Dan zal dit voor mijn dak waarschijnlijk ook niet kloppen. Enig idee hoeveel het dak van een nieuwbouw berging dan wel kan hebben? Zie hieronder.Rukapul schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:15:
[...]
De balkenschuif is bij lichte constructies volstrekt niet geschikt. Het levert zwaar overdimensioneerde uitkomsten. net zoals een eerdere reactie een enorme overdimensionering voorstelde Op sommige van de uitkomsten kun je een compleet dak leggen, terwijl ik alleen wat gips eraan wil hangen tussen de gordingen
Voorbeeld groen dak. Dit is de zwaarste versie waar ik naar kijk. We krijgen 25 euro/m subsidie.Milmoor schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:30:
Op het dak van ons fietsenschuurtje wil ik sedum en/of gras en kruiden plaatsen. Het gewicht varieert afhankelijk van leverancier en type, maar zit ergens tussen de 70 en 90 kg per m2. Moet ik het dak versterken voor het gewicht? Piekbelasting zal wel goed gaan, maar continu? We hebben een standaard nieuwbouwberging, zo'n 2 m x 3 m, elke 61 cm een dakbalk van 38 mm x 120 mm, 182 cm lang.
![]() | ![]() |
[ Voor 27% gewijzigd door Milmoor op 08-11-2017 11:17 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.