Gisteren een dagje naar het autosalon in Brussel geweest:
Hieronder mijn bevindingen: (neem deze met een korrel zout, niet iedereen van de mensen waarmee ik gesproken heb, werkt voor de resp firma's. Het zijn namelijk vaak hostessen die een week worden ingehuurd.)
Dit jaar alvast onder de indruk van de Aziatische merken
*Huyndai :
-Kona Electric staat de info hier grotendeels boven.
Ik kreeg de releasedatum voor Belgie door => herfst.
-Batterijupdate voor Ioniq wisten ze alvast niets van. Dus dat zal niet meer voor dit jaar zijn.
3 fase ondersteuning ook (nog) niet in scope
*Kia
-Niro EV:
Deze zou eind dit jaar op het toneel verschijnen.
*Opel
-Ampera-E was niet op het autosalon te zien. Vorig jaar was die daar gewoon wel. Volgens Opel zou deze 2019 verschijnen in België. De persoon van Huyndai geloofde hier alvast niets van en zei dat na de verkoop aan PSA we de Ampera-E in België nooit gaan zien.
*Mercedes
-De EQA gebaseerd op de GLA zou begin 2019 al moeten verschijnen.
*Skoda
-Vision E concept
Productiewagen zou rond het magische jaartal 2020 verschijnen.
*Nissan
-Leaf 60kwh update zou tussen 2019 en 2020 op de markt komen.
3fase laden kwam ook nog niet direct boven drijven.
Misschien bij de 60kwh update want er was "vanalles in ontwikkeling"
*Tesla
-Model 3
Europese prijs komt dit jaar boven.
Leveringen reservatiehouders eind 2018 - begin 2019
Bluecorner afficheerde 42000 euro (wat ongeveer klopt met berekeningen op basis van Model S)
-Ecosysteem (zonnepanelen, thuisbatterij, wagen,...) is in ontwikkeling in USA.
Van dit ecosysteem heb ik nog niet veel gelezen, nochtans volg ik Tesla op de voet.
VW en Renault ook gepasseerd maar niet de moeite gedaan om vragen te stellen.
Ik was alvast het meest onder de indruk van de nieuwe LEAF. Die kofferruimte
vele malen dieper dan bij de Ioniq lijkt me. De looks van de LEAF vind ik toch ook echt een pak verbeterd.
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de andere Aziatische merken want ze gaan blijkbaar wel hard op elektrisch vlak. (Toyota blijft maar bij hybride want de ecologische afdruk op lange termijn voor Lion batterijen zou slechter zijn dan hybride) .....................................
Nogmaals neem dit met een korrel zout...
Hieronder mijn bevindingen: (neem deze met een korrel zout, niet iedereen van de mensen waarmee ik gesproken heb, werkt voor de resp firma's. Het zijn namelijk vaak hostessen die een week worden ingehuurd.)
Dit jaar alvast onder de indruk van de Aziatische merken
*Huyndai :
-Kona Electric staat de info hier grotendeels boven.
Ik kreeg de releasedatum voor Belgie door => herfst.
-Batterijupdate voor Ioniq wisten ze alvast niets van. Dus dat zal niet meer voor dit jaar zijn.
3 fase ondersteuning ook (nog) niet in scope
*Kia
-Niro EV:
Deze zou eind dit jaar op het toneel verschijnen.
*Opel
-Ampera-E was niet op het autosalon te zien. Vorig jaar was die daar gewoon wel. Volgens Opel zou deze 2019 verschijnen in België. De persoon van Huyndai geloofde hier alvast niets van en zei dat na de verkoop aan PSA we de Ampera-E in België nooit gaan zien.
*Mercedes
-De EQA gebaseerd op de GLA zou begin 2019 al moeten verschijnen.
*Skoda
-Vision E concept
Productiewagen zou rond het magische jaartal 2020 verschijnen.
*Nissan
-Leaf 60kwh update zou tussen 2019 en 2020 op de markt komen.
3fase laden kwam ook nog niet direct boven drijven.
Misschien bij de 60kwh update want er was "vanalles in ontwikkeling"
*Tesla
-Model 3
Europese prijs komt dit jaar boven.
Leveringen reservatiehouders eind 2018 - begin 2019
Bluecorner afficheerde 42000 euro (wat ongeveer klopt met berekeningen op basis van Model S)
-Ecosysteem (zonnepanelen, thuisbatterij, wagen,...) is in ontwikkeling in USA.
Van dit ecosysteem heb ik nog niet veel gelezen, nochtans volg ik Tesla op de voet.
VW en Renault ook gepasseerd maar niet de moeite gedaan om vragen te stellen.
Ik was alvast het meest onder de indruk van de nieuwe LEAF. Die kofferruimte

Ik ben ook heel erg benieuwd naar de andere Aziatische merken want ze gaan blijkbaar wel hard op elektrisch vlak. (Toyota blijft maar bij hybride want de ecologische afdruk op lange termijn voor Lion batterijen zou slechter zijn dan hybride) .....................................
Nogmaals neem dit met een korrel zout...