volgens mij stond het er wel op .. maaruh who cares

ik blijf het jammer vinden dat je niet een soort van systeem plafond profiel ervoor hebt .. zeker met gezien je nu ook LED panelen een opmars gaan maken..
mooi is ook als je wat speakers ,wifi en andere meuk weg kan werken..
Bij een koophuis zou ik zeker een 1 of 2 plekken waar je makkelijk een vloerverwarmings verdeling neer kan planten voor "veel water" bv 22mm/25mm ofzo en voor de rest normale leidingen.. 18mm? verdeelblok bij de cv zo kan je later ook bv wtw of domotica er makkelijker tussenproppen. een beetje extra investeren kan bij verkoop je huis weer sneller verkopen.
De loodgieters die ik tot nu toe gesproken heb zijn allemaal erg te spreken over de flexibele leidingen zeker de installatie gemak. alleen ze waarschuwen wel voor lucht ophoping doordat je kronkelingen in de leiding hebt.. dus houd de flexibel kort is het advies van hun.. en de kosten vs baten ..gaan ze toch liever voor ouderwets.
_JGC_ schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:15:
[...]
PIR is per centimeter beter dan EPS. Als je je dak isoleert of een voorzetwand maakt pak je PIR, want je wilt het niet te dik maken.
Als je een gat moet vullen met zand, dan isoleert en dan beton stort kan je net zogoed een dik pak EPS100 nemen. De ruimte die je isolatie inneemt hoef je niet op te vullen met zand.
Ik heb mijn tuin opgehoogd met eps100 (ook als fundering voor mijn houten blokhut) en voor 50,- a 150 kruiwagens zand daarbij was mijn tuin 40cm hoger .. en goeie sproeiers scheelde me een trilplaat (niet dat ik die niet gehuurd heb) ligt mijn tuin er fraai bij .. maat van me is grond werker en kan aan goeie landmeters komen ... voor de grap hebben we het nagemeten .. jaar erna is de inklinking minimaal.
als ik het geld had gehad had ik wel inflitratie kubbusen willen gebruiken
tja EPS 100 is niet goedkoper dan zand, maar door taktisch te plaatsen en tussenruimtes te vullen met worteldoek "worsten" gevuld met grind met of zonder drainage buis erin heb ik + buren veel minder last van water dat blijft staan.
ps eps 100 = inderdaad de dichtheid., tegenwoordig word het gebruikt voor fundering voor wegen, dit scheelt voorbelasten en kan men snel bouwen .. scheelt een jaar zeg maar ..
(voorbelasten = enorme berg erboven en jaar later halen ze de berg weg .. zodat inklinking maximaal is..)