[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.134 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Vos schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:45:
Jouw referentiekader is Real Madrid en Man City, dat is andere koek.
Helemaal niet, maar ik vind Ajax gewoon niet goed op dit moment. Maar laat maar, ga lekker verder. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

Vos

AFCA

chim0 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:49:
[...]

Helemaal niet, maar ik vind Ajax gewoon niet goed op dit moment. Maar laat maar, ga lekker verder. :)
Ik zie anders geregeld vergelijkingen voorbij komen ;).

Maar ik ga verder. Even NEC punten zien pakken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Vos schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:52:
[...]

Ik zie anders geregeld vergelijkingen voorbij komen ;).
Nou ja, vergelijkingen. Ik bedoel meer gewoon teveel basisdingen die nog fout gaan en het tempo is erg laag. Maar misschien heb je gelijk en moet ik mijn verwachtingen bijstellen. Ik weet ook wel dat het niveau op dit moment niet denderend is en dat de huidige spelers minder zijn dan wat je gewend bent, maar het is gewoon frustrerend af en toe. Ik zal proberen mijn reacties vanaf nu aan te passen en wat milder te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:11
chim0 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:55:
[...]
Maar misschien heb je gelijk en moet ik mijn verwachtingen bijstellen. )
Lijkt me verstandig. Wordt je ook al weken verteld hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
chim0 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:35:
Denigrerend geneuzel? Het is gewoon niet om aan te zien en zolang dat is, zal ik het blijven zeggen. Maar ik denk dat jij beter een andere sport kan gaan kijken als je dit goed vindt. We hebben het hier over Ajax. Kom eens op, zeg!
Ik vind het ook niet altijd best, maar dubbel posten mag niet op GoT. En je schrijft nu elke week letterlijk hetzelfde. :+
chim0 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:55:
Nou ja, vergelijkingen. Ik bedoel meer gewoon teveel basisdingen die nog fout gaan en het tempo is erg laag. Maar misschien heb je gelijk en moet ik mijn verwachtingen bijstellen. Ik weet ook wel dat het niveau op dit moment niet denderend is en dat de huidige spelers minder zijn dan wat je gewend bent, maar het is gewoon frustrerend af en toe. Ik zal proberen mijn reacties vanaf nu aan te passen en wat milder te zijn. :)
En dan kijk ik dit weekend eens wat Spaans voetbal en dat is ook niet in aan te gluren. Ik denk dat ik mijn verwachtingen maar wat bij stel een het hij samenvattingen en hoogtepunten ga houden. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Meh. Een stunt van NEC zit er ook niet echt in. -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:50
Dan hopen we maar op Twente volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
nog 1 erbij mag wel, loopt Ajax niet in qua doelpunten.

Kom op Feyenoord, nog even gas erop. 3-0 maken, dan breek je NEC. Nu beetje slap spel zeg.

Edit: Argh dat had 3-0 moeten zijn

[ Voor 57% gewijzigd door LZ86 op 29-01-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
Leon Zwiers schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:58:
nog 1 erbij mag wel, loopt Ajax niet in qua doelpunten.

Kom op Feyenoord, nog even gas erop. 3-0 maken, dan breek je NEC. Nu beetje slap spel zeg.

Edit: Argh dat had 3-0 moeten zijn
Gewoon uitlopen zelfs ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

Geweldig dat doelsaldo. In jaren niet zo goed geweest!

Nu maar hopen op AZ en Roda volgende week :+

[ Voor 30% gewijzigd door CR1691 op 29-01-2017 18:36 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Elia heeft gescoord, dan moet het haast wel geflatteerd zijn. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zo, na de 2e helft op 60% te spelen had ik geen goals meer verwacht. Maar toch nog 4 gemaakt.
Wat was die Bilal toch een ontzettende faalhaas weer vandaag. 2 enorm goede acties, maar daarvoor 500 Manolevjes. Zelfs de commentator viel t op: een Bilal-bal.... net niet. Jorgensen dacht dus ook: Bilal scoren? Dacht het niet!

Maar goed. Prima overwinning zo. Volgende week hopelijk el Ahmadi terug voor Twente uit.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 29-01-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yup, wordt een leuke tweede helft zo. Feyenoord zakt niet in, Ajax wint wedstrijden die ze normaal niet winnen en PSV heeft de Duitse gouden lul weer gevonden.

* Gonadan heeft er zin in

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
En el Ahmadi is terug *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

En Dijks toch op huur naar Norwich. Goed bezig met de selectie uitdunnen Bosz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vos schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:10:
En Dijks toch op huur naar Norwich. Goed bezig met de selectie uitdunnen Bosz Overmars.
FTFY. ;)

Rare constructie, op huurbasis. Moet dan haast wel met optie tot koop er in opgenomen, anders schiet je er al helemaal niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hadden mensen die live op TV naar studio voetbal kijken ook last van rare fouten in de uitzending/stream?
Ik kijk via de NPO app op een Android mediaspeler en had net ineens een FOX stream met het FOX en NPO logo en daarna werd de "korte corner" ingezet en weer afgebroken. De mannen in de studio merken er echter niks van...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dutchgio schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:36:
[...]

FTFY. ;)

Rare constructie, op huurbasis. Moet dan haast wel met optie tot koop er in opgenomen, anders schiet je er al helemaal niks mee op.
Geen optie tot koop volgens mij.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als er een speler is die mag bijtekenen bij Ajax, dan is het Schone wel. Die begint steeds beter te rijpen als een Pirlo (eerst aanvallend en op latere leeftijd voor defensie). Wat een klasbak.

Ik hoop niet dat Elia geblesseerd is. Speelde weer een aardige pot. Ben benieuwd wat er met Kongolo gaat gebeuren, dat was toch het talent uit de jeugd?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wat zou er met Kongolo moeten gebeuren? Speelt 1 potje niet omdat je weet dat NEC de bus gaat parkeren en Nelom meer aanvallende intenties heeft. Tegen Ajax/PSV/Heerenveen heb ik liever Kongolo daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Outerspace schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:28:
Als er een speler is die mag bijtekenen bij Ajax, dan is het Schone wel. Die begint steeds beter te rijpen als een Pirlo (eerst aanvallend en op latere leeftijd voor defensie). Wat een klasbak.

Ajax kan zijn ervaring ook wel gebruiken, wel lekker om af en toe een 30er tussen al die jonkies te hebben. En Schöne lijkt zelf ook happy bij Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
*knip* Haal even adem en laat het gaan.

[ Voor 109% gewijzigd door naitsoezn op 30-01-2017 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Outerspace schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:28:

Ik hoop niet dat Elia geblesseerd is. Speelde weer een aardige pot. Ben benieuwd wat er met Kongolo gaat gebeuren, dat was toch het talent uit de jeugd?
Kongolo heeft gewoon rust gekregen, hij is juist zo belangrijk dat hij er in de zware wedstrijden bij moet zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Hoop inderdaad ook dat Schöne bijtekent. Zeker van meerwaarde voor Ajax :)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
“Ik heb Overmars niet gezien”, reageerde Schöne na afloop van de wedstrijd tegen ADO Den Haag op de vraag van AT5 of de bestuurder zich nog in de kleedkamer had gemeld met een nieuw contract. De middenvelder is het nieuwe jaar met drie doelpunten uit drie wedstrijden uitstekend begonnen: “Dat komt mij wel ten goede denk ik. Binnenkort komt er meer nieuws over de contractverlening.”
Lijkt me dat dat wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Gonadan schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:44:
Yup, wordt een leuke tweede helft zo. Feyenoord zakt niet in, Ajax wint wedstrijden die ze normaal niet winnen en PSV heeft de Duitse gouden lul weer gevonden.

* Gonadan heeft er zin in
Thuis wint Ajax eigenlijk altijd wel van Ado, dus dat is niet echt een verrassing.

Vorige week tegen Utrecht was inderdaad andere koek!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
En normaal gesproken winnen ze thuis ook van Willem II en Roda, maarja :P
Ik vrees een beetje voor Roda uit nu, zijn ook ineens wild aan het kopen, hopelijk kunnen ze nog niet zo goed samenspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ph4ge schreef op maandag 30 januari 2017 @ 06:47:
[...]

Kongolo heeft gewoon rust gekregen, hij is juist zo belangrijk dat hij er in de zware wedstrijden bij moet zijn.
Ik ben van mening dat elke sterkhouder elke wedstrijd moet spelen, ongeacht of het tegen een grote of kleine club is. Maar misschien ben ik daarom wel niet de coach van een voetbalclub :P

Ik ben benieuwd waar Tom Boere volgend seizoen gaat spelen. Die heeft er op dit moment aardig wat balletjes in liggen, die verdient wel een transfer naar de ED. Hopelijk houdt ie zijn scoringsdrift vast.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Outerspace schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:18:
Ik ben van mening dat elke sterkhouder elke wedstrijd moet spelen, ongeacht of het tegen een grote of kleine club is. Maar misschien ben ik daarom wel niet de coach van een voetbalclub :P
Tja, als je nooit de spelers die net buiten de boot vallen laat spelen moet je ook niet gek opkijken dat ze zich moeilijk aanpassen als ze wel moeten spelen. Nelom is een modelprof en (in de ogen van Gio) een speler met genoeg kwaliteit voor de basis, die toevallig pech heeft dat hij het grootste talent van Feyenoord voor zich heeft. Snap best dat je hem wat minuten geeft zeker als Kongolo wat vermoeid is. Je gaat Nelom nog nodig hebben want in principe komt hij er in als Vd Heijden, Botteghin of Kongolo een keer niet mee doet en die kans is natuurlijk groot.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gynnad schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:50:
Thuis wint Ajax eigenlijk altijd wel van Ado, dus dat is niet echt een verrassing.

Vorige week tegen Utrecht was inderdaad andere koek!
Ik had het uiteraard over Utrecht uit. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
dutchgio schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:36:
[...]

Geen optie tot koop (voor Dijks), dus alleen huur tot aan het eind van het seizoen.
Dijks wil niet blijvend in de Championship spelen en dus moet Norwich promoveren wil het van een definitieve transfer komen...

Kun je Riedewald doorschuiven als stand-in voor Sinkgraven, speelt hij wellicht ook nog eens.

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 30-01-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:35
Ik ben benieuwd of er nog wat bij gaat komen?
Je hoort alleen maar uitgaande transfers.
voorin is de spoeling nogal dun.
Younes scoort niet
clement geblesseerd ( nog geen topper)
cerny op de weg terug ( nog geen topper)
traore (nog weg) maar vind ik ook nog niet echt wat bijbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:15
chimera2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:45:
Younes scoort niet
Ik hoop het wel en bij clement kan je het nog wel weghalen, die kan er echt geen drol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kluivert als 'nieuwe aankoop'...

Alle Zuid-Amerikaanse opties lijken onhaalbaar, dus als er nog wat gehaald wordt, zullen ze bij Heerenveen aankloppen voor Larsson als plan B.
Daarmee haal je dan wel de vervanger/concurrent voor Youness maar houd je een probleem op rechtsbuiten.

Ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze denken het hiermee te kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Terranova schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Ik hoop het wel en bij clement kan je het nog wel weghalen, die kan er echt geen drol van.
Overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Niku schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Overdrijven is ook een kunst.
Nee dat is geen overdrijven, ik heb die jongen al tientallen keren aan het werk gezien en hij blijft voor mij de vraag wat voor speler het nou precies is en waarom hij altijd speelt. Die jongen heeft op elke positie in het veld gestaan alsof trainers altijd wel een plek voor hem moesten vinden. Het is typisch zo'n harde werker die telkens het niveau net wel/net niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Terranova schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Het is typisch zo'n harde werker die telkens het niveau net wel/net niet aankan.
Dus je overdrijft met 'die kan er echt geen drol van'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
Sorry guys, liet me weer eens gaan. Hoop frustratie. Het is idd niet nodig om elke week m'n ongenoegen op dezer manier te uiten. Zal proberen mezelf in de toekomst te beheersen (jaja hebben we vaker gehoord) maar het is soms gewoon frustrerend als je zit te kijken dat ze staan te prutsen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Niku schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Dus je overdrijft met 'die kan er echt geen drol van'?
Nee, een speler die het jupiler niveau net wel/net niet aan kan is voor Ajax een speler die er geen drol van kan. Neemt niet weg dat hij waardevol zou kunnen zijn voor een Jupiler League team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
chim0 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:37:
Sorry guys, liet me weer eens gaan. Hoop frustratie. Het is idd niet nodig om elke week m'n ongenoegen op dezer manier te uiten. Zal proberen mezelf in de toekomst te beheersen (jaja hebben we vaker gehoord) maar het is soms gewoon frustrerend als je zit te kijken dat ze staan te prutsen. :D
Op betere tijden d:)b *O*
Terranova schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Nee, een speler die het jupiler niveau net wel/net niet aan kan is voor Ajax een speler die er geen drol van kan. Neemt niet weg dat hij waardevol zou kunnen zijn voor een Jupiler League team.
Je kunt er nog niks over zeggen, spelers moeten soms ook weleens wat speelminuten krijgen he. En een beter team om je heen kan ook al veel doen. Heb hem niet vaak gezien in actie, maar laatst was er een compilatie van hem op Ajaxtv denk ik, daar liet hij toch wat aardige dingen zien. Volgens mij was dat vanuit de rol van linksbuiten, dus Younes concurrentie zeg maar. Daarnaast heeft Bosz hem ook al paar keer laten mee doen, hij zal dus echt wel iets kunnen. Helaas nu zware blessure, dat is niet zo fijn op dit leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:49:
[...]

Lijkt me dat dat wel goed komt.
Hopelijk bieden ze hem een goed (lang) contract aan, op die manier houd je China ook een beetje op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Goh lees net het "verhaal" van Kasteneer, leek op weg naar Mainz, moest alleen nog gekeurd worden, vervolgens doet hij nog 1 wedstrijd mee met Den Haag en raakt geblesseerd aan zijn oog. Mainz kan hem/wil hem niet meer keuren en zo ketst de transfer af, wel zonde voor zo'n jongen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
martinusz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:24:
Goh lees net het "verhaal" van Kasteneer, leek op weg naar Mainz, moest alleen nog gekeurd worden, vervolgens doet hij nog 1 wedstrijd mee met Den Haag en raakt geblesseerd aan zijn oog. Mainz kan hem/wil hem niet meer keuren en zo ketst de transfer af, wel zonde voor zo'n jongen :)
Dat is idd wel apart. Volgens mij hebben in het verleden wel vaker spelers een transfer gemaakt met nog ergere blessures. Maar ja, we weten niet wat ie precies aan z'n oog heeft. Hopelijk niks ernstigs, wel goeie speler die Kasteneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wel een goed voorbeeld waarom spelers die bezig zijn met een transfer dus buiten de selectie worden gehouden. :)

Hij is overigens komende zomer transfervrij dus Mainz zou hem wanneer hij hersteld is alsnog vast kunnen leggen, en dan 'gratis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ja, lekkere actie van Ado. Kapitaalsvernietiging ten voeten uit. Die gaan degraderen, let maar op.

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 30-01-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
chimera2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:45:
Younes scoort niet
Younes moet gewoon eens met zijn kop erbij blijven en die bal eens af leggen. Verdorie wat flip ik elk weekend weer om die gozert. Hij had al assists kunnen hebben, daar is Iniesta nog bang voor, maar blijkbaar moet hij scoren als buitenspeler. Iets wat ik totale bullshit vind. Winnen is veeel belangrijker :)
martinusz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:24:
Zonde zeg, zit hij zich al te verheugen op wedstrijden tegen Bayern, Dortmund, Schalke en Gladbach. Dat is toch wel een natte droom :9~

[ Voor 27% gewijzigd door Mosin op 30-01-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Tja, je zou denken dat daar op een gegeven moment wat van gezegd wordt dan wel door de andere spelers dan wel door de trainer maar blijkbaar niet. Als het een paar keer gebeurt oké, maar het is elke keer maar dat naar binnen gaan en zelf voor de actie gaan. Ik zou gek worden op een gegeven moment als ik er elke keer beter voor sta en ik krijg die bal maar niet. Bovendien heeft ie toch ook niet de status "Ronaldo" dat niemand wat tegen hem durft te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Roda gaat ondertussen helemaal los met transfers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
martinusz schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:33:
Roda gaat ondertussen helemaal los met transfers...
In de zomer ook al, die hebben straks 30 contract spelers.
De gast die afgelopen zomer al die slechte onbekende spelers gehaald heeft mag er toch wel op aangekeken worden.
Mocht die Rus in de nabije toekomst niet over de brug komen met beloofde bedragen dan zitten ze in dezelfde boot als ADO. Want al die spelers willen ook nog salaris.

edit:
Ik denk dat Gijp wel gelijk heeft. De Chinezen hebben de markt kapot gemaakt waardoor de prijzen voor versterkingen gewoon over de kop gegaan zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 30-01-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
Bizar Ajax schijnt 15 miljoen te bieden op de Braziliaanse vleugelspeler Neres. Ik ken hem verder totaal niet, maar die moet dan wel ontzettend goed zijn

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:21:
Bizar Ajax schijnt 15 miljoen te bieden op de Braziliaanse vleugelspeler Neres. Ik ken hem verder totaal niet, maar die moet dan wel ontzettend goed zijn
Ken hem ook niet maar de cijfertjes zijn goed. Als hij zo doorgaat zal hij in de zomer onbetaalbaar zijn voor Ajax.
Dacht dat ze 20 voor hem willen maar dat Ajax daar niet aan wil beginnen begrijp ik wel.

Ik begrijp Ajax wel, alleen iemand halen als het echt een versterking is, anders gewoon laten. En dankzij die Chinezen zijn de prijzen geëxplodeerd.
Genoeg mensen zeggen dat ze gewoon 20mln moeten bieden maar 15mln is voor Ajax al een zeer groot risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:33:
[...]

In de zomer ook al, die hebben straks 30 contract spelers.
De gast die afgelopen zomer al die slechte onbekende spelers gehaald heeft mag er toch wel op aangekeken worden.
Mocht die Rus in de nabije toekomst niet over de brug komen met beloofde bedragen dan zitten ze in dezelfde boot als ADO. Want al die spelers willen ook nog salaris.

edit:
Ik denk dat Gijp wel gelijk heeft. De Chinezen hebben de markt kapot gemaakt waardoor de prijzen voor versterkingen gewoon over de kop gegaan zijn.
Lekker makkelijk he, kijk de PL & LaLiga maar met hun gare bedragen. Bayern had lekker 200 miljoen voor Kroos moeten vragen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:28:
[...]

Lekker makkelijk he, kijk de PL & LaLiga maar met hun gare bedragen. Bayern had lekker 200 miljoen voor Kroos moeten vragen 8)7
Daar zijn de bedragen ook bizar maar ik vind die van China toch nog een stuk erger.
Chinese clubs zitten ook spelers uit Zuid-Amerika te halen voor te veel geld, dus als een Europese club komt krijgen deze dezelfde prijs te horen als de Chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Hij schijnt al wel gekeurd te zijn, maar nog geen bod geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Terranova schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:30:
Hij schijnt al wel gekeurd te zijn, maar nog geen bod geaccepteerd.
Zo vlak voor de deadline zie je dat wel vaker. Zodat de zooi binnen een uur geregeld kan zijn wanneer ze eruit zijn, keuren wanneer een speler aan de andere kant van de planeet zit is ook lastig een uur voor sluiting.
Het geeft ook aan dat de clubs niet meer ver van elkaar af zitten.

Zie graag een versterking komen voor de vleugel maar het is bizar veel geld voor Ajax. De laatste keer heeft een dergelijk bedrag vrij slecht uitgepakt voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Bizarre wedstrijd bij Jong Ajax, 5-0 voor en opeens 5-3 en het kan alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Terranova schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:36:
Bizarre wedstrijd bij Jong Ajax, 5-0 voor en opeens 5-3 en het kan alle kanten op.
6-3 nu.... Maar wat te denken van de Graafschap? 3-2 achter tegen jong Utrecht. De Graafschap glijdt steeds verder weg in de Jupiler League. Die zijn nog niet 1-2-3 terug op het hoogste niveau en moeten gaan oppassen dat ze over enkele jaren niet tegen een faillissement aanlopen...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Deadsy schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:30:
[...]

Daar zijn de bedragen ook bizar maar ik vind die van China toch nog een stuk erger.
Chinese clubs zitten ook spelers uit Zuid-Amerika te halen voor te veel geld, dus als een Europese club komt krijgen deze dezelfde prijs te horen als de Chinezen.
Ja, die bedragen zijn inderdaad net nog even iets belachelijker en extremer.
Wat ik me overigens niet kan voorstellen is dat de belangstelling voor Europa op lange termijn weg zal gaan.

Overigens zijn dat soort spelers niet aan de orde in mijn ogen, (troll alert) maar ergens win ik liever de Chinese ching chon balong cup in plaats van de Bundesliga, PL, LaLiga of CL/EL *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mosin schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:54:
[...]

Ja, die bedragen zijn inderdaad net nog even iets belachelijker en extremer.
Wat ik me overigens niet kan voorstellen is dat de belangstelling voor Europa op lange termijn weg zal gaan.

Overigens zijn dat soort spelers niet aan de orde in mijn ogen, (troll alert) maar ergens win ik liever de Chinese ching chon balong cup in plaats van de Bundesliga, PL, LaLiga of CL/EL *O*
Is denk ik grotendeels doordat de Chinezen absurde bedragen betalen voor spelers uit het B-segment, met dan belachelijke salarissen.

Europa is nu de wereld top en ik betwijfel dat de top verschuift naar Azie in de komende 50 jaar.
De clubs in Europa hebben grotere/bekendere namen en deze naamsbekendheid zullen ze niet zo vlug verliezen en het zal heel lang duren voor de clubs in China deze hebben opgebouwd.

Daarnaast vind de overheid in China ook dat de clubs te ver gaan en grijpen dus ook al in.
Vraag me daarnaast ook af of de spelers dat dikke salaris ook wel echt gaan krijgen. Want er gaan toch ook flink wat spelers naar de zandbak en vangen het beloofde geld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ach dat China draait wel weer bij, zelfs de regering vindt het te gortig worden, die clubs blazen zichzelf weer op. Denk je echt dat ze die gekkigheid kunnen volhouden?

Sowieso gaat nooit de hele wereld dit omarmen, ze proberen het wel, maar gaat nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Sulejmani was destijds een (verkeerde) uitschieter, maar verder worden dit soort bedragen langzaam aan 'normaal'. Mede door de andere ontwikkelingen inderdaad. Die 11 miljoen voor Ziyech was ook relatief hoog, maar dat betaald zich ook elke week weer uit.

Met de verkoop krijg je ook relatief hogere bedragen. Gudelj, Bazoer en El Ghazi hebben samen al minimaal +- 26 miljoen opgeleverd. Het middenveld is druk bezet en kun je deels met jeugd opvangen. Dat je dan 15 (vrijwel de helft) uitgeeft aan een versterking voorin is daarin dan geen megabedrag.

Ik heb wat beelden van Neres opgezocht. Komt vooral over als een type Kluivert. Justin Kluivert. Jong en onbevangen wat er leuk uitziet, maar lang niet altijd even effectief.
Of dat die 15 miljoen waard is vraag ik me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:02:
[...]

Is denk ik grotendeels doordat de Chinezen absurde bedragen betalen voor spelers uit het B-segment, met dan belachelijke salarissen.

Europa is nu de wereld top en ik betwijfel dat de top verschuift naar Azie in de komende 50 jaar.
De clubs in Europa hebben grotere/bekendere namen en deze naamsbekendheid zullen ze niet zo vlug verliezen en het zal heel lang duren voor de clubs in China deze hebben opgebouwd.

Daarnaast vind de overheid in China ook dat de clubs te ver gaan en grijpen dus ook al in.
Vraag me daarnaast ook af of de spelers dat dikke salaris ook wel echt gaan krijgen. Want er gaan toch ook flink wat spelers naar de zandbak en vangen het beloofde geld niet.
Zou me anders niet verbazen als elke Europese topclub binnen die 50 jaar een satelietclub in Azië heeft. Zoals al aan de laatste Premier League tv deal te zien was zit het geld in Azië en niet op het Europese vasteland ... En tegen die tijd zal de Champions League al wel een gewone Europese reguliere competitie zijn O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
apis29 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Zou me anders niet verbazen als elke Europese topclub binnen die 50 jaar een satelietclub in Azië heeft. Zoals al aan de laatste Premier League tv deal te zien was zit het geld in Azië en niet op het Europese vasteland ... En tegen die tijd zal de Champions League al wel een gewone Europese reguliere competitie zijn O-) .
Daar zijn de grote en minder grote clubs al jaren mee bezig.
Genoeg Europese clubs die of een voetbalschool in China hebben, of een feeder club in China. En elke zomer gaan er een paar clubs die richting uit om voor bizar veel geld een potje of 2 te voetballen.

En ja er zit meer geld in Azie, maar met die bevolking is dat ook logisch, en dan nog steeds krijgen de Engelsen naar verhouding bizar veel geld uit de Engelse TV rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dat is idd zo dat het overgrote deel van de tv deal nog steeds uit Engeland komt (de volgende deal zal lang niet zo goed meer zijn is iig de verwachting) maar het deel wat uit Azie komt was volgens mij nog meer dan wat andere landen voor hun eigen competities krijgen van eigen lokale tv zenders.
Een interessant scenario lijkt me de Premier League die buiten de UEFA, FA, etc. stapt en naar Amerikaans model een competitie draait. Daarnaast een pan-Europse competitie met de rest en dan nog een grote league in Azië (China) /Amerika ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Het lijkt erop dat Ajax nog echt dat belachelijke bedrag voor slechts 80% van de transferrechten van een Braziliaanse jeugdspeler gaat betalen, die 3 wedstrijden meer heeft gespeeld dan Kluivert jr en die hier nog volledig zal moeten wennen, integreren etc.

Zijn ze nu echt zo gestoord daar in Amsterdam? Ik dacht dat ze alleen directe versterkingen gingen halen?

En Riedewald begint nu ook te muiten |:(

Krul vertrekt mogelijk ook nog, lekker dan, lapt Ajax m een beetje op, en vervolgens peert ie m zonder een wedstrijd gekeept te hebben in het 1e

[ Voor 28% gewijzigd door LZ86 op 31-01-2017 00:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:16:
Het lijkt erop dat Ajax nog echt dat belachelijke bedrag voor slechts 80% van de transferrechten van een Braziliaanse jeugdspeler gaat betalen, die 3 wedstrijden meer heeft gespeeld dan Kluivert jr en die hier nog volledig zal moeten wennen, integreren etc.
Wat is belachelijk? Ajax betaald naar verluid 15 miljoen en zien in hem een directe versterking. Aan de andere kant krijgen ze respectievelijk 12 miljoen euro voor Bazoer en 9 miljoen euro voor El Ghazi, beide spelers die Ajax niet als basiskrachten ziet. Een vergelijking trekken met de 16,7 miljoen euro die Ajax destijds voor Sulejmani betaalde is appels met peren vergelijken. Als je die toch wilt vergelijken dan had je het bedrag wat ze voor David Neres neerleggen moeten verdubbelen, net als alle andere transferbedragen van nu in vergelijking tot toen, en dan houd ik het volgens mij nog laag aan.

De andere jonge buitenspelers waar Ajax interesse in had zoals Valentino Lazaro, Adam Ounas, Jeisson Vargas (enz. enz.) genieten al interesse van grote clubs waar Ajax onmogelijk mee kan concurreren (zowel qua transfersom als salaris). Een andere speler, Gerard Deulofeu, is al vertrokken naar AC Milan.
Zijn ze nu echt zo gestoord daar in Amsterdam? Ik dacht dat ze alleen directe versterkingen gingen halen?
Ze zien hem als directe versterking, dus nee, ze zijn niet gek geworden, het verhaal van mij hierboven meegenomen in het geheel. Een talent als David Neres haal je volgend jaar niet meer binnen als Ajax zijnde, wil je toppers in spé hebben dan zal je die op jonge leeftijd moeten binnenhalen.
Je lijkt wel een journalist voor het dagblad Privé ;)

Ik weet niet wat jij onder 'muiten' verstaat, maar ik haal dat niet uit dat interview waar jij jouw conclusies uit trekt. Riedewald is zijn basisplaats kwijt geraakt en mag naast op de bank zitten af en toe aantreden bij Jong Ajax. Er waren wat clubs geïnteresseerd in hem deze transferperiode maar Ajax heeft een duidelijke 'nee' verkocht. Bosz geeft aan in een interview deze week dat Riedewald en Tete goed trainen en hun minuten echt nog wel gaan maken. Vervolgens brengt hij één van de twee spelers niet in tijdens een vroegtijdig besliste wedstrijd tegen ADO, dat terwijl Bosz nog een wisselmogelijkheid had. Dat Riedewald vervolgens twijfels heeft bij de uitspraken van Bosz en zich zorgen maakt over speelminuten vind ik dan niet zo gek. Riedewald is een jonge voetballer, 20 jaar oud, die minuten wil maken en eventueel bij een andere club wellicht basiskracht kan zijn of op z'n minst meer speeltijd krijgt. Ik vind dat interview alles behalve 'muiten' uitstralen...
Krul vertrekt mogelijk ook nog, lekker dan, lapt Ajax m een beetje op, en vervolgens peert ie m zonder een wedstrijd gekeept te hebben in het 1e
Gezien de situatie waarin Ajax zat vind ik de huur van Krul nog steeds verdedigbaar en begrijpelijk. Niemand had kunnen voorspellen dat Onana zich zo zou ontwikkelen zoals hij dat nu gedaan heeft en zich direct als eerste keeper zou handhaven. Je kan eerder vraagtekens zetten bij Diederik Boer, die Ajax de bank laat warm houden als tweede keeper maar nooit het vertrouwen krijgt om als eerste keeper te fungeren. Na het vertrek van Cillissen was hij immers de eerst volgende in de pikorde voor onder de lat, niet Onana. Dat de keuze voor Onana tegen alle verwachtingen in goed uitpakte was niet te voorzien en dus had Ajax een andere keeper nodig na het vertrek van Cillissen. Wanneer je dan de kans hebt om een international te huren dan doe je dat. Dat het achteraf anders loopt is dan maar zo en moet je je gelukkig prijzen dat je geen extra keeper hebt gekocht maar gehuurd. Net als bij Feyenoord, daar was het aantrekken van Jones ook een gok, die noodgedwongen was na het uitvallen van Vermeer en Hahn. Dat Jones het zo goed zou doen had niemand kunnen voorspellen. Was het anders gelopen dan was het wonden likken geweest zonder enig verwijtbaar beleid. Dat zelfde geldt voor Krul; wanneer Onana niet zo'n ontwikkeling had doorgemaakt dan had Krul gewoon onder de lat gestaan eind oktober, daar waar hij voor gehaald was.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 31-01-2017 07:13 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ach maar muiten klinkt toch veel leuker!? Lekker stoken weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Natuurlijk is hij niet blij op de bank, zou wat zijn als hij blij was dat hij op de bank zat :D
Dan zou ik mij veel meer zorgen maken, wel zonde dat hij niet veel speelt, want ik zie in hem nog steeds meer dan in Viergever. In Viergever zit geen rek meer, zoals hij nu speelt dat is het. Riedewald heeft veel meer voetballend vermogen en veel meer naar voren, maar blijkbaar vindt Bosz Viergever nog beter op dit moment.

Geen idee wat de ambities zijn van Viergever, maar als die nog een jaar blijft, dan ga je wel een probleem hebben met Riedewald, die gaat natuurlijk niet nog een jaar op de bank zitten.

Over de 15 miljoen aankoop, tja het is veel als je kijkt naar eerdere uitgaven, maar sinds dit jaar zijn de grenzen behoorlijk verschoven. Dat is op zich niet erg, want voor diezelfde prijzen heeft Ajax spelers kunnen verkopen die notabene op de bank zaten.
Als zo'n speler doorbloeit, dan vang je er weer het dubbele voor, wordt het niets, dan ga je wellicht de helft verlies pakken op dat bedrag. Maar kijk je naar het groter geheel, dan hebben ze bijvoorbeeld met Sanchez weer een parel, voor 5 miljoen verkocht, die is nu al minimaal het driedubbele waard.

Waar ik alleen bang voor ben, is dat op dit moment Ajax en PSV spelers kunnen slijten voor die bedragen, hopelijk kan Feyenoord ook een beetje eraan mee gaan doen, anders wordt de scheefgroei aan transferinkomsten nog veel groter in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Je kan veel van Viergever vinden maar hij doet het gewoon prima dus ik snap wel waarom Peter Bosz hem laat staan, dat Riedewald niet kan bewijzen dat hij beter is dan Viergever zegt ook genoeg over Riedewald.

Dat Krul geen een wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld dat verbaast me eigenlijk niets, hij past gewoon niet bij Ajax.

Ik heb trouwens liever een miljoenenaankoop uit het buitenland dan een speler uit de eredivisie, er moet gewoon wat bij op de flanken, de spoeling is daar wel erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Er moet een rem komen op als die transfers. Als je handelen en speculeren leuk vindt moet je naar de beurs. Laten we niet de competities hiermee teveel willen vervuilen.

En in mijn ogen kan dat best. Dat vrije verkeer van arbeid is een kant, maar die slavenhandel kan prima via de bond ipv de HR afdeling tegengehouden worden.
Je kunt BVO's niet verbieden buitenlanders op de loonlijst te zetten, maar je kunt via de spelregels natuurlijk wel eisen stellen aan de samenstelling van de selectie. Misschien niet zo goed op nationaliteit, maar wel op het beperken van nieuwe aanwinsten. Dus een maximum aantal nieuwe spelers per jaar en per 5 jaar, een minimum aantal spelers uit eigen jeugd/regio, een minimum aantal spelers dat al x jaar in de selectie zit etc . Dan krijgen de teams ook weer meer identiteit en dat is leuker voor de fans. Dat ze in koopgekke landen de betere spelers kopen ok, maar de beste spelers maken nog niet de leukste competitie.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tweaking Art schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:19:
Je kan veel van Viergever vinden maar hij doet het gewoon prima dus ik snap wel waarom Peter Bosz hem laat staan, dat Riedewald niet kan bewijzen dat hij beter is dan Viergever zegt ook genoeg over Riedewald.

Dat Krul geen een wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld dat verbaast me eigenlijk niets, hij past gewoon niet bij Ajax.

Ik heb trouwens liever een miljoenenaankoop uit het buitenland dan een speler uit de eredivisie, er moet gewoon wat bij op de flanken, de spoeling is daar wel erg dun.
Klopt Viergever is stabiel :) maar groeit niet meer door, terwijl Riedewald meer potentie heeft mijn inziens. Voetballend in ieder geval een stuk sterker dan Viergever. WIl niet persee zeggen dat de één beter is dan de ander, kan ook gewoon een keuze zijn van de trainer voor stabiliteit, waar ook wel iets voor te zeggen is.

Voor de vleugels hebben ze nu genoeg spelers, ook omdat ze allemaal in princiepe op 2 uit de voeten kunnen. Kluivert en Cerny als invallers gebruiken, kan heel goed uitpakken als je frisse jonge honden in kan brengen op 3/4 van de wedstrijd, zeker met zo'n snelle jongen als Kluivert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:16:

80% van de transferrechten is hetzelfde als 100% met 20% doorverkoop zoals bij El Ghazi bijvoorbeeld het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Justin Kluivert is leuk nu maar hij is jong en zal heus nog wel een terugslag krijgen, Bertrand Traore is geleend dus die gaat terug naar zijn club volgend seizoen, daar moet gewoon een speler voor komen voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Tweaking Art schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:29:
Justin Kluivert is leuk nu maar hij is jong en zal heus nog wel een terugslag krijgen, Bertrand Traore is geleend dus die gaat terug naar zijn club volgend seizoen, daar moet gewoon een speler voor komen voor de lange termijn.
Kluivert is er ook gewoon nog niet klaar voor, dat zag je zondag al. Begon erg leuk maar viel gedurende de wedstrijd al flink terug. Neres zal ook vast nog niet volledig klaar zijn, maar je hebt dan iig al meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Neres is ook nog maar 19 hoor. :)
Daarvan moet ook nog maar blijken of hij zich makkelijk aanpast á la Sanchez of toch meer zoals Cassierra tijd nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:54
Kluivert kan ook op links uit de voeten. Met Kluivert, Younes, Traore en Cerny heb je dan wel vier buitenspelers, maar daarvan gaat er één eind dit seizoen weg, is er één al maanden hopeloos uit vorm en heeft er één wat mij betreft nog niet echt laten zien dat hij ook in het eerste goed genoeg is. Kluivert gaat het in zijn eentje ook niet trekken. Die moet je de tijd geven om te leren, fouten te maken, een terugval te krijgen etc. Niet zo gek dat er naar versterkingen wordt gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Maar leuk dat die Neres misschien wel een topper in spe is. Ik gun Ajax van harte een nieuwe Suarez etc. Maar ik snap niet dat ze hem nu al als directe versterking zien. Het is mi een enorme gok voor een jeugdspeler uit Brazilie met slechts 9 potjes op t hoogste niveau in zijn schoenen die nog alles moet bewijzen.

Hij zal moeten wennen aan t klimaat, de manier van spelen bij Ajax, de competitie, de taal ( meeste Brazilianen van die leeftijd spreken amper Engels, en hij zal de enige Portugees sprekende zijn ). Me lijkt dat je voor 15+ miljoen en 20% best een speler had kunnen kopen die meer een zekerheid was. En had m er dan bij gekocht zodat je m rustig kan laten wennen/brengen en goed kan begeleiden, want dat kan in NL een stuk beter met die jonge jongens.

Nogmaals, ik gun Ajax echt wel goede transfers en hoop ook nog steeds dat ze ver mogen komen in de EL, maar atm is de selectie gewoon niet in balans, zijn er toch wel morrende spelers en onrust in die groep ( geweest ) en Overmars lijkt veel te laat de portemonnee te trekken. Had wel meer dan 1 speler verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Terranova schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:34:
[...]

Kluivert is er ook gewoon nog niet klaar voor, dat zag je zondag al. Begon erg leuk maar viel gedurende de wedstrijd al flink terug. Neres zal ook vast nog niet volledig klaar zijn, maar je hebt dan iig al meer opties.
Je zag dat vooral vorige week tegen Utrecht. Tegen mindere tegenstanders kan hij lekker vol energie vrijuit spelen en verrassen. Tegen een wat sterkere tegenstander is hij meteen onzichtbaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:55:
Maar leuk dat die Neres misschien wel een topper in spe is. Ik gun Ajax van harte een nieuwe Suarez etc.
Hé Pinokkio, jouw Feyenoord neus groeit naar Ajax proporties :P
Maar ik snap niet dat ze hem nu al als directe versterking zien. Het is mi een enorme gok voor een jeugdspeler uit Brazilie met slechts 9 potjes op t hoogste niveau in zijn schoenen die nog alles moet bewijzen.
Elke aankoop is een gok, helemaal wanneer je vast systeem speelt. Een succes van een speler bij zijn vorige club is geen garantie op succes bij de nieuwe. Daarnaast heeft Neres buiten die 9 potjes op het hoogste niveau zijn talent ook laten zien bij Brazilië onder 19 jaar en werd hij verkozen tot mvp tijdens de Copa Libertores u20.
Hij zal moeten wennen aan t klimaat, de manier van spelen bij Ajax, de competitie, de taal ( meeste Brazilianen van die leeftijd spreken amper Engels, en hij zal de enige Portugees sprekende zijn ).
Net zoals Sanches?
Me lijkt dat je voor 15+ miljoen en 20% best een speler had kunnen kopen die meer een zekerheid was. En had m er dan bij gekocht zodat je m rustig kan laten wennen/brengen en goed kan begeleiden, want dat kan in NL een stuk beter met die jonge jongens.
Noem er eens één :)
Nogmaals, ik gun Ajax echt wel goede transfers en hoop ook nog steeds dat ze ver mogen komen in de EL, maar atm is de selectie gewoon niet in balans, zijn er toch wel morrende spelers en onrust in die groep ( geweest )
Zie daar het nadeel van een brede selectie met spelers die bijna allemaal potentiële basisspelers zijn. Voor veel bankzitters bij Ajax geldt dat ze dicht tegen het basisniveau aanschuren of in het verleden een basiskracht waren. Dit soort zaken zijn onvermijdelijk en is niet iets specifieks voor Ajax.
en Overmars lijkt veel te laat de portemonnee te trekken. Had wel meer dan 1 speler verwacht
Ow? Je werkt dagelijks aan de zijde van Overmars? Of trek je hier nu gewoon een ongefundeerde conclusie? Volgens mij dat laatste want jij kan nooit weten hoe lang sommige zaken duren op de achtergrond. Ajax schijnt al langere tijd met Neres bezig te zijn en is in november 2016 langdurig gescout. Dat de transfer pas op de laatste dag van de transferperiode afgerond werd zegt niks over het tijdstip van handelen, maar slechts alleen over het tijdstip van akkoord. Sommige transfers worden binnen enkele dagen afgehandeld, sommigen pas na een maand of meer.

Voorlopig vliegen de aannames en 'wat als, wat zus, wat zo's' hier door het topic en wordt het als de waarheid verkondigd, beetje onnodig en stemmingmakerij in mijn ogen. De beste jongen heeft nog geen minuut gespeeld voor Ajax en er worden nu al twijfels getrokken over het feit of het wel een directe versterking is. Ook het transferbedrag is veel te hoog terwijl Ajax 2/3 van het transferbedrag ontvangt bij verkoop van zijn bankzitters.

Enfin, ik ben erg benieuwd wat Neres gaat brengen en zal in mei dit jaar voorzichtig een persoonlijke mening vormen over zijn prestaties en talent... ik hoop uiteraard op een 'Sanches scenario' en dat Ajax de komende jaren een (wederom en een extra) speler heeft waarvoor je naar het stadion komt :)
Ankona schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:07:
Je zag dat vooral vorige week tegen Utrecht. Tegen mindere tegenstanders kan hij lekker vol energie vrijuit spelen en verrassen. Tegen een wat sterkere tegenstander is hij meteen onzichtbaar.
Je zag duidelijk nog de 'invaller' Kluivert spelen; overal vol er op en achteraan. Als basisspeler zal hij moeten gaan leren doceren anders is hij, net als in de wedstrijd tegen ADO, op een gegeven moment leeg. Voorlopig ben ik meer dan tevreden wat hij brengt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 31-01-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:55:
Overmars lijkt veel te laat de portemonnee te trekken. Had wel meer dan 1 speler verwacht
Voor de flanken of in het hele elftal?

Ze hebben dus al morrende spelers op de bank en heel wat spelers die op de deur willen kloppen, ik snap juist heel goed dat er niet 3 of 4 spelers worden gekocht nu in de winterstop.
Juist om de reden die je ook noemt, die uit Jong Ajax kunnen zo instappen in Ajax 1, kennen het spel, hebben alleen nog te maken met het feit van druk van Ajax 1, de rest zijn ze al gewend. En er zijn toch heel wat jongens die moeten/kunnen gaan doorschuiven en uiteindelijk de potentie hebben om een vaste waarde voor Ajax 1 te worden: De ligt, Frenkie de Jong, Donny v.d. Beek, Nouri, Cerny, Kluivert
Als je nu 3 of 4 spelers zou halen, blokkeer je alweer heel veel paden voor die jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Voor de flanken had ik meer verwacht. Rechts Alleen Kluivert/Cerny over, links een niet renderende speler.
Misschien hadden de backs ook versterkt kunnen worden, maar dat draait op zich wel een voldoende, al moet een club als Ajax beter nastreven dan SInkie en Veltman.

Ik hoop voor Ajax ook een Sanchez scenario, maar eens zien want dat is meer een uitzondering, ben echt fan van die gozer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

martinusz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:21:
Voor de flanken of in het hele elftal?

Ze hebben dus al morrende spelers op de bank en heel wat spelers die op de deur willen kloppen, ik snap juist heel goed dat er niet 3 of 4 spelers worden gekocht nu in de winterstop.
Juist om de reden die je ook noemt, die uit Jong Ajax kunnen zo instappen in Ajax 1, kennen het spel, hebben alleen nog te maken met het feit van druk van Ajax 1, de rest zijn ze al gewend. En er zijn toch heel wat jongens die moeten/kunnen gaan doorschuiven en uiteindelijk de potentie hebben om een vaste waarde voor Ajax 1 te worden: De ligt, Frenkie de Jong, Donny v.d. Beek, Nouri, Cerny, Kluivert
Als je nu 3 of 4 spelers zou halen, blokkeer je alweer heel veel paden voor die jongens.
Ja maar, ja maar, dan hebben ze toch niks meer te zeuren? :o

Wanneer Ajax een speler koopt dan is het of te laat/paniekaankoop of gaat het ten koste van de eigen jeugd of is het te duur/een miskoop/een te groot risico.

Je moet het gras niet voor de voeten van de critici wegmaaien hé :P

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit: Ajax heeft zojuist het vertrek van El Ghazi officieel bekend gemaakt :)

En wanneer je het afscheidsfilmpje bekijkt van El Ghazi dan heeft Lille een koopje :P
http://www.ajax.nl/stream...revoir-anwar-el-ghazi.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Han op 31-01-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:25:
Voor de flanken had ik meer verwacht. Rechts Alleen Kluivert/Cerny over, links een niet renderende speler.
Misschien hadden de backs ook versterkt kunnen worden, maar dat draait op zich wel een voldoende, al moet een club als Ajax beter nastreven dan SInkie en Veltman.

Ik hoop voor Ajax ook een Sanchez scenario, maar eens zien want dat is meer een uitzondering, ben echt fan van die gozer.
Zowel Kluivert als Cerny kunnen ook op links, dus je hebt:

Younes/(Neres?)/Kluivert/Cerny
Traore/Neres/Kluivert/Cerny

2 volwassenere spelers, 3 jonkies, op zich moet je het daar mee kunnen redden op die posities.
Wanneer weer fit, kun je met zacht potlood daar ook nog Clement bijschrijven.

Qua backs:
Sinkgraven/Riedewald/Viergever/(Dijks nu even weg)
Veltman/Tete/(loopt er nog wat in Jong Ajax?)

Oke, rechtsback lijkt wat dun :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Westermann kan ook nog op rechtsback. Niet dat je dat moet willen overigens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:09:
Westermann kan ook nog op rechtsback. Niet dat je dat moet willen overigens. :+
:o hoe kan ik hem nou vergeten :o :o :o :o :o _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Roda intussen de 9e aanwinst binnen 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaking Art schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:29:
Ja, blij toe want ik vind het een mislukte huur als het het hele plaatje bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32

Qu3st

Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:38:
Roda intussen de 9e aanwinst binnen 7(8)7
Russisch/Zwitserse investeerder is binnen en gelijk geld over de balk smijten..... Ik voel een ADO tafereeltje aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Echt, wat zijn ze in godsnaam bij Roda aan het doen. Dat kan niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Richting faillisement aan het hollen. Zal je zien dat al die nieuwelingen dit weekend helemaal scheel worden getikt op t veld en de hele boel direct instort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Niku schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:11:
Echt, wat zijn ze in godsnaam bij Roda aan het doen. Dat kan niet goed gaan.
Aantonen dat de eredivisie te koop is. Sta je onderaan, dan haal je in het buienland een zak geld en koop je je lijfsbehoud. Lekker voor de concurrenten die gewoon sportief zich willen bewijzen, die hebben ineens te maken met een compleet nieuwe concurrent.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ankona schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Aantonen dat de eredivisie te koop is. Sta je onderaan, dan haal je in het buienland een zak geld en koop je je lijfsbehoud. Lekker voor de concurrenten die gewoon sportief zich willen bewijzen, die hebben ineens te maken met een compleet nieuwe concurrent.
En daarom moet de winterse transferperiode ook afgeschaft worden. Vind ik in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:19:
Richting faillisement aan het hollen. Zal je zien dat al die nieuwelingen dit weekend helemaal scheel worden getikt op t veld en de hele boel direct instort
Ik hoop het want ze moeten tegen Ajax, die hebben nog wat recht te zetten tegen Roda :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
De mogelijkheid om gedurende het seizoen een speler te halen lijkt me best nuttig om te houden, maar dan een enkele speler om bijvoorbeeld een langdurige blessure op te vangen.

Maar niet het vervangen van bijna de complete selectie zoals nu bij Roda. Of zoals bij Ajax en met name PSV het gedurende het seizoen bijkopen van spelers puur om het team te versterken om de opgelopen achterstand weg te werken. Dan ben je bezig de competitie te manipuleren met aankopen.

Los daarvan, die hele slavenhandel mag wel afgeremd worden. Zoals ik eerder vandaag ook al zei, ik wil meer identiteit herkennen bij de clubs. Dus stabiele selecties met een duidelijke vertegenwoordiging van de eigen jeugd en regio.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
martinusz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:22:
[...]

Ik hoop het want ze moeten tegen Ajax, die hebben nog wat recht te zetten tegen Roda :(
owh, in dat geval.....

Verstandig beleid van Roda!! Je zal zien dat de nieuwe helden Ajax gewoon wegtikken en 2-0 winnen daar in Limburg. :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dat zou mooi zijn, Feyenoord trof ze dan nog op tijd. Het zou alleen zonde zijn als er tijdens het seizoen toch een faillissement zou komen en die 2-2 eerder dit seizoen zou komen te vervallen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:23:
Los daarvan, die hele slavenhandel mag wel afgeremd worden. Zoals ik eerder vandaag ook al zei, ik wil meer identiteit herkennen bij de clubs. Dus stabiele selecties met een duidelijke vertegenwoordiging van de eigen jeugd en regio.
Tja sentiment versus business/geld, het gaat nooit (meer) gebeuren, het is niet alleen meer volksvermaak het zijn bedrijven geworden.

Dan te bedenken dat de grote helden van vroeger, eigenlijk geen reet hebben verdiend en elke speler in het nu die zijn veters kan strikken al gauw miljoen per jaar kan verdienen.....ja de sport is veranderd en ik ben bang dat dat nooit meer terug zal veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
martinusz schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Tja sentiment versus business/geld, het gaat nooit (meer) gebeuren, het is niet alleen meer volksvermaak het zijn bedrijven geworden.

Dan te bedenken dat de grote helden van vroeger, eigenlijk geen reet hebben verdiend en elke speler in het nu die zijn veters kan strikken al gauw miljoen per jaar kan verdienen.....ja de sport is veranderd en ik ben bang dat dat nooit meer terug zal veranderen ;)
Daarom moeten we ook de clubs steunen in hun weerstand tegen de licentie eisen in de 2e en 3e divisie. Daar wordt de sport nog om de sport gespeeld en zijn enkele exoten van buiten de regio of oud profs nog incidentele attracties binnen de teams.

(of we moeten onze aandacht verleggen naar volleybal of handbal ... zolang daar het grote geld nog wegblijft)

[ Voor 6% gewijzigd door Ankona op 31-01-2017 13:54 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Daarom moeten we ook de clubs steunen in hun weerstand tegen de licentie eisen in de 2e en 3e divisie. Daar wordt de sport nog om de sport gespeeld en zijn enkele exoten van buiten de regio of oud profs nog incidentele attracties binnen de teams.

(of we moeten onze aandacht verleggen naar volleybal of handbal ... zolang daar het grote geld nog wegblijft)
Ik geloof dat jij niet echt weet wat er op amateur gebied gebeurd van de 2de divisie tot aan de hoofdklasse :+
Als er een plek is waar ook rijkelijk geld stroomt, dan is het wel in de top van het amateurvoetbal!! (al dan niet zwart geld)

Waar het echt nog op de sport gaat, 5de en 6de klasse, want daar voetbal je niet voor het geld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Lees net via een FB pagina van een Bayern fan club dat ene Trogranic naar Ajax verkast. Blijkt een goed talent te zijn en heeft al eens met 't eerste elftal mee getraind. Goed voor de jongen, stom van Bayern. Daar mis ik juist weer wat jeugd spelers van..
Pagina: 1 ... 32 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.