is er sowieso weinig bedrukt, maar dat heeft natuurlijk ook met het model zelf te maken.
- Het had voor mij wel een "2in1" model mogen zijn, buiten de 040 hadden er een paar stenen extra bij gemogen om de 041 te maken.
- Jammer dat toch niet op een of andere manier het lift mechanisme is toegevoegd (zodat het chassis plat op de grond kan).

Al met al niet een model dat ik iedereen aan zal raden, leuk ding als je al een redelijk arsenaal aan Cobi voertuigen hebt staan en wat afwisseling wil, maar objectief gezien zou ik mijn geld eerder in 3 leuke tanks steken.

[Voor 16% gewijzigd door Speedy op 16-08-2020 17:35]

Flickr | Lego collectie

• vectormatic

vectormatic

@Speedy tof ding! Wat voor functies heeft ie? Kan je het patroon ook echt laden?

Kan me overigens wel voorstellen dat drie losse tanks meet bang for the buck is, 95 is idd net wat te duur

• wfzelle
Brickmeet heeft een video van de Karl-Gerät build en functies. Je kunt aan het eind van de video zien wat hij kan:
- Het kanon en de lader kan naar voren en achteren bewegen. Dit is het terugslagmechanisme waar Speedy het over had.
- Het kanon kan kantelen met het wieltje
- De patroon kan er een klein stukje in (just the tip)
- Achter/onder de lader zit een verwijderbaar dek, waaronder een zitje is voor een figuurtje (chauffeur?)

• Speedy
@vectormatic het is inderdaad niet meer dan dat wat @wfzelle aangeeft. Vrij beperkt voor zo'n grote set, vandaar dat ik het jammer vind dat het zakken van het chassis niet mogelijk is, toch wel een key feature van het voorbeeld.

Ondertussen nieuwsgierig geworden naar de Willy's MB die ik had mee besteld dus die in elkaar gezet. Zoals verwacht een simpel model maar toch met leuke details. Ja de hoofdmoot bestaat uit 4 grote vormdelen waar je verder niets aan hebt, maar dat geeft hem wel de herkenbare vorm die je anders denk ik lastig op deze schaal uit losse steentjes krijgt. Leuk gedetailleerd onder de motorkap die open kan, verder kan de ruit omlaag geklapt worden en dat was het wel kwa functies.

Pluspunten:
- Zeer herkenbaar.
- Goede prints.
- Leuk detail voor zo'n kleine set.

Kan beter:
- Niets eigenlijk. De voorgevormde delen kan je verder niks mee, maar zonder krijg je de vorm niet dus vind het een goede afweging. Denk dat dat de prijs ook wat op drijft want 91 steentjes voor 13 euro is niet een geweldige deal.

Aan te raden als je wat leuke vulling zoekt tussen de tanks, dat was ook mijn reden om hem aan te schaffen. Bouwtechnisch is het geen uitdaging natuurlijk.

P8170309

[Voor 29% gewijzigd door Speedy op 17-08-2020 18:33]

Flickr | Lego collectie

• vectormatic

vectormatic

@Speedy Leuk ding die Jeep, er staat er toevallig hier vlak bij mn vakantiehuisje ook een.

En die figuurtjes die je er bij hebt zijn ook best tof, beter dan het cobi spul, en maakt de boel wel echt af, zeker als je er zo drie in de jeep op patrouille stuurt

Misschien dat ik toch ook maar eens een USA setje moet kopen binnenkort, alleen jammer dat ze de M5 Stuart niet meer maken

• AversusZ
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-09 11:58
Heeft er iemand ervaringen wat betreft aftermarket led kits voor de Lego Bugatti set? Via mijn Facebook timeline kwam ik terecht bij lightailing, maar ik zie op Aliexpress ook goedkopere alternatieven. Echter zie ik veel variaties en weinig gebruikerservaringen.

• Dr. Strangelove
Mijn vrouw heeft met veel plezier de VW Beetle afgemaakt gisteren. Eén onderdeeltje ontbrak, de stickers waren crap en rond een van de wielkasten past iets niet helemaal lekker maar alles bij elkaar was ze er erg tevreden mee. Voor haar verjaardag heb ik de sambabus maar besteld.

• little_ghost
quorumz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:52:
[...]
QIYE OfficialFlagship Store

• Jakkus

Van Zhegao, besteld via yourwobb.com. Ik ben heel benieuwd naar het bouwen! Vanavond maar eens rustig mee beginnen ;)
Het is een moc van Brickative. Ik heb ook de originele handleiding daar besteld, dat vond ik wel zo eerlijk. Ik vind het leuk dat hij op deze manier voor mij op een aanvaardbaar prijsniveau te krijgen is. Want meer dan 600 euro voor één gebouw (als je de onderdelen via bricklink bestelt) had ik anders nooit gedaan..

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Waar heb je die poppetjes vandaan als ik vragen mag? Als ik zo gauw even op google rondkijk dan zijn custom lego militaire minifigs best wel duur. Kan me niet voorstellen dat het niet goedkoper kan dan 10-12 euro per poppetje.

• Speedy
Gaius schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:39:
[...]

Waar heb je die poppetjes vandaan als ik vragen mag? Als ik zo gauw even op google rondkijk dan zijn custom lego militaire minifigs best wel duur. Kan me niet voorstellen dat het niet goedkoper kan dan 10-12 euro per poppetje.
Die komen van Ali. Die van Brickmania e.d. zijn ook niet orgineel dus ik zag geen reden om daar dan 10 euro p.s. voor te betalen.

Wat ik gedaan heb is meerdere setjes als deze besteld met 8 Duitse soldaten voor 3-4 euro. Dit voornamelijk om aan een redelijk aantal panzer officieren te komen.

De Amerikaanse van mijn foto was een bulk set van 24 exact dezelfde figueren, zie die nu nergens meer terug helaas. Daarvan heb ik wat hoofden uitgeruild met die Duitse setjes om wat variatie te krijgen. Als je zoekt op Lego WW2 of Lego Soldiers krijg je wel het e.e.a. waar je wat mee kan.

Flickr | Lego collectie

• quorumz
AversusZ schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:55:
Heeft er iemand ervaringen wat betreft aftermarket led kits voor de Lego Bugatti set? Via mijn Facebook timeline kwam ik terecht bij lightailing, maar ik zie op Aliexpress ook goedkopere alternatieven. Echter zie ik veel variaties en weinig gebruikerservaringen.
lightailing kan je ook via ali kopen

zijn best dure sets en goed
ik denk dat ik de melee oid eens test (moet je even terug scrollen naar 1 van mijn posts daar noem ik 4 verschillende)

• quorumz
Jakkus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 15:06:
[Afbeelding]

Van Zhegao, besteld via yourwobb.com. Ik ben heel benieuwd naar het bouwen! Vanavond maar eens rustig mee beginnen ;)
Het is een moc van Brickative. Ik heb ook de originele handleiding daar besteld, dat vond ik wel zo eerlijk. Ik vind het leuk dat hij op deze manier voor mij op een aanvaardbaar prijsniveau te krijgen is. Want meer dan 600 euro voor één gebouw (als je de onderdelen via bricklink bestelt) had ik anders nooit gedaan..
goedkope set , gratis verzenden zie ik (zegt ie bij mij) en veel stenen, next de op lijst wellicht, heb nog zoveel staan

• Jakkus
Klopt, gratis verzenden inderdaad! Tot nu toe vind ik hem erg gaaf om te bouwen! De kwaliteit van de stenen is een stuk hoger dan die van de green grocer die ik eerder had gekocht (maar die was ook redelijk merkloos).

• wfzelle
Superbricks heeft de Karl-Gerät trouwens voor 79,95, met 6 euro verzendkosten bij een order boven 100 euro. Daar ben je al snel aan als je er nog een tank bij besteld.

Dat lijkt met zeker het overwegen waard voor de mensen die hem nog willen gaan kopen.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:15

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Speedy schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:25:
@vectormatic het is inderdaad niet meer dan dat wat @wfzelle aangeeft. Vrij beperkt voor zo'n grote set, vandaar dat ik het jammer vind dat het zakken van het chassis niet mogelijk is, toch wel een key feature van het voorbeeld.

Ondertussen nieuwsgierig geworden naar de Willy's MB die ik had mee besteld dus die in elkaar gezet. Zoals verwacht een simpel model maar toch met leuke details. Ja de hoofdmoot bestaat uit 4 grote vormdelen waar je verder niets aan hebt, maar dat geeft hem wel de herkenbare vorm die je anders denk ik lastig op deze schaal uit losse steentjes krijgt. Leuk gedetailleerd onder de motorkap die open kan, verder kan de ruit omlaag geklapt worden en dat was het wel kwa functies.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Pluspunten:
- Zeer herkenbaar.
- Goede prints.
- Leuk detail voor zo'n kleine set.

Kan beter:
- Niets eigenlijk. De voorgevormde delen kan je verder niks mee, maar zonder krijg je de vorm niet dus vind het een goede afweging. Denk dat dat de prijs ook wat op drijft want 91 steentjes voor 13 euro is niet een geweldige deal.

Aan te raden als je wat leuke vulling zoekt tussen de tanks, dat was ook mijn reden om hem aan te schaffen. Bouwtechnisch is het geen uitdaging natuurlijk.

[Afbeelding]P8170309
Meh.. daar zit nauwelijks een steentje aan zo te zien -O-

En die kan echt wel OK gemaakt worden van steentjes (random voorbeelden met een snelle google search):

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Speedy
Angeloonie schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:22:
[...]

Meh.. daar zit nauwelijks een steentje aan zo te zien -O-
Toch nog 91 ;)

Maar die bovenste die je post ziet er goed uit, wel wat klein, maar goed herkenbaar inderdaad. Niet zo herkenbaar als met dat vormdeel, maar als je wat uit steentjes wil is deze (wat opgeschaald) zeker ook mooi gedaan.
Die 2e ziet er imho meer uit als een jaren 20 oldtimer dan een Willys :P

[Voor 11% gewijzigd door Speedy op 20-08-2020 07:12]

Flickr | Lego collectie

• quorumz
Jakkus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:56:
Klopt, gratis verzenden inderdaad! Tot nu toe vind ik hem erg gaaf om te bouwen! De kwaliteit van de stenen is een stuk hoger dan die van de green grocer die ik eerder had gekocht (maar die was ook redelijk merkloos).

[Afbeelding]
en is hij al af? :) heb zelf mijn lego mario nintendo set af

• Jakkus
Helaas ben ik er nog niet aan toe gekomen om verder te bouwen ;) Maar over een weekje ben ik vast een heel eind! Het zijn ook behoorlijk wat blokjes, meer dan een gewone modular :)

• Speedy
Net via instagram, Cobi voegt nog wat sets toe voor begin 2021;

De Horch is voor mij de meest interessante, hopelijk een leuke aanvulling met de eerder aangekondigde schwimmwagen en Kübelwagen al lijkt hij wat klein. Verder een He111 en een Bf110.

[Voor 12% gewijzigd door Speedy op 21-08-2020 15:59]

Flickr | Lego collectie

• vectormatic

vectormatic

Ik zie behalve de horch niks anders nieuws op insta, mis ik iets? Wel leuk voor de audi verzamelaars trouwens

• Speedy
vectormatic schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:09:
Ik zie behalve de horch niks anders nieuws op insta, mis ik iets? Wel leuk voor de audi verzamelaars trouwens
Zie het kanaal van @cobipedia :Y)

Flickr | Lego collectie

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe krijg jij hem in die standen? Mij lukken die niet.

Bij mij kan de schoudergewricht alleen naar boven en naar beneden, maar jij lijkt hem naar binnen te hebben gebogen in de foto waarin optimus zijn gun in 2 handen vast heeft... Hoe dan?

En de jouwe is sterker zo te zien, bij mij zakt de arm meteen als ik hem met gun en al naar voren wil laten wijzen. Onder zijn eigen gewicht.

Wel een hele leuke build, opvallende technieken en goed verzorgd (duidelijke handleiding en geen enkel missende steentje). En die zilveren steentjes zijn echt heel mooi zo :)

• bouwfraude
  • Niet online

Een Japans vliegtuigje voor de afwisseling. De COBI 5712 is een geupdate versie van de COBI 5537. Dit keer zonder stickers en met wat kleine verbeteringen.

• vectormatic

vectormatic

Ziet er goed uit, op mijn telefoonscherm lijkt het op eerste gezicht modelbouw, pas als je echt goed kijkt blijken het blokjes te zijn

• wfzelle
Alleen jammer dat de pitotbuis zo lomp is. Zou mooier zijn als ze daar iets dunners en langers voor hadden.

• quorumz
Jakkus schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 21:56:

[Afbeelding]
deze ziet er ook mooi uit:

[Voor 13% gewijzigd door quorumz op 24-08-2020 18:21]

• Jakkus
Die heb ik al besteld, bij yourwobb (de versie van Rael). Komt hopelijk morgen of overmorgen aan! :)

Met het gebouw dat ik nu al aan het bouwen ben (Old Tavern) ben ik ook alweer een stukje verder. Nog lang niet klaar, maar het is geweldig om te bouwen!

• quorumz
Jakkus schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:13:
Die heb ik al besteld, bij yourwobb (de versie van Rael). Komt hopelijk morgen of overmorgen aan! :)

Met het gebouw dat ik nu al aan het bouwen ben (Old Tavern) ben ik ook alweer een stukje verder. Nog lang niet klaar, maar het is geweldig om te bouwen!

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
nice, ali heeft aanbiedingen, komt deze op 72 euro geloof ik, best nice voor 4000 + stenen

• Jakkus
quorumz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:18:
nice, ali heeft aanbiedingen, komt deze op 72 euro geloof ik, best nice voor 4000 + stenen
Dat is hij zeker wel waard, denk ik! Rael heeft stenen van Gobricks, dus de kwaliteit zou heel goed moeten zijn! En het ontwerp is van Brickative, dat zijn echt mooie gebouwen.
Ik merk dat ik met deze gebouwen langer bezig ben dan met de gewone modulaire gebouwen. Een mooie uitdaging! :)

Ik heb in totaal vijf gebouwen besteld:
Van Zhegao: Old Tavern en Corner Mall;
Van Rael: Bike Shop, Cafe Shop, Shoes Shop.
Dat is wel genoeg voor de rest van het jaar :p

Tot nu toe vind ik de kwaliteit prima. Bij Zhegao merk ik alleen dat de kleuren in de handleiding niet altijd kloppen, maar daar valt mee te werken. En af en toe zit een blokje iets te los op de andere, vooral bij steentjes met studs on the side.

[Voor 49% gewijzigd door Jakkus op 24-08-2020 19:27]

• quorumz
Jakkus schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

Dat is hij zeker wel waard, denk ik! Rael heeft stenen van Gobricks, dus de kwaliteit zou heel goed moeten zijn! En het ontwerp is van Brickative, dat zijn echt mooie gebouwen.
Ik merk dat ik met deze gebouwen langer bezig ben dan met de gewone modulaire gebouwen. Een mooie uitdaging! :)

Ik heb in totaal vijf gebouwen besteld:
Van Zhegao: Old Tavern en Corner Mall;
Van Rael: Bike Shop, Cafe Shop, Shoes Shop.
Dat is wel genoeg voor de rest van het jaar :p

Tot nu toe vind ik de kwaliteit prima. Bij Zhegao merk ik alleen dat de kleuren in de handleiding niet altijd kloppen, maar daar valt mee te werken. En af en toe zit een blokje iets te los op de andere, vooral bij steentjes met studs on the side.
ik heb hem besteld voor 72 euro en voor 51 euro de osprey, hopelijk komt die ook daadwerkelijk tzt aan (eind september)

• Pazienza
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:57
quorumz schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Heb je toevallig een linkje? Ik kan het niet vinden helaas

• quorumz

• Jakkus

• bouwfraude
  • Niet online
vectormatic schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 00:00:
Ziet er goed uit, op mijn telefoonscherm lijkt het op eerste gezicht modelbouw, pas als je echt goed kijkt blijken het blokjes te zijn
Het is ook maar een klein plaatje van 800 pixels.
wfzelle schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 07:18:
Alleen jammer dat de pitotbuis zo lomp is. Zou mooier zijn als ze daar iets dunners en langers voor hadden.
Ja dit is een asje voor een wiel, volgens mij van een of andere tank. Het kan eraf.
Op foto's van het echte vliegtuig ziet het er inderdaad een stuk dunner uit.

• vectormatic

vectormatic

@bouwfraude Snap ik, en ik weet ook wel wat op een groter scherm dat het ding overduidelijk bouwblokjes is, maar het is wel absoluut een compliment richting de ontwerpers dat het ding zo goed lijkt, en nergens overduidelijk blokkerig is (in ieder geval vanuit dit perspectief)

• bouwfraude
  • Niet online
Dat is waar, de onderkant van de vleugel verklapt het meestal wel, dat zijn gewone plates. Hoewel ze ook hele dunne gladde plates hebben die dat kunnen afdekken. Cobi heeft een ruim assortiment aan blokjes met verschillende rondingen en afschuiningen. Bovenop de neus zitten blokjes met een gleufje erin die bij andere vliegtuigjes weer glad zijn.

[Voor 24% gewijzigd door bouwfraude op 25-08-2020 10:14]

• vectormatic

vectormatic

Dan weer een korte review:

De Sluban "Geallieerde Lichte Vrachtwagen", oftewel, een Soviet Gaz-67, de tegenhanger van de wyllis Jeep van de amerikanen. Gekocht op vakantie, deels omdat ik al een aardig aantal Soviet setjes van Sluban had voordat ik op Cobi ben overgestapt, en deels omdat het doosje maar €6,25 kostte, en ik weer wat te bouwen had zo.

De bouw is simpel en straight forward, er zitten geen onverwachte technieken in, en ook kwa onderdelen is het niks spannends voor iemand die eerder een doosje sluban heeft opengetrokken.
Na een klein beetje pielen met een van de grijze "technic" pinnetjes draaien alle wielen heerlijk soepel, en is het goed rijden met de Gaz. Verder zitten er een paar accesoires bij (koffer, koerierstasje, schep), en wat leuke details op het voertuig (spiegels, bumper, inklappende voorruit, koplampen). Het poppetje er bij is leuk, en wat mij betreft doet sluban dat stukken beter dan Cobi. Wat ik zelf wel leuk vind is de pet, nu heeft mijn rode legertje ook een politiek commisaris/commandant.
Het ding is ook goed herkenbaar, hoewel de achterkant een stud korter had gemogen als ik de fotos van het echte ding bekijk.

Al met al weinig spannends, maar voor de prijs een erg leuk setje, en als je een jeep wil toevoegen aan je rode leger kan je voor deze prijs niet sukkelen.

• Speedy
@vectormatic Geen geld eigenlijk, wel jammer dat er maar 1 zitplaats in zit? Hij lijkt daardoor wat klein als ik er zo op kijk en het afzet tegen de Cobi Willys.

Zelf wat met tank destroyers aan het bouwen geweest onlangs, als eerste de M36 Jackson van Cobi:

De zoveelste "Sherman" variant in mijn collectie, weinig bijzonders dus ook aan de bouw als je al eerder een soortgenoot hebt opgebouwd. Wat wel gelijk op viel is dat hij breder is dan de andere varianten en hij daardoor uit de toon valt als ze allemaal op een rijtje staan. Hij had een stud smaller (en overall wat kleiner) moet zijn voor schaal. Wel mooi gedaan zijn de sloped sides waardoor het een herkenbaar voertuig is geworden al is het onderscheid met de gelijktijdig uitgebrachte M10 minimaal. Net als in het echt, dat dan wel, maar waarom ze de modellen tegelijk uitbrengen is mij een raadsel.
Al met al een aardig model, geen must have in de collectie wat mij betreft, dan kan je beter een Sherman pakken.

De tweede die ik in elkaar zette was een voorganger van de M36, namelijk de M6 Fargo.

Dit setje een keer mee besteld voor de variatie onder het mom van kost weinig :) Het is een wat oudere Cobi set (zie bv de wielen) en ik verwachte er daardoor ook niet veel van. Nu ik er achteraf op terug kijk is dit een aanrader, voor 16 euro krijg je 250 onderdelen wat kwa bouwervaring een veel betere deal is dan de Willys natuurlijk en hij is ook nog eens goed gelukt als hij uiteindelijk in elkaar zit. Het oude type wielen doet wat afbreuk, maar het is een herkenbaar model geworden.
In eerste instantie dacht ik dat de schaalverhouding vreselijk was, maar tijdens het bouwen zoek je toch wat info op over het origineel en in het echt was dit eigenlijk best een fors apparaat. Gezien de grote niet echt een bouwuitdaging ook, maar wel een aardig model op de plank voor niet teveel geld.

Flickr | Lego collectie

• vectormatic

vectormatic

@Speedy Klopt, de Sluban Gaz is 6-wide, en dat komt puur uit de wielen, de body is 4-wide, en het is dus echt een 1 zitter, inderdaad weinig accuraat, en niet te vergelijken met de Cobi Willys, maar voor mij valt dit, net als de kleine tankjes van Sluban eigenlijk onder kinderspeelgoed, met een aardige gelijkenis, waar Cobi redelijk richting het "toys for big boys" aankruipt. Kan ook haast niet anders als je een Su85 produceert die kleiner is dan wat Cobi nodig heeft voor een beetje aardig Panzer I.

Wat de vele sherman varianten betreft, misschien willen ze bij Cobi eens even goed gebruik maken van die sherman Bogie mal, een andere reden voor de giga stortvloed aan M3(Lee en Grant), M4(Regular en Firefly, en nu de Easy-8), M5, M7, M12, M10, M36, en ik dacht ook nog een M18 heb ik ook niet. Aan de duitse kant had je dit jaar ook 4 PzIV afgeleiden, zonder dat daar nu direct gedeelde onderdelen in zitten die niet in wat anders zitten (de roadwheels en tracks zijn t zelfde als bij de sherman), maar je zit dit jaar ook de PzIII en Stug, de PzII en StuPaII tegelijk (terwijl die laatste twee een ander aantal wielen heeft), heeft misschien wat te maken met hoe Cobi intern omgaat met research en ontwerp? "Goh, we hebben nu alle details over shermans en afgeleiden, laten we meteen alles maar bouwen"

• wfzelle
Cobi heeft zoveel groei in Amerika dat ze een Amerikaan hebben aangenomen. Die markt wil vooral Duits WW 2 spul en alles wat Amerikaans is. Dat zie je ook op de markt voor antiek en wapens. Als het uit WW 2 is en er een hakenkruis op staat is het meteen 5 keer zo duur.

Dus ik neem aan dat ze vooral produceren wat verkoopt. Ik vermoedt dat elk van de 3 varianten van de M4 beter verkopen dan de ene variant van de Matilda of T-55.

Ik zelf vindt het Amerikaanse spul grotendeels erg saai en/of lelijk. De Sherman was vooral een praktische tank (makkelijk te produceren en te onderhouden), maar een knappe jongen noem ik het niet.

• Dr. Strangelove
bouwfraude schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 10:07:
Dat is waar, de onderkant van de vleugel verklapt het meestal wel, dat zijn gewone plates. Hoewel ze ook hele dunne gladde plates hebben die dat kunnen afdekken. Cobi heeft een ruim assortiment aan blokjes met verschillende rondingen en afschuiningen. Bovenop de neus zitten blokjes met een gleufje erin die bij andere vliegtuigjes weer glad zijn.
[Afbeelding]
Dat is een aardig detail gebaseerd op de werkelijkheid, de A6M2 variant van de Zero had open gleuven voor de machinegeweren op de neus, vanaf de A6M3 waren deze dicht omdat de engine cowling iets groter was vanwege de zwaardere motoren in die toestellen.

Jammer dat ze dan weer de plank misslaan met die lange lopen van de kanonnen in de vleugel, de cannon muzzles in alle varianten tot aan de A6M5b waren flush met de vleugelvoorrand. Dus dit is een niet-bestaande variant eigenlijk.

Ja ik ben een vliegtuignerd ;)

• Jakkus

Even een paar foto's van mooie bouwtechnieken in dit gebouw. Vooral de ramen op de eerste foto zitten heel ingenieus in elkaar!

• quorumz
Jakkus schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 20:25:

Even een paar foto's van mooie bouwtechnieken in dit gebouw. Vooral de ramen op de eerste foto zitten heel ingenieus in elkaar!
ik heb de doos al binnen, binnen 5 dagen uit tsjechie. Nu nog de Osprey een keer (ben nu bezig met harry potter kasteel maar de daigon alley komt orgineel, dat wordt duidelijk een icoon net als de lego ninjago city) mijn stapel wordt steeds groter. de lambo nog, die jeep (miste wat stukjes wacht ik op), nog 2 modulairs, fast & furious wagen, de hooligan auto..damn heel wat weken werk nog :) )

• Speedy
wfzelle schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:02:
Cobi heeft zoveel groei in Amerika dat ze een Amerikaan hebben aangenomen. Die markt wil vooral Duits WW 2 spul en alles wat Amerikaans is. Dat zie je ook op de markt voor antiek en wapens. Als het uit WW 2 is en er een hakenkruis op staat is het meteen 5 keer zo duur.

Dus ik neem aan dat ze vooral produceren wat verkoopt. Ik vermoedt dat elk van de 3 varianten van de M4 beter verkopen dan de ene variant van de Matilda of T-55.

Ik zelf vindt het Amerikaanse spul grotendeels erg saai en/of lelijk. De Sherman was vooral een praktische tank (makkelijk te produceren en te onderhouden), maar een knappe jongen noem ik het niet.
Dat zal het wellicht zijn, heb er eigenlijk niet zo'n zicht op, maar ze hebben een aparte catalogus dus die markt zal zeker groot genoeg zijn. Wel jammer in dat opzicht, een mooie Churchill (zijn ook vele varianten van) of Cruiser (idem) in de historical collection zou leuk zijn voor de afwisseling.

Zelf gedacht dat ik de boot gemist had (pun intended ;)) wat betreft de Yamato / Musashi die ineens weg waren kwam ik er toch nog een Yamato tegen voor de reguliere prijs van de week, erg content mee (ook zo'n voorbeeld, waarom niet de Yamato vervangen door de Musashi, maar nee allebei tegelijk en tegelijk uit de handel :?). Kwam er via een suggestie nadat ik net de Iowa/Missouri 2in1 had gekocht dus nu zit ik ineens met 2 van de laatste battleships :D

Nog steeds erg content met m'n Enterprise dus kijk er ook naar uit om deze op te bouwen, zeker de 2in1 heeft nu een erg goede prijs/kwaliteits verhouding imho, voor als iemand ook eens zo'n schip wil proberen.

Flickr | Lego collectie

• wfzelle
@Speedy Ik zou er vooral rekening mee houden dat bepaalde modellen permanent in de collectie blijven, terwijl je bij andere je kans moet pakken. Cobi verkocht de Churchill in 2018 en die komt vast ooit weer terug, maar dan vermoedelijk voor hoogstens een jaar. Zo denk ik dat de huidige Matilda ook niet heel lang mee zal gaan.

Tanks zoals de Tiger, T85/34, M4 Sherman e.d. verwacht ik permanent in de collectie. Die zullen vermoedelijk steeds ververst worden, dus als je het huidige model niet leuk vind, kun je wachten op een nieuwe versie.

Ik denk dat de markt voor de schepen flink kleiner is en dat deze minder lang in de collectie blijven.

Overigens heeft Cobi ook deals met sommige musea, waardoor die modellen ook bij relatieve lage verkoopaantallen in de collectie blijven omdat die musea een model van hun top-exhibitie altijd wil kunnen verkopen in hun shop. Dat zijn de Tiger 131 voor Bovington, de Stridsvagn 103c voor Arsenalen, de Leopard 2 voor Munster en de Space Shuttle & Apollo 11 voor de Smithsonian. Dus die blijven vermoedelijk permanent in de collectie (zolang ze die deal hebben), al zal de beschikbaarheid buiten die musea niet altijd optimaal zijn.

• Jarwo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-09 03:31
wilde even meepraten, om het kort samen te vatten:

ik vind sommige pakketten steeds realistischer worden. Snap het nog niet of dat ook de bedoeling is. In de vroege jaren tachtig kreeg ik een postbode set waar ik flink wat fantasie mee moest hebben. Die autootjes die dan wat echter leken waren meteen uit de technic reeks en die waren fors duurder. Dat idee heb ik nog een beetje achtergehouden dat het een beetje blokkerig moet blijven.

zo'n creator kloon van de sydney opera houses ziet er te akelig echt uit. Ik geef dan de voorkeur aan dat blokkeriger model dat ook de helft kleiner is. Ik heb er ook de ruimte niet voor om het neer te zetten, dan kijk ik eerder naar de varianten lezi, yz, balody... het liefst die eerste drie omdat ik door ""2020"" er wat langer mee bezig wil zijn met over de vierduizend stukjes microblokken. Zelfde verhaal ook eigenlijk met die voetbalstadions die net op schaalmodelletjes lijken en die oosterse handleidingen die op autocad tekeningen lijken (die van Lezi krijg ik hoofdpijn, LOZ is erg goed). Die mini block sets zien er dan wat abstracter uit en dat vind ik niet voor die originelen onder doen (of de kloon sets, die kosten ruim de helft)

[Voor 0% gewijzigd door Jarwo op 30-08-2020 03:04. Reden: baudy=balody]

• Jakkus
quorumz schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:03:
ik heb de doos al binnen, binnen 5 dagen uit tsjechie.
Ben je inmiddels al begonnen met bouwen? Het lijkt mij ook een mooi gebouw!

Ik ben vandaag weer een eindje verder gekomen met de Old Tavern:

Het is dat ik voorlopig al meer dan genoeg heb besteld, maar ik zag net deze: https://joooooy.com/colle...mouldking-castle-paradise
Lijkt me ook heel gaaf! Meer dan 8.000 blokjes :p

• quorumz
Jakkus schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:46:
[...]

Ben je inmiddels al begonnen met bouwen? Het lijkt mij ook een mooi gebouw!

Ik ben vandaag weer een eindje verder gekomen met de Old Tavern:

[Afbeelding]

Het is dat ik voorlopig al meer dan genoeg heb besteld, maar ik zag net deze: https://joooooy.com/colle...mouldking-castle-paradise
Lijkt me ook heel gaaf! Meer dan 8.000 blokjes :p
ik ben nog bezig met harry potter kasteel die heeft 6000+ stenen, net met de 2e grote zak begonnen (van de 4)

• Jakkus
Haha, daar ben je dus nog wel even zoet mee ;) Leuk!

• Jarwo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-09 03:31
Zijn er ervaringen met Japanse NANO block? Zou de eerste variant zijn met microbouwstenen. Voorbeeldje deze vertekende interpretatie van Sagrada Familia vind ik totaal niet lijken, maar ze doen dat mogelijk met opzet. Op Alie zie ik vrijwel dezelfde prijzen, maar af en toe is er flink prijsverschil, vooral op de echte site van NANO.

Wange verbaast me hun eigen ontwerp van wolkenkrabbers, monumenten en bruggen, Golden Gate is heel populair en snel uitverkocht. Het verbaast me dan ook dat ze van de piramides van Giza zo'n kinderachtige fantasieset hebben gemaakt. Het lijkt wel een smurfenhuisje met farao-smurf er naast. Waarom zo'n grote deur erop? Al die andere sets zoals marina bay sands en trevi fontein doen ze goed, maar deze ziet er fascinerend slecht uit.

die van YZ vind ik veel beter lijken, jammer dat er op het moment geen betere sets van bestaan

En soms moet je oppassen dat sets niet geleverd kunnen worden. Die Ghostbusters Ecto wagen zou ik ook best willen hebben, elke keer als ik die tegenkom is het binnen een paar dagen verwijderd, niet meer leverbaar, of vol met klachten van boze kopers met geannuleerde verzendingen. Heel misschien is het een copyright kwestie.

• Speedy
@Jarwo is daar niks van te vinden op YouTube? Voor bv Cobi of die grote Chineze merken is er best wat aanbod.
Even snel gezocht, bv zoiets geeft in ieder geval een indruk van de kwaliteit, los van dat het niet je specifieke set is.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True