nokiaan958GB schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 00:03:
De werkhoogte van mijn werkbank is 104 cm.
Ik weet natuurlijk hoe lang je bent maar een goede werkhoogte is niet verkeerd.
Als je een lekker dik werkblad neemt hoef je geen rekening te houden met een vaste opstelling van een bankschroef of slijpmachine. Ik heb 40mm geschilderd mdf gebruikt (wat ik toevallig nog had liggen) dat is oerdegelijk maar is vrij kwetsbaar mbt vocht/olien/vetten.
Vergeet je niet schoren aan te brengen? Ander gaat hij gegarandeerd wiebelen.
Ik ben 1.80m en heb de werkhoogte van 94 cm gebaseerd op de werkhoogte van mijn keuken.
Heb net even gemeten en misschien is een hogere werkhoogte (bijv 104 cm

) nog wel iets beter.
Qua werkblad zat ik te kijken naar multiplex, maar voor dat geld heb je ruim twee keer hetzelfde blad in MDF. Dus mocht het MDF een iets te kort leven hebben, vervang ik het blad weer voor een nieuwe.
Een bankschroef gaat er zeker wel op komen ja. Een slijpmachine (voor alsnog) niet.
Omdat ik er verrijdbare ladenkastjes onder wil zetten, ben ik een beetje huiverig om schoren aan te brengen, maar dat zal wel noodzakelijk zijn.
Ik wil de poten maken van twee 44x94 vuren balken (verlijmd / geschroefd) en deze wil ik eigenlijk
om het dragende frame plaatsen ipv
erin en dan van binnenuit vastschroeven.
Als ik toch schoren plaats, wat is een goede afstand? En die schoren moeten dan zowel aan de korte als aan de lange zijde neem ik aan?
[
Voor 7% gewijzigd door
CappieL op 25-11-2017 10:53
]