@Verwijderd
Je draait de bewijslast nu om. Het voorbeeld van Maximized zie ik in elk geval niet als manipuleren.
Je draait de bewijslast nu om. Het voorbeeld van Maximized zie ik in elk geval niet als manipuleren.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Die TS verwijst naar een topic dat sinds augustus vorig jaar gesloten is.Migrator schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:03:
[modbreak]De discussie hier gaat over de achtergronden van terreur, niet over het wel en wee van een religie. Zie ook de TS van dit topic.[/]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het ging me ook niet specifiek om dat topic, maar meer om de geldende regels in het topic. Mocht er behoefte zijn aan een religiediscussie die niet in [ZT] Zin & Onzin van Religie Rebooted past, dan kan dat met natuurlijk hoewel een duidelijke TS dan wel een vereiste is.IJzerlijm schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:30:
[...]
Die TS verwijst naar een topic dat sinds augustus vorig jaar gesloten is.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Dit was een topic voor achtergrond discussie, dus die actualiteit zou hier niet zo van belang moeten zijn (het compleet offtopic gaan door het enkel nog over een bepaalde actualiteit te hebben was juist een van de reden voor ingrijpen in dat topic).LuNaTiC schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 14:20:
[ZT] Terreur in Europa - Achtergronden
Ik vind het vooral zonde dat uitgerekend in een actualiteitenforum topics soms minimaal een dag stil worden gelegd, omdat er zich een paar niet kunnen houden aan een zero tolerance-policy (in de ogen van de mods dan). En dat de rest dan niet meer kan reageren, terwijl het nieuws eromheen allemaal nog 'vers' is.
In algemene zin: helemaal eens. Ik heb het al eerder aangegeven maar ik vind ook dat we slotjes moeten beperken tot topics die echt uit de hand lopen en na verschillende pogingen tot sturing uit de hand blijven lopen of voor topics die zo hard lopen dat onderhoud onmogelijk is zonder een slotje. Maar dat laatste geval zou dan van korte duur moeten zijn. En daar ging het in deze een beetje in mis dat het wel op slot was gezet voor onderhoud, maar dat onderhoud door wat miscommunicatie was blijven liggen.Daar moet toch iets beters op te verzinnen zijn....
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het hele idee van dat topic is juist om de politieke / culturele / maatschappelijke achtergronden te bespreken, niet de actualiteit met alle verhitte reacties van dien.Cobb schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:55:
Inderdaad we schieten door hier. Dit is nota bene het actualiteiten forum. Mijn post met een berichtje over de verijdelde aanslag in Belgie van gisteren is verwijderd in [ZT] Terreur in Europa - Achtergronden.
Ik wil best een nieuw topic aanmaken hierover maar dat schiet zijn doel voorbij. Omwille de discussie levend te houden is toch ook belangrijk om nieuw discussie materiaal in te kunnen brengen? Het posten van de huidige actualiteit kan daar aan bij dragen en is mijn inziens niet off topic.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wat weet jij dat wij niet weten?Cobb schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:20:
Omdat we de komende tijd nog wel wat kunnen verwachten
Keyword "verwachten".
Nou dat vind ik dus ook, maar nu gaan dit soort berichten maar voorbij aan tweakers terwijl ze relavnt zijn voor de discussie. Ik zie dan geen andere optie om een verzameltopic te openen waar deze berichten wél kunnen worden besproken..tja dat is een beetje het gevolg van de strikte moderatie.Señor Sjon schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:24:
En een 'post hier aanslagen-topic' vind ik persoonlijk wat te ver gaan.
[ Voor 58% gewijzigd door Cobb op 21-06-2017 16:34 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Daar waar een recent voorbeeld daadwerkelijk relevant is voor de achtegrond discussie kan een voorbeeld natuurlijk gewoon worden aangehaald. Wat we met deze opzet willen voorkomen is dat het vaak ietwat verhitte karakter van het bespreken van actualiteiten (incl. allerlei onduidelijkheid over feiten, honger naar laatste nieuws etc.) de discussie over de achtergrond verstoort. Terwijl aan de andere kant het niet heel zinvol is om bij elke actualiteit weer dezelfde achtergrond discussie te gaan voeren.Cobb schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:32:
[...]
Nou dat vind ik dus ook, maar nu gaan dit soort berichten maar voorbij aan tweakers terwijl ze relavnt zijn voor de discussie.
Nee, dat is een gevolg van de schijnbare tegenzin om over een nieuw onderwerp gewoon een nieuw topic te openen en alles maar in grote topics te willen plempen. Dat werkt niet, zeker niet als je dan een mix krijgt van tragere en serieuzere (en complexere) discussie over de achtergronden met daartussen door met enige regelmaat een stortvloed aan reacties over iets actueels.Ik zie dan geen andere optie om een verzameltopic te openen waar deze berichten wél kunnen worden besproken..tja dat is een beetje het gevolg van de strikte moderatie.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hoezo? Het staat je toch vrij, net als ieder ander, om een topic te beginnen als er iets speelt?Cobb schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:32:
[...]
Nou dat vind ik dus ook, maar nu gaan dit soort berichten maar voorbij aan tweakers terwijl ze relavnt zijn voor de discussie. Ik zie dan geen andere optie om een verzameltopic te openen waar deze berichten wél kunnen worden besproken..tja dat is een beetje het gevolg van de strikte moderatie.
[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 21-06-2017 18:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Slappe-knieen mod moet toch die opmerking weghalen.alexbl69 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:14:
Of zijn teksten als 'Als jij graag je ubercultuur-gedachten wil spuien en graag een eindoplossing voor moslims wil, prima' richting andere gebruikers normaal? Blijkbaar wel als de politieke overtuiging van de betrokkenen in de overweging wordt meegenomen.
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 13:32 ]
Verwijderd
Uit nieuwsgierigheid: bedoel je hier verbindingen in retoriek of de technische betekenis van het woord?Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:39:
[...]
en die na terugkeer van allerlei vage verbindingen gebruik maakt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Is/wordt dit ook echt nieuw beleid?Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:39:
[...]
Je bent nu het derde account op rij dat na lange tijd actief wordt, zich direct mengt in dezelfde politieke discussies met dezelfde argumenten, en die na terugkeer van allerlei vage verbindingen gebruik maakt.
Nieuwe tactiek dus: dit soort accounts gaat voortaan op slot tot duidelijkheid en identificatie wordt overlegd.
People as things, that’s where it starts.
Dus toch echt een troll account??Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 19:39:
[...]
Je bent nu het derde account op rij dat na lange tijd actief wordt, zich direct mengt in dezelfde politieke discussies met dezelfde argumenten, en die na terugkeer van allerlei vage verbindingen gebruik maakt.
Nieuwe tactiek dus: dit soort accounts gaat voortaan op slot tot duidelijkheid en identificatie wordt overlegd.
@NiGeLaToR Technisch. Dit topic / AWM is blijkbaar populair onder oud-Tweaker-klanten die dagelijks reizen tussen specifieke providers in Colombia en de Antillen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ah so.DaniëlWW2 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:09:
@RobinHood @L1nt @NiGeLaToR Bij hoge uitzondering reageer ik hier op gezien het beleid om niks te communiceren over individuele acties vanuit de forumcrew naar forumleden. Dit is de derde maal in twee maanden dezelfde persoon. Uiteraard zijn we hier niet blij, mee, en dat is mild uitgedrukt. Het verzoek is dus ook om op te blijven letten als je een opvallend account ziet, en dit discreet te melden via een topic rapport. Dan nemen wij het verder over.
People as things, that’s where it starts.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dit dus.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Je moest eens weten. Wat jou sterk lijkt is iets waar een BND 15 jaar geleden voor deed waarschuwen, en waar 8 jaar geleden een AIVD een waarschuwing in haar jaarlijkse rapportage voor deed uitgaan in relatie tot activiteiten van georganiseerde beïnvloeding middels nieuwe technologie & internet en verzamelen van gecompromitteerde identiteiten. Pas na de Oekraïne crisis begonnen zowel dergelijke instellingen als media een beetje wakker te worden, zeker na de kleine Sanoma / Nu / Nujij achterkamer crisis. Er is een Europese Instelling die elke week wel ergens overleg heeft met sectorale vertegenwoordiging of media direct over de brede indringendheid van herleidbare beïnvloeding - maar ook over omgang met gewoon veranderende patronen van verwerking informatie en resulterend gedrag. Er zijn denktanks die flink verdienen aan het achterhoede gevecht van de groeiende vraag naar bewustwording en verbetering omgang met zowel primaire als secondaire effecten en veroorzakers ervan.RobinHood schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:29:
[...]
Ah so.
Ik vroeg het omdat ik uit de post van Floppus haalde dat het gewoon 3 losstaande gevallen waren, en dat er daarom een nieuw algemeen beleid komt wat betreft oude accounts die plotseling weer tot leven komen.
3x hetzelfde persoon is wel opvallend, lijkt me sterk dat iemand 15 jaar geleden een stapel accounts heeft aangemaakt om full-alt-right te gaan in geval van terreuraanslagen en een Trump als POTUS![]()
Ben overigens wel benieuwd of het een professionele troll was, of gewoon een amateurtje die graag wat leven in de brouwerij schept. Maar daar ga ik vast geen antwoord op krijgen![]()
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Allereerst heb ik die post niet verwijderd.alexbl69 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:11:
Tip voor @kobus71 ... doe net als Albantar en begin een post over een actuele situatie met de tekst 'Nog iets voor de achtergronddiscussie...'.
Albantar in 'Terreur in Europa'
Zeer flauw om die discussie weg te halen @Mx. Alba. Het is zeer relevant voor de wijze waarop we in Europa omgaan met terreur, en dan met name hoe ons rechtssysteem botst/niet om weet te gaan met terrorisme.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Allebei abuis dus.alexbl69 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:33:
@Mx. Alba . Excuses, had niet gezien dat jij niet de moderator in kwestie was. Maar andersom was het ook niet mijn post, noch heb ik erop gereageerd.
Lijkt mij toch een heel belangrijk punt dat terroristen niet uitgezet kunnen worden. Zelfs als het door de hoogste rechters in Duitsland is goed gekeurd. Wat je ook mee kan nemen in "achtergrond informatie". Als je iets gaat verwijderen omdat het een actualiteit is , begrijp ik niet wat je daar mee bedoelt. een aanslag is ook een actualiteit.Mx. Alba schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:06:
Omdat het in dat topic gaat over achtergrond, niet actualiteiten.
Prima, maar een post die enkel dat nieuwsfeit aanhaalt is niet op zijn plek in een achtergronddiscussie. Daar hoort dan op zijn minst een aanzet tot discussie bij of je gebruikt het ter onderbouwing / illustratie van een standpunt in een al lopende discussie.kobus71 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:02:
[...]
Lijkt mij toch een heel belangrijk punt dat terroristen niet uitgezet kunnen worden. Zelfs als het door de hoogste rechters in Duitsland is goed gekeurd. Wat je ook mee kan nemen in "achtergrond informatie". Als je iets gaat verwijderen omdat het een actualiteit is , begrijp ik niet wat je daar mee bedoelt. een aanslag is ook een actualiteit.
Het niet kunnen uitzetten van terroristen is een belangrijk punt in het bestrijden van terrorisme.
Dat is op geen enkele manier een zinvolle bijdrage aan die discussie en daarmee dus terecht verwijderd.Dat gaat lekker zo.
... Wie denken ze dat ze zijn daar in Brussel? ... Zelf zitten ze wel veilig met hun beveiliging.
Tja, ik was al gestopt met posten. Las alleen nog mee. Maar vond dit wel een belangrijk punt, en dacht dat daar ook een hoop verschillende meningen en kijk op zou komen. Wat jij ziet als een rant zie ik als een feit. Maar ik snap wat je bedoelt. Dan vind ik het nog overdreven om een hele post te verwijderen. Het niet uit mogen zetten van terroristen was een belangrijk punt om te melden. Maar ik laat het er bij.Orion84 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:07:
[...]
Prima, maar een post die enkel dat nieuwsfeit aanhaalt is niet op zijn plek in een achtergronddiscussie. Daar hoort dan op zijn minst een aanzet tot discussie bij of je gebruikt het ter onderbouwing / illustratie van een standpunt in een al lopende discussie.
Nu is het enkel die actualiteit droppen en dat hoort daar dus niet, zeker niet als je die reactie schrijft als een rant:
[...]
Dat is op geen enkele manier een zinvolle bijdrage aan die discussie en daarmee dus terecht verwijderd.
gambieter schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:33:
Is @Mx. Alba nou het verkeerde feedbacktopic aan het gebruiken? Prutser
[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 07-09-2017 18:16 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Is het nodig om er een persoonlijke aanval van te maken en iemand uit te maken voor Calimero? Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren op iemands post.gambieter schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:07:
De moderatie wordt nu wel erg kleuterachtig als ik de edit in gambieter in "Het verwijderen van "foute" standbeelden en namen" zie. Mag je iemand nog wel een Calimero noemen als die zichzelf als slachtoffer van zoveel onrecht ziet?
[ Voor 5% gewijzigd door Koenoe op 07-09-2017 20:01 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
[ Voor 4% gewijzigd door 3raser op 03-10-2017 16:35 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Je beseft dat dat "aggressieve slot" er pas kwam na meerdere modbreaks en behulpzame acties om posts te verplaatsen? Waarna er gewoon doorgepost werd, ook nog in combinatie met commentaar op de moderatie?Slavy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:53:
Moet zeggen dat ik het wel eens ben met @3raser , en doe anders wat rens-br hier heeft gedaan, stuk netter dan agressief een slot erop.
rens-br in "Kan niks met chinese mobiel"
De reden dat Floppus dat topic op slot heeft gedaan is dat er direct na een modbreak off-topic gereageerd werd. Wat de AWM crew betreft kan het topic ook weer open, als men zich de moderatie aantrekt.3raser schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:50:
Het topic over de schietpartij in Las Vegas is gesloten omdat er te veel over de Amerikaanse wapenwet werd gesproken. Over dat onderwerp bestond reeds een topic.
Het beleid om achtergronden (in dit geval: de wapenwet) te scheiden van de actualiteiten (in dit geval: de schietpartij) is er om te zorgen dat discussies niet te veel door elkaar lopen, zodat het makkelijker bij te houden dan wel terug te lezen is.Nu vroeg ik mij af waarom je een actualiteitentopic zou sluiten op basis van een onderwerp wat daarin wel besproken moet worden? Niemand heeft er last van, het is on-topic en het is onlosmakelijk verbonden met de schietpartij en de gevolgen ervan. Ik begrijp heel goed dat er een algemeen topic voor bestaat, maar de nieuwsberichten over de schietpartij behandelen dit onderwerp net zo goed. Bovendien wordt er over een week niets meer gepost in dat topic omdat het niet meer actueel is, dus waarom moet er dan zo hard worden ingegrepen? Mensen die zoeken naar een discussie over de wapenwet vinden het globale topic toch wel. En de mensen in het algemene topic zitten waarschijnlijk helemaal niet te wachten op al die newbies die even hun gal willen spuwen over de wapenwet naar aanleiding van de schietpartij.
Zoals ik al aangaf nodigt de modbreak soms uit om erop te reageren. Als men dan niet de juiste locatie weet dan gebeurt dat in het topic zelf. Dus misschien voortaan een linkje plaatsen voor eventuele feedback? Er vanuit gaan dat iedereen het feedback topic weet te vinden werkt niet. Dat heb ik zelf ook ondervonden.Migrator schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:36:
[...]
De reden dat Floppus dat topic op slot heeft gedaan is dat er direct na een modbreak off-topic gereageerd werd.
Ik begrijp je volkomen, maar in dit geval ben ik het er toch niet helemaal mee eens. Deze onderwerpen zijn zo verweven dat ze bijna niet los van elkaar kunnen worden gezien. Als dat problemen oplevert qua leesbaarheid dan moet dat misschien maar. Maar dat is mijn mening.Migrator schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:36:
[...]
Het beleid om achtergronden (in dit geval: de wapenwet) te scheiden van de actualiteiten (in dit geval: de schietpartij) is er om te zorgen dat discussies niet te veel door elkaar lopen, zodat het makkelijker bij te houden dan wel terug te lezen is.
Dat is inderdaad een aanname omdat ik er geen negatieve reacties over las, behalve van de mods. De topicreports kan ik niet zien voor zover ik weet.Migrator schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:36:
[...]
Dat niemand er last van heeft is een aanname van jouw kant, en gezien TopicReports die we krijgen bij actualiteiten kan ik je vertellen dat die aanname niet klopt.
Nergens op GoT is het de bedoeling off-topic te reageren, om mensen nog specifiek op het bestaan van DM of een feedbacktopic te wijzen lijkt me persoonlijk een beetje onnodig.3raser schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:05:
[...]
Zoals ik al aangaf nodigt de modbreak soms uit om erop te reageren. Als men dan niet de juiste locatie weet dan gebeurt dat in het topic zelf. Dus misschien voortaan een linkje plaatsen voor eventuele feedback? Er vanuit gaan dat iedereen het feedback topic weet te vinden werkt niet. Dat heb ik zelf ook ondervonden.
Op welke manier zijn ze zo verweven dat er niet een scheiding plaats kan vinden? Ja, de ene gebeurtenis leidt tot de andere discussie en er zal incidenteel een post over beide onderwerpen gaan in één topic. Het ging hier echter om posts die 100% over de wapenwet gingen en toch in het actualiteitentopic geplaatst werden, en dat willen we voorkomen. De richtlijn die ik aan zou houden is:[...]
Ik begrijp je volkomen, maar in dit geval ben ik het er toch niet helemaal mee eens. Deze onderwerpen zijn zo verweven dat ze bijna niet los van elkaar kunnen worden gezien. Als dat problemen oplevert qua leesbaarheid dan moet dat misschien maar. Maar dat is mijn mening.
Klopt. Mijn opmerking ging overigens niet alleen over dit topic, bij aanslagen en andere schietpartijen zijn die commentaren ook geweest.[...]
Dat is inderdaad een aanname omdat ik er geen negatieve reacties over las, behalve van de mods. De topicreports kan ik niet zien voor zover ik weet.
Maar met bovenstaande scheiding op onderwerp moet dat wel lukken toch?Of het topic heropend wordt moeten jullie zelf weten. Ik kan niemand garanderen dat de discussie niet weer dezelfde kant op gaat.
[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 03-10-2017 18:38 ]
Gut, dat ordnung-muss-sein-gevoel zit wel diep bij jullie zeg. Alles in het juiste hokje. Stel je voor dat iets op twee plekken staat; chaos!Orion84 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:12:
Ik heb even wat verwarring rechtgezet en wat feedback die in LA terechtgekomen was hierheen verplaatst en vragen daarover dus ook hier weggehaald aangezien het nu op de juiste plek staat
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Hoezo liep dat topic uit de hand dan? De discussie was heel normaal en 'ontspoorde' pas toen de mods hun regels gingen toepassen.Mx. Alba schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:00:
Vooral bij gevoelige topics is het belangrijk die on-topic te houden om uit de hand lopen te voorkomen...
Dat is het moderator standpunt. Ik had het ergens anders al genoemd, maat er is een grondige mismatch tussen wat het moderator team hier doet en wat ze 'uit de hand lopen' noemt en waar bezoekers behoefte aan hebben.Mx. Alba schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:00:
Vooral bij gevoelige topics is het belangrijk die on-topic te houden om uit de hand lopen te voorkomen...
Verwijderd
Er is weinig aan de hand eigenlijk. Er wordt even een rem op een topic gezet met al de intentie om het weer te openen; een snelle stop omdat in het verloop sturing genegeerd wordt. En hoe en of sturing nodig is, daar is dit topic voor- checks and balances om ook te bespreken of moderatie op deze wijze nodig is. Het slotje was er niet vanwege de inhoud en waar die hoort en of discussie niet op een andere manier kan.JvS schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 07:57:
[...]
Dat is het moderator standpunt. Ik had het ergens anders al genoemd, maat er is een grondige mismatch tussen wat het moderator team hier doet en wat ze 'uit de hand lopen' noemt en waar bezoekers behoefte aan hebben.
Jullie schieten al in de stress als er twee mensen lopen te miepen dat iets off topic is. En ik heb het gevoel dat Julie geen enkele vorm van sensitiviteit hebben over hoe daarmee on te gaan (zoals beseffen dat dit uit elkaar houden niet lukt en de klagers vragen er in dit soort gevallen niet zo te klagen in het topic zelf), dus is de reactie HARD AANPAKKEN, en dan loopt "alles uit de hand" is en ja dan moet het dicht....
Waar oh waar zou dat probleem toch zitten?
Dus dit mag wel? Het is waarschijnlijk maar net wie je het vraagt. Maar wat als mensen hier nu weer op gaan reageren, is dat toegestaan? Of krijgen we dan een discussie over hoe je verdiepingen moet tellen in X land..oisyn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:43:
Even een onbelangrijk feitje, maar als de Amerikanen zeggen "32nd floor", dan is dat wat wij de 31e verdieping noemen. Ik kijk oa naar jou, nu.nl
Volgens mij is dat meermaals, door meerdere mensen en inmiddels op meerdere plekken aangegeven. Maar kritiek op de moderatie is blijkbaar ook een probleem, en er iets mee doen al helemaal.Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:58:
[...]
Als het anders gewenst is, by all means, laten we die discussie hebben.
Sorry maar ik had een reactie in dat topic waarvan jullie besloten dat die beter in een ander hokje paste, en dus staat mijn reactie nu op zichzelf zonder context in een topic waar ik verder helemaal niet aan mee doe. Hou op, doe normaal.Dat lukt ook zonder wat oudgedienden die zonder actief deel te nemen in dit subforum op basis van een enkele actie van de toren beginnen te blazen op allerlei plekken over hoe slecht het wel niet is.
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 04-10-2017 11:52 ]
Op welke manier is off-topic meningmodden? Volgens mij is redelijk objectief te bepalen wat het onderwerp van een reactie is en of die overeenkomt met het onderwerp van het topic.3raser schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:48:
Het hele off-topic gedoe is sowieso een vorm van mening-modden. Wat de een off-topic vind is voor een ander helemaal niet zo'n probleem. Zie bijvoorbeeld deze reactie in het betreffende topic.
[...]
Dus dit mag wel? Het is waarschijnlijk maar net wie je het vraagt. Maar wat als mensen hier nu weer op gaan reageren, is dat toegestaan? Of krijgen we dan een discussie over hoe je verdiepingen moet tellen in X land.
Het aangeven dat een topic tijdelijk op slot zit zou gebeuren via de sluitmessage door de mod of admin die het topic sluit, dat moet inderdaad wel gebeuren.Misschien zijn er hier een aantal technische oplossingen nodig. Bijvoorbeeld de melding dat een topic tijdelijk op slot zit ivm opschonen in plaats van "Dit topic is gesloten". Want ik heb geen moment het idee gehad dat het om een tijdelijke sluiting ging.
Daarnaast zou er iets gemaakt kunnen worden waarbij de gebruikers die het topic "vervuilen" tijdelijk of geheel uitgesloten kunnen worden. Dus iets in de trend van "Je mag tijdelijk niet in dit topic reageren omdat ..." terwijl de andere gebruikers wel gewoon het topic kunnen gebruiken. En als je slim bent stop je er een tijdslot op zodat je er ook geen omkijken meer naar hebt. Een derde optie is om een gebruiker definitief te bannen van een topic, maar in dat geval maakt die gebruiker het waarschijnlijk al te bont en moet hij een algehele ban krijgen.
Dat laatste ben ik het mee oneens. Het is in mijn ogen de taak van de moderators om de leefbaarheid van het forum te waarborgen. Dat houdt zowel in dat de sfeer en het niveau op orde zijn (dus vorm) als dat de leesbaarheid van het topic op orde is (dus inhoud die hoort bij het betreffende topic).CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:50:
[...]
Beperk je moderatie aub tot de vorm van de discussie ipv de inhoud. De vorm houdt bijvoorbeeld in dat mensen elkaar niet verrot schelden om een meningsverschil, niet welk gerelateerd onderwerp nou wel en niet gewenst is in dat topic want tenzij je actief deel uitmaakt van die discussie is dat heel jouw zaak niet.
Nouja zeg, voor iets wat je de pis niet lauw maakt, laat je je wel een beetje kennen zo. JvS reageert tenminste nog inhoudelijk en het is niet de eerste keer dat ie dit aankaart, in de afgelopen jaren is het vaker aangegeven.Verwijderd schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:58:
[...]
Als het anders gewenst is, by all means, laten we die discussie hebben. Dat lukt ook zonder wat oudgedienden die zonder actief deel te nemen in dit subforum op basis van een enkele actie van de toren beginnen te blazen op allerlei plekken over hoe slecht het wel niet is. Maar doe wat je niet laten kan, mij maak je de pis niet lauw
Als iemand aankomt met een wild verschillend onderwerp dan waar het topic over gaat, dan is dat prima maar als 't gerelateerd genoeg is dat meerdere deelnemers in het topic het onderwerp aansnijden en zich juist storen aan de mate van overmoderatie, doen jullie toch iets fout en moet je je er imo gewoon niet mee bemoeien.Migrator schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:38:
[...]
Dat laatste ben ik het mee oneens. Het is in mijn ogen de taak van de moderators om de leefbaarheid van het forum te waarborgen. Dat houdt zowel in dat de sfeer en het niveau op orde zijn (dus vorm) als dat de leesbaarheid van het topic op orde is (dus inhoud die hoort bij het betreffende topic).
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 04-10-2017 13:59 ]
In een topic over achtergronden zijn actualiteiten niet van belang, tenzij je ze direct linkt aan de achtergronden of ze aanhaalt als voorbeelden/symptomen. Een discussie over die actualiteiten (niet in de context van de achtergronden) in een achtergronden-topic is zeer verstorend voor de discussie over de achtergronden.CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:58:
Als iemand aankomt met een wild verschillend onderwerp dan waar het topic over gaat, dan is dat prima maar als 't gerelateerd genoeg is dat meerdere deelnemers in het topic het onderwerp aansnijden en zich juist storen aan de mate van overmoderatie, doen jullie toch iets fout en moet je je er imo gewoon niet mee bemoeien.
Klopt, daarom willen we achtergronden-topics ook graag, in het belang van de gebruikers die het graag over achtergronden willen hebben, vrij van verstorende discussie over actualiteiten.Het forum is er voor gebruikers, niet voor mods. Laat waar die gebruikers het over willen hebben leidend zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 04-10-2017 14:05 ]
Ik kan niet echt veel duidelijker maken dat er in dat topic een grote behoefte was (en is, waarschijnlijk) om de achtergrond in de context van de actualiteit te bespreken.Mx. Alba schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:04:
[...]
Klopt, daarom willen we achtergronden-topics ook graag, in het belang van de gebruikers die het graag over achtergronden willen hebben, vrij van verstorende discussie over actualiteiten.
Maar het probleem was dat men in een actualiteitentopic de achtergrond ging bespreken. Is dat zo'n probleem, dat dingen dubbelopgaan? Is actualiteit niet deels achtergrond duiding?Mx. Alba schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:04:
[...]
In een topic over achtergronden zijn actualiteiten niet van belang, tenzij je ze direct linkt aan de achtergronden of ze aanhaalt als voorbeelden/symptomen. Een discussie over die actualiteiten (niet in de context van de achtergronden) in een achtergronden-topic is zeer verstorend voor de discussie over de achtergronden.
Ik ben sterk van mening dat gebruikers in dat soort topics grotendeels zelfmodererend zijn. Als men de wapenwetgeving in een topic over een specifieke massamoord wil bespreken dan is dat prima, mits dat in de context van die actualiteit gebeurt. En dat is imo het geval geweest.Mx. Alba schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:36:
@CyBeR @Delerium Er is inderdaad veel overlap, dat maakt het zo lastig. Een stukje off-topic gaan is ook meestal helemaal niet zo erg en daar wordt echt niet (hard) op opgetreden, zolang het bij een uitstapje blijft en niet het eigenlijke onderwerp van het topic gaat overheersen, overstemmen of verstoren.
Compleet verschillende situaties. In dit voorbeeld is het probleem dat mensen die over aSoIaF (boeken) praten, kennis hebben die de kijkers van GoT (tv) nog niet hebben en wellicht nooit krijgen. Een stricte scheiding is daar, mijns inziens, zeer verdedigbaar. En bovendien wordt dat gedragen door het grootste deel van de deelnemers in het topic.Ervaringen uit het verleden hebben ons geleerd dat het het beste is om actualiteiten en achtergronden van elkaar gescheiden te houden. Ondanks de grote overlap die er is. Net zoals in FTM bijvoorbeeld ook de topics over de tv-serie Game of Thrones en over de boekenserie A Song of Ice and Fire van elkaar gescheiden zijn ondanks de grote overlap - of eigenlijk juist vanwege de grote overlap.
Resultaten uit het verleden wijzen juist uit dat dat zelfreinigende vermogen er onvoldoende is, vooral in topics rond politiek en terrorisme.CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:44:
Ik ben sterk van mening dat gebruikers in dat soort topics grotendeels zelfmodererend zijn. Als men de wapenwetgeving in een topic over een specifieke massamoord wil bespreken dan is dat prima, mits dat in de context van die actualiteit gebeurt. En dat is imo het geval geweest.
[ Voor 16% gewijzigd door Hippocampus op 04-10-2017 15:19 ]
Gezien hoe veel mensen dat wilden bespreken in de context van een nieuwe massamoord: ja.Hippocampus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:18:
@CyBeR Is het zo moeilijk voor te stellen dat niet iedereen zit te wachten op (het zoveelste) debat over wapenwetgeving in de U.S. in een topic over een schietpartij?
En dan bij een volgende mass shooting (er is er gemiddeld één per dag in de VS) weer die zelfde achtergronddiscussie. En bij de volgende weer. En weer. Ad nauseam.CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:23:
[...]
Gezien hoe veel mensen dat wilden bespreken in de context van een nieuwe massamoord: ja.
Zonder dat heeft het hele topic imo geen bestaansrecht. Dan kun je net zo goed gewoon nu.nl lezen want discussiëren kun je er niet echt over.
Maar dan gaat het toch helemaal niet meer over Las Vegas, alleen over de wapenwet in de U.S. met bijkomende argumenten waarom wij Europeanen het niet snappen.CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:23:
[...]
Gezien hoe veel mensen dat wilden bespreken in de context van een nieuwe massamoord: ja.
Zonder dat heeft het hele topic imo geen bestaansrecht. Dan kun je net zo goed gewoon nu.nl lezen want discussiëren kun je er niet echt over.
Niet elk voorkomen heeft een eigen topic. Ik weet niet welk topic het vorige was maar stel dat 't Orlando was: in die anderhalf jaar kan er best wat gebeurd zijn wat dan in-context besproken kan worden.Mx. Alba schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:27:
[...]
En dan bij een volgende mass shooting (er is er gemiddeld één per dag in de VS) weer die zelfde achtergronddiscussie. En bij de volgende weer. En weer. Ad nauseam.
Dat is er, maar daarin ontbreekt de context van de meest recente massamoord.Open dan een topic waarin de achtergrond van de Amerikaanse wapenwetgeving besproken wordt. Daar is heel veel over te bespreken, inderdaad. Maar dan hoeft het ten minste niet elke keer weer opnieuw.
[ Voor 18% gewijzigd door Mx. Alba op 04-10-2017 15:40 ]
En als belangrijkste wil je niet dat steeds opnieuw de moderators de gebruikers in de weg zitten en uitmaken voor kleuters.Mx. Alba schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:39:
En dat is nu juist het probleem, @CyBeR... Enerzijds wil je niet dat in topics over actualiteiten steeds weer vrijwel dezelfde discussie over achtergronden wordt herhaald. Anderzijds wil je ook niet dat een topic over achtergronden telkens weer overhoop gegooid wordt door actualiteiten. Vandaar dus we proberen die twee, vooral bij gevoelige onderwerpen, gescheiden te houden.
Nee, maar da's een ander verhaal.En wat betreft de wapenwet is er en anderhalf jaar in de VS helemaal niets veranderd. Ik denk niet dat de 273e mass shooting dit jaar daar ook verandering in zal brengen...
Je argument om achtergronden te bespreken in actualiteitentopics was toch dat die achtergrond (aangaande de Amerikaanse wapenwet) in anderhalf jaar tijd wel veranderd zou zijn? Maar nu is het opeens een ander verhaal?CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:48:
Nee, maar da's een ander verhaal.
Je vergeet hier dat er meer gebruikers zijn dan degenen die in het topic posten. We hebben via TopicReport al vernomen dat er gebruikers zijn die de discussie over de wapenwet niet in het actualiteitentopic willen zien. Toen ik zelf ook vooral lurkte vond ik dat ook prettig.CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:58:
[...]
Het forum is er voor gebruikers, niet voor mods. Laat waar die gebruikers het over willen hebben leidend zijn.
Die wapenwetdiscussie (in het licht van een actualiteit) willen we ook helemaal niet tegenhouden, maar we zien wel graag dat die in het topic over de wapenwet plaatsvindt.CyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:23:
[...]
Actualiteiten, zoals de achtergrond van de dader, diens motieven, het optreden van de politie en hulpdiensten, zijn zaken die nog gewoon besproken kunnen worden in dat topic.Zonder dat heeft het hele topic imo geen bestaansrecht. Dan kun je net zo goed gewoon nu.nl lezen want discussiëren kun je er niet echt over.
Zo laat je je wel kennen zegCyBeR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:48:
[...]
Maar ik heb 'm wel door inmiddels; de moderators doen nooit iets fout, ze zijn belangrijker dan gebruikers en dit terugkoppeltopic is eigenlijk meer een "hier leggen we uit waarom we gelijk hebben" topic.
Maar daar is het dan strikt genomen niet off-topic vanwege het 'en wat vond je' - als echter 80% van de posts over It zou gaan, wat voor een probleem is het dan dat er gevraagd wordt dat in het It-topic te doen en dat er wat reacties verplaatst worden (zonder slotjeLuNaTiC schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:20:
Tsja dat is een beetje als dat je in het 'Welke film heb jij laatst gezien en hoe vond je hem' topic even inhaakt op een vraag of opmerking over the film 'It', en er gaan wat theorieën langs heen en weer. Voor zover ik weet is er nog geen mod die daar dan het topic op slot heeft gezet voor onderhoud en de users dringend verzocht om discussies over de film It uitsluitend te gaan voeren in dat aparte topic waar het alleen over It gaat.
Je vergelijking zou moeten gaan met een reeds bestaand topic over precies die ene oude cultvoetballer en een groot deel van de gebruikers die daarover post. Dan is het toch ook niet gek dat gevraagd wordt om de discussie daar in dat bestaande topic voort te zetten?Of als ik in een (fictief) topic over PSV (zoals dat er bij FOK! wel is bijv) met wat users praat over een oude cultvoetballer die PSV heeft gespeeld maar dan door de moderator wordt aangesproken dat er een apart topic over culthelden is en dat die daar maar moet worden gevoerd, en dat er alleen maar over de huidige selectie van PSV mag worden gepraat.
[ Voor 32% gewijzigd door Migrator op 04-10-2017 16:56 ]
Dus als we het schietpartij topic hernoemen naar "Schietpartij Las Vegas en de invloed daarvan op de wapenwet" dan mogen we wel beide onderwerpen bespreken? Want dan gaat het specifiek over de schietpartij inclusief de invloed die het heeft op de wapenwet. En dus niet over de wapenwet in het algemeen.Migrator schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:41:
[...]
Maar daar is het dan strikt genomen niet off-topic vanwege het 'en wat vond je' - als echter 80% van de posts over It zou gaan, wat voor een probleem is het dan dat er gevraagd wordt dat in het It-topic te doen en dat er wat reacties verplaatst worden (zonder slotje)?
Nou nee, het begint inderdaad met 'wat vond je', maar vervolgens gebeurt het wel vaker dat er een metadiscussie over een film inhoudelijk gaat. Maar dat trekt zich vanzelf wel weer recht als andere mensen weer over andere films tussendoor posten.Migrator schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:41:
[...]
Maar daar is het dan strikt genomen niet off-topic vanwege het 'en wat vond je' - als echter 80% van de posts over It zou gaan, wat voor een probleem is het dan dat er gevraagd wordt dat in het It-topic te doen en dat er wat reacties verplaatst worden (zonder slotje)?
Mag ik mijn eigen vergelijking bepalen aub?Je vergelijking zou moeten gaan met een reeds bestaand topic over precies die ene oude cultvoetballer en een groot deel van de gebruikers die daarover post. Dan is het toch ook niet gek dat gevraagd wordt om de discussie daar in dat bestaande topic voort te zetten?
Nou ja, dan is er nogal wat overlap met het reeds bestaande topic en is dat niet in lijn met de scheiding actualiteit/achtergrond3raser schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:09:
[...]
Dus als we het schietpartij topic hernoemen naar "Schietpartij Las Vegas en de invloed daarvan op de wapenwet" dan mogen we wel beide onderwerpen bespreken? Want dan gaat het specifiek over de schietpartij inclusief de invloed die het heeft op de wapenwet. En dus niet over de wapenwet in het algemeen.
NeeLuNaTiC schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:19:
[...]
Mag ik mijn eigen vergelijking bepalen aub?
Dan kom je weer op het punt dat die 'flow' dan bepaald wordt door de gebruikers die in het topic reageren, terwijl er ook gebruikers zijn die incidenteel reageren en vooral meelezen. Als we meer de discussies door elkaar laten lopen, dan komen daar TR's over van mensen die graag één onderwerp in één topic zien. Ook voor die gebruikers willen we het forum leefbaar houden.[...]
Heb je echt zo weinig vertrouwen in de users dat dat voor zo'n schietpartij-topic niet hetzelfde kan gaan? Is het echt zo erg dat het ook over gun control gaat, wat natuurlijk onlosmakelijk verbonden staat met het onderwerp? Als je de teugels wat loslaat dan trekt zich dat vanzelf wel recht, en zo niet, dan is er blijkbaar behoefte aan in dat topic. Ik zie niet zo heel erg wat er mis mee is.
Maar uiteindelijk is het punt natuurlijk dat er misschien wat minder gemod mag worden in hele stricte hokjes. Sommige onderwerpen zijn zo met elkaar verstrengeld, overlapt of is zo gerelateerd dat het niet zo erg is om het op meerdere plekken te hebben. Go with the flow zou ik zeggen
Absoluut, juist in die topics ben ik daar al eens tegenaan gelopen dat we midden in zo'n discussie werden afgekapt door de moderator dat dat maar in een ander topic gevoerd moest worden. En dat dat er dus niet van komt. Een discussie binnen een topic volgt gewoon een beetje zijn eigen weg, evolueert een beetje en zolang het nog steeds voortvloeit en verband houdt met het originele onderwerp, vind ik dat persoonlijk niet erg.Migrator schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:32:
[...]
In het geval van een aanslag door moslimextremisten is de achtergrond van die aanslag ook onlosmakelijk verbonden met de actualiteit. Toch hebben we daar ook de scheiding tussen verschillende topics, en dat is ook nodig om de snellopende topics enigszins leesbaar te houden. Vind je dat ook daar wat meer losgelaten moet worden?
Maar als een discussie in een topic 1 over onderwerp A afdrijft naar onderwerp B, terwijl topic 2 over onderwerp B gaat, dan is het heel normaal om dat af te kappen, om meerdere redenen:LuNaTiC schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:51:
[...]
Absoluut, juist in die topics ben ik daar al eens tegenaan gelopen dat we midden in zo'n discussie werden afgekapt door de moderator dat dat maar in een ander topic gevoerd moest worden. En dat dat er dus niet van komt. Een discussie binnen een topic volgt gewoon een beetje zijn eigen weg, evolueert een beetje en zolang het nog steeds voortvloeit en verband houdt met het originele onderwerp, vind ik dat persoonlijk niet erg.
Maar goed, kwestie van perceptie dan maar denk ik.
Dat is wel heel zwart wit gekeken. Er kan heel goed over zowel onderwerp A als onderwerp B gelijktijdig worden gediscussieerd. Zoals een schietpartij en de wapenwet die het mogelijk maakt.Mx. Alba schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
Maar als een discussie in een topic 1 over onderwerp A afdrijft naar onderwerp B, terwijl topic 2 over onderwerp B gaat, dan is het heel normaal om dat af te kappen, om meerdere redenen:
- Mensen die over onderwerp A willen spreken vinden dat "hun" topic 1 is ondergesneeuwd door discussie over onderwerp B.
- Algemene regel op GoT is dat meerdere topics over het zelfde onderwerp niet de bedoeling is.
Als je zo graag over onderwerp B wil praten, doe dat dan in topic 2, en laat topic 1 voor de discussie over onderwerp A.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq