Serieus? Mensen gaan dan gelijk denken dat mijn account gehackt is
Maar dat is een reactie op iemand die 1x een brakke redenering post. Het gaat hier om mensen die het ad nauseam doen, je kunt daar niet verwachten dat die elke keer met fluwelen handschoentjes beantwoord worden. Een antwoord waar ze dan niet op in gaan, dus verloren moeite.
Dat is nogal een understatement, maar goed

. (welke voorbeeldfunctie?)
Dit nieuwe geval vind ik geen voorbeeld van een foutieve tekst in een modbreak.
Que? Hoe kan het beschrijven van een gedrag op de man spelen zijn? Op de man spelen is de persoon beledigen of vergelijkbare aanpakken, terwijl het beschrijven van de context van iemands reacties dat totaal niet is.
Zoals gezegd wekt de modbreak nu de suggestie dat er iets beledigends stond. Dan kun je beter de originele tekst laten staan, en er dan iets onder zetten, alhoewel dat imo nog steeds compleet overbodig en triggerhappy politiek correct modereren is. Een discussie hoeft echt niet liflafjes lief te zijn.
Nu ga ik me verder niet druk maken om een foute moderatie, al hoop ik dat Evest hier zelf nog kritisch naar kijkt en zijn modbreak wat correcter maakt (als hij hem dan zo nodig vind).
Voor wat betreft het aanpakken van 'de oorzaak': we waken er juist sterk voor om niet te gaan modden op onwelgevallige meningen. Het is natuurlijk niet ideaal voor discussies als users in herhaling vallen en dat zwak onderbouwen, maar ik zie veel liever dat dat inhoudelijk wordt gepareerd, dan dat we dergelijke posts actief gaan modereren, dat is namelijk nogal een hellend vlak.
Je hoeft toch ook niet inhoudelijk te modereren op die gevallen? Je pakt het patroon aan, dat ging ook al eerder fout in het Trump-topic waar juist het niet ingrijpen op het gedrag van een supertroll (met een T.net titel) ertoe leidde dat het topic ZT werd, wat makkelijk voorkomen had kunnen worden als er op gedrag was ingegrepen.
Maar zoals eerder gezegd zien we uiteraard gewoon graag TRs wanneer je vind dat het gedrag van anderen de discussie verstoort, zodat we dat in de gaten kunnen houden en waar nodig de user daarop aan kunnen spreken (dat hoeft dus ook lang niet altijd te resulteren in daadwerkelijk zichtbare ingrepen).
Dat hangt teveel van de individuele moderator af die het afhandelt, waardoor patronen niet opvallen. De TR is veel meer geschikt voor individuele posts, maar niet voor gedrag, zeker niet als het over meerdere topics verspreid is.
Maar goed, bespreek het verder intern, maar ga wat serieuzer kijken naar patronen ipv alleen naar individuele posts
[
Voor 8% gewijzigd door
gambieter op 26-04-2017 15:05
]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.