Ik kan makkelijker een steen vervangen dan een deel van een dakrand. Die paar gaatjes, of je vult ze op en schildert ze eventueel in dezelfde kleur als de steen, of je kapt die ene steen er uit en metselt er een nieuwe in. Dat hebben ze overigens ook heel vaak gedaan toen dit huis opnieuw gevoegd werd. Tijdens het uitfreezen van het oude kruimelige voegwerk zijn er heel veel stenen gesneuveld. Daar hebben ze gewoon weer nieuwe stenen in gemetseld. Het huis is uit 1937/1938. Ze kijken vast niet naar een gaatje meer of minder.
Ik zie een paar palen van willekeurige afmeting op een willekeurige manier in een hoek geschroefd om een soort van frame te maken. Ik durf dat wel prutswerk te noemen ja.
Dus omdat bepaalde onderdelen van een constructie ongelijke lengtes hebben en volgens jou in een hoek geschroefd zijn? (hoezo in een hoek geschroefd?), dan is het maar prutswerk? Weet je wel hoeveel meetwerk ik hier aan gehad heb om alles keurig recht en waterpas te krijgen? Wat je nu gewoon ziet is nog niet compleet, en daarom ziet het er nu misschien niet zo uit, maar daarom is het geen prutswerk. Wees dan ietsje vriendelijker en zeg dan, "Op dit moment is het nog niet echt mooi om aan te zien, maar als het klaar is dan is het vast beter".
Maar goed. Het is jouw huis... soort van.... Doe wat je wil.
Mja, hij is van de woningstichting, maar ik heb al eerder aangegeven, ik blijf hier net zo lang wonen zolang ik leef en ik ga hier niet weg. Ik woon hier prins heerlijk. Rustig, vrijstaand, aan het eind van een doodlopende weg, geen last van de buren, denderend verkeer of schreeuwende kinderen, een kanaal voor het huis langs, bos voor en achter het huis. Wat wil je nog meer? Ik heb hier al genoeg aan dit huis gedaan. Ik heb de complete schoorsteenmantel er uit gesloopt, want dat leek nergens naar, met paarse tegeltjes en een afdekplaat. Weg gesloopt en netjes afgemetseld en gestuukt. Ik heb in de bovenverdieping de hal bij de voorste slaapkamer betrokken en de tussenwand er tussen uit gesloopt. Heb het gehele dak daarboven geïsoleerd en opnieuw betimmerd. Ik heb achter het huis een garage gebouwd van 8.20m bij 4.10m, en daarnaast komt nog een ruimte van 9 bij 3 meter dat mijn officiële hobby ruimte gaat worden. Plek zat hier achter het huis. Want daar achter heb ik nog 15 meter ruimte, tot aan de sloot.
Genoeg te klussen dus, maar ik show het allemaal wel als het klaar is.