[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.280 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-09 23:16
Voor zoiets misschien paar euro meer uitgeven en voor pellosfloor gaan.
Veel minder noesten, en trekt minder snel krom dan underlayment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

M-ThijZ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:15:
[...]

Eindelijk met wat meer kracht gelukt!

En nu?

Klopt het dat de hoofdkraan dicht moet voordat de thermostaat eruit gaat? Dus terwijl die in een bakje met azijn ligt heb ik geen stromend water in mijn woning, en als het mij niet lukt 'm weer te monteren zit ik het hele weekend zonder water. :/

Ik zie dus een schroef rechts zitten en iets van een clipje aan de onderkant.

[afbeelding]

[afbeelding]
Of de hoofdkraan in jouw geval dicht moet weet ik niet. Ik gok van wel.
Als dat het geval is, haal bij de bouwmarkt even 2 afsluitdoppen (zo heten ze vast niet, ligt bij het koperspul in de bouwmarkt) en draai je hele kraan er af met een baco. Dop er op en klaar. In de dop wel even van die antilek ringetjes (die rodige dingen). Dat is letterlijk 2 minuten werk en dam heeft de rest van het huis weer water.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 22:41
Potato42 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:38:
Voor zoiets misschien paar euro meer uitgeven en voor pellosfloor gaan.
Veel minder noesten, en trekt minder snel krom dan underlayment.
Goede tip! Ik zie dat ze dat bij de Gamma verkopen, dus ik ga wel even kijken hoe dat eruit ziet. Thanks!

Zou het trouwens slimmer zijn om dit gewoon zelf te zagen? Ik heb een Festool REBQ55 met 144cm geleider

[ Voor 12% gewijzigd door peligro2k op 09-09-2017 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:02
Voor de elektra kenners: ik heb nogal wat spullen met Amerikaanse stekkers die wel op 230 kunnen (veelal adapters van 't een of ander). Kan ik een simpele Amerikaanse stekkerdoos ongestraft met een verloopje aansluiten op mijn Nederlandse wandcontactdoos?

De stekkerdoos heeft natuurlijk "110v / 60hz" ingestampt staan - nu zal het aantal hz niet uitmaken maar maak me een beetje zorgen over de 230 vs 110v - heb geen zin in fik. Aan de andere kant ging het omgekeerd (NLD stekkerdoos met verloopje op us wcd) 3 jaar lang goed...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
peligro2k schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 22:22:
[...]

Goede tip! Ik zie dat ze dat bij de Gamma verkopen, dus ik ga wel even kijken hoe dat eruit ziet. Thanks!

Zou het trouwens slimmer zijn om dit gewoon zelf te zagen? Ik heb een Festool REBQ55 met 144cm geleider
Dan moet dat wel lukken, de meeste tieners die bij de gamma werken kijken niet op een mm, of soms zelfs cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:01
Hmmbob schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:53:
Voor de elektra kenners: ik heb nogal wat spullen met Amerikaanse stekkers die wel op 230 kunnen (veelal adapters van 't een of ander). Kan ik een simpele Amerikaanse stekkerdoos ongestraft met een verloopje aansluiten op mijn Nederlandse wandcontactdoos?

De stekkerdoos heeft natuurlijk "110v / 60hz" ingestampt staan - nu zal het aantal hz niet uitmaken maar maak me een beetje zorgen over de 230 vs 110v - heb geen zin in fik. Aan de andere kant ging het omgekeerd (NLD stekkerdoos met verloopje op us wcd) 3 jaar lang goed...
Ik zou je spullen eens goed bekijken. Als daar 100-240V 50-60Hz op staat zal het gewoon werken. Voor een geschakelde voeding is het normaal dat die over dit hele bereik werkt. Zit er een ouderwetse transformator in, meestal te herkennen aan het hogere gewicht, dan hoop ik dat er een carrousel op zit waarmee je de ingangsspanning in kunt stellen. Anders kun je die hier niet gebruiken.
Post bij twijfel een foto van het typeplaatje, dat kost minder moeite dan een brandje blussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Snowwie schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:02:
[...]

Ik heb toevallig nog met mijn neef gesproken over de telefoon. Hij heeft een opleiding timmerman gehad (weliswaar nooit afgemaakt) maar hij werkt nu bij een installatie bedrijf. Ik vroeg em nogmaals over de kwestie keilbout of slagplug. Hij zei tegen mij dat ik aan 3 goede keilbouten meer dan voldoende heb als ik een balk tegen de muur wil monteren. Ik zei tegen hem dat ik regelmatig lees dat keilbouten en baksteen niet samengaan. Hij vertelde dat dat onzin was en dat een keilbout prima gebruikt kan worden mits je het maar goed doet en zoveel mogelijk in het midden van de baksteen blijft. Hij zegt dat de steen (in de muur) toch nergens heen kan. Volgens mij zijn slagpluggen daarentegen zwak en zullen er binnen no-time weer uitvallen.

Pfffff. lastig hoor. Allemaal verschillend advies. Alhoewel die balk gaat er wel komen. Ik wil die deur niet rechtstreeks aan de muur monteren.

Voor de zekerheid ga ik geen 3 keilbouten gebruiken maar 5. Ik ga een hardhouten schuttingbalk halen van 60 of 70mm en laat me ter plekke bij de bouwmarkt even adviseren welke keilbouten daar het beste in kunnen. Dat zouden dan bouten moeten worden van minimaal 13cm, ook niet langer, want de bout moet ook niet aan de andere kant van muur door de baksteen heen komen. Het is immers maar een halfsteens muurtje. En natuurlijk een goede degelijke houtboor met de juiste diameter, want boren door een hardhoutenpaal is ook nog een stevige klus.
Ik werk eigenlijk nooit met keilbouten. Heb er dus geen ervaring mee. Wel zie ik soms dat bij een keilbout de steen is gebarsten. Het nadeel vind ik wel dat je ze er later soms heel moeilijk weer uit krijgt.

Als je een assortimentsdoosje pluggen en de meeste ,maten (RVS) schroeven in huis hebt, heb je niets meer nodig. En schroeven met een verzonken kop werk je het ook nog eens keurig af.

Met een 10mm plug en bijpassende diameter schroef (eventueel per stuk gekocht bij de HB) komt het altijd goed vast te zitten.
Maar met een keilbout zou het ook goed kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
jeronimo schreef op zondag 10 september 2017 @ 00:37:
[...]

Ik zou je spullen eens goed bekijken. Als daar 100-240V 50-60Hz op staat zal het gewoon werken. Voor een geschakelde voeding is het normaal dat die over dit hele bereik werkt. Zit er een ouderwetse transformator in, meestal te herkennen aan het hogere gewicht, dan hoop ik dat er een carrousel op zit waarmee je de ingangsspanning in kunt stellen. Anders kun je die hier niet gebruiken.
Post bij twijfel een foto van het typeplaatje, dat kost minder moeite dan een brandje blussen.
thanks, maar het gaat niet om de spullen maar om de verlengdoos. De vraag is of een verlengdoos die gemaakt is voor 110V bijvoorbeeld gaat smelten als er 230v op staat.

(even zelf beredeneren: warmte ontstaat door weerstand, weerstand = stroom2 * r, om hetzelfde vermogen af te nemen bij 230v is er minder stroom nodig dan bij 110v (immers: vermogen = stroom * spanning), dus minder stroom2 dus veel minder weerstand en dus minder warmte.) Houdt deze redenatie stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 14:21
Even kijken of ik het beschrijvend uit kan leggen, anders post ik later nog wat foto's. De situatie:
Mijn schuur en die van de buurvrouw zijn aan elkaar gebouwd en voorzien van een dak met golfplaten. Ik wil echter mijn schuur gaan isoleren en daarbij ook het dak meenemen. Met harde regenval zie ik aan de binnenkant toch natte plekken op het dak (de grond lijkt echter droog te blijven). Daarom lijkt het mij verstandig om het dak te vervangen voor een plat dak (stappenplan heb ik zo even niet bij de hand), maar waar ik mee zit is de overgang van een plat dak naar een golfplaten dak. Mijn buurvrouw geeft niks om haar huis (in 15 jaar tijd nog nooit laten schilderen, tuin verwaarloosd, etc.) dus zij zal niet mee willen doen als ik de boel ga verbouwen.

De vraag: hoe zou ik de overgang van golfplaten naar een plat dak kunnen realiseren?
Google levert me niet veel op. Zou lood werken?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Hmmbob schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:31:
[...]
thanks, maar het gaat niet om de spullen maar om de verlengdoos. De vraag is of een verlengdoos die gemaakt is voor 110V bijvoorbeeld gaat smelten als er 230v op staat.
Maar ook een stekkerdoos behoort een aanduiding te hebben van de maximale belasting. Ik neem aan dat dat voor het Amerikaanse systeem niet anders is. Als ik even op Amazon kijk dan lijken de stekkerdozen allemaal geschikt te zijn voor AC 15A, 125V, 60Hz, 1875W. Of Amazon de 230V rating niet vermeld of dat de doos dat echt niet aankan, dat weet ik niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
De maximale belasting gaat het probleem niet zijn, er zitten twee telefoon laders en 'n Google Home op. Ik ga er vooralsnog maar vanuit dat 't geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:30

mark-k

AKA markkNL

Hmmbob schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:53:

Een stekkerdoos is niet meer dan een paar stukjes metaal om je stekker in te duwen die parallel verbonden zijn met wat draadjes, ik zie dus geen enkel probleem. Zolang je er maar geen enorme apparaten op gaat aansluiten kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 22:57

_Ernst_

Mark It Zero!

Belasting zal het probleem niet zijn, hogere spanning wellicht wel. Ik zou hem eens open maken als dat mogelijk is en kijken naar de afstand tussen de verschillende spanningsvoerenden delen (bij 230v minimaal 6mm dacht ik). Anders zou er in theorie kortsluiting kunnen ontstaan.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
_Ernst_ schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:25:
Belasting zal het probleem niet zijn, hogere spanning wellicht wel. Ik zou hem eens open maken als dat mogelijk is en kijken naar de afstand tussen de verschillende spanningsvoerenden delen (bij 230v minimaal 6mm dacht ik). Anders zou er in theorie kortsluiting kunnen ontstaan.
Maar maakt dat verschil tussen 230 en 110 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:20
Als ik het goed heb heeft elektriciteit iets van 1000V nodig om 1cm door lucht te overbruggen. Daarom moet er bij 230V meer afstand tussen de terminals zitten dan bij 110V.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

GWBoes schreef op zondag 10 september 2017 @ 10:04:
Als ik het goed heb heeft elektriciteit iets van 1000V nodig om 1cm door lucht te overbruggen. Daarom moet er bij 230V meer afstand tussen de terminals zitten dan bij 110V.
Maak daar maar 10.000V van ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
En dan is het verschil tussen 110 en 230 dus te verwaarlozen...

Thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Eind september krijg ik de sleutels van mijn nieuwe woning. Op de begane grond schijnt vloerverwarming te hebben gelegen, de huidige bewoners hebben dit echter afgekoppeld omdat het volgens hun niet met hun laminaat vloer zou kunnen werken. Ik heb een foto van de buiten kunnen maken afgelopen weekend. Kan iemand iets zinnigs zeggen over het soort buizen? Is het nog rendabel om dit weer (op de Nefit HR) ketel aan te sluiten?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/VyMi4qjAWHe5SW-z2WbiHrTip3CQPySDIwR2RQsghizxjW8VtOMuHJ9rlKoJbrjtynx3os64Bk5ws8M3zzT7oTRofcrIXqc-QMORMiRcBsXL_cd7z1T9yveDXXnP24i83ZHfDYEwWMuJyj1LrIayZGkIMpb-2FT75gOc0QNn4GYwYfTWUYcuj1FnVo0dC2dvUeexeq0LHBWuxhFu-TTsc8nIjTS-Pg6B0Sv2roq9k1Pgnchp1KX43SP_gScHXXBqmOu_VDQ102idUDyZpI_Xo3doKKOFv2flBxS9HXbO_nezboFF4RHP4pWmNHxCek9LRu7TjMImq0evjjxElWe6dTZQGXhQl0tndz2wsRvPRusBKKAwTzMQe4S7kKGXrVnK-NgLrmvezHpBhr0ULxrULgDdg7xf6zLWv5HcMl4vLB3MdJdU7yb96lJwXLltn3ce0gFWHx9UkY6WRzQPEL6v-1gPUjkGjvhTBtD4rnUNrgqiyG_LMlB_99dQc6jWv0tmOX37j1rxhP9k0MKwv10pT0DF_JWpajdPhRkYh9DFTWaCckAym0ToWU3VlG2nk7aXwx60NtfO0Pst=s1119-w1119-h839-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:35
Als tijdelijke goedkope oplossing hebben wij een "complete douchecabine" gekocht.

Nu zit daar een flexibele (doch zeer fragiele) afvoerbuis bij.
Het is de bedoeling de cabine om te bouwen en dan op zijn plaats te schuiven.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/3r3qfa6vp/IMG_20170910_130709.jpg

Nu zat er op de vloer een horizontale afvoerbuis die net kapot is gegaan. Gelukkig nu dan wanneer alles op z'n plaats stond.

Nu mijn vraag:
Ik wil sowieso kijken voor een stevigere buis, want deze knikte elke keer dubbel.
Maar hoe krijg ik deze afvoer het beste opgelost?

Gewoon weer een elleboogje lijmen beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
peligro2k schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:47:
Eind september krijg ik de sleutels van mijn nieuwe woning. Op de begane grond schijnt vloerverwarming te hebben gelegen, de huidige bewoners hebben dit echter afgekoppeld omdat het volgens hun niet met hun laminaat vloer zou kunnen werken. Ik heb een foto van de buiten kunnen maken afgelopen weekend. Kan iemand iets zinnigs zeggen over het soort buizen? Is het nog rendabel om dit weer (op de Nefit HR) ketel aan te sluiten?

[afbeelding]
Hoe oud zijn de slangen ongeveer?
Kun je nog iets van een tekst lezen op de slangen? Vaak staat daar een merk/type op en of ze diffuus dicht zijn.
Als ze niet diffuus dicht zijn, dan kan dat ook de reden van afkoppelen zijn geweest.
Oude vloerslangen lieten namelijk lucht door naar het cv water, daardoor rot al het metaal weg in het systeem.

Er is wel een oplossing voor om het systeem weer te gebruiken, maar dan moet er een scheidingswisselaar tussen vloer en rest van system geplaatst worden. Inclusief eigen pomp en expansievat, best prijzig voor een klein systeem.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@peligro2k
Misschien handig een plaatje te posten, die ook te zien is.
http://mupload.nl

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
AUijtdehaag schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:04:
@peligro2k
Misschien handig een plaatje te posten, die ook te zien is.
http://mupload.nl
Sorry!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0swxvg32r76vt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/tsnznmcfn7qhc.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door peligro2k op 10-09-2017 17:26 . Reden: extra afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Oxellaar schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:52:
[...]

Hoe oud zijn de slangen ongeveer?
Kun je nog iets van een tekst lezen op de slangen? Vaak staat daar een merk/type op en of ze diffuus dicht zijn.
Als ze niet diffuus dicht zijn, dan kan dat ook de reden van afkoppelen zijn geweest.
Oude vloerslangen lieten namelijk lucht door naar het cv water, daardoor rot al het metaal weg in het systeem.

Er is wel een oplossing voor om het systeem weer te gebruiken, maar dan moet er een scheidingswisselaar tussen vloer en rest van system geplaatst worden. Inclusief eigen pomp en expansievat, best prijzig voor een klein systeem.
Bedankt voor je reactie. Ik heb wat foto's toegevoegd. Er staat DIN4726 op de grijze buizen. Daarnaast Sauerstoff. Ik zou de buizen dus niet op het huidige CV systeem kunnen aansluiten zonder eigen pomp/vat? Ik denk dat de buizen +10 jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@peligro2k
De grijze buizen zijn niet van de vloerverwarming, maar van radiatoren. De blauwe zijn van de vloerverwarming, waarschijnlijk van WTH?
De verdeler op de foto is nu gewoon in gebruik neem ik aan, is ook niet van de vloerverwarming.
Als er DIN4726 op staat zijn ze zuurstofdicht, maar staat dat ook op de blauwe slangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Heeel klein zie ik op de blauwe buizen stofdicht staan. Verder zie ik helaas geen type nummer.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/v5k7m1m6yfagm.35.57.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@peligro2k Meer hoef je niet te weten eigenlijk.
Wel is het handig om, voordat je opnieuw gaat aansluiten, de slangen af te persen.
het zou zonde zijn als je er later achterkomt dat er één lek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25
Weten jullie dat, mag je een vloerverwarming verdeelunit (in dit geval LTV) ook verticaal plaatsen? Of gaat dat problemen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Dennis Een verdeler zonder pomp is prima verticaal te plaatsen.
Met pomp is niet mogelijk, een circulatiepomp mag de as niet verticaal hebben, alleen horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Dank @Oxellaar voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
En namens mij ook bedankt @Oxellaar !

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• BreiTech
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-09 20:18
Hierbij mijn project van de afgelopen weken.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gmsuzF/IMG_2064.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nFSuzF/IMG_2067.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gDsGDa/IMG_2074.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/nLEwDa/IMG_2093.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gz3ZzF/IMG_2115.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/npfQ6v/IMG_2121.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kgaEzF/IMG_2126.jpg

Things to do:
- Wandverlichting en direct integreren in domotica :).
- Inrichten (klus voor de vrouw)

Volgende project moet het na-isoleren van de garage gaan worden. Daar heb ik nog wel wat vragen over, misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen? Betreft een halfsteens garage met metalen garage deur, plan is als volgt:

- Garagedeur vervangen door geïsoleerde variant
- Dak isoleren d.m.v. omgekeerd dak isolatie (om vocht problemen te voorkomen)
- Muren isoleren met pir/sandwich panelen.

Het laatste punt is mijn grootste zorg. De huidige halfsteens muur heeft her en der sleuven voor de ventilatie. Met verkeerde wind regent het hier ook gewoon in. Hoe kan ik hier mee omgaan om geen vochtproblemen te krijgen? Ik zit zelf te denken om een houten frame van panlatten te maken om vervolgens die sandwichpanelen van 40mm er tegen aan te zetten. Waar moet ik verder rekening mee houden voor de vochthuishouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Die gaten gewoon dichtsmeren en elders ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 14:08
Zo die is wel behoorlijk verrot...

Het water moet er wel af ja, anders heb je idd een waterballet! Dit type herken ik helaas niet... Ik zou eens goed kijken wel type cartouche er in zit, en dan zoeken naar hoe je hem vervangen moet... Bij de twee types die ik gezien heb zat er een grote moer voor...

Succes!
M-ThijZ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:15:
[...]

Eindelijk met wat meer kracht gelukt!

En nu?

Klopt het dat de hoofdkraan dicht moet voordat de thermostaat eruit gaat? Dus terwijl die in een bakje met azijn ligt heb ik geen stromend water in mijn woning, en als het mij niet lukt 'm weer te monteren zit ik het hele weekend zonder water. :/

Ik zie dus een schroef rechts zitten en iets van een clipje aan de onderkant.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-09 15:06

Skef

Ik scheer.me

Nice! Zijn dat de glazen schuifwanden van tuinmaximaal? Deze ben ik ook van plan om aan te gaan schaffen, ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Goed, een tijd geleden dus alle muurplinten opnieuw gelakt en nieuwe plakplinten gelegd. Vervolgens het laminaat gereinigd met HG krachtreiniger maar dat had ik nooit moeten doen. Sindsdien zie ik overal gekke strepen en vlekken, en die zijn nog steeds niet weg.

Inmiddels zijn we al een maand of wat verder en heb ik meermalen gedweild met schoonmaakazijn, HG laminaatreiniger, XG2 Vloerreiniger, St. Marc en zelfs een mix van St. Marc en Alabastine verfreiniger maar het wil maar niet weg. Ook met allesreiniger geen succes. Als ik hard met de hand poets (dus St. Marc en/of Alabastine op een doekje) dan gaat het uiteindelijk wel weg, maar om op die manier nu heel het appartement te doen...

Op de eerste foto is duidelijk een reeks vlekjes te zien in het midden van de foto. Op de tweede foto is het wat lastiger te zien (met name bij de naden), maar in het echt (zeker met lichtinval en een schuine kijkhoek) is het simpelweg vlekkerig en erg lelijk.

Wellicht heb ik met die krachtreiniger te nat gedweild, of is het een combinatie van morsen met lijm/verf en het gebruik van wasbenzine om lijm/verf weg te halen, maar ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft. Kan ik nog iets agressievers gebruiken bijvoorbeeld? (Schoonmaak) ammonia?

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20170826_163559_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/20170826_163845_thumb.jpg

Ik weet overigens wel hóe ik moet dweilen, dus met de richting mee, niet te nat, etc. en voorheen kreeg ik de vloer prima schoon, met uitzondering van dit ( TommyGun in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4" ) maar die gekke vlekken lijken juist weg of gemaskeerd te zijn nu :? 8)7 (wellicht deed dat HG-spul dan toch iets goed...)

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 12-09-2017 10:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
BreiTech schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:38:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Things to do:

Volgende project moet het na-isoleren van de garage gaan worden. Daar heb ik nog wel wat vragen over, misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen? Betreft een halfsteens garage met metalen garage deur, plan is als volgt:

Het laatste punt is mijn grootste zorg. De huidige halfsteens muur heeft her en der sleuven voor de ventilatie. Met verkeerde wind regent het hier ook gewoon in. Hoe kan ik hier mee omgaan om geen vochtproblemen te krijgen? Ik zit zelf te denken om een houten frame van panlatten te maken om vervolgens die sandwichpanelen van 40mm er tegen aan te zetten. Waar moet ik verder rekening mee houden voor de vochthuishouding?
Ziet er netjes uit!
Bouwpaket of eigen ontwerp? heb je meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
Skef schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 09:51:
[...]

Nice! Zijn dat de glazen schuifwanden van tuinmaximaal? Deze ben ik ook van plan om aan te gaan schaffen, ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee.
Geen idee of ze bij Tuinmaximaal dezelfde verkopen maar dit is degelijk en zwaar spul. Enige minpuntje is dat de tochstrippen/borstels allemaal los in de aluminium profielen zitten en dus meebewegen. Maar goed, een druppel kit/lijm en probleem opgelost.
Magicw00b schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:57:
[...]

Ziet er netjes uit!
Bouwpaket of eigen ontwerp? heb je meer info?
Is een bouwpakket van blokhutwinkel.nl. Kleuren stelling hebben we zelf gekozen deze is niet zo leverbaar.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:03

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Bedankt voor de vraag over verticale vloerverwarming etc ;)
Ik kwam wandverwarming tegen en heb daar veel over opgezocht. In sommige gevallen best interessant!

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Heeft er iemand ervaring met badkamerspiegels? En dan specifiek met verlichting en/of verwarming.

Dit vind ik een mooi model, maar behoorlijk aan de prijs; https://bruynzeelhomeprod...tale-led-verlichting.html

Nu zijn er ook goedkopere modellen met TL-buizen, maar qua duurzaamheid en energieverbruik ga ik liever voor LED.

Wat zijn nog andere goede merken naast Bruynzeel? Als ik dit zo lees word ik niet heel warm van Plieger; https://www.praxis.nl/bad...ontreal-80-x-60cm/5266080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:39
Ik zou eens een speciaalzaak bellen die gespecialiseerd zijn in laminaat/parket etc.
Zij zullen dit wel vaker mee maken verwacht ik.
TommyGun schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:12:
Heeft er iemand ervaring met badkamerspiegels? En dan specifiek met verlichting en/of verwarming.

Dit vind ik een mooi model, maar behoorlijk aan de prijs; https://bruynzeelhomeprod...tale-led-verlichting.html

Nu zijn er ook goedkopere modellen met TL-buizen, maar qua duurzaamheid en energieverbruik ga ik liever voor LED.

Wat zijn nog andere goede merken naast Bruynzeel? Als ik dit zo lees word ik niet heel warm van Plieger; https://www.praxis.nl/bad...ontreal-80-x-60cm/5266080
Ik zelf niet, maar een collega heeft onlangs zijn badkamer gerenoveerd en had het toevallig over zo'n spiegel. Advies van hem was om het in ieder geval in het echt te gaan bekijken, omdat de led lampen nogal sterk verschillend zijn, hij vond ledstrip zichtbaar op de spiegel vreselijk, en heeft daarom gekozen voor licht vanachter de spiegel.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Aardappel
Bedenk ook goed wat je met de spiegelverlichting wil doen. Tandenpoetsen, je scheren, of puisten uitknijpen is het wel fijn om het licht in je snoet te krijgen (dus weerkaatst via de spiegel) en niet boven je hoofd de ruimte in. Dat is dan weer perfect voor de sfeer.

Zelf heb ik een felwitte TL boven de spiegel, die daarin weerkaatst waardoor je je eigen smoelwerk goed kunt zien, zonder schaduwen. Schrok op het begin wel van de helderheid, maar vind het nu érg prettig.

Spiegelverwarming kun je ook heel makkelijk los kopen, als je aan de achterzijde van de spiegel kunt komen (niet dat deze op een plaat of zo zit) en daar simpelweg opplakken. Kost een tientje of 5.
Zeker wel doen, is erg prettig.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:59
Als je eenmaal spiegelverwarming hebt (zeker in een wat kleinere badkamer die vochtig wordt tijdens het douchen), wil je niet meer anders. Had het bij verkoop van ons huis helemaal niet vermeld in de informatie en ben het bij de overdracht ook vergeten te zeggen, dus ik kreeg een paar dagen na de sleuteloverdracht nog een appje van de nieuwe eigenaar 'Goh, die spiegelverwarming is wel een leuke verrassing!' :)

Punctuality is the politeness of kings

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Martinusz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:19:
[...]

Ik zelf niet, maar een collega heeft onlangs zijn badkamer gerenoveerd en had het toevallig over zo'n spiegel. Advies van hem was om het in ieder geval in het echt te gaan bekijken, omdat de led lampen nogal sterk verschillend zijn, hij vond ledstrip zichtbaar op de spiegel vreselijk, en heeft daarom gekozen voor licht vanachter de spiegel.
Bedankt voor de tip :)
Potato42 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:38:
Bedenk ook goed wat je met de spiegelverlichting wil doen. Tandenpoetsen, je scheren, of puisten uitknijpen is het wel fijn om het licht in je snoet te krijgen (dus weerkaatst via de spiegel) en niet boven je hoofd de ruimte in. Dat is dan weer perfect voor de sfeer.

Zelf heb ik een felwitte TL boven de spiegel, die daarin weerkaatst waardoor je je eigen smoelwerk goed kunt zien, zonder schaduwen. Schrok op het begin wel van de helderheid, maar vind het nu érg prettig.
Op het moment hangt een lelijke lamp boven de spiegel. Daar ik geen (naar mijn mening) mooie vervanger kan vinden, dacht ik aan een spiegel met ingebouwde verlichting. Vandaar. De plafondlamp is in feite fel genoeg, maar extra verlichting boven de wastafel is toch wel fijn.
dreamscape schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:44:
Als je eenmaal spiegelverwarming hebt (zeker in een wat kleinere badkamer die vochtig wordt tijdens het douchen), wil je niet meer anders. Had het bij verkoop van ons huis helemaal niet vermeld in de informatie en ben het bij de overdracht ook vergeten te zeggen, dus ik kreeg een paar dagen na de sleuteloverdracht nog een appje van de nieuwe eigenaar 'Goh, die spiegelverwarming is wel een leuke verrassing!' :)
Ik heb een WTW-installatie dus vaak is de spiegel al schoon, dus de extra verwarming is mooi meegenomen maar hoeft niet.

---

EDIT: die spiegels met verticale verlichting zijn inderdaad behoorlijk lelijk.

Deze vind ik dan wel weer mooi (net even gekeken in het echt bij de Hornbach);
https://www.hornbach.nl/s...0-cm/6256094/artikel.html

Niet verwarmd, dat is jammer maar goed ik moet echt een spiegel hebben die max. 60 breed is (anders gaat het niet met een kast) en bij voorkeur 80 hoog zodat het wandlichtpunt afgedekt wordt. 60x60 zou ook kunnen maar dan komt 'ie een stuk hoger te hangen;

https://www.hornbach.nl/s...0-cm/6256106/artikel.html

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 13-09-2017 14:16 ]

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Weet iemand welk merk/type dit beslag is? Ik herken het niet en ben vooral op zoek naar de sluitplaat.

Afbeeldingslocatie: https://s26.postimg.org/mvwls0c09/sluitplaat.png

deze is al netjes afgewerkt en hoef je niet zelf ghetto om te buigen of af te zagen

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 11:32
Het merk is Hoppe. Of de sluitplaat daar ook van is durf ik niet te zeggen.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Tsja, bij de sloten die ik als hobby heb geplaatst zat altijd een sluitplaat. Ik heb hem nog nooit aangetroffen bij het garnituur.
Er worden ook sets van sloten met garnituur verkocht.

Ik zou gokken dat het merk wat je op de zijkant van de deur op je insteekslot ziet staan ook het merk van de sluitplaat is.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Doet me eraan herinneren dat ik naar de stift van de voordeur (deurklink) moet kijken, daar zit veel te veel speling op. Er is ooit een beun langs geweest die het over vervangen had omdat deze niet meer af te stellen zou zijn. Geen idee hoe of waarom, maar dit weekend maar eens naar kijken.

En even brutaal zijn, wellicht dat iemand hier naar wil kijken; TommyGun in "Problemen met terugslagklep afzuigkap"

• Martinusz
TommyGun schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:48:
Doet me eraan herinneren dat ik naar de stift van de voordeur (deurklink) moet kijken, daar zit veel te veel speling op. Er is ooit een beun langs geweest die het over vervangen had omdat deze niet meer af te stellen zou zijn. Geen idee hoe of waarom, maar dit weekend maar eens naar kijken.

En even brutaal zijn, wellicht dat iemand hier naar wil kijken; TommyGun in "Problemen met terugslagklep afzuigkap"
Gewoon vervangen door duurdere variant aluminium 2 tientjes, die hebben demping waardoor je het klapperen niet meer hoort. Hier 5 jaar last van gehad, terwijl het dus simpel op te lossen was.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Martinusz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:14:
[...]

Gewoon vervangen door duurdere variant aluminium 2 tientjes, die hebben demping waardoor je het klapperen niet meer hoort. Hier 5 jaar last van gehad, terwijl het dus simpel op te lossen was.
Ik heb even gekeken; het probleem is dus dat de huidige terugslagklep een geheel vormt met het onderdeel 469 (zit dus op de motor, 39). Daarop zit onderdeel 80.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/AB560RVS_thumb.png

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:20
TommyGun schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:26:
[...]

Ik heb even gekeken; het probleem is dus dat de huidige terugslagklep een geheel vormt met het onderdeel 469 (zit dus op de motor, 39). Daarop zit onderdeel 80.

[afbeelding]
Meet even de diameter van onderdeel 80 op. Zoek vervolgens een terugslagklep die je daar overheen kunt schuiven. Zo heb ik het opgelost. Helaas heb ik voor de goedkope witte variant van de bouwmarkt gekozen, waardoor ik dus ook last heb van het geklepper.

Wat heb je aan de buitenkant van de woning voor de afvoer van de afzuigkap gemonteerd? Als de wind daar zo in blaast kun je daar misschien ook naar een oplossing kijken.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

meintje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:49:
[...]

Meet even de diameter van onderdeel 80 op. Zoek vervolgens een terugslagklep die je daar overheen kunt schuiven. Zo heb ik het opgelost. Helaas heb ik voor de goedkope witte variant van de bouwmarkt gekozen, waardoor ik dus ook last heb van het geklepper.
Om de bovenkant van onderdeel 80 zit een aluminium flexibele afvoerslang van 100mm. Ik vermoed dat de onderkant (welke om de motor valt) 125mm is maar aan die kant kan ik weinig beginnen dus een extra terugslagklep zou logischerwijs aan een van de uiteindes van de afvoer moeten komen als ik het goed beredeneer.
Wat heb je aan de buitenkant van de woning voor de afvoer van de afzuigkap gemonteerd? Als de wind daar zo in blaast kun je daar misschien ook naar een oplossing kijken.
Dat weet ik dus niet. Betreft een huurappartement en ik kan niet zomaar op het dak komen. Ik kan eens informeren bij de eigenaar van het pand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
TommyGun schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:46:

---

EDIT: die spiegels met verticale verlichting zijn inderdaad behoorlijk lelijk.

Deze vind ik dan wel weer mooi (net even gekeken in het echt bij de Hornbach);
https://www.hornbach.nl/s...0-cm/6256094/artikel.html

Niet verwarmd, dat is jammer maar goed ik moet echt een spiegel hebben die max. 60 breed is (anders gaat het niet met een kast) en bij voorkeur 80 hoog zodat het wandlichtpunt afgedekt wordt. 60x60 zou ook kunnen maar dan komt 'ie een stuk hoger te hangen;

https://www.hornbach.nl/s...0-cm/6256106/artikel.html
Je kan er altijd nog een verwarming achter plakken (als er ruimte is) zoals bijv: https://www.magnumheating...k_Anticondensfo+kopie.jpg
Mee laten schakelen met de lamp en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:56:
[...]

Om de bovenkant van onderdeel 80 zit een aluminium flexibele afvoerslang van 100mm. Ik vermoed dat de onderkant (welke om de motor valt) 125mm is maar aan die kant kan ik weinig beginnen dus een extra terugslagklep zou logischerwijs aan een van de uiteindes van de afvoer moeten komen als ik het goed beredeneer.

[...]

Dat weet ik dus niet. Betreft een huurappartement en ik kan niet zomaar op het dak komen. Ik kan eens informeren bij de eigenaar van het pand.
Reactie;
Helaas is ons niet bekend wat er is gemonteerd qua dakdoorvoer. Ook is de aannemer die destijds het pand heeft gezet failliet dus hier kunnen we ook niet op terugvallen.
-O-

Van buitenaf zie ik alleen dit;
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/dakdoorvoer_thumb.png

En op de hoekwoningen nog een extra pijpje;
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/dakdoorvoer2_thumb.png

Bij één woning zie ik nog zo'n ding;
Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.gamergun.com/files/1/dakdoorvoer3_thumb.png

De eerste foto is ter hoogte van mijn appartement, dus wellicht dat er aan de achterzijde nog het een en ander staat maar dat kan ik niet zien. Wat ik kan zien lijkt me echter CV en WTW gerelateerd? Met uitzondering van de laatste foto, dat lijk me wel typisch iets voor een afzuigkap? Althans, ik neem aan dat de afzuigkap niet op de WTW aangesloten zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Die laatste kan ook gewoon CV zijn, zeker als er niet nog een pijpje op het dak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Potato42 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:39:
Die laatste kan ook gewoon CV zijn, zeker als er niet nog een pijpje op het dak zit.
Zitten er wel, dezelfde 2 als op foto 2 te zien zijn.

Maar goed, dan toch maar een extra terugslagklep plaatsen? Weet ik alleen nog niet precies hoe;

https://www.ventilatiesho...p-tussen-spirobuis-100mm/

Hoe ga ik dit verbinden met de flexibele slang? http://www.uploader.gamer.../IMG-20170423-WA0003.jpeg

Of een grotere maat tussen 469 en 80 monteren? http://www.uploader.gamergun.com/files/1/AB560RVS.PNG

[ Voor 103% gewijzigd door TommyGun op 15-09-2017 13:52 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:24
Ik wil morgen wat radiatorkranen vervangen door thermostaatkranen, maar heb wat vragen over het aftappen van het systeem. Heeft iemand hier wellicht een idee: ThinkPadd in "Gas besparen door middel van CV tuning deel II" ?

Edit: oplossing al gevonden, zie post.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 16-09-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:30

M-ThijZ

Riding on Rails

EJonk schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:37:
Zo die is wel behoorlijk verrot...

Het water moet er wel af ja, anders heb je idd een waterballet! Dit type herken ik helaas niet... Ik zou eens goed kijken wel type cartouche er in zit, en dan zoeken naar hoe je hem vervangen moet... Bij de twee types die ik gezien heb zat er een grote moer voor...

Succes!

[...]
Uiteindelijk heb ik het juiste type gevonden op de site van Grohe. Bleek heel eenvoudig: knop eraf trekken, borgring eruit trekken en toen kon ik met een moersleutel het cartouche eruit draaien.

Na een paar uur weken in schoonmaakazijn teruggeschroefd en sindsdien weer een warme douche. :)

Voor de zekerheid wat emmers / flessen water vooraf gevuld, is toch handig mocht het klusje onverhoopt wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
2 vraagjes voor de mensen met wat ervaring.

Ik moet wat kleine regelkastjes ophangen, maar heb net alles opnieuw laten stucen.
En vind gaten boren dan iets zonde.
Zou dan moeten kitten of dubbelzijdige tape.
Dus, weet iemand een sterke dubbelzijdige (foam) tape?

En, waar kan ik een sterke 40mm flexibele afvoerbuis vinden.
Online vind ik wel iets her en der, maar is vrij onduidelijk of ze stevig zijn.
Heb namelijk al 1, maar bij de eerste de beste bocht knikt de slang dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
NeutraleTeun schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:11:
Zou dan moeten kitten of dubbelzijdige tape.
Dus, weet iemand een sterke dubbelzijdige (foam) tape?
Geen tape, maar ik heb op stukwerk plinten gemonteerd met simpele montagekit van de Action, de goedkope. En dat zit al jaren vast.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik vul alleen liever 2 kleine schroefgaatjes met plamuur om de muur weer glad te maken dan de kraters die je krijgt als je goede montagekit van stucwerk moet trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:00
Kaasplank schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:27:
ik vul alleen liever 2 kleine schroefgaatjes met plamuur om de muur weer glad te maken dan de kraters die je krijgt als je goede montagekit van stucwerk moet trekken
Eensch!

Daarbij, de stukken die je er niet aftrekt zitten dus nog vol met kit.
Gaatje boren en dichtsmeren is 10x strakker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 14:27
BreiTech schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:38:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Things to do:

Zeer mooie veranda, was dit een kant en klaar aangeschaft bouwpakket?

Volgens mij is het zo dat dergelijke ventilatie in je garage/schuur alleen nodig is als je regelmatig natte objecten in je garage zet. Gebruik je bijvoorbeeld je garage voor de auto/motor en zet je die wel eens na een regenbui terug in de garage, dan moet dat vocht op één of andere manier weg. Gebruik je je garage echter alleen om droge spullen in op te slaan, dan kun je met minder ventilatie toe.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
BrammeS schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:01:
[...]

Zeer mooie veranda, was dit een kant en klaar aangeschaft bouwpakket?

Volgens mij is het zo dat dergelijke ventilatie in je garage/schuur alleen nodig is als je regelmatig natte objecten in je garage zet. Gebruik je bijvoorbeeld je garage voor de auto/motor en zet je die wel eens na een regenbui terug in de garage, dan moet dat vocht op één of andere manier weg. Gebruik je je garage echter alleen om droge spullen in op te slaan, dan kun je met minder ventilatie toe.
Ja, een bouwpakket. Kleurenstelling is overigens zelf verzonnen en fundering/vlonder wordt gewoon een bult hout voor geleverd en moet je zelf uitzoeken.

Voor ventilatie sleuven heb ik ook van die roostertjes gezien. Dit zou al het inregenen al tegen gaan volgens mij, daarmee lijkt dat ventilatie probleem toch opgelost?

Afbeeldingslocatie: https://www.ez-catalog.nl/Asset/698ae99e744d4595815ddbc90b1d4b5b/ImageFullSize/1424514.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:04
BreiTech schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:38:
[...]

Ja, een bouwpakket. Kleurenstelling is overigens zelf verzonnen en fundering/vlonder wordt gewoon een bult hout voor geleverd en moet je zelf uitzoeken.

Voor ventilatie sleuven heb ik ook van die roostertjes gezien. Dit zou al het inregenen al tegen gaan volgens mij, daarmee lijkt dat ventilatie probleem toch opgelost?

[afbeelding]
Jup, die rechter op de foto heb ik in mijn huis geplaatst, maar die dingen zijn eigenlijk bedoeld voor spouwventilatie, ik weet niet of het genoeg ventilatie is voor een schuur oppervlakte

Die spouwventilatie is eenvoudig in te boren, en met een beetje cement vast te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreiTech
FabianGTI schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:00:
[...]

Jup, die rechter op de foto heb ik in mijn huis geplaatst, maar die dingen zijn eigenlijk bedoeld voor spouwventilatie, ik weet niet of het genoeg ventilatie is voor een schuur oppervlakte

Die spouwventilatie is eenvoudig in te boren, en met een beetje cement vast te zetten
Als ik de isolatie (pir platen op latten) er tegen aanzet is het toch een spouw? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:04
BreiTech schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:03:
[...]

Als ik de isolatie (pir platen op latten) er tegen aanzet is het toch een spouw? :).
Jup, was mij alleen niet duidelijk of het over een spouw ging of om de schuur zelf te ventileren
Voor een spouw zoals je wil maken werkt dit prima, ik heb het ook gebruikt voor voorzetwanden (oud dorpshuis, houtenframe met steenwol aan de binnenzijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Mijn balkondeur wil niet meer goed dicht. Je moet heel hard duwen (of de deur dichtgooien) om hem 'in het slot' te krijgen. Het is dus niet echt echte slot, maar die bovenste unit. O-)

Ik zat te denken door met de dremel aan één van de twee kanten (de deur of het slotgedeelte in het kozijn waar hij invalt) 1 mm af te slijpen zodat hij wel goed er in valt (zie de rode cirkels). Doe ik daar het beste aan of is er een andere simpelere oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/balkondeur1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://pimmeh.duckdns.org/pimmeh/files/balkondeur2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
er een verstelbare nemef sluitkom in plaatsen?

[ Voor 16% gewijzigd door Kaasplank op 19-09-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:12
WD40 of PTFE spray al geprobeerd?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Ger schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:32:
WD40 of PTFE spray al geprobeerd?
Yup, no use. :)
Kaasplank schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:27:
er een verstelbare nemef sluitkom in plaatsen?
Ah, zo heet dat ding dus. En dat zou kunnen, hoewel dat dan weer geld kost en misschien een goed tweede plan is als mijn dremel-idee niet zou werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Hamer al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
Op de sluitkolom? Kan er niet echt goed bij. Hoewel ik hem wel eruit zou kunnen halen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:07

Don Quijote

El Magnifico

Afgelopen week hebben wij thuis een aardige lekkage gehad in het dak. Omdat dit al de zoveelste keer is en het dak nu van noodreparaties aan elkaar hangt, hebben we besloten om het dak maar in zijn geheel te vervangen. Om van het moment gebruik te maken gaan we gelijk een extra etage en dakterras creeeren.

Het idee hierbij is om de zoveel mogelijk het dakterras en de etage één geheel te laten worden. Dit willen we deels doen door als afscheiding een grote glazen vouwwand te maken die naar één kant open kan. Daarnaast willen we qua vloerbedekking iets wat ofwel binnen en buiten te gebruiken is (Hardhout?) ofwel twee verschillende bedekkingen die wel optisch heel erg op elkaar lijken.

Mijn vraag is dan ook of hier mensen ervaring hebben met het aanleggen van een uniforme vloerbedekking voor binnen en buiten; wat werkt wel en wat werkt niet. En zijn er goede ervaringen met bepaalde leveranciers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Tegels binnen en buiten? Hardsteen of iets wat daar op lijkt kan zowel binnen als buiten mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ik heb thuis 2 las/inbouwdozen (van het opdek stopcontact) waarbij allebei 1 'metalen stukje' (geen idee hoe je dat noemt), waar je de schroef in draait, eruit zijn. is zoiets los te kopen?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
ByteMe_ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:50:
Ik heb thuis 2 las/inbouwdozen (van het opdek stopcontact) waarbij allebei 1 'metalen stukje' (geen idee hoe je dat noemt), waar je de schroef in draait, eruit zijn. is zoiets los te kopen?
Kun je er even een foto van schieten? Dan zien we wat beter wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

masaman schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:29:
Tegels binnen en buiten? Hardsteen of iets wat daar op lijkt kan zowel binnen als buiten mooi staan.
Dat is zeker een mogelijkheid. Initeel gaat de voorkeur wel uit naar een houtachtige oplossing omdat ik dit vaak als warmer ervaar. Maar ik ga eens zoeken op mooie tegel.s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:51:
[...]

Kun je er even een foto van schieten? Dan zien we wat beter wat je bedoelt.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.attema.com/images/1080_large.jpg

Dit dus, waar je de schroef in draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Oeh, geen idee of dat los te krijgen is. Loopt het kunststof tot achteraan door? Anders zou je iets kunnen doen met langere schroeven en een moertje aan de achterzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 18:33

Jelte,89

Woodworking

DivWhis schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:52:
[...]

Dat is zeker een mogelijkheid. Initeel gaat de voorkeur wel uit naar een houtachtige oplossing omdat ik dit vaak als warmer ervaar. Maar ik ga eens zoeken op mooie tegel.s
Binnen laminaat/pvc en buiten een hardhouten vlonder wat op elkaar lijkt?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
dreamscape schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:55:
Oeh, geen idee of dat los te krijgen is. Loopt het kunststof tot achteraan door? Anders zou je iets kunnen doen met langere schroeven en een moertje aan de achterzijde...
Ik las al iets met een M4x40 oplossing, maar ik had het bij een ander stopcontact het opgelost door die 'bevestiging' terug te slaan. Die was er ook namelijk uitgeschoten.

EDIT: volgens mij is het een draadbus, ik zal zo eens kijken bij de bouwmarkt

[ Voor 12% gewijzigd door ByteMe_ op 19-09-2017 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
TommyGun schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:12:

Wij hebben net hier een spiegel besteld.. Over 2 weken kan ik je er meer over vertellen, wij zaten steeds met onjuiste maat, onjuiste verlichting, dit weer niet mooi, dat weer wel... Dat kun je hier lekker zelf bij elkaar klikken :)

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:18
ByteMe_ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:57:
[...]

Ik las al iets met een M4x40 oplossing, maar ik had het bij een ander stopcontact het opgelost door die 'bevestiging' terug te slaan. Die was er ook namelijk uitgeschoten.
Standaard zijn die boutjes M3 ;) en vaak zijn ze "ingegoten" in de doos.
Als je erbij kunt is mogelijk het makkelijkst een M3/M4 boutje + moertje (en paar ringetjes) het makkelijkste.
Of je moet kijken of je de schroefbus er terug in kunt krijgen met een beetje lijm.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 10:48

breinonline

Are you afraid to be known?

DivWhis schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:52:
[...]

Kijk eens naar keramisch parket. Bij ons hebben mensen pas erg last (en soms niet) door dat we een tegelvloer hebben.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

breinonline schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:23:
[...]

Kijk eens naar keramisch parket. Bij ons hebben mensen pas erg last (en soms niet) door dat we een tegelvloer hebben.
Zorg dan wel dat je voegt met een voegsel wat bij de tegels past (bv. bruin/geel), anders heb je een vloer die op hout lijkt met een grijze voeg (spuuglelijk IMHO).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

breinonline schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:23:
[...]

Dank. Ik had hier zelf nog nooit van gehoord. Maar wat ik zo snel op internet zie aan plaatjes ziet er veelbelovend uit. Ik ga dit weekend denk ik maar eens bij een aanbieder langs om te kijken hoe het er in het echt uitziet!

Voor dezelfde verbouwing: We willen dus een glazen vouwdeur voor de scheiding tussen binnen en buiten. A ala deze solarlux deuren. Echter zijn we ook erg gecharmeerd van stalen paneeldeuren zoals hier. Nu dacht ik dat het niet zo moeilijk zou zijn om die twee zaken te combineren, maar ik kan werkelijk nergens een vouwdeur met dit soort "panelen" vinden. Is iemand dat al eens tegengekomen?

[ Voor 37% gewijzigd door Don Quijote op 19-09-2017 18:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis
Dennis schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:07:
Alweer bijna drie weken verder en wat gaat het opeens hard:
Weer even een update van mijn kluswoning, maar nu even met alle voorgaande foto's :+.

Keuken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CCWs7I3qXXvSydNJNomPLttW/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DFqOtDyWc2AZMtJHgHp36Z5f/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1LtojeIlvb7dEMfCFqwlgaLr/medium.jpg

De constructieve werkzaamheden zijn vrijwel klaar en we gaan beginnen met schilderen _/-\o_. Over een paar weken komt de vloer erin en dan is het (vrijwel) klaar :*).

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 23:05:
[...]

Weer even een update van mijn kluswoning, maar nu even met alle voorgaande foto's :+.

[..]
De constructieve werkzaamheden zijn vrijwel klaar en we gaan beginnen met schilderen _/-\o_. Over een paar weken komt de vloer erin en dan is het (vrijwel) klaar :*).
Nadat zo'n stukadoor is geweest ziet het huis er in een keer al gaaf uit hé! Hadden wij ook. Twee maanden zooi en niet om aan te zien, 3 dagen stukadoor en je hebt een paleis!

Ziet er gaaf uit hoor! Zit/komt er in de uitbouw een lichtstraat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:24
Had je niet liever een gesloten houtkachel gehad i.p.v. een openhaard? Rendement van houtkachel is flink beter volgens mij.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:05
Ziet er voor mij uit als een ruimte voor een inzethaard, maar ik kan me vergissen :)

• Raymond
Ziet er voor mij uit als een ruimte voor een inzethaard, maar ik kan me vergissen :)

• Dennis
@Tehh Ja die stukadoors kunnen toveren.

Wat betreft open haard: nee, dit blijft zo. Misschien dat andere oplossingen een beter rendement geven, maar wij hebben gekozen om de bestaande situatie te behouden en alleen optisch te verbeteren (door middel van stukadoor en rechte ombouw). Misschien dat we over een paar jaar dit nog veranderen, maar voor nu is dit voldoende.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het wat groter maken van een uitsparing voor een insteekslot een beetje te doen met een steekbeitel, of is een bovenfrees+mal daarvoor toch echt aan te raden? (ik neem aan dat het laatste dan ook makkelijker is met een afgeronde voorplaat, het eerste met een hoekige). Ik wil slot, beslag&cilinder van de garagedeur vervangen, maar als ik een SKG2-slot wil plaatsen, zal ik tenminste de ruimte voor de voorplaat moeten aanpassen... een SKG1-slot is wel in dezelfde maat als het huidige beschikbaar... (Wat maakt het verschil tussen SKG1 of SKG2 überhaupt uit bij insteeksloten? (behoudens dan bijvoorbeeld de stevigheid van de voorplaat, want voor SKG2 lijkt de voorplaat wat massiever te moeten zijn)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:45:
[...]

Zitten er wel, dezelfde 2 als op foto 2 te zien zijn.

Maar goed, dan toch maar een extra terugslagklep plaatsen? Weet ik alleen nog niet precies hoe;

https://www.ventilatiesho...p-tussen-spirobuis-100mm/

Hoe ga ik dit verbinden met de flexibele slang? http://www.uploader.gamer.../IMG-20170423-WA0003.jpeg

Of een grotere maat tussen 469 en 80 monteren? http://www.uploader.gamergun.com/files/1/AB560RVS.PNG
Niemand? ;(

• nokiaan958GB
  • Niet online
ByteMe_ schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:53:
[...]

[afbeelding]

Dit dus, waar je de schroef in draait.
Er zijn wel messing bussen (met inwendige draad) te koop maar die hebben een grotere diameter waardoor je het moet uitboren en de degelijkheid afneemt.
Heel pragmatisch zou ik kijken of een 5mm spaanplaatschroef hoevast heeft in het gat. Zo ja dan nog wat dieper uitboren met met boortje 3,5 of 4mm en er een spaanplaatschroef in doen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
begintmeta schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:13:
Is het wat groter maken van een uitsparing voor een insteekslot een beetje te doen met een steekbeitel, of is een bovenfrees+mal daarvoor toch echt aan te raden? (ik neem aan dat het laatste dan ook makkelijker is met een afgeronde voorplaat, het eerste met een hoekige). Ik wil slot, beslag&cilinder van de garagedeur vervangen, maar als ik een SKG2-slot wil plaatsen, zal ik tenminste de ruimte voor de voorplaat moeten aanpassen... een SKG1-slot is wel in dezelfde maat als het huidige beschikbaar... (Wat maakt het verschil tussen SKG1 of SKG2 überhaupt uit bij insteeksloten? (behoudens dan bijvoorbeeld de stevigheid van de voorplaat, want voor SKG2 lijkt de voorplaat wat massiever te moeten zijn)
Ik heb hier laatst alle oude meuk vervangen door Nemef SKG3 spul met sluitkom. Gewoon met vlinderboor en een smalle steekbeitel.

Eerste slot met een brede steekbeitel gedaan die al flink toegetakeld was. Slijpen ben ik niet goed in, dus dat ding was kut. Dan nog een kromme Gamma eigen merk vlinderboor erbij en je hebt feest. Uiteindelijk met veel gekloot wel gelukt, maar voor het 2e slot een duurdere vlinderboor en een nieuwe smallere steekbeitel gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Goed gereedschap is het halve werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Heeft iemand (goede ervaring) met het verven van plavuizen? Ik zoek een tegellak in een nog te kiezen ral kleur. Er zijn speciale verven van bijvoorbeeld V33 die zeggen dat je zonder grondverf aan de slag kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hoe gaat zoiets ooit mooi worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Raymond schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:02:
Hoe gaat zoiets ooit mooi worden?
Ik heb een beetje op Pinterest gekeken en het ziet er helemaal niet lelijk uit vind ik!
Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.