[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 996.543 views

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
PaT schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Dit heb ik in het verleden wel eens geprobeerd (in de azijn leggen, maar dan de complete kraan). Dit hielp echt voor geen meter bij mij.
Paar tabletjes ontkalker voor koffiezetapparaten/waterkokers in een emmer heet water mikken en daar de kraan in?

Kokend water kan eventueel ook, maar houd rekening met kunststof delen die kunnen vervormen, paar maanden terug geen rekening mee gehouden met pompje van kattenfontein, dat paste na schoonmaken niet meer inelkaar :X.

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 15:26
Maak eens een foto van de zijkant van de knop. Goede kans dat daar een afdek kapje zit wat je er zo afwipt.

Gehele kraan in de azijn gaat het niet doen, thermostaat is meestal vrij diep verstopt tussen allerlei kamertjes ed.

Recentelijk ook mijn thermostaat schoongemaakt, maar moest toch 3 maanden later aan een nieuwe. Het was zo erg dat azijn en anti-kal geen effect meer hadden...
M-ThijZ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Ik weet niet welk model het is, en heb al meerdere instructievideo's bekeken, maar ik zie niet waar een schroefje zit om de knop er af te draaien.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Bij mij was het een afdekdopje van de plastic knop eraf wippen. Daaronder zat een schroef.
Die losgedraaid, toen kon de plastic knop eraf. Daaronder zat de thermostaat, met een bahco kon ik toen het thermostaatgedeelte eruit halen.

Bij het terugmonteren even kijken of je geen lekkages hebt, mogelijk moet je de rubbers even een beetje invetten.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 12:47
Hier nog een vraag over gipsblok muren, ik heb er 2 die deels los staan. De VEH inspecteur gaf er een stomp tegen en dan hoor je hem klapperen. Ze mogen er 3 maanden over doen om het op te lossen maar ik wil aan de gang met stukadoors en verf. Wat zit er dan los bij zo'n muur? Boven of onderkant? Hoe los je zoiets op?

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:07

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

JBplap schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:27:
In de badkamer gaan wij een scheiding maken van het open douchegedeelte met de rest vd badkamer.
Hiervoor hebben wij een hardhouten balk die we vast willen kitten aan de tegelvloer. (Siliconen kit hiervoor geschikt gaat we vanuit)

Deze balk gaat dan dienen als waterstop icm een douchegordijn. Na het douchen zal er dus een laagje water tegenaan staan, want dan langzaam weg zal lopen door het doucheputje.

Nu is de vraag of we deze balk nog moeten behandelen? (olie/bijts/vernis/verf/lak).
Wij zijn jullie tips daarover? Is het nodig?
Het is een mooie balk en ik wil de tekening in het hout kunnen blijven zien en het liefst niet dat de balk veel donkerder wordt.
Dus verf/lak valt al een beetje af.

Wat we willen voorkomen is dat de balk gelijk begint weg te rotten.
Je kunt het ook in de epoxy zetten. dan gebeurt er niets meer mee. Enige nadeel is dat het enorm glanst. dat moet je mooi vinden. Dit zie je veel in de botenbouw. oude houten bootjes worden tijdens restauratie in de epoxy gezet, daarna nooit meer onderhoud aan. (nooit is natuurlijk een groot woord in deze)

PVoutput

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

leecher schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:59:
Hier nog een vraag over gipsblok muren, ik heb er 2 die deels los staan. De VEH inspecteur gaf er een stomp tegen en dan hoor je hem klapperen. Ze mogen er 3 maanden over doen om het op te lossen maar ik wil aan de gang met stukadoors en verf. Wat zit er dan los bij zo'n muur? Boven of onderkant? Hoe los je zoiets op?
Wie mag er drie maanden over doen?

En wat er aan gedaan moet worden is afhankelijk van wat en hoe hij lost zit natuurlijk. Ik verwacht overigens dat er op strategische plaatsen wat veerankers geplaatst moeten worden, en dat er dus een stuk muur verwijderd moet worden. En dat moet natuurlijk weer netjes hersteld worden.

Veeranker:

Afbeeldingslocatie: https://imagestoreretrieval.aspos.nl/Product/Front/150914/2f7046ea-e4d5-4add-8010-cb8b3e7f7583.jpg?w=428&h=265

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• leecher
Het is nieuwbouw waarbij we achteraf beter niet hadden kunnen tekenen voor oplevering. Ik word niet echt blij van de oplossing die je noemt want zoiets gaan ze echt geen haast mee maken :P Leuk en aardig die 5% bij de notaris en 3 maanden termijn om gebreken op te lossen maar het is wat lastig je huis inrichten als de boel inwendig weer gesloopt moet gaan worden.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 13:48
gibo blokken zijn ook niet bedoeld om op te stompen.
als ik hard tegen een gibo wand stomp dan zit er gelijk een deuk of gat. dus dat je herrie hoort na een stomp is toch niet zo raar?

of kan je met 1 vinger het wandje ook laten klapperen?

• leecher
Denniz0229 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:29:
gibo blokken zijn ook niet bedoeld om op te stompen.
als ik hard tegen een gibo wand stomp dan zit er gelijk een deuk of gat. dus dat je herrie hoort na een stomp is toch niet zo raar?

of kan je met 1 vinger het wandje ook laten klapperen?
Ja ik weet dat verder ook niet. VEH inspecteur gaf de muur een mep en deze ging klapperen. Zowel hij als de aannemer hebben gezegd dat deze vast hoort te staan, wat het omgekeerde ook moge betekenen. Ik weet niet beter dan dat het niet in orde is.

En als je denkt waarom vraagt ie dat niet aan de aannemer, kan ik doen maar die lult al 6 weken uit zijn nek. Jullie oordeel is een stuk sneller en momenteel ook betrouwbaarder :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Muur vast staan is wel fijn, een voordeel zo kun je er geen deuk in krijgen :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16

M-ThijZ

Riding on Rails

EJonk schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:47:
Maak eens een foto van de zijkant van de knop. Goede kans dat daar een afdek kapje zit wat je er zo afwipt.

Gehele kraan in de azijn gaat het niet doen, thermostaat is meestal vrij diep verstopt tussen allerlei kamertjes ed.

Recentelijk ook mijn thermostaat schoongemaakt, maar moest toch 3 maanden later aan een nieuwe. Het was zo erg dat azijn en anti-kal geen effect meer hadden...

[...]
Bij deze! Ik zie nog niet gelijk hoe ik 'm los krijg.

Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/IMG_20170831_1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/IMG_20170831_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/IMG_20170831_3.jpg

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
En gewoon eraan trekken? Misschien zit hij geklemd op een getande ring

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kan iemand mij helpen? Hoe verwijder ik de kap van deze jaga radiator? Bovenin heb ik aan beide buiten zijdes 4 schroefjes gevonden die ik heb verwijderd, maar dat is (niet alleen) de oplossing. Alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2911im1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door groggy op 31-08-2017 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:57
Kan je die zijkanten niet omhoog schuiven/klikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:23
Schroefjes loshalen is als het goed is niet nodig. Met een beetje kracht moet je het rooster bovenop los kunnen pakken. Daarna kunnen die platen aan de voorzijde eraf. Ik heb ook van deze Jaga Tempo's, maar ben nu niet thuis dus kan het niet even voor je checken. Maar bovenstaande is de uitleg die ik van mijn loodgieter heb gekregen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05 15:26
M-ThijZ schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 21:21:
[...]

Bij deze! Ik zie nog niet gelijk hoe ik 'm los krijg.]
Maar... Hoe dan? Die knop moet er af kunnen! De 2 most common cartouches van Grohe hebben draad - en dus een schoefje - om de knop vast te houden. Het enige wat ik nog kan bedenken dat onder dat schuifje een inbusje zit ofzo... Maar het is idd één geheel zonder dopje of whatever...

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s_schimmel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 01:55
groggy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 22:58:
Kan iemand mij helpen? Hoe verwijder ik de kap van deze jaga radiator? Bovenin heb ik aan beide buiten zijdes 4 schroefjes gevonden die ik heb verwijderd, maar dat is (niet alleen) de oplossing. Alvast bedankt
[afbeelding]
Dezelfde heb ik thuis staan en al meerdere keren los gemaakt. Schroeven heb ik er nog nooit van losgemaakt. De bovenkant kan je er af tikken, dan pak je de zijkanten er af en als laatste de voorkant. De voorkant trek je omhoog en dan is hij los, plaat voor plaat.

Het past allemaal net en zit goed klem dus je moet wat kracht zetten. Anders met een klein (kunstof) hamertje voorzichtig aan de zijkant de bovenkant omhoog tikken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Tijdje geleden Robinia hout gehaald in Deurne en 2 tuinbanken gemaakt. De kussens komen van het tuincentrum en de maten van de bank zijn daarop aangepast. De eerste bank heb ik vorig jaar gemaakt mbv veel pen-gat verbindingen en houtlijm. Leuke ervaring, maar kostte ook veel tijd. Ook lastig voor buiten, uiteindelijk na de winter toch wat extra schroeven moeten toepassen om het e.e.a. weer in orde te krijgen. De tweede bank is wat pragmatischer in elkaar gezet met wat meer schroeven (kostte een kwart van de tijd).

Tuinbank1

Tuinbank2

Het ontwerp is gebaseerd op de Pure Sofa serie van Tribu, dat zijn hele mooie banken maar niet te betalen :X . Ik wil er nog een 1 persoonsstoel en een salontafel bij maken.

Hieronder nog wat detail foto's van het maken van de eerste bank.
Tuinbank
Gaten frezenPen gat verbinding past!Lattenbodem zit in elkaar
Poten aan het frame lijmenArmleuning met halfhoutverbinding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-05 20:07
rvtk schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:54:
Tijdje geleden Robinia hout gehaald in Deurne en 2 tuinbanken gemaakt. De kussens komen van het tuincentrum en de maten van de bank zijn daarop aangepast. De eerste bank heb ik vorig jaar gemaakt mbv veel pen-gat verbindingen en houtlijm. Leuke ervaring, maar kostte ook veel tijd. Ook lastig voor buiten, uiteindelijk na de winter toch wat extra schroeven moeten toepassen om het e.e.a. weer in orde te krijgen. De tweede bank is wat pragmatischer in elkaar gezet met wat meer schroeven (kostte een kwart van de tijd).

[afbeelding]

[afbeelding]

Het ontwerp is gebaseerd op de Pure Sofa serie van Tribu, dat zijn hele mooie banken maar niet te betalen :X . Ik wil er nog een 1 persoonsstoel en een salontafel bij maken.

Hieronder nog wat detail foto's van het maken van de eerste bank.
Tuinbank
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Lijkt zo uit de winkel te komen, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 23:18
Weet niet of ik hier goed zit maar aangezien hier vast veel doe-het-zelfers zijn, advies gevraagd over snoeien.

Sinds April eigenaar van eerste huis. Druk geklust / geverfd etc maar de ''tuin'' overgeslagen al die tijd.
Nu heb ik een kleine (beuken?) heg voor het huis en een dakplantaan die flink te groot is geworden.
Hoogste tijd om hier wat aandacht aan te geven...

Echter, 0,0 ervaring en nog geen snoeischaar + heggenschaar.
Na wat googlen en rondneuzen tot de ontdekking gekomen dat er heeeel veel snoeischaren zijn :P
Iemand advies voor een bepaald type/merk en waar ik rekening mee moet houden?
Zoek iets duurzaams & betaalbaar, denk dat jullie hier wel meer snoeiers zijn die me advies kunnen geven dan dat ik de gemiddelde karwei/gamma binnen ga en met een standaard snoeisetje weer naar buiten loop..

[ Voor 14% gewijzigd door Purehz op 01-09-2017 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 22:55
Purehz schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:23:
Weet niet of ik hier goed zit maar aangezien hier vast veel doe-het-zelfers zijn, advies gevraagd over snoeien.

Sinds April eigenaar van eerste huis. Druk geklust / geverfd etc maar de ''tuin'' overgeslagen al die tijd.
Nu heb ik een kleine (beuken?) heg voor het huis en een dakplantaan die flink te groot is geworden.
Hoogste tijd om hier wat aandacht aan te geven...

Echter, 0,0 ervaring en nog geen snoeischaar + heggenschaar.
Na wat googlen en rondneuzen tot de ontdekking gekomen dat er heeeel veel snoeischaren zijn :P
Iemand advies voor een bepaald type/merk en waar ik rekening mee moet houden?
Zoek iets duurzaams & betaalbaar, denk dat jullie hier wel meer snoeiers zijn die me advies kunnen geven dan dat ik de gemiddelde karwei/gamma binnen ga en met een standaard snoeisetje weer naar buiten loop..
De heg en de plataan hebben een verschillende aanpak. De heg moet je in vorm snoeien, de plataan moet volledig kaal tot aan de hoofdtakken.

Voor de dakplataan gebruik ik zelf altijd zo'n ding:

Takkenschaar

(Pro-tip: snoei de plataan na de regen of met een mondkapje op, je stikt bijna in de stof-poeder-zooi die ervanaf komt)

Voor de heg is dit het handigst (al dan niet elektrisch):

Heggenschaar

De takkenschaar heb ik van huismerk intratuin, die is vorige week overleden (bouten van scharnierpunt schieten los) dus die raad ik niet aan. Een heggenschaar zou ik elektrisch nemen, en dan is een eenvoudige groene Bosch degelijk genoeg (of je moet 200 meter heg hebben, dan zou ik wat hogerop zoeken).

Verder een snoeischaartje erbij voor alles wat je met de andere 2 gemist hebt. Heb zelf een Gardena en die vind ik niet fijn. Zoek een modelletje met weinig plastic zodat je lekker veel kracht kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
Voor een takkenschaar en of snoeischaar is Felco wel het merk wat je wilt hebben als je het mij vraagt. Niet goedkoop, maar gaat makkelijk 20 jaar mee en er zijn reserve onderdelen voor te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 23:18
phYzar schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:15:
[...]

De heg en de plataan hebben een verschillende aanpak. De heg moet je in vorm snoeien, de plataan moet volledig kaal tot aan de hoofdtakken.

Voor de dakplataan gebruik ik zelf altijd zo'n ding:

Takkenschaar

(Pro-tip: snoei de plataan na de regen of met een mondkapje op, je stikt bijna in de stof-poeder-zooi die ervanaf komt)

Voor de heg is dit het handigst (al dan niet elektrisch):

Heggenschaar

De takkenschaar heb ik van huismerk intratuin, die is vorige week overleden (bouten van scharnierpunt schieten los) dus die raad ik niet aan. Een heggenschaar zou ik elektrisch nemen, en dan is een eenvoudige groene Bosch degelijk genoeg (of je moet 200 meter heg hebben, dan zou ik wat hogerop zoeken).

Verder een snoeischaartje erbij voor alles wat je met de andere 2 gemist hebt. Heb zelf een Gardena en die vind ik niet fijn. Zoek een modelletje met weinig plastic zodat je lekker veel kracht kan zetten.
De plataan ga ik inderdaad helemaal kort snoeien, dus alle uitschieters weg.
De tip om na een buitje te snoeien is inderdaad wel een goede, thanks!

Was zelf op zoek naar Gardena spul op aanraden van kennis, vrij duur en meningen niet altijd positief
Ben na enig speurwerk terecht gekomen bij de Lidl shop.
Je snapt niet dat ze het voor zo weinig geld kunnen maken, uiteindelijk het volgende besteld:
  • Kloofbijl
  • Telescopische takkenschaar
  • Snoeischaar (Bypass-schaar)
  • Snoeischaar (Aambeeld snoeischaar)
  • Telescopische heggenschaar
En dat alles voor nog geen 40 euro en op (volgens mij) alles 3 jaar garantie..

Heggenschaar hoeft niet elektrische, voor 5 meter heg en klimop op de schutting zal een normale heggenschaar wel voldoen.
exponential schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:35:
Voor een takkenschaar en of snoeischaar is Felco wel het merk wat je wilt hebben als je het mij vraagt. Niet goedkoop, maar gaat makkelijk 20 jaar mee en er zijn reserve onderdelen voor te krijgen
Felco heb ik ook langs zien komen in mijn zoektocht, echter voor die paar keer dat ik het gebruik boven budget. Wellicht als het bestelde spul sneuvelt over x jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 11:10
Ik wil een een klapbare plankmaken aan een bbq tafel (die dus neer kan klappen), bestaan er scharnieren die zeg maar vastklinken op 90 graden?
Of hoe zou je anders zo'n constructie kunnen maken?

(Met een stang diagonaal kan natuurlijk, maar ik ben benieuw of er andere mogelijkheden zijn?)

[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 02-09-2017 09:06 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
@Martinusz in plaats van een stang diagonaal zie je ook vaak een rechte horizontale stang die je onder het vaste tafelblad vandaan kunt schuiven.

Vind daar tot mijn verbazing even geen plaatjes van op google. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 22:55
Als de plank dik genoeg is, dan wel opgedikt (helemaal of deels) aan de onderkant dan kan hij niet doorklappen, ongeacht scharnier. De draai kan dan simpelweg niet verder dan het verticale deel waar hij tegenaan zit. Scharnieren die vastlopen op 90 graden zijn pas nodig wanneer je geen steun kunt vinden onder de plank, en er flink gewicht op moet (type bioscoop-/treinbalkonstoel).

/Edit: nevermind, je wilt een naar beneden wegklappen :P

[ Voor 7% gewijzigd door phYzar op 02-09-2017 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49
Als je google't op ikea klaptafel zie je een aantal veelgebruikte en makkelijk na te maken opties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 22:16

krvabo

MATERIALISE!

Xander schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:17:
@Martinusz in plaats van een stang diagonaal zie je ook vaak een rechte horizontale stang die je onder het vaste tafelblad vandaan kunt schuiven.

Vind daar tot mijn verbazing even geen plaatjes van op google. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/87/71/fd/8771fd6b4c2236b49fcd4dbeae668e6e--wall-mounted-folding-table-folding-tables.jpg

Zoiets maar dan zonder diagnale versterking? (Alleen de horizontale balk scharnieren) Kan idd, maar dan komt er wel een rare kracht op het scharnier te staan. Werkt zonder problemen (en is mooi weggewerkt) als je niet teveel gewicht (hout, dingen die je er op zet) er op zet inderdaad.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 07:06
Martinusz schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:04:
Ik wil een een klapbare plankmaken aan een bbq tafel (die dus neer kan klappen), bestaan er scharnieren die zeg maar vastklinken op 90 graden?
Of hoe zou je anders zo'n constructie kunnen maken?

(Met een stang diagonaal kan natuurlijk, maar ik ben benieuw of er andere mogelijkheden zijn?)
Google eens op "inklapbare plankdrager"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
krvabo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:22:
[...]

[afbeelding]

Zoiets maar dan zonder diagnale versterking? (Alleen de horizontale balk scharnieren) Kan idd, maar dan komt er wel een rare kracht op het scharnier te staan. Werkt zonder problemen (en is mooi weggewerkt) als je niet teveel gewicht (hout, dingen die je er op zet) er op zet inderdaad.
Ik doelde op een oplossing die schuift, niet met een scharnier.

Dit idee (nu wel een plaatje gevonden :P):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kJMD138H5I8qeE8DcqS2FVvR/medium.jpg

Het blad hangt dan uiteraard nog wel aan scharnieren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een uurtje geleden heb ik wat gaten in de vloer rondom het luik naar de kruipruimte gedicht met snelcement wat na 8 minuten belastbaar is. Nu wil ik daar iets op bevestigen met montagekit. Kan dat nu al, of moet ik daar een tijd mee wachten? Ik kan daar nergens informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Ik zou wachten tot de cement droog is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947549

Ik wil graag het plafond van onze dakkapellen isoleren aan de binnenkant. Aan de kant van de ramen is de ruimte tussen het bestaande regelwerk en het dak c.a. 10cm.
Hoe verder van het raam af naar binnen, hoe groter deze afstand tussen het regelwerk en het dak wordt.
Moet ik deze gehele ruimte opvullen met bijv. glaswol, of is het ook genoeg om hier c.a. 16cm glaswol tussen te stoppen?
Met 16cm glaswol zou er een open ruimte tussen het glaswol komen en het dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:29
Anoniem: 947549 schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:28:
Ik wil graag het plafond van onze dakkapellen isoleren aan de binnenkant. Aan de kant van de ramen is de ruimte tussen het bestaande regelwerk en het dak c.a. 10cm.
Hoe verder van het raam af naar binnen, hoe groter deze afstand tussen het regelwerk en het dak wordt.
Moet ik deze gehele ruimte opvullen met bijv. glaswol, of is het ook genoeg om hier c.a. 16cm glaswol tussen te stoppen?
Met 16cm glaswol zou er een open ruimte tussen het glaswol komen en het dak.
Nee, platte daken zoals dakkapellen moeten aan de buitenzijde geïsoleerd worden
Aan de binnenzijde isoleren vergoot je kans op vochtschade

Je kan dan gaan voor omgekeerd plat dak:
Afbeeldingslocatie: https://www.dakisolatie-advies.nl/wp-content/uploads/2015/03/omgekeerd-plat-dak.jpg

Of 'gewoon' aan de buitenzijde isoleren, dan moet je wel nieuwe dakbedekking:
Afbeeldingslocatie: https://huisfocus.nl/wp-content/uploads/2014/04/binnenkantisolatieplatdak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:29
Het kán wel aan de binnenzidje, maar enkel als het echt niet anders kan(in mijn situatie was dat dus zo). Je moet dan zorgen dat er absoluut geen vocht vanuit de ruimte tussen het dak en de isolatie kan komen, of juist wel, geregeld door middel van een klimaatfolie (zijn de meningen over verdeeld). De spouw die je dan creëert tussen dak en isolatie moet weer goed kunnen ventileren naar buiten, via de spouw in de buitenmuur en ventilatieroosters bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 05-09-2017 00:17 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:17
maw, van binnenuit liever niet, kans op problemen is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947549

Het betreft een hellend dak. Volgens Rockwool in zijn geheel vullen en dampremmende folie toepassen i.c.m. de bijbehorende tape en kit.

Dus:
Gipsplaat
Dampfolie
Balklaag met isolatie er tussen
Houten dak
Dakpannen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 947549 op 05-09-2017 12:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mPjsUTXFOyc72a8qk6h7wRgM/full.jpg
Na twee dagen schuren en schilderen is het overstek en gevelbekleding weer als nieuw :*)
Laatste keer was in 2009 en het was weer nodig, de glans was er aardig vanaf.
Nog nergens scheuren of bladders, het bewijs dat a-kwaliteit verf loont.
De buurman heeft in dezelfde periode alles 3x geschilderd, ik nu dus twee keer.
Hij gebruikt een Flexa ofiets van de bouwmarkt, ik Sigma S2U Allure.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er nondejuu strak uit! Met de roller of echt gekwast?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Die S2U Allure heb ik ook wel eens gebruikt. Zelfs ik kom daar goed mee weg en als ik verf zie je eigenlijk altijd strepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:40:
Ziet er nondejuu strak uit! Met de roller of echt gekwast?
Ik heb het in 2009 met de kwast gedaan en was nu bovenin weer met de kwast begonnen.
Maar zelfs met een brede kwast is het een enorm oppervlak en heb minder tijd dan de vorige keer.
Ben verder gegaan met de roller en zie totaal geen verschil. Het vreemde is eigenlijk dat de roller beter dekt dan de kwast.
Op plekken waar het schuurpapier iets te diep was gegaan, was de bruine onderlaag zichtbaar geworden.
Met de kwast kreeg ik dat niet makkelijk gedekt, met de roller zonder probleem.

Morgen zijn de kozijnen op de begane grond aan de beurt, dat word alleen maar kwasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Keurig hoor!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 13:18

Twan V

...en er stralend uitzien

Netjes! Scheelt het dan ook welke (merk/kwaliteitsklasse) roller je gebruikt?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 13:48
exponential schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:35:
Leuk als je hovenier bent inderdaad. Mijn schoonvader is plantenkweker geweest en hij zegt zelfs dat je gewoon van die goedkope snoeischaren moet kopen. Die zijn scherp zat en als je er een kwijt raakt omdat hij per ongeluk in de groenbak verdwijnt is er niets aan de hand. En als je hem niet kwijt raakt gaat hij bij normaal gebruik ook 20 jaar mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 06-05 16:01

Jelte,89

Woodworking

Twan V schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:39:
Ja, gebruik geen schuimrollers! maar vachtrollers

Nog een tip... tape eerst een vachtrolletje even in met schilderstape, het plakband neemt dan de eerste (losse) haartjes op...

Revive the guild!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Twan V schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:39:
Ik gebruik microvezel rollers van Copenhagen Prof. 10 in een doosje voor ongeveer 15 euro.

Heb gisteren nog even een snelle schatting gemaakt over het verschil tussen pro kwaliteit en bouwmarkt kwaliteit.
Ik was inclusief verf, schuurpapier, rollers en kwasten, ongeveer €50 goedkoper uitgeweest als ik geen professionele spullen had gekocht.

Voor het geld hoef je het niet te laten....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
Omdat het ook een "showcase" topic is, hierbij mijn eigen gemaakte BBQ tafel, eigenlijk 1 van de eerste dingen die ik helemaal zelf heb gemaakt, heb geen 2 linker handen, maar ben ook geen bouwvakker :P
Ik vind het wel aardig gelukt, tuurlijk zal een timmerman ervan gruwelen, maar daarom ben ik ook geen timmerman ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LBqSD0KwY6sGTAJcZwMXen74/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Martinusz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:29:
Omdat het ook een "showcase" topic is, hierbij mijn eigen gemaakte BBQ tafel, eigenlijk 1 van de eerste dingen die ik helemaal zelf heb gemaakt, heb geen 2 linker handen, maar ben ook geen bouwvakker :P
Ik vind het wel aardig gelukt, tuurlijk zal een timmerman ervan gruwelen, maar daarom ben ik ook geen timmerman ;)

[afbeelding]
Och, als je er lol aan gehad hebt om te maken ben je al op driekwart op denk ik dan :D

Als ik zo eens kijk, ziet het er op zich qua constructie prima uit, alleen die twee schroefjes in het midden waar de balk aan het barsten is had je beter even voor kunnen boren ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
WhizzCat schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:51:
[...]

Och, als je er lol aan gehad hebt om te maken ben je al op driekwart op denk ik dan :D

Als ik zo eens kijk, ziet het er op zich qua constructie prima uit,
Ja vond het zeker leuk projectje en vind het zelf ook geslaagd, dat is het belangrijkste :P
alleen die twee schroefjes in het midden waar de balk aan het barsten is had je beter even voor kunnen boren ;)
Zou niet nodig moeten zijn omdat ik zelfborende schroeven had, echter dat het plankje er anders over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Martinusz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:17:
[...]

Ja vond het zeker leuk projectje en vind het zelf ook geslaagd, dat is het belangrijkste :P

[...]

Zou niet nodig moeten zijn omdat ik zelfborende schroeven had, echter dat het plankje er anders over :P
Zo te zien heb je iets van vurenhout gebruikt en dat is over het algemeen vrij zacht. Schroeven is altijd een combinatie van welk hout en welke schroef :D

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Martinusz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:17:
[...]

[...]

Meteen een leermomentje; ja dat is waar over het algemeen, maar bij zulke dunne planken en zeker aan de rand zal je moeten voorboren om barsten te voorkomen. En dan zelfs nog is het niet een garantie dat het goed gaat op deze specifieke plek ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
WhizzCat schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:18:
[...]

Zo te zien heb je iets van vurenhout gebruikt en dat is over het algemeen vrij zacht. Schroeven is altijd een combinatie van welk hout en welke schroef :D
Douglas hout is het :) had overigens Dynaplus torx schroeven, bevielen wel erg goed moet ik zeggen, al was ik ook gewoon simpele houtschroeven gewend. Kwam er wel achter dat mijn mini accu schroevendraaier soms net te zwak is voor dit soort klussen, maar het is uiteindelijk gelukt. Misschien toch maar weer een accuboor aanschaffen, al vind ik dat eigenlijk zonde.
Notna schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:19:
[...]

Meteen een leermomentje; ja dat is waar over het algemeen, maar bij zulke dunne planken en zeker aan de rand zal je moeten voorboren om barsten te voorkomen. En dan zelfs nog is het niet een garantie dat het goed gaat op deze specifieke plek ;)
Was sowieso een leermomentje, want die schroeven zijn voor een dwarslat onder het tafelblad. Die was ik in mijn ontwerp vergeten |:( dan krijg je dus 2 planken die naar beneden storten als je het gat voor de BBQ zaagt :P maar eenvoudig en snel op te lossen uiteraard :)

Ander leerpuntje is om het voortaan toch grotendeels zelf te zagen, nu was het bij de Gamma gezaagd volgens mijn afmetingen, maar dat hadden ze hier en daar toch niet zo precies gedaan :|

[ Voor 39% gewijzigd door Martinusz op 06-09-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Martinusz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:20:
[...]

Douglas hout is het :) had overigens Dynaplus torx schroeven, bevielen wel erg goed moet ik zeggen, al was ik ook gewoon simpele houtschroeven gewend. Kwam er wel achter dat mijn mini accu schroevendraaier soms net te zwak is voor dit soort klussen, maar het is uiteindelijk gelukt. Misschien toch maar weer een accuboor aanschaffen, al vind ik dat eigenlijk zonde.

[...]

Was sowieso een leermomentje, want die schroeven zijn voor een dwarslat onder het tafelblad. Die was ik in mijn ontwerp vergeten |:( dan krijg je dus 2 planken die naar beneden storten als je het gat voor de BBQ zaagt :P maar eenvoudig en snel op te lossen uiteraard :)
Ah Douglas, da's wel mooi. Lees her en der dat voor boren wel aanbevolen wordt. Ach, zo leer je inderdaad stap voor stap dingen bij. Moet zeggen dat ik dit soort dingen maken met hout ook erg leuk vind om te doen, helaas geen ruimte meer zometeen (zaagtafel kopen? :P).

Ik heb voor al mijn projecten eigenlijk altijd een accuboor (+ 2e accu!) liggen en een boor met een draadje voor het boren. Dan kan je ook lekker snel door zonder steeds bitjes te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
WhizzCat schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:24:
[...]

Ah Douglas, da's wel mooi. Lees her en der dat voor boren wel aanbevolen wordt. Ach, zo leer je inderdaad stap voor stap dingen bij. Moet zeggen dat ik dit soort dingen maken met hout ook erg leuk vind om te doen, helaas geen ruimte meer zometeen (zaagtafel kopen? :P).

Ik heb voor al mijn projecten eigenlijk altijd een accuboor (+ 2e accu!) liggen en een boor met een draadje voor het boren. Dan kan je ook lekker snel door zonder steeds bitjes te wisselen.
Ik had het ook speciaal gevraagd in de winkel, omdat ik niet zeker wist hoe hard het was. Daar adviseerde ze de zelfborende schroeven, wat dus prima ging :) je merkte wel dat het hout op sommige plekken harder is dan op andere plekken, maar de schroeven gingen er altijd in.
Maar voor schroeven op de rand van een lat dus voortaan voorboren, goed om te weten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Martinusz schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:06:
[...]

Ik had het ook speciaal gevraagd in de winkel, omdat ik niet zeker wist hoe hard het was. Daar adviseerde ze de zelfborende schroeven, wat dus prima ging :) je merkte wel dat het hout op sommige plekken harder is dan op andere plekken, maar de schroeven gingen er altijd in.
Maar voor schroeven op de rand van een lat dus voortaan voorboren, goed om te weten!
Nog beter, vermijden om op de rand te schroeven :) Dat soort plekken kan je denk ik beter verlijmen, als je project dat toelaat. Of wat anders verzinnen qua constructie, maar dat gaat je de volgende keer vast al beter af! ;)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Verder met de veranda:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xn5DjO6VrVG2f0noOsltXfE8/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rqj4BxHsqArTielTo4bThybw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wwqAeyOOvQipXUmIs4iZjEzU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7fTuVUTDjVGcecQVnsMYslnv/full.jpg

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Jelte,89 Ziet er prachtig uit.
Misschien lijkt het, maar is hij niet wat grof en groot? De tuin lijkt niet bijzonder ruim rondom de veranda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Net alsof ze hun schouders ophalen "huh? geen idee.."

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 16:30
Vandaag de sleutel van mijn nieuwe huis gekregen dus dat betekend weer een hoop klussen.
Nu zit ik met mijn eerste uitdaging en ben er nog niet uit hoe ik dit moet oplossen.

Op de zolder staat een gipsplaten muur die ik ga verplaatsen, dit is niet echt een probleem. Maar er ligt ook verlijmd laminaat omheen. Nu wil ik het laminaat houden want dat is van goede kwaliteit. Nu is de vraag is het mogelijk om laminaat dat aan elkaar verlijmd is los te krijgen zonder het al te veel beschadigen? (is geen kliklaminaat)

Het is een groef die in elkaar verlijmd is. Ik heb al geprobeerd om aan de zijkant waar een stuk laminaat uitsteekt het los te tikken met een hamer en een blok hout, maar dat wilde niet lukken.

Iemand een idee hoe ik dit uit elkaar zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Niet, als het verlijmd is ga je dat nooit loskrijgen zonder slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. Verlijmd zal eerder op de (houten?) ondervloer verlijmd zijn dan aan elkaar. Maar dan nog krijg je het niet los zonder het te slopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 16:30
De vloer ligt op een ondervloer van schuim. De vloerdelen zijn onderling aan elkaar verlijmd, het is ook een vlakke vloer zonder v-groef of iets dergelijks.
Ik was er al bang voor dat ik dat niet uit elkaar ging krijgen zonder het te slopen. Dan maar een alternatief zoeken om de graten op te vullen waar de de gips wand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 16:19

mark-k

AKA markkNL

kippy schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:43:
De vloer ligt op een ondervloer van schuim. De vloerdelen zijn onderling aan elkaar verlijmd, het is ook een vlakke vloer zonder v-groef of iets dergelijks.
Ik was er al bang voor dat ik dat niet uit elkaar ging krijgen zonder het te slopen. Dan maar een alternatief zoeken om de graten op te vullen waar de de gips wand staat.
Als je heel voorzichtig bent kun je flinke stukken nog wel redden als je geluk hebt. Ik heb laatst een vloertje eruit getrokken ergens en dat was ook gelijmd laminaat. Niet rustig gedaan dus vrij veel doormidden maar ik kreeg er ook best veel vrij aardig los op de plaknaad. Gewoon rustig beginnen en proberen, wie weet heb je geluk en hou je 90% heel, lukt het niet dan is t jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Oxellaar schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:40:
@Jelte,89 Ziet er prachtig uit.
Misschien lijkt het, maar is hij niet wat grof en groot? De tuin lijkt niet bijzonder ruim rondom de veranda.
Danku!

Achter de schuur heb ik nog pakweg 20m tuin.. de schuur die je hier ziet gaat er daarna af.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ah, je schuur is zeker verzakt.
Gelukkig zit er geen 20cm dikke betonvloer in die je moet slopen en afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Nee hoor niet verzakt, en er liggen gewoon stoeptegels in, dus een zandbedje....

De reden dat ie weggaat is omdat ie halverwege mijn perceel staat,

Revive the guild!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
kippy schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:43:
Kun je het er niet uit zagen met een cirkelzaag/invalzaag? Daarna gewoon terug lijmen aan de andere kant.

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:01
Jelte,89 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:22:
[...]

Danku!

Achter de schuur heb ik nog pakweg 20m tuin.. de schuur die je hier ziet gaat er daarna af.
Ah verstandig, ik dacht al... Een Canta krijg je met zo'n veranda ervoor nog net je schuur in, maar daar houdt het ook snel mee op ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 01:37
Dennis schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:03:
Kunnen jullie mijn opknaphuis nog herinneren?

Nu we morgen een maand de sleutel hebben kan ik wat voortgang melden:

[afbeelding]

Op deze foto staat de keukenmuur (draagmuur) nog, maar ook die is inmiddels weg. Vandaag hebben we weer eenderde van de elektradozen uitgeboord, morgen of maandag de laatste batch (25 stuks alsnog!). En de stukadoor is vandaag al langsgeweest voor voorstrijk, dus alle muren zijn nu geel.
Alweer bijna drie weken verder en wat gaat het opeens hard:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DFqOtDyWc2AZMtJHgHp36Z5f/medium.jpg

Er ligt inmiddels vloerverwarming, de nieuwe dekvloer ligt er in. Beneden is een groot deel van de muren inmiddels gestukt. Alle elektra zit in de muren (nu niet te zien door de nieuwe stuklaag, maar klik), het verlaagde plafond van de keuken is uitgetengeld, kozijn achter is klaar.

Komend weekend alle nieuwe buizen trekken voor KNX/Alarmsysteem/Extra groepen/Netwerk over het plafond en de open haard afwerken met Promatect H platen :*). Maandag komen Ziggo en Reggefiber hun aansluitpunten verplaatsen van de woonkamer naar de nieuwe meterkast.

De komende week wordt het verlaagd plafond afgewerkt met gipsplaten (door de aannemer) en moeten we beneden toilet plaatsen en de laatste kozijnen erin zetten. Daarna kan er geschilderd worden zodat begin oktober de nieuwe vloer erin kan. Ik zal over twee weken ofzo weer eens een update plaatsen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

The Eagle schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:22:
Dat idd. Verlijmd zal eerder op de (houten?) ondervloer verlijmd zijn dan aan elkaar. Maar dan nog krijg je het niet los zonder het te slopen.
Vroeger (ca 15 jaar geleden) had je nog niet zoveel kliklaminaat en werd het laminaat net als een echte houten vloer netjes verlijmd. Ik heb zo ook nog wat vloertjes gelegd. Meer werk dan klikken, maar het lag echt wel steviger dan het klikspul van nu.

Zo'n vloer demonteren lijkt mij vrij onbegonnen werk. Je zal de veren ongetwijfeld afbreken en dan heb je er eigenlijk niets meer aan.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 07-09-2017 09:09 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2024
Heeft iemand hier nog suggesties voor een betaalbare, fijn verwerkbare watergedragen verf? Contradictio in terminis misschien, maar ik wil toch eens kijken of ik voor een nieuwe binnenklus deze winter af kan stappen van alkyd. Verkleuring van daarvan binnen is één ding, maar de hoofdpijn was na het laatste klusje niet misselijk :|

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:49

ChillPascal

In the end...

Binnenkort staat een kleine verbouwing (binnenshuis) in de planning. De werkzaamheden omvatten o.a. het doorbreken van een muur tussen de keuken en de bijkeuken. Zodoende willen wij een leefkeuken creëren, zonder ruimte van de woonkamer op te offeren.

Op dit moment liggen er in de keuken, bijkeuken, hal en wc een prachtige zwarte plavuizen vloer. Na het doorbreken van de muur zal het patroon tussen de keuken en de bijkeuken niet vloeiend overlopen, als de plavuizen überhaupt nog leverbaar zijn. Het idee is nu om juist een accent aan te brengen op de plek waar de tussenmuur oorspronkelijk stond. Dit kan door bijvoorbeeld een andere kleur tegel of zelfs een tegel met houtnerf om de eikenhouten vloer uit de woonkamer terug te laten komen, aan te brengen.

Hebben jullie hier misschien voorbeelden van of andere ideeën om dit creatief op te lossen. Wij zouden het namelijk jammer vinden om de gehele vloer eruit te moet slopen. In dat geval zou het frezen van vloerverwarming ook aantrekkelijker worden, waardoor het kostenplaatje flink gaat oplopen.

• The Eagle
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beetje afhankelijk van de rest van het huis, tegels in stukjes en een stuk mozaïek in leggen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:07

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

10Cage schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:58:
Heeft iemand hier nog suggesties voor een betaalbare, fijn verwerkbare watergedragen verf? Contradictio in terminis misschien, maar ik wil toch eens kijken of ik voor een nieuwe binnenklus deze winter af kan stappen van alkyd. Verkleuring van daarvan binnen is één ding, maar de hoofdpijn was na het laatste klusje niet misselijk :|
Ik heb laatst Sigma S2U Nova Gloss gebruikt. Voor een watergedragen lak werkt ie fantastisch. Vergeleken met Alkyd is het behoorlijk minder. waar ik alkyd altijd enkel met de kwast doe voor het mooist resultaat vloeit deze verf een stuk minder goed. Dat betekent opzetten met de kwast en narollen. omdat de laagdikte daarmee minder is moet je ook meer lagen doen. Ik was na 3 lagen tevreden, op 1 stukje met 4 lagen pas. nu achteraf ben ik heel blij ermee en vind ik het er supermooi uitzien.

Tijdens het werk dacht ik: dit nooit weer. Nu denk ik: dit de volgende keer weer, even doorzetten en opnieuw leren schilderen, maar als je alkyd een nogo vind dan is het toch een prima alternatief...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:58
Beste Tweakers,

Ik heb een buitendeur gekocht, compleet met scharnieren en al. Deze scharnieren vallen in een pin die ik aan de buitenmuur (nog) moet bevestigen.

De vraag is nu, wat kan ik beter gebruiken? Keilbouten of Slagpluggen? Ik lees her en der dat keilbouten en baksteen niet zo goed samen gaan omdat ze blijkbaar de steen kunnen laten scheuren. Blijft de slagplug over. Ik heb lopen googlen over het gebruik van de slagplug, maar één aspect van de slagplug ontgaat mij even: Je boort het gat, je doet de plug er in, en dan de schroef zelf, die sla je er dan dan vervolgens in, maar moet je em daarna ook nog verder aandraaien of voldoet enkel helemaal inslaan?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Nee je drukt de slagplug er compleet in en dan sla je hem er verder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Snowwie Snap niet waarom je slagpluggen gaat gebruiken.
Slagpluggen hebben alleen een voordeel als je veel moet monteren, het schiet lekker op, maar beter dan.... is het niet.
Gebruik gewoon goede XS pluggen van Fischer oid en goede schroeven van Spax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
los daarvan zou ik, er even van uitgaande dat hij een tuinpoort met duimhengen wil vastmaken op een schoonmetselwerk buitenmuur eerst een houten regel op de muur monteren en daar de hengen op schroeven. Metselwerk is vaak niet vlak dus je duimheng monteer je al snel compleet scheef en door het bewegen van de poort zelf rammelen zelfs de beste schroeven en pluggen vrij snel uit het geboorde gat.

Is bovenstaande niet je klus dan moet je het maar niet lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2024
prein2 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:06:
[...]
Tijdens het werk dacht ik: dit nooit weer. Nu denk ik: dit de volgende keer weer, even doorzetten en opnieuw leren schilderen, maar als je alkyd een nogo vind dan is het toch een prima alternatief...
Thanks, dit denk ik dus elke keer als ik watergedragen verf gebruik. Heb van de bouwmarkt de meeste merken al geprobeerd, en die van de Action ;) Dan maar eens verdiepen in het werken met watergedragen verf.
Kaasplank schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:23:
Nee je drukt de slagplug er compleet in en dan sla je hem er verder in.
Dit, en wel diep genoeg boren! Meestal staat de boordiepte op de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Vraagje: Ik heb wat sleuven laten frezen in kalkzandsteen voor elektra leidingen. Met welk spul kan ik dat een beetje goed fixeren en dichtsmeren? Als ik google kom ik meteen weer op alabastine reparatie spul uit, volgens mij kan het goedkoper. Bvd.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Gewoon met MP75... de blauwe zak,

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Kaasplank schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:03:
los daarvan zou ik, er even van uitgaande dat hij een tuinpoort met duimhengen wil vastmaken op een schoonmetselwerk buitenmuur eerst een houten regel op de muur monteren en daar de hengen op schroeven. Metselwerk is vaak niet vlak dus je duimheng monteer je al snel compleet scheef en door het bewegen van de poort zelf rammelen zelfs de beste schroeven en pluggen vrij snel uit het geboorde gat.
Ik heb twee van deze duimhengen er bij gekregen:
Dus jij denkt dat zelfs al gebruik je de beste pluggen en schroeven dat een normale buitendeur die misschien 1 of 2x per dag gebruikt wordt de pluggen met schroef en al uit de muur kunnen rukken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gr7peijoVOXpMyGiZJrmBLyq/full.jpg
Om de deur aan een houten regel te hangen moet deze regel zelf ook aardig dik zijn, minstens wel 5 a 6 cm. Ik wil namelijk geen schoefjes van 4 cm of minder gebruiken om de duimhengen aan de regel te bevestigen. En om die regel weer aan de muur te bevestigen heb ik nog langere schroeven nodig, maar dat is het probleem niet.
Is bovenstaande niet je klus dan moet je het maar niet lezen :P
Ik probeer alles te lezen en ook na te vragen wat de beste keuze is, op basis van welke materialen worden gebruikt en ook hoe vaak het wordt gebruikt. In jouw voorbeeld waarbij je zegt dat de pluggen met schroef en al uit de muur kunnen worden gerukt door veelvuldig gebruik, dan zou ik helemaal met je eens zijn als ik een vrouw met 4 kinderen had. Maar ik ben hier maar alleen en ben geen wilde als het gaat om deuren. Ik doe deuren altijd rustig open en dicht. Ik smijt eigenlijk nooit met deuren.

Aan de andere kant, een regel zorgt er wel voor dat de trek kracht van het gewicht van de deur niet op 1 punt gefocussed word. Ik heb al even gekeken, de duimheng zou precies in 1 baksteen komen (de betreffende baksteen staat toevallig verticaal). Dus het gewicht van de deur komt aan 1 steen, en het is feitelijk de specie daar tussen die de deur dan overeind houdt. Dus ja, het zet me wel tot denken om misschien toch jouw advies op te volgen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16

M-ThijZ

Riding on Rails

EJonk schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 07:53:
[...]

Maar... Hoe dan? Die knop moet er af kunnen! De 2 most common cartouches van Grohe hebben draad - en dus een schoefje - om de knop vast te houden. Het enige wat ik nog kan bedenken dat onder dat schuifje een inbusje zit ofzo... Maar het is idd één geheel zonder dopje of whatever...
Eindelijk met wat meer kracht gelukt!

En nu?

Klopt het dat de hoofdkraan dicht moet voordat de thermostaat eruit gaat? Dus terwijl die in een bakje met azijn ligt heb ik geen stromend water in mijn woning, en als het mij niet lukt 'm weer te monteren zit ik het hele weekend zonder water. :/

Ik zie dus een schroef rechts zitten en iets van een clipje aan de onderkant.

Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/IMG_20170908_204138.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/d5774f67/got/IMG_20170908_204202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Snowwie schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:48:
[...]

Ik heb twee van deze duimhengen er bij gekregen:
Dus jij denkt dat zelfs al gebruik je de beste pluggen en schroeven dat een normale buitendeur die misschien 1 of 2x per dag gebruikt wordt de pluggen met schroef en al uit de muur kunnen rukken?
[afbeelding]
Om de deur aan een houten regel te hangen moet deze regel zelf ook aardig dik zijn, minstens wel 5 a 6 cm. Ik wil namelijk geen schoefjes van 4 cm of minder gebruiken om de duimhengen aan de regel te bevestigen. En om die regel weer aan de muur te bevestigen heb ik nog langere schroeven nodig, maar dat is het probleem niet.

[...]

Ik probeer alles te lezen en ook na te vragen wat de beste keuze is, op basis van welke materialen worden gebruikt en ook hoe vaak het wordt gebruikt. In jouw voorbeeld waarbij je zegt dat de pluggen met schroef en al uit de muur kunnen worden gerukt door veelvuldig gebruik, dan zou ik helemaal met je eens zijn als ik een vrouw met 4 kinderen had. Maar ik ben hier maar alleen en ben geen wilde als het gaat om deuren. Ik doe deuren altijd rustig open en dicht. Ik smijt eigenlijk nooit met deuren.

Aan de andere kant, een regel zorgt er wel voor dat de trek kracht van het gewicht van de deur niet op 1 punt gefocussed word. Ik heb al even gekeken, de duimheng zou precies in 1 baksteen komen (de betreffende baksteen staat toevallig verticaal). Dus het gewicht van de deur komt aan 1 steen, en het is feitelijk de specie daar tussen die de deur dan overeind houdt. Dus ja, het zet me wel tot denken om misschien toch jouw advies op te volgen.
Ik heb ook even naar je duimheng zitten kijken :+

Heb ze zelf ook ;)

Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik eerst een hardhouten (schutting)paal van 60x60 of 70x70 op de muur schroeven. Die met vier 5 a 6 flinke verzonken schroeven (in combinatie met pluggen) op de muur bevestigen. Ik zou voor de bevestiging in de voegen boren. Dan heb je het gewicht mooi verdeeld _/-\o_

Voor de bevestiging van de duimhengen op de paal kun je dan bijvoorbeeld 5,0x50 spaanplaatschroeven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
nokiaan958GB schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:32:
[...]

Ik heb ook even naar je duimheng zitten kijken :+

Heb ze zelf ook ;)

Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik eerst een hardhouten (schutting)paal van 60x60 of 70x70 op de muur schroeven. Die met vier 5 a 6 flinke verzonken schroeven (in combinatie met pluggen) op de muur bevestigen. Ik zou voor de bevestiging in de voegen boren. Dan heb je het gewicht mooi verdeeld _/-\o_

Voor de bevestiging van de duimhengen op de paal kun je dan bijvoorbeeld 5,0x50 spaanplaatschroeven gebruiken.
Ik heb toevallig nog met mijn neef gesproken over de telefoon. Hij heeft een opleiding timmerman gehad (weliswaar nooit afgemaakt) maar hij werkt nu bij een installatie bedrijf. Ik vroeg em nogmaals over de kwestie keilbout of slagplug. Hij zei tegen mij dat ik aan 3 goede keilbouten meer dan voldoende heb als ik een balk tegen de muur wil monteren. Ik zei tegen hem dat ik regelmatig lees dat keilbouten en baksteen niet samengaan. Hij vertelde dat dat onzin was en dat een keilbout prima gebruikt kan worden mits je het maar goed doet en zoveel mogelijk in het midden van de baksteen blijft. Hij zegt dat de steen (in de muur) toch nergens heen kan. Volgens mij zijn slagpluggen daarentegen zwak en zullen er binnen no-time weer uitvallen.

Pfffff. lastig hoor. Allemaal verschillend advies. Alhoewel die balk gaat er wel komen. Ik wil die deur niet rechtstreeks aan de muur monteren.

Voor de zekerheid ga ik geen 3 keilbouten gebruiken maar 5. Ik ga een hardhouten schuttingbalk halen van 60 of 70mm en laat me ter plekke bij de bouwmarkt even adviseren welke keilbouten daar het beste in kunnen. Dat zouden dan bouten moeten worden van minimaal 13cm, ook niet langer, want de bout moet ook niet aan de andere kant van muur door de baksteen heen komen. Het is immers maar een halfsteens muurtje. En natuurlijk een goede degelijke houtboor met de juiste diameter, want boren door een hardhoutenpaal is ook nog een stevige klus.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Zelf zou ik het vastzetten met een stuk of 4-5 pluggen, kozijnpluggen of iets ander lekker overmaats. Keilbouten zou ook kunnen maar met baksteen ben ik altijd een beetje bang dat het scheurt, zeker als het op de hoek van de muur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:46
Heb hier hetzelfde probleem gehad vorige week. Had een 10x10 douglas paal met 3 slagpluggen op de muur geslagen en daar de deur aan gehangen. Die was ca 120x180x4cm massief hout.

Dat liet los, dus toen die slagpluggen vervangen voor M10 keilbouten van 16cm lang. Ze gaan denk ik 8cm de muur in, de rest is draadeind waar de paal op bevestigd zit. 2 keilbouten boven, eentje onder.

Weet niet of het de perfecte manier is, maar vast zit het wel. En je kunt de deur nu beter afstellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@Snowwie Keilbouten moet je eigenlijk nooit gebruiken, maar zeker niet in baksteen.
Het spijt me voor je neef, maar ben het niet met hem eens.
Keilbouten zijn ondingen, als ze na wat jaren gaan roesten, zet staal enorm uit barst de steen absoluut.
En dat zie je niet, want het zit achter de balk.

En slagpluggen vallen er echt niet zomaar uit, alles zit er muurvast mee hier.
Gebruik gewoon kozijnpluggen, zijn trouwens ook slagpluggen.

En advies vragen bij een bouwmarkt, kan dat? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:26

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Snowwie schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:02:
[...]

Ik heb toevallig nog met mijn neef gesproken over de telefoon. Hij heeft een opleiding timmerman gehad (weliswaar nooit afgemaakt) maar hij werkt nu bij een installatie bedrijf. Ik vroeg em nogmaals over de kwestie keilbout of slagplug. Hij zei tegen mij dat ik aan 3 goede keilbouten meer dan voldoende heb als ik een balk tegen de muur wil monteren. Ik zei tegen hem dat ik regelmatig lees dat keilbouten en baksteen niet samengaan. Hij vertelde dat dat onzin was en dat een keilbout prima gebruikt kan worden mits je het maar goed doet en zoveel mogelijk in het midden van de baksteen blijft. Hij zegt dat de steen (in de muur) toch nergens heen kan. Volgens mij zijn slagpluggen daarentegen zwak en zullen er binnen no-time weer uitvallen.

Pfffff. lastig hoor. Allemaal verschillend advies. Alhoewel die balk gaat er wel komen. Ik wil die deur niet rechtstreeks aan de muur monteren.

Voor de zekerheid ga ik geen 3 keilbouten gebruiken maar 5. Ik ga een hardhouten schuttingbalk halen van 60 of 70mm en laat me ter plekke bij de bouwmarkt even adviseren welke keilbouten daar het beste in kunnen. Dat zouden dan bouten moeten worden van minimaal 13cm, ook niet langer, want de bout moet ook niet aan de andere kant van muur door de baksteen heen komen. Het is immers maar een halfsteens muurtje. En natuurlijk een goede degelijke houtboor met de juiste diameter, want boren door een hardhoutenpaal is ook nog een stevige klus.
Je wilt in baksteen veelal spanningloos bevestigen en daar zijn keilbouten nu eenmaal minder geschikt voor. Het ligt overigens vooraal aan het type baksteen of het wel of niet goed gaat. Maar de ratio goed/fout ligt toch echt meer naar het laatste dan het eerste.

Je zou kunnen overwegen chemische ankers te gebruiken; spanningloos en kan bijna net zoveel hebben als een keilbout.

http://www.fischer.nl/Hom...ory/pcategory-1001076852/

Wederom; keilbouten kunnen prima werken, maar de kans is gewoon groter dat je de baksteen kapot drukt

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
nokiaan958GB schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 23:32:
[...]
+1, zo zit het hier ook perfect vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Oxellaar schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 08:47:
@Snowwie Keilbouten moet je eigenlijk nooit gebruiken, maar zeker niet in baksteen.
Het spijt me voor je neef, maar ben het niet met hem eens.
Keilbouten zijn ondingen, als ze na wat jaren gaan roesten, zet staal enorm uit barst de steen absoluut.
En dat zie je niet, want het zit achter de balk.

En slagpluggen vallen er echt niet zomaar uit, alles zit er muurvast mee hier.
Gebruik gewoon kozijnpluggen, zijn trouwens ook slagpluggen.

En advies vragen bij een bouwmarkt, kan dat? :+
Vragen kan prima, krijgen is een ander verhaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:15
Hmm ik heb jaren geleden ons zonnescherm, electrisch, +/- 3,5 mtr, met 12 keilbouten opgehangen...

Praxis:
Stap 2
Boren! Thomas boort de gaten in de gevel met de SDS-boor voor steen en beton met een diameter van 12 mm. Boor de gaten altijd in steen of beton en nooit in de voegen! Voordat je de bouten in de gaten plaatst, moet je eerst de moer en ring van de bout halen. De bout moet voldoende uit de muur steken om de beugels vast te kunnen zetten.
Hornbach
Stap 15.
De boorgaten vervolgens uitzuigen of uitblazen, zodat de spreidschroeven een stevig houvast hebben. De spreidschroeven daarna met de opgedraaide moer in het boorgat aanbrengen en met de hamer er zo ver inslaan, tot de schroefdraad van de schroef nog uit de muur steekt.
Gamma
4
Keilbouten plaatsen

Plaats de keilbouten, deze moeten voldoende uit de muur steken om de beugels vast te kunnen zetten. Wanneer de keilbouten weerstand geven bij het plaatsen, tik de keilbouten dan rustig aan met een rubber hamer om beschadiging aan het draadeinde te voorkomen. Draai vervolgens de moeren en ringen er weer af.
Het hangt nu al jaren stevig, en heb weinig trek om de hele zooi nu los te halen draadbouten te plaatsen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

M-ThijZ schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:15:
[...]

Eindelijk met wat meer kracht gelukt!

En nu?

Klopt het dat de hoofdkraan dicht moet voordat de thermostaat eruit gaat? Dus terwijl die in een bakje met azijn ligt heb ik geen stromend water in mijn woning, en als het mij niet lukt 'm weer te monteren zit ik het hele weekend zonder water. :/

Ik zie dus een schroef rechts zitten en iets van een clipje aan de onderkant.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zit er niet nog een kraan tussen voor de thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
@ArcticTiger zulke dingen bevestig ik altijd met chemische ankers van Hilti of Fischer.
Die kun je krijgen in een patroon voor de kitspuit of als glazen buisje.

In je boorgat doe je dat spul of buisje en daarna een draadstang M10 bijvoorbeeld. Kwartier wachten en het zit muurvast. Kan geen keilbout tegenop.

[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 09-09-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog 2 rollen voegenband liggen, maar de houdbaarheid is verstreken. Waarom staat er eigenlijk een datum op? En kan ik deze echt niet meer gebruiken?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oxellaar schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:13:
@ArcticTiger zulke dingen bevestig ik altijd met chemische ankers van Hilti of Fischer.
Die kun je krijgen in een patroon voor de kitspuit of als glazen buisje.

In je boorgat doe je dat spul of buisje en daarna een draadstang M10 bijvoorbeeld. Kwartier wachten en het zit muurvast. Kan geen keilbout tegenop.
op de ophanging van ons zonnescherm kwam speling te staan, waarbij een aantal keilbouten toch niet meer zo vast bleken te zitten. Chemische ankers erin en zit al die tijd al muurvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
zonoskar schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:41:
Ik heb nog 2 rollen voegenband liggen, maar de houdbaarheid is verstreken. Waarom staat er eigenlijk een datum op? En kan ik deze echt niet meer gebruiken?
Meestal trekt het vocht aan gaat het klonteren en wordt het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zonoskar schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 11:41:
Bewaar de rollen in een ziplock zak met een silicazakje erbij en je kan ze nog veel langer gebruiken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 22:58
Ik wil nieuwe keukendeurtjes gaan maken van multiplex/underlayment. Nu zou ik het graag willen laten zagen bij de bouwmarkt, maar ik zie daar alleen klasse c liggen. Dit is vrij grof met knoesten en opvul. Heeft iemand een goede tip voor een bouwmarkt die een zaagservice heeft, en daarnaast hogere kwaliteit plaatmateriaal?

Daarnaast vroeg ik me af of er mensen zijn die een Blum Ecodrill hebben gebruikt om de gaten voor de scharnieren mee te boren. Dat ziet er erg makkelijk uit, en deze is op diverse plaatsen te huur voor een paar tientjes per week.

[ Voor 10% gewijzigd door peligro2k op 09-09-2017 18:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Houthandel of betere bouwmaterialenzaak. Bouwmarkt is leuk als nood, maar meestal hoef je er voor zowel prijs als kwaliteit niet heen.
Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.