[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.136 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:35
Mosin schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:00:
Lees net via een FB pagina van een Bayern fan club dat ene Trogranic naar Ajax verkast. Blijkt een goed talent te zijn en heeft al eens met 't eerste elftal mee getraind. Goed voor de jongen, stom van Bayern. Daar mis ik juist weer wat jeugd spelers van..
Hij schijnt 17 te zijn _O- Ik geloof het niet

Afbeeldingslocatie: https://www.tz.de/bilder/2015/03/27/4859357/284416771-bayern-muenchen-training-talent-toni-trograncic-12tLzXYn98ef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
martinusz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Ik geloof dat jij niet echt weet wat er op amateur gebied gebeurd van de 2de divisie tot aan de hoofdklasse :+
Als er een plek is waar ook rijkelijk geld stroomt, dan is het wel in de top van het amateurvoetbal!! (al dan niet zwart geld)

Waar het echt nog op de sport gaat, 5de en 6de klasse, want daar voetbal je niet voor het geld :+
Dat er geld stromen zijn is vrij bekend, ik speelde zelf een jaar of 30 geleden in de jeugd bij een hoofdklasser, daar gonsde het toen ook wel van de geruchten. Maar de selectie bleef wel redelijk bij elkaar en vormde de trots van het dorp.

Er is in de loop der jaren wel wat veranderd. 30 jaar geleden was het lokaal wereldnieuws als een jeugdspeler de aandacht had van een regionale eerste divisie club. Tegenwoordig staan alle ouders langs de lijn te gluren of ze scouts herkennen.... De grotere clubs hebben actieve samenwerkingsverbanden met bvo's en organiseren talentendagen om de talenten bij de kleinere clubs weg te kapen (die dan op hun beurt weer door de bvo's leeg geplukt worden)
wij wonen nu in een klein dorp waar de lokale 2e klasser de trots is waar mijn kinderen in de pupillen spelen. Hier is het nog overzichtelijk. Maar als ik bij de grotere clubs in de regio kijk (hoofdklasse en hoger) dan zie je dat in de zondag competitie het vlaggeschip speelt maar in de zaterdag competitie zijn het de jongens van het dorp.
Dus ja, in die zin zie ik echt wel dat het niet meer is zoals het was. En waarschijnlijk ook niet snel meer terug zal komen zoals het was. Ik denk echter niet dat het vooral de (al dan niet zichtbare) geldstromen binnen de clubs is die het grootste probleem vormen. Maar vooral de talenten doorverkoop piramide. (en ja, dat heeft ook met geld te maken. ...)

voor de sport, met name de breedte sport en het actieve plezier aan sportbeleving zou het misschien wel het beste zijn om het hele betaaldvoetbal in Nederland af te schaffen. Internationaal moeten we dan geen ambities meer hebben, wie in de eredivisie speelt zal er gewoon een baan bij moeten hebben om van te leven (net zoals dat nu bij de meeste volleybal eredivisie spelers het geval is, die ook 4 of 5 avonden in de week trainen)

Voor de internationale successen hebben we onze korfbal helden! Laten we daar maar trots op zijn als ze weer eens een wk finale van Belgie winnen.

En wat betreft de voetbal competities, eigenlijk vind ik de het bij de eerste en tweede klasse teams leuk om met het dorp mee te leven. Voetballend wordt het daarna steeds beter maar ook minder club gebonden. Zeker in de eredivisie waar de echte regio clubs een voor een opgekocht worden door buitenlanders en de topteams amper nog hollandse jongens (laat staan jongens met een regionaal hart) in de selectie hebben. Zo'n bij elkaar gekochte bende, daar kun je toch amper fan van zijn?
Laten we zuinig zijn op teams als GAE, Twente, Willem II etc. En de teams zoals nu in de Jupiler league spelen. Laat de jeugd vooral ook lekker ballen om de eer van hun club ipv om zo snel mogelijk gescout te worden en grijze muizen te worden bij teams op een niveau waar ze niet bovenuit kunnen steken. Ik ben ook echt niet van plan om straks enkele keren per week taxi te spelen om mijn kinderen naar een hoofdklasser te rijden die mijn kinderen in de jeugd selectie teams zouden willen nemen. Helaas zie ik veel ouders wel hopen op die kans....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Terranova schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:06:
[...]

[afbeelding]
De melk spuit die knul nog uit de neus _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:54
[...]

[afbeelding]
Ik begreep dat deze jongen op zijn 15e voor het eerst heeft meegetraind met het eerste van Bayern. Wellicht is deze foto nog van toen hij 15 was? Daar lijkt het meer op namelijk...

Wellicht herkent iemand uit welk seizoen deze trainings-outfit is?

[ Voor 6% gewijzigd door Jorizzz op 31-01-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Dat lijkt wat logischer inderdaad. :)
Het is ook (de achterkant van) Pep op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
dutchgio schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:56:
Dat lijkt wat logischer inderdaad. :)
Het is ook (de achterkant van) Pep op de foto.
Dat is inderdaad logischer, had al zo'n vermoeden, maar die foto was te mooi om niet te delen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
[...]

[afbeelding]
Hier is hij geen 17 nee, haha :+ Lijkt me ook stug.
Jorizzz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Ik begreep dat deze jongen op zijn 15e voor het eerst heeft meegetraind met het eerste van Bayern. Wellicht is deze foto nog van toen hij 15 was? Daar lijkt het meer op namelijk...

Wellicht herkent iemand uit welk seizoen deze trainings-outfit is?
Ja, hij zal nu wel 17 zijn inderdaad. Outfit is van het seizoen 2014/2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wel leuk voor die jongen. Van stukadoor, naar miljonair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

Ik denk dat ik mijzelf ook eens moet gaan aanprijzen daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Vraag me echt af hoe ze aan hem komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:41:
Wel leuk voor die jongen. Van stukadoor, naar miljonair
Die jongen heeft nog een fatsoenlijk vak geleerd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Makelaars die weten hoe ziek het daar is ? veel pingping? ja ik weet wel iemand.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:28:
[...]

Makelaars die weten hoe ziek het daar is ? veel pingping? ja ik weet wel iemand.
Ze hebben een limiet op het aantal buitenlanders, dan ga je met alle respect toch niet hem halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Deadsy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:29:
[...]

Ze hebben een limiet op het aantal buitenlanders, dan ga je met alle respect toch niet hem halen.
Je hebt hier ook mensen met teveel geld die zich een iPhone aan laten smeren. In China is stoer doen met buitenlandse voetballers in de mode, dan zijn er vast wel handige verkopers die misbruik van hun gebrek aan kennis weten te maken. Mooie praatjes tegenover hebzucht, dan is de deal zo rond. Die makelaar casht een of twee keer en is zelf ook binnen. Dan herhaalt hij zijn trucje 1000 km verderop en daarna verdwijnt hij met volle zakken uit beeld.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Krul naar AZ Alkmaar, goed gedaan van AZ.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Die zag ik niet aankomen na al die Watford geruchten. Lekker AZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Bij Watford zou hij tweede doelman worden... Je zou bijna denken dat hij direct eerste keuze wordt bij AZ. Tenminste, op de bank bij één van de twee, dan zou AZ een onlogische keuze zijn :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:13

Quad

Doof

Wut? Wat een bijzondere wending dit, bizar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Rochet kan er echt geen bal van, dus lijkt me wel direct basis ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Goede zet van AZ :) zeker na het prutsen van die keeper afgelopen week, dat was niet de eerste keer. Ik verwacht dat Krul snel onder de lat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Hoop dat FC Oss een percentage bij doorverkoop heeft bedongen. En als ze dan ook ff Boere halen voor eenzelfde bedrag... *wordt wakker*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:53:
Krul naar AZ Alkmaar, goed gedaan van AZ.
Zeiden ze zoiets niet bij vi? Dat de doelman van AZ etc zo slecht zijn dat hun net zo goed Krul konden gaan halen.

[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 31-01-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:50

The_Scarabial

MTB for life!

Deadsy schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:58:
[...]

Zeiden ze zoiets niet bij vi? Dat de doelman van AZ etc zo slecht zijn dat hun net zo goed Krul konden gaan halen.
En daarna werden ze bij AZ ook wakker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Volgens Mike Verweij is de deal van Ajax en Neres rond

https://twitter.com/MikeVerweij/status/826531819608797186

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Volgens Ajax zelf ook, is al officieel. ;)
12 miljoen wat kan oplopen tot 15...

Krul werd inderdaad gisteravond geopperd bij VI voor AZ, dat leek me onhaalbaar. Maar niets bleek minder waar. Mooie transfer, en verwacht dat hij bij AZ wel onder de laat gaat staan.

[ Voor 72% gewijzigd door dutchgio op 31-01-2017 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dus ze betalen max 15 miljoen voor iemand die 8 wedstrijden in het 1e heeft gespeeld, daarin 3 goals maakt en veel pogingen nodig heeft.

8)7

Ik weet niet wat ik van Ajax moet vinden, ik vind dit een wanhoopsaankoop, had op zijn minst hem nu gehaald en El Ghazi nog een half seizoen behouden. Nu moet Neres er vrij snel staan.

[ Voor 42% gewijzigd door Quad op 31-01-2017 22:15 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Yup! Maar niet kritisch zijn, het is de nieuwe Neymar schijnt! :+ :+

Om t nog leuker te maken. Hij komt pas halverwege februari, en mag dan gaan wennen/integreren etc.
Moet wel zeggen.... als Ajax een jaar of3-4 alles bij elkaar weet te houden.... holy shit wat gaan die iedereen in NL en de EL hard afmaken zeg. In potentie echt een geweldig elftal als ze wat ervaring krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:19:

Om t nog leuker te maken. Hij komt pas halverwege februari, en mag dan gaan wennen/integreren etc.
Moet wel zeggen.... als Ajax een jaar of3-4 alles bij elkaar weet te houden.... holy shit wat gaan die iedereen in NL en de EL hard afmaken zeg. In potentie echt een geweldig elftal als ze wat ervaring krijgen
In potentie, maar dat is al tijden zo met Ajax.. In potentie hebben ze de beste jeugd, in potentie hebben ze het beste elftal, in potentie..

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
We gaan het wel zien met deze knaap. Zn kop staat me in ieder geval al niet aan, dus bij past waarschijnlijk prima bij Ajax.

Hoe krijg je een aankoop van 15 miljoen trouwens binnen het salaris plafond van 1 miljoen? Of zouden ze inmiddels al veel meer betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:23:
We gaan het wel zien met deze knaap. Zn kop staat me in ieder geval al niet aan, dus bij past waarschijnlijk prima bij Ajax.

Hoe krijg je een aankoop van 15 miljoen trouwens binnen het salaris plafond van 1 miljoen? Of zouden ze inmiddels al veel meer betalen?
Bonussen, daarnaast zal deze gast geen top salaris gekregen hebben bij zijn vorige club.
Edit: De echt goede spelers gaan bij Ajax al weg nadat ze 1 goed seizoen gehad hebben, vaak zelfs nog eerder.
Dus dat bij elkaar houden gaat niet lukken.

[ Voor 14% gewijzigd door Deadsy op 31-01-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:33
Ajax kennende zien we 'm volgend seizoen pas terug. Hij moet eerst aan het Ajax spel wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:23:

Je leert het ook nooit hè met je sneue reacties :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Vos schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:44:
[...]

Je leert het ook nooit hè met je sneue reacties :O .
Ach je moet wat als je geen 15 miljoen kan betalen voor een talent. Het 2e deel is gewoon on-topic en een oprechte vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ow dan is het allemaal prima. Zal hem onthouden. Mag hopen dat 86 niet je geboortejaar is.

[ Voor 30% gewijzigd door Vos op 31-01-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:13

Volgens mij hoor ik deze ook elk jaar bij de start van een nieuw seizoen ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Vos schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:00:
Ow dan is het allemaal prima. Zal hem onthouden. Mag hopen dat 86 niet je geboortejaar is.
:>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vos schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:00:
Wat jaloezie al niet kan doen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:11:
[...]

Wat jaloezie al niet kan doen ;-)
Het is een opvallende transfer. De speler zelf zegt mij helemaal niets. Ik zie een foto van hem en ik trek wellicht wat snel conclusies. Misschien een hele aardige knul die voor de verkeerde club speelt. Foutje moet kunnen, hij is nog jong.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sydney08
Wat zou een betere club voor hem zijn dan? Feyenoord? Een club waar hij waarschijnlijk nog nooit van gehoord heeft en hem niet kan betalen? De club die spelers niet beter maakt, zelden veel geld opleveren, zelden slagen in het buitenland? Die club bedoel je?

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:29:
Het is een opvallende transfer. De speler zelf zegt mij helemaal niets. Ik zie een foto van hem en ik trek wellicht wat snel conclusies. Misschien een hele aardige knul die voor de verkeerde club speelt. Foutje moet kunnen, hij is nog jong.
Gutttegut... ik wist dat sommigen een minderwaardigheidscomplex hebben maar jij spant de kroon... :D

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Die rare Chinezen betalen 5 miljoen voor een stukadoor die ook voetbalt. Dan is 15 miljoen voor die jongen toch niet gek. Hij komt uit Brazilie, dus dan zit dat wel goed.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Spacey23 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:49:
Wat zou een betere club voor hem zijn dan? Feyenoord? Een club waar hij waarschijnlijk nog nooit van gehoord heeft en hem niet kan betalen? De club die spelers niet beter maakt, zelden veel geld opleveren, zelden slagen in het buitenland? Die club bedoel je?
Laat die man lekker een geintje maken man!
Wij mochten willen dat we zoveel geld hadden, maarja.

Uit interesse: welke Ajacieden dir zoveel beter zijn geworden bedoel je? Kan alleen Eriksen, Zlatan en Suarez bedenken van de laatste jaren. Milik leverde wel veel geld op, maar je weet waar die nu is

Edit: en Sneijdertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Heb gisteren maar eens de moeite genomen om mij te verdiepen in die Neres. Alles wat je leest in de Braziliaanse artikelen is louter positief. Los van Ajax, Neres wordt gezien als een groot talent die beschikt over veel snelheid, tweebenig is en scorend vermogen heeft. De aanhang van Sao Paulo FC is behoorlijk teleurgesteld over zijn vertrek. Ik ben erg benieuwd naar zijn ontwikkeling de aankomende maanden bij Ajax en of hij inderdaad direct een meerwaarde is. Daarnaast erg benieuwd op welke positie hij komt te spelen aangezien hij tweebenig is met voorkeur voor links, Kluivert zich behoorlijk in de kijker speelt en de glans van Younes langzaam doffer en doffer wordt. Mocht Neres op prima op links uit de voeten kunnen dan hebben we straks eventueel Neres, Kluivert en Dolberg in de voorhoede, met daar achter Ziyech en Klaasen. Geeft best wel wat hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Neres is vooral voor op rechts verwacht ik, maar inderdaad door z'n tweebenigheid wellicht ook op links inzetbaar.
Kluivert kan sowieso aan beide kanten, dus ook wat druk voor Younes om eens te gaan presteren.

In ieder geval mooi dat ze deze 'gok' aan durven, en het niet met de bestaande selectie willen gaan doen of voor Larson als 'makkelijke' optie gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Wow Anelka ook al naar Roda

Als consultant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Wat zo'n investeerder wel niet allemaal kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Terranova schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:40:

Als consultant
Roda heeft maar liefst 30 (!!!!) spelers aangetrokken binnen een jaar :o

Die aankopen van deze transferperiode hebben ook nog eens bijna allemaal lang lopende contracten gekregen. Dat terwijl degradatie geen ondenkbaar scenario is voor dit seizoen en Roda eigenlijk terug bij af is qua opbouw van de selectie.

De voorbereiding van Ajax op de aankomende wedstrijd tegen Roda wordt in ieder geval lastig... ze weten zelf nog geeneens welke 11 spelers er in het veld zullen staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Kom zelf uit Limburg maar volgens mij kan heel Limburg niet volgen wat er bij Roda gebeurd. Ik snap niet dat er niemand is die die verdomde Ton Caanen zo snel mogelijk er uit mietert. Elke transferwindow een blik nieuwe spelers openen met de boodschap: ''dit zijn topspelers''. Ik snap er werkelijk waar helemaal niets van.

De knvb zou Roda een torenhoge boete moeten geven voor dit soort praktijken. Ik kwam graag bij Roda maar laat me er voor geen goud meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Leon Zwiers schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:18:
[...]

Milik leverde wel veel geld op, maar je weet waar die nu is
Geblesseerd?

En voor zijn blessure 7 goals in 9 wedstrijden bij Napoli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ja. Dus eerst maar eens zien hoe ie terugkomt.

Maar hem inbegrepen dus 5 spelers die het redelijk tot goed ( en magistraal zoals Zlatan en Suarez ) doen in 6+ jaar.
Ajax is in het buitenland nog een grote naam vooral vanwege het verleden, maar praktisch gezien stelt t niets mee voor sinds de gouden lichting van 95. Waar toen de ene topspeler na de andere uit het blik jeugd werdt getrokken.

Feyenoord is idd nooit een enorme naam geweest, maar toch ook wel wat leuke dingetjes gedaan.
Denk dat we bekender zijn door onze tribunetokkies :+

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 01-02-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:42:
Ja. Dus eerst maar eens zien hoe ie terugkomt.

Maar hem inbegrepen dus 5 spelers die het redelijk tot goed ( en magistraal zoals Zlatan en Suarez ) doen in 6+ jaar.
Ajax is in het buitenland nog een grote naam vooral vanwege het verleden, maar praktisch gezien stelt t niets mee voor sinds de gouden lichting van 95. Waar toen de ene topspeler na de andere uit het blik jeugd werdt getrokken.

Feyenoord is idd nooit een enorme naam geweest, maar toch ook wel wat leuke dingetjes gedaan.
Denk dat we bekender zijn door onze tribunetokkies :+
Sneijder, v.d. Vaart :+ :+ :+ :+

Vertonghen, Alderweireld?
Dan houdt het ook wel weer op denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ajax heeft inderdaad zijn bekendheid te danken aan de jaren '90, waar toen een heel leger aan wereldspelers uit voort kwam. Maar daarna heeft Ajax, ten opzichte van andere Nederlandse clubs, mondjes maat spelers afgeleverd die doorstroomden naar grote clubs. Nu teert Ajax met name op het feit dat het bekend staat jonge spelers speelminuten te geven in het eerste elftal. En dat laatste werpt zijn vruchten af; talenten die gewild zijn zien Ajax als een serieuze optie. Daarbij helpt het dat de laatste jaren grote talenten zijn verzopen bij gerenommeerde Engelse clubs en van de ene verhuur naar de andere te hoppen zonder ooit kans te hebben op het eerste elftal. Talenten kiezen er nu gelukkig voor om een bewuste tussenstap te maken alvorens naar de gewenste top te gaan. Neem als voorbeeld Sanches, die naar Barcelona kon maar bewust voor Ajax koos vanwege de speelminuten. Daar zal Ajax zich op moeten manifesteren de aankomende jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
martinusz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Sneijder, v.d. Vaart :+ :+ :+ :+

Vertonghen, Alderweireld?
Dan houdt het ook wel weer op denk ik :)
Eriksen kun je daar nog aan toevoegen, zelfde club als die laatste 2 ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Vergeet Maxwell niet he, die voetbalt ook nog op niveau :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Als je naar Europa kijkt en waar nu nog spelende Ajacieden zijn beland dan heeft Ajax toch echt een mooi lang lijstje gegenereerd volgens mij;

Klaas-Jan Huntelaar (Real Madrid, AC Milan, Schalke 04)
Rafael Van der Vaart (Hamburger SV, Real Madrid, Tottenham Hotspur)
Luis Suarez (Liverpool, FC Barcelona)
Jan Vertohngen (Tottenham Hotspur)
Christian Eriksen (Tottenham Hotspur)
Toby Alderweireld (Atlético Madrid, Tottenham Hotspur)
Ryan Babel (Liverpool)
Thomas Vermaelen (Arsenal, FC Barcelona, AS Roma)
Maxwell (Internazionale, FC Barcelona, PSG)
Zlatan Ibrahimovic (Juventus, Internazionale, FC Barcelona, AC Milan, PSG, Manchester United)
Nigel de Jong (Hamburger SV, Manchester City, AC Milan)
Arkadiusz Milik (Napoli)
Daley Blind (Manchester United)
Jasper Cillessen (FC Barcelona)
Wesley Sneijder (Real Madrid, Internazionale, Galatasaray)
Maarten Stekelenburg (AS Roma, Fulham, AS Monaco, Southampton, Everton)
Gregory van der Wiel (PSG, Fenerbahçe)

Los van het feit of ze het wel of niet hebben kunnen waarmaken, deze spelers zijn na hun Ajax tijd toch prima terecht gekomen en hebben bij gerenommeerde clubs gespeeld. En daar wordt naar gekeken. Ajax biedt een prima opstap-podium voor jonge spelers :)

Daar staan clubs tussen waar zelfs chim0 een stijve plasser van krijgt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 01-02-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Han schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:48:
Ajax heeft inderdaad zijn bekendheid te danken aan de jaren '90, waar toen een heel leger aan wereldspelers uit voort kwam. Maar daarna heeft Ajax, ten opzichte van andere Nederlandse clubs, mondjes maat spelers afgeleverd die doorstroomden naar grote clubs. Nu teert Ajax met name op het feit dat het bekend staat jonge spelers speelminuten te geven in het eerste elftal. En dat laatste werpt zijn vruchten af; talenten die gewild zijn zien Ajax als een serieuze optie. Daarbij helpt het dat de laatste jaren grote talenten zijn verzopen bij gerenommeerde Engelse clubs en van de ene verhuur naar de andere te hoppen zonder ooit kans te hebben op het eerste elftal. Talenten kiezen er nu gelukkig voor om een bewuste tussenstap te maken alvorens naar de gewenste top te gaan. Neem als voorbeeld Sanches, die naar Barcelona kon maar bewust voor Ajax koos vanwege de speelminuten. Daar zal Ajax zich op moeten manifesteren de aankomende jaren :)
Spijker op de kop!
Han schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:14:
Daar staan clubs tussen waar zelfs chim0 een stijve plasser van krijgt :+
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Goh de gemeente gaat fc Twente nog maar eens redden :N

https://www.telesport.nl/...uw-plan-redding-fc-twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dat is die oude garanstelling nog, alleen wat lager. Wat nog steeds niet wegneemt dat die club nog steeds degradatie verdient, maar die Man City huurlingen gaan dat voorkomen helaas.

Kan het nóg kinderachtiger?

[ Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 01-02-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Het houdt niet op, niet vanzelf... :F
Wij zitten er als gemeente nog steeds met 17 miljoen euro in. Als Twente in maart niet aan de eisen van ING en XXIII Capital kan voldoen, dan hebben wij ook een probleem. Dus dit is goed voor ons en voor Twente", aldus Eerenberg.
Mooi ook hoe het feit dat de overheid er al veel te veel geld in heeft gestopt telkens maar weer als argument wordt gebruikt om er nog een beetje meer in te stoppen...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Andere eervolle vermeldingen van ex eredivisie spelers ;) : "How lazy can a professional footballer be? Brede Hangeland has spilled the beans"
  • Zdenek Grygera - When he arrived at Fulham he went straight to the coach and said, "I don't do weights," and he didn't.
  • Mousa Dembele - Maybe the best player I've played with. I will be surprised if he doesn't end up at a club like Real Madrid. He never lifted any weights.
  • Bryan Ruiz - He was never near the gym, I don't think he even knew where it was.
    He absolutely hated being even marginally uncomfortable. If it was cold or we were away to Stoke he'd never come along.
http://www.bbc.co.uk/bbct...ame=bbcthree_fac_article1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ph4ge schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:45:
[...]

Het houdt niet op, niet vanzelf... :F

[...]
Mooi ook hoe het feit dat de overheid er al veel te veel geld in heeft gestopt telkens maar weer als argument wordt gebruikt om er nog een beetje meer in te stoppen...
En nu pompen ze er nog meer geld in waardoor het probleem voor de gemeente nog groter word en als Twente in de toekomst weer in de problemen komt zal de strop voor de gemeente nog groter zijn waardoor ze er nog eenvoudiger nog meer geld in gaan pompen.

Als een club dergelijke steun van de gemeente krijgt dan moet de club vind ik verplicht worden om per direct de top salarissen flink omlaag te gooien en ook de luxe uitgaven direct te schrappen en uiteraard een transfer verbod.

Ik werk zelf in de sociale sector en ik ken genoeg verhalen van mensen met legitieme gezondheidsproblemen die geen hulp van de gemeente krijgen omdat het budget op is of omdat de bedragen gewoon onrealistisch laag liggen.
En die gemeentes hebben dan wel miljoenen voor dit soort dingen. Dat is gewoon niet te verantwoorden tegenover de burger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Even mijn rode bril visie:

Ten eerste is dit oud nieuws, de garantstelling was er al, er is alleen nu minder geld nodig. De garantstelling word gebruikt om alle leningen buiten de gemeente in 1 keer af te lossen ( ik geloof ING en Capital XX11) waar nu erg hoge rente voor betaald wordt. Door al deze leningen om te zetten in 1 lening bij de gemeente creëren ze dus een win-win situatie. (mits FCT nu gezond blijft)

FCT kan minder rente betalen over zijn lening.
De gemeente krijgt juist een hoger bedrag aan inkomsten aan vangen door een groter lening bedrag.
De gemeente verliest niet in 1 klap de 17 miljoen die ze er al in hebben zitten (bij een faillissement).

Ik snap dat hier veel ALSen en MAARen in verwerkt zijn, maar in principe wordt iedereen beter van deze garantstelling.

De verliezende partij is eigenlijk dat CAPITAL XX11, die nu minder rente eruit kunnen zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het is en blijft overheidssteun met gemeenschapsgeld, hoe je het wend of keert. En dat geld gaat naar een club die de boel belazerd heeft en moedwillig boven hun stand heeft geleefd; gegokt en verloren. Als ik dat als burger doe dan ga ik persoonlijk failliet en staat de overheid vooraan om alle schulden direct terug te halen (belastingen etc.) in plaats van mijn schulden over te nemen voor een lagere rente zodat ik meer ademruimte heb en netto meer kan aflossen.

Alles leuk en aardig en ik gun de supporters het behoud van hun club, maar deze 'mats-cultuur' van de gemeente zie ik liever voor de burgers dan voor een onderneming, want dat is Twente. En normaal bedrijf was alleen failliet en gesloten. En dat gelul over 'maatschappelijk belang' heb ik nu wel een keer gehoord, dat is een wassen neus en zo interpreteerbaar en rekbaar als maar kan. Dat was de V&D ook en na één jaar kijkt niemand meer om en gaat het leven gewoon door. Twente is niet de enige eredivisieclub in de regio, dus alle maatschappelijke belangen kunnen zo doorschuiven. Ander shirtje aan, ander dasje om en de burger heeft weer een uitlaadklep en de middenstand een nieuwe partner. Heracles to the top ;)

Maar goed, deze discussie hoort eigenlijk in FC Twente - hoe nu verder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Pffff het gejank over Twente blijft maar doorgaan. Is iedereen zo bang voor die club dat alle stappen onder een vergrootglas gelegd moeten worden om maar weer eens te benadrukken dat met alle persoonlijke wijsheid van achter een computer geroept moet worden dat die club failliet moet zijn en niet meer mee mag doen?

Wees blij dat ze door de gemeenschap een beetje geholpen worden. De club heeft ook zo zijn voordelen voor de regio. En wees vooral blij dat de boel nog niet aan een Rus of Chinees verkocht is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Han schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:03:
Het is en blijft overheidssteun met gemeenschapsgeld, hoe je het wend of keert. En dat geld gaat naar een club die de boel belazerd heeft en moedwillig boven hun stand heeft geleefd; gegokt en verloren. FC Twente - hoe nu verder
Omdat alleen deze twee zinnen een soort van reactie op mijn bericht waren laat ik de rest even zitten.

Is allemaal waar wat je zegt, alleen het is voor zo'n gemeente Enschede ook gewoon een financiële afweging.

Keuze 1 = 17 mil weg, op, kwijt, nada

Keuze 2 = 7 mil bijleggen, meer rente vangen en uiteindelijk alles terugkrijgen.

Ik neem aan dat ze hier wel een kleine risicoafweging op hebben gedaan waardoor ze bij keuze 2 kwamen. Dat het niet eerlijk is etc. maakt voor zo'n gemeente niet uit. Die kiezen ook gewoon de voor hen voordeligste keus neem ik aan.

Ik zal er nu over ophouden, aankomend weekend Feyenoord op bezoek, ik ben benieuwd of we wat punten in Eanske kunnen houden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
En om de discussie van vorige week over het jeugdvoetbal en de ambities van ouders weer op te rakelen:

https://www.facebook.com/...de/posts/1441657879187481

Lees hoe een moeder er trots op is om haar zoon zijn speel plezier af te nemen ten gunste van haar ambities. Duimen omhoog, op naar de volgende teleurstelling.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ankona schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:36:
Pffff het gejank over Twente blijft maar doorgaan.
Dat.

En graag niet steeds wéér die oude koe opdreggen, en niet steeds wéér bij elke ontwikkeling weer van voren af aan beginnen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ankona schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:40:
En om de discussie van vorige week over het jeugdvoetbal en de ambities van ouders weer op te rakelen:

https://www.facebook.com/...de/posts/1441657879187481

Lees hoe een moeder er trots op is om haar zoon zijn speel plezier af te nemen ten gunste van haar ambities. Duimen omhoog, op naar de volgende teleurstelling.
Tldr wat is de essentie?

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 02-02-2017 15:29 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terranova schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:40:

Als consultant
Over hem gesproken: Kan iemand mij uitleggen waar die consternatie over Anelka ging nu deze naar Roda komt, want ik las er iets in de media over dat daar een hoop gedoe om was bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:27:
[...]

Over hem gesproken: Kan iemand mij uitleggen waar die consternatie over Anelka ging nu deze naar Roda komt, want ik las er iets in de media over dat daar een hoop gedoe om was bij sommigen.
van de wiki:
Upon scoring, he performed a quenelle, a hand gesture popularized by his comedian friend Dieudonné, an inverted Nazi salute.[22] The Football Association (FA) and anti-racism organisations investigated the incident following allegations of anti-Semitism.[22] On 27 February 2014, an FA disciplinary hearing banned Anelka for five matches, fined him £80,000 and ordered him to complete an educational course. The hearing stated that "we did not find that Nicolas Anelka is an anti-Semite or that he intended to express or promote anti-Semitism by his use of the quenelle".[23] Anelka and the FA both decided not to appeal this verdict.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bij Roda moet een deel van de spelers uit de kleedkamer omdat er niet genoeg ruimte is en de TD zegt dat de selectie van een normale grote is.
Roda, lekker hilarisch bezig.

edit:
En Anelka bij Roda is gewoon belachelijk. Wat voegt hij toe? Nja met zijn ervaring kan hij de trainer uitleggen waar de club ligt waar speler X vandaag komt etc.
En ik wil niet weten hoeveel geld hij vangt.

[ Voor 38% gewijzigd door Deadsy op 02-02-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Erg leuk inhoudelijk artikel over de her-uitvinding van de nationale en continentale voetbalcompetities in Europa - veelal bedacht door het Utrechtse Hypercube van Pieter Nieuwenhuis.

http://www.vi.nl/pro-kenn...visie-1.htm?channel=phone

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 02-02-2017 22:49 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Deadsy schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:15:
Bij Roda moet een deel van de spelers uit de kleedkamer omdat er niet genoeg ruimte is en de TD zegt dat de selectie van een normale grote is.
Roda, lekker hilarisch bezig.

edit:
En Anelka bij Roda is gewoon belachelijk. Wat voegt hij toe? Nja met zijn ervaring kan hij de trainer uitleggen waar de club ligt waar speler X vandaag komt etc.
En ik wil niet weten hoeveel geld hij vangt.
Ja allemaal leuk en aardig die Anelka erbij natuurlijk, maar ben benieuwd wat hij kan 'adviseren'. Ze hadden hem beter als spits kunnen halen ;)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Jorgen schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:48:
Erg leuk inhoudelijk artikel over de her-uitvinding van de nationale en continentale voetbalcompetities in Europa - veelal bedacht door het Utrechtse Hypercube van Pieter Nieuwenhuis.

http://www.vi.nl/pro-kenn...visie-1.htm?channel=phone
Interessant stuk, maar het belangrijkste wat genoemd wordt heeft niks te maken met een her-uitvinding van een competitie:
Voor spannende competities moeten clubs ongeveer even sterk zijn. In Engeland is dat van nature geregeld. Tv-gelden worden daar bijzonder eerlijk verdeeld, ook onderin staan steenrijke clubs die internationals kunnen kopen. Tussen de salarisbudgetten van Ajax en Go Ahead zit factor tien, in Engeland is dat factor twee.
Dat zorgt er voor dat de kleinere clubs zich iets meer kunnen versterken > ze kunnen meer weerstand bieden tegen de 'top'clubs in Nederland > de 'top'clubs moeten harder gaan werken voor de punten. De kwaliteit in Nederland zal daardoor dus omhoog gaan. Althans, ik denk dat dat een goed begin zal zijn.
Wat betreft de opmerkingen over een andere 'spannendere' competitie-opzet om meer publiek te trekken (en dus ook meer inkomsten) zal zeker positief zijn. Voor de clubs die nu ook bovenaan staan dan. Want als je niet werkt aan een eerlijkere verdeling van televisiegelden betekent dat de mindere clubs nooit meer zullen aanhaken (tenzij er een buitenlander met veel geld komt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:13
De verdeling van televisiegelden in Nederland maakt voor het succes van onze competitie niet zo veel uit naar mijn mening. Voor de grote clubs is het een relatief klein deel van hun inkomsten. Voor de kleinere clubs zal het wel een verschil kunnen maken, maar ik geloof in het argument van de grotere clubs dat zij zorgen voor het grootste deel van de inkomsten.

Een ruw voorbeeld, als de totale tv-gelden 100 miljoen zijn, dan wordt zeker 40% daarvan opgebracht door wedstrijden van de top 3 (AJA, PSV, FEY). Ik zie niet in waarom de kleinere clubs een deel van die inkomsten zouden moeten krijgen. Dus hou je nog 60 miljoen over om te verdelen tussen de 17 overige clubs.

De vergelijking met Engeland gaat mank in mijn ogen omdat de kleinere clubs daar qua aanhang en populariteit niet of nauwelijks onderdoen voor de grote clubs. Derhalve is een eerlijke verdeling daar ook logisch.

Het spannender maken van de nationale competitie is misschien wel wenselijk, maar biedt geen enkel soelaas in de almaar groter wordende achterstand die we hebben tov andere Europese competities, veroorzaakt door de CL. De opzet daarvan moet radicaal anders worden, en niet langer de grote clubs bevoordelen. Dus niet meer de nummers 3-5 uit de grote competities, maar enkel de nummers 1 en 2 uit landen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Het gaat inderdaad niet om het factor verschil tussen Ajax en Go Ahead, want dat maakt niet uit.
Go Ahead hoeft ook niet aan te haken bij de Europese clubs, ook al zou de competitie zelf daar sterker van worden.

Met Engeland snijden ze nu een leuk voorbeeld aan waar het wel werkt. Ze vergeten alleen dat dat niet overal de standaard is.

Tussen een PSG en de hekkensluiter in Frankrijk zit ook vast een factor 10 of iets in die richting qua salarisverschillen. Toch kunnen die Europees gezien heel behoorlijk meekomen terwijl de competitie, op dit seizoen na dan, in principe totaal niet spannend en gelijkwaardig is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Speelronde 21
03.02. 20:00 ADO v Vitesse
04.02. 18:30 NEC v G.A. Eagles
04.02. 19:45 AZ v PSV
04.02. 19:45 Willem II v Heracles
04.02. 20:45 Groningen v Excelsior
05.02. 12:30 Roda v Ajax
05.02. 14:30 Sparta v PECZwolle
05.02. 14:30 FCTwente v Feyenoord
05.02. 16:45 FCUtrecht v Heerenveen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Malfunctions schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:09:
De verdeling van televisiegelden in Nederland maakt voor het succes van onze competitie niet zo veel uit naar mijn mening. Voor de grote clubs is het een relatief klein deel van hun inkomsten. Voor de kleinere clubs zal het wel een verschil kunnen maken, maar ik geloof in het argument van de grotere clubs dat zij zorgen voor het grootste deel van de inkomsten.

Een ruw voorbeeld, als de totale tv-gelden 100 miljoen zijn, dan wordt zeker 40% daarvan opgebracht door wedstrijden van de top 3 (AJA, PSV, FEY). Ik zie niet in waarom de kleinere clubs een deel van die inkomsten zouden moeten krijgen. Dus hou je nog 60 miljoen over om te verdelen tussen de 17 overige clubs.
In Engeland zijn het ook maar 4/6 clubs geweest die ervoor hebben gezorgd dat de Premier League internationaal zoveel bekeken wordt. En toch hebben ze een redelijke faire verdeling.
Waarom zou de top 3 in Nederland bijna de helft van het televisiegeld moeten krijgen? Voetballen die alleen tegen elkaar? Volgens mijn zijn er 15 andere clubs in de Eredivisie die mee helpen dat die clubs zoveel bekeken worden.
En zoals je zegt, voor die clubs is het een relatief klein deel van de inkomsten. Wat maakt het dan uit om die gelden eerlijker te verdelen en ervoor te zorgen dat juist die top 3 meer weerstand gaat krijgen in de nationale competitie en daardoor dus ook beter er voor komen te staan Europees gezien.
Ja, het verschil met landen als Engeland/Spanje/Duitsland/Italië is dan nog steeds erg groot, maar we lopen nu achter op landen als België/Turkije/Tsjechië/Zwitserland. Laten we eerst maar eens zorgen dat we 'the best of the rest' worden voordat we kijken naar de verschillen met de grote landen op dit moment. En dat ga je alleen bewerkstelligen door de Nederlandse competitie in de breedte beter te maken. Niet door zaken waar alleen de top 3 beter van wordt. Want die kunnen het hele jaar op halve kracht spelen en worden dus niet geprikkeld om hun eigen niveau echt omhoog te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Noiz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:41:
[...]

In Engeland zijn het ook maar 4/6 clubs geweest die ervoor hebben gezorgd dat de Premier League internationaal zoveel bekeken wordt. En toch hebben ze een redelijke faire verdeling.
Waarom zou de top 3 in Nederland bijna de helft van het televisiegeld moeten krijgen? Voetballen die alleen tegen elkaar? Volgens mijn zijn er 15 andere clubs in de Eredivisie die mee helpen dat die clubs zoveel bekeken worden.
Als ik naar mezelf kijk, dan zit ik er niet speciaal op te wachten dat Ajax dit weekend tegen Roda speelt, maar wel dat Ajax uberhaupt speelt. Dat kun je voor zo'n 25 van de 34 wedstrijden doortrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
MarvinG schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:45:
[...]

Ja allemaal leuk en aardig die Anelka erbij natuurlijk, maar ben benieuwd wat hij kan 'adviseren'. Ze hadden hem beter als spits kunnen halen ;)
Anelka gaat zich met de jeugd bezig houden en hij vind Roda een grote club :X

Die Rus heeft aangegeven over 5 jaar CL voetbal te willen spelen.
Dat zie ik alleen gebeuren wanneer Ajax, PSV of Feyenoord vanwege de een of andere reden tijdelijk hun wedstrijden in Kerkrade spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Doen ze toch ook al, allemaal 1 keer per seizoen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gelukkig hebben wij Roda al gehad. Die gaan de CL in binnen 5 jaar en gaan Ajax inmaken volgens die Rus.. _O- _O-

Wang 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Zal ADO winnen vanavond ?
:)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:32:
Gelukkig hebben wij Roda al gehad. Die gaan de CL in binnen 5 jaar en gaan Ajax inmaken volgens die Rus.. _O- _O-

Wang 2.0?
Heb het gevoel dat die Rus nu al meer geld heeft overgemaakt dan Wang, maar ben bang van wel.
Vroeg of laat zal hij ook door hebben dat de mensen die er zitten geen verstand van voetbal hebben en dat Roda niet echt een club is waar veel rek in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Ik ben ook wel benieuwd naar het "Krul effect" ik voorspel dat PSV en Ajax en Feyenoord punten gaan verspelen. Die laatste is een grapje trouwens :+

Ben erg benieuwd hoe de opstelling van Feyenoord eruit gaat zien. Berghuis en Elia sowieso laten staan. Denk toch dat Kuyt gaat starten en Toornstra op de bank of andersom. Maar er gaat iemand niet spelen die het wel verdiend. Echt een luxe probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Krul was bij Jong Ajax ook niet bepaald geweldig, ook meer van het niveau keeper dat AZ al onder de lat had staan. Het is afwachten of hij nog in goede vorm terug komt en of AZ dat punten gaat opleveren.

Twente pakt zijn punten vooral thuis zag ik, dus dat is al een mooie statistiek. Op nog meer punten thuis komend weekend. :)

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 03-02-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nope! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:32:

Wang 2.0?
Volgens mij dacht ie dat een budget verhoging van 10 naar 15-20m genoeg is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 21:48:
[...]

Volgens mij dacht ie dat een budget verhoging van 10 naar 15-20m genoeg is :D
Net bij VI wat stukjes. Zeggen ze: Dat met hem het budget van 10 naar 15-20 mln gaat, zeg de Rus dat hij het leuk zou vinden om binnen 5 jaar in de CL te spelen.
Waarop ze zeggen: Ja we hebben hem nog niet verteld wat de begroting is van de top 3.

Als ze de begroting naar 20mln weten te brengen en op een slimme manier met dit geld omgaan dan is EL gewoon mogelijk. Maar niet met die jan doedels die er nu zitten.

Diverse mensen die ik ken kennen Caanen al jaren. Ze zeggen allemaal hetzelfde, walgelijk figuur, denkt dat hij een charmeur is, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 17:13
Deadsy schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Net bij VI wat stukjes. Zeggen ze: Dat met hem het budget van 10 naar 15-20 mln gaat, zeg de Rus dat hij het leuk zou vinden om binnen 5 jaar in de CL te spelen.
Waarop ze zeggen: Ja we hebben hem nog niet verteld wat de begroting is van de top 3.
Ik kon me voorstellen dat hij dat leuk zal vinden, of hij dusdanig veel geld in de club gaat steken om dat mogelijk te gaan maken is iets heel anders.

Als Roda een ploeg zou worden die simpelweg punten gaat pakken voor Nederland in de EL, dan is dat al vooruitgang.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Begin dan eerst maar eens met een nieuw stadion zou ik zeggen. De kleedkamer is nu al te klein voor al die spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:21:
Begin dan eerst maar eens met een nieuw stadion zou ik zeggen. De kleedkamer is nu al te klein voor al die spelers
Ze zijn denk ik goedkoper uit door een andere TD te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Er is blijkbaar discussie over het tweede doelpunt van Vitesse. Van Wolfswinkel zou buitenspel gestaan hebben toen de pass kwam en nu zie ik verschillende berichten van mensen die roepen dat Van Basten toch niet zo gek is (buitenspel afschaffen) of dat de oude regels terug moeten (als een speler buitenspel staat, ongeacht of deze deelneemt aan het spel, is het buitenspel).

Het is toch ontzettend duidelijk dat de Ado spelers Van Wolfswinkel nooit meer konden inhalen. Er is geen verdediger in de buurt dus die halve seconde dat hij overweegt voor de bal te gaan benadeelt niemand. Hoe duidelijk wil je het hebben. Gewoon ontzettend dramatisch verdedigd van Ado. Slechtste verdediging uit de Eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Tja, voor beide wat te zeggen. Maar de regels zijn duidelijk, v Wolfswinkel geen buitenspel. Leerdam wel randje btw, daar zou ik nog eerder discussie over voeren dan over Ricky.

Maar dat ADO dramatisch is dat is wel duidelijk. Die gaan echt wel degraderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Veel doelpunten zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat gebeurt er in Alkmaar? Is dat een handbal wedstrijd ofzo?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Gaat lekker daar in Alkmaar!

1-2 na 17 min

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Geeft AZ weer niet thuis? ;) Of is PSV zoveel beter?

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.